Zážitek jako z Apple Storu míří také do Brna. iSTYLE otevírá první Apple Premium Partner prodejnu na Moravě

iSTYLE na Moravu přináší vůbec první prodejnu s nejvyšším možným statutem Apple Premium Partner. Nový prémiový showroom v brněnské Galerii Vaňkovka se vyznačuje nejen špičkovým designem navrženým přímo Applem, ale i nadstandardními zákaznickými službami. iSTYLE ho otevírá v prostoru původní provozovny, jež je po pražském Chodově dlouhodobě druhou nejvytíženější prodejnou iSTYLE ze všech deseti českých poboček. Na moravské fanoušky značky Apple čeká v den otevření řada bezkonkurenčních slev a budou si moci odnést např. MacBook Air M1 za cenu 19 990 Kč, MacBook Air M2 za 29 990 Kč nebo iPhone 14 Pro za 27 490 Kč.

Nová prodejna s nejvyšším možným statusem Apple Premium Partner je vůbec první v rámci celé Moravy a iSTYLE jejím otevřením navazuje na úspěšný start prvních dvou Apple Premium Partner prodejen v pražských obchodních centrech Chodov a Palladium. Společnost iSTYLE, která je největším partnerem Apple ve střední Evropě, tak otevírá svou již třetí prémiovou partnerskou prodejnu, která českým zákazníkům přináší nákupní zážitek blížící se nákupu v ikonickém Apple Storu.

„Dosavadní reakce zákazníků na naše Apple Premium Partner prodejny jsou velmi pozitivní, což lze doložit i čísly. Prodejna na Chodově od své přestavby na nový koncept eviduje meziroční nárůst obratu o téměř 40 %. Návštěvnost prodejny pak vyrostla dokonce o více než 80 %. Jsme moc rádi, že můžeme tento koncept jako první přinést také do Brna, kde byla naše prodejna vždy jednou z nejúspěšnějších v republice a její povýšení na novou úroveň je tedy logickým krokem,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE.

Nová prodejna v brněnské Galerii Vaňkovka zaujímá plochu 150 metrů čtverečních a zákazníkům přináší zcela nový design i nové standardy a služby nejvyšší úrovně. Na návštěvníky prodejny čeká rozsáhlý Apple showroom s produkty k vyzkoušení, profesionálně vyškolený personál, expresní autorizovaný servis Apple produktů i B2B koutek se specialisty zaměřenými na potřeby podnikatelů i malých a středních firem. Přímo v prodejně budou probíhat také školení a otevřené workshopy pro veřejnost.

V den otevření je pro zákazníky připravena řada mimořádných slev, které zahrnou např. MacBook Air s rychlým procesorem M1 za 19 990 Kč, tedy za vůbec nejnižší cenu v historii, nejnovější MacBook Air M2 za 29 990 Kč, iPhone 14 Pro s pamětí 128 GB za 27 490 Kč, 15% slevu na Apple Watch Ultra, 10% slevu na počítače i příslušenství Apple a 15% slevu na produkty a příslušenství značky iSTYLE.

Pro iSTYLE je nová Apple Premium Partner prodejna v Galerii Vaňkovka dalším krokem v naplňování strategie, v rámci níž chce do konce roku 2023 otevřít 90 % svých prodejen se statusem APP. Firma zároveň chystá otevření nových prodejen v budově Zahy Hadid v novém komplexu Masaryčka a rovněž v OC Šestka. Aktuálně společnost v Česku disponuje sítí 10 prodejen – v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústní nad Labem.

Máte problémy s krevním tlakem? Chytré hodinky od Huawei plnohodnotně nahradí tlakoměr

S hypertenzí, neboli vysokým krevní tlakem, se léčí jeden z osmi dospělých. Dle Světové zdravotnické organizace se s touto nemocí potýká celkem 1,28 miliardy lidí na celém světě a dá se říct, že se jedná o civilizační chorobu 21. století. Obzvláště důležitý je pro lidi s hypertenzí tzv. self-monitoring, tedy pravidelné měření krevního tlaku. Nosit s sebou každý den tlakoměr je však dost nepraktické. Moderní technologie jdou ale neustále kupředu a mají výborné řešení: chytré hodinky, které mohou z hlediska přesnosti měření nahradit klasický tlakoměr. Řeč je o modelu Huawei Watch D, který teprve nedávno dorazil na český trh.  

Zapomeňte na tlakoměr, stačí vám chytré hodinky

Hodinky Huawei Watch D představují šikovného pomocníka v péči o zdraví. Pohodlně a jednoduše dokáží změřit krevní tlak, podobně jako klasický tlakoměr. Jedná se o jediný model svého druhu, který k měření využívá unikátní technologii namísto senzorů. Díky speciálnímu řemínku, ergonomicky tvarovaného vzduchovému polštářku a motýlkové sponě, které jsou navrženy tak, aby zůstaly stabilní během nafukování, zásadně zvyšují přesnost měření krevního tlaku. Snímač tlaku s vysokým rozlišením je tak přesný, že odchylka činí pouhé ±3 mmHg. To umožňuje měřit krevní tlak kdykoli, kdekoli a s maximální přesností. Jsou tedy ideální pro ty, kteří potřebují mít přehled o svém zdravotním stavu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. 

Funkce šité na míru

Hodinky Huawei Watch D nabízí i další důležité funkce, jako je monitoring EKG nebo měření hladiny stresu. To potěší všechny uživatele, kteří se léčí se srdeční chorobou ale i ty, co o své zdraví aktivně dbají. Stres je měřen po celou dobu nošení hodinek na zápěstí a následně je vyhodnocován v praktickém datovém grafu. Uživatel tak má přehled o tom, kdy se jeho hladina stresu zvýšila a kdy naopak snížila. Ne méně užitečná je také funkce měření EKG, která funguje opravdu jednoduše – stačí podržet prst na spodním tlačítku hodinek po dobu 30 sekund ve správné poloze. Snadno tak zjistíte, zda máte pravidelný nebo nepravidelný srdeční rytmus. Po dokončení měření najdete kardiograf spolu s údaji v aplikaci Zdraví (Huawei Health), kterou si můžete nainstalovat do jakéhokoli chytrého telefonu.

Vše přehledně na jednom místě

Své výsledky můžete jednoduše zkontrolovat v aplikaci Huawei Health, kam se ukládají všechna data naměřená z hodinek. Výhodou je, že aplikace obsahuje také kardiografy z měření EKG. Všechna data tak budete mít k dispozici na jednom místě, a to z jednotlivých měření v průběhu celého měsíce. Ty pak můžete ukázat svému lékaři a využít je i jako podklad pro další léčbu nebo pro posouzení vašeho zdravotního stavu.

Velkým plusem je samozřejmě možnost stažení aplikace a následného spárování s hodinkami. Ať už vlastníte chytrý telefon se systémem Android, iOS nebo Huawei, aplikace je dostupná pro všechny platformy. Stačí ji stáhnout, spárovat a můžete jednoduše začít svou cestu za lepším zdravím. Ostatně, hodinky Huawei Watch D byly navrženy právě za tímto účelem.

O Petal Search

Petal Search je mobilní vyhledávač s umělou inteligencí, který uživatelům Huawei usnadňuje vyhledávání. Umožňuje najít jejich oblíbené mobilní aplikace, zprávy, obrázky, videa, nákupy, místní služby, hotely a až 20 dalších kategorií. Ve srovnání s jinými vyhledávači má řadu inovativních funkcí a je průběžně aktualizován tak, aby uživatelům přinesl zážitek z vyhledávání. Vyhledávač Huawei splňuje obecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR), místní zákony a bezpečnostní standardy a má certifikát ePrivacySeal GDPR. Petal Search je předinstalován na každém novém smartphonu nebo tabletu Huawei a uživatelé si jej mohou také stáhnout z AppGallery nebo webu (www.petalsearch.com) z jakéhokoliv zařízení.

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

NVIDIA a Microsoft přinášejí Xbox PC hry na GeForce NOW

Společnosti NVIDIA a Microsoft tento týden oznámily desetiletou spolupráci na integraci her od PC Xbox Game Studios do knihovny podporovaných titulů GeForce NOW. Nebudou chybět ani hry od studií Bethesda, Mojang Studios a případně také od Activision, kde aktuálně probíhají jednání o akvizici společností Microsoft.

Členové služby GeForce NOW mají už nyní možnost streamovat více než 1 500 her na různých zařízeních. Díky spolupráci se společností Microsoft se tento početný seznam rozšíří o populární tituly a série včetně Halo, Elder Scrolls nebo Minecraftu. V plánu je také po případném dokončení akvizice společnosti Activision přidání podpory např. pro Call of Duty nebo Overwatch.

Práce na integraci Xbox PC her do GeForce NOW již probíhají, první jsou na řadě tituly od Xbox Game Studios, které jsou k dispozici v digitálních obchodech, jako jsou např. Steam a Epic Games Store. Zároveň bude brzy poprvé umožněno streamovat prostřednictvím GeForce NOW hry dostupné ve Windows Store. Další podrobnosti spolupráce se společností Microsoft přinesou další díly „GFN Thursday“.

GeForce NOW Ultimate i v Paříži a novinky v knihovně

Dalším městem, kde jsou dostupné nové RTX 4080 PODy zajišťující výkon pro členství Ultimate, je Paříž. Další upgradované lokality se i nadále budou zobrazovat na přehledné mapě.

Také tento týden přibývají do knihovny nové tituly. Na jejich seznam se můžete podívat níže:

Blog s více informacemi: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/02/23/geforce-now-thursday-feb-23/

Analýza: efektivita DDoS útoků na české firmy stoupá, i v lednu byla intenzita útoků nadprůměrně vysoká

Počet a zejména intenzita DDoS útoků na české firmy zůstaly i v lednu nadprůměrně vysoké, i když se celkové objemy oproti předcházejícím dvěma měsícům o něco snížily. Zároveň po několika měsících opět nejvíce útoků míří z Ruska. Výrazně pak roste efektivita útoků – jsou totiž zacílené přímo na aplikační vrstvu, která poskytuje koncovým uživatelům přístup k online službám. Útočníci napadající servery provozující služby či internetové stránky v posledních měsících také stále více hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků a prodlužují dobu jejich trvání. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

„V poslední době je vidět výrazný nárůst efektivity DDoS útoků. Postupně se přesouváme od síťových k aplikačním útoků, tedy od hrubé síly k efektivitě. I když tak při útocích klesá objem škodlivých dat v síti, tak jsou útoky intenzivnější, protože jsou lépe zacílené. Navíc stále platí trendy posledních měsíců – využívání méně obvyklých internetových protokolů, které nejsou tak dobře zabezpečené, a prodloužení doby trvání útoků. Ty obvykle trvají minuty, maximálně hodiny – nyní se ale objevují i extrémní útoky trvající několik dní v kuse,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Útoky zaměřené přímo na aplikační vrstvu umožňují útočníkům efektivně zvýšit jejich dopad a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Všechny nové trendy tak ukazují na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource v lednu dosáhl počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnoty 195. Nejvíce útoků bylo z Evropy, ta kralovala i žebříčku intenzity útoků. Z pohledu zemí bylo poprvé od října opět nejvíce útoků z Ruska, nejintenzivnější útoky pak směřovaly také z Ruska, které se na první příčku vrátilo po více než roce. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu pak v lednu oproti předchozímu měsíci poklesl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Společnost HP rozšiřuje své portfolio „tankových“ tiskáren Smart Tank o nový model

Společnost HP dnes představila novou tiskárnu HP Smart Tank 580, která je nejnovějším přírůstkem v portfoliu tiskáren HP, vybavených inkoustovými zásobníky tzv. tankových tiskáren. Tiskárny byly navrženy s ohledem na každodenní potřeby domácích uživatelů, kteří hledají snadno použitelné a udržitelné tiskové řešení pro cenově výhodný tisk.

„Spotřebitelé se stále častěji zaměřují na udržitelný životní styl a vybavení domácnosti, proto požadují pro své potřeby tisku – od školních projektů až po pracovní dokumenty – chytré a ekologické řešení,“ říká Erika Lindauerová, generální ředitelka HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Díky nové tiskárně HP Smart Tank 580 mají lidé, kteří doma hodně tisknou, řešení, která dokonale vyhovuje jejich potřebám.“

Hlavní tiskové funkce a výhody pro zákazníky

  • Aplikace HP Smart App, která patří mezi nejlepší ve své třídě, nabízí intuitivní tlačítka, která inteligentně provedou běžnými úkony, jako jsou tisk, skenování, kopírování a faxování
  • Automatická detekce ID a tisk pomocí tlačítka ID Copy
  • Dodává se včetně Wi-Fi modulu s funkcí automatického obnovení připojení. Díky aplikacím HP Smart App a HP Smart Advance nabízí rychlejší a spolehlivější připojení pro lepší mobilitu
  • Tiskárny HP Smart Tank umožňují praktickou správu inkoustových zásobníků, pomocí senzorů kontrolují hladinu inkoustu a udržují ji na dostatečné úrovni
  • Nástroj HP Wolf Essential Security na ochranu citlivých informací

Cena a dostupnost

Tiskárna HP Smart Tank 580 je v České republice v prodeji od února za 4790 Kč.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Jak vybrat herní headset: Co vše vzít v úvahu

Hráči jsou specifičtí uživatelé a jejich požadavky se od ostatních často liší. Vzhledem k náročnosti počítačových her mají vysoké nároky na výkon počítačů a s ohledem na mnohahodinové herní šňůry je pro ně důležité pohodlí a ergonomie používaných periferií. Pokud hledáte ten správný herní headset pro vlastní potřeby nebo vybíráte dárek pro hráče, věnujte pozornost několika specifickým vlastnostem. A v závěru se podívejte na dva konkrétní modely, které vynikají z běžné nabídky.

Sluchátka nebo headset? S ohledem na přesnost naší úvahy si na úvod definujme dva velmi podobné pojmy, které se často prolínají. Sluchátka jsou určena pro poslech a headset neboli náhlavní souprava označuje přesně řečeno sluchátka doplněná mikrofonem. Z tohoto pohledu se dnes na trhu setkáváme téměř výhradně s headsety, ale říkáme jim většinou hezky česky sluchátka (nebo sluchátka s mikrofonem). 

Konstrukce – provedení, hmotnost, materiál náušníků a alchymie nastavení hlavového mostu

Z pohledu konstrukce lze sluchátka v základu rozdělit na špunty a „velká“ sluchátka s hlavovým mostem. I ty se však dělí na modely označované jako „on ear“ (na uši), které mají menší náušníky a boltce zatlačí k hlavě a „over ear“ (přes uši) s většími mušlemi obepínajícími celé ucho. Už zde lze demonstrovat rozdílný pohled hráčů a běžných uživatelů, posluchačů hudby, kteří dávají dnes ve většině případů přednost špuntům.  Hráči naopak preferují zpravidla velká sluchátka kolem uší. Důvody jsou logické – pohodlí při mnohahodinovém hraní a možnost rychlého ovládání některých funkcí přímo na sluchátkách nebo pomocí ovladače na kabelu. Over ear headsety jsou zkrátka nejpohodlnější – netlačí do uší zevnitř ani nevytvářejí tlak na ušní boltce.

To ale není všechno – sluchátka typu over ear se vyrábí buď uzavřeném nebo polouzavřeném provedení. První varianta tlumí efektivně ruchy z okolí uživatele. Polouzavřená konstrukce má náušníky ze zvukově prostupného materiálu a umožňuje hráči, aby vnímal například zvonek nebo volání ke stolu. Na druhou stranu okolí slyší i zvuky ze sluchátek. Tato sluchátka umožňují dosáhnout teoreticky vyšší kvality zvuku.

K pohodlí patří také polstrování a materiál náušníků. Většina herních headsetů používá koženku, která zajišťuje vysokou míru pohodlí, i když hodně závisí i na jejich vycpávkách. Vše je v pořádku do té doby, než se hráč začne potit. V tu chvíle se koženka stává nepohodlnou. Někteří výrobci proto využívají u svých zpravidla dražších modelů náušníky velurové nebo látkové.

Co je však často doslova alchymie, je správné vyladění síly, jakou tlačí náušníky na hlavu. Sluchátka nesmí padat při prudkých pohybech hlavy z uší (ani když se hráč rozčílí), ale zároveň by mělo být jejich nošení pohodlné i po několika hodinách. Zde je na místě zmínit také odolnost a hmotnost – každých 10 dkg na hlavě navíc je během celovečerního maratonu při sezení v jedné poloze cítit. Lehčí znamená lepší.

Kabel nebo bezdrát?

Další zásadní hledisko při výběru sluchátek obecně. Většina posluchačů hudby volí dnes bezdrátová sluchátka – jejich použití je pohodlnější. Pro účely gamingu ale není volba bezdrátu tak jednoznačná, spíš lze říct, že je tomu naopak. Hráči většinou sedí na jednom místě a kabel jim nepřekáží. Bezdrátový headset umožňuje navíc dosažení nižší hmotnosti (sluchátka neobsahují baterku) a nevybije se (vězte, že se to stane přesně v tu nejnevhodnější chvíli, kdy jde ve hře o vše). Co je však třeba připomenout, je odolnost a délka kabelu – ta by měla být dostatečná na to, aby dosáhla od hlavy až do té správné zdířky v počítačové skříni. Kabel by měl být proto dlouhý aspoň 2 metry, případně nabízet možnost bezpečného a kvalitního prodloužení. Na trhu jsou i bezdrátové modely, které umožňují také připojení kabelem.

Kvalita zvuku

Plechový, středový zvuk s chybějícími basy a výškami nevtáhne do děje, rychle začne posluchače nudit a po čase může být doslova nepříjemný. Kvalitu reprodukce kabelových sluchátek ovlivňují nejvíc vestavěné reproduktory (odborně měniče). O tomto parametru bohužel málokdy vypovídají čísla zapsaná v produktovém letáku. Z frekvenčního hlediska je lidský sluch schopen vnímat zvukové frekvence od 20 Hz do 20 kHz. Rozsah uvedený v parametrech nicméně nevypovídá o vyrovnanosti reprodukce jednotlivých frekvencí, a už vůbec ne o přesnosti a „rychlosti“ zvuku – vlastnostech, které rozlišují špičková sluchátka od těch průměrných. Zde lze doporučit jen vlastní poslechový test (pokud je to možné), nebo recenze.

U technického popisu je většinou uvedena také impedance neboli odpor sluchátkových reproduktorů. Uvádí se v Ohmech, nižší hodnota umožňuje dosažení vyšší hlasitosti, vyšší hodnota zajišťuje naopak lepší kvalitu zvuku při použití stejných měničů. Herní headsety by měly mít impedanci alespoň 32 Ohmů.

Mikrofon, eliminace ruchů z okolí a možnost jeho odpojení

Zde si mikrofon zaslouží samostatný oddíl. Headset optimalizovaný na hraní her je rozeznatelný na první pohled podle mikrofonu vysazeného ze sluchátek před ústa (tak to mají i profesionální headsety pro piloty), což má své opodstatněné důvody. Při hraní her, během nichž mluví uživatel online se zbytkem týmu, je třeba dobré srozumitelnosti a důsledné eliminace nežádoucích ruchů z okolí, které mohou ostatní rušit. Na mikrofonu by se tedy nesmí šetřit a měl by snímat zvuk jen od úst uživatele. Některé headsety proto používají vysoce citlivé kondenzátorové mikrofony (využívané v nahrávacích studiích) s podporou pokročilých technologií. Touto cestou jdou například herní headsety německého výrobce profesionální studiové techniky beyerdynamic, které kromě velkých špičkových měničů využívají kondenzátorový mikrofon Meta Voice s funkcí eliminace okolního hluku. Některé modely mají navíc na mušli tlačítko pro spuštění rozšířeného režimu umožňujícího vnímat hráči okolní zvuky bez sundání sluchátek.

A co možnost odpojení mikrofonu? Ta přijde vhod ve chvíli, kdy chce uživatel využít kvality reprodukce herního headsetu při poslechu hudby na cestách. Ne, že by to jinak nešlo, ale nastoupit do veřejné dopravy se sluchátky a mikrofonem vyvedeným před pusu zbytečně poutá pozornost.

Prostorový zvuk

Vnímání zvukového prostoru závisí na mnoha věcech. První z nich je přesnost reprodukce. Například zvuky výstřelů z různých zbraní musí být dobře rozlišitelné. Zde se musíme do velké míry odkázat na již zmíněný oddíl „kvalita zvuku“. Plechový zvuk může smazat efekt všech technologických vymožeností. Více menších měničů v kombinaci s prostorovými kodeky může navodit 3D prostor, nicméně tento způsob zase neumožňuje instalaci velkých, opravdu precizních měničů. Na druhou stranu špičkové reproduktory s přesnou reprodukcí a velmi rychlou odezvou membrány dokáže neuvěřitelné divy.

Ovládání

V mnoha hrách nerozhodují vteřiny, ale jejich zlomky. Během herních večerů a nocí nastávají okamžiky, kdy je třeba reprodukci rychle ztlumit, vypnout mikrofon nebo začít vnímat zvuk z místnosti, a přitom neztratit soustředění. Proto je dobré, když jsou základní ovládací prvky snadno dostupně přímo na mušlích sluchátek nebo na dobře dostupném místě na kabelu. Hráč tak nemusí upravovat vlastnosti softwarově.

Výjimečné headsety, které stojí rozhodně za pozornost

Na závěr se podíváme na dva konkrétní, výjimečné herní headsety – jeden představuje špičku v této kategorii z pohledu reprodukce zvuku a druhý, cenově velmi atraktivní, nabízí pro změnu víc než zvuk.

Pokud jste nejen hráč, ale dokážete si vychutnat špičkovou reprodukci, podívejte se na nabídku herních headsetů německé značky beyerdynamic, jejíž sluchátka zdobí snad každé kvalitně vybavené nahrávací studio. Druhá generace nejvyššího modelu – beyerdynamic MMX 300 – uspokojí i náročné „hifisty“ a přitom nabízí v kategorii gamingových headsetů snad vše, po čem hráči touží – velké 40 mm měniče přesahujícími svou kvalitou kategorii herních sluchátek, mimořádně kvalitní a pohodlné provedení s optimálním přítlakem a měkoučkými velurovými náušníky a ovládacími prvky umístěnými na kabelu. To vše doplňuje špičkový kondenzátorový mikrofon Meta Voice, který zachovává přirozenou barvu hlasu a využívá oceňovanou funkci eliminace okolního hluku. Kromě toho nabízí výrobce individuální designovou personalizaci zákazníkovi na míru. Tenhle model byste si měli někdy poslechnout a porovnat s jinými headsety. Nebo se podívejte na jeho recenze a hodnocení. Snad jedinou připomínkou může být nemožnost odpojení mikrofonu (tu nabízí například nižší model MMX 150), je možné ho jen otočit podél hlavového mostu.

Z nabídky levnějších a zatím méně známých značek zmíníme kabelový headset, který nabízí hráčům něco navíc v jiné oblasti – Energy Sistem ESG 5 Shock. Pokud budete chtít, technologie Sound Vibration vám přenese do headsetu během hraní i vibrace. Přitom se jedná o kvalitně zkonstruovaný headset, na němž lze ocenit nastavitelný hlavový most, měkké prodyšné náušníky ideální pro dlouhé hraní a v neposlední řadě dobře nastavitelný a kvalitní mikrofon využívající technologie pro optimalizaci snímání hlasu. Třešničkou na dortu pro hráče je možnost zapnutí modrého LED osvícení.

HONOR ve videích srovnal HONOR Magic5 Series s konkurencí a ukázal, co čekat na MWC

Fanoušci značky HONOR mohli poslední týdny sledovat náznaky toho, na co se mohou na MWC 2023, které tento víkend startuje, mohou těšit. A nebude toho málo! Od revoluční skládačky HONOR Magic5 Lite, přes vlajkovou loď HONOR Magic5 Pro až po designového rekordmana ve výdrži HONOR Magic5 Lite. Ti, kteří se chystají sledovat HONOR MWC 2023 Keynote ať už na místě nebo přes on-line stream, mají možnost jednoho z členů Magic5 Series získat. Stačí ukázat, jak budou představení novinek sledovat.

Právě k chystaným novinkám vydal HONOR sérii krátkých videí, které s jistou mírou nadsázky  naznačují, jaké klíčové funkce nabídnou chystané modely smartphonů. U Skládacího modelu HONOR Magic5 Vs upoutal pozornost třeba revoluční pant umožňující kompletní ohnutí displeje nebo dlouhá výdrž.

Vlajková loď HONOR Magic5 Pro zase zaujala ještě před představením magickými schopnostmi v oblasti fotografie, které potvrdilo i partnerství s Guinnessovými světovými rekordy při zaznamenávání pokusů o překonání nejlepších světových výkonů. U modelů je navíc vidět, jak si vedou ve srovnání třeba s nedávno představenou “androidí“ konkurencí.

Sérii videí naleznete ZDE:

Fanoušci mohou vyhrát Magic5 Lite. Stačí ukázat, jak budou sledovat MWC

Ani třetí člen rodiny Magic5 Series nezůstává pozadu. HONOR Magic5 Lite nabídne baterii s extra dlouhou výdrží, kterou ohodnotily renomované laboratoře DxOMark jak tu nejlepší na světě! A právě tohoto designového elegána, který dokázal rekordní kapacitu a výdrž zabalit do ultratenkého, odolného těla, mohou vyhrát fanoušci v České republice a na Slovensku.

Stačí jediné: Ukázat, jak budou přestavení produktů sledovat. Soutěže probíhají na instagramovém profilu a na facebookových stránkách společnosti HONOR. V případě Instagramu pak nejlepší příspěvek získá kromě mobilu navíc i poukaz na 5000 Kč od společnosti HoppyGo na zapůjčení automobilu.

Oficiální celosvětové představení skládacího HONOR Magic5 Series proběhne na veletrhu MWC 2023, 27. února ve 13:30 hodin středoevropského času. Ti, kdo nebudou přímo na místě, budou moci sledovat HONOR MWC 2023 Keynote sledovat online ZDE: http://bit.ly/3Etcyu1

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Ataccama slaví 15 let od založení. Světovým firmám pomáhá k datové dospělosti, k narozeninám si nadělila nové odborníky do strategického vedení

V roce 2008 vznikla jako spin-off Adastry, dnes Ataccama slaví úspěšných patnáct let na trhu. Česko-kanadská technologická společnost, která vyvíjí softwarovou platformu pro pokročilou správu a řízení podnikových dat Ataccama ONE, dnes zaměstnává přes 500 lidí zejména v Česku. Mezi její klienty patří stovky firem –  například ČEZ, Heineken, Raiffeisenbank či T-Mobile. Až do loňska Ataccama rostla jen z vlastních zisků, v červnu 2022 pak získala první investici ve výši 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů). Mimo růst byznysu a posílení pozice přední globální technologické firmy v datovém segmentu si nyní „naděluje“ několik nových profesionálů do vedoucích strategických pozic. Do role head of operations se přesouvá Peter Fusek (dříve spoluzakladatel a CEO Instarea), do torontské pobočky nastupuje na pozici CFO dlouholetý odborník na oblast M&A Grant Hughes a v únoru londýnskou pobočku doplnil specialista na škálování go-to-market strategií Scott Lewis jako chief strategy officer. I s jejich pomocí chce Ataccama dosáhnout statusu jednorožce a mířit na burzu NASDAQ.

„Jsem nesmírně vděčný, že jsem před patnácti lety dostal důvěru a příležitost vytvořit něco úplně nového. A to nejen od zakladatelů Adastry Jana Červinky, Petra Jecha a Jana Mrázka, ale i kolegů z tehdejšího týmu, kteří do toho šli se mnou,“ říká Michal Klaus, CEO Ataccamy. Ta vznikla v roce 2008 oddělením od poradenské společnosti Adastra, kde Klaus působil coby šéf byznysového rozvoje pro Česko a Slovensko a následně jako ředitel centra pro správu firemních dat. „Z datových analýz a integrací, které jsme dělali pro svoje zákazníky, bylo evidentní, jak bojují s kvalitou a celistvostí firemních dat. Snaha najít řešení pro nás byla impulzem ke vzniku zásadní nové technologie, kterou dnes provozujeme pod názvem Ataccama ONE,“ dodává Klaus.

Podle statistik Ataccamy se však až 80 % firem potýká s nízkou kvalitou dat, v důsledku čehož přicházejí o peníze. Jen 16 % přitom dosahuje stavu, kterému česko-kanadská datová společnost přezdívá „datová dospělost“. „Ataccama ONE akceleruje nejen samotnou správu dat, ale jejich kvalitu zvyšuje například i tím, že je pomocí umělé inteligence čistí už na vstupu. Navíc zabraňuje chybným datům do systému vůbec vstupovat, například tím, že eliminuje manuální úpravy nutné k odstranění duplicit nebo napravení formátů čísel a e-mailových adres. Takto pokročilé nástroje zatím 43 % firem nevyužívá vůbec, a to ani přes legislativní požadavky vyplývající například z GDPR,“ říká Lukáš Kolek, VP of Data Quality v Ataccamě.

Posílení globálního týmu

Ataccama v loňském roce získala svoji první investici. V historicky největším českém Series-A do ní investoval 150 milionů dolarů (3,6 miliardy korun) globální fond Bain Capital Tech Opportunities za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky. Jen za rok 2022 nabrala přes 200 lidí a přesáhla metu 500 pracovníků, z nichž velká část působí v pražské pobočce. Nyní Ataccama přibírá tři nové posily do strategického vedení, které jí mají v posílení pozice globálního lídra pomoci.

Novým finančním ředitelem se v lednu stal Grant Hughes, který bude z torontské pobočky řídit strategická partnerství a finanční operace firmy. Má léta zkušeností z vedoucích finančních pozic v kanadské technologické společnosti Lumenix i PointClickCare, světovém lídru transformace zdravotní péče. Do pozice provozního ředitele povýšil Peter Fusek, který dříve působil jako spoluvlastník a CEO několika společností. Jeho cílem je posunout Ataccamu coby daty řízenou firmu, proto se Peter zaměří zejména na efektivnější datový reporting, dosahování cílů a kritické procesy. Převezme také vedení Partner Success. Peter do firmy přináší přes 15 let zkušeností z pozic CEO, COO či spoluzakladatele firem Instarea, DingoDot a Market Locator SK.

Od února pak do Ataccamy nastoupil také nový šéf strategického rozvoje (CSO) Scott Lewis, který doplnil londýnskou pobočku. Přichází z platformy OutSystems zaměřené na omnichannel podnikové aplikace, kde působil jako viceprezident globální go-to-market strategie. S jejím škálováním má více než deset let zkušeností, ty nyní přináší do Ataccamy. „Jde o jednu z hlavních oblastí, na které se teď díky investici zaměřujeme. Působíme na obrovském, globálním a rostoucím trhu, máme velmi konkurenceschopný produkt, a jde tedy o to, dostat jej k co nejvíce zákazníkům,“ uzavírá Michal Klaus.

Více o společnosti Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile US, Bank of Montreal, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.

T-Mobile v roce 2022 – hospodářské výsledky

Pokud se o roce 2021 mluvilo jako o turbulentním, pak se pro rok 2022 bude hledat jen stěží vhodné přirovnání. Loňský rok přinesl řadu událostí, které i pro tak stabilního operátora, jakým T-Mobile je, byly v mnoha ohledech výzvou. „Do našeho provozu a aktivit se promítl vojenský konflikt, výrazný nárůst inflace i zdražování různých komodit, pohonných hmot nebo energií – jen energie na provoz našich sítí, které jsou energeticky náročné, se zdražily pětinásobně,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic. Přetrvávala regulatorní situace, která nedovolovala pokrývat Českou republiku optickou sítí rychleji. Operátor v loňském roce čelil také mnoha hackerským útokům, kterým se ubránil. Všechny výkyvy se díky optimalizaci zdrojů a diverzifikaci rizik podařilo ustát a firma potvrdila znovu svou stabilitu.

Propojená země

Aby si zákazníci mohli užít to nejlepší a nejnovější, zaměřil se T-Mobile vloni se na 5G a pokračoval v naplňování vize Propojená země, která si klade za cíl pokrýt Českou republiku vysokorychlostním připojením v podobě 5G a optické sítě. Optický internet, jehož předností je stabilní a rychlé připojení se symetrickým downloadem a uploadem, mohlo ke konci roku 2022 využívat 363 468 domácností. Tempo pokrývání dalších lokalit se z velké míry odvíjí od regulatorních požadavků a operátor má minimum možností, jak jej urychlit. I proto uzavřel dohodu s Vodafone Czech Republic o vzájemném zpřístupnění infrastruktury, díky které by měla být výstavba optické sítě šetrnější, efektivnější i rychlejší. Na trh pro rychlé datování uvedl cenově dostupný 5G telefon T Phone a představil nové tarifní portfolio reagující na rostoucí spotřebu dat.

Zaměřeno na zákazníky

Operátor připravil řadu nabídek pro rezidentní zákazníky – letní kampaň nabídla i dvojnásobnou porci dat a zároveň přinesla i odměny za čerpání. Uživatelé předplacených karet si v aplikaci zase vybírali odměny za dobití. U T-Mobile TV se povedl náročný přesun vybraných televizních stanic z SD kvality do HD a aplikace Můj T-Mobile se dočkala rozšíření o sekci Magenta Love.

Divize T-Business pro firemní zákazníky se opět zaměřila na výstavbu privátních 5G sítí pro univerzity a průmysl. Privátní kampusové 5G sítě se vloni rozrostly na Technickou univerzitu Liberec a pracoviště CEITEC na VUT Brno. Velký potenciál kampusových sítí mohla vloni poprvé prověřit v komerčním využití také privátní sféra – společnosti KVADOS či Toyota. Od ledna se divize stala hlavním partnerem platformy Národního centra Průmyslu 4.0 při CIIRC ČVU a vznikl i společný Testbed pro Průmysl 4.0, podporující rozvoj výzkumného a experimentálního prostředí.

Zásadním krokem na poli kybernetické bezpečnosti bylo otevření nového Security Operations Centre na pražských Roztylech. Inovované centrum funguje v módu 24/7/365, reaguje na neustále rostoucí počet kybernetických hrozeb a nabízí nejmodernější technologie jako war room na řešení kyberútoků či interaktivní dashboard a zapojuje celkem 80 security profesionálů.

Na potřebu vyššího firemního zabezpečení reagovaly nové tarify pro firemní zákazníky, které jsou doplněné službami pro zabezpečení mobilních zařízení. Na zjednodušení firemní komunikace se zákazníky zacílila služba Rich Business Messaging, kterou nabídl T-Mobile jako první operátor v ČR. Firmy díky ní mohou se zákazníky komunikovat v reálném čase pomocí zabezpečených zpráv, bez nutnosti využívat aplikace třetích stran.

ESG

Jako jeden z největších zaměstnavatelů v ČR klade T-Mobile i důraz na své zaměstnance – řeší flexibilitu, v rámci různých rozvojových programů jejich vzdělávání i ochranu zdraví.

Téma zdraví, i když duševního, pomáhá řešit také v komunitách. Ve spojení s neziskovou organizací Nevypusť duši byl připraven unikátní průzkum, zaměřený na duševní zdraví dětí z pohledu dospělých. Průzkum, který přinesl dosud chybějící data, ukázal jak na nedostatečnou osvětu, tak i na i mylné představy o dostupnosti odborné péče. Na průzkum navázaly workshopy.

V reakci na stále rostoucí počet online podvodů se operátor z pozice digitálního leadera zaměřil i v rámci bezpečí na internetu. Ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil edukační kampaň Klik pro klid, která zahrnula sérii školení a online podporu bezpečného chování na internetu.

Operátor spustil také klíčové aktivity směřující ke zmírnění klimatických změn. Na provoz využívá ze 100 % elektrickou energii z obnovitelných zdrojů, optimalizuje technologickou infrastrukturu, snižuje spotřebu materiálu, dbá na eliminaci plastů, podporuje cirkulární ekonomiku. Ve spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou také spustil u Kostelce nad Černými lesy dlouhodobý unikátní projekt Chytrá lesní krajina. Cílem projektu je pomocí technologií jako 5G sítě a IoT zkoumat přírodní děje a přizpůsobit se tak probíhajícím klimatickým změnám.

S projektem Klíče k médiím pomáhá T-Mobile zvyšovat mediální gramotnost studentů základních a středních škol. Projekt nabízí obsah pro učitele i širokou veřejnost ve formě videí a podcastů, doplněných veřejnými debatami a soutěžemi, v nichž si mohou studenti vyzkoušet mimo jiné novinářskou práci. Autorem projektu Klíče k médiím je spolu s T-Mobile novinář a mediální manažer Vladimír Piskáček.

V loňském roce rezonovalo zejména téma Ukrajiny. Zdá se to neuvěřitelné, ale je tomu už rok, co tuto zemi svírá válka. Aktivity operátora na podporu Ukrajiny přesáhly částku 95 milionů korun.

Meziroční souhrn:

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 2 %, na 6,423 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 1,1 % na 1,956 milionu
  • Počet diváků T-Mobile TV vzrostl o 10,5 % na 237 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 47,4 %
  • Investice v ČR dosáhly 4, 87 miliardy korun
  • Meziroční růst tržeb stoupl o 4,7 % na 30,1 miliardy korun
  • EBITDA (AL) mírný nárůst o 2,3 % na 12,349 miliardy korun

Více informací o společnosti zde: www.t-mobile.cz.

vivo vstupuje na evropský trh s novým vlajkovým fotomobilem X90 Pro

Společnost vivo oznamuje uvedení své nejnovější vlajkové lodi vivo X90 Pro na evropský trh. Třetí generace chytrého telefonu, který vzešel z globálního partnerství společností vivo a ZEISS, přináší výrazné navýšení výkonu pomocí dvou procesorů a především vylepšené schopnosti fotografie i díky využití umělé inteligence. Na vrcholu specifikací stojí největší foto snímač na trhu a nový čip pro zpracování obrazu vivo V2, pomocí kterých chce společnost vivo posílit své vedoucí postavení v oblasti chytrých telefonů zaměřených na fotografie.

„Jsme nadšeni, že můžeme do Evropy přivézt náš nejnovější vlajkový telefon vivo X90 Pro. Smartphone kombinuje špičkové zobrazovací technologie zajištěné partnerstvím se společností ZEISS a nejnovější výpočetní technologie vyvinuté jak společností vivo, tak ve spolupráci se společností MediaTek. vivo X90 Pro byl koncipován tak, aby překonal ty nejnáročnější výzvy v oblasti fotografování a natáčení videí, včetně scén natáčených při slabém osvětlení. Velmi se těšíme na zpětnou vazbu od zákazníků a partnerů a jsme přesvědčeni, že nový člen řady X se opět zařadí mezi nejlepší fotomobily v oboru,“ uvedla Gabriela Roušarová, marketingová manažerka českého zastoupení společnosti vivo pro Českou republiku.

„Hranice mobilní fotografie se dramaticky posouvají: dobrá kvalita obrazu je dnes již naprostým základem u všech chytrých telefonů a nejnovější vlajkové lodě, jako je vivo X90 Pro, dokonce umožňují dosáhnout profesionální kvality snímků. Hardware a software pracující ruku v ruce, je navíc posílen umělou inteligencí, která fotografování výrazně usnadňuje. Uživatelé tak mohou pořídit dokonalé snímky snadněji než kdy předtím,“ řekl Oliver Schindelbeck, Senior Smartphone Technology Manager, ZEISS Consumer Products.

Výkonné zobrazovací schopnosti a velký skok oproti X80 Pro

Nejnovější model smartphonu vychází z tříletého partnerství společností vivo a ZEISS Global Imaging a přináší řadu vylepšení, díky kterým může nabídnout prvotřídní zážitek při pořizování snímků a natáčení videí. Nově vyvinutá sada tří hlavních fotoaparátů výrazně zvyšuje světelnou citlivost, vylepšuje přirozené zpracování barev a zajišťuje dokonalejší stabilizaci obrazu.

Hlavním tahákem výbavy vivo X90 Pro je dosud největší jednopalcový upravený obrazový snímač IMX989. V porovnání s ostatními zařízeními s jednopalcovým snímačem nabízí tento 50Mpx fotoaparát vysokou světelnost f/1,75 a 3,2 μm velké pixely v konfiguraci 4v1. Umožňuje větší příjem světla na jeden pixel a tím jasnější a ostřejší snímky. Fotosenzitivní plocha snímače byla oproti loňské vlajkové lodi vivo X80 Pro zvětšena o 77 % a kapacita příjmu světla zvýšena až o 43 %.

Dalším v řadě je zadní 50Mpx portrétní fotoaparát s pevným ohniskem a 50 milimetrovou konfigurací. Za objektivem se nachází snímač IMX758 dosahující světelnosti f/1,6, což umožňuje zachycení jemně detailních portrétů i za zhoršených světelných podmínek. X90 Pro navazuje na vysoce oceňované portrétní funkce svého předchůdce a přináší ještě vyšší kvalitu portrétního fotoaparátu.

Trojici fotoaparátů doplňuje 108stupňový širokoúhlý fotoaparát s velmi nízkým zkreslením, 12Mpx snímačem Sony IMX663 a světelností f/2,0, což umožňuje pořídit dokonalý záběr i v těsné blízkosti fotografovaného objektu.

Profesionální funkce pro celodenní fotografie

Nový fotoaparát vivo X90 Pro těží nejen z vylepšených snímačů, ale také ze speciálně vyvinutého čipu vivo V2, který obsahuje algoritmy umělé inteligence společnosti vivo. Nadto je smartphone vybaven optikou ZEISS s povrchovou úpravou T*, která dále zvyšuje možnosti nočního fotografování a astrofotografie.

Díky hardwarovým a softwarovým inovacím je nyní smartphone X90 Pro schopen natáčet videa v rozlišení 4K i za špatných světelných podmínek a díky algoritmu pro redukci šumu umožňuje dosáhnout čistoty obrazu i při vysokém nastavení ISO. Dokáže také pořídit snímky hvězdné oblohy přímo z ruky díky režimu Handheld Astro a AI Night View, které umožňují získat přesnější barevné tóny při nočních fotografiích.

Vivo X90 Pro přináší také funkci ZEISS Natural Color 2.0, která byla kalibrována společnostmi vivo a ZEISS tak, aby prezentovala barvy s větší autenticitou a přesností a přiblížila pořízené snímky tomu, co je vidět pouhým okem.

Další funkcí, kterou umožňuje partnerství vivo se společností ZEISS, je funkce Zero-Shutter-Lag Motion Snapshot, díky které je možné zachytit pohyb snadněji než kdy předtím. Nulové zpoždění znamená, že to, co zákazníci vidí, zachytí v klíčových okamžicích i při slabém osvětlení. V režimu Sport a Noční sport dokáže kombinace vysokorychlostní závěrky a algoritmu detekce pohybu okamžitě zmrazit snímky a zachovat tak jakýkoli rychle se pohybující objekt, jako je například vodní balónek praskající ve vzduchu.

Partnerstvím se společností ZEISS vznikly také kreativní efekty, jako je například ZEISS Cine-flare Portrait, který simuluje efekt odlesků jako z filmu, či ZEISS Miniature Effect uzpůsobený pro zachycení městských scenérií do podoby miniatury. Tohoto efektu je docíleno zachováním ostrosti malé části krajiny a vytvořením iluze miniaturní scény bez nutnosti následných úprav. 

Bezstarostné nabíjení: Až 50 % za 8 minut

Nový model X90 Pro podporuje 120W Dual-Cell FlashCharge, který v kombinaci s 4870mAh baterií zvyšuje rychlost nabíjení i výdrž baterie. Model X90 Pro podporuje také známé 50W bezdrátové nabíjení FlashCharge, které bylo představeno u loňského modelu X80 Pro.

X90 Pro nabízí dva režimy nabíjení: režim rychlého nabíjení a vyvážený režim. V režimu rychlého nabíjení lze X90 Pro nabít na 50 % kapacity za 8 minut a 10 sekund. Vyvážený režim je ideální pro každodenní nabíjení, kdy se baterie zcela nabije za 29 minut. Zařízení má navíc 24-Dimension Security Protection a certifikaci TÜV Rheinland Safe Fast-Charge System, která zaručuje bezpečnost nabíjení.

Všestranně výkonné zařízení ideální pro hraní her

Nový X90 Pro je vlajkovým zařízením se dvěma čipy. Hlavním je mobilní platforma MediaTek Dimensity 9200, která ve spojení s čipem vivo V2 umožňuje zařízení dosáhnout skóre v benchmarku AnTuTu až 1,26 milionu. Čipy doplňuje 12GB paměť LPDDR5X a 256GB úložiště UFS 4.0, posílené o vivo Extended RAM, které přidává dalších 8 GB virtuální paměti na přídavné zařízení. Technologie UFS Deep Defragmentation nabízí plynulý multitasking a  zpracování dat.

O chlazení přístroje se stará inovativní chladící rámeček. Komora s kapalinovým chlazením a odpařováním byla oproti předchůdci zvětšena o více než třetinu a pokrývá plochu 4 002 mm2. Celková chladící plocha telefonu se skládá ze struktury až 24 vrstev pro odvod tepla. Inovativní konstrukce rámu navíc snižuje přenos tepla z procesoru do rámu telefonu, takže oblasti, kde se telefon při vodorovném držení dotýká rukou, zůstávají při velké zátěži, jako je například intenzivní hraní her, až o 2 °C chladnější.

Bezpečný díky sníženému modrému světlu

Celou přední stranu telefonu zaujímá 6,78palcový displej s pokročilou ochranou očí. Displej je vyroben z nového luminiscenčního materiálu, který účinně redukuje modré světlo. Vysokofrekvenční pulzně-šířková modulace s frekvencí až 2160 Hz výrazně omezuje blikání obrazovky a díky přesnému stmívání lze každou sekundu jemně vyladit jas displeje tak, aby odpovídal vnějším světelným podmínkám.

Věrné barvy: Přirozený barevný displej ZEISS

Do nastavení barevného stylu obrazovky je poprvé přidána možnost ZEISS Natural Color Display. Toto nastavení zajišťuje, že vyfotografované barvy nejsou ve výsledku ovlivněny nastavením displeje. Každá jednotlivá část obrazovky se kalibruje tak, aby bylo zaručeno, že barevné podání displeje věrně odpovídá tomu, co vidí lidské oči.

Pro uživatele, kteří rádi streamují videoobsah nebo hrají hry, je určen velký zakřivený displej, který dokáže reprodukovat 1,07 miliardy barev a nabízí 100% DCI-P3 široký barevný gamut, poskytující bohaté a přirozené barvy. Kromě toho se displej může pochlubit certifikacemi HDR10+ a SGS s nízkým množstvím modrého světla, minimálním rozmazáním pohybu, nízkým blikáním, AI certifikací pro redukci obsahu modrého světla a obnovovací frekvencí až 120 Hz, která je ideální při hraní her.

X90 Pro je také vybaven duálním stereofonním reproduktorem a lineárním motorem X-Axis pro skvělý audiovizuální zážitek.   

Nový autentický design, prémiový zážitek

X90 Pro přichází s novým odvážným designem inspirovaným Fibonacciho spirálou, který přináší vyvážený a jedinečný vzhled. Na zadním krytu se objevuje horizontální pruh Skyline, který jasně rozděluje funkční zóny. Sekční design vyvažuje vizuální zaměření, díky čemuž je modul fotoaparátu velmi výrazným designovým prvkem.

Model čerpá z designu profesionálních fotoaparátů a integruje tři zadní fotoaparáty do jednoho „velkého oka“, čímž vytváří ucelený vzhled. Skleněná čočka je na povrchu potažena sklem Corning Gorilla Glass s mimořádně tvrdou povrchovou úpravou. Celková tvrdost skla dosahuje 6 stupňů na Mohsově stupnici tvrdosti minerálů, což zajišťuje dodatečnou odolnost proti pádům a poškrábání.

Displej je chráněn nejnovějším ochranným sklem SCHOTT Xensation® Up.[i] Toto chemicky zesílené lithium-aluminosilikátové sklo pomáhá předcházet prasknutí obrazovky, umožňuje zařízení zachovat elegantní zakřivení displeje a zajišťuje vysokou odolnost. V kontrolovaných testech pádu dokáže sklo Xensation® Up přežít pád z dvojnásobné výšky než běžné hlinitokřemičité (AS) sklo.

Model X90 Pro se dodává v nadčasově černé barvě Legend Black. Zadní strana je potažena na dotek měkkou oblázkovou veganskou kůží, která je šetrná k životnímu prostředí, odolná proti skvrnám a vysoce trvanlivá. X90 Pro má stupeň krytí IP68[ii] zajišťující odolnost proti vodě a prachu.

Cena a dostupnost

Nový smartphone vivo X90 Pro je možné od dnešního dne zakoupit u maloobchodních prodejců za cenu 26 999 Kč. V rámci startovací nabídky, která trvá od 22.2.-2.3., obdrží každý nakupující jako dárek sluchátka TWS 2 ANS v hodnotě 2 999 Kč potlačující okolní hluk.

O společnosti vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

  • [i] Další informace o technologii ochranného skla SCHOTT Xensation® Up naleznete na webových stránkách společnosti: https://www.schott.com/en-gb/products/xensation/product-variants/xensation-up.
  • ii Profesionální laboratorní testy prokázaly, že X90 Pro splňuje stupeň krytí IP68 (IEC 60529). Tato ochrana chrání telefon před vodou a prachem při každodenním používání a nabízí zvýšenou odolnost.
Exit mobile version