Když pošta nestíhá. Zásilkovým boxům před Vánocemi skokově rostou zásilky

Necelé dva týdny před Vánocemi jsme svědky nákupní horečky. Ti, kteří zajišťují doručovací služby, zažívají nebývalý shon, jenž se nedá srovnat se žádným ročním obdobím. Vítanou alternativou k tradiční České poště jsou zásilkové boxy. V 300 boxech OX Point po České republice v posledních dnech zaznamenávají nebývalý růst poptávky.

„Jen za poslední týden se počet uložených zásilek zvedl téměř o polovinu, kvůli blížícím se Vánocům očekáváme další enormní nárůst poptávky. Právě nyní zažíváme nákupní horečku spojenou s vánočními svátky,” říká spolumajitel OX Point a předseda představenstva CONTEG Group Vít Voláček.

Výdejní boxy stále častěji nahrazují tradiční pošty, kterých naopak kvůli nutným úsporám ubývá. „Naše samoobslužné OX Pointy jsou dostupné nonstop, je jen na zákazníkovi, kdy si svou zásilku vyzvedne. Odpadá tak čekání doma, než dojede kurýr, nebo čekání ve frontách na spádových poštách v případě nezastižení adresáta,” říká provozní ředitel OX Pointu Vladislav Král s tím, že u doručovacích boxů se netvoří fronty, jako se to občas stává na poštovních přepážkách.

V Česku už začínají fungovat i podací boxy a OX Point už také dokončuje zprovoznění této funkce/služby u svých OX BOXů. „Brzy bude možné z boxů balíky také odesílat. Zákazníci odešlou balík v blízkosti svého bydliště, bezkontaktně a velmi jednoduše, bez nutnosti vozit balík na poštu, která má omezenou otevírací dobu. Doma nebo přímo u boxu si vytisknou štítek, nalepí jej na balík, naskenují čtečkou, zaplatí kartou a následně vloží do přiřazené schránky,” dodává Král.

Chytré doručování navíc výrazně šetří životní prostředí. „Kurýři vezou více zásilek na jedno místo, místo dům od domu. Zkracuje se tak poslední míle při doručování zásilky. Obsloužení více příjemců na jednom místě zvyšuje nejen efektivitu kurýra, ale samozřejmě šetří i spotřebu paliva a také snižuje intenzitu nákladní dopravy v okolí boxu a tedy snižuje i exhalace skleníkových plynů. Zásilka je uložena v boxu pro zákazníka i několik dnů, a tak odpadá problém s opakovaným doručením zásilky, pokud adresát není zastižen,” doplňuje Voláček.

Není tak divu, že obliba doručování do samoobslužných boxů dále narůstá. Projevuje se to i na ambiciózních plánech spojených s rozšířením jejich sítě. „Máme novinky v našem portfoliu OX BOXů, umíme se zákazníkům rychle přizpůsobit. Očekáváme, že ročně zprovozníme stovky dalších OX Pointů v menších obcích i u koncových zákazníků,” prozrazuje Voláček.

O OX Point:

OX Point je česká otevřená a nezávislá síť samoobslužných chytrých boxů pro všechny dopravce a prodejce. Výrobcem boxů je česká rodinná průmyslová skupina CONTEG Group. Síť navázala spolupráci se společnostmi jako Rohlik.cz, We|Do, Balíkovna, Správa Železnic nebo síť čerpacích stanic MOL. Boxy jsou určeny pro uložení běžných zásilek, možná je i služba vrácení zásilky či bezkontaktní předávání osobních dokumentů. Část boxů je navíc vybavena chlazením, což umožňuje uložení čerstvých potravin z online supermarketů. Celý vývoj i výroba probíhá v České republice v závodě CONTEG v Pelhřimově.

Autor: PressMob

Obsah dodala společnost v rámci tiskové zprávy.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Exit mobile version