Sluchátka Bose QuietComfort Ultra na našem trhu: prostorový zvuk, individuální reprodukce podle anatomie uší a nejlepší ANC

Krátce po uvedení novinek v Americe uvádí Bose své prémiové modely ANC sluchátek i Evropě. Na český a slovenský trh se v těchto dnech dostává nejvyšší model bezdrátových sluchátek přes uši Bose QuietComfort Ultra Headphones a prémiový model špuntů Bose QuietComfort Ultra Earbuds. Jejich uživatelé se mohou mimo jiné těšit na nový prostorový zvuk tvořený technologií spatial audio, opět zdokonalené aktivní potlačení okolních ruchů (ANC), přizpůsobení zvuku individuálně každému uchu a výrazný atraktivní design.

Označení „QuietComfort“, často zkracované na „QC“, patří už od roku 2000 sluchátkám amerického výrobce Bose s funkcí aktivního potlačení okolních ruchů (dnes známé pod zkratkou ANC neboli „Active Noise Cancelling). Tehdy se jednalo o vůbec první sluchátka Bose prodávaná široké veřejnosti a zmíněné označení i značka Bose se stala symbolem této technologie. Od té doby se aktivní potlačení okolních ruchů neustále vyvíjí a výrobci se předhánějí v jejím zdokonalování. Nyní, po 23 letech od uvedení prvního modelu, představuje Bose nejnovější generaci svých ANC sluchátek nejvyšší třídy, které označuje jako „QuietComfort Ultra“.

Ztlumení okolí, zvýraznění okolí a prostorový zvuk

Oba modely sluchátek Bose Ultra je možné využívat ve třech režimech. První nabízí plynule nastavitelné aktivní potlačení okolních ruchů nejvyšší světové úrovně. V Bose vyšli z technologie ANC použité v loni uvedených QC Earbuds II, které byly v recenzích často hodnoceny jako sluchátka s vůbec nejlepším aktivním potlačením ruchů, a vylepšily ji. Použili nové mikrofony, využili výpočetního výkonu nového čipu Snapdragon a výsledek vyladili k dokonalosti.  Druhý režim „Aware“ naopak do uší okolní zvuky vpustí a uživatelé ho ocení hlavně při komunikaci s lidmi bez nutnosti sundávání sluchátek a v dalších speciálních situacích. V tomto režimu umí navíc oba modely sluchátek Bose QC Ultra bleskově využít ANC pro potlačení nečekaných hlasitých zvuků, jako je například signalizace zavíraných dveří v autobuse. Třetí režim je zcela nový a nabízí prostorový zvuk spatial audio, který vytváří dojem poslechu kapely hrající před posluchačem a dává realistické podání podobné jako při použití velkých reproduktorových soustav.

Individuální vyladění zvuku pro každé ucho: Technologie Custom Tune

V loni uvedeném modelu QC Earbuds II použili v Bose poprvé vlastní technologii Custom Tune, která změří během okamžiku odezvu sluchovodu a individuální vliv anatomie ucha na poslech. Výsledkům měření přizpůsobí reprodukci. Tím se eliminuje vliv rozdílného vnímání hudby různými posluchači při použití stejných sluchátek. Test probíhá při každém nasazení sluchátek na hlavu. Reproduktor sluchátek vyšle krátký zvuk, mikrofony vestavěné na vnitřní straně sluchátek měří jeho odezvu, která se vrací ze zvukovodu a elektronika upraví reprodukci.

Bose QuietComfort Ultra Headphones: Top model sluchátek přes uši

Novým top modelem značky v kategorii sluchátek přes uši se stávají Bose QC Ultra Headphones s novou konstrukcí i designem, který však nezapře typické znaky Bose. Dosud nejlepší mikrofony a výkonný čip posunují ANC na novou úroveň. Sluchátka tak vytváří ideální poslechové podmínky v rušném prostředí nebo optimální soustředění v open space kancelářích. Úroveň potlačení okolí lze podle individuálních preferencí a aktuální situace řídit pomocí aplikace Bose Music. Pro snadné nalezení správného bodu pro pohodlné dotykové ovládání hlasitosti je pravý náušník vybaven výliskem. Na baterie vydrží až 24 hodin.

Kombinace velmi pohodlné konstrukce umožňující celodenní nošení sluchátek a použitých technologií založených na letitých zkušenostech a tradici značky dělají z Bose QuietComfort Ultra Headphones jedny z nejzajímavějších velkých bezdrátových sluchátek na trhu.

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: To nejlepší i v malých špuntech

Design nové vlajkové lodi Bose mezi špunty vychází designově z modelu QC Earbuds II, který rozvířil diskuzi o návratu značky Bose na trůn bezdrátových ANC sluchátek. QC Ultra Earbuds jsou přesto podstatně výraznější a díky jejich lesklým částem působí v uších téměř jako šperk. Navíc mají nově řešenou dotykovou plošku pro lepší ovládání a vylepšený systém uchycení v uších, který zajišťuje ideální poslechové vlastnosti, lepší ANC i pevné držení při sportu. Systém uchycení využívá stále dvě silikonové části (samotný špunt a přepracovaný kroužek pro zašroubování do boltce), každou dodanou ve třech velikostech. Pomocí aplikace Bose Music a speciálního testu je možné najít ideální kombinaci obou částí tak, aby bylo dosaženo co možná nejlepšího ANC i pasivního odhlučnění od okolí. Sluchátka hrají až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití.

Sluchátka Bose QuietComfort Headphones a Bose QuietComfort Earbuds busou se na český i slovenský trh dostání právě v těchto dnech, prozatím v omezeném množství. Oba modely jsou k dispozici v černém a kouřově bílém provedení. Doporučená koncová cena ANC sluchátek přes uši Bose QC Ultra Headphones bude při uvedení na trh 12 490 Kč a špunty Bose QC Ultra Earbuds stojí 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS rozvíjí v poslední době významně také distribuční divizi domácích prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Belkin představuje SoundForm Inspire, bezdrátový dětský headset s limitem hlasitosti 85 decibelů a režimem pro sdílení přehrávaného obsahu

Navrženo pro děti ve věku pět až devět let 

Společnost Belkin, již 40 let přední značka spotřební elektroniky, představuje dětskou bezdrátovou náhlavní soupravu SoundForm Inspire, která poskytuje maximální komfort, kvalitní zvuk a 35hodinovou výdrž baterie. Tato náhlavní souprava s vestavěným mikrofonem je navržena pro děti ve věku 5 až 9 let tak, aby poskytovalo celodenní pohodlí při učení na dálku, cestování nebo streamování online videí.

Headset SoundForm Inspire je kreativně navržen tak, aby děti mohly bezpečně a pohodlně poslouchat audio stopu při učení a hraní. Sluchátka jsou vybavena 40mm měniči, které poskytují zvuk v kvalitě Belkin Signature Sound s limitem hlasitosti 85 decibelů pro ochranu sluchu. Měkká nastavitelná čelenka se dá složit pro pohodlné přenášení a menší náušníky skvěle padnou na dětské uši. Režim RockStar je vybaven dalším 3,5mm výstupním portem, který dětem umožňuje sdílet zvukový obsah se spolužákem nebo kamarádem. Kvalitní mikrofon s raménkem zajišťuje čistý zvuk při výuce na dálku, přičemž světelný indikátor informuje, kdy je náhlavní souprava ztlumena. Headset SoundForm Inspire je k dispozici v černé a levandulové barvě.

Vlastnosti produktu:

  • Belkin Signature Sound se 40mm měniči pro čistý a jasný zvuk, vyladěný speciálně pro děti.
  • Výdrž baterie 35 hodin pro delší dobu hraní.
  • Omezovač hlasitosti na 85 dB pro ochranu sluchu.
  • 3,5mm vstupní port pro připojení k notebookům, tabletům, informačním a zábavním systémům, telefonům a dalším zařízením.
  • Režim RockStar umožňuje sdílení zvuku pomocí dalšího 3,5mm výstupního portu.
  • Vysoce kvalitní výklopný mikrofon, abyste byli slyšet při hovorech a hrách.
  • Tlačítko ztlumení a LED indikátor ztlumení pro snadné sledování činnosti dětí.
  • Bluetooth 5.2 se snadno připojuje k zařízením v dosahu 30 stop pro bezdrátové připojení.
  • Port USB-C pro rychlé nabíjení a kabelový zvukový vstup.
  • Skládací, výsuvná a pohodlná konstrukce přes uši pro komfort a pohodlí.
  • Pouzdro výrobku je vyrobeno z minimálně 23 % z recyklovaných plastů.
  • Obal je zcela bez plastů.

Cena a dostupnost

Dětský headset Belkin SoundForm Inspire je k dostání ve dvou barevných provedeních (černá nebo levandulová) u vybraných prodejců a resellerů v cenách od 1 271 Kč.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je lídrem na trhu s příslušenstvím, která již 40 let dodává řešení pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu, audio, zabezpečení a pro domácí automatizaci u široké škály spotřební elektroniky a pro firemní prostředí. Design produktů Belkin je navrhován v jižní Kalifornii a produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa. Belkin vytváří produkty, které lidem umožňují využívat každý den více ze života, ať už doma, v práci nebo na nových dobrodružných cestách. V roce 2018 se společnost Belkin International spojila se společností Foxconn Interconnect Technology, aby posílila svůj globální vliv a zároveň si zachovala pokračující zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání a udržitelnost. Společnost Belkin zůstává navždy inspirována lidmi a planetou, na které žijeme.

Nová bezdrátová sluchátka Niceboy HIVE Prodigy 4

Značka Niceboy představila novou generaci bezdrátových sluchátek přes uši. Niceboy HIVE Prodigy 4 jsou k dostání ve třech barevných variantách, využívají nejmodernější Bluetooth 5.3 a výdrž baterie dosahuje až 50 hodin.

HIVE Prodigy 4 – pohodlná sluchátka s výdrží až 50 hodin

Černočerná Black Onyx, jemná Pink Sakura a elegantní White Mist – to jsou barevné varianty, které HIVE Prodigy 4 nabízí. Sluchátka jsou určená ke každodennímu používání. Velký důraz výrobce kladl především na výdrž – ta se pyšní až 50 hodinami na jedno nabití. Náušníky jsou flexibilní s nastavitelným hlavovým mostem a jsou na nich umístěny prvky pro ovládání hlasitosti, přeskakování skladeb a přijímání hovorů.

Kvalitní zvuk a stabilní připojení

Sluchátka HIVE Prodigy 4 disponují technologií MaxxBass, která zvýrazňuje nižší frekvence ve zvukovém spektru, což zajišťuje dojem hutných basů v kombinaci s čistými středními a vysokými tóny. Díky tomu zní hudba ze sluchátek dynamicky a vyváženě.

Moderní technologie BT 5.3 zaručuje rychlé a stabilní připojení. Za zmínku stojí i automatické párování – sluchátka HIVE Prodigy 4 se sama po zapnutí připojí k poslednímu spárovanému zařízení. Samozřejmostí je handsfree telefonování a podpora hlasových asistentů Siri a Google Assistant.

Klíčové vlastnosti:

  • Bezdrátová sluchátka přes uši
  • Technologie MaxxBass
  • Spolehlivý bezdrátový přenos s Bluetooth 5.3
  • Výdrž až 50 hodin
  • Podpora hlasových asistentů Siri a Google Assistant
  • Integrovaný mikrofon pro handsfree telefonování
  • Ovládání přímo na sluchátkách
  • Autopárování

Sluchátka Niceboy HIVE Prodigy 4 pořídíte za 1199 Kč.

Více informací na www.niceboy.cz

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

Efektivnější prodej díky umělé inteligenci. AI Asistent od Pipedrive najde obchodníkům nejlukrativnější příležitosti

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje nového asistenta prodeje s umělou inteligencí. Ta posílí funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních zákazníků a patří u nich mezi ty nejoblíbenější. Společnosti využívající službu Sales Assistant již teď uzavírají třikrát více prodejů ve srovnání s těmi, které ji nevyužívají. Funkce rozšířená o AI poskytuje obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu, vyšší profitabilitu i výkonnost týmů.

„Naším cílem bylo aplikování umělé inteligence do stávajícího produktu tak, aby pomáhala řešit reálné potřeby obchodníků a plnit jejich prodejní cíle. Integrací AI do produktu Sales Assistant poskytujeme prodejním týmům cílené a daty podložené rady pro zvýšení jejich výkonnosti. Nyní budou mít malé firmy, které využívají Pipedrive, přístup k osobnímu virtuálnímu asistentovi, který jim pomocí nejnovějších AI technologií pomůže stanovit priority, zaměřit se na správné obchody a identifikovat potenciální slabá místa v prodejním procesu,“ říká Jakub Kadlubiec, Director of Engineering společnosti Pipedrive.

Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně asistent poskytne praktická a realizovatelná doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

Mezi nové funkce Sales Assistant s integrovanou umělou inteligencí patří:

  • Předpověď pravděpodobnosti úspěchu k uzavření obchodu a doporučení dalších strategických kroků

Prodejní asistent s umělou inteligencí analyzuje každou obchodní činnost. Na základě dat z minulých počinů firmy předpoví pravděpodobnost úspěšného uzavření obchodu. Též poskytne doporučení na strategické kroky, které zvýší šance pro budoucí obchodování.

  • Doporučení nejperspektivnějších obchodů

AI asistent analyzuje všechny předchozí prodeje, které firma učinila, vyhodnotí byznysy, které mají pro podnik vysokou šanci na úspěch, a vygeneruje ty, od kterých je lepší upustit. Prodejcům umožní zaměřit úsilí především na prosperující byznysové oblasti, v nichž budou firmy benefitovat.

Více poznatků o prodeji díky AI

  • Notifikace a informace o rychlosti obchodů

Sales Assistant pomáhá zrychlit vyjednávání obchodů pomocí push notifikací. Informuje obchodní zástupce o průběhu jejich obchodů a upozorňuje je, když překročí průměrnou dobu, kterou v minulosti strávili srovnatelnými obchody.

  • Přehled o výkonnosti týmu

Identifikace slabých míst v byznysu je důležitý faktor pro úspěšný růst firmy. Sales Assistant poskytuje přehled o výkonnosti týmu i individuální profitabilitě. Manažeři snadněji identifikují oblasti provozu s nejvyšší mírou propadů či příčiny nevydařených obchodů, přičemž společně s tím získají hlubší porozumění o silných stránkách fungování firmy a o tom, jak na nich dále pracovat.

Kromě funkce Sales Assistant s umělou inteligencí Pipedrive oznámil také uvedení dvou dalších funkcí:

  • Nová služba Sales Inbox se synchronizací více e-mailových účtů. Udržuje všechny e-maily na jednom místě, což znamená rychlejší reakce díky eliminaci nutnosti přepínání mezi platformami. Nová funkce označování umožňuje obchodníkům kategorizovat e-maily na základě jejich kritérií, filtrovat a identifikovat ty, které mají společné znaky, a zjednodušit proces vyhledávání a třídění e-mailů.
  • Doporučení SmartApp s podporou umělé inteligence, která analyzuje podnikání zákazníků a doporučuje nejvhodnější aplikace z Pipedrive Marketplace pro pokrytí a automatizaci příjmů. 

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední CRM nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Nejnovější pracovní stanice HP Z6 G5 A, výkonný pomocník pro práci s AI nebo virtuální produkci

Hlavní body zprávy

  • HP představuje novou pracovní stanici Z6 G5 A s procesorem Ryzen™ Threadripper™ PRO 7000
  • Stanice Z6 G5 A je optimalizovaná pro práci s AI a strojové učení, virtuální produkci nebo 3D modelování
  • Vysoký výkon zajišťuje až 96jádrový procesor AMD Ryzen™ Threadripper™ PRO, ale i možnost zapojení až tří grafických karet 

Společnost HP uvedla nový přírůstek do řady pracovních stanic Z – HP Z6 G5 A. Tato stanice je navržena s ohledem na potřeby profesionálů v oblasti virtuální produkce, 3D modelování, AI a strojového učení. Díky výkonu nejvyššího počtu jader procesoru, jaký kdy pracovní stanice Z od HP měla, a zapojení až 3 výkonných grafických karet, je Z6 G5 A připravena zásadně změnit pohled na produktivitu a výkon.

„HP Z6 G5 A je zcela inovativní pracovní stanice. Byla vyvinuta tak, aby poskytla velký výkon a flexibilitu potřebnou pro složité výpočetní úkoly,“ uvedl Jim Nottingham, místopředseda představenstva a prezident divize Advanced Compute and Solutions společnosti HP Inc. „Stále posouváme hranice toho, co je v technologii pracovních stanic možné. Cílem našeho snažení bylo vytvořit řešení, které nejen splní, ale předčí očekávání profesionálů v oblastech náročných na výpočetní výkon.“

Velký výkon až 96jádrového procesoru AMD Ryzen předurčuje novou pracovní stanici Z6 G5 A k uplatnění v oblasti umělé inteligence a strojového učení. Zároveň nabízí možnost zapojit až 3 grafické karty, což ocení lidé zabývající se 3D modelováním a virtuální produkcí.

„V AMD jsme hrdí na to, že procesory Ryzen™ Threadripper™ PRO 7000 jsou součástí nové pracovní stanice HP Z6 G5 A,“ řekl Jason Banta, viceprezident a generální ředitel, OEM PCs. „Spolupráce s HP ukazuje naše odhodlání poskytovat silná a spolehlivá řešení, která nejen reagují na požadavky na stále větší výkon, ale dokonce převyšují očekávání.“ 

Maximální výkon, ohromující grafika, neomezený potenciál

Kromě extrémního výkonu nabízí Z6 G5 A také dostatek prostoru pro rozšíření podle měnících se požadavků. Poskytuje prostor pro až pro tři vysoce výkonné GPU a snadno přístupné pozice pro NVMe disky vyměnitelné za běhu.

Vnitřní uspořádání této pracovní stanice zvyšuje průtok vzduchu, takže systém je dobře chlazený i při špičkovém výkonu. Inteligentní řízení ventilátoru ladí rychlosti ventilátorů v reálném čase pomocí více než 20 teplotních senzorů, aby byl provoz co nejtišší. Stanice prošla 360 000 hodinami důkladného testování, testováním MIL-STD a certifikací pro profesionální aplikace, což prokazuje výdrž počítače. Splňuje i vysoké nároky z pohledu udržitelnosti, obsahuje 40 % recyklovaných plastů.

V dnešním hybridním pracovním prostředí je možnost využívat výjimečného výkonu na dálku prioritou, proto jsou tu další řešení. Z by HP Data Science Stack Manager zjednodušuje přístup k nejlepším open-source softwarovým řešením pro datové analytiky a tvůrce AI řešení na uživatelsky přívětivé platformě. HP Z6 G5 A podporuje WSL2, což umožňuje spouštět Linux v rámci ekosystému Windows a nabízí snadný přístup k nástrojům Z by HP Data Science Stack Manager a Z by HP AI Studio.

Vlastnosti stanice HP Z6 G5 A:

  • Jedna z prvních stanic s procesorem AMD Ryzen™ Threadripper™ PRO, až 96 jader v jedné stanici
  • Kapacita pro až tři grafické karty NVIDIA RTX™ 6000 Ada nebo grafické karty AMD
  • Maximální rozšiřitelnost s až 6 PCIe sloty (až 5. generace) a 12 NVMe SSD
  • Komplexní zabezpečení a spolehlivost – 360 000 hodin důkladného testování, ochrana pod i nad úrovní OS díky HP Wolf Security 

Cena a dostupnost:

Pracovní stanice HP Z6 G5 A bude v České republice dostupná od poloviny prosince 2023. Se základním 12jádrovým procesorem AMD řady 7000 pro bude v prodeji od 59 000 Kč bez DPH. 

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

HONOR odhaluje vítěze soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023

Do soutěže se během 6 měsíců přihlásilo více než 500 tisíc příspěvků. 

Soutěž HONOR Magic Moments Awards 2023, kterou pořádá globální technologická značka HONOR, právě skončila a přinesla celkem 59 vítězů, včetně fotografa roku, šampionů, prvních a druhých míst v šesti kategoriích a také ocenění Recommendation Awards a Excellent Awards. Do soutěže se přihlásilo více než 500 tisíc snímků z 51 zemí a regionů, přičemž mezinárodní příspěvky tvořily více než 20 procent. Cenu Fotograf roku získal latinskoamerický fotograf Nelomh, který obdržel finanční odměnu ve výši 15 000 amerických dolarů, což je nejvyšší finanční odměna v oboru.

Od 6. dubna, kdy začalo přijímání přihlášek, dorazilo do HONOR Magic Moments Awards 2023 za více než 120 dní přes 500 tisíc přihlášek, což je o 67 % více než loni. Letošní soutěž se týkala pěti hlavních regionů mimo Čínu, včetně Evropy, Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří, Blízkého východu a Afriky a Eurasie. Počet mezinárodních přihlášek přesáhl 140 tisíc, což představuje 20 % celkového počtu. Letošní mezinárodní kandidáti vynikali zachycením etnických kulturních a regionálních prvků, a tak vzniklo v porovnání s předchozím ročníkem mnoho výjimečných prací.

V porotě zasedlo osm renomovaných fotografů, mezi nimiž byl i vítěz World Press Photo (WPP) Iván Macías z Mexika, držitel ceny Golden Statue Award for China Photography Yan Zhigang, Zhao Yingxin, šéfredaktor China Photo Press, profesor Franz Kraus, celosvětově uznávaný odborník na filmové technologie, Laurent Baheux, fotograf divoké přírody a velvyslanec dobré vůle Programu OSN pro životní prostředí, Ale Megale, vítěz Evropské filmové ceny diváků LUX, Samuel Deng, prezident oddělení řízení výzkumu a vývoje společnosti HONOR, a doktor Hou Weilong, odborník na zobrazovací technologie HONOR. Společně vybrali 59 nominovaných snímků. Mezi nimi byl i Nelomh z latinskoamerického regionu, který použil HONOR Magic5 Pro k vytvoření svého díla „The Magic of Been“ a získal ocenění Fotograf roku a finanční odměnu 15 000 amerických dolarů, což je nejvyšší finanční odměna v oboru.

Komentář umělce:Chtěl jsem prostřednictvím fotografií ukázat, jak moc moje přítelkyně miluje oceán a jak si ho užívá. Použil jsem funkci dlouhé expozice fotoaparátu HONOR Magic5 Pro.“

Komentáře poroty:Všichni jsme se snažili o to, abychom se dostali do kontaktu s fotografiemi. Fotografie roku je vizuálně výjimečná. Prokazuje autorovu schopnost technického zvládnutí fotoaparátu v kombinaci s mimořádnou citlivostí a výjimečným okem. Kompozice a zachycený okamžik jsou velmi dobré, pohyb vln, linie, které vytvářejí, osoba a barvy rozhodně tvoří výjimečnou fotografii.“  Ivan Macías 

Nastavení šesti hlavních kategorií; humanistický aspekt fotografií

Soutěž HONOR Magic Moment Awards 2023 se zaměřuje na humanistický aspekt fotografie a zdůrazňuje příběhy a emoce, které se za fotografiemi skrývají. Ceny v letošním ročníku nabídly šest kategorií – Na cestě, Ochrana, My, Okamžik, Příběh a Video, které měly uživatele chytrých telefonů povzbudit, aby zkoumali a zachycovali lidské pocity skrze fotografii.

Obdiv nad mimořádnou kvalitou přihlášených snímků do soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023 vyjádřil i porotce Ale Megale. Ocenil výjimečné dovednosti a kreativitu letošních účastníků, které ukazují potenciál mobilní fotografie jako mocného nástroje uměleckého vyjádření. Účastníci podle něj pozvedli úroveň mobilní fotografie a učinili z procesu hodnocení inspirativní a obohacující zážitek.

Společnost HONOR se zavázala tvořit inovace zaměřené na člověka, jejichž cílem je neomezené vyjadřování pomocí technologií a možnost zaznamenat krásné životní okamžiky. Cílem soutěže HONOR Magic Moments Awards je vytvořit globální platformu pro komunikaci a interakci fotografických nadšenců. Jsme poctěni, že můžeme s uživateli po celém světě zkoumat možnosti mobilní fotografie, a těší nás, že můžeme vidět řadu úžasných děl vytvořených pomocí chytrých telefonů HONOR,“ uvedl Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co, Ltd.

Šampioni z každé kategorie

Uživatelka z čínského Jiangsu zachytila tříletý životní příběh své dcery pomocí HONOR Magic3 Pro, HONOR Magic4 Pro a HONOR Magic5 a vytvořila „láskyplnou symfonii“.

Neustálé inovace v oblasti mobilní fotografie

Společnost HONOR se i nadále věnuje mobilní fotografii a neustále se snaží prostřednictvím inovativních technologií zlepšit lidské životy. Řada HONOR Magic3 byla průkopníkem technologie více fotoaparátů Fusion Computational Photography a řada HONOR Magic4 tuto technologii zdokonalila pro další vylepšení fotografických zážitků. Díky špičkovému obrazovému procesoru HONOR Image Engine dosahuje řada HONOR Magic5 plného rozsahu záběru, od makra až po přiblížené snímky. Díky světlocitlivému kamerovému systému HONOR Falcon je navíc optimalizována rychlost spouštění, rychlost zaostřování, odezva závěrky a rychlost snímání, což zajišťuje přesné snímání a přináší účastníkům vynikající zážitek ze snímků.

Práce z modelu HONOR Magic5

V letošních přihlášených pracích byl hojně zastoupený kamerový systém Falcon. S využitím tohoto systému účastníci zachytili širokou škálu snímků, od muže potápějícího se v Čchung-čchingu přes představení dračího tance v Šanghaji nebo orla vznášejícího se nad mořem až po hravé vrabce na větvích stromů. Řada HONOR Magic5 se ukázala být cenným nástrojem při pořizování těchto úžasných záběrů.

Úplný seznam oceněných prací najdete na oficiálních stránkách soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023:

https://www.hihonor.com/global/magic-moments-awards/

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Zdicí robot, udržitelný rozvoj měst a virtuální realita. Wienerberger fórum představí nejnovější trendy stavebnictví

Nenechte si ujít druhé Wienerberger fórum roku 2023, které se bude konat 9. listopadu ve virtuálním prostoru World of Wienerberger. Přední odborníci z oblasti stavebnictví a architektury zde představí nové možnosti integrovaných fotovoltaických panelů, poradí s odvětráváním šikmé střechy nebo stavbou akustické příčky. Chybět však nebude ani představení novinek společnosti Wienerberger nebo nastínění možností udržitelného rozvoje měst. V neposlední řadě se můžete těšit i na zdicího robota, který se pochlubí prvními ukázkami své práce v terénu.

„Na konferenci představíme novinky ze sortimentu Wienerbergeru i trendy v oblasti stavebnictví. Budoucnost našeho oboru směřuje k udržitelnosti a k robotizaci. Proto pokračujeme v objevování nových možností využití obnovitelných zdrojů energie a hledáme způsoby trvale udržitelného rozvoje měst. Zároveň úspěchem našeho zdicího robota potvrzujeme svoji roli lídra trhu i v oblasti inovací,“ popisuje Jiří Dobiáš, ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger.

První přednáškový blok zaměřený na novinky a trendy ze světa Wienerbergeru uvede právě Jiří Dobiáš spolu s ESG manažerkou Kristýnou Vobeckou. „Těšit se můžete i na novinky z našeho produktového portfolia. Návštěvníky konference seznámíme s vybranými konstrukčními detaily a poradíme jim, jak správně postupovat při odvětrávání střechy, stavbě příček nebo realizaci oken. Zaměříme se na statiku i legislativní aspekty projektu,“ dodává Jiří Dobiáš.

Na úvodní přednášku naváže technik ze společnosti Tondach Rudolf Prus, který vysvětlí důležitost větrání u šikmých střech se skládanou střešní krytinou. Jak zásadní je koordinace všech profesí, hned potom v praxi předvedou statik Ivo Petrášek a key account manažerka Jana Novotná ve workshopu o tom, na co si dát pozor při návrhu a realizaci rohového okna bez sloupku.

Následovat bude program na stále aktuální téma fotovoltaiky. Architekt Štěpán Lajda představí možnosti fotovoltaických řešení z pohledu architektury. Další host, investor a psycholog architektury Karel Smejkal, přiblíží, jak vypadá reálná aplikace panelů Wevolt X-Tile, a prozradí, jak je s nimi spokojen.

Naše integrované fotovoltaické moduly jsou vhodné téměř na jakoukoli běžnou střechu a to jak na novostavby, tak i na rekonstrukce. Primárně jsou určeny pro investory, kteří kladou důraz na estetiku a přemýšlí v delším časovém horizontu. Zajišťují maximální možnou využitelnost solární energie, a to i v místech, kde běžné nadstřešní řešení není dostačující vzhledem k proporcím,“ popisuje architektonické benefity modulů Wevolt X-Tile Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger.

Následně vedoucí oddělení produktových specialistů Porothermu Milan Rotek s lektorem Wienerbergeru Janem Huberem představí zvukotěsné příčky z akustických cihel Porotherm AKU 10.

World of Wienerberger pak přivítá architektku, která virtuálně dorazí z Bratislavy. Petra Marko z kanceláře MA Arch ARB bude mluvit o wellbeingu a klimatické adaptaci ve městech. Zaměří se na regenerativní projekty v Praze, Londýně i Bratislavě a na příklady udržitelného rozvoje, který vyvažuje zájmy obyvatel města, ohledy vůči životnímu prostředí i optimální využití veřejného prostoru.

Konferenci uzavře manažer robotického zdění Matěj Jurečka, který publiku představí zdicího robota v akci na reálné stavbě včetně atributů vhodné stavby pro použití robotického zdění.

Robotický pomocník i virtuální svět dokazují, že Wienerberger stále určuje trendy, kudy se bude stavebnictví ubírat. Buďte u toho taky. Registrace na online konferenci, která poradí a inspiruje, je spuštěna ve  WIP zóně. Poté se jen stačí přihlásit k účasti na streamu, který můžete sledovat z pohodlí domova. Více informací naleznete na webu Wienerbergeru.

Harmonogram přednášek

  1. Novinky v sortimentu a trendy ze světa Wienerberger

Ing. Jiří Dobiáš, Ph.D., ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger

Mgr. Kristýna Vobecká, ESG Manažer společnosti Wienerberger

  1. Návrh a provedení větrané šikmé střechy

Rudolf Prus, technik pro střešní tašky značky Tondach ve společnosti Wienerberger

  1. Provedení rohového okna bez sloupku

Ing. Jana Novotná, key account manažer projektanti ve společnosti Wienerberger

Ing. Ivo Petrášek, statik společnosti Wienerberger

  1. Dopad fotovoltaiky na architekturu – možnosti integrované fotovoltaiky (BIPV)

Ing. arch. Štěpán Lajda, Ph.D., odborný asistent na ČVUT, Fakulta stavební

Mgr. Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger Wevolt

  1. Integrovaná fotovoltaika do střešního pláště, jak vypadá reálná aplikace? – Wienerberger Wevolt X-Tile

Ing. Karel Smejkal, Ph.D., psycholog architektury a vědecký pracovník ČVUT, fakulta stavební

Mgr. Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger Wevolt

  1. Stavební konstrukce v souvislostech – příčka z nové cihly Porotherm 10 AKU

Ing. Milan Rotek, vedoucí oddělení produktových specialistů Wienerberger

Jan Huber, DiS., interní lektor společnosti Wienerberger

  1. Wellbeing a klimatická adaptácia v mestách

Petra Marko, architektka MA Arch ARB, architektka a expertka na urbanismus z Marko & Placemakers (UK – Slovakia)

  1. Zdicí robot od Wienerbergeru v praxi

Ing. Matěj Jurečka, manažer robotického zdění Wienerberger

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Nejdřív start-up, pak maturita. Aplikace dvou studentů změní život v činžácích

Středoškoláci František Ivan a Petr Hofman podnikají v oblasti webů a s vlastní aplikací E-jednotka zvítězili v soutěži pro aktivní studenty Soutěž & Podnikej. Nyní pracují na tom, aby jejich nápad už brzy nahradil „domovní nástěnky“ a zpříjemnil soužití většině obyvatel bytových domů.

Jak vtipně nastínil film Vlastníci režiséra Jiřího Havelky (2019), komunikace sousedů pod jednou střechou nebývá vždy snadná. „Můj otec pomáhá při správě domu a já odmalička sledoval, co to obnáší. Když mě jako dítě uchvátilo programování, chtěl jsem tátovi pomoct a napadla mě myšlenka, jak digitalizovat poruchy (primárně s osvětlením) v bytech a domě. Společně s Petrem jsme nápad rozvinuli ve druhém ročníku na střední škole, kde oba studujeme informační technologie. V té době jsme zjistili, že máme podobné myšlení a cíle, že chceme vytvořit něco, co usnadní život mnoha lidem, a odhodlali se do vlastních projektů,“ uvedl 18letý František z Prahy.

Vznikla tak aplikace E-jednotka, pro nájemníky, vlastníky a správce bytových jednotek, která na jednom místě schraňuje informace o veškerém dění v domě. „E-jednotka funguje jako takové informační centrum či recepce – obyvatelé domu v ní najdou aktuální zprávy, kontakty na sousedy, umožňuje hlášení poruch, odstávek a úklidu. Pokud se vám v domě něco porouchá, v telefonu nebo počítači můžete přes aplikaci problém ihned nahlásit a ostatní obyvatelé domu uvidí proces řešení, což eliminuje zahlcení správce stížnostmi,“ popsal spoluautor projektu Petr.

Oba kluky letos čeká maturita na Soukromé střední škole výpočetní techniky (SSŠVT). Kromě studia se Petr s Františkem věnují své firmě na výrobu webových stránek a ve volnu učí seniory, jak pracovat s chytrým telefonem nebo počítačem. „Oba chceme od života víc než být řadovým IT zaměstnancem. Už v době, kdy mí vrstevníci chtěli být popeláři, já chtěl mít svou firmu. Teď bych svůj sen upravil na ‚firmu prosperující‘. Neříkám, že být zaměstnancem je něco špatného, ale moci se realizovat, promítnout do projektu kus sebe a s trochou štěstí vytvořit něco, co lidem pomůže, je opravdu skvělé a vyšší plat je jen vydřený benefit,“ míní Petr.

S tím souhlasí i František, který nabral pracovní zkušenosti v několika firmách. „Odvahu nám dodaly i hodiny ekonomiky, které ve 3. ročníku na SSŠVT zahrnují mimo učební látku také fiktivní podnikání. V současné době rozjíždíme několik firem a při studiu IT školy navštěvujeme různé start-up konference. Je to náročné časově i psychicky, ale ničeho nelitujeme. Do klubů se můžeme chodit bavit s už vybudovaným byznysem,“ podotkli se smíchem mladí inovátoři.

Role v podnikání mají oba kamarádi efektně rozdělené. Zatímco Petr vyniká v počítačové grafice, front-endu, komunikaci a marketingu, Františkova doména je programování back-endu (logické části webu/aplikace). „Každý máme talent na něco jiného, ale zakládáme si na tom, že zásadní věci řešíme společně, skvěle se nám daří například brainstorming. A když na něco nestačíme, necháme si poradit od lidí z oboru – často od našich školních profesorů a známých. Začít s projekty už při škole není složité – určité chyby a neznalost se studentům spíš tolerují, takže stačí hlavně chtít a být aktivní,“ poukázal František.

Ani jeden z vývojářů nepatří k premiantům se samými jedničkami, ale mají své aktivity, které kantoři rádi podporují. „Podnikání se od studia liší nejvíc v tom, že nevíte, za co dostanete jedničku a za co pětku, na hodnocení čekáte týdny a měsíce. I proto jsme rádi, když nám učitelé sdělí svůj pohled či pomohou danou věc zlepšit,“ shodli se autoři slibné aplikace.

V květnu tohoto roku kluci zvítězili s E-jednotkou v 7. ročníku Soutěž & Podnikej. Přes všechny své úspěchy ale zůstávají „nohama na zemi“. „Komunikace v dnešních bytových domech je na mizerné úrovni a naší vizí je aplikace, která to zlepší. Ale 90 procent start-upů krachuje a z toho 10 procent hned první rok. Často je to kvůli nepochopení toho, co trh potřebuje. IT studenti mohou několik let vytvářet skvělou věc, kterou pak nikdo nechce. Toho se chceme vyvarovat. Proto jsme aktuálně s naším projektem E-jednotky ve fázi validace. Zjišťujeme, co přesně by lidé ještě potřebovali, abychom jim starosti redukovali a nepřidělávali. Na trh bychom aplikaci rádi uvedli do konce roku 2024,“ dodal Petr.

SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz

Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.

Revolut překročil hranici 10 milionů zákazníků v regionu CEE a posiluje svou pozici regionální digitální banky

  • Revolut Bank má nyní více než 10 milionů zákazníků s osobním účtem ve střední a východní Evropě a získal 2,5 milionu zákazníků za méně než 1 rok.
  • Top 10 měst v regionu podle základny zákazníků s osobním účtem zahrnuje: Bukurešť (590 000), Varšava (360 000), Budapešť (356 000), Sofie (270 000), Vilnius (173 000), Krakov (165 000), Vratislav (152 000), Riga (138 000), Praha (124 000), Záhřeb (117 000).
  • Češi provedli Revolutkou za posledních 12 měsíců přes 27 milionů plateb, o 55 % více než ve stejném období loňského roku. Téměř polovina těch plateb byla provedena lokálně, což naznačuje, že je Revolut stále více používán jako účet pro každodenní správu financí.
  • Češi jsou také příznivci dalšího zabezpečení online nakupování s téměř 2 miliony vytvořených virtuálních jednorázových karet, což je od loňska dvojnásobek.
  • Miliony zákazníků ze střední a východní Evropy používají Revolut jako běžný účet pro každodenní odesílání, přijímání, placení, rozdělování, odkládání, sledování, nastavování limitů, investování, darování atd. a k provádění více než 138 milionů transakcí každý měsíc. 

Revolut, globální finanční superaplikace, překonal hranici 10 milionů zákazníků s osobním účtem v regionu CEE a nyní zpracovává více než 138 milionů transakcí měsíčně, což je o 67 % více ve srovnání s průměrným počtem transakcí zpracovaných za posledních 12 měsíců. Rostoucí počet vydaných virtuálních, jednorázových a fyzických karet (50 milionů karet k 30. září 2023) ukazuje podíl Revolutu v ekonomice bez hranic a finanční inkluzivitě.

Revolut také slaví několik lokálních milníků – více než 3 miliony zákazníků v Rumunsku, 3 miliony v Polsku a 1 milion v Maďarsku. Region CEE zahrnuje Bulharsko, Chorvatsko, Česko, Estonsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litvu, Polsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko, kde miliony zákazníků používají Revolut jako svůj běžný účet. Od mezinárodních převodů a devizových transakcí až po běžné účty, správu rozpočtu a personalizované karty nebo účty pro děti a teenagery, Revolut je aplikace, díky které budete mít své finance pod palcem.

Rumunsko s více než 3 miliony zákazníků a nárůstem základny o 39 % za posledních 12 měsíců je lídrem regionu a udržuje si druhé místo v celosvětovém žebříčku po Spojeném království. Polsko také zaznamenalo silný růst o 48 % a směřuje k hranici 3 milionů zákazníků. Maďarsko (1 milion zákazníků), Bulharsko (670 000 zákazníků) a Česko (přes 600 000 zákazníků) doplňuje Top 5 nejlepších trhů.

Česko (600 000 zákazníků) bylo první zemí v regionu, která začátkem tohoto roku spustila Flexibilní účty – nový a chytrý způsob, jak mohou zákazníci v době inflace vytěžit maximum ze svých úspor. Češi provedli Revolutkou za posledních 12 měsíců přes 27 milionů plateb, o 55 % více než ve stejném období loňského roku. Téměř polovina těch plateb byla provedena lokálně, což naznačuje, že je Revolut stále více používán jako účet pro každodenní správu financí. Češi jsou také příznivci dalšího zabezpečení online nakupování s téměř 2 miliony vytvořených virtuálních jednorázových karet, což je od loňska dvojnásobek.

Top 10 měst v regionu podle základny zákazníků s osobním účtem zahrnuje: Bukurešť (590 000), Varšava (360 000), Budapešť (356 000), Sofie (270 000), Vilnius (173 000), Krakov (165 000), Vratislav (152 000), Riga (138 000), Praha (124 000), Záhřeb (117 000).

Rostoucí popularitu digitálních bank v regionu lze vysvětlit výsledky nedávného reprezentativního průzkumu provedeného společností Dynata jménem společnosti Revolut v tomto regionu[1]. Téměř polovina respondentů preferuje digitální banky: 34 % respondentů v regionu pro jejich flexibilitu a 12 % pro lepší kontrolu nad svými penězi. Třetina respondentů by preferovala obojí: banku, která nabízí pobočky a druhý bankovní účet přes chytrý telefon. Pouze 12 % stále preferuje kamennou banku, a to především z důvodu potřeby komunikovat se skutečnou osobou a požádat o radu[2].

Joe Heneghan, CEO v Revolut Bank, řekl: „Revolut nadále posiluje svou pozici přední digitální banky v regionu a rychle rostoucího celoevropského hráče v tomto odvětví. Jsme vděční za důvěru, kterou naši zákazníci projevili, a jsme rádi, že vidíme, jaký dopad má naše nabídka digitálního bankovnictví na finanční ekosystém v tomto regionu. Rozšíření zákaznické základny ve střední a východní Evropě o 43 % za jeden rok je pro náš tým důležitým úspěchem. Těšíme se, že v následujících týdnech a měsících přineseme naši platformu mnoha dalším zákazníkům a rozšíříme naše v tomto regionu naše bankovní působení.“

Wiktor Stopa, Head of Growth, řekl: „Revolut má poslání: odemknout sílu ekonomiky bez hranic pro každého. V letošním roce jsme učinili důležité kroky k dosažení tohoto inkluzivního cíle se silným růstem naší zákaznické základny a dosáhli jsme hranice 10 milionů zákazníků v regionu CEE. Podle našich údajů by 40 % zákazníků v zemích CEE považovalo investice (akcie, krypto, ETF, MMF) za formu spoření a 16 % by mělo alespoň jeden spořicí účet v digitální bance. Jsme svědky rostoucí důvěry zákazníků v digitální bankovnictví a fintech, jako je Revolut, a to nás povzbuzuje k tomu, abychom jim zpřístupnili ještě více finančních produktů a funkcí.“

Revolut, který byl spuštěn ve Spojeném království v roce 2015, zpočátku nabízel převod peněz a směnu měn. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolutu, včetně plateb peer-to-peer, Trezorů na úspory a Flexibilních účtů, účtů Revolut <18, Pobytů a Zážitků pro rezervaci dovolené, obchodování a investování do ETF a amerických akcií. 7 z 10 transakcí na kartu  provedených za posledních 12 měsíců na domácích trzích v regionu CEE byly transakce provedené kartou Revolut. To potvrzuje, že zákazníci náš účet Revolut používají intenzivně každý den, jako svůj hlavní účet pro běžné výdaje.

Revolut působí v regionu CEE (stejně jako v celém regionu EHP) jako evropská banka se sídlem v litevském Vilniusu, s plnou bankovní licencí od Evropské centrální banky a pod dohledem Litevské centrální banky.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomůže získat více ze svých peněz. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny měn. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně. V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit správu jejich financí, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

[1] Zdroj: Průzkum Dynata provedený na 6 trzích v regionu: Bulharsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Rumunsko mezi 6 005 respondenty.

[2] Stejný průzkum Dynata.

Do konce roku dosáhne Investown na výdělek 100 milionů korun pro své uživatele. Platforma nabízí snadný způsob zhodnocení financí

Crowdfundingová platforma Investown letos dosáhne na metu 100 milionů vydělaných korun pro svých 80 tisíc investorů. Snadno ovladatelná platforma umožňuje lidem investovat již od 500 korun s fixním výnosem přes 10 % p. a. Investown má za cíl šířit finanční gramotnost mezi občany, poskytnout způsob, jak bránit finance před inflací a finančně podpořit developerské projekty. Alan Pock založil Investown v roce 2019 se záměrem vybudovat platformu, která nabízí zhodnocení volných finančních prostředků. Za svou čtyřletou existenci získala investici za téměř 100 milionů korun od firem Lighthouse Ventures, Seed Starter od České spořitelny, Chytrý Honza nebo Finbus. Platforma byla spuštěna v roce 2021 a jako jedna z mála fintechů v Česku se dokázala dostat do zisku. Dva a půl roku po jejím spuštění se přes ni proinvestovaly více než 2 miliardy korun.

„Pro Čechy je velmi důležitá bezpečnost investic. Když jde o naše peníze, jsme národ s velmi nízkou tolerancí rizika. Zároveň je v Česku velký objem volných peněžních prostředků a díky zvyšující se finanční gramotnosti lidé řeší, jak tyto prostředky zhodnotit a uchránit před inflací. My přinášíme bezpečný a snadný způsob, jak jejich peníze nechat pasivně pracovat, začít investovat a tím rozšířit své finanční portfolio. Díky tomu už jen s několika stokorunami měsíčně může investovat naprosto kdokoli. Na druhou stranu s námi investují také lidé, jejichž vklady se pohybují v řádech stovek tisíc měsíčně,“ vyjadřuje se k založení firmy Alan Pock, zakladatel a CEO Investownu.

Fintech, který funguje na principu crowdfundingu, se zaměřuje na investování do úvěrů z nemovitostí. Aktuální fixní výnosnost je přes 10 % p. a. Lidé investují do úvěru developerských projektů a následně profitují z úrokového výnosu. „Je pro nás zásadní, že náš produkt jednoduše vydělává lidem peníze. Důkazem je to, že do konce roku se dostaneme na číslo 100 milionů korun, které u nás za dobu existence platformy investoři vydělali,” doplňuje Peter Maslík, COO a spoluzakladatel Investownu. Současně ovšem nejde jen zhodnocení peněz. Svými investicemi totiž lidé pomáhají realizovat realitní projekty po celém Česku a dále budovat český nemovitostní trh.

Prostor pro růst developerských projektů

Na Investown se developeři obracejí místo běžné banky z několika důvodů. Patří mezi ně například rychlejší a hbitější poskytování financování. „Developeři na své projekty potřebují peníze co nejrychleji. To jim banky většinou nejsou schopné poskytnout. Čekací lhůta na potvrzení úvěru u bank může být kolem tří měsíců, my jsme schopni tak učinit do tří dnů. Z pohledu developera je tento faktor stěžejní, jelikož většinou potřebuje peníze okamžitě,“ vysvětluje Alan Pock.

Investown má kompletní strategii pro stanovení bonity partnera. Používá CRIBIS, systém pro nahlížení do insolvenčních i exekučních rejstříků, prověřuje se historie vlastníků, zjišťuje jejich úspěch a neúspěch. Tímto sítem aktuálně projde méně než 5 % projektů. To platformě pomáhá udržovat vysoce bezpečné prostředí pro investory.

Platforma mimo jiné zastává funkci marketingového kanálu. Nabídky nemovitostí totiž zasílají všem 80 tisícům investorů. Kromě toho, že lidé do projektů investují, velice často si je následně i kupují. Příkladem může být investice do penzionu, který pak svým investorům poskytne voucher se slevou na pobyt. Nebo slevy na koupi bytů u developerských projektů.

Od break even k agresivní expanzi

Od loňského roku obrat firmy vyrostl přibližně o 630 %. Investown se díky tomu od ledna 2023 nachází v černých číslech, což je u fintechů v tak krátké době ojedinělé. Přes platformu samotnou se již proinvestovaly dvě miliardy korun a každý měsíc se počet registrovaných uživatelů navyšuje průměrně o tři tisíce. Poslední investice od firmy Finbus přispěje na další růst firmy.

„Poslední investice z letoška je plánovaná na agresivní expanzi. Aktuálně je naším cílem Slovensko, kde vidíme potenciál a zároveň si chceme osahat eurový trh. Počítáme s tím, že se při expanzi na krátkou dobu budeme muset break even pointu vzdát, ale máme na to v rozpočtu rezervy a věříme, že nebude trvat dlouho, než dotáhneme i ‚satelitní‘ části Investownu do break even,“ komentuje růst a budoucí plány Maslík.

Více o společnosti Investown

Český Investown je crowdfundingová investiční společnost, která umožňuje investovat do nemovitostních úvěrů – snadno, rychle, online, bez jakýchkoliv poplatků a naprosto každému. Ať už jde o běžné lidi, nebo firmy. Investory spojuje s developery, kteří hledají financování pro své projekty. Platforma vznikla s cílem nabídnout bezpečnou a snadnou cestu pro zhodnocení úspor a současně jako způsob, jak oživit trh s nemovitostmi. Registrace probíhá online a po vkladu minimální částky se již dál klient o nic nestará, zhodnocení mu pravidelně a automaticky chodí do peněženky. Investown v roce 2019 založil Alan Pock, samotná platforma byla spuštěna roku 2021. Za své krátké působení na trhu se firmě podařilo dosáhnout počtu 80 tisíc registrovaných uživatelů a měsíčně vyplácet zisky dosahující 13 milionů korun.

Exit mobile version