Fotbalové Euro přineslo trojciferný nárůst tržeb v restauracích, rekordmanem se stal Dortmund

Bezmála trojnásobný meziroční nárůst tržeb v pohostinství přineslo mistrovství Evropy ve fotbale německým pořadatelským městům. Vůbec největší meziroční nárůst tržeb, a to o 283 procent, zaznamenal Dortmund v den utkání Francie s Polskem. Do první desítky nejlepších se dostal i zápas české reprezentace proti Portugalsku. Vyplývá to z nejnovější studie Mastercard SpendingPulse, která sleduje veškeré platby za nákupy v kamenných i internetových obchodech.

Příliv fotbalových fanoušků ze všech částí Evropy během základní části šampionátu mezi 14. a 25. červnem vedl k meziročnímu velmi významnému navýšení tržeb ve všech pořadatelských městech. Zajímavé ovšem bylo, že se toto navýšení netýkalo jen největších pořadatelů, jako jsou Berlín, Hamburk nebo Mnichov. Ze čtyř zápasů základní části nejvíce těžil zmíněný Dortmund.

Trojciferného navýšení tržeb v porovnání s předchozím rokem dosáhly také Düsseldorf (17. června), Kolín nad Rýnem (25. června) a Stuttgart (23. června). Výrazný růst se nevyhnul ani menším městům, jako jsou například Lipsko či Gelsenkirchen, když jejich restaurace dosáhly dvouciferného meziročního zvýšení tržeb. Tyto výsledky dokládají široké přínosy pořádání zápasů šampionátu pro jednotlivé regiony pořadatelské země. K mírnému meziročnímu poklesu tržeb restaurací došlo ve dvou hracích dnech jen v Hamburku.

Na náměstí, v restauraci nebo v baru: lidé si sledování zápasů nejvíce užívají společně.

Ve všech pořadatelských městech byly návštěvníkům, kteří se nedostali přímo na stadiony, k dispozici fanzóny. Před velkoformátovými obrazovkami tak mohli fanoušci ve velkých počtech prožívat zápasy společně. Studie společnosti Mastercard zaměřená na zážitkovou ekonomiku ukazuje, jak je tenhle aspekt důležitý: téměř šest z deseti (56 procent) evropských příznivců fotbalu, kteří v posledních několika letech sledovali fotbalový zápas naživo, se při sledování živého zápasu cítí nejšťastněji. Každý druhý (51 procent) respondent studie byl přesvědčen, že sledování fotbalu spolu s dalšími fanoušky lidi sbližuje a prohlubuje vztahy s přáteli a rodinou.

Tabulka: TOP 10 zápasů, které podpořily tržby německých restaurací nejvíce

 

  Místo konání Datum Zápas Meziroční změna tržeb v restauracích
1. Dortmund 25. června Francie-Polsko (1:1) +283,10 %
2. Dortmund 18. června Turecko-Gruzie (3:1) +195,00 %
3. Dortmund 22. června Turecko-Portugalsko (0:3) +159,30 %
4. Kolín n. R. 19. června Skotsko-Švýcarsko (1:1) +144,20 %
5. Dortmund 15. června Itálie-Albánie (2:1) +134,40 %
6. Düsseldorf 17. června Francie-Rakousko (1:0) +107,90 %
7. Kolín n. R. 25. června Anglie-Slovinsko (0:0) +106,60 %
8. Stuttgart 23. června Skotsko-Maďarsko (0:1) +102,20 %
9. Lipsko 24. června Chorvatsko-Itálie (1:1) +81,50 %
10. Lipsko 18. června Portugalsko-ČR (2:1) +71,40 %

 

Příležitosti, jako je právě evropský šampionát ve fotbalu, ukazují, jak důležité jsou pro fanoušky společné zážitky. Jednotlivá místa konání zápasů přitahují velké počty návštěvníků a ti zase podporují místní hospodářství zvýšenými útratami za gastronomické služby, služby cestovního ruchu a za zábavu. Města jako Dortmund, Düsseldorf, Kolín nad Rýnem či Stuttgart pravdivost tohoto tvrzení jednoznačně potvrdila trojciferným nárůstem tržeb restaurací. Ukazují tak, jak mohou podobné události působit jako dlouhodobě pozitivní ekonomické stimuly, které dalece přesahují čistě sportovní stránku,“ říká Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka Mastercard Economics Institute.

O studii společnosti Mastercard:

Společnost Mastercard realizovala studii zážitkové ekonomiky společně s výzkumnou společností Vitreous World s cílem lépe poznat posun v preferencích spotřebitelů směrem k zážitkům. Studie zahrnovala celkem 16 141 respondentů. Z tohoto počtu bylo 14 125 respondentů dotazováno ve 20 evropských zemích (Belgie, Bulharsko, ČR, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Kypr, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Srbsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie) a celkem 2 016 respondentů v Austrálii, Brazílii, Číně a Spojených státech.

O službě Mastercard SpendingPulse

Služba Mastercard SpendingPulse™ poskytuje pro vybrané trhy z celého světa informace na národní úrovni o všech způsobech placení. Zjištění vycházejí ze souhrnných údajů o prodejích realizovaných v rámci platební sítě Mastercard v kombinaci s odhady objemů dalších forem placení (hotovost, šeky) vycházejícími z průzkumů. Výstupy služby SpendingPulse™ proto žádným způsobem neobsahují, neodrážejí ani se nevztahují ke skutečným provozním či finančním výsledkům společnosti Mastercard, ani ke specifickým údajům vydavatelů platebních karet.

Autor: PressMob

Obsah dodala společnost v rámci tiskové zprávy.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Exit mobile version