Společnost Huawei startuje prodej nového MatePad 11.5″S

Na akci Innovative Product Launch, která se konala 7. května v Dubaji, představila společnost Huawei zbrusu nový tablet MatePad 11.5″S. Jedná se o první tablet s novou generací displeje PaperMatte. Tato revoluční obrazovka, která je zároveň první svého druhu, přináší vysoký komfort pro oči a zážitek podobný práci s papírem. MatePad 11.5″S tak zavádí nové paradigma pro tablety určené kreativcům. Od 4. června je k dostání také na českém trhu za cenu 10 999 Kč.

Nová generace displeje PaperMatte

S obnovovací frekvencí 144 Hz[1] a rozlišením 2,8K[2] jsou technické specifikace zbrusu nového tabletu od Huawei působivé. Možná nejzajímavější a nejinovativnější věcí na něm však je jeho nová generace displeje PaperMatte Display, která je zároveň první svého druhu. Díky novým technologiím se na displeji podařilo snížit odrazivost povrchu pod 2 % a eliminovat 99 % rušivých vlivů světla[3]. Díky displeji je tak tablet použitelný v jasně osvětleném vnitřním prostředí, a dokonce i venku na slunci. Ať už se uživatelé ocitnou kdekoli, mohou si číst nebo sledovat videa, aniž by jim zážitek kazily odlesky rušivého světla.

Obrazovka připomínající papír

MatePad 11.5″S nabízí barevný režim, v němž patentovaný algoritmus upravuje mapování mezi jasem, odstínem a teplotou barev. To přináší pocit, jako by se uživatelé dívali na papír a zajistí tak jejich očím větší pohodlí. Režim si stačí při čtení jednoduše zapnout. Nová generace displeje PaperMatte posouvá uživatelský zážitek díky čtení a psaní jako na papíře a očnímu komfortu o krok dál. O tom, že je tablet šetrný k očím, svědčí i řada certifikací, jako je například certifikace SGS Low Visual Fatigue 2.0 Premium Performance a certifikace TÜV Rheinland Reflection-Free.

Své psaní mohou uživatelé rozvinout v aplikaci Huawei Notes, která se nyní může pochlubit některými novými praktickými funkcemi. Funkce Note Replay má zvýšit efektivitu digitálních poznámek a jejich vyhledávání. Během schůzky si uživatel může jednoduše zapsat hlavní body a když se později ke svým poznámkám vrátí, stačí se dotknout poznámky a přehrát si zvuk z příslušné části schůzky. Aplikace také nabízí nová rychlá gesta, která uživatelům umožňují zaznamenat inspiraci v okamžiku, kdy je napadne. Při pořizování poznámek může uživatel vybrat text pomocí lasa a změnit jeho barvu, takže může efektivněji organizovat svou práci a studovat poznámky.

Kreativita na prvním místě

Nový MatePad 11.5″S nastavuje laťku kreativity skutečně vysoko. Díky výrazné struktuře vytvořené nanostrukturami zanesenými do povrchu obrazovky je při psaní stylusem (například HUAWEI M-Pencil 3. generace[4]) cítit odpor připomínající jemné tření tužky o papír. Uživatelům tak při psaní, malování nebo jiné kreativní činnosti tato příjemná funkce může pomoci dostat se do tvůrčího rozpoložení.

O tom, že je tento tablet skvělým nástrojem na různé kreativní činnosti, svědčí i nová aplikace GoPaint. Na této aplikaci spolupracovali odborníci ze špičkových akademií výtvarného umění, a také výzkumné a vývojové týmy laboratoří Huawei z osmi oblastí, včetně materiálů, fyzikální optiky a vykreslování obrazu. Za vykreslování na profesionální úrovni, rychlou kompozici a efektivní využití úložiště vděčí Huawei FangTian Painting Engine, který z GoPaint dělá ideální nástroj pro profesionální tvůrce. Úložiště totiž snižuje nároky, které aplikace klade na systémovou paměť, snižuje latenci a zároveň zvyšuje strop počtu vrstev, které může soubor obsahovat, což uživatelům umožňuje tvořit, aniž by je omezovaly technické restrikce. Kreativním duším po celém světě tak Huawei poskytuje výkonný profesionální nástroj pro digitální malování s množstvím funkcí.

Chytré zkušenosti a výkon, které mladí profesionálové potřebují

Od chvíle, kdy Huawei představil svůj koncept Super Device, došlo k transformaci řady MatePad jako nástroje pro práci a studium, který uživatelům dává do rukou nové možnosti a umožňuje vyšší efektivitu. Dnes MatePad 11.5″S staví na této užitečnosti s novými funkcemi, jako jsou Multi-Window, Show Comments a SuperHub, které zlepšují zážitek z používání MatePadu společně s telefonem nebo počítačem. Díky Super Device je tablet schopen uspokojit potřeby uživatelů ve všech oblastech a mladým profesionálům přinést vše, co si od tabletu mohou přát.

Technologie dvoučlánkové baterie použitá v tabletu navíc umožňuje, aby tablet vydržel, i když uživatel bude zrovna tvořit své kreativní projekty jako o závod. Tato technologie paralelně spojuje dva články různých kapacit a velikostí. Výsledkem je 16% nárůst kapacity baterie, což znamená, že tablet vydrží nabitý i při dlouhých pracovních nebo studijních sezeních.

Cena a dostupnost

Nový MatePad 11.5″S můžete od 4. června zakoupit na oficiálním e-shopu Huawei za cenu 10 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Podporována je maximální obnovovací frekvence obrazovky až 144 Hz. Obnovovací frekvence obrazovky se může lišit v závislosti na konkrétní aplikaci nebo hře.
  2. Rozlišení 2,8K je 2800 × 1840.
  3. Pouze sklo tabletu HUAWEI MatePad 11,5 „S (PaperMatte Edition) využívá technologii leptání v nanorozměrech. Údaje pocházejí z laboratorních testů společnosti Huawei provedených v simulovaném venkovním prostředí bez rušení. Vzhledem k tomu, že okolní osvětlení se může značně lišit, skutečný podíl sníženého rušení se bude lišit v závislosti na prostředí.
  4. HUAWEI M-Pencil (3. generace) může být nutné zakoupit samostatně.

Společnost Huawei představuje nová sluchátka FreeBuds 6i s pokročilým potlačením hluku

Společnost Huawei uvádí na český trh nová sluchátka FreeBuds 6i. Tento nejnovější přírůstek do řady bezdrátových sluchátek Huawei přináší výjimečnou kvalitu zvuku, dlouhou výdrž baterie a vylepšené potlačení hluku. Kombinace špičkových funkcí a minimalistického designu z nich dělá velmi výjimečná sluchátka ve své třídě v cenové kategorii do 2 500 Kč.

Bezdrátová sluchátka FreeBuds 6i jsou moderní, výkonná a nekonečně všestranná. Přináší s sebou navíc řadu vylepšených funkcí, jako je například nové inteligentní dynamické aktivní potlačení hluku 3.0, vylepšená kvalita zvuku a dlouhá výdrž baterie. K dispozici jsou v bílé, fialové a černé barvě. Tato barevná paleta inspirovaná nebeskou krajinou umožňuje uživatelům ponořit se do světa hudby se značnou dávkou stylu.

Nejlepší potlačení hluku ve své třídě

Nová sluchátka FreeBuds 6i navazují na úspěch svých předchůdců a jsou vybavena dosud nejlepší technologií Huawei pro potlačení hluku Intelligent Dynamic ANC 3.0. Tato technologie, která se dnes pyšní již svou třetí generací, představuje vrchol technologie Huawei pro potlačení hluku a v minulosti byla exkluzivně pro řady Pro. Díky ní mohou FreeBuds 6i dosáhnout zcela přesného potlačení hluku. Tato technologie totiž generuje parametry potlačení hluku prostřednictvím sestavení modelu ANC v reálném čase, přičemž algoritmus je speciálně vyškolen a vyladěn pro 34 scénářů.

Prvotřídní kvalita zvuku

Kromě nového systému Intelligent ANC 3.0 prošly FreeBuds 6i pěti zásadními hardwarovými vylepšeními na úrovni systému, které posilují potlačení hluku. Mezi vylepšení pasivního potlačení hluku (PNC) patří komora pro filtrování hluku a zcela nové náušníky, zatímco mezi vylepšení aktivního potlačení hluku (ANC) patří vylepšený systém 3 mikrofonů, 2,4krát vyšší výpočetní výkon a 11 mm čtyřmagnetový dynamický měnič s vyšší citlivostí. Ten zlepšuje potlačení hluku tím, že generuje zpětné zvukové vlny, které působí proti jakémukoli hluku pronikajícímu do uší. Systém využívající tří mikrofonů s přesnějším sběrem hluku byl v nových FreeBuds 6i doplněn o další externí mikrofon. Ten zachycuje okolní zvuky s o 50 % lepším odstupem signálu od šumu (SNR)[1] než jeho předchůdce, což výrazně zvyšuje čistotu zvuku a rozšiřuje potlačení hluku v nízkých a středních frekvencích.

Nerušený poslech v kterémkoliv prostředí

Komora pro filtraci šumu, hlavní prvek pětice významných hardwarových vylepšení, je založena na principu Helmholtzovy rezonance. Zaměřuje se na zvuky o střední a vysoké frekvenci (1 kHz až 3 kHz) a zvláště účinná je v pásmu 2-3 kHz. Tato komora snižuje šum v pozadí, což uživatelé ocení zejména v hlučných prostředích, od kaváren až po kanceláře. Sluchátka navíc doplňují nové nástavce do uší z tekutého silikonu šetrného k pokožce, které přináší stabilnější usazení a zvyšují tak těsnost proti hluku. K dispozici jsou ve třech velikostech se 75 % silnější horní částí a 25 % silnější stěnou nástavců do uší.

V přeplněných a hlučných prostorách vynikají sluchátka FreeBuds 6i zejména tím, že výrazně tlumí zvuky okolí. Například během cestování letadlem pracují pokročilé funkce potlačení šumu sluchátek společně s odfiltrováním nízkofrekvenčního hluku a nabízejí tak během letu skutečně klidný, okolím nerušený zážitek. Dokonce i při cestě metrem vyniknou komplexní funkce potlačení hluku, které díky dynamickému přizpůsobení vytvářejí tišší a příjemnější cestu.

Funkce pro maximální pohodlí

FreeBuds 6i uživatelům nabízí kvalitní poslech, který může trvat desítky hodin. Klíčovou vlastností těchto sluchátek je totiž výdrž baterie, která s nabíjecím pouzdrem poskytuje až 35 hodin celkového přehrávání[2] a 8 hodin na jedno nabití samotných sluchátek. Rychlé nabíjení za 10 minut navíc nabízí další 4 hodiny přehrávání.

Sluchátka díky ultramagnetickému basovému měniči také poskytují průrazné basy, které jsou o 50 % silnější až do frekvence 14 Hz, podporované zvukovým kodekem LDAC HD a certifikací Hi-Res Audio Wireless pro křišťálově čistý zvuk. Uživatelé si navíc mohou přizpůsobit svůj poslech díky podporovaným efektům Multi-EQ, které poskytují až 10 pásem snadno nastavitelného ekvalizéru pro jemné doladění hudby podle individuálního vkusu.

Huawei FreeBuds 6i jsou na českém trhu dostupné od 4. června za cenu 2 499 Kč. Další podrobnosti naleznete na https://consumer.huawei.com/cz/.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Přesnost sběru šumu je o 50 % vyšší než u sluchátek Huawei FreeBuds 5i. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei.
  2. Údaje o výdrži baterie pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl zvuk přehráván při 50% hlasitosti a s vypnutým ANC v režimu AAC s telefonem Huawei P60 Pro. Pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na úrovni hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, funkcích produktu a návycích při používání.

Volby do Evropského parlamentu a kyberbezpečnost: odolná opatření mají zásadní význam pro ochranu demokracie

Odolná opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti mají zásadní význam pro ochranu demokracie a volební integrity. Platí to pro každé volby, ty do Evropského parlamentu nevyjímaje. Před volbami i během nich se kybernetické hrozby mohou projevovat v různých podobách, od deepfakes až po zneužití bezpečnostních systémů, které mohou způsobit ztrátu dat a ovlivnit hlasování.

„V době, kdy technologie prostupují každým aspektem našeho života, čelí integrita voleb bezprecedentním výzvám ze strany subjektů, které se snaží manipulovat s výsledky pomocí digitálních prostředků. Bezpečnost voleb a zajištění toho, aby příslušné procesy byly spravedlivé a odolné, je prvořadým předpokladem pro udržení důvěry veřejnosti v demokracii,“ upozorňuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Nejvíce viditelní jsou samotní politici, což z nich často dělá hlavní cíle kybernetických útoků, jako je například cílený phishing. Politici by proto měli absolvovat pravidelná školení v oblasti kybernetické bezpečnosti, která je naučí rozpoznat potenciální bezpečnostní rizika.

Výzvou může být i narušení národních databází a systémů, které se k volbám využívají. „Volební databáze uchovávají osobní údaje voličů, což z nich dělá atraktivní cíle pro kyberzločince. Změna, hacknutí nebo zveřejnění těchto záznamů by mohlo vést k významnému narušení dat,“ varuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Zejména ještě v předvolebním období, ale i během samotných voleb, mohou útočníci využít deepfakes – tedy manipulaci s obrázky, zvukem nebo videem pomocí AI (umělé inteligence) k vytvoření vysoce realistického obsahu, potenciálně vytváření událostí, které se nikdy nestaly, nebo jednotlivců, kteří nikdy neexistovali. „Tato možnost představuje významnou hrozbu pro integritu voleb tím, že šíří falešné informace, které by mohly ovlivnit výsledky,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Pro voliče je totiž složité rozlišovat mezi skutečným obsahem a deepfakes. To je obzvláště znepokojivé, protože deepfakes mohou napodobovat známé osoby a šířit dezinformace, které podkopávají důvěru v politické kandidáty a ovlivňují voliče. „Není vždy snadné vycítit, že něco není v pořádku, takže se voliči musí vyvarovat toho, aby byli snadno podvedeni. Je důležité vždy ověřit zdroj informací a hledat poznávací znamení, jako jsou neobvyklé rysy obličeje a vágní, rozmazané pozadí,“ uzavírá Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

S ukradenými daňovými dokumenty se obchoduje na darknetu, hackeři straší i vězením za daňové úniky

Kyberbezpečnostní společnost Check Point® Software Technologies upozorňuje, že kyberzločinci vytváří podvody parazitující na placení daní, slevách na dani a vracení přeplatků. Šíří se například škodlivé soubory, které se maskují za oficiální dokumenty od finančního úřadu, obchoduje se s ukradenými finančními informacemi a daňovými přiznáními a kyberzločinci nabízí přístup do různých daňových systémů. Už v minulém roce Check Point varoval, že pomocí ChatGPT lze vytvářet přesvědčivé daňové podvody.

Letošní rok se nijak neliší. Například britský finanční úřad zaznamenal od září 2022 do září 2023 více než 130 000 daňových podvodů, včetně 58 000 falešných nabídek slev na dani. Vládní úřad před lednovým termínem dokonce informoval 12 milionů uživatelů, že podvodníci se stále častěji vydávají za finanční úřad a slibují slevy na dani, žádají o aktualizace daňových údajů nebo dokonce vyhrožují zatčením za daňové úniky.

Check Point odhalil řadu phishingových triků a malwarových hrozeb souvisejících s daněmi. Cíl je jednoduchý: Ukrást citlivé informace nebo peníze. Níže uvádíme několik oblíbených triků, různé modifikace se mohou objevovat i v českém jazyce.

„S rozmachem AI služeb je vytvoření lokálních variant velmi snadné, a to bohužel i pro amatéry bez jinak potřebných technických znalostí nebo znalostí jazyka. Proto si i čeští uživatelé musí dávat extrémní pozor na podobné triky. Zároveň musí být obezřetní i úředníci, protože podvodníci se mohou pokusit nebezpečnými e-maily s daňovou tématikou nabourat do finančních úřadů nebo do společností poskytujících finanční a daňové poradenství,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Daňové QR kódy

Kyberzločinci se vydávají za finanční úřad a rozesílají e-maily se škodlivým PDF souborem. V předmětu je text jako například „{Jméno}. RočníDaňovéPřiznání3x{Název společnosti}.pdf“. Soubor se zdánlivě vydává za oficiální korespondenci, která oběť informuje, že na ni čekají daňové dokumenty.

V dolní části dokumentu se nachází QR kód, který odkazuje na nebezpečné webové stránky. Aby kyberzločinci zvýšili úspěšnost, QR kód přesměruje různé uživatele na různé stránky. Pokud uživatel používá například počítač Mac, zobrazí se jeden odkaz. Pokud uživatel používá telefon se systémem Android, zobrazí se jiný. Cíl je ovšem stejný, a tím je instalace malwaru a současně krádež přihlašovacích údajů. Přizpůsobením obsahu uživateli se zvyšuje pravděpodobnost úspěchu podvodu.

Daňový podvod „Dlužíme vám peníze“

V Austrálii zaznamenal výzkumný tým podvodný e-mail „Dlužíme vám peníze – zaregistrujte své bankovní údaje ještě dnes“, který napodoboval daňový úřad. Ve skutečnosti byl odeslán z icloudové adresy a odkaz vedl na falešnou stránku, která slouží ke krádežím přihlašovacích údajů.

Podobné kampaně vidíme i v jiných zemích. Například phishingovou stránku vydávající se za britskou vládu, která využívá škodlivou doménu ukrefund[.]tax. Nebo podobné kampaně využívající domény jako compliance-hmrc[.]co[.]uk, hmrc-cryptoaudit[.]com, hmrc-financial[.]team, hmrcdebt[.]uk nebo hmrcguv[.]site.

Obchod s citlivými informacemi

Když lidé podávají daňové přiznání, očekávají, že je dostane přímo vláda. Neočekávají, že se jejich soukromé informace dostanou do rukou hackerů. Výzkumníci společnosti Check Point ovšem na darkwebu objevili trh s citlivými daňovými dokumenty skutečných lidí.

„Dokumenty se prodávají až za 75 dolarů za kus, ačkoli někteří nabízejí hromadné slevy a pouhých 10 dolarů za formulář. Jeden hacker dokonce nabízel 50 formulářů jako dárek,“ dodává Pavel Krejčí.

Poslední taktika je ještě znepokojivější. Hackeři obchodují se vzdáleným přístupem k populárním daňovým službám.

Prodáván byl například přístup do společnosti poskytující daňové služby 8 000 klientům, s úplnými informacemi o částkách vrácených peněz a bankovních číslech. To vše za 15 000 dolarů.

Za relativně nízkou částku jsou hackeři schopni podávat žádosti o vrácení přeplatku na dani jménem běžných lidí, a těžit z toho.

Daňový asistent ChatGPT

V loňském roce výzkumníci společnosti Check Point pomocí ChatGPT vytvořili text podvodného daňového e-mailu. Výsledkem byl přesvědčivý e-mail o slevě na dani pro zaměstnance. Další e‑mail napodoboval finanční úřad a obsah se zaměřoval na vrácení peněz.

„Podvodníci mohou pomocí ChatGPT také vytvořit scénář hovoru mezi falešným zaměstnancem finančního úřadu a starší osobou,“ varuje Pavel Krejčí.

Mějte na paměti, že většina daňových úřadů nekomunikuje telefonicky nebo pomocí e‑mailu. Phishingové a malwarové kampaně využívající AI technologie mohou ale působit velmi věrohodně. Navzdory tomu stále existují způsoby, jak se chránit a poznat, že se jedná o podvod:

  • Neobvyklé přílohy: Dávejte si pozor na e-maily s podezřelými přílohami, jako jsou .zip nebo .rar soubory nebo dokumenty, které vyžadují zapnutí maker.
  • Špatná gramatika nebo tón zprávy: Ačkoli umělá inteligence zlepšila kvalitu phishingových e-mailů, chyby v jazyce nebo tónu zprávy mohou být varovným znamením.
  • Podezřelé požadavky: K jakémukoli e-mailu, který žádá citlivé informace nebo vznáší neobvyklé požadavky, přistupujte kriticky a s nedůvěrou.
  • Neodpovídejte, neklikejte na odkazy ani neotvírejte přílohy: Pokud budete nějak reagovat na podezřelý e-mail, jen tím zvýšíte riziko.
  • Nahlásit a smazat: Nahlášení podezřelých e-mailů před jejich smazáním může pomoci ochránit ostatní, aby se stali obětí podobných podvodů.
  • Investujte do ochrany před phishingem: Nástroje, jako je Check Point Harmony Email & Collaboration Suite Security, nabízí komplexní ochranu před pokusy o krádeže dat a přihlašovacích údajů a chrání celkově vaši digitální komunikaci.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

GeForce NOW nyní s PC Game Pass na 3 měsíce zdarma

Členové GeForce NOW úrovně Ultimate a Priority, kteří se nově zaregistrují do PC Game Pass a zároveň jsou součástí programu GeForce NOW Rewards, mohou nyní získat tři měsíce služby společnosti Microsoft zdarma. S PC Game Pass a GeForce NOW mohou členové hrát řadu populárních titulů z platformy Xbox PC s výkonem NVIDIA GeForce RTX v cloudu. Nabízejí se lákavá jména jako Starfield, Forza Motorsport nebo Remnant II. Speciální nabídka je k dispozici po omezenou dobu.

Členové si také nově v cloudu mohou zahrát kultovní Street Fighter 6 od Capcomu nebo Xdefiant od Ubisoftu. Celkem se knihovna služby tento týden rozšiřuje o 7 nových titulů:

  • Killer Klowns from Outer Space: The Game (novinka, Steam, 4. 6.)
  • Autopsy Simulator (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Chornobyl Liquidators (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Sneak Out (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Farm Together 2 (Steam)
  • Street Fighter 6 (Steam)
  • XDefiant (Ubisoft)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-street-fighter-6-xdefiant/

Co přináší zavedení školného a proč zvýšení rozpočtu školství nepomůže

Školné je běžnou součástí vzdělávacího systému po celém světě a v mnoha zemích je považováno za klíčový zdroj financování vysokých škol. V České republice však myšlenka zavedení školného dodnes vyvolává bouřlivou debatu. Zeptali jsme se expertky, zakladatelky a ředitelky intenzivních kurzů programování na její názor ohledně přijetí zákonu o školném a vlivu školného na kvalitu a dostupnost vzdělání.

Školné jako klíč k motivaci

Obecně se říká, že lidé si neváží věcí, které jsou zdarma. Pokud to aplikujeme na vzdělávání, vzniká obava, že studenti, kteří neplatí za své studium, ho nemusí brát tak vážně. Pokud studenti necítí, že vzdělání má hodnotu, může to snížit jejich motivaci, což se negativně projeví na akademických výsledcích. „Mnoho českých studentů považuje za samozřejmé, že začne studovat jednu vysokou školu, pak druhou, někdy i třetí…Následně když se jim nechce dělat zkouška, tak si prodlouží studium, jednou, dvakrát, apod. Pokud by za studium museli platit, více by si ho vážili, více by se zamysleli nad vývěrem a lépe by se soustředili na to, aby ze svého studia získali co nejvíce. To by mohlo vést ke zlepšení studijních výsledků a celkové úrovně vzdělávání,“ komentuje současné tendence Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz.

Záruka kvality anebo překážka pro ostatní

Školné je důležitým zdrojem financování pro vysoké školy, což na jedné stránce přispívá ke zlepšení kvality vzdělávacích programů a infrastruktury. Na druhou stranu vysoké školné výrazně omezuje přístup ke vzdělání pro studenty z méně majetných rodin, čímž vytváří nerovnost v příležitostech k vysokoškolskému vzdělání. V této souvislosti je jedním z klíčových aspektů spravedlivého přístupu ke vzdělání zajištění, že studenti ze všech sociálních vrstev mají možnost studovat, aniž by je brzdily finanční překážky. Když i mírné školné může být značnou zátěží, jedním z řešení by mohly být bezúročné půjčky podle vzoru anglosaských zemí. Tyto půjčky by studenti začali splácet až po dokončení studia a pouze tehdy, když dosáhnou určitého příjmu. Takový systém by mohl vyvážit potřebu financování škol a zároveň zajistit, aby přístup ke vzdělání nebyl omezován finančními možnostmi studentů.

Peníze nejsou všechno

Zavedení školného poskytne vysokým školám další finanční zdroje, ale samo o sobě nepřinese zásadní transformaci celého vzdělávacího systému. Klíčové je, aby vybrané prostředky byly efektivně využity ve prospěch vzdělávacích institucí a přispěly ke zlepšení podmínek pro studenty.

„Zavedení školného samo o sobě nezlepší kvalitu vzdělávání. Je proto důležité, aby se peníze vybrané ze školného investovaly zpět do školství a používaly se ke zlepšení infrastruktury, vybavení a tréninku učitelů. Zejména poslední bod považuji za zásadní pro pozitivní změnu českého školství,“ říká na závěr Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz.

Očekávaná sluchátka Sennheiser HD 620S jdou do prodeje

Novinka přichází se skvělým poměrem cena/výkon a navzdory uzavřené konstrukci šokuje prostorovou prezentací a vzdušností projevu

Praha, 6. června 2024 – Společnost Sennheiser dnes zahájila prodej očekávaných sluchátek Sennheiser HD 620S. Ta navzdory příznivé ceně okouzlí audiofilskými výkony, a především unikátní schopností poskytnout otevřený zvuk z uzavřené konstrukce. Zákazníci se tak mohou těšit nejen na bohaté prokreslení celého frekvenčního pásma 6 Hz – 30 000 Hz. Čeká je také dechberoucí scéna a vzdušnost reprodukce, kterou ocení nejen při poslechu hudby. Plastické vykreslení prostoru vynikne i při sledování filmů a hraní videoher.

Zapomenout nelze ani na praktické výhody, které novinka přináší. S uzavřenými sluchátky si totiž milovník hudby může v klidu užít jemné smyčcové kvarteto i když zbytek rodiny sleduje film. V případě novinky ovšem bez kompromisů v podání prostoru, které jsou pro běžná uzavřená sluchátka obvyklé.

Sennheiser HD 620S tak ukazují, že audiofilská sluchátka mohou i za příznivou cenu spojit nerušený poslech uzavřených sluchátek s širokým prostorem a vzdušným zobrazením každého nástroje.

Sennheiser HD 620S nadchnou energickým detailním zvukem

Nové 38 mm měniče sluchátek Senheiser HD 620S s impedancí 150 ohmů posluchače nadchnou emocionální hloubkou svého projevu. Jejich ultralehká hliníková cívka se totiž pyšní mimořádně rychlou a přesnou odezvou, která jim propůjčuje vynikající dynamiku a bohatou energii v oblasti basů i subbasových frekvencí. Díky pečlivě vyvinutému systému tlumení si přitom nová HD 620S zachovávají vzdušnost a otevřenost zvuku, která proslavila legendární Sennheiser HD 600. Posluchače tak kdykoli přenesou do středu živého vystoupení.

Nekompromisní komfort, skvělá izolace i dlouhá životnost

Sluchátka HD 620s se mohou pochlubit špičkovou konstrukcí s ocelí vyztuženým hlavovým mostem, pohodlnými náušníky z paměťové pěny potažené umělou kůží a robustními vnějšími kryty. To spolu s výměnným kabelem dává tušit, že o životnost nemusí mít zákazníci strach. V nabídce příslušenství přitom kromě klasického kabelu s 3,5mm Jack konektorem naleznou i příplatkový symetrický kabelu s 4,4mm Pentacon zakončením, který posune kvalitu reprodukce ještě výš.

Kompromisy výrobce nedělá ani v oblasti komfortu. Sluchátka jsou i přes robustnost konstrukce vycházející z léty ověřené řady Sennheiser HD 500 lehoučká a jejich paměťová pěna pohodlně obepne i větší ušní boltce i nožky jakýchkoli brýlí. Nabídne tak stabilitu, pohodlí a skvělou izolaci pro dlouhé hodiny poslechu.

Cena a dostupnost

Sluchátka Sennheiser HD 620S jsou už nyní dostupná v elektronickém obchodě společnosti Panter s.r.o. a u vybraných partnerů za cenu 8 990 Kč.

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 75 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Ojetiny ze Švédska opět po roce: Je stále výhodné chtít auto z populární severské destinace?

Společnost Carvago před rokem zveřejnila analýzu, ze které vyplynulo, že některé modely aut jsou výrazně levnější ve Švédsku než v Česku. Jak si stojí porovnání cen po roce od zveřejnění analýzy? Vycítili švédští prodejci příležitost a začali zdražovat?

  • Více než 60 různých modelů je levnějších o sedmdesát tisíc Kč a více
  • Výrazné rozdíly v ceně najdeme u modelů VW, Škoda, BMW, Volvo a dalších
  • Zánovní Škoda Kodiaq s letošním rokem výroby je o téměř dvě stě tisíc levnější ve Švédsku než v Česku

Praha, 6. června – Švédsko je stále lákavou destinací pro nákup ojetých vozů. To je závěr analýzy společnosti Carvago, největšího online prodejce ojetin s více než milionem vozů v nabídce z celé Evropy. „Rozdíly v cenách jsou v některých případech překvapivé. Důvody však mohou být různé, kromě progresivní silniční daně můžeme hledat příčinu i v odlišné cenové politice automobilek v Česku a Švédsku, kdy rozdíl v pořizovací hodnotě nového vozu v případě totožného modelu může jít až do statisíců jako v případě Škody Kodiaq,“ říká Jakub Šulta, zakladatel Carvago.

Auta s největším rozdílem v ceně

Zajímavé cenové rozdíly jsou k nalezení v různých třídách automobilů. Zánovní SUV Škoda Kodiaq z roku 2024 (první generace po faceliftu) výkonným motorem 2.0 TDI 147 kW a nájezdem do 5 tisíc km má rozdíl v mediánu cen za posledních 5 měsíců 187 tisíc korun. Mezi cenově dostupnějšími vozy boduje Volvo V60 z roku 2018 v dieselové specifikaci D4, výkonem 140 kW a s nájezdem 100 až 150 tisíc kilometrů s rozdílem mediánových cen 129 tisíc korun. Podrobnou analýzu obsahující více než 170 konkrétních modelů levnějších o 24 tisíc Kč a více naleznete zde.

Provoz dieselu se ve Švédsku prodraží

Švédsko patřilo k průkopníkům zohlednění produkce emisí při určování výše každoročně placené silniční daně, vždyť první takový systém představilo již v roce 1991. Poslední úpravy vedou švédskou veřejnost k tomu, že přechází na elektrické, hybridní či obecně nízkoemisní modely aut. Například majitel Seatu Tarraco, SUV s dieselovým motorem 2.0 TDI 140 kW a rokem registrace 2019, zaplatí ročně na silniční dani 18 326 SEK* (37 203 Kč), což je tomto případě více než 5 procent jeho hodnoty na švédském trhu.

Jak dovézt auto ze Švédska

Dovoz ojetiny ze Švédska je zcela jistě náročnější než z blízkých spolkových zemí v Německu. „Využít služeb firem, které se dovozem zabývají, nebo pro své auto rovnou vyrazit do Švédska osobně skýtá různá úskalí jako jazykové bariéry, náklady na prověření vozu a podobně. Obě varianty ale spojuje jedno, z našeho pohledu výrazné, riziko – uplatnění záruky. V případě jakéhokoliv problému jste odkázání na prodejce ve Švédsku. To u Carvago nehrozí, vše řeší zákazník s námi a my za auto ve chvíli výkupu přebíráme plnou zodpovědnost,“ vysvětluje Jakub Šulta.

Vyhledávání švédských vozů na Carvago je snadné. K výběru lokality slouží hned první položka na stránce pokročilého vyhledávání. V ceně vozu je již započítaná marže 4 procenta, dalšími náklady představuje fyzická kontrola vozu CarAudit za 1990 Kč a doprava vypočítaná na základě PSČ. V případě dovozu ze Švédska to činí přibližně 25 tisíc korun. Následně si zákazník zvolí doprovodné služby (přihlášení, pojištění, extra mytí, doručení na pickup point nebo k sobě domů), to vše bez stresu a z pohodlí domova. I při využití všech služeb zájemce o některý z výše uvedených vozů stále ušetří značnou částku. K tomu má právo automobil do 14 dnů vrátit a zároveň je chráněn roční zárukou, kterou lze prodloužit až na 3 roky.

Modelový příklad: Volvo V60, 2.0 D4, 2018, 4X2, 100–150 tisíc km nájezd, Švédský medián 421 000 Kč, Cena Carvago 438 000 Kč, CarAudit 1 990 Kč, Doprava 25 000 Kč, Přihlášení 3 000 Kč, Celkem 468 000 Kč, Český medián 550 000 Kč, Úspora 82 000 Kč

*Výpočet silniční daně ve Švédsku na základě veřejných zdrojů

O analýze

Carvago porovnalo prodeje na největších inzertních serverech v Česku (sauto.cz) a ve Švédsku (blocket.se) za posledních 5 měsíců (1.1. 2024–31.5. 2024). Obsahem analýzy je rozpad jednotlivých modelů na základní specifikace v mediánových cenách.

O společnosti Carvago

Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu pro nákup a výkup ojetých automobilů. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

Zaměstnavatelé budou muset od července hlásit všechny dohody o provedení práce (DPP)

Zaměstnavatelé budou od 1. července povinni vést evidenci veškerých dohod o provedení práce (DPP), a to jak pojištěných, tak zcela nově i nepojištěných. Každý měsíc budou muset sdělovat seznam všech pracovníků zaměstnaných na DPP včetně jejich příjmů příslušné územní správě sociálního zabezpečení (ČSSZ). Formulář budou firmy předkládat do 20. dne následujícího měsíce, poprvé tedy za červenec, a to do 20. srpna 2024. Téma dále přibližuje přímo daňová poradkyně Monika Lodrová, která působí ve společnosti BDO.

Zákonodárci v rámci konsolidačního balíčku v závěru minulého roku provedli zásadní změny v pojistných a daňových pravidlech pro příjem z činnosti vykonávané na základě DPP. Cílem bylo, aby se zamezilo řetězení nepojištěných dohod, kdy někteří zaměstnanci realizují příjmy v řádech deseti tisíc korun bez odvodu pojistného.

Pravidla, která zákonodárci nastavili, se však setkala se značným odporem z řad zaměstnavatelů i odborné veřejnosti a byla proto následně upravena novelou (pozměňovací návrhy k sněmovnímu tisku 570). Upravená pravidla pro odvod pojistného tak mají platit až od 1. 1. 2025, nicméně povinnost evidence zaměstnanců na DPP z konsolidačního balíčku zůstala zachována a nabyde účinnosti již k 1. 7. 2024.

Evidence umožní úřadům shromažďovat data potřebná ke správě nového systému pojištění DPP. ČSSZ by měla zjištěné údaje sdělovat také zdravotním pojišťovnám.

Jak to bude fungovat

Zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají pracovníky na DPP, budou tedy povinni vést jejich evidenci a do 20. dne následujícího měsíce prostřednictvím Výkazu příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce (VPDPP či Výkaz DPP) budou tyto informace elektronicky sdělovat na místně příslušnou správu sociálního zabezpečení. Prostřednictvím Výkazu DPP se budou oznamovat také nástupy a skončení pracovního vztahu osob pracujících na DPP. Pojištěné DPP tedy již nebude potřeba zvlášť oznamovat prostřednictvím „Oznámení o nástupu či skončení zaměstnání“.

Nejpozději do 20. 8. 2024 (v prvním Výkazu DPP) budou muset být přihlášeni zaměstnanci, kteří nastoupili před 1. 7. 2024, pokud DPP dále pokračuje i v červenci.

Nepřihlášení zaměstnavatelé (ti, kteří doposud zaměstnávali jen „nepojištěné“ dohodáře) se musí přihlásit do registru zaměstnavatelů do 30. 7. 2024. Následně jim bude přidělen variabilní symbol a obdobně jako již registrovaní zaměstnavatelé budou odesílat první Výkaz DPP do 20. 8. 2024.

Zaměstnavatelé by se měli připravit co nejdříve

ČSSZ zveřejnila na svých webových stránkách datové věty pro nový formulář, aby si zaměstnavatelé a jejich dodavatelé softwarových řešení mohli včas upravit své systémy. Informace uváděné v elektronicky podávaném Výkazu DPP budou zejména:

  • Měsíc a rok, za který se výkaz podává;
  • název, IČO a variabilní symbol zaměstnavatele, kód místně příslušné OSSZ či PSSZ;
  • údaje o každé osobě pracující na DPP – jméno, příjmení, rodné číslo, datum a místo narození, pohlaví, kód zdravotní pojišťovny, občanství, zaměstnání od a do, druh DPP, zúčtované příjmy.

Rekapitulace pravidel pro pojistné a daň u příjmů z DPP:

  • Od 1. 7. 2024 – povinnost evidence veškerých DPP a měsíčního podávání Výkazu DPP.
  • Do 31. 12. 2024 – režim pojistného a zdanění se nemění, tj. z odměny do 10 tis. Kč u jednoho zaměstnavatele se neodvádí pojistné a při nepodepsaném prohlášení poplatníka se aplikuje srážková daň.
  • Od 1. 1. 2025 – režim:
    • „oznámené“ dohody, tj. první zaměstnavatel, který DPP oznámí, aplikuje limit rozhodné částky pro účast na pojistném do ca. 10,5 – 11 tis. Kč za měsíc, přičemž při nepodepsaném prohlášení poplatníka aplikuje zaměstnavatel na odměnu z dohody srážkovou daň;
    • „ostatní“ dohody – limit 4 000 Kč za měsíc, režim zaměstnání malého rozsahu, tedy do rozhodné částky, se pojistné odvody nehradí a aplikuje se srážková daň. Nad limit se pojistné hradí a sráží se daň zálohová.

Autorka: Monika Lodrová, vedoucí oddělení daně z příjmů fyzických osob ve společnosti BDO

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

Pomozte s vývojem nových robotických stavebnic či edukačního portálu. Stačí se zapojit do kampaně Merkur na Hithitu

Legendární výrobce stavebnic Merkur Toys spustil kampaň na Hithitu. Hlavním cílem je podpořit výrobu nové řady robotických stavebnic a vznik edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. Portál bude zaměřený zejména na výuku robotiky.

„Zajímá nás osud našich dětí a chceme rozvíjet jejich potenciál. Pomozte nám dětem ukázat, že tvořit a skládat něco rukama je zábava. Pojďme v nich spolu pomocí stavebnice Merkur probudit zvědavost a zručnost, aby měly v životě na čem stavět.“ uzavírá Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys s.r.o., www.merkurtoys.cz.

Pomozte nám s Merkurem rozvíjet dětskou zručnost a kreativitu. Přispět můžete i vy!

Kampaně na Hithitu fungují tak, že zájemci (donátoři) přispívají tím, že nakupují vybrané výrobky či služby dané firmy. V  případě Merkuru mohou donátoři zakoupit například limitovanou edici stavebnic (například Traktor s motorem, robotické rameno s elektronikou atd.) nebo si koupit rodinnou vstupenku do Merkur muzea či prohlídku výroby.

První „milník“ bude dosažen v případě, že se podaří vybrat 400 000 Kč. „V momentě, kdy dosáhneme této částky, rozšíříme naši nabídku stavebnic o první produkt z nové řady robotiky s názvem Ještěrka,“ prozrazuje plány Radek Jelínek, jednatel společnosti Merkur Toys s.r.o

Další cílem je spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. „Portál bude zaměřený na výuku robotiky s tím, že bude obsahovat mechanické i technické principy, včetně návodů a je určený pro běžné stavitele i profesionály (zejména učitele). K tomu bude potřeba dosáhnout 800 000 Kč,doplňuje Richard Hrbáč.

Třetí „milník“ je stanoven na částku 1 600 000 Kč. Tato hodnota umožní rozšířit nabídku dalších dvou produktů. „Konkrétně se bude jednat o stavebnici řízenou mikropočítačem s možností programování a ovládání z mobilních zařízení pod označením Hexabot a pokročilou Robotickou ruku II. řízenou pomocí programovatelného mikropočítače ESP32, osazenou krokovými motory, která je zmenšenou variantou průmyslového robota,“ popisuje Radek Jelínek.

Merkur drží krok s dobou

Společnost Merkur Toys se neustále rozvíjí, investuje do rozvoje výroby a nových stavebnic, které navazují na současné trendy. Umožňují dětem nejen skládat jednoduché modely, ale dále s nimi pracovat, dávat jim život nejdříve pomocí zakomponování mechanických prvků, následně rozpohybováním pomocí elektromotoru až po vyspělou práci s nástroji automatizace a robotiky, včetně programování, které jsou dnes do stavebnice zakomponovány. Má tak přínos

pro vzdělávání i budoucí výzkum. „V současné době společnost Merkur spolupracuje s řadou technických univerzit. Merkur tak není jen hračkou pro malé děti, ale opravdový nástroj, který umožňuje rozvinout skutečné technické dovednosti, zručnost, analytické myšlení, programování a v podstatě je může dovést až do úspěšného vědeckého života,“ říká Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys, www.merkurtoys.cz.

Milníky v rámci kampaně Hithit:

1. milník – 400 000 Kč – Rozšíření nabídky stavebnic o první produkt z nové řady robotiky – “Ještěrka”

2. milník – 800 000 Kč – spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur.

3. milník – 1 600 000 Kč – Nová řada robotiky, rozšíření o další 2 produkty – Hexabot a Robotická ruka II.

Kampaň na Hithitu: https://www.hithit.com/cs/project/12724/merkur-pomozte-nam-uvest-na-trh-novou-radu-robotiky

Mgr. Richard Hrbáč V roce 1994 začal prodejem dřevěných hraček a založením značky „Woody“, která se postupně stala úspěšnou nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí. V současné době má rozsáhlé portfolio úspěšných privátních značek, které exportuje do více než 25 zemí světa. Mimo rozsáhlou distribuční a velkoobchodní síť vybudoval komplexní strukturu firem zajišťující logistiku, skladování, distribuci i výrobu dětského sortimentu, která je zastřešena rodinným holdingem HFI Group a.s.. V roce 2019 provedl akvizici a záchranu nejznámější české stavebnice Merkur. Díky jeho úsilí se Merkur opět vrátil na hlavní hračkářskou scénu a získal několik ocenění „Správná hračka“.

Exit mobile version