mBank bude při telefonické komunikaci s klienty potvrzovat totožnost svých zaměstnanců prostřednictvím mobilní aplikace

Klienti mBank si můžou při telefonické komunikaci s bankou ověřit, že skutečně hovoří s jejím zaměstnancem. Banka totiž spustila další unikátní službu v boji proti podvodným telefonátům.  

Řešení spočívá ve využití mobilní aplikace mBank a je velmi jednoduché. Když klientovi bude volat pracovník mBank, ve většině případů odešle žádost o autorizaci hovoru do jeho aplikace. Ta bude obsahovat jméno a pracovní pozici zaměstnance banky. Pokud klient oznámení v aplikaci potvrdí, může bezpečně a bez obav pokračovat v hovoru. Pracovník banky se již nebude ptát na žádné další otázky týkající se ověření. Služba funguje v aplikaci automaticky, není třeba ji aktualizovat a je zcela zdarma.

Potvrzení totožnosti klienta je povinné při každé telefonické konverzaci s mBank. Díky této novince se klient nemusí ověřovat prostřednictvím standardních údajů, jako je datum narození nebo část rodného čísla. Žádost o autorizaci přijde přímo do mobilní aplikace mBank. Klient tak bude mít jistotu, že se nejedná o podvodný telefonát, a zároveň i pracovník banky potvrdí, že skutečně hovoří s klientem. V případě, že klient potřebuje kontaktovat banku, doporučujeme využít mobilní aplikaci – stačí kliknout na sluchátko v pravém horním rohu na hlavní stránce. Je to zároveň nejrychlejší způsob, jak se s námi spojit,“ vysvětluje Lukáš Kiac, vedoucí oddělení rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.

Útočníci stále častěji využívají k vylákání citlivých informací podvodné telefonáty, tzv. vishing. Mohou podvrhnout jakékoli telefonní číslo, a dokonce se vydávat za zástupce banky. Díky nové unikátní funkci mBank se riziko takového zneužití snižuje.

V některých případech, jako je žádost o úvěr přes mLinku, podezření na zneužití finančních prostředků nebo nabídka pojištění, budeme i nadále využívat známé ověření totožnosti klienta prostřednictvím bezpečnostních otázek,“ informuje Lukáš Kiac. V případě klientů, kteří nemají mobilní aplikaci nebo využívají autorizační SMS, bude rovněž použit stávající způsob potvrzení totožnosti.

O mBank

mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během patnácti let se pro ni rozhodlo téměř 750 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V červenci 2022 získala mBank cenu VISA za digitální propozici. V soutěži Finparáda – Finanční produkt roku 2022 se umístila na třetím místě v kategoriích „Běžné účty pro fyzické osoby – podnikatele“ a „Bankovní spotřebitelské účty“. V roce 2023 mBank zvítězila v soutěži Mastercard Awards, kde si odnesla cenu za úspěšnou marketingovou podporu vydávání virtuálních karet a zároveň za podporu všech dostupných druhů mobilních plateb.

Autor: PressMob

Obsah dodala společnost v rámci tiskové zprávy.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Exit mobile version