Nahrazení AI, nebo telefonát ze záhrobí. Z čeho mají obchodníci i zákazníci největší strach?

Strach z nadvlády umělé inteligence obchází spoustu profesí, obchodníky nevyjímaje. Na druhé straně stojí zákazník, kterého k smrti vyděsí nečekaný telefonát s voicebotem, který může znít jako ze záhrobí. Moderní technologie zvládnou mnohé, obchodníci si však stěží dokážou představit, že by digitální revoluce měla zcela nahradit lidský kontakt. „Ačkoli chatboti a umělá inteligence nadále dokazují, že jsou a budou součástí společnosti a využívány ve všech aspektech podnikání, není nad lidskou interakci. V souvislosti s oslavou Halloweenu jsme sepsali nejčastější obavy, které mohou trápit obchodníky v práci,“ říká Sean Evers VP of Sales v Pipedrive.

Dnešní zákazníci milují snadné a pohodlné nakupování. Ať už probíhá přes telefon, prostřednictvím chatbota, z pohodlí domova nebo na cestách. Přes veškerou digitalizaci, kterou moderní společnosti prochází, zůstává klíčové neztratit lidský kontakt se svými klienty a budovat dlouhodobý vztah, díky kterému se klienti budou ke společnosti vracet.

Mluvím s člověkem, nebo s robotem?

Takzvané “cold calls”, tedy obvolávání klientů bez společné historie, může nahnat strach, a to oběma stranám. Přitom je tato činnost stále nevyhnutelnou součástí prodeje. Ještě větší zmatek přináší moderní technologie, kdy zákazník ani neví, jestli mluví s člověkem, nebo s dobře vycvičenou AI. „Nenechte zákazníka tápat. Představte se mu a jasně formulujte, co mu chcete. Pokud se například prokliknul na váš web a zajímal se o některou ze služeb, přidejte i tento kontext. Předem si připravte seznam doplňujících otázek a možnosti řešení situací, které mohou nastat. Odměnou vám bude neodmyslitelný pocit hodnoty, legitimity a důvěry oproti komunikaci prostřednictvím digitálních kanálů,“ vysvětluje Sean Evers s tím, že odbavení běžné administrativy, organizace schůzek a odpovědi na základní otázky je práce právě pro chatboty a digitální nástroje.

Strach z odmítnutí? Daleko horší je propásnout příležitost

Spousta obchodníků bojuje se strachem z odmítnutí. Co když to nevyjde? Co když nebude mít zákazník zájem, zavěsí telefon, nebo e-mail skončí ve spamu? „Každý obchodník bojuje se strachem z toho, že mu jednání s potenciálním zákazníkem nevyjde. Naštěstí na to existuje snadná pomoc. V první řadě je to dostatek kvalifikovaných kontaktů (leadů), takže obchodník bude mít vždy prostor na analýzu toho, co dělá špatně a úpravu strategie. Druhou klíčovou činností je prioritizace. S tříděním kontaktů a výběrem těch nejnadějnějších pomůže kvalitní CRM,“ dodává Sean Evers.

Odmítnutí je tedy v životě obchodníka na denním pořádku. Navíc se ukazuje, že uživatelé CRM podle studie Pipedrive State of Sales and Marketing: Přehled ekonomiky 2022/23 většinou (86 %) dosahují pravidelně své prodejní kvóty.

Frustrace z digitální komunikace

Někteří spotřebitelé sice dávají přednost digitálnímu přístupu k prodeji, ale mnozí stále touží po osobním kontaktu, který jim poskytuje telefonický hovor. Podle zprávy společnosti McKinsey & Company Next in Personalization 2021 71 % spotřebitelů očekává, že společnosti budou poskytovat personalizované interakce. A 76 % je frustrováno, když se tak neděje. Aplikací hybridního přístupu k prodeji se B2B společnosti mohou přizpůsobit každému prodejnímu scénáři a poskytnout nejlepší formu komunikace a zákaznické podpory.

Obavy z nedostatečného růstu

Všichni manažeři obchodu a vedoucí pracovníci vidí, že se prostředí prodeje neustále mění a pouhé ignorování nové digitální vlny může vést k tomu, že se prodejní tým bude potýkat s problémy. Z dat společnosti Pipedrive však vyplývá, že většina (63 %) společností stále roste, ačkoliv ne tolik, jako v předchozím roce. Týká se to zejména menších společností, u nichž je patrná souvislost mezi velikostí firmy a úspěšností zaměstnanců.

„Komplexní strategie spojená s efektivním využitím digitálních technologií spolu s osobním přístupem přináší B2B firmám veškeré potřebné prostředky k úspěšnému obchodu. Pokud má obchodník v rámci jedné platformy propojené veškeré kanály, jako je e-mail, web nebo sociální sítě, může s daty dále pracovat. A tím i vydávat kvalifikovaná rozhodnutí a dosahovat lepších výsledků,“ uzavírá Sean Evers.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

AWS Cloud Day Praha

Na právě proběhlém AWS Cloud Day si návštěvníci poslechli řečníky z AWS, zkušenosti klientů a mohli navštívit přes 50 workshopů a přednášek.

Do Fora Karlín dorazilo přes 1400 účastníků, aby si poslechli úvodní keynote, prohlédli si prezentace na stáncích partnerů a dozvěděli se něco nového na více než 50 workshopů a přednášek.

Akci zahájil Tibor Kolejak, Head of Enterprise for Czech Republic & Slovakia v AWS. Shrnul základní hodnoty společnosti a její roli v rozšiřování cloudových služeb ve světě. Zmínil také podepsání memoranda s Ministerstvem Průmyslu a Obchodu o podpoře a spolupráci při technologickém vzdělávání sektoru malých a středních podniků a startupů v České Republice prostřednictvím technických workshopů, výměně znalostí, cloud kreditů a dalších vzdělávacích aktivit. “Cílíme na pomoc SMB v jejich cestě k mezinárodnímu úspěchu,” dodal Tibor Kolejak.  Na jeho úvodní řeč navázala Clare Liguori, Senior Principal Software Engineer v AWS. Prezentovala škálu možností, které AWS nabízí v oblasti generativní AI. Díky API Bedrock je možné využívat různé jazykové modely podle řešených úkolů. Generativní AI dokáže pomoci s generováním textu, obrázků, videí nebo s rozhodováním a dalšími činnostmi. Proto je možnost výběru různých jazykových modelů pomocí Bedrock velice užitečná a vede k dobrým výsledkům.

Petr Boháč, Head of Infrastructure v Innogy představil, jak tato velká energetická společnost přešla na využití cloudu a související přínosy. Společnost dříve využívala několik lokací se dvěma stovkami racků. S fungováním převážně v cloudu těží z inovačního cyklu, aniž by museli sledovat vývoj hardwaru a průběžně do něj investovat. S tím přímo souvisí flexibilita při testování a nasazení nového softwaru, funkcí a platforem. Velký přínos přinesl cloud v oblasti alokace nákladů. Dříve toto téma nebylo příliš viditelné a servery mohly běžet i naprázdno. V současnosti je každá změna nákladů ihned přítomná v reportech a uvažování o nákladové efektivitě se tím dostává do popředí.

Využití cloudu při data governance popsal Roman Pichlik, Vice President of Engineering ze společnosti Ataccama. Klienti této společnosti sami cloud využívají a očekávají produkty v managed podobě a jako službu. Velkou výhodu spatřuje Ataccama ve využití generativní AI a především v lehkosti, s jakou to lze provést. Činnosti jako péče o kvalitu dat je snadnější díky pomoci generativní AI, například u klienta Avon. AI ze slovního zadání dokáže vytvořit pravidla použitelná v konkrétním enginu. Výsledkem je lepší využití lidských kapacit. Neřeší se jak, ale co je potřeba udělat a výrazně se zkracuje time to value.

Coding Bootcamp Praha nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development a Data Science

Výše školného už není překážkou ke studiu IT oborů. Coding Bootcamp Praha, mnohonásobně oceňovaný bootcamp intenzivních kurzů programování, nově nabízí možnost odkladu školného u programů Web Development Bootcamp a Data Science Bootcamp. Studenti mají možnost odsunout platbu většiny školného až po absolvování bootcampu.

„Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez zbytečných obav, jestli na to mají,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Jak odklad školného funguje?

Odklad školného umožňuje studentům programů Coding Bootcamp a Data Science předem zaplatit jen nízkou částku, kterou si zajistí místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které student začne splácet až po ukončení kurzu. Pro program Web Development Bootcamp to znamená jednu splátku předem při přijetí do programu a následně 10 měsíčních splátek po jeho ukončení. V případě Data Science Bootcampu se jedná o jednu splátku předem a 4 měsíční splátky po ukončení programu.

Kdo všechno může odkladu školného využít?

Odklad školného je skvělou příležitostí pro všechny zájemce o kódování nebo datovou vědu, kteří nemají momentálně našetřeno na uhrazení celé částky školného předem. Tuto možnost mohou využít čeští zájemci o vzdělání nebo ti, kteří zde mají trvalý pobyt.

Jana Večerková dodává: „Chceme, aby naše kurzy byly finančně dostupné pro všechny zájemce o kariéru ve světě technologií. Odklad školného nám umožňuje snížit bariéry vstupu do našich kurzů a poskytnout šanci těm, kteří se chtějí vzdělávat a rozvíjet své dovednosti.“

Český bootcamp přináší řadu inovací

Coding Bootcamp Praha je jedním z dobrých příkladů toho, jak se na český trh vzdělání daří přinášet inspiraci ze světových univerzit. Mimo odložené školné, nabízí pražský coding bootcamp jedinečnou tzn. garanci zaměstnání. Pokud studenti úspěšně absolvují program a nesehnali by práci v oboru, je jim vráceno školné. Tato nabídka umožňuje studentům vydělat si na své školné a zároveň jim dává jistotu, že po absolvování programu budou mít jisté pracovní příležitosti. V dnešním rychle se měnícím světě je tato garance neocenitelná a ukazuje, že Coding Bootcamp Praha si opravdu váží svých studentů a jejich budoucnosti v oboru. Jako jediný evropský coding bootcamp byl oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění.

Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivního programu. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 350 nových programátorů.

Fortinet rozšiřuje nabídku univerzálního řešení SASE pro bezpečné připojení libovolného uživatele k libovolné aplikaci

Více než 100 cloudových lokalit FortiSASE zajišťujících celosvětové pokrytí, nové zařízení FortiGate SASE a flexibilnější možnosti způsobu realizace zabezpečení podporují zavádění systému Fortinet Universal SASE v podnikových prostředích.

Společnost Fortinet® (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, oznámila rozšíření svého řešení Universal SASE s cílem umožnit dnešní hybridní pracovní síle pracovat odkudkoli díky schopnostem systému FortiOS.

„Operační systém FortiOS společnosti Fortinet je jediný konvergovaný operační systém podnikové třídy, který podporuje všechny funkce SASE, včetně firewallu, SD-WAN, bezpečné internetové brány, šifrování/dešifrování, CASB, DLP a ZTNA, ať je nasazen ve fyzickém zařízení, nebo poskytován společností Fortinet prostřednictvím cloudu,“ říká Ken Xie, zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fortinet. „Tento přístup umožňuje správu více než 30 konvergovaných síťových a bezpečnostních funkcí prostřednictvím jediného terminálu. Z těchto funkcí jich 14 využívá akceleraci při nasazení na našem novém zařízení FortiGate 120G SASE založeném na bezpečnostním procesoru FortiASIC 5.“

Rozšíření řešení Fortinet Universal SASE

Ucelené řešení SASE od jednoho dodavatele poskytuje uživatelům a zařízením flexibilní přístup k důležitým IT prostředkům a aplikacím. Většina podniků však spoléhá na různé dodavatele jednotlivých funkcí SASE, což přináší značné problémy s jejich ovládáním v různých operačních systémech a administrátorských konzolích. Fortinet Universal SASE posouvá tradiční řešení SASE od jednoho dodavatele o krok dál. Poskytuje konzistentní pravidla a ovládání lokálně i v cloudu a zároveň zajišťuje bezproblémovou integraci napříč všemi funkcemi a implementacemi, takže lépe podporuje dnešní hybridní pracovní sílu a zároveň snižuje režijní náklady na IT.

Na systému FortiOS jsou založené všechny součásti řešení SASE, včetně obousměrného firewallu, SD-WAN, zabezpečené internetové brány, šifrování/dešifrování, CASB, DLP a ZTNA. Je natolik flexibilní, že může běžet na fyzickém zařízení v akcelerovaném režimu i v cloudu FortiSASE, takže poskytuje konzistentní správu síťových funkcí, zabezpečení a pravidel pro každý okraj sítě. To vše dále podporují bezpečnostní služby FortiGuard s umělou inteligencí, včetně prevence průniku (IPS), filtrování DNS, filtrování URL, ochrany proti malwaru, sandboxingu a dalších.

Aktuální oznámení znamená, že společnost Fortinet investuje do rozvoje řešení Universal SASE a rozšiřuje jeho dosah ve třech klíčových oblastech:

Lokality FortiSASE Cloud pokrývají celý svět

Řešení FortiSASE, postavené na globální škálovatelné cloudové síti, poskytuje prostřednictvím regionálních cloudových lokalit FortiSASE stejný soubor funkcí SASE jako fyzická zařízení FortiGate. Společnost Fortinet nově poskytuje více než 100 cloudových lokalit FortiSASE po celém světě, aby zajistila co nejlepší uživatelskou zkušenost a zvýšila dostupnost služeb.

Akcelerované SASE pro kampusy i pobočky

Společnost Fortinet uvádí nové zařízení FortiGate 120G SASE, které představuje ucelené řešení SASE pro kampusy a pobočky. Zařízení je vybaveno patentovaným speciálně vyvinutým procesorem SP5 (Security Processor 5) společnosti Fortinet, takže dokáže akcelerovat celou řadu funkcí SASE. Díky tomu provádí například inspekci SSL rychlostí 3 Gb/s – v průměru 6x rychleji než srovnatelná zařízení na trhu – a dokáže zajistit přehled o šifrovaném provozu ve velkém rozsahu. Následující tabulka „Secure Compute Rating“ porovnává srovnatelná řešení různých výrobců z hlediska výpočetního výkonu u bezpečnostních funkcí:

Specifikace Řada FortiGate 120G Výpočetní výkon u bezpečnostních funkcí (Secure Compute Rating) Průměr na trhu Palo Alto Networks
PA-460
Check Point Quantum 3800 Cisco
FP 1120
Cisco
Meraki MX95
Juniper
SRX-345
Firewall (Gb/s) 39,0 13X 3,10 4,40 3,60 4,50 1,50 1,50
IPSec VPN (Gb/s) 35,0 16X 2,15 3,00 2,80 2,00 0,80
Ochrana před hrozbami (Gb/s) 2,8 2X 1,44 2,40 1,50 0,43
Kontrola SSL (Gb/s) 3,0 6X 0,54 0,19 0,90
Počet souběžných seancí 3 miliony 54X 55 750 73 000 60 000 75 000 15 000
Počet připojení za sekundu 140 000 14X 10 000 10 000

Flexibilní model spotřeby k dispozici i pro Universal SASE

FortiFlex, flexibilní program využívání řešení společnosti Fortinet formou služby, nově zahrnuje i Fortinet Universal SASE. Celý soubor technologií tvořících řešení SASE od společnosti Fortinet lze využívat i v rámci programu FortiFlex, a to jak u lokálních implementací, tak cloudových služeb FortiSASE. Program FortiFlex nabízí licencování na základě skutečného využití v cloudu, hybridním cloudu a lokálních implementacích. Tím poskytuje podnikovému IT flexibilitu průběžně přizpůsobovat rozsah využívaných prostředků podle aktuálních potřeb, umožňuje zkrátit nadměrně dlouhý cyklus pořizování nových bezpečnostních řešení, zjednodušení zavádění a poskytování nových služeb a maximalizuje úspory a návratnosti investic tím, že umožňuje omezovat nebo pozastavovat služby podle potřeby.

Nedávná ocenění, která společnost Fortinet získala za své řešení SASE

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Společnosti Epson a XGIMI urovnaly spor o jas projektorů – XGIMI upravuje udávaný jas v souladu s průmyslovými standardy

Urovnání potvrzuje závazek společnosti Epson dodržovat mezinárodně uznávané standardy platné v celém odvětví, které pomáhají spotřebitelům přijímat informovaná rozhodnutí při nákupu.

Společnost Epson oznámila, že se dohodla se společností XGIMI, prodejním partnerem společnosti Amazon, na urovnání nedávné žaloby, která upozorňovala na klamavé reklamní praktiky. Podle podmínek dohody společnost XGIMI souhlasila s opravou uváděných lumenů projektorů po celém světě z dříve nesprávně uváděných lumenů tak, aby odpovídaly přesným údajům o jasu ve prospěch spotřebitelů.

XGIMI provede opravu specifikací jasu v lumenech u následujících modelů:

  • U XGIMI Horizon Pro (XK03H) bude hodnota snížena z 2 200 lumenů na 1 500 lumenů
  • U XGIMI Horizon (XK03K) bude hodnota snížena z 2 200 lumenů na 1,500 lumenů
  • U XGIMI Halo (WK03A) bude hodnota snížena z 800 lumenů na 600 lumenů
  • U XGIMI Elfin (XL03A) bude hodnota snížena z 800 lumenů na 600 lumenů

„Pokud značky projektorů používají mezinárodně publikované standardy pro hodnocení svítivosti, jsou to spotřebitelé, kdo vyhrává,“ prohlásil Mike Isgrig, viceprezident pro spotřebitelský prodej a marketing společnosti Epson America. „Opatření společnosti XGIMI, která provedla korekci údajů o svítivosti u několika svých projektorů, pomáhá zajistit, aby spotřebitelé věděli, co mohou očekávat od výkonu projektoru. Poskytuje jim informace potřebné k informovanějšímu rozhodování při nákupu, a tím v konečném důsledku pozitivně ovlivňuje celý trh.“

Původní stížnost byla podána v rámci snahy společnosti Epson zajistit, aby značky používaly mezinárodně uznávané a akceptované standardy jasu, které by pomohly spotřebitelům činit informovaná rozhodnutí při nákupu. Upravené specifikace jsou nyní přesné, což přináší prospěch spotřebitelům, maloobchodnímu kanálu i celému odvětví.

Společnost Epson varuje zákazníky, aby si dávali pozor na zavádějící ukazatele uvedené jako „lux“, „LED lumeny“, „CVIA“ nebo „jas lampy“, které se neřídí standardizovanou metodikou, a proto významně ovlivňují schopnost spotřebitele porovnat výkon projektorů, zejména při nakupování na Amazonu a dalších internetových obchodech. Údaje o měření projektorů jsou definovány mezinárodně uznávanými standardizačními organizacemi, včetně Mezinárodní organizace pro normalizaci (ISO) a Mezinárodního výboru pro měření displejů (ICDM). ICDM vydává normy pro měření zobrazovacích zařízení (IDMS), kde je definována metodika měření barevného jasu projektoru a samostatně jasu bílé barvy. Norma ISO, která definuje metodiku měření projektorů, je ISO21118:2020. Při dodržování těchto norem nemůže docházet k nejasnostem ohledně toho, jak se správně měří, inzeruje a porovnává jas projektoru.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Hoteliéři si díky upsellingu vydělali přes 25 tisíc eur více, ukazuje report Mews

Oblast hoteliérství se stabilizovala. Během letošního léta byla obsazenost v hotelích kolem 66 %, což je o 2,5 % více než v roce minulém. Tato a další fakta uvádí český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, ve svém datovém reportu za léto 2023. Ukazuje, že navzdory podobnému počtu rezervací jako loni byly tržby za dostupnou místnost (RevPAR) v průměru o více než 20 eur vyšší. Zvýšila se i průměrná denní sazba (ADR), která letos činí o 30 eur více. Mezi nejatraktivnější doplňkové služby patří snídaně, parkovací místo nebo nápoj při příjezdu.

„Je snadné mluvit o trendech v pohostinství na základě toho, co cítíme, že se děje, ale není nad reálná data,“ řekl Matt Welle, generální ředitel společnosti Mews. „Nejenže vidíme, že se lidé dlouhodobě vracejí k cestování, ale data ukazují, že hoteliéři uplatňují kreativnější využití prostor a za to sklízejí vyšší zisky.“

Report se zabývá vývojem hoteliérství v letní sezoně za poslední rok. Uvádí nárůst obsazenosti pokojů a tržeb, zkoumá používanost online check-inů, ale poukazuje také na výrazný nárůst v prodeji doplňkových služeb. Mezi ně se řadí nabídka snídaně, parkovacích míst či dřívější check-in a pozdější check-out a pak i nápoj při příjezdu.

Doplňkové služby přinášejí do kasy hoteliérů až tisíce eur měsíčně

Každý pátý hotel rozšiřuje své příjmy nabídkou nebytových prostor. Poskytnutí parkovacího místa či zasedacích místností za léto 2022 přineslo až o 43 % vyšší tržby. To v průměru znamená 192 eur navíc za rezervaci neboli 8 075 eur měsíčně. Nejlukrativnějším pronájmem jsou parkovací místa. Ta hoteliérům průměrně vynesou 3 661 eur, což je navýšení o necelých 650 eur oproti roku minulému.

Jeden ze šesti hostů provede check-in online a podíl hostů, kteří upgradovali služby během online odbavení, se od loňského roku téměř zdvojnásobil. Tím hoteliéři vydělali v průměru o 30 eur více na každé rezervaci. Report ukazuje, že snídaně jsou bezkonkurenčně nejvíce žádaným doplňkovým servisem.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 800 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Video z kamer na monitoru? S novým 4K dekodérem Axis k zobrazení nepotřebujete počítač

Společnost Axis Communications představila výkonný 4K video dekodér AXIS D1110, s jehož pomocí můžete zobrazit až 8 živých video streamů z IP kamer na obrazovce monitoru zcela bez počítače. Nový video dekodér lze integrovat se softwarem pro správu videa (VMS), ale pracuje i bez něj jako samostatné zařízení. Je tedy jen na uživateli, zda jej bude využívat samostatně, nebo ho dodatečně začlení do inteligentního VMS systému.

4K video dekodér AXIS D1110 slouží k zobrazení až 8 živých videostreamů z IP kamer v multiview formátu na obrazovce monitoru. Nabízí cenově výhodné řešení video monitoringu všude tam, kde není možné nebo není zapotřebí zobrazovat video s pomocí připojeného počítače. Dekodér lze použít i s monitory nebo veřejnými náhledovými displeji přímo v prodejnách, které podporují HDMI, a díky dekodéru tak mohou přehrávat i reklamy nebo obecné informace se zvukem i bez. Díky integrovanému audio-out portu lze k dekodéru velmi jednoduše připojit externí reproduktory a získat tak patřičné ozvučení prostoru.

Díky intuitivnímu rozhraní lze 4K video dekodér Axis použít k zobrazení živého videa s monitory a veřejnými displeji, které mají HDMI rozhraní. Pracuje zcela samostatně, ale v případě potřeby jej lze začlenit také do inteligentního VMS.

Bezpečná a také cenově výhodná instalace

4K dekodér podporuje DC i PoE napájení s podporou plug-and-play a díky tomu bude jeho instalace rychlá a cenově výhodná. Zařízení obsahuje integrovaný VESA držák, s jehož pomocí jej lze snadno připevnit na zadní stranu monitoru. Pro fyzické zabezpečení a přímou ochranu před krádeží nabízí video dekodér slot pro bezpečnostní zámek, který je kompatibilní se zámky Kensington.

K zabezpečení neoprávněného přístupu a zajištění kybernetické bezpečnosti je k dispozici pokročilá hardwarová platforma AXIS Edge Vault, která chrání integritu zařízení už od výroby a zajišťuje ochranu systému jako celku.

Flexibilní a nenáročný na údržbu

Dekodér je flexibilní zařízení, které lze použít samostatně nebo jako součást většího řešení Axis. Ke svému provozu nevyžaduje VMS systém pro správu videa, ale když potřebujete inteligentní řešení, můžete jej do VMS integrovat – nyní nebo později – v závislosti na vašich preferencích. K ovládání dekodéru slouží známé a intuitivní rozhraní Axis, takže ho lze rovnou používat bez potřeby speciálního zaškolení zaměstnanců.

Mezi klíčové vlastnosti 4K video dekodéru AXIS D1110 patří:

  • 4K video s HDMI výstupem,
  • PoE nebo DC napájení,
  • zvukový výstup,
  • živé sekvenování (přepínání kamer) nebo multiview,
  • intuitivní rozhraní Axis.

4K video dekodér AXIS D1110 je k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis za doporučenou koncovou cenu 15 500 Kč.

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

iSTYLE Masaryčka: nová prodejna v ikonickém průčelí projektu Zahy Hadid otevřela zákazníkům

Jedinečná architektura studia Zahy Hadid ve spojení se špičkovým nákupním zážitkem. Společnost iSTYLE otevřela novou prodejnu v nejvyšším standardu Apple Premium Partner, kterou zákazníci naleznou v nově realizovaném projektu Masaryčka. Pro iSTYLE, který je největším partnerem společnosti Apple v regionu CEE, jde o další strategický prostor na jednom z nejvytíženějších míst v Praze a o již 12. prodejnu v České republice.

 

V pořadí již pátou Apple Premium Partner prodejnu otevřel iSTYLE v nové budově Masaryčka, která se zrodila na ploše bývalého brownfieldu poblíž pražského Masarykova nádraží. Za unikátním revitalizačním projektem stojí architekti z ateliéru Zahy Hadid. Příprava celého konceptu prodejny trvala déle než rok a zahrnovala blízkou spolupráci jak se světoznámým architektonickým studiem ZHA, tak i s Penta Real Estate.

„Je příjemné sledovat, jak po letech příprav budova postupně ožívá a začíná naplno plnit svůj účel. Prostor, kde sídlí nová prodejna, je dominantním průčelím objektu směrem do náměstí a svým charakterem přirozeně propojuje interiér budovy, její fasádu a navazující veřejný prostor. Myslím si, že iSTYLE svojí filozofií do celého konceptu vhodně zapadá, protože ctí snoubení pokročilé technologie a umění,“ popisuje Jakub Klaška, architekt ze studia Zaha Hadid Architects, který měl celý projekt Masaryčky na starosti a dodává: „Prodejna sídlí přímo v místě, kde horizontální vrstvení bočních fasád kulminuje v kýl, který se dotýká nového náměstí a graduje ve skulpturální průčelí.“

Pro iSTYLE jde o teprve druhou prodejnu, která se nachází mimo prostory obchodního centra a je tedy přístupná přímo z ulice. Dosud jedinou takovou prodejnou byla přilehlá provozovna Revoluční, která otevřela již před 17 lety. Díky strategickému umístění poblíž vytíženého dopravního uzlu má prodejna potenciál oslovit kromě českých zákazníků také zahraniční turisty.

„Architektonické pojetí komplexu Masaryčka je skutečně jedinečné a jsme rádi, že jsme dostali možnost právě zde otevřít již pátou prodejnu ve vysokém standardu Apple Premium Partner. Věřím, že díky poloze v centru Prahy i plánované rychlodráze na letiště se stane oblíbeným nákupním místem pro zákazníky z Česka i zahraničí,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE v České republice.

Prémiový zážitek i nadstandardní služby

Se svým celkovým konceptem, vybavením i nákupním zážitkem míří nová prodejna k uspokojení i těch nejnáročnějších zákazníků a zážitek z nakupování Apple zařízení a příslušenství dostává na tu vůbec nejvyšší úroveň, která je v Česku zákazníkům dostupná. Na ploše 224 m2 čeká na zákazníky prodejna s ikonickým designem, kde většinu plochy zaujímá Apple showroom s produkty k vyzkoušení včetně bohaté nabídky příslušenství. Přímo v prodejně je k dispozici proškolený personál i expresní autorizovaný servis. Firemní klienti mohou navíc využít B2B koutek zaměřený především na potřeby malých a středních firem, kde jsou specialisté iSTYLE zákazníkům připraveni pomoci nejen s nákupem, ale také s financováním a celkovou implementací zařízení do firemního provozu.

Nová prodejna je již 12. pobočkou společnosti iSTYLE v České republice. iSTYLE tak pokračuje ve svém růstu a navazuje na nedávné otevření prodejny ve strategicky umístěném OC Šestka, jejímž otevřením se iSTYLE přibližuje obyvatelům západní části Prahy či návštěvníkům pražského letiště. Společnost zároveň postupně rekonstruuje stávající prodejny do nejvyššího standardu APP. Na česko-slovenském trhu iSTYLE díky právě probíhajícímu spojení se sítí m:zone nabídne již 18 prodejen a nadále tak posiluje v celém regionu CEE, kde má již přes 60 prodejen.

O společnosti:

Společnost iSTYLE, která patří do skupiny Midis, je největší sítí maloobchodních prodejen Apple Premium Partner v devíti zemích střední a východní Evropy. V současné době má již přes 130 prodejen, z toho více než 60 v regionu střední a východní Evropy a 30 na Středním východě. Síť španělské sesterské společnosti K-Tuin tvoří dalších 40 prodejen. Obrat společnosti iSTYLE (společně se španělskou K-Tuin) v loňském roce přesáhl 1 miliardu dolarů.

Větší pohodlí a zejména bezpečnost. Hlasové ověření využívají banky i operátoři

Díky hlasové biometrii je možné jasně identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu. Kromě kriminologie, ve které tato technologie pomáhá při prokazování trestné činnosti, nachází využití i v oblasti bankovních a telekomunikačních služeb. Verifikace volajícího za pomoci jeho mluveného projevu totiž nabízí jak větší pohodlí, tak zejména bezpečnost.

Možnost jednoznačně identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu již dávno nepatří do světa sci-fi filmů. Technologie zvaná hlasová biometrie dnes dokáže rovněž rozeznat, zda hovoří muž či žena, či kolik je danému člověku přibližně let. Hlasová biometrie je v podstatě program, který dokáže převést mluvený projev na takzvaný hlasový otisk. Každý člověk disponuje svým nezaměnitelným hlasovým otiskem, podle kterého jej software dokáže zpravidla během pár vteřin rozpoznat.

Technologii při hlasové verifikaci neobelstí ani zkušení imitátoři či umělé nahrávky cizího hlasu. „Algoritmy člověka dokáží rozeznat i ve chvíli, kdy například vlivem nemoci trpí určitou hlasovou indispozicí. Biometrie si poradí rovněž v situaci, při které komunikátor hovoří jiným jazykem než v nahraném vzorku,“ doplňuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary, která působí v oblasti zákaznického servisu.

Pomůcka při vyšetřování i ochrana proti podvodníkům na lince

Hlasová biometrie nachází uplatnění v řadě různých oborů. Pomáhá například kriminalistům a forenzním expertům při prokazování trestné činnosti. „U Policie České republiky užíváme termín kriminalistická fonoskopie. Tento obor slouží především ke zjišťování základních údajů o neznámém mluvčím z analogových či digitálních nahrávek. Naši experti poskytují součinnost kriminalistům při vyšetřování případů, u kterých je nutné posoudit sporné a srovnávací záznamy, obsah obtížně srozumitelných nahrávek nebo při samotném posuzování pravosti,“ popisuje Jakub Vinčálek tiskový mluvčí Police České republiky.

Za účelem odhalení nekalého jednání využívají hlasovou biometrii i telefonní operátoři či bankovní společnosti. Díky porovnání hlasového otisku mají zástupci firem jistotu, že hovoří skutečně s majiteli daných účtů. Při mobilním spojení totiž podvodníkům mnohdy stačí kradený občanský průkaz a pár doplňujících informací k tomu, aby nic netušící oběti připravili o peníze. „Možnost ověření identity klienta za pomoci hlasové biometrie začala Česká spořitelna nabízet již v roce 2020. V současnosti alternativu ověření hlasem využívají desítky tisíc našich klientů,“ uvádí Filip Hrubý, Head of External Communications a mluvčí Finanční skupiny České spořitelny.

Časová úspora pro call centra

Kromě větší bezpečnosti nabízí při telefonických spojeních s operátory hlasové ověření i významnou úsporu času. „Zákazníci zpravidla netouží po tom trávit na lince významně více času, než je nutné. Identifikace volajícího za pomoci rodného čísla a dalších doplňujících údajů však bývá často zdlouhavá a zabere mnohdy déle než minutu. Při využití hlasové biometrie naopak stačí pro ověření totožnosti volajícího řádově několik vteřin a operátoři tak mohou bez zbytečných průtahů přejít k řešení problému, kvůli kterému zákazník volá,“ uzavírá Jan Nedělník.

Air Bank a O2 představují vánoční kampaň, klientům přispějí na vysněný telefon

Společní zákazníci Air Bank a O2 mají možnost získat každý měsíc na účet odměnu v podobě 300 korun, kterou mohou před Vánoci proměnit v nový chytrý telefon. Vybrat si lze ze široké nabídky telefonů včetně například iPhone 15, Samsung Galaxy A54 5G nebo Xiaomi Redmi Note 12 5G.

Pravidelnou odměnu ve výši 300 korun mohou klienti získat jak v případě, kdy už dnes Air Bank a O2 využívají, tak i tehdy, když si služby jedné nebo obou společností sjednají úplně nově. Zákazníci mohou tuto odměnu využít libovolně, a to například na pokrytí splátek nového chytrého telefonu.

„Společně s O2 se snažíme poskytnout nejlepší zážitek z bankovnictví a telekomunikací. Díky jednoduchým podmínkám dnes bonus v podobě měsíční 300 korunové finanční odměny využívá již mnoho našich klientů. A teď na Vánoce to současným, ale i novým klientům, umožní si pořídit třeba zvýhodněný telefon. Chceme, aby naši společní klienti v rámci skupiny PPF cítili, že si jejich důvěry vážíme. Pravidelnou odměnou jim můžeme navíc pomoci i s rodinným rozpočtem. Do budoucna plánujeme přidat výhody i od dalších firem v rámci skupiny,“ říká Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.

Jak odměnu získat?

• Jsem zákazník O2, chci si nově založit účet u Air Bank

Nový účet od Air Bank si zákazníci jednoduše sjednají online přes mobilní nebo internetové bankovnictví a také na všech pobočkách banky. S online sjednáním účtu od Air Bank jim zároveň poradí i v jakékoliv prodejně O2. Odměnu 300 korun měsíčně (při splnění podmínek) si pak mohou zákazníci zapnout ve svém mobilním i internetovém bankovnictví.

• Jsem klient Air Bank, chci si nově sjednat službu od O2

Klienti Air Bank si mohou službu od O2 sjednat jednoduše v jakékoliv prodejně O2. Konzultanti jim rovnou poradí, jak světy O2 a Air Bank jednoduše na pár kliknutí propojit a tím čerpat finanční odměnu a v budoucnu i další výhody. Zároveň Air Bank a O2 v pilotním projektu nabízejí možnost založení nové služby od O2 přímo na vybraných pobočkách banky.

• Jsem klient Air Bank i O2

Klienti, kteří již podmínky akce splňují, si odměnu 300 korun měsíčně mohou jednoduše zapnout ve svém mobilním nebo internetovém bankovnictví Air Bank.

Air Bank a O2 podpoří tuto kampaň společným vánočním TV spotem, který vznikl ve spolupráci interního marketingového týmu Air Bank a agentury Werk.camp. Produkci zajišťoval Filmservice a režie se ujalo duo Martin Přikryl a Michal Nohejl.

Link na YouTube: https://youtu.be/hyGvejqkdzw

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu pro půjčování a investování Zonky. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Exit mobile version