Medailové boje na hokejovém mistrovství zvedly tržby za potraviny o více než pětinu

Úspěšná cesta českého hokejového týmu za titulem mistrů světa vyvolala nejenom vlnu nadšení a hrdosti mezi fanoušky, ale také potěšila obchodníky. Jen o posledním květnovém víkendu, kdy se hrály semifinálové zápasy a následně utkání o medaile, stouply v Praze tržby za potravinářské zboží o 20,6 procenta. Uvádí to čerstvá zjištění analytické služby studie Mastercard Spending Pulse.

Studie Mastercard SpendingPulse, která sleduje platby všemi způsoby za nákupy v kamenných i internetových obchodech, ukazuje, že po dobu konání mistrovství světa v ledním hokeji v České republice od 10. do 26. května zaznamenávali obchodníci příliv zákazníků. V Praze, kde se k českým fanouškům přidaly stovky tisíc hokejových nadšenců ze zahraničí, vzrostly maloobchodní tržby vyjma prodeje aut v meziročním srovnání o 7,7 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen stouply meziročně dokonce o 11,9 procenta. V Moravskoslezském kraji, kde zápasy šampionátu hostila Ostrava, stouply tržby meziročně o 3,3 procenta.

Hlavní trendy zjištěné v Praze:

  • Tržby za prodej oděvů meziročně stouply o 15,1 procenta, přičemž tržby kamenných prodejen narostly o 17,4 procenta.
  • Tržby v restauracích meziročně vzrostly o 11,6 procenta.
  • Tržby za prodej potravin meziročně stouply o 19,6 procenta. V průběhu finálového víkendu 25. a 26. května, kdy domácí tým získal zlato, vyskočily tržby prodejců potravin v meziročním srovnání dokonce o 20,6 procenta.

Hlavní trendy v Moravskoslezském kraji:

  • Tržby za prodej oděvů stouply meziročně o 8,6 procenta, když tržby v kamenných prodejnách vzrostly o 11,2 procenta.
  • Tržby za ubytování meziročně narostly o 15,2 procenta.
  • Tržby v restauracích zaznamenaly meziroční růst o 10,4 procenta.

„Výrazný nárůst spotřebitelských výdajů po dobu celého turnaje potvrzuje naše dřívější zjištění silného růstu z doby zahájení MS v hokeji v Praze, zveřejněná v předchozích analýzách. Šampionát přinesl výrazné ekonomické oživení ve všech regionech hostitelské země, především v sektorech spojených s pohostinstvím a maloobchodem. Úspěšná jízda domácího týmu za titulem mistrů světa navíc podpořila výdaje domácích spotřebitelů, především výdaje za potraviny a útraty v restauracích, v nichž se vysílaly zápasy. Nadšení domácí populace podepřené úspěchy národního týmu výrazně posílilo spotřebu domácností,“ uvedla Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka institutu Mastercard Economics Institute.

O službě Mastercard SpendingPulse

Služba Mastercard SpendingPulse™ poskytuje pro vybrané trhy z celého světa informace na národní úrovni o všech způsobech placení. Zjištění vycházejí ze souhrnných údajů o prodejích realizovaných v rámci platební sítě Mastercard v kombinaci s odhady objemů dalších forem placení (hotovost, šeky) vycházejícími z průzkumů. Výstupy služby SpendingPulse™ proto žádným způsobem neobsahují, neodrážejí ani se nevztahují ke skutečným provozním či finančním výsledkům společnosti Mastercard, ani ke specifickým údajům vydavatelů platebních karet.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

O Mastercard Economics Institute
Institut ekonomických studií společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce 2020 a poskytuje detailní ekonomické měření, které poskytuje lídrům firem a státním orgánům informace potřebné k důležitým rozhodnutím vedoucím k efektivnějším výsledkům.

Autor: PressMob

Obsah dodala společnost v rámci tiskové zprávy.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Exit mobile version