Ukradne AI markeťákům práci? I o tom se diskutovalo na prvním ročníku E-mail Date

Vůbec první E-mail Date proběhl začátkem září v prostorách Františkánského kláštera. Akce, kterou uspořádal Taste ve spolupráci se společností Ecomail a Targito, se tentokrát zabývala tématem AI v e-mailingu. Přednášky předních expertů, příležitosti k networkingu a závěrečná panelová diskuse zhodnotila dopad umělé inteligence na českou e-commerce scénu.

E-mail Date zahájil Lukáš Balek, který ve své úvodní přednášce prostřednictvím kvantitativního průzkumu ukázal, že s umělou inteligencí v e-mailingu už nějakým způsobem pracuje bezmála polovina dotazovaných marketérů, freelancerů i agentur. „Čím dál více newsletterů vzniká se zásahem AI, jde ale především o tvorbu obsahu a textu. Strategie i segmentace databáze nadále zůstává spíše v rukou specialistů. Je samozřejmě otázkou času, jak se trh vyvine,” okomentoval situaci odborný garant celé události.

V publiku zarezonovala hlavně případová studie od společnosti ZOOT, kterou v průběhu večera představil Jan Baštýř. Český e-shop s módou jako jeden z prvních v Česku využil technologii, která umožňuje s pomocí generativní AI vytvořit kompletně celý newsletter – od tvorbu textů, přes výběru produktů až po grafický návrh.

Jak sám Baštýř přiznal, cílem nebylo nahradit lidskou expertízu, ale poukázat na možnosti, které umělá inteligence v dnešní době nabízí. Výsledky ZOOT momentálně hodnotí “nad očekávání”. Ačkoliv byly prodeje srovnatelné s klasickou podobnou kampaní vytvořenou člověkem, firma využitím AI na přípravě každé rozesílky ušetřila v průměru dvě hodiny času i financí za hodiny specialisty.

České e-mailingové platformy, jako je Leadhub, Targito nebo Ecomail už do svých nástrojů určitou formu generativní AI implementovaly: „V Ecomailu vnímáme AI jako možnost, jak svým klientům zásadně usnadnit práci při vytváření newsletterů. Aktuálně mají uživatelé v editoru k dispozici čtyři funkce: vylepšit, přeformulovat, zkrátit nebo prodloužit text. Nyní testujeme napojení AI nástroje, který by na základě dat každého klienta generoval celou šablonu newsletteru,” komentuje Jan Tlapák, CEO & Co-founder aplikace Ecomail. Další konkurenční česká platforma na E-mail Date ve své prezentaci potvrdila, že dokud lidé nebudou umět správně pracovat s daty, je umělá inteligence v e-mailingu zbytečná.

E-mail Date má velký potenciál stát se pravidelným setkáním pro všechny marketéry, freelancery, kreativce a další nadšence do světa e-mailingu. Nejedná se ale o jedinou vzdělávací akci, kterou digitální agentura Taste pořádá, už 21. září se můžete vyrazit inspirovat na Social Restart a 19. října na vás čeká Data Restart.

Prezentace z večera jsou dostupné na webu www.emaildate.cz.

Martin Pipek se stal novým marketingovým ředitelem HONOR pro Českou republiku a Slovensko

Zkušený marketér Martin Pipek se ujímá pozice marketingového ředitele HONOR pro Českou republiku a Slovensko. Jeho úlohou bude budování této globální technologické značky na lokálních trzích, nastavení strategie pro sociální sítě i dohled nad PR.

Martin Pipek své mnohaleté zkušenosti s marketingem v odvětví chytrých telefonů získal ve společnostech Xiaomi a Huawei, kde měl na starosti marketingové kampaně nejen na sociálních sítích, spolupráce s influencery, pořádání eventů a PR. Jako Chief Technical Officer pak mimo jiné pořádal školení o nových výrobcích.

Martin Pipek je doslova nadšenec do mobilních telefonů. První mobilní telefon dostal v roce 1999 a od té doby již otestoval a vyzkoušel stovky dalších od různých značek. Rád fotí nejen na chytrý telefon, čehož využívá zejména při cestování.

Martin Pipek ke své nové roli uvádí: „Česká republika a Slovensko jsou z pohledu chytrých telefonů velmi zajímavé a rychle se rozvíjející trhy. Mojí prioritou v této nové pozici bude především soustředit se na zvýšení pozitivního povědomí o značce HONOR a také ukázat, jaké inovace v oblasti nejen chytrých telefonů značka chystá a přináší na oba trhy. Těší mě, že můj nástup je právě v době, kdy byl představen nejtenčí skládací telefon na světě HONOR Magic V2.“

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Revolut spouští exkluzivní nabídku pro nové zákazníky v Česku

  • Po uvedení produktu Fond peněžního trhu (MMF) pro stávající české zákazníky umožňuje Revolut novým zákazníkům začít spořit pomocí Flexibilních účtů.
  • Jako alternativa k tradičním spořícím účtům, investují flexibilní účty do fondů peněžního trhu – což jsou fondy s nízkou volatilitou, které jsou navíc vysoce diverzifikované.
  • Kompletní flexibilita: klienti mohou dobíjet své flexibilní účty ve třech různých měnách a kdykoli vybírat prostředky, přičemž úrok je vyplácen denně.
  • Úrokové sazby se liší v závislosti na měnách a plánu předplatného, ​​s ročním výnosem až 3,75% na účtech v EUR pro nové zákazníky, až 5,23 % na účtech v GBP a až 5,33 % na účtech v USD.
  • Čisté denní úrokové sazby 3,75 %[1] po dobu 6 měsíců. 

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 30 miliony zákazníků po celém světě, nedávno v České republice spustila nový způsob multiměnového spoření – spořicí účty s vysokým výnosem. Flexibilní účty jsou skvělou možností, jak mohou zákazníci získat ze svých peněz co nejvíce,  v době, kdy životní náklady rychle rostou. Zároveň také získají vysoké úrokové sazby. Je to úplně poprvé, co Revolut v Evropě takovou službu spouští. Noví zákazníci, kteří se do Revolutu přidají, získají po dobu prvních 6 měsíců speciální nabídku Flexibilních účtů s konkurenceschopnými úrokovými sazbami.

Evropská centrální banka zvyšuje úrokové sazby vkladů na 3,75%, a tak spousta tradičních bank nabízí konzervativnější, krátkodobé sazby. Revolut chce vyplnit tuto díru na trhu novým produktem, který sleduje vývoj trhu, splňuje požadavky zákazníků a nabízí jim vysoké úrokové sazby bez omezení, které mají tradiční produkty, jako například doba trvání nebo limity.

Flexibilní účty nabízejí kompletní flexibilitu a umožňují každému využít své úspory na maximum, díky možnosti dobití a výběrů kdykoli[2], stejně tak jako denně vyplácený úrok (který je skládaný měsíčně). Navíc neexistuje žádná maximální ani minimální částka.

Revolut nabízí Flexibilní účty skrze svou evropskou dceřinou společnost Revolut Securities Europe UAB, která získala v roce 2021 licenci finanční makléřské společnosti kategorie B od Litevské centrální banky ve spolupráci s Fidelity International, přední a uznávanou celosvětovou společností pro správu fondů. Flexibilní účty investují do Fondů peněžního trhu, což jsou fondy s nízkou volatilitou, které jsou vysoce diverzifikované a představují konkurenceschopnou alternativu pro ty zákazníky, kteří chtějí získat ze svých fondů co nejvíce, a zároveň mít nižší očekávané riziko v porovnání s alternativními investicemi.

Otevření a ovládání flexibilního účtu je velmi jednoduché. Klepnutím na funkci „Spoření“ v Centru Revolut si zákazníci budou moci otevřít jeden nebo více flexibilních účtů ve zvolené měně (EUR, USD, GBP) a získávat úroky přes noc. Úrokové sazby se liší v závislosti na měně a plánu předplatného uživatele: stávající zákazníci získají až 3,75% % za flexibilní účty v EUR, 5,23% za GBP a 5,33 % za USD. Noví zákazníci Revolutu získají speciální sazbu 3,75 % na flexibilní účty v eurech. Úroky jsou vypláceny denně a sčítány měsíčně a zákazníci mají možnost kdykoli doplnit a vybrat prostředky[3].

Wiktor Stopa, Revolut Head of Growth pro Západní Evropu: “Vzhledem k tomu, že poptávka zákazníků po spořicích účtech s vysokým výnosem neustále roste, Revolut s potěšením pomáhá zákazníkům vytěžit ze svých úspor maximum. Jsme rádi, že můžeme nadále rozšiřovat naše produktové portfolio a uspokojovat skutečné potřeby klientů tím, že nabízíme flexibilní řešení, které spotřebitelům pomůže maximalizovat úrok, který mohou získat, s možností okamžitého výběru svých úspor.”

Flexibilní účty jsou již dostupné pro zákazníky Revolutu v Bulharsku, Chorvatsku, Česku, Estonsku, Finsku, Německu, Lotyšsku, Litvě, Lucembursku, Slovensku, Španělsku, Švédsku a postupně budou zaváděny na další trhy EHP. Mezi další produkty Revolutu, které pomáhají českým zákazníkům ušetřit v době inflace, patří Trezory, které uživatelům umožňují zaokrouhlovat platby a odkládat drobné a také nastavit opakovaný převod do trezoru.

Na základě kritérií způsobilosti může společnost Fidelity zadržet zdaněný úrok zákazníka, aby splnila regulační požadavky.

Chcete-li začít používat Revolut, je nutné si stáhnout aplikaci z Google Play Store nebo Apple App Store a zaregistrovat se podle pokynů. K otevření flexibilního účtu budou zákazníci potřebovat:

  • Klepněte na „Spoření“ v aplikaci Revolut.
  • Poté klepněte na „Začít“.
  • Vyberte a potvrďte měnu flexibilního účtu.
  • Přijměte podmínky a ujednání a zaregistrujte se k flexibilním účtům tím, že se přihlásíte do dceřinné společnosti Revolut Securities Europe UAB, která je licencovana a regulována Litevskou centrální bankou.
  • Rozhodněte se, jakou částku chcete investovat.

Poznámka: Roční úrokové sazby jsou uvedeny ke 10.09.2023, mohou se každý den měnit a liší se v různých plánech předplatného. Výpočty jsou založeny na informacích obdržených od správce fondu. Stejně jako u všech investic není růst zaručen a investovaný kapitál bude vystaven riziku. Výnosy se mohou zvýšit nebo snížit v důsledku kolísání měn. Tato tisková zpráva je určena pouze pro informační účely a nepředstavuje investiční radu nebo doporučení. Investiční službu poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB (305799582), která je licencovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou.. Flexibilní účet není spořicí účet a výnosy nejsou zaručeny. Peníze investované prostřednictvím flexibilního účtu nejsou pojištěny systémem pojištění vkladů a podléhají systému pojištění závazků vůči investorům. Investice prostřednictvím flexibilního účtu mohou mít za následek zisky i ztráty. Investiční riziko. Platí podmínky a ujednání.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomáhá získat více ze svých peněz. Revolut byl spuštěn v roce 2015 ve Velké Británii a nabízí převody a směny peněz. Více než 30 milionů zákazníků a stovky tisíc firem po celém světě dnes využívají desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 400 milionů transakcí měsíčně. V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční zdraví, poskytujeme jim větší kontrolu a snadno spojujeme lidi po celém světě.

[1]  Úroková sazba se vztahuje na nové zákazníky účtů v EUR zobrazena ke dni 10.09.2023, ale může se denně měnit.

[2] Viz výše

[3]  Viz výše

77 % rodičů vnímá umělou inteligenci jako prospěšnou, zjistil výzkum společnosti Logiscool

Celkem 77 % rodičů dětí ve věku 6 až 14 let vnímá umělou inteligenci pozitivně a 80 % z nich chce, aby se ji děti učily ovládat i mimo školu. To jsou základní výsledky výzkumu, který si nechala zpracovat edukační platforma Logiscool, která se specializuje na výuku programování a digitální gramotnosti. Průzkum proběhl mezi rodiči dětí, které se v minulosti zúčastnili některého z programů, které Logiscool nabízí.

Umělá inteligence nyní představuje zásadní změnu v rámci digitální transformace společnosti. Bezesporu přinesla potenciál dalšího zlepšení efektivity práce a rodiče školou povinných dětí si velmi dobře uvědomují, že se jejich děti bez znalosti práce s AI v budoucnu s vysokou pravděpodobností neobejdou.

78 % rodičů považuje za nezbytné speciální vzdělávání v oblasti AI

Dle průzkumu zpracovaného edukační platformou Logiscool celkem 78 % respondentů považuje za nezbytné speciální vzdělání v této oblasti, protože stávající školské programy jsou nedostačující. Pouze 9 % rodičů věří, že školy poskytují dostatečné vzdělání v oblasti AI.

Celkem 77 % respondentů vnímá AI jako pomocnou technologii v různých aspektech života, se kterou je potřeba se naučit pracovat a více než polovina rodičů, konkrétně 54 %, považuje schopnost ovládat umělou inteligenci za klíčovou pro budoucnost dítěte. Naopak 22 % považuje její rychlý rozvoj za děsivý a nekontrolovatelný.

Jak rodiče a jejich děti používají AI dnes?

76 % rodičů, kteří na otázky odpovídali, dokonce již umělou inteligenci používá, z toho 29 % denně, 16 % jednou za 2 až 4 dny a 28 % jednou týdně. Téměř tři čtvrtiny (73 %) respondentů tedy využívá AI více než jednou týdně. Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že celkem 53 % dětí ve věku 7-14 let současné době využívá AI alespoň jednou týdně.

Důležité dovednosti pro využití AI

Na otázku týkající se důležitosti různých dovedností pro efektivní, odpovědné a etické využívání umělé inteligence, rodiče označili logické a kritické (97 %) myšlení jako nejvýznamnější. Další důležité dovednosti zahrnují schopnost řešit problémy (95 %), kreativitu (72 %) a soustředění (66 %). Tyto dovednosti byly současně identifikovány rodiči jako ty, které u dětí podporuje právě výuka programování, na kterou se Logiscool specializuje.

Výzkum provedený mezi rodiči edukační platformy Logiscool ukázal, že rodiče si velmi váží přínosů umělé inteligence ve svém životě a životě svých dětí. Nicméně, vzdělání v oblasti IT a umělé inteligence považují v současné době za nedostatečné, a to i přesto, že se AI čím dál více stává součástí našich životů a práce s ní bude velmi pravděpodobně nevyhnutelná.

Monitora se mění na Mediaboard. Své komplexní služby nabídne i v zahraničí 

Společnost Monitora Media, která nabízí komplexní služby na poli monitoringu médií a sociálních sítí, se mění na Mediaboard. Se změnou názvu přichází i posun ke komplexní all-in-one media intelligence službě, která kromě mediálního monitoringu nově nabídne i publikační platformu pro komunikaci s novináři. Mediaboard chce v letošním roce dále posilovat na zahraničních trzích, kde má ambice se do 5 let zařadit do světové pětky společností poskytujících tyto služby. 

Mediaboard, dřívější Monitora, vstoupil na český trh v roce 2015 pod křídly společnosti Imper jako online služba na monitoring médií dle klíčových slov. Během několika let se vyvinul v komplexní nástroj, který se od media monitoringu přesunul k media intelligence. To odráží i samotný rebranding, který chce pod novým názvem nabídnout klientům all-in-one služby zaměřené na PR a budování značky.

„Už dávno jsme přerostli ‚škatulku‘ mediálního monitoringu. Změna názvu reflektuje komplexnost našich služeb, které nově zahrnují i nástroje pro budování brandu a správu PR,“ dodává Tomáš Berger, CEO Mediaboardu. 

Posílení zahraničních aktivit

S rebrandingem se pojí i posílení zahraničních aktivit Mediaboardu. Společnost, která se letos stala jedničkou na českém trhu, již nyní pokrývá monitoring médií ve více než 100 zemích a její služby mezinárodně využívají značky jako IKEA, Rohlík nebo BMW. Během následujících let se chce Mediaboard dostat do světové špičky společností, které nabízejí media intelligence služby.

„Mám radost, že se nám v loňském roce podařilo stát se českou jedničkou, ale naším hlavním cílem vždy bylo prosadit se v zahraničí. Pevně věřím, že díky komplexnosti a kvalitě našich služeb není otázkou jestli, ale kdy se staneme jedním z pěti největších poskytovatelů media intelligence na světě. S Mediaboardem chceme do PR přinést nástroje, které umožní efektivní plánování, jaké známe z marketingu. Na trhu roste poptávka po jednotné platformě, která bude komunikaci nejen monitorovat, ale také měřit, analyzovat a cílit,“ doplňuje Tomáš Berger, CEO Mediaboardu.

Publikační platforma pro komplexní PR

Jedním z pilířů all-in-one služeb Mediaboardu by se měla stát nová publikační platforma. Tento komplexní nástroj firmám umožní lépe komunikovat s veřejností, klienty či médii. Platforma se skládá ze tří částí – newsroomu, který slouží ke správě obsahu a tvorbě tiskových zpráv, CRM, kde lze udržovat přehledně kontakty na novináře a sdílet informace v rámci týmu, a také e-mailingu, jenž umožní jednoduše rozesílat tiskové zprávy a měřit jejich open rate a dosah.

Mediaboard dlouhodobě nabízí svým klientům přehlednější analytiku a dashboardy, než jakými disponuje většina zahraničních nástrojů. S novinkou v podobě publikační platformy přichází i komplexnost, kdy jeden nástroj spojuje monitoring, analýzy, medialist, newsroom, e-mailing i CRM. Značky budou moci využít i celou řadu nových funkcí v rámci real-time monitoringu médií či sociálních sítí.

Monitora Media je česká technologická společnost, která vznikla v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Monitora se v posledních dvou letech umístila mezi padesáti nejrychleji rostoucími technologickými firmami ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50. Nabízí široké portfolio komplexních monitorovacích a analytických služeb, které neustále rozšiřuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňují komplexní analýzy výstupů, e-mailové reporty, přehledné statistiky i monitoring sociálních sítí. Služeb Monitora Media využívá řada významných společností, mezi něž patří Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlík.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika i mnoho dalších firem, které chtějí efektivně komunikovat a vnímat informace v širším kontextu.

Air Bank ulehčí podnikatelům administrativu. S jednoduchou fakturací přímo v aplikaci My Air zdarma zvládnou vše, co podle průzkumů potřebují

Vystavování faktur, hlídání jejich proplacení a upomínání dlužníků, ale třeba i přípravu podkladů pro daňové přiznání – právě tyto úkony hodnotí podnikatelé podle průzkumu IPSOS pro Air Bank jako jedny z nejvíce obtěžujících. Sami by v ideálním případě uvítali systém fakturace propojený přímo s bankovním účtem, který dokáže požadované údaje automaticky vyplnit, umožní rychlý přehled o stavu všech faktur a zároveň poskytne veškeré funkce zcela zdarma. Právě takové řešení nově poskytuje Air Bank přímo ve svém mobilním bankovnictví. Administrativu spojenou s fakturací tak usnadní nejen klientům z řad zkušených podnikatelů, ale zejména těm začínajícím, kterých podle dat z registru ARES za posledních 10 let přibývá nejvíce vždy na začátku roku a potom právě během září.

„Bezmála polovina oslovených podnikatelů stále vystavuje faktury ve wordu nebo excelu. Každou fakturu tak musejí sami od začátku do konce vyplnit, uložit do pevného formátu pro odeslání odběrateli, sledovat v přehledu plateb její proplacení a případně po uplynutí termínu její splatnosti ještě pro dlužníka připravit upomínku. Na trhu sice existují služby, které dokážou část těchto úkonů vyřešit, ale řada zmiňovaných funkcionalit je v těchto službách placená. Naši klienti budou moci využívat tuto službu přímo u nás v aplikaci zdarma a zároveň zde vyřeší většinu běžných potřeb, jako je například spárování s platbou nebo upozornění na fakturu po splatnosti, které obvykle bývají placené,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank.

Největší otrava? Podklady pro daňové přiznání

Podnikatele podle výsledků aktuálního průzkumu IPSOS pro Air Bank z jejich běžné agendy vůbec nejvíce obtěžuje příprava podkladů pro podání daňového přiznání (v 58 % případů), která spočívá mimo jiné v evidenci všech plateb, které na účet podnikatele v daném roce skutečně dorazily. Právě takový přehled zvládne fakturace od Air Bank jednoduše vygenerovat. Stejně tak poskytuje kompletní přehled o stavu veškerých faktur a upozorní na uplynutí termínů splatnosti, jejichž hlídání obtěžuje 42 % dotázaných podnikatelů. Téměř třetině respondentů (32 %) také vadí už jen samotné vystavování a odesílání faktur. Fakturace v aplikaci My Air proto umožňuje vyplňovat faktury stejně jednoduše jako běžné platební příkazy a připravit je ve formátu PDF rovnou k odeslání zákazníkovi způsobem, na který je podnikatel zvyklý, tedy například e-mailem.

„Pokud jde o administrativu týkající se fakturace, z vyjádření respondentů našeho průzkumu vyplynulo hned několik aspektů, které podnikatelům velmi vadí. Jedním z nejčastěji zmiňovaných je množství času, které jim fakturace zabírá. Ať už kvůli ručnímu vystavování faktur, jejich tisku a evidenci, anebo hlídání jejich proplacení, které často řeší každodenní kontrolou svého účtu a přijatých plateb v online bankovnictví. Dalším stresujícím faktorem jsou pro některé podnikatele složité zákonné požadavky spojené s fakturací. 60 % podnikatelů si totiž není jisto, co všechno má být na faktuře uvedeno. Někteří se tak obávají chyb a následných problémů při ručním vystavování faktur a jejich pozdějších úpravách. Část podnikatelů se proto rozhlíží po možnostech a programech, které by jim práci s fakturami usnadnily, vadí jim ale náklady spojené s jejich pořízením,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu Air Bank.

Fakturace od Air Bank na míru potřebám podnikatelů

Air Bank svým klientům prostřednictvím jednoduché fakturace propojené s jejich účtem v mobilním bankovnictví poskytne veškeré funkcionality, které podle aktuálního šetření od ideálního systému fakturace očekávají. Pro respondenty je dle výsledků průzkumu vůbec nejdůležitější automatické vyplňování vlastních údajů, vygenerování faktur v pevném formátu PDF nebo rychlé a jednoduché vyplnění údajů odběratele na připravované faktuře. Pro podnikatele je tak v rámci fakturace nejdůležitější následující desatero:

  • automatické vyplnění vlastních údajů (69 %)
  • vygenerování faktury v PDF (67 %)
  • rychlé a jednoduché vyplnění údajů odběratele (65 %)
  • možnost odeslat fakturu obvyklým způsobem (59 %)
  • přehled o stavu všech faktur s možností filtrování (57 %)
  • veškeré funkce online fakturace zdarma (55 %)
  • automatické generování QR kódu na fakturu (55 %)
  • možnost volby způsobu úhrady faktury (52 %)
  • snadný výběr odběratele z fakturační historie (51 %)
  • snadné sledování platebního styku se zákazníky (46 %)

Vedle deseti nejčastěji poptávaných funkcí mobilní aplikace My Air klienty upozorní také na neuhrazené faktury po splatnosti, umožní jim faktury jednoduše duplikovat nebo automaticky předvyplní zprávu pro odběratele. Jednoduchou fakturaci Air Bank mohou zdarma využít všichni klienti banky s podnikatelským účtem vedeným v českých korunách.

Průzkum pro Air Bank realizovala v září 2023 výzkumná agentura IPSOS prostřednictvím online dotazování na reprezentativním vzorku 525 podnikatelů. 

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu pro půjčování a investování Zonky. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

RAZER BLACKSHARK V2 HYPERSPEED: ULTRALEHKÝ, VYSOCE VÝKONNÝ A PŘIPRAVENÝ PRO PROFESIONÁLY

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, dnes představila nejnovější přírůstek do své oceňované řady náhlavních souprav BlackShark: Razer BlackShark V2 HyperSpeed. Tato bezdrátová, ultralehká esportovní náhlavní souprava zvyšuje standard a poskytuje nepřetržitý komfort a mimořádný výkon pro maratónské herní seance.

Velký výkon v ultralehkém provedení

BlackShark V2 HyperSpeed váží pouhých 280g a je tak nejlehčí bezdrátovou náhlavní soupravou BlackShark na světě. Díky optimalizovanému snížení hmotnosti a vylepšené upínací síle vytváří tato náhlavní souprava dokonalé těsnění pro soustředěné hraní. Nová náhlavní souprava je také vybavena prodyšnou hybridní tkaninou a plyšovými polštářky z koženkové paměťové pěny, které nabízejí bezkonkurenční pohodlí, jež vydrží po celou dobu delších herních seancí. Pohodlí je základem hry.

Křišťálově čistá týmová komunikace se superširokopásmovým mikrofonem Razer™ HyperClear

Základem soutěže je týmová komunikace. Vstupte do Superširokopásmového mikrofonu HyperClear, který jste poprvé slyšeli na oceňovaném modelu BlackShark V2 Pro 2023. Tento ohebný mikrofon nové generace zachycuje tak neuvěřitelné detaily, že každý výstřel zní čistě, bohatě a přirozeně, což je nesrovnatelné s jinými současnými bezdrátovými náhlavními soupravami. Díky kvalitě hlasu ve vysokém rozlišení na profesionální úrovni nikdy neznělo strategické plánování a realizace plánů s vaším týmem lépe. Tyto faktory staví mikrofon HyperClear Super Wideband Mic na zenit všech bezdrátových náhlavních mikrofonů – zůstává bezkonkurenční vůči konkurenci. Díky zachování odkazu patentovaných 50mm měničů Razer™ TriForce Titanium Drivers, známých svou vynikající kvalitou zvuku, umožňuje BlackShark V2 HyperSpeed hráčům jasně slyšet zvukové pokyny.

Robustní bezdrátová technologie Razer™ HyperSpeed a ohromující výdrž baterie 70 hodin

Myš BlackShark V2 HyperSpeed je vybavena špičkovou bezdrátovou technologií Razer HyperSpeed, která zajišťuje maximální odezvu a spolehlivé připojení.  Prodloužená konstrukce kabelu minimalizuje elektronické rušení a tlačítko Razer SmartSwitch umožňuje plynulý přechod mezi PC a mobilními zařízeními, takže přepínání mezi 2,4GHz a Bluetooth připojením je snadné jediným stisknutím tlačítka. Díky působivé 70hodinové výdrži baterie na jedno nabití se hráči mohou soustředit na soupeření, aniž by museli neustále kontrolovat stav baterie. Když je potřeba baterii doplnit, je nabíjecí kabel typu C umístěn i pro přenos zvuku – umožňuje tak drátové použití, kdykoli je to výhodné nebo potřebné.

Další informace o Razer BlackShark V2 HyperSpeed najdete na Razer.com.

CENA & DOSTUPNOST

Razer BlackShark V2 HyperSpeed
$129.99 USD / €149.99 MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 7. září 2023

Audio systém pro muzikanty, karaoke, firemní akce i velké party: Bose S1 Pro+ je mnohem víc než Bluetooth reproduktor

Bose představuje na našem trhu přenosný, ze sítě nebo bateriemi napájený systém Bose S1 Pro+ určený pro ozvučení malých koncertů, velkých party, firemních akcí či DJ vystoupení pro až 50 osob. Kromě samotného zesílení a reprodukce zvuku ve špičkové kvalitě při všech úrovních hlasitosti nabízí PA systém S1 Pro+ funkce mixážního pultu pro až 3 vstupy včetně možného zapojení až dvou mikrofonů nebo hudebních nástrojů. Kromě toho má vestavěné přijímače pro až dva bezdrátové mikrofony nebo nástroje a rozhraní Bluetooth. Pro ideální pokrytí celého prostoru před reproduktorem využívá prvky systému označovaného jako „line array“ využívaného v zařízeních určených pro ozvučení velkých koncertů. 

Kolikrát jste si už řekli, že daná událost by si zasloužila opravdu kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení, které žádný běžně prodávaný reproduktor nedokáže zajistit? Nebo vám na prezentaci chyběla možnost zesílení hlasu s pomocí mikrofonu, případně vhodně smísit zvuk z mikrofonu, hudebního nástroje a připojeného zdroje hudby? Všechno to a mnohem víc nabízí nový PA systém Bose S1 Pro+, zásadně vylepšený nástupce populárního Bose S1 Pro s nově řešeným propracovaným mixpultem a možností jeho vzdáleného ovládání, elegantně řešeným bezdrátovým připojením mikrofonů a hudebních nástrojů, výstupem do počítače pro livestream či nahrávání zvuku, možností dobíjení mobilních zařízení a řadou dalších praktických vlastností.

PA systém – mnohem víc než bezdrátový party reproduktor

Bose S1 Pro+ nejde z pohledu vlastností ani hlasitosti srovnávat se sebevýkonnějším přenosným Bluetooth reproduktorem. PA systém je zkratka pocházející z anglického výrazu „public address system“ a označuje zařízení určená pro veřejné ozvučení. Tento název je používán pro systémy zajišťující reprodukci zvuku na velkých koncertech a dalších veřejných akcích. Bose S1 Pro+ je kompaktní PA systém nabízející v jednom přenosném zařízení vše, co je třeba pro vysoce kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení akcí či koncertů až pro přibližně 50 osob.

Bose S1 Pro+ obsahuje celkem 3 vstupy a sofistikovaný mixpult snadno ovládaný buď přímo na přístroji nebo bezdrátově pomocí aplikace Bose Music. Dva vstupy jsou osazeny kombinovaným mono konektorem XLR/mono / jack 6,3 mm a je do nich možné zapojit dynamický mikrofon, kytaru či jiný hudební nástroj nebo vstup linkové úrovně z jiného zařízení (například z druhé Bose S1 Pro). Třetí vstup lze využít buď pro připojení telefonu, počítače nebo jiného zdroje hudby buď prostřednictvím tradičního sluchátkového 3,5 mm stereo konektoru nebo bezdrátově pomocí Bluetooth.

Zvuk jako na koncertě

Samotný zvuk PA systému Bose S1 Pro+ vytváří jeden výkonný basový reproduktor o průměru 6“ se třemi výškovými měniči umístěnými pod sebou a různě natočenými tak, aby vytvořily systém „line array“. Díky tomu pokrývá S1 Pro+ plnohodnotným zvukem široký prostor v úhlu až 120° v horizontální a 40°ve vertikální rovině a zvuk slyší optimálně všichni posluchači před reproduktorem. Důmyslně řešená konstrukce nabízí pro různé situace čtyři odlišné možnosti umístění – lze ho postavit rovně na stůl, nakloněný na zem s tím, že zvuk vyzařuje šikmo vzhůru, na tyč reproduktorového stojanu nebo také naležato (vhodné například při využití jako odposlechu během živého vystoupení, zvuk z něj lze vyvést přes XLR výstup do dalšího ozvučovacího systému). Dostupný výkon a soustava reproduktorů umožňuje dosáhnout velmi vysokého akustického tlaku až 103 dB s tím, že přibližně 8 metrů od PA systému udržuje hladinu až na 85 dB, což pro představu odpovídá hlasitosti vyšší, než jakou produkuje nákladní automobil.

Mixpult s ekvalizérem i reverbem pro každý kanál samostatně a další možnosti

Pro využití při hudebních vystoupeních, karaoke či DJ party nebo ozvučení například firemních akcí je k dispozici velmi praktická možnost vzdáleně mixovat zvuk z jednotlivých vstupů pomocí mobilní aplikace určené pro iOS či Android. Pro každý kanál samostatně lze nastavovat charakter zvuku pomocí dvoupásmového ekvalizéru a plynule nastavitelného reverbu (laicky řečeno ozvěny), případně také rychle ztlumit libovolný vstup (mute). Díky tomu nabízí Bose S1 Pro+ muzikantům nebo podnikům při pořádání karaoke večerů skutečně velké možnosti ovládání a nastavení.

Mixpult je navíc vybaven funkcemi ToneMatch, ze kterých těží větší PA systémy Bose. Nabízí rozšířené možnosti ekvalizace, z výroby doporučené nastavení pro konkrétní mikrofony a hudební nástroje světových značek a velmi praktickou možnost uložení všech zvukových nastavení pro různá prostředí a použité zdroje zvuku přímo do aplikace. Díky tomu je pak možné při opakované reprodukci v daném místě okamžitě vyvolat již ověřené nastavení jedním kliknutím.

11 hodin bez připojení do elektřiny

Bose S1 Pro+ vychází vstříc i buskerům (pouličním umělcům) a pořadatelům venkovních akcí. PA systém je totiž osazený velmi výkonnou dobíjecí baterií, která umožňuje jeho provoz při využití vysoké hladiny hlasitosti až po dobu 11 hodin.

Elegantně vyřešené bezdrátové připojení mikrofonu či hudebního nástroje

Mikrofony a hudební nástroje lze propojit se zesilovači buď kabelem nebo bezdrátově. Motající se kabely jsou pro muzikanty při živém vystoupení jedním z nejvíce obtěžujících prvků. Bose S1 Pro+ má kromě konektorů pro kabelové připojení vestavěny dva přijímače pro bezdrátové připojení mikrofonů nebo hudebních nástrojů a zároveň obsahuje sloty pro uložení vysílačů přímo do přístroje. Samostatně je možné zakoupit odpovídající vysílače s konektorem XLR nebo jack 6,3 mm. Každý z nich pak zajistí na jedno nabití bezdrátový přenos do PA systému až po dobu 4 hodin. Dobíjení je řešeno centrálně přímo v Bose S1 Pro+.

Livestream, nahrávání zvuku přímo do počítače a dobíjení dalších zařízení

Bose S1 Pro+ je také osazen dvěma konektory USB. Ty umožňují jednak napájet a dobíjet externí přístroje, jako například telefon, tablet nebo některá efektová zařízení, a také připojit PA systém přímo k počítači. V takovém případě je možné využit speciální režim a s využitím vestavěného AD převodníku posílat výsledný mix prvních dvou kanálů v digitální podobě do počítače pro livestream nebo nahrávání zvuku pomocí specializovaného softwaru. V tomto režimu je třetí kanál mixu využit pro úpravu hlasitosti PA samotného systému bez ovlivnění hlasitosti mixu v počítači. Režim Live Stream zůstává aktivní do jeho deaktivace nebo vypnutí systému.

PA systém Bose S1 Pro+ je na našem trhu k dostání u distributora BaSys CS a vybraných prodejců, jeho koncová doporučená cena je 19 990 Kč. Samostatně prodávané bezdrátové vysílače s XLR portem pro mikrofony a konektorem Jack 6,3 mm pro kytary nebo jiné hudební nástroje jsou v prodeji za 4 690 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Testování webových aplikací pomocí autonomních botů. Nation 1 investuje 300 tisíc eur do startupu Wopee

Investicí v hodnotě 300 tisíc eur, v přepočtu více než sedm milionů korun, podpořil český venture kapitálový fond Nation 1 technologický startup Wopee. Ten se svým autonomním botem přináší inovace do automatizace testování webových aplikací. Všem, kteří ho využívají, dokáže ušetřit 20–30 % nákladů, které by jinak na testování museli vynaložit. Pro čtyřčlenný tým je toto jeho první investice. Nové prostředky plánuje Wopee využít pro další škálování, zejména pak na samoobslužnost produktu a akvizici platících klientů.

Investicí v hodnotě 300 tisíc eur podpořil český venture kapitálový fond Nation 1 projekt Wopee Marcela Veselky, který nasazením plně autonomního bota nabízí firmám pomoc s testováním webových aplikací.

„Běžně se webové aplikace testují manuálně – testeři je procházejí a zkoušejí všechny funkce. To je však časově velmi náročné a zdlouhavé. Tradiční automatizace tuto práci do jisté míry usnadňuje, ale je třeba naprogramovat script a udržovat ho. S naším botem v tomto směru přinášíme autonomní přístup. Bot je schopen vygenerovat si vlastní scénáře a adaptovat se na každou webovou aplikaci, na kterou je nasazen. Při testování z každé interakce pořizuje screenshot, jenž je součástí reportu, který následně testeři analyzují,“ komentuje Marcel Veselka, zakladatel a CEO Wopee.

Úspora prostředků díky automatizaci

Testovací bot, kterého Wopee vyvíjí od roku 2022 pomocí pokročilých algoritmů umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML), dokáže společnostem ušetřit 20–30 % nákladů, které dnes vynakládají na testování webových aplikací. Bot je plně autonomní a hned po nasazení na webovou aplikaci si sám začne vytvářet testovací scénáře, jimiž se pak řídí a produkty ověřuje.

„Oceňujeme vizi, kterou tým Wopee má a s níž se jejich produkt může rozšířit mezi řadu firem. Ty tak například zejména ve svých začátcích ušetří cenné prostředky, které mohou věnovat jiným aspektům svého růstu. A právě tato inovace a úspora prostředků, které bot Wopee přináší na trh, nás přesvědčily k podpoře projektu,“ komentuje investici Marek Moravec, managing partner fondu Nation 1.

Bot od Wopee, který dnes využívá například společnost Livesport, pracuje na principu vizuální analýzy. Ze všech kroků, jež během svého testování podnikne, pořizuje snímky obrazovky, které následně testeři procházejí. Odpadne jim tak potřeba vše procházet manuálně, přičemž mají k dispozici report z běhu testů, připravený k analýze.

Samoobslužnost pro tisíce zákazníků

Investici od fondu Nation 1 získalo Wopee po úvodních fázích testování a validace produktu. Nové prostředky proto využije na další škálování společnosti, pro které si jako první vytyčilo posun k samoobslužnosti produktu. Díky tomu se jeho řešení stane nezávislé na kapacitách týmu, čímž bude moci jeho bot pomáhat s testováním tisícům uživatelů, na něž Wopee cílí.

„Máme za sebou fázi testování a validace s prvními zákazníky, kteří nám potvrdili poptávku po našem testovacím řešení. Dnes však péči o klienty věnujeme citelné množství svých kapacit, což právě samoobsluhou plánujeme vyřešit. Díky tomu bude náš bot klientům k dispozici na kliknutí, čímž se nám uvolní ruce pro další růst,“ rozvádí Veselka.

Startup Wopee založil v únoru letošního roku Marcel Veselka, který dvacet let působí v oboru IT a testování. Jeho záměrem bylo přinést inovativní a efektivní řešení v oblasti autonomního testingu webových aplikací pomocí vizuálního testování. Čtyřčlenný tým vedle Veselky dotváří Ondřej Winter na pozici CTO, Jan Beránek jako CXO a Olena Nahorna v roli frontend vývojářky.

O Nation 1

Nation 1 je jedním z nejaktivnějších českých fondů rizikového kapitálu, který se zaměřuje na pre-seed a seed kola investic do startupů. Portfolio fondu dnes zahrnuje celkem 30 společností s globálním dosahem, například Snuggs, Hedepy, Ydistri, GoodAccess, Daytrip a další.

Den recyklace baterií: Baterie jako nenápadný zabiják i zdroj cenných surovin

Přemýšleli jste někdy o tom, kam mizí všechny vysloužilé tužkové baterie? Pokud bychom seřadili všechny jednorázové baterie, které jen Američané za rok vyhodí, obkroužily by Zemi šestkrát. A to nemluvíme o akumulátorech, které se nacházejí v mobilních telefonech, tabletech, noteboocích a dalších přístrojích. Jediným správným řešením je tak šetrná a ekologická recyklace všech použitých baterií a akumulátorů. Proto si 9. září připomínáme Evropský den recyklace baterií.

Baterie jako nenápadný zabiják

Baterie jsou chápány jako malé a užitečné zdroje energie, které uvádějí do chodu naše přístroje. Ale pokud je správně nezlikvidujeme, mohou škodit životnímu prostředí i člověku. Obsahují totiž směs škodlivin, jako jsou kyseliny, alkalické látky či těžké kovy a elektrolyty, které mohou představovat vážné riziko, pokud se dostanou na skládky. „Baterie jsou takový vlk v rouše beránčím. Přestože jsou nezbytným a užitečným pomocníkem, představují riziko pro naše zdraví. Obsahují totiž chemikálie a těžké kovy, jako jsou olovo, rtuť a kadmium. Při nesprávné likvidaci mohou tyto chemikálie uniknout a kontaminovat půdu a vodní zdroje a mohou tak mít neblahé účinky na lidské zdraví,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel obchodu BatteryShop.cz, který nabízí široký sortiment akumulátorů do mobilních telefonů, notebooků a dalších zařízení.

Zmíněné kadmium je například mimo jiné klasifikováno jako karcinogen a působí jako kumulativní jed, jenž se hromadí primárně v játrech a ledvinách, které poškozuje. Projevem chronické otravy kadmiem je též nebezpečná osteoporóza a pojí se s ní zvýšené riziko srdečních a cévních onemocnění. Obdobně nebezpečné je olovo, které se ukládá v kostech a krvi, způsobuje anémii, poškození ledvin či poruchy centrálního nervového systému. Obzvláště nebezpečná je dlouhodobá expozice olovu pro ty nejmenší – u dětí se vlivem jeho hromadění v krvi mohou objevit poruchy duševního vývoje. UNICEF ostatně již v roce 2022 v jednom ze svých reportů varoval, že až 800 milionů dětí po celém světě má v krvi zvýšenou hladinu olova, přičemž mezi hlavními viníky figuruje nevhodné nakládání s olověnými bateriemi.

Ekologické i ekonomické řešení

Recyklace baterií není jen otázkou ekologie, ale má i ekonomické hledisko. Materiály získané ze starých baterií lze totiž použít při výrobě nových. Tím se snižuje spotřeba surovin a šetří se přírodní zdroje, a tedy i celková uhlíková stopa spojená s výrobou baterií. Pro průmyslová odvětví, která jsou na bateriích silně závislá, to znamená nejen ekologičtější provozní proces, ale i úsporu nákladů. Právě recyklace baterií a akumulátorů je perfektní ukázkou efektivní cirkulární ekonomiky. Protože pokud není baterie odevzdána k recyklaci, zbytečně ztrácíme cenné materiály, jako je lithium, kobalt a nikl, což znamená vyhazování peněz.

Mimořádné pozornosti se tudíž v současné době těší oblast recyklace lithiových baterií. Poptávka po lithiu ve světě aktuálně převyšuje nabídku a zájem o lithium, především pro výrobu baterií do elektromobilů dle předpovědí dále poroste. Výtěžnost tohoto kovu z použitých akumulátorů je přitom několikanásobně vyšší než z nerostné suroviny.

Recyklace jako jediná správná cesta

Zajímá vás, jak se podílet na šetrné likvidaci baterií? Začněte tím, že zjistíte, kde se ve vašem okolí nacházejí místa zpětného odběru baterií, protože ty rozhodně nepatří do běžného koše s komunálním odpadem. Kontejnery, které jsou určené přímo k odevzdání vysloužilých baterií a akumulátorů, najdete na běžně dostupných místech, jako jsou úřady, školy či obchody. „Češi mají opravdu pestré možnosti, kam vyřazené baterie a akumulátory odevzdat. Nicméně je zapotřebí zvýšit míru informovanosti a motivace každého z nás, abychom si práci neulehčovali a baterie nevyhazovali  do běžného odpadu. Opravdu pomůže odpovědný přístup každého,“ zdůrazňuje Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice. Češi během loňského roku odevzdali do REMA Battery přes 600 tun vysloužilých baterií a akumulátorů. Pro zajímavost: energie z tohoto množství by pokryla měsíční spotřebu až 1 000 českých domácností.

Den recyklace baterií není jen dnem osvěty, ale i výzvou k akci. Každý z nás, od běžných spotřebitelů až po velké korporace, může sehrát svou roli. Recyklací baterií nejen šetříme přírodní zdroje, ale také chráníme naši planetu a své zdraví před nebezpečným odpadem. Je nejvyšší čas, abychom recyklaci baterií vzali vážně a učinili z ní součást našeho udržitelného života. Až se příště budete chystat vyhodit vybitou baterii do popelnice, zamyslete se znovu a připomeňte si následujících 5 faktů k recyklaci baterií.

  1. Při recyklaci baterií je možné většinou znovu vyžít více než 95 % jejich součástí.
  2. Recyklace baterií není novodobým fenoménem. Baterie se recyklují již od 19. století.
  3. Recyklací jediné baterie lze ušetřit tolik energie, že by stačila na napájení digitálního budíku po dobu 8 měsíců.
  4. Množství kobaltu, který získáme ze všech recyklovaných baterií za rok, stačí na výrobu přibližně 700 000 baterií pro chytré telefony.
  5. Většina komponentů baterie se v přírodě nerozloží ani za 1000 let. To je sám o sobě velký důvod k recyklaci!

O e-shopu BatteryShop.cz:

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnujeme se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

O společnosti REMA Battery:

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými bateriemi a akumulátory. Od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů. Podrobné informace najdete na adrese www.remabattery.cz.

Exit mobile version