Halloween v GeForce NOW: Dragon Age: The Veilguard, Resident Evil 4, slevy na Steamu a plány na listopad

Na Halloween se členové GeForce NOW dočkají Dragon Age: The Veilguard. Očekávaný přírůstek do oblíbené fantasy série od společnosti BioWare bude ve službě k dispozici hned od vydání bez nutnosti čekat na download a instalaci nebo řešit hardwarové požadavky. Stylovým přírůstkem v knihovně je pak Resident Evil 4 od Capcomu.

Knihovnu služby také během listopadu rozšíří 17 nových her, z toho 11 úplných novinek v den jejich vydání. Těšit se tak můžete např. na Metal Slug Tactics, Farming Simulator 25, Industry Giant 4.0 nebo S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Do každoročního halloweenského výprodeje služby Steam, který letos končí 4. 11., je tentokrát zařazeno více než 500 podporovaných titulů. V aplikaci GeForce NOW jsou označeny značkou s vyjádřením slevy v procentech pro snadnou orientaci.

Novinky tento týden:

  • Life Is Strange: Double Exposure (novinka, Steam a Xbox, Microsoft store, 29. 10.)
  • Dragon Age: The Veilguard (novinka, Steam and EA App, 31. 10.)
  • Resident Evil 4 (Steam)
  • Resident Evil 4 Chainsaw Demo (Steam)
  • VRChat (Steam)

Novinky v listopadu:

  • Metal Slug Tactics (novinka, Steam, 5. 11.)
  • Planet Coaster 2 (novinka, Steam, 6. 11.)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate (novinka, Steam, 6. 11.)
  • Empire of the Ants (novinka, Steam, 7. 11.)
  • Unrailed 2: BackTrack (novinka,Steam, 7. 11.)
  • Farming Simulator 25 (novinka, Steam, 12. 11.)
  • Sea Power: Naval Combat in the Missile Age (novinka ,Steam, 12. 11.)
  • Industry Giant 4.0 (novinka, Steam, 15. 11.)
  • Towers of Aghasba (novinka, Steam, 19. 11.)
  • S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (novinka, Steam a Xbox, PC Game Pass, 20. 11.)
  • Star Wars Outlaws (novinka, Steam, 21. 11.)
  • Dungeons & Degenerate Gamblers (Steam)
  • Headquarters: World War II (Steam)
  • PANICORE (Steam)
  • Slime Rancher (Steam)
  • Sumerian Six (Steam)
  • TCG Card Shop Simulator (Steam)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-november-2024-games-list/

Jak připravit tepelné čerpadlo na zimní sezónu

S příchodem zimy je klíčové připravit tepelné čerpadlo na intenzivnější provoz, aby mohlo efektivně a bezproblémově pracovat i při nízkých teplotách. Správná údržba může zvýšit jeho životnost a zajistit stabilní výkon během topné sezóny. Přinášíme vám přehled základních kroků, které by měly být součástí podzimní přípravy tepelného čerpadla.

1. Kontrola venkovní jednotky

Tepelné čerpadlo musí být schopné volně nasávat vzduch, což je v zimě obzvláště důležité. 8 kW tepelné čerpadlo potřebuje cca 5 000 m³ vzduchu za hodinu. U venkovní jednotky je vhodné zkontrolovat následující:

  • Odstranění nečistot: Vyčistěte okolí jednotky od listí, trávy a jiných nečistot, které by mohly bránit proudění vzduchu. Ujistěte se, že kolem jednotky není nashromážděný sníh či led.
  • Revize ventilátoru a výparníku: Zkontrolujte, zda na ventilátoru nebo výparníku nejsou žádné mechanické překážky. Zároveň zkontrolujte stav lamel a uvolněte případné nahromaděné nečistoty pomocí měkkého kartáče nebo stlačeného vzduchu. Pokud máte na zahradě psa, tak velmi často bývá výparník ucpán jeho chlupy.

2. Odtok kondenzátu

Venkovní jednotky tepelných čerpadel produkují kondenzát (v některých podmínkách až 20 l/den), který by měl být odváděn bezpečně mimo jednotku, aby nedocházelo k zamrzání. Doporučujeme:

  • Kontrola odvodňovacího systému: Zkontrolujte, zda je odtok kondenzátu čistý a funkční, aby voda mohla volně odtékat. Zablokovaný odtok může vést k zamrzání a případnému poškození jednotky. Velmi často je odtok ucpán listím. Pokud se jedná o volný odkap, tak zkontrolovat, že prostor pod tepelným čerpadlem je čistý a kondenzát se má kam vsakovat.

3. Filtry a výměníky tepla

Systém obsahuje filtry mechanické a někdy i magnetické, které mohou během sezóny zanést. Pro maximální účinnost tepelného čerpadla je vhodné:

  • Vyčistit: Zanesené filtry snižují průtok vody, což vede k nižší účinnosti a vyšší spotřebě energie. Čištění filtrů by mělo probíhat pravidelně, ideálně před každou sezónou.

4. Funkčnost systému odmrazování

Během zimního provozu může na venkovní jednotce vznikat námraza, kterou tepelné čerpadlo odstraňuje pomocí automatického odmrazování. Správná funkce tohoto systému je pro zimní provoz nezbytná.

  • Testování odmrazování: Ujistěte se, že funkce odmrazování je aktivní a funguje správně. Pokud si nejste jisti, jak odmrazování zkontrolovat, konzultujte to s odborným servisním technikem.

5. Kontrola nastavení systému

Před začátkem topné sezóny zkontrolujte, zda máte nastaveny správné parametry tepelného čerpadla, aby efektivně topilo i při nízkých teplotách.

  • Nastavení optimální teploty: Nastavte vhodné teplotní parametry pro vytápění v závislosti na typu vytápěcího systému (radiátory, podlahové topení).
  • Ekvitermní regulace: Pokud vaše čerpadlo umožňuje ekvitermní regulaci (nastavování teploty podle venkovní teploty), ujistěte se, že tato funkce funguje správně a je správně nastavena.)

6. Kontrola tlaku vody v topném systému

Aby tepelné čerpadlo správně fungovalo musí být celý systém řádně natlakován topnou vodou a odvzdušněn

  • Nastavení tlaku topné vody: Tlak by měl být nastaven jako výška soustavy v metrech / 10 + 0,2 bar. Pro většinu rodinných objektů tato hodnota vychází v rozmezí 1 – 1,8 bar.
  • Odvzdušnění: Pokud je systém zavzdušněn nedochází ke správnému nebo dokonce k žádnému přenosu tepla do objektu v některých případech i zvyšuje hlučnost systému. Proto řádnému odvzdušnění věnujte zvýšenou pozornost. Postupujte vždy od nejnižších těles po nejvýše položené.

7. Kontrola tlaku expanzní nádoby

Expanzní nádoba vyrovnává změny tlaku v sytému z důvodu tepelné roztažnosti vody při jejím ohřevu.

  • Nastavení optimální tlaku:Správný tlak v expanzní nádobě musí být 0,3 – 0,5 baru méně než je v otopné soustavě
  • Hlavní zásada měření: Tlak musíte měřit pouze na odpojené a vypuštěné expanzní nádobě, jinak budete měřit tlak v celém systému. Pokud není napojena přes servisní ventil, který umožňuje rychlé odpojení a vypuštění je nutné vypustit celý systém.

8. Pravidelná údržba a revize

Pro správnou funkci tepelného čerpadla se doporučuje pravidelná servisní prohlídka odborníkem, ideálně jednou za rok. Servisní technik může odhalit a vyřešit případné problémy, které by mohly v zimě snížit účinnost systému nebo způsobit výpadek.

Příprava tepelného čerpadla na zimu je investicí, která se vyplatí. Nejenže minimalizuje riziko nečekaných problémů, ale také zajišťuje efektivní a úsporné vytápění po celou sezónu.

 

Kamery snadno v cloudu: Axis představuje nový software pro správu videa a službu vysoce bezpečného cloudového úložiště

Společnost Axis Communications představila dvě klíčové novinky v rámci ekosystému AXIS Camera Station (ACS): nový software pro správu videa AXIS Camera Station Edge a cloudové úložiště AXIS Camera Station Cloud Storage. Oba produkty jsou navržené tak, aby transformovaly správu síťového videa prostřednictvím špičkových cloudových funkcí.

Dvě novinky se ode dneška připojují k sadě produktů AXIS Camera Station a posilují tak závazek společnosti Axis poskytovat bezpečná, škálovatelná a flexibilní řešení.

ACS Edge zajistí jednoduchý přenos z kamery do cloudu

AXIS Camera Station Edge je software pro správu videa (VMS), který umožňuje spravovat systém pokročilým způsobem s pomocí zpracování videa přímo v kameře, čímž odpadá potřeba externích serverů nebo cloudu. Zpracování přímo v koncovém zařízení nejen zvyšuje rychlost, ale také snižuje potřebu výpočetního výkonu síťové infrastruktury, což vede ke snížení provozních nákladů a snížení celkových nákladů na vlastnictví pro uživatele.

Dvě novinky v ekosystému AXIS Camera Station: ACS Edge pro rychlejší přístup k videu a cloudová služba ACS Cloud Storage s vysoce bezpečným úložištěm mimo danou lokalitu.

„S AXIS Camera Station Edge nabízíme skutečné řešení cam-to-cloud, zatímco zbytek naší nové nabídky ACS rozšiřuje našim zákazníkům možnosti on-premise, cloudových a hybridních řešení,“ vysvětluje David Needham, EMEA Business Development Program Manager ve společnosti Axis Communications.

Rychlejší přístup k videu

Jednou z klíčových výhod systému ACS Edge je rychlejší přístup k videu, protože zpracování probíhá přímo v kameře. To snižuje složitost systému a eliminuje potřebu lokálních systémů s vysokým výpočetním výkonem. ACS Edge bezproblémově integruje koncová zařízení Axis s cloudovými službami, což uživatelům umožňuje efektivně spravovat velké objemy videozáznamů prostřednictvím intuitivního rozhraní. Nasazení je jednoduché, vyžaduje pouze kameru Axis s SD kartou nebo rekordér řady Axis S30. To minimalizuje dobu nastavení i náklady na průběžnou údržbu.

ACS Cloud Storage – vysoce bezpečné úložiště mimo danou lokalitu

Vedle systému ACS Edge představuje společnost Axis úložiště AXIS Camera Station Cloud Storage – plně spravovanou zabezpečenou cloudovou službu dostupnou prostřednictvím předplacené licence. Služba nabízí dlouhodobé ukládání videa a zajišťuje, že záznam je dostupný bez ohledu na fyzické umístění hardwaru. Pro podniky je to jednoduché a bezpečné řešení, zejména když uvážíme ochranu kritických video dat i v případě selhání nebo fyzického poškození hardwaru.

Zpracované záznamy lze automaticky přenášet z kamer do cloudu, což eliminuje nákladné lokální úložiště a zároveň nabízí flexibilní přístup. Služba poskytuje 30denní dobu uložení videa v rozlišení 720p, takže je ideální pro podniky s širokou regionální sítí poboček a s centralizovanou podporou.

Umožňuje zákazníkům flexibilní použití

David Needham dodává: „Uvedením ACS Edge a ACS Cloud Storage poskytujeme podnikům komplexní nabídku – ať už vyžadují cloudové, lokální nebo hybridní dohledové systémy. AXIS Camera Station je dobře zavedené páteřní řešení, které prokázalo svou spolehlivost v různých odvětvích, a tato nová generace bude i nadále poskytovat zákazníkům úplnou kontrolu nad jejich dohledovými systémy.“

Řešení AXIS Camera Station Edge i AXIS Camera Station Cloud Storage jsou již k dispozici ke stažení. Další informace naleznete na adrese https://www.emea-comms.axis.com/ACS-Suite-and-Cloud-Storage

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Ventusky rozšiřuje nabídku modelů, počasí nově předpoví přesný korejský model pro celý svět

Česká platforma Ventusky na vizualizaci meteorologických dat se v posledních měsících dočkala řady rozšíření. Především přibyla celá řada nových meteorologických dat. V létě byl implementován český model Aladin, díky kterému lze sledovat předpovědi pro střední Evropu ve vysokém rozlišení. Regionální modely jsou ale k dispozici jen na pár dnů. Nutné je tak rozšiřovat nabídku globálních modelů, které jsou počítány i na více než 10 dnů. V těchto dnech byl tak na Ventusky přidán nový globální model s názvem KMA-UM (viz data), který počítá národní meteorologický ústav v Jižní Koreji. Model patří k jedněm z nejpřesnějších na světě. Národní meteorologický ústav v Jižní Koreji do vývoje modelu investuje nemalé prostředky. Zemi ostatně ohrožují tajfuny i zimní bouře a počasí je zde značně proměnlivé.

Jádro korejského modelu vychází z tzv. UM modelu, který vyvíjí Britský meteorologický ústav. V Jižní Koreji je model počítán s rozlišením 10 km a poskytuje předpovědi na 12 dní dopředu pro celý svět (ve stejném rozlišení pokrývá i naše území). Na Ventusky je aktualizován dvakrát denně, což zaručuje aktuální data.

Na Ventusky jsou z tohoto modelu k dispozici všechny důležité vrstvy, včetně předpovědi srážek, teploty, tlaku či větru. Model KMA-UM výrazně rozšiřuje nabídku dat, zejména pro dlouhodobé předpovědi. Dosud byl pro předpovědi nad 10 dní k dispozici pouze americký model GFS. Nyní je možné porovnávat data pro delší období ze dvou modelů a sledovat rozdíly. Oba modely mají zcela odlišné jádro, což je činí vhodnými pro porovnávání.

Počet uživatelů Ventusky za poslední rok výrazně narostl, a to hlavně díky celé řadě novinek. V létě se aplikace dočkala i verze pro Apple Watch a v tomto týdnu vyšla také verze pro hodinky s Androidem (Wear OS). Spuštěna byla také uživatelská sekce myVentusky, která projektu přináší podporu a sjednocení účtů s předplatnými pro využívání všech funkcí.


Ventusky je od léta dostupné také na Apple Watch a nově na Wear OS

Data z modelu KMA-UM

https://www.ventusky.com/?p=50.21;16.78;6&l=temperature-2m&m=kma_um

Ventusky

https://www.ventusky.com/

Jak re-commerce usnadňuje udržitelné nakupování v Česku

Spotřebitelé po celém světě i v České republice mění své nákupní zvyklosti ve prospěch udržitelnosti a cirkulární ekonomiky. Re-commerce se zaměřuje na opětovné užívání a recyklaci výrobků, čímž usiluje o vytvoření udržitelnějšího způsobu nakupování. Tento trend pomáhá snižovat zbytečné plýtvání a má potenciál generovat nové příjmy a zvyšovat tržby obchodníků. Podle výzkumu Ipsos z dubna 2024 až 87 % Čechů očekává, že firmy jim budou pomáhat chovat se zodpovědně. Udržitelný přístup k nákupům se tak stává nejen důležitým kritériem pro jednotlivce, ale i pro společnosti, které se snaží tyto požadavky reflektovat a reagovat na rostoucí poptávku po tzv. „second-life produktech“.

Co jsou second-life produkty?

Second-life produkty zahrnují zboží, které dostává druhou šanci na využití, jako jsou výrobky s kosmetickými vadami nebo použité předměty, které jsou stále v dobrém stavu. Obchodníci tyto produkty typicky zkontrolují a případně opraví, než je znovu nabízejí za sníženou cenu, často se zárukou jako u nového zboží. Tento obchodní model pomáhá snižovat množství odpadu a poskytuje zákazníkům možnost pořídit si kvalitní výrobky – od módy a nábytku přes elektroniku až po knihy a sportovní vybavení – za výhodnější ceny.

V průzkumu CBRE z dubna 2024 až polovina respondentů uvedla, že by je nabídka second-life produktů motivovala k návštěvě obchodu. Největší zájem projevili mladí lidé ve věku 18 až 25 let, přičemž i ve věkové skupině 26 až 44 let byl zaznamenán nadprůměrný zájem.

Jednoduchý krok k udržitelnosti

Více než polovina české populace (52 %) se řadí k tzv. pohodlné většině, která se snaží žít udržitelně, ale bez výrazného omezení. Dalších 19 % obyvatel jsou pragmatici, kteří mají zájem o udržitelnost, ale považují ji za nepraktickou. Re-commerce těmto spotřebitelům nabízí ideální řešení, jak podpořit udržitelnost bez nutnosti slevit z kvality nebo zvyšovat výdaje. Díky jednoduchému přístupu ke kvalitním výrobkům za atraktivní ceny činí re-commerce ekologické nakupování dostupnějším pro širokou veřejnost a umožňuje přispět k ochraně životního prostředí bez vynaložení většího úsilí.

Aby se však lidé cítili skutečně motivováni chovat se ekologicky, musí být prodej a opětovné využití použitých věcí přinejmenším stejně jednoduché jako nákup nového zboží. Firmy se proto stále více zaměřují na pohodlí zákazníků. „Chceme, aby bylo pro zákazníky co nejjednodušší zbavit se svých starších telefonů ekologickým způsobem. K tomu nám pomáhá i síť drop off pointů, kam každý může pohodlně přinést svůj starý iPhone k repasování bez nutnosti telefon balit nebo posílat poštou. Věříme, že právě jednoduchost procesu je klíčem k širšímu zapojení lidí do cirkulární ekonomiky,“ říká Hana von Harsdorf, country manažerka Swappie pro Česko a Slovensko.

Lokální příklady podporující re-commerce

Mezi další iniciativy v oblasti cirkulární ekonomiky patří například nově otevřený Sto•re v Holešovické tržnici. Tento obchod, založený na myšlence „STOkrát REcyklovat“, nabízí kurátorovaný nábytek, opravenou elektroniku a další předměty denní potřeby. Spolupráce s projekty jako Z pokoje do pokoje a Opravárna umožňuje nabídnout široké spektrum produktů, které dostávají druhou šanci.

Praha se také aktivně zapojuje do podpory re-commerce prostřednictvím pravidelných REUSE dnů, které se konají v různých městských částech. Na těchto akcích mají lidé možnost bezplatně vyměnit své nepotřebné předměty, jako jsou oblečení, knihy, nábytek nebo kuchyňské vybavení, a získat něco, co jim lépe poslouží.

Kolaborace jako klíč k úspěchu

Firmy z různých segmentů se stále více propojují mezi sebou, aby spotřebitelům nabídly co nejjednodušší možnosti, jak se zapojit do re-commerce procesu. Možnost spojit prodej starších věcí s běžnými nákupy dělá z cirkulární ekonomiky přirozenou součást každodenního života. Finský e-shop Swappie.cz, specializující se na výkup, repasování a prodej iPhonů, spolupracuje s českým Knihobotem, který nabízí výkup a prodej second-hand knih. Společně vytvořili drop-off point v Praze, kde mohou zákazníci snadno odprodat staré iPhony k repasování a dalšímu prodeji.

„Lidé si zvykli nosit k nám knihy, které chtějí nahradit novými kousky. Věříme, že brzy bude stejně přirozené přinést i starý telefon. Díky Swappie je tak snadné nabídnout k dalšímu využití nejen knihy, ale i iPhony,“ říká Barbora Votavová, Brand manažerka Knihobotu.

Prodejce knih také spolupracuje s online supermarketem Rohlík.cz, což zákazníkům umožňuje spojit prodej knih s běžným nákupem potravin. Při doručení nákupu mohou kurýrovi předat knihy, které prodali přes Knihobot, což celý proces usnadňuje a podporuje pohodlné zapojení do cirkulární ekonomiky. Swappie má také drop-off pointy v Bratislavě, kde spolupracuje s centrem KOLO specializujícím se na opětovné použití nábytku a second-handem Nosene, který nabízí jak upcyklované oblečení, tak i to z druhé ruky.

Rozmach re-commerce ukazuje, že udržitelnost může být nejen praktická, ale i výhodná. Možnost dát věcem druhou šanci si nachází své místo v každodenním životě – zákazníci ušetří a prodejem starších věcí si mohou přivydělat, čímž šetří nejen peníze, ale i planetu.

 

Roste generace nových šéfů. Na vedoucích postech bude víc žen

Generace Z – nejstarším z nich je pod 30, neznají svět bez internetu a absolventi vysokých škol právě míří na pracovní trh. Po vedoucích postech zatím příliš netouží, pokud se ale na vysokou pozici dostanou, jsou z nich schopní lídři.

Zástupci generace Z neznají svět bez internetu, digitálních technologií a sociálních sítí. V práci se prozatím vyhýbají stresu a zodpovědnosti, které jsou spojené s vedoucími pozicemi. V budoucnu z nich ale budou jedni z nejlepších šéfů. Nástup nové generace navíc může změnit celkový koncept pracovní doby. „Už nyní se setkáváme s tím, že pokud je mladý člověk obsazen do vyšší funkce, pracuje velmi zodpovědně a efektivně, navíc „zetkaři“ velmi dobře zvládají leadership – nenásilné vedení týmu s jasným stanovením cílů. Díky tomu, že je pro ně práce s technologiemi samozřejmostí, dokáží pracovní proces výrazně zrychlit a usnadnit. To nahrává diskutované čtyřdenní pracovní době. Právě díky lidem generace Z a jejich efektivnímu přístupu k práci je pravděpodobné, že po jejich masivnějším nástupu na pracovní trh bude stále větší množství firem čtyřdenní pracovní dobu zavádět. Výhodné to bude pro obě strany – firmy zrychlí své procesy a zaměstnanci naleznou lepší vyváženost mezi osobním a pracovním životem,“ předpokládá Petr Hykel, majitel a ředitel headhunterské společnosti Theones, která se zaměřuje na obsazování vrcholových manažerských pozic.

Pro zetkaře je zásadní work-life balance, tedy rovnost mezi prací, volným časem a rodinným životem. „Tradiční model, kdy šéf sedí ve firmě pět dní v týdnu osm hodin denně, je do budoucna neudržitelný. Zetkaři takto pracovat nechtějí, už nyní přes 75 procent zetkařů preferuje možnost práce z domova, flexibilní pracovní dobu a další formy hybridních pracovních modelů. Ty budou chtít zavádět i do vedoucích pozic,“ předpokládá Petr Hykel.

Generace Z vyrůstala s technologiemi, je proto velmi zdatná v používání digitálních nástrojů a nových technologií. To může pomoci modernizovat firmy a zlepšit efektivitu. „Jsou zvyklí na rychle se měnící svět a neustálé technologické novinky, jsou generací, která je nejotevřenější inovacím a hledání nových způsobů, jak řešit problémy. Tato generace také podporuje flexibilní pracovní modely, které mohou vést ke zvýšení produktivity. Zetkaři preferují otevřenou a upřímnou komunikaci, což může posílit týmovou spolupráci a podpořit důvěru mezi zaměstnanci. Mladší generace klade větší důraz na etiku, udržitelnost a společenskou odpovědnost, což povede k tomu, že se firmy budou více zaměřovat na společensky odpovědné podnikání a dlouhodobou udržitelnost. Tyto vlastnosti dělají z generace Z perspektivní vůdce, kteří mohou přinést svěží a moderní pohled do vedení firem,“ vyjmenovala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Problém může představovat nízký věk. Získat si respekt starších podřízených je výzva. „Vzhledem k nízkému věku a menším zkušenostem s vedením velkých týmů mohou někteří zetkaři postrádat praxi v tradičním hierarchickém vedení. Upřednostňují spolupráci a rovnost, což může podpořit pozitivní týmovou atmosféru, na druhou stranu to ale může způsobit menší respekt u podřízených. Problém s autoritou vůči starším kolegům mohou mít ale i samotní zetkaři. Úspěch ve vedoucích pozicích závisí na schopnosti mladých lídrů projevit respekt, empatii a odborné znalosti, aby si vybudovali důvěru napříč věkovými skupinami,“ řekl Petr Hykel.

Podle průzkumu společnosti Deloitte zastává v Česku vedoucí funkce pouze 17,2 procenta žen. Česká republika za celosvětovým průměrem zaostává o 2,5 procenta. Počet žen na vedoucích postech ale pozvolna roste. Nástup mladé generace by mohl růst počtu žen ve vedení firem výrazně zrychlit. „Lze očekávat, že podíl žen ve vedoucích pozicích v budoucnu poroste. Obecně mají ženy z generace Z rostoucí ambice k dosažení vedoucích pozic. I přes zvýšenou genderovou rovnost ale čelí ženy stále určitým společenským překážkám, které muži v takové míře nepociťují, například předsudkům nebo nedostatku vzorů ve vyšších vedoucích funkcích. V generaci Z se však tento rozdíl zmenšuje díky kulturním změnám a většímu důrazu na podporu žen ve vedení. Celkově jsou rozdíly mezi ženami a muži v generaci Z méně výrazné než u předchozích generací, přičemž obě pohlaví usilují o rovnost, flexibilitu a inovativní přístup k vedení,“ uzavřel Petr Hykel.

THEONES, www.theones.cz

Tým THEONES se zaměřuje na klíčové pozice v rámci vyššího a středního managementu. Headhunteři mají dlouhodobé zkušenosti a specializují se na hledání vrcholových manažerů.

 

Příležitost pro český kosmický průmysl: Honeywell a Evropská kosmická agentura navazují partnerství na ochranu satelitních datových přenosů

Honeywell povede konsorcium s cílem chránit datovou komunikaci před narušením

Společnost Honeywell oznámila, že navazuje partnerství s Evropskou kosmickou agenturou (ESA) s cílem dodat družici Quantum Key Distribution Satellite (QKDSat). Jde o telekomunikační satelit od společnosti Honeywell s vysokou mírou zabezpečení, který pomáhá udržovat výměnu citlivých informací v bezpečí a soukromí. Dohoda představuje potenciálně významnou příležitost pro výzkumné a vývojové centrum Honeywell v Brně a pro český kosmický průmysl. Partnerství podporuje sladění portfolia společnosti Honeywell se třemi silnými megatrendy včetně budoucnosti letectví.

Honeywell povede ve Spojeném království konsorcium pro několik zemí, které bude chránit před narušením komunikačních dat. Bude zahrnovat společnost Redwire z Belgie, Craft Prospect ze Spojeného království a několik dalších klíčových společností v oblasti kosmického inženýrství a satelitních společností z České republiky, Rakouska, Kanady a Spojeného království.

Příležitost pro český kosmický průmysl

Výzkumné a vývojové centrum Honeywell v Brně má potenciál hrát důležitou roli při přechodu projektu od vývoje k praktickému nasazení technologie. Mezi činnosti, které mohou být vykonávány v Brně, patří systémové inženýrství, vývoj řídicí elektroniky, vývoj softwaru a podpora řízení misí. Za několik měsíců by měl také brněnský Honeywell začít koordinovat práce na přípravě mise, jejíž spuštění je předběžně plánováno na začátek roku 2027. Centrum společnosti Honeywell v Brně má bohaté zkušenosti s vedením a koordinací nadnárodních projektů a může nabídnout kapacitu a dovednosti téměř tisícovky vědců a inženýrů, kteří zkoumají a vyvíjejí špičková řešení pro letectví a kosmonautiku i mnoho dalších oborů.

Na projektu se podílí a spolufinancuje jej Ministerstvo dopravy ČR. Projekt má velký potenciál pro další posílení českého kosmického průmyslu. Představuje příležitost pro úzkou spolupráci v rámci EU, stejně jako s vesmírným průmyslem Spojeného království a Kanady. Brněnský Honeywell plánuje prověřit možnosti rozšíření spolupráce s českými firmami, které se na projektu mohou podílet jako dodavatelé.

Ochranu potřebují velké objemy dat

Projekt QKDSat mezi společností Honeywell a ESA je navržen tak, aby podporoval civilní, vojenské a komerční subjekty, jako jsou finanční instituce, poskytovatelé telekomunikací a organizace kritické infrastruktury, které generují velké objemy důvěrných dat, která je třeba chránit.

„Narušení dat může společnosti stát miliony dolarů a pro organizace s kritickou infrastrukturou nebo vojenské organizace je v sázce ještě více, protože jakákoli ztráta důvěrných dat může přinést vážné obavy o národní bezpečnost,“ říká Matt Milas, prezident pro obranu a vesmír společnosti Honeywell Aerospace Technologies. „Kvantově bezpečná síť vybavená QKDSat může snížit počet narušení bezpečnosti a ochránit důvěrná data.“

QKDSat se stane důvěryhodným uzlem provozovaným ze Spojeného království v síti Q-STATE (Quantum Space & Terrestrial Applications for Telecommunications Encryption) vedené společností Honeywell. Q-STATE pomáhá chránit data generováním kvantových náhodných klíčů a poskytováním povědomí o zachycení, takže může ukončit komunikační kanál mezi QKDSat a pozemním terminálem dříve, než mohou být jakákoli data odcizena.

„Vývojem komplexních systémů, které sahají až po ověřování na oběžné dráze, projekt QKDSat podporuje úspěch evropského a kanadského průmyslu na vysoce konkurenčním globálním telekomunikačním trhu a zároveň snižuje riziko pro partnerské investice, aby bylo možné i nadále reagovat na potřeby trhu,“ říká Laurent Jaffart, ředitel ESA pro konektivitu a zabezpečenou komunikaci. „Evropská kosmická agentura je hrdá na to, že se může stát partnerem společnosti Honeywell a pokračovat v této strategické iniciativě vedoucí k úspěšnému operačnímu a nakonec komerčnímu nasazení.“

O společnosti Honeywell

Produkty a služby od Honeywell Aerospace se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví i v kosmické oblasti. Obchodní jednotka Aerospace Technologies vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a mnoho dalšího. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, využívat přímější a přesnější lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte www.honeywell.com nebo nás sledujte na @Honeywell_Aero.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge IoT. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a prostřednictvím obchodních jednotek Aerospace Technologies, Industrial Automation, Building Automation a Energy and Sustainability Solutions poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na webu www.honeywell.com/newsroom.

Ghosting, hovory ze záhrobí i hrůza ze ztráty lidského kontaktu. Neosobního jednání se děsí obchodníci i zákazníci

Hovory ze záhrobí, strach z odmítnutí nebo ghosting. V éře digitálních technologií je snadné se při prodeji spoléhat na e-mailing nebo AI nástroje. Jenže pouze elektronická komunikace vede ke ztrátě mezilidské interakce a autenticity, která je pro obchodníky stále na prvním místě. Strach z toho, že technologie budou řídit vše, tak u obou stran sílí. Jak ho překonat, radí Sean Evers, viceprezident Sales v Pipedrive.

„I když se společnosti musejí neustále přizpůsobovat a implementovat nové technologie a digitální média do svých prodejních postupů, je důležité, aby se zákazníky neztratily skutečný lidský kontakt. Dnešní zákazníci milují snadný a pohodlný nákup, ať už online, nebo prostřednictvím chatbota. To ale neznamená, že neexistuje prostor pro rychlý telefonát nebo pro textové zprávy přizpůsobené klientovi na míru. Obojí pomáhá budovat dodatečnou důvěru, která pomůže posunout obchodní vztah na vyšší úroveň,“ vysvětluje Sean Evers.

Vyhněte se ghostingu

Víte, že na druhé straně někdo je, nicméně reakce se nedostavují. I tak může dopadnout pokus obchodníků o navázání kontaktu. Ghosting patří mezi největší strašáky, obzvláště pokud k němu dochází ve větší míře. Klíčová je pro obchodníky dobrá informovanost o věcech, na kterých zákazníkům záleží. Mohou si tak snáze stanovit priority, identifikovat nejlepší potenciální zákazníky a rozhodnout se, kterým se věnovat přednostně. Díky tomu mají větší kapacitu pro budování skutečných osobních vztahů a dosahují lepších výsledků, než kdyby se snažili oslovit spoustu lidí naslepo.

Nečekané hovory zákazníky spíše vyděsí

Obecně nevyhnutelnou součástí prodeje jsou také cold calls. Mohou nahánět strach, ale není potřeba se jich bát, naopak je lepší postavit se jim čelem. „V Pipedrive obchodníkům doporučujeme si předem připravit seznam podnětů, doplňujících otázek a dalších informací, které mohou sdílet a využít při hovoru. Když otázky a informace zároveň telefonickou nebo písemnou formou poskytnete potenciálním zákazníkům, posílíte tím vzájemný vztah, i když vaši obchodní nabídku odmítnou. Dáváte najevo svůj záměr hledat společné řešení a poskytnout jim reálnou hodnotu,“ vysvětluje Evers.

Nebojte se odmítnutí

Odmítnutí je v životě obchodníků na denním pořádku, nemusíte ale mít strach, že by obchodníci nezvládli plnit své cíle. Podle studie společnosti Pipedrive State of Sales and Marketing 2023/24 svých cílů loni dosáhlo 71 % obchodníků, což je o 19 % více než v roce 2022.

Kouzlo osobního přístupu

Někteří zákazníci sice dávají přednost digitální interakci, mnozí si ale stále přejí živý telefonický kontakt. „Moderní technologie a AI jsou silný nástroj pro odbavování rutinních úkolů, lepší porozumění potřebám zákazníků i podporu při práci, v obchodním procesu ale nedokážou nahradit skutečný osobní kontakt,“ dodává Evers. To potvrzuje i průzkum State of the Consumer 2024 od společnosti McKinsey. Namísto zařazování spotřebitelů do předem definovaných – a často zastaralých – škatulek by se společnosti měly zaměřit na mikrocílení, aby lépe porozuměly preferencím spotřebitelů.

„Řešením je hybridní přístup, který moderní technologie a osobní kontakt kombinuje. CRM platforma vybavená umělou inteligencí vám například pomůže udržet přehled o všech obchodních příležitostech a jejich aktuálním stavu, s e-mailingem nebo třeba reportováním, takže vám zbude více prostoru na přímý kontakt se zákazníky,“ doplňuje Evers.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

 

Průhledný fotovoltaický panel vyrábí elektřinu i na zemědělské půdě

Průhledný fotovoltaický panel je jiný než klasický panel na střechu, jak jej známe. Využívá se často například v moderní architektuře, zejména v prosklených fasádách kancelářských budov, kde může současně plnit funkci oken i zdrojů energie. Nově se používá pro agrovoltaiku.

Obří potenciál pro výrobu elektřiny na zemědělské půdě přináší nedávno schválená novela zákona o ochraně zemědělského půdního fondu.

Využívají se také ve sklenících, kde jejich částečná průhlednost umožňuje růst rostlin při současné produkci elektřiny. Zajímavou aplikací je i jejich využití v automobilovém průmyslu, například ve střešních oknech.

Spojuje průhlednost a schopnost vyrábět elektřinu

Průhledné (nebo také transparentní) fotovoltaické panely představují příklad moderní solární technologie, která dokáže skloubit dvě zdánlivě protichůdné vlastnosti – průhlednost a schopnost vyrábět elektřinu.

„Pozemek využitý pro výrobu energie zůstane v Zemědělském půdním fondu, v registru bude stále zapsán jako zemědělská plocha a může na něj být i nadále vyplácena dotace. Elektřinu pak může zemědělec využít sám pro vlastní spotřebu nebo ji dál prodávat. Klientům pomáháme s celým projektem fotovoltaiky od návrhu až po realizaci včetně zajištění dotací a následného servisu,“ říká Yveta Sammon, výkonná ředitelka společnosti SOMI, která průhledné panely dodává.

Selektivní absorpce světla

Fungování průhledných panelů je založeno na principu selektivní absorpce světla. Zatímco běžné solární panely zachycují a přeměňují na elektřinu široké spektrum slunečního záření, průhledné panely se zaměřují především na zachycení UV a infračerveného záření, přičemž velkou část viditelného světla propouštějí.

Konstrukce těchto panelů je tvořena několika tenkými vrstvami, včetně transparentních vodivých vrstev, nejčastěji z materiálu známého jako ITO (indium tin oxide). Klíčovou součástí je aktivní vrstva obsahující speciální polovodičové materiály, které dokážou přeměňovat světlo na elektrickou energii při zachování částečné průhlednosti.

Současná technologie průhledných fotovoltaických panelů dosahuje účinnosti mezi pěti až deseti procenty, což je méně než u tradičních neprůhledných panelů. Míra průhlednosti se může pohybovat od 20 do 70 procent v závislosti na konkrétním typu a použité technologii. I přes nižší účinnost představují tyto panely významný pokrok v oblasti solární energie, především díky možnosti jejich integrace do míst, kde běžné panely nelze použít.

Tato technologie stále prochází vývojem a výzkumem, přičemž vědci pracují na zvýšení její účinnosti při zachování nebo dokonce zvýšení průhlednosti. Představuje důležitý krok směrem k budovám, které budou energeticky soběstačné a zároveň architektonicky atraktivní.

Aktivní konverzaci od chatbota v e-shopu zatím nečekejte. Změna je ale za dveřmi

Naštvaní zákazníci, marginální dopad na prodeje a spousta zbytečně vykonávané lidské práce – i takto můžete dopadnout, když první kontakt se zákazníkem na e-shopu svěříte chatbotům. Revoluce v e-commerce je ale na obzoru a vyhlídky do budoucna jsou docela nadějné. Čeští vývojáři přicházejí s výrazným vylepšením.

Chatboti, na které dnes narazíte na internetu nejčastěji, jsou jen jednoduché odpovídací automaty. Jejich účelem není konverzace v plném významu toho slova, mají hlavně poskytovat uspokojivé reakce na nejčastější typy požadavků zákazníků, což jsou obvykle dotazy na stav objednávky či refundaci zboží. Zodpovídat otázky týkající se produktů nebo dokonce vést obchodní konverzaci je zatím nad jejich síly. „Nakupování na internetu je aktuálně velmi pasivní, e-shop je v podstatě trochu chytřejší produktový katalog. Nákupní zážitek má tak hodně daleko k tomu, když se Vám věnuje prodavač v kamenném obchodě a na základě Vašich konkrétních potřeb Vás zavede před poličku s produktem, který splňuje Vaše požadavky,“ popisuje Alex Karo, ze společnosti ROBOSALES.AI, která se zabývá vývojem softwaru pro e-shopy. Cílem by mělo být spojení předností obou způsobů nakupování. „Relevantní nákupní konverzace zkušeného prodavače a 24hodinová dostupnost denně kdekoli, což je zase přidaná hodnota nakupování na internetu,“ vysvětluje Alex Karo a přibližuje tak, jakým směrem se ve vývoji se svými spolupracovníky pohyboval.

Virtuální nákupní asistenti by si také neměli takříkajíc vymýšlet. Pokud umělá inteligence neumí zformulovat na základě dostupných informací uspokojivou odpověď, nezřídka se uchyluje mírně řečeno k fabulaci. „Je to už obecně známá věc. Na internetu najdete řadu důkazů usvědčujících například ChatGPT, nejužívanějšího chatbota, ze lži nebo přemrštěné fantazie. Naše platforma nic takového nedělá,“ potvrzuje Alex Karo s tím, že aktuálně se svým týmem dokončil a u prvních klientů nasazuje AI platformu ROBOSALES.AI, která by měla nakupování v e-shopech zákazníkům zase o něco zpříjemnit. „Chceme nabídnout aktivního AI prodejce, který bude schopen člověka celým nákupem provést, bude se ptát na otázky, navrhovat, argumentovat a prezentovat zboží a následně upravovat své návrhy podle zpětné vazby, kterou mu zákazník poskytne,“ vyjmenovává Alex Karo s tím, že už brzo bude možné vyhodnotit první zkušenosti zákazníků.

Autor textu: Václav Kodým

 

Exit mobile version