Módní značka Tatuum zahájila spolupráci s Klarnou, českým zákazníkům nabídne flexibilní platby

Platební a nákupní služba Klarna navázala partnerství s přední polskou módní značkou Tatuum, která se již 25 let specializuje na prodej dámského stylového oblečení. Čeští zákazníci tak nyní mohou za svůj nákup na e-shopu zaplatit ve třech bezúročných platbách díky službě „Pay in 3“.

Značka Tatuum byla založena v Lodži a již 25 let navrhuje kolekce inspirované ženami a jejich každodenními potřebami. Od svého vzniku je značka Tatuum součástí trendu slow fashion. Klade důraz na precizní krejčovinu a zodpovědný výrobní proces, díky kterému mohou zákazníci nakupovat univerzální, praktické a vysoce kvalitní oblečení, které jim bude dlouho sloužit.

Celkový nákupní zážitek nyní Tatuum posouvá na další úroveň zavedením platební možnosti „Pay in 3“ od společnosti Klarna, která zákazníkům přináší větší flexibilitu a kontrolu nad nákupy, správou plateb a vrácením zboží. To vše přímo v mobilní aplikaci Klarna.

Tatuum a Klarna se navíc hezky doplňují ve své snaze učinit nákupy udržitelnějším. Pomocí nástroje na sledování emisí CO2 v aplikaci Klarna nyní zákazníci získají jasný přehled o emisích uvolňovaných v každém kroku výrobního cyklu výrobku, což jim umožní nakupovat chytře a zodpovědně.

„Naše nejnovější spotřebitelská data potvrzují, že více než 50 % českých spotřebitelů nakupuje oblečení a obuv online, a na internetu zároveň nachází 68 % z nich také nákupní inspiraci. Tatuum přináší svým zákazníkům skvělý nákupní zážitek a pomáhá jim najít to, co mají rádi. Těší nás, že nyní společně s námi vychází Tatuum vstříc očekáváním zákaznic a nabízí jim možnost platit jednoduše a bezpečně,“ říká Tereza Obrtáč, Country Manager pro Českou republiku ve společnosti Klarna.

„Už od roku 1997 se naše aktivity zaměřují především na zákaznice a jejich potřeby. Snažíme se naplňovat jejich očekávání, být jim blíže a přizpůsobovat se globálním změnám, které se odehrávají v módním průmyslu. Proto jim chceme umožnit také větší flexibilitu při placení a zavádíme do našeho internetového obchodu flexibilní možnost platby od společnosti Klarna. Funkce bude dostupná jak v polském, tak v českém e-shopu Tatuum,“ dodává Dagmara Ollesz-Miącz, ředitelka e-commerce v Tatuum. 

O společnosti Klarna

Společnost Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů, včetně společností, jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/. 

O společnosti TATUUM

Zaměřujeme se na klienta, člověka. Oblečení by mělo odpovídat jeho životnímu stylu a potřebám a mělo by vydržet alespoň několik sezón. Oblečení žije s lidmi, doprovází je v práci i doma během důležitých, krásných a obtížných okamžiků. Měly by podporovat majitele v každodenním životě, poskytovat pohodlí, komfort a dodávat sebevědomí. Chceme vám usnadnit sestavení té vaší správné stylizace, tak abyste mohli kombinovat oblečení z letošní kolekce s oblečením před rokem, dvěmi nebo třemi lety.

Značka Tatuum je celistvá. Naším cílem je, aby byl oděv pohodlný a přizpůsobený různým postavám. Formy Tatuum jsou přiléhavé k tělu, ale zajišťují pohodlí při nošení díky volnosti, kterou vkládáme do každého modelu. Navrhujeme modely, které zvýrazní přednosti různých křivek. V dámské kolekci jednou otevřeme výstřih, někdy odhalíme ramena nebo zvýrazníme pas. Díky tomu si každá dáma může najít něco, v čem se bude cítit výjimečně. Šité modely měříme na polských ženách.

MADMONQ posiluje komunikaci, s Magdou Mohelovou a agenturou FYI Prague se zaměří na expanzi do zahraničí i posílení komunit

Český startup MADMONQ, který vyrábí unikátní přírodní doplňky stravy pro hráče esportu i rekreační gamery, posiluje komunikaci a marketingový tým. Na pozici Head of Marketing Communication nastupuje Magdaléna Mohelová, která přichází z CZC.cz. Pod vedením Petry Jankovičové, která před 4 měsíci nastoupila jako CMO, bude spolupracovat s agenturním tandemem FYI Prague a jeho divizí FYIdentity, které budou MADMONQ pomáhat s mediální komunikací a profilací. V příštím roce se chce MADMONQ, kromě pokračování v produktové komunikaci a spolupráci s influencery na domácím trhu, zaměřit i na další zahraniční expanzi.

MADMONQ se rychle zapsal do povědomí herní komunity svým inovativním produktem v podobě cucavé přírodní tabletky, která kromě povzbuzujícího efektu pomáhá v boji se stresem, zlepšuje soustředění a přináší tělu i další benefity. Startupu a jeho zakladatelům Michalu Nogovi a Petru Andrýskovi se podařilo získat investice 1,3 milionu eur mimo jiné od andělských investorů v podobě mezinárodních osobností Twitche. V loňském roce tak MADMONQ rozšířil své produktové portfolio a nyní chce dále posilovat komunikaci směrem ke komunitám i širší veřejnosti.

Jako nová posila marketingového týmu nastupuje na pozici Head of Marketing Communication Magdaléna Mohelová. Přichází z CZC, kde působila jako Head of Brand a má za sebou i několik let zkušeností v agenturách DDB Prague a TRIAD Advertising. V MADMONQ bude mít na starost veškeré komunikační aktivity na evropském trhu, vytváření kampaní, contentu a implementaci kompletní marketingové strategie.

„MADMONQ je pro mě unikátní značka se skvělým produktem a naprosto jasnou a smysluplnou vizí. Když jsem dostala možnost se podílet se na jejím rozvoji, tak jsem neváhala. Mám radost, že se pracovně opět setkávám s Petrou Jankovičovou, která mi byla už v Triadu velkou inspirací,“ říká Magdaléna Mohelová, Head of Marketing Communication v MADMONQ.

S kompletním press-office servisem, produktovou i byznysovou komunikaci a rozvíjení vztahů s novináři i důležitými stakeholdery nově MADMONQ pomůže agentura FYI Prague v tandemu s dceřinou divizí FYIdentity, která se zaměří na budování mediálního obrazu zakladatele značky Michala Nogy. V následujících měsících budou hlavními komunikačními prioritami kromě dlouhodobého tématu zdravějšího způsobu života v hráčské komunitě také neustále vylepšované verze produktu i produktové novinky, ale i byznysový růst firmy a expanze na zahraniční trhy, a to zejména ve Francii a USA.

Zakladatelka a spolumajitelka kreativní agentury TRIAD Petra Jankovičová vystřídala v srpnu na pozici CMO spoluzakladatele MADMONQ Petra Andrýska, který se posunul do role šéfa rozvoje byznysu a inovací. „Naší dlouhodobou misí je přinést zdraví do gamingu. Snažíme se o to, aby hráči nad svým zdravím začali přemýšlet a malými každodenními rozhodnutími měnili svůj životní styl k lepšímu. Jsme součástí komunity, jejíž členové jsou často nálepkování, a proto budeme komunikačně přispívat i k edukaci a jisté destigmatizaci herního prostředí směrem k širší veřejnost,“ říká Petra Jankovičová, šéfka marketingu a expanze MADMONQ. 

Český startup MADMONQ je předním výrobcem přírodních doplňků stravy pro profesionální i rekreační hráče. Založili ho v roce 2017 Michal Noga a Petr Andrýsek se záměrem přinést do e-sportu a herní komunity zdravější způsob života a vnímání péče o zdraví. Inovativní doplněk rychle získal pozitivní ohlasy v hráčské komunitě, a to i díky postavě zakladatele Michala Nogy, který je dlouholetým aktivním členem herní komunity.

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: Nárůst spotřeby dat o 43 % a další investice do budování optické a mobilní infrastruktury

Společnost T-Mobile představila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, které přes situaci na trhu potvrzují silnou stabilitu společnosti. V meziročním srovnání opět výrazně vzrostla spotřeba dat a počet zákazníků stoupl na 6,4 milionu. T-Mobile nadále pokračuje ve významných investicích do mobilní i optické infrastruktury, aby zákazníkům mohl nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby.

Spotřeba dat a rozvoj infrastruktury

Ve třetím čtvrtletí došlo k mírnému poklesu objemu provolaných minut (o 2,4 %) a naopak lehce vzrostl počet odeslaných SMS o 3,7 %. Na vyšší využití dat reagují i nové tarify, které reflektují aktuální potřeby uživatelů.

Nadále se zvyšuje spotřeba mobilních dat, která meziročně vzrostla o 43 %. T-Mobile si uvědomuje potřebu kvalitního vysokorychlostního připojení, proto pokračuje v rozšiřování své 5G a optické sítě. Ve srovnání s druhým čtvrtletím se počet fixních přípojek zvýšil o téměř 22 tisíc a pokrytí populace 5G sítě se zvýšilo o 8 %. Výstavba a rozšiřování pokrytí bude pokračovat i v tomto a následujícím roce.

„T-Mobile dlouhodobě investuje do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí, přičemž tyto investice dosahují průměrně 2 miliardy Kč ročně. Navzdory ne příliš příznivému ekonomickému vývoji na trhu, kdy již nyní víme, že zaostáváme za našimi plánovanými cíli, jsem velice rád, že můžeme pokračovat v investicích do modernizace infrastruktury, abychom zákazníkům mohli nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby, kterým důvěřují. Jejich důvěry si velice vážíme, je pro nás závazkem,“ doplňuje Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Podpora koncových zákazníků

Ani letos o prázdninách nechyběla letní kampaň T-Mobile, díky níž mohli zákazníci využít novou porci dat, pokud svá původní již vyčerpali. Letní nabídka zaznamenala celkem 689 000 aktivací, přičemž v 75 % šlo o tarifní zákazníky. Velkou odezvu měl i dárek za vyčerpání dat v podobě magentového nepromokavého vaku, který z nabídky prodejen velmi rychle zmizel. Oblibu datování potvrzuje i fakt, že zákazníci, kteří využili letní akce, zvýšili svou spotřebu dat až o 70 %.

Během léta cestovali zákazníci T-Mobile hojně do zahraničí, kdy mezi nejnavštěvovanější země patřily v tomto pořadí Rakousko, Polsko, Německo, Slovensko a až na pátém místě Chorvatsko.

T-Mobile nadále pokračuje ve svých aktivitách na podporu ukrajinských občanů v ČR. Kromě integračních aktivit mohou nadále využít i zvýhodněné volání na Ukrajinu, kdy ve třetím čtvrtletí počet provolaných minut vzrostl meziročně 74x a návštěvníci z Ukrajiny na našem území spotřebovali 300x více dat.

Dárkem pro diváky T-Mobile TV bylo rozšíření obsahu díky získání obsahových práv a také převod na HD signál. T-Mobile se zároveň stal první společností třetí strany, která do své nabídky zařadila CANAL+ a tedy i oblíbenou Premier League.

T-Business divize a privátní sítě

T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje i na výstavbu privátních 5G sítí pro univerzity a průmysl. V září tohoto roku úspěšně spustil svou první privátní 5G síť v komerčním provozu u společnosti KVADOS, která se specializuje na softwarová řešení v oblasti logistiky.

Na zjednodušení firemní komunikace se zákazníky cílí služba Rich Business Messaging, kterou nabídl T-Mobile jako první operátor v ČR. Firmy díky ní mohou se zákazníky komunikovat v reálném čase pomocí zabezpečených zpráv, bez nutnosti využívat aplikace třetích stran.

Zaměstnanci a podpora edukace

Letošní školní rok T-Mobile rozšířil spolupráci o další střední a vysoké školy, zaměřené primárně na oblasti IT a ICT. Spolupráce probíhá ryze prakticky, formou např. hackatonů, spoluprací na tzv. T-Day (event pro studenty středních a vysokých škol) nebo formou dlouhodobých stáží v T-Mobilu. Firma nezapomíná ani na rozvoj zaměstnanců a vlastních talentů. Na roky 2022 a 2023 spustila dva programy – Talent Pool a program T-Challengers. Cílem je dát zaměstnancům příležitost pracovat na zajímavém projektu nebo mít mentora z řad Management Boardu. 

ESG aktivity

I ve třetím čtvrtletí pokračoval T-Mobile v naplňování své ESG strategie. Dobrovolnické projekty podpořil spolu s Deutsche Telekom v rámci iniciativy What We Value. Globální platforma se zaměřila na projekty mladých dobrovolníků a bodovaly v ní i české neziskové organizace, které si odnesly podporu v hodnotě 70 tisíc eur a 200 000 Kč.

V reakci na stále rostoucí počet online podvodů se T-Mobile jako digitální leader zaměřil i na téma bezpečí na internetu. Ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil edukační kampaň Klik pro klid, která zahrnula sérii školení a online podporu bezpečného chování na internetu se zaměřením na silná hesla a mobilní platby.

Finanční ukazatele a investice

V meziročním srovnání zaznamenal T-Mobile růst tržeb, které se vyšplhaly na 22,1 miliardy Kč a v meziročním srovnání tak vykázaly růst o 5,1 %. Stabilní hospodaření potvrdil i ukazatel EBITDA, který vzrostl o 2,9 %.

Mobilní služby T-Mobile využívalo ve třetím čtvrtletí již 6,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,4 %. Mírně poklesl počet zákazníků využívajících předplacené karty a o 3,6 % vzrostl podíl tarifních zákazníků. Vysokorychlostní připojení využívá 421 000 zákazníků a o 10 %, na 231 000, stoupl počet uživatelů T-Mobile TV.

 

Zákazníci Q3 21 Q3 22 Meziroční změna
(v tis.) (v tis.) (zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby 6 259 6 409 2,4 %
Tarifní 3 702 3 837 3,6 %
Předplacené karty 1 973 1 946 -1,4 %
M2M 584 626 7,2 %
Noví zákazníci – mobilní služby 81 112 38,3 %
Tarifní 95 113 18,9 %
Předplacené karty -48 -33 31,3 %
M2M 34 32 -5,9 %
Zákazníci – pevný broadband 383 421 9,9 %
Zákazníci – TV 210 231 10,0 %
Spotřeba 
Minuty (milion) 9 984 9 746 -2,4 %
SMS (milion) 3 646 3 780 3,7 %
Data (TB) – mobilní síť 190 833 272 856 43 %
Data (TB) – konvergované služby 399 758 481 940 20,6 %
Finanční ukazatele 
(v milionech Kč) 
Celkové tržby[1] 21 039 22 117 5,1 %
EBITDA After Lease 8 963 9 223 2,9 %

Více informací o společnosti na www.t-mobile.cz. 

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 40 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

[1] Od září 2022 je aplikována změna účetní politiky Deutsche Telekom ve vykazování výnosů (nově vykazováno jako netto výnos) dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.

Jen 100 kusů pro ČR: Limitovaná edice sluchátek Bose QuietComfort 45 v matně šedé Eclipse Gray se zlatým logem

BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose pro ČR, představuje na českém trhu limitovanou edici bezdrátových sluchátek ikonického designu Bose QuietComfort 45 Eclipse Grey. Jen 100 českých zákazníků má možnost získat tato nepřehlédnutelná sluchátka v unikátním matně šedém provedení. Sluchátka QuietComfort 45 jsou nástupcem modelu QC 35, kterým Bose v roce 2016 nastavil na dlouhou dobu laťku jak v oblasti potlačení ruchů, tak i v samotném zvuku.

Typicky působivý a zábavný zvuk Bose doplňuje výkonný systém potlačení okolních ruchů použitelný ve dvou režimech (eliminace okolí v několika krocích a propouštění zvuků usnadňující živou komunikaci), vysoká kvalita handsfree hovorů i v hlučném prostředí a výdrž na baterie až 24 hodin. Individuální nastavení reprodukce umožňuje ekvalizér, který je možné ovládat v aplikaci Bose Music.

Dva režimy – QUIET a AWARE

Tichý režim označovaný jako QUIET eliminuje naprostou většinu ruchů z okolí a nabídne uživatelům ideální poslechové podmínky v jakémkoli prostředí. Mikrofony instalované uvnitř i na vnější straně sluchátek snímají zvuky z okolí i z reproduktorů a spolu s patentovaným digitálním čipem potlačují nežádoucí zvuky s největším zaměřením na střední frekvence. Díky tomu je dosaženo špičkového odrušení například v dopravních prostředcích, rušných kancelářských prostorech či kavárnách. Tlačítkem lze přepínat mezi 4 úrovněmi potlačení – Full, Low a dalšími dvěma uživatelsky nastavitelnými možnostmi. Dynamický režim ANC nabízí navíc automatickou regulaci v závislosti na rušnosti okolí, takže při zvýšení hlasitosti okolního zvzuku dokáže posílit úroveň ANC. V režimu AWARE naopak mikrofony a elektronika vpustí během zlomku vteřiny zvuk z okolí dovnitř, což uživatelé ocení třeba při placení v obchodě nebo komunikaci s kolegy v práci.

Snadnost ovládání a možnost propojení se soundbary Bose

Ovládání sluchátek QuietComfort 45 je jednoduché a intuitivní. Na pravém náušníku mají čtyři tlačítka pro zvýšení a snížení hlasitosti, zapnutí/párování pomocí Bluetooth® 5.2 a také pro nejčastější úkony, jako přijímání a ukončování hovorů, přehrávání a pozastavení hudby a přístup k hlasovým asistentům. Na levém náušníku je pak tlačítko pro přepínání mezi režimy a ztlumení mikrofonu během hovoru. Další možnosti otevírá aplikace Bose Music, pomocí níž je možné využít současné propojení s více zařízeními vybavenými technologií Bluetooth® 5.1 nebo spárování s kompatibilním soundbarem Bose pomocí Bose SimpleSync™. Posledně uvedená možnost umožní posluchačům vychutnat si s QC 45 filmový zvuk v plné hlasitosti i v noci, kdy rodina i sousedé spí.

Sluchátka Bose QuietComfort 45 Eclipse Gray jsou na českém trhu k dostání výhradně na e-shopu BaSys.cz za koncovou cenu 7 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Diabetici podceňují vyšetření očí. Včasná diagnóza přitom snižuje riziko oslepnutí kvůli diabetické retinopatii o 95 %

Přesně před sto lety podal Frederick Banting prvnímu pacientovi s diabetem hormon inzulin. Tento významný medicínský počin dnes pomáhá více než půl miliardě lidí na celém světě, kteří trpí cukrovkou. Proto si již více než 30 let připomínáme 14. listopad – den narození tohoto objevitele – jako Světový den diabetu. Jednou z komplikací diabetu může být i diabetická retinopatie,  která postihuje více než 10 % osob s diabetem a je u nich hlavní příčinou oslepnutí. Včasná diagnóza je klíčová a spolu s léčbou snižuje riziko nevratného poškození zraku o 95 %.[1] K léčbě cukrovky a jejích komplikací však přispívají i další nové metody a přístroje – jeden z nich dokáže rychle a včas odhalit počínající problémy se zrakem.

Počet diabetiků v populaci se neustále zvyšuje. Důvodem je nejen lepší diagnostika, ale především nezdravý životní styl, který je jednou z příčin diabetu 2. typu, jímž trpí většina pacientů. Rostoucí počty ve světě i v naší zemi jsou děsivé. V současné době se v České republice s tímto onemocněním léčí přes milion lidí. Tempo nárůstu je víceméně stabilní a do roku 2030 se očekává, že bude v České republice diabetem trpět asi 1 300 000 lidí.

Diabetická retinopatie – nejčastější komplikace diabetu

Cukrovka ovšem neznamená jen pravidelnou kontrolu hladiny cukru v krvi a dodržování diety. Tato nemoc má vliv na rozvoj dalších zdravotních komplikací, které mohou ovlivnit život pacienta mnohem více než jen nepříjemné píchání inzulínu. „Diabetikům s dlouhodobě vysokou hladinou cukru hrozí vážné komplikace, jako je poškození ledvin až k nutnosti dialýzy, poškození cév, které může vyústit v infarkt, mrtvici nebo amputaci končetiny, nebo poškození očí končící slepotou,“ upozorňuje diabetolog profesor Prázný, vedoucí lékař Diabetologického centra VFN v Praze a předseda České diabetologické společnosti ČLS JEP.

Statisticky jednou z nejčastějších komplikací diabetu je posledně zmíněné poškození oční sítnice – tzv. diabetická retinopatie. V naší zemi trpí tímto onemocněním více než 11,7 % diabetiků, z toho 23,7 % má velmi nebezpečnou pokročilou formu s rizikem odchlípení sítnice a poškození zraku a 2,6 % je postiženo úplnou slepotou.[2] Diabetická retinopatie je onemocnění postihující cévy sítnice v důsledku vysoké hladiny cukru v krvi. Rizikovými faktory jsou ale také kouření a vysoký krevní tlak. Její nebezpečí spočívá v tom, že se dlouho neprojevuje, takže k odhalení dochází pozdě, někdy dokonce až ve chvíli, když už ohrožuje zrak. Pro zpomalení postupu tohoto onemocnění je proto velmi důležitá včasná diagnostika.

„Všichni diabetici by měli v rámci prevence alespoň jednou ročně absolvovat vyšetření očí, aby se odhalily případné změny a včas zahájila léčba, která zabrání poškození zraku nebo oslepnutí,“ vysvětluje dále diabetolog profesor Prázný. Přestože jsou pravidelné oční prohlídky pro diabetiky velmi důležité, až 40 % pacientů s diabetem na ně vůbec nechodí. [3] Častým důvodem jsou i dlouhé čekací lhůty a časová náročnost.

Umělá inteligence přináší nové možnosti v diagnostice

Velkou úsporu času nejen lékařům, ale i pacientům nabízí nový zdravotnický prostředek Aireen® z dílny českého startupu. Dokáže diagnostikovat diabetickou retinopatii s vysokou přesností během pouhých 30 sekund, a to i ve fázi, kdy ještě není pacientem rozpoznatelná. Vyšetření přitom není nijak složité – kombinuje běžnou sítnicovou kameru s výkonným počítačem využívajícím schopnosti umělé inteligence, což dává mimo jiné naději, že časem bude takto možné odhalit i další onemocnění očí, jako je glaukom nebo makulární degenerace. V současné době je Aireen® certifikována pro diagnostiku diabetické retinopatie, a dokonce se již používá na několika specializovaných očních klinikách. Díky vstřícnému přístupu zdravotních pojišťoven bude rychlý screening pomocí AI brzy široce dostupný i přímo v diabetologických ambulancích.

Její velkou výhodou je i to, že umožňuje vyšetření diabetické retinopatie přímo v ordinacích diabetologů nebo praktických lékařů. Podmínkou je pouze potřebné vybavení, v tomto případě software, který lze nahrát do počítače, a sítnicová kamera. Naší vizí je zjednodušit vyšetření a z jedné fotografie oka v budoucnosti diagnostikovat celé spektrum nemocí,” vysvětluje David Navrátil, zakladatel Aireen®. Pacienti s cukrovkou tak budou moci podstoupit potřebná oční vyšetření v rámci běžných prohlídek a k očnímu lékaři zajít pouze v případě, kdy se objeví podezření na poškození zraku. To by mohlo pomoci snížit počet pacientů, kteří v budoucnu přijdou o zrak v důsledku cukrovky a zanedbané prevence, a tím i snížit náklady za léčbu neodhalených pozdních komplikací diabetu.

O Aireen

Aireen je unikátní zdravotnický prostředek založený na umělé inteligenci. Byla vyvinuta ve spolupráci s předními oftalmology a diabetology, aby rozšířila možnosti lékařů a pacientů při prevenci a léčbě diabetické retinopatie. Nabízí neinvazivní, bezbolestný screening chronických nemocí pomocí analýzy digitálních snímků oční sítnice. Oční sítnice je jediné místo na lidském těle, kde je možné pouhým okem vidět cévy. Umělá inteligence je nejmodernější průlomová technologie, která umožňuje přesnou identifikaci změn na sítnici. To díky unikátním modelům neuronových sítí, které Aireen vytváří na základě více než milionu snímků, které jsou anotovány ve spolupráci se špičkovými sítnicovými specialisty prestižních očních klinik.

Aireen je od roku 2020 registrovaným zdravotnickým prostředkem, uvedeným na trh Evropské unie.

Jde o první český registrovaný zdravotnický prostředek založený na umělé inteligenci.

Objednejte se k bezplatnému vyšetření zraku pomocí umělé inteligence u zdravotních smluvních pracovišť, jejichž seznam naleznete na https://www.aireen.com/for-patients.

Klimatická změna ohrožuje naše podnikání, uvedlo 97 % evropských zemědělců v průzkumu

Klimatická změna a nedávná sucha jsou pro zemědělce závažný problém, který dokonce ohrožuje samotnou existenci jejich podnikání. O jak silné téma aktuálně jde, ukazují čísla: jen v Evropě se týká 97 % zemědělských podniků. Z nové studie Zemědělci a digitalizace přitom vyplývá, že zavádění moderních technologií do firemních provozů může situaci výrazně zlepšit. Ačkoliv investovat do digitalizace plánuje 96 % zemědělců v Evropě a 94 % v Africe, často naráží na nedostatek financí nebo potřebného know-how.

Více než 600 zemědělců ve 13 zemích Evropy a Afriky popsalo svůj současný postoj k digitalizaci zemědělských podniků i výzvy a obtíže, kterým čelí. V Evropě 97 % respondentů uvedlo, že změna klimatu do jisté míry nebo do značné míry ovlivňuje finanční životaschopnost jejich farmy. Dále 93 % respondentů uvedlo, že nedávná sucha ovlivnila životaschopnost jejich farmy alespoň do určité míry. Podobná čísla vyplynula i z odpovědí oslovených afrických zemědělců.

Jde o závěry nezávislého průzkumu Zemědělci a digitalizace, který pro skupinu Vodafone zpracovala společnost Savanta ComRes. Vychází právě v těchto dnech, kdy se v egyptském letovisku Šarm aš-Šajch koná konference OSN o změně klimatu COP27 – Vodafone je jejím hlavním partnerem.

Digitální technologie a konektivita jsou silnými nástroji při řešení zmíněných problémů. Průzkum podrobně zmapoval, jaké digitální cesty už dnes zemědělci používají.

Menší spotřeba vody, hnojiv i zlepšení stavu půdy

Evropští zemědělci nejčastěji využívají inteligentní technologie pro zavlažování nebo výživu plodin (41 % dotázaných). Dále jde třeba o technologie, které pomáhají provádět fyzikální, chemické a mikrobiální analýzy půdy, nebo o technologie, které pomáhají zjišťovat a monitorovat výskyt škůdců. Běžné jsou i inteligentní meteorologické systémy.

Pokud jde o výhody používání těchto nástrojů, jmenovali evropští zemědělci na prvním místě snížení množství používaných hnojiv, herbicidů, pesticidů a jiných chemických látek (31 %). Mezi jiným pak uvedli také zvýšené výnosy plodin (29 %), afričtí zemědělci vyšší výnos zmiňují dokonce ve 52 % odpovědí. K dalším pozitivům patří snížení spotřeby vody a lepší zvládání sucha, zlepšení stavu půdy, nižší náklady na energie nebo snížení spotřeby fosilních paliv (například nafty) i snížení emisí uhlíku.

V České republice funguje na síti od Vodafonu například chytrá vinice nebo chytré zavlažování v pražských parcích.

Zemědělci chtějí do digitalizace investovat

Využívání digitálních technologií v zemědělství se podle výsledků průzkumu v dohledné době zvýší, přičemž zemědělci ve více než 90 % případů (96 % v Evropě a 94 % v Africe) uvedli, že jsou ochotni do této oblasti více investovat, aby jim technologie pomohly v boji proti problémům, jako je změna klimatu. Rozsáhlé a dlouhodobé zavádění digitálních zemědělských nástrojů však má řadu překážek. Například 96 % zemědělců dotázaných v Německu si přeje větší vládní podporu, která by jim pomohla řešit problémy, jako jsou náklady na zařízení a další hardware. A nejde jen o finanční podporu. Zemědělci poptávají i edukaci v tom, jak digitální řešení používat.

„Tento průzkum by měl být vnímán jako prosba o pomoc od zemědělců, kteří čelí nebývalým výzvám. Je nezbytné, aby soukromý i veřejný sektor spolupracovaly a poskytly této komunitě přístup k digitálním technologiím, informacím a školením, které potřebují k rozvoji své činnosti. Je třeba pozměnit restriktivní regulační politiky a postupy týkající se digitálních, cloudových a datových služeb a vytvořit příznivější prostředí podporující inovace, jako je cloud computing. Díky tomu budou mít zemědělci možnost přístupu k důležitým zemědělským poznatkům, které potřebují k efektivnějšímu hospodaření,“ řekl Joakim Reiter, ředitel skupiny Vodafone pro vnější vztahy.

Vodafone podporuje zemědělce v Evropě a Africe prostřednictvím cloudových platforem, digitálních tržišť a poradenských služeb. Pro zemědělce jsou jádrem této digitální revoluce data. Například MYFARMWEB, interaktivní cloudová platforma společnosti Vodafone, umožňuje zemědělcům vizualizovat data shromážděná ze senzorů internetu věcí umístěných na jejich zemědělských plochách. Platformu v současné době využívá přes 8 500 velkých komerčních zemědělských provozů po celém světě.

Společnost ComRes Savanta v průzkumu Zemědělci a digitalizace oslovila celkem 643 zemědělců v Německu, Řecku, Maďarsku, Itálii, Nizozemsku, Portugalsku, Rumunsku, Španělsku a Turecku, dále

v Egyptě, Keni, Jihoafrické republice a Tanzanii. Sběr dat probíhal od 12. září do 3. října.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

HONOR otevírá nové využití AR (virtuální reality) a ukazuje kulturní dědictví UNESCO v nové podobě

Globální technologický brand k evropskému launchi na mezinárodní veletrhu IFA 2022 odhalil také nový projekt, kde prostřednictvím AR (virtuální reality) ukazuje staré památky z nové perspektivy. HONOR za pomocí dvou populárních umělců přetvořili historickou památku Wasserschloss, ikonu Speicherstadtu v Hamburku a součást světového dědictví UNESCO. HONOR tak navazuje na narůstající trend popularity metaverse a tzv. hybridního cestování. Díky projektu a využití nejnovější technologie umělé inteligence i virtuální reality včetně zapojení nové technologie HONOR, tzv. prostorového audia, se tak propojují různé lokální komunity, kdy si k památce užijete rozšířenou realitu i lokální atmosféru tzv. genius loci.

„HONOR si jako globální technologická značka předsevzala vyvíjet nové technologie pro chytrá zařízení, která propojují všechny po celém světě. Zažijete tak historii v úplně nové podobě, jednoduše během chvilky cestujete z minulosti do budoucnosti.,“ uvedl George Zhao, CEO HONOR Device Co, Ltd.

„Předpokládáme, že narůstající trend AR (virtuální reality) i zapojení umělé inteligence pomůže k využití ještě více onsite-online projektů po celém světě, také s přihlédnutím k poslednímu trendu tzv. hybridnímu turismu, který zažívá velký boom. Kromě turismu, má tato technologie potenciál v řadě odvětví. Je to opravdová brána do budoucnosti.“

Pocta kulturnímu dědictví v metaverse

Přístavní město Hamburk v Německu je známý také jako „brána do světa“. Dnes je prosperující metropolí s dlouho přetrvávající kulturou místních komunit, ale také díky inovacím. HONOR se nechal inspirovat touto transformací, a právě díky tomu si vybral Hamburk jako pilotní projekt pro digitální kulturní boom, který bude inspirovat po celém světě a znovu představí národní historické poklady ve světě metaverse.

Za podpory partnera ARLOOPA, který se zabývá vývojem virtuální i rozšířené reality, ale také mezinárodních umělců Yunuene a Timo Helgerta, kreativně transformovali podobu slavné budovy Wasserschloss do rozšířené reality.

Yunuene, mexická umělkyně zabývající se modernou, zrealizovala koncept „Plavba časem“. Poukazuje tak na evoluci přístavního města a kolik inovací se v námořní dopravě za celou dobu existence přístavu událo. Pojetí vizuálního německého umělce Timo Helgerta „Kvetoucí budoucnost“ je mnohem futurističtější. Pohrává si se statusem Hamburku jako jednoho z nejzelenějších měst světa a kreativně znázorňuje, jak by vypadal Wasserschloss v zelené budoucnosti, kde se může dařit krásným rostlinám a ohroženým druhům, a přenáší tuto historickou památku do nadpozemské říše.

Nová éra zážitků díky umělé inteligenci a rozšířené realitě

HONOR navazuje na rapidně narůstající trend tzv. hybridního cestovního ruchu, který se objevuje po celém světě a hlavním účelem je oživení cestovního ruchu po době pandemie, kdy cestovatelé objevují nové možnosti cestování. Díky propojení fyzického a digitálního světa vnímáte tamní kulturu úplně novým způsobem. Značka HONOR neustále investuje do nových technologií, jako je nově tzv. prostorové audio za využití umělé inteligence nebo virtuální reality pro ještě pohlcující zážitky v rychlé éře digitální revoluce.

„Komplex budov, tzv. Warehouse District, byl v roce 2015 zapsaný na seznam světového dědictví UNESCO. Cílem bylo chránit a zachovat historii a kulturu jednoho z největších světových obchodních přístavů. Díky nástupu nových technologií, včetně rozšířené reality, se může budoucí generace vzdělávat a poznávat kulturní památky úplně novým a zábavným způsobem.

Máme velkou radost, že jsme mohli přispět HONOR v tomto inovativním projektu „Brána do budoucnosti“, který je poctou ikonického místa v Německa, ale pomáhá futuristickým způsobem znovu objevovat historii světových metropolí,“ dodal Bernd Paulowitz, vedoucí pobočky světového dědictví UNESCO v Hamburku.

Cestovní ruch po letech lockdownů po celém světě opět roste. Je super vidět značky jako HONOR přinášet nové obohacující zážitky. Letos v létě naše město zaznamenalo stejnou úroveň návštěvnosti jako v létě 2019. K tomu částečně přispěly nové interaktivní kulturní atrakce umožněné technologiemi. Hamburk je známý jako brána do světa, jsme rádi, že můžeme být partnerem iniciativy Brána do budoucnosti (Gateway to the Future).

Můžeme s jistotou říct, že taková iniciativa ukáže návštěvníkům i obyvatelům Hamburku Speicherstadt, který je na seznamu světového dědictví UNESCO, zcela novým způsobem. Poptávka po hybridních zážitcích extrémně narůstá. U kulturních památek cestovatelé stále častěji očekávají virtuální interakci. Nyní je ten správný čas využít moc technologií v cestovním ruchu a vytvořit pro turisty po celém světě kouzelné zážitky,“ uvedl Guido Neumann, vedoucí PR oddělení Hamburské centrály cestovního ruchu.

HONOR Talents 2022: Letos poprvé i kategorie s využitím virtuální reality

Letos HONOR představil novou kategorii „AR interaktivní umělecký design“. Už několikátý ročník tak znovu vnáší inspirativní dialog a propojení mezi technologií a uměleckým designem, designování mobilních telefonů a nové cesty k uměleckému komunikaci.

HONOR Talents není jen globální soutěž uměleckých prací a designu, ale zároveň nabízí nové cesty pro všechny soutěžící. Díky inovativním nápadům na design se tak dostáváme mnohem blíže skutečným potřebám zákazníků. Značka HONOR pracuje s novými designovými koncepty velmi intenzivně a umělecké nápady nové mladé generace pak zpracovává a prezentuje prostřednictvím uvedených produktů. Tak se ke každému zákazníku dostává do rukou nový design a pravé propojení technologie a umění.

Více o HONOR Talents a přihlášky s uměleckými nápady můžete nahrát na: https://www.hihonor.com/honor-talents/cz/

Společnost HONOR také spolupracuje s Ústřední akademií výtvarných umění (CAFA) v Číně na vytvoření nového uměleckého AR díla s názvem INFINITY. Tento fy-gitální zážitek představuje uměleckou interpretaci vesmíru, kterou tvůrčí tým složený ze členů fakulty CAFA a studentů používá jako analogii k podpoře mezikulturního dialogu. Umění je k vidění na stánku HONOR na veletrhu IFA prostřednictvím aplikace ARLOOPA.

Zažijte rozšířenou realitu právě teď!

Zažijte Hamburg na vlastní kůži nebo z pohodlí vašeho domova. Chcete vidět umělecké vizualizace za pomocí virtuální reality od umělců Yunuene nebo Timo Helgerta? Vizualizace bude k dispozici pro veřejnost pouze od 2. září 2022 do 2. prosince 2022. Užijte si bránu do budoucnosti.

Stačí Vám zdarma stáhnout aplikaci ARLOOPA na váš mobilní telefon. Vizualizace se promítá na ikonické historické budově Wasserschloss. Krásně i uvidíte z mostu Poggenmühlen-Brücke, který je hned naproti. Nebo si můžete užít vizualizaci online na jakémkoli povrchu[1].

Více o celém projektu najdete také na webu:

https://www.hihonor.com/honor-talents/cz/activity/

HONOR je zpět v plné síle a plánuje se stát globální technologickou ikonou

HONOR se zavázal stát se globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého a bude tak vylepšovat každodenní život ve společnosti. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž více jak 50 % tvoří výzkum a vývoj (R&D), 4 vývojové instituce, přes 100 inovačních laboratoří po celém světě a podal už přes 5 500 žádostí na patent. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., se kterými společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Více informací najdete na oficiálním webu HONOR: www.hihonor.cz

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

  • Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/
  • Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/
  • Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK
  • YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube
  • TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

[1] Pro co nejlepší zážitek doporučujeme uživatelům používat smartphone kompatibilní s ARCore nebo ARKit.

Nová powerbanka Varta Wireless Powerbank 20 000

VARTA Wireless Power Bank 20000

Nabíjení pro všechny

Po úspěchu předchozí menší varianty přichází na trh vylepšená bezdrátová powerbanka, která nejen že nabízí 2x větší kapacitu, ale také rychlejší kabelové nabíjení. Základem powerbanky je Lithium Polymer baterie s kapacitou 20 000 mAh. Zařízení umožnuje maximální nabíjení kabelem 20 W v případě jednoho zařízení a 15W v případě více připojeních zařízení. Powerbanka nabízí nejen tři USB konektory (2x klasické USB + USB-C), ale také bezdrátové nabíjení standardu Qi. Pro „drátové“ nabíjení je možné využít standardu Quick Charge 3.0 či Power Derlivery a pro bezdrátovou variantu se pak nabízí až 10 W nabíjecí síly. Powerbanku je možné navíc využít pro nabíjení až čtyř zařízení najednou – 3x USB + 1x bezdrátově. Samotnou Wireless Power Bank je možné nabít přes USB-C (podpora Power Delivery in/out) pomocí USB nabíječky, počítače atp. Pokud máte vybitou powerbanku i další zařízení, tak přichází na řadu podpora pass-through. Tato funkce umožnuje nabíjet jak powerbanku, tak k ní připojená zařízení a např. přes noc tak dodat energii všemu potřebnému. O nabití a jeho stavu informují čtyři stavové diody. Pro pohodlné bezdrátové nabíjení je zařízení osazeno protiskluzovým gumovým kolečkem, který mobil nebo např. sluchátka drží na místě a nehrozí tak sesunutí. Stejně tak je samotný povrch powerbanky z plastu se „strukturou“, která brání prokluzování zařízení jak na stole, tak např. v ruce. Součástí balení je kvalitní USB-A – USB-C kabel podporující rychlé nabíjení.

K dispozici také ve verzi s 15 000 mAh.

Cena: 1399 CZK (1099 CZK 15 000 mAh varianta)

K dispozici např. www.czc.cz

Podporované nabíjení režimy:   až 20 W, (5 V/3 A; 9 V/2.22 A; 12 V/1.67 A)

Konektory: 2x USB-A (QC 3.0), USB-C in/out (Power Delivery)

Rozměry: 160 x 79 x 24 mm

Hmotnost: 438 g

www.varta-ag.com/en/consumer

E-commerce v ČR pokulhává. Podíl e-commerce na maloobchodu je 17 %, potenciál je ale dvojnásobný

Poprvé v historii je e-commerce trh v poklesu. Žně a rekordní tržby, které si e-shopy „užívaly“ v době koronaviru, skončily a někteří internetoví prodejci procházejí nepříjemným vystřízlivěním. Elektronickým obchodům klesají prodeje meziročně již devět měsíců po sobě, což je pro některé z nich otázkou přežití. Za první tři kvartály letošního roku je e-commerce meziročně v poklesu 12-13 %.. Z analýzy společnosti Shopsys pak vyplývá, že dnešní 17% podíl e-commerce na maloobchodu je zhruba na polovině svého maxima.

E-commerce se v České republice vždy dobře dařilo, což umocnil příchod dva roky trvající pandemie covidu. V době pandemie C-19 existovaly prakticky ideální podmínky k tomu, aby trh s e-commerce raketově rostl. To se také dělo a mnoho elektronických obchodů dosahovalo rekordních růstů i zisků,“ uvádí Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys a dodává: „S koncem pandemie a nástupem krize v důsledku války na Ukrajině letos v únoru ale e-commerce po dvaceti letech růstu začala upadat a nyní se víceméně nachází v krizi. Nicméně ale zřejmě jen dočasně.“ I tak ale podle služby Skip Pay téměř 3/4 e-shopů očekávají výrazně horší Vánoce než loni a přes 60 % prodejců se bojí o svou existenci.

V prvním čtvrtletí roku 2022 prodeje na internetu meziročně klesly o 25 %, ve druhém pak o 9 % a ve třetím o 5 %. Meziroční srovnání ovšem poněkud zkresluje fakt, že rok 2021 byl covidový, svou podstatou specifický. První polovina loňského roku byla ve znamení velmi silných meziročních růstů, druhá přinesla stagnaci a mírný pokles. Jak ukázala analýza společnosti Shopsys, první kvartál roku 2021 se na celoročních online tržbách velkých kamenných hráčů podílel z více než 35 %, před pandemií však první kvartál pro tyto e-shopy znamenal běžně pouze necelých 20 % celoročních tržeb. A naopak, poslední kvartál roku, který v roce 2019 i 2020 znamenal pro e-shopy zhruba třetinu ročního obratu, loni k celoročním tržbám přispěl pouze z 22 %.

Podle dat Českého statistického úřadu se meziročně tržby v maloobchodě v srpnu meziročně snížily reálně o 8,8 %, v tom za nepotravinářské zboží klesly o 10,3 %, za pohonné hmoty o 9,2 % a za potraviny o 6,6 %. Hlavní příčiny jsou zjevné. Válka na Ukrajině a další nastupující recese zvýšily nejistotu mezi spotřebiteli, kteří začali nakupovat méně zboží. Inflace a související energetická krize pak lidi nutí více utrácet za nezbytné zboží jako potraviny.

A jaký vývoj bude mít trh v následujících letech?

Dnešní podíl e-commerce na maloobchodu je podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) 17 %. To může budit dojem, že maximum činí 100 % a že maloobchod má ještě hodně kam růst. Pokud si ale rozdělíme celkové retailové tržby, zjistíme, že 40 % z toho jsou potraviny, 10 % benzín, atd. „Pokud se podíváme na jednotlivé prodejní kategorie a to, jaký je očekávaný maximální podíl e-commerce v každé z nich, lze přibližně predikovat, kam až e-commerce může vyrůst. Jestliže nenastane nestandardní situace či transformační změna, ve výhledu deseti a více let bude maximum tržeb e-commerce v podílu z celkového maloobchodu činit 34-38 %,” komentuje Kapošváry výsledky analýzy společnosti Shopsys, založené i na expertních odhadech Alzy a APEKu.

To znamená, že aktuální podíl e-commerce na maloobchodu v podobě 17 % je vlastně v polovině maxima. V rámci příštích let bude e-commerce růst dál. Prostředí bude ovšem více konkurenční a bude náročnější se prosadit. Růst už prostě nebude automatický.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Office Depot nebo Agátin svět.

Synetech se mění na MeguMethod. České vývojářské studio slaví 8 let a má ambici růst do Evropy

Třicet aplikací, šedesát trhů po celém světě a tři a půl milionu uživatelů. To jsou dosavadní úspěchy českého vývojářského studia Synetech. Pod vedením Vratislava Zimy se zaměřuje na vývoj mobilních i webových aplikací pro Android a iOS a každoročně pořádá soutěž AppParade. V listopadu slaví osm let na trhu a k této příležitosti se mění na MeguMethod – vývojářské studio s globálními ambicemi. Jako první plánuje vstoupit na německý trh a uplatnit své zkušenosti z projektů pro Oriflame, ISIC, Jablotron nebo NN Pojišťovnu.

Synetech založili Vratislav Zima, Daniel Rutkovský a Miroslav Voda v roce 2014. Jako první vyvinuli aplikaci Jukees, která měla propojit hosty v restauracích a barech s místním jukeboxem. „Přišlo nám to jako super nápad, který každý musí ocenit. Nadšení ale opadlo v momentě, kdy jsme zjistili, že nám nic nevydělá. Aplikace měly v té době obrovský potenciál. Bylo jasné, že když se poučíme z prvního propadáku, příležitost rozhodně bude. Brzy nám přišel první velký projekt pro Oriflame, na kterém se podílíme dodnes,” dodává Vratislav Zima, CEO MeguMethod. Pro Oriflame vyvinuli a implementovali platební brány, pop-upy, navigaci nebo vlastní backendový produkt a CMS. V roce 2020 se firma umístila v českém žebříčku Deloitte Technology Fast 50.

V portfoliu MeguMethod najdeme na třicet aplikací aktivních v šedesáti zemích světa. V letošním roce studio počítá s obratem čtyřicet milionů korun. Tým pracoval na projektech pro Jablotron, NN Pojišťovnu a vyvinul aplikaci pro ISIC, která umožňuje studentům využívat studentské výhody. Dále vyvinul aplikaci pro startupy Dudelo nebo JetYou. Jeden  ze zajímavých projektů, na kterém spolupracovali společně s několika neziskovými organizacemi, je aplikace s rozšířenou realitou Festival svobody. Ta sloužila ke snadné orientaci při celorepublikových oslavách třicetiletého výročí sametové revoluce nebo umožňovala rozpohybovat umělecká díla.

“Internetová populace řeší pomocí aplikací drtivou většinu ze svých každodenních aktivit. Běžnou věcí je banka v mobilu, nákupy oblečení a potravin a samozřejmě sledování svých sportovních aktivit. V MeguMethod nám záleží na tom, aby byla každá nová aplikace smysluplná a nevznikla pouze proto, že si to firma přeje. Jde nám o uživatele a fakt, zda ji vůbec potřebují,” dodává Vratislav Zima. “Na vývoj tak nahlížíme jako na řemeslo, které musíte skvěle ovládat a dělat ho s láskou. V obojím už máme zkušenost přes osm let a jsem rád, že se nám za tu dobu daří dodávat na trh kvalitní projekty,” doplňuje Vratislav Zima.Změna názvu a globální plány

Dosavadní značka Synetech už dostatečně nezachycovala ambice a vize zakladatelů, ti se tak rozhodli vstoupit do nového období firmy pod názvem MeguMethod. Megu je japonský výraz pro slovo láska nebo zalíbení, anglický method potom odkazuje na metodu, postup. Kombinace těchto slov odkazuje na komplexní přístup k vývoji.

Vývojářské studio se v novém kabátě MeguMethod chystá expandovat do zahraničí. Začít chtějí v Německu, kde vidí potenciál pro nové projekty. “Německý trh byl pro nás jasná volba. Trh je několikanásobně větší než český a máme je hned za hranicemi. Expanze sem nám umožní naplnit naše ambice být předním evropským vývojářským studiem,” uzavírá Vratislav Zima.

Více o firmě

MeguMethod (dříve Synetech) je česká společnost vyvíjející mobilní i webové aplikace,  V roce 2014 ji založili Vratislav Zima, Daniel Rutkovský a Miroslav Voda. Jako první vytvořili aplikaci Jukees, která propojovala hosty restaurací a barů s místním jukeboxem. Své místo na trhu si studio získalo zejména expertizou ve vývoji aplikací pro iOS a Android a zaměřením na komplexní projekty pro globální klienty. Všechny zkušenosti a přístup k projektům zakladatelé promítli v listopadu 2022 do rebrandingu na MeguMethod. Nový název se skládá z japonského megu, výrazu pro slovo láska nebo zalíbení, a anglického method. Studio má za sebou více než třicet vyvinutých aplikací s dopadem na miliony uživatelů na šedesáti světových trzích. Mezi klienty MeguMethod patří například Oriflame, ISIC, Jablotron, NN Pojišťovna nebo český cyklostartup Dudelo. Společnost se vedle soukromých zakázek zasazuje také o digitalizaci českého státu prostřednictvím Asociace softwarových agentur a rozvoj tuzemských talentů skrze vlastní soutěž AppParade, ve které oceňuje nejlepší aplikace.

Exit mobile version