ASUS představil Copilot+ PC notebooky Vivobook S 15 a ProArt PZ13 s procesorem Snapdragon X Plus

Ultrapřenosné a odnímatelné modely zaměřené na tvůrce jsou prvními notebooky na světě, které využívají nový procesor Snapdragon X Plus a rozšiřují AI výkon na širší trh

HLAVNÍ VÝHODY

  • Po prvních ASUS Copilot+ PC nabízí ASUS nově také notebooky s osmijádrovým procesorem Snapdragon X Plus
  • ASUS Vivobook S 15 je ultratenký a lehký notebook v prémiovém stylu vybavený 15,6″ 3K ASUS Lumina OLED displejem a aplikací StoryCube využívající AI
  • Model ProArt PZ13 je všestranný a odolný 13palcový notebook s odnímatelným displejem určený pro aktivní tvůrce vybavený 3K dotykovou obrazovkou ASUS Lumina OLED a volitelně také stylusem ASUS Pen 2.0
  • Tyto exkluzivní notebooky s procesory Snapdragon X Plus se již začínají prodávat, a rozšiřují tak celosvětovou nabídku zařízení ASUS Copilot+ PC

ASUS uvedl dva notebooky Copilot+ PC – ASUS Vivobook S 15 a ProArt PZ13, které jsou vybaveny nedávno představeným osmijádrovým procesorem Snapdragon X Plus[1]. Tato nová zařízení představují významné rozšíření řady ASUS Copilot+ PC. Přinášejí revoluční platformu, která zajišťuje výdrž baterie až několik dní, bezprecedentní výkon a zážitky Copilot+ PC, které využívají AI a oslovují širší spektrum zákazníků.

Tyto nové modely jsou prvními notebooky, které využívají nejnovější platformu Snapdragon X Plus od Qualcomm Technologies. Díky této platformě jsou pokročilé AI funkce dostupnější než kdykoli předtím. Integrací tohoto nového výkonného procesoru demonstruje ASUS svůj závazek dodávat produkty, které zlepšují běžný život a produktivitu uživatelů. Osmijádrový procesor Qualcomm Oryon pohánějící platformu Snapdragon X Plus zajišťuje bleskovou odezvu a efektivitu. Integrovaný grafický procesor a podpora až tří externích monitorů garantují výjimečnou grafiku a pohlcující obraz. Srdcem osmijádrového procesoru Snapdragon X Plus je ohromující výpočetní výkon AI 45 TOPS NPU se špičkovým výkonem na jeden watt. V kombinaci s významným pokrokem v oblasti konektivity platformy posune produktivitu v ultrapřenosných zařízeních s dlouhou výdrží baterie na novou úroveň. Všestranné funkce této platformy umožňují transformativní zážitky, ať už jde o vytváření prezentací na cestách nebo streamování videa.

Globální logistická síť společnosti ASUS zajišťuje, že tyto nové Copilot+ PC notebooky jsou snadno dostupné zákazníkům po celém světě. Uvedením těchto cenově dostupných novinek s procesorem Snapdragon X Plus zpřístupňují společnosti ASUS a Qualcomm Technologies špičkové technologie a výhody výpočetní techniky využívající AI více uživatelům.

V návaznosti na květnové uvedení modelů ASUS Copilot+ PC na trh představují notebooky ASUS Vivobook S 15 a ProArt PZ13 další evoluci na poli ultrapřenosných notebooků a notebooků zaměřených na tvůrce.

ASUS Vivobook S 15

ASUS Vivobook S 15 je navržen pro maximální mobilitu. Vyznačuje se celokovovým tělem tenkým 14,7 mm a hmotností 1,42 kg, minimalistickým designem a prémiovým logem gravírovaným pomocí CNC. Baterie s kapacitou 70 Wh zajistí více než 19 hodin provozu a podporuje rychlé nabíjení a funkci ASUS USB-C Easy Charge. Nechybí jednozónová RGB podsvícená klávesnice, speciální klávesa Copilot pro okamžitý přístup k AI nástrojům – včetně Copilot, Live Captions a Cocreator – ani velký touchpad s intuitivním ovládáním pomocí gest. Obsahuje také inovativní aplikaci StoryCube využívající AI, která umožňuje uživatelům realizovat jejich tvůrčí ambice. Konektivitu zajišťují dva porty USB4, USB 3.2, HDMI 2.1, slot pro microSD kartu a WiFi 7 s rychlostí až 5,8 Gb/s. 15,6palcový displej ASUS Lumina OLED s rozlišením 3K a obnovovací frekvencí 120 Hz, 100% barevným gamutem DCI-P3 a audiem Dolby Atmos přináší výjimečné audiovizuální zážitky, které uživatelé ocení během práce a i při konzumaci zábavy.

ProArt PZ13

Model ProArt PZ13 je lehký notebook s odnímatelným displejem, který váží 0,85 kg a je tenký jen 9 mm. Je určen pro tvůrce, kteří často cestují, a proto nabízí krytí IP52 a odolnost vojenského standardu. Tento Copilot+ PC notebook přináší novou úroveň AI s vylepšeným zabezpečením, rychlostí a možnostmi personalizace. Je vybaven dvěma porty USB4 a čtečkou SD karet. Baterie s kapacitou 70 Wh umožňuje delší používání mimo dosah elektrické zásuvky, např. až 21 hodin přehrávání videa ve Full HD rozlišení. Dotykový displej ASUS Lumina OLED s 3K rozlišením podporuje psaní stylusem a nabízí kvalitní obraz s certifikací Pantone Validated a poměrem stran 16:10. Model ProArt PZ13 obsahuje nástroje využívající AI, jako jsou StoryCube pro správu zdrojů či ProArt Creator Hub pro optimalizaci pracovních postupů. Notebook se dodává s předplatným nástroje CapCut na šest měsíců, který nabízí bohaté funkce pro úpravu videa pro tvůrce všech úrovní.

Dostupnost a ceny

ASUS Vivobook S 15 (S5507) lze ode dneška objednat za cenu od 25.490, – vč. DPH a ASUS ProArt PZ13 za cenu od 35.990, – vč. DPH, a to po celém světě na webových stránkách ASUS.com. Další informace získáte u lokálního zástupce společnosti ASUS.

 

Stránka ASUS Vivobook S 15: https://www.asus.com/laptops/for-home/vivobook/asus-vivobook-s-15-s5507/

Stránka ProArt PZ13: https://www.asus.com/laptops/for-creators/proart/proart-pz13-ht5306/

ASUS Global Facebook: https://www.facebook.com/asus

ASUS Global X (Twitter): https://www.x.com/asus

O značce ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který nabízí nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, a poskytuje skvělé zážitky, které zlepšují život lidí na celém světě. Díky týmu 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je společnost světově proslulá tím, že neustále inovuje současné technologie. Společnost ASUS, která se trvale umisťuje v žebříčku Fortune nejobdivovanějších společností světa, se rovněž zavázala zachovat úžasnou budoucnost. Cílem je vytvořit uhlíkově neutrální firmu, která urychlí posun k oběhovému hospodářství a jejíž odpovědný dodavatelský řetězec vytvoří sdílenou hodnotu pro každého z nás.

FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence

  1. Snapdragon je ochranná známka nebo registrovaná ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated. Snapdragon je produkt společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností.

Tlak cirkulární ekonomiky mění český obalový průmysl

Český obalový průmysl prochází dynamickou proměnou, protože se musí přizpůsobit novým regulacím a rostoucím požadavkům na udržitelnost. Tento sektor, klíčový pro mnohá průmyslová odvětví, čelí zásadním změnám, které budou mít dlouhodobý dopad na jeho ekonomiku a strukturu.

Nové regulace, jež mají za cíl snížit množství odpadu a podpořit recyklaci, budou mít významný a dlouhodobý dopad na výrobu obalů u nás i ve zbytku Evropy. Evropská unie plánuje například do roku 2030 dosáhnout u plastových obalů 50% míry recyklace.[1] Balíček opatření EU pro cirkulární ekonomiku navíc ukládá firmám povinnost označovat obaly informacemi o jejich recyklovatelnosti a usiluje o ukončení používání jednorázových plastových obalů do roku 2040.

Obalový průmysl se tak dostává pod značný tlak. „Přechod na cirkulární ekonomiku přináší významné výzvy, zejména pokud jde o redesign balení, aby splňovalo nové standardy recyklovatelnosti a zavedení udržitelnějších materiálů,“ komentovala marketingová specialistka Jenny Stanley, která pracuje s firmami z oboru obalového průmyslu.[2]

Recyklát v nových obalech

V Česku začne brzy platit nový zákon o obalech, který přinese přísnější normy pro recyklovatelnost materiálů a rozšíření systému zálohování. Podle návrhu Ministerstva životního prostředí budou od roku 2030 muset výrobci zajistit, aby minimálně 30 % obsahu nově vyráběných plastových obalů bylo z recyklovaného materiálu.

To bude vyžadovat nejen změny v návrhu obalů, ale i investice do moderních recyklačních technologií. „Bude kladen větší důraz na design obalů, který usnadní jejich recyklaci. To zahrnuje tříditelné a recyklovatelné materiály, snadno oddělitelné komponenty a jasné označení pro spotřebitele, jak obaly správně třídit,“ popisuje Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba a organizátorka soutěže Obal roku.

Investice a náklady

Přechod k udržitelnějším obalovým materiálům a systémům už nyní představuje velkou finanční zátěž, zejména pro menší společnosti. „Firmy musejí najít prostředky na vývoj nových produktů, úpravu výrobních linek a implementaci efektivních recyklačních systémů,“ upozorňuje Marie Pomykalová, Head of Operations společnosti Bibby Financial Services, která se specializuje na financování malých a středních podniků.

Inovace podpoří konkurenceschopnost

Přísnější environmentální normy mohou na druhou stranu vytvořit příležitosti pro inovace a náskok před konkurencí. Společnosti, které dokážou efektivně reagovat na nové požadavky, mohou získat významnou výhodu na trhu. „Zatímco krátkodobě mohou tyto investice představovat finanční zátěž, dlouhodobě mohou přinést konkurenceschopnost a otevřít nové trhy, zejména v segmentu ekologicky orientovaných produktů,“ dodává Marie Pomykalová.

Na trhu se už nyní více prosazují technologie, jako jsou biologicky rozložitelné materiály nebo inteligentní obaly, které mohou monitorovat kvalitu produktu.

Budou potřeba i změny v dodavatelských řetězcích. „Výrobci budou muset spolupracovat s dodavateli a partnery v celém řetězci, aby zajistili udržitelnost od výroby až po likvidaci. To může zahrnovat zpětný odběr použitých obalů a jejich opětovné využití,“ doplnila Iva Werbynská.

Spotřebitelé chtějí ekologické produkty

Legislativní změny přicházejí ruku v ruce s proměnou spotřebitelských preferencí. Lidé se o problematiku recyklace více zajímají a v obchodech dávají přednost ekologickým variantám. „Udržitelnost obalů se stává klíčovým faktorem při rozhodování spotřebitelů o nákupu. Mnozí lidé jsou ochotni zaplatit více za produkty s obaly, které jsou recyklovatelné, biologicky rozložitelné nebo vyrobené z recyklovaných materiálů,“ potvrzuje Jenny Stanley.

Nové regulační požadavky a rostoucí povědomí veřejnosti o environmentálních otázkách povedou k tomu, že podniky budou muset vynaložit více úsilí na transparentní komunikaci o svých environmentálních praktikách. Evropské komise v souvislosti s tím mluví o zavedení přísnějších kontrolních mechanismů, jež zajistí dodržování nových pravidel a standardů. To bude na jednu stranu znamenat další administrativní zátěž pro firmy, na druhou stranu zlepšení kvality recyklačních procesů a celkovou efektivitu obalového systému.

Evropský den recyklace baterií: Baterie menší než zrnko soli a další nečekaná fakta ze světa baterií

Mobilní telefony, notebooky, dálkové ovladače nebo třeba dětské hračky. Co mají společného? Všechny tyto přístroje pohánějí baterie. Akumulátory jsou dnes všudypřítomné, přesto o nich většina lidí ví jen velmi málo. Ať už jde o jejich správnou likvidaci nebo třeba o jejich využití ve vesmíru. Víte například, proč nesmějí baterie do podpalubí letadel nebo jaké baterie používají astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici? Při příležitosti Evropského dne recyklace baterií vám v tomto článku přinášíme několik zajímavostí.

Evropský den recyklace baterií, který připadá na 9. září, byl zaveden s cílem zvýšit povědomí o důležitosti recyklace baterií a akumulátorů. Vznikl z iniciativy evropské asociace EUCOBAT a upozorňuje na environmentální a zdravotní rizika spojená s nesprávnou likvidací baterií.

Věděli jste, že… baterie vyhozená do koše může způsobit požár

Správná likvidace baterií není jen otázkou ochrany životního prostředí, ale i naší bezpečnosti. Baterie obsahují nebezpečné látky, jako jsou těžké kovy a chemikálie, které mohou znečistit půdu i vodu. „Odpadní baterie a akumulátory rozhodně nepatří do komunálního odpadu, je třeba je ekologicky zlikvidovat. Stačí je odevzdat na jednom z mnoha sběrných míst, která najdete po celé České republice, typicky v obchodech, na úřadech i jiných veřejných prostorách, kde se nachází speciální kontejnery na vyřazené baterie,“ říká Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice. Češi v loňském roce odevzdali do kolektivního systému REMA Battery bezmála 580 tun vysloužilých baterií a akumulátorů. Díky recyklaci tohoto množství odpadních baterií se podařilo snížit produkci CO2 o 91 tun, ušetřit 107 tisíc litrů vody nebo uspořit 361 GJ elektrické energie.

Přestože míra baterií odevzdaných k recyklaci meziročně dlouhodobě stoupá, celkově se ke správné recyklaci dostane jenom 65 % baterií. Ostatní skončí nejčastěji v komunálním odpadu, kde mohou na třídicích linkách způsobit požár či explozi. „Proto je důležité, aby se do šíření osvěty zapojilo, co nejvíce lidí. Pomůže, když budeme o možnostech recyklace a ochraně životního prostředí vzdělávat i své okolí, zdůrazňuje Tomáš Pešek.

Věděli jste, že… baterie může být menší než zrnko soli

Když se řekne baterie, většina lidí si představí klasické tužkové. Ale věděli jste, že existují i baterie menší než zrnko soli? Vědci v německé Saské Kamenici vyvinuli mikroskopickou baterii, která má průměr jen několik mikrometrů a mohla by tak pohánět medicínské čipy uvnitř lidského těla.[1]

Na druhé straně spektra najdeme největší baterii světa, která se staví v Maine v USA. Projekt společnosti Form Energy pojme neuvěřitelných 8 500 MWh a do provozu by měl být uveden v roce 2028. Tento obrovský akumulátor bude udržovat zásobu energie pro celou Novou Anglii, která je momentálně závislá na fosilních palivech.[2] V České republice vlastní největší baterii skupina ČEZ. Nachází se ve Vítkovicích a svým výkonem 10 MW dokáže pokrýt spotřebu přibližně 1 300 domácností.

Věděli jste, že… baterie nesmějí do podpalubí letadel

Baterie, zejména ty lithiové, jsou považovány za nebezpečný náklad a nesmějí být přepravovány v podpalubí letadel. Důvodem je riziko samovznícení, které může nastat při poškození nebo zkratu baterie. „Lithiové baterie mají vysokou energetickou hustotu, což znamená, že obsahují velké množství energie na malém prostoru. Pokud dojde k narušení jejich struktury, může to vést k rychlému uvolnění tepla a vznícení,“ vysvětluje Tomáš Pešek. Proto tyto baterie smějí pouze do příručních zavazadel, kde mohou být v případě požáru rychle uhašeny. U většiny leteckých společností navíc platí, že lze přepravovat jen baterie s kapacitou do 100 Wh.

Věděli jste, že… ve vesmíru se používají atomové baterie

Baterie jsou také nezbytnou součástí vesmírných misí. Používají se například na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), kde poskytují energii pro životně důležité systémy během doby, kdy stanice prochází stínem Země
či jiných planet a nemůže čerpat energii ze slunečních panelů. Vesmírné baterie musejí být extrémně spolehlivé a odolné vůči radiaci i teplotním výkyvům.

Pro sondy mířící mimo oběžnou dráhu Země jsou solární panely neúčinné, protože intenzita slunečního světla klesá s rostoucí vzdáleností. Jako alternativní zdroj energie se astronautům osvědčila technologie radioizotopového termoelektrického generátoru (RTG), který je lehký, spolehlivý a poskytuje dlouhodobý výkon. Tento typ atomové baterie se ukazuje jako ideální pro dlouhé vesmírné mise.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Battery nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými přenosnými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Battery působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese https://www.remabattery.cz.

  1. https://www.tu-chemnitz.de/tu/pressestelle/aktuell/11109/en
  2. https://www.canarymedia.com/articles/long-duration-energy-storage/form-energy-set-to-build-worlds-biggest-battery-in-maine#new_tab

Magenta Moments od T-Mobile slaví 1 rok a 1 milion zákazníků

Program Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile slaví v září 1 rok od spuštění a společně s tím i další milník – přes 1 milion registrovaných zákazníků. Při této příležitosti si operátor přichystal nové nabídky od partnerů i soutěže o exkluzivní ceny. Část z nich najdou v aplikací už nyní, další budou přibývat v průběhu narozeninového měsíce září.

Za uplynulý rok si uživatelé v aplikaci vyzvedli téměř 2,5 milionů voucherů z nabídky od 240 partnerů, od malých kaváren až po mezinárodní společnosti. Už od spuštění programu mohou využívat dlouhodobé výhody společnosti CineStar 1+1 lístek do kina každé úterý. Od Bageterie Boulevard mohli ochutnat téměř každý měsíc jinou zvýhodněnou bagetu. Ta úplně nejoblíbenější nabídka patřila Boxu pro dvě osoby, a proto se brzy znovu objeví v aplikaci i s magentovou limonádou.

Nyní mohou čerpat například 20% slevu od Samsungu na vybrané spotřebiče a elektroniku, dále výhody jako plechovky Red Bull na prodejnách T-Mobile nebo slevu 25 % na Pizza Hut. Své štěstí si pak mohou vyzkoušet se stíracím losem o plyšovou magentovou gorilu nebo v soutěži o zájezd na Kostariku pro dvě osoby, kde stačí jen správně odpovědět na otázku v aplikaci. Na své si přijdou také fanoušci filmů. Každé úterý mají možnost s Magenta Moments získat 1+1 vstupenku zdarma v kinech CineStar po celé České republice a k tomu mít i slevu na občerstvení. Připraveny jsou i reprízy největší filmových hitů z posledního období jako Oppenheimer, Tlapková patrola, Top Gun: Maverick, Duna: Část druhá a další.

Jeden milion uživatelů je pro nás opravdu důvod k oslavě, ale vnímáme to i jako velký závazek vůči našim zákazníkům. Obrovskou zásluhu na tom mají i naši partneři, kteří do toho s námi odvážně šli a za to jim moc děkujeme. Během celého roku jsme přinášeli stále něco nového, ať už to byly nabídky šité na míru, soutěže nebo zábavné gamifikace v aplikaci. Pozitivní zpětná vazba je pro nás ohromnou motivací a těšíme se, kam Magenta Moments posuneme v dalším roce,“ uvádí Daniela Bednářová, segmentová manažerka ve společnosti T-Mobile.

Magenta Moments je především o zážitcích a těch si zákazníci užili o prázdninách opravdu hodně. Red Bull Showrun přinesl možnost setkání s legendou Formule 1 Davidem Coulthardem a šanci prohlédnout si závodní monopost Red Bull Racing v centru Prahy na vlastní oči. V oblasti hudby se soutěžilo o lístky na Colours of Ostrava a mezinárodní festivaly jako slovenský LOVESTREAM, maďarskou INOTU a Lollapolloozu v Berlíně. Celkem si hudební fanoušci vyzvedli 155 vstupenek na 6 festivalů. Nechyběly soutěže ani pro ty sportovní, kterých se v soutěži o 3 000 fotbalových míčů zapojilo přes 50 000. Během září se v aplikaci objeví také novinky od Costa Coffee, oblíbené magentové pánve od Remosky a mnoho dalšího.

Revolut se zaměřuje na business bankovnictví a spouští Revolut BillPay v době, kdy globální roční tržby přesáhly 500 mil. $

  • Globální tržby Revolut Business nyní přesahují 500 milionů $, přičemž měsíční objemy transakcí dosahují v Česku 196 miliónov $ (+130% vs 2024).
  • Revolut Business každý měsíc nabírá v průměru více než 20 000 firem, přičemž na platformě jsou stovky tisíc aktivních firem.
  • V návaznosti na této skutečnosti, Revolut intenzivně investuje do inovativních produktů a dnes oznamuje spuštění Revolut BillPay.
  • Tato zpráva přichází po expanzi Revolut Business do Singapuru minulý měsíc, čímž se celkový počet aktuálních trhů zvýšil na 40.

Revolut, globální fintech s více než 45 miliony zákazníků po celém světě, dnes oznámil, že se zaměřuje na své business bankovnictví, protože globální roční výnosy z business-to-business (B2B) nabídky Revolut Business přesáhly 500 milionů $. V Česku dosáhl měsíční objem zpracovaných transakcí 196 miliónov $ (+130% vs 2023).

Tato zpráva přichází v době, kdy Revolut pokračuje v rozšiřování své působnosti po celém světě spuštěním Revolut Business v Singapuru – zjednodušuje procesy globálním podnikům se singapurskými operacemi a představuje technologicky nové bankovní možnosti na trhu, na který nemají dostatečné služby klasických bank. Tento krok zvyšuje celkový počet trhů, na kterých Revolut Business působí, na celkových 40. Tento zrychlený růst bude pokračovat, protože Revolut Business každý měsíc zapojuje více než 20 000 firem, které se připojují ke stovkám tisíc aktivních podniků.

Na základě této skutečnosti spouští Revolut dnes novou službu Revolut BillPay, aby dále uspokojil rostoucí poptávku po lepším business bankovnictví. Revolut BillPay je integrován s hlavními účetními softwary, včetně QuickBooks, Xero a FreeAgent, a je navržen tak, aby šetřil čas při správě a placení účtů dodavatelům ve více než 150 destinacích v několika snadných krocích. Firmy mohou minimalizovat své manuální úsilí, těžit z kontroly výdajů a pravidel schvalování a získat úplný dohled nad svými operacemi, tím jim zbyde čas pro obchodní růst.

Další inovace našich produktů se budou týkat 4 klíčových oblastí:

  • Bankovnictví: Revolut Business pomáhá firmám proniknout na nové trhy a ušetřit za převody peněz ve více než 150 zemích. Jen v letošním roce jsme zavedli na řadě evropských trhů tuzemské IBANy, díky nimž jsou tuzemské platby ještě plynulejší, a pokračujee v budování hlubších integrací a platebních metod na tuzemských trzích.
  • Platby: Revolut Business představil Push-to-Card, jednoduchý způsob, jak mohou firmy platit tuzemským i zahraničním zákazníkům a dodavatelům jako místní, a to globálně a během několika minut – podporováno je 78 zemí a více než 50 měn. Firmy potřebují pouze číslo karty (a jméno), zatímco uživatelé mohou automaticky využít devizové kurzy Revolutu pro mezinárodní platby.
  • Akvizice: Prodejci po celém světě používají Revolut Pay k přijímání plateb od významných zákazníků, jako jsou Aer Lingus, Kiwi, French Connection a Dermalogica. Aby Revolut mohl i nadále uspokojovat rychle rostoucí poptávku, ještě více rozšíří možnosti přijímání plateb spuštěním platebního terminálu pro větší podniky.

James Gibson, ředitel Revolut Business, říká: „Díky našim zkušenostem s retailovou aplikací, roste Revolut Business rychle. V posledním roce jsme udělali obrovský pokrok v naší misi stát se jedničkou v oblasti automatizace financí pro firmy a nedávno jsme náš produkt uvedli na trhu v Singapuru. S podporou obrovského množství zákazníků, jejichž počet stále narůstá, zdvojnásobujeme B2B a jsme připraveni přinést revoluci v bankovnictví do ještě více firem po celém světě.“

Od svého spuštění v roce 2017 Revolut Business pokračuje ve vývoji inovací a přidává do své platformy řadu různých nástrojů a funkcí v souladu s vyvíjejícími se potřebami firem. Tím se pro ně stává komplexní platformou, která nabízí vše, co potřebují.

O Revolut Business

Revolut Business je automatizovaná finanční platforma pro firmy, která pomáhá start-upům, scale-upům a jiným podnikům přijímat a provádět platby po celém světě, směňovat peníze za výhodné kurzy a spravovat firemní výdaje.

Naším posláním je být platformou pro správu veškerých firemních financí. Služba byla spuštěna v roce 2017 a dnes se na Revolut Business spoléhají stovky tisíc firem, kterým slouží jako platforma pro jejich podnikání a růst. Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.revolut.com/business/.

Star Wars Outlaws, Spectre Divide a další hry nabízejí DLSS už do vydání

Meta 600 her a aplikací s podporou RTX technologií byla pokořena nedávno. Ale každý týden na tento seznam přibývají nové tituly. A ani tento není výjimkou:

Spectre Divide, taktická střílečka 3v3 vychází dnes s DLSS Super Resolution. Nabízí inovativní taktickou akci využívající systém Duality, který umožňuje hráčům ovládat dvě těla v reálném čase, což otevírá nové taktické možnosti. Ideální kombinaci pro rychlé souboje představují GeForce RTX řady 40 a monitor s podporou G-SYNC.

Gori: Cuddly Carnage je akční bojovka s chlupatým kočičím hrdinou Gorim a mluvícím hoverboardem jménem F.R.A.N.K. v hlavních rolích. Surrealistický svět i spoustu vynalézavě násilné akce po grafické stránce vylepší ray tracingové efekty a výkon navíc dodá opět DLSS Super Resolution.

Supermoves od Makea Games jdou v podpoře navyšování výkonu pomocí AI o krok dál a nabídnou DLSS 3 s funkcí Frame Generation. Snímky navíc se budou v této svižné parkurové show opravdu hodit hned v několika herních režimech: Bomb Tag, Rising Tide a Royale pro 40 hráčů.

Star Wars™ Outlaws sice vyšli před pár dny, ale a majitelům GeForce RTX mají rozhodně co nabídnout, jak demonstruje nový trailer. Grafickou stránku hry vylepšuje Ray tracing a hlavně RTXDI. V kombinaci s NVIDIA DLSS 3.5 umožňující využít funkci Ray Reconstruction pro potlačení šumu a vylepšení kvality ray tracingových efektů se hráči mohou těšit na parádní ztvárnění různých zákoutí daleké galaxie. Nechybí ani podpora NVIDIA Reflex, DLSS Super Resolution a pro majitele GeForce RTX řady 40 opět nechybí DLSS Frame Generation.

Do 19. září je stále možné získat akční bundle se standardní edicí Star Wars Outlaws při koupi vybraných GeForce RTX řady 40 a herních PC nebo notebooků s nimi u partnerů akce. Výčet modelů zahrnuje: GeForce RTX 4090, 4080 SUPER, 4080, 4070 Ti SUPER, 4070 Ti, 4070 SUPER a 4070, případně GeForce RTX 4090 Laptop, RTX 4080 Laptop nebo RTX 4070 Laptop.

Inovace pro e-shopy. Čeští prodejci mohou nabízet platby šestimístným kódem, zatím jen na Slovensku

Slovenská Tatra banka dokončila implementaci systému BLIK a začala jej nabízet svým klientům. Uživatelé aplikace VIAMO od Tatra banky budou mít jako první k dispozici pohodlnou, rychlou a bezpečnou online platbu pomocí šestimístného kódu. Tato funkce Slovákům usnadní placení z mobilních telefonů. Díky partnerství se společností PayU, předním středoevropským poskytovatelem online platebních řešení, začaly akceptovat platby přes BLIK již první e-shopy.

BLIK vstoupil na slovenský trh fúzí se společností VIAMO v roce 2023. V předchozích měsících podepsala Tatra banka jako první instituce smlouvu o zapojení do systému BLIK a nyní dokončila jeho implementaci. Platba pomocí BLIK je dostupná v aplikaci Tatra banka VIAMO a funguje na principu potvrzovaní online plateb šestimístným kódem. Po jeho zadání se uživatelům zobrazí všechny detaily transakce, které klient v aplikaci autorizuje PIN kódem. Tento způsob platby je nejen pohodlný a rychlý, ale především bezpečný.

Společnost PayU se zároveň stala prvním poskytovatelem online platebních řešení, jež nabízí BLIK jako platební metodu pro e-shopy působící na Slovensku. Čeští obchodníci, kteří působí na Slovensku a používají platební bránu PayU, mohou nyní nabízet tento způsob platby svým slovenským zákazníkům:

  • „Spolupráce se společností BLIK na polském trhu přináší již několik let vynikající výsledky, a proto jsme rádi, že můžeme toto partnerství rozšířit a podpořit tím slovenskou e-commerce. Možnost platby prostřednictvím BLIK pro klienty Tatra banky je reakcí na rostoucí poptávku po pohodlných a bezpečných platebních metodách. Vidíme, že spotřebitelé stále častěji volí inovativní řešení, která zjednodušují nakupování na internetu, a naše role v zajišťování hladkého průběhu a spolehlivosti transakcí je klíčová,“ říká Martin Prunner, Country Manager PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Platební systém BLIK je na trhu od roku 2015 a funguje v rámci mobilních aplikací bank, což uživatelům zaručuje nejvyšší úroveň bezpečnosti. Za tuto dobu se stal lídrem v oblasti bezhotovostních plateb v Polsku. V současné době je k dispozici téměř ve všech polských bankách a aktivně ho využívá téměř 17 milionů uživatelů.

  • „Za posledních deset let dosáhla společnost BLIK na polském trhu obrovského úspěchu a získala si důvěru milionů uživatelů. Jsem přesvědčen, že toto platební řešení zaujme i Slováky, kteří ocení pohodlí, rychlost a bezpečnost plateb v e-shopech,“ říká Lubo Požgay, generální ředitel BLIK SK. „Momentálně intenzivně pracujeme na implementaci systému i v dalších bankách,“ dodává Lubo Požgay.

BLIK SK je mobilní platební systém, který uživatelům umožňuje rychle, pohodlně a bezpečně provádět online transakce. Na vývoj systému dohlíží společnost Polski Standard Płatnosci (PSP). PSP neustále rozšiřuje možnosti BLIK, aby byl systém pro své uživatele co nejpřínosnější.

Skoncujte s nepřehlednými úložišti a vsaďte na digitální archiv

Stalo se to asi každému, kdo podniká – stoprocentně víte, že informace, kterou potřebujete obratem dodat úřadům nebo klientovi, je obsažena v některém starším dokumentu. Dokonce znáte jeho název i klíčové slovo, podle něhož jej v úložišti vyhledat. Přesto se to nedaří a vás napadne, že je čas na konsolidaci. Řešením pro vás může být digitální archiv, díky kterému rychle vyhledáte každý podklad, zajistíte plynulý chod firmy, a navíc vyhovíte celé řadě nároků, které podnikatelům ukládá v oblasti archivace zákon.

Papír versus nuly a jedničky

V každém podnikání přijde čas, kdy dokumenty svým množstvím přesáhnou schopnost se v nich přirozeně orientovat a tvrdě popřou známé rčení, že „… inteligent zvládne chaos“. V případě, že pracujete s množstvím papírových dokumentů, je digitalizace cestou, jak zajistit přehled a dohledatelnost jednotlivých dokumentů a jejich dostupnost včetně řízení práv přístupu. Zároveň je i příležitostí, jak ušetřit skladové prostory a také zachovat čitelnost listin, které degradují, pokud je nemáte uloženy v prostorách s řízeným prostředím. Zvláště u dokumentů, jež musíte archivovat několik let, počínaje evidenčními listy zaměstnanců (tři roky) přes účetní doklady (pět let) až po mzdové listy (45 let), může být nečitelnost, poškození, nebo dokonce zničení značným problémem. Převodem do digitální podoby vám právě tato starost o fyzickou existenci dokumentů zcela odpadne. A nemáte-li momentálně kapacitu (personální nebo finanční) převést do digitální podoby „minulost“ vaší společnosti, můžete přechod k bezpapírovému archivu zahájit s dokumenty aktuálními. Již toto rozhodnutí vám do budoucna přinese úsporu prostoru i financí.

Dokument archivovaný versus zálohovaný

I malá firma má dnes svoje místo, kam centrálně ukládá elektronické dokumenty. Častou chybou je ovšem domněnka, že jde o dostatečné řešení i v případě například daňové kontroly. „Musíme si uvědomit, že záloha dokumentů není totéž co archivace dokumentů, tak jak ji požaduje dnešní legislativa. Elektronický dokument musí splňovat řadu kritérií. Jedním z nich je třeba jeho neměnnost či původnost. I když lze archivování dokumentů zajistit na běžných cloudových úložištích, jejich funkcionalita v tomto ohledu není nativní. Tu nabízí digitální archiv, který je navíc schopen automaticky zajišťovat platnost a ověřitelnost elektronických podpisů po celou dobu archivace dokumentu,“ říká Martin Vondrouš, business development manager společnosti Software602, která se dlouhodobě zaměřuje na digitalizaci procesů a dokumentů ve firmách i státní správě. Stojí například za více než 13 miliony digitálně podepsaných dokumentů v roce 2023.

Základním požadavkem na elektronický dokument (originální nebo papírový, konvertovaný do elektronické podoby), který archivujeme, je zachování jeho čitelnosti, věrohodnosti původu a neporušitelnosti obsahu. To znamená, že dokument musí být opatřen elektronickým podpisem nebo pečetí s elektronickým časovým razítkem. Tyto zabezpečovací prvky pak prokazatelně garantují původnost dokumentu, čas jeho vzniku, legální rámec a zajistí také jeho integritu. Tím to ovšem nekončí, protože technická platnost časového razítka je pět let. Je tedy vhodné se o dokument starat v rámci dlouhodobé archivace a zajistit jeho dlouhodobou platnost a ověřitelnost.

Archiv versus úložiště

Digitální archiv oproti běžným úložištím nabízí nástroje, které automaticky zajistí, že uložený dokument splní náležitosti požadované zákonem s ohledem na dlouhodobou archivaci. Například nástroje Sofa a Formflow od Software602 pracují s tzv. aktivní péčí. Při uložení do archivu dokument opatří všemi legislativními náležitostmi a následně hlídají platnost el. podpisů či pečetí včetně obnovy časového razítka, skartační lhůty apod. V elektronickém archivu od Software602 je navíc možné fulltextově vyhledávat podle klíčových slov, doby vzniku, podpisovatele, data podpisu a řady dalších metadat. „Náš elektronický archiv neslouží pouze pro dlouhodobou archivaci, funguje i jako centrální úložiště, na které lze navázat další nástroje, jako jsou elektronický podpis vybraných souborů, kompletní HR agenda a podobně,“ doplňuje Martin Vondrouš.

Digitální archiv představuje možnost, jak uchovat všechny dokumenty na jednom místě a postupně jeho funkcionalitu využít pro další firemní procesy. Jedním z nich je třeba oběh interních dokumentů. V digitálním archivu si můžete snadno ověřit, zda všichni zaměstnanci přečetli důležitá bezpečnostní nařízení. Každý z nich pak může seznámení s obsahem dokumentu potvrdit i digitálním podpisem.

O Software602

Software602, a.s., je česká akciová společnost založená v roce 1991 autory textového editoru Text602. Primárně se zabývá vývojem, prodejem licencí a implementací softwarových produktů a služeb pro digitalizaci procesů s elektronickým podpisem a archivací pro firmy i státní správu. Ke klientům Software602 mimo jiné patří společnosti Metrostav, McDonald’s, Rohlik.cz i celá řada veřejných institucí. Klíčovými referenčními projekty Software602 určenými pro orgány státní správy jsou především ePortal, Datová schránka a Czech POINT. Více informací je k dispozici na www.602.cz.

Fortinet přináší bezkonkurenční flexibilitu a jednoduchost s novými vylepšeními svého řešení SASE

Nová suverenita SASE a inteligentní integrace generativní umělé inteligence dokazují závazek Fortinetu k inovacím svého SASE řešení

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila nové rozšíření svého robustního jednotného řešení SASE o suverenitu dat a generativní umělou inteligenci (GenAI). Fortinet Unified SASE zajišťuje kompletní integraci mezi řešením Fortinet Secure SD-WAN a cloudově poskytovaným security service edge (SSE) pod jedinou konzoli pro bezproblémovou správu, vizibilitu a zabezpečení. Nové aktualizace podporují vizi společnosti Fortinet poskytovat zákazníkům komplexní a vysoce flexibilní jednotné řešení SASE.

„Mnoho poskytovatelů dnes nabízí roztříštěné možnosti SASE a nazývají je sjednoceným SASE. Fortinet je jediným dodavatelem s jednotným řešením SASE spojeným jedním datovým úložištěm, jedním operačním systémem a zabezpečením řízeným umělou inteligencí, které také nabízí zákazníkům bezkonkurenční flexibilitu nasazení. Nejenže zprostředkováváme skutečně integrované řešení, ale také přidáváme větší flexibilitu a jednoduchost se zavedením suverénního SASE a nových generativních funkcí umělé inteligence,“ říká John Maddison, marketingový ředitel ve společnosti Fortinet.

Hybridní sítě vyžadují skutečně jednotné řešení SASE

Většina dnes dostupných řešení SASE je fragmentovaná, což znamená, že vyžadují mnoho konzolí pro správu a agentů a zároveň poskytují jen omezenou vizibilitu a vynucování bezpečnosti. Takové složité provedení je nákladné na údržbu a vytváří mezery v zabezpečení. Společnost Fortinet je jedinečná ve své schopnosti vytvořit jednotné řešení SASE, které je poháněno jediným operačním systémem, konzolí pro správu, agentem pro zabezpečení koncových bodů, úložištěm, a zároveň skutečně integruje SD-WAN a SSE. Fortinet Unified SASE poskytuje všechny základní funkce SASE, nejflexibilnější konektivitu v oboru (včetně přístupových bodů a switchů) a inteligentní integraci umělé inteligence s jednotnou správou, end-to-end monitoringem digitálních zkušeností (DEM) a důsledné prosazování zero-trust bezpečnostní politiky, a to jak v lokálním prostředí, tak v cloudu.

Význam flexibilní konektivity: suverenita SASE

Podle společnosti Gartner® „zákazníci stále více požadují další možnosti pro suverenitu dat a cloudu, včetně toho, kam je provoz směrován, kde je kontrolován a kde jsou ukládány protokoly.“ To platí zejména pro organizace působící ve vysoce regulovaných oborech s citlivými daty, jako jsou finance, vláda a zdravotnictví. Nové řešení Fortinet Sovereign SASE poskytuje komplexní možnost poskytování SASE, které umožňuje organizacím udržovat kontrolu nad inspekcemi a logy. To zajišťuje robustní ochranu dat a jejich soulad, a zároveň nabízí větší bezpečnost a flexibilitu velkým podnikům a poskytovatelům služeb.

S Fortinet Sovereign SASE mohou zákazníci určovat, kam jsou jejich data směrována a kde dochází k bezpečnostním kontrolám – jestli do datového centra vlastněného společností Fortinet, partnerem, nebo zákazníkem, a zároveň zajistit, aby byl jejich provoz chráněn všemi bezpečnostními nástroji společnosti Fortinet.

FortiAI pro SD-WAN přináší sílu GenAI do Unified SASE

GenAI se ukázal být kritickým nástrojem pro podporu zaměstnanců IT a kybernetické bezpečnosti, který jim umožňuje i rychlejší rozhodování. FortiAI, asistent Fortinetu využívající generativní umělou inteligenci, je nyní k dispozici pro Fortinet Secure SD-WAN ke správě a organizaci celé SD-WAN infrastruktury. Tato integrace urychluje a zlepšuje operace od nultého do druhého dne, včetně vizuální a konfigurační asistence, konzultace a odstraňování problémů. Zákazníci nyní mohou nasadit a spravovat svá SD-WAN řešení rychleji a efektivněji než kdykoli předtím.

Průběžné inovace přináší do Fortinet Unified SASE pokročilé funkce

Fortinet se zavázal k průběžným inovacím SASE a vydává měsíční aktualizace, aby organizace mohly řešit své měnící se potřeby a zůstat o krok napřed útočníkům. Nové aktualizace Fortinet Unified SASE zahrnují:

Vzdálenou izolaci prohlížeče (Remote browser isolation, RBI) lze nyní nakonfigurovat nativně v rámci cloudové konzole správy FortiSASE, aby organizace mohly izolovat uživatelský provoz procházení webu a chránit tak svá citlivá data před útoky přenášenými webovými stránkami.

Fortinet Secure SD-WAN nyní podporuje lepší výkon pro full mesh sítě na vyžádání a funkce samoopravy, které odstraňují problémy v reálném čase při budování autonomních SD-WAN sítí.

Nativní podpora SCIM v rámci Fortinet Unified SASE zefektivňuje správu a provoz tím, že uživatelům a skupinám vytvořeným poskytovateli identity zpřístupňuje přímo portál SASE. To snižuje potřebu koordinace mezi jednotlivými IT týmy, zjednodušuje administrativní úkoly a zvyšuje efektivitu.

Univerzální aktualizace ZTNA zahrnují podporu přístupu k libovolné aplikaci z jakéhokoliv místa a katalog aplikací, který automatizuje konfigurace pro všechny integrace využití ZTNA, čímž eliminuje potřebu individuálně konfigurovat cílová místa.

Fortinet byl nedávno jmenován v rámci Gartner Magic Quadrant™ 2024 pro Single-Vendor SASE již druhým rokem v řadě vyzyvatelem, v Gartner Magic Quadrant 2023 pro SD-WAN již čtvrtým rokem v řadě lídrem a v Gartner Magic Quadrant 2024 pro Security Service Edge vyzyvatelem.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Nová appka Get Moments použije pro sestřih z koncertu záznamy od fanoušků. AI každému vyrobí video na míru

Na světě vzniknou každý měsíc tisíce terabytů videí z koncertů, sportovních utkání a dalších eventů. Většina z nich zůstane navždy zapomenuta v telefonech svých tvůrců. Český startup Get Moments však nyní přichází s nástrojem, který umí kombinovat záběry z jedné akce od mnoha fanoušků a vytvořit kvalitní a pro každého uživatele jiný sestřih.

Do rozvoje nové platformy nyní investuje půl milionu eur také venture kapitálový fond Purple Ventures.

Dva zkušení profesionálové, filmař Přemysl Koudela a IT profesionál David Novák, naučili umělou inteligenci analyzovat a zpracovat fragmentovaný materiál, který pořizují fanoušci na každém koncertu, festivalu nebo sportovní události.

„Get Moments přináší fanouškům hudebních a sportovních událostí jednoduchý nástroj, který pomocí pokročilé umělé inteligence, analýzy obrazu a díky zapojení profesionálního střihu vygeneruje každému návštěvníkovi akce personalizované video, ve kterém hraje spolu se svým oblíbeným interpretem nebo sportovním týmem hlavní roli. Věříme, že v Get Moments postupně vznikne unikátní databáze obsahu. Líbí se nám nadšení a profesionalita zakladatelů a rádi jsme podpořili tento inovativní startup,“ vysvětlil Jan Davídek, partner Purple Ventures.

Zákazníkem Get Moments nemají být přímo samotní fanoušci, ale hlavně pořadatelé, případně sponzoři, kteří svou akci do appky přihlásí a návštěvníky do ní pozvou. Své video vytvořené v Get Moments pak mohou fanoušci dál sdílet. Stávají se tak ambasadory eventu a pomáhají zvyšovat jeho dosah.

„Nástroj provádí vizuální analýzu všech získaných dat, na kterou navazuje jejich postprodukce. Jsme schopni nakombinovat materiál tak, aby ve střihové skladbě upřednostňoval záběry konkrétního účastníka a jeho přátel před záběry ostatních fanoušků a případně je doplnil i o profesionální obsah vytvořený organizátory. Pro každého fanouška tak vznikne unikátní video, které může být vytvořeno čistě z fanouškovského obsahu, nebo kombinuje to nejlepší z obou světů, čímž zajistí i použití důležitých záběrů pro organizátory nebo partnery,“ vysvětluje spoluzakladatel Get Moments Přemysl Koudela.

Get Moments prošlo zátěžovými testy během letošních hudebních festivalů Rock for People nebo Pohoda. Návštěvníci maďarského Szigetu, jednoho z největších festivalů v Evropě, odeslali do aplikace více než 30 000 videí. V rámci koncertu Bena Cristovaa v O2 areně vzniklo téměř 2000 unikátních videí, z nichž 48 % fanoušci sdíleli a tato videa následně nasbírala více než 600 tisíc zhlédnutí napříč sociálními sítěmi.

Purple Ventures:

Venture kapitálový fond Purple Ventures existuje od roku 2019 a je součástí brněnské fintechové skupiny Purple. Cílí na firmy s vlastním softwarovým řešením, které mají globální ambici a často již generují první příjmy. Z hlediska oborového zaměření se soustředí na segmenty digitálního zdraví, moderní energetiky, creator economy či bezpečnosti. V následujících letech chce investovat přes 40 milionů eur do zhruba 60 firem v rané fázi vývoje (pre-seed a seed).

Skupina Purple je společným dílem zakladatelů Davida Kašpera, Jakuba Nytry a Filipa Řehoře. Od svého počátku v roce 2007 se skupina zaměřuje na vývoj technologií pro forexové brokery. Tyto aktivity sdružuje pod hlavičkou Purple Technology a obsluhuje s nimi zákazníky ve více než 100 zemích světa. Aktuálně obsahuje skupina Purple několik regulovaných brokerů, platební instituci, VC fond s vlastním kapitálem a nadační fond. Skupina má cca 250 lidí a firmy na mnoha místech po světě

 

Exit mobile version