Většina Čechů (70 %) deklaruje, že v rámci svých online nákupů srovnává ceny různých e-shopů s cílem najít tu nejvýhodnější nabídku. Ještě o něco více z nich (78 %) využívá cenovou komparaci během slevové akce Black Friday. Více jak polovina českých zákazníků (58 %) je pak ochotna odložit svůj nákup právě na Black Friday a pořídit tak zboží za nižší cenu. Pro ty, kteří hledají ty nejvýhodnější nabídky, přináší allegro.cz „Záruku nejnižší ceny“ – akci, která srovnává ceny mezi vybranými e-shopy a na platformě následně označuje produkty, které Allegro nabízí nejlevněji. Akce startuje právě v období Black Friday, do kterého se platforma zapojuje v Česku vůbec poprvé.

Cena je při nákupech bezpochyby jedním z nejzásadnějších parametrů. Dle průzkumu[1], který pro Allegro zpracovala výzkumná agentura Perfect Crowd, považuje cenu zboží za rozhodující faktor při nákupu 63 % Čechů, přičemž 70 % navíc uvedlo, že nyní porovnává ceny ještě o něco více než dřív. Právě na tyto zákaznické potřeby reaguje nově spuštěná akce Záruka nejnižší ceny.

Jak přesně to funguje? Allegro každý den srovnává desítky tisíc nabídek vybraných e-shopů v Česku a následně pomocí speciálního odznaku „Záruka nejnižší ceny“ značí nabídky, které mají na platformě allegro.cz tu nejnižší cenu. Pokud by zákazník našel vybraný produkt na kterémkoliv e-shopu, vypsaném ve Všeobecných smluvních podmínkách, levněji a nahlásil to společnosti Allegro do 72 hodin od nákupu, platforma mu vrátí 150 % rozdílu v ceně, a to prostřednictvím kupónu uplatnitelného na allegro.cz. Maximální možná vrácená částka činí během kampaně 1000 korun měsíčně.

Češi čekají se svými nákupy na Black Friday

Více než třičtvrtě Čechů (78 %) říká, že i během Black Friday porovnává ceny zboží ve slevě s nabídkou jiných e-shopů. Spuštění Záruky nejnižší ceny naštěstí přichází těsně před tím, než platforma allegro.cz vůbec poprvé tuto slevovou akci odstartuje. Nakupující tak čekají tisíce atraktivních nabídek se slevami až 50 %. Mezi Čechy každoročně očekávaná kampaň startuje 20. listopadu. Jak potvrzuje průzkum, čeští spotřebitelé Black Friday velmi dobře znají a vnímají jej jako ideální příležitost k nákupu: 58 % z nich je ochotno odložit svůj nákup na dobu, kdy bude výhodnější, a 57 % respondentů deklarovalo, že během Black Friday plánuje nakoupit.

Nejvyhledávanějšími kategoriemi zboží jsou pro Čechy v období okolo Black Friday především kosmetika, drogerie, oblečení a módní doplňky nebo hračky. Právě u těchto kategorií mají zároveň zákazníci nejvyšší ochotu počkat si na slevy. Allegro používá pouze tzv. férové slevy (dle evropské směrnice Omnibus), které se počítají z nejnižší ceny daného produktu za posledních 30 dní. Zákazníci tak mají během všech nákupních akcí včetně Black Friday jistotu, že je udávaná sleva skutečně férová a její uváděná výše je opravdová.

Záruka nejnižší ceny je pro nás dalším krokem k tomu, aby Allegro přinášelo českým zákazníkům skvělý nákupní zážitek. Mohou si být jisti, že u nás najdou tu nejlepší cenu bez nutnosti procházet další online obchody a srovnávat, kde zakoupí daný produkt nejlevněji. Chceme jim ukázat, že na allegro.cz se mohou spolehnout – široký výběr za atraktivní ceny je něco, na čem naše služby od počátku stavíme a co i spuštěním této novinky těsně před očekávaným nákupním svátkem Black Friday posouváme zase o kus dál,“ popisuje Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro. 

Allegro je pro zákazníky se svými více než 150 miliony nabídek od více než 20 tisíc obchodníků, včetně MALL a CZC, atraktivní nákupní destinací. V rámci Black Friday přináší platforma tisíce nabídek, a kromě výrazných slev nabízí také exkluzivní akce pro zákazníky programu Smart! a uživatele mobilních aplikací. Pro členy Smart! si Allegro připravilo možnost nakupovat v těch nejvýhodnějších slevách s předstihem několika dní, a to již od pátečního poledne 17. září. Pro nakupující využívající mobilní aplikaci Allegro jsou pak každý den připraveny nabídky dostupné exkluzivně právě jen v aplikaci. Při první instalaci aplikace navíc každý uživatel získá voucher na slevu ve výši 200 korun, kterou bude moci následně uplatnit při nákupu na Allegro.

O Allegro Group:

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Report na téma „Nákupní chování Čechů“ vychází z průzkumu, který pro allegro.cz uskutečnila v České republice agentura Perfect Crowd na vzorku 1021 dospělých (ve věku 18-65 let).

Napsat komentář