Válka v kyberprostoru: Hackerská skupina Cloud Atlas útočí na ruské a běloruské subjekty

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, upozorňuje, že kyberšpionážní skupina Cloud Atlas (neboli Inception) se v souvislosti s válkou zaměřuje na nové cíle.

Skupina byla poprvé objevena v roce 2014 a má na svědomí řadu vysoce cílených útoků na kritickou infrastrukturu po celém světě. V letech 2020-2021 útočila na ministerstva, diplomatické subjekty a průmyslové cíle po celém světě, včetně západní a jihovýchodní Asie a Evropy. Taktika, techniky a postupy skupiny zůstávají relativně neměnné.

Ovšem za začátku konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou v roce 2021 a zejména po vypuknutí války v únoru 2022 se aktivity skupiny výrazně zúžily a zaměřily na vládní, diplomatické, výzkumné a průmyslové subjekty Ruska, Běloruska a konfliktní oblasti na Ukrajině a v Moldavsku. Některé důkazy naznačují, že skupina provedla několik úspěšných útoků a podařilo se jí získat plný přístup do cílových organizací. Od června 2022 jsme byli svědky několika kampaní zaměřených na velmi konkrétní cíle v Bělorusku, především v dopravním a vojenském radioelektronickém sektoru, v Rusku se zaměřila na vládní sektor, energetiku a kovoprůmysl.

Zajímavé je, že kromě obvyklého malwaru, používaného touto skupinou, byl objeven i zcela nový hackerský nástroj. Do infikovaných systémů skupina instaluje nejen svůj tradiční špionážní škodlivý kód, ale používá také DLL knihovnu k proxy připojení přes počítač oběti.

Ve spearphishingových kampaních zaměřených na ruská ministerstva napodobují útočníci například zprávy a dokumenty ministerstva zahraničních věcí. Při útocích na běloruské subjekty byl použit dokument „Komplexní analýza ekonomické a finanční činnosti obchodní organizace“.

Při útocích na vládní a energetický sektor používá Cloud Atlas například „Usnesení vlády Ruské federace o uplatňování právních předpisů v oblasti atomové energie v Záporožské oblasti“.

Cloud Atlas používá jednoduchou, ale účinnou metodu sociálního inženýrství a ke kompromitaci cílů využívá spearphishingové e-maily. V první fázi útoku jde o wordové dokumenty se vzdálenými šablonami, které jsou nějak zajímavé pro konkrétní cíl, díky čemuž jsou phishingové dokumenty téměř neodhalitelné. Skupina je velmi aktivní a úspěšná, i když své taktiky a techniky upravuje jen drobně. Navíc nejen že se jim daří infiltrovat do cílových systémů, ale svůj přístup rozšiřují na mnohem rozsáhlejší doménu, aby mohli zasažené operace využít k dalším operacím.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Samsung představuje na veletrhu CES 2023 nové spotřebiče řady Bespoke. Propojují kuchyňské prostředí a jsou přizpůsobitelné

Společnost Samsung Electronics v rámci veletrhu CES® 2023 představila nejnovější přírůstky do svojí přizpůsobitelné řady Bespoke Home. Nové domácí spotřebiče a služby navrhli ve společnosti Samsung tak, aby splňovaly rostoucí poptávku po přizpůsobitelnosti potřebám uživatelů a poskytovaly vyšší úroveň chytré konektivity, což podporuje udržitelnost vybavení domácnosti a ulehčuje práce v kuchyni. Kuchyň s technologií od společnosti Samsung, včetně širší nabídky chladniček Bespoke, větší a líp využitelné 32″ obrazovky pro čtyřdveřovou chladničku Bespoke Flex se systémem Family Hub+ a pokročilé funkce umělé inteligence AI Pro Cooking pomáhající optimalizovat přípravu pokrmů v troubě Bespoke AI Oven, se stává chytřejším, všestrannějším a interaktivnějším prostorem než kdy dříve.

„Na veletrhu CES 2023 pokračujeme v budování úspěchu naší řady Bespoke představením nových chladniček a vestavných spotřebičů této značky, které dávají lidem ještě víc možností, jak ukázat svoje kuchařské umění,“ uvádí Junhwa Lee, výkonný viceprezident a vedoucí skupiny Customer Experience Team divize Digital Appliances společnosti Samsung Electronics. „Naším cílem je maximalizovat svobodu lidí usilujících o personalizaci a produktivitu v kuchyních, a to pomocí nových rozšířených funkcí, zahrnujících vše od velkých interaktivních obrazovek na našich chladničkách až po asistenci umělé inteligence při vaření. Tyto nejnovější produkty a funkce jdou nad rámec pouhé pomoci uživatelům v kuchyni a umožňují jim skutečně projevit jejich kulinářské schopnosti a zpříjemnit si kuchyňské práce díky přizpůsobitelnosti jejich vybavení. Díky aktuálním inovacím a přizpůsobitelnému designu tyto nové spotřebiče navíc hladce spolupracují se službami SmartThings, a poskytují tak bezkonkurenční pohodlí a úspory v domácnosti.“

Čtyřdveřová chladnička Bespoke Flex s Family Hub+ přináší větší displej a lepší konektivitu

Nová čtyřdveřová chladnička Bespoke Flex s Family Hub+ nabízí kromě své primární funkce také komplexní rodinné komunikační, ovládací a zábavní centrum s překvapivě velkým displejem.

Dynamické funkce čtyřdveřové chladničky Bespoke Flex s Family Hub+ se zobrazují na 32palcovém bezrámečkovém FHD displeji, který je téměř dvakrát větší než u předchozích modelů. Z výhod větší obrazovky těží také vylepšené uživatelské rozhraní, které umožňuje pohodlně využívat služby SmartThings i sledovat a ovládat kompatibilní domácí spotřebiče.

Chladnička disponuje novým softwarem pro Family Hub. Mediální služba Samsung TV Plus[1] nyní nabízí víc než 190 bezplatných kanálů[2] a integrace Google Photos přeměňuje obrazovku platformy Family Hub na digitální fotorámeček, který usnadňuje sdílení a zobrazování fotografií. Díky větší ploše obrazovky a nové funkci „obraz v obraze“ (PIP) u Samsung TV Plus se uživatelé můžou dívat na svoje oblíbené televizní pořady, zároveň kontrolovat a sledovat stav ostatních kuchyňských spotřebičů, a ještě dohlížet na to, co právě vaří.

Čtyřdveřová chladnička Bespoke Flex s Family Hub+ vstoupí na trh v Severní Americe a Koreji v první polovině roku 2023. Kromě toho se v roce 2023 na všech trzích, kde se prodávají chladničky Family Hub (Korea, USA, východní a západní Asie, Latinská Amerika a Evropa), aktualizuje software Family Hub.

Řada Bespoke se rozšiřuje o oblíbené modely chladniček amerického typu (Side-By-Side) a chladniček s mrazákem nahoře, které umožňují ještě větší přizpůsobení podmínkám v kuchyni

V souladu s estetikou designu Bespoke se chladnička Bespoke Side-by-Side vyznačuje plochým, minimalistickým designem s přizpůsobitelným předním panelem, který je k dispozici se skleněným nebo nerezovým povrchem. Uživatelé si můžou vybrat ze široké škály barev[3] a povrchových úprav dveří, a sladit tak chladničku s interiérem domácnosti. Elegantní design chladničky dotváří systém automatického otevírání dveří Auto Open Door[4] se zapuštěným madlem, které nenarušuje celkový decentní vzhled. K pootevření dveří stačí pouhé klepnutí.

Uvnitř chladničky Bespoke Side-by-Side se nachází nejnovější technologie ke skladování a chlazení potravin. Vestavěné nápojové centrum Beverage Center zajišťuje snadný přístup k dávkovači vody a automaticky plněnému džbánu s infuzérem, který vám kdykoli poskytne studenou a přirozeně ochucenou vodu[5]. Dvojitý automatický výrobník ledu je neustále připraven zchladit nápoje kostkami ledu nebo ledovými kousky Ice Bites.

Stejně jako chladnička Bespoke Side-by-Side je i chladnička Bespoke s mrazákem nahoře k dostání ve stylových barvách, které se dokonale hodí do moderních kuchyňských interiérů. Uvnitř chladničky se nachází zóna Optimal Fresh Zone+ a filtr Active Fresh Filter, které udržují potraviny dlouho čerstvé a zároveň eliminují 99,99 % bakterií.[6] Majitelé těchto chladniček můžou profitovat také z dodatečného snížení provozních nákladů díky režimu úspory energie s umělou inteligencí, který je součástí funkce SmartThings Energy. Když je režim AI Energy Mode zapnutý, optimalizuje otáčky kompresoru a frekvenci odmrazovacího cyklu na základě analýzy vzorců chování uživatelů a provozního prostředí[7], čímž pomáhá domácnostem šetřit peníze a snižovat uhlíkovou stopu.

Chladnička Bespoke Side-by-Side bude v USA dostupná v prvním čtvrtletí roku 2023, zatímco chladnička Bespoke s mrazákem nahoře v březnu 2023 nejprve v Thajsku[8], a poté se uvede i na celosvětovém trhu.[9] 

Připravujte zdravá jídla s troubou Bespoke AI jako zkušený šéfkuchař

S troubou Bespoke AI Oven[10] je příprava jídla hračkou, protože kombinuje chytré funkce s inovativními technologiemi vaření a připravuje chutná jídla, která odpovídají dietním preferencím uživatelů.

Funkce AI Pro Cooking optimalizuje nastavení vaření a zároveň monitoruje potraviny. Když je trouba nastavena na přípravu rozpoznaného pokrmu s použitím doporučeného režimu, teploty a času, systém AI Pro Cooking umí dokonce zasílat uživatelům varovná oznámení, pokud hrozí připálení jídla.[11] Pomocí vnitřní kamery a výkonné umělé inteligence[12] dokáže funkce Sense Inside[13] – první AI algoritmus svého druhu pro rozpoznávání jídel a detekci připálení[14], který získal ověření společnosti UL Solutions pro spotřebiče s AI – doporučit nastavení vaření na základě rozpoznání 80 různých jídel a ingrediencí[15].

Trouba Bespoke AI Oven zpříjemní uživatelům čas strávený přípravou a konzumací jídla, ať už chtějí vyzkoušet něco nového a zdravého, nebo jen vylepšit dosavadní domácí recepty. Díky integraci s aplikacemi SmartThings Cooking a Samsung Health dokáže trouba Bespoke AI Oven analyzovat tréninkové statistiky a dietní cíle uživatelů a doporučit jim možná jídla na základě surovin, které mají doma.

Moderní nevtíravý design trouby doplňují praktická dvířka Push to Open Door bez obvyklého madla, takže působí decentnějším dojmem. Trouba Bespoke AI Oven, která se nabízí v pěti elegantních a moderních designových variantách, je v současné době dostupná v Evropě a ve třetím čtvrtletí roku 2023 přijde na trh Severní Ameriky.

Nejnovější domácí spotřebiče Bespoke společnosti Samsung posouvají chytrou kuchyni na další úroveň tím, že umožňují silněji personalizovat přípravu jídla a pomáhají domácnostem ušetřit energii. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese www.samsungnews.cz.

  • [1] Služba Samsung TV Plus pro čtyřdveřovou chladničku Bespoke Flex s Family Hub+ je v současné době k dispozici pouze na korejském a americkém trhu.
  • [2] Nabídky kanálů se každý měsíc aktualizují. Celkový počet kanálů se může v lednu 2023 změnit.
  • [3] Možnosti volby barev se můžou v různých regionech lišit.
  • [4] Dveře se automaticky otevřou asi na 25 mm. Pokud dveře dále sami neotevřete, po 2 sekundách se automaticky zavřou (v některých situacích nemusí být automatické zavírání možné).
  • [5] K výrobě ochucené vody je třeba infuzér před použitím naplnit preferovaným ovocem nebo bylinkami.
  • [6] Globálně působící společnost Intertek, která se zabývá testováním kvality a certifikací výrobků, ověřila, že eliminuje 99,99 % bakterií Staphylococcus Aureus a Escherichia Coli.
  • [7] * K dispozici u vybraných modelů od května 2023 prostřednictvím aktualizace přes Wi-Fi. Výsledky testu vycházejí ze srovnání teplot přednastavených výrobcem při použití režimu AI Energy a bez něj. Výsledky se můžou lišit v závislosti na podmínkách a způsobu používání.
  • ** K dispozici na zařízeních se systémem Android a iOS. Vyžaduje Wi-Fi připojení a účet Samsung Account.
  • *** Před aktivací algoritmu úspory energie v maximálním nebo uživatelském režimu zobrazí SmartThings oznámení.
  • [8]  Chladnička Bespoke s mrazákem nahoře nebude k dostání na trhu v USA.
  • [9]  Funkce se můžou v jednotlivých regionech lišit.
  • [10] Funkce se můžou v jednotlivých regionech lišit.
  • [11] Modely pro EU upozorňují uživatele na možnost převaření a dokážou zasílat oznámení o připálení rozpoznaných pokrmů.
  • [12] K dispozici na zařízeních se systémem Android a iOS. Vyžaduje Wi-Fi připojení a účet Samsung.
  • [13] K dispozici jen při použití menu Customer Recipe (Vlastní recept). Druh a množství některých surovin nemusí rozpoznat.
  • [14] Funkčnost detekce připálení se neověřovaly
  • [15] Evropský model rozpoznává 106 jídel.

Samsung na veletrhu CES 2023 posouvá udržitelný způsob života na vyšší úroveň

Společnost Samsung Electronics představuje inovace, které mají přinést novou éru udržitelného života. Díky službám, jako je SmartThings Energy, které nastavují nové standardy pro efektivitu domácností, umožňují nejnovější domácí spotřebiče řady Samsung Bespoke šetřit energii i peníze. Nejnovější pokroky společnosti Samsung v oblasti udržitelnosti spolu s technologiemi, mezi něž patří například nový prací cyklus a filtr, které výrazně snižují emise mikroplastů z praček, umožňují lidem snadněji než kdy dříve snížit nepříznivé dopady svojí existence na životní prostředí a podpořit zdraví planety.

„Technologie, které představujeme na veletrhu CES 2023, staví udržitelnost do centra zájmu a každodenní praxe uživatelů,“ řekl Moohyung Lee, výkonný viceprezident a vedoucí výzkumného a vývojového týmu divize Digital Appliances Business společnosti Samsung Electronics. „Naší ambicí je stát se celosvětově energeticky nejúspornější značkou spotřebičů a naše nejnovější produkty a partnerství pomůžou učinit udržitelný život realitou pro víc lidí a komunit.“

SmartThings maximalizuje úspory energie

Platforma SmartThings, ke které je připojeno už přes 80 milionů zařízení[1], se neustále rozšiřuje a zároveň odemyká uživatelům další možnosti, jak snížit uhlíkovou stopu domácnosti.

Režim SmartThings Energy s umělou inteligencí[2] je nyní ještě účinnější – nabízí podporu víc zařízením a regionům a ještě větší úsporu energií. V praxi to znamená až o 15 % vyšší úspory u kompatibilních chladniček[3], až o 20 % u kompatibilních klimatizací[4] a až o 35 % u kompatibilních praček[5] při vybraných pracích cyklech[6].

Získání první certifikace inteligentních systémů řízení spotřeby energie v domácnosti (SHEMS) v tomto odvětví

Úsilí společnosti Samsung o obohacení a rozšíření systému SmartThings Energy vedlo k tomu, že jí americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) udělila první průmyslovou certifikaci pro masově prodávaný systém inteligentního řízení spotřeby energie v domácnosti (SHEMS). Tato certifikace oceňuje chytré domácí spotřebiče a služby, které spravují a automatizují připojená zařízení a pomáhají uživatelům získat přehled o jejich spotřebě energie, čímž motivují k úspornému provozu, snižují náklady a pomáhají zavádět regulační opatření, která minimalizují zatížení elektrické sítě.

Agentura EPA rovněž udělila základním modelům domácích spotřebičů společnosti Samsung 260 certifikátů ENERGY STAR®, včetně 43 ocenění za nejúspornější produkt.[7] Samsung zaujímá už přes deset let přední pozici při udělování ocenění ENERGY STAR a je jedním z mála držitelů prestižního ocenění ENERGY STAR Corporate Commitment Award.

Energeticky soběstačné domy se stávají realitou – nabídka nejvyšší energetické účinnosti pro domácnosti

Společnost Samsung představila další fázi svojí iniciativy pro energeticky soběstačné domácnosti – projekt Smart City, aby umožnila víc lidem zbavit se závislosti na dodavatelích energie. Ve spolupráci s komunitou Sterling Ranch a jejím dlouholetým technologickým partnerem, společností Siemens, pomůže projekt Smart City udělat ze Sterling Ranch vzorovou komunitu udržitelného bydlení pro 30 000 lidí v Littletonu ve státě Colorado.

SmartThings Energy bude sloužit obyvatelům jako hlavní interaktivní aplikace monitorování dat a spolu se zařízeními Samsung nabídne uživatelům v reálném čase přehled o spotřebě energie, vody a zemního plynu. V celé komunitě budou fotovoltaické panely a domovní baterie vyrábět a uchovávat energii, zatímco energeticky úsporné spotřebiče budou snižovat spotřebu elektřiny a monitorovat spotřebu vody, aby se šetřily zdroje. Společně s řešeními chytré infrastruktury od společnosti Siemens doplněnými řešením chytré domácnosti a optimalizace spotřeby energie od společnosti Resideo Technologies usnadní technologie Samsung obyvatelům Sterling Ranch využívání výhod udržitelného životního stylu.

Spolupráce společnosti Samsung se společností Resideo se však neomezuje jen na projekt Smart City. Obě zkoumají integraci spotřebičů Samsung s řešeními pro chytré rozvodné sítě společnosti Resideo, která by umožnila propojit zákazníky s programy řízení spotřeby energie v Kalifornii a Texasu. V budoucnu by tato spolupráce mohla pomoct připravit další komunity na chytré rozvodné sítě díky špičkovému řešení společnosti Resideo, které reaguje na zvýšenou poptávku po elektřině v době energetické špičky, a optimalizaci úspor se SmartThings Energy.

Boj proti mikroplastům s technologií „Less Microfiber“

Snížení dopadu provozu zařízení a domácností má klíčový význam pro vytváření udržitelné budoucnosti. Naši pozornost však vyžadují i další očividná a aktuální rizika pro životní prostředí. Společnosti Samsung a Patagonia už déle než rok spolupracují na řešení problému mikroplastů, které se uvolňují během praní a znečišťují oceány a další vodní plochy.

Výsledkem této spolupráce je nový prací cyklus a filtr u praček společnosti Samsung. Prací cyklus Less Microfiber Cycle, který představuje průlom v boji proti mikroplastům, snižuje uvolňování mikroplastů až o 54 %.[8] Tento cyklus je nyní k dispozici u praček v Evropě a od února letošního roku bude i v kompatibilních pračkách v Koreji a brzy i v USA.

Stejně jako cyklus Less Microfiber Cycle má i nový filtr Less Microfiber Filter, vyvinutý ve spolupráci společností Samsung a Patagonia, potenciál skutečně ovlivnit zdraví vodních ekosystémů. Tento filtr snižuje emise mikroplastů tím, že zabraňuje jejich úniku do vody na konci pracích cyklů. Bude součástí vybraných praček Samsung v Evropě od druhé poloviny roku 2023 a lze jej také zakoupit samostatně a použít do jakékoli pračky na trhu bez ohledu na její značku.

Nejnovější inovace společnosti Samsung v oblasti praní prádla usnadní v následujících letech snižování množství ekologicky nebezpečného odpadu. Stejně tak i dvacetileté záruky[9] na její špičkové pračky a chladničky. Tyto záruky se vztahují na digitální invertorové technologie spotřebičů a otevírají dveře k dalšímu snižování odpadu tím, že prodlužují životnost praček a chladniček Samsung. Chladničky řady Bespoke také mají přizpůsobitelné dveřními panely, což uživatelům umožňuje snadno aktualizovat design stávajícího spotřebiče místo jeho výměny za nový, a prodloužit tak dobu jeho používání.

Společnost Samsung usiluje o to, aby byla lídrem na cestě k udržitelnější budoucnosti. Chce toho dosáhnout prostřednictvím úzké spolupráce s partnery, technologických průlomů a závazku stát se energeticky nejúspornější značkou spotřebičů na světě. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese www.samsungnews.cz.

  • [1] Stav v prosinci 2022.
  • [2] K dispozici na zařízeních se systémem Android a iOS. Vyžaduje Wi-Fi připojení a účet Samsung.
  • [3] K dispozici u vybraných modelů od května 2023 prostřednictvím aktualizace přes Wi-Fi. Výsledky testů vycházejí ze srovnání teplot přednastavených výrobcem u amerických modelů s režimem AI Energy a bez něj. Výsledky se můžou lišit v závislosti na podmínkách a způsobu používání.
  • [4] Na základě interního testování amerických modelů. Výsledky se můžou lišit v závislosti na aktuálním prostředí a způsobu používání.
  • [5] Na základě interního testování modelu WF8900B se 3,6 kg prádla s výjimkou cyklu Small Load (málo prádla) (1,8 kg prádla). Výsledky se můžou lišit podle aktuálních podmínek použití.
  • [6] Lze použít pro prací cykly Heavy Duty (silné znečištění), Small Load (málo prádla), Ručníky a Power Rinse (důkladné máchání) pouze při nastavení vysoké teploty vody.
  • [7] Od listopadu 2022.
  • [8] Testováno s 2kg náplní mikin ze 100% polyesteru při porovnávání pracího cyklu Syntetika na běžném evropském modelu pračky Samsung WW4000T a cyklu Méně mikrovláken na modelu WW7000B. Výsledky se můžou lišit v závislosti na oblečení a prostředí. Testováno laboratoří Ocean Wise Plastics Lab.
  • [9] Dvacetiletá záruka se vztahuje pouze na digitální invertorové motory v pračkách a sušičkách a na kompresory v chladničkách prodávaných v EU od července, a také na digitální invertorové motory v pračkách prodávaných a vyráběných v USA. Záruka je omezena na produkty vyráběné společností Samsung a jejími subdodavateli a nevztahuje se na žádné outsourcované produkty.

Mezigenerační upgrade pro Hisense: ULED X debutuje na CES 2023

Společnost Hisense odhalila na veletrhu CES 2023 převratnou novinku – řadu televizorů ULED X, které představují se svými špičkovými technologiemi nový milník ve vývoji LCD televizorů nejen ve společnosti Hisense, ale i v celém odvětví. Největší 110palcová verze ULED X, která získala prestižní ocenění CES Innovation Award, má přes 20 000 mini-LED diod s více než 5 000 lokálními stmívacími zónami. Se špičkovým jasem až 2 500 nitů a rozšířeným dynamickým rozsahem nabízí zcela mimořádnou kvalitu obrazu a realistický zážitek ze sledování. Světová dvojka v TV odvětví představila i novinky mezi laserovými televizory včetně 8K laserové TV pro zcela novou úroveň kinozážitků v prostředí domova. Na stánku Hisense byl k vidění i laserový 4K projektor Leica Cine 1 jako výsledek nedávno navázané strategické spolupráce mezi oběma firmami. Jedinečným způsobem propojuje optické technologie firmy Leica s vlastními pokročilými technologiemi Hisense i průkopnickou rolí Hisense na poli laserové TV. Mezi představenými novinkami nechyběly ani malé a velké spotřebiče do domácnosti se smart technologiemi a 4K komerční displeje.

ULED X posouvá zážitek ze sledování na novou úroveň

Od představení prvního Ultra LED (ULED) televizoru před deseti lety společnost Hisense neustále inovuje své technologie, aby byl zážitek ze sledování LCD televizorů stále dokonalejší. Úspěšným završením této snahy je nová řada televizorů ULED X, která byla právě oficiálně představena na prestižním veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas.

Že jde o velkolepou novinku potvrzuje i prestižní ocenění CES Innovation Award, jež si odnáší největší a nejvybavenější televizor z nové řady ULED X – 110palcový 8K televizor Hisense ULED X. Úspěšně propojuje řadu televizních technologií, mimořádný výpočetní výkon a přesnější kontrolu nad obrazem prostřednictvím inteligentního ovládání podsvícení. Posouvá tak možnosti LED TV na zcela novou úroveň.

Špičkový jas i kontrast

ULED X dosahuje špičkového jasu až 2 500 nitů a kontrastního poměru až 150 000:1, o kterém se předpokládá, že nově definuje spotřebitelské vnímání kontrastu. Dokonce i v porovnání s konvenční OLED TV nabídne až trojnásobný kontrast prostředí a dvojnásobný dynamický rozsah. Zaručuje tedy jasnější obraz s realistickými barvami, hlubším kontrastem i precizně vykreslenými detaily i ve světlem zalité místnosti. Dvěma slovy: intenzivní kinozážitek.

Špičkový výkon, přes 20 000 mini-LED a 5 000 zón stmívání

Dalším zásadním faktorem pro špičkový výkon řady ULED X je moderní chipset Hi-View Engine X, který ovládá (ve své největší 110palcové verzi) přes 20 000 miniaturních diod mini-LED X a více než 5 000 zón lokálního stmívání. K vynikajícímu zážitku přispívá také o 30 % širší pozorovací úhel a ultra nízký odraz obrazovky – každý v místnosti si proto může vychutnat stejně ostrý obraz bez ohledu na to, kde sedí.

Hisense tak novými chytrými TV z řady ULED X posouvá hranice možného v kategorii LED televizorů. Pokud jde o budoucnost, společnost Hisense se bude i nadále soustřeďovat na inovaci svých TV technologií a bude i nadále přinášet prémiovější produkty, které mohou zákazníkům poskytnout neopakovatelný zážitek ze sledování.

ULED X zamíří v průběhu letošního roku i na náš trh – v 65palcové a luxusní 85palcové verzi.

Laserová TV

Hisense představil i novou 8K Laser TV. Tato limitovaná edice nabízí nejpokročilejší laserovou TV technologii Hisense se třemi barevnými paprsky,  technologii Dolby Atmos, DTS Virtual:X Audio i IMAX Enhanced pro skutečný kinozážitek, který ještě umocní nový tip zobrazovacího panelu a vestavěný TV tuner. Na náš trh by měla přijít začátkem roku 2024.

Leica Cine 1

Na letošním veletrhu CES byl na stánku Hisense vystaven i 4K projektor Leica Cine 1 s laserovou projekční technologií Hisense. Jedná se o moderní projektor s puristickým designem, který dokáže i bez obrazovky nabídnout špičkový filmový zážitek ve 4K rozlišení prostřednictvím laserové zobrazovací technologie od Hisense. Jde o výsledek dříve navázané strategické spolupráce mezi oběma firmami. Výjimečná optická technologie společnosti Leica umožňuje laserovým televizorům Hisense docílit ještě ostřejší a detailnější obraz. Naproti tomu špičkové projekční technologie Hisense se 1 700 souvisejícími patenty, průkopnická role Hisense na trhu laserových TV i globální vliv Hisense otevírají nové možnosti, jak přinést ještě dokonalejší filmový zážitek stále většímu počtu diváků na celé planetě.

Malé i velké domácí spotřebiče

Mezi novinkami Hisense nechyběly ani nové smart spotřebiče, které úspěšně využívají silné stránky Hisense v oblasti zobrazovacích technologií, výroby domácích spotřebičů a operačních systémů. Prostřednictvím platformy ConnectLife je možné jednotlivé domácí spotřebiče značek skupiny propojit do jednoho chytrého celku, aby byl každodenní život jednodušší, udržitelnější a zábavnější.

Malé i velké domácí spotřebiče budou během roku postupně přicházet i do tuzemské prodejní sítě a rozšíří tak už existující nabídku například v kategorii vícedveřových, tzv. multidoor chladniček, v nichž Hisense dominuje a drží si stále své prvenství na českém i slovenském trhu, dále praček, sušiček, klimatizací či vysavačů.

4K displeje

Kromě toho byly na CES 2023 představeny také komerční 4K displeje Hisense s nejnovější verzí operačního systému Android pro interaktivní, živý zážitek se špičkovou spolehlivostí a jednoduchou správou obsahu. Jsou určené například pro průmysl, školství a zdravotnictví.

O společnosti:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense je také čtvrtým největším výrobcem smart televizorů na světě. Za 50 let existence vyrostla v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Společnost Hisense se zaměřuje na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která mohou výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat. Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Je také oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan, oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (Women EURO 2022) a také partnerem přední e-sportové organizace FNATIC a prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha. Hisense byl oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) i mistrovství Evropy (2021) ve fotbale.

Společnost NG Retail vytvořila nový věrnostní program pro síť prodejen TESCOMA v Polsku

Společnost NG Retail, vývojář a dodavatel specializovaného softwaru pro maloobchod, která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, vytvořila pro společnost TESCOMA, která je na trhu známá především jako výrobce a prodejce kuchyňských potřeb, nový věrnostní program TESCOMA klub pro polský trh. Polští zákazníci tak mohou za své nákupy získávat body, a poté je využít na kamenných prodejnách či na e-shopu. Následovat bude implementace také v ostatních státech, kde má Tescoma své prodejny.

„Platforma air&me, na které je celé řešení postaveno, umožňuje centrální správu věrnostního programu, tedy nastavování slev, využití poukazů a dárkových karet, reporting atd. Hlavním benefitem jsou však možnosti analýzy chování zákazníků nejen z e-commerce, ale také z kamenných prodejen, které pomáhají zlepšit marketingovou komunikaci,“ říká Peter Semančík, obchodní ředitel NG Retail.

air&me – NG Retail

NG Retail s.r.o. je mladá a dynamická společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod – retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Nejnovějším produktem společnosti je pokladní řešení POS NG, které patří mezi nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák), tak i prodej v oblasti fast foodu. Společnost je součástí české investiční skupiny DT‑holding a.s., která od roku 2020 sdružuje úspěšné a perspektivní společnosti.

www.ngretail.cz 

O společnosti DT-holding a.s.:

Investuje do úspěšných a perspektivních společností v mnoha oborech podnikání. Ve svém portfoliu má společnosti realizující stavební a výrobní projekty, firmy poskytující investiční a realitní služby, vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod a v neposlední řadě celorepublikový maloobchodní řetězec. Jako poslední rozšířila portfolio společnost, zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a také základní umělecká škola. DT-holding představuje uskupení úspěšných firem, které podnikají v několika různých oblastech obchodu i služeb a jejich činnosti se vzájemně doplňují. Více informací najdete na www.dt-holding.cz

Představení společností:

TRAFICON TOBACCO RETAIL s.r.o., přední česká síť prodejen tabákových výrobků, tiskovin a loterijních služeb provozovaná na základě franšízingu. Historie značky TRAFICON sahá do roku 1996, kdy její zakladatel a současný majitel Daniel Tomeš začal provozovat první trafiku v Liberci. Postupem času si uvědomil, že budoucnost obchodu v tomto oboru je ve vybudování rozsáhlé sítě moderních prodejen umístěných na klíčových místech po celé ČR. A tak počet trafik rychle rostl. Nyní jich je více než 160 s tržbami převyšujícími 2 mld. Kč a další prodejny přibývají.

www.traficon.cz

Skupina H&Q, nábytek na míru pro obchod a služby

V rámci skupiny H&Q poskytuje zakázkovou výrobu nábytku, která spojuje kvalitní českou truhlářskou práci se znalostí specifických potřeb obchodu, retailového řetězce nebo firmy. Umí zajistit i kompletní přestavby a vybavení komerčních nebo kancelářských interiérů na klíč.

www.hq-design.cz

Skupina E&Q

E&Q je investiční a poradenská skupina založená v roce 2017, která je součástí české investiční společnosti DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše. Zaměřuje se na investice do nemovitostí a jejich správu ve všech hlavních segmentech trhu (residenční, komerční i industriální). Svým klientům neposkytuje pouze realitní poradenství a služby, ale komplexní poradenství v oblastech investičního zhodnocování finančních prostředků prostřednictvím nemovitostních projektů, budování konzervativního portfolia s pasivním příjmem do rodinného nadačního fondu a jeho správy, a správy a prodeje nemovitostí. Skupina zajišťuje také správu veškerých nájemních vztahů ve skupině DT-holding a budování jejího dlouhodobého realitního portfolia.

E&Q: Overview | LinkedIn

Skupina KROUŽKY

Společnost je jedním z největších organizátorů zájmových a vzdělávacích kroužků a volnočasových aktivit pro děti přímo v základních a mateřských školách po celé ČR a organizuje také víkendové a týdenní tábory ve vlastním areálu na horách. Skupina KROUŽKY zastřešuje také Základní uměleckou školu a Středisko volného času pod názvem Flow a rekreační středisko Kroužky nad Moníncem.

www.krouzky.cz

NIKON OZNAMUJE VÝVOJ DVOU NOVÝCH OBJEKTIVŮ NIKKOR Z

Společnost Nikon s potěšením oznamuje vývoj dvou nových objektivů NIKKOR Z: středního teleobjektivu s vysokou světelností a pevnou ohniskovou vzdáleností NIKKOR Z 85 mm f/1,2 S a plochého širokoúhlého objektivu s pevnou ohniskovou vzdáleností NIKKOR Z 26 mm f/2,8, kompatibilních se systémem Nikon Z.

NIKKOR Z 85 mm f/1,2 S, který je součástí stále se rozrůstající řady S¹ objektivů NIKKOR Z, nabízí vynikající kvalitu obrazu a perfektní reprodukci neostrých míst (bokeh). Objektiv rozšiřuje možnosti v oblasti portrétní fotografie a je obzvláště vhodný pro svatební fotografy a fotografy módy.

Druhý výkonný objektiv, NIKKOR Z 26 mm f/2,8, se vyznačuje výjimečně plochým a lehkým tělem a je ideální pro amatérské fotografy, kteří chtějí mít fotoaparát neustále při sobě. Tento objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností je ideálním fotografickým společníkem; zaručuje, že fotografující nikdy nezmešká žádnou příležitost k pořízení krásných snímků.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a vyvíjet výrobky, které nejen splní potřeby uživatelů, ale zároveň jim poskytnou vše pro plné dosažení jejich tvůrčího a technického potenciálu.

¹ Řada S je kategorie objektivů NIKKOR Z, která se vyznačuje vynikající optickou výkonností a která splňuje vysoký standard v oblasti konstrukčních zásad a kvality. 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské i profesionální fotoaparáty a objektivy, systémové příslušenství a sportovní a rekreační optiku – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada Z fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti. Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Více informací o oceněných výrobcích společnosti Nikon naleznete na stránce www.europe-nikon.com.

Valentýn: Tipy na dárky, které budou dělat radost dlouho

Bose QuietComfort Earbuds II: Sluchátka s nejlepším aktivním potlačením okolí (ANC)

Ve všech směrech Výjimečná. Nejnovější generace sluchátek legendární řady Bose QuietComfort se hodí k poslechu během cesty do práce i při běhu nebo tréninku ve fitku. Při nasazení si sluchátka vždy změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována pro nejlepší potlačení okolních ruchů vůbec a vynikají jedinečnou kvalitou zvuku i handsfree hovorů v rušném prostředí. Každý „špunt“ váží méně než 7 gramů, sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Systém dvou samostatných silikonových částí – koncovky do uší a pásku, pomocí něhož se sluchátka pevně „zašroubují“ do ušního boltce – zajišťuje velmi pevné uchycení do každého ucha a zároveň pohodlné nošení. S využitím aplikace Bose Music lze otestovat optimální utěsnění v uších a správný výběr koncovek, což přispívá k lepšímu zvuku i odrušení okolí.

Cena: 7 690 Kč 

Beyerdynamic Free BYRD: Sluchátka, která vyrovnají individuální degradaci sluchu

Individuální zvuk pro každého. Absolutně bezdrátová sluchátka od německého speciality na studiovou techniku nabízí velmi působivý zvuk a přesnou reprodukcí všech tónů včetně intenzivních basů. Na jedno nabití vydrží hrát až 11 hodin a velmi dobře umí aktivně potlačit ruchy z okolí (ANC). Kromě toho dokáží vyrovnatindividuální nedokonalosti sluchu každého uživatele. Tuto vlastnost jim propůjčuje technologie vyvinutá původně ve zdravotnictví pro osoby s postižením sluchu. Pomocí speciální mobilní aplikace absolvuje uživatel krátký test, který rozpozná, jaké tóny slyší následkem degradace sluchu hůře. Následně nastaví ekvalizér sluchátek tak, že tyto frekvence se správnou intenzitou zesílí a nedokonalosti sluchu vyrovná.
Cena: 5 890 Kč

Energy Sistem Earphones Style 1+ v provedení Red nebo White

Se srdcem. Sluchátka jako dělaná na valentýnský dárek. Jejich speciální tvar s odolným pogumovaným povrchem zdobí totiž část loga výrobce ve tvaru srdce. Jsou krásným doplňkem a jejich lehké a pohodlné provedení s vestavěným mikrofonem a multifunkčním tlačítkem pro ovládání hovorů umožňuje snadné použití i ovládání. A jejich plochý kabel dlouhý 120 cm se jen tak nezamotá.

Cena: 209 Kč

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Společnost Samsung představila na CES 2023 zařízení SmartThings Station umožňující vybudovat ještě chytřejší domácnost

Společnost Samsung Electronics představila SmartThings Station, snadno použitelnou a cenově dostupnou komunikační centrálu pro chytré domácnosti kombinovanou s bezdrátovou rychlonabíjecí podložkou.

Trh zařízení pro chytré domácnosti neustále roste, a uživatelé proto potřebují jednoduché, interoperabilní a spolehlivé způsoby, jak tento velký počet zařízení začlenit do svého domácího systému. SmartThings Station nabízí rychlou instalaci a kompatibilitu s celou řadou produktů pro chytré domácnosti, včetně zařízení s komunikačním protokolem Matter, a to s jednoduchostí, na jakou jsou uživatelé produktů společnosti Samsung zvyklí. Pomocí SmartThings Station mohou uživatelé automatizovat různé činnosti v domácím prostředí a vytvářet rutiny, které jim zpříjemní den nebo pomohou snížit plýtvání energií, například snadným vypínáním světel a spotřebičů.

„Vybudovat chytřejší domácnost by nemělo být drahé ani složité. Proto jsme se snažili vytvořit SmartThings Station jako jednoduché, spolehlivé a rozšiřitelné centrum chytré domácnosti,“ řekl Jaeyeon Jung, výkonný viceprezident a vedoucí oddělení SmartThings, Device Platform Center ve společnosti Samsung Electronics. „Počet zařízení v propojené domácnosti se stále zvyšuje, zejména v souvislosti s nedávným zavedením komunikačního protokolu Matter. Jsme rádi, že se můžeme podílet na usnadnění využívání této atraktivní technologie.“

Chytřejší domácnost s minimální námahou

Instalace Samsung SmartThings Station je velmi snadná. Při prvním zapnutí zařízení se uživateli chytrého telefonu Samsung Galaxy zobrazí vyskakovací zprávy, které mu pomohou hladce projít procesem připojení.[1] Různá zařízení lze připojovat jednoduše také naskenování jejich QR kódu[2] fotoaparátem chytrého telefonu.

Intuitivní přizpůsobení každodenním rutinám uživatelů

SmartThings Station umožňuje snadné propojení různých zařízení, například termostatů, svítidel nebo elektrických zásuvek, s dalšími zařízeními připojenými k serveru chytré domácnosti, aby mohla všechna navzájem spolupracovat a vytvářet harmonizované uživatelské prostředí. SmartThings Station usnadňuje automatizaci různých činností pomocí přednastavených rutin vytvořených prostřednictvím mobilní aplikace SmartThings, aby uživatelé nemuseli ovládat jednotlivá zařízení ručně.

Rutinu vytvořenou v aplikaci SmartThings mohou uživatelé aktivovat tlačítkem Smart Button na SmartThings Station. Například když je čas jít spát, lze rychlým stisknutím tlačítka spustit rutinu pro spánek, která může zhasnout světla, zatáhnout žaluzie a snížit teplotu. Pokud máte v plánu strávit večer sledováním filmů, může filmová rutina zapnout televizor a ztlumit světla. Při odchodu z domova můžete zase pomocí SmartThings Station vypnout zásuvky a nepoužívané spotřebiče, aby se ušetřila energie, a zároveň aktivovat bezpečnostní systém. Uživatelé můžou ocenit také herní rutinu, která aktivuje konkrétní nastavení televizoru a osvětlení a zapnout režim „Nerušit“.

Jedním tlačítkem Smart Button lze ovládat až tři různé rutiny, a to jeho krátkým, dlouhým nebo dvojitým stisknutím. Rutiny lze spouštět doma i na dálku mimo dům také prostřednictvím aplikace SmartThings.

Snadnější vyhledávání a správa zařízení v domácnosti

SmartThings Station spolupracuje také se službou Samsung SmartThings Find, která se rychle rozvíjí a slouží ke sledování majetku uživatelů. Pomáhá najít odložená či ztracená zařízení – například dvojím stisknutím tlačítka Smart Button lze prozvonit blízký telefon, což usnadní jeho nalezení.[3]

Jako skener zařízení v domácnosti umožňuje tato služba uživatelům Samsung Galaxy sledovat polohu registrovaných předmětů – od smartphonů, tabletů, hodinek a sluchátek až po osobní věci, jako jsou klíče nebo peněženky s chytrým přívěskem Galaxy SmartTag nebo SmartTag+[4]. Díky stálému skenování může SmartThings Station informovat uživatele o poloze připojených chytrých zařízení nebo přívěsků v domácnosti a posílat upozornění na jeho chytrý telefon, když přívěsek či zařízení opustí dům anebo se do něj vrátí[5].

Rychlonabíjecí podložka jako dokonalý doplněk do chytré domácnosti

SmartThings Station poslouží také jako výkonná nabíjecí podložka podporující až 15W bezdrátové nabíjení[6]. Rychlé nabíjení je ideálním doplňkem centrály chytré domácnosti, protože skvěle plní obvyklé každodenní potřeby uživatelů. Ti si mohou zvolit, zda chtějí dostávat upozornění na dokončení nabíjení zařízení, aby mohli pokračovat v jeho používání nebo začít nabíjet jiné. 

Dostupnost

Centrála SmartThings Station bude uvedena na trh nejprve v USA a Koreji. Zařízení bude na americkém trhu dostupné v černé nebo bílé barvě od začátku února 2023. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese www.samsungnews.cz.

  • [1] Podporováno na smartphonech Samsung Galaxy s nainstalovanou aplikací SmartThings.
  • [2] Pouze pro zařízení Matter s QR kódem.
  • [3] Vyžaduje zapnutí této funkce v aplikaci SmartThings. Uživatelé mohou tuto funkci také vypnout nebo ji nahradit jinými rutinami, případně spustit obě současně.
  • [4] Přívěsky Galaxy SmartTag/SmartTag+ se prodávají samostatně.
  • [5] Vyžaduje nastavení v aplikaci SmartThings.
  • [6] Bezdrátová nabíječka musí být připojena k napájení.

SPOLEČNOST RAZER POSOUVÁ HRANICE HERNÍCH INOVACÍ DÍKY ZAJÍMAVÝM OZNÁMENÍM NA VELETRHU CES 2023

Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, představuje na veletrhu CES 2023 zcela nové inovativní technologie, které si mohou účastníci exkluzivně prohlédnout. Mezi převratnými koncepty a oznámeními produktů je veletrh CES 2023 první příležitostí pro hráče a technologické nadšence, aby si vyzkoušeli chystaný Razer Edge, ultimátní přenosné herní zařízení se systémem Android.

Razer Edge a Razer Edge 5G – exkluzivní ukázka a datum vydání na veletrhu CES

Razer Edge s 6,8″ displejem AMOLED a rozlišením 2400×1080 FHD+, který se pyšní obnovovací frekvencí 144 Hz, je ideální pro mobilní hraní, které je vždy připojené. Tento kapesní počítač je prvním zařízením poháněným a vyvinutým výhradně pro nejnovější herní platformu Snapdragon G3x Gen 1, a je účelně vybaven aktivním chlazením pro dlouhé herní seance při hraní špičkových AAA titulů a nativních her na cestách, aniž by musel být snížen výkon. Razer Edge bude v USA uveden na trh 26. ledna ve dvou verzích: Razer Edge (Wi-Fi) exkluzivně na Razer.com a v prodejnách RazerStore v USA za 399,99 USD a Razer Edge 5G exkluzivně na Verizon.com a v prodejnách Verizon. Další podrobnosti o cenách Razer Edge 5G jsou k dispozici prostřednictvím společnosti Verizon zde.

Další podrobnosti o nových produktech a konceptech Razer, které byly oznámeny během výstavy a které si můžete vyzkoušet na stánku č. 15083 v centrální hale, najdete níže.

Projekt Carol Concept Design – První polštářek na hlavu na světě s prostorovým zvukem a haptikou v blízkém poli

Společnost Razer představuje Project Carol, první polštářek na hlavu na světě s prostorovým zvukem a haptikou, který hráče přenese do nového světa zvukového a hmatového pohlcení. Project Carol je nejnovějším koncepčním návrhem inovativního oddělení výzkumu a vývoje společnosti Razer, týmu, který se věnuje zkoumání nových návrhů produktů, ovlivňuje budoucí portfolio produktů Razer a cestou získává několik ocenění CES Innovation a Best of Show.

Project Carol posouvá pohlcení a realismus do nových výšin díky chytrému využití prostorového zvuku v blízkém poli pro čistý a jasný zvuk, který je spojen s prostorovým zvukem 7.1 pro podmanivý herní zážitek. Na rozdíl od tradičních reproduktorů poskytuje prostorový zvuk Project Carol v blízkém poli bližší a přímější zvuk v zadní části, čímž vytváří obklopující zvukovou kulisu. Project Carol je poháněn oceňovanou technologií Razer™ HyperSense.  Ta v reálném čase převádí herní zvuky na haptickou zpětnou vazbu, takže hráči cítí vše, co je za nimi, a ocitají se tak přímo uprostřed akce.

Project Carol je nativně podporován na PC a je navržen tak, aby se hodil ke všem herním židlím, včetně oblíbených řad Iskur a Enki od Razeru, díky elastickým, nastavitelným popruhům. Po připojení prostřednictvím bezdrátového připojení 2,4 GHz poskytuje Project Carol až 8 hodin hraní, než je třeba jej nabít.

Další informace o projektu Carol společnosti Razer naleznete na adrese zde.

Nová generace Razer Blades

Tato evoluce Razer Blade z roku 2023 představuje změnu paradigmatu herních notebooků a kombinuje větší, špičkové displeje s poměrem stran 16:10 s nejnovějšími a nejvýkonnějšími grafickými a výpočetními technologiemi – to vše v tenkém a lehkém šasi, které je pro Razer typické.

Nové počítače Razer Blade 16 a Razer Blade 18, představené na veletrhu CES, jsou vybaveny nejnovější čipovou sadou Intel® Core™ i9 HX 13th generace, grafickými procesory NVIDIA® nové generace řady RTX™ 40 s výkonem až 175 W TGP a rozšiřitelnou pamětí DDR5 5600 MHz. Veškerý tento výkon je umožněn evolucí filozofie návrhu, která usnadňuje další pokrok v tepelné regulaci poskytované rozšířením patentovaných technologií chlazení Razer vapor chamber.

Razer Blade 16: Větší. Lepší. Stále nejlepší.

V ikonickém šasi z obráběného hliníku posouvá Blade 16 výkon a přenosnost dále než kdykoli předtím. S hustotou grafického výkonu 1,50 gPD (Graphics Power Density*) je Blade 16 schopen poskytnout o 35 % vyšší grafický výkon na jeden krychlový palec než jakýkoli jiný v současnosti dostupný 16palcový herní notebook.

Razer Blade 16 pokračuje v hrdé tradici používání absolutně nejlepších zobrazovacích technologií, které lze konfigurovat pomocí prvního 16palcového mini-LED displeje na světě s podporou HDR, který se může pochlubit špičkovým jasem 1000 nitů a dobou odezvy kratší než 3 ms, což zajišťuje, že každý cyklus grafického výkonu je využit naplno. Charakteristickým rysem tohoto displeje je přepínání dvou nativních režimů, které umožňuje bezproblémovou volbu mezi režimy Creator a Gamer podle požadované aplikace. Režim Creator umožňuje ostré nativní rozlišení UHD+ s obnovovací frekvencí 120 Hz, zatímco režim Gamer poskytuje velmi plynulou obnovovací frekvenci 240 Hz v nativním rozlišení FHD+.

Další informace o novém Razeru Blade 16 naleznete na stránce zde. Blade 16 bude k dispozici v 1. čtvrtletí 2023 na Razer.com, RazerStores a u vybraných prodejců za cenu od 2 699,99 USD.

Razer Blade 18: dokonalá náhrada stolního počítače.

Razer Blade 18 je prvním agresivním krokem společnosti Razer v kategorii 18palcových notebooků, který nově definuje velkoformátový notebook. Blade 18 je nejvýkonnějším notebookem Razer vůbec – skutečně nekompromisní stroj stvořený pro hardcore hráče a profesionální tvůrce.

Nabízí dosud největší plochu obrazovky v počítači Blade, velký 18palcový displej QHD+ s vysokou obnovovací frekvencí 240 Hz poskytuje dokonalou přesnost barev, ostré rozlišení a rychlou odezvu, což podporuje plynulé, pohlcující hraní a tvorbu obsahu s vysokými detaily. To vše bez obětování prvotřídní, elegantní estetiky a tvaru, kterými je každý Razer Blade známý. Jako skutečná náhrada stolního počítače přináší Blade 18 kromě výkonu na úrovni stolního počítače také sadu funkcí, které se očekávají od kompletní sestavy stolního počítače a periferií: 5Mpx kameru, prostorový zvuk THX se 6 reproduktory, rozšiřitelné komponenty, rozsáhlou nabídku portů a hyperúčinné chlazení vapor chamber.

Další informace o novém Razeru Blade 18 naleznete na stránce zde. Blade 18 bude k dispozici v 1. čtvrtletí 2023 na Razer.com, RazerStores a u vybraných prodejců za cenu od 2 899,99 USD.

*Hustota grafického výkonu se určuje vydělením celkového grafického výkonu notebooku jeho celkovým objemem v palcích krychlových (DxŠxV).

Razer Leviathan V2 Pro – první Beamforming Soundbar na světě s umělou inteligencí pro sledování hlavy

Razer Leviathan V2 Pro představuje nejnovější inovaci v oblasti 3D zvuku a je prvním beamformingovým soundbarem na světě pro stolní počítače s umělou inteligencí pro sledování hlavy. Ve spolupráci s průkopníky pohlcujícího zvuku, společností THX®, a předními odborníky na formování paprsků 3D zvuku, společností Audioscenic, poskytuje nový soundbar Razer pro PC to nejlepší z obou světů, poskytuje prostorovou zvukovou scénu a zároveň zajišťuje, že uživatelé jsou vždy v optimálním místě pro optimální poslech. To vše je zabaleno do kompaktního, prémiového provedení s jednoduchým nastavením, které umožňuje práci bez nepořádku na pracovním stole.

Sluchátka Leviathan V2 Pro kombinují prostorový zvuk s technologií sledování hlavy a díky integrované infračervené kameře, která zjišťuje polohu uživatele, poskytují pohlcující 3D zvuk. Díky tomu soundbar v reálném čase přizpůsobuje zvukové paprsky poloze posluchače a zajišťuje, že se vždy nachází v místě, kde je zvuk nejlepší.

Soundbar je vybaven technologií THX® Spatial Audio pro pohlcující zážitek a v kombinaci s uživatelsky adaptivním tvarováním paprsku Audioscenic poskytuje reálný 3D zvuk pro všechny vaše potřeby v oblasti zábavy. 3D zvuk si můžete vychutnat ve dvou režimech: THX® Spatial Audio Virtual Headset je určen pro jakýkoli stereofonní obsah, který vám poskytne přesný polohový zvuk, jenž byl dříve dostupný pouze v náhlavních soupravách, zatímco THX® Spatial Audio Virtual Speakers je určen pro jakýkoli vícekanálový obsah, který poskytuje širokou, místnost vyplňující zvukovou scénu, jakou by uživatelé běžně zažili s kompletním systémem domácího kina.

Spolu se subwooferem, který je součástí balení, poskytuje víceměničový soundbar pro PC Leviathan V2 Pro výrazné, čisté výšky a hluboké, průrazné basy s podporou Razer Chroma™ RGB, která umožňuje hlubší ponoření do hry díky 30 zónám osvětlení, 16,8 milionu barev a více než 200 hrám integrovaným do největšího světového ekosystému osvětlení pro herní zařízení.

Další informace o Razer Leviathan V2 Pro naleznete na adrese zde. Bude k dispozici od února 2023 za cenu od 399,99 USD / 489,99 EUR na Razer.com a RazerStores.

Razer Kiyo Pro Ultra – Největší snímač, jaký kdy byl ve webové kameře, pro vysokou kvalitu jako u digitální zrcadlovky

Čím větší snímač, tím lepší kvalita obrazu: Razer Kiyo Pro Ultra nově definuje vizuální standardy tvorby obsahu a streamování. Díky největšímu snímači, který byl kdy ve webové kameře použit, si tvůrci mohou vychutnat detaily a čistotu na úrovni digitální zrcadlovky s jednoduchostí plug-and-play dosud nejvýkonnější webové kamery od společnosti Razer.

Srdcem nové profesionální webové kamery Razer je špičkový ultra velký snímač Sony 1/1,2″ STARVIS™ 2 s velikostí pixelu 2,9 μm, který zachycuje více světla a obrazových dat v každém pixelu pro výjimečné detaily a barvy. Pro maximální využití potenciálu snímače je kamera Kiyo Pro Ultra vybavena speciálním objektivem s mimořádně velkou světelností F/1,7, který dokáže zachytit téměř čtyřikrát více světla ve srovnání s jinými webkamerami a poskytuje ostrý a jasný obraz i za špatných světelných podmínek.

Výjimečně reálný obraz je zachován díky špičkovému procesoru, který dokáže převést surové záběry 4K 30 FPS (nebo 1080P 60 FPS) na nekomprimované 4K 24 FPS, 1440p 30 FPS nebo 1080p 60 FPS přímo do vašeho streamu. Aby byli tvůrci vždy středem pozornosti, sleduje automatické zaostřování Kiyo Pro Ultra s umělou inteligencí Face Tracking obličej uživatele a zajišťuje tak ostré a stabilní zaostření, přičemž umně rozostřuje pozadí díky realistickému bokeh efektu. To vše bez potřeby jakéhokoli doplňkového hardwaru nebo softwaru.

Ve spojení s podporou vysokého dynamického rozsahu (HDR) při 30 snímcích za sekundu mohou tvůrci dosáhnout reálných barev díky schopnosti kamery Kiyo Pro Ultra automaticky vylepšovat osvětlení a kontrast a zároveň korigovat přeexponovaná nebo podexponovaná místa, aby se přidalo více vizuálních detailů a textur, díky nimž barvy vyniknou, a to i v případě tmavších nebo světlejších tónů. Tvůrci mohou jít ještě dál díky funkci Razer Synapse, která jim umožňuje doladit nebo vyladit kvalitu obsahu pomocí rozsáhlého výběru přizpůsobitelných nastavení včetně ISO, rychlosti závěrky, natočení, náklonu a dalších.

Kromě toho lze Kiyo Pro Ultra připojit k internetu během několika minut prostřednictvím přímého a bezproblémového připojení USB 3.0, což uživatelům umožňuje rychlý a snadný přístup ke skutečně profesionální kvalitě videa.

Další informace o Razer Kiyo Pro Ultra naleznete na stránce zde. Bude k dispozici od 5. ledna 2022 za cenu od 349.99 € doporučená cena exkluzivně na Razer.com a RazerStores.

Periferie VR určené pro Meta Quest 2 – skutečná podpora virtuální reality

Společnost Razer odhalila také dvě příslušenství pro VR Meta Quest 2: systém nastavitelného popruhu na hlavu Razer a obličejové rozhraní Razer. Nastavitelný systém popruhů na hlavu a obličejové rozhraní, které Razer vytvořil pro Meta Quest 2 ve spolupráci se společností ResMed, předním odborníkem na lidské faktory, mají rozšířit hraní VR a zvýšit pohodlí.

Systém nastavitelných hlavových popruhů Razer byl navržen s ohledem na všechny tvary hlavy, aby poskytoval dlouhotrvající pohodlí a vyváženou oporu. Vysoce výkonný nylonový materiál poskytuje spolehlivost, pohodlí a odolnost, zatímco optimalizované rozložení hmotnosti umožňuje větší rovnováhu při aktivním hraní. Měkké nastavitelné popruhy pomohou hráčům najít dokonalé přizpůsobení a rychlé nasazení zajistí malé přerušení při pokračování ve hře.

Rozhraní Razer Facial Interface bylo vyvinuto pro větší pohodlí a optimalizovanou podporu. Rozhraní Razer Facial Interface bylo vytvořeno s ultratenkými texturovanými a profilovanými membránami, které eliminují tlak na obličej, a použití hypoalergenních materiálů lékařské kvality pomáhá snižovat podráždění pokožky. Rozhraní také blokuje světlo a zároveň poskytuje ventilaci, takže hráči zažívají nekompromisní ponoření do hry. Povrch bez štěrbin umožňuje lepší hygienu a snadnější údržbu při čištění, zatímco tvarovaný 3D profil poskytuje dokonalou rovnováhu mezi pohodlím a podporou.

Periferie Razeru pro VR Meta Quest 2 budou v USA dostupné v prvním čtvrtletí roku 2023 a v budoucnu se plánuje jejich rozšíření do dalších regionů. Další informace naleznete na adrese zde.

Čtyři tipy pro úspěšný e-mailing v roce 2023

Časy, kdy mailing poháněla koronavirová pandemie skončily. Smysl bude e-mailing dávat jedině v případě, že se marketéři vrátí ke kořenům a své aktivity začnou stavět na kvalitních základech. Respekt vůči zákazníkům, atraktivní obsah a kvalitní databáze jsou zásadní. Jen tak budou hrát e-maily hlavní roli marketingu i v roce 2023. Stále jsou totiž nejefektivnějším způsobem, jak zaujmout cílovou skupinu.

Marketéři se při komunikaci s příjemci nebudou moci spoléhat jen na funkce jako automatizace nebo WYSIWYG editory, u nichž uživatel přímo upravuje stránku tak, jak bude vypadat v prohlížeči. Nespasí je ani umělá inteligence.

„Drag and drop editor marketérům nezabrání vytvářet špatné kampaně, ale pomůže jim je tvořit lépe a rychleji. Umělá inteligence jim neřekne, jak produkty propagovat, ale odhalí, které z nich propagovat při správných vstupních údajích,“ vysvětluje Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit.

V příštím roce poroste zájem o pokročilejší technologie jako BIMI pro zviditelnění brandu v mailboxu, AMP umožňující vytváření interaktivních e-mailů nebo schémata. Díky nim lze do obsahu zpráv přidávat mikrodata, která poskytovatelům dovolují zvýraznit e-maily a jejich specifické části.

„Mějte všechny aktuální technické požadavky jako SPF, DKIM a registraci do FBL v pořádku a vaše e-maily nebudou příjemcům padat do spamu. Pokročilá technologie BIMI pak dokáže zajistit, aby příjemci vaše e-maily na první pohled rozeznali od konkurence. Nejen, že zviditelní firmu, zároveň ukáže příjemcům, že jsou e-maily důvěryhodné,“ dodává Nádvorník.

Technologie poslouží obchodníkům jako praktické pomůcky, zásadní se ale stanou principy dobrého e-mailingu.

  1. Respekt vůči příjemcům

Své zákazníky mějte vždy na prvním místě, pečujte o ně a respektujte je. Jedině tak s nimi prostřednictvím e-mailingu navážete a udržíte zdravý vztah. E-maily je nezahlcujte. Pokud na obchodní sdělení příliš často nereagují, snižte jejich frekvenci.

  1. Poutavý obsah

Zpráva, kterou chcete příjemci sdělit by za každých okolností měla být pravdivá, stručná, čitelná na mobilu i tabletu a bez dlouhého načítání obrázků nebo příloh. Při psaní předmětu e-mailů zapomeňte na Caps Lock i záplavu emotikonů a dbejte na to, aby výstižně shrnoval obsah zprávy, kterou posíláte. Před odesláním e-mailů zkontrolujte, že jsou všechny odkazy snadno rozpoznatelné a při prokliku odvedou příjemce přesně tam, kam potřebujete.

  1. Kvalitní způsob získávání e-mailových adres

Vaše obchodní sdělení mohou přijímat jen existující zákazníci nebo příjemci, kteří k tomu udělili souhlas. Proto svou databázi kontaktu udržujte aktuální. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

  1. Průběžně aktualizovaný seznam pro rozesílku

Pravidelně odstraňujte nefunkční a neexistující e-mailové adresy z databáze. V případě plné schránky a jiných drobných vad můžete odeslání zprávy opakovat. Usnadněte příjemcům odhlášení z odběru vašich zpráv. Odkazujte na něj přímo v e-mailu, požadavek okamžitě zpracujte a na danou adresu už žádné zprávy neodesílejte.

Exit mobile version