Gamepad Marvo GHOST 40 – Gamepad pro všechny!

Chcete pohodlněji hrát na mobilu, počítači nebo konzoli? Pak novinka v podání gamepadu MARVO GHOST 40 je určena pro vás. Zařízení nabízí stylový design, širokou podporu zařízení a nadstandardní funkce. Základem, na kterém GHOST 40 stojí je podpora systému Android, Apple iOS, PC Windows, PS3, PS4 a Nintendo Switch. Široká kompatibilita je tak samozřejmostí a jedním gamepadem ovládnete všechna zařízení. Pro Playstation 3 je nutné využít USB kabel, pro zbytek je pak k dispozici připojení bezdrátovou technologií Bluetooth s dosahem 10 m. V případě PC je možné využít i připojení USB kabelem (v balení). Gamepad nabízí všechny potřebné ovládací prvky (17 tlačítek, 3D joysticky), které umožní hraní jak na telefonu, tak konzoli nebo i počítači. Nechybí ani podpora vibrací (Force Feedback) a také kvalitní RGB podsvícení. To navíc vyniká díky transparentnímu provedení, které ukazuje i „vnitřnosti“ gamepadu. RGB podsvícení nabízí tři režimy – tzv. dýchání (postupná změna barvy), stále podsvícení a možnost vypnutí.

V případě použití GHOST 40 s telefonem oceníte připevnitelný držák na mobil, který pojme zařízení o šířce až 9 cm a udělá z mobilu plnohodnotnou herní konzoli. Navíc jsou k dispozici čtyři předdefinované profily nastavení tlačítek pro PUBG, LOL Mobile, Call of Duty a Mobile Legend. Ovladač disponuje paměťovým čipem, který umožňuje uložit nastavení pro 4 hry. Pro detailní nastavení na mobilu (Android/iOS) je k dispozici ke stažení aplikace, kde lze definovat jednotlivé ovládací prvky.

O napájení se stará interní baterie, která vydrží až 6 hraní a nabijete ji za 2,5 h.

Cena: 649 Kč

Link: marvogaming.eu

K zakoupení např. na: https://www.smarty.cz/Marvo-bezdratovy-gamepad-GHOST-40-4p208739

Podpora: Android, iOS, PC, PS3 (USB-C kabel), PS4, Nintendo Switch

Rozměry, váha: 150 x 42 x 110 mm, 213 g

Typ připojení: USB-C, Bluetooth 4.2

 

HTC VIVE odhaluje své Black Friday slevy už nyní

Ve zvýhodněné nabídce jsou nejmodernější hybridní headsety s podporou rozšířené reality i špičkový PCVR High-End.

Praha 17. listopadu 2025 – Společnost HTC VIVE odstartovala Black Friday 2025 s mírným předstihem. V celé Evropě nabízí výrazné slevy na své XR a VR headsety i příslušenství. Akce probíhá od 17. listopadu 2025 do 31. prosince 2025 na stránkách VIVE.com, u lokálních prodejců jako je Alza, 100Mega a dalších vybraných partnerů.

Tchajwanský výrobce není na slevy skoupý. Zvýhodnění se týká kompletního portfolia, od špičkových PCVR řešení přes hybridní XR headsety, až po trackery a základnové stanice. Na své si tak přijdou čerství nadšenci, nejnáročnější ostřílení VR veteráni i profesionálové.

Top modely pro PC i příslušné základnové stanice

Nejatraktivnější slevu obdržel VIVE Pro 2 Full Kit, který je díky kombinaci 5K rozlišení, širokého 120° zorného pole a 120Hz obnovovací frekvence stále jedním z nejlepších PCVR řešení na trhu. Během akce cena klesá o 600 €, tedy na pouhých 739 €. V balení nechybí headset, dva ovladače ani dvojice základnových stanic Base Station 2.0. Pro zkušené uživatele, kteří chtějí už některý z headsetů se SteamVR trackingem jako je původní HTC VIVE nebo Valve Index, výrobce přichystal také zvýhodnění pro samostatný headset VIVE Pro 2 HMD. Ten zkušení VR uživatelé získají se slevou 250 € , tedy za 469 €.

Přívětivějších cen se dočkalo i příslušenství. Základnové stanice HTC VIVE Base Station 2.0 klesly s cenou o 80 €. Rozšíření herní plochy či zvýšení spolehlivosti sledování tak vyjde jen na 165 €. Populární VIVE Tracker 3.0, se kterým lze sledovat pohyb jakéhokoli dalšího předmětu, nebo ho nasadit při sledování pohybu celého těla je pak o 50 € levnější, tedy za 104 €.

Hybridní a nezávislé headsety které nepotřebují PC

Zvýhodnění se dočkal i nejnovější přírůstek do rodiny. HTC VIVE Focus Vision, hybridní XR headset kombinující plnobarevný stereoskopický RGB průhled, přesné eye-tracking senzory a automatické nastavení IPD. Díky režimu DisplayPort nabízí možnost bezztrátového PCVR připojení (vyžaduje VIVE Wired Streaming Kit) a neschází mu ani schopnost bezdrátového spojení skrze Wi-Fi 6E. Během promoakce je k dispozici se slevou 80 € ze 1 149 €.

Oblíbený konvertibilní headset VIVE XR Elite, který lze během několika sekund přetvořit z klasického XR headsetu do lehkého „brýlového“ Glasses Mode, je nyní k dostání se slevou 300 € za 729 €. Uživatelé v balení najdou headset, dvojici ovladačů a týlní nožky pro režim chytrých brýlí.

I v případě hybridních headsetů výrobce zlevnil také příslušenství. Nejnovější VIVE Ultimate Trackery, které umožňují zcela nezávislé sledování bez externích senzorů a základnových stanic, jsou dostupné buď v rámci sady 3+1 se slevou 120 €, nebo samostatně se 40€ zvýhodněním. Součástí každého 3+1 balení je navíc sada popruhů TrackStraps zdarma, a tak je lze ihned nasadit jako spolehlivé řešení sledování pohybu celého těla pro taneční, společenské i fitness aplikace.

Více informací o kompletní nabídce najdete na https://www.vive.com/eu/shop/offers/.

O HTC VIVE

HTC VIVE je přední platforma a ekosystém pro rozšířenou realitu (XR), který vytváří realistické XR zážitky pro firmy i spotřebitele. Ekosystém VIVE je postaven na špičkovém XR hardwaru, softwaru a obsahu. Součástí podnikání HTC VIVE je XR hardware světové úrovně, platforma a obchod s aplikacemi VIVEPORT, řešení VIVE Enterprise Solutions pro firemní zákazníky, akcelerátor VIVE X (100milionový fond pro VR startupy) a kulturní iniciativa VIVE ARTS. Do portfolia HTC patří také platformy pro prostorovou spolupráci VIVERSE a VIVERSE for Business, chytré telefony HTC, systém virtuální produkce VIVE Mars CamTrack a řešení 5G konektivity G REIGNS. Více na www.vive.com.

O VIVERSE

VIVERSE je otevřený a uživatelsky orientovaný 3D prostor, který propojuje lidi z různých prostředí v neomezeném virtuálním světě. Naším cílem je umožnit co nejvíce lidem objevovat, pracovat a hrát si v bezpečném prostředí. Každý zážitek je jedinečný přičemž zachovává soukromí uživatelských dat i transakcí. VIVERSE nabízí širokou škálu nástrojů a služeb pro jednotlivce, tvůrce, firmy i vývojáře, kteří chtějí tvořit a objevovat možnosti tohoto imerzivního prostoru. Více na www.viverse.com.

Podzimní ochlazení hypoteční trh nezasáhlo, zájem o hypotéky je stále velmi vysoký

14. 11. 2025, Praha – Podzimní ochlazení se týká jen počasí, hypoteční trh odchod léta nijak nepocítil. Zájem o hypotéky je stále velmi vysoký. Podle aktuálních dat Hypomonitoru České bankovní asociace (ČBA) poskytly banky a stavební spořitelny v říjnu nové hypotéky za téměř 29,4 miliardy korun. Od začátku roku tak objem nových hypoték dosáhl už 265 miliard korun, což je meziročně o 78 miliard více. Za celý loňský rok poskytly hypotéky za 228 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o 83 procent. Spolu s refinancovanými úvěry za 47 miliard korun dosáhl celkový objem hypotečního trhu v loňském roce 275 miliard korun, což je výrazný růst oproti 150 miliardám v roce 2023. Předloňský objem hypoték byl nejnižší za dvacet let.

Počet nově poskytnutých hypoték letos v říjnu činil necelých 6800, což je o 18 procent více než před rokem. Zůstává tak výrazně nad loňským měsíčním průměrem. Průměrný měsíční počet nových hypoték se v loňském roce pohyboval kolem 5140, zatímco v roce 2023 to bylo méně než 3,4 tisíce. Ještě v roce 2020 se uzavíralo kolem 6,7 tisíce hypoték měsíčně a ve výjimečně silném roce 2021 pak dokonce 9,5 tisíce.

Úroková sazba u skutečně nově poskytnutých hypotečních úvěrů podle Hypomonitoru ČBA v říjnu nepatrně klesla o čtyři bazické body na 4,48 procenta, ze zářijových 5,52 procenta. Průměrná hypoteční sazba zůstává podle tohoto ukazatele pod pětiprocentní hranicí už od července 2024. Meziročně je tato sazba o 0,42 procentního bodu níže, což snižuje měsíční splátky o zhruba jeden tisíc korun. Průměrná hodnota hypoteční sazby v roce 2024 dosáhla 5,07 procenta a v roce 2023 pak 5,81 procenta.

Průměrná výše hypotéky v říjnu mírně klesla na 4,34 milionu korun, což představuje meziměsíční pokles o 10 tisíc korun. V porovnání s loňským říjnem, kdy průměrná výše hypotéky dosahovala 3,8 milionu korun, je letos o 15 procent vyšší. Nejnižší úrovně dosáhla průměrná velikost poskytnuté hypotéky v lednu 2023, kdy klesla až na 2,83 milionu korun. Kombinace poklesu úrokové sazby a vyšší průměrné výše hypotéky v říjnu 2025 ve srovnání s průměrnými hodnotami z roku 2024 podle ČBA zvýšily průměrnou měsíční splátku hypotéky o 2,3 tisíce korun.

Zájem o hypotéky je velmi vysoký, což můžu potvrdit i z pohledu developera. Koupi nového bytu v Praze dlouhodobě financuje prostřednictvím hypotečního úvěru zhruba polovina klientů. Problém je, že mladí lidí na hypotéku prakticky nedosáhnou a pomalu se to přelévá i na střední třídu. Dostupnost hypoték je přitom klíčová pro dostupnost vlastního bydlení. Ne každý má k dispozici několik milionů korun z vlastních zdrojů, aby si mohl vysněný byt koupit. Proto by neměl být hypoteční trh svázán zbytečnými omezeními a regulacemi, banky mají vlastní a funkční systémy prověření klientů. Každopádně pokud o hypotéce nyní uvažujete, neváhejte příliš dlouho. Ceny nových bytů na pražském trhu budou růst i nadále a každý odklad vás může vyjít hodně draho.

RNDr. Evžen Korec, CSc.

generální ředitel a předseda představenstva

EKOSPOL a. s.

HONOR odhaluje MagicOS 10: Významnou aktualizaci pro každodenní využití

[Praha, 11. listopadu] — Společnost HONOR přináší další podrobnosti o MagicOS 10, významné aktualizaci systému, která přinese plynulejší, chytřejší a bezpečnější užívání zařízení HONOR. MagicOS 10 staví na filozofii HONOR pro design s lidskou tváří, která se soustředí na praktické aspekty každodenního využití svých zařízení: na lehčí výkon s nižší spotřebou energie, plynulé propojení mezi zařízeními, inteligentní komunikační nástroje, dokonalejší personalizaci a vylepšenou ochranu proti manipulativním médiím.

MagicOS 10 přináší rozsáhlé optimalizace výkonu, díky nimž je systém rychlejší a plynulejší a zároveň snižuje spotřebu energie. Aktualizace také vylepšuje funkci HONOR Seamless Smart Connectivity, která usnadňuje sdílení obsahu mezi zařízeními. Kromě pohodlného přenosu mezi zařízeními HONOR mohou uživatelé pohodlně propojit také iPhone, například pro přímé sdílení pracovních záležitostí.

Speciální funkce pro komunikaci zaznamenaly významný posun díky AI Call Translation, která umožňuje překlad v reálném čase během hovoru, takže konverzace mohou pokračovat přirozeně v různých jazycích. Magic Capsule rozšiřuje podporu pro vícero aplikací a zobrazuje kontextové aktivity právě v okamžiku, kdy jsou potřeba, jako je spuštění časovače, nahrávání hlasových poznámek nebo spuštění upomínek. Uživatelé mohou dále přizpůsobovat svá zařízení pomocí rozšířených možností, které upravují vzhled a chování systému podle individuálních preferencí.

MagicOS 10 zavádí funkci Motion Sickness Relief. Automaticky se aktivuje během jízdy, kdy pomáhá snížit vizuální diskomfort a podporuje pohodlnější používání zařízení na cestách. Z pohledu bezpečnosti využívá systém funkci AI Deepfake Detection, propracovanou analýzu k identifikaci potenciálních manipulativních médií, která slouží k ochraně uživatelů v různých situacích, například při videokonferenci nebo sdílení obsahu. V oblasti zvuku přidává MagicOS 10 podporu pro formáty Bluetooth s vysokým rozlišením, které v kombinaci s kompatibilními sluchátky nabízí bohatší a propracovanější zvuk.

Dostupnost

Uživatelé Magic7 Pro budou moci upgradovat na MagicOS 10 od poloviny listopadu, zatímco uživatelé Magic V5, HONOR 400 a HONOR 400 Pro obdrží upgrade MagicOS 10 v prosinci. Harmonogram aktualizace se liší u jednotlivých operátorů. Načasování dostupnosti i podporovaných modelů se může lišit v závislosti na daném trhu; uživatelé mohou dostupnost zkontrolovat v Nastavení > Systém a aktualizace > Aktualizace softwaru na svých zařízeních.

O společnosti HONOR

HONOR je přední globální společností, která rozvíjí ekosystém zařízení s umělou inteligencí. Jejím cílem je přinést revoluci v interakci mezi člověkem a zařízeními, která propojuje ekosystém umělé inteligence se všemi uživateli v éře agentické umělé inteligence i mimo ni. HONOR chce podporovat otevřenou spolupráci s dalšími partnery v oboru, aby se společně podíleli a vytvářeli ekosystém sdílených hodnot. Díky inovativnímu portfoliu produktů, který zahrnuje telefony s umělou inteligencí, počítače, tablety, přenosná zařízení a další produkty si HONOR klade za cíl posílit vnímání každého člověka a umožnit všem přijmout nový inteligentní svět.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Carvago Blacklist za rok fungování ochránil řidiče před rizikem oprav za více než miliardu korun

  • V listopadu 2024 spustilo Carvago svůj Blacklist – seznam modelů považovaných za natolik problematické, že je nechce vůbec nabízet
  • Carvago Blacklist zahrnuje desítky modelových variant se všemi druhy pohonu včetně elektrického
  • Za rok fungování Blacklist nepropustil na Carvago 148 105 vozů. Obchodníci po celé Evropě je však neinformovaným zákazníkům stále nabízejí

PRAHA, Česká republika, 14. listopadu 2025 – Carvago, přední evropská platforma pro nákup a prodej vozů online, před rokem zavedla tzv. Blacklist, seznam notoricky problémových modelů a modelových variant. Za 12 měsíců fungování Blacklist zastavil přesně 148 105 vozů. I při velmi konzervativní kalkulaci to znamená, že Carvago ochránilo své zákazníky před rizikem oprav v úhrnné ceně přesahující miliardu korun.

Carvago představilo svůj Blacklist loni jako další vrstvu ochrany zákazníků, která doplňuje detailní technickou inspekci CarAudit. Zatímco CarAudit kontroluje stav konkrétního vozu objednaného zákazníkem, Blacklist automaticky filtruje celé modelové řady, specifické motorizace nebo typy převodovek, které jsou na základě dlouhodobých dat známé svými konstrukčními vadami a fatálními poruchami. Odborníci Carvago je považují za natolik rizikové, že je z platformy vyřazují preventivně.

Důvodem zařazení na Carvago Blacklist jsou pouze časté a vážné závady hlavních technických celků jako motory, převodovky a u elektromobilů části trakčních soustav, jejichž opravy jsou extrémně nákladné. Nezřídka se počítají ve vysokých desetitisících nebo dokonce statisících korun.

„I kdybychom byli v odhadu ušetřených nákladů velmi konzervativní a předpokládali poruchu jen u každého pátého blacklistovaného vozu s průměrnou cenou opravy 1500 eur (přibližně 36 500 Kč), vyjde nám, že za rok jsme naše zákazníky ochránili před rizikem oprav za 1,08 miliardy korun,“ říká zakladatel a CEO Carvago Jakub Šulta. „Naše detailní kontrola CarAudit prověří stav vozu v okamžiku prodeje, ale problematický model s konstrukční vadou může zákazníkovi připravit drahé překvapení někdy v budoucnu. Proto vznikl Carvago Blacklist. Chceme totiž dodávat zákazníkům pouze prověřené vozy, které jim budou přinášet užitek a radost ještě dlouho po uplynutí naší záruky, kterou na ojetá auta poskytujeme.“

Nejčastěji blacklistovanou značkou byl za uplynulý rok Ford (25 876 vozů neprošlo na platformu), následovaný Peugeotem (16 237) a BMW (15 868).*

10 nejčastěji blacklistovaných modelů*

1. Ford Focus
2. Opel Insignia
3. Peugeot 208
4. Peugeot 2008
5. Fiat 500
6. Citroen C3
7. Peugeot 308
8. Range Rover Evoque
9. Opel Corsa
10. Nissan Qashqai

Na Carvago sice zákazníci tyto problémové modely nenajdou, z trhu ale nezmizely a prodejci je běžně nabízejí. Situace je o to záludnější, že právě tyto vozy zpravidla lákají nejnižšími cenami. Nezasvěcenému zákazníkovi se tak jeví jako obzvlášť výhodná nabídka. Aktuální analýza Carvago odhalila, že začátkem listopadu bylo v evropské inzerci nabízeno více než 380 tisíc problémových aut.

Carvago Blacklist vzniká na základě expertních znalostí odborníků z Carvago, praktických zkušeností z detailních technických prohlídek CarAudit, kterými musí každý vůz prodaný přes Carvago projít, a také z reklamací uplatněných v průběhu záruční doby. Jedná se o jeden ze stavebních kamenů iniciativy Carvago za bezpečný nákup, která dokazuje, že i pořízení ojetého vozu může být příjemnou a bezrizikovou zkušeností. Iniciativa zahrnuje detailní prohlídku CarAudit, vyřízení všech formalit, předprodejní přípravu, doručení vozu až před dům a šestiměsíční záruku včetně možnosti vůz do 14 dnů od převzetí vrátit.

* Počet/pořadí vozů, které neprošly přes Carvago Blacklist na web Carvago od 1. listopadu 2024 do 31. října 2025. Upozorňujeme, že pořadí značek a modelů je funkcí jejich tržního podílu! Prosím neinterpretovat jako “žebříček nejporuchovějších aut” apod.

O společnosti Carvago

Carvago je největší online platforma pro nákup a výkup ojetých automobilů v Evropě. Klade si za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a nabídnout zákazníkům cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

Call of Duty: Black Ops 7 dostupné v GeForce NOW

Call of Duty: Black Ops 7 je dostupné i cloudu. dnešním dnem počínaje je možné novinku streamovat v Geforce NOW bez nutnosti stahování hry a aktualizací. Titul připravilo studio Treyarch ve spolupráci s Raven Software.

Nový díl Call of Duty otevírá nabídku 12 nových her, které jsou tento týden nově dostupné v knihovně služby. Je mezi nimi také Anno 117: Pax Romana, nový díl městské stavební série od Ubisoftu. Hra je dokonce připravena pro výkon GeForce RTX 5080 v cloudu.

Na nové RTX 5080 servery už přešel také arizonský Phoenix a následovat bude Stockholm.

Níže je seznam titulů, které tento týden rozšiřují knihovnu GeForce NOW:
  • Surviving Mars: Relaunched (novinka na Steamu, 10. listopadu)
  • Possessor(s) (novinka na Steamu, 11. listopadu)
  • Rue Valley (novinka na Steamu, 11. listopadu)
  • Anno 117: Pax Romana (novinka na Steamu a Ubisoftu, 13. listopadu, připraveno pro GeForce RTX 5080)
  • Assetto Corsa Rally (novinka na Steamu, 13. listopadu)
  • INAZUMA ELEVEN: Victory Road (novinka na Steamu, 13. listopadu)
  • Songs of Silence (novinka na Epic Games Store, zdarma od 13. listopadu)
  • Call of Duty: Black Ops 7 (novinka na Steamu, Battle.net a Xboxu, dostupné v PC Game Pass, 14. listopadu)
  • Where Winds Meet (novinka na Epic Games Store, 14. listopadu)
  • Megabonk (Steam)
  • R.E.P.O. (Steam)
  • RV There Yet? (Steam)

Na čem sledovat olympijské hry? Na TCL televizorech řady C!

Praha, 14. listopadu 2025: Zimní olympijské hry v Milánu a Cortině začínají už za necelé tři měsíce – a když se na ně nevypravíte osobně, fandit svým oblíbeným sportovcům z tepla domova je hned druhá nejlepší možnost. S blížícím se sportovním svátkem přichází ideální čas na upgrade televize. Se špičkovým obrazem si totiž budete připadat, jako byste seděli v první řadě na stadionu, a přitom neopustíte pohodlí obýváku. 

Jako oficiální celosvětový partner olympijských a paralympijských her v kategoriích domácích spotřebičů a audiovizuální techniky přináší TCL jedinečný způsob, jak si zimní olympijskou slavnost užít naplno. Televizory řady C s technologií QD-Mini LED vás vtáhnou do centra dění díky špičkovým obrazovým technologiím, plynulému pohybu, prostorovému zvuku a elegantnímu designu.

TCL se drží svého motta „Inspire Greatness“, inspirovat k velkým výkonům, a spojuje špičkové technologie s olympijskými hodnotami, aby bylo domácí sledování sportu opravdu zábavné, pohlcující a plné emocí. S televizory TCL řady C si tak můžete užít fandění hokeji nebo biatlonu s obrazem, jako byste byli přímo na tribuně olympijských her v Miláně nebo Cortině.

TCL televizory řady C: výkon se potkává s vášní

Při sledování zimních sportů z pohodlí domova jsou ostré detaily, syté barvy a plynulý obraz bez rušivých elementů naprostý základ. Televizory TCL řady C s technologií QD-Mini LED jsou navržené pro všechny, kteří chtějí realistický obraz, plynulý pohyb a pohlcující zvuk, aby každý skok na lyžích, hokejový souboj nebo vítězné emoce při předávání medailí působily živě a intenzivně.

Modely C6K jsou ideální volbou pro rodiny, které přecházejí ze starších LED televizorů. Jejich podsvícení disponuje až 512 stmívacími zónami (98″ model), které přesně řídí jas i stíny. Díky obnovovací frekvenci 144 Hz se jejich obraz aktualizuje 144krát za sekundu, což zajišťuje dokonale plynulé a přirozené zobrazení pohybu. Ani při rychlých přejezdech kamerou nebo bleskových sportovních akcích neuvidíte žádné rozmazání nebo trhání – každý okamžik sledujete ostře a čistě.

TCL C7K vylepšují obraz i zvuk. Kromě lepšího kontrastu, vyšší svítivosti a čtyřnásobného počtu stmívacích zón nabízejí také integrovaný Hi-Fi systém Audio by Bang & Olufsen, který zaplní celou místnost čistým a vyváženým zvukem i bez dalších externích reproduktorů. Navíc jsou k dostání až v ohromujících 115 palcích – perfektní pro skutečně velké zážitky.

Modely C8K přidávají luxusní design s ultratenkým rámečkem ZeroBorder, který minimalizuje černé okraje kolem obrazu a maximalizuje tak poměr obrazovky k tělu televizoru. Obraz je zde také o úroveň vylepšený – vyšší kontrast a svítivost doplňuje inovativní panel se širokými pozorovacími úhly, který vytváří pohlcující zážitek ze sledování pro celou rodinu.

Vlajkové modely C9K pak všechny vyjmenované výhody korunují špičkovým podsvícením s až 5 184 stmívacími zónami (85″ model), které řídí jas i stíny naprosto precizně. Jasné plochy, jako sníh nebo světla stadionu, si tak uchovávají nejjemnější detaily, zatímco tmavší scény neztrácejí hloubku ani realističnost. Výsledkem je obraz věrný skutečnosti – ideální pro fanoušky, kteří chtějí prožít každý moment zimních olympijských her 2026 v Miláně a Cortině naplno.

O společnosti TCL 

Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.

TCL je registrovaná ochranná známka společnosti TCL Corporation. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Češi a nakupování během Black Friday: Pětina lidí říká, že na jejich utrácení má AI větší vliv než loni

  • Nejnovější data z průzkumu Revolut, zprostředkované agenturou Dynata, ukazují, jak Češi během Black Friday a nákupů používají technologie a AI, aby udrželi své výdaje pod kontrolou
  • Vánoce budou pro peněženku náročné i letos. Téměř třetina Čechů se dívá na svou finanční situaci před rokem 2026 s obavami a mnoho z nich počítá s tím, že budou muset domácí výdaje omezit.

Praha, 13. listopadu 2025 – Místo bezhlavého klikání na každou slevu a impulzivních nákupů se letos Češi u příležitosti Black Friday stále častěji opírají o technologie a umělou inteligenci. Ne proto, aby utráceli víc, ale aby měli své peníze lépe pod kontrolou.

Podle nového průzkumu, který pro Revolut zajistila agentura Dynata, už Češi nevnímají umělou inteligenci jen jako novinku, ale stále více jako praktického pomocníka při rozhodování o penězích, a to jak během vánočních nákupů, tak při Black Friday. Pětina Čechů (21 %) říká, že AI má na jejich utrácení a finanční rozhodování větší vliv než před rokem.

AI přitom většina lidí nevnímá jako nástroj, který je má nalákat k dalším nákupům, ale naopak jako způsob, jak ušetřit čas a peníze. Když Češi při nákupech využívají AI, dělají to nejčastěji kvůli úspoře peněz (27 %), úspoře času (13 %) a také jako zdroj inspirace, třeba při hledání dárků (17 %).

AI a Black Friday: Češi míří hlavně na weby obchodů

Digitální nakupování je už i v Česku samozřejmostí a počátek nejsilnější nákupní sezóny roku Black Friday to dobře ukazuje. Na otázku, kde budou letos hlavně hledat slevy, odpovědělo téměř čtyři z deseti Čechů (39 %), že většinu svých nákupů o Black Friday provedou na webových stránkách obchodů.

Kamenné obchody ale z českého období Black Friday rozhodně nemizí. Pro 22 % lidí jsou nadále hlavním místem, kde budou slevy využívat. Dalších 9 % plánuje nakupovat především přes mobilní aplikace konkrétních značek.

Sociální sítě zatím hrají spíš doplňkovou roli. Jako hlavní kanál pro Black Friday nákupy je uvádí jen menší část spotřebitelů. Například Instagram jako hlavní nákupní místo zmiňují 3 % Čechů, stejně tak Facebook. A nemalá část Čechů Black Friday prostě neřeší. 21 % lidí neplánuje o Black Friday nakupovat vůbec.

Generačně se Black Friday liší – mladí nakupují online, starší ho ignorují

Při pohledu na jednotlivé věkové skupiny je dobře vidět, že Black Friday je především záležitostí mladších Čechů. Ve věku 18–24 let plánuje 44 % jedinců dělat většinu nákupů na webových stránkách obchodů, 19 % se chystá hlavně do kamenných prodejen, 13 % chce využít hlavně mobilní aplikace značek.

V této nejmladší skupině je také mnohem silnější vliv sociálních sítí. Instagram zde jako hlavní nákupní kanál uvádí 14 % respondentů.

Naopak u lidí ve věku 65+ Black Friday často vůbec nehraje roli. V této skupině téměř čtyři z deseti (39 %) říkají, že o Black Friday nakupovat neplánují vůbec. Online kanály i slevové akce vnímají výrazně zdrženlivěji a častěji řeší bezpečnost dat nebo přehlednost nabídky.

Kde na Čechy nejvíc útočí slevy

Podle průzkumu Češi nejčastěji podléhají slevám a akčním nabídkám na webových stránkách obchodníků, ty označilo za hlavní zdroj pokušení 43 % dotázaných. Reklama na sociálních sítích, jako jsou Instagram, TikTok nebo Facebook, je klíčovým spouštěčem neplánovaných nákupů pro 16 % lidí, ale v nejmladší věkové skupině 18–24 let už pro 35 %. E-mailové promo akce považuje za nejpřitažlivější 14 % respondentů a reklama ve vyhledávačích (například Google) láká nejvíce 8 % lidí.

Češi vstupují do nákupní sezóny s opatrností. Klid jim přinášejí data a chytré finance

S Black Friday startuje i hlavní nákupní sezóna, která pro mnoho Čechů znamená nejen shánění vánočních dárků, ale i rostoucí tlak na rodinný rozpočet. Téměř třetina lidí (30 %) se dívá na svou finanční situaci před rokem 2026 s obavami a řada z nich čeká, že bude muset utáhnout opasek – 26 % se obává, že bude muset kupovat levnější potraviny, 20 % počítá s omezením „zbytných“ výdajů a 19 % plánuje šetřit na oblečení.

Není divu, že část domácností začíná spojovat AI s finančními aplikacemi, aby měla své peníze pod větší kontrolou – sleduje ceny, hlídá rozpočet a snaží se vyhnout nepříjemným překvapením. Když se Češi zamyslí nad tím, co by jim v roce 2026 nejvíc pomohlo zlepšit jejich finance, zhruba každý desátý (9 %) ukazuje právě na AI nástroje pro řízení peněz; u nejmladších ve věku 18–24 let je to už 17 %. Umělá inteligence se tak postupně posouvá od vychytávky k reálnému finančnímu asistentovi.

Tento posun je vidět i v datech Revolutu: roste počet uživatelů, kteří si oddělují peníze na dárky do samostatných rozpočtů, častěji využívají chytré přehledy útrat a spoléhají na upozornění v reálném čase, když se blíží k limitu, který si nastavili. Čeští spotřebitelé tak spojují technologie se střídmostí. Není cílem chytit každou bleskovou slevu, ale využít digitální nástroje k tomu, aby dělali chytřejší a klidnější finanční rozhodnutí.

Poznámky pro editory

  • Všechna zjištění uvedená v tiskové zprávě pocházejí z průzkumu, který pro společnost Revolut realizovala výzkumná agentura Dynata v listopadu 2025 na reprezentativním vzorku 1 000 dospělých obyvatel České republiky.
  • Uvedené výsledky jsou reprezentativní pro dospělou populaci ČR.
  • „AI nástroje“ zahrnují chatovací roboty, doporučovací systémy a digitální asistenty používané při online nákupech nebo správě osobních financí.

O společnosti Revolut

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem lépe pracovat se svými financemi. Vznikl v roce 2015 v Británii jako platforma pro převody a směnu peněz. Dnes více než 65 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu a každý měsíc provádí přes miliardu transakcí.

Nabízíme osobní i firemní účty, které zákazníkům poskytují větší kontrolu nad financemi a umožňují snadné propojení s lidmi po celém světě.

Bankovní služby poskytuje Revolut Bank UAB s licencí vydanou ECB prostřednictvím Bank of Lithuania. Více informací o tom, od které entity Revolut získáváte služby, naleznete na: https://www.revolut.com/.

Král skládacích telefonů za nejnižší cenu! HONOR snižuje cenu své vlajkové lodi i dalších modelů v rámci Black Friday

Vlajkové modely, včetně revolučního smartphonu HONOR Magic V5, jsou do konce listopadu nebo do vyprodání zásob v prodeji za výjimečné ceny u partnerů Alza, Datart, Planeo, Mobil Pohotovost a iSpace. Nastal ideální čas pro výměnu starého zařízení za nový nebo na koupi vánočního dárku.

[Praha – 13. listopadu] Společnost HONOR pokračuje v nabídce očekávaných slev k Black Friday, které umožňují vyzkoušet si její revoluční technologie za výjimečné ceny. Jedna z nejzajímavějších nabídek patří HONOR Magic V5, ultratenkému a ultralehkému skládacímu smartphonu, který je k dispozici za doposud nejnižší cenu.

Král skládacích zařízení

Vlajková loď HONOR Magic V5 přichází v provedení, dříve považovaném za nemožné. Redefinuje parametry skládacích smartphonů díky ultratenkému profilu 8,8 mm ve složeném stavu a hmotnosti pouhých 217 g pro pohodlnou manipulaci srovnatelnou s tradičními telefony. Jeho revoluční design nabízí to nejlepší z obou světů: velký, pohlcující vnitřní displej pro mimořádnou produktivitu a zábavu, aniž by byl objemný, jak je u skládacích zařízení zvykem.

Tento revoluční smartphone nedělá žádné kompromisy ve výkonu a výdrži. Jeho srdcem je inovovaná křemíkovo-uhlíková baterie s kapacitou 5820 mAh, která poskytuje výjimečnou celodenní výdrž a uspokojí i ty nejnáročnější uživatele. Odolnost, která je u skládacích zařízení klíčovým faktorem, zajišťuje nejmodernější pant HONOR Super Steel Hinge a výstužné materiály používané v leteckém průmyslu, které zaručují dlouhou životnost. Díky mobilní platformě Snapdragon® 8 Elite nabízí Magic V5 plynulý multitasking a maximální efektivitu založenou na umělé inteligenci, což z něj činí dokonalý nástroj pro práci i zábavu. Se speciální slevou 5 000 Kč je telefon dostupný za cenu 39 990 Kč.

Další speciální nabídky pro Black Friday

HONOR 400

Prémiový minimalistický design (pouhých 7,3 mm tloušťka a hmotnost 184 gramů), ultrajasný 5000nitový displej, perfektní výdrž baterie a špičkový 200MP ultra-ostrý s pestrou nabídkou AI funkcí. V rámci Black Friday v akční nabídce za 10 890 Kč.

HONOR Magic7 Pro

Bezkonkurenční výkon i výdrž s 5270 mAh baterií, špičková odolnost a profesionální kvalita snímků s 200Mpx teleobjektivem s až 3× optickým zoomem a 50Mpx ultraširokoúhlým objektivem, doplněným o pokročilé AI funkce. Se speciální slevou 5 000 Kč je telefon nyní dostupný za 19 990 Kč.

HONOR 400 Lite

Elegantní a lehký smartphone s extrémně jasným 6,7“ displejem, 108MP fotoaparátem i dlouhou výdrží baterie o kapacitě 5230 mAh za speciální cenu 5 490 Kč.

HONOR X5C Plus

Spolehlivý, výkonný a jednoduchý telefon ideální pro první majitele smartphonu s mimořádně dlouhou výdrží baterie o kapacitě 5260 mAh, dynamickým displejem, 50MP duálním fotoaparátem a pokročilými AI funkcemi. Nyní za bezkonkurenční cenu 1990 Kč.

HONOR Magic7 Lite

Nejvýkonnější smartphone střední třídy s mimořádnou odolností proti pádu až ze 2 metrů, třívrstvou strukturou odolnou proti vodě a extra silnou baterií o kapacitě 6600 mAh. Jeho 108 MP fotoaparát s velkým snímačem a podporou řady AI funkcí pořídí výjimečné fotografie i v noci. Nyní za speciální cenu od 5 990 Kč.

HONOR Pad 10

12,1“ tablet s kapacitou úložiště 256 GB poskytuje výjimečný uživatelský zážitek díky propracovanému displeji s funkcí HONOR Eye Comfort, rozlišením 2,5K a robustní baterií o kapacitě 10100 mAh již za 8 990 Kč.

O společnosti HONOR

HONOR je přední globální společností, která rozvíjí ekosystém zařízení s umělou inteligencí. Jejím cílem je přinést revoluci v interakci mezi člověkem a zařízeními, která propojuje ekosystém umělé inteligence se všemi uživateli v éře agentické umělé inteligence i mimo ni. HONOR chce podporovat otevřenou spolupráci s dalšími partnery v oboru, aby se společně podíleli a vytvářeli ekosystém sdílených hodnot. Díky inovativnímu portfoliu produktů, který zahrnuje telefony s umělou inteligencí, počítače, tablety, přenosná zařízení a další produkty si HONOR klade za cíl posílit vnímání každého člověka a umožnit všem přijmout nový inteligentní svět.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Čeští uživatelé očekávají od AI víc než jen shrnutí textu. Chtějí výkon i samostatnost, ukázal průzkum Everbotu

Praha, 13. listopadu 2025 – Čeští podnikatelé, freelanceři i AI nováčci mají jasno: AI by měla šetřit čas, zvládat kreativní úkoly, ale hlavně ideálně pracovat samostatně. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Očekávání uživatelů AI v ČR společnosti Everbot, do kterého se zapojilo necelých sedm set respondentů. Průzkum, který se zaměřil na využití umělé inteligence pro individuální potřeby uživatelů, provedla česká technologická firma na podzim letošního roku.

AI do firmy? Primárně zatím každý vlastní cestou, ne strategicky

V řadě českých firem je zavádění umělé inteligence do pracovních procesů stále na velmi základní úrovni. V mnoha případech má podobu jednoho sdíleného účtu ChatGPT pro celý tým. Institucionální, tedy systémové a strategické využívání AI, zatím v Česku zaostává za individuálním přístupem jednotlivců.

„Data z průzkumu naznačují, že proměna pracovního stylu ve vztahu k AI přichází odspodu, od jednotlivců. A firmy, které tyto návyky nezohlední, mohou ztrácet klíčové zaměstnance,“ komentuje Roman Berglowiec, CEO platformy Everbot.

Zvědavost i nahrazení chybějících dovedností

Nejčastějším důvodem, proč uživatelé sáhnou po nástrojích AI, je úspora času a vyšší efektivita. Téměř 30 % respondentů v průzkumu uvedlo, že hlavní motivací pro pořízení nástroje byla snaha zjednodušit si každodenní práci. Dalších 28 % uvedlo, že chtěli rozvíjet především své podnikání, konkrétně marketing, a 15 % hledalo způsob, jak doplnit chybějící digitální dovednosti. Opakovaným důvodem byla také uživatelská zvědavost.

Uživatelé chtějí autonomii bez ztráty kvality

V praxi je uživatelům umělá inteligence nejčastěji pomocníkem při tvorbě obsahu – ať už jde o kreativní texty, pracovní e-maily nebo zpracování článků. Tento účel zmínily více než dvě pětiny respondentů. Co se týče rozložení napříč médii, třetina generuje grafické výstupy a vizuály, a téměř každý šestý používá AI nástroje i na práci s videem.

AI vstupuje do hry nejčastěji tam, kde lidem dochází znalosti, nestíhají nebo se nedaří tvořit. Více než třetina respondentů oceňuje, že jim nástroj pomáhá doplnit know-how, a třetina také zmiňuje úsporu času jako hlavní přínos. Jedna pětina se zbavuje opakujících se rutinních úkolů a jeden z deseti uvádí, že mu AI pomáhá rozvíjet kreativitu.

„Průzkum potvrzuje naši domněnku, že Češi se s AI sžívají mnohem přirozeněji, než by se podle mediálního obrazu mohlo zdát. Ukazuje se, že uživatelé chtějí nástroj, který dokáže na základě zadání pracovat plně autonomně, spíše jako virtuální asistent, ale zároveň neztrácí na přesnosti a kvalitě výstupů,“ dodává Berglowiec.

Bezpečnost dat jako klíčová podmínka důvěry

Jednou z priorit zůstává pro uživatele AI bezpečnost dat. Podle výsledků průzkumu považuje 75,4 % respondentů zabezpečení informací při práci s AI nástroji za extrémně důležité. Většina z nich vnímá rizika spojená se zpracováním citlivých dat a očekává od AI platforem profesionální přístup k ochraně soukromí. Tato obava navíc úzce souvisí s ochotou uživatelů používat nástroje dlouhodobě nebo za ně platit. Právě důvěra v bezpečné nakládání s daty se ukazuje jako jeden z faktorů, který ovlivňuje přechod z testování na placený model.

O průzkumu:

Online průzkumu se zúčastnilo 673 respondentů. Sběr dat probíhal na vzorku uživatelů platformy Everbot pomocí online dotazníku. Průzkum probíhal od srpna do listopadu 2025.

O společnosti Everbot:

Největší česká AI multiplatforma Everbot integruje přes 60 předních světových AI modelů. Svým uživatelům nabízí přístup k nejnovějším jazykovým modelům i generativním technologiím pod jedním přihlášením, s jednotným rozhraním a platebním systémem. Firma má sídlo v Moravskoslezském kraji a nyní ambiciózně cílí na zahraniční trhy.

Exit mobile version