Polaroid I-2 – špičkový fotoaparát pro dokonalou okamžitou fotografii

Nový Polaroid I-2 kombinuje tradiční analogové zkušenosti s moderní technologií fotoaparátu a vytváří tak nový standard v oblasti instantní fotografie.

Fotoaparát I-2 je vybaven nejostřejším objektivem Polaroid a vestavěnými manuálními ovládacími prvky, takže poskytuje výjimečnou kvalitu snímků a dává fotografům nástroje, díky nimž se mohou stát mistry svého řemesla.

 „Dlouho bylo naším snem vyrobit špičkový fotoaparát Polaroid a dát lidem větší výběr ve světě analogové fotografie – výběr, po kterém toužilo mnoho vášnivých fotografů,“ řekl generální ředitel společnosti Polaroid Oskar Smolokowski. “ Abychom mohli vyvinout model I-2, rozšířili jsme náš tým inženýrů a strávili jsme více než čtyři roky navrhováním a dolaďováním každého prvku. Je to nejschopnější fotoaparát, jaký jsme kdy vyrobili, a skutečný milník na naší cestě.“

Srdcem fotoaparátu I-2 je systém tří objektivů s kontinuálním automatickým ostřením, který dokáže pořídit nejostřejší snímky ze všech instantních fotoaparátů Polaroid na integrální film, zatímco široká clona zajišťuje nádhernou hloubku ostrosti. Objektiv byl navržen ve spolupráci s japonskými optickými inženýry s desítkami let zkušeností na vývoji špičkových analogových produktů.

Automatické zaostřování plně využívá výhod objektivu se snímačem LiDAR (Light Detection and Ranging), který přesně detekuje vzdálenost od objektu a automaticky nastavuje objektiv, čímž zajišťuje přesné zaostření. Systém LiDAR umožňuje delší zaostřovací vzdálenost a je spolehlivý i v obtížných scénách s vysokým nebo nízkým osvětlením.

I-2 je první fotoaparát Polaroid na integrální film s vestavěným manuálním ovládáním, které umožňuje větší tvůrčí svobodu. Velký, jasný hledáček nabízí tradiční optický zážitek a sděluje uživateli nastavení fotoaparátu prostřednictvím integrovaného displeje. Rychlost závěrky, světelnost a šest různých režimů fotografování lze volit přímo na fotoaparátu.

Polaroid I-2 dále rozšiřuje kreativní možnosti fotografů – je prvním instantním fotoaparátem kompatibilním s filmy i-Type, 600 a SX-70 a má vestavěný závit na objektiv kompatibilní se 49mm filtry.

Design modelu I-2 je oslavou jeho funkčnosti. Exteriér je postaven kolem objektivu a manuálních ovládacích prvků fotoaparátu. Je vyroben z vysoce kvalitních materiálů a má moderní vzhled, přičemž zůstává jedinečným a nezaměnitelným Polaroidem.

Fotoaparát Polaroid I-2 je stvořen pro digitální věk, je vybaven připojením Bluetooth a dostupná aplikace umožňuje aktualizaci firmwaru i úplné dálkové ovládání fotoaparátu.

Coco Capitán, Kotori Kawashima a Max Siedentopf se stali prvními umělci, kteří vyzkoušeli nový fotoaparát I-2. Společnost Polaroid si jejich práci objednala pro kampaň „Imperfectionists“, která měla oslavit uvedení fotoaparátu na trh a instantní fotografii jako kreativní médium, které je krásně nepředvídatelné a nedokonalé.

„Nezajímá mě dokonalost. Chaos. Spontánnost. Náhodnost. Tam je realita,“ poznamenává slavný španělský umělec Coco Capitán. „Práce s fotoaparátem I-2 a filmem Polaroid je pozoruhodná. Jako tvůrčí nástroj má spoustu možností, přičemž nelze vždy předvídat, jak bude fotografie vypadat. Každý snímek je jedinečný a proces je stejně významný jako výsledek.“

Ceny a dostupnost

Dostupnost bude od 1.10.2023.

Cena: 122242 Polaroid I-2 – 17.190,- Kč / 709 €

Klíčové specifikace

  • Objektiv se 3 prvky a systémem kontinuálního automatického ostření
  • Vestavěné ruční ovládání
  • Systém LiDAR s vysokou přesností měření
  • Interní dobíjecí lithium-iontová baterie
  • Kompatibilní s filmy Polaroid i-Type, 600 a SX-70
  • Aplikace umožňující úplné dálkové ovládání a aktualizace firmwaru
  • Vestavěný 49mm držák filtru na objektivu
  • Kompatibilní s externími blesky

Cyber Threat Intelligence – nerozhodujte se poslepu

Jak využít informace o útočníkovi při obraně proti kybernetickému útoku nebo jak splnit požadavky nového zákona o kybernetické bezpečnosti, který implementuje směrnici NIS2, ukáže konference Cyber Attacks 2023. Třetí ročník této konference proběhne 20. září 2023 v hybridním formátu – v prezenční formě v pražském Hotelu Grandior s online přenosem.

Informace o útočníkovi, jeho technikách a taktikách jsou základem pro pochopení aktuálních i potenciálních hrozeb a přijetí informovaných rozhodnutí. Přesné indikátory kompromitace jsou svatý grál. Vysvětlením pojmu Cyber Threat Intelligence a jeho širšího uplatnění v bezpečnostních strategiích zahájí konferenci Ondřej Šrámek, bezpečnostní analytik poradenské společnosti PwC.

Tradiční přístupy k zabezpečení se zaměřovaly především na perimetr sítě, v moderní době jsou ale uživatelé stále více decentralizovaní, v síti se objevují nová, zranitelnější zařízení internetu věcí (IoT) a útoky jsou důmyslnější a vytrvalejší. Pomoci zabránit šíření těchto útoků včetně ransomwaru a minimalizovat jejich dopady může dynamická mikro segmentace sítě. Výhody tohoto řešení představí Jan Šoun, HPE Aruba Solution Architect ve společnosti TD SYNNEX AS Czech. Jak splnit narůstající požadavky na kybernetickou bezpečnost vyplývající z nové legislativy i z komplexity prostředí a zároveň ušetřit vlastní zdroje následně předvede René Pospíšil, country manažer pro Českou republiku a Slovensko ve společnosti Bitdefender.

Směrnice o kybernetické bezpečnosti známá pod zkratkou NIS2 se podle odhadu Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) dotkne cca 6 tisíců subjektů. Návrh nového zákona o kybernetické bezpečnosti, který má tuto směrnici implementovat v českém prostředí, doputoval do mezirezortního připomínkového řízení poté, co NÚKIB zapracoval více než 1000 připomínek z řad jednotlivců, businessu i profesních asociací. S těmi nejpodstatnějšími a samotným návrhem nového zákona seznámí účastníky konference Michal Nohel, advokát a Senior Associate advokátní kanceláře ROWAN LEGAL.

S rostoucím množstvím útoků je pro řadu organizací stále náročnější zaručit bezpečný provoz, protože pro zajištění své informační bezpečnosti nemají dostatek zdrojů, finančních ani těch lidských. Efektivním řešením pro ně může být bezpečnost poskytovaná formou služby. Jindřich Rosička, Technický ředitel společnosti awin IT, ve svém vystoupení představí službu Sophos Managed Detection and Response (MDR), která umožňuje proaktivně odhalovat bezpečnostní hrozby, reagovat na ně a řešit incidenty okamžitě.

V dnešní době věčného ransomwaru jsou pro organizace nejdůležitějším bezpečnostním opatřením obnovitelné zálohy. To, že potřebují obnovit data ze zálohy, si organizace uvědomí v průměru 8 hodin po incidentu. Často je to, bohužel, i chvíle, kdy se zjistí, že obnovitelná záloha neexistuje. Boris Mittelmann ze společnosti Veeam Software ukáže, jak si lze toto nepříjemné překvapení ušetřit. A s tím, jak útočníci využívají uniklá data, která jsou zdarma nebo za peníze k dispozici na darknetu, seznámí v závěru konference účastníky Tomáš Pluhařík, CEO společnosti Cyweta.

Odborná konference Cyber Attacks se koná prezenčně i online 20. 9. 2023 od 9:00 do 14:00 hodin v pražském Hotelu Grandior. Více informací a registrace na https://cyberattacks.konference.cz/ 

O organizátorovi:

Společnost Exponet s.r.o. se již od roku 2000 věnuje organizaci odborných IT konferencí, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů klíčových technologických hráčů na trhu. Pečlivý výběr témat, kombinace teoretických poznatků a současné praxe zajišťují vysokou úroveň konferencí a jsou důvodem stálého zájmu odborné veřejnosti. Více informací naleznete na https://www.exponet.cz/.

Dva nové objektivy Xeen Meister od společnosti Samyang

Společnost Samyang představuje dvě další ohniskové vzdálenosti do profesionální řady full-frame kinofilmových objektivů Xeen Meister, 14mm T2.6 a 24mm T1.3.

Objektivy Xeen Meister nabízí pozoruhodně vysoké rozlišení a poskytují obraz s dokonalou čistotou a ostrostí. Tato řada se vyznačuje tím, že většina objektivů má působivou světelnost T1.3 a nabízí výjimečné schopnosti v náročných prostředích se slabým osvětlením a zároveň vnáší do obrazového pole filmovou auru.

Stejně jako předchozí objektivy Xeen Meister mají i tyto dva nové objektivy prémiový design a kvalitní použité materiály a jsou vybaveny odolným titanovým předním tubusem. Jeho standardní přední průměr 114 mm (134 mm pro 14mm) a jednotná pozice ozubených kroužků zjednodušují upevnění příslušenství, jako jsou matte boxy a follow focus ostření.

Díky oboustranným stupnicím pro hodnoty ohniskové vzdálenosti a světelnosti a svítícímu písmu pro viditelnost při slabém osvětlení můžete objektiv pohodlně kontrolovat a ovládat za jakýchkoli světelných podmínek. Objektivy navíc nabízejí široký 300° úhel otáčení zaostřovacího mechanismu pro přesné nastavení zaostření. Třináct lamel clony vytváří přirozeně vypadající pozadí a kulatý příjemný bokeh.

Všechny objektivy Samyang Xeen Meister jsou k dispozici pro bajonety PL, Canon EF a Sony E.

Ceny a dostupnost

Nové objektivy budou dostupné v říjnu 2023.

Doporučená prodejní cena je:

125234 Samyang Xeen Meister 14mm T2.6 Canon – 143.090,- Kč / 5.851 €

125235 Samyang Xeen Meister 14mm T2.6 Sony E – 143.090,- Kč / 5.851 €

125236 Samyang Xeen Meister 14mm T2.6 PL – 143.090,- Kč / 5.851 €

125237 Samyang Xeen Meister 24mm T1.3 Canon – 143.090,- Kč / 5.851 €

125238 Samyang Xeen Meister 24mm T1.3 Sony E – 143.090,- Kč / 5.851 €

125239 Samyang Xeen Meister 24mm T1.3 PL – 143.090,- Kč / 5.851 €

Další informace získáte na adrese matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčová specifikace

  • Snímky ve vysokém rozlišení s minimálním zkreslením a výjimečnou ostrostí
  • Výkon při slabém osvětlení se světelností T1.3 (T2.6 pro 14 mm)
  • Jemný bokeh a rozostření
  • Přesné manuální ostření a kroužek pro ovládání clony
  • 300° široký úhel otáčení zaostření
  • Konzistentní podání barev
  • PL bajonet podporuje protokol /i Technology

Společnost Nanlite rozšiřuje svou nabídku o novou řadu světel

Společnost Nanlite nadále rozšiřuje svou nabídku produktů pro tvůrce, fotografy a profesionální filmaře. Dříve měla řadu Forza, která je zaměřena spíše na profesionální použití, a řadu FS pro všechny nadšence. Dnes představují novou řadu FC, což je nová řada LED světel s několika profesionálními funkcemi, ale za příznivější cenu. Prvním modelem této řady je Nanlite FC-300B/500B, který zdědil několik funkcí od svých kolegů z řady Forza.

Obě LED světla dosahují ohromujícího výkonu. 37340 luxů na 1 metr u modelu FC-300B s reflektorem při barevné teplotě 5600K a 65640 luxů na 1 metr u modelu FC-500B s reflektorem. Povrch COB je opatřen ochranným sklem, které zajišťuje profesionální výkon.

FC-300B/500B mají široký rozsah barevné teploty 2700K-6500K a dva vestavěné režimy výstupu. Režim maximálního výkonu zajišťuje maximální jas pro zvolenou barevnou teplotu, čímž se plně uvolní výkon světla. Režim konstantního výstupu zaručuje konzistentní jas v celém rozsahu barevných teplot.

Obě LED světla mají průměrnou hodnotu CRI/TLCI 96/98, což znamená, že světla nabízejí věrné podání barev s vysokou přesností.

Stejně jako ostatní světla od společnosti Nanlite je řada FC dodávána s držákem Bowens, který umožňuje přístup k široké škále světelných tvarovacích zařízení Nanlite, ale také snadnou montáž tvarovacích zařízení od jiných výrobců. Světla jsou také vybavena otvorem pro deštník.

Do světla byl zabudován nastavitelný systém ovládání ventilátoru, který umožňuje uživateli volit mezi čtyřmi režimy ventilátoru: Smart, plná rychlost, nízká rychlost a vypnuto. V režimu Smart je průměrná hladina hluku pouze 23/27 dBA, což je skvělé pro situace, jako jsou rozhovory nebo živá vysílání.

Nová LED světla lze ovládat buď pomocí intuitivních ovládacích prvků zabudovaných na těle světla, DMX/RDM, nebo bezdrátově přes Bluetooth, 2.4 GHz a aplikaci Nanlink.

Ceny a dostupnost

Nová LED světla budou dostupná v říjnu 2023.

Doporučená prodejní cena je:

124983 Nanlite FC-300B LED dvoubarevné bodové světlo – 14.090,- Kč / 587 €

124984 Nanlite FC-500B LED dvoubarevné bodové světlo – 20.190,- Kč / 841 €

Další informace získáte na adrese matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčové specifikace

  • Profesionální funkce za příznivou cenu
  • Široký rozsah barevných teplot 2700K-6500K
  • Hodnota CRI/TLCI 96/98
  • Možnost aktualizace firmwaru přes USB port
  • Snadné stmívání s kroky po 0,1 (pouze u modelu FC-500B)
  • 12 vestavěných speciálních efektů
  • Intuitivní vestavěné ovládací prvky

Huawei mění svět nositelných zařízení už téměř 10 let

Společnost Huawei slaví 10 let na trhu chytrých nositelných zařízeních, která uživatelům pomáhají rozvíjet zdravý životní styl. Na tento trh společnost vstoupila v roce 2014 s produktem Talkband B1. Díky nepřetržitému výzkumu a vývoji se Huawei povedlo dosáhnout významného pokroku v oblasti inovativních technologií. Do produktů se podařilo promítnout jak stylový design, tak i použití prémiových materiálů. Celosvětově se prodalo přes 130 milionů kusů a aplikace Huawei Zdraví hlásí více než 450 milionů uživatelů po celém světě.  U příležitosti 10. výročí budou 14. září 2023 v Barceloně představeny nové chytré hodinky včetně nadcházející globální produktové strategie, která zamíchá kartami v kategorii nositelných zařízení.

Zařízení s nejvýkonnějšími technologiemi

Společnost Huawei si v posledních deseti letech kladla za cíl poskytovat spotřebitelům ta nejlepší nositelná zařízení s využitím nejpokročilejších technologií. Ta jsou neustále vyvíjena a zdokonalována ve výzkumných a vývojových centrech a fitness a zdravotnických laboratořích. Na základě rozsáhlého výzkumu a vývoje Huawei v roce 2016 na trh uvedl svou první technologii optického monitorování životních funkcí s názvem Huawei TruSeenTM 1.0. Skutečného pokroku se jim podařilo dosáhnout v následujících letech 2018 a 2020, a to nepřetržitým monitoringem tepové frekvence či začleněním vysoce výkonného snímače EKG do hardwarového modulu TruSeenTM 4.0 umožňující detekci elektrokardiogramu či monitoring kyslíku v krvi.

Současná technologie sledování srdeční aktivity TruSeenTM 5.0+ zaměřená na přesnější detekci, podporu zdravotní kontroly či hodnocení rizik bude zastíněna zcela novou hardwarovou aktualizací TruSeenTM 5.5+, která bude představena v nastávajících měsících. Během posledních 8 let společnost Huawei produkty neustále vylepšovala a inovovala. To vedlo k zavedení chytrých funkcích jako TruSleepTM, TruRelaxTM či TruSport, které přináší kompletní přehled o zdravotním stavu uživatele. Aplikace Huawei Zdraví navíc poskytuje na míru dostupný soubor zdravotních doporučení.

Společnost Huawei neustále posouvá své technologické hranice, čímž se zasloužila o zlepšování prevence nemocí a screeningu rizik. Za posledních 8 let dokonce Huawei požádal o více než 800 patentů a zasloužil se o publikování 8 výsledků výzkumu v oblasti ESC (Evropská kardiologická společnost). Výraznému úspěchu se těší Huawei Watch D, které byly v loňském roce představeny ve 33 evropských zemích. Nejen že získaly certifikaci CE, ale jako první nositelné zařízení umožňovalo nepřetržité měření krevního tlaku díky hybridním technologiím. Aktuálně nejnovější řada Huawei Watch 4 přišla se zcela novou funkcí Health Glance, která detekuje 7 indikátorů a vytváří tak komplexní zprávu o zdraví uživatele. V rámci přesnosti digitálního monitoringu zdraví je však stále co zlepšovat. Pro zvýšení detekce chronických onemocnění se Huawei zavazuje spolupracovat s odbornými institucemi a partnery.

Technologie se snoubí se stylem

Společnost Huawei je jednou z mála technologických značek, které spojily prvky chytrých hodinek s tradičními luxusními hodinkami. Příkladem je i vydání hodinek Watch Ultimate na začátku letošního roku. Očekává se, že uvedení nových hodinek tuto filozofii designu pozvedne v souladu s tématem launche „Fashion Forward“. To odkazuje na propojení technologií a stylu. Vzhledem k 10. výročí na evropském trhu s nositelnými zařízeními se všechny oči upírají na launch v Barceloně dne 14. září 2023. Očekává se, že Huawei bude opět udávat trendy v oblasti technologií a módy, a ještě upevní své vedoucí postavení v oblasti nositelných zařízení. Společně s uvedením nových produktů na trh se Huawei podělí také o svou novou globální produktovou strategii.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

iSTYLE na Vltava Run: Apple Watch Ultra bodovaly na extrémním závodě. 93 běžců ze 100 si je po závodě koupilo

Jak obstojí Apple Watch Ultra v opravdu náročných podmínkách? Společnost iSTYLE se rozhodla prověřit nejnovější model sportovních hodinek v rámci jubilejního desátého extrémního běžeckého závodu Vltava Run. Závodníci dostali možnost hodinky otestovat přímo na trase, ohodnotit je a v případě zájmu si je po závodě za zvýhodněnou cenu odkoupit. Ze stovky hodinek se do iSTYLE vrátilo jen 7 kusů.

Vltava Run je vyhledávaný extrémní běžecký závod s desetiletou tradicí. Letos přivítal více než 3 500 běžců, kteří štafetově zdolali celkem 36 úseků trati o celkové délce 360 km. Hlavními hvězdami letošního závodu se stala dvojice manažerů z laserového centra ELI Beamlines, kterým se podařilo zdolat trať pouze ve dvou, a přitom ve standardním čase a za dodržení předepsaného střídání.

iSTYLE heroes: Roman a Jiří zdolali Vltava Run pouze ve dvojici. Pomáhaly jim Apple Watch Ultra – YouTube

Společnost iSTYLE se jako partner soutěže rozhodla naplno otestovat nejnovější model sportovních hodinek Apple Watch Ultra, které nabízejí řadu pokročilých funkcí na sledování sportovních aktivit. Hodinky nabídla k testování 100 běžcům, kteří je mohli využít již při tréninku i během samotného závodu a následně je mohli ohodnotit a případně si je za poloviční cenu odkoupit.

„Kdy jindy podrobit Apple Watch zatěžkávací zkoušce než na závodě, jakým je Vltava Run. Potěšil nás obrovský zájem o testování ze strany běžců, kteří jsou velmi náročnou cílovou skupinou a jen velmi neradi mění zažité návyky nebo typ používaného vybavení. I proto máme radost, že si Apple Watch odnesly velmi dobré hodnocení,“ líčí Michaela Kohlíčková, marketingová manažerka iSTYLU.

Jak hodinky u běžců obstály? Zpětná vazba po testování ukázala, že Apple Watch Ultra předčily očekávání a po běhu jejich hodnocení vyskočilo z 3,7 na 4,5 z 5. Měření aktivity získalo rating 4,4 z 5 a měření EKG spolu s detekcí pádu a dalšími funkcemi pak 4,6. Uživatelé ocenili také kvalitní měřič tepové frekvence, který u nich obstál i ve srovnání s hrudním pásem od značky Garmin. Kladné body sbírala také snadná konektivita, propojení s Apple ekosystémem či možnost telefonování přímo z hodinek.

„Jsme rádi, že hodinky obstály i v náročné konkurenci značek jako Garmin či Polar. Spokojenost běžců koneckonců potvrzuje i to, že z oslovených respondentů jich 61 % před během koupi Apple Watch Ultra nezvažovalo, po běhu se nám ale vrátilo jen 7 hodinek ze 100,“ uzavírá Michaela Kohlíčková.  

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 58 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

Vídeň jako nové technologické centrum. České startupy za pomoci Vienna Business Agency vstupují na rakouský trh

Ve Vídni se rozvíjí trend zakládání sídel zahraničních startupů, včetně těch z Česka. V roce 2022 se jich v rakouském hlavním městě rozvinulo celkem 237, což je oproti předchozímu roku o 5 % více. Jedenáct z nich je z České republiky. Tuto spolupráci umožnila Vienna Business Agency (VBA). Ta se stala klíčovým partnerem pro národní i mezinárodní společnosti, které se chtějí dostat na rakouský trh. Vídeňské prostředí je pro startupy výhodné díky umístění ve středu Evropy, bezpečnosti, množství odborníků a ekonomické stabilitě. VBA navíc pro mezinárodní odborníky a manažery nabízí speciální poradenství.

„Velká část obyvatel Česka si Vídeň spojuje především s pestrou kulturní nabídkou a bohatou historií. V posledních letech se z ní stává ale i stále atraktivnější centrum pro rozvíjející se startupy z celé Evropy, včetně mnoha rostoucích firem z Česka. I mezi zástupci dynamických firem postupně sílí povědomí o Vídni jako městu s rozvinutou znalostní ekonomikou, vysokou ekonomickou silou a stabilitou, dobrým přístupem ke špičkovým talentům a vynikajícím spojením nejen s Evropou. O to více nás těší, že je Vienna Business Agency partnerem této soutěže a staví pomyslný most pro rozkvět byznysu mezi Prahou a Vídní,“ uvádí Martin Landa, Vienna offices VBA.

Vienna Business Agency je rozvojová organizace, která od roku 1982 podporuje lokální a mezinárodní společnosti při vstupu na rakouský trh. Pomáhá se získáváním financování, provozních prostor či laboratoří, mentoringem nebo napojením na network perspektivních firem. Za minulý rok firmy s pomocí VBA investovaly na rakouském trhu bezmála 110 milionů eur a vytvořily přes 1 100 nových pracovních míst. Mezi nejpopulárnější obory patří life sciences (vědy o živé přírodě) nebo informační a komunikační technologie.

„Nápad roku se každoročně setkává s řadou velmi perspektivních a talentovaných týmů, které mají ambice rychle růst a škálovat svůj produkt. Partnerství s vídeňskou agenturou jim umožňuje vstoupit na místní trh s pevným zázemím, mentory a případně si zajistit i financování. Věřím, že do budoucna bude pro startupy Vídeň nadále jedním z klíčových vstupních bodů na západní trh,“ komentuje Miri Kočíková, organizátorka Vodafone Nápadu roku. 

Česko-rakouské partnerství

V minulém roce využili služeb VBA celkem čtyři finalisté soutěže Nápad roku, konkrétně Panza Robotics, Arbo Technologie, Carebot a Myco. „Vídeň má pro české startupy jistě zásadní význam svojí blízkou polohou. Ekosystém, který jsem díky Discover Vienna poznal, je široký svým zaměřením i ekonomickým zázemím. Pro nás, pro Myco, je Vídeň do budoucna strategicky velice zajímavá svojí polohou. Navíc rakouské zaměření na ekologické řešení zásadních výzev současnosti je řekněme důraznější. Věřím, že i do budoucna pomůže propojit startupy z Česka s rakouskými partnery a upevnit naše společné cíle,“ doplňuje David Minařík, CEO a zakladatel Myco.

„VBA nám pomohla rozkoukat se na rakouském trhu v přátelské atmosféře stejně smýšlejících founderů, inspirativních koučů a praktických workshopů. Pokud plánujete expanzi do Rakouska, spolupráce s VBA vám může jedině prospět,“ komentuje Ondřej Kolařík, CEO a spoluzakladatel ARBO Technologies.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty mladých a nadějných podnikatelů. Byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo již přes 2 253 projektů, které slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma mladší dvou let a cílem je nejen objevovat další revoluční projekty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, podporovat v jejich rozvoji a těm nejlepším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2023 se do soutěže přihlásilo celkem 129 projektů. Více se dozvíte zde.

130 tisíc přepravených a 70 % loňského obratu jen za první půlrok. Daytrip pokořil další rekordy a nabírá jako divý

Čísla Daytripu naznačují, že tento rok bude rekordní. Platforma totiž jen během prvního pololetí tohoto roku přepravila přes 130 tisíc klientů a v meziročním srovnání prvních šesti měsíců tak dosáhla na téměř na 70 % celkových tržeb z minulého roku. Navíc od začátku roku platforma pro cestování osobním autem s řidičem expandovala do dalších šesti zemí včetně Estonska, Finska, Rwandy a Kypru. Své služby ale nově nabízí i na ostrovech Ibiza, Korsika a Tenerife. V očekávání silného zájmu o transferovou přepravu rozšířil Daytrip od začátku roku také tým zákaznické podpory. Od ledna tak nabral až 35 nových kolegů. I vzhledem k agresivní expanzi a růstu se společnost přestěhovala do nových kanceláří v komplexu Port7 v pražských Holešovicích.

„Někteří zákazníci se po pandemii stále ještě vracejí, už teď jsme ale v tržbách prvního pololetí vyrostli v meziročním srovnání téměř dvojnásobně. Loni jsme přepravili 200 tisíc cestujících a letos to bylo jen za první půlrok přes 130 tisíc. Počet jízd i probíhající turistická sezona tak ukazují, že tento rok pro nás bude rekordní. Podle čísel Světové organizace cestovního ruchu by se cestování za turismem mohlo dostat až na 95 % úrovně z doby před pandemií. I proto jsme se od začátku roku na zvýšený zájem připravovali a nabrali 35 nových kolegů, hlavně na pozice zákaznické podpory. S tím, jak se cestovní chování lidí vrací do normálu, očekáváme, že tento rok bude rekordní,“ říká Markéta Bláhová, COO Daytripu.

Lámání rekordů, i na ostrovech

Už v minulém roce přitom Daytrip přepravil přes 200 tisíc cestujících a překonal tržby půl miliardy korun. Své transferové služby začal nabízet kromě jiných míst i v Jižní Americe. S expanzí ale společnost nepřestává ani letos. Nově se s místními řidiči mohou svézt i turisté v Estonsku, Finsku, ve Rwandě či na Kypru. Novinkou jsou také ostrovní destinace Ibiza, Korsika nebo například Tenerife, kde Daytrip nabízí dopravu mezi letištěm a největším městem Santa Cruz de Tenerife. Platforma tak nyní funguje už v 93 zemích, které má na starosti 20 regionálních manažerů.

„Je to klišé, ale spokojenost zákazníka je všechno. Proto jsme nepodcenili přípravu na zvýšenou vlnu zájmu a hned v prvním čtvrtletí jsme nabrali posily do týmu. Spolu s tím jsme se přesunuli do nových a modernějších kanceláří v Holešovicích. Uspokojit potřeby klientů při 60 tisících objednávkách měsíčně v 93 zemích není samozřejmě vždy jednoduché. O to víc nás těší, že podle dat, která máme k dispozici, by naši službu doporučilo 93 % zákazníků,“ vysvětluje Bláhová.

Více o platformě Daytrip

Webová platforma Daytrip spojuje cestující se sítí více než 5 100 řidičů v 90 zemích světa. Daytrip pomohl více než 850 tisíc lidí proměnit jejich cestu v pohodlný zážitek. Všichni řidiči, se kterými společnost spolupracuje, navíc hovoří anglicky a disponují znalostmi místního prostředí. Celkem pro cestující zajišťují až 40 tisíc možných tras, které si zákazníci v případě potřeby mohou dle domluvy přizpůsobit. Poznají tak i místa, která by při tradičním způsobu cestování nenavštívili. Cílem Daytripu je lidem cestování maximálně zjednodušit, obohatit, ale také přispět ke zmírnění dopadů masového turismu.

Bolt taxi přidává další bezpečnostní prvek. Kdyby cokoliv, nahraj to!

Služba odvozu autem Bolt umožní ve svojí aplikaci spustit nahrávání zvukového záznamu, pokud se cestující nebo partnerský řidič během jízdy bude cítit nepříjemně.

Novou funkci bude možné aktivovat pouze během probíhající jízdy s tím, že se záznam uloží na zašifrovaný cloud po dobu 24 hodin. Pokud do uplynutí této doby ani jedna strana nenahlásí žádný související incident zákaznické podpoře Boltu, bude nahrávka automaticky nevratně smazána. Pokud však cestující či partnerský řidič vznese stížnost k předmětné jízdě, bude k této stížnosti přiložen i zvukový záznam. Ani jedna strana přitom k nahrávce nebude mít přístup, přehrát ji může pouze služba Bolt za účelem objasnění toho, co se ve voze stalo, a vyvození důsledků.

V České republice právě začíná testování nového systému v Ostravě, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a na Kladně. Následně je pak plánováno spuštění funkce ve všech českých městech, kde Bolt působí.

Tato inovativní funkce přitom představuje jen jeden z mnoha bezpečnostních prvků aplikace Bolt. Patří mezi ně například pravidelné ověřování identity partnerských řidičů pomocí umělé inteligence, která porovná telefonem čerstvě pořízenou fotografii s doklady předloženými řidičem při registraci do aplikace. Ta dále umožňuje cestujícímu i řidiči v reálném čase sdílet trasu jízdy s blízkými s tím, že všechny jízdy v rámci aplikace Bolt jsou navíc sledovány pomocí GPS. Aplikace automaticky rozpozná nápadně dlouhá zastavení vozidla, načež bezpečnostní tým Bolt kontaktuje partnerského řidiče i cestujícího a ujistí se, že nedošlo k nehodě či jinému incidentu. Oběma je v aplikaci také k dispozici tlačítko Pomoc v nouzi, jehož prostřednictvím lze jediným stisknutím vytočit tísňovou linku.

„Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou, a funkce zvukového záznamu jízdy je nejnovějším přírůstkem do sady bezpečnostních nástrojů v rámci aplikace, které mohou používat řidiči i cestující. Tím, že zvukový záznam bude uložen na zašifrovaném cloudu s automatickým mazáním, mají uživatelé zaručené bezpečné a pouze dočasné uložení těchto záznamů. Naše nástroje založené na špičkových technologiích včetně umělé inteligence umožňují velmi rychle reagovat na nastalé situace. Zároveň mají cestující i partnerští řidiči stále k dispozici také odborně vyškolený personál naší zákaznické podpory,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.

Odvoz autem přes službu Bolt si lze objednat prostřednictvím aplikace dostupné na Google Play i App Store, a to v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

HONOR na veletrhu IFA 2023 získal 36 novinářských ocenění

Globální technologická značka HONOR představila na právě skončeném veletrhu IFA 2023 v Berlíně nejlehčí a nejtenčí skládací smartphone HONOR Magic V2 a nový koncept skládacího telefonu HONOR V Purse, který poskytuje nekonečné možnosti stylu a sebevyjádření. Řada předních světových médií označila oba skládací smartphony za „Best of IFA“, což potvrzuje, že HONOR má v oblasti skládacích telefonů skvělé ohlasy na svůj inovativní vývoj technologií a tzv. phy-gital koncept s důrazem na udržitelnost.

V rámci letošního ročníku veletrhu IFA 2023 získala společnost HONOR celkem 36 mediálních ocenění. Server Android Headlines udělil HONOR V Purse ocenění „Best of IFA 2023″ a uvedl, že „HONOR V Purse není jen chytrý telefon, ale také módní záležitost a téma ke konverzaci. Jednalo se zkrátka o jedno z nejzajímavějších představení, které jsme na veletrhu IFA 2023 viděli“. GSMArena o designovém pojetí HONOR V Purse uvedla, že „jde skutečně o velmi pokrokové zařízení… Vždy oceňujeme to, když společnost přemýšlí netradičně„.

Kromě toho vzbudil velkou pozornost také nejlehčí a nejtenčí skládací smartphone HONOR Magic V2, který technologická značka HONOR poprvé představila světu. TechRadar udělil smartphonu HONOR Magic V2 ocenění „Best of IFA 2023″ a uvedl: „Málokterému zařízení se podaří, aby ve chvíli, kdy ho držíte v ruce, celý zbytek odvětví najednou vypadal zastarale. Magic V2 to provedl těm nejlepším skládacím telefonům, a proto si zaslouží být vítězem IFA 2023 Awards.“ HONOR Magic V2 si díky inovacím, které přináší na trh skládacích telefonů, vysloužil také místo mezi oceněnými XDA-Developers Best of IFA 2023. „Je to zdaleka nejtenčí skládací telefon na světě – ve složeném stavu je jaksi dokonce tenčí než iPhone 14 Pro Max – a je také lehčí.“

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Exit mobile version