Bose zařazuje do stálé nabídky sluchátek novou světle modrou barvu „Moonstone Blue“, k dispozici je u dvou modelů

Stejně jako většina výrobců sluchátek nabízí i americký výrobce Bose dlouhodobě své modely standardně v černém a bílém či kouřově bílém provedení. Kromě toho obohatí Bose několikrát ročně konkrétní model o limitovanou edici v unikátním barevném provedení. Nyní zařazuje Bose prozatím u dvou modelů sluchátek do stálé nabídky novou světle modrou barvu označovanou jako Moonstone Blue.

Kromě primární funkce reprodukce zvuku „hrají“ sluchátka také významnou roli módního doplňku. To potvrzuje mimo jiné i zájem o nedávno uvedený model malých otevřených sluchátek Bose Ultra Open Earbuds, která svým designem a konstrukcí připomínají více než kterýkoli jiný model výrazné náušnice. Přesto, že nejprodávanější je dlouhodobě u většiny modelů sluchátek černé provedení, část uživatelů nechce jít s davem. Pro tuto skupinu zařazuje nyní Bose do stálé nabídky sluchátka ve velmi elegantní světle modré barvě Moonstone Blue.

V tomto decentním, ale zároveň nepřehlédnutelném provedení jsou k dispozici aktuálně dvoje sluchátka – nejvyšší model malých špuntů Bose Ultra Earbuds a sluchátka přes uši Bose QuietComfort Headphones. K vytvoření optimálních poslechových podmínek i k potřebnému soustředění v open space kancelářích využívají oba modely legendární potlačení okolních ruchů (ANC) Bose.

Mezi nejzajímavější vlastnosti špuntů Bose QuietComfort Ultra Earbuds, která získala řadu světových ocenění, patří špičková reprodukce zvuku, vynikající ANC, individuální přizpůsobení zvuku podle naměřené odezvy ušního zvukovodu, pevné a přesto pohodlné uchycení v uších pomocí dvou měnitelných silikonových částí, šestihodinová výdrž na baterie a powerbanka v ochranném pouzdru umožňující rychlé trojnásobné nabití na cestách. Díky designu kombinujícím matnou pastelovou barvu a lesklé prvky působí sluchátka téměř jako šperk. Díky uvedeným vlastnostem a volitelnému režimu propustnosti jsou vhodná i pro využití při sportu.

Sluchátka Bose QuietComfort Headphones vynikají kromě tradičně skvělého zvuku i ANC také velmi pohodlným provedením založeném na ikonickém designu, kterého se značka Bose drží už celou řadu let. Tento model je nástupcem sluchátek QuietComfort 45. Ovládat všechny nejpoužívanější funkce včetně aktivace propustného režimu či přepínání mezi třemi přednastavenými úrovněmi potlačení okolních ruchů lze pomocí fyzických tlačítek zasazených do náušníků. Další funkce, jako například nastavení ekvalizéru nebo detailnější možnosti ANC, jsou k dispozici prostřednictvím aplikace Bose.

Oba uvedené modely sluchátek v barvě Moonstone Blue jsou v prodeji u vybraných prodejců za stejnou cenu, jako ostatní barevná provedení. Doporučená koncová cena špuntů Boxe QuietComfort Ultra Earbuds je 8 990 Kč a sluchátka Bose QuietComfort Headphones jsou v prodeji za 9 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

T-Cloud splňuje přísné bezpečnostní nároky na zařazení do katalogu cloudových služeb pro e-government

Služba virtuálního datového centra T-Cloud společnosti T-Mobile splnila veškeré požadavky stanovené vyhláškou č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 a díky tomu byla Digitální a informační agenturou (DIA) zapsána do katalogu dodavatelů cloudových služeb pro státní správu. Zápis do katalogu spravovaného DIA je podmínkou pro možnost poskytovat služby sdíleného veřejného cloudu orgánům veřejné správy, úřadům a dalším státním institucím. Službu mohou využít i firemní zákazníci, kterým může usnadnit implementaci řešení spojených s nároky směrnice NIS2. Ke splnění bezpečnostní úrovně 3 chybí už jen poslední krok.

T-Cloud poskytuje výpočetní výkon pro provoz virtuálních serverů, včetně pokročilého zabezpečení ve sdíleném cloudovém prostředí. Další klíčovou vlastností služby T-Cloud je ukládání zákaznických dat výhradně na území České republiky. Veškeré systémy a data spravují pouze zaměstnanci společnosti T-Mobile, bez zapojení dalších subdodavatelů. Výrazně se tím zjednodušuje dodavatelský řetězec cloudové služby a zvyšuje se úroveň její bezpečnosti.

Cloudové služby srovnatelných parametrů mají v katalogu e-governmentu zapsány převážně největší globální poskytovatelé veřejného cloudu, kteří ale neukládají data zákazníků na území České republiky,“ vysvětluje Michal Koláček, ředitel pro datová centra a cloudové služby společnosti T-Mobile a doplňuje: „Celý proces přípravy a zápisu do katalogu e-government cloud computingu zabral téměř rok a půl práce řady oddělení. Nejvíce času vyžadovala přípravná část zahrnující analýzy a implementaci technických a organizačních opatřeních. Následné audity na požadované ISO normy a podání první žádosti o zápis pak proběhly na konci loňského roku.”

Vysoké požadavky na cloud pro e-government

Dosažení bezpečnostní úrovně 2 garantuje dodržování vysokých standardů kybernetické bezpečnosti a umožňuje státním organizacím provozovat v rámci služby T-Cloud informační systémy, splňující klasifikaci dle vyhlášky č. 315/2021, jejichž narušení může mít zásadní dopad na chod státu a bezpečí občanů.

Soulad s požadavky vyhlášky č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 potvrzuje, že T-Mobile v rámci své služby T-Cloud:

  • Splňuje požadavky certifikací dle norem ISO 27001, 27017 a 27018, potvrzující schopnost zajistit bezpečnost informací.
  • Podstupuje pravidelné audity a revize, prokazující soulad s bezpečnostními standardy a požadavky.
  • Prokázal schopnost zajistit požadovanou úroveň ochrany důvěrnosti, integrity a dostupnosti informací.
  • Provádí monitorování a detekci bezpečnostních incidentů a svoji službu aktivně chrání proti DDoS a dalším kybernetickým útokům i ostatním hrozbám.
  • Pravidelně provádí penetrační testy, ověřující bezpečnost systémů.
  • Zavedl plán kontinuity provozu a obnovy po havárii.
  • Provádí spolehlivou identifikaci a autentizaci uživatelů při přístupu ke cloudové infrastruktuře.
  • Zajišťuje bezpečné šifrování dat při přenosu i na úložištích, v souladu se standardy schválenými Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

Od zápisu do bezpečnostní úrovně 3 nás dělí již jen auditní zpráva SOC2 Type2, na jejímž vyhotovení aktuálně pracujeme s externí auditorskou společností. Po jejím dokončení požádáme o zapsání služby T-Cloud VDC do nejvyšší (třetí) bezpečnostní úrovně,“ dodává Koláček.

Získání certifikace SOC2 Type2 bude znamenat splnění nejvyšších požadavků na kybernetickou bezpečnost a odolnost cloudových služeb typu IaaS (Infrastructure as a Service), pro státní správu i komerční zákazníky. Služba T-Cloud navíc již nyní splňuje požadavky připravovaného zákona o kybernetické bezpečnosti (dle evropské směrnice NIS2).

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.

Podle loňského průzkumu Recruitment Academy a společnosti Edenred se budování značky zaměstnavatele věnují více než dvě třetiny (68 %) českých firem. Systematičtěji však k takzvanému employer brandingu zatím přistupuje jen třetina (35 %) z nich. „Potřeba budování značky zaměstnavatele je v dnešní době motivována nízkou nezaměstnaností a velkou konkurencí firem na trhu práce. A to zejména tehdy, pokud se zaměstnavatel snaží zaujmout mladší generace, kterým více záleží na tom, pro koho budou pracovat, a co jim zaměstnavatel nabídne mimo samotnou mzdu,“ upozorňuje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Firmy, kterým se daří oslovovat potenciální zaměstnance nejlépe, byly v rámci již devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards oceněny na galavečeru v divadle Jatka78 v pražských Holešovicích. Odborná porota složená z 29 profesionálů v oblastech personalistiky, recruitmentu a HR marketingu udělila ceny českým a slovenským firmám v celkem devíti kategoriích oceňujících nejlepší pracovní inzeráty, náborové kampaně, referral programy, kariérní stránky či kariérní videa. „Je stále obtížnější vybrat vítěze. Rok od roku se nám hlásí společnosti s výrazně kvalitnějšími projekty. Je to důkaz toho, že zájem o employer branding stále roste,“ říká José Kadlec, ředitel Recruitment Academy.

Vítězily kampaně s humorem a nadsázkou

Své přihlášky do letošního devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards podalo hned 75 společností působících v Česku a na Slovensku. Celkem přihlásily 130 projektů. Oproti loňskému ročníku byla soupiska vítězů vyrovnanější, čemuž odpovídá i konečný seznam vítězů v jednotlivých kategoriích. Vedle společností, jako je eBRÁNA, Thermo Fisher Scientific, MEWS SYSTEMS, Pivovary Staropramen, GasNet, Cardion Cars či ORLEN Unipetrol u odborné poroty bodoval i zástupce veřejného sektoru – Městská policie Brno, a to se svými kariérními stránkami.

Galavečera se celkem zúčastnilo více než 300 hostů z řad tuzemských personalistů a náborářů. I letos měli hosté v průběhu akce možnost hlasovat pro vítěze ve speciální kategorii People’s Choice, která ocenila nejlepší kampaňové spoty. Silným pojítkem většiny soutěžních videí byl humor a nadsázka. Ocenění si nakonec odnesla společnost ORLEN Unipetrol, která se svým kariérním videem „Skladník – poslední náklad“ uspěla i u odborné poroty. Jen o pár hlasů méně pak získalo video „Měšťáci nesmí být z cukru“ lákající na práci u brněnské Městské policie.

Recruiterem roku se stala Nicole Chladová z poradenské společnosti PwC Česká republika. Odborná porota v této královské kategorii mimo jiné ocenila její proaktivní přístup v přepracování náborového procesu. Sama zpracovala více než 1300 kandidátů, zúčastnila se jedenácti veletrhů, organizovala workshopy a assessment centra, a to vše ke 100% spokojenosti kandidátů i manažerů.

Budoucnost HR? Připravte se na Zaměstnance Z!

Jedním z témat, které mezi personalisty rezonuje rok od roku stále více, je wellbeing. Zaměstnanci, a zvláště pak ti nejmladší, od svého zaměstnavatele stále častěji očekávají, že jim poskytne prostor nejen pro pracovní, ale i osobní rozvoj. Po loňské premiéře tak byla letos v rámci galavečera opět udělena i cena Edenred Wellbeing Award oceňující firmy, které nejlépe pečují o své zaměstnance. Odnesly si ji Pivovary Staropramen, u kterých porota ocenila především to, že je firma aktivní i v oblastech, na které zatím nemyslí tuzemská legislativa.

„Jsme moc rádi, že jsme se mohli na soutěži podílet a ocenit tak personalisty a recruitery, kteří jdou ostatním příkladem a ukazují, jak se mají firmy svým zaměstnancům správně věnovat. Ocenění Edenred Wellbeing Award putuje ke společnosti, která přistupuje k péči o své zaměstnance opravdu komplexně a snaží se jim co nejvíce usnadnit propojení jejich pracovního a osobního života,“ komentuje výsledky Aneta Martišková a připomíná, že právě schopnost přilákat nejmladší zaměstnance – tedy „Generaci Z“ – bude pro firmy do budoucna klíčová. Mimo jiné i vlivem toho, že do roku 2030 budou tvořit čtvrtinu pracovního trhu.

Pomoci by v tom personalistům mohla i umělá inteligence. „V oblasti náboru představuje výzvu, aby personalisté zvládli využívat výhody umělé inteligence a tím si usnadnili práci. Věřím, že letošní ročník soutěže inspiroval nejednoho manažera k tomu, jak dělat věci jinak. Proto předpokládám, že příští rok více firem vyzkouší tvorbu kariérních spotů třeba s pomocí AI,“ uzavírá José Kadlec.

O Recruitment Academy

Recruitment Academy je specializovaná vzdělávací instituce pro recruitery. Aktuálně společnost své služby nabízí ve 12 zemích střední a východní Evropy. Za posledních deset let instituce proškolila globálně přes 30 000 HR profesionálů a manažerů. Jako jediná organizace ve střední Evropě nabízí expertní certifikáty – Certified Sourcer & Certified Recruiter.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice včetně nabíjení elektromobilů, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2023 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem v hodnotě téměř 41 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

OPPO zpřístupní telefony s umělou inteligencí, už během roku 2024 poskytne funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů

Společnost OPPO představila svou vizi zpřístupnit telefony s umělou inteligencí (AI) a poukazuje na budoucí komplexní technologickou revoluci a restrukturalizaci ekosystému telefonů s AI. Kromě toho se OPPO s partnery z oboru, společnostmi Google, MediaTek a IDC, podělilo také o náhled na chytřejší a pohodlnější život, který by měly přinést právě telefony s AI.

Společnost otevírá dveře všem uživatelům OPPO telefonů k technologiím umělé inteligence a přináší generativní AI do všech produktových řad svých telefonů. Vedle vývoje vlastní AI bude OPPO spolupracovat se společnostmi Google, MediaTek, Microsoft a dalšími partnery při poskytování jejich služeb s podporou umělé inteligence.

OPPO se zavazuje zpřístupnit telefony s AI zavedením generativní AI do všech svých produktových řad

Smartphony mají díky svému velkému globálnímu dosahu dobrou pozici jako nejdůležitější osobní zařízení s AI. Navzdory všudypřítomnosti chytrých telefonů ovšem v OPPO věří, že by AI neměla zůstat výsadou nejdražších vlajkových telefonů a vybraných uživatelů, ale měla by být dostupná více lidem po celém světě.

Díky našemu vytrvalému úsilí a odhodlání se OPPO snaží otevřít možnost AI v telefonech OPPO skutečně všem,“ řekl Billy Zhang, prezident zahraničního marketingu, prodeje a servisu společnosti OPPO. „Poprvé zavádíme generativní AI do všech našich produktových řad. Očekáváme, že do konce letošního roku zpřístupníme funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů.

Nejnovější výzkumná studie IDC „Time to Democratise the Impact of AI Tech“ (Čas demokratizovat dopad technologie AI) identifikuje významný potenciál tohoto trhu. Podle IDC lze očekávat, že dodávky telefonů s AI v segmentu do 1 000 dolarů vzrostou v roce 2024 o 250 % a dosáhnou počtu 35 milionů kusů. Generativní AI stále více proniká do každodenního života a vylepšuje zážitky v oblasti zábavy i práci se smartphony.

Zvyšování dostupnosti telefonů s AI prostřednictvím inovací a spolupráce

Za posledních deset let zažádala společnost OPPO o více než 5 000 patentů vynálezů v oblasti AI, z nichž přibližně 70 % se konkrétně týká pořizování obrazu s pomocí AI. Od roku 2020 je OPPO průkopníkem ve vývoji vlastních velkých jazykových modelů (LLM) a je aktivní v oblasti velkých modelů strojového vidění a multimodálních technologií. OPPO je první společností vyrábějící chytré telefony, která nasadila LLM se 7 miliardami parametrů přímo v zařízení. Společnost OPPO také v letošním roce zavedla do svých telefonů více než 100 funkcí generativní AI.

Vedle vlastních inovací OPPO úzce spolupracuje s dalšími lídry v oboru, aby poskytlo lepší zážitky s telefony s AI, založené na hybridní architektuře AI v zařízení i v cloudu. Ve spolupráci se společností Google budou modely OPPO řady Reno12 a nová generace vlajkové lodi Find X vybavené LLM rodiny Google Gemini. Ty pak uživatelům smartphonů OPPO přinášejí ještě inovativnější a pohodlnější funkce AI, jako je například AI Toolbox včetně funkcí AI Writer a AI Recording Summary. OPPO i Google ve spolupráci se společností MediaTek vyvíjejí nové procesory, aby se zvětšilo úložiště čipů a výpočetní efektivita budoucích vlajkových modelů OPPO. Díky partnerství se společností Microsoft budou telefony OPPO nové generace vybavené funkcemi od Microsoftu, které přinesou efektivnější, přesnější a přirozenější převod hlasu a textu i lepší propojení mezi AI v počítačích a telefonech.

Podpora uživatelů revolučními zkušenostmi s telefony s AI

Do OPPO telefonů s AI se integruje mnoho inovativních funkcí, které pomáhají zvyšovat produktivitu a podněcují kreativitu.

Pokud jde o produktivitu, díky kombinaci LLM a technologií jako je rychlý přepis, mohou uživatelé zpracovávat více informací a využívat překlad v reálném čase, zatímco spolupráce mezi počítači a telefony vede k dalšímu zvýšení produktivity.

V kreativní oblasti se díky technologiím multimodálního generování a generování pohybu revolučně změnila také úprava fotografií a tvorba personalizovaných snímků. Například funkce OPPO AI Eraser pomáhá uživatelům snadno odstraňovat nežádoucí objekty a rychle generovat chybějící obsah. V současné době ji uživatelé používají v průměru 15krát denně. Multimodální technologie zároveň pomáhá uživatelům snadno vytvářet kreativní obsah pro sociální média.

Výhledově bude přechod od smartphonů k telefonům s AI dlouhodobým trendem, který bude neustále měnit využívání mobilních telefonů. „Věříme, že inteligentní operační systém bude obsahovat agenty AI a bude podporovat multimodální interakci, zatímco budou flexibilnějším způsobem poskytovány služby třetích stran. Výsledkem bude kompletní transformace a restrukturalizace ekosystému telefonů s AI,“ uvedla Nicole Zhang, generální ředitelka pro produkty s AI ve společnosti OPPO.

OPPO vítá příchod nové éry telefonů s AI, je odhodláno zpřístupnit je každému a bude pokračovat ve vývoji optimálních zážitků s telefony s AI prostřednictvím vlastních inovací.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka v oblasti chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ně poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

„Nejsem knihomol, vše musím vyzkoušet,“ říká náctiletý podnikatel

V Česku přibývá středoškoláků, kteří posilují dovednosti pro pracovní trh v rozvojových programech. Školní výuka odtržena od praxe jim nestačí. Mají chuť podnikat, podílet se na společensky prospěšných projektech a zkušenosti sbírají od odborníků z firem.

K nim patří i vášnivý kutil a vynálezce Miloš. Do programu pro mladé inovátory Samsung Solve for Tomorrow vstoupil na začátku maturitního ročníku. Příležitost pracovat na vlastní technologické inovaci s podporou velké firmy si nemohl nechat ujít. „Já jsem pro každou výzvu, rád se učím novým věcem a baví mě poznávat nové lidi. A nebudu lhát, chtěl jsem i vyhrát zajímavé ceny. Hlavně ale šlo o praktické zkušenosti a kontakty, ke kterým se student střední školy běžně nedostane. Anebo spíš neví, jak se k nim dostat,“ přiznal dnes už student Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.

Od vítězství jeho týmu v rozvojovém programu uplynul rok. Tři kluci a jedna dívka tehdy porotu okouzlili „chytrým“ svítícím patníkem, který má potenciál zachraňovat životy. Zrealizovat prvotní nápad do funkčního prototypu patníku jim trvalo osm měsíců. „Byli jsme studenty ekonomického lycea a pustili jsme se do technologie, která má na povel svítit, plašit zvěř, vyrábět vlastní elektřinu a vyžaduje jednodušší software. Sestrojit a naprogramovat takové zařízení byla velká výzva, ale i díky podpůrnému okolí a mentorovi v programu jsme to zvládli a stálo to za to! Já nejsem typ člověka, který by seděl celý den v knížkách a studoval teorii, to mě nebaví, já musím věci vyzkoušet. Najdu si k sobě lidi, určíme si jasnou vizi a jdeme si za ní,“ vzpomínal Miloš na účast v programu.

Už jako malý si s mámou stavěl z lega, skládal z papíru a na chatě s tátou a dědou vyráběl různé „vychytávky“ – automatická krmítka, napáječky na vodu nebo speciální vybavení na zahradu. „Vyrůstal jsem s vrtačkou a ‚přímočarkou‘ v ruce, ale program Solve for Tomorrow mě posunul mnohem dál, naučil jsem se, jak fungují programovací aplikace, jaké technologie mohu při konstruování využít, zdokonalil jsem se v prezentování, v ‚managování‘ lidí a spoustu dalšího. Přidanou hodnotou programu jsou hlavně zkušenosti, praxe a spousta extra aktivit, které se hezky vyjímají v životopisu. Díky našemu vynálezu – chytrému patníku, jsme byli několikrát v médiích, přišly pozvánky do společností i pracovní příležitosti,“ shrnul Miloš běh událostí, nastartovaných v programu.

Byl čerstvým maturantem a z profesních nabídek si mohl vybírat. V současnosti, rok po absolvování programu, se podílí na více projektech s tematikou bezpečnosti na silnicích, vede vlastní podnikání a s kamarády z vítězného týmu dál rozvíjí svůj srdcový „patník budoucnosti“. „Děda podnikal jako lakýrník aut a táta řídí sklad autorizovaného servisu jedné automobilky, takže kolem aut jsem se motal odjakživa. Ale k problematice nehodovosti na silnicích mě přivedla až účast v programu Solve for Tomorrow. Pak už jsem měl jasno. Hned po skončení programu jsem navázal spolupráci s neziskovkou Moje Vize 0 a absolvoval stáž u Státního fondu dopravní infrastruktury. Nyní působím v pracovní skupině s úkolem snižovat počty nehod na silnicích a dál se věnuji našemu patníku i vývoji dalších preventivních zařízení pro automobilovou dopravu,“ popsal mladý inovátor.

K tomu Miloš spoluvlastní firmu na výrobu a prodej sójových svíček, doučuje na středních školách účetnictví a mentoruje o chlup mladší studenty se stejně ambiciózními projekty „pro lepší budoucnost“. „Doba jde neúprosně vpřed a já vidím, že čím mladší studenti, tím rychleji se učí novým věcem. A to jsou třeba jen o tři až čtyři roky mladší než já. Například umělá inteligence – také ji využívám, ale zatím jen na psaní textů a oni s ní dokáží tvořit fotky, videa a mnoho dalších neuvěřitelných věcí. Přistupují k výzvám jinak, přemýšlí jinak a je radost s nimi pracovat. Člověk se toho hodně naučí a hlavně – je to zábava!“ dodal vždy usměvavý student ekonomiky a managementu.

SOLVE FOR TOMORROW, www.solvefortomorrow.cz

Program Solve for Tomorrow je součástí globálního závazku společnosti Samsung ke vzdělávání mladých lidí s cílem rozvíjet problémové a kritické myšlení studentů při řešení společenských problémů současného světa. V duchu hlavní vize „Together for Tomorrow. Enabling people. Education for future generations“ umožňuje budoucím inovátorům dosáhnout jejich plného potenciálu a stát se další generací vůdců, kteří budou průkopníky pozitivních sociálních změn.

Realizátorem programu Solve for Tomorrow je nevládní organizace JA Czech, která se věnuje rozvoji podnikatelského myšlení na českých školách od roku 1992.

Neslyšícím pomáhá překonat každodenní bariéry. Britský startup Signapse nově podpořili čeští Soulmates Ventures a Deeptech Seed Fund

Přeložit pomocí umělé inteligence psané a mluvené slovo v reálném čase do znakového jazyka a pomoci celosvětové komunitě Neslyšících překonat každodenní komunikační bariéry. To je posláním britského startupu Signapse, který nyní podpořili investoři částkou 60 milionů korun v mezinárodním seedovém kole vedeném investičními fondy Soulmates Ventures a Deeptech Seed Fund. Nové prostředky Signapse využije na zdokonalení svého produktu a škálování do dalších odvětví.

„Myšlenku pomáhat komunitě Neslyšících prostřednictvím technologie využívající umělou inteligenci jsme začali plně realizovat před dvěma lety. Tehdy jsme hledali inovativní řešení, které by těmto lidem pomohlo v reálném čase překládat obsah do znakového jazyka. Narůstající zájem trhu a podpora investorů nás utvrzuje v přesvědčení, že budujeme přelomový produkt, a já se velmi těším na další růst naší společnosti,“ vysvětluje Sally Chalk, CEO Signapse.

Odstranit komunikační bariéry

Technologie Signapse se jako jediná na světě zaměřuje na okamžitý překlad psaného a mluveného slova do znakového jazyka formou realistického digitálního avatara. Odstraňuje tak komunikační bariéry, kterým osoby neslyšící denně čelí. V současnosti se Signapse zaměřoval na využití technologie na veřejných místech v dopravě. Mezi největší klienty Signapse tak patří například britská vlaková společnost London North Eastern Railway (LNER) nebo letiště CVG Airport v americkém Kentucky.

V rámci mezinárodního seedového investičního kola podpořilo nově startup částkou čítající v přepočtu 60 milionů korun několik investorů a investičních fondů. Mezi nimi dominují čeští Soulmates Ventures a irský Deeptech Seed Fund, kteří kolo vedli. K nim se připojila britská Královská asociace pro Neslyšící, fond Empirical Ventures, CEAS Investments a FSE Group a další. Půl milionu liber (asi 14,6 milionu korun) z celkové částky poskytla vláda Spojeného království. Nové prostředky startup využije zejména k technickému zdokonalení svého produktu a rozvoji aktivit v dalších odvětvích.

Jedním z nich je například trh s videopřeklady nebo také překlad webových a digitálních obsahů, pro který již nyní Signapse vyvíjí řešení, jež umožní neomezený překlad libovolné věty do britského či amerického znakového jazyka (British Sign Language – BSL, American Sign Language – ASL). Kromě toho se společnost zaměří na zvýšení kvality a srozumitelnosti překladových videí, aby byla technologie snadněji aplikovatelná do běžného života osob neslyšících. Ty by se tak s technologií mohly setkat například na informačních tabulích, streamovacích platformách, veřejných televizních stanicích, kulturních akcích nebo při čtení oblíbeného článku na internetu.

„Investice je pro nás klíčovým momentem, který nám umožní rozšířit náš produkt za hranice dopravního odvětví. Těší mě, že osobám neslyšícím zpřístupníme komunikaci a získávání informací i v dalších segmentech, jako jsou webové stránky a videoobsah, se kterými každý den přicházejí do styku,“ doplňuje Ben Saunders, CTO a spoluzakladatel Signapse.

„Tým Signapse nás přesvědčil globální vizí a příležitostí efektivně škálovat jejich řešení, které přináší technologický průlom překládání do znakového jazyka s využitím generativní umělé inteligence. Jeho inovativní přístup reflektuje každodenní potřeby a výzvy osob neslyšících. Jsme potěšeni, že můžeme Signapse podpořit také v rámci našeho akceleračního programu, a tím rozšířit jeho řešení na další trhy a do odvětví dopravy, masových médií, televize či streamovacích služeb a dalších. Tím zvýšit jeho dostupnost pro komunitu Neslyšících po celém světě,“ dodává Michal Sikyta, investiční ředitel Soulmates Ventures.

O společnosti Soulmates Ventures

Soulmates Ventures je český akcelerátor udržitelných inovací a společnost pro venture kapitálové investice. Vyhledává inovativní startupy v seed fázi s vizí dlouhodobě udržitelného rozvoje. Poskytuje finanční prostředky a aktivně pomáhá projektům primárně v CEE regionu škálovat byznys a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Soulmates Ventures založil podnikatel Hynek Sochor, po třech letech fungování má portfolio fondu čtrnáct společností, mezi které patří například eAgronom, Kardi AI, Unmanned Life, VOS.health, Ogre AI, Madmonq, Twinzo, Flowpay a Signapse.

O společnosti Signapse

Signapse je společnost vyvíjející software, který za využití umělé inteligence zajišťuje co nejrealističtější a nejpřesnější překlad do znakového jazyka prostřednictvím digitálního, realistického avatara. Protože je většina digitálních informací v dnešní době pouze ve formě textu nebo zvuku, klade si Signapse za cíl, aby tyto informace byly automaticky přístupné i ve znakovém jazyce.

AIKIT hromadně nabírá talenty. Dvojnásobně rozšířil tým, který hledá ty nejlepší IT experty do vlastních i klientských projektů

Pro úspěch firmy je stěžejní správný nábor lidí. To si uvědomuje i technologická společnost AIKIT Digital, která se zabývá digitalizací průmyslu, AI a robotizací, dodávkou IT kapacit a službami spojenými se zakázkovým vývojem. Soustředí se proto na posílení kompetencí v klíčových IT oblastech s cílem zdvojnásobit svůj současný stav, který čítá přes stovku lidí. V tom jim pomáhá expertní delivery tým, který působí v Praze a v Brně a náborem vývojářů se zabývá desítky let.

„Mým úkolem je spojovat talentované IT specialisty s těmi správnými projekty. V AIKIT mám na starosti vedení sourcing týmu a s tím spojenou distribuci práce mezi jednotlivce, rozvoj týmu, udržování motivace a komunikaci s klienty. Dodáváme lidi jak na vlastní projekty, tak do klientských týmů. Těší mě, že můžu pracovat s lidmi, kteří milují svou práci jako já a ctí stejné pracovní hodnoty,“ říká Andrea Purić, head of delivery v AIKIT Digital. Ta začala svou kariéru jako obchodnice a následně trenérka prodejních dovedností, následně byla čtyři roky specialistkou náboru a vzdělání v České pojišťovně a pět let působila v CoolPeople jako sourcing leader.

„Naším úkolem je zajistit dostatek lidí pro interní vývoj, budování týmů, zajišťování kompetencí i dodávání kapacit u klientů. Klíčové je proto dokázat se bavit s IT experty, porozumět jejich oboru i potřebám,“ doplňuje Kristina Poláková, která zastává pozici recruitment consultant a do AIKIT Digital přišla také ze společnosti CoolPeople.

„Při náboru je pro nás nejdůležitější každou pozici opravdu pochopit. Díky tomu jsme schopni udržet krok s neustálými změnami na trhu práce, ale také hledat a nabízet kandidáty, kteří přesně vyhovují specifickým potřebám poptávajících firem. Najít dokonalou shodu je precizní práce s orientací na detail a empatii,“ přibližuje Karolína Nováková, recruitment consultant v AIKIT Digital. „S kandidáty udržujeme dlouhodobé vztahy, protože se očekávání často sejdou pouze u jednoho konkrétního projektu. Neoslovujeme sto lidí současně v naději, že se najde někdo vyhovující. Již od začátku si tvoříme pevné základy a soustředíme se na kvalitu.“

Bohaté životní zkušenosti uplatnitelné v náboru

Nábor zaměstnanců do firem spočívá v adekvátním porozumění potřeb daných pozicí, týmem a také každým jednotlivcem. Pokud společnosti skutečně kladou důraz na harmonii mezi všemi uvedenými aspekty, mohou dosáhnout výrazných pracovních úspěchů, růstu a ve finále i zisků. Diverzifikace v pracovní kariéře zaměstnanců tak může přispět k rozvoji společnosti. Přináší nové pohledy na chování lidí, jejich fungování a požadavky.

„Během své desetileté kariéry ve společnosti působící v oblasti zdravotnictví a stavebnictví jsem prošla pozicemi od referenta až po vedoucí oddělení. V AIKIT tak využiji své letité zkušenosti s veřejnými zakázkami. Po mateřské dovolené jsem získala certifikaci v oblasti pojistných produktů a pracovala v hybridním režimu v pojišťovně. Následně jsem se vrátila do zdravotnického sektoru, kde jsem se specializovala na audit zdravotnických prostředků a zákaznický servis. Nyní se specializuji na výběr vhodných kandidátů do projektů v automotive průmyslu, a to primárně na práci s PLC pro ŠKODA Auto“ popisuje Lenka Leitnerová, recruitment consultant, svoji cestu do AIKIT Digital.

„Hledání talentovaných lidí, kteří přesně odpovídají požadavkům pro danou práci, ale také zapadají do týmové kultury, mě baví již od studií na vysoké škole. Od té doby se mi podařilo získat cenné zkušenosti v mezinárodním korporátním prostředí, ale i v dynamických startupech. Po dokončení studií jsem rok pracovala ve Velké Británii, po návratu do České republiky jsem převzala vedení HR oddělení v pobočce jedné z předních personalistických společností v Brně, kde jsem byla zodpovědná za nábor interních zaměstnanců a strategické řízení lidských zdrojů,“ uvádí Karolína Nováková.

„Získané zkušenosti z brigád v rodinné firmě mi otevřely dveře k dalšímu rozvoji v oblasti personalistiky. I když jsem krátce experimentovala se vzděláváním dospělých, rychle jsem si uvědomila, že moje síla spočívá v osobní komunikaci a budování vztahů. Tato dovednost mě následně přivedla k práci v náboru, konkrétně pak předvýběru a oslovování vhodných kandidátů, kde jsem se našla,“ říká Monika Plíhalová, recruitment consultant v AIKIT Digital.

Vzdělání své i ostatních

AIKIT si zakládá na sportovních hodnotách a mentalitě, které celou společnost spojují. „Navzájem se podporujeme. Je pro nás důležité, aby všichni zaměstnanci měli stejný pocit, že při práci u nás se nemusejí vzdát svých vlastních snů a představ o budoucnosti. Když nastanou potíže, navzájem se podpoříme. Přesto je v nás taková ta sportovní dravost. I když tým tvoří individuální osobnosti, je velmi soudržný, a to díky silnému ‚podhoubí‘ společných hodnot a cílů,“ popisuje Matěj Kult, CEO a spoluzakladatel AIKIT Digital.

Lidé v AIKIT se vzdělávají nejen interně, ale o své zkušenosti a dovednosti se pak dělí na konferencích, přednáškách nebo školeních. „Úspěšně jsem vedla například kurzy pro klienty v oblasti novel zákona o zadávání veřejných zakázek. Takové zkušenosti, ač se to nemusí na první pohled zdát, jsou potom k nezaplacení. Jak v osobním rozvoji, tak je skvělé předávat je dál,“ doplňuje Lenka Leitnerová.

„Věřím, že je důležité se stále zlepšovat a rozvíjet se. Jako člověk i jako firma. V týmu nás tak pojí stejné myšlení a sympatie ke sportu i kreativním zálibám včetně umění. Většina z nás vede aktivní životní styl nebo se ve volných chvílích věnuje svému osobnímu rozvoji. Wellbeing považuji za důležitý, hlavně v takto dynamickém prostředí plném výzev, kdy je zásadní si umět odpočinout a mít záliby mimo firmu a udržovat se i po duševní stránce,“ uzavírá Matěj Kult.

Více o AIKIT

AIKIT je česká vývojářská společnost působící v České republice, Portugalsku a USA. Zaměřuje se na průmyslovou automatizaci, AI a robotizaci, tedy oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu (při dodržení SLA nad 99,95 % pro zajištění podpory výrobních informačních systémů MES). Rovněž se zabývá vývojem aplikací, webů, výrobních systémů a PLC a robotikou, v neposlední řadě se soustředí na web3 a blockchain. Tým tvoří více než 100 expertů, kteří pomáhají firmám s řešením komplexních problémů, jako je optimalizace a predikce provozu v oborech náročných na spotřebu energií, materiálu nebo zajištění maximální bezpečnosti a spolehlivosti. Mezi klienty patří ŠKODA Auto, Siemens, E.ON, GEN Digital, Česká spořitelna nebo Komerční banka a je strategickým partnerem Vysoké školy Škoda Auto.

Deutsche Telekom a T-Mobile připravují pro Gen Z léto, na které nezapomenou

Skupina Deutsche Telekom, do které patří i český T-Mobile, plánuje pro generaci Z léto plné zábavy, hudby, festivalů a zážitků. Kampaň pod heslem „To léto, na které nezapomeneš“ startuje 5. června ve všech evropských zemích skupiny DT. Zákazníci se tak mohou těšit na soutěže o lístky na koncerty a další dárky.

Cílem kampaně je propojování mladých lidí napříč Evropou prostřednictvím hudebních zážitků a nezapomenutelných vzpomínek, které jim zůstanou celý život. V zákaznickém programu Magenta Moments zákazníci najdou už nyní soutěže o lístky na festivaly Colours of Ostrava, slovenský LOVESTREAM, rakouský Paradies Garten a maďarský festival Inota. Během června mohou vyhrát i exkluzivní VIP balíček pro dvě osoby na hip-hopový festival Rolling Loud v Rakousku.

Letní kampaň zahájila jedinečná akce pod hlavičkou Telekom Electronic Beats. Hlavními hvězdami večera byly Sugababes, které společně s DJ HEARTSTRING vystoupili v berlínské večerce s vytvořili exkluzivní remix kultovní skladby „Push the Button“.

V České republice uspořádá Electronic Beats stejně jako minulý rok pop-up akci na pražské Letné u Metronomu. Ještě pře prázdninami 27. června od 16:00 do 22:00 tam vystoupí DJs Theya, Kaa Glo, Ascendant Vierge a vše zakončí hvězdná horsegiirL. Mezi zákazníky máme mnoho fanoušků dobré hudby a jsme rádi, že si i díky nám si užijí nezapomenutelné chvíle #MeziSvými,“ dodává Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Vstup na akci je pro všechny zdarma a zákazníci T-Mobile se kromě koncertů mohou těšit i na zajímavé nabídky v Magenta Moments v okolí Letné.

Festivalové léto plné vzpomínek pak uzavře zářijový festival Lollapalooza v Berlíně. Soutěž o VIP balíček s cestou i ubytováním na tuhle akci najdou zákazníci T-Mobilu v Magenta Moments na začátku července.

O lokalizaci komunikace projektu se stará social tým Ticino a mediální plán vypracovala agentura EssenceMediaCom. Komunikace bude probíhat na sociálních sítích, online médiích, outdooru a Spotify.

Více o celém projektu na https://summerofjoy.electronicbeats.net/

Netatmo uvádí na český trh chytrý zámek s fyzickými klíči

Inovativní řešení lze v Česku zakoupit u obvyklých prodejců se spotřební elektronikou.

Přední francouzský výrobce produktů pro chytrou domácnost, společnost Netatmo, se řadu let věnuje zabezpečení domácností. Své portfolio nedávno rozšířila o chytrý zámek na dveře, který kromě mobilní aplikace disponuje i sadou fyzických, přesto chytrých klíčů. Díky unikátní kombinaci získají majitelé produktu ochranu i snazší přístup do svých domácností nejen pro ostatní členy rodiny, ale i plánované návštěvy či nečekané hosty.

Chytrý zámek s klíči splňuje přísné bezpečnostní požadavky a zajišťuje nejvyšší úroveň mechanické a elektronické ochrany, která je v souladu s normou EN 15684. Zámek konstrukčně chrání majitele nemovitostí před fyzickým vloupáním, včetně vypáčení, navrtání, vytažení, přeražení či jiného způsobu násilného vniknutí. Cylindrická vložka od Netatmo je vyrobena z vysoce odolné nerezové oceli a díky dalším bezpečnostním prvkům, která splňují nejvyšší stupeň ochrany, odolá i navrtání.

Hybridní zámek vydrží každou zatěžkávací zkoušku

Chytrý zámek navíc dokáže úspěšně čelit i kybernetický útokům – není proto připojen k internetu. Zámek můžete odemknout buď přes Bluetooth v chytrém telefonu díky šifrovanému a zabezpečenému komunikačnímu protokolu, nebo chytrými, ale fyzickými klíči přes technologii NFC. Unikátní bezpečnostní prvek, zakomponovaný v každém jednotlivém zámku, dokáže jako jediný dveře odemknout, zamknout, přidat, nebo v případě ztráty i odebrat aktivní klíče. Díky použitým certifikovaným technologiím a metodám ochrany odolají klíče neoprávněné manipulaci, nelze je kopírovat a v případě ztráty/odcizení je můžete okamžitě deaktivovat v aplikaci Home + Security. Jeden klíč navíc lze použít na několik chytrých dveřních zámků. Pokud má váš dům více vchodů, můžete odlehčit i své klíčence a na zamykání a odemykání vícero dveří používat jediný chytrý klíč.

Za bezpečnost chytrého zámku od Netatmo ručí přední specialisté na kyberbezpečnost. Francouzská společnost Synacktiv se k vývojářům Netatmo připojila v raných fázích vývoje zámku, aby otestovala jeho technologickou architekturu, prověřila každý řádek kódu a hledala potenciální Achillovy paty. „Zámek i chytré klíče využívají nejmodernější techniky a algoritmy, které jeho uživatelům poskytují srovnatelnou úroveň zabezpečení jako třeba platební karty nebo biometrické pasy,“ konstatuje Matthieu Michel, produktový manažer Netatmo.

Instalaci hravě zvládnou i domácí kutilové

Chytrý dveřní zámek je kompatibilní s dveřmi vybavenými euro cylindrickou vložkou o tloušťce až 10 centimetrů. Instalace obvykle trvá několik minut a vyžaduje výměnu jediného šroubu. Na webových stránkách společnosti Netatmo je k dispozici i průvodce kontroly kompatibility.

Jak to funguje?

Chytrý zámek Netatmo Smart Door Lock se zamyká a odemyká klasicky vložením chytrého klíče do dveřního zámku. Žádný z členů rodiny tak nemusí měnit své návyky a dovnitř se dostanou i děti, nebo senioři, kteří nemusí vlastnit chytrý telefon.

Baterie se záložním připojením vydrží až 1 rok

Životnost baterie zámku je ve srovnání s nabídkou od konkurence (3–4 měsíce) až jeden rok – produkt není motorizovaný, což výdrž baterie bezprostředně ovlivňuje. Použité řešení zároveň zvyšuje jeho bezpečnost. Že je potřeba baterii vyměnit, zjistí uživatel díky oznámení, které obdrží do svého chytrého telefonu. Pokud se baterie v zámku zcela vybije, je k dispozici ještě záložní port micro-USB, díky němuž může uživatel dočasně chytrý zámek dveří znovu aktivovat na dobu potřebnou k její výměně.

Kompatibilita se systémem od Apple

Díky kompatibilitě chytrého zámku od Netatmo mohou jeho uživatelé propojit se systémem chytré domácnosti Apple Home. Při odemknutí dveří se tak mohou například automaticky zároveň rozsvítit světla na chodbě.

Cena a dostupnost

V České republice je chytrý zámek s fyzickými klíči k dispozici u obvyklých prodejců se spotřební elektronikou počínaje 13. červnem 2024.

Balení chytrého zámku od Netatmo obsahuje:

  • 1x chytrý zámek dveří,
  • 3x chytré klíče,
  • vlastnickou kartu,
  • 4× AAA baterie,
  • nástroj pro měření dveří,
  • stručný návod k použití,
  • 1x upevňovací šroub M5-60,
  • 2x prodlužovací sadu (35 mm a 40 mm).

O společnosti Netatmo

Netatmo, přední odborník v oblasti chytré domácnosti, vytváří jednoduchá, ale chytrá řešení pro bezpečnější a pohodlnější domov. Při navrhování svých produktů vychází společnost od svého uvedení na trh v roce 2011 ze čtyř klíčových zásad:

  • Odolná konstrukce: Žádné záměrné zastarávání.
  • Ochrana osobních údajů: Od počátečního návrhu zajišťujeme ochranu dat našich uživatelů.
  • Užitečné a spolehlivé produkty: Naše produkty usnadňují život.
  • Žádná nechtěná oznámení: Upozornění posíláme jen v nezbytných případech.

Od roku 2012 vyvíjí Netatmo užitečné produkty pro domácnost – k dnešnímu datu uvedla na trh 15 produktů a příslušenství pro chytrou domácnost. Její užitečná a snadno použitelná řešení usnadňují uživatelům domácností každodenní život a zlepšují jeho kvalitu. Kromě spotřebitelských produktových řad Netatmo spolupracuje s klíčovými průmyslovými lídry prostřednictvím programu „With Netatmo“ na vývoji chytrých řešení, která se integrují do infrastruktury domácnosti.

Pomocí této strategie se Netatmo může zaměřit na profesionální trh a poskytnout lepší zážitek z chytré domácnosti, který je jednoduchý a dostupný pro všechny.

V listopadu 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, která je globálním specialistou na elektrickou a digitální infrastrukturu budov.

SAP představuje AI novinky napříč svým portfoliem, přijímá zásady UNESCO

Softwarová společnost SAP představila řadu novinek s generativní umělou inteligencí napříč svým produktovým portfoliem. Na své výroční konferenci SAP Sapphire oznámila i rozšíření strategických partnerství, ke kterým patří propojení AI asistenta SAP Joule s Copilotem od Microsoftu nebo využití čipů Amazonu. Největší softwarová firma v Evropě také přijala zásady UNESCO k etickému využívání AI.

„Umělá inteligence představuje zásadní inovaci, která mění způsob, jakým podniky fungují,“ sdělil na úvod konference generální ředitel SAP Christian Klein. „Produktové novinky a partnerství v oblasti umělé inteligence vycházejí z našeho závazku dodávat podnikům taková řešení, která jim přinesou reálné výsledky, nové nápady a pomohou jim pružně reagovat na rychle se měnící prostředí současného byznysu.“

Novinky v AI pro podniky

Kromě dosahování lepších výsledků se SAP zaměřuje i na to, aby nové technologie umožnily lidem více se věnovat kreativním činnostem.

Jednou z novinek je vytváření reportů pomocí umělé inteligence v SAP SuccessFactors. Manažerům poskytne spolehlivé podklady, které využijí při důležitých rozhodnutích, jako je rozdělování odměn.

Prediktivní funkce v SAP Sales Cloud dokáže předpovědět kombinace obchodníků a produktů, které s nejvyšší pravděpodobností povedou ke zvýšení prodejů.

Inovací se dočkala i platforma SAP Business Technology Platform, která do své infrastruktury zařadila velké jazykové modely od Amazon Web Services (AWS), Meta a Mistral AI s cílem usnadnit využití generativní AI v aplikacích SAP.

Vyšší výkon, nižší uhlíková stopa

S AWS SAP spolupracuje i na zvýšení výkonu a efektivity řešení RISE with SAP. Zařazením modulů s generativní AI dostupných ve službě Amazon Bedrock do AI infrastruktury SAP získají zákazníci bezpečný přístup k široké nabídce velkých jazykových modelů a jejich integraci do podnikových aplikací SAP.

Čipy AWS Graviton3 nově využívá softwarová firma pro provoz řešení SAP HANA Cloud. Výpočetní výkon během analytických úloh se zvýšil až o 30 %, zatímco snížení uhlíkové stopy firma odhaduje o 45 % nižší.

Propojení digitálních asistentů

Digitálního asistenta Joule s generativní AI SAP integroval napříč svým produktovým portfoliem, kde se zaměří na třídění dat a dodávání byznysového kontextu nejen při čerpání informací z různých systémů. Minulý podzim se stal Joule součástí SAP SuccessFactors a dnes ho mohou podniky využít v řešení SAP S/4HANA Cloud, SAP Build nebo SAP Integration Suite.

Největší softwarová firma v Evropě plánuje letos rozšířit využití svého digitálního asistenta i do řešení SAP Ariba a SAP Analytics Cloud.

Na konferenci SAP rovněž oznámil plánovanou integraci Joule s řešením Microsoft Copilot. Vzájemná integrace poskytne uživatelům jednotné prostředí a zjednoduší přístup k informacím, které vzniknou interakcí podnikových aplikací SAP s nástroji Microsoft 365.

Etické principy ve využití AI

Společně s nárůstem využití AI v podnicích zopakoval SAP svůj závazek dodržovat zásady relevantní, spolehlivé a zodpovědné AI.

Během své výroční konference softwarová společnost přijala deset hlavních zásad Doporučení o etice umělé inteligence UNESCO. Jejich cílem je zajistit vývoj a využití AI způsobem, který respektuje lidská práva, podporuje spravedlnost a přispívá k udržitelnému rozvoji.

Nová partnerství

Kromě rozšířené spolupráce s AWS a Microsoftem oznámil SAP i navázání partnerství s dalšími lídry v technologickém odvětví. Ta by měla SAP umožnit ještě rychleji inovovat podnikové aplikace a systémy.

Společně s Google Cloud se zaměří na lepší předpovědi a řízení rizik v dodavatelském řetězci. To by mělo vést k minimalizaci výpadků v dodávkách a lepší optimalizaci zásob. Společnosti integrují řešení SAP Integrated Business Planning for Supply Chain a Joule s AI asistentem Gemini a datovou základnou Google Cloud Cortex Framework.

Model Meta Llama 3 využije SAP k vytváření scénářů pro aplikace v SAP Analytics Cloud. AI model společnosti Meta by měl přinést lepší rozlišení jazykových nuancí a porozumění kontextu.

Do jedné ze svých služeb SAP také využije velké jazykové modely od Mistral AI, globální společnosti se sídlem v Paříži specializující se na generativní AI.

Posledním velkým oznámením bylo rozšíření partnerství s Nvidia. Spojení digitálního asistenta Joule se systémy Nvidia nabídne více než pěti milionům vývojářů v programovacím jazyce ABAP pomoc při generování kódu, jeho analýze a testování. Vývojáři by měli získat více času pro vytváření a zlepšování jednotlivých softwarových nástrojů namísto manuálního psaní kódu.

Konzultantům by mělo spojení přinést zvýšení produktivity prostřednictvím využití umělé inteligence, která čerpá z více než 200 000 stran vzdělávacího obsahu, produktových dokumentací a expertních článků.

Pro zefektivnění prodeje a nákupu komplexních produktů integruje SAP do svého řešení Intelligent Product Recommendation aplikační programovací rozhraní Nvidia Omniverse Cloud. To umožní prodejcům vizualizovat digitální dvojčata jednotlivých produktů ve 3D přímo v aplikaci SAP a vytvářet simulace reálného fungování produktů.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

V České republice zaměstnává SAP přes 3 000 lidí a patří mezi největší IT zaměstnavatele. Zákazníci SAP vytváří 80 % českého HDP. Celosvětově využívá řešení SAP 99 ze 100 největších firem.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2023.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright

Exit mobile version