Tim Hilpert je nový CEO Woltair

Woltair, digitální platforma pro transformaci evropského vytápění, má ode dneška nového generálního ředitele. Tim Hilpert povede čtyři země, ve kterých tento energeticko-technologický startup působí. Vít Javůrek, který od února 2024 vedl společnost Woltair jako dočasný generální ředitel, bude i nadále součástí týmu vrcholového vedení jako ředitel pro strategii.

Tim Hilpert, původem z Německa, přichází do společnosti Woltair z globálního prostředí a se zkušenostmi s řízením růstu mezinárodních online marketplace firem poskytujících software jako službu. Před nástupem do Woltair pracoval pro společnost Trustpilot jako provozní ředitel (Chief Operating Officer, COO). Předtím pracoval pro společnost OLX Group. Nejprve jako generální ředitel pro Evropu, kde se úspěšně zaměřil na rozvoj značky OLX, která se stala v Polsku a širším regionu střední a východní Evropy běžnou značkou. Následně byl jmenován generálním ředitelem OLX Markets, obchodní jednotky, která sdružovala všechny podniky OLX v Asii, Latinské Americe, na Středním východě a v Evropě.

Jako generální ředitel společnosti Woltair povede Tim společnost v další fázi růstu na všech trzích, kde dnes Woltair působí, tedy v České republice, Německu, Itálii a Polsku. Společně s vynikajícím týmem Woltair se bude i nadále zaměřovat na vývoj produktů v oblasti automatizace a digitalizace tradičního trhu tepelných čerpadel.

Jsem nadšený z nové výzvy, která mě ve společnosti Woltair čeká. Vidím obrovský potenciál v tom, že umožníme většímu počtu spotřebitelů v celé Evropě chytře investovat do dekarbonizace svých domovů. Woltair má díky svému jedinečnému partnerskému přístupu unikátní pozici k tomu, aby spotřebitelům usnadnil cestu k novým zdrojům energie a umožnil technikům soustředit se spíše na instalace než na únavné úkoly v zázemí. Kromě toho má společnost Woltair silný obchodní model a je podporována fantastickou skupinou investorů, kteří oceňují pozitivní dopad na klima, který tepelná čerpadla a fotovoltaické systémy pro rezidenční segment přinášejí,“ říká Tim Hilpert o své nové roli ve společnosti Woltair.

Jsem nadšený, že mohu Tima přivítat jako nového generálního ředitele společnosti Woltair. Tim přináší bohaté zkušenosti s rozšiřováním trhů na evropské úrovni. Jsem přesvědčen, že s ním v čele se Woltair bude dále rozvíjet a stane se významným hráčem evropské topenářské a energetické transformace,“ říká ke zvolení nového generálního ředitele Stefan Gross Selbeck, předseda dozorčí rady Woltair.

Vít Javůrek, prozatímní generální ředitel Woltair, během svého působení stabilizoval procesy, provedl společnost obdobím zaměřeným na efektivitu a digitalizaci a začal posilovat tým o nové vedoucí členy. V neposlední řadě dosáhl digitalizace a automatizace nástrojů, které jsou základem obchodního modelu Woltair, a připravil tak společnost na další růst. Ve své nové funkci ředitele pro strategii se bude nadále zaměřovat na vylepšování obchodního modelu, zavádění nových zdrojů příjmů, podporu další mezinárodní expanze a další strategické projekty.

Woltair Group

Posláním Woltair je urychlit zavádění obnovitelných zdrojů energie v segmentu domácností. Firma působí jako marketplace a nabízí zdaleka největší výběr zařízení a řešení pro tepelná čerpadla a fotovoltaiku v rámci Evropy. Zároveň pomocí nezávislé platformy Superfix zvyšuje zásadním způsobem produktivitu techniků. Od svého založení obsloužil Woltair více než 4 000 zákazníků a podle odhadů ušetřil z ovzduší téměř 20 tun emisí CO2.

Společnost založili v roce 2018 pod názvem Topíte.cz Daniel Helcl, Karel Náprstek a Jiří Švéda. V roce 2021 se firma přejmenovala na Woltair a dnes působí kromě Česka také v Polsku, Německu a Itálii. Mezi její investory se řadí prestižní fondy z Česka, Evropy, USA i Kanady. Woltair je opakovaně zařazován do prestižního programu Deloitte Technology Fast 50 a dalších žebříčků či přehledů nejrychleji rostoucích firem a startupů. Patří například mezi Digital heroes podle Forbes nebo nejoblíbenější start-upy v ČR podle CzechCrunch. V roce 2023 byl za svou platformu Superfix oceněn v soutěži IDC Future Enterprise Awards. V roce 2023 byl dle Deloitte Fast50 na 6. místě nejrychleji rostoucích firem v CEE regionu. Woltair je od března 2024 zařazen do prestižního žebříčku Financial Times FT1000 mezi nejrychleji rostoucí firmy Evropy, kde obsadil 41. místo. Podle serveru Sifted je Woltair zařazen mezi top 30 nejlepších středoevropských startupů v roce 2024. V Česku je Woltair jednou z největších firem se specializací na prodej, instalace a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Kromě návrhu a instalace tepelných čerpadel a fotovoltaických zařízení zajišťuje také profesionální pomoc s bezproblémovým načerpáním státních dotací a financování pro danou technologii.

EU chce víc žen v technických oborech, programem cílí na střední školy

Až 16 miliard eur ročně by evropské ekonomice přineslo vyšší zapojení žen do technických profesí. Počty strojařek, inženýrek nebo ICT odbornic ale příliš nerostou. Evropský program Girls Go Circular pomáhá dívkám objevit jejich potenciál pro technické obory, předsudkům navzdory. V Česku ho letos vyzkoušely první střední školy.

Vzdělávací program iniciovaný Evropskou komisí a Evropským inovačním a technologickým institutem (EIT) vznikl v roce 2020. Od letošního jara je skrze organizaci Junior Achievement Czech
(JA Czech) přístupný také dívkám v Česku. „Hnací silou budoucích profesí jsou technologie a udržitelné inovace. V tomto digitálním, zeleném přerodu pracovního trhu však ženy a dívky za muži zaostávají. Po celé Evropě tvoří pouhou třetinu absolventů technických a vědních oborů a 17 procent pracovní síly v technickém sektoru. Inkluzi žen do těchto oblastí se EU rozhodla podpořit programem Girls Go Circular. Jeho metodika, založená na praktickém učení, podněcuje dívky k řešení technických úkolů a ukazuje, v jakých odvětvích se lze jako vědecký či technický pracovník uplatnit, včetně módy, životního prostřední, zdraví či stravování,“ uvedl Martin Smrž, ředitel JA Czech, která v Česku program realizuje.

Dlouhodobý nepoměr mezi pohlavími v technických oborech je stále patrný už na vysokých školách. Podle evropských přehledů mají ICT obory 19 procent a obory STEM (přírodní vědy, technologie, inženýrství a matematika) 41 procent absolventek. V Česku je rozdíl ještě propastnější – technické obory studuje 28 procent dívek, v ICT jejich podíl nedosahuje ani na pětinu (18 %). „Dívky odmala čelí stereotypům, které jim v rozvoji technických schopností spíš brání, nevytváří si k technice vztah. Přesto sledujeme, že se zájem studentek středních škol o nabízené technické programy zvyšuje – buď je to dílem osvíceného učitele, anebo i chuť jednotlivých dívek neformálně se vzdělávat. Klíčovou roli pro rozšíření programu do škol ale vidím u EU, která do detailně propracovaných materiálů investovala nemalé prostředky a může program nabízet školám přes místní ministerstva a úřady. Věřím, že s vyšší propagací přímo ze strany EU by byl zájem na českých školách obrovský,“ míní koordinátorka programu Girls Go Circular Gabriela Repková.

Online vzdělávací platforma vyvinutá v rámci programu – „Circular Learning Space“ – nabízí studentkám výběr z 18 vzdělávacích modulů, dvou základních o podnikání a oběhovém hospodářství, plus zbytek tematických dotýkajících se oblastí jako elektronický odpad, změna klimatu, potraviny, plasty až po umělou inteligenci a robotiku. „V modulech jsou po registraci do systému zdarma přístupné interaktivní lekce a skupinové praktické úkoly, které jsou inspirovány situacemi z reálného života. Během čtyř až devíti výukových hodin se studentky seznámí s cirkulární ekonomikou, zlepší si své technické a digitální znalosti a zdokonalí důležité měkké dovednosti či podnikatelské kompetence. Metodika výuky zapojuje studentky do cvičení založených na výzvách, jako je vytvoření makety aplikace, vývoj prototypu produktu nebo plánování obchodního modelu,“ uvedla Gabirela Repková.

Registrovat se do programu může prakticky kdokoli, primárně je však určen dívkám ve věku 14 až 19 let, kterým jak tvůrci doufají, otevře cestu ke studiu technických oborů. Středoškolačky se mohou navíc v programu účastnit soutěže s mezinárodním přesahem, a to v tříčlenných týmech. „Program může a nemusí být soutěžní, učitelé ho mohou využít pro výuku celých tříd, bavit bude i chlapce, kteří se mimo jiné naučí vnímat dívky jako rovnocenné kolegyně. Každý učitel může využít kompletně dostupnou a zpracovanou metodiku výuky, včetně soutěže pro dívčí týmy, anebo se při výuce nechá jen inspirovat vzdělávacím modulem a ‚sám si poradí‘, jak studentům co vysvětlit, nebo společně procházejí praktickými úlohami. Materiálu je dostatek na celý školní rok i víc, pokud by chtěl učitel probrat všechny tematické moduly, zároveň si ale může vybírat jen některé, co se mu hodí zrovna do osnov, a těm věnovat jedno- až dvoudenní seminář nebo týden dva výuky s dvouhodinovou dotací,“ přiblížila Gabriela Repková.

V tuto chvíli má program Girls Go Circular přes tisíc zapojených škol a více než 60 000 registrovaných uživatelů po celé Evropě. Přístupný je online ve 24 jazycích. Od června se k nim přidala také čeština a ukrajinština. „V rámci čtvrtého ročníku programu Girls Go Circular se studentky ponořily do světa umělé inteligence (AI) a prozkoumaly její potenciál pro řešení skutečných společenských výzev. Dnešní svět je stále více ovlivňován AI a mladí lidé musí pochopit, jak funguje, aby mohli kriticky posoudit její dopad na společnost, využívat ji eticky a zmírnit potenciální rizika,“ poukázal Martin Smrž.

Letošní první účastnice z Česka měly na splnění výzev pouze dva měsíce. Přesto se do soutěžní části programu s mezinárodní uzávěrkou koncem června přihlásilo šest odhodlaných týmů. „Studentky měly za úkol přijít s nápadem na nástroj umělé inteligence, který by pomohl snížit nerovnosti mezi muži a ženami v oblasti podle jejich výběru (vzdělávání, zaměstnání, věda, umění, sport a další). Pro prezentaci svého nápadu musely vyplnit formulář zaměřený na výzkumnou metodu Design Thinking a představit svou vizi v tříminutovém videu v angličtině. Soutěžící nemuseli vytvořit skutečnou umělou inteligenci, ale měli se zamyslet nad účelem své AI, nad daty potřebnými k trénování jejího modelu a nad společenskými a ekologickými důsledky spojenými s jejím vývojem,“ doplnila Gabriela Repková.

Vítězný tým bude reprezentovat Česko na Fóru žen a dívek ve STEM, které se uskuteční 8.-11. října 2024 v Budapešti.

Výsledky národní soutěže Girls Go Circular:

1. tým Soraya AI (International School of Prague) – aplikace na řešení problémů rodové nerovnosti na pracovištích, ženám pomůže nalézt mentorky a zvýšit vlastní kariérní příležitosti.

2. tým equAl (Jazykové gymnázium Pavla Tigrida, Ostrava) – projekt na úpravu rodově zabarveného jazyka v životopisech, který přispívá k rovným příležitostem v žádostech o zaměstnání.

3. Nesterica (Gymnázium Teplice) – vzdělávací platforma, která pomocí her a interaktivního obsahu podporuje genderově neutrální chování a snaží se snižovat zažité rodové stereotypy.

Zdroje TZ: Women in Digital Scoreboard 2021; ČSÚ: Studenti a absolventi ICT oborů vysokoškolského studia, ČSÚ: Studenti a absolventi přírodovědných a technických oborů vysokoškolského studia

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

Pohled na kybernetickou bezpečnost ve veřejném sektoru České republiky očima aliance All4Cyber

V éře digitální transformace se kybernetická bezpečnost stává klíčovým pilířem fungování moderního státu. Veřejný sektor České republiky, zahrnující státní správu, samosprávu a další veřejné instituce, čelí v této oblasti mimořádným výzvám. Kritická infrastruktura, citlivá data občanů a strategické informace státu jsou cílem sofistikovaných kybernetických útoků, jejichž frekvence a komplexita neustále narůstají. Garantem tématu je Vladimíra Tesková, co-founder, co-owner a COO TeskaLabs. Firma je členem aliance All4Cyber.

Legislativa: Od stávajících zákonů k NIS2 a novému zákonu o kybernetické bezpečnosti

V reakci na rostoucí hrozby a mezinárodní závazky Česká republika výrazně posílila svůj právní rámec v oblasti kybernetické bezpečnosti. Klíčové legislativní dokumenty zahrnují zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti, vyhlášku č. 82/2018 Sb., o bezpečnostních opatřeních, zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (implementace GDPR) a zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby. Významným milníkem je implementace evropské „kyberbezpečnostní“ směrnice NIS2 do našeho právního řádu. V souvislosti s tím je připraven nový zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB), jehož cílem je posílit kybernetickou odolnost napříč sektory, zavést přísnější požadavky na hlášení incidentů a posílit pravomoci dozorových orgánů. Implementace NIS2 a nového zákona o kybernetické bezpečnosti představuje zásadní krok k harmonizaci českého právního rámce s evropskými standardy a k posílení kybernetické bezpečnosti v celém veřejném i soukromém sektoru. Tento právní rámec stanovuje povinnosti pro správce a provozovatele informačních systémů kritické infrastruktury a definuje pravomoci Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) jako hlavního koordinačního orgánu.

Stav kybernetické bezpečnosti v ČR – silné stránky a přetrvávající výzvy

Přestože došlo v posledních letech k významnému pokroku v oblasti kybernetické bezpečnosti, stále přetrvávají značné výzvy. Mezi silné stránky patří existence centrálního koordinačního orgánu (NÚKIB), rostoucí investice do kybernetické bezpečnosti a implementace standardů a best practices. Slabými stránkami zůstávají nerovnoměrná úroveň zabezpečení mezi různými institucemi, nedostatek kvalifikovaných odborníků a zastaralá IT infrastruktura v některých oblastech.

Hrozby a zranitelnosti – spektrum kybernetických rizik pro veřejný sektor

Široká škála kybernetických hrozeb ohrožuje funkčnost a bezpečnost státních institucí. K nejzávažnějším patří ransomware útoky, phishing, sociální inženýrství, DDoS útoky nebo bezpečnostní rizika pocházející od lidí uvnitř organizace, ať už jsou to zaměstnanci či dodavatelé. Zranitelnosti zahrnují nedostatečně zabezpečené zastaralé systémy, neaktualizovaný software, nedostatečné povědomí zaměstnanců o kybernetické bezpečnosti a nevhodné konfigurace síťových zařízení.

Komplexní přístup k posílení kybernetické odolnosti

Pro zvýšení odolnosti vůči kybernetickým hrozbám je nezbytné implementovat komplexní strategii. Ta by měla zahrnovat pravidelné bezpečnostní audity a penetrační testy, implementaci principů Zero Trust Architecture, zavedení systémů pro detekci a prevenci průniků (IDS/IPS), nasazení technologie log managementu, pravidelné zálohování dat a testování obnovy, vytvoření a aktualizaci plánů kontinuity činností a obnovy po incidentu, implementaci multi-faktorové autentizace, šifrování dat a pravidelná bezpečnostní školení pro všechny zaměstnance.

Využití pokročilých technologií v boji proti kybernetickým hrozbám

Držet krok s technologickým vývojem je pro veřejné instituce klíčové. Zahrnuje to např. využití umělé inteligence a strojového učení pro detekci anomálií a hrozeb, blockchainu pro zajištění integrity dat, cloud computingu s důrazem na bezpečnost a compliance, automatizaci bezpečnostních procesů a zásady kryptografie.

Klíčová role vzdělávání a rozvoje expertízy v kybernetické bezpečnosti

Investice do lidského kapitálu představují další zásadní pilíř kybernetické bezpečnosti. Vytvoření specializovaných studijních programů na vysokých školách, kontinuální vzdělávání a certifikace pro profesionály v kybernetické bezpečnosti, pravidelná školení a awareness programy pro všechny zaměstnance státní správy jsou pro budování robustní obrany proti kybernetickým hrozbám zcela zásadní.

Mezinárodní spolupráce: Sdílení zkušeností a koordinace na globální úrovni

Vzhledem k tomu, že kybernetické hrozby neznají hranice, je nezbytná mezinárodní spolupráce. Aktivní účast v rámci struktur EU, bilaterální a multilaterální dohody o sdílení informací o hrozbách, účast na mezinárodních kybernetických cvičeních a sdílení best practices s partnerskými zeměmi pomáhají posilovat globální kybernetickou bezpečnost.

Budoucí trendy a výzvy: Připravenost na nové hrozby v digitálním světě

S ohledem na budoucnost musí být státní instituce připraveny na nové hrozby a trendy. Ty zahrnují především rostoucí význam IoT a souvisejících bezpečnostních rizik, hrozby spojené s umělou inteligencí a deepfakes, kybernetické útoky na kritickou infrastrukturu, regulace kryptoměn a souvisejících technologií a bezpečnostní aspekty 5G/6G sítí.

Kontinuální vývoj a adaptace jako klíč k bezpečnější digitální budoucnosti

Dynamický vývoj kybernetické bezpečnosti ve veřejném sektoru České republiky přináší jak pokrok, tak nové výzvy. Klíčem k úspěchu bude kontinuální investice do technologií, lidských zdrojů a mezinárodní spolupráce. Jen tak lze zajistit, že státní instituce budou schopny čelit současným i budoucím kybernetickým hrozbám a poskytovat bezpečné a spolehlivé služby občanům v digitální éře. Role veřejného sektoru v ochraně národních zájmů a osobních údajů občanů je nezastupitelná, a proto musí být lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti. S rostoucí digitalizací veřejných služeb bude význam kybernetické bezpečnosti nadále růst, což vyžaduje neustálou pozornost, inovace a adaptaci na měnící se hrozby.

O alianci All4Cyber

All4Cyber je aliance firem poskytujících řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Vznikla spojením renomovaných společností: Antesto, CNS, DATASYS, DATRON, IdStory a TeskaLabs. Aliance poskytuje komplexní řešení kybernetické bezpečnosti pro soukromý i veřejný sektor, a to v souladu s platnou legislativou v čele s požadavky nové směrnice NIS2 a ZKB. Aliance se zavázala ke spolupráci, vzájemnému předávání zkušeností a šíření osvěty o komplexním tématu kybernetické bezpečnosti.

Důraz na kyberbezpečnost ale i popularita „práce z domova“ výrazně navyšují objem zakázek v oblasti financování IT

Objem nebankovního financování hardwaru a softwaru výrazně roste. V meziročním srovnání se letos navýšil až o 50 %. Na trojnásobek se pak meziročně zvedl objem financovaných projektů přímo v oblasti digitální bezpečnosti. Celkově financované projekty dosahují objemu v řádu miliard Kč ročně. Vyplývá to z údajů tuzemského lídra nebankovního financování firem, společnosti SG Equipment Finance (SGEF), dceřiné společnosti KB.

Hlavní důvody pro tak zásadní nárůst v posledním období jsou dva: 1) posilování kyberbezpečnosti a 2) ochrana interního datového prostřední firem při napojení stále rostoucího počtu zařízení z externího prostředí. Nebankovní financování firmy vyhledávají proto, že se často jedná o softwarové licence či správu a údržbu systémů, které není možné zaručit hmotným statkem. A právě v této oblasti je nebankovní financování, které nabízí SGEF, odpovídajícím řešením.

Nebankovní financování v oblasti IT rychle roste

„Objem námi financovaných zakázek přímo z oblasti kyberbezpečnosti narostl během posledních dvou let z přibližně 160 milionů na 500 milionů Kč ročně a tvoří až třetinu celkového objemu financovaných projektů z oblasti IT. Typickým klientem a koncovým uživatelem financovaných technologií je česká firma s lokálními vlastníky; případně klienty jsou také zprostředkovaně státní instituce či infrastrukturní společnosti a jejich dodavatelé IT řešení,“ říká Jaroslava Hlínová, manažerka programu financování IT technologií ve společnosti SGEF.

Hardware, software apod. obecně tvoří v České republice zatím jen kolem 2 % celkového trhu nebankovního firemního financování, zatímco v Evropě je to 30 až 40 %. Firmy v zahraničí vnímají technologie více jako spotřební materiál, který je nezbytný pro jejich efektivní provoz, proto na jeho pořízení volí cizí zdroje. České firmy začínají výhody tohoto přístupu postupně odkrývat, jak ukazují statistiky SGEFu, který je v této oblasti lídrem trhu. Zaměřují se na investice v oblasti software (podnikové licence od příjmu objednávek přes účetnictví až po skladovou evidenci), hardware (počítače, notebooky, servery, aktivní síťové prvky, periferní zařízení, telekomunikační zařízení) a kancelářské techniky (jednoduché a multifunkční kopírovací zařízení).

Díky příslušnosti ke skupině Société Générale disponuje SGEF profesionálním know-how a zkušenostmi v oblasti financování high-tech a je zapojen do programů spolupráce s předními domácími i mezinárodními dodavateli, jako je například společnost CISCO a další.

Stále více strategické práce z domova a z dalších míst mimo chráněné firemní prostředí

České firmy s rostoucím počtem kyberútoků, ale i s růstem popularity práce z domova, posilují digitální zabezpečení, které chrání firemní data a systémy před kybernetickým napadením zvenčí a umožňuje také práci z domu či z jiného místa mimo chráněné firemní datové prostředí s možností plného připojení ke všem interním systémům.

„Firmy si uvědomují, že by řadu klíčových zaměstnanců obtížně motivovaly, pokud by jim nenabízely benefit vzdálené či hybridní práce. Je to pragmatická reakce na vývoj, a proto investice do IT zabezpečení je vlastně investicí do lidských zdrojů. A zdaleka se nejedná jen o manažery – často jde o externí zaměstnance zpracovávající nejrůznější podklady, data, apod. Současně již řada z firem má zkušenost, že právě nebankovní financování je jednoduchý a efektivní způsob, jak na jedné straně zajistit maximální bezpečnost a efektivitu práce z mnoha míst a zároveň nezatěžovat zbytečně vlastní finanční zdroje,“ dodává Jaroslava Hlínová, manažerka programu financování IT technologií ve společnosti SGEF.

Huawei se dostává do první trojky na globálním trhu s tablety

Globální dodávky tabletů Huawei vzrostly ve 2. čtvrtletí o 51 % a dostaly se na třetí místo. To vyplývá ze zprávy o celosvětových dodávkách tabletů datové agentury Canalys.

Zpráva o celosvětových dodávkách tabletů za 2. čtvrtletí 2024 datové agentury Canalys[1] odhalila, že v tomto období zaznamenaly tablety Huawei meziroční nárůst až o 51 %, a to s 2,5 miliony dodávek. To je řadí na třetí místo mezi všemi výrobci tabletů. Tento úspěch upevnil pozici společnosti Huawei na celosvětovém trhu.

Tomuto výsledku dopomohlo vydání řady Huawei MatePad 11,5“S s aplikací pro digitální malování GoPaint. Tato aplikace nově zpřístupňuje bohatou škálu štětců, realistických textur a digitálních možností umělcům a kreativním nadšencům. Tzv. FangTian Painting Engine vytváří na obrazovce věrné efekty díky plynulému vykreslování a ukládání obrazu. Výsledkem jsou živější vrstvy, nižší latence a celkově působivější tvůrčí zážitek. Umělecké vize tak lze realizovat s pozoruhodnou lehkostí.

Skokový nárůst způsobily nové technologie, zejména displej PaperMatte, který uživatelé najdou u Huawei MatePad 11,5“S. Ten výrazně snižuje odlesky a odrazivost obrazovky a poskytuje tak pohodlné zobrazení uklidňující oči. K tabletu také neodmyslitelně patří stylus Huawei M-Pencil (3. generace), která se dá jednoduše spárovat. Tablet je tak ideálním společníkem pro studenty, profesionály i kreativně založené uživatele.

Výrazný meziroční růst odráží nový závazek společnosti v segmentu tabletů. V následujících měsících a letech plánuje společnost Huawei zdvojnásobit produkci tabletů, aby je mohla dodávat do celého světa.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Zdroj dat: https://www.canalys.com/newsroom/global-tablet-shipments-Q2-2024

Digitální svět v dětských rukou: Jak technologie podporují učení a kreativitu od útlého věku

Děti jsou jako malí badatelé, kteří od narození zkoumají a poznávají svět kolem sebe. V dnešní době, kdy technologické inovace neznají mezí, je důležité, aby rodiče a následně učitelé na školách vytvořili prostředí, ve kterém se děti budou moct bezpečně seznámit s funkcemi internetu a rozvíjet digitální gramotnost. Digitální nástroje mohou být účinným způsobem, jak lépe pochopit učivo, osvojit si cizí jazyky a rozvíjet při tom kreativní myšlení.

Pozvolné začátky

Děti běžně zažívají své první technologické interakce už v předškolním věku, kdy si na internetu prohlížejí fotky nebo videa zvířátek a oblíbených filmových postaviček. Postupem času pak mají možnost uchopit digitální technologie i za jiný konec, jako například v programování. „Pokud se bavíme o programování, tak to dětem rozvíjí logické a abstraktní myšlení, což pro jejich budoucnost může být jedině plus. Pozitivní stránkou je i poučení o nebezpečích v digitálním světě, se kterými by se děti měly seznámit čím dříve, tím lépe,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, codingbootcamp.cz.

Abyste se zároveň vyhnuli potenciální závislosti vašeho dítěte na počítači, je dobré mu stanovit omezený čas strávený před obrazovkou, který nebude překračovat. Při určování pravidel je důležité zaměřit se i na preventivní opatření a poučit děti o tom, jak by se měly a neměly chovat v digitálním prostředí.

Dopřejte dětem příležitosti pro tvořivé chvíle

Někdy mohou vznikat obavy, jestli je pro děti dobré zpřístupňovat jim digitální technologie už v takhle brzkém věku. V současnosti existují programy, jak v určitých institucích, tak i v mateřských školách, které pomáhají dětem rozvíjet digitální gramotnost už během předškolního věku. Můžeme se tak bavit například o interaktivních workshopech, které v dětech mohou vzbudit zájem o tvořivost.

Umělá inteligence dokáže být dobrým pomocníkem

Přesuneme-li se do školních lavic, tak se můžeme v souvislosti s digitální gramotností bavit i o práci s umělou inteligencí, která může být pro děti velkým přínosem. „Virtuální realita a rozšířená realita přinášejí nový rozměr do jazykového vzdělávání, umožňují studentům ponořit se do virtuálních prostředí, kde mohou prakticky komunikovat v cizím jazyce v reálných situacích. Umělá inteligence, prostřednictvím chatovacích botů a personalizovaných výukových systémů, umožňuje cílené učení, které se přizpůsobuje individuálním potřebám student,” komentuje Pavel Los, ředitel  Meridian School of English, www.meridianenglish.com.

Začlenění programování do školních osnov

Jedním z hlavních cílů pro současné žáky a budoucí generace je začlenění pokročilé výuky v oblasti informačních technologií do školních osnov základních škol. Česká republika nedávno představila novou koncepci zvanou „Nová informatika”, která se zaměřuje na rozvoj informatického myšlení, což lze chápat jako rozvoj schopnosti logicky a abstraktně uvažovat. Díky této formě vzdělání budou mít děti základní povědomí o fungování technologií, které je klíčové pro úspěšnou budoucnost v jakémkoli profesním odvětví.

Společnost Epson mění definici sublimačního tisku a uvádí na trh tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H 

Globální technologická společnost Epson rozšiřuje svou úspěšnou řadu nejprodávanějších 64palcových sublimačních tiskáren pro Evropu o dvě nové sublimační tiskárny. Inovativní modely SureColor F9500 a SC-F9500H nahradí modely SureColor F9400 a SC-F9400H a nabídnou výrazné zlepšení produktivity, praktičnosti a kvality obrazu.

Inovativní design a vyšší produktivita

Tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H nabízejí kompaktní design, který šetří místo. Ve srovnání s předchozími modely se jejich výška snížila o více než 300 mm. Tento elegantní design s nízkým profilem umožňuje instalaci v prostoru s omezenou výškou a poskytuje další pracovní prostor s plochou horní částí ideální pro umístění notebooku.

Velký 4,3palcový dotykový displej s funkcí naklápění zobrazuje aktuální stav tiskárny včetně množství inkoustu a nastavení médií, a uživatelé tak mají všechny důležité informace na dosah ruky.

Řada SureColor F9500 dosahuje významného zvýšení produktivity díky nové, větší tiskové hlavě PrecisionCore MicroTFP, která v režimu 4C zvyšuje produktivitu až o 30 %. Media Lifter usnadňuje obsluhu jediným uživatelem. Používání nového modelu je tak jednoduché a praktické.

Bezkonkurenční kvalita obrazu a rozšířený barevný gamut

Model SureColor F9500H, který lze nakonfigurovat s oranžovými a fialovými inkousty, posouvá hranice barevné reprodukce. Tato konfigurace rozšiřuje barevný gamut o 20 % a přináší živější a jemnější barvy. Tiskárny navíc podporují fluorescenční inkousty, které umožňují vytvářet jasné a živé sportovní oblečení, soft signage a módní aplikace.

Světlé inkousty v kombinaci s CMYK snižují zrnitost a zlepšují tonální gradaci. Tím zvyšují kvalitu tisku, zejména u pevných substrátů. Tiskárny řady SureColor F9500 mohou také zpracovávat obrazová data ve formátu CMYK a tisknout s automatickým využitím fluorescenčních inkoustů.

Spolehlivost a uživatelsky přívětivá údržba

Integrace funkcí NVT (Nozzle Verification Technology) a POL (Part OverLap) u tiskáren řady SC-F9500 ukazuje, jak velký důraz klade společnost Epson na spolehlivost. Tyto technologie automaticky zjišťují stav trysek a podle něj upravují kvalitu tisku, a tak zajišťují konzistentní a spolehlivý výkon.

Tiskové hlavy lze jednoduše uživatelsky vyměnit bez použití speciálních nástrojů a bez nutnosti servisního zásahu, čímž se zkracuje čas, kdy je stroj mimo provoz, a udržuje se vysoká produktivita. Velkokapacitní zásobníky inkoustu o objemu 1,6l, které mají o 45 % větší objem než předchozí modely, dále minimalizují prostoje tiskárny a zjednodušují výměnu inkoustu.

„Společnost Epson je hrdá na to, že může představit tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H, které ztělesňují náš závazek k inovacím,“ uvedl Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK „Nový kompaktní design spolu s vylepšenými funkcemi produktivity a použitelnosti nastavuje novou laťku v oblasti sublimačního tisku. Naše rozšířené sady inkoustů poskytují bezkonkurenční kvalitu obrazu. Pokročilé funkce podporující spolehlivost zase zajišťují konzistentní výkon. Tyto tiskárny jsou navrženy tak, aby efektivně a dokonale splňovaly rozmanité potřeby našich zákazníků, od živých barev sportovních oděvů až po vysoce kvalitní soft signage.“ 

„Společnost Epson se zavázala, že bude i nadále vyvíjet technologie, které odpovídají měnícím se potřebám našich zákazníků. S tiskárnami SureColor F9500 a F9500H přinášíme řešení, které nejen zvyšuje produktivitu a kvalitu obrazu, ale také podporuje trvale udržitelné postupy.“ 

Nové tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H budou v prodeji od října 2024.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

AIKIT uzavřel partnerství s low-code platformou Tabidoo. Společně zrychlí tvorbu firemních aplikací v těžkých technických oborech

Česká vývojářská společnost AIKIT, která se zaměřuje na průmyslovou automatizaci a robotizaci s využitím AI ve firmách, uzavírá spolupráci s low-code platformou Tabidoo. Ta svým klientům nabízí jednoduchou tvorbu a správu firemních aplikací, které lze skrze API snadno integrovat s dalšími populárními nástroji a službami – od kancelářských nástrojů přes platební systémy, cloudová úložiště, chatovací aplikace až po řešení e-commerce. AIKIT tak doplňuje své portfolio o službu, která odlehčí i těžkým technickým oborům vyžadujícím značné know-how. Budovat s ní aplikace je totiž tak trochu jako stavět lego – jednoduché, intuitivní a variabilní.

AIKIT si Tabidoo vybralo především kvůli vysoké flexibilitě a schopnosti přizpůsobit vývoj aplikací různým potřebám klientů. Jako low-code platforma totiž Tabidoo nabízí řadu možností pro tvorbu firemních aplikací za pomoci jednoduchého a modulárního řešení. „Tabidoo dokáže rychle reagovat na změny ve firemních procesech a cílech, bez čeho se v dnešní době už neobejdete. Umožňuje vytvářet vlastní podnikové aplikace i bez pokročilých programovacích schopností pomocí vizuálních nástrojů a předdefinovaných šablon, ale také slouží jako všestranná integrační platforma. V praxi funguje velmi intuitivně, je to trochu jako stavět stavebnici Lego, v AIKIT jsme ho už předtím používali v rámci HR procesů, a sami proto chceme tuto službu nabídnout svým klientům v USA nebo v Portugalsku,“ říká CEO AIKIT Matěj Kult.

Hlavní přidanou hodnotou této platformy je data management. Díky integraci s Tabidoo můžou firmy snadno exportovat data do přehledných tabulek, což zjednodušuje a zrychluje analýzu a reporting. Další výhodou je kompletní historie změn a notifikace o změnách, které poskytuje Tabidoo. To znamená, že firmy mají vždy přehled o celém životním cyklu každého záznamu, což je nezbytné pro auditování a zajištění souladu s předpisy. V průmyslových odvětvích, kde je důležitá přesnost a sledovatelnost, je tato funkce zvláště cenná. Notifikace navíc pomáhají firmám včas reagovat na klíčové události, jako je například expirace smlouvy nebo potřeba uzavření nové smlouvy, což minimalizuje riziko přehlédnutí důležitých termínů.

Možnost integrace s dalšími aplikacemi pomocí API, Make nebo Zapier pak zajišťuje, že Tabidoo lze snadno propojit s již existujícími systémy, což výrazně zvyšuje interoperabilitu a zjednodušuje implementaci nových technologií. „Pro klienty z průmyslových odvětví, energetiky a bankovnictví je často dost klíčové, když můžou využívat výhody automatizace a AI, aniž kvůli tomu musejí kompletně přebudovat stávající IT infrastrukturu. Tabidoo funguje jako cloudové i on-premise řešení a nabízí podporu v českém a anglickém jazyce. Díky tomu jde o dostatečně flexibilní a přístupnou platformu pro všechny firmy, které hledají efektivní a škálovatelná řešení pro své komplexní potřeby,“ vysvětluje Jan Pinďák, CEO a spoluzakladatel Tabidoo.

Tabidoo je k dispozici v devíti světových jazycích a nabízí šablony aplikací pro různé potřeby. Chování formulářů a dalších částí aplikace si pak uživatelé v případě potřeby můžou přizpůsobit pomocí programovacího jazyka JavaScript, což jim umožňuje vytvořit řešení přesně odpovídající specifickým potřebám a interním procesům.

Další krok směrem k vyšší personalizaci a automatizaci

Česká technologická společnost AIKIT, která se zabývá průmyslovou automatizací, AI a robotizací, dosáhla loni obratu 133 milionů korun. Právě v oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu vidí největší potenciál.

Propojení firmy AIKIT, která se zabývá softwary, a firmy Tabidoo pak má za cíl zkrácení doby potřebné k uvedení produktů na trh, snížení nákladů na vývoj a údržbu a lepší integraci s existujícími systémy. To by mělo být přínosem zejména pro firmy z průmyslových odvětví, energetiky a bankovnictví, které vyžadují robustní a adaptabilní řešení pro své komplexní operace. „Znamená to, že se již nemusíte potýkat se softwarem, který zcela neodpovídá potřebám společnosti, nebo zápolit s propojováním různorodých systémů. Tabidoo nabízí špičkové řešení, které dává firmám kontrolu nad vytvářením a integrací nástrojů, které posouvají vaše podnikání vpřed,“ dodává Matěj Kult.

O AIKIT

AIKIT je česká vývojářská společnost působící v České republice, Portugalsku a USA. Zaměřuje se na průmyslovou automatizaci, AI a robotizaci, tedy oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu (při dodržení SLA nad 99,95 % pro zajištění podpory výrobních informačních systémů MES). Rovněž se zabývá vývojem aplikací, webů, výrobních systémů a PLC a robotikou, v neposlední řadě se soustředí na web3 a blockchain. Mezi její klienty patří ŠKODA Auto, Siemens, E.ON, GEN Digital, Česká spořitelna nebo Komerční banka a je strategickým partnerem Škoda Auto Vysoké školy.

Špičkový mobilní tarif nebo pevný internet za 299 Kč měsíčně, k tomu TV zdarma. To nejlepší od Vodafonu si může vyzkoušet každý

Startuje nová kampaň Vodafonu, který své služby nyní nabízí k vyzkoušení a bez závazků za mimořádně výhodných podmínek. Třeba zcela neomezený mobilní tarif Premium 5G jen za 299 korun měsíčně, k tomu zdarma službu Vodafone TV+, nabídka platí na první tři měsíce. I pevný internet do domácnosti, včetně rychlosti 1 Gb/s, lze získat za 299 korun měsíčně, a to na první půlrok. Ke každé rychlosti internetu až po 1 Gb/s je opět i Vodafone TV+, včetně služby prima+ PREMIUM, na tři měsíce zdarma. Se začátkem školního roku Vodafone myslí i na studenty.

Dnes spouští Vodafone kampaň, která se dá shrnout v jedné větě: „To nejlepší od nás si vyzkoušejte za 299 korun“. Cenovka „299“ se tak nově prolíná napříč nabídkou služeb.

„Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v Česku, a to podle výsledků nezávislého měření německé společnosti umlaut, která hodnotí přes 200 mobilních sítí ve více než 120 zemích světa. Naše nová kampaň se zaměřuje na to, aby ještě více lidí mohlo těžit z vynikající rychlosti, spolehlivosti a pokrytí naší sítě, což jim umožní naplno využívat digitální nástroje,“ říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Vodafone Czech Republic.

Kampaň už tradičně doprovází ve spotech herec Martin Hofmann, který si užívá zábavu s rychlým internetem doma i venku. Například v restauraci ho sledování online filmu natolik pohltí, že se ptá, proč by měl jíst.

Mobilní tarify za 299 a Vodafone TV+ zdarma

Neomezené mobilní tarify Vodafonu nabízejí neomezené volání, SMS zprávy i objem dat. Tarify Premium 5G (neomezená rychlost stahování), Super+ (rychlost 20 Mb/s), Super (rychlost 10 Mb/s) i Basic+ (rychlost 4 Mb/s) ale nově spojuje i stejná startovací cena. Všechny první čtvrtrok vyjdou na 299 korun měsíčně.

Každý si tak může bez závazků vyzkoušet, co síť Vodafonu dokáže. Po uplynutí tří měsíců zaplatí zákazníci za služby standardní ceny podle jednotlivých tarifů (Vodafone i standardně nabízí cenově nejdostupnější neomezená data na trhu), nebo mohou službu bez sankcí ukončit. Kdo si zvolí tarif Premium 5G, získá k němu zdarma na první tři měsíce i službu Vodafone TV+.

Speciální nabídka pro studenty s tarify #jetovtobě

Cenovka 299 se týká také všech tarifů #jetovtobě pro mladé a studenty do věku 26 let, které čeká poprázdninový návrat do škol. Ti navíc na první tři měsíce získají službu OneNumber zdarma až do dvou zařízení a mohou tak telefon nechat doma a být neomezeně online i z chytrých hodinek pod stále stejným telefonním číslem. Také mladí získají k tarifu#jetovtobě Premium 5G zdarma na první tři měsíce službu Vodafone TV+.

Zároveň lze s tarify #jetovtobě získat slevu 5 000 korun na chytré hodinky podporující OneNumber, které se tak dají pořídit už za dva tisíce korun. Na mobily jsou k tarifům pro mladé připravené slevy až 6000 korun. Další tisícové slevy na zařízení ale může získat po splnění podmínek kdokoliv, nejen mladí.

Od srpna nabízí Vodafone internet s rychlostí až 2 Gb/s

Zájemce o ten nejrychlejší internet Vodafone potěší srpnovou novinkou. Ve vybraných lokalitách, jde ale už o stovky tisíc domácností, dokáže Vodafone díky partnerské spolupráci nabídnout ultrarychlé připojení až 2 Gb/s, a to za cenu 849 korun měsíčně.

Ultrarychlý internet potěší nejen technologické nadšence. V klidu tak například stáhnete, ale i odešlete velké datové objemy.

Pevné internetové připojení za 299 a Vodafone TV+ zdarma

Internet do domácnosti v nejrůznějších rychlostech až po 1 Gb/s také spojuje stejná cena 299 korun měsíčně, v tomto případě na první půlrok. K libovolné rychlosti pak zákazníci získají zdarma i Vodafone TV+, a to na první tři měsíce. Ta mimo jiné zahrnuje i předplatné prima+ rovnou s tarifem PREMIUM. Tato česká videoslužba nabízí originální seriály a zábavu pro celou rodinu. S tarifem PREMIUM si můžete pustit veškerý exkluzivní obsah bez reklam a k novým pořadům získáte přístup dříve než ostatní.

Prima přitom během srpna startuje s několika novinkami. Například jde o novou extrémní seznamovací reality show Honeymoon – líbánky k nepřežití. Dříve než televizní diváci budou moci zákazníci ve videoslužbě prima+ zhlédnout premiérové díly seriálů Dvojka na zabití II a Duch II. Nejnovější epizody seriálu ZOO tam najdou už nyní.

Nabídka i pro stávající zákazníky

Kdo už dnes od Vodafonu má pevný internet nebo mobilní tarif a dokoupí si nyní službu Vodafone TV+, získá zdarma na první tři měsíce balíček kanálů Sport, který jinak stojí 220 korun měsíčně a který obsahuje mino jiné kanály Nova Sport 5 a 6.

Pokud by měl někdo zájem pouze o samostatnou službu Vodafone TV+, může také využít aktuální výhodné ceny 299 korun měsíčně na první tři měsíce.

Více najdete na webové stránce www.vodafone.cz/zabava.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Honeywell a Odys Aviation budou spolupracovat na provozu bezpilotních letadel

  • Technologie vyvinutá společností Honeywell v Brně bude řídit hybridní stroje s kolmým startem a přistáním (VTOL).
  • Pozemní řídicí stanice společnosti Honeywell umožňuje provoz za hranicí viditelnosti a dynamické úpravy letového plánu.

Honeywell a společnost Odys Aviation, která vyvíjí pokročilá hybridní letadla s kolmým startem a přistáním (VTOL), podepsaly memorandum o porozumění ohledně spolupráce na návrhu nových pozemních řídicích stanic na podporu zavádění hybridních letadel VTOL společnosti Odys Aviation na Středním východě a v Tichomoří. Významná část vývoje a testování pozemní řídicí stanice společnosti Honeywell probíhá v jejím výzkumném a vývojovém centru v Brně.

Podle memoranda poskytne Honeywell pozemní řídicí stanici na podporu provozu bezpilotního leteckého prostředku (UAV) společnosti Odys Aviation nazvaného Laila. Očekává se, že pilotní programy využívající UAV Laila a novou pozemní řídicí stanici začnou v roce 2025.

Příspěvek společnosti Honeywell z velké části zajišťuje její tým v Brně, kde probíhá většina klíčových vývojových prací. Brněnský tým se zaměřuje na specifikaci požadavků na design tak, aby je bylo možné začlenit do celkového plánu vývoje. Zároveň tým pracuje na propojení pozemní řídicí stanice s řídicím systémem cílového stroje, aby byly oba systémy dobře integrovány a byly schopny bezpečně splnit misi.

Stroj Laila je navržen v několika konfiguracích pro přepravu nákladu. S doletem 230 mil (370 km) je to ideální letadlo pro podporu inspekcí potrubí, zjišťování úniků, geologických průzkumů, námořních operací a logistických služeb včetně dodávek časově kritického zboží.

Pozemní řídicí stanice Honeywell, kterou lze škálovat tak, aby vyhovovala potřebám jakékoli platformy VTOL, umožňuje vzdáleným pilotům řídit více strojů současně, na dlouhé vzdálenosti a bez přímého vizuálního kontaktu. Kromě toho několik pokročilých automatizovaných funkcí, jako je sledování provozu, řízení nepředvídaných událostí a pozemní detekce a vyhýbání se ostatnímu provozu, pomáhá snížit pracovní zátěž pilotů. Tyto vlastnosti, které byly úspěšně demonstrovány při testování, zvyšují bezpečnost a efektivitu provozu bezpilotních dronů.

„S tím, jak společnosti usilují o rozšíření vývoje a provozu bezpilotních strojů, je zásadní bezpečný provoz ze vzdáleného prostředí. Naše plánovaná spolupráce se společností Odys Aviation bude představovat významný milník, který posune naše inovativní řešení od testování k reálným scénářům,“ řekl David Shilliday, viceprezident Advanced Air Mobility, Honeywell Aerospace Technologies.

„Honeywell sdílí naše přesvědčení, že klíč ke komercializaci nových leteckých technologií a přechodu od výzkumu a vývoje na trh spočívá v partnerství. Společnost Honeywell prokázala vedoucí postavení v oblasti udržitelného letectví a jsme nadšeni, že můžeme ruku v ruce pracovat s jejich týmem na světové úrovni, abychom již v příštím roce splnili příslib v pokročilých leteckých technologiích,“ řekl James Dorris, generální ředitel a spoluzakladatel Odys Aviation.

Podle podmínek memoranda o porozumění mají obě společnosti v úmyslu úzce spolupracovat s MWASALAT, ománskou národní dopravní společností, na zavedení programů letecké logistiky v Ománu a Radě pro spolupráci arabských států v Zálivu.

„Společnost MWASALAT je nadšená, že posouvá hranice udržitelného letectví a spolupracuje se společnostmi jako Honeywell a Odys Aviation na přiblížení regionu k zahájení provozu. Společně s osvědčenými zkušenostmi společnosti Honeywell a technologickou inovací společnosti Odys Aviation pokládá Omán smysluplné základy k tomu, aby se stal lídrem v tomto vzrušujícím novém věku letectví, a jako vedoucí společnost v poskytování přepravy do Ománu jsme nadšeni, že můžeme být v čele této revoluce,“ řekl Bader AlNadabi, generální ředitel MWASALAT.

Plánovaná spolupráce mezi těmito dvěma společnostmi pomáhá posouvat vývoj autonomního letectví kupředu a podporuje sladění portfolia Honeywell s megatrendy automatizace a budoucností letectví.

O společnosti Honeywell

Produkty a služby od Honeywell Aerospace se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví i v kosmické oblasti. Obchodní jednotka Aerospace Technologies vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a mnoho dalšího. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, využívat přímější a přesnější lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte www.honeywell.com nebo nás sledujte na @Honeywell_Aero.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge IoT. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a prostřednictvím obchodních jednotek Aerospace Technologies, Industrial Automation, Building Automation a Energy and Sustainability Solutions poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na webu www.honeywell.com/newsroom.

Exit mobile version