Série Digitální transformace 2022 představila v českých regionech aktuality z oblasti podpory pokročilé digitalizace v byznysu i veřejném prostoru

Třetí regionální akcí v Plzni zakončily sdružení CzechInno a Hub pro digitální inovace svou letošní roadshow po českých krajích k tematice pokročilé digitalizace v podnikání i veřejných organizacích. Série s podtitulem „Úspěšná implementace digitálních inovací do každodenního života v regionech“ představila konkrétní projekty, které přispěly k digitální transformaci v malých a středních firmách i veřejných organizací v krajích po celé ČR. Zároveň získala příklady dobrých praxí, které lze mezi regiony sdílet. Doprovodila ji série webinářů s podtitulem „Kde na to vzít?“, která se podrobněji věnovala možnostem, jak získat finance i nefinanční zdroje z dotačních programů i od soukromých investorů. Hlavním realizátorem projektu byl Hub pro digitální inovace a jeho strategičtí partneři – České Radiokomunikace a Komerční banka.

Naše sdružení a náš digitální inovační hub mají sídlo v Praze. Naším cílem je ale každoročně se vypravit alespoň do některých regionů v Česku a na Moravě, abychom si s kolegy z místních organizací a firem vyměnili novinky v oblasti podpory digitálních inovací prostřednictvím nových užitečných nástrojů, služeb a projektů,“ říká k projektu výkonná ředitelka sdružení CzechInno a koordinátorka Hubu pro digitální inovace Tereza Šamanová. „Tyto návštěvy jsou nám již od roku 2017 každoročně obrovskou inspirací k tomu, jaké podoby může mít podpora a realizace digitálních inovací v praxi, na základě skutečných potřeb firem a organizací v regionech a s efektem, který lze meziregionálně sdílet. Velmi děkujeme kolegům z Brna a Jihomoravského kraje, Ostravy a kraje Moravskoslezského a Plzně a kraje Plzeňského, že nám to svými vystoupeními a exkurzemi umožnili a přinesli řadu podnětů k další spolupráci na poli praktické implementace digitálních inovací,“ uzavírá Tereza Šamanová.

Účastníci měli možnost se v rámci regionálně rozděleného programu seznámit v Brně například s možností, jak využívat drony pro správu zemědělských a lesnických provozů. S nimi má zkušenosti firma AgentFly Technologies. Naopak energetické úspory při správě budov s využitím IoT nabízí firma IOTOR a senzoriku pro sledování pohybu a kvality uchovávání léčiv přináší společnost TANIX. Ostrava představila novinky o aktivitách na podporu digitalizace zejména místních firem z EDIH Ostrava a také o výzkumných projektech Slezské univerzity v Opavě zaměřenými na tematiku chytrých měst a regionů a dopady digitalizace na život místních obyvatel. Nechyběl ani konkrétní příklad dobré praxe z oblasti využívání umělé inteligence ve zdravotnictví, který k diagnostice chorob poskytla ostravské nemocnici firma Bonmedix Holding. V Plzni pak program prezentoval tematiku regionu vlastní – projekt firmy Amitia zaměřený na chytrou výrobu s využitím plánovacích agentů s umělou inteligencí a dále ojedinělý systém Správy informačních technologií města Plzně, který pomohl zakomponovat práci dronů do integrovaného záchranného systému.

Konferenční program akcí doprovodily v Brně exkurze na KYPO – Kybernetický polygon Masarykovy univerzity, který umožňuje tréninky kyberbezpečnostních expertů a v Ostravě na testbed Vysoké školy báňské – Technologické univerzity Ostrava. Ten nabízí možnosti otestování digitálních technologií ve výrobě, autonomním řízení vozidel i v rámci usnadnění běžného života formou zkušebního „chytrého bytu“.

Všemi akcemi se prolínala tematika dotačních příležitostí z národních i evropských programů a zevrubný popis aktuálně otevřených výzev, jichž mohou firmy i organizace na podporu své digitalizace využít. Specializací sdružení CzechInno a Hubu pro digitální inovace jsou přitom projekty tzv. kaskádového financování, což je schéma, v rámci něhož lze za administrativně velmi nenáročných podmínek čerpat dotace z evropských programů Horizont 2020 a Horizont Evropa na řešení předem definovaných experimentů v oblasti digitalizace. Tomuto tématu věnovali organizátoři i dva samostatné webináře, aktuálně jsou otevřeny například výzvy z projektů EUHubs4Data nebo Smart4All.

Partnery celé letošní série Digitální transformace 2022 se staly České Radiokomunikace, které v rámci programu shrnuly nabídku svých aktuálních služeb v oblasti přístupu k technologiím i byznysovému poradenství se zaměřením na podporu zvyšování digitální zralosti českých malých a středních firem i menších veřejných organizací.

„V ČRA velmi rádi spolupracujeme s malými a středními firmami, které jsou pro nás vždy zdrojem dobrých nápadů pro další rozvoj naší technologické infrastruktury. Jejich inovace napomáhají najít nové způsoby využití pro naši síť internetu věcí a cloudové služby v praxi a vycházejí vstříc skutečným potřebám v podnikání i běžném životě každého z nás,“ komentuje účast Českých Radiokomunikací v projektu marketingová manažerka a tisková mluvčí ČRA Anna Tůmová. „Je pro nás velmi inspirující se s firmami i municipalitami setkávat přímo v regionech jejich působení a na vlastní oči sledovat, jak se každodenních život s využitím digitálních technologií může měnit k lepšímu. Proto se za nimi vždy rádi znovu vracíme.“

Druhým z hlavních partnerů série byla Komerční banka, která v rámci svého setu služeb KB EU Point nabízí dotační poradenství se zaměřením na národní i evropské programy podpory a současně pomáhá svým klientům i se zajištěním kofinancování jejich projektů.

„Jsme na počátku nového programovacího období, ve kterém je v rámci evropských či národních zdrojů alokován více než 1 bil. Kč. Stěžejní oblastí podpory vedle životního prostředí a energetické tranzice je právě digitalizace. Již nyní se tak otevírají pro řadu zejména malých a středních firem zajímavé dotační výzvy, které budou v roce 2023 v rychlém sledu následovat.  Doporučuji tedy nepromarnit tyto příležitosti k podpoře svého byznysu, zvlášť v dnešní komplikované době“, říká k participaci Komerční banky na projektu Jan Hanuš, manažer KB EU Pointu.

Letošní série byla již šestou z každoročních roadshow, s nimiž se sdružení CzechInno a Hub pro digitální inovace – již od roku 2017 – vydaly do českých regionů. Na ně naváže spuštění série akcí a aktivit v oblasti digitální transformace firem i veřejných organizací, které bude od příštího roku z dotací z evropského programu Digitální Evropa implementovat pět nově vybraných českých Evropských center pro digitální inovace (EDIH). Ta svou působností pokrývají celou ČR s přesahem i do zahraničí a celé EU a budou malým a středním firmám a veřejným organizacím poskytovat bezplatně nebo s velmi nízkou mírou vlastního kofinancování ze strany beneficientů set služeb zahrnujících čtyři základní pilíře:

  1. Testování před investováním včetně přístupu k unikátní technologické infrastruktuře typu testovacích center a polygonů
  2. Vzdělávání a přístup k digitálním dovednostem určené jak pro specialisty v různých oblastech digitalizace, tak zejména pro běžné uživatele digitálních systémů a zařízení
  3. Přístup k investicím a financování, ať už formou dotačních programů nebo soukromých investic či dalších obchodních modelů
  4. Zprostředkování kontaktů, možnost networkingu a navazování nové spolupráce mezi poskytovateli a koncovými uživateli technologií a služeb potřebných pro úspěšnou digitální transformaci.

Více k tematice také v červnové tiskové zprávě Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

Pořadatelem letošní série Digitální transformace 2022 bylo sdružení CzechInno – nevládní nezisková organizace, která se specializuje na podporu spolupráce firem, výzkumných organizací, veřejné sféry a dalších hráčů v oblasti digitálních inovací. Akce se uskutečnily v rámci aktivit Hubu pro digitální inovace, hlavními odbornými partnery akce byly České Radiokomunikace, a.s, Komerční banka, a.s., Cybersecurity Innovation Hub, EDIH Ostrava, Správa informačních technologií města Plzně a BIC Plzeň.

Sdružení CzechInno je i součástí Cybersecurity Innovation Hubu – jednoho z nově vybraných českých EDIH se zaměřením na kybernetickou bezpečnost. Ve svých aktivitách v regionech bude pokračovat i v příštím roce, pro který připravuje dvě tematicky zaměřené série: jednu s fokusem na sdílení novinek a dobrých praxí v oblasti využívání digitálních technologií, druhou pak specificky kyberbezpečnostní. 

O digitálních inovačních hubech:

Digitální inovační huby (DIH) jsou nezisková konsorcia, která napomáhají svými standardizovanými službami malým a středním firmám a veřejným organizacím v úspěšné digitální transformaci. V Česku bylo dosud registrováno 13 digitálních inovačních hubů, z nichž Evropská komise v letošním roce vybrala pět Evropských center pro digitální inovace (EDIH), které budou své služby poskytovat od roku 2023 i v přeshraničním kontextu. Více o tematice na webu Evropské komise, v mapě DIH a nově vybraných EDIH.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která k červnu 2022 sdružuje více než 140 aktérů v oblasti digitálních inovací ze středoevropského regionu i z dalších zemí, kteří v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované české digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich – Hubu pro digitální inovace se sídlem v Praze a Cybersecurity Innovation Hubu se sídlem v Brně – je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již od r. 2017 tradičním organizátorem osvětových roadshow na podporu meziregionálního sdílení dobrých praxí a komunikace v oblasti digitálních inovací, letos se pod titulem Digitální inovace 2022 aneb Úspěšná implementace digitálních inovací do každodenního života v regionech podporuje a propaguje spolupráci mezi  soukromou a veřejnou sférou. Partnery tohoto projektu a současně strategickými partnery Hubu pro digitální inovace pro oblast technologií jsou České Radiokomunikace, oblast přístupu k investicím a financování partnersky zastřešuje

Slibné vyhlídky se potvrdily, Flix ohlašuje 34 milionu cestujících v letní sezoně 2022

Společnost Flix, globální poskytovatel udržitelných a cenově dostupné mobility ve 39 zemích světa, hlásí rekordní výsledky letní sezóny. Díky neobyčejně silnému návratu poptávky po cestování a rostoucímu významu sdílené a ke klimatu šetrné přepravy zvýšila společnost Flix v období od dubna do září 2022 počet přepravených cestujících po celém světě o 130 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Oživení podnikání společnosti Flix není spojeno jen s globální expanzí, počet cestujících překonává rok 2019, a pro skupinu Flix se dostává dokonce nad úroveň před pandemií.

Flix ve druhém a třetím kvartálu tohoto roku umožnil více než 34 milionům cestujících dosáhnout do více než 3 000 destinací v Evropě, Severní Americe, Turecku a Brazílii. Dosáhl tak ziskových výsledků v letní sezóně i na úrovni jednotlivých skupin.

André Schwämmlein, generální ředitel společnosti Flix, komentuje: „Jsem velmi hrdý na to, že je společnost Flix po přestálé pandemii silnější než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše neustálé úsilí o udržitelný rozvoj má smysl. I nadále chceme pokračovat v naší strategii, jejímž cílem je ziskově a udržitelně rozvíjet budoucnost mobility po celém světě. Investice do expanze v Brazílii, USA, Kanadě, Portugalsku a Pobaltí během pandemie se ukázaly jako sice odvážný ale velmi úspěšný krok směrem k naší dlouhodobé vizi.

V letní sezóně 2022 propojila společnost Flix více než 3 000 destinací po celém světě a cestujícím nabídla jednu z největších sítí udržitelné a cenově dostupné mobility.

Flix v Evropě

Všechny hlavní evropské trhy, kde Flix působí, se z pandemie dobře zotavily a oproti roku 2021 výrazně vzrostly. Největšími trhy pro Flix jsou Německo, Itálie, Francie a Polsko. Flix velmi důrazně zareagoval na situaci na Ukrajině. Od počátku války poskytoval v rámci možností a dle potřeby své přepravní kapacity. FlixBus Ukrajina připravil další dopravní spojení a následně zaznamenal nejvyšší relativní nárůst cestujících v tomto období.

Flix v Severní Americe

Společnost Flix SE založila v červenci 2022 společnost Flix North America Inc. s cílem řídit obě provozní společnosti FlixBus Inc. a GLI (Greyhound Lines Incorporated) tak, aby poskytovaly co nejlepší služby zákazníkům v USA, Kanadě a Mexiku. V hlavní sezóně roku 2022 spojily společnosti FlixBus a Greyhound přibližně 1 400 destinací a vytvořily tak páteř pozemních, ekologických možností cestování v Severní Americe. 21. října uplynul rok od akvizice firmy Greyhound, během tohoto roku se podařilo produkt velmi dobře integrovat do podnikání Flixu v Severní Americe.

Společnost FlixBus North America hlásí 30% nárůst přepravených cestujících v hlavní sezóně 2022 oproti stejnému období loňského roku.

Udržitelnost cílem číslo 1

„Vzhledem k rostoucí inflaci a cenám pohonných hmot si Flix uvědomuje rostoucí význam cenově dostupné a udržitelné mobility. Chceme i nadále investovat své úsilí do rozvoje sítě Flix a vývoje nových udržitelných alternativních pohonů směrem k ekologičtější budoucnosti,“ dodává André Schwämmlein.

Flix nedávno ve Francii spustil první dálkovou komerční linku, která jezdí výhradně na bionaftu Oleo100 z řepky olejné. Toto palivo snižuje emise CO2 téměř o 70 % a emise jemných částic až o 80 %.  Linka denně absolvuje téměř 1 000 kilometrů dlouhou trať mezi Brestem a Grenoblem.

Flix v České republice, Slovensku a Maďarsku

Od roku 2021 pražská pobočka FlixBusu zastřešuje kromě českého a slovenského trhu také dění v Maďarsku. Nárůst cestujících v této oblasti byl více téměř čtyřnásobný oproti roku 2021. Z 285 tisíc přepravených ve druhém a třetím kvartálu loňského roku se počet zvýšil až na 1,3 milionu cestujících v letošní letní sezoně.  FlixBus na českém a slovenském trhu letos v srpnu oslavil pět let existence a 5 milionů přepravených cestujících. „Současným tempem překonáme milník 10 milionů cestujících již za pár následujících let,“ s úsměvem doplňuje Pavel Prouza, ředitel FlixBusu CZ.

Dětem, studentům do 26 let a seniorům nad 65 let FlixBus na vnitrostátních českých linkách stále nabízí slevu 75 %. Vláda tuto slevu již v dubnu tohoto roku snížila na 50 %, FlixBus ji však pro své cestující udržuje na své náklady na původní výši a umožňuje tak mobilitu i nízkopříjmovým skupinám obyvatel.

Dell Technologies uvádí otočnou cestovní myš s Bluetooth připojením k více zařízením

Společnost Dell Technologies uvádí na trh cestovní myš Dell Bluetooth Travel Mouse (MS700), první otočnou myš na světě s připojením Bluetooth k vícero zařízením. Efektivní a snadno přenosná myš byla navržena s ohledem na hybridní pracovníky na cestách a váží pouhých 56,9 gramů. Má otočnou konstrukci, díky které ji lze uložit zcela naplocho.

Uživatelé si již nemusí dělat starosti s náhradními bateriemi, protože výdrž dosahuje až 24 měsíců, tedy nejdéle z otočných myší na trhu. Myš lze zcela bezproblémově jedním kliknutím připojit až ke 3 různým zařízením přes Bluetooth 5.0 pomocí funkce Dell Pair. Myš je vybavená optickým LED snímačem a nastavitelným rozlišením až do 4000 DPI. Díky tomu umožňuje pohodlné, plynulejší a preciznější ovládání na monitorech s různým rozlišením.

Cestovní myš Dell Bluetooth Travel Mouse nabízí 3letou záruku se službou Dell Advanced Exchange Service. Svým pojetím vychází vstříc těm, kdo jsou zvyklí pracovat na cestách a potřebují tenkou myš. Moderní design v černé barvě s měkkou povrchovou úpravou a lesklým stříbrným tónem na spodní straně působí esteticky a vyváženě.

  • Dell Bluetooth Travel Mouse je k dispozici na českém trhu od 15. listopadu 2022.
  • Cena: od 1 200 Kč
  • Tiskové materiály: ke stažení zde

Finanční úspora, spokojenější zákazníci i ochrana v případě krize. Pět tipů, proč se vyplatí outsourcovat zákaznický servis

Termín outsourcing označuje proces, při kterém firma svěří část své činnosti do správy externímu dodavateli. Kromě oblastí, jako je úklid, údržba či správa IT techniky, proniká outsourcing řadu let i do sféry zákaznických služeb. Zde společnostem nabízí mnoho výhod včetně aktuálně obzvlášť ceněných finančních úspor. Jaké další benefity outsourcing zákaznických služeb nabízí? Odpovědi předkládá následující článek.

  • Finanční úspora

Podle letošního průzkumu společnosti Fortunly je snaha o dosažení finančních úspor vůbec nejčastější motivací, proč společnosti obecně alternativu v podobě outsourcingu volí. V případě zákaznických služeb dokážou proškolení externí pracovníci díky patřičnému know-how pracovat velmi rychle a efektivně. Vzhledem k poměru výše odměny a množství i kvality odvedené práce se navíc outsourcovat klientský servis rovněž vyplatí oproti najímání nezkušených brigádníků či verbování a zaškolování nových zaměstnanců.

  • Zvýšení zákaznické spokojenosti

Přenechat zákaznický servis externí společnosti je rovněž skvělým receptem na to, jak zvýšit spokojenost vlastních klientů. „Profesionál, který se s danou agendou setkává každý den, dokáže požadavky zákazníků přirozeně odbavit kvalitněji než přetížený zaměstnanec bez řádného školení. Stejně tak, pokud se firmě v mailové schránce množí kvanta nevyřízených dotazů a všechny telefonní linky jsou neustále obsazeny, je na dobré cestě ke ztrátě svých klientů,“ popisuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary, jejíž mateřská společnost Comdata patří mezi největší světové dodavatele zákaznického servisu.

  • Krytá záda pro případ krize

Spolupracovat se zkušeným dodavatelem zákaznického servisu zároveň znamená být kvalitně připraven na příchod nečekané krizové situace. „Při krachu Bohemia Energy jsme kupříkladu našim partnerům z řad dodavatelů poslední instance pomáhali odbavit enormní množství klientských požadavků na zákaznický servis. Jejich navýšení bylo ze dne na den více než desetinásobné, což je objem, který může firma prostřednictvím vlastních personálních kapacit zvládnout jen stěží,“ popisuje Jan Nedělník. Obecně se pro firmy jeví jako zásadní připravovat se na krize podobného druhu s předstihem. Podceňovat možná nebezpečí a následně vše řešit operativně za pochodu je hazardem nejen s loajalitou vlastních zákazníků, ale i dobrým jménem společnosti.

  • Předání zkušeností a know-how

S externími pracovníky přicházejí do firmy i nové nápady, znalosti a dovednosti. Specialisté na zákaznický servis mívají zpravidla zkušenosti z řady různých profesních prostředí. Navíc pravidelně podstupují podpůrná školení a mají tak dobrý přehled o aktuálních trendech v oboru. Kmenoví zaměstnanci se tak od nich mohou přiučit řadě užitečných tipů, které jim umožní zlepšit efektivitu práce.

  • Rychlé obsazení pracovní pozice

V České republice je aktuálně nejnižší nezaměstnanost ze všech zemí Evropské unie. Noví pracovníci se tak napříč všemi odvětvími hledají na trhu poměrně složitě. Právě nedostatečné množství personálních kapacit je častým důvodem, proč zákaznický servis některých společností selhává. „V řadě firem se o klientské služby mnohdy starají zaměstnanci, jejichž primární pracovní náplní je něco naprosto jiného. Vlivem dělby pozornosti mezi různé agendy se pak nezvládají věnovat ani jedné z nich naplno. U nás dokážeme klientům poskytnout naše proškolené specialisty prakticky v řádu hodin. Kmenovým pracovníkům se tak uvolní ruce pro výkon složitějších činností,“ uzavírá odborník v oblasti zákaznického servisu.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Nevyužití příležitostí na ušetření energie může být pro IT problémem

Méně než pětinu (19 %) tiskáren v komerčním prostředí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe tvoří firemní inkoustové tiskárny[1]. A to navzdory tomu, že nabízejí potenciálně obrovskou a známou příležitost k ušetření energie ve srovnání s laserovými tiskárnami. Ukázal to nový průzkum společnosti Epson.

S ohledem na astronomicky rostoucí ceny energií téměř dvě třetiny (65 %) respondentů říkají, že chtějí snížit náklady na energie. Více jak polovina (54 %) říká, že je znepokojeno spotřebou energie u tiskáren vzhledem ke zvyšování nákladů na energie.

Průzkum mezi více než 5500 pracovníky s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT ukázal, že respondenti si uvědomují, jakou roli mohou inkoustové tiskárny hrát. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku.

Více než třetina respondentů (39 %) říká, že inkoustové tiskárny jim pomohou splnit jejich cíle v oblasti snižování nákladů.

Dvě třetiny (66 %) říkají, že chtějí lépe porozumět úspoře energie, které by bylo možné dosáhnout změnou typu používaných tiskáren.

Přesto počet inkoustových tiskáren využívaných v komerčním prostředí ve srovnání s laserovými tiskárnami zůstává nízký, ačkoli mohou být v závislosti na typu použité tiskárny až o 90 % energeticky účinnější než laserové tiskárny[2].

Tato zpráva přichází v době, kdy Světová banka říká, že očekává, že ceny energií se v roce 2022 zvýší průměrně o 50 %[3]. Většina oblastí nyní prochází krizí životních nákladů a řada lidí se nachází v energetické chudobě[4] [iv]

Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson CZ&SK, tato zjištění okomentoval následovně: „V kontextu nekontrolovaně se zvyšujících cen energií je zásadní, aby organizace využily každou příležitost, která jim umožní snížit jejich náklady. Organizace musí na energeticky účinné technologie přecházet rychleji. Samotná tiskárna nemusí ušetřit moc peněz, ale celá flotila firemních tiskáren může při přechodu z laseru na inkoust představovat výraznou úsporu.

A nejde jen o snížení ceny. Tímto snížením spotřeby energie se také dramaticky sníží objem vyprodukovaných emisí CO2, což firmám pomůže dosáhnout větší udržitelnosti.“

Výraznou zprávou je, že 64 % respondentů uvedlo, že správa technologií a kontrola flotily periferních zařízení je důležitou a specifickou součástí zásad ochrany životního prostředí a udržitelnosti jejich organizace.

Jednoduchý přechod z laserové na inkoustovou technologii může představovat významný krok tímto směrem.

Veškerá zjištění tohoto výzkumu jsou k dispozici ke stažení ve zprávě IT periferní zařízení již nejsou periferní

https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/h/v/r/a15102-research-lores-cs-cz-vertical_research_report.pdf

Další zjištění:

66 % říká, že organizace a uživatelé potřebují lepší přístup ke spolehlivým tiskárnám.

62 % respondentů říká, že se zaměřují na zavádění nových způsobů snižování nákladů na energie.

56 % říká, že kontrola spotřeby energie technologií se v nadcházejících 12 měsících stane klíčovou otázkou.

91 % říká, že je důležité zjistit, jak lze snížit náklady na energii v jejich organizaci.

87 % říká, že je důležité řídit potřebu snižování nákladů a zároveň se zaměřit na plnění environmentálních cílů organizace. 

O výzkumu

Tento výzkum byl zadán společností Epson a proveden online společností Coleman Parkes mezi 5650 osobami s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT a technologických periferních zařízení mezi dubnem a červnem 2022. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku. Byl zaměřen na vzdělávací, zdravotnický a veřejný sektor.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Moderní obchod v kulisách historického centra? Prodejna iWant v Brně získala ocenění Visa Czech Top Shop

Ocenění Visa Czech Top Shop převzal další z letošních finalistů. Za měsíc září se jím stala prodejna obchodů se sortimentem produktů Apple iWant v Brně. Inspektoři soutěže jí udělili vysoké známky za skvěle uchopený moderní design i výtečný personál. Prodejna, která otevřela své dveře brněnským zákazníkům letos v srpnu, tak může bojovat o titul nejlepší kamenné prodejny roku 2022 po boku dalších jedenácti vítězů každého měsíce.

Jen pár kroků od brněnského orloje láká nová prodejna zákazníky k vyzkoušení, nákupu nebo vyzvednutí oblíbených technologických produktů. Koncept exteriéru přitom její designéři vyřešili velmi citlivě, aby zapadal do historického jádra náměstí Svobody. Interiér pak upoutá čistým vzhledem, přehledností a usměvavými konzultanty. Součástí jsou i prostory pro pravidelné semináře, kde se zákazníci dozví, jak se o produkty správně starat a jak s nimi co nejefektivněji zacházet.

Slavnostní předání ocenění za měsíc září proběhlo přímo v prostorách prodejny ve čtvrtek 3. listopadu za účasti partnerů soutěže i zástupců obchodu. „Ocenění Visa Czech Top Shop jsme přijali s velikou radostí. Těší nás, že můžeme našim zákazníkům poskytnout kvalitní služby nově i v samotném srdci Brna a přivítat je v této krásné prodejně,“ řekl Luboš Řepka, Area Sales Manager, iWant Apple Premium Reseller.

Nadšení neskrývali ani samotní zaměstnanci: „Já zde aktuálně vypomáhám se zaběhnutím nové prodejny. Mou domovskou prodejnou je ta v Karlových Varech, ale díky svým zkušenostem mohu pomoci nastavit všechny důležité procesy i zde. Moc se mi tady líbí, zejména ty otevřené prostory, kdy máme neustálý kontakt také s tím, co se odehrává na ulici a je to moc příjemné. Ocenění si moc vážíme,“ řekla Evgenia Nikitina, Sales Expert – SMB Specialist iWant Apple Premium Reseller.

„Soutěž si klade za cíl ocenit unikátní zákaznickou zkušenost v kamenných obchodech po celém Česku. Během hodnocení klademe důraz na takové prvky jako jsou exteriérová a interiérová designová řešení, navigace v prostoru, využití digitálních prvků, přístup personálu a samozřejmě také podpora moderních způsobů placení,“ vysvětluje za titulárního partnera soutěže Josef Kunčar ze společnosti Visa.

O soutěži Visa Czech Top Shop

Ocenění Visa Czech Top Shop je od roku 2021 udělováno ve spolupráci se společností Visa kamenným prodejnám po celém Česku.

Vítězové jsou vybíráni každý měsíc na základě bodového hodnocení provozoven prodeje a služeb od nezávislé komise inspektorů. Ta každý měsíc navštíví nominovanou skupinu provozoven a hodnotí zákaznickou zkušenost v osmi kategoriích:

  • Exteriér a interiér provozovny – upravenost a zajímavost
  • Design provozovny
  • Orientace v provozovně, případně v oddělení či regálu
  • Prezentace služeb
  • POP komunikace včetně probíhajících akcí
  • Cashless Friendly – podpora moderních způsobů placení
  • Digital Signage – využití digitálních technologií
  • Personál – vhodný počet, ochota, aktivita a odbornost.

Ve velikém finále pak odborná porota z výběru dvanácti nejlepších prodejen za daný ročník zvolí absolutního vítěze.

Dlouhé čekací lhůty na instalaci solárních panelů nahrávají lepšímu plánování. FVE řešení je možné kombinovat s dalšími typy úspor

Poptávka po fotovoltaických řešeních šla v uplynulých měsících strmě nahoru. Podniky, které drtí vysoké ceny energií, ale také města a obce hledají co nejrychlejší cestu k úsporám. Vzhledem k obrovskému zájmu o energii ze slunce si však většinou musejí několik měsíců počkat. „Úsporu tak dnes sice zájemci nezískají ihned, na druhou stranu ovšem mají možnost si fotovoltaické řešení řádně naplánovat. A prověřit i další možnosti, kde se dá ušetřit,“ říká ve svém komentáři Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Zájemců o fotovoltaická řešení je v současné době tolik, že realizační firmy, jichž v poslední době také výrazně přibylo, jednoduše nemají kapacity tuto poptávku pokrýt. Pro firmy, na které ceny energií dopadají asi nejvíce, ale například právě i města a obce to znamená, že si na kýženou úsporu budou muset počkat. Zdržení však ve finále nemusí být vůbec na škodu – zákazníci mají prostor promyslet si a naplánovat i další energeticky úsporné projekty a samotné FVE řešení s nimi vhodně propojit.

Potenciál střech pro výrobu energie ze slunce lze identifikovat poměrně snadno. Odhadovaný výkon vypočítá specialista na základě stavební dokumentace či zaměření přímo na místě, velmi přesná data poskytnou i letecké snímky. Z kolmých leteckých měřických snímků jde pomocí softwarového výpočtu vytvořit autokorelovaný model povrchu, na němž se následně provádí výpočet oslunění jednotlivých střešních ploch.

Takto je možné provádět výpočet rychle a na velkých územích, což je značnou výhodou pro firmy či právě města a obce. Druhou nespornou výhodou tohoto řešení je, že při výpočtech díky modelaci území zohledňuje i vliv okolní zástavby či vegetace. Výsledný výpočet tak nepracuje jen se samotnou střechou budovy, ale i vlivem jejího okolí.

Zejména teď s blížící se zimou jde do plánování energetických úspor vhodně zahrnout i samotné opláštění budov. Leteckým snímkováním za použití termokamery lze snadno odhalit místa, kudy teplo uniká. Na základě toho je následně možné začít plánovat zateplení či výměnu oken. Podobně lze během čekání na solární panely plánovat nebo rovnou realizovat výměnu tepelného zdroje či přechod na úspornější LED svítidla.

Všechna tato opatření vedou sama o sobě k energetickým úsporám, nejefektivnější je ale plánovat je společně. U FVE řešení se totiž může snadno ukázat, že díky vhodnému propojení s dalšími opatřeními nebude potřeba instalovat tak vysoký výkon, jak se původně zdálo. Ušetřené finance tak budou moci zamířit například do zmíněného zateplení nebo se za ně pořídí nové osvětlení či tepelné čerpadlo.

Autorem komentáře je Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis

Vylepšení Lvl 2 by Strojtools zamířilo na světově známou crowdfundingovou platformu Kickstarter s unikátním setem pro upgrade NEJOBLÍBENĚJŠÍ hobby 3D tiskárny firmy Průša!

Po měsících vývoje přináší Strojtools na trh sadu výrazného vylepšení pro nejdostupnější a nejrozšířenější 3D tiskárny na světě – 3D tiskárny Průša MINI a Průša MINI+. Naším cílem bylo umožnit majitelům Průša Mini tiskáren, jejich upgrade na profi level, a tisknout tak s téměř nulovou odchylkou. Nyní máte i Vy možnost udělat ze své hobby tiskárny, tiskárnu profesionální.

Nadšenci ze Strojtools si všimli nepřesnosti u 3D tiskárny Průša Mini, a jelikož jich sami několik vlastnili, a ve všem ostatním jim skvěle vyhovovala, tak se nechtěli spokojit s jejich pouhou výměnou. A jelikož nejsou nadšenci pouze do 3D tisku, ale do výroby a tvorby nových věcí pustili se do vývoje setu vylepšení, který by již tak skvělou Průša Mini a Mini+ zdokonalil. Vznikl tak set Lvl 2 By Strojtools, který pomocí kombinace tisknutých součástech a výztuhy z pevnostního duralu docílí i s hobby tiskárnou Průša Mini zásadních změn v přesnosti tisku. S lehkostí zvládne tisk součástek, u nichž je potřeba 100% přesnost. Přidanou hodnotou je nejenom již zmiňovaná PŘESNOST, ale i ŠETRNOST díky tlumení vibrací a lepšímu kontrolovanému seřízení hlavy osy X.

Přestože vlastníte hobby tiskárnu, která je postavená jednoduše a je určena pro domácí užívání, Strojtools nabízí technologii, díky které můžete tisknout na profesionální úrovni, pozitivně optimalizovat přesnosti tisku a při tom nemusíte investovat do profesionálních tiskáren pro svoji spokojenost. Lvl 2 set umožňuje tisk bez odchylek. Tisk, který vás v samotném finále více, než potěší.

Řešení Lvl2 se skládá ze dvou částí. Částí, které si můžete sami vytisknout na své tiskárně dle dodaných dat od Strojtools a dále pevných částí, které vám přijdou poštou. Hlavním dílem zasílaných částí je unikátní výztuha osy X ze speciálního pevnostního duralu, kterou Strojtools, díky své hlavní činnosti ve výrobě prototypových dílů, vyrábí na sériových strojích určených pro automotive. Tím může zajistit extrémně vysokou kvalitu a zároveň nemusí investovat do nákupu nových drahých strojů.

Díky Lvl2 setu tak vaše Průša Mini získá řadu vylepšení. Nahlédneme-li do technického okénka, toto řešení přináší precizní SEŘÍZENÍ os X, Y, Z, vyšší PŘESNOST vytištěných dílů, omezení CHVĚNÍ, větší NOSNOST osy X, zlepšení POVRCHU tištěných dílů. Dále set CHRÁNÍ osy X proti poškození, nárazu a pádu a v neposlední řadě Lvl2 výhodou je snadná montáž a rychlé nastavení.

Současně přichází Strojtools se širší nabídkou tiskových podložek, než jsou na trhu nabízeny. V nabídce jsou 2 oboustranné, perforované podložky pro tiskárny Průša MINI, MINI+ a také pro Průša I3 MK3S, MK3S+. Podložky díky texturovanému povrchu mají téměř neomezenou životnost a efektivní přilnavost pro naprostou většinu tištěných materiálů. V rámci Crowdfundingové kampaně na Kickstarteru jsou v nabídce vzory honey comb a brick wall. Lze je však také vyrobit s individuální texturou dle přání zákazníka, která se pak přenese na vytištěný díl.

Cílem Strojtools je podělit se s Vámi o toto jedinečné uživatelské vylepšení prostřednictvím crowdfundingové kampaně na platformě Kickstarter, která již překonala 100 % svého cíle a umožnit tak všem nadšencům do 3D tisku pomocí setu Lvl 2 upgradovat svou tiskárnu, a tak i své výrobky a výtisky, stejně jako kdyby je tiskly na tiskárnách vyšších řad.

Kampaň naleznete zde: https://www.kickstarter.com/projects/1090218928/lvl-2-by-strojtools-for-prusa-3d-printers

Tým Lvl2 by Strojtools

Strojtools zamířila na světově známou crowdfundingovou platformu Kickstarter s jedinečnou technologií, která přináší PŘESNOST pro NEJOBLÍBENĚJŠÍ hobby 3D tiskárny firmy Průša.

Po měsících vývoje přináší Strojtools na trh sadu výrazného kvalitativního vylepšení pro nejdostupnější a nejrozšířenější 3D tiskárny na světě – 3D tiskárny Průša MINI a Průša MINI+. Naším cílem bylo umožnit komukoli doma vytvořit si, vytisknout si pomocí jednoduchého programu a trochy fantazie cokoli, na co si vzpomenete, cokoli, o čem sníte s téměř nulovou odchylkou. Nyní máte i Vy možnost udělat z Vaší hobby tiskárny, tiskárnu profesionální.

V současnosti konstrukce těchto na trhu oblíbených 3D tiskáren přináší rozměrové odchylky v sestavení jednotlivých os přes 0,1mm, což se pak samozřejmě projeví při tisku součástek. Proto s radostí představujeme Lvl2 od společnosti Strojtools, set, chcete-li kombinaci přípravků a přesných podložek, díky kterým docílíte i s Vaší hobby tiskárnou zásadních změn v přesnosti tisku. S lehkostí zvládne tisk součástek, u nichž je potřeba 100% přesnost. Přidanou hodnotou je nejenom již zmiňovaná PŘESNOST, ale i ŠETRNOST díky tlumení vibrací a lepšímu kontrolovanému seřízení hlavy osy X.

Přestože vlastníte hobby tiskárnu, která je postavená jednoduše a je určena pro domácí užívání, nabízíme vám technologii, díky které můžete tisknout na profesionální úrovni, pozitivně optimalizovat přesnosti tisku a při tom nemusíte investovat do profesionálních tiskáren pro Vaši spokojenost. Nabízíme vám tisk téměř bez odchylek. Tisk, který vás v samotném finále více než potěší.

Naše řešení Lvl2 se skládá ze dvou částí. Částí, které si můžete sami vytisknout na své tiskárně dle námi dodaných dat a dále pevných částí, které vám dodáme.

Lvl2 má řadu vylepšení. Nahlédneme-li do technického okénka, toto řešení přináší precizní SEŘÍZENÍ os X, Y, Z, vyšší PŘESNOST vytištěných dílů, omezení CHVĚNÍ, větší NOSNOST osy X, zlepšení POVRCHU tištěných dílů. Dále set CHRÁNÍ osy X proti poškození, nárazu a pádu a v neposlední řadě Lvl2 výhodou je snadná montáž a rychlé nastavení.

Současně přichází Strojtools s širší nabídkou tiskových podložek, než jsou na trhu nabízeny. V nabídce jsou 2 oboustranné, perforované podložky pro tiskárny Průša MINI, MINI+, a také pro Průša I3 MK3S, MK3S+. Podložky díky texturovanému povrchu mají téměř neomezenou životnost a efektivní přilnavost pro naprostou většinu tištěných materiálů. Lze je vyrobit s individuální texturou dle přání zákazníka, která se pak přenese na vytištěný díl.

Naším cílem je podělit se s Vámi o toto jedinečné uživatelské vylepšení prostřednictvím crowdfundungové kampaně na platformě Kickstarter a přinést tak vlastníkům 3D tiskáren možnost pracovat v lepších přesnostech, než tomu bylo doposud. Věříme, že se vám budou líbit stejně jako nám v Strojtools.

Kampaň naleznete zde: https://www.kickstarter.com/projects/1090218928/lvl-2-by-strojtools-for-prusa-3d-printers

Raise3D představuje technologii umožňující až 4násobnou rychlost 3D tisku

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, představila technologii HUK3 uvedenou Raise3D, globálním výrobcem 3D tiskáren. Díky této technologii budou moci 3D tiskárny Raise3D řady Pro3 se speciální upgrade sadou HUK3 tisknout téměř čtyřnásobnou rychlostí.

 „Často je slyšet argument, že nejrozšířenější a nejoblíbenější 3D tisková technologie FDM/FFF je bohužel poněkud pomalá,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Abc3D. „Technologický vývoj společnosti Raise3D svojí inovací HUK3 (Hyper Speed Upgrade) mění léta zažitá pravidla. Díky HUK3 lze zvýšit rychlost tisku pro řadu Raise3D Pro3 3D tiskáren 3 – 4 násobně, a to bez ztráty kvality povrchu a detailu výtisku.“

Raise3D se podařilo v návaznosti na vývoj vysokorychlostního modelu RMF500 aplikovat své poznatky také pro tiskárny řady Pro3, které nyní mohou dosáhnout rychlosti 3 – 4krát vyšší, než nabízí současná nejlepší profesionální tiskárna dostupná na trhu. To znamená, že výtisk, jenž dříve vyžadoval 24 hodin tisku, bude hotov za cca 8 hod. Cílem ale nikdy nebylo dát FFF tiskárně pouze povel k tisku vyšší rychlostí. Tou opravdovou výzvou bylo dosáhnout vyšší rychlosti při současném zachování stejné kvality přilnavosti vrstvy a povrchové úpravy, navíc s ohledem na zachování strukturální stability celé tiskárny.

Základem technologie je silná a torzní konstrukce řady Pro3, která umožňuje zachovat výtiskům vysokou rozměrovou přesnost a vynikající kvalitu povrchu při provozu i za extrémně vysoké rychlosti. Pokročilé vestavěné procesory tiskárny Pro3 umožnily vývojovému týmu společnosti Raise3D plně využít výkon inovativních algoritmů a zpracování více než 600 000 kroků za sekundu včetně aktivního potlačení nežádoucích vibrací. Toto řešení je částečně chráněno stávajícími patenty společnosti Raise3D.

Pro ty, kteří chtějí novou technologii vidět a vyzkoušet si ji naživo, je společnost Raise3D připravena přivítat je na svém stánku (hala 12.1, stánek C10) na veletrhu Formnext 2022, a to od 15. do 18. listopadu. Ve velmi krátkém následném čase bude tato technologie ke shlédnutí v předváděcím showroomu společnosti Elvira | Abc3D v Praze v Hlubočepích (na stránkách www.abc3d.cz a sociálních sítích Abc3D). HUK3 upgrade pro Pro3 bude k dispozici od 2. poloviny listopadu 2022 na e-shopu Abc3D.

Video z oficiálního prémiového představení k dispozici zde.

O společnosti Raise3D

Raise3D je jeden z největších světových výrobců 3D tiskáren FFF/FDM technologie. Jeho produkty využívají nejrůznější průmyslové obory jako je letectví, strojírenství, lékařství, vojenství a v neposlední řadě také školství. Jako přední výrobce průmyslových 3D tiskáren se Raise3D věnuje oblasti flexibilní výroby, která zákazníkům pomáhá zlepšit si svou konkurenční výhodu využitím všech předností aditivní výroby. Dodávkami vysoce výkonných produktů, služeb a řešení se Raise3D snaží vždy překonat očekávání trhu, a tím si udržet důvěru podnikatelů, malých a středních podniků i řady největších značek na světě. Společnost Raise3D má centrálu ve Spojených státech a další zastoupení v Evropě a Asii. Více na www.raise3d.com.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, BCN3D, Omni3D,  Raise3D a dalších, včetně vlastních 3D služeb. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Exit mobile version