Antifood-waste platforma Munch se spojuje s rumunskou jedničkou Bonapp, vzniká tak největší platforma v CEE

Brno/Budapešť, 12. února 2025: Platforma Munch, která i v Česku pod značkou Nesnězeno bojuje proti plýtvání jídlem, spojuje síly se svou rumunskou obdobou, aplikací Bonapp. Vzniká tak největší platforma zaměřená na záchranu potravin v regionu střední a východní Evropy. Obě společnosti v roce 2024 souhrnně dosáhly celkového obratu 7,5 milionu eur.

Plýtvání jídlem je celosvětový problém, který se nevyhýbá ani Evropě a Česku, kde každý rok končí v koši 1,9 milionu tun potravin. Za záchranou jídla se vydalo i české Nesnězeno, které se v roce 2022 sloučilo s maďarskou platformou Munch a společně již zachránili více než 3 miliony balíčků potravin ve čtyřech evropských zemích. Nyní svou pozici dále posilují díky spojení s rumunskou Bonapp fungující na obdobném principu. Rodí se tak nejsilnější hráč na poli boje proti plýtvání jídlem v regionu CEE.

Fúzí společností Munch a Bonapp vzniká jednotná platforma s více než 3,5 miliony stažení aplikací, celkem 6 000 partnerskými prodejními místy a společným posláním: propojovat spotřebitele s prodejci nabízejícími přebytky potravin s výraznými slevami, efektivně bojovat proti plýtvání a dále rozvíjet společný byznys.

„Rumunsko je jedním z největších a nejdynamičtějších trhů v regionu CEE a Bonapp si v této zemi vybudoval silnou značku. Spolupracuje s významnými partnery, jako jsou PENNY a Starbucks, a tým Bonapp má rozsáhlou síť kontaktů v celém regionu, což otevírá obrovské možnosti pro další expanzi do celé Evropy,“ dodává Kirill Perepelica, spoluzakladatel Munch.

Jen v loňském roce společnost Munch zachránila celosvětově více než 1,8 milionu balíčků, což představuje 2,5 tun potravin. Díky fúzi s rumunským konkurentem a růstu na dalších trzích plánuje tým letos ušetřit několikanásobek tohoto množství. Fúze zároveň otevírá novou cestu i pro zapojení dalších subjektů v podobě mezinárodních řetězců, které mohou využít regionální dosah platformy.

„Munch a Bonapp sdílejí velmi podobné hodnoty a firemní kulturu. Díky spojení hluboké znalosti místního trhu, kterou přináší Bonapp, a silným pozicím Munch a Nesnězeno v regionech vytváříme ideální základ pro rychlý růst a zapojení dalších partnerů,“ dodává Luka Zivkovic, spoluzakladatel Bonapp.

V nadcházejících týdnech Bonapp a Munch integrují své platformy, týmy a procesy. Společně pak zakladatelé plánují v roce 2025 expandovat na nové trhy, včetně Bulharska, Chorvatska, Řecka, Srbska a Slovinska, a zároveň posílit partnerství s maloobchodníky a vylepšit jednotnou globální mobilní aplikaci, aby poskytovala lepší uživatelský zážitek.

O Nesnězeno a Munch

Munch byl založen v roce 2020 Botondem Zsoldosem, Bencem Zweckerem, Albertem Wettsteinem a Kirillem Perepelicou, jejichž misí bylo bojovat proti plýtvání potravinami prostřednictvím technologií. Společnou vizí bylo představit udržitelný přístup k potravinářskému průmyslu, který přinese prospěch jak majitelům podniků, tak zákazníkům. Restaurace, pekárny, obchody s potravinami či hotely využívají platformu Munch k prodeji svých nespotřebovaných, vysoce kvalitních potravin za snížené ceny.

V listopadu 2022 se Munch sloučil s českou aplikací Nesnězeno, založenou Jakubem Hennim. Dosud Munch zachránil více než 3 milionu balíčků potravin v České republice, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Tyto snahy byly rovněž oceněny množstvím cen: Nesnězeno získalo absolutní vítězství v ekologické soutěži E.ON Energy Globe nebo také Czech Social Awards v kategorii Startup. Munch na druhou stranu získal prestižní ocenění „Udržitelná společnost roku“ a „Cenu za prevenci plýtvání potravinami“ na Maďarské národní zemědělské a potravinářské výstavě.

 

Tachles VC stále sází na izraelské inovace. Loni do nich investoval 30 milionů korun

Izrael, Česká republika, USA – 12. února 2025 – Tachles VC je jediný český early-stage fond se specializací na izraelské inovace. Partneři fondu již 10 let investují do izraelských technologických startupů zaměřených na AI, kybernetickou bezpečnost a cloudovou infrastrukturu. V roce 2024 rozšířil své investiční portfolio o sedm startupů. Mezi ně patří například Hirundo usnadňující práci s daty umělé inteligence, Brinker AI bojující proti dezinformacím nebo Chronom.ai optimalizující cloudovou infrastrukturu. Fond vede Karel Tušek, David Marek a Robin Bienfait, americká vrcholová manažerka a zakladatelka technologického akcelerátoru Atlanta Tech Park. Loni do svých řad přivítali také izraelského odborníka na sales a zakladatele dvou úspěšně vyexitovaných startupů Dana Dinnara.

„Izrael je stále jedna z technologicky nejvyspělejších a investičně nejzajímavějších zemí na světě. Izraelské high-tech firmy loni navzdory probíhajícímu konfliktu v regionu vybraly necelých 300 miliard korun v investicích, což je o 28 % více než předloni a přes 80 % z této částky se vybralo v early stage kolech. Největším investičním tahounem zůstává sektor kyberbezpečnosti, který sice tvoří jen 7 % všech izraelských technologických firem, ale míří do něj 36 % všech investic,“ vysvětluje David Marek, managing partner a spoluzakladatel Tachles VC.

Loňský rok prověřil odolnost izraelského trhu

„I přes turbulentní období se nám loni podařilo rozšířit portfolio o sedm izraelských startupů – Hirundo, Langware, Brinker AI, Chronom.ai, Acsense, Cyngular a Illustria. Jedná se o další investici do synergie mezi kyberbezpečností, umělou inteligencí a cloud computingem, které považujeme za klíčové oblasti růstu,“ shrnuje loňský rok Karel Tušek, managing partner a spoluzakladatel Tachles VC.

První startup, do kterého loni Tachles VC investoval, je Hirundo. Jeho platforma Machine Unlearning Platform firmám usnadňuje trénink systémů strojového učení (včetně LLMs) a pomáhá najít a odstraňovat problematická místa v datových souborech. Díky této platformě mohou firmy například odebírat citlivá či kontaminovaná data z hotového modelu, aniž je třeba ho znovu trénovat, čímž se snižují náklady na celý proces až o 95 %. Firmy tak mohou pohotověji reagovat na regulace, jako jsou GDPR či ESG, a jejich modely méně často halucinují. Další izraelské startupy, do kterých loni Tachles VC investoval, jsou Langware, Brinker AI, Chronom.ai, Acsense, Illustria či Cyngular (podrobnosti na konci tiskové zprávy).

Mezinárodní tým na ose USA–ČR–Izrael

Mezi partnery fondu patří americká vrcholová manažerka Robin Bienfait, díky které se Tachles VC otevřely dveře do USA. Robin přes 30 let působila ve vedení světových technologických gigantů, jako jsou AT&T, BlackBerry nebo Samsung. Založila také akcelerátor Atlanta Tech Park a společnost Emnovate, které pomáhají zahraničním startupům růst na americkém trhu.

Partnery jsou rovněž Sivan Kanev, díky kterému před deseti lety Tachles VC pronikl do izraelského startupového ekosystému, a Boris Chovnik, globální investor s bohatými zkušenostmi v oblasti finanční analýzy, obchodního poradenství a řízení investičních strategií.

V říjnu 2024 posílil tým další Izraelec Dan Dinnar, manažer s vysokou odborností v oblasti rozvoje firem a vedení týmů. Dan byl v roli obchodního viceprezidenta startupu CyberArk zodpovědný za růst globální obchodní organizace a dovedl jej na burzu NASDAQ. Spoluzaložil také startup Hysolate (prodán společnosti Perception Point) a působil rovněž jako CEO ve startupech Source Defense a HexaTier (prodán společnosti Huawei).

Tachles VC je současně partner česko-izraelského akceleračního programu založeného neziskovou organizací CITIF, která propojuje české podnikatele s inovačním a investorským prostředím Izraele a Spojených států.

O nově zainvestovaných projektech

Hirundo
Hirundo je platforma pro strojové odnaučování, která umožňuje identifikovat a odstranit nežádoucí data z AI modelů a tréninkových datasetů bez nutnosti úplného přeškolení modelu. Tím Hirundo pomáhá optimalizovat dataset, zlepšovat výkon velkých jazykových modelů a zajistit soulad s předpisy o ochraně dat. Tento přístup přispívá ke zvýšení přesnosti, zlepšení predikcí a řešení problémů, jako jsou nesprávně označená data nebo biasy v datech.

Brinker.AI
Brinker.AI bojuje s dezinformacemi a sociálními hrozbami na sociálních sítích. Využívá umělou inteligenci k vyšetřování, právním opatřením, publikování v médiích a vytváření proti-narativů. Brinker.AI poskytuje třívrstvý obranný systém zahrnující detekci, analýzu a zmírnění hrozeb. Jejich vlastní technologie pro analýzu narativů umožňuje okamžitý přehled o sociálních médiích a zpravodajství, což umožňuje efektivní protiopatření jediným stisknutím tlačítka.

Chronom.AI
Chronom.AI je platforma pro správu cloudu navržená pro poskytovatele spravovaných služeb (MSP). Nabízí nástroje pro optimalizaci cloudových prostředí, zefektivnění procesů a identifikaci nových příležitostí. Platforma poskytuje jednotný dashboard pro sledování klíčových metrik napříč zákaznickými účty, pokročilé inventarizační funkce, monitorování rozpočtů a trendů a personalizované bezpečnostní a optimalizační přehledy. Cílem je umožnit MSP proaktivně řešit potřeby zákazníků, optimalizovat zdroje a zvyšovat hodnotu poskytovaných služeb.

Acsense
Acsense je platforma pro zajištění odolnosti systémů správy identit a přístupu (IAM), která eliminuje IAM jako jediné místo selhání tím, že poskytuje zálohování a obnovu dat. Tím snižuje riziko výpadků, udržuje integritu dat a zajišťuje plynulý přístup. Platforma nabízí nepřetržitou ochranu dat, možnost obnovy z libovolného časového bodu a automatizované testování obnovy, což organizacím umožňuje se rychle zotavit z narušení a udržet kontinuitu provozu.

Langware
Cílem Langware je řádově zefektivnit proces softwarového vývoje tím, že automatizuje vše před samotným programováním. Pro efektivní využití AI při kódování (jako Copilot nebo ChatGPT) je nutná kvalitní technická specifikace – a právě zde Langware přichází do hry. Jeho hlavní produkt, Flowpad, propojuje znalosti, automatizuje dokumentaci a synchronizuje data, čímž vytváří ideální podklad pro AI generátory kódu. Cílem je sjednotit procesy, aby AI mohla skutečně programovat a software se vyvíjel rychleji a efektivněji.

Cyngular
Zakladatel společnosti, Paul Moskovich, je bývalý zástupce ředitele izraelského národního kyberbezpečnostního ředitelství, což je obdoba českého NÚKIB a byl zodpovědný přímo izraelskému premiérovi za ochranu izraelského kyberprostoru. Jeho společnost již působí na americkém trhu, ale má např. významné klienty a investory ze Singapuru. Jejich produkt, Cyngular Security, je možné nasadit v řádech jednotek minut a umožňuje nejen objevit hrozby v cloudové infrastruktuře firem, ale i automatizovat následnou reakci. Zaměřují se na bezpečnost cloudu, která patří mezi nejrychleji rostoucí kategorie kybernetické bezpečnosti.

Illustria
Izraelský kyberbezpečnostní startup z oblasti dodavatelského řetězce vývoje software, zejména v opensource. Pomocí umělé inteligence nejen aktivně chrání před hrozbami během vývoje software, ale současně i zefektivňuje samotný proces vývoje.

O Tachles VC

Tachles VC je venture kapitálový fond, který se primárně zaměřuje na investice do izraelských startupů, a to v oblasti kyberbezpečnosti, cloudové infrastruktury a umělé inteligence. Založili jej dlouholetí kolegové Karel Tušek a David Marek společně s izraelskými spolupracovníky Sivanem Kanevem a Borisem Chovnikem a americkou partnerkou Robin Bienfait. Během téměř deseti let získávali nejen zkušenosti s investováním v Izraeli, ale vybudovali si v izraelské startupové a investiční komunitě i silné renomé a byznysovou síť, díky níž mají přístup k unikátním příležitostem již ve stadiu vzniku a raného rozvoje. Izrael, známý jako Start-up Nation, považují za obrovskou inspiraci i příležitost pro českou ekonomiku. Proto se stali spoluzakladateli Czech Israeli Technology & Innovation Forum –⁠⁠⁠⁠⁠ CITIF, které má za cíl stát se katalyzátorem úzké spolupráce izraelského startupového ekosystému s českými podniky a tím podpořit vznik nových inovací a zvýšit konkurenceschopnost Česka.

Firmy a obce podceňují jističe. Platí kvůli nim statisíce korun navíc, pomoci může i nástup chytrých elektroměrů

Vzrůstající význam distribuční složky u cen elektřiny výrazně pociťují firmy, obce či SVJ, které mají špatně dimenzované jističe. Ačkoliv se uchýlily k energetickým úsporám, ne vždy vyměnily také jističe. Ve finále to pro větší obce či městské části může znamenat zbytečné náklady v řádech statisíců korun. Velkou příležitostí pro revizi jističů může v nejbližších letech přinést i přechod na chytré elektroměry. Zákazníci by při jejich instalaci měli požadovat i zátěžové měření, které problémy s jističi a případnou možnost úspor odhalí.

Pro tuzemské spotřebitele byla v uplynulých letech z hlediska plateb za energie klíčová zejména cena takzvané silové elektřiny. Postupně však nabývá na důležitosti také druhá položka na fakturách – distribuční složka. Náklady na ni se postupně zvedají a ne jinak tomu podle odborníků bude i do budoucna. Na celkové platbě dodavatelům elektřiny by totiž měla mít většinový podíl.

„Distribuční poplatky dnes v maloodběru v řadě případů překročily obchodní složku. U velkoodběratelů, ať už jde o firmy či municipality, se tak zatím nestalo, nicméně trend je neúprosný. I u těchto zákazníků k tomu brzy dojde, často to však bude naprosto zbytečné. Kvůli špatnému nastavení jističů totiž přeplácí, aniž by museli,“ řekl Pavel Urubek, jednatel společnosti MJEnergie.

Problém jističů spočívá v tom, že jsou již historicky naddimenzované na vysoké odběry. U firem je mohou způsobovat energeticky náročné spotřebiče, typicky v průmyslových podnicích. Nicméně v řadě případů jde o naprosto běžná zařízení, například o osvětlení. Kvůli těmto jističům pak dodavatelé fakturují výrazně vyšší paušální částky za rezervovaný příkon. „Jističe se zbytečně vysokými hodnotami byly dříve velmi levné. Na odběrné místo se instalovaly i z důvodu obav, aby v případě připojení dalších spotřebičů nedocházelo k výpadkům. Trend je ale v současnosti přesně opačný, a to snaha o maximální úspory,“ upřesnil Pavel Urubek.

Úspory pouze v konečné spotřebě

Energetická krize přitom počet případů, kdy jsou jističe nevhodně dimenzované vzhledem k reálné spotřebě, ještě výrazně navýšila. Obce a firmy totiž často sahaly k úsporným řešením, nicméně jednalo se pouze o dílčí projekty. Typickým příkladem jsou městské části či obce, které během období vysokých cen energií přistoupily k modernizaci osvětlení. Staré halogenové výbojky vyměnily za moderní LED svítidla, jističe jim však zůstaly původní. Podle Pavla Urubka to při současných cenách znamená, že velké obce či městské části platí ročně naprosto zbytečně i více než sto tisíc korun.

„Starostové i zástupci firem se na nás často obracejí s tím, že se jim podařilo uzavřít výhodný kontrakt nebo výrazně snížit konečnou spotřebu energie, ovšem tento výsledek se jim nepropisuje do faktur. Mnohdy jsou překvapeni, že finanční úsporu jim může přinést něco tak nenápadného jako nový jistič,“ uvedl Pavel Urubek.

Nástup chytrých elektroměrů jako příležitost

Výrazných úspor jde podle jednatele společnosti MJEnergie v současnosti dosáhnout i u řady SVJ. Jde o případy, kdy má každá domácnost v rámci bytového domu vlastní uzavřenou smlouvu s dodavatelem energií. Každá bytová jednotka tak platí i svůj poplatek za distribuci. Razantní úsporu v takovém případě znamená sloučení bytového či panelového domu pod jeden elektroměr s instalací podružných měřidel pro každou domácnost.

„Toto řešení přináší úsporu v řádu desítek procent na celkových nákladech. Vždy samozřejmě záleží na konkrétním typu objektu. Důležitá je ale i skutečnost, že před sloučením se provádí zátěžové měření, které odhalí, kolik energie daná budova skutečně potřebuje,“ doplnil Pavel Urubek s tím, že u sloučení elektroměrů se často přijde také na nevhodně dimenzované jističe.

Podle něj tak bude mimořádně důležitý vývoj v následujících letech, kdy by se měly české domácnosti začít ve velkém osazovat chytrými elektroměry. Ty mimo jiné umožní vyhodnocovat spotřebu elektřiny ve čtvrthodinách. „Pro SVJ bude instalace smart meterů velkou příležitostí, jak optimalizovat také nastavení jističů. V horizontu několika let se totiž v Česku vymění prakticky všechny elektroměry. Instalace chytrého zařízení ale neznamená automaticky také výměnu jističe, nejen SVJ by tak měly usilovat o důkladnější revizi a provedení zátěžového měření, které tyto nedostatky může odhalit a zároveň přinést značné úspory,“ uzavřel Pavel Urubek.

O společnosti MJEnergie

Společnost MJEnergie (Myjsmeenergie s.r.o.) je objemově největším externím prodejcem energií pro firmy v České republice. Vznikla v říjnu 2020, za první rok existence přitom prodala 1,8 TWh energie. Kromě elektřiny a plynu se zaměřuje také na řešení osvětlení, fotovoltaiku, rekuperace či topení a klimatizace. Mezi její klíčové partnery patří E.ON, Energetický a průmyslový holding či Pražská plynárenská. Ve společnosti aktuálně působí více než dvacetičlenný tým s mnohaletými zkušenostmi v oboru energetiky.

Netatmo Advance Indoor Camera: nejnovější inovace pro bezpečnou domácnost

Společnost Netatmo, přední francouzská značka v oblasti chytré domácnosti, již řadu let zajišťuje bezpečnější domovy díky svým kamerám, poplašným systémům a chytrým zámkům. Nyní značka rozšiřuje svou nabídku bezpečnostních produktů o novou kameru Advance Indoor Camera, která chrání domov a zároveň respektuje soukromí.

Chraňte svůj domov…

Nová interiérová kamera Netatmo Advance přináší dokonalou kombinaci elegantního designu a snadného použití. Díky nenápadnému vzhledu přirozeně zapadne do každého interiéru a její instalace je otázkou okamžiku.

Ve světě plném neustálých oznámení si Netatmo klade za cíl zjednodušit život svých uživatelů. Kamera Advance proto chrání domácnost, aniž by ji zbytečně rušila. Díky vylepšeným algoritmům, které vycházejí z úspěchu předchozí generace, inteligentně rozpoznává důležité situace a omezuje falešná upozornění. Upozorní vás jen tehdy, když na tom skutečně záleží, a umožní vám okamžitě reagovat.

…a váš soukromý život

Ochrana soukromí je klíčovým aspektem chytrých kamer, zvláště pokud jsou umístěny v domácnosti. Uživatelé hledají technologie, které jim zajistí naprostý klid. Proto Netatmo klade při vývoji svých produktů maximální důraz na bezpečnost osobních údajů a minimalizuje riziko jejich zneužití.

Interiérová kamera Advance přináší inovativní funkci Netatmo Smart Privacy, která soukromí chrání automaticky. Je vybavena mechanickou clonou, která se inteligentně aktivuje na základě rozpoznání obličeje a geolokace. Jakmile se uživatel vrátí domů, závěrka se automaticky zavře, aby zabránila pořizování jakýchkoli záznamů. Naopak při odchodu kamera díky technologii geofencing pozná, že domácnost je prázdná, a závěrku opět otevře. Vaše soukromí tak zůstává v bezpečí, aniž byste museli cokoli řešit.

Samostatná instalace bez námahy

Netatmo Advance je dostupná v černé i bílé variantě a hodí se do každého interiéru. Instalace je maximálně flexibilní – lze ji umístit na nábytek, připevnit na strop nebo upevnit na stěnu pomocí nástěnného držáku. Díky otočné hlavě a širokému úhlu záběru 130° poskytuje dokonalý přehled o místnosti.

Pro ještě větší variabilitu nabízí Netatmo dvě speciální příslušenství: jedno umožňuje připojení přes PoE, druhé nahrazuje klasickou elektrickou zásuvku pro elegantní integraci.

Technologie, na kterou se můžete spolehnout

Netatmo dbá na funkční přidanou hodnotu, aniž by slevila z technické kvality. Kamera Advance je vybavena výkonným procesorem obrazového signálu, který zajišťuje 2K HDR obraz při 30 snímcích za sekundu. Výsledkem jsou ostré, jasné a detailní záběry ve dne i v noci.

Díky podpoře Wi-Fi 2,4 GHz a 5 GHz se kamera snadno přizpůsobí všem domácím sítím. Využívá technologii MIMO, která pomocí více antén zlepšuje stabilitu připojení a zajišťuje plynulé HD streamování.

Chytré audio pro bezproblémovou komunikaci

Aby kamera splnila rozmanité potřeby uživatelů, byla vybavena vysoce kvalitními mikrofony. Umožňují nejen komunikaci na dálku, ale také využití kamery jako dětského monitoru nebo pro dohled nad staršími osobami.

Netatmo navíc využívá technologii tvarování paprsku, která eliminuje okolní šum a poskytuje čistý zvuk. Dva směrové mikrofony zachytávají a optimalizují hlas, zatímco výkonný 80dB reproduktor umožňuje okamžitou a jasnou komunikaci.

Nepřetržitá ochrana bez starostí

Na rozdíl od bateriových kamer je Netatmo Advance napájena kabelem, což znamená nulovou údržbu. Uživatelé se nemusí starat o nabíjení, výměnu baterií ani další předplatné – stačí jednorázová instalace.

Kamera se také bez problémů propojí s dalšími bezpečnostními prvky Netatmo, jako je chytrá siréna nebo venkovní kamery, a vytvoří tak komplexní zabezpečovací systém.

Jedna aplikace pro kompletní bezpečí

Všechny bezpečnostní prvky lze pohodlně ovládat prostřednictvím aplikace Home + Security, která sdružuje nejen produkty Netatmo, ale také zařízení značek Legrand a Bticino. Nabízí tak kompletní ochranu domácnosti – od kamer a alarmů přes detektory kouře a oxidu uhelnatého až po chytré zámky a vstupní systémy.

Cena a dostupnost

Netatmo Advance Camera bude v prodeji od 19. února 2025 za 6 179.99 Kč – bez skrytých poplatků a předplatného. Výrobek bude k dostání na www.netatmo.com a ve většině partnerských internetových či specializovaných obchodech.

Fotografie ke stažení najdete zde

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Využití dat pro hraní her roste. Za hodinu „cloud gamingu“ může uživatel spotřebovat až 22 GB dat

PRAHA, 12. únor 2025 – Ačkoliv nejvíce dat stále spotřebovávají videa, hraní her se stává stále datově náročnější záležitostí. Na tok dat je již dnes často výrazně náročnější než streamování videí. S rozšířením „cloud gamingu“ může spotřeba dat narůst mnohonásobě. Vyplývá to z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„V současnosti hraní her tvoří asi 7 % internetového provozu, to se však může rychle změnit s nástupem cloudového hraní. To prozatím zastává zanedbatelnou část provozu, protože je k němu potřeba velmi stabilní a rychlý internet, avšak do budoucna se očekává jeho rozšíření. Umožňuje totiž, aby i člověk s méně výkonným počítačem hrál nejnovější a nejnáročnější hry, a to jen s pomocí propojení počítače se vzdáleným cloudem, na kterém hra poběží a zpátky do počítače uživatele v reálném čase vše streamuje. Spotřeba dat při takovém hraní je ale obrovská. Zatímco například při hodině streamování videí v HD kvalitě spotřebujete okolo 3 GB dat, při hodině cloud gamingu můžete spotřebovat až 22 GB dat,“ říká analytik Petr Kadlec ze společnosti ComSource.

Predikce ukazují, že cloud gamingový trh by měl vzrůst ze 6 miliard v roce 2023 na 85 miliard dolarů v roce 2030, to by mohlo zásadně zvýšit tok dat v gamingu. Velkou část spotřeby dat netvoří jen hraní her, ale také jejich updaty a stahování přímo ve hře. 9 % domácností má zapnuto Playstation stahování v každý den s průměrným objemem stahování 11,3 GB. U Xboxu jde o 14,1 GB, zatímco u Steamu pouze o 2,5 GB.

O Sandvine

Sandvine se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže Sandvine přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

 

Uniklé tržby i výtky zákazníků ohledně přeplněných boxů. DODO mapovalo doručování e-shopů

(12. února 2025, Praha) Jak jsou zákazníci aktuálně spokojení s doručováním a jaké doručovací možnosti preferují? A jak se e-shopy ohlížejí za vánoční špičkou? Technologicko-logistická společnost DODO poprvé přináší ucelený report, který mapuje jak nálady zákazníků, tak i e-shopů, a obchodníkům přináší praktické závěry, jak letošní rok a nadcházející vánoční sezónu zvládnout lépe a maximalizovat tak tržby i zákaznickou spokojenost. Report ohledně spokojenosti s doručením od společnosti DODO staví na lednových datech sesbíraných agenturou STEM/MARK* a na průzkumu mezi desítkami e-shopů, který probíhal ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci a společností Fulfillment.cz.

Závěry reportu ukazují, že jedním z nejbolavějších míst v logistických špičkách, včetně té vánoční, je již tradičně logistika – s doručením před Vánoci mělo problém 54 % dotázaných zákazníků a mezi e-shopy se s komplikacemi okolo doručení potýkalo dokonce 95 % dotázaných. To s sebou pro obchodníky přirozeně nese komplikace. Mezi ty nejčastější patří zvýšené náklady na zákaznickou péči či vyšší počet nedoručených či nevyzvednutých zásilek a s tím spojené zvýšené ztráty.

„Dobře víme, že logistika je Achillovou patou e-commerce. Doručení výrazně ovlivňuje celkovou zákaznickou spokojenost s daným e-shopem a na datech sesbíraných po Vánocích vidíme, že na straně doručení rozhodně je co zlepšovat. U boxů si lidé stěžují na přeplněnost a zkrácené lhůty na vyzvednutí, u domácího doručení zase chybí flexibilita a možnost naplánovat si převzetí zásilky. Ukazuje se, že právě tato předvídatelnost je něčím, po čem zákazníci volají nejvíce – podle průzkumu DODO a STEM/MARK by doručení v předem vybraném dni a časovém okně uvítalo 89 % dotázaných nakupujících,“ popisuje touhu po doručení v časových slotech Peter Menky, komerční ředitel DODO.

Boxy dominují, špičky ale ukazují jejich slabiny

Data společnosti STEM/MARK ukazují, že mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny. Necelých 40 % e-shopů se potýkalo s nedostupností výdejních míst a boxů pro koncové zákazníky, což byl jeden z důvodů, proč 37,2 % e-shopů evidovalo zvýšené náklady na zákaznickou péči, 30,2 % evidovalo zvýšené množství nedoručených či nevyzvednutých zásilek a 18,6 % procentům dotázaných tyto faktory způsobily zvýšené ztráty.

„E-shopy ohodnotily dopravce za letošní Vánoce známkou 2-, což není špatné, ale patrně je, co zlepšovat. Nejvyšší nespokojenost lidé vykazovali u domácího doručení. To šlo hodně do pozadí v důsledku rozmachu doručovacích boxů, se kterými domácí doručení většinou není schopno držet krok z hlediska flexibility. Zajímavé je, že dle 90 % dotázaných e-shopů má kvalita doručení výrazný dopad na jejich byznys a zároveň enormní vliv na reputaci jejich značky. Dá se tedy očekávat, že obchodníci na zlepšování doručení budou klást čím dál větší důraz. Věřím, že vzhledem k důrazu zákazníků na flexibilitu budou preferovanými variantami primárně doručení do boxů a přesnější domácí doručení s možností vybrat si konkrétní den a čas příjezdu kurýra,” popisuje Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Doručení do slotu jako top inovace pro příští Vánoce 

Report zkoumal i to, co by e-shopy svým zákazníkům rády nabídly pro nadcházející vánoční sezónu 2025. Nejvíce e-shopů uvedlo možnost doručení v předem vybraném dni a časovém okně (48,8 %), stejný podíl e-shopů přesnější sledování stavu doručení zásilky, 41,9 % rychlejší dopravu, 39,5 % delší dobu uložení zboží ve výdejních boxech, 30,2 % více výdejních boxů, 18,6 % více výdejních míst a 14 % více vlastních poboček pro vyzvednutí zásilky.

„Vánoční sezóna je pro e-shopy klíčová, ale špatně zvládnutá logistika může poškodit jejich reputaci. Zákazníci dnes kromě rychlosti očekávají hlavně předvídatelnost a plnou kontrolu nad zásilkami. Právě zde vidíme budoucnost fulfillmentu jako technologicky řízeného procesu, který e-shopům poskytuje nepřetržitý přehled o pohybu produktů a absolutní dohledatelnost. Flexibilní a transparentní systémy nové generace pomohou e-shopům nejen zvládnout sezónní špičky, ale i dlouhodobě budovat důvěru zákazníků,“ říká Petr Cinkl, výkonný ředitel a spolumajitel společnosti Fulfillment.cz.

Kompletní report Vánočního doručení naleznete pod odkazem.

*Informace ke sběru dat agenturou STEM/MARK: 13. 1. 17. 1. 2025 / N=504 / internetová populace ČR 18-64 let

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.

Největší letošní výzva e-commerce? Postavit e-shopy „vyššího typu“. Jinak si je namaže na chleba i běžný retail

David Filippov, Skip Pay

V podstatě to není nic nového a řešíme to poslední dekády. Česko se v mnoha ohledech zaseklo na „ekonomice průměrnosti“. Dokud bylo dobře, nebolelo to. Teď si ale uvědomujeme, že všichni, kteří nás varovali před nedostatečnou přípravou ve školách, nízkou motivací firem inovovat nebo nedostatečným focusem na přidanou hodnotu produktu, měli pravdu. A přesně tahle paralela teď platí i na českou e-commerce. Hustá síť e-shopů, na kterou jsme právem hrdí, totiž může brzy prořídnout. Dlouholetým odhadem je z mého pohledu přímo ohrožená podstatná část z téměř 50 tisíc e-shopů.

Stačilo pět let a z českého e-commerce trhu, který fungoval jako ostrůvek, se stal trh plně globalizovaný. Změnil se zákazník, který překonal jazykovou bariéru a naučil se nakupovat v zahraničí. Změnily se e-shopy, které tomu šly naproti. A změnily se síly, protože povstali noví hráči, kterým není možné konkurovat cenou. Všudypřítomná marketplaces, která atakují zákazníkovu pozornost, jakmile jen zavadí pohledem o jakoukoli obrazovku. A v novém roce už to nedělají jen prostřednictvím marketingu a cen zboží.

Ba naopak – giganti ovlivňují i cenotvorbu logistických služeb, které dříve zprostředkovávaly českým obchodníkům nespornou výhodu proti mimoevropské konkurenci – spolehlivou dopravu za rozumnou cenu. Z uplynulých pěti let prožily české e-shopy dva roky v euforii a dva roky v kocovině. A pokud mají něco změnit, mají poslední šanci.

Peníze přitom na trhu jsou. Reálná kupní síla domácností díky umoudřené inflaci poroste. A to vždy znamená větší chuť utrácet. Podle našich dat vzrostla například průměrná výše objednávky v rámci nákupu na Třetinu o 25 %. Ostatně online si v posledních letech ukousával z retailového koláče rychlejším tempem, než rostl trh jako takový. Paradoxním problémem však zůstává, že celá řada e-shopů pro českého zákazníka přestala být relevantní. Jsou to právě ty e-shopy průměrnosti, které v minulosti ignorovaly volání po investici do produktového rozvoje, zákaznických služeb, zkoumání zákaznické cesty, marketingu nebo vývoje značky.

Dnes jsou tak zranitelné jak nikdy předtím. Vstupují do začarovaného kruhu – přilákat zákazníka je stojí stále více peněz. Lidé se jim nevrací. Investovat do retence je finančně bolí. Slábne jejich vyjednávací pozice při sjednávání podmínek. Prodražuje se jim logistika. Neumí se adaptovat na traffic z mobilů. Nehledají cesty, jak zákazníkovi usnadnit, aby ho větší nákup u nich nezruinoval na další dva měsíce dopředu – ačkoli zájem o možnost rozložení velkého nákladu na třetiny podle našich dat vzrostl o 407 %. To vše pak vede k tomu, že nemají z čeho investovat do rozvoje. Rozumím tomu, že v takovém stavu se motivace ke změně hledá těžko.

A domácnosti, které se v posledních letech naučily mnohem déle porovnávat, než opravdu koupí, často takový e-shop prostě přejdou. Jaké jsou důvody? Zastaralý design. Nutnost nakupovat po registraci. Průměrné a na první pohled nic moc produkty. Složité placení. Ale také dlouhodobě neřešená propozice, ze které zákazník vlastně nepozná, v čem pro něj mají přidanou hodnotu. A přesně tyto drobnosti ho nakonec odeženou spolehlivě a pravděpodobně na dlouhou dobu.

Cesta však není složitá a stovky značek ukazují, že se vyplatí. Znamená to ujasnit si, jestli vás to ještě naplňuje. Přiznat si, co je aktuální přidaná hodnota na trhu. Zakázat si přemýšlet o tom, že dokážu vyhrávat cenou. Jít s kůží na trh, přímo mezi zákazníky. Začít si budovat komunitu. Ušít jim službu takovou, jakou chtějí. A hlavně nescházet z cesty, protože to je mise na několik let. A na tom, že kdo letos neudělá ten první odhodlaný krok, ten se vydává opačným směrem, na cestu do zapomnění, si trvám. Hřiště se změnilo, hraje se na něm už jiná liga. A změnit se proto musí opravdu každý, kdo na něm působí.

A proč to také řeším? E-commerce v Česku dlouho měla navrch nad konzervativním kamenným retailem. Jenže ten se po covidu aktivizoval a jasně ukazuje, že neřekl své poslední slovo. Kamenný retail se stává součástí omnichannel strategie. Desítky tisíc e-shopů tak mají zpátky konkurenty, které nemusely poslední léta vůbec řešit. Kdo i k této výzvě přistoupí konstruktivně, vyhraje. A ve výsledku může vzniknout zajímavý mix inovací, na kterém vydělají všichni zúčastnění – obchodníci i zákazníci – a Česko svůj vysoký e-commerce standard neztratí, a i nadále bude ukazovat, kudy vede cesta.

Obchodní nabídky během minut místo hodin. Do česko-slovenské AI platformy Ydoca investovali DEPO Ventures a StartupYard

Praha 12. února 2025 – Automatizace odpovědí na poptávkové formuláře nebo generování obchodních nabídek – to na trh přináší integrovaná AI platforma vyvíjená startupem Ydoca. Jejich technologie se dokáže integrovat do každého kroku procesu a pomocí generativní AI dokáže zvýšit firmám efektivitu až o 70 %. V rámci pre-seed investičního kola startup získal financování v celkové výši 2,3 milionu korun, přičemž DEPO Ventures podpořilo projekt částkou 1,8 milionu a StartupYard částkou 500 tisíc korun.

„Odpovídat na poptávky a tvořit nabídky je ve většině B2B společností stále z velké části manuální a časově náročná činnost. Přitom se často jedná o opakující se úkoly, které lze efektivně automatizovat. Ydoca umožňuje firmám šetřit čas a zdroje tím, že integruje jejich veškerá data, analyzuje příchozí poptávky a generuje personalizované nabídky, vše v rámci minut, ne hodin až dní,“ vysvětluje Peter Dzuruš, spoluzakladatel a CEO Ydoca.

Zdlouhavá výběrová řízení mladým firmám často brání v růstu

Ydoca vznikla jako vedlejší projekt dvou zkušených podnikatelů Michala Bukového a Petera Dzuruše, kteří se pracovně znají již sedm let. Oba zakladatelé si byli dlouho vědomi strastí, které provázejí účast ve výběrovém řízení a se kterými se často setkávali při svých předchozích pracovních zkušenostech. Při vývoji produktu se inspirovali vlastní zkušeností s administrativní zátěží spojenou s pre-sales procesy.

Právě tyto úkony – jako hledání správných odpovědí na opakující se otázky nebo manuální vyplňování bezpečnostních a poptávkových dotazníků – dokážou zpomalit obchodní růst nejen u mladých firem. Zatímco tradiční poskytovatelé řešení se zaměřují na lepší správu těchto úkolů, Ydoca je chce odstranit pomocí centralizace veškerých znalostí firmy do softwaru, který s pomocí generativní AI zdlouhavé kroky výběrových řízení automatizuje.

„Zaujala nás nejen technologická inovace, ale i silný a odhodlaný tým. Podařilo se jim najít způsob, jak výrazně zjednodušit obchodní procesy bez složité implementace a správy rozsáhlé znalostní báze. Věříme, že mají potenciál stát se klíčovým hráčem v oblasti automatizace B2B prodeje,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

Investice poslouží k uvedení projektu na trh

Startup Ydoca využije investici k dalšímu vývoji produktu a jeho uvedení na trh. Zaměří se na strategii zahrnující marketing, prodej, distribuci a efektivní oslovení zákazníků. Jejich cílem je vybudovat silné řešení, které automatizuje obchodní procesy, šetří čas a přináší uživatelům skutečnou hodnotu. Ydoca spouští navíc nový web a zavádí freemium cenový model, takže mohou firmy základní verzi produktu vyzkoušet zdarma.

„Zavedení hráči na trhu implementují AI velmi pomalu a povrchně. Ydoca se vydala směrem využít AI jako stěžejní technologii, eventuálně s cílem úplně automatizovat většinu pre-sales procesů,“ dodává Michal Bukový, spoluzakladatel a CTO Ydoca.

Důležitým milníkem pro Ydocu byl akcelerátor StartupYard, který jim poskytl odborný mentoring. Díky programu TechBoost, společné iniciativě DEPO Ventures a StartupYard zaměřené na rychlé a efektivní financování raných deep-tech startupů, získala Ydoca podporu už v klíčové počáteční fázi svého vývoje.

„Do října 2024 dva zakladatelé budovali produkt ve svém volném čase, než opustili své pozice, aby se plně soustředili na prodej, přičemž jejich tým má silné zkušenosti s vývojem produktů, mentoři StartupYardu potvrdili, že Ydoca řeší reálný problém s jasně definovanou návratností investice, a oceňujeme jejich odhodlání, ambice, strategické myšlení i ochotu riskovat,“ hodnotí investici Cedric Maloux, CEO StartupYardu.

O DEPO Ventures

DEPO Ventures je investiční skupina zaměřující se na rané fáze startupů v regionu střední a východní Evropy, podporovaná komunitou andělských investorů. S třetím andělským fondem v pořadí jejich portfolio zahrnuje více než 50 investic. Mezi významné projekty patří globální blockchainová platforma Tatum, inovativní řešení pro monitorování srdce z domova přes Kardi AI, mobilní průvodce SmartGuide či přelomová logistická platforma Ringil. Investiční skupina rovněž vede mezinárodní syndikát DEPO Angels, který propojuje investory s kvalitními startupy a zjednodušuje investiční proces. Vizí DEPO Ventures je naučit podnikatele a osoby s vysokým jměním, že investice do startupů by měly být přirozenou součástí portfolia každého kvalifikovaného investora.

Hi-Fi i domácí kino budoucnosti: Audio Video Show Praha je zpět!

Výstava představí špičkové systémy za desítky milionů korun i dostupnější sestavy. Chybět nebude přehlídka televizorů, projektorů, ani ukázka prémiového domácího kina. Potěší také široké portfolio drátových i bezdrátových sluchátek a gramofony, které jsou stále oblíbenější.

Praha, 12. února 2025 – Po delší přestávce se Audio Video Show Praha vrací, aby představila nejnovější trendy v oblasti audiovizuální techniky. Návštěvníci se mohou těšit na desítky expozic, které nabídnou široké spektrum produktů od dostupného Hi-Fi a bezdrátových sluchátek až po high-end systémy a gramofony. K vidění budou také špičkové televizory a projekční technika. Na své si přijdou nejen milovníci hudby, ale také filmový diváci a hráči.

Osmý ročník výstavy proběhne 28. a 29. března 2025 v prostorách hotelu Diplomat vždy od 10:00 do 18:00. Vstupenky jsou k dispozici již nyní na stránkách GoOut a bude je možné zakoupit také při vstupu.

Cena za jednodenní vstup činí 200 Kč, zatímco dvoudenní varianta je dostupná za zvýhodněných 300 Kč. Výtěžek ze vstupného bude věnován na podporu české pobočky UNICEF.

Výstava osloví milovníky hudby, filmu i interaktivních médií

Audio Video Show Praha navazuje na dlouhou tradici výstavy High-End Praha, ale osloví i fanoušky filmů, seriálů a videoher. K vidění totiž budou nejen projektory, ale také televizory s 8K rozlišením, projekční plátna, soundbary i kompletní sestavy domácího kina, které prohloubí filmové zážitky a pohlcení virtuálními světy.

Hlavní hvězdou přitom bude moderní Dolby Atmos sestava založená na procesoru Trinnov, který mimo jiné nabízí revoluční technologii WaveForming. Ta přináší nebývalou kontrolu nad basovou odezvou v místnosti prostřednictvím aktivní práce s konkrétní akustikou daného prostoru.

Přes 400 značek v bezmála 50 expozicích

Návštěvníky letos čeká ohromující show, která kromě mnoha high-end reprosoustav, jako jsou například Estelon Extreme Mk II v hodnotě 6 500 000 Kč, přinese i světové předpremiéry. Zájemci tak jako první uvidí například gramofonový předzesilovač Aavik, jehož cenovka vystoupá až na hranici 2 000 000 Kč. Chybět ale samozřejmě nebude ani výrazně dostupnější technika, praktické workshopy a zajímavé přednášky.

Již tradičně se výstavy zúčastní nejen zahraniční hvězdy jako například Bowers & Wilkins, Chord a T+A či Final Audio, ale také téměř všichni lokální Hi-Fi výrobci. Těšit se tak lze na značky Xavian, AQ, RIHA, Elfton, Nadral a Sroll i mnohé další. Na své si tak přijdou fanoušci lokální výroby, milovníci opulentního luxusu i ti, které zajímá v oblasti audiovizuální techniky ten nejlepší poměr ceny a výkonu.

Široká nabídka sluchátek a gramofonů

Mezi tradičně nejdostupnější řešení poslechu patří bez pochyby sluchátka. I zde si organizátoři přichystali solidní plejádu zástupců. Návštěvníci se setkají se sluchátky renomovaných výrobců jako Sennheiser, se zajímavými bezdrátovými modely jako Denon PearL, i s etalonem domácího poslechu, který zastoupí japonský STAX.

Na své si přijdou i fanoušci analogu a sběratelství. Jako každý rok bude na výstavě k vidění široká řada v Čechách vyráběných gramofonů Pro-Ject i luxusní produkty značek Brinkmann a Acoustic Signature. Chybět nebudou ani prodejci gramofonových desek nabízející jak nová vydání, tak vzácné sběratelské nahrávky.

Soutěž, katalog i občerstvení po celý den

Návštěvníkům bude po celý den k dispozici drobné občerstvení a v čase oběda také polední menu podávané v hotelové restauraci. Jako každý rok navíc obdrží také tištěný katalog s více než 100 stránkami informací ze světa špičkového zvuku a obrazu i možnost zapojit se do slosování o hodnotné ceny.

Tradiční návštěvnická soutěž letos nabídne 20 výher s celkovou hodnotou přes 250 000 Kč, mezi nimiž nechybějí špičková bezdrátová sluchátka, reprosoustavy ani moderní komponenty. Pro účast ve slosování přitom postačí zapojit se do hlasování o nejlepších expozicích výstavy.

Více informací naleznete na webových stránkách Audio Video Show.

O Audio Video Show Praha

Audio Video Show Praha je největší oborovou výstavou v České republice, která vychází z dlouhé tradice výstav High End Praha. Má tak za sebou více než dvě dekády historie. Během nich se rozrostla a zahrnula i video techniku a technologie chytré domácnosti. V minulých ročnících přilákala tisíce návštěvníků, kteří měli možnost zažít světové novinky v oblasti audiovizuální techniky z celého světa.

Novou HR ředitelkou a členkou boardu společnosti Seyfor se stala Martina Chloupková

Praha, 12. února 2025 – Vedení People & Culture ve společnosti Seyfor se ujímá Martina Chloupková. Na pozici Chief People Officer využije kromě znalosti interních postupů Seyforu také bohaté zkušenosti z dřívějšího působení v Edenredu, a především pak z Heureka Group, kde působila 3,5 roku na pozici Group HR Director a řídila tým napříč čtyřmi zeměmi. Jedním z jejích prvních cílů v nové roli bude nastavení procesů týmové spolupráce v oblasti HR v rámci rozsáhlé skupiny Seyfor v Česku a na Slovensku.

Manažerskou HR roli zastává Chloupková od roku 2013, kdy dostala nabídku vedení HR týmu Aramarku. Největší zkušenosti získala při řízení lidských zdrojů v Heurece během období realizace zásadních investičních IT projektů a transformace ze start-upu do mezinárodního scale-upu. Do role HR ředitelky Seyforu se posouvá po necelém půlroce z pozice Enterprise & Public HR manažerky a může tak využít znalost interního prostředí společnosti. Jejím cílem bude sjednocení procesů napříč všemi divizemi a společnostmi, které Seyfor ovládá. Zaměří se především na vytvoření a sjednocení procesů pro efektivní nábor, implementaci vzdělávacích programů pro zvyšování odborných dovedností a podporu leadershipu. Chloupková se současně stává členkou boardu Seyforu.

S rychlým růstem Seyforu a proběhlými akvizicemi vnímám obrovskou sílu a potenciál této společnosti a jsem ráda, že mohu být součástí strategického vedení po boku zkušených odborníků z oblasti informačních technologií. Mým cílem bude dál posilovat firemní kulturu a propojit početné týmy napříč celou společností prostřednictvím dobře nastavených procesů, které podpoří efektivní spolupráci, inovace a angažovanost. Chci se zaměřit na budování různorodých, ale soudržných týmů, zlepšování pracovního prostředí a zkušeností našich zaměstnanců i efektivní řízení změn, které pomohou Seyforu růst a posouvat se dál,“ uvedla Martina Chloupková při svém jmenování.

Pozice CPO se v Seyforu otevírá nyní znovu po přibližně 2,5 letech. Hlavním důvodem je potřeba jednotného nastavení kompetencí v HR týmech například v oblasti řízení HR či změnových projektů. „Uvědomili jsme si, že přes značnou samostatnost jednotlivých týmů musíme dát dosavadnímu decentralizovanému řízení lidských zdrojů jednotný řád. Cítíme potřebu vytvořit a realizovat komplexní personální strategii, která podpoří růst a urychlí inovační cykly celé firmy. Moderní HR prostředí je základem pro nábor nových talentovaných lidí i pro zachování dlouhodobé loajality stávajících zaměstnanců,“ doplňuje Martin Cígler, zakladatel a CEO společnosti Seyfor.

Vzhledem k tomu, že má Seyfor přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích, je efektivní řízení lidských zdrojů klíčové k plnění obchodních strategií jednotlivých týmů. Úspěch není zdaleka jen výsledkem individuálních kvalit našich lidí, ale především výsledkem jejich spolupráce. Martina přináší silné kompetence a bohaté zkušenosti s řízením týmů a věřím, že se nám tak podaří tuto oblast ještě více posílit,“ komentuje Petr Franc, ředitel divize Enterprise & Public společnosti Seyfor.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

Exit mobile version