Poradenská společnost BDO jmenovala tři nové partnery. Jsou jimi Jiří Sedláček, Monika Lodrová a Petr Linx

Vedení české poradenské společnosti BDO se od října rozšiřuje o tři nové partnery. Jiří Sedáček je auditor a specialista na odvětví nemovitostí, Monika Lodrová se specializuje oblast daní z příjmů fyzických osob a přeshraničního zaměstnávání a Petr Linx na problematiku daně z přidané hodnoty. Jmenování nových partnerů ukazuje zájem společnosti nadále růst a posilovat vedení společnosti o takové osobnosti, kterým záleží na úspěchu dnešního i budoucího BDO.

„Zdravá firma potřebuje vychovávat a získávat do svého vedení nové partnery, aby udržela talentované zaměstnance, smysluplně rostla, uspokojila potřebu nástupnictví a obohatila sadu schopností a dovedností stávajícího partnershipu. Je pro nás důležité, aby značka BDO byla synonymem úspěchu, poctivosti a kvality i v době, až svou roli v jejím řízení předáme nové generaci. Hledáme proto takové osobnosti, které se budou cítit být spoluzodpovědné za rozvoj společnosti, přispívat k plnění celofiremní strategie a žít hodnotami firmy,“ komentuje rozšiřování základny partnerů BDO Petr Slavíček, předseda představenstva společnosti BDO v České republice.

Jiří Sedláček
Jiří Sedláček se zaměřuje na auditorské služby a účetní a transakční poradenství poskytované organizacím a společnostem. Je lídrem poradenského týmu BDO pro oblast nemovitostí a stavebnictví. V BDO působí od roku 2010 a za tu dobu se podílel na řadě zakázek v oblasti auditu individuálních a konsolidovaných účetních závěrek sestavených jak podle českých účetních předpisů, tak i mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS). Jeho další specializací je strukturování a ověřování přeměn společností. Je certifikovaným auditorem zapsaným u Komory auditorů ČR.

Monika Lodrová
Monika Lodrová je vedoucí oddělení daně z příjmů fyzických osob. Je mimo jiné specialistkou na mezinárodní zdanění a sociální zabezpečení. Nejčastěji se zabývá problematikou přeshraničního zaměstnávání, zaměstnaneckých benefitů včetně akciových a opčních programů či dopadům relokace fyzických osob. Přednáší na odborných seminářích pro klienty, prostřednictvím nezávislých agentur či na vysokých školách. Také se dále věnuje psaní odborných článků v oblasti své expertízy. V poradenských společnostech, které jsou součástí dnešního BDO, působí téměř 11 let. Je certifikovanou daňovou poradkyní u Komory daňových poradců ČR.

Petr Linx
Petr Linx je vedoucím pražského týmu poradců v oblasti DPH. Specializuje se na nepřímé daně, především na optimalizaci DPH jak v komerčním, tak veřejném sektoru. Jeho doménou je identifikace příležitostí pro úspory na DPH a eliminace rizik případného doměření daně. Kromě daňového poradenství se věnuje také souvisejícímu účetnímu poradenství.

Vedle své specializace se velmi dobře orientuje v aktuálních předpisech v oblasti Intrastatu a spotřební daně, řeší souvislosti s daní z příjmů. Mezi lety 2014 a 2022 se věnoval také expertnímu poradenství v oblasti EET. Pro klienty pravidelně školí a veřejně publikuje články o aktuálních tématech ve svých specializacích. Je registrovaným daňovým poradcem a členem sekce DPH při Komoře daňových poradců ČR. V poradenských společnostech, které jsou součástí dnešního BDO, působí téměř 14 let.

Při výběru nových partnerů hrála roli osobnost kandidátů, jejich loajalita a vysoká pracovní motivace, osobní integrita, schopnost týmové spolupráce, ale i nadstandardní technické znalosti, manažerské dovednosti a jejich úspěšné uplatňování v praxi tak, jak si společníci definovali v Ústavě BDO.

„Všem novým partnerům chci touto cestou poděkovat za jejich dlouhodobou práci pro naši společnost a za to, jak reprezentují značku BDO a naši profesi jako takovou ať už před klienty, nebo v odborných kruzích. Oceňuji také jejich zapojení do přednášek na odborných akcích nebo vysokých školách a popularizaci naší profese prostřednictvím jejich publikační činnosti. Těší nás, že zároveň mohou být mentory našim nejmladším kolegům, které svým jednáním a dovednostmi inspirují a pomáhají jim v odborném i osobním rozvoji. Přeji jim všem mnoho dalších profesních i osobních úspěchů,“ uzavírá Petr Slavíček.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Společnost má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž čítá více než 1 750 kanceláří.

S udržením talentů pomáhají firmám zaměstnanecké benefity

Pracovní trh je stále vyčerpaný, volní lidé zkrátka nejsou. Udržet si stávající zaměstnance, aby je nepřetáhla konkurence, a ještě v případě potřeby sami získat „novou krev“ je tak pro firmy stále těžší. Jak ale ukazuje průzkum společnosti Pluxee, v tomto boji zaměstnavatelům dobře slouží zaměstnanecké benefity. Co všechno využívají?

Podzim je na pracovním trhu tradičně top sezonou. „Právě v podzimních měsících totiž obvykle firmy nabírají nejvíce nových zaměstnanců,“ vysvětluje Martina Machová, HR ředitelka společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), která je největším poskytovatelem benefitních systémů u nás.

Potvrzuje to i aktuální průzkum společnosti ManpowerGroup, který ukazuje, že by měl ke konci letošního roku pracovní trh mírně růst. Zvýšit počet zaměstnanců podle průzkumu plánuje 31 % zaměstnavatelů, 46 % nepředpokládá žádné změny a pokles očekává 21 % zaměstnavatelů. Nejoptimističtější jsou v oblasti náboru firmy z oblasti IT a z odvětví financí, pojištění a nemovitosti. „Přilákat nové zaměstnance na přehřátém pracovním trhu ale není vůbec snadné,“ říká Machová. „Zásadní je proto rovněž udržet si stávající kvalitní zaměstnance, k čemuž firmy využívají i zaměstnanecké benefity.“

Potvrzuje to i průzkum, který pro společnost Pluxee zpracovala agentura Ipsos. 51 % zaměstnavatelů v něm jako nejčastější důvod pro poskytování benefitů uvedlo retenci a loajalitu zaměstnanců, zásadní je i podpora zaměstnanců v aktivitách a službách v souladu s HR strategií firmy, 20 % je také využívá jako konkurenční výhodu oproti ostatním firmám při náboru zaměstnanců.

O jaké benefity zaměstnanci stojí?

Mezi zaměstnanci přitom mají podle průzkumu Ipsos největší úspěch benefity, které jim přilepší finančně a ty, které jim umožňují lépe sladit soukromý a pracovní život. Populární je tak dovolená nad rámec zákonných nároků, pružná pracovní doba a možnost práce z domova (home office), pochopitelně mzdové bonusy, a také využívání pracovní technologie nejen pro práci. Průzkum také ukázal mezi zaměstnanci zvýšený zájem o předplacené karty na volný čas a cafeteria systémy. „Je zřejmé, že zaměstnavatelé již začínají chápat, že právě nabídka benefitů, jejich rozmanitost a flexibilita jim může poskytnout konkurenční výhodu na trhu práce,“ konstatuje Machová. Podporu stravování pak už zaměstnanci i zaměstnavatelé považují spíše za standard, dostává ji 73 % zaměstnanců. Zaměstnavatelé si uvědomují, jak důležitý tento benefit pro zaměstnance je, a zároveň jim pomáhá se odlišit na trhu práce. Průzkum ale ukázal, že i tady dochází ke změnám, zejména k technologickým. „Papírové stravenky jsou na ústupu a mnoho firem přechází na stravenkové karty. Časem bychom ale chtěli dosáhnout úplného přechodu do digitální podoby, abychom tak mimo jiné šetřili uhlíkovou stopu,“ doplňuje Tereza Knířová, šéfka komunikace v Pluxee.

Udržení mladých talentů z generace Z

V rámci HR strategií ale musí zaměstnavatelé obecnou „náborovou linku“ doplnit dalšími specifickými kroky. A to podle generačního zastoupení zaměstnanců ve firmě. U starších generací, tedy těch „z minulého století“, kteří na pracovním trhu už nějaký ten čas působí, je to snadnější. U generace Z, tedy lidí narozených v novém tisíciletí, se to firmy teprve učí. „Životní postoje této generace, která na pracovní trh teprve vstupuje, se totiž proti předchozím generacím v mnohém liší. Neznamená to, ale že by je firmy neuznávaly. Naopak. Z pohledu náboráře vnímám, že mladší generace ve věku 18–27 let má potřebné schopnosti pro efektivní výkon práce, ačkoli jejich přístup k pracovnímu prostředí se může značně lišit. Důležité je také to, že mladí zaměstnanci mají k dispozici správné technologie a nástroje, které jim umožňují dosahovat dobrých výsledků. Největší roli pak hraje rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, což je pro jejich spokojenost klíčové,“ vysvětluje Machová.

Generace Z má jiné priority

Právě work-life balance je totiž pro nastupující generace zcela zásadní. „Oproti starším generacím tak upřednostňují mnohem častěji pružnou pracovní dobu. A očekávají, že pokud to výkon práce umožňuje, budou mít možnost pracovat z domova, čímž ušetří čas nutný k dojíždění, který raději věnují sobě, svým koníčkům nebo rodině,“ říká Machová. Pro představu, možnost home office podle průzkumu Pluxee aktuálně využívá zhruba 17 % zaměstnanců, přičemž nejvyšší zastoupení (35 %) má právě ve věkové kategorii 1825 let. Oblíbený je u generace Z i Cafeteria systém. Ukazuje se, že tato generace více kvituje svobodu výběru a možnosti volby oproti mileniálům a boomerům. Oproti starším generacím také mladí lidé z generace Z žádají finanční benefity. Tedy nejen ideálně nadstandardní mzdu, ale také 13. a 14. plat, bonusy a prémie společně s příspěvky na dovolenou.

„Protože zaměstnavatelé v mladší generace věří, může to být i jeden z důvodů, proč firmy na jejich vysoké nároky přistupují. Někdy i u absolventů,“ doplňuje Machová. A to přesto, že kariéra pro mnohé mladé lidi není na prvním místě. Oproti předchozím generacím, které měly velký drive a chtěly se co nejdříve dostat do vedoucích pozic, se ty mladší do šplhání po kariérním žebříčku příliš neženou. „Mladší ročníky si častěji, než tomu bylo dříve, vyhodnotí, že jim více zodpovědnosti a stresu za větší peníze nestojí. Je to určitě zajímavá výzva pro vedoucí pracovníky, kteří nyní hledají pro své podřízené i jiné způsoby motivace,“ zdůrazňuje Machová.

Jak přilákat nové lidi?

A je zde ještě další důvod, proč si mladé lidi musí zaměstnavatelé hýčkat. Češi totiž nejsou příliš ochotni práci měnit. V průzkumu Pluxee uvedlo 64 % zaměstnanců, že je v práci spokojeno, loni bylo číslo podobné. Třemi nejdůležitějšími atributy je pro ně dobré finanční ohodnocení, dobrý kolektiv a bonusy a prémie. Pro lidi starší generace ve věku 5565 let je pak poměrně zásadní také jistota práce. „Právě z toho nejspíš pramení i jejich menší ochota práci změnit, než je tomu u mladších ročníků,“ domnívá se Machová. Ti zaměstnanci, napříč všemi generacemi, kteří o změně zaměstnání uvažují, by k rozhodnému kroku „rozhoupala“ nabídka vyšší mzdy. Motivátorem, který nabývá na síle, a který by zaměstnance přiměl ke změně, jsou pak také špatné mezilidské vztahy na pracovišti.


Zdroj Ipsos, zadavatel Pluxee

„Dobré vztahy a příjemná firemní kultura se dá přece jen vybudovat. Na stále vyšší mzdy, které by lidi ke změně přesvědčily, ale mnoha podnikům začíná docházet rozpočet. Jednou z věcí, kterou se mohou společnosti odlišit, a získat tak konkurenční výhodu, jsou tedy již zmíněné benefitní balíčky,“ doplňuje Machová. Jenže ty musí být správně nastavené. A zde je obrovský rozkol mezi pohledem zaměstnanců a zaměstnavatelů. Pouze 47 % zaměstnanců v průzkumu Pluxee uvedlo, že je s benefity spokojeno, ovšem 75 % zaměstnavatelů se domnívá, že jejich zaměstnanci jsou s benefity spokojeni. Na straně firem je tedy ještě co zlepšovat.

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenovalo na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Nová výkonná termální kamera Axis zajistí spolehlivou detekci bez ohledu na počasí a viditelnost

Společnost Axis Communications představuje novou robustní termální kameru, která pomáhá s detekcí a zabezpečením 24/7 bez ohledu na počasí a světelné podmínky, a lze ji využít také v nízkokontrastních scénách. Tato kamera je ideální například k ochraně a zabezpečení perimetru a nabízí nízkou uhlíkovou stopou a nízkou spotřebu energie.

Na rozdíl od běžných kamer, které se spoléhají na viditelné světlo, snímají termokamery tepelné záření vyzařované objekty a vizualizují rozdíly teplot, což umožňuje detekci tepelných stop objektů. Díky tomu fungují efektivně ve dne i v noci, v mlze, kouři a dešti, kde už nelze tradiční kamery využívat k vizuálnímu ověření. Před termokamerou se jednoduše nelze skrýt, protože rozpozná lidi, zvířata a jiné objekty, i když jsou pro lidské oko neviditelné, a proto je ideálním řešením při nepřetržitém dohledu s minimalizací falešných poplachů.

Ideální k ochraně perimetru. Robustní termokamera AXIS Q1971-E nabízí spolehlivou detekci a ověřování 24/7 bez ohledu na počasí nebo světelné podmínky. Je postavena na výkonné platformě a podporuje analytiku třetích stran.

Na rozdíl od běžných kamer umožňuje termální technologie pouze detekci. Může určit tvar a velikost objektu (osoby), ale neumožňuje jasnou identifikaci, a proto je ideální také k použití ve zdravotnictví, kde chrání identitu pacientů a zajišťuje soukromí.

Optimální možnosti instalace

Termokamera AXIS Q1971-E nabízí pět různých objektivů (7 mm, 13 mm, 19 mm, 25 mm a 35 mm), které poskytují optimální detekční schopnosti při konkrétních instalacích. Je ideální k ochraně perimetru a dodává se s předinstalovanými aplikacemi sloužícími k proaktivnímu dohledu. Jde o nákladově efektivní způsob ochrany, protože díky dlouhému dosahu detekce lze s menším počtem kamer pokrýt skutečně velké oblasti, a tím se snižují i požadavky na šířku pásma a velikost úložiště. Navíc mají termální kamery nižší spotřebu energie a můžou detekovat objekty v naprosté tmě bez nutnosti přídavného osvětlení.

Termální palety u kamery AXIS Q1971-E umožňují vizuálně rozlišit různé tepelné zdroje, což usnadňuje a zefektivňuje interpretaci scény. Elektronická stabilizace obrazu (EIS) zaručuje stabilní a spolehlivé video ve všech prostředích. Navíc, díky tomu, že termální zobrazování neposkytuje obrazy umožňující identifikaci, je vždy zaručena ochrana soukromí.

Výkonná analytická platforma

AXIS Q1971-E má předinstalované funkce proaktivního dohledu, jako jsou  AXIS Motion GuardAXIS Fence Guard a AXIS Loitering Guard. Ke zvýšené ochraně lze využít také AXIS Perimeter Defender, který umožňuje detekci a klasifikaci lidí i jiných objektů na bázi umělé inteligence. Díky výkonnému procesoru ARTPEC-8 je možné ke spouštění různých aplikací přidat i analytiku třetích stran.

Kamera má dva I/O porty ke snadnému připojení externích zařízení. S technologií  edge-to-edge  umožňuje například připojení reproduktoru zvukových alarmů pro automatizované varování, nebo přehrávaní důležitých oznamů a upozornění. Lze k ní také připojit stroboskopickou sirénu, která kombinuje světlo a zvukové signály, aby odstrašila případné narušitele.

Termokamera Axis kamera má vestavěné funkce kybernetické bezpečnosti, jež pomáhají zabránit neoprávněnému přístupu a chránit systém. Jedná se například o službu Axis Edge Vault, která zajišťuje bezpečné ukládání všech kryptografických klíčů a certifikátů dle normy FIPS 140-2 Level 2 a zjednodušuje autorizaci v síti.

S certifikacemi IK10, IP66/67, NEMA TS2 a NEMA 4x je kamera odolná vůči nárazům i nepříznivému počasí. Navíc toto robustní a udržitelné zařízení zanechává nízkou uhlíkovou stopu. Je vyrobeno z materiálů bez halogenů a díky absenci potřeby osvětlení v tmavých scénách přispívá k nižší spotřebě energie celého systému.

Mezi klíčové charakteristiky termokamery AXIS Q1971-E patří:

  • spolehlivá detekce 24/7;
  • pět alternativ objektivů;
  • podpora aplikace AXIS Perimeter Defender;
  • vestavěná funkce kybernetické bezpečnosti s Axis Edge Vault;
  • kompaktní, robustní provedení a materiál bez halogenů.

Kamera je už k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis za doporučenou koncovou cenu 75 300 Kč.

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Fond J&T Thein SICAV, podfond Digital, expanduje na slovenský trh

Investiční skupina Thein oznamuje svůj přímý vstup na slovenský trh, který realizuje prostřednictvím společnosti Thein Slovakia s.r.o., patřící do fondu J&T Thein SICAV, podfondu Digital. Tento strategický krok podtrhuje snahu skupiny o rozšíření regionálního dosahu a posílení pozice v oblasti digitálních technologií a inovací ve střední Evropě.

Na Slovensku byl zatím Thein aktivní pouze nepřímo, zejména v oblasti kybernetické bezpečnosti. Nyní se zaměří na podporu firem v rámci digitální transformace a optimalizace IT infrastruktury.

„Na Slovensku vidíme potenciál pro růst, proto jsme se rozhodli pro expanzi. Věříme, že naše zkušenosti a odborné znalosti pomohou slovenským firmám se lépe připravit na technologické a společenské výzvy budoucnosti,“ uvedl Tomáš Budník, zakladatel investiční skupiny Thein.

Thein Slovakia s.r.o. bude na Slovensku poskytovat komplexní portfolio digitálních a technologických produktů a služeb zaměřených na IT infrastrukturu a technologický růst. Součástí nabídky bude také portfolio společnosti iBusiness Thein a.s., která v roce 2023 dokončila transformaci z opravárenské společnosti na autorizovaného prodejce Apple pro B2B trh. iBusiness Thein dnes pomáhá firmám při přechodu na Apple zařízení, nabízí produkty jak k přímému prodeji, tak formou služby DaaS (Device as a Service), a rovněž poskytuje technické konzultace, poradenství a podporu v oblasti implementace Apple produktů, technologií a příslušenství.

O skupině Thein

Thein je investiční skupina založená zkušeným manažerem a investorem Tomášem Budníkem, která se zaměřuje na rozvoj technologických společností v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0. Pomocí fondů Thein Private Equity SICAV a J&T Thein SICAV chce ve svém portfoliu propojovat zajímavé projekty a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filosofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

 

Společnost Fortinet pokračuje v řešení nedostatku dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti, chce zaškolit milion lidí

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, pokročila se svými programy Training Institute v řešení nedostatku kybernetických dovedností. V rámci svého závazku odstranit nedostatek kybernetických pracovníků chce Fortinet do konce roku 2026 vyškolit v oblasti kybernetické bezpečnosti jeden milion lidí. Se svými vzdělávacími programy Fortinet Training Institute již společnost dosáhla významného pokroku směrem k tomuto cíli. Vzhledem k tomu, že od oznámení pětiletého závazku prošlo školením více než půl milionu lidí, je Fortinet na dobré cestě tento závazek do konce roku 2026 splnit.

„Řešení nedostatku kybernetických dovedností je zásadní pro zvýšení kolektivní kybernetické odolnosti společnosti a my jsme odhodláni rozvíjet současnou i budoucí kybernetickou pracovní sílu prostřednictvím Fortinet Training Institute. V rámci tohoto úsilí se i nadále soustředíme na náš závazek vyškolit do roku 2026 milion osob,“ říká John Maddison, marketingový ředitel ve společnosti Fortinet.

Prostředí kybernetické bezpečnosti stává stále složitějším, poptávka po kvalifikovaných zaměstnancích stále roste a odhaduje se, že k řešení nedostatku pracovních sil v tomto odvětví je zapotřebí 4,8 milionu odborníků. Zpráva o globálním nedostatku dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti za rok 2024 zároveň odhaluje, že 70 % organizací se domnívá, že nedostatek certifikovaných odborníků na kyberbezpečnost zvyšuje rizika pro jejich bezpečnost.

Společnost Fortinet řeší nedostatky poskytováním oceněné vzdělávací a certifikační osnovy, která má jednotlivce vybavit potřebnými dovednostmi a znalostmi k efektivnějšímu zmírnění kybernetických rizik. Například začátkem letošního roku se společnost Fortinet zavázala, že v příštích třech letech nabídne v Evropě zdarma své školicí a osvětové osnovy v oblasti kybernetické bezpečnosti až 75 000 jednotlivcům. Od začátku této iniciativy nabízí Fortinet své certifikační programy prostřednictvím Cybersecurity Skills Academy a rozšiřuje možnosti vzdělávání ve všech 27 zemích Evropské unie, čímž pomáhá v regionu rozvíjet kritické kybernetické dovednosti.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

 

Velké množství obchodních příležitostí lze zpracovat i v malých týmech. Pipedrive posílá obchodníkům na pomoc AI

Scaleup Pipedrive, který přináší efektivní CRM platformu pro malé firmy, rozšiřuje portfolio AI produktů. Nový nástroj Pulse je navržený tak, aby zefektivnil práci uživatelů, usnadnil vyhledávání obchodních příležitostí a zároveň upřednostnil ty nejslibnější z nich. Obchodníkům tím umožní soustředit se na uzavírání obchodů rychleji než kdykoli předtím. Mezi hlavní výhody patří zkrácení času stráveného tříděním obchodních příležitostí a rychlé procházení velkého množství potenciálních zákazníků s cílem podniknout ty správné kroky s největším dopadem na produktivitu.

„Pipedrive Pulse dává uživatelům do ruky nástroj, který zásadním způsobem zjednodušuje správu velkého množství obchodních příležitostí, aby se mohli soustředit na ty nejlukrativnější. Nový nástroj nejenže adresuje potřeby našich zákazníků, ale také zlepšuje jejich každodenní činnost, což jim umožňuje efektivněji rozdělovat zdroje a dosahovat výraznějších obchodních úspěchů,“ říká Dominic Allon, CEO Pipedrive.

Z průzkumu 2024 State of AI in business vyplývá, že přibližně polovina obchodníků se potýká s problémy při identifikaci potenciálních zákazníků, kteří chtějí nakoupit. Dále odhalil, že mezi klíčové oblasti, ve kterých má umělá inteligence největší přínos, patří vyhledávání a vedení potenciálních zákazníků. Kromě toho bylo hlavním motivem pro zavedení AI ve firmách zvýšení produktivity (79 %); následovalo shromažďování poznatků (42 %) a zlepšení interakcí se zákazníky a jejich spokojenosti (41 %). Dovednosti šetřící čas jsou klíčové pro každého obchodníka a prodlevy v komunikaci se zákazníky mohou vést ke ztrátě zájmu, což má v konečném důsledku dopad na objem prodejů.

„V Pipedrive docházíme k inovacím skrze hluboké porozumění potřebám zákazníkům. Vznik Pipedrive Pulse byl přirozeným vývojem na základě jejich zpětné vazby. Naším cílem je zajistit, aby každá malá a střední firma měla přístup k nejlepším dostupným AI nástrojům, které jí umožní činit chytřejší rozhodnutí a sebevědomě růst,“ uvádí Viktoria Ruubel, chief product officer v Pipedrive.

Vývojářský tým Pipedrive zohlednil všechny tyto připomínky při vývoji aplikace Pipedrive Pulse a přinesl řešení, které naplňuje potřeby a očekávání zákazníků. Nástroj je v současné době ve fázi beta testování, které je k dispozici omezenému počtu zákazníků. Více informací naleznete zde.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

 

DLSS je k dispozici v Until Dawn, MechWarrior 5: Clans a dalších novinkách. NVIDIA App dostává důležitou aktualizaci

K více než 600 hrám a aplikacím podporujícím RTX funkce se i tento týden přidávají další. Majitelé GeForce RTX tak své GPU naplno využijí v:

THRONE AND LIBERTY: Free-to-play MMORPG od společnosti NCSoft bylo původně vydáno v Koreji, dnes však vychází globálně. Od začátku nabízí DLSS 3, které se při rozlišení 4K a maximálním nastavení znásobí FPS v průměru 2,6×.

Until Dawn: Hororová klasika remasterovaná pro PC v Unreal Engine 5 nabízí hráčům ray tracingové odrazy i ambientní okluzi a DLSS Super Resolution. Majitelé GeForce řady RTX 40 k tomu navíc mohou zapnout i DLSS Frame Generation. Hra vychází 4. 10.

Starship Troopers: Extermination: Tato kooperativní střílečka z pohledu první osoby pro až 16 hráčů od společnosti Offworld Industries vychází 11. října také s DLSS 3, tedy funkcemi DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution.

The Axis Unseen: Další hororová hra, tentokrát od Just Purkey Games, zve hráče k lovu nočních můr z dávného folklóru v otevřeném světě. Vychází 22. října i s DLSS 3. Díky tomu hra nabídne také Reflex pro snížení latence. Demoverze je již k dispozici na Steamu.

MechWarrior 5: Clans: Pokračování slavné série přinášejí Piranha Games a poprvé využijí jako základní stavební kámen klany. Dočkáme se příběhu s propracovanými postavami a morálními dilematy i dynamických a adaptivních soubojů díky přepracovaným systémům MechLab, Hardpoint a OmniPod. Hra, která vychází 17. října i s NVIDIA Reflex a DLSS 3.

Dnes také vyšla nová aktualizace beta verze NVIDIA App, která přidává nové funkce. Přibývají např. ovládací prvky pro G-SYNC, jednoduché navrácení předchozí verze ovladače a ovladače a další funkce, jako je podpora RTX HDR pro více monitorů, která se aktivuje po instalaci nových GeForce Game Ready ovladačů. Jejich njnovější verze 565.90 WHQL zároveň přináší optimalizaci pro MechWarrior 5: Clans, Starship Troopers: Extermination, and THRONE AND LIBERTY. NVIDIA App zjednodušuje proces aktualizace počítače nejnovějšími ovladači GeForce Game Ready a NVIDIA Studio a umožňuje pohodlnou instalaci dalších aplikací NVIDIA, jako jsou GeForce NOW a NVIDIA Broadcast. Umožňuje také nastavit GPU, pořizovat záznamy, sledovat statistiky v reálném čase prostřednictvím displeje na obrazovce nebo vylepšovat hry pomocí HDR a dalších filtrů.

Odkazy na blogy:
Nové hry s DLSS:https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss-3-throne-and-liberty-until-dawn-starship-troopers
Aktualizace NVIDIA App: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-app-beta-update-g-sync-controls-rtx-hdr-multi-monitor
Nové Game Ready ovladače: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/game-ready-driver-for-nvidia-app-update-throne-and-liberty

Finalisté Fintech Challenge společností ČSOB a Mastercard už se prosazují i v zahraničí

Šest českých a slovenských startupů má úspěšně za sebou pětiměsíční akcelerační rozvoj Fintech Challenge 2024. Na této výzvě vůbec poprvé spolupracovaly společnosti ČSOB a Mastercard v rámci programu Start it @ČSOB. Vybrané startupy si pochvalovaly přínosy náročného podpůrného programu s nejlepšími odborníky. „Chtěl jsem poděkovat ČSOB a Mastercard za to, že tento skvělý program zorganizovaly,“ uvedl na slavnostním zakončení Fintech Challenge v Radlické kulturní sportovně zakladatel a CEO Zarathustra Tomáš Turek.

Dalšími finálovými účastníky byly startupy Cequence, DigFin, Jarabot, Smartcollection a Stable Labs. „Chtěla bych ocenit nasazení a odhodlání, se kterým námi zvolené startupy k akcelarátoru přistupovaly, za což bych jim chtěla moc poděkovat. Byla bych velice ráda, pokud by mezi nimi byl budoucí jednorožec, tedy firma s hodnotou převyšující miliardu dolarů, ale k tomu mají všichni před sebou ještě dlouhou cestu a hodně práce. Každopádně všichni účastníci mají mezinárodní ambice,“ říká Markéta Uhrová, lídryně Start it @ČSOB.

„Cílem Fintech Challenge bylo objevit startupy, jež v oblasti fintech přinášejí takové revoluční nápady, které určují trendy na mnoho let dopředu. Pět měsíců intenzivní práce ukázalo, že jsme skutečně nalezli možné budoucí hybatele oboru. Jsme připraveni na další ročník, na který se rozhodně těšíme,“ doplňuje Viktor Gřešek, Business Development Manager v Mastercard.

Průnik do Evropy a poté i na zámořské trhy plánuje Cequence se svým softwarovým řešením pro mnohem efektivnější a tím levnější správu smluv ve firmách. Podle Martina Ragana, spoluzakladatele tohoto slovenského startupu, by letošní tržby měly prvně překočit milion eur, asi 25 milionů Kč. Mezi klienty se řadí i americký Dell. Na americký trh má zálusk i tuzemský startup Zarathustra, který si v září úspěšně osahal tamní prostředí vítězstvím v soutěži AI Agents Hackathon v San Francisku se svým produktem Aquinas.

Jarabot, český chatbot, voicebot a mailbot, chce změnit celé odvětví svým revolučním řešením založeným na nové vlně umělé inteligence. Po získání řady klientů z ecommerce jako Sportega nebo Heureka nyní cílí podle svého šéfa Martin Baroše na finanční sektor. Atraktivní produkt pro banky poskytující klientům financování bydlení pak má slovenský startup DigFin, který nabízí kompletní digitalizaci hypoték. Podle svého zakladatele Tibora Zavadila jejich řešení dokonce zahrnuje i externí hypoteční specialisty.

Globálními strategii už rozvíjí český startup Stable Labs pohybující se v oblasti kryptoměn a zabývající se přenosem hodnoty různých aktiv včetně koruny na blockchain. Ten už má podle jednoho ze zakladatelů Františka Vinopala nejen mezinárodní tým, ale i partnerství s jednou z vedoucích blockchainových společností světa. Startup Smartcollection zase nabízí unikátní platformu pro účinnější vymáhání dluhů a zlepšení platební morálky klientů včetně zahraničních.

Výzva Fintech Challenge 2024 byla určena startupům a inovativním týmům, které působí nejen v oblasti fintech, ale i umělé inteligence, optimalizace procesů apod. O účast mělo zájem 29 startupů z Česka, Slovenska a Německa. Partneři Fintech Challenge byly i Česká fintechová asociace a FinTech Hub CEE. Program zahrnoval pětiměsíční mentoring, individuální pomoc a unikátní startupové workshopy zaměřené na produkt a ověření poptávky po něm, propojení na zajímavé obchodní partnery, zajištění vizibility pro startup včetně pitche na Demo dni a pomoc v překonávání typických překážek pro oblast fintech.

Co je Start it @ČSOB?  

Akcelerátor Start it @ČSOB funguje od roku 2018 jako podpora začínajících firem, které přinášejí lepší řešení zákazníkům. Vychází ze Start it @KBC mateřské bankovní skupiny z Belgie a hlásit se do něho mohou firmy z mnoha oborů. Start it @ČSOB už prošly desítky startupů, přičemž o účast usilovalo více než 600 projektů. Akcelerátor pomáhá rozjet byznys, marketingovou strategii, eliminovat slabá místa a otevřít dveře k potenciálním investorům a klientům. Dalším počinem akcelerátoru je „líheň jednorožců“ nazvaná Start it @UNI, v níž banka spojuje síly s českými univerzitami, jako jsou pražské Vysoká škola ekonomická nebo Česká zemědělská univerzita.

O skupině ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti. Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost. Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku. Věříme, že i drobnosti a „samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás. A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Michal Dvorský novým CEO společnosti Digitask

Digitask, jedna z předních vzdělávacích a konzultačních společností, zaměřující se na zavádění a využívání umělé inteligence v byznysu, oznamuje nástup nového CEO. Této klíčové pozice se ujímá Michal Dvorský, který přináší bohaté zkušenosti získané během více než 24 let působení v telekomunikačním gigantu T-Mobile Czech Republic, kde zastával řadu vrcholných vedoucích funkcí.

Dvorský se ve své dlouholeté kariéře soustředil na optimalizaci prodejních kanálů, vedení rozsáhlých týmů a implementaci moderních technologií, což jej činí ideálním kandidátem pro vedení společnosti Digitask v době, kdy se stále více firem obrací na umělou inteligenci a automatizaci procesů.

Michal Dvorský přebírá vedení po předchozím CEO Jiřím Jirmanovi. Zakladatel Filip Dřímalka se ve firmě i nadále aktivně podílí na strategickém rozvoji firmy a inovacích v oblasti digitální transformace.

S Michalem Dvorským přichází do Digitasku člověk s neuvěřitelným přehledem a zkušenostmi, které jsme potřebovali, abychom firmu posunuli o krok dále. Jeho leadership a nadšení pro inovace jsou přesně to, co nám pomůže dosáhnout našich ambiciózních cílů,“ uvedl Filip Dřímalka.

Digitask pod vedením nového CEO

Digitask plánuje pod vedením Michala Dvorského nejen rozšířit portfolio svých služeb, ale také upevnit svou pozici na trhu jako přední hráč v oblasti AI a digitalizace. Zaměřuje se především na školení firem a jednotlivců, aby mohli využívat moderní technologie pro automatizaci procesů, zlepšení efektivity a snížení provozních nákladů.

Vidím v Digitasku obrovský potenciál,“ uvedl Michal Dvorský při svém jmenování do funkce. „Těším se na spolupráci s týmem odborníků a na možnosti, které nám dnešní technologie dávají. Věřím, že společně pomůžeme firmám dosáhnout jejich plného digitálního potenciálu.“

Následující rok bude v oblasti využívání umělé inteligence a jejím vlivu na digitální transformaci firem zlomový. Digitask má v tomto segmentu unikátní know-how a obrovský potenciál jak v oblasti edukace podnikatelských subjektů všech velikostí, tak i v implementaci prvků AI do produktů, které nabízí Seyfor firmám ve 38 zemích. Věřím, že pod vedením Michala Dvorského se podaří významně rozvíjet oba směry,“ dodává Daniel Šturm, ředitel marketingu společnosti Seyfor.

V rámci své nové strategie společnost brzy představí řadu nových programů zaměřených na adopci AI technologií a transformaci firemních procesů. Digitask, který je od jara součástí skupiny Seyfor, tímto krokem potvrzuje svou ambici být klíčovým partnerem firem na cestě k digitální budoucnosti.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

O společnosti Digitask

Digitask se specializuje na školení, poradenství a implementaci řešení v oblasti umělé inteligence a digitalizace. Pomáhá firmám identifikovat příležitosti a zároveň efektivně využívat moderní AI nástroje v praxi. S týmem zkušených odborníků Digitask nabízí například dlouhodobé školení AI ambassadorů, Hackathony pro rychlý posun v AI a automatizačních schopnostech, praktické workshopy a vzdělávací i inspirativní programy.
Kromě zakladatele Filipa Dřímalky má ve společnosti podíl také Seyfor Martina Cíglera. Mezi klienty Digitasku patří desítky významných českých organizací, bank, advokátních kanceláří i technologických firem.

Inovace společnosti HP v oblasti umělé inteligence umožní lidem pracovat s jistotou a produktivně

  • HP OmniBook Ultra Flip, první počítač HP 2v1 nové generace s umělou inteligencí, je ideální pro freelancery a kreativce, kteří oceňují flexibilitu a styl.
  • HP EliteBook X, nejvýkonnější pracovní notebook nové generace s umělou inteligencí[1] disponuje až 55 TOPS výkonu NPU (aktuálně nejvyšší[2]) a je určen pro technologické experty
  • Inovativní architektura paměti přenáší AI funkce přímo na zařízení a zajišťuje vysoký výkon pro ty nejnáročnější úlohy.
  • Nejširší portfolio videokonferenčních řešení s podporou AI a více kamer[3] nově definuje pracovní prostor.
  • Z by HP Boost, vůbec první pracovní stanice pro on-demand GPU výpočty, poskytuje datovým vědcům a vývojářům bezkonkurenční okamžitý výkon a umožňuje sdílení pracovní stanice jako zdroje[4].

Společnost HP Inc. na konferenci HP Imagine představila aktuální inovace: AI počítače, videokonferenční řešení s podporou umělé inteligence a řešení pro sdílení výkonu GPU pro vývojáře AI. Tyto inovace mají potenciál změnit budoucnost práce.

„HP má ambice změnit způsob, jakým lidé pracují, podporuje rozvoj kreativity a otevírá cestu inovacím,“ řekl Alex Cho, prezident divize Personal Systems společnosti HP. „Představujeme umělou inteligenci uživatelům prostřednictvím AI počítačů nové generace, pokročilých audio a video řešení a inovativní vývojové platformy AI.“

Měníme způsob práce i zábavy

Umělá inteligence mění způsob, jakým lidé vnímají práci. Podle průzkumu HP Work Relationship Index 2024 68 % znalostních pracovníků říká, že díky AI je práce zábavnější, a 73 % věří, že jim práci usnadňuje. Ti, kteří AI používají, jsou ve vztahu k práci o 11 procentních bodů spokojenější než jejich kolegové, kteří ji nepoužívají. Pro budoucnost práce jsou nezbytné vysoce výkonné počítače s umělou inteligencí, díky nimž bude čas soustředit se na důležité věci.

Flexibilní styl a výkon bez kompromisů: OmniBook Ultra Flip

Stylový, výkonný a flexibilní HP OmniBook Ultra Flip 14-inch Next-Gen AI PC nabízí freelancerům a kreativcům dokonalé prostředí pro tvorbu prostřednictvím AI:

  • Navržen, aby inspiroval: design podporuje kreativní tvorbu na ultratenkém těle se snadno měnitelnými režimy notebooku, tabletu a „stanu“. Vizuální zážitek zajistí 3K OLED displej.[5] Vůbec první konvertibilní počítač nové generace s umělou inteligencí, který je vybavený dotykovým perem a haptickým touchpadem.[6] Zařízení disponuje 9Mpx AI kamerou a funkcí Poly Audio.
  • Vyvážená síla a výkon: i přes vysoký výkon je zařízení tiché a nepřehřívá se. OmniBook Ultra Flip využívá procesor Intel® Core™ Ultra (Series 2)[7] se speciálním AI enginem,[8] baterie vydrží až 20 hodin při lokálním přehrávání videa[9].
  • Důvěryhodné zabezpečení založené na umělé inteligenci: HP Wolf Security poskytuje zabezpečení na profesionální úrovni díky bezpečnostnímu čipu a samoopravnému jádru, data jsou tak chráněna před kybernetickými hrozbami.[10] McAfee Smart AI™ Deepfake Detector detekuje zvuky generované umělou inteligencí a varuje uživatele před potenciálními podvody nebo dezinformacemi.[11]
  • Udržitelnost pro současnost i budoucnost: HP se snaží snižovat dopad na životní prostředí a optimalizovat energetickou účinnost. 90 % použitých kovů a 50 % použitých plastů v notebooku OmniBook Ultra Flip pochází z recyklovaných zdrojů.[12] Zařízení má certifikaci EPEAT® Gold with Climate+ a ENERGY STAR®.[13]

Posouváme hranice pro technicky vyspělé vedoucí pracovníky: HP EliteBook X

HP EliteBook X 14, AI PC nové generace – zpřístupňuje technologickým expertům a byznys poradcům vysokou produktivitu lokálně i v cloudu. Síla, špičkový výkon a zabezpečení umožňují v kombinaci s umělou inteligencí zaměřit se na preferované úkoly. První EliteBook X v řadě počítačů pro firemní zákazníky nabízí:

  • Produktivitu s turbopohonem: HP vyvinulo paměťovou architekturu s působivou rychlostí 8000 Mb/s na 64 GB paměti LPDDR5x RAM a vysokorychlostními AI procesy, která zvládá náročnou tvorbu, datovou analýzu i aplikace s AI. Počítač využívá novou generaci procesoru AMD Ryzen™ PRO[14] umožňující špičkový výkon NPU 55 TOPS.1 Technologie HP Smart Sense ve spojení s 40W tepelným výkonem (TDP) a dvojitými turbo ventilátory zajišťuje rychlou odezvu počítače při udržení nízké teploty a tichého provozu.[15]
  • Intuitivní spolupráce: nový senzor webové kamery s umělou inteligencí přesněji detekuje přítomnost uživatele a nabízí adaptivní stmívání. Vyladěný zvuk zajišťuje Poly Studio s AI redukcí šumu a HP Dynamic Voice Leveling pro optimalizaci čistoty hlasu.[16]
  • Špičková ochrana podpořená umělou inteligencí: nejbezpečnější počítač nové generace s umělou inteligencí[17] a první počítač nové generace s ochranou proti kvantovému hackingu[18] chrání nejcitlivější data bez ztráty výkonu. Wolf Security přenáší náročné bezpečnostní úlohy na NPU, a tím zvyšuje výkonnost procesoru. HP Endpoint Security Controller[19] chrání zařízení i před budoucími hrozbami. Funkce detekce přihlížejících osob16 využívá senzor webové kamery s AI a v případě potřeby automaticky rozostří obrazovku.
  • Udržitelné inovace chránící naši planetu: zařízení je součástí nejudržitelnějšího počítačového portfolia na světě.[20] Měď v tepelné desce je minimálně z 50 % recyklovaná[21] a rámečky obsahují nejméně 20 % recyklovaného kuchyňského oleje.[22] .

Vestavěná personalizace: HP AI Companion a Poly Camera Pro

Počítače HP nové generace s umělou inteligencí jsou vybaveny aplikacemi AI Companion[23] a Poly Camera Pro,[24] které díky personalizaci a optimalizaci uživatelského prostředí vylepšují produktivitu a možnosti spolupráce.

  • Intuitivní interakce: AI Companion využívá generativní umělou inteligenci, která umožňuje vytvářet konkrétní obsah a rychle plnit klíčové úkoly. Asistent výkonu pomáhá uživatelům optimalizovat výkon počítače, přizpůsobovat nastavení a odstraňovat závady.
  • Viditelná spolupráce: Poly Camera Pro využívá NPU k napájení funkcí webové kamery, jako jsou Spotlight a Background Blur & Replace. Výkon procesoru je tak efektivnější a zároveň se šetří výdrž baterie.

HP OmniBook Ultra Flip 14

HP EliteBook X 14

Umožňujeme firmám stavět na umělé inteligenci

Podle studie HP 81 % datových vědců a analytiků tvrdí, že je jejich práce díky AI více uspokojuje. Ale tito pracovníci mají často ztížený přístup ke GPU.[25] Z by HP Boost řeší nedostatek tím, že maximalizuje využití GPU a poskytuje bezpečný, škálovatelný výkon „na vyžádání“, který splňuje rostoucí požadavky AI, zvyšuje produktivitu a urychluje vývoj.

Z by HP Boost je první řešení v oboru, které přináší revoluci ve sdílení GPU na pracovních stanicích HP s umělou inteligencí:

  • Výkon na vyžádání: poskytuje okamžitý přístup ke zdrojům GPU s flexibilitou potřebnou pro provádění složitých výpočtů a správu velkých datových sad.
  • Podniková optimalizace: poskytuje firmám efektivnější způsob přidělování a plného využití zdrojů GPU, čímž snižuje závislost na nákladných cloudových serverech a zvyšuje produktivitu.

Z by HP Boost a Z by HP Gen AI Lab rozšiřují nabídku HP jako nejkomplexnější řešení pro vývoj umělé inteligence.[26] Řešení Z by HP Gen AI Lab zahrnuje integrovaný nástroj pro vývoj rozsáhlých jazykových modelů (LLM), který umožňuje odhalovat a korigovat zkreslení. Efektivní správa dat, standardizované nástroje a důvěryhodnost, kterou nabízí nástroje HP pro vývoj AI, maximalizují efektivitu i účinek umělé inteligence.

Z by HP Boost

Proměna pracovního prostoru

Pracovních prostor můžeme během jednoho dne vystřídat několik – od zasedací místnosti, přes pracovní stůl v kanceláři po služební cestu. 72 % znalostních pracovníků považuje za důležité mít všude přístup k technologiím, které nejlépe vyhovují jejich stylu práce.[27] HP nabízí celou řadu produktů, které lidem usnadní spolupráci a zvýší produktivitu.

Autentické propojení a spolupráce: Poly Studio Video Bars, Poly VideoOS a Poly Lens

Novými přírůstky do portfolia videokonferenčních řešení s podporou umělé inteligence[28] jsou all-in-one systémy Poly Studio X32 a Poly Studio X72 a prémiová USB řešení Poly Studio V32 a Poly Studio V72.

Nejnovější software Poly VideoOS 4.4 umožňuje využít umělou inteligenci v již nainstalovaných zařízeních. Díky live nastavení pro Poly DirectorAI Perimeter mohou správci IT v reálném čase konfigurovat kamery dle aktuálních potřeb. Poly NoiseBlockAI v2 využívá technologii strojového učení a pokročilé filtrování šumu k eliminaci ozvěny způsobené skleněnými stěnami a reflexními povrchy.

Poly Labs je nový program, který poskytuje zákazníkům předběžný přístup k experimentálním funkcím. Například VoiceScoreAI je funkce, která analyzuje kvalitu zvuku v jednacích místnostech a navrhuje vylepšení.

Novinky v možnostech přizpůsobení a zabezpečení při správě cloudu má také Poly Lens. Poly Lens Premium nabízí pokročilé funkce, například vzdálené ovládání místností, které umožňuje řešit problémy v zasedacích místnostech na dálku. Poly CloudConnect pro Zoom Rooms nabízí účastníkům flexibilitu při připojování k hovorům Microsoft Teams ze Zoom Rooms se stabilním rozhraním, dvěma monitory a sdílením obsahu. Poly PrivateConnect Meeting Control nabízí větší flexibilitu a možnosti konfigurace pro zákazníky využívající cloudovou infrastrukturu PrivateConnect.

HP ve spolupráci se společností Google představuje technologii Project Starline, průlomové komunikační řešení využívající pokročilou umělou inteligenci a 3D zobrazování. Technologie zprostředkuje účastníkům videohovoru pocit osobního setkání v jedné místnosti. Rezervovat první dostupná zařízení s dodávkou v roce 2025 je možné zde.

Se čtyřmi novinkami Poly Studio pro malé i velké konferenční prostory má společnost HP nejširší portfolio videokonferenčních řešení s podporou umělé inteligence a více kamerami.[29]

HP ve spolupráci se společností Google přináší na pracoviště technologii Project Starline, která v roce 2025 přinese průlomové komunikační řešení.

Novinky pro spolupráci

V rámci HP Imagine společnost HP představila také HP Managed Collaboration Services, jež reagují na moderní potřeby videokonferencí a spolupráce v dnešním flexibilním pracovním světě. Tento nový balíček služeb, který kombinuje technologie od HP a Poly, zajišťuje, že každá konferenční místnost je vybavená a připravená pro pořádání videokonferencí. HP Managed Collaboration Services je spolehlivé a flexibilní řešení pro správu a modernizaci firemních konferenčních prostor, které garantuje kvalitní a bezproblémové prostředí pro vzdálenou spolupráci.

Díky těmto službám HP pomáhá firmám nejen udržovat a spravovat svá zařízení, ale také předcházet problémům ještě předtím, než ovlivní uživatele. Tato proaktivní správa zahrnuje pokročilé monitorování a diagnostiku zařízení, která umožňuje rychlé řešení problémů na dálku, čímž se minimalizují výpadky a zvyšuje se produktivita zaměstnanců.

Zvuk a video na míru

V dnešní době je role audio a video technologií nezastupitelná. Podle 70 % respondentů Work Relationship Indexu je důležité mít přístup k technologiím, které propojují spolupracovníky obrazem i zvukem, bez ohledu na prostředí.27

Všestrannost v novém pojetí: HyperX Cloud MIX™2
HyperX Cloud MIX™2 nabízí vynikající flexibilitu díky personalizovanému zvuku HyperX Signature. Headset s náušníky z paměťové pěny a s až 110hodinovou výdrží baterie při připojení přes Bluetooth[30] zajišťuje celodenní pohodlí a výkon, který je ideální pro hraní, poslech hudby nebo pracovní hovory. Hybridní aktivní potlačení hluku blokuje rušivé vlivy a funkce Transparency udržuje uživatele v obraze o tom, co se děje kolem. Dvě možnosti bezdrátového připojení –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 2,4GHz USB-C dongle a Bluetooth® 5.3 LE Audio – jsou zárukou bezproblémové připojení. Sluchátka poskytují ultra nízkou latenci při hraní her a dalších aktivitách a jasnou komunikaci díky mikrofonům s umělou inteligencí.

Zvyšování produktivity: HP Series 5 Pro

Nové monitory HP Series 5 Pro poskytují skvělé podmínky pro práci s umělou inteligencí. Osm modelů s úhlopříčkami od 23,8 do 34 palců jsou nejširší komerční řadou mainstreamových monitorů s napájením přes 100W USB-C.[31] displej má elegantní design s minimálními rámečky na třech stranách. Uživatelům umožňuje bezproblémové připojení, nabíjení a napájení prostřednictvím jednoho kabelu USB-C pro data a video.

Produkty HP Series 5 Pro umožňují plné soustředění na práci bez rušivých vlivů také díky integrovanému AI potlačení hluku.17 Integrovaná výsuvná webová kamera Poly Studio 5MP zařízení snadno zabezpečí pomocí funkce Auto Lock & Awake. Tato funkce detekuje přítomnost uživatele a okamžitě probudí systém a ztlumí nebo uzamkne počítač, když uživatel odejde.

HyperX Cloud MIX™ 2

Monitory HP Series 5 Pro

Více informací o novinkách na konferenci HP Imagine naleznete zde.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  1. Na základě interní analýzy HP pracovních notebooků nové generace s umělou inteligencí, 40-60 TOPS NPU s předinstalovaným šifrováním, ověřováním, ochranou proti malwaru a ochranou na úrovni systému BIOS a prošlých testováním MIL-STD. Nejvýkonnější na základě 55 TOPS NPU a až 64GB paměti LPDDR5x-8000MT/s od září 2024.
  2. Funkce a software, které vyžadují NPU, mohou vyžadovat zakoupení softwaru, předplatné nebo povolení ze strany poskytovatele softwaru nebo platformy a software třetích stran může mít specifické požadavky na konfiguraci nebo kompatibilitu. Potenciální výkonnost NPU se liší podle použití, konfigurace a dalších faktorů.
  3. Na základě interní analýzy videokonferenčních řešení společnosti HP určených výhradně pro spolupráci s publikem v místnosti a na dálku. Videokonferenční řešení zahrnují modulární a videobarové typy místností definované jako Bring-your-own-device (BYOD), PC-based s certifikacemi Zoom a Teams a all-in-one (zahrnuje vestavěné mikrofony, reproduktory, kameru a cloudové videoaplikace). Velikosti jsou definovány jako malé, střední a velké, jak je inzerováno. Čeká se na dostupnost předem oznámených produktů –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Poly Studio E360, Poly Studio V72, Poly Studio X32 a Poly Studio V32. Analýza provedena 31. 7. 24.
  4. Na základě interní analýzy HP týkající se softwaru pro pracovní stanice značky OEM, který může přistupovat k síťovému grafickému procesoru pracovní stanice přímo namísto celé pracovní stanice pro zpracování intenzivních datových vědeckých úloh s podporou GPU. Pracovní stanice definované jako stanice s minimálně 3 certifikáty ISV, konfigurovatelnou profesionální grafikou a vyhrazenou značkou pracovní stanice k září 2024.
  5. Veškeré výkonnostní specifikace představují typické specifikace poskytované výrobci komponent HP; skutečný výkon se může lišit, ať už je vyšší nebo nižší.
  6. Interní analýza společnosti HP založená na všech konvertibilních počítačích s umělou inteligencí nové generace na trhu k září 2024.
  7. Vícejádrové systémy jsou určeny ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování společnosti Intel není měřením taktovací frekvence.
  8. Funkce a software, které vyžadují NPU, mohou vyžadovat zakoupení softwaru, předplatné nebo povolení ze strany poskytovatele softwaru nebo platformy a software třetích stran může mít specifické požadavky na konfiguraci nebo kompatibilitu. Potenciální výkonnost NPU se liší podle použití, konfigurace, softwaru a dalších faktorů.
  9. Výdrž baterie testována společností HP při nepřetržitém přehrávání videa v rozlišení FHD, rozlišení 1080p (1920×1080), jasu 200 nitů, výchozí úrovni systémového zvuku, úrovni zvuku přehrávače na 100 %, přehrávání na celé obrazovce z místního úložiště, připojených sluchátkách nebo přes reproduktor (pokud není k dispozici port audio jack), zapnutém, ale nepřipojeném bezdrátovém připojení. Skutečná výdrž baterie se bude lišit v závislosti na konfiguraci a maximální kapacita se bude časem a používáním přirozeně snižovat.
  10. Založeno na podpoře HP Wolf Security, která zahrnuje zabezpečený systém HP BIOS s HP Sure Start a Endpoint Security Controller (ESC). Vybrané funkce vyžadují konfiguraci systému BIOS.
  11. Služba McAfee Deepfake Detection je nabízena jako 30denní zkušební verze vedle předinstalované zkušební verze McAfee. Vyžaduje se předplatné účtu. Je nutné se přihlásit do aplikace McAfee a aktivovat funkci Deep Fake detection odsouhlasením instalace rozšíření prohlížeče. Po vypršení zkušební verze budou mít zákazníci možnost kdykoli přidat funkci Deepfake Detection pomocí přepínače v aplikaci.
  12. Notebooky vyrobené z recyklovaného plastu pocházejícího z oceánů v krytech reproduktorů, z recyklovaného hliníku ve víku výrobku a z recyklovaného plastu po spotřebiteli v krytech kláves. Procento materiálu obsaženého v jednotlivých komponentách se liší podle výrobku.
  13. Stav registrace a úrovně registrace podle zemí naleznete na adrese www.epeat.net.
  14. Vícejádrové systémy jsou určeny ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování, značení a/nebo pojmenování společnosti AMD není měřítkem vyššího výkonu.
  15. Smart Sense vyžaduje aplikaci myHP a operační systém Windows 11. Funkce se mohou lišit podle platformy.
  16. Vyžaduje aplikaci myHP a operační systém Windows.
  17. Na základě jedinečných a komplexních bezpečnostních funkcí HP bez dodatečných nákladů mezi podnikovými počítači příští generace s umělou inteligencí a 40-60 TOPS NPU od září 2024.
  18. Na základě interní analýzy společnosti HP týkající se počítačů nové generace s umělou inteligencí s 40-60 TOPS NPU s kvantově odolným kryptografickým schématem na ochranu integrity firmwaru UEFI BIOS od srpna 2024.
  19. Vyžaduje systém Windows 10 nebo vyšší. Podporované počítače HP s nejnovějším řadičem HP Endpoint Security Controller (Gen 5) naleznete zde.
  20. Platí pro počítače, pracovní stanice a displeje HP vyrobené po lednu 2019. Na základě většiny zlatých a stříbrných (včetně Climate+) registrací EPEAT® a podle IEEE 1680.1-2018 EPEAT®. Stav se liší podle země. Další informace naleznete na adrese www.epeat.net.
  21. Recyklovaný kov je vyjádřen jako procento celkové hmotnosti kovu podle definice ISO 14021 pro kovové díly o hmotnosti nad 25 gramů. Procento recyklovaného materiálu se liší podle výrobku.
  22. Rámeček HP EliteBook X obsahuje nejméně 20 % pryskyřice, která částečně pochází z bioodpadu, například z použitého kuchyňského oleje. Vyrobeno podle metody hmotnostní bilance.
  23. Aplikace HP AI Companion je k dispozici předinstalovaná na vybraných počítačích HP next gen AI nebo je k dispozici ke stažení z obchodu Microsoft a vyžaduje počítač HP next gen AI s jednotkou NPU podporující 40-60 TOPS a vyžaduje systém Windows 11. Provedení vyžaduje nastavení účtu do 30 dnů od spuštění počítače nebo registraci prostřednictvím aplikace HP AI Companion. Některé funkce vyžadují nahrání místních dat zákazníkem. Pět (5) knihoven po 100 MB, podporované soubory se mohou při spuštění lišit, zahrnují soubory pdf, .txt., .docx.
  24. Vyžaduje operační systém Windows.
  25. AI Trends in Data Science Report. Červenec 2024.
  26. Na základě interní analýzy OEM společnosti HP pro pracovní stanice s minimálně 3 certifikáty ISV, konfigurovatelnou profesionální grafikou a specializovanou značkou pracovních stanic, která navrhuje a vyvíjí vlastní software pro vývoj AI, nástroj pro týmovou spolupráci v oblasti AI, software pro správu datové vědy s grafickým uživatelským rozhraním a od února 2024 nabízí OEM pracovní stanice s kurátorovaným softwarovým zásobníkem pro datovou vědu.
  27. 2024 Index pracovních vztahů HP.
  28. Na základě interní analýzy videokonferenčních řešení společnosti HP určených výhradně pro spolupráci s publikem v místnosti a na dálku. Videokonferenční řešení zahrnují modulární a videobarové typy místností definované jako Bring-your-own-device (BYOD), PC-based s certifikacemi Zoom a Teams a all-in-one (zahrnuje vestavěné mikrofony, reproduktory, kameru a cloudové videoaplikace). Velikosti jsou definovány jako malé, střední a velké, jak je inzerováno. Čeká se na dostupnost předem oznámených produktů – Poly Studio E360, Poly Studio V72, Poly Studio X32 a Poly Studio V32. Analýza provedena 31. 7. 24.
  29. Na základě interní analýzy videokonferenčních řešení společnosti HP určených výhradně pro spolupráci s publikem v místnosti a na dálku. Videokonferenční řešení zahrnují modulární a videobarové typy místností definované jako Bring-your-own-device (BYOD), PC-based s certifikacemi Zoom a Teams a all-in-one (zahrnuje vestavěné mikrofony, reproduktory, kameru a cloudové videoaplikace). Velikosti jsou definovány jako malé, střední a velké, jak je inzerováno. Čeká se na dostupnost předem oznámených produktů – Poly Studio E360, Poly Studio V72, Poly Studio X32 a Poly Studio V32. Analýza provedena 31. 7. 24.
  30. Na jedno nabití v režimu Bluetooth s vypnutým ANC. Životnost baterie je odhad a liší se v závislosti na mnoha faktorech, včetně počtu hodin aktivního používání, nečinnosti a spánku, počtu spuštěných aplikací, podmínek prostředí a používaných funkcí; skutečná životnost baterie se bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.
  31. Na základě interní analýzy společnosti HP komerční mainstreamové řady dvou nebo více monitorů s podobnými funkcemi, prodávaných pod stejnou značkou, od stejného výrobce v různých velikostech mezi 22″-34″ a s online ceníkovou cenou 150-800 USD od září 2024 s 100W USB-C Power Delivery. Nejširší se vztahuje na většinu monitorů v sérii. 100W USB-C power delivery odkazuje na integrovaný port USB-C na monitoru, který může dodávat 100W výkon připojenému zařízení a není označen jako Thunderbolt. Komerční hlavní proud označuje kategorii displejů podnikové třídy ve stejné velikosti a cenové relaci, které jsou prodávány pro běžné kancelářské nebo domácí použití na rozdíl od herního, kreativního nebo specializovaného použití.

 

Exit mobile version