VMware představuje nová vylepšení pracovního prostředí Anywhere Workspace, jejichž cílem je snížit zátěž IT a zlepšit zkušenost pracovníků

IT týmy se v dnešním hybridním pracovním prostředí potýkají s řadou nových výzev. Zaměstnanci používají více různých zařízení, přistupují k širší škále aplikací ve větším počtu cloudů a pracují z více míst než dříve. Společnost VMware představuje nové vlastnosti platformy Anywhere Workspace, které IT týmům ulehčí práci spojenou se správou takto složitého prostředí a zvýší jejich produktivitu pomocí automatizace. VMware Anywhere Workspace umožňuje hybridní práci pomocí jednotné správy koncových bodů (UEM), VDI a DaaS, digitální zaměstnanecké zkušenosti (DEX) a zabezpečení pracovního prostředí.

Na konferenci VMware Explore 2022 v USA představila společnost VMware svou vizi „autonomních pracovních prostředí“ – další krok ve vývoji správy digitálního pracovního prostředí, který vnáší datovou vědu a automatizaci do správy koncových bodů, zabezpečení a zkušenosti koncových uživatelů. Dnešní aktualizace řešení VMware Anywhere Workspace, které zahrnují správu digitální zaměstnanecké zkušenosti, orchestraci IT a řešení VMware Horizon Cloud, vylepšují schopnosti potřebné k naplnění této vize. Nejnovější vylepšení řešení VMware Anywhere Workspace dále začleňují inteligenci a automatizaci do každého kroku procesu, aby zjednodušily provoz IT a nabídly bezpečnější a flexibilnější digitální prostředí pro zaměstnance.

„Podniky hledají rovnováhu hybridního pracovního modelu, který by umožňoval úspěšnou práci na dálku při zachování kreativity, která podporuje inovace,“ říká Shankar Iyer, viceprezident a generální ředitel pro koncová výpočetní řešení společnosti VMware. „Aby mohl podnik zavést úspěšný hybridní pracovní model, potřebuje automatizovat poskytování a správu prostředků a zlepšit zabezpečení. Vylepšení VMware Anywhere Workspace, která dnes představujeme, nás posouvají o krok blíže k naplnění naší vize autonomního pracovního prostředí.“

Řešení DEX rozšířeno o podporu zařízení Windows spravovaných třetími stranami

Funkce a schopnosti souborně nazývané „digitální zaměstnanecká zkušenost“ (DEX) se staly prioritou pro podniky, které se snaží udržet zaměstnance v hybridním pracovním prostředí angažované. Studie společnosti Forrester Consulting z nedávné doby uvádí, že zajištění vynikající zaměstnanecké zkušenosti má čtyři klíčové složky – měření, analýzu, poskytování a nápravu1.

VMware rozšiřuje záběr svého řešení DEX tak, aby podporovalo řízení digitální zkušenosti zaměstnanců (DEEM) pro zařízení se systémem Windows spravovaná třetími stranami. S touto aktualizací bude VMware nabízet nejkomplexnější řešení DEX na trhu, které pokrývá poskytování, měření, analýzu a nápravu a nyní podporuje více případů použití koncových bodů a operačních systémů. S řešením DEX od společnosti VMware mohou podniky snadno spravovat digitální pracovní prostředí pro různé koncové body, usnadnit přechod na moderní správu díky komunikaci se všemi zaměstnanci a ušetřit čas a peníze IT.

„Podniky se musí přizpůsobit hybridnímu pracovnímu prostředí nové generace a my jsme zaznamenali velké množství inovací, které tento obrat vyvolal. Vážíme si společnosti VMware jako inovačního partnera, který pomáhá budovat a definovat nabídku Orange Workplace Together,“ říká Bob Smart, senior solutions expert ve společnosti OBS. „Naše externě spravovaná služba také nabízí hlasové rozhraní v přirozeném jazyce, které se přímo integruje do centra Workspace ONE Intelligent Hub. Jeho vývoj je skvělým příkladem spolupráce s týmy společnosti VMware na zlepšování zkušenosti zaměstnanců a ukazuje, jak můžeme využít technologii AI k podpoře nových požadavků na hybridní práci.“

Rozšíření IT systémů pomocí Workspace ONE Freestyle Orchestrator

Workspace ONE Freestyle Orchestrator je moderní orchestrační rámec nevyžadující programování nebo pouze na nízké úrovni. IT týmům pomáhá automatizovat složité a ruční konfigurační úlohy. Nová vylepšení řešení Workspace ONE Freestyle Orchestrator umožní automatizaci nad rámec pracovních postupů specifických pro jednotlivé úlohy na konkrétních zařízení v prostředí Workspace ONE a nabízí kontextově řízené postupy zpracování požadavků zahrnující i IT systémy třetích stran. Díky této rozšířené integraci do nástrojů pro podávání požadavků jiných výrobců, jako jsou ServiceNow, Coupa a další, může IT využívat výhody inteligentního a aktivního řízení vyřizování požadavků. Vedle správy koncových bodů podporuje Freestyle Orchestrator aktivní zpracování požadavků na IT a řeší různé složité podnikové procesy, což umožňuje dále zvýšit efektivitu a agilitu IT.  

VMware Horizon Cloud nové generace nyní podporuje i hybridní implementace a získal autorizaci FedRAMP

Řešení infrastruktury virtuálních desktopů (VDI) a desktopu ve formě služby (DaaS) se stala důležitými prostředky v souvislosti s rozmachem distančních a hybridních modelů výkonu práce. Umožňují správcům IT snadno a rychle zřizovat a nasazovat virtuální desktopová prostředí včetně doprovodných aplikací, což šetří čas a podporuje produktivitu. Společnost VMware dnes oznámila, že zákazníci platformy Horizon 8, kteří užívají nové předplatné Horizon SaaS, budou moci využívat své lokální a cloudové implementace pro připojení k Horizon Cloudu nové generace, a vytvořit tak hybridní cloudové prostředí. Zákazníci získají flexibilitu při nasazování virtuálních desktopů a aplikací v Microsoft Azure s možností provozovat Horizon 8 lokálně nebo v cloudu při nižších nákladech a lepších možnostech škálování, které platforma Horizon Cloud nové generace nabízí. Díky hybridnímu cloudovému přístupu může IT oddělení dále rozšířit možnosti uplatnění prostředí VDI a DaaS, včetně vysoké dostupnosti / obnovy po havárii a přechodu do cloudu při vyčerpání lokálních kapacit.

Na konferenci VMware Explore 2022 v USA vydala společnost VMware novou generaci Horizon Cloud na Microsoft Azure. Platforma nové generace využívá tenkou edge architekturu, která pomáhá snížit náklady na infrastrukturu o 70 % a zároveň zvyšuje škálovatelnost o 150 %2.

A konečně, Horizon Cloud v Microsoft Azure získal prostřednictvím od autorizačního úřadu Joint Authorization Board (JAB) vysokou autorizaci ve federálním programu řízení rizik a autorizace (FedRAMP) a získal oprávnění k provozu (ATO) v civilních úřadech. Dále autorizační balíček Horizon Cloud společnosti VMware v současné době posuzuje vojenská agentura pro informační bezpečnost (DISA) a udělení prozatímního oprávnění k provozu (P-ATO) úrovně 5 pro americké ministerstvo obrany se očekává do konce kalendářního roku.

Obrana před mobilními hrozbami Workspace ONE pomáhá chránit před phishingem a škodlivým obsahem

Množství hrozeb na mobilních zařízeních se podle Indexu mobilní bezpečnosti společnosti Verizon3 v uplynulém roce zdvojnásobilo, přičemž mobilní zařízení v dnešním pracovním prostředí hrají ještě důležitěší roli. Ochrana proti hrozbám Workspace ONE Mobile Threat Defense je integrována do centra VMware Workspace ONE Intelligent Hub. Zákazníkům pomáhá tím, že zjednodušuje aktivaci ochrany před mobilními hrozbami a chrání uživatele bez ohledu na to, kde a jak pracují. Nyní budou zákazníci také moci aktivovat ochranu proti phishingu a škodlivému obsahu, která bude brzy k dispozici v beta verzi. Podle studie Business 2022 Data Breach Investigations Report4 společnosti Verizon je phishing na mobilních zařízeních hrozbou číslo jedna. Ochrana před mobilními hrozbami včetně phishingu a ochranou prot škodlivému obsahu pomáhá chránit uživatele a zároveň poskytuje zaměstnancům nejlepší zkušenost.

Další zdroje (v angličtině)

Služby VMware Cross-Cloud™ pomáhají zákazníkům orientovat se v multicloudovém světě

Na konferenci VMware Explore 2022 Europe představuje společnost VMware nové a vylepšené nabídky služeb VMware Cross-Cloud, které zákazníkům pomohou uspět v éře multicloudu díky svobodě, flexibilitě a bezpečnosti. VMware Cross-Cloud je portfolio cloudových služeb, které poskytují jednotný a zjednodušený způsob, jak vytvářet, provozovat, zpřístupňovat a lépe zabezpečovat jakékoli aplikace v libovolném cloudu z libovolného zařízení. Mezi pilíře služeb VMware Cross-Cloud patří 1) aplikační platforma, 2) cloudová správa, 3) cloudová a edge infrastruktura, 4) zabezpečení a síť, 5) pracovní prostředí Anywhere Workspace. Nejnovější zprávy a další informace o tom, jak společnost VMware poskytuje digitálním podnikům rychlejší a chytřejší cestu ke cloudu, naleznete v tiskových materiálech konference VMware Explore 2022 Europe.

O konferenci VMware Explore

VMware Explore navazuje na tradici konferencí VMworld, které představovaly pomyslnou výkladní skříň společnosti VMware. VMware Explore má ambice stát se nejvýznamnější odbornou akcí zaměřenou na veškeré aspekty problematiky multicloudu. V letošním roce nabídne nová špičková řešení, technické prezentace, rozsáhlý ekosystém 90 % nejvýznamnějších cloudových partnerů, prosperující tržiště nezávislých výrobců softwaru pro multicloud a několik společenských akcí. Další informace o konferenci VMware Explore naleznete na stránkách: www.vmware.com/explore.html.

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

VMware, VMware Anywhere Workspace, Explore, Workspace ONE a Horizon jsou ochranné známky společnosti VMware, Inc. nebo jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích.

  1. Forrester Consulting, Optimizing Digital Employee Experience for Anywhere Work, 2. května 2022
  2. Interní analýza společnosti VMware, nástroj pro odhad interních nákladů zákazníka (beta verze), srpen 2022
  3. Verizon, Verizon Mobile Security Index 2022, 2. srpna 2022
  4. Verizon, Business 2022 Data Breach Investigations Report, 24. května 2022

SledovaniTV spouští seznam kanálů

SledovaniTV tento týden na svých stránkách zveřejnilo podrobný seznam kanálů. U každé stanice je uvedeno hned několik užitečných informací. V seznamu lze filtrovat podle balíčků, tematické skupiny kanálů či jazyka.

SledovaniTV nabízí od listopadu svým uživatelům přehledný seznam kanálů, ve kterém mohou nejen vyhledávat, ale filtrovat. U každé televizní či radiové stanice se dozví nejen v jakém balíčku je zařazena, ale i mnoho dalších užitečných informací.

V přehledu je zobrazeno tematické zařazení každého programu, kvalita vysílaného obrazu v SD až 4K, jazyk či jazyky zvukových stop, přítomnost titulků a také délka dostupnosti pro zpětné přehrávání.

„Nový seznam kanálů jsme vytvořili tak, aby zobrazoval všechny potřebné informace na jednom místě. Uživatelé tak mají kompletní přehled o tom, co mohou od jednotlivých stanic a balíčků očekávat,“  říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Pro ještě lepší přehled o dostupných kanálech je možné v seznamu filtrovat. Filtr umožňuje zobrazovat stanice podle balíčku, tematické sekce a jazyka. Zaškrtnout je možné také pouze stanice vysílající obsah s titulky.

Seznam kanálů je pro českou službu SledovaniTV dostupné na tomto odkazu. Pro slovenské SledovanieTV zde.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizích a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Vzestup uvědomělých podniků

Prostředí byznysu se posledních několik desetiletí významně proměnilo. Workoholický přístup k práci vystřídal wellbeing. Růst za každou cenu byl nahrazen férovým ziskem. Agresivitu nahradil altruismus.

Pandemie tento trend ještě urychlila. Lidé přišli o své blízké. Kladli si otázku, proč doposud pracovali tak, jak pracovali. Cítili společnou zodpovědnost udělat správnou věc. A byly tu příklady firem, které dělaly totéž. Lidé se zkrátka rozhodli, že nechtějí jen materiální a ekonomické bohatství, ale touží také po společenských a kulturních hodnotách.

Úspěšné budou ty společnosti, které si to uvědomí. Nastal čas uvědomělých firem. V budoucnu budou tyto firmy vítězi. Šedesát procent spotřebitelů již v současnosti nakupuje zboží šetrnější k životnímu prostředí, vyrobené udržitelně nebo eticky[1]. Uchazeči o zaměstnání dávají přednost flexibilní práci a kariérnímu postupu před čímkoli jiným[2].

Co znamená být uvědomělou společností?

Stručně řečeno, uvědomělá firma je společnost, která řeší prostřednictvím svého obchodního modelu nebo činnosti sociální a environmentální problémy, má komplexní povědomí o dopadu svého jednání a záleží jí na důležitých hodnotách. Takových, které přináší prospěch nejen jí samotné, ale také lidem.

Pokud jde o lidi, znamená to samozřejmě spravedlivou mzdu, bezpečnost práce a zdravé pracovní prostředí, ale také vše, co je prospěšné širšímu společenství, nejen zaměstnancům. Mezi sociálně uvědomělými podniky začaly být populární rozsáhlé pokusy o zlepšení společnosti, včetně zavedení férového obchodu, udržitelných materiálů a zvýšené míry kontroly partnerů v různých fázích dodavatelského řetězce, stejně jako cílenější programy přímých investic do práce s komunitou.

V čele skutečně uvědomělé společnosti zpravidla stojí někdo, kdo ztělesňuje a vykonává její poslání udržitelným a transparentním způsobem. Budování a řízení uvědomělé společnosti vyžaduje uvážlivější rozhodování a nekompromisní oddanost poslání konat dobro.

Mnohé z největších světových korporací těžily z kapitalistického systému, který zvýhodňoval neuvědomělé podnikání, jehož negativní dopady dnes vidíme po celém světě. Společnosti, které jsou nyní v tomto stavu, budou muset vynaložit velké úsilí a výrazně změnit své postoje a jednání, pokud se budou chtít přizpůsobit a přejít na uvědomělé podnikání a odklonit se od myšlenky, že jejich cílem je pouze zisk.

Požadavky spotřebitelů, hodnoty zaměstnanců a investoři zohledňující dopad na životní prostředí jsou hnací silou změn

V posledních několika letech vyvolaly události, jako je pandemie COVID-19, politická hnutí a problematika globálního oteplování, tlak na podniky, aby činily odpovědnější rozhodnutí. Proto nyní stále více podnikatelských subjektů začleňuje udržitelné strategie a přijímá společensky odpovědnější postupy, aby znovu sladily své cíle a činnost.

S rostoucím vzděláním společnosti se mění i požadavky spotřebitelů. Stále více lidí se vědomě snaží vybírat si takové firmy, které se snaží řešit sociální, ekonomické a environmentální otázky a které usilují o udržitelnější životní styl. 34 % spotřebitelů přestalo nakupovat u některých značek kvůli obavám o etiku nebo udržitelnost[3].

Studie prokázaly, že uvědomělé obchodní praktiky vedou také k lepší retenci zaměstnanců.  Talentovaní zaměstnanci, zejména z generace mileniálů a generace Z, nyní chtějí pracovat v cílevědomějších a udržitelnějších společnostech a jejich úsilí se zde zúročí ve vyšší míře retence zaměstnanců[4].

Například více než 1 000 konzultantů společnosti McKinsey (80 % zaměstnanců McKinsey je mladších 40 let) napsalo otevřený dopis, v němž firmu vyzývají, aby nespolupracovala se společnostmi vyrábějícími fosilní paliva a dalšími klienty, kteří by mohli „nenávratně změnit Zemi“[5].

Jinými slovy, odpovědnost podniků není jen etickou otázkou, ale od dnešních zaměstnanců, spotřebitelů i investorů se očekává. Rozšiřující se povědomí o sociálních trendech a globálních praktikách vedlo k tomu, že mladí investoři sladili své investice se svými hodnotami a touhou po sociální změně.

S ohledem na tuto skutečnost již v současné době více než 60 % investorů z řad mileniálů investuje s ohledem na dopady, přičemž zhruba stejný počet z nich tvrdí, že tyto investice mají větší potenciál k dlouhodobé změně než tradiční filantropie[6]. Trend investování založeného na hodnotách bude s tím, jak budou mileniálové ovládat větší část majetku, jen růst.

Čtyři klíčové priority, jak se stát uvědomělou společností

V reakci na tyto trendy se podniky snaží být sociálně uvědomělejší a do zboží a služeb, které poskytují, začleňují environmentální a sociální faktory či aspekty dobré veřejné správy (ESG). Přitom existují čtyři klíčové priority, které by podniky měly zvážit.

Zaprvé musí přehodnotit svůj dopad na životní prostředí, protože stále více spotřebitelů požaduje transparentnost v oblasti etiky a ekologie. To zahrnuje přehodnocení způsobu fungování podniku, od iniciativ usilujících o nulovou uhlíkovou stopu až po vytvoření cirkulární ekonomiky, která minimalizuje využívání zdrojů a redukuje odpady, stejně jako emise uhlíku.

Musí také zvážit změny na pracovišti, které mohou snížit závislost na energiích a podpořit udržitelnější návyky, jako je tisk pouze nezbytných dokumentů a přechod od papírových systémů k digitálním. Přechod na bezuhlíkovou logistiku a spolupráce s partnery s cílem zajistit správné ekologické postupy v celém dodavatelském řetězci jsou dalšími oblastmi, kde mohou společnosti zavádět ekologické postupy.

Dále je třeba, aby se společnosti zabývaly rozmanitostí a inkluzí na pracovišti, protože zaměstnanci jsou stále více obeznámeni se systémovou diskriminací, která stále pokračuje v důsledku zastaralých firemních praktik. Součástí uplatňování společenské odpovědnosti podniků je snaha o respektování lidských práv a podpora rozmanitosti při náboru zaměstnanců a tvorbě strategií v oblasti lidských zdrojů s cílem vytvořit svobodnou a otevřenou organizační kulturu. Zaměstnanci rovněž požadují větší podíl na rozhodování. Dochází proto k nárůstu odborových aktivit a aktivnějšímu zpochybňování podnikových praktik, které podle jejich názoru ohrožují jejich hodnoty a zaměstnání.

Jako třetí prioritu by měly podniky uvážit, jak mohou posunout hranice svého odvětví, aby zlepšily kvalitu života. Podle společnosti Epson znamená vytváření a poskytování řešení pro digitalizaci, spolupráci a automatizaci, že jak těžký průmysl, tak průmyslová výroba, kanceláře a vzdělávací prostředí mohou těžit například ze snížení nedostatku pracovních sil, zkrácení dodavatelských řetězců a zlepšení vzdáleného spojení a spolupráce.

V neposlední řadě mohou společnosti, a to i ty s globální působností, přispět ke změně společenství, v němž působí. Může to být formou darů, podpory místních charitativních nebo neziskových organizací a také partnerství s jinými podniky nebo skupinami v komunitě, které slouží místním programům. Například letos společnost Epson darovala více než 700 tiskáren znevýhodněným školám na Blízkém východě a v Africe. Produkty věnovala také charitativní nadaci Usaina Bolta na Jamajce.

Uvědomělé společnosti jdou příkladem

Společnost Patagonia, označovaná za „průkopníka“ uvědomělého kapitalismu, není typickou organizací, která nutí spotřebitele k neustálému nákupu nového oblečení. Místo toho věří ve vytváření vysoce kvalitního oblečení a vybavení, které lze používat po generace a předávat jej dál.

Má největší středisko na opravu oděvů v Severní Americe, které podporuje její program oprav „Ironclad Guarantee“. Kromě toho společnost Patagonia každoročně věnuje 100 % svých příjmů z Black Friday, což je pro maloobchodníky nejdůležitější den v kalendářním roce, místním neziskovým organizacím.

Také společnost Google vytvořila kulturu zaměřenou na kreativitu, individualitu, posílení postavení a filantropickou odpovědnost. Tento technologický gigant v průběhu let financoval spoustu neziskových projektů, včetně iniciativy BRAID (Building, Recruiting, And Inclusion for Diversity), jejímž cílem je zvýšit počet žen a lidí s různou barvou pleti, kteří studují informatiku. Dalším příkladem je Code for America, projekt bojující proti chudobě, který propojuje americké uchazeče o zaměstnání s odbornou přípravou a podporou.

Tlak na změnu se stupňuje již několik let. A protože se uvědomělé spotřebitelské chování stále více dostává do popředí, musí společnosti reagovat na měnící se potřeby světové populace a ekonomiky. Budoucnost vyžaduje změnu hodnot a chování, v němž korporace působí v globálním měřítku. To zahrnuje přehodnocení a transformaci od „tradičního“ modelu orientovanému na byznys směrem k cirkulárnějšímu, etickému a holistickému způsobu fungování. Korporace musí zohlednit společenskou odpovědnost, kterou mají vůči planetě a lidem na celém světě, aby vytvořily trvalý vztah založený na transparentnosti, odpovědnosti a etice.

Stále více firem se rozhoduje stát se uvědomělou společností. Například Epson obohacuje životy, komunity a organizace tím, že se zaměřuje na spravedlivý zisk namísto nadměrného růstu příjmů. Zavazuje se také podporovat udržitelnou společnost prostřednictvím otevřených partnerství a spolupráce, spolupracuje s charitativními organizacemi a daruje výrobky pro použití ve školách. Jsem rád, že mohu pracovat pro organizaci, která skutečně podporuje společenské cíle a cíle udržitelnosti.

Není pochyb o tom, že budoucnost firemního světa budou utvářet ti, kteří prosazují étos uvědomělosti, obhajují udržitelné strategie a společensky odpovědné postupy, aby v konečném důsledku učinili svět lepším místem.

Nepochybuji o tom, že Epson bude patřit do této skupiny.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

HUAWEI představil chytrý telefon nova 10 SE. Zaujme ikonickým designem a špičkovým 108Mpx fotoaparátem

Nový přírůstek do rodiny nova, a to chytrý telefon nova 10 SE, je již k dostání na českém trhu. Novinka od společnosti HUAWEI zdědila ikonický design Star Orbit, který můžete dobře znát i z předchozích modelů telefonů řady HUAWEI nova. Prvotřídní fotoaparát nabízí rozlišení 108Mpx  a pokročilé technologie pro mimořádně kvalitní snímky ve dne i v noci.

Telefon HUAWEI nova 10 SE se pyšní 6,67‘‘Full View OLED displejem s 90 Hz obnovovací frekvencí a až 270 Hz vzorkovací frekvencí, takže se můžete spolehnout, že váš uživatelský zážitek bude vždy dokonale plynulý. Kromě toho smartphone podporuje rychlé 66 W nabíjení SuperCharge a příjemně překvapí i kapacitou baterie 4500 mAh. Operační systém EMUI 12 nabízí chytré, intuitivní, bezpečné a interaktivní prostředí pro každou příležitost.

Známý design v novém provedení

HUAWEI nova 10 SE zdědil ikonický design kroužku Star Orbit, který známe už u předchozích modelů nova, tentokrát však s novým prvkem, a sice dvěma kroužky, které modul decentně zdobí.

Dalším výrazným designovým prvkem telefonu je povrchová úprava jeho zadního krytu, vzniklá speciální technologií broušení, která vytváří matný povrch připomínající krystal.  Povrchová úprava zaručuje odolnost proti každodennímu opotřebení, poškrábání, otiskům prstů, šmouhám nebo třeba vodě. Na výběr máte ze dvou výrazných barevných provedení, Starry Black a Starry Silver, z nichž každá vyjadřuje odlišný osobitý styl.

Fotografie plné možností

Řada HUAWEI nova vždy vzbuzovala pozornost svými technologiemi pro mobilní fotografování. Každá z nových generací telefonů vždy přicházela s významnými pokroky, na což navazuje i nova 10 SE se svým fotoaparátem s 108Mpx rozlišením, širokou clonu f/1,9 a algoritmem Multi-frame fusion, který zaručuje všestranné použití v různých podmínkách. Bez ohledu na to, zda fotíte v dobře nebo špatně osvětleném prostředí, v interiéru nebo exteriéru, může si být jisti, že nova 10 SE vždy doručí skvělý výsledek.

To ale nejsou jediné vlastnosti, které fotoaparát nabízí. V režimu High-Res Shot dokáže smartphone zachytit portrétní snímky s vysokou ostrostí i po přiblížení. Dále je vybaven 8Mpx ultraširokoúhlým zadním fotoaparátem, který umí zachytit až 112° zorné pole a 2Mpx makro fotoaparátem, který umí zobrazit zcela novou úroveň detailů.

Nechybí ani 16Mpx širokoúhlý přední fotoaparát, který nabízí funkci zkrášlování pomocí umělé inteligence uzpůsobenou pro selfie. Snímky jsou tak krásné i při slabém osvětlení. Fotoaparát se navíc v případě potřeby automaticky přepne do širokoúhlého režimu a rozšíří zorné pole až na 90°, takže se na skupinových fotografiích všichni snadno vejdou do záběru.

Videa podle posledních trendů

Vlogy se staly jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak se mladí lidé projevují a sdílejí svůj život. HUAWEI nova 10 SE podporuje plynulé přepínání mezi přední a zadní kamerou, čímž zajišťuje, že jsou záběry nepřerušované a uložené v jediném videosouboru. Funkce Dual-View umožňuje natáčet dva pohledy najednou, takže můžete současně zachytit scénu před vámi a současně i váš obličej.

Skvělý výkon a intuitivní bezpečné prostředí

HUAWEI nova 10 SE přichází s novou vylepšenou výdrží baterie a podporou rychlého 66W nabíjení SuperCharge. Nabití telefonu na plnou kapacitu trvá pouhých 38 minut, přičemž plně nabitá baterie následně vydrží až 12 hodin streamování videa v kuse. Pokud jde o hraní her, nova 10 SE je vybavena funkcí Touch Turbo, která zvyšuje citlivost displeje na dotyk, a vzorkovací frekvencí 270 Hz, díky které dokáže zaznamenat i dotyky více prstů současně.

Nova 10 SE nezaostává ani co se uživatelského prostředí týče. Jakožto operační systém nové generace poskytuje EMUI 12 nástroje pro propojení a interakci s širokou škálou zařízení. Funkce Super Device (Zařízení+) v EMUI 12 umožňuje přetažením ikon během pár vteřin připojit telefon k jiným zařízením, od bezdrátových sluchátek přes notebook až po reproduktor.

HUAWEI nova 10 SE nabízí také vysokou úroveň ochrany soukromí. V případě, že sdílíte screenshot obrazovky, můžete zvolit AI ochranu soukromí, která automaticky rozostří citlivé informace na snímku. Ochrana soukromí je k dispozici také při sdílení fotografií, která příjemci zabrání získat polohu, typ zařízení a čas pořízení snímku. Telefon navíc dokáže filtrovat reklamy, čímž vytváří bezpečné prostředí při prohlížení internetu.

HUAWEI nova 10 SE pořídíte právě teď za cenu 9 499 Kč v černém, stříbrném či zeleném barevném provedení na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa HUAWEI Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O HUAWEI Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti HUAWEI jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. HUAWEI CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti HUAWEI a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti HUAWEI je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

LG OZNÁMILO FINANČNÍ VÝSLEDKY ZA TŘETÍ ČTVRTLETÍ TOHOTO ROKU

Společnost LG Electronics Inc. (LG) oznámila tržby za třetí čtvrtletí roku 2022 ve výši 21,2 bilionu KRW (370,3 miliardy Kč / 15,2 miliardy EUR). To představuje 14,1% nárůst oproti stejnému čtvrtletí loňského roku, a zároveň nejvyšší kvartální tržby v historii společnosti LG Electronics. Provozní zisk za třetí čtvrtletí činil 746,6 miliardy KRW (13,1 miliardy Kč / 536,7 milionu EUR), což je o 25,1 % více než ve stejném čtvrtletí loňského roku.

Za třetí čtvrtletí LG vykázala tržby v hodnotě 21,2 bilionu KRW (370,3 miliardy Kč/ 15,2 miliardy EUR). Společnost zaznamenala růst tržeb tažený především zvýšeným zájmem o prémiové domácí spotřebiče včetně nových kategorií spotřebičů, úspěch však měly i automobilové díly. Provozní zisk společnosti však v letošním roce kumulativně poklesl, a to vzhledem ke slabé poptávce způsobené zpomalením globální ekonomiky.

Divize LG Home Appliance & Air Solution vykázala ve třetím kvartále tržby ve výši 7,5 bilionu KRW (131,0 miliardy Kč / 5,3 miliardy EUR), což představuje nárůst o 5,8 % oproti stejnému období loňského roku. Znamená to historicky nejvyšší tržby tohoto segmentu společnosti za třetí čtvrtletí vůbec. Provozní zisk ve výši 228,3 miliardy KRW (3,9 miliardy Kč/ 164 milionu EUR) byl nižší než v loňském roce kvůli zvýšeným investicím do marketingu a vyšším nákladům na logistiku.

Nárůst tržeb byl podpořený silným prodejem prémiových spotřebičů, včetně jejich nových kategorií, jako jsou třeba hygienické výrobky využívající parní technologii v klíčových regionech Severní Ameriky a Evropy. Společnost LG plánuje pokračovat v nastolené dynamice zlepšováním konkurenceschopnosti prémiových výrobků.

Divize LG Home Entertainment zaznamenala ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 3,7 bilionu KRW (64,6 miliardy Kč/ 2,6 miliardy EUR) a provozní ztrátu ve výši 55,4 miliardy KRW (967,8 milionů Kč / 39,8 milionů EUR), která opět odráží vyšší investice do marketingu v reakci na náročnější tržní podmínky. Strategie divize LG Home Entertainment se zaměří na efektivní řízení marketingových výdajů a posílení segmentu prémiových televizorů.

Další divize LG, LG Vehicle Component Solutions, dosáhla ve třetím kvartále tržeb ve výši 2,3 bilionu KRW (40,2 miliardy Kč / 1,6 miliardy EUR). Nárůst celkových tržeb o 45,6 % oproti stejnému období v roce 2021 znovu představuje nejvyšší čtvrtletní tržby realizované touto divizí v daném segmentu. Provozní zisk za třetí čtvrtletí roku 2022 činil 96,1 miliardy KRW (1,6 miliardy Kč / 69,0 milionů EUR). Výrazně vyšší prodeje jsou důvodem proaktivních reakcí na vyšší poptávku ze strany výrobců automobilů a efektivním řízením dodavatelského řetězce. LG bude i nadále pokračovat v budování pevných vztahů s globálními výrobci automobilů, spolu se silným řízením struktury nákladů, aby dále vylepšovala svoji ziskovost.

Divize LG Business Solutions zaznamenala ve třetím čtvrtletí celkové tržby ve výši 1,4 bilionů KRW (24,5 miliardy Kč/ 1,0 miliarda EUR) s dosaženou provozní ztrátou ve výši 14,4 miliardy KRW (251,5 milionů Kč / 10,3 milionů EUR). Tu způsobily převážně vyšší náklady na vstupní materiály a zvýšené globální logistické náklady. Tržby vzrostly o 9,7 % oproti minulému roku, a to především díky oživení segmentu B2B. Divize LG Business Solutions plánuje cílit na oživující se segment B2B vývojem více přizpůsobených řešení a rozšířením produktového portfolia. Na B2B prodeje plánuje tato divize cílit především vývojem inovativních řešení určených právě pro tento segment a tím rozšířit také dále produktové portfolio. LG bude aktivně snižovat náklady efektivnějším řízením zdrojů, a to především při stabilizaci dodávek klíčových komponentů. 

O společnosti LG Electronics

Společnost LG Electronics Inc. se sídlem v Soulu je globálním inovátorem v oblasti technologií a spotřební elektroniky s působností téměř ve všech zemích a s více než 75 000 pracovníky po celém světě. LG skládá ze čtyř divizí – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle Component Solutions a Business Solutions – s kumulativním celosvětovým obratem přes 63 miliardy dolarů dosaženém za rok 2021. Společnost LG je předním světovým výrobcem spotřebitelských a komerčních produktů od televizorů, domácích spotřebičů, klimatizací, monitorů a servisních robotů až po automobilové komponenty. Její prémiové značky LG SIGNATURE a LG ThinQ, podporující umělou inteligenci, jsou známé po celém světě. Nejnovější zprávy společnosti LG naleznete na adrese www.LGnewsroom.com.

Monitor Philips 27B1U7903 s Thunderbolt™ 4 a Mini LED – maximální výkon a vizuální ohňostroj pro dnešní profesionály

Kreativci, umělci a profesionálové v kulturních a dalších kreativních sektorech pracují různými způsoby a hledají řešení, která splňují jejich specifické potřeby, aby plně vyjádřili svou kreativitu. I když jsou tyto potřeby různé, konsensus vždy je mít vysoce výkonný monitor, který disponuje funkcemi zvyšujícími efektivitu, kvalitním obrazem a pohodlným připojením.

Společnost MMD, přední specialista na displeje a značkový licenční partner pro monitory Philips, uvádí na trh Philips 27B1U7903, 4K UHD Mini-LED Thunderbolt™ 4 monitor, který kombinuje vynikající obrazový výkon s bezpečným dokováním pomocí jediného kabelu, udržitelnými materiály a stylovým designem. Philips 27B1U7903 je nabitý vysoce výkonnými funkcemi, které umožňují profesionálům dosáhnout nové úrovně produktivity, a je také prvním monitorem Philips vybaveným technologií Thunderbolt™ 4, která poskytuje připojení nové generace.

Klíčové vlastnosti

  • Thunderbolt™ 4 vstup/výstup pro video, audio, přenos dat, Ethernet, napájení, řetězení a další
  • MiniLED displej, největší počet zón místního stmívání uvnitř 27palcového monitoru (2 304 zón ve srovnání s běžnými 576 zónami)
  • VESA DisplayHDR 1400 pro hlubší černou a jasnější bílou s ultrarealistickými efekty ve hrách a filmech
  • UltraClear 4K UHD rozlišení pro extrémní detaily a přesnost
  • Ze čtyř stran bezrámový design a integrované vedení kabelů pro elegantní a přehledný vzhled

„Philips 27B1U7903, nabitý až po okraj špičkovými funkcemi zvyšujícími výkon, je ideální volbou pro všechny kreativní profese. Nejen, že přináší ohromující vizuály s extrémní přesností barev a důrazem na detail, ale zahrnuje také rychlost, výkon a jednoduchost technologie Thunderbolt™ 4,“ řekla při uvedení na trh Xeni Bairaktari, vedoucí globálního marketingu a senior brand manažer pro oblast EU ve společnosti MMD Monitors & Display.

Síla, výkon a přesnost

Philips 27B1U7903 dobře poslouží profesionálům, jako jsou kameramani, koloristi, fotografové a grafici, kteří všichni spoléhají na maximální přesnost barev a detailů. Rozlišení UltraClear 4K UHD (3840×2160) přináší přesnost a detaily, které CAD a 3D grafické aplikace vyžadují, technologie IPS nabízí extra široké pozorovací úhly 178/178 stupňů a podsvícení Mini LED zlepšuje ovládání osvětlení a kontrastního poměru. Tento monitor je také certifikován úrovní certifikace VESA DisplayHDR™ 1400, což znamená, že poskytuje špičkový jas až 1400 nitů, 350% zvýšení kontrastního rozsahu a širší barevný gamut (1,07 miliard barev) pro zobrazení dříve neviditelných detailů a nuancí pro ultrarealistické efekty. Široká škála dalších vizuálních funkcí dále rozšiřuje grafický výkon monitoru Philips 27B1U7903. Quantum Dot, inovativní technologie polovodičových nanokrystalů, precizně vyzařuje světlo a vytváří živé, dynamické a okouzlující barvy. Zero Bright Dot™ eliminuje vady jasných bodů LCD, zatímco SmartUniformity poskytuje konzistentní jas po celém displeji a hodnota Delta E menší než 1 zajišťuje maximální přesnost barev a navíc chrání před jakýmkoli barevným rozdílem mezi více displeji.

Další hvězdnou funkcí Philips 27B1U7903 je protokol Thunderbolt™ 4, který poskytuje jednoduchost, rychlost a spolehlivost způsobem, který jeho předchůdci nedokázali. Ať už uživatelé potřebují bleskově rychlý přenos dat jedním kabelem, spolehlivou zábavu ve 4K na více obrazovkách, působivý výkon 90 W pro nabíjení notebooku, jednoduché a výkonné řetězení pro více monitorů nebo klid, který plyne ze zvýšeného zabezpečení proti Thunderspy útokům. Thunderbolt™ 4 nabízí skutečnou pokladnici výhod. A to není vše – Thunderbolt™ 4 je kompatibilní s USB4, což znamená, že uživatelé si jistě užijí nejlepší a nejrychlejší dostupnou rychlost USB, která zaručuje rychlost přenosu dat až 32 Gb/s.

V neposlední řadě je Philips 27B1U7903 vybaven řadou ergonomických funkcí a funkcí zaměřených na udržitelnost, jako je skrytý výkonový senzor, který dokáže uspořit až 80 % energie, a SmartErgoBase, která uživatelům umožňuje otáčet, naklánět a nastavovat výšku monitoru do nejpohodlnější polohy pro dlouhé hodiny práce nebo hraní.

Cena a dostupnost

Philips 27B1U7903 je k dispozici za cenu 31 644 Kč (1 299 Eur). 

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amstrodamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů.

České firmy se učí šetřit prostřednictvím outsourcingu IT služeb

Energetická krize a vysoké ceny materiálů komplikují nejen fungování domácností, ale také firem. Na trhu nyní panuje silná nejistota projevující se zejména tím, že na jedné straně spotřebitelé méně nakupují, na druhé se firmy potýkají s vyššími náklady, které mnohdy nejsou schopny pokrýt. IT optimalizace ale nabízí možnost, jak ušetřit desítky procent nákladů.

V posledních letech výrazně narůstá trend outsourcingu IT služeb. Poskytovatel profesionálních hostingových služeb vshosting~ například za poslední 2 roky zaznamenal nárůst zájmu o hostingové služby s komplexní správou o téměř 50 %. Firmy u poskytovatele vshosting~ navíc oceňují fakt, že se až 2 týdny obejde bez dodávek elektrické energie a dokáže tak firmám poskytnout stabilitu, kterou zejména v této době potřebují. Elektřinu si totiž vshosting~ dokáže vyrobit i sám v případě nouze prostřednictvím dieselových agregátů.

Na českém trhu chybí 20 až 30 tisíc IT expertů

Díky energetické krizi a vysokým cenám vstupů zkrátka firmy čelí velké nejistotě. Dle výzkumu společnosti Accenture, 90 % vedoucích pracovníků v současné době pokládá za nevyhnutelné, zcela změnit přístup k firemním nákladům. Téměř všichni manažeři (96 %) také uvedli, že jejich plány na transformaci nákladů se týkají všech, nebo většiny oblastí jejich podnikání, a to včetně IT.

Krom vysokých cen energií a materiálů se totiž firmy potýkají s akutním nedostatkem IT expertů, kterých dle kvalifikovaných odhadů v Česku chybí 20 až 30 tisíc. Nízká nezaměstnanost, nedostatek pracovníků v oblasti IT a 18% inflace ženou již dříve vysoké mzdy IT pracovníků ještě výše. Lze tedy předpokládat, že zájem o outsourcing IT služeb nadále poroste. Díky němu firmy nemusí mít vlastní tým drahých administrátorů, kterým platy v posledních letech ještě razantně rostly. Například již zmiňovaný vshosting~ má desítky odborníků vždy na místě, a tak firmy, které je využívají, nemusí řešit inhouse drahý hiring vlastních specialistů a držet je ještě na třísměnný provoz. Díky tomu firmy šetří i vyšší desítky procent nákladů.

Outsourcingem IT mohou firmy nejvíce ušetřit

Právě outsourcingem v oblasti IT, tedy najímáním externích pracovníků místo vlastních, mohou firmy nejvíce ušetřit. Velmi populárním řešením je také využití cloudu. Dle statistik vládní agentury Eurostat celkem 44 % všech firem v ČR využívalo v roce 2021 IT outsourcing prostřednictvím cloudu. Hlavním důvodem jsou zejména vysoké pořizovací náklady za nákup vlastního hardware, a jednoduchá možnost škálování v cloudovém prostředí. V procentech využití IT outsourcingu prostřednictvím cloudu jsme napřed oproti průměru v EU, dokonce o 3 procentní body. A oproti roku 2020 se jedná o 52% nárůst. Experti ze společnosti vshosting~ odhadují, že toto číslo v roce 2022 vzrostlo minimálně o 10 procentních bodů a očekávají další pokračování tohoto trendu.

Roste zejména zájem o cloudové služby a tzv. managed hosting

Firmy mají největší zájem o cloudové služby a tzv. managed hosting, u něhož firmy krom prostoru na serveru nebo v cloudu poptávají také externí IT odborníky, kteří se jim postarají o celou infrastrukturu. „Na hostingové služby s komplexní správou se ve vshostingu dlouhodobě specializujeme a jsme v tomto oboru největší v ČR. Velmi dobře tak vidíme, jak poptávka roste. Díky outsourcingu dokáží firmy ušetřit desítky procent nákladů, přičemž často získají bezpečnější službu, a díky sdílenému know-how i vyšší odbornost a v mnohem vyšší kvalitě, než kdyby si správu řešily samy,“ říká David Lintimer, obchodní ředitel vshosting~.

Zlatým standardem ve sféře hostingu je AWS cloud. I zde je možnost snížit náklady a IT outsourcovat. Firmy si totiž mnohdy neuvědomují skutečné náklady na správu, které mohou být skryty v ceně samotného vývoje. Vshosting~ je schopen díky snížení nákladů za lidskou pracovní sílu a optimalizaci celého řešení ušetřit firmám využívajících AWS až 70 % nákladů.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Sony oznámila vítěze ocenění za mimořádný přínos fotografii udělované v rámci soutěže SWPA 2023

Světová fotografická organizace s potěšením oznamuje, že ocenění za mimořádný přínos fotografii udělované v rámci soutěže Sony World Photography Awards 2023 získala uznávaná japonská fotografka Rinko Kawauchi. Tato fotografka, která patří k nejvýznamnějším japonským fotografům současnosti, získala mezinárodní proslulost díky svým intimním a jasným snímkům zachycujícím prchavé okamžiky každodenního života.

Na výstavě Sony World Photography Awards 2023, která se vrací do londýnské galerie Somerset House od 14. dubna do 1. května 2023, bude k vidění přes dvacet snímků této fotografky. Výběr, který autorka sestavila, obsáhne více než dvacet let její kariéry a vyzdvihne významné milníky a témata některých z jejích nejikoničtějších sérií: Illuminance (2011), AILA (2004), Utatane (2001) a Ametsuchi (2012).

Kawauchi se narodila v roce 1972 v japonské prefektuře Šiga a fotografovat poprvé začala, když jí bylo 19. Na začátku 90. let pracovala jako fotografka pro reklamní agenturu, poté se přestěhovala do tokijského ateliéru a začala se věnovat vlastní tvorbě. Mezinárodní pozornost si poprvé získala v roce 2001 po vydání tří fotografických knih Utatane, Hanabi a Hanako. Dvě z těchto kolekcí získaly nejprestižnější japonské ocenění pro začínající fotografy Kimura Ihei Award.

Kawauchi se nechává inspirovat šintoismem, podle něhož má vše svého ducha nebo energii, zvanou kami. Proto přistupuje také její objektiv trpělivě a s empatií k všednodenním objektům: mihotavým světlům odrážejícím se v zrcadle, páru rukou splétajících nitě, slunečním paprskům pronikajícím korunami stromů v lese. Její fotografie jsou přirovnávány k haiku, krátkému básnickému útvaru pocházejícímu z Japonska, který se prostřednictvím veršů často zamýšlí nad širším významem nebo pravdou. Podobně dodává také Kawauchi svým střídmým vizuálním jazykem těmto zdánlivě malým okamžikům velkou váhu a význam.

Soubor prací, které na výstavě Sony World Photography Awards 2023 představí, zahrnuje stěžejní soubory fotografií z celé její kariéry. Série Utatane (2001), AILA (2004) a Illuminance (2009) jsou příkladem jejího osobitého stylu, v němž se objevují záblesky každodenních výjevů, které se zamýšlejí nad koloběhem života a jeho křehkostí – roztřepená síť, ústa otevřená tak, že odhalují řadu zubních výplní, stéblo trávy s kapkami ranní rosy. Na výstavě jsou k vidění také díla z cyklu Ametsuchi (2013), která znamenají odklon jak z hlediska techniky, tak stylu. Na základě jednoho snu se Kawauchi nechala uchvátit „noyaki“ (hořícím polem), řízeným vypalováním plodin před opětovným zasazením. Podnikla řadu cest do jižního Japonska, kde pomocí velkoformátového fotoaparátu umístěného na stativu zachycovala tyto požáry. Tyto fotografie představují reflexi myšlenky rituální očisty země a vlastního znovuzrození.

Rinko Kawauchi ke svému ocenění uvedla: „Toto ocenění je uznáním mé práce a povzbuzením do budoucna. Výstava přináší soubor děl, který nejen charakterizuje mou práci, ale také představuje ambiciózní sérii vytvořenou odlišnou metodou a přístupem. Svými fotografiemi se snažím vytvářet umělecká díla, která mi slouží jako rozcestník pro bližší zkoumání zážitků, které prožívám, a toho, na co se dívám.“

Cena za mimořádný přínos fotografii je udělována osobě nebo skupině osob, které významně přispěly k rozvoji fotografie jako média. Rinko Kawauchi se jako šestnáctá laureátka připojila k seznamu ikonických jmen, mezi něž mezi jinými patří například William Eggleston (2013), Mary Ellen Mark (2014), Martin Parr (2017), Candida Höfer (2018), Nadav Kander (2019), Gerhard Steidl (2020), Graciela Iturbide (2021) a Edward Burtynsky (2022).

Celkoví vítězové soutěží pro studenty fotografie, mladé fotografy, otevřené soutěže a profesionální soutěže Sony World Photography Awards 2023 budou vyhlášeni 13. dubna 2023. Další informace o nadcházejících vyhlášeních a vítězích najdete na adrese www.worldphoto.org.

SNÍMKY JSOU DOSTUPNÉ NA WORLDPHOTO.ORG/PRESS

RINKO KAWAUCHI

Rinko Kawauchi se narodila v roce 1972 v japonské prefektuře Šiga, a v současnosti žije a pracuje v Čibě. V roce 2001 Kawauchi vydala souběžně sérii tří fotografických knih – UTATANE, HANABI a HANAKO a v následujícím roce získala prestižní ocenění na 27. ročníku cen Kimura Ihei. V roce 2009 obdržela významnou cenu Infinity Award v kategorii umění udělovanou Mezinárodním centrem fotografie a v roce 2012 63. cenu Ministerstva kultury pro nováčka roku a 29. cenu Shashin no Machi Higashigawa Native Japanese Artist Award. Tvorba Kawauchi byla hlavním tématem několika samostatných výstav nejen v Japonsku, ale i na mezinárodním poli, včetně výstav AILA + Cui Cui + the eyes, the ears ve Fondation Cartier pour l’art contemporain v roce 2005 a v The Photographers‘ Gallery v roce 2006, Illuminance v Gallery at Hermès v New Yorku v roce 2011, Illuminance, Ametsuchi, Seeing Shadow v Tokyo Metropolitan Museum of Photography v roce 2012 a Kawauchi: The river embraced me v Contemporary Art Museum, Kumamoto v roce 2016. Hostovala a účastnila se také mnoha skupinových výstav, včetně Rencontres d’Arles v roce 2004, New Documents na Brighton Photo Biennial v roce 2010 a Prix Pictet ve Victoria & Albert Museum v roce 2017. Její samostatná výstava M/E: On this sphere Endlessly interlinking probíhá aktuálně v galerii Tokyo Opera City Art Gallery. www.rinkokawauchi.com

O SOUTĚŽI SONY WORLD PHOTOGRAPHY AWARDS

Celosvětově uznávaná soutěž Sony World Photography Awards, kterou pořádá Světová fotografická organizace (World Photography Organisation), je jednou z nejdůležitějších celosvětových událostí v kalendáři fotografů. Tato soutěž, do níž je možné se přihlásit zdarma, letos vstupuje již do svého 16. ročníku. Je celosvětovým hlasem fotografie a přináší zcela zásadní pohled na současnou fotografii. Jak pro etablované, tak i pro začínající fotografy nabízí tato soutěž prvotřídní možnosti, jak mohou svoji práci zviditelnit. Soutěž kromě toho uděluje ocenění nejvlivnějším umělcům světa, kteří s fotografickým médiem pracují, a to formou ceny za výjimečný přínos fotografii, mezi jejíž držitele se v uplynulých letech zařadili například Martin Parr, William Eggleston, Candida Höfer, Nadav Kander, Gerhard Steidl, Edward Burtynsky a Graciela Iturbide. V rámci soutěže se během prestižní každoroční výstavy v londýnské galerii Somerset House představí světu díla vítězů i práce fotografů, kteří se umístí v užším výběru. worldphoto.org/sony-world-photography-awards-exhibition 

O SVĚTOVÉ FOTOGRAFICKÉ ORGANIZACI

Světová fotografická organizace je přední globální platforma zaměřená na rozvoj a podporu fotografické kultury. Naše programové a soutěžní iniciativy poskytují cenné příležitosti umělcům působícím v oblasti fotografie a pomáhají rozšiřovat diskusi o jejich práci. Soutěž Sony World Photography Awards je nejdůležitějším programem Světové fotografické organizace. Tato soutěž vznikla roku 2007 a je jednou z největších a nejprestižnějších fotografických soutěží. Oslavuje tvorbu předních i začínajících umělců a každoročně přiláká na výstavy desítky tisíc návštěvníků po celém světě. Světová fotografická organizace je fotografickým oddělením organizace Creo, která je zodpovědná za realizaci iniciativ a programů ve třech odvětvích: fotografie, film a současné umění. Sledujte Světovou fotografickou organizaci na Instagramu (@worldphotoorg), Twitteru (@WorldPhotoOrg) a LinkedIn/Facebooku (World Photography Organisation). Naše hashtagy, které můžete sledovat, jsou #sonyworldphotographyawards #swpa #swpanews.).

CREO

Organizace Creo iniciuje a pořádá akce a programy ve třech klíčových oblastech: fotografie, film a současné umění. Společnost Creo byla založena v roce 2007 jako Světová fotografická organizace a od té doby se její působnost rozrostla. Tato organizace nadále plní své poslání rozvíjet smysluplné příležitosti pro tvůrce a rozšiřovat rozsah svých kulturních aktivit. Dnes mezi její stěžejní projekty patří soutěž Sony World Photography Awards, PHOTOFAIRS Shanghai, Photo London a Sony Future Filmmaker Awards. Ve spolupráci se společností Angus Montgomery Arts pomáhá Creo realizovat projekty skupiny, které zahrnují některé z předních světových veletrhů umění. Název Creo je odvozen od latinského výrazu pro „tvořím“ a v tomto duchu si Creo klade za cíl podporovat a propagovat tvůrčí hlasy. www.creoarts.com

SONY GROUP CORPORATION

Sony Group Corporation je kreativní zábavní společnost s pevnými technologickými základy. Cílem společnosti Sony je naplnit svět emocemi prostřednictvím kreativity a technologií – od herních a síťových služeb přes hudbu, zobrazovací a snímací systémy až po finanční služby. Další informace naleznete na adrese: sony.com/en

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

ÚDAJE O FOTOGRAFIÍCH (OD HORNÍ ŘADY ZLEVA DOPRAVA):

Všechny snímky © Rinko Kawauchi: bez názvu, ze série „Illuminance“, 2011; bez názvu, ze série „Illuminance“, 2009; bez názvu, ze série „Utatane“, 2001; bez názvu, ze série „Illuminance“, 2009

Disputio je česká aplikace bezplatně napomáhající dosažení dohody prostřednictvím dobrovolných průvodců

Dobré vztahy jsou jedním ze základních předpokladů pro spokojený život, úspěšný obchod i fungující kolektiv na pracovišti. Jejich trvání často ohrožují spory, které se mohou snadno proměnit v téměř nezvladatelný konflikt. Jeho řešení pak většinou účastníci přenechají autoritě třetí strany – nadřízeným v práci, vedoucím kolektivu, soudu. Takový přístup však téměř vždy vede k hledání viníka a končí výsledkem “vítěz-poražený”, který poškozuje nebo dokonce nenávratně ničí budoucí vztahy. Proto se autor projektu Přemysl Bosák rozhodl vytvořit aplikaci, která je volně, rychle a bez překážek k dispozici. Přináší alternativní přístup a pomáhá takovým situacím předejít. Úspěšně zvládnuté spory totiž mezilidské vztahy nepoškozují, ale naopak je posilují a rozvíjí vzájemnou důvěru i porozumění.

„Je pozoruhodné sledovat Přemkovo odhodlání nabídnout lidem platformu pro řešení sporů prostřednictvím dobrovolně poskytované pomoci,“ říká otec české mediační školy a patron projektu RNDr. Jiří Plamínek CSc. „Disputio významně zpřístupní účinnou pomoc, jejíž rychlá dostupnost je pro úspěch jednání klíčová.“

Účastníkům sporu pomůže průvodce

Aplikace Disputio je jedinečný projekt, který dává lidem šanci vědomě vzniklé spory řešit svou aktivní účastí v celém procesu. Aby v tom účastníci nebyli sami, procesem je provádí proškolení dobrovolní průvodci, kteří se rozhodli nabídnout svůj čas a energii při pomoci druhým. Pomohou se zvládáním emocí, komunikačních bariér a dají celému procesu strukturu i řád. Hledání dohody pak probíhá pouze písemnou formou a všichni účastníci vystupují pod digitálními přezdívkami, které jim zajistí maximální míru soukromí.

Jednoduché řešení vždy po ruce

Velkou výhodou pro nalezení dohody je včasné řešení sporu. S Disputio lze začít ihned, celý proces probíhá anonymně a bezplatně. Stačí pozvat protistranu do aplikace buď na počítači nebo v mobilní aplikaci pro Android a počkat, až se případu ujme konkrétní průvodce. Ten účastníky provede jednotlivými kroky hledání dohody. Nejprve si vyslechne postoje protistran a pokusí se s nimi identifikovat jejich reálné potřeby a zájmy. Poté společně s účastníky definuje jednotlivá témata, pro která budou kreativním způsobem hledat návrhy možných řešení. Následně je provede debatou, jejímž výsledkem je společné vyhodnocení vedoucí ke konsenzuální dohodě, ze které mají v důsledku prospěch obě strany původního sporu.

Možnost pomáhat a získat praxi

Kromě rychlé pomoci účastníkům jakéhokoli sporu představuje aplikace Disputio příležitosti i pro ty, kteří mají čas a vůli nabídnout pomocnou ruku ostatním. Otevírá totiž možnost stát se jedním z průvodců, zdarma získat školení v těch nejpodstatnějších mediátorských dovednostech a následně i bohatou praxi. Vybudovat si anonymně beze strachu z nezkušenosti vlastní reputaci a mít možnost ji následně využít v placené druhé úrovni aplikace, která bude později přidána k té zdarma. Aplikace jim umožní při řešení sporů procházet modelové scénáře, doporučení pro mediaci, a navíc i konzultace se zkušenějšími průvodci a supervizorem v rámci uzavřeného fóra. To vše v rámci projektu podporovaného jedním z nejvýznamnějších českých profesionálů v oblasti mediace a facilitace RNDr. Jiřím Plamínkem CSc., který se osobně ujal školení prvních průvodců a bude poskytovat průvodcům supervizní dohled.

Dostupnost

Aplikace je k dispozici zdarma v českém i anglickém jazyce na stránkách www.disput.io a v obchodě Google Play Store.

O platformě Disputio

Aplikace Disputio je platformou pro řešení sporů prostřednictvím mediace, kterou založil Ing. Přemysl Bosák. Jejím účelem je napomáhat lidem při hledání východiska ze sporné situace tak, aby nedošly k úhoně vzájemné vztahy. Úspěšně zvládnuté spory totiž mezilidské vztahy nepoškozují, ale naopak je posilují a rozvíjí vzájemnou důvěru i porozumění.

Nová funkce WhatsAppu umožní firmám a zákazníkům snadnější propojení

Aplikace Whatsapp spustila novou funkci Business Search, která usnadní propojení firem se zákazníky. Novinka umožní vyhledávat větší podniky přímo v aplikaci WhatsApp. Cílem je rychlejší komunikační spojení mezi zákazníky a firmami.

WhatsApp je celosvětově jedním z nejpoužívanějších způsobů komunikace mezi podniky a jejich zákazníky. Podle studie z dubna letošního roku, kterou Meta provedla ve spolupráci se společností Kantar, dává více než 65 % spotřebitelů při komunikaci s firmami přednost zasílání zpráv před emailem a telefonováním.

Zákazníci upřednostňují přímý kontakt s firmami, který jim umožňuje rychle a efektivně vznášet dotazy nebo získávat podrobnější informace o produktech a službách. Nemusí se probírat dlouhými a nepřehlednými e-mailovými vlákny nebo hledat telefonní čísla na webových stránkách. Lidé chtějí snadný způsob, jak na jednom místě najít a kontaktovat požadovanou firmu.

Pro firmy je to rovněž způsob, jak prohloubit vztahy se zákazníky a nabídnout jim další produkty a služby. A to v prostředí jedné aplikace, kterou již znají a je uživatelsky přívětivá.

Whatsapp Business Search je jako moderní podoba Zlatých stránek. Když si nyní zákazník bude chtít přebookovat letenku, hotel nebo zjistit podrobnosti o novém výrobku, vyhledá si v aplikaci WhatsApp požadovanou firmu a může s ní začít komunikovat z pohodlí domova jediným kliknutím.

Exit mobile version