Pozor na podvody napodobující Microsoft a další technologické značky, hrozby číhají ale i ve zprávách vydávajících se za Adidas, ČSOB nebo Seznam.cz

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2024. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

I ve druhém čtvrtletí letošního roku zůstala nejčastěji napodobovanou značkou společnost Microsoft, na kterou připadá dokonce více než polovina (57 %) všech phishingových útoků imitujících komunikaci známých značek, což je oproti předchozímu kvartálu nárůst o významných 19 procentních bodů. Na druhé místo poskočila společnost Apple (10 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky a nárůst o 5 procentních bodů). LinkedIn zůstal stejně jako v prvním čtvrtletí na třetí příčce. Do Top 10 se poprvé od roku 2022 dostaly také společnosti Adidas, WhatsApp a Instagram. Naopak pokleslo množství podvodů napodobujících DHL a možná trochu překvapivě před dovolenkovou sezónou vypadlo z Top 10 Airbnb.

„Phishingové podvody zůstávají jednou z nejrozšířenějších kybernetických hrozeb a často jsou součástí mnohem rozsáhlejších a sofistikovanějších útoků. Nejčastěji jsou zneužívané značky technologických společností, následují sociální sítě a banky a finanční instituce. Ostatně i v České republice vidíme masivní vlnu podvodů vydávajících se za sociální sítě, zejména Facebook, a také za známé banky. Technologické společnosti často disponují citlivými informacemi, včetně osobních údajů, finančních informací a přístupů k dalším účtům, což z nich dělá cenný cíl. Společnosti jako Microsoft, Google a Amazon poskytují zásadní a velmi používané služby, například e-mail, cloudové úložiště a online nakupování. Lidé tak budou s větší pravděpodobností reagovat na zprávy, které vypadají jako oficiální komunikace těchto poskytovatelů klíčových služeb,“ říká David Řeháček, Head of Marketing EEMEA z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2024

  1. Microsoft (57 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Apple (10 %)
  3. LinkedIn (7 %)
  4. Google (6 %)
  5. Facebook (1,8 %)
  6. Amazon (1,6 %)
  7. DHL (0,9 %)
  8. Adidas (0,8 %)
  9. WhatsApp (0,8 %)
  10. Instagram (0,7 %)

Kyberpodvodníci velmi často zneužívají značky přepravních společností. V České republice nadále vidíme množství podvodů napodobujících zprávy od České pošty nebo UPS, v mnoha případech se navíc jedná o SMS zprávy, aby se zvýšila šance na úspěch, protože uživatelé stále podceňují zabezpečení mobilních zařízení a jsou zvyklí dostávat od přepravců SMS s upřesňujícími informacemi k zásilkám. Většinou se jedná o osvědčený trik s žádostí o doplnění chybějících údajů. Uživatelé jsou vyzýváni k doplnění informací tak, aby fiktivní zásilka mohla být doručena. Odkaz přesměruje uživatele na poměrně věrohodně vypadající webové stránky, jejichž cílem je krádež citlivých informací.

Některé podvody zkouší také napodobovat Seznam.cz a získat přihlašovací údaje. Ty lze následně zpeněžit na darknetu nebo je využít k dalším rafinovaným útokům s ještě vážnějšími následky. Podvodníci se vždy snaží dostat uživatele pod tlak, aby se zdálo, že je potřeba jednat rychle a bez přemýšlení, jinak dojde k zablokování účtu.

Podobné taktiky vidíme i u různých zpráv napodobujících banky. Uživatel je většinou vyzván, aby okamžitě provedl aktualizaci účtu, jinak bude účet zablokován. U tak kritických služeb, jako je bankovní účet, mohou lidé u podobné zprávy trochu zpanikařit a ve snaze vše rychle napravit skočí útočníkům na jich trik.

„Velmi agresivní jsou také různé podvody napodobující sociální sítě. E-maily i přímé zprávy na sociálních sítích jsou zaměřené zejména na správce stránek a skupin, protože v případě úspěšného útoku mohou útočníci pomocí napadených stránek dál šířit své podvody na velké množství lidí a zprávy a příspěvky se škodlivými odkazy tak budou vypadat věrohodněji. Vyvarujte se proto klikání na odkazy v podobných zprávách, v minulosti jsme viděli, že podobnými triky dokáží kyberpodvodníci ovládnout i stránky se stovkami tisíc nebo i miliony fanoušků,“ dodává David Řeháček.

Oblíbeným trikem phishingových e-mailů je i lákání na nejrůznější výhry a odměny. Například zpráva napodobující Alzu zkouší nachytat uživatele oznámením o výhře nového iPhonu. Důvěryhodnost má zvýšit i použití unikátního kódu, ale je to jen další z mnoha variant podobných výherních triků. Uživatel ve skutečnosti nic nevyhrál a navíc může přijít i o důležitá data.

V minulém čtvrtletí zaznamenal Check Point také několik phishingových kampaní napodobujících webové stránky značky Adidas.

Například stránky adidasyeezys[.]cz a adidasyeezys[.]it mají oklamat oběti a přesvědčit je, že se jedná o autentické stránky Adidas Yeezy, protože poměrně věrně napodobují vzhled legitimních stránek Adidas. Cílem těchto podvodů je vylákat z uživatelů přihlašovací údaje a osobní informace. Podobně stránky adidas-ozweego[.]fr a adidascampus[.]co[.]at napodobují oficiální platformu Adidas.

Phishingová stránka adidasyeezys[.]cz

Phishingová stránka adidasyeezys[.]it

Phishingová stránka adidas-ozweego[.]fr

Phishingová stránka adidascampus[.]co[.]at

Výzkumníci odhalili i řadu kampaní zneužívajících značku Instagram, který se tak poprvé od roku 2022 dostal mezi nejčastěji zneužívané brandy.

Cílem těchto kampaní jsou krádeže přihlašovacích údajů. Jeden z případů zahrnuje phishingovou stránku umístěnou na adrese instagram-nine-flame].[vercel].[app/login, která napodobuje přihlašovací stránku Instagramu. Ta je hostovaná na platformě Vercel pro vytváření aplikací React a vyzývá uživatele k zadání uživatelského jména a hesla.

Další kampaň využívala doménu instagram-verify-account].[tk a pod záminkou ověření instagramového účtu žádala o zadání přihlašovacích údajů.

Phishingová stránka instagram-nine-flame[.]vercel[.]app/login

Phishingová stránka instagram-verify-accoun[.]tk

 

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na podvodný odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, pokud spěchají, nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu indicií, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Hunt: Showdown 1896 dostane podporu DLSS. Vycházejí také nové NVIDIA Studio ovladače

Hunt: Showdown 1896 od společnosti Crytek dostane 15. srpna aktualizaci hry a enginu, která vylepšuje a zdokonaluje prakticky všechny aspekty hry. Pro majitele GeForce RTX se mezi novými funkcemi objeví také NVIDIA DLSS Super Resolution.

Hororová extrakční střílečka Level Zero: Extraction od Doghowl Games a tinyBuild vychází 13. srpna s DLSS 3 pro znásobení snímkové frekvence a NVIDIA Reflex pro maximální odezvu.

Beta verze NVIDIA App přichází také s novou aktualizací, která přidává nastavení displeje, nové posuvníky pro RTX Video Super Resolution a RTX Video HDR i další funkce požadované uživateli. Aplikace také dokáže udržovat PC aktualizované s nejnovějšími ovladači GeForce Game Ready nebo NVIDIA Studio a umožňuje rychlou instalaci dalších aplikací jako GeForce NOW, NVIDIA Broadcast nebo NVIDIA Omniverse. Noví uživatelé si stále mohou vyzvednout odměnu v podobě PC Game Passu zdarma na jeden měsíc.

Integruje také funkci známou již z GeForce Experience, díky které je možné jedním kliknutím optimalizovat grafické nastavení hry. Podporováno je více než 1200 titulů a od posledního vydání ovladačů jich přibylo dalších 5:

  • Chained Together
  • Dungeonborne
  • Once Human
  • Stormgate
  • The First Descendant

Aktuální blog o novinkách s DLSS najdete vždy zde.

Vycházejí také nové NVIDIA Studio ovladače a s nimi i nové výhody pro majitele GeForce RTX a NVIDIA RTX z řad tvůrců obsahu:

  • CyberLink PowerDirector, oblíbený program pro střih videa, využívá výhod enkodéru videa NVIDIA NVENC, který je zabudován v každé grafické kartě RTX. Přidává podporu pro RTX Video HDR a režim NVIDIA NVENC HEVC Ultra-High-Quality, což umožňuje rychlejší export alfa kanálů a vyšší efektivitu kódování.
  • Adobe Substance 3D Modeler představil Block to Stock, funkci s umělou inteligencí, která urychluje tvorbu prototypů složitých tvarů rychlým nahrazením hrubých 3D tvarů již existujícími detailnějšími modely.
  • SideFX Houdini 20.5 integrovalo do svého rendereru Karma XPU technologie NVIDIA OptiX 8 a Shader Execution Reordering, které umožňují až 4x rychlejší provádění výpočetně náročných úloh na GPU NVIDIA RTX.
  • Topaz Video AI Pro nyní podporuje procesy využívající více GPU s akcelerací TensorRT, což umožňuje se dvěma GPU až 2x rychlejší vykreslování a ještě větší zrychlení, pokud jich bude více.

Tvůrce Stavros Liaskos v rámci seriálu „In the NVIDIA Studio“ demonstruje možnosti GeForce RTX při tvorbě realistických 3D digitálních replik řeckých pravoslavných kostelů, klášterů a dalších budov. Využívá při tom platformu NVIDIA Omniverse a možnost pracovat napříč nástroji díky standardu Universal Scene Description (OpenUSD).

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/studio-hevc-rtx-ai-august-driver

Hybridní již nejsou pouze cloudy, ale i sítě

Ačkoliv se tomu řada firem brání, automatizace zejména rozsáhlých sítí je naprosto klíčová. Jak ukazují analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, automatizace umožňuje eliminovat chyby vznikající manuální konfigurací, zvýšit ochranu sítě před kybernetickými útoky a podstatně ušetřit čas IT odborníků. Trendem je přitom vznik hybridně řízených sítí, kde automatizace zajišťuje pouze část úkonů a o zbytek se stará lidská síla.

„S tím, jak roste velikost firem a organizací, a zároveň přibývá i počet služeb, které využívají, je všechno stále více komplexní. Automatizace je pak jediná cesta, jak ve všem udržet nějaký řád. U rozsáhlých sítí není do budoucna reálné se bez automatice obejít,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource. „Firmy se přitom automatizaci často brání, ne vždy se to setkává s pozitivním přijetím, třeba i z důvodu nutných investic. Nedává to přitom smysl, správně nastavená automatizace je pro firmy přínosem. Většina firem navíc zapomíná na to, že funkční síť je kritickou infrastrukturou pro jejich podnikání. Je místem, díky kterému mohou vyrábět nebo poskytovat služby. O to zajímavější bude sledovat další vývoj, protože díky rozvoji umělé inteligence se automatizace postupně posouvá na další úroveň.“

Firemní sítě se potýkají se dvěma velkými problémy – nedostatkem jejich správců a kombinací různých zařízení různých výrobců. „Je pochopitelné, že se správci firemní IT infrastruktury bojí, že díky chybějící automatizaci nemají vše tolik pod kontrolou. IT odborníků je ale obecně nedostatek a jejich role by neměla být v nějaké otrocké práci při nastavování stovek zařízení, kterou může udělat stroj. Měli by se soustředit na důležitější věci. Navíc automatizace zaručí, že jakékoliv změny v nastavení budou provedeny úplně, korektně a ve správném pořadí. Efektivní je proto využít nějakou míru automatizace tak, aby základ sítě byl plně automatizovaný a pracovníci se soustředili na sofistikovanější úkoly – funkčním ideálem je tedy hybridně řízená síť,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

Právě nastavování zařízení nebo jejich aktualizace je základem automatizovaných sítí. Při budování nové sítě je rozdíl v čase automatické a manuální instalace neporovnatelný. Podobné je to v případě, kdy výrobce některého ze síťových zařízení ohlásí nutnost instalace bezpečnostní záplaty – automatizace může sama prakticky ihned zajistit aktualizaci všech zařízení, i kdyby jich byly stovky ve stovce různých lokalit.

Automatizace sítí je zároveň dobrým nástrojem pro zajištění kybernetické ochrany. Dokáže detekovat jakýkoliv rozpor v požadovaném nastavení či činnosti – ať se jedná o výrazné navýšení provozu nebo o abnormální chování jiné části infrastruktury. Následně upozorní na rozdíly a postupuje podle předem připraveného scénáře. Automatizace tak může sama změnit nastavení zařízení do původního stavu, informovat provozní týmy či přímo SOC o neschváleném pokusu o změnu konfigurace. I toto lze samozřejmě provozovat v hybridním módu, kdy automatizace upozorní na zaznamenané nestandardní chování pracovníka IT dohledu a ten pak dle své zkušenosti sám rozhodne o dalších krocích.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Pouze 1 z 10 implementací ERP přinese očekávané výsledky. Jak zařídit, aby to byla ta vaše?

Se zaváděním ERP systému do firmy se pojí velká očekávání, která ovšem zdaleka nebývají naplněna. Firmy nejčastěji podceňují výběr dodavatele, analýzu v rámci přípravy projektu i zapojení svých zaměstnanců.

Mnoho firem stále prochází procesem digitalizace a zaváděním nových informačních systémů. Často jde o systémy typu ERP (Enterprise Resource Planning), které mohou podporovat všechny klíčové činnosti a procesy, včetně výroby, skladového hospodářství, plánování, nákupu, (online) prodeje, řízení financí, personalistiky nebo třeba daňové agendy. Podle posledního výzkumu Českého statistického úřadu o využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru v České republice byly v evropském srovnání v oblasti používání ERP systému tuzemské podniky v roce 2023 hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %. Tato situace je mimo jiné zapříčiněna i tím, že zavedení ERP systému je časově i procesně náročný proces. Přísliby zavedení ERP jsou veliké, ale nemohou být realizovány pouhým zavedením nového softwarového řešení a urychlené zavedení ERP nedává příliš smysl. Tomu odpovídá dřívější studie Centra pro výzkum informačních systémů, podle níž zvládne implementaci ERP systému pouze 10 % firem tak, aby pro ně měl skutečnou přidanou hodnotu.

Úspěch projektu vyžaduje volbu správného dodavatele a širokou spolupráci během implementace nového systému na straně firmy. Ani pak ale práce nekončí – ERP potřebuje koncepční rozvoj a neustálé přizpůsobování aktuálním požadavkům firmy i trhu, na kterém působí. „Nasadit ERP systém a pak se o něj nestarat? To je jako koupit auto a nechat ho stát v garáži,“ říká k tomu Roman Vinš, ředitel ERP systému Byznys ve společnosti Seyfor.

ERP začíná i končí u lidí

Implementace ERP systému není ani zdaleka omezena na samotnou instalaci softwaru. Nestačí se zaměřit jen na rozsah funkcí jednotlivých řešení, náročnost jejich implementace a cenu. Úvodní fáze začíná daleko před samotným zaváděním systému a je zaměřena na důkladnou analýzu. Zde je zcela klíčové zapojení zaměstnanců. Nezastupitelnou roli totiž hraje pečlivě sestavený interní tým, který zná dobře firemní procesy (nebo si je dokáže podrobně nastudovat), a také jeho velmi úzká spolupráce s týmem konzultantů dodavatele ERP systému. To je třeba brát v úvahu na úplném začátku, a sice při výběru dodavatele. Je to o tom, aby si lidé v obou týmech rozuměli a dokázali se vzájemně respektovat. Analýza odhalí hlavní procesy a činnosti, které může nový ERP systém optimalizovat, usnadnit nebo dokonce plně automatizovat. „Znát vlastní firemní procesy a věnovat čas tomu, abyste je popsali konzultantům ERP systému – právě na tom stojí a padá úspěšná implementace. Jestli se vyplatí některou z fází obzvlášť nepodcenit, tak právě analýzu, která je nejrizikovějším bodem celého projektu,“ vysvětluje Zbyněk Stach, konzultant ERP systému Byznys.

Konzultanti ERP systému přímo ve firmě zjišťují, jak probíhají jednotlivé procesy. Sbírají informace u klíčových uživatelů na vedoucích pozicích i u zaměstnanců v provozu, protože potřebují pochopit, jak firma funguje. Výsledkem je analýza, která poté slouží jako jízdní řád pro všechny následující fáze projektu.

Internímu týmu by společnost měla uvolnit na koordinaci projektu s dodavatelem dostatečnou časovou kapacitu i všechny potřebné zdroje. Je nutné počítat s velkou časovou investicí – rozsahem obvykle až dvojnásobnou ve srovnání s časem, který projektu věnuje dodavatel.

Čas investovaný do implementace ERP systému se bohatě vrátí. Hlavně v přínosech ERP systému při každodenním fungování firmy. Ovšem pouze za podmínky, že bude nasazení ERP systému provedeno jako opravdu promyšlený, strategický krok. Firma by neměla sama sebe tlačit k šibeničnímu termínu spuštění systému, ale nechat si implementaci na nejklidnější období v roce,“ dodává Roman Vinš.

ERP není konkurent, ale nástroj a pomocník

Výzkum Českého statistického úřadu za rok 2023 zjistil, že ERP systémy používá pouze 29 % českých podniků. Průměr v rámci EU je přitom 43 % a Česko je v tomto ohledu pátou nejhorší zemí z evropské sedmadvacítky. „Vedle obav z náročné (a nákladné) implementace je jedním z důvodů tohoto zaostávání českých firem za zbytkem Evropy také zažitá představa, že digitalizace a zavádění informačních systémů vezme lidem práci. Je to rozšířený mýtus, který ale vůbec neodpovídá realitě. Ve skutečnosti funkce ERP systému řeší především úkoly, které zaměstnanci buďto nestíhají nebo ani dělat nechtějí,“ říká Vinš.

Automatizace procesů pomocí ERP zpravidla řeší rutinní úkoly, které dříve zdržovaly zaměstnance od důležitějších činností – ať už jde o různé přepisování údajů, kontroly správnosti, vyhledávání dat a mnoho dalšího. Navíc ERP systém nemůže fungovat „sám o sobě“ – vždy slouží lidem, kteří s ním pracují. Zefektivnění procesů a úspora práce, kterou ERP systémy přinášejí, se obvykle začne projevovat nejdříve po 2 až 3 měsících po implementaci.

Proto by zaměstnanci měli být o zavádění ERP systému informováni už od samého počátku a také se do něj maximálně zapojit. Měli by vědět, jaké úkoly za ně ERP zastane a kolik jim ušetří práce. Nezbytný je také proces adopce nového systému, tedy nejen úvodní zaškolení v práci s novými nástroji, ale také průběžné informování o možnostech zefektivnění práce a nových funkcích informačního systému.

Implementace je vlastně jen začátek

Zavedením nového ERP systému je zlomový okamžik, od kterého začíná jeho další rozvoj. Žádná firma by neměla zůstat stát na místě a její klíčový informační systém ji musí v dalším rozvoji podporovat. Ať už jde o akvizici nových zákazníků, zvyšování objemu výroby či obratu z obchodování nebo třeba pronikání na nové trhy.

Poroto je velmi důležité zvolit si hned na začátku dodavatele, který bude pro firmu skutečným partnerem. Bude dlouhodobě sledovat její podnikání a dokáže rychle reagovat na změny a aktuální potřeby. Zastaralý ERP systém totiž přestává být zdrojem přidané hodnoty a konkurenční výhodou, ale stává se jen přítěží, která brání firmě v dalším rozvoji.

Každá firma, která používá ERP systém Byznys má svého stálého konzultanta, který je s ní od začátku a dobře zná její podnikání. Vyslechne požadavky a potřeby zákazníka, doporučí ideální cestu a také zajistí její realizaci. Konzultanti představují spojovací článek mezi technologií a rozvojem firmy, protože nasazení ERP systému je pro nás i začátkem dlouhodobé spolupráce,“ uzavírá Roman Vinš, ředitel ERP systému Byznys.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

O ERP systému Byznys:

Český podnikový informační systém Byznys patří mezi nejvyspělejší a nejrozšířenější ERP systémy pro střední a větší organizace. Dle tržního podílu patří do TOP 5 na českém trhu. Byznys představuje komplexní nástroj na řízení celého podniku, který je úzce propojen s týmy odborníků a konzultantů, kteří se dlouhodobě věnují konkrétním společnostem a detailně znají jejich procesy. Spojuje všechny firemní agendy do jednoho systému. Firmy mají na jednom místě data týkající se výroby, skladu, CRM, financí, logistiky, mzdy, personalistiky, projektů i např. zakázek. Byznys tak automatizuje procesy, zefektivňuje rutinní agendy, poskytuje perfektní přehled o kondici firmy a především šetří čas zaměstnancům i majitelům. V České republice používá Byznys přes 1 000 firem napříč všemi obory. Mezi zákazníky najdete firmy jako je Manufaktura, Koh-i-noor Hardtmuth, Vltava Labe Media, Central Group, Bohemia Apple, Ryor či ProSpánek.

 

Starost BenQ o zrak uživatelů se zhmotnila v přídavná světla k monitorům a notebookům

Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, upozorňuje na ScreenBar Pro a LaptopBar. Přídavná světla k monitoru zvýší celkový komfort a zejména optimalizují osvětlení pro snížení namáhání očí při dlouhým sezení u displejů.

„Naše stálá starost o ochranu zraku uživatelů dostává nový světelný rozměr,“ říká Karel Kos, obchodní ředitel BenQ pro Česko a Slovensko, a dodává: „Technologie samotných zobrazovacích panelů jsou na takové úrovni, že je možné a vhodné klást důraz i na další faktory, jako je právě pracovní prostředí. Osvětlení ScreenBar pro dedikované monitory, resp. LaptopBar určený pro notebooky a uživatelům zařízení Mac, přináší elegantní a funkční řešení osvětlení pro zajištění maximálního komfortu při práci.“

BenQ ScreenBar Pro

Světelná lišta dostupná ve dvou barevných variantách, černé a stříbrné, nabízí širokou kompatibilitu napříč monitory. Uživatel ji upevní na monitory s tloušťkou 0,43-6,5 cm a zakřivením až 1800R pomocí bezpečného konstrukčního řešení ve formátu svorky.

Osvětlení dosahuje více než 1000 luxů intenzity osvětlení v centru 50 cm pod zdrojem, 500 luxů v oblasti 85 x 50 cm a 300 luxů v oblasti 115 x 60 cm. ScreenBar Pro disponuje automatickým senzorem přítomnosti a reaguje tak na pohyb, resp. opuštění pracovního prostoru, čímž šetří energii. Mezi další pokročilé vlastnosti patří možnost nastavit si vlastní jas v 16 úrovních a teplotu barev v rozmezí od 2700 do 6500K v rámci osmi úrovní odpovídajícím normám ANSI. K dispozici je také možnost automatického jasu dle okolního osvětlení nebo uložit si oblíbený profil nastavení.

Součástí balení je kromě neodnímatelného USB-C kabelu, který je možné zapojit do portu monitoru, také síťový adaptér. V rámci příslušenství je volitelně k dispozici držák pro webovou kameru.

BenQ LaptopBar

Vítěze ceny Red Dot Design Award 2023 ocení uživatelé pro jeho minimalistický a stylový design v provedení matné černé a slonovinové bílé. Světelná lišta je určena uživatelům notebooků a lze ji využít jako kompaktní svítidlo ve složené formě pro menší zorné pole a lepší soustředění, resp. rozložené pro maximalizaci jemně osvětlené oblasti.

Ovládání je řešeno intuitivně a minimalisticky prostřednictvím dvou dotykových oblastí, pomocí kterých lze přepínat mezi nastavením intenzity osvětlení a teplotou barev. Delším podržením lze využít režim automatického stmívání dle okolního osvětlení nebo uložit preferované nastavení.

LaptopBar osvětluje centrální oblast intenzitou až 700 luxů a plochu 50 x 32 cm intenzitou 300 luxů. Světlo je navrženo tak, aby poskytlo jak dostatečné hlavní osvětlení, tak i jemné ambientní osvětlení snižující kontrast mezi prostředím a displejem notebooku. Na plné nabití umožňuje až 160 minut provozu na 50 % jasu.

Snadnou montáž zajišťuje magnetická nálepka s vysokým důrazem na zpětnou odnímatelnost beze zbytků lepidla a následné opětovné nalepení.

V balení je kromě magnetického těla a světelné lišty také USB-C odnímatelný kabel, elegantní přenosné pouzdro, čisticí hadřík a dvě magnetické nálepky včetně papírové formy pro jejich správnou pozici.

Oba produkty jsou dodávány v obalech vyrobených z materiálů na bázi papíru bez použití plastů, čímž pomáhají chránit životní prostředí.

BenQ ScreenBar Pro i BenQ LaptopBar jsou k dispozici u lokálních prodejců za shodné ceny 3490 Kč s DPH v Česku a 139,90 euro s DPH na Slovensku.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Mezinárodní kancelářský průzkum: Poláci víc než Češi věří cloudu, nebojí se repasování

Firmy v Česku, Polsku i Maďarsku přikládají čím dál větší význam digitalizaci a cloudovým řešením. Mezi zeměmi ale najdeme i značné rozdíly. Poláci například více než my důvěřují repasovanému kancelářskému vybavení, které může výrazně pomoci udržitelnému provozu firmy. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti Canon.

Průzkum se zabýval hlavně přístupem podnikatelů k digitalizaci a trendy v nákupu a používání kancelářského vybavení.[1] „Ve všech třech zemích je patrný vysoký zájem podniků o digitální řešení. Mnoho administrativních rozhodnutí je také založeno na snaze využívat udržitelná a zároveň funkční řešení, což je jednoznačně dobrá zpráva,“ potvrzuje Eva Kučmášová, jež v Česku, Polsku i Maďarsku zodpovídá za marketingovou a korporátní komunikaci společnosti Canon. Pojďme se na výsledky a rozdíly mezi jednotlivými zeměmi podívat podrobněji.

Cloudové služby

Většina oslovených polských podniků využívá cloud již delší dobu. Častěji to deklarují zástupci velkých firem (56 % oproti 40 % středních firem). Z českých podniků, které začaly zavádět procesy digitalizace, využívá cloudové služby 58 %, z toho 40 % delší dobu. Celých 16 % oslovených v Česku tomuto klíčovému nástroji digitalizace nedůvěřuje a nechce jej využívat. „Číslo je překvapivě vysoké a značí, že je před námi stále dost práce v přesvědčování podnikatelů, že cloudová řešení, třeba uniFLOW Online pro správu firemního tisku a skenování, umožňují větší efektivitu práce a bezpečnost uložených dokumentů,“ komentuje Kučmášová.

V případě Maďarska využívá cloudová řešení pro správu firemních záznamů 51 % tamních malých a středních podniků. Týká se to především budapešťských společností s více než 50 zaměstnanci. Důvody pro zavádění cloudu jsou ve všech zemích podobné, je to hlavně dlouhodobá strategie digitalizace, snaha ušetřit peníze za spotřební materiál a potřeba „držet krok s dobou“.

Jaká data jsou v cloudu uložena?

Polské společnosti sem nejčastěji ukládají hodnocení zaměstnanců (42 %) a e-maily (38 %), Maďaři využívají cloud především pro ukládání účetních dokladů (32 %) a smluv (31 %). Z odpovědí Čechů naopak vyplývá, že do cloudu směřují především běžná provozní data – databáze (71 %) a e-maily (30 %), méně často pak obchodní výkazy (48 %), faktury (44 %), smlouvy (37 %) a údaje o finanční výkonnosti (35 %). V malé míře jsou v cloudu shromažďována data o zaměstnancích, tedy hodnocení (20 %) a životopisy (14 %).

Nákladová efektivita a udržitelnost

Naprostá většina respondentů se netají tím, že při nákupu kancelářské techniky je důležitým faktorem její hospodárnost a efektivita, tj. především nízká spotřeba energie a inkoustu/tonerů. V Polsku je to 75 %, v Česku dokonce 80 %. Efektivita zařízení je o něco důležitější pro zástupce větších podniků – 30 % ji označilo za klíčovou ve srovnání s 26 % zaměstnanců středních podniků.

O rostoucím ekologickém povědomí středoevropských firem svědčí, že čím dál důležitější roli hraje při nákupu kancelářského vybavení to, zda je do výroby zařízení zahrnuta udržitelnost a zda výrobce sám funguje udržitelným způsobem. V Česku se podle těchto parametrů rozhoduje 78 % zodpovědných osob, v Polsku je to dokonce 85 %. Zbytek oslovených uvádí, že pro ně udržitelnost nehraje při nákupu žádnou roli.

Repasování

Zajímavý je také pohled na vztah k repasovanému kancelářskému vybavení. Každá třetí česká firma deklarovala, že by takové vybavení do svého stávajícího parku zařadila za předpokladu, že by mělo záruku a plnou funkčnost. V Polsku je ale percentil podstatně větší (48 %). A rozdíl se ukázal naplno, když přišla řeč na to, zda by si firmy zvolily repasovaná zařízení jako svou první volbu. Zatímco jednoznačně kladně odpovědělo 24 % polských firem, v Česku jsou to pouze 4 %. Celých 34 % firem u nás se nechalo slyšet, že repasovaným zařízením nevěří a hodlá nakupovat pouze nové produkty. Pro srovnání – takovou odpověď uvedlo pouze 7 % polských firem.

„Přitom repasované multifunkce, kde je více než 90 % znovu využitých částí, třeba z našeho programu s označením ES, prochází pečlivou výstupní kontrolou, jsou spolehlivé a kvalitní stejně jako nové a mají také záruku. Jen jsou levnější,“ uzavírá Eva Kučmášová z Canonu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Emoce, vyšší efektivita, přesnost, osobnější a pestřejší povídání. Hlavní trendy v zákaznických službách představeny na Vocalls Engage

Česká technologická společnost Vocalls, specializující se na vývoj hlasových technologií, na akci Vocalls Engage představila nejnovější trendy v oblasti umělé inteligence (AI) a voicebotů pro zákaznické služby: vyšší efektivita a přesnost automatizovaných hlasových agentů díky prediktivní analýze, jednodušší tvorba pracovních postupů a personalizované a přirozeně znějící interakce se zákazníky. V rámci panelové diskuze se hosté shodli, že zatímco generativní AI (schopna vytvářet nový obsah) nepředstavuje náhradu té konverzační. Její integrace do existujících systémů zvyšuje efektivitu a přesnost agentů, například pomocí analýzy emocí v hlase uživatele a adekvátní reakce na různé situace. Setkání se odehrálo v sídle společnosti Microsoft, se kterým Vocalls úzce spolupracují.

„Jsme svědky rychlého vývoje v oblasti AI, který přináší nové možnosti pro zákaznické linky. S technologiemi, které dnes prezentujeme, můžeme nabídnout výrazně rychlejší a přesnější zpracování požadavků, což představuje obrovský krok vpřed oproti tradičním metodám. Některé procesy lze automatizovat úplně, jiné částečně a v dalších případech lidským operátorům pomůže AI,“ komentuje Martin Čermák, spoluzakladatel a technický ředitel společnosti Vocalls.

Integrace a koexistence generativní a konverzační AI

V rámci panelové diskuze se o své zkušenosti podělili Antonín Šenfeld, intelligent automation & innovation manager z Uniqa, Petr Havel, group CC director z Aures Holding, Lenka Bartizalová, ředitelka call centra v alza.cz, a Helena Kodýmová, head of customer experience Zásilkovny.

Panelisté se shodli na tom, že generativní AI v budoucnu nebude sloužit jako plnohodnotná náhrada, ale spíš jako doplněk konverzačních AI (zaměřených na interakci s lidmi), které si zachovávají svou roli v aplikacích vyžadujících zvýšenou míru bezpečnosti a specifického přizpůsobení. Voiceboti jsou dnes schopni díky těmto technologiím identifikovat nejen slova, ale i emoční tón hlasu uživatele, což jim umožňuje adekvátně reagovat na různé emocionální stavy. Díky tomu mohou rozpoznat urgence a naléhavost v hlase uživatele. Tato schopnost umožňuje voicebotům poskytovat odpovídající reakce a služby na základě rozpoznaných potřeb a emočních signálů.

Během akce společnost Vocalls představila Agent Assist, Designer Copilot a LLM Bot, nové produkty, kterými ještě více zefektivní práci na zákaznických linkách, a to jak agentům, tak i při samotném nastavování voicebotů.

  • Agent Assist je nástroj, který díky prediktivní analýze a navigaci v hovoru pomáhá operátorům být efektivnější a přesnější. Agent Assist poskytuje zpětnou vazbu, nabízí rady a doporučení v reálném čase a umožňuje napojení na další systémy, což vede k lepšímu a rychlejšímu řešení požadavků zákazníků.
  • Designer Copilot zjednodušuje a zrychluje tvorbu pracovního postupu, což výrazně snižuje čas a úsilí potřebné k manuálnímu vytváření těchto procesů. Tím je bot schopen reagovat na různé situace, zefektivňovat operace a přizpůsobovat se měnícím se podmínkám.
  • LLM Bot přináší pokročilé schopnosti v oblasti konverzačních technologií. Využívá výhod velkých jazykových modelů (LLM) k poskytování personalizovaných a pestřejších konverzací. Díky své schopnosti adaptace na individuální potřeby uživatelů a poskytování přirozeně znějících interakcí umožňuje firmám lépe komunikovat se zákazníky a zvyšovat jejich spokojenost.

„Inovace jsou pro nás zásadní. Společnost jsme založili před sedmi lety s cílem překonat tehdejší řešení v oblasti zákaznických služeb. Brzy poté jsme jako první firma v České republice nabídli funkční voicebot pro zákaznické linky. I dnes, s tímto přístupem, neustále hledáme nové způsoby, jak využít dostupné technologie, a jejich zdokonalováním zlepšujeme naše služby. V názvu eventu jsme se ptali, zda generativní AI nahradí konverzační AI. Jednoduchá otázka, složitá odpověď. Generativní AI zatím neslouží jako plnohodnotná náhrada, ale jako doplněk konverzačních AI, které si stále zachovávají svou roli v aplikacích vyžadujících zvýšenou míru bezpečnosti a specifického přizpůsobení. Postupně však získává stále větší váhu a časem dojde k její převaze nad konverzační AI,“ uzavírá Martin Čermák.

Více o Vocalls

Česká technologická společnost Vocalls je průkopníkem automatizace hlasových služeb. Se svým hlasovým robotem (voicebotem) od roku 2017 zkvalitňuje interakci firem a jejich zákazníků ať už v psané formě, nebo na telefonních zákaznických linkách. Volající nemusí čekat dlouhé minuty na spojení a může svůj požadavek vyřešit okamžitě, kdykoli během dne či noci. Technologie pomáhá operátorům automatizovat až 75 % rutinních požadavků zákazníků a několikanásobně zvýšit jejich kapacitu. Asistuje jim například s tvorbou živých překladů ze všech jazyků, klasifikací e-mailů nebo přesnou hlasovou analýzou. S voicebotem Vocalls se mohou zákazníci setkat na linkách společností Alza.cz, ČSOB, Zásilkovna, Europ Assistance, Cofidis Group, innogy či Kooperativa ve 27 jazycích napříč osmi zeměmi po celém světě.

Nedávná tisková zpráva

 

Česká spořitelna spouští jako první u nás kampaň vytvořenou v 3D nástroji pro vývoj videoher

Česká spořitelna jako první společnost v České republice vytvořila kampaň kompletně ve 3D vývojovém prostředí Unreal Engine, ve kterém vznikají i nejznámější české a globální videohry. Nový spot z herního světa navazuje na loni představený dlouhodobý komunikační koncept #LevelUpYourLife. Na designu postav, animacích a finalizaci spotu pracovala celkem tři specializovaná studia a podíleli se na něm i známí tvůrci z herního a filmového průmyslu, jako např. Jim Moore (Star Wars) nebo Len Simon (Space Jam, Anastasia nebo Klaus).

Česká spořitelna pokračuje s úspěšným komunikačním konceptem #LevelUpYourLife zaměřeným na hráče videoher od 18 do 35 let, který poprvé představila loni v srpnu. Podle interních dat téměř každý druhý hráč zaznamenal některou z komunikačních aktivit banky a vnímal ji jako odlišnou a hodnotnou.

„Česká spořitelna je dnes stejnou měrou banka i technologická společnost. Soustředíme na digitalizaci a technologické inovace, a jsem proto moc ráda, že jako první velká společnost v Česku můžeme herním nadšencům ukázat novou a kreativní formu komunikace postavenou na základech moderního 3D nástroje Unreal Engine,“ říká Monika Hovorková, která ve Spořitelně odpovídá za značku a komunikaci.

Přípravu kampaňového spotu z herního světa zajišťovala tři studia. Studio Fanatic Games navrhlo design jednotlivých avatarů a studio RIG-IT je následně rozpohybovalo. Časově nejdelší část celé přípravy mělo na starosti studio Three Bohemians, kteří připravovali celkovou animaci a finalizovali spot. Mimo jiné spolupracují s herními studii 2K Games, Warhorse nebo Bohemia Interactive a jedním z jejich posledních projektů byla americká fantasy série The Wingfeather Saga. Na kampani pro Českou spořitelnu spolupracovala i známá jména jako Len Simon (režisér animací a designér, který se podílel na filmech Space Jam, Anastasia nebo Klaus), Jim Moore (umělecký ředitel s kariérou v Lucasfilm, kde pracoval na Star Wars) nebo Mike Jamieson (dříve působící ve slavném studiu ILM). Hudbu ke spotu složil Jan P. Muchow.

„Samotný nástroj Unreal Engine nám nabízí nespočet možností, jak dlouhodobě pracovat s naším gamingovým konceptem. Stejně jako loni, i letos budeme pokračovat ve spolupráci s naším ambasadorem Petrem Jirákem, známým pod přezdívkou Xnapy. Herní fanoušci se mohou opět těšit na pravidelný gamingový seriál na Twitchi, kde otevřeme aktuální gamingová témata a zároveň se budeme bavit o financích a finančním zdraví, podpoře sebevědomí či kyberbezpečnosti,” říká Jakub Kuneš, který má gaming v České spořitelně na starosti.

Komunikační kampaň pro Českou spořitelnu připravila agentura VML, která do její tvorby zapojila i další odborníky a zástupce z oblasti gamingu, ať už jde o různé esport týmy, herní studia či samotné hráče. „Koncept plánujeme rozvíjet dlouhodobě a chceme s ním pracovat i v dalších spotech a komunikačních aktivitách. Proto se v něm objevuje hned pět postav z herního světa, které mají svá jména, původ, univerzum, charaktery i poslání. Přestože Unreal Engine už je na herním poli etablovaným nástrojem, cestu do filmového a komerčního světa si teprve hledá a my jsme rádi, že na českém trhu můžeme být prvními, kteří v něm připravili celou kampaň,“ říká Milan Hrubý, který v agentuře VML vede tým specializovaný na gaming.

Kampaň poběží zejména na online platformách (YouTube, TikTok, Instagram), českých herních webech a také na nejpopulárnější streamovací platformě Twitch. Na své si přijdou gameři i ve věrnostním programu Moneyback. V průběhu srpna zde najdou slevy na herní produkty a periferie od značky MSI. Další promo akce na podporu gamingu budou postupně přibývat.

Spot ke zhlédnutí: Česká spořitelna: Level Up Your Life (youtube.com)

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést skrze poradenství jednotlivce, firmy a celou společnost k finančnímu zdraví a prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy až po velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na děti a mladé lidi, u nichž chce vzděláváním rozvíjet takové dovednosti a postoje, které budou přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti a finančnímu zdraví. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.

TD SYNNEX nabízí cenově dostupné cloudové úložiště Wasabi

Společnost TD SYNNEX přináší partnerům nové řešení pro ukládání dat. Na základě distribuční smlouvy s Wasabi Technologies získávají partneři TD SYNNEX přístup k Wasabi Cloud Storage, cenově dostupnému cloudovému úložišti s možností ukládat neměnné kopie dat.

Řešení Wasabi reaguje na rostoucí poptávku trhu po předvídatelném a cenově dostupném ukládání dat do cloudu, přičemž maximálně zjednodušuje konstrukci platby zákazníka za využívání služby, kdy si u Wasabi rezervuje kapacitu ve formě subskripce na jeden až pět let.

„Wasabi Cloud Storage přináší zcela nový pohled na cloudové úložiště. Jeho vysoký výkon, nízká cena a jednoduchost použití z něj činí ideální řešení pro malé i velké společnosti, které hledají cenově efektivní cloudové úložiště. Klíčovou výhodu Wasabi představuje jeho naprostá cenová transparentnost. Uživatel si dle svých preferencí zvolí délku subskripce a kapacitu, kterou chce alokovat, a nemusí se obávat žádných dodatečných poplatků například za zpětné stahování dat nebo API requesty, což je přístup odlišný od ostatních poskytovatelů cloudových úložišť. Už předem přesně víte, kolik zaplatíte, a nemusíte se obávat žádných dodatečných nákladů,“ uvedl Business Development Manager TD SYNNEX Michal Schiller.

Wasabi Cloud Storage přitom dovoluje ukládat tzv. neměnné (immutable) kopie dat, což pomáhá ochraně před ransomware a dalšími kybernetickými hrozbami. Neměnné kopie dat uložené v cloudu Wasabi nelze snadno změnit nebo smazat, což je pro útočníky značnou překážkou. „Cloud Wasabi je tak vhodný pro budování robustního zálohovacího systému a může sloužit pro sekundární zálohy nebo být přímo součástí disaster recovery strategie. Dalšími příklady použití může být archivace dat nebo díky optimalizaci práce s velkými soubory jejich vhodným úložištěm,“ dodává Michal Schiller. Wasabi je navrženo tak, aby pracovalo s naprostou většinou zálohovacích software, a je například plně integrováno do nejpoužívanějšího zálohovacího řešení od Veeam.

Wasabi řešení je díky jednoduchosti a nízkým vstupním nákladům vhodné i pro koncové zákazníky, kteří se na cloudové služby doposud dívali s nedůvěrou, nebo pro menší firmy, které do cloudových služeb nechtějí investovat velké částky.

Právě immutable úložiště doporučuje Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) jako bezpečná úložiště proti hrozbám malware a ransomware. Navíc vyhovuje i GDPR požadavkům, protože Wasabi má datová centra na území Evropské unie.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 000 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 2 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, AI, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, náš newsroom nebo nás sledujte na sociálních sítích LinkedIn, Facebook a Instagram

Nová éra chytrého úklidu: technologie od Dreame dosáhla milionu prodaných kusů

Jen něco přes rok trvalo společnosti Dreame Technology, než prodala první milion robotických vysavačů s technologií Robotic Flex Arm. Novinka totiž kombinovala boční kartáč a mop, tak aby zvládla uklidit i ty nejzanedbanější rohy a štěrbiny. Zákazníky skokový posun v čistotě oslovil a nyní tak výrobce oznamuje první milion prodaných produktů.

Praha, 6. srpna – Společnost Dreame Technology, globální lídr v oblasti chytrého úklidu, dnes oznámila, že prodeje jejích robotických vysavačů v roce 2023 překročily 2,4 milionu* jednotek po celém světě. Přitom jde o meziročním nárůstem o 300 %. Navíc se podařilo úspěšně uvést na trh novinku, špičkové robotické vysavače vybavené technologií Robotic Flex Arm, kterých se prodalo přes milion**.

Od října 2022 technický tým Dreame testoval půl roku technologie Robotic Flex Arm, než v dubnu 2023 byla připravena pro uvedení na trh.Rozsáhlé testování na mnoha desítkách tisíc scénářích se vyplatilo, protože již v únoru 2024 Dreame představila první světový duální vysavač s Robotic Flex Arm, který kombinuje boční kartáč a mopovací podložku k čištění rohů a štěrbin, čímž dosahuje téměř 100% pokrytí zanedbaných oblastí a zajišťuje dokonalou čistotu.

Podle různých spotřebitelských průzkumů skóruje Robotic Flex Arm velmi vysoko, zejména při čištění rohů, což je rozhodující faktor pro mnoho uživatelů při výběru robotického vysavače.

Od roku 2015 strávil startupový tým Dreame usilovně vyvíjel vysokorychlostní digitální motory a stal se první společností, která překonala hranici 200 000 otáček za minutu na poli robotických vysavačů. Zároveň také začala sériově vyrábět motory dosahující 160 000 a 180 000 otáček za minutu. To jsou čísla, která rozhodně stojí za pozornost.

Po úspěšném technologickém vývoji se Dreame nyní zaměřuje na pokrytí globálního trhu. Jeho produkty jsou nyní dostupné ve více než 100 zemích, včetně Spojených států, Německa, Francie a Jižní Koreje. Nově se společnost chce zaměřit i na český a slovenský trh, kde vidí příležitost ve vyšším segmentu. Důvěru v úspěšné rozšiřování dodávají managementu hlavně tvrdá data. Od října 2023 do března 2024 měly robotické vysavače Dreame na zmíněných světových trzích největší podíl mezi high-end výrobky. V Itálii dosáhla Dreame v březnu 2024 podíl 43 %, což jí zajistilo první místo, a v Singapuru držela 31% podíl v prvním čtvrtletí roku 2024, což ji také umístilo na vedoucí pozici.

A co stojí za obchodním úspěchem Dreame? Firma upravuje produkty podle různých zvyků a uživatelských scénářů spotřebitelů v daných zemích. Dreame se nesnaží o rychlé převzetí trhu, ale spoléhá se na strategie, které vyhovují specifickým preferencím v dané zemi. Dreame věří, že růst by měl být založen na inovacích, spíše na nízké cenovce.

*2,4 milionu jednotek: Statistické období: 1. ledna 2023 až 31. prosince 2023; Rozsah statistik: Předběžná online a offline data o prodeji z mnoha zemí a regionů po celém světě, včetně Číny, Spojených států, jihozápadní Evropy, jihovýchodní Asie atd.; interní statistiky Dreame Technology; neauditováno. **1 milion jednotek: Statistické období: květen 2023 až květen 2024; Rozsah statistik: Předběžná online a offline data o prodeji z mnoha zemí a regionů po celém světě, včetně Číny, Spojených států, jihozápadní Evropy, jihovýchodní Asie atd.; interní statistiky Dreame Technology; neauditováno.

O Dreame Technology

Dreame Technology, založená v roce 2017, se zaměřuje na chytré čisticí spotřebiče pro domácnost s vizí zlepšovat životy pomocí technologií. Sledujte nás na Facebooku, Instagramu a YouTube. Pro více informací navštivte https://shop.dreame.cz/ a global.dreametech.com.

 

Exit mobile version