Slevy na Windows 11 a Office: ceny těchto produktů nebyly nikdy nižší!

Ať už si dnes užíváte zasloužené volno, nebo jste v práci, rozhodně byste si neměli nechat ujít tyto mimořádné slevy. Tak výhodné ceny na produkty Microsoft se opravdu nevidí každý den. Godeal24 nabízí během této akce šanci pořídit si licence Microsoft Windows a Office až o 90 % levněji! Zrychlete a zjednodušte si pracovní rutinu ještě před začátkem nabité letní sezóny – právě teď je ten pravý čas na výhodný nákup.

Office 2021 a Windows 11 za zlomek ceny

Běžná cena Microsoft Office 2021 Professional se pohybuje kolem 249 €, ale dnes jej získáte pouze za 35,24 €, tedy přibližně 885 Kč! Balíček obsahuje více než 8 oblíbených aplikací – klasiky jako Word, Excel, PowerPoint a Outlook, ale také Access, OneNote, Teams a Publisher. Při této ceně vás jedna aplikace vyjde na méně než 5 EUR (cca 126 Kč).

Pokud nevyužíváte cloudové služby Microsoft 365, jako je OneDrive, mobilní aplikace nebo zálohování dat, je tato jednorázová verze ideálním řešením. Pro běžnou práci na počítači si vystačíte s klasickou offline instalací.

Další horké nabídky Office produktů

  • Microsoft Office 2021 Professional Plus – 35,24 EUR (cca 885 Kč)
  • Microsoft Office 2019 Professional Plus – 29,99 EUR (cca 752 Kč)
  • Microsoft Office 2021 Home & Student (pro 1 zařízení) – 24,62 EUR (cca 618 Kč)

A to není vše – v nabídce Godeal24 najdete i výhodné balíčky Windows 10, Windows 11 a kombinované Office + Windows licence, vše se zárukou aktivace a plné funkčnosti.

Nechte Office Professional vybavit váš počítač starými klasickými i novými oblíbenými produkty!

 

Stejná investice, větší odměna! Časově omezená nabídka.

 

Ušetřete více peněz! (Slevový kód: SGO62)

 

Více klíčů Microsoft. Využijte 50% slevu! (Slevový kód: SGO50)

 

Maximalizujte úspory díky množstevním licencím!

 

Praktický software pro váš počítač

>>Více nástrojů

Jak využít slevový kód?

Na stránkách Godeal24 stačí přidat vybrané produkty do košíku a při platbě zadat příslušný slevový kód. Tím okamžitě uplatníte nabízené slevy.

Kdo je Godeal24?

Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.

Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!

Kontakt Godeal24: service@godeal24.com

Ceny byly přepočítány dle aktuálního kurzu EUR/CZK ke dni 22.4.2025, cena se může lišit dle aktuálního kurzu.

Analýza: lepší šifrování se stává stále větší prioritou aplikací

PRAHA, 22. duben 2025 – V roce 2024 došlo k zásadním změnám v oblasti šifrování aplikací. Jejich cílem bylo zvýšení obrany proti vznikajícím hrozbám, které představují pokročilé technologie, a zároveň posílení soukromí uživatelů. Jednou z těchto změn bylo posílení kvantové odolnosti. Vyplývá to z analýzy AppLogic zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Můžeme vidět, že se poskytovatelé služeb začínají opravdu připravovat na dobu postkvantovou, kdy obrana před potenciálním narušení bude mnohem složitější. Tyto změny se děly napříč celým minulým rokem a týkaly se všech největších aplikací jako Netflix, Facebook, YouTube, Instagram, Aplikace Google i webových stránek navštěvovaných skrze prohlížeče. Pro běžné uživatele znamenají tyto změny větší bezpečnost a ochranu soukromí při používání digitálních služeb. Firmy zase těží z lepší ochrany proti hrozbám a zajištění souladu s předpisy, ale na druhou stranu čelí výzvám spojeným s implementací nových technologií a udržením přehledu o šifrovaném provozu,“ říká Jaroslav Cihelka ze společnosti ComSource, která je exkluzivním partnerem analytické společnosti AppLogic v České republice.

Například Google Chrome začal v dubnu 2024 podporovat kvantově odolné šifrování standardu Kyber pro připojení s protokolem TLS. Zároveň aplikace využívající protokol IETF QUIC znesnadnily analýzu dat tím, že je více fragmentují, což zvyšuje soukromí a bezpečnost, ale zároveň komplikuje sledování vzorců v provozu. V září 2024 cloudová služba Cloudflare přidala do svých služeb šifrovaného klienta Encrypted Client Hello. „Jedná se o vylepšení, které jednoduše řečeno zabraňuje třetím stranám vidět, které stránky jste navštívili, tím, že šifruje i tzv. handshake, tedy původní informaci při návštěvě webu, která se běžně odesílá nezašifrovaná,“ vysvětluje Jaroslav Cihelka ze společnosti ComSource.

V listopadu pak Google Chrome přešel z Kyber na nový postkvantový šifrovací algoritmus ML_KEM optimalizovaný pro výkon a bezpečnost v komunikačních aplikacích v reálném čase. „Všechny kroky jednoznačně ukazují, že velké společnosti se již pečlivě připravují na dobu postkvantovou a snaží se již nyní šifrovat co nejvíc to jde,“ uzavírá Jaroslav Cihelka.

O AppLogic

AppLogic se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže AppLogic přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Samyang uvádí na trh nový objektiv AF 14-24mm f/2.8 Sony FE

Společnost Samyang představuje nový ultraširokoúhlý zoomový objektiv pro bajonet Sony E. Samyang AF 14-24mm f/2.8 Sony FE. S hmotností pouhých 445 gramů je výrazně lehčí než jakýkoli jiný zoomový full-frame širokoúhlý objektiv na trhu, což z něj činí ideální volbu pro fotografy, kteří hledají přenosnost bez kompromisů ve výkonu.

Objektiv je výsledkem společného vývoje německého specialisty na optiku Schneider-Kreuznach a společnosti Samyang. Navzdory svým kompaktním rozměrům, kdy na délku měří pouhých 88,8 mm, v sobě ukrývá sofistikovanou optickou konstrukci s 15 členy v 11 skupinách – 3 asférické, 5 s vysokým indexem lomu a 3 prvky s velmi nízkým rozptylem, které společně zajišťují ostrost od okraje k okraji s minimální chromatickou aberací a zkreslením. Díky účinné korekci sagitální komy a dalších optických vad je tento objektiv obzvláště vhodný pro noční snímky a astrofotografii. Jeho konstantní světelnost f/2.8 zajišťuje vynikající výkon při slabém osvětlení v celém rozsahu zoomu.

Na rozdíl od mnoha ultraširokoúhlých zoomových objektivů umožňuje tento objektiv AF 14-24mm f/2.8 Sony FE použití standardních 77mm filtrů, což uživatelům poskytuje tvůrčí flexibilitu při nasazování polarizačních a ND filtrů.

Objektiv s konstantní minimální zaostřovací vzdáleností pouhých 0,18 m v celém rozsahu zoomu umožňuje až 0,26násobné zvětšení – ideální pro působivé snímky zblízka. Jeho robustní konstrukce je vybavena těsněním proti povětrnostním vlivům, které spolehlivě chrání před kapkami vody, lehkým deštěm, sněhem a prachem, takže je spolehlivým společníkem v náročných prostředích. Přizpůsobitelné tlačítko na tubusu objektivu poskytuje uživatelům rychlý přístup k programovatelným funkcím, jako je například přednastavené zaostřování. Vestavěný USB port navíc umožňuje přímou aktualizaci firmwaru, takže objektiv je stále vybaven nejnovějšími vylepšeními a funkcemi.

Ceny a dostupnost

Nový objektiv bude dostupný v průběhu května 2025.

Doporučená prodejní cena:

132885 Samyang AF 14-24mm f/2.8 Sony FE – 29.190,- Kč / 1.186 €

Další informace získáte na emailové adrese matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčové vlastnosti

  • Ultraširoký rozsah zoomu 14-24 mm
  • Konstantní světelnost f/2.8 v celém rozsahu zoomu
  • Velmi nízká hmotnost: pouhých 445 g
  • Kompatibilní s předním filtrem – první na světě pro tuto třídu
  • Lineární STM motor pro rychlé a tiché automatické ostření
  • Optická konstrukce s 15 členy v 11 skupinách složená z optických prvků z prvotřídního skla
  • Minimální zaostřovací vzdálenost 0,18 m při zvětšení až 0,26x.
  • Konstrukce utěsněná proti povětrnostním vlivům

VFN dokončila výstavbu operačního sálu s pokročilým robotickým systémem s minimálním zásahem do lidského těla

Praha 22. dubna 2025Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN) dokončila výstavbu operačního sálu, který nabídne rychlejší a efektivnější léčbu díky robotickému systému Versius PLUS. Moderní přístroj provádí složité operace s vysokou přesností a minimálním zásahem do těla pacienta díky mikrořezům, které chirurg provádí prostřednictvím konzole. Operovanou oblast při tom sleduje na vysoce kvalitní kamerové soustavě. Očekává se, že díky šetrnějšímu provedení dojde ke zkrácení doby hospitalizace a urychlení zotavení pacientů. Versius PLUS bude k dispozici na největším výukovém pracovišti v České republice. Realizaci projektu umožnila finanční podpora společnosti FTMO, která na výstavbu sálu věnovala 60 milionů korun.

„Jedná se o další generaci robotického přístroje a operačních nástrojů, které pokračují ve vývoji miniinvazivní chirurgie zaměřené na hrudník, břicho a pánev. Lékař nepracuje přímo ‚v pacientovi‘, ale ovládá z konzole nástroje, které jsou zaváděny do tělesných dutin pomocí mikrořezů a vpichů. Zásadní výhodou je téměř 360° pohyblivost nástrojů, což není možné při běžné laparoskopii nebo torakoskopii. Přenos dat z kamerové jednotky je bezprostřední a operaci lze velmi zjednodušeně přirovnat k velice sofistikované počítačové hře, kde ovšem pracujeme s aktuální realitou,“ uvádí Zdeněk Krška, přednosta I. chirurgické kliniky 1. LF UK a VFN.

Nový robotický systém bude primárně využíván v onkologické, gynekologické a kardiovaskulární chirurgii a má potenciál zlepšit operační výsledky. Nejvíce se uplatní u pacientů s pokročilými nádory pánve a tlustého střeva, ale umožní i bezpečné operace nádorů plic a zásahy na orgánech mimo dutinu břišní, jako jsou nadledviny a slinivka břišní. Zlepšení péče se bude týkat také pacientů s ischemickou chorobou srdeční. Systém se zaměří na gynekologické a urologické nádory a nabídne nové možnosti léčby ženám s endometriózou.

„Podpora zdravotnictví a dalších odvětví je pro nás víc než jen číslo na bankovním účtu. Je to součást naší kultury a hodnot. Věříme, že pokud se více technologických firem rozhodne investovat do podobných projektů, můžeme přinést skutečné inovace a zlepšit životy lidí. Tyhle spolupráce totiž umožňují uskutečňovat projekty, které by jinak mohly zůstat jen na papíře,“ říká Otakar Šuffner, spoluzakladatel a CEO technologické společnosti FTMO.

Přístroj pro pacienty z celého Česka

VFN a I. chirurgická klinika se profilují jako super konziliární chirurgické pracoviště, denně konzultují a řeší desítky pacientů z celé České republiky v rámci komplexních onkologických center. „Naše klinika je největším a nejkomplexnějším zařízením v ČR, které se může pochlubit širokým spektrem specializovaných center a odborných skupin,“ doplňuje informace o klinice Krška.

„Dáváme dál, protože můžeme. Úspěch s sebou nese zodpovědnost a podpora zdravotnických zařízení a komunity je přirozenou součástí našeho růstu. Doufáme, že naše kroky inspirují další technologické firmy, aby zvážily, jak mohou přispět podle svých možností. Každý může přispět k pozitivním změnám a společně můžeme udělat víc,“ podotýká Marek Vašíček, spoluzakladatel a CTO FTMO.

„Public-private partnership ve zdravotnictví představuje most mezi veřejným a soukromým sektorem, které spojují své síly ve jménu zdraví lidí – toho nejcennějšího, co máme. Když se veřejný prostor nemocnic jako VFN spojí s inovativním duchem soukromé firmy jako FTMO, vzniká síla realizovat jinak nepředstavitelné projekty. Darování do zdravotnictví vytváří win-win situaci: firma má společenský přínos a zároveň rozvíjí svou strategii odpovědného podnikání,“ uzavírá Andrea Daňková, která spolupracuje s FTMO na podpoře inovativních projektů a propojuje svět byznysu s veřejným sektorem.

O společnosti FTMO

České FTMO je technologická společnost zaměřující se na rozvoj dovedností a znalostí pro obchodování na finančních trzích. Z pozice stabilního lídra segmentu lidem po celém světě poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až čtyř milionů korun. S pomocí školení, koučinku a pokročilých nástrojů motivuje FTMO své uživatele k co nejlepším výkonům a ty úspěšné odmění až 90 % z výsledků na jejich demo účtech. Aby však na odměnu dosáhli, musejí klienti splnit tzv. Ověřovací proces, obsahující FTMO Challenge a Verifikaci. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušely necelé 3,5 milionu lidí z téměř celého světa. Od svého vzniku v roce 2015 společnost pětkrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy, její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice a sbírají i další ocenění.

Roboti si budou přehazovat „horký brambor“. Robosoutěž FEL ČVUT opět zve fanoušky na napínavé klání týmů základních škol

Oblíbená Robosoutěž týmů z 2. stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií se vrací s novou soutěžní úlohou. V soubojích dvojic si bude 128 robotických vozítek přehazovat pingpongové míčky jako „horký brambor“. Soutěž se uskuteční ve třech samostatných kolech 23., 24. a 25. dubna 2025, vždy od 11:00 v Zengerově posluchárně FEL ČVUT na Karlově náměstí 13 v Praze. Akce je otevřená i veřejnosti.

Tříčlenné týmy z celé republiky tento týden během tří soutěžních dnů na FEL ČVUT opět poměří své síly v programování a konstrukci robotů ze stavebnice Lego nebo z alternativních komponent, z nichž některé vznikají přímo na pražské technice. Do „juniorské“ jarní části soutěže se přihlásilo 128 týmů ze 2. stupně ZŠ a odpovídajících stupňů víceletých gymnázií.

Souboj robotů místo samostatného úkolu

Soutěžní úloha s názvem „Horký brambor“ tentokrát staví roboty do přímé konfrontace. Jejich úkolem je v časovém limitu 90 sekund posbírat co nejvíce pingpongových míčků a přemístit je na soupeřovo hřiště. Právě přímá interakce a vzájemné „škodění“ dává soutěži dramatický náboj a zvyšuje moment překvapení nejen pro samotné tvůrce, ale také pro diváky.

„Díky tomu, že roboti musejí navzájem přehazovat míčky, sledujeme skutečné souboje. Je to výrazně akčnější než klasické plnění samostatného úkolu – jeden robot se může snažit převahu toho druhého zvrátit ve svůj prospěch,“ říká hlavní organizátor Robosoutěže Martin Hlinovský z katedry řídicí techniky FEL ČVUT. Podobný princip se osvědčil už při podzimní Robosoutěži pro střední školy, kde možnost částečně zasáhnout do pole soupeře zvýšila napětí i diváckou atraktivitu.

„Superfinále“ opět na festivalu Maker Faire Prague

Robosoutěž není jen zábavnou akcí, ale také jedinečnou příležitostí pro mladé nadšence naučit se základy programování, robotiky a týmové spolupráce. Kromě samotného klání čekají tento týden účastníky na Karlově náměstí i doprovodný program, občerstvení ve formě švédských stolů a soutěžní trička na památku. Každého soutěžního dne se zúčastní víc než 40 týmů, přičemž čtyři nejlepší z každého kola postoupí do finále v rámci festivalu Maker Faire Prague, který se letos koná o víkendu 10.-11. května na pražském Výstavišti.

Další informace o průběhu Robosoutěže 2025 pro základní školy najdete na soutěžních webových stránkách. Jednotlivá kola se konají ve dnech 23., 24. a 25. dubna 2025 vždy od 11:00 v Zengerově posluchárně FEL ČVUT na Karlově náměstí 13 v Praze. Akce je otevřená i veřejnosti, vstup je zdarma.

Jarní i podzimní část Robosoutěže v roce 2025 pořádá Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze ve spolupráci s generálním partnerem, společností BTL Medical Technologies a.s.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 19 000 studentů. V akademickém roce 2024/2025 má ČVUT v Praze akreditováno celkem 341 studijních programů, z toho 145 v angličtině. Kromě fakult tvoří ČVUT v Praze také šest ústavů (Kloknerův ústav, Masarykův ústav vyšších studií, Ústav tělesné výchovy a sportu, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov, Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Ústav technické a experimentální fyziky). ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 420. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení Subject Rankings 2024 pro „Architecture and Build Environments“ je ČVUT 151.–200., v „Engineering – Civil and Structural” je ČVUT mezi 201.–240. místem, v oblasti „Mechanical, Aeronautical & Manufacturing Engineering“ na 201.–250. místě, u „Electrical & Electronic Engineering“ na 201.–250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201.–250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 307. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems” je na 201.–250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 251.–300. místě, v oblasti „Mathematics“ na 301.–350. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 182. místě. Od roku 2020 je ČVUT členem aliance prestižních technických univerzit EuroTeQ. Ta představuje zajímavou a přínosnou příležitost pro studenty, vědecké pracovníky i zaměstnance zapojit se do projektu, který si klade za ambici posunout kvalitu vysokého školství na vyšší úroveň. Dalšími členy skupiny EuroTeQ jsou Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Technical University of Eindhoven, École Polytechnique – L´X, Tallinn University of Technology, École polytechnique fédérale de Lausanne a Technion Israel Institute of Technology. Roku 2023 byla aliance rozšířena o HEC Paris a IESE Business School (University of Navarra). Více na www.cvut.cz.

Trh práce vstupuje do období strukturálních změn, stále však chybí kvalifikovaní specialisté. Adaptaci brzdí bariéry i předsudky.

Praha, 22. dubna 2025 – Tuzemský pracovní trh se po letech strnulosti začíná rozhýbávat. Navzdory mírnému nárůstu nezaměstnanosti během uplynulé zimy však zaměstnavatelé i nadále čelí dlouhodobému problému: nedostatku kvalifikovaných lidí. Ukazují to aktuální data společnosti Alma Career, která vycházejí z nedávného průzkumu mezi zaměstnavateli a také z čerstvých dat pracovních portálů Jobs.cz a Prace.cz za první čtvrtletí roku 2025.

Podíl nezaměstnaných podle Úřadu práce sice během zimy mírně vzrostl až na 4,4 % ke konci února, nárůst však byl do velké míry způsoben jednoduší registrací nových uchazečů. Dle posledních dostupných dat Eurostatu a ČSÚ, která jsou srovnatelná napříč Evropou, míra nezaměstnanosti v ČR na úrovni 2,7 % ke konci února nadále zůstala vedle Polska a Malty jednou z nejnižších mezi zeměmi EU. Celkem 3,2 % pracovních míst v české ekonomice zůstává neobsazených, což je čtvrtý nejvyšší podíl v EU po Belgii, Nizozemí a Rakousku.

Jednoduše řečeno: lidí v evidenci Úřadu práce sice dočasně přibylo, podstatná část ale i nyní dokáže novu práci najít poměrně rychle. Data Alma Career ukazují, že poptávka po pracovnících zůstává v Česku celkem stabilní a v některých sektorech dokonce trvale vysoká. Během 1. čtvrtletí 2025 bylo na nejpoužívanějších pracovních portálech Jobs.cz a Prace.cz zveřejněno celkem 113 398 pracovních nabídek. To je jen mírný meziroční pokles o 5,4 %. Čtyři pětiny společností s více než 10 zaměstnanci letos alespoň částečně nabírají – zpravidla jako náhradu za odcházející kolegy. Aktivní nábor nových lidí letos plánuje plná třetina zaměstnavatelů. Naopak jen 17 % firem snižuje nebo plánuje snižovat stavy, navíc většinou mírně – do 5 % z počtu zaměstnanců.

Zájemců přibývá, lidé v profesích s konkrétní kvalifikací však stále chybějí

Zároveň roste počet lidí reagujících na pracovní nabídky – alespoň jednu reakci poslalo v prvním čtvrtletí tohoto roku bezmála 345 tisíc lidí, což představuje meziroční nárůst o 10,1 %. Celkově zájemci na všechny obsazované pozice během 1. čtvrtletí přes pracovní portály a další služby Alma Career zaslali 2 152 544 reakcí, což je o 9,2 % více než za stejné období vloni.

Minimální požadované vzdělání Počet inz. pozic přes Jobs.cz a Prace.cz v Q1/2025 Podíl na celé poptávce v Q1/2025 Průměrný počet reakcí na 1 pozici (za 30 dní) v Q1/2025 Podíl pozic s méně než 1 reakcí v Q1/2025 Průměrná nabízená mzda OD
(Q1/2025)
Průměrná nabízená mzda DO
(Q1/2025)
Základní 7 463 6,6 % 24,3 5 % 29 944 36 154
Odborné vyučení bez maturity 21 914 19,3 % 15,3 11 % 34 091 42 976
Úplné SŠ nebo odborné s maturitou 60 569 53,4 % 13,9 11 % 41 530 56 827
VOŠ (zdr. sestry, soc. prac. apod.) 3 143 2,8 % 7,8 17 % 36 534 44 704
VŠ – bakalářské 4 750 4,2 % 10,4 14 % 49 134 64 372
VŠ/univerzitní 9 831 8,7 % 8,1 21 % 53 714 70 671
Celkem 113 398   14,4 12 % 38 979 51 584

Na první pohled by se mohlo zdát, že se trh vrací k určité rovnováze – neuspokojená poptávka se neprohlubuje, dostupných kandidátů postupně přibývá. Ti však často nenaplňují očekávání a potřeby zaměstnavatelů. Do určité míry se tak poptávka s nabídkou nepotkává – ať už odborně, nebo geograficky. Zásadní nerovnováha panuje zejména v technických profesích, zdravotnictví a ve specializovaných službách.

Krize kvalifikovaných profesí: technici, vývojáři, zdravotníci

Pozice, které firmy poptávají opakovaně a dlouhodobě, často zůstávají neobsazené. Kritický je zejména nedostatek lidí v technických oborech a stále více také ve zdravotnictví a sociální péči – třeba u zdravotních sester dostanou zaměstnavatelé v průměru pouze 4 reakce na inzerát. U pozic projektantů či vývojových inženýrů jsou to necelé 4 reakce na inzerát, elektroinženýři či stavbyvedoucí dokonce jen zhruba 3. Pro slušný výběr vhodného kandidáta je přitom zapotřebí v průměru alespoň 10 reakcí. Hodnoty pod pět už znamenají vážný problém – jde o extrémně těžko obsaditelné pozice, pro které zhruba ve 20 až 35 % případů zaměstnavatelé nezískají ani jednoho vhodného kandidáta.

Naopak některé obecnější profese, u nichž často stačí nižší kvalifikace, mají vysoký počet reakcí – recepční s průměrem 45, číšníci a servírky s 32, pracovníci back office s 31 či fakturanti s bezmála 30 reakcemi na 1 pozici. Tyto profese zaměstnavatelé na rozdíl od specializovaných pozic výrazně častěji otevírají absolventům všech typů škol – a to i bez předchozí praxe.

Vybrané často inzerované pozice s nejvíce zaslanými CV kandidátů:

Profese Celkem pozic v Q1/2025 Průměrný počet CV na 1 pozici
Recepční 1321 45,3
Číšník/servírka 912 31,6
Pracovník back office 3540 30,5
Fakturant 1287 29,5
Prodavač 7561 28,2
Skladník/manipulant 3968 27,4
Administrativní pracovník 7926 26,9

Vybrané často inzerované pozice s nejméně zaslanými CV kandidátů:

Profese Celkem pozic v Q1/2025 Průměrný počet CV na 1 pozici
Seřizovač/progr. CNC strojů 1502 5,7
Zdravotní sestra 1995 4,0
Pojišťovací poradce 2891 3,9
Elektromechanik 2524 3,8
Projektant 1666 3,8
Stavbyvedoucí 1819 3,2
Elektroinženýr 1353 3,0

Nízká mobilita a ochota ke změnám práce zpomaluje adaptaci české ekonomiky

Jedním z důvodů přetrvávajícího nesouladu na trhu je i nízká ochota lidí měnit práci z vlastní vůle v situaci, kdy by si sami mohli z dostupných příležitostí vybírat – tedy dříve, než jsou k tomu donuceni nepříznivými okolnostmi. Podle dat Alma Career se nyní snaží aktivně hledat novou nebo lepší práci jen necelých 15 % všech zaměstnaných. Třetina uvádí, že by odešla, kdyby dostala nabídku za lepších podmínek, další třetina by změnu v takové situaci zvažovala – většina však aktivně nové příležitosti nevyhledává.

Důvodem nejsou jen objektivní překážky, ale i psychologické a praktické bariéry. Nejčastějšími překážkami jsou finanční závazky, chybějící rezervy pro případ výpadku příjmu, obavy z nejistoty při přechodu k novému zaměstnavateli nebo pocit, že na trhu nejsou vhodné pozice odpovídající kvalifikaci. Roli hraje i nízké sebevědomí, strach z odmítnutí či zakořenění v komfortní zóně. Lidé často podceňují své schopnosti nebo nemají přehled o možnostech na trhu. Firmy tak musí překonávat nejen konkurenci, ale i vnitřní bariéry samotných uchazečů. Ochota ke změně je přitom nižší právě u chybějících kvalifikovaných specialistů než u lidí s nižším vzděláním či obecnějším profilem.

Recept na oživení v náročné době: rekvalifikace, vzdělávání, podpora změn a odvaha jednat

„Český trh práce potřebuje skutečně ožít a výrazně rychleji a lépe se adaptovat na nastávající změny ve struktuře poptávaných pracovních pozic a kvalifikací pro ně potřebných. Proto nestačí jen popisovat problémy. Potřebujeme konkrétní změny, které se projeví v každodenní praxi. Nestačí mluvit o celoživotním vzdělávání a otevírat další libovolné kurzy a školení – musíme konečně začít nabízet takové, které odrážejí skutečné potřeby ekonomiky. To znamená jednoduché přihlášení, flexibilní formáty výuky i jejího financování a zejména propojení s konkrétními pracovními příležitostmi.

Zaměstnavatelé by se zároveň měli přestat bát otevřené komunikace o pracovních podmínkách. Férovost a minimálně základní transparentnost ve mzdách, benefitech i firemní kultuře už dnes nejsou bonus ale standard, který lidé očekávají. Flexibilita a autonomie v práci či vzdělávání, profesní a kariérní rozvoj by neměly být jen módní výrazy. Musí se stát základem nabídky, a to pro všechny zájemce bez ohledu na věk, pohlaví či jiné obecné atributy – což výrazně podtrhává rychlé stárnutí české populace.

Zajímavé posily do týmu nezíská firma, která slibuje „mladý a dynamický kolektiv“, ale ta, která umí věrohodně ukázat, že člověk u ní dále poroste – odborně i lidsky – a že díky ní bude mít velmi dobrou perspektivu uplatnění i v budoucnu. Lidé už dnes obvykle nehledají jen jakoukoliv práci. Hledají zajímavou příležitost, smysl a férové zacházení,“ sumarizuje v kostce kroky vedoucí k větší flexibilitě pracovního trhu Tomáš Ervín Dombrovský, analytik Alma Career a na závěr doplňuje: „Současná situace na trhu práce není jen výsledkem dočasných výkyvů, ale hlubších strukturálních změn.

Aby se Česko stalo konkurenceschopnou ekonomikou založenou hlavně na inovacích a odbornosti, je nutné co nejlépe propojit potřeby a možnosti zaměstnavatelů s očekáváním a potenciálem lidí. Vyžaduje to větší otevřenost firem, odvahu jednotlivců i účinnější podporu v rámci systému. Jinak riskujeme, že se místo potřebné transformace budeme motat v kruhu nevyužitých příležitostí coby nadále sice laciní, ale neprůbojní subdodavatelé s nízkou přidanou hodnotou.

V krajním případě bychom se tak mohli dostat až do paradoxní situace, kdy nám na jedné straně začne rychleji narůstat podíl dlouhodobě nezaměstnaných, a na straně druhé podíl pozic, na které zaměstnavatelé nebudou schopni získat žádné vhodné kandidáty. To by pro českou společnost i ekonomiku bylo zcela neúnosné.“

O ALMA CAREER

Alma Career je lídrem v oblasti náborových služeb a provozuje pracovní portály v regionu Adriatik, střední Evropě, Pobaltí a Finsku. Každý měsíc propojuje miliony uchazečů s pracovními příležitostmi – nabízí více než 1,3 milionu volných pozic, eviduje téměř 15 milionů pracovních žádostí a více než 5 milionů návštěvníků. Její služby využívají také 2 miliony uživatelů s aktivními pracovními upozorněními. Alma Career staví na technologických inovacích a práci s daty, čímž pomáhá firmám i uchazečům najít ideální spojení. S dosahem přibližně 70 milionů lidí v Evropě, ročním obratem 110 milionů eur a týmem 650 odborníků na nábor ve střední a východní Evropě (2024) patří mezi klíčové hráče na trhu.

Alma Career je globální společnost s lokálním srdcem – dokonale rozumí specifikům jednotlivých trhů, těží z dlouholetých zkušeností a přináší řešení šitá na míru.

Působí přímo v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Česku, Estonsku, Finsku, Lotyšsku, Litvě, Severní Makedonii, Slovensku a Slovinsku. Dále spolupracuje s partnery v Albánii, Bulharsku, Černé Hoře a Rumunsku a má minoritní podíl v Srbsku. Alma Career je také členem The Network – globální aliance předních pracovních portálů, která pokrývá více než 140 zemí a provozuje přes 60 pracovních platforem.

Alma Career. Lepší svět práce pro každého

Alma Career je součástí skupiny Alma Media. Více informací: Alma Media

Alma Career působí na českém trhu pod vícero oblíbenými značkami jako je Jobs.cz, Práce.cz, Platy.cz, Atmoskop.cz, mobilní aplikace Práce za rohem a další. Více informací naleznete na Alma Career Czechia.

 

Podíl renegociací na kancelářském trhu roste, prodlužuje se i smluvní období

PRAHA, 22. DUBEN 2025 – Na českém kancelářském trhu se zvyšuje podíl renegociací nájemních smluv, aktuálně osciluje kolem 50 % všech uzavřených transakcí. Rostoucí počet firem totiž dává po vypršení nájemní smlouvy přednost prodloužení stávajícího nájmu před stěhováním do nových prostor. Důvodem je jednak nedostatek alternativních prostor, jednak vysoké náklady na úpravy a vybavení prostor.

„Rostoucí trend opakovaného prodlužování stávajících nájemních smluv, tzv. renegociací, pozorujeme již od roku 2020. Nejdříve byla hlavním důvodem pandemie, později nízká nabídka alternativních prostor k pronájmu a úsporná opatření,“ říká Jana Vlková, ředitelka oddělení Office Agency a Workplace Advisory ve společnosti Colliers. Stěhování do nových kanceláří je totiž spojeno se značnými náklady na úpravy a vybavení prostor (tzv. fit-out), které se nejčastěji pohybují kolem 25 000 Kč za metr čtvereční včetně nábytku a technologií.

„Český kancelářský trh aktuálně zažívá velmi nízkou stavební aktivitu. Zejména v prémiových lokalitách, jako jsou některé části Prahy, je už nyní patrný nedostatek moderních a certifikovaných budov, které by odpovídaly ESG strategiím řady firem. Ty proto čelí rostoucím obtížím při hledání alternativ ke stávajícím prostorám, a renegociace tak pro ně představuje jedinou možnost. Nízká míra neobsazenosti a nedostatek prostor může v následujícím období způsobit tlak na ceny nájemného, a výsledkem bude trh, na němž bude v pozici silnějšího pronajímatel než nájemce,“ doplňuje Jana Vlková s tím, že tato situace vede i k prodlužování smluvních období.

Nájemci hledají flexibilitu ale i stabilitu

Nájemci sice na jedné straně požadují větší smluvní flexibilitu, tedy například kratší výpovědní lhůty, aby mohli reagovat na nejistoty, na druhé straně ale preferují stabilitu a vyhýbají se nákladům a rizikům stěhování. Výsledkem je, že standardní pětileté smlouvy jsou často nahrazovány smlouvami až sedmiletými. V jedněch prostorách pak firmy nejčastěji zůstávají po dobu dvou či tří nájemních cyklů. „Firmy, které potřebují maximální flexibilitu co do velikosti či délky nájmu, pak častěji směřují do center sdílených kanceláří a coworkingu,“ přibližuje Jana Vlková.

Pronajímatelé musí změnit strategii

I když aktuální situace staví do mírně výhodnější pozice pronajímatele, neznamená to, že se o nájemce nemusí nijak snažit. Naopak, klíčové je aktivně pečovat o vztahy se stávajícími klienty a nabízet jim dostatečně atraktivní pobídky, aby zůstali,“ pokračuje Jana Vlková. Může jít například o finanční příspěvky, modernizaci prostor nebo větší smluvní flexibilitu. V potaz by přitom měli brát i náklady neobsazenosti – tedy období, kdy jsou prostory prázdné. Investice do kvality budovy, její vybavenosti a souladu s ESG standardy tak zůstávají zásadní pro zachování konkurenceschopnosti a přitažlivosti pro současné i nové nájemce.

Regionální specifika: Podobný trend, různé důvody

Ačkoliv je vysoký podíl renegociací patrný napříč celou Českou republikou, důvody se v různých regionech mohou lišit. V Praze je trend zde silně ovlivněn nedostatkem nových prémiových prostor a vysokými náklady na relokaci. Zejména v žádaných lokalitách jako Karlín, Brumlovka či Palmovka, kde neobsazenost klesá pod 4 %, je nabídka velmi omezená. Nižší developerská aktivita a fakt, že 15 z 20 největších transakcí od roku 2023 byly renegociace, tuto situaci potvrzují. Nájemci často volí prodloužení, aby zůstali v dobré lokalitě a mohli si vyjednat investice do modernizace prostor.

V Brně, s aktivnější výstavbou a vyšší mírou neobsazenosti, mají nájemci teoreticky více možností k relokaci. Vysoký podíl renegociací signalizuje buď velkou spokojenost se stávajícími budovami, značnou citlivost na náklady, nebo proaktivnější přístup pronajímatelů k udržení nájemců kvůli větší konkurenci. V Ostravě mohou být renegociace více motivovány celkovým nedostatkem jakýchkoli vhodných alternativ nebo silnými vazbami na stávající objekty.

Pokud nedojde k výraznému nárůstu nabídky nových kvalitních prostor, zásadní změně ekonomického klimatu nebo revoluci ve strategiích pracovního prostředí, lze očekávat, že vysoká míra renegociací na českém kancelářském trhu přetrvá i v blízké budoucnosti,“ shrnuje Jana Vlková s tím, že vysoký podíl renegociací na českém kancelářském trhu podle ní není jen statistickým údajem, ale odrazem komplexní souhry ekonomických, strategických a tržních faktorů.

Rady pro nájemce:

  1. Využijte situace: Při renegociaci využijte zájmu pronajímatele o vaše setrvání k vyjednání výhodnějších podmínek (pobídky, flexibilita, příslib modernizace).
  2. Kalkulujte: Pečlivě analyzujte a porovnejte celkové náklady na stěhování (včetně fit-outu a narušení provozu) s náklady na setrvání a případnou modernizaci.
  3. Myslete strategicky: Zohledněte svou dlouhodobou strategii pracovního prostředí (hybridní model, ESG cíle, firemní kultura) při rozhodování o prostoru.
  4. Plánujte dopředu: Uvědomte si, že zajištění nových prémiových prostor může vyžadovat značný časový předstih a pravděpodobně i vyšší náklady.

Rady pro pronajímatele a investory:

  1. Zaměřte se na retenci: Nasaďte proaktivní strategie pro udržení nájemců, zahrnující pravidelnou komunikaci, personalizované pobídky a kvalitní správu nemovitosti.
  2. Investujte do kvality: Neustále investujte do kvality svých aktiv, souladu s ESG standardy a moderní vybavenosti, abyste si udrželi konkurenceschopnost a atraktivitu.

Strategie pro starší aktiva: U starších nemovitostí realisticky zvažte poměr nákladů a přínosů modernizace oproti alternativním strategiím, jako je změna účelu využití (redevelopment) nebo prodej.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Fond RSBC Defence pokračuje v expanzi na americkém trhu. Do čela STEYR ARMS USA nastupuje Gerard Wayne Weber

Společnost STEYR ARMS jmenovala nového generálního ředitele pro Spojené státy americké. Tento krok potvrzuje strategii společnosti „Go West“, tedy lokální rozvoj na území USA. Weber nastoupil do funkce 14. dubna a působí ze sídla společnosti v Alabamě.

Spojené státy jsou největším trhem s ručními palnými zbraněmi na světě s ročním objemem přes pět miliard dolarů. Aby mohla značka uspět, přizpůsobuje STEYR ARMS své produkty, obchodní model i vedení americkému prostředí. Nový tým v USA zajistí taktické a strategické řízení společnosti v souladu s globální strategií, úpravu produktového portfolia a rozvoj lokálního dodavatelského řetězce. Jen v roce 2025 plánuje skupina představit tři nové produkty pro trh USA.

„Jsme nadšeni, že můžeme Wayna Webera přivítat na palubě! Díky jeho rozsáhlým zkušenostem a znalostem trhu se střelnými zbraněmi jsme o krok blíže k naplnění naší vize pro STEYR ARMS ve Spojených státech, hlavně pro její obchodní růst a rozšíření tamní výrobní základny,“ říká Milan Šlapák, CEO STEYR ARMS GmbH.

„STEYR ARMS má mimořádné technologické zázemí a renomé, které si zaslouží větší uznání i na americkém trhu. Jsem hrdý, že mohu přispět k další kapitole této značky. Věřím, že s jasným plánem a vypracovanou strategií dokážeme oslovit široké spektrum amerických zákazníků, a to jak v civilní, tak vládní sféře,“ říká Gerard Wayne Weber, CEO STEYR ARMS Inc. (USA).

Weber má za sebou přes 30 let zkušeností v oboru. Ve společnosti Heckler & Koch USA strávil 24 let, z toho osm jako prezident. Vedl projekty pro americkou armádu, TSA i celní správu, uvedl na trh velmi úspěšné produkty jako MR556, MR762 a VP9. Je bývalým instruktorem amerického letectva. Ve své roli bude reportovat CEO STEYR ARMS GmbH, Milanovi Šlapákovi.

STEYR ARMS je od roku 2024 součástí fondu RSBC Defence, vedle slovinské značky AREX. Fond investuje do technologicky silných společností s mezinárodními ambicemi. V loňském roce úspěšně naplnil investiční plán a aktuálně připravuje další akvizici v oblasti obrany a bezpečnosti.

O RSBC Defence

RSBC Defence spadá pod investiční skupinu RSBC a zaměřuje se na investice do oblasti obranného průmyslu, výroby a technologií s tím spojených. Hlavními aktivy fondu jsou slovinská průmyslová společnost AREX a tradiční rakouský výrobce dlouhých palných zbraní STEYR ARMS. Fond je určen investorům, kteří plánují diverzifikovat své investiční portfolio a mohou využít fond zaměřený na dynamicky rostoucí oblast výroby a poskytování služeb bezpečnostním a obranným složkám. Více informací na www.rsbcdefence.cz

O STEYR ARMS

STEYR ARMS, společnost založena v roce 1864, se sídlem v rakouském Steyru patří k významným evropským producentům zbraní. Má silné postavení v oblasti loveckých pušek a zbraní pro profesionály z řad policie a armády. K nejúspěšnějším produktům patří ikonický Steyr AUG, který patří do výzbroje více než dvou desítek armád. Díky své kompaktnosti využívají Steyr AUG mnohé speciální policejní jednotky. Silné postavení má společnost také v oblasti precizních pušek, pistolí, příslušenství pro profesionály (armáda, policie, speciální síly) a civilní (lov, sport). STEYR ARMS GmbH je stoprocentním vlastníkem společnosti STEYR ARMS Inc., své dceřiné společnosti se sídlem ve městě Bessemer ve státě Alabama, USA. Více informací na www.steyr-arms.com

 

Marvo Hecate 61R – Kompaktní klávesnice pro všechny!

Nejen fandům kompaktních zařízení je určená nová klávesnice Marvo. Novinka v podání Hecate 61R nabízí malé rozměry díky absenci numerické a kurzorové části. Hodí se tak na každý pracovní stůl, ale také nabízí i možnosti snadného přenášení v brašně např. do práce, LAN party nebo na cesty s notebookem. Hecate staví na 61 klávesách s červenými mechanickými spínači. V dané cenové kategorii překvapí řadou nadstandardních funkcí. Hlavní je asi plně nastavitelné RGB podsvícení. Liší se zejména možností nastavení RGB pro každou klávesu a nejde tak o typické „blokové“ podsvícení. Tato funkce umožnuje využít řady propracovaných a dynamických efektů. Řada z nich pak je schopna reagovat přímo na akci uživatele a např. stisk klávesy (efekt kapek, vlnek) nebo reagovat na puštěnou hudbu (funkce vizualizéru). Funkce a podsvícení je možné ovládat nejen přes ovládací software (ke stažení), ale značná část nastavení je k dispozici přímo z klávesnice skrze zkratky s využitím tlačítka Fn. Funkční tlačítko také zpřístupňuje jinak chybějící klávesy (Home, END, Pg Up/Dow, PrtSc). V kombinaci s funkčním tlačítkem nechybí ani rychlé ovládání multimédií (hlasitost, zastavení, předchozí/další skladba). Z praktických funkční potěší také odolnost klávesnice proti polití, což majitel ocení jak při psaní, tak i náročném hraní. Připojení k počítači je možné s využitím odnímatelného USB-C kabelu a jeho kvalitní (opletená) verze je samozřejmě součástí balení. Klávesnice Hecate je k dispozici v bílé a černé variantě.

Cena: 999 Kč (doporučená cena)

K dostání např. na: https://www.tsbohemia.cz/marvo-hecate-61r-us-bila_d542365 ; 719 kč

marvogaming.eu

Technické parametry:

Typ klávesnice: mechanická – červené spínače

Počet kláves: 61

Životnost spínačů: ≥ 50 mil. stisknutí

Délka trasy kláves: 3.8 ± 0.3 mm

Síla stisknutí: 60 ± 10 g

Podsvícení: rainbow

Připojení: USB 2.0

Délka kabelu: 1.6 m

Rozměry: 305 x 120 x 38 mm

Hmotnost: 580 g

Kompatibilita: Windows 7 a vyšší

 

Elektronické podpisy v kurzu: Češi vítají digitalizaci, ukazuje průzkum

Praha, 17. března 2025 – Elektronické podepisování dokumentů se stává stále běžnější součástí každodenního života. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro Podpisovna.cz má s online podpisy zkušenosti 77 % Čechů ve věku 18–64 let. I přes to, že digitální podpisy získávají na popularitě, pouze polovina respondentů jim plně důvěřuje. Důvěra v online podpisy roste podle průzkumu se vzděláním a klesá s věkem. Klíčovými faktory jsou pocit bezpečnosti a spolehlivé ověřování totožnosti.

„Výsledky průzkumu potvrzují, že online podepisování se stává standardem většiny populace, ale je nutné se zaměřit na zvyšování důvěry a osvětu v oblasti bezpečnosti, aby mohlo být efektivně přijato i mezi staršími generacemi,“ uvedl Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Digitální gramotnost jako základ důvěry

Podpisovým online aplikacím důvěřuje přibližně 50 % respondentů, přičemž tento trend je častější u mužů než u žen. S rostoucím věkem dochází k poklesu důvěry v online aplikace, zatímco s vyšším vzděláním roste i důvěra v tyto technologie. Zkušenost s podepisováním online dokumentů má 77 % osob ve věku 18–64 let, přičemž častěji se s těmito aplikacemi setkávají vysokoškolsky vzdělaní jednotlivci (89 %) a osoby ve věku 30–44 let (85 %). Nejčastějšími oblastmi využití online podpisu jsou komunikace s bankami (46 %) a podepisování pracovních dokumentů či smluv (43 %).

Pro mladé běžná praxe, starší generace zůstává skeptická

Hlavními bariérami při využívání online podpisů jsou obavy o bezpečnost a složitost celého procesu. Až 83 % uživatelů považuje za klíčové ověřit identitu osoby, se kterou podepisují dokument. Obavy z možného zneužití osobních údajů a obtížné orientace v digitálním prostředí jsou časté zejména u starší generace, přičemž 60 % lidí ve věku 60–64 let klade důraz na maximální jistotu při ověřování identity.

„Služba Podpisovna.cz reaguje na tento trend implementací 100% ověřením identity podepisujících prostřednictvím Bank ID, MojeID a Identity občana. Tento přístup umožňuje uživatelům bezpečné a efektivní podepisování dokumentů, přičemž zaručuje ochranu jejich osobních údajů,“ komentuje Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Budoucnost je digitální, ale papír se zatím nevytratí

Téměř 40 % lidí se domnívá, že online podpisy brzy zcela nahradí tradiční papírové dokumenty, zatímco dalších 35 % předpokládá, že v budoucnu bude běžnou praxí kombinace obou formátů. Zatímco respondenti s vyšším vzděláním vnímají budoucnost jako čistě digitální, starší generace zůstává k těmto změnám spíše skeptická.

Digitalizace přináší výraznou úsporu času a nákladů nejen jednotlivcům, ale i firmám a veřejným institucím. Online podepisování zjednodušuje administrativu, zrychluje procesy a zajišťuje větší flexibilitu. Naším cílem je ukázat, že tento způsob podepisování je nejen efektivní a pohodlný, ale díky pokročilým bezpečnostním opatřením také plně bezpečný a spolehlivý,“ říká Michal Bočan z Podpisovna.cz.

Ve spolupráci s nezávislou výzkumnou agenturou provedla platforma Podpisovna.cz průzkum zaměřený na vnímání a využívání online podepisování dokumentů v ČR. Výzkum, kterého se zúčastnilo 500 respondentů ve věku 18–64 let, se soustředil na frekvenci používání této technologie, obavy spojené s digitálním podepisováním a postoj k přechodu na bezpapírovou administrativu. Průzkum poskytuje cenný vhled do trendů v oblasti digitalizace a elektronického podepisování.

Podpisovna.cz

Podpisovna je ryze česká aplikace (platforma), pomocí které firmy, obce a úřady i jednotlivci od roku 2022 podepisují dokumenty online. Na rozdíl od většiny podpisových aplikací v ČR ověřuje identitu podepisujících osob se 100% jistotou pomocí Bank iD, MojeID a Identity občana. Za Podpisovnou stojí tuzemská firma EzConvey s.r.o. s dlouholetými zkušenostmi v odvětví informačních technologií. Sídlí na pražských Vinohradech, poslední měsíce a roky se usilovně věnuje především vývoji softwaru, který souvisí s online podepisováním dokumentů a online ověřováním totožnosti osob. Více najdete na webu www.podpisovna.cz.

Exit mobile version