KB SmartPay získala ocenění za digitalizaci smlouvy o platebním terminálu v mobilním telefonu

Praha 4. března 2025 – KB SmartPay byla oceněna za svůj unikátní proces náboru nových klientů. Obchodníci mohou začít přijímat bezhotovostní platby telefonem bez nutnosti navštívit pobočku – celý proces lze vyřídit online.

Generální ředitelka KB SmartPay Jitka Palatová převzala ocenění „Unique Acquiring Project Award“ za digitalizaci on-boardingu nových klientů do aplikace PayPhone, která promění mobilní telefon v platební terminál. Předání proběhlo v rámci cen MasterCard Awards, které jsou udělovány finančním institucím za mimořádné projekty v oblasti plateb, digitalizace a udržitelnosti.

„Naši noví obchodníci už nemusí řešit papírování a mohou se ke KB SmartPay připojit rychle, snadno a online. A přesně o to nám jde, zjednodušovat život malým a středním podnikům, aby se mohly soustředit na svůj byznys,“ komentuje ocenění Jitka Palatová.

Aplikace PayPhone od KB SmartPay, která umožňuje přijímat bezkontaktní platby s pomocí chytrého telefonu, je k dispozici pro platformy Android a iOS. KB SmartPay jako jediná v Česku nabízí terminál na 12 měsíců zdarma – aplikaci PayPhone, nebo klasický terminál díky tomu může vyzkoušet každý obchodník, který v posledním roce karty nepřijímal.

O společnosti KB SmartPay

KB SmartPay je obchodní značka společnosti Worldline Czech Republic, s.r.o. reprezentující na českém trhu alianci společnosti Worldline NV/SA a Komerční banky a. s. Společnost KB SmartPay obsluhuje v ČR více 35 000 zákazníků a provozuje více než 50 000 platebních terminálů a platebních bran. Více informací naleznete na webových stránkách www.kbsmartpay.cz.

Skupina Worldline

Společnost Worldline pomáhá firmám všech zaměření a velikostí urychlit jejich cestu k růstu – rychle, jednoduše a bezpečně. Díky pokročilým platebním technologiím, místním odborným znalostem a řešením přizpůsobeným pro stovky trhů a odvětví podporuje společnost Worldline růst více než jednoho milionu podniků po celém světě. Společnost Worldline dosáhla v roce 2023 příjmů ve výši 4,6 miliardy eur.

HONOR na veletrhu MWC Barcelona 2025 zdůrazňuje závazek k otevřené spolupráci

Během dvou klíčových panelových diskusí HONOR představil svou vizi budoucnosti a kroky, kterými ji chce naplnit v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN

[Barcelona, Španělsko – 4. března 2025] – Globální technologická značka HONOR se na veletrhu MWC Barcelona 2025 zúčastnila dvou klíčových panelových diskusí – Connect X Fireside Chat a AI+. Společně se zástupci předních průmyslových partnerů sdílela své poznatky o propojené inteligentní budoucnosti.

Mezi mnoha tématy, o kterých HONOR a jeho partneři diskutovali, jasně vykrystalizovalo jedno společné téma: potřeba otevřené spolupráce k řešení výzev a využití příležitostí, které přináší AI technologie, je dnes důležitější než kdy dříve. Tento přístup rezonuje i s nedávno představenou strategií HONOR ALPHA PLAN. V rámci její realizace bude HONOR spolupracovat s partnery na maximálním využití lidského potenciálu, aby umožnil přijetí inteligentního světa.

„S nástupem éry fyzické AI musíme rozšířit možnosti odvětví a společně vytvořit nový standard pro AI ekosystém. Toho lze dosáhnout zpřístupněním AI technologií pro širší škálu zařízení, umožněním bezproblémové spolupráce mezi různými operačními systémy a vybudováním hodnotově sdíleného ekosystému,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR, během své prezentace o strategii HONOR ALPHA PLAN. „Abychom mohli přijmout inteligentní svět, musíme se všichni spojit a maximalizovat lidský potenciál.“

James Li, CEO of HONOR

Budování inteligentních ekosystémů přesahujících běžnou konektivitu

Během diskuze Connect X Fireside Chat byla hlavní pozornost zaměřena na posun od běžné konektivity k inteligentním ekosystémům, které proaktivně reagují na potřeby uživatelů. HONOR představil vizi, ve které technologie nejen zjednodušuje každodenní úkoly, ale předvídá a usnadňuje interakci uživatelů se světem kolem nich. Jako příklad uvedl bezproblémové propojení chytrých telefonů s vozidly a domácnostmi a nositelná chytrá zařízení poskytující personalizované zdravotní informace. Tuto vizi chce naplnit v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN, jež potvrzuje závazek společnosti HONOR k inovacím zaměřeným na uživatele, které kombinují špičkové technologie a zásadně mění produktivitu, společnost i kulturu.

Podpora AI konektivity a inovací prostřednictvím spolupráce

Zdůrazněna byla také klíčová role spolupráce při podpoře inovací a zajištění vzájemné kompatibility technologií. HONOR dlouhodobě podporuje otevřenou spolupráci s klíčovými lídry odvětví s cílem vyvinout jednotné standardy a řešení pro AI konektivitu.

S rozvojem AI technologií a nástupem éry fyzické AI bude budování otevřeného a inteligentního ekosystému ještě zásadnější, protože čím dál více technologických společností se bude muset orientovat v stále složitějším digitálním prostředí.

Důraz na on-device AI technologie

V rámci panelové diskuse AI+ sdílel HONOR své poznatky o rovnováze mezi on-device AI a cloudovou AI, přičemž zdůraznil důležitost jasného rozdělení jejich rolí. Jako konkrétní příklady uvedl prvního mobilního AI agenta s GUI rozhraním, technologii pro sdílení dat napříč celým ekosystém a AiMAGE – inovativní AI řešení pro mobilní fotografování.

Všechny tyto funkce byly představeny během hlavní prezentace společnosti HONOR a ukazují, jak značka upřednostňuje ochranu soukromí uživatelů díky on-device zpracování dat, přičemž chytrým způsobem využívá cloud pro výpočetně náročné úlohy, aniž by ohrozila bezpečnost dat.

HONOR zdůraznil svůj závazek k ochraně soukromí odkazem na nedávno publikovaný dokument Privacy Protection White Paper, který byl zmíněn i během panelové diskuse. Dokument podrobně popisuje pět zásad, kterými se HONOR řídí při ochraně uživatelských dat: minimalizace sběru dat, ochrana citlivých údajů přímo v zařízení, zpracování dat nejdříve v zařízení, anonymizace a šifrování dat před nahráním do cloudu a odstranění dat po jejich použití.

HONOR zároveň zdůraznil důležitost otevřené spolupráce při budování inteligentní budoucnosti a vyzval partnery z oboru ke společnému úsilí. Značka je pevně odhodlána realizovat strategii HONOR ALPHA PLAN, a to ruku v ruce s partnery v duchu otevřené spolupráce, krok za krokem, s cílem maximalizovat lidský potenciál pro inteligentní budoucnost.

Stánek HONOR na MWC

Od 3. do 6. března mohou návštěvníci MWC Barcelona 2025 navštívit HONOR stánek (označení 3H10, hala 3, Fira Gran Via), kde si mohou zblízka vyzkoušet nejnovější inovace společnosti HONOR a jejích partnerů.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Společnost Atos uvádí na trh komplexní portfolio spravovaných bezpečnostních služeb v prostředí Google Cloud

Praha, 3. března 2025 – Společnost Atos oznámila spuštění komplexního portfolia spravovaných bezpečnostních služeb MSSP (Managed Security Services Provider) pro Google Cloud. Získala rovněž specializaci Google Cloud Security, která je součástí programu Google Cloud Partner Advantage, a která potvrzuje její odbornost v oblasti bezpečnosti napříč Evropou, Blízkým východem, Afrikou i Severní Amerikou.

Dosažená specializace, v kombinaci s následující trojicí výkonných řešení společnosti Atos v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytuje organizacím silnou ochranu a pomáhá jim udržet náskok před neustále se vyvíjejícími kybernetickými hrozbami:

Google CloudSecOps Protection Platform – pokročilý bezpečnostní systém, který zajišťuje klientům v prostředí Google Cloud Platform jednotnou a spolehlivou ochranu dat.

Implementační a provozní služby pro Google Security Command Center Premium a Enterprise – komplexní správa detekce hrozeb a jejich adekvátních řešení za pomoci odborného poradenství, které jsou organizacím vytvářeny na míru s cílem zajistit bezpečné a optimální využití služeb Google Cloud Platform.

Security Operations Center – inovativní centrum založené na platformě Google SecOps, které funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Využívá platformu MDR (Managed Detection and Response) postavenou na umělé inteligenci, podpořenou expertním týmem CSIRT (Computer Security Incident Response Team), která umožňuje rychlou detekci a efektivní eliminaci kybernetických hrozeb. Díky tomu pomáhá zákazníkům udržet jejich systémy v bezpečí a zajistit nepřetržitou kontinuitu provozovaných činností.

„Atos dlouhodobě rozvíjí hlubokou expertizu v oblasti cloudových řešení i kyberbezpečnosti – a nyní se tyto zkušenosti přirozeně propojily. Díky tomu můžeme nabídnout ucelené kyberbezpečnostní řešení pro jeden z největších celosvětových cloudů. Nejedná se jen o detekci a mitigaci hrozeb, ale také o pokročilé automatizované funkce pro samoopravu, které zajišťují vyšší odolnost a bezpečnost,“ říká Michal Pechát, Service Delivery Manager pro cloudové služby ve společnosti Atos.

Společnost Atos je lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti opírající se o tým 6 500 expertů, síť 17 globálních Security Operations Center a důvěru více než 2 000 zákazníků po celém světě.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

SledovaniTV potěší v březnu dětské diváky promokanálem Minimax

V březnu SledovaniTV svými promokanály potěší zejména nejmenší diváky a jejich rodiče. Součástí všech balíčků bude totiž dětský kanál Minimax věnovaný animované tvorbě.

Brno, 3. března – V březnu budou mít všichni uživatelé SledovaniTV dostupný dětský kanál Minimax. Ten nejmenším divákům přináší oblíbené animované pohádky v celodenním vysílání s českým dabingem.

Březnovou novinkou je seriál Molly z Denali o domorodé aljašské dívce, která zažívá se svými kamarády mnohá dobrodružství. Na obrazovky doputuje také druhá série seriálu Alvinnn!!! a Chipmunkové, ve které se čipmánkové ujmou zatoulaného psa. Děti se mohou těšit i na své oblíbené hrdiny z pohádek Upovídaný Tom a přátelé, Mia a Já, Barbie, LEGO Friends a dalších.

‚‚Chceme dětem i jejich rodičům zpříjemnit březnové dny a nabídnout jim kvalitní animovanou zábavu. Minimax přináší oblíbené pohádky a seriály, které děti milují, a jsme rádi, že ho v rámci promo nabídky mohou sledovat všichni naši uživatelé. Věříme, že si nejen nejmenší diváci užijí pestrý program plný dobrodružství a zábavy,” říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 190 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.

HONOR oznámil, že následujících sedm let bude poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou řadu HONOR Magic

Rozšířená podpora umožní vlajkovým zařízením přístup k nejnovějším AI inovacím a delší zabezpečení

[Barcelona, Španělsko, 3. března 2025] – Globální technologická značka HONOR včera oznámila, že bude následujících sedm let poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou vlajkovou řadu HONOR Magic[1]. Tato rozšířená podpora bude nejprve dostupná pro uživatele v EU.

Závazek, který je součástí strategie HONOR ALPHA PLAN, potvrzuje, že HONOR klade důraz na zákazníky a je jednou ze tří značek v oboru, které dnes uživatelům nabízejí takto rozšířenou podporu. HONOR doufá, že toto rozhodnutí inspiruje i další výrobce, aby poskytli delší softwarovou podporu svým zákazníkům. Díky tomu budou mít uživatelé delší přístup k nejnovějším inovacím a zlepší se celková bezpečnost smartphonů po celém světě.

„HONOR ALPHA PLAN klade silný důraz na prozákaznický přístup. Naším cílem je nabízet zařízení a služby, které nejen splňují potřeby uživatelů, ale dokonce překračují jejich očekávání – nyní i v budoucnosti. Proto se HONOR rozhodl poskytovat sedm let aktualizací systému Android a bezpečnostních záplat pro řadu HONOR Magic, včetně našich vlajkových smartphonů a skládacích chytrých telefonů. Tento závazek začíná u modelu HONOR Magic7 Pro. Máme radost, že tuto rozšířenou podporu můžeme zákazníkům nabídnout,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR.

HONOR ALPHA PLAN je nová strategie, která transformuje HONOR z výrobce chytrých telefonů na globálního lídra v oblasti AI ekosystému v zařízeních. Vizionářská strategie o třech fázích definuje klíčové kroky, které HONOR podnikne k nástupu nové éry inteligentního propojeného světa. Zároveň HONOR vyzývá celé odvětví k spolupráci na vytvoření otevřeného AI ekosystému, který podporuje rozvoj lidského potenciálu a přináší výhody celé společnosti.

Rozšířená softwarová podpora nejen prodlouží životnost zařízení a sníží množství elektronického odpadu v souladu s udržitelnými standardy, ale zároveň zajistí, že uživatelé budou mít bezpečné a výkonné telefony s nejnovějšími AI technologiemi po celou dobu jejich prodlouženého životního cyklu.

Uživatelé chytrého telefonu HONOR Magic7 Pro v EU budou první, kteří z této rozšířené podpory budou těžit. V budoucnu plánuje HONOR rozšířit sedmiletou softwarovou podporu i na další vlajkové modely.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Tato podpora se nevztahuje na zařízení řady HONOR Magic Lite.

Nejoblíbenější fast food u Čechů? Hranolky a kebab. Dopřejí si je zhruba jednou měsíčně

Rychlé občerstvení zůstává stálicí českého stravování – u Čechů jsou nejoblíbenější hranolky a kebab. Přestože 55 % strávníků věří, že se i ve fastfoodech dá najíst zdravě, problémem zůstává vysoký obsah soli a nutriční nevyváženost jídel. Rychlé občerstvení se stále častěji stává volbou těch, kteří oběd vnímají hlavně jako praktickou záležitost, což podporuje rostoucí trend samostatného stolování. To může mít vliv nejen na společenské návyky, ale třeba i na firemní kulturu. Cena obědů napříč stravovacími zařízeními sice v lednu stagnovala na 193 korunách, ale meziročně vzrostla o 4 %. Oproti roku 2019 je vyšší o 62 %.

Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí českého jídelníčku. Podle dat z průzkumu Barometr FOOD 2024[1] si pokrmy rychlého občerstvení dopřává většina Čechů zhruba jednou za měsíc (65 %). Alespoň jednou týdně si na nich pochutná 18 % strávníků a zhruba 14 % je nejí nikdy. Fastfood přitom pro Čechy nezastřešuje pouze klasické řetězce rychlého občerstvení, ale i tzv. „street food“, kam řadíme pokrmy jako kebab, falafel nebo párek v rohlíku. Pouze 15 % respondentů vnímalo v průzkumu tento segment pokrmů jako samostatnou kategorii.

A nejoblíbenější rychlé pokrmy? Největšími favority mezi strávníky jsou hranolky (85 % oblíbenosti), kebab (82 %) a burgery (75 %). O poznání rozporuplnější hodnocení si od Čechů vysloužily falafel, quesadilla nebo kuřecí křidýlka, přičemž první dva z těchto pokrmů zhruba třetina respondentů zatím nikdy neochutnala. „Češi nám v průzkumech stále více uvádějí, že se snaží jíst zdravěji. Blokátorem je ale často nedostatek času, nebo zvýšené náklady na stravování. Celkem 55 % z dotazovaných například loni uvedlo, že jsou přesvědčeni, že se zdravě dokáží najíst právě i v řetězcích rychlého občerstvení,“ komentuje výsledky Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred, která Barometr FOOD v Česku i v jiných zemích koordinuje. „Stále u nás také přetrvává dojem, že zdravé stravování je nutně drahé. Informovanost o tom, jak naši rostoucí motivaci jíst lépe přenést do praxe, v Česku zkrátka chybí,“ dodává.

Může být fastfood zdravý?

Přestože se také fastfoody snaží zařazovat „zdravější“ varianty, jako například saláty nebo rostlinné burgery, jejich nutriční hodnota nemusí vždy odpovídat očekáváním spotřebitelů. „Například veggie burger může obsahovat více tuku a soli než klasický hovězí burger. Člověk si takovým jídlem vyčerpá polovinu doporučené denní dávky tuku a téměř dvě třetiny soli s mylným domněním, že prospěl svému zdraví,“ upozorňuje Hana Málková z organizace STOB (Stop Obezitě) a dodává, že dokonce i některé saláty mohou být k obědu energeticky zcela nedostatečné a nemusí dodat všechny potřebné živiny.

Podle odborníků bychom navíc denně měli přijmout maximálně 5-6 gramů soli. „Není výjimkou, že takové množství obsahuje jedno fastfoodové menu nebo dokonce jeden samotný burger. I u variant, jako sendvič nebo bageta s grilovaným masem nebo rybou, je bohužel množství soli většinou hodně vysoké,“ vysvětluje Hana Málková. „Vyvážený oběd by měl vždy obsahovat dostatečné množství bílkovin, přiměřené množství kvalitních tuků a dostatek kvalitních sacharidů,“ doplňuje. Podle jejích slov je vždy třeba se zajímat o nutriční hodnoty celého jídla, aby žádná ze tří základních složek nechyběla.

Proč chceme jíst rychle a sami?

Barometr FOOD se každoročně zaměřuje na nejnovější stravovací trendy. Již loni na podzim představila Martišková na základě jeho dat „pět hříchů na českém talíři“. Patřil mezi ně i nedostatek času a nevhodné prostředí během oběda. Téměř 24 % Čechů si totiž hlavní jídlo dne dopřává o samotě, což je trend, který v posledních letech posiluje. Zhruba polovina strávníků se také obvykle naobědvá za 20 minut nebo méně.

„Mnozí zaměstnanci volí místo plnohodnotného oběda rychlé občerstvení nebo jídlo o samotě u počítače. Často za tím stojí třeba krátká pauza v práci, nebo jednoduše potřeba na chvíli během dne zpomalit a vytěsnit jiné podněty. Na druhou stranu ale stále platí, že 65 % Čechů obědvá se svými kolegy, což ukazuje, že společné stolování zůstává důležitou součástí pracovního dne a firemního prostředí. Společný oběd je nejen časem na jídlo, ale i skvělou příležitostí k budování týmové dynamiky a posilování firemní kultury,“ říká Aneta Martišková.

Ženou nás do fastfoodů ceny?

Podle Edenred Restaurant Indexu dosáhla průměrná cena oběda v lednu 192,50 Kč, což představuje meziroční nárůst o 4 %. Oproti roku 2019 vzrostly ceny obědů dokonce o 62,3 %. V Praze se ceny vyšplhaly k 216 korunám, zatímco v nejlevnějších krajských městech se pohybují kolem 168 korun. S rostoucími náklady se tak mění i návyky strávníků. Mnozí hledají efektivnější řešení, která jim umožní ušetřit zdroje peněžní, ale i časové.

„Díky rychlé obsluze a možnosti vzít si jídlo s sebou představují rychlá občerstvení snadnou volbu pro ty, kteří nemají čas na delší pauzu. V případě ‚generace Z‘ pozorujeme také sílící snahu minimalizovat sociální interakce během oběda. Tyto trendy ale přispívají ke kultuře samostatného stolování, kdy lidé s jídlem spěchají, nebo si ho odnášejí mimo restaurační prostory a konzumují ve stresovém prostředí,“ upozorňuje Martišková. „Nejde přitom pouze o pracovní dny – rychlé stravování se stává běžnou součástí životního stylu i ve volném čase.“

Průměrná útrata strávníků v době oběda (v Kč)
Město červenec 2024 srpen
2024
září
2024
říjen
2024
listopad 2024 prosinec 2024 leden

2025

Praha 215,3 216,2 214,8 215,2 214,7 217,8 216,3
České Budějovice 200,6 202,6 200,9 202,4 202,3 204,8 201,6
Plzeň 200,8 199,8 197,2 197,5 199,6 199,3 197,2
Karlovy Vary 185,9 184,6 185,7 184,4 184,2 184,5 185,2
Ústí nad Labem 173,9 173,3 172,1 174,4 173,2 177,2 174,3
Liberec 201,8 198 197 197,7 197,8 196,5 196,4
Hradec Králové 185,8 185,3 183,7 185,6 183,8 186,8 185,1
Pardubice 187,6 188,5 187,2 188,4 190,5 191,4 189
Jihlava 176,2 178,6 178,9 177,8 177,5 180,2 176,1
Brno 203,4 203,9 202,3 202,6 203,3 205,5 204,8
Zlín 172,7 170,6 168,9 169,1 170 170,9 168,4
Olomouc 167,2 168,8 167,8 168,3 169,9 171,9 168,7
Ostrava 189 187,5 188,6 188,4 187,1 190,1 189,3
Česká republika 192,1 192,4 191,3 191,7 191,5 193,9 192,5

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

  1. Sběr odpovědí průzkumu „Barometr FOOD“ probíhal od 15. srpna 2024 do 19. září 2024. V České republice se jej zúčastnilo celkem 2807 respondentů z řad držitelů karet Edenred a 101 respondentů z řad restaurací. Globálně se průzkumu zúčastnilo celkem 49990 respondentů napříč vybranými zeměmi Evropy včetně Rakouska, Francie, Slovenska, Německa a dalších.

 

Češi na světové špičce v hardwarové bezpečnosti. Tropic Square vydává TROPIC01 – první čip s otevřenou architekturou

Praha, 3. března 2025 – Česká polovodičová společnost Tropic Square, která vyvíjí bezpečný hardware s otevřenou architekturou, dnes oficiálně vydala první generaci bezpečnostního čipu TROPIC01. Ten představuje přelomovou inovaci v celé průmyslové oblasti, která dosud zakládala bezpečnost na utajování implementačních detailů (security by obscurity). Za svůj unikátní přístup byl Tropic Square rovněž nominován na prestižní cenu Embedded World.

TROPIC01 je první bezpečnostní čip s otevřenou architekturou ve svém odvětví. Tento auditovatelný čip reaguje na rostoucí poptávku po transparentnosti v oblasti hardwarové bezpečnosti. Díky ochraně proti neoprávněné manipulaci poskytuje bezpečnou alternativu k uzavřeným čipovým architekturám, a je proto ideálním řešením pro IoT zařízení, kryptoměnové hardwarové peněženky, digitální identity a hardwarové autentizátory.

„TROPIC01 přináší potřebnou revoluci v oblasti hardwarové bezpečnosti. Je to vůbec první auditovatelné a open-source řešení v našem odvětví. Taková úroveň transparentnosti čipů byla dosud nemyslitelná, ale s rostoucím množstvím sofistikovaných kybernetických hrozeb a přísnějšími regulačními požadavky je dnes již nutností. TROPIC01 je polovodičová inovace, kterou trh potřebuje,“ vysvětluje John Sirianni, CEO společnosti Tropic Square.

Kyberkriminalita podle odhadů do roku 2028 způsobí celosvětové škody ve výši 13,82 bilionu dolarů[1]¹, což je ukázka toho, jak naléhavě potřebujeme robustní bezpečnostní prvky, jako je čip TROPIC01. Ten poskytuje pokročilou ochranu proti útokům typu side-channel, laserovým útokům a dalším sofistikovaným metodám. Má plně ověřitelnou kryptografii, což firmám a vývojářům umožňuje mít dosud nevídanou kontrolu nad jejich bezpečnostní infrastrukturou.

„Uzavřené bezpečnostní prvky na aktuálně dostupných čipech na trhu neumožňují provádět audity, což znamená, že inženýři a bezpečnostní experti nemohou ověřit, zda v nich nejsou zranitelnosti nebo zadní vrátka. Tropic Square oproti tomu uvádí na trh první skutečně otevřený a auditovatelný bezpečnostní čip. S TROPIC01 si inženýři mohou ověřit bezpečnost čipu sami, aby věděli, co zabudovávají do svých zařízení,“ vysvětluje Jan Pleskač, CTO a spoluzakladatel společnosti Tropic Square.

Otevřená architektura TROPIC01 navíc umožňuje výrobcům elektroniky a návrhářům čipů ověřit bezpečnost čipu a jeho uvedené vlastnosti. Mají tak větší kontrolu při navrhování a nemusí se omezovat dohodami o mlčenlivosti ani limity tradičních black-box bezpečnostních prvků.

Miro Sveltik, CEO společnosti ContentWise, která vyvíjí deep-tech technologie a pracuje s čipem TROPIC01, sdílí své první dojmy: „Bezpečnost je pro naše zákazníky klíčová a tento čip je přesně to, co bezpečnostní průmysl potřebuje. Nemůžeme si stát za řešeními, která nabízíme trhu, pokud nemůžeme ověřit jejich bezpečnost.“

Čip TROPIC01 podporuje klíčové bezpečnostní funkce, jako jsou secure boot, aktualizace firmwaru a správa šifrovacích klíčů, díky čemuž mohou výrobci hardwaru snadno splnit požadavky nařízení, jako například Akt o kybernetické odolnosti (CRA) od EU.

Dostupnost produktu a distribuce

Vývojářské sady a inženýrské vzorky čipu TROPIC01 jsou dostupné od začátku února 2025. Nyní je čip dostupný pro objednávky pro sériovou výrobu. Proces zabezpečeného programování, povýrobní konfigurace čipu dle požadavku zákazníků (provisioning) a logistiku dodávek je zajištěn ve spolupráci se společností EPS Global.

Firmy, které vyvíjejí hardwarové zařízení podporující blockchain, DePIN řešení (Decentralized Physical Infrastructure, překladem decentralizovaná infrastruktura) a bezpečné IoT produkty (včetně průmyslových a medicínských zařízení), si mohou objednat vzorky čipu TROPIC01 k posouzení technických možností a integrace.

Ocenění a prezentace – Embedded World v Norimberku (11.–13. 3. 2025)

Za svůj inovativní přístup k bezpečnosti a ochraně embedded systémů byl TROPIC01 nominován na prestižní cenu Embedded Award v kategorii Safety & Security. Toto ocenění se uděluje průlomovým produktům, které nastavují nové standardy v oblasti kvality a funkcionality v bezpečnostních embedded technologiích.

Na veletrhu Embedded World 2025 v Norimberku (Německo) bude Tropic Square předvádět živé ukázky schopností čipu TROPIC01 a sdílet detaily z jeho vývoje. Návštěvníci se mohou zastavit u stánku Tropic Square (5-373), kde se dozví více o tom, jak TROPIC01 může zvýšit bezpečnost embedded systémů.

Více informací o TROPIC01 najdete na: https://www.tropicsquare.com/tropic01

O Tropic Square‍
Tropic Square je jedna ze společností skupiny SatoshiLabs založená v roce 2020 jako reakce na chybějící nabídku secure element čipů s otevřenou architekturou. Hlavní filozofií vyvíjeného produktu je nezávislost a transparentnost – trend, jenž začal zhruba před třiceti lety, avšak dosud se nedostal do světa chip designu. Tropic Square nezakládá bezpečnost na utajování technických detailů, ale umožňuje sílu svého šifrování otestovat expertům i open source komunitě. Cílem je přinést zákazníkům auditovatelný čip, který bude splňovat vysoké nároky na zabezpečení a zároveň bude kýmkoli ověřitelný díky své transparentnosti a open source filozofii. Pro více informací navštivte tropicsquare.com.

  1. https://www.statista.com/chart/28878/expected-cost-of-cybercrime-until-2027/

Obchodování budoucnosti s minimálním rizikem. Kam se vyvíjí prop trading?

Proprietární obchodování je jednou z nejdynamičtějších oblastí finančních trhů. Obchodníci mohou na různých platformách obchodovat s virtuálním kapitálem firem, a vydělávat si tak s menším rizikem ztráty. Očekává se, že segment v budoucnosti výrazně poroste. Na co se připravit a jak s prop tradingem začít?

Oproti běžnému obchodování „sám za sebe“ je prop trading výhodný jednak díky redukovanému riziku a přístupu ke kapitálu, ale i zvýšené potřebě vzdělávat se a obchodovat zodpovědně a udržitelně. To je v zájmu prop tradingových platforem, které si chtějí tradery „vychovat“ tak, aby mohly jejich obchodní strategie replikovat v reálných tržních podmínkách.

Do tradingu proniká AI, mozek ale zůstává stejný

Segment se rychle vyvíjí a obchodníci mají k dispozici celou řadu nástrojů, díky kterým mohou své obchody optimalizovat. Patří mezi ně AI pro vytváření obchodních strategií nebo pokročilé nástroje pro datovou analýzu. Nejen díky nim jsou ti nejvytrvalejší z nich schopni dosáhnout na slušné výdělky, například slovenský obchodník Robert F. si během dvou týdnů dokázal na platformě Fintokei přijít na 1 milion korun.

I přes technologický pokrok ale zůstávají hlavním nástrojem tradera jeho mentální schopnosti. Pro úspěšné obchodování je klíčová konzistence, a proto je pro obchodníka důležitá hlavně schopnost zvládat stres, držet disciplínu a mít pod co největší kontrolou své emoce. Díky tomu dodrží svůj plán i při výkyvech trhů.

Čekají nás regulace?

Česká národní banka se k proprietárnímu obchodování vyjádřila mezi prvními regulátory v Evropě. Podle ní by některé aktivity prop tradingových společnosti mohly spadat pod regulační rámec MiFID (Markets in Financial Instruments Directive). „Je důležité vyhodnotit potřebu regulace na úrovni celé Evropské unie,“ uvedla ČNB.

Je pravděpodobné, že se regulační snahy budou stupňovat, prop tradingové platformy s touto možností počítají, připravují se na ní a sami podnikají proaktivní kroky. Je tu jasná potřeba samoregulace, klademe důraz na implementaci procesů zajišťujících transparentnost, férovost a bezpečí pro nás i naše klienty. Co se týče státních regulací, bude v budoucnu potřeba nacházet rovnováhu mezi regulacemi a inovacemi. Rozhodně nám v tom ale pomáhá naše historie s budováním regulovaných brokerů“ řekl David Varga, spoluzakladatel platformy Fintokei, která jako svůj standard zavedla opatření, jako jsou pravidla KYC (Know Your Customer) nebo AML (Anti-Money Laundering).

Do hry vstupují brokeři a futures

Na trhu se rozvíjí postupné sbližování mezi prop tradingovými firmami a brokery, kteří zprostředkovávají obchody. Řada brokerů do segmentu přímo vstupuje a zakládá vlastní prop tradingové platformy, což je mimo jiné reakce na předpokládané regulace. V tomto ohledu je napřed právě české Fintokei, které je součástí Purple skupiny a za rok 2024 byla dokonce oceněna jako nejlepší “broker-backed” prop firma. Dalším příkladem je také nedávná akvizice globálního brokera OANDA českou společností FTMO. Obchod by se podle odhadů měl pohybovat v řádu miliard korun.

V segmentu je také na vzestupu futures prop trading – proprietární obchodování s futures kontrakty, neboli derivátovými nástroji. Díky nim může trader k obchodování využívat úplně jiné instrumenty než jsme zvyklí u akcií či měnových párů. Může to být například například káva, sojové boby, ale klidně i zemní plyn, americké státní dluhopisy nebo mražený koncentrát pomerančového džusu.

“Neustále pracujeme na nových produktech. Některé z nich si budou moci zákazníci vyzkoušet již v řádu týdnů. Jedním ze zvažovaných směrů rozvoje je samozřejmě i futures trading. Naše data z trhu ukazují, že celý segment má velký potenciál,” uvedl David Varga.

Důležité je zůstat in

Prop tradingové platformy se dosud soustředily spíše na pokročilé obchodníky, kteří už mají něco za sebou. To se ale pomalu mění a společnosti se více otevírají i úplným začátečníkům.

V souvislosti s tím Česká platforma Fintokei loni představila program StartTrader cílený právě na začínající obchodníky, v letošním roce navíc plánuje vyvíjet novou edukativní zónu pro obchodníky v jakékoliv fázi jejich cesty.

Pro nové tradery je klíčové především vzdělávání a to jak v oboru samotném, tak i co se týče psychologické přípravy. Obchodování je totiž dovednost, na které je potřeba aktivně pracovat, k dispozici jsou volně dostupné možnosti jako videa nebo podcasty od řady tvůrců, případně služby profesionálních společností ve formě webinářů a kurzů. „Měsíčně vzděláváme tisíce uživatelů. Nabízíme jim přístup ke kvalitnímu know-how a vědomostem lidí, kteří mají desítky let trading zkušeností. Právě ty klientům mohou výrazně pomoci na jejich cestě,“ uvedl Adam Dulovec ze společnosti Purple Trading.

Nachytej AI a vyhraj! Soutěž pro žáky odhalí limity umělé inteligence

Jak chytrá je doopravdy umělá inteligence? Může se splést, nebo tvrdit nesmysly? Žáci od 13 let mají nyní jedinečnou šanci zjistit, jaké má AI limity, a přitom se pobavit i vyhrát zajímavé ceny. Soutěž Nachytej AI je otevřená všem školním týmům, které chtějí propojit kreativitu, kritické myšlení a moderní technologie.

Účastníci soutěže Nachytej AI si nejprve vytvoří školní tým nebo se domluví s učitelem a začnou experimentovat s AI asistenty, jako jsou ChatGPT, Claude, Copilot, Gemini či Mistral. „Cílem je nejen testovat možnosti AI ve vzdělávání, ale také odhalit její slabiny a najít nejzajímavější halucinace – tedy situace, kdy AI poskytne nesmyslné nebo nechtěně komické odpovědi,“ popisuje Marek Dědič, koordinátor soutěže z EDU-AI, o.p.s.

Natrénuj, nachytej, pochlub se

Soutěž je rozdělena do tří kroků. Nejprve účastníci natrénují AI – naučí se vyladit pokročilý prompt, kterým nadefinují roli, osobnost a cíl AI asistenta. Přitom může jít o skutečnou osobnost, filmovou postavu, věc nebo například fyzikální jev. Následně AI otestují promyšlenými otázkami, ověří její odpovědi porovnáním s důvěryhodnými zdroji a zaznamenají odhalené chyby a nesmysly. Nakonec se pochlubí svými nejlepšími „úlovky“, které mohou sdílet na sociálních sítích nebo je zaslat organizátorům. Soutěž startuje dnešním dnem a trvá až do 30. května 2025. Vítězové budou vyhlášeni 23. června 2025.

Propojení moderních technologií s výukou

Soutěž Nachytej AI je skvělou příležitostí, jak se žáci mohou naučit efektivně pracovat s umělou inteligencí, rozvíjet své kritické myšlení a pochopit rizika spojená s AI, jako jsou dezinformace či polopravdy. Navíc je to zábavný týmový projekt, který propojuje aktuální technologické trendy s výukou libovolného předmětu.

„Chceme žákům ukázat, že umělá inteligence je skvělý nástroj, ale má své limity a rizika. Učitelům aktivita Nachytej AI nabízí příležitost k rozvoji digitálních kompetencí žáků a výuce efektivního využití AI při studiu,“ dodává Marek Dědič.

Odměny pro nejlepší „lovce“

Účastníci soutěže mohou vyhrát atraktivní ceny v několika kategoriích – například za nejhorší odhalenou halucinaci, za nejlépe naformulovaný prompt nebo za divácky nejúspěšnější úlovek. Vítězné týmy získají kvalitní sluchátka, O2 beam repro, powerbanky, JBL repro, nářadí na kolo, UV sterilizační pouzdra, NetKnights lahve, lístky do kina, trička a další zajímavé ceny. Učitelé, kteří povedou vítězné týmy, si odnesou speciální relaxační balíček od hlavního partnera akce.

„Rádi jsme podpořili soutěž, která boří mýty o umělé inteligenci a současně přispívá k praktickému experimentování, včetně hledání limitů AI ze strany žáků. Soutěž se nám líbí, protože žáky motivuje vyzkoušet silné i slabé stránky existujících modelů. Podporuje vědecký přístup, takže získají vlastní zkušenost a nenaletí na nesmysly a spiklenecké teorie. Těšíme se na průběh a výsledky soutěže,“ vysvětluje Jan Sedláček, ředitel společnosti Digital Resources, a.s.

Účastníci mohou své AI „úlovky“ sdílet několika způsoby:

  • videem přidaným na sociální sítě – TikTok, Instagram, YouTube nebo Facebook s hashtagem #NachytejAI;
  • veřejným příspěvkem na Facebooku nebo Instagramu s odkazem na sdílenou konverzaci a s dalšími údaji dle pravidel soutěže;
  • e-mailem na adresu organizátorů – soutez@edu-ai.eu.

Každý tým může přihlásit dva nejlepší úlovky a příspěvky lze sdílet na více platformách, kde se lajky a komentáře sčítají.

Podpora pro učitele

Soutěž Nachytej AI s sebou přináší jednoduchou metodiku a AI asistenta pro učitele (https://edu-ai.eu/design). Představuje tak snadnou cestu pro učitele, kteří chtějí do výuky zařadit aktivitu s umělou inteligencí, a podpořit tak rozvoj digitálních dovedností svých žáků. Aktivita se dá využít nejen v informatice, ale i v humanitních a přírodních vědách či při výuce jazyků.

Partneři soutěže

Pořadatelem soutěže Nachytej AI je EDU-AI o.p.s. a hlavním partnerem je Digital Resources a.s. Dalšími partnery jsou Nadace O2, Národní pedagogický institut České republiky a Lesensky.cz. Soutěž podporují AAVIT, AI dětem, Aignos, Nakladatelství Fraus, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy a prg.ai.

EDU-AI

EDU-AI o.p.s. je nezisková organizace zaměřená na výzkum a osvětu v oblasti využití umělé inteligence ve vzdělávání. Provozuje a rozvíjí inovativní, bezplatný nástroj pro české školy, který umožňuje tvorbu chatbotů a usnadňuje přípravu na zkoušky. EDU AI asistenta V1 vyvinula Asociace za lepší ICT řešení, Národní pedagogický institut České republiky, Univerzita Karlova a Technologická agentura České republiky. Více informací najdete na webu www.edu-ai.eu.

HONOR představuje novou strategii a vstupuje do éry AI ekosystému

Třífázová strategie založená na otevřenosti a spolupráci

[Barcelona, Španělsko – 3. března 2025] – Globální technologická značka HONOR včera představila HONOR ALPHA PLAN, novou strategii společnosti, která transformuje HONOR z výrobce chytrých telefonů na globální společnost zaměřenou na AI ekosystém v zařízeních. Tato vizionářská strategie o třech fázích definuje klíčové kroky, které HONOR podnikne k nástupu nové éry inteligentního propojeného světa. Zároveň HONOR vyzývá celé odvětví ke spolupráci na vytvoření otevřeného AI ekosystému, který podporuje rozvoj lidského potenciálu a přináší výhody celé společnosti.

„Je zřejmé, že AI revoluce zásadně změní podobu celého odvětví, přetvoří produktivitu, společnost, a dokonce kulturu více než kdy dříve,“ uvedl James Li, generální ředitel HONOR. „Vyzývám nás všechny, abychom se spojili a společně řešili nesčetné výzvy i příležitosti, které s sebou AI technologie přináší. Zároveň vyzývám celé odvětví, aby bylo skutečně otevřené a umožnilo plně přijmout vzrušující AI budoucnost. Pojďme do toho společně.“

Název strategie HONOR ALPHA PLAN je zvolen pro svůj jedinečný symbolický význam. ALPHA jako první písmeno řecké abecedy symbolizuje nekompromisní snahu společnosti HONOR o technologickou dokonalost. Navíc, v malém písmenu „ⲁ“ lze vidět čínský znak pro člověka (人), což odráží závazek společnosti HONOR k inovacím zaměřeným na uživatele. Spojení východní a západní filozofie dokonale vystihuje globální vizi společnosti HONOR a její snahu vytvářet hodnotu pro uživatele po celém světě.

Strategie HONOR ALPHA PLAN je rozdělena do tří fází. První fáze začíná vývojem inteligentního telefonu. HONOR bude spolupracovat s partnery na odstranění technologických bariér, aby společně vytvořili nový standard pro AI zařízení v éře AI agentů. Ve druhé fázi se HONOR zaměří na rozšíření možností celého odvětví a vytvoření nového standardu pro AI ekosystém v éře fyzické AI. A konečně ve třetí fázi – v éře AGI – se HONOR soustředí na rozvoj lidského potenciálu a přispěje k formování nového standardu civilizace.

Ústředním prvkem první fáze je vizionářský inteligentní telefon, který bude vybaven uživatelsky orientovanou AI, navrženou k maximalizaci lidského potenciálu. Tento přístup zahrnuje špičkové AI technologie, které HONOR představil během své prezentace.

Špičková AI technologie pro novou éru AI agentů

HONOR vyvinul prvního AI agenta s GUI rozhraním na světě, který redefinuje každodenní pohodlí díky inteligentní technologii.

V rámci technologické ukázky, vytvořené ve spolupráci s Google Cloud a Qualcommem, HONOR předvedl, jak AI agent dokáže rezervovat stůl v restauraci prostřednictvím služby třetí strany, přičemž bere v úvahu schůzky uložené v kalendáři a aktuální provoz. HONOR plánuje v blízké době zpřístupnit AI agenty ve svých zařízení na mezinárodních trzích.

HONOR přetváří mobilní fotografii s AiMAGE, novou funkcí pro své zobrazovací technologie. AiMAGE je poháněna AI Kernel, prvním řešením v odvětví, které podporuje AI modely na úrovni zařízení i v cloudu. Na zařízení AI model s 1,3 miliardy parametry zlepšuje ostrost obrazu o 50 %. V cloudu AI model s 12,4 miliardy parametry poskytuje výrazné zlepšení kvality snímků pořízených teleobjektivem.

Stejně důležitá je v AiMAGE i složka AI ekosystému. Ve spolupráci s partnery, včetně Google Cloud, bude HONOR nadále vylepšovat možnosti zobrazovacích technologií integrací ještě intuitivnějších AI funkcí do svých smartphonů. Nová funkce AI Upscale pro obnovu starých portrétů, poháněná platformou Snapdragon 8 Elite[1], bude k dispozici na zařízeních řady HONOR Magic7[2] do konce března.

HONOR představil také první technologii pro sdílení souborů napříč celým ekosystémem, která umožňuje ultra-rychlé přenosy, ať už mezi jedním nebo více zařízeními s iOS a Androidem. Kromě toho značka také oznámila, že technologie AI Deepfake Detection bude brzy dostupná v nejnovějších vlajkových smartphonech a skládacích chytrých telefonech na mezinárodních trzích.

Spolupráce s globálními partnery na vytvoření otevřeného AI ekosystému

„S nástupem éry fyzické AI musíme rozšířit možnosti odvětví a společně vytvořit nový standard pro AI ekosystém,“ uvedl Li. V rámci druhé fáze strategického plánu HONOR vyzývá technologické společnosti, aby zpřístupnily své AI technologie pro širší spektrum zařízení, umožnily bezproblémovou spolupráci a pomohly budovat hodnotově sdílený ekosystém. Jako důkaz svého závazku HONOR oznámil, že v příštích pěti letech investuje do rozvoje tohoto plánu více než 10 miliard dolarů.

„Nakonec se zaměříme na rozvoj lidského potenciálu a společně vytvoříme nový standard civilizace v éře AGI. Budete svědky koexistence života založeného na uhlíku a křemíkové inteligence. Proto se všichni musíme spojit a maximalizovat lidský potenciál, abychom mohli přijmout inteligentní svět,“ řekl Li a vyzval všechny ke spolupráci na naplnění závěrečné fáze plánu.

Zástupci společností Google Cloud, Qualcomm Technologies, Inc., CKH Group, Orange, Telefónica a Vodafone se připojili k Liovi na pódiu, aby slavnostně rozsvítili „strom světla“, který symbolizuje spolupráci partnerů v odvětví při spoluvytváření AI ekosystému, který bude sloužit uživatelům po celém světě.

„HONOR dnes představil novou odvážnou vizi budoucnosti, ve které bude AI základem všech aspektů uživatelského zážitku. Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat na integraci našich technologií a podpořit další generaci AI zařízení,“ uvedl Alex Katouzian, generální manažer skupiny Mobile, Compute & XR, Wearables, Qualcomm Technologies, Inc.

„Spolupráce je pro vznik otevřeného AI ekosystému důležitá. Máme radost, že se můžeme spojit se společností HONOR a dalšími partnery z odvětví a společně naskočit na tuto transformační vlnu. Díky užší spolupráci integrujeme AI modely Google Gemini do řešení HONOR, hledáme nové možnosti, které dříve nebyly realizovatelné, a zároveň chráníme bezpečnost dat a soukromí uživatelů po celém světě,“ řekl Matt Waldbusser, výkonný ředitel divize Global Solutions and Consumer AI služby Google Cloud.

Aby HONOR zdůraznil uživatelsky orientovaný přístup v rámci strategie HONOR ALPHA PLAN, zavázal se, že bude následujících sedm let poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou řadu HONOR Magic. Tato rozšířená podpora bude nejprve dostupná pro uživatele v EU.

Kromě toho se HONOR zavázal urychlit své iniciativy v oblasti udržitelnosti, s cílem dosáhnout do roku 2040 uhlíkové neutrality, což je o pět let dříve, než byl původní cíl. Společnost rovněž oznámila svůj plán dosáhnout uhlíkové neutrality v celém svém dodavatelském řetězci a u produktů do roku 2050.

Prezentace nových produktů

HONOR na veletrhu MWC Barcelona 2025 představil několik nových produktů, které rozšiřují možnosti uživatelů na mezinárodních trzích.

Notebook s umělou inteligencí HONOR MagicBook Pro 14 v lehkém a elegantním provedení integruje HONOR Turbo X, který zajišťuje výkonný výkon a rekordní výdrž baterie.

Ultratenký tablet HONOR Pad V9 poskytuje podporu umělé inteligence při vzdělávání i kancelářské práci. Má 2.8K displej HONOR Eye Comfort a jednu z nejvýkonnějších baterií ve své kategorii.

Chytré hodinky HONOR Watch 5 Ultra kombinují prémiový design s chytrými technologiemi, nabízejí výdrž baterie až 15 dní a jsou skvělou volbou pro aktivní uživatele sledující svůj fitness režim.

Ergonomická sluchátka HONOR Earbuds Open poskytují výkonný zvuk a zároveň podporují překlad pomocí umělé inteligence, tlumočení v reálném čase a další inteligentní funkce.

Stánek HONOR na MWC

Od 3. do 6. března mohou návštěvníci MWC Barcelona 2025 navštívit HONOR stánek (označení 3H10, hala 3, Fira Gran Via), kde si mohou zblízka vyzkoušet nejnovější inovace společnosti HONOR a jejích partnerů.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Snapdragon je registrovaná ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated. Snapdragon je produkt společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností.
  2. Nezahrnuje model HONOR Magic7 Lite. Přesná dostupnost této funkce se může lišit v závislosti na regionu a prodejním kanálu.
Exit mobile version