Kdy dorazí balíček? Pomalé doručení odrazuje

Netrpělivému čekání na doručení balíčku z e-shopu dali dokonce psychologové název a pojmenovali ho jako „úzkost před doručením”. Jde o napětí či vzrušení, že se stane něco pozitivního a když balíček konečně dorazí, jsme spokojení. Nakupování pro mnohé znamená okamžité uvolnění hormonů slasti a čekání na zásilku může být rozptýlením od monotónosti běžného života. Zvládnout dobu čekání mezi objednávkou a příchodem balíčku může být pro někoho napínavé. S tím, jak se posouvají očekávání zákazníků směrem k rychlejšímu doručování, je rychlost v tržní konkurenci stále důležitější.

Díky explozivnímu růstu online nakupování dělají e-shopy a doručovací firmy vše ke spokojenosti zákazníků a ví, že konkrétně doba čekání je pro ně důležitá. Doručení zboží ve stejný den je už ve velkých městech běžným standardem, doručení do 60 minut je spíše výjimkou velkých měst a to jenom některých typů zboží jako je například jídlo. E-shop, který zákazníkům nenabídne pohodlné nakupování a krátké dodací lhůty, nemůže v konkurenci obstát. „Mezi zadáním a převzetím objednávky se mohou objevit různé faktory, které nákup v období čekání nakonec sabotují. V případě využití výdejních míst se mnohdy kupující ani neobtěžují vyzvednout balíčky s dodací lhůtou delší než 1 až 3 dny. Během čekací doby si nákup rozmyslí, jiní si ho kvůli zpoždění odmítnou vyzvednout. Není tedy pochyb o tom, že doručení ve stejný den, je pro e-shopy obrovským plusem. Nepřevzetí zboží zákazníkem je navíc stojí zbytečné peníze,” vysvětlil András Perényi, generální ředitel technologické společnosti Webshippy, která je maďarským lídrem v oblasti e-logistiky. Nově působí na Slovensku a od léta se chystá také do České republiky.

Češi a Slováci jsou při online nakupování nároční a od e-shopů očekávají vysoký standard dodávek a služeb. V hlavních městech jsou zvyklí na doručení nejpozději ve stejný den. Webshippy zajišťuje e-shopům doručení dvěma způsoby. „První – pokud si zákazník ve velkém městě, jako je Budapešť, objedná zboží před 16. hodinou, doručíme mu ho ještě týž den mezi 18. a 20. hodinou. Druhá možnost je, pokud chce zákazník objednávku ještě dříve, může si díky spolupráci Webshippy s Wolt a Delivery Hero zvolit režim doručení do jedné hodiny. Rozšíření plánujeme i do dalších měst. Každý e-shop, který je klientem společnosti Webshippy, může využívat možnosti doručení v ten samý den a do jedné hodiny. Další objednávky procesují naše fullfilment centra v okolí hlavních měst zemí, ve kterých působíme. Dvěma tisícům e-shopů, kterým spravujeme online objednávky, umožňují centra efektivně a v krátkém čase objednávky doručit,” dodal András Perényi. Rychlé, automatizované e-logistické řešení a bezchybné zpracování objednávek tak pomáhá online obchodníkům v jejich růstu, aniž by museli mít vlastní skladování, balení či logistiku.

Jaká jsou specifika jednotlivých zemí?

Česká republika

Pro Čechy je zásadní kvalita doručení: rychlost, spolehlivost a flexibilita. Ideální je výběr různých možností vyzvednutí a doručení. Když zákazníci nenajdou v blízkosti svého bydliště (nebo práce) několik výdejních míst, ze kterých by si mohli vybrat, pravděpodobně budou nakupovat jinde.

Vysoká očekávání se týkají i dalších aspektů doručení, od doručení ve stejný den nebo do 60 minut (v Praze) či do druhého dne přes kvalitu balení (včetně rostoucího zájmu o ekologické obaly a udržitelnou dopravu) až po automatické e-maily o aktuálním stavu objednávky.

Češi pak považují e-shop odpovídající těmto normám za důvěryhodný. Očekávají, že jak e-shop, tak kurýr je budou informovat o aktuálním stavu, dokud zásilka nepřistane bezpečně v jejich rukou. Jakákoli mezera v komunikaci nebo zádrhel v samotném procesu doručení může být důvodem, proč si příště vybrat z moře jiných možností.

Slovensko

Sledování objednávek, přijímání oznámení a rychlá komunikace ze strany přepravních společností považují Slováci za normu. Zatímco ještě nedávno 83% online nakupujících upřednostňovalo doručení domů, v životním stylu (zejména městských) Slováků je stále důležitější pohodlí a flexibilita.

Výdejní místa mají obvykle delší otevírací dobu (často včetně víkendů) než pošta nebo úzká okna kurýrů pro doručení domů. Téměř polovina zákazníků opouští nákupní košík před objednáním zboží z důvodu nedostatečných možností dopravy.

Maďarsko

52% zákazníků volí doručení domů, zatímco 44% si pravidelně vyzvedává své objednávky v obchodě nebo na výdejním místě. Obecně platí, že mimo Budapešť (a další velká města) vítězí doručení domů, zatímco v okolí hlavního města roste obliba míst vyzvednutí.

Pokud jde o dobu doručení, lidé ve městech jsou zvyklí na doručení do druhého dne nebo do téhož dne. Obecně však platí, že Maďaři vám nemají za zlé, když to trvá o něco déle. Chtějí pouze, abyste dodrželi slovo: pokud vaše webové stránky slibují 3 dny, nemůžete přece výrobek odeslat 4. den.

Webshippy

Společnost Webshippy byla založena v Maďarsku v roce 2016 jako inovativní startup nabízející služby fulfillment a dropshipping. Společnost, která je průkopníkem v digitalizaci a modernizaci e-commerce logistiky, zaměstnává okolo 200 lidí a během 5 let se stala jedním z největších hráčů ve svém oboru v CEE regionu. Nabízí nejmodernější e-logistická řešení pro online obchodníky s robotickou sítí fulfillment, softwarovým řešením pro e-logistiku a tržištěm pro dropshipping. Fulfillment centrum u Budapešti o rozloze 10 tisíc metrů čtverečních obsluhuje objednávky od více než 2000 internetových obchodníků. V dubnu otevřela nedaleko Bratislavy další fulfillment centrum o rozloze 3000 metrů čtverečních. V létě pak otevře robotizované centrum v blízkosti Prahy. Obrat společnosti dosáhl v loňském roce zhruba 6,5 milionů EUR. Webshippy každoročně v Budapešti představuje inovace v oblasti e-logistiky. Mezi zákazníky Webshippy patří Unilever, Butlers, 3M a mnoho dalších. Generálním ředitelem společnosti je András Perényi.

Samsung na veletrhu ISE 2022 v Barceloně představil novou éru technologie Micro LED

Společnost Samsung Electronics na veletrhu Integrated Systems Europe (ISE) 2022 v Barceloně představila budoucnost technologie Micro LED – tři nové modely The Wall s nejlepším zobrazovacím systémem, jaký je momentálně k dispozici.

 „Technologie Micro LED odpovídá na otázku, jak budou vypadat displeje v budoucnosti. Uplatní se při prodeji luxusního zboží, v cestovním ruchu, v pohostinství – potenciál Micro LED ve firemní sféře je prakticky nevyčerpatelný,“ říká Hyesung Ha, výkonný viceprezident divize zobrazovacích zařízení Samsung Electronics. „ISE je největší akce svého druhu na světě a my jsme rádi, že tu můžeme představit naši rozšířenou nabídku modelů The Wall. Nová generace těchto přístrojů přinese firmám dosud nevídané výhody a příležitosti.“ 

The Wall, model 2022 – nejmenší rozestup pixelů v historii

Na letošním ročníku ISE představuje Samsung především nový model řady The Wall s označením IWB. The Wall je originální modulární Micro LED panel, který umožňuje velkoformátovou projekci ve vysokém rozlišení a špičkové kvalitě. Ve verzi IWB bude panel k dispozici s rozestupem pixelů 0,63 a 0,94, v prvním případě jde o nejnižší hodnotu v historii The Wall. Nové displeje si zákazníci v současné době mohou předobjednávat po celém světě.

Miniaturní rozestup pixelů znamená špičkovou kresbu detailů, díky technologiím 120 Hz, HDR10/10+ a LED HDR vzrostl i dynamický rozsah obrazu. Vzhledem k modulární konstrukci závisí rozměry konečné obrazovky na instalaci. Při velikostech do 110 palců (280 cm) podporuje systém rozlišení 4K, při úhlopříčce do 220“ (560 cm) je k dispozici špičková hodnota 8K. Kvalitu kresby vylepšuje výkonný procesor Micro AI s umělou inteligencí, který neustále analyzuje a optimalizuje obraz a odstraňuje šum.

Home interior

Zvětšily se i rozměry základních zobrazovacích jednotek, takže k obrazu v rozlišení UHD stačí pouhé čtyři panely. Instalace je tak rychlejší a provoz ekonomicky úspornější. Také konstrukční kvalita panelů vzrostla, což divácký zážitek ještě posiluje. A rychlejší instalace představuje pro firmy výraznou výhodu v porovnání s běžnými LED informačními systémy.

K The Wall patří i nejnovější technologie a funkce. V režimu Multi View umožňuje systém zobrazit na jediné obrazovce až čtyři obrazová okna z různých zdrojů, přičemž není zapotřebí žádný další splitter nebo jiné zařízení. Díky technologii Black Seal není mezi jednotlivými panely vidět žádný výraznější přechod, odraz světla zvenku účinně eliminuje ochranná antireflexní fólie. O špičkovou obrazovou kvalitu se stará mimo jmenovaných technologií i 20bitové zpracování a mimořádná jasnost 2000 nit.

The Wall All-in-One – inovativní a pohodlná instalace

Mezi letošní barcelonské novinky patří i model The Wall All-in-One s kódovým označením IAB. Ten se prodává ve třech různých verzích: 4K 146“ (371 cm), 2K 146“ a 2K 110“ (280 cm). Vynikající displej nové generace představuje důležitou inovaci nejen pro samotné sledování, ale i pro proces instalace. The Wall All-in-One má pevný poměr stran 16:9 a po veletrhu ISE 2022 bude k dispozici po celém světě.

Nejzajímavější vlastností nového modelu The Wall All-in-One je právě pohodlná instalace s přednastaveným rámem, díky němuž je instalační proces stejně snadný jako u běžného domácího televizoru. Do výbavy kromě rámu, do něhož se vsazují jednotlivé panely, patří i vestavěný multimediální přehrávač S-box, takže zákazníci ušetří za další zařízení.

Další předností The Wall All-in-One je elegantní provedení s tloušťkou displeje jen 49 mm (po instalaci jen 59 mm od stěny). K tenkému bezrámečkovému displeji lze připojit zdroj obrazu bez jakéhokoli dalšího zařízení, což je opět snadné a pohodlné řešení.

Podobně jako již popisovaný model The Wall je i verze All-in-One vybavena 20bitovým zpracováním, technologií Black Seal a procesorem Micro AI Processor. Systém umožňuje instalaci dvou panelů s úhlopříčkou 146 palců a rozlišením 4K vedle sebe, čímž vznikne širokoúhlá telestěna s poměrem stran 32:9 a špičkovým obrazem.

Univerzální displeje pro novou dobu – od dobíječky elektromobilů po hybridní školní třídy

Špičková technologie Micro LED ovšem není vše, Samsung na veletrhu ISE představuje i celou řadu jiných novinek, které k dnešní době patří. Při pohledu na ně je zřejmé, že Samsung chápe současnou potřebu bezkontaktní komunikace a lepšího zabezpečení a vychází v tomto směru zákazníkům vstříc.

Nejnovější displeje pro venkovní prostředí v modelové řadě 2022 (označení OHA 55’’ a 75’’) získaly certifikát Underwriters Laboratories (UL) o vynikající kvalitě obrazu v exteriéru. K jejich dalším přednostem patří tenké provedení, snadná instalace a také dlouhodobá spolehlivost a odolnost splňující podmínky certifikace IP56. S těmito vlastnostmi je možné provozovat displeje OHA prakticky v jakýchkoli podmínkách – nabízejí se třeba dobíjecí stanice pro elektrické automobily, což je dnes velmi diskutované téma v souvislosti s rostoucí poptávkou po těchto vozech po celém světě.

Ve vzdělávací oblasti Samsung svou nabídkou nadále rozšiřuje možnosti hybridní výuky. Nová elektronická inteligentní tabule Samsung Flip Pro pro rok 2022 (s označením WMB) je k dispozici ve verzích se 75 a 85 palci (190 a 216 cm) a přináší učitelům i studentům celou řadu vylepšených funkcí pro každodenní práci.

Nově přidaný port USB-C usnadňuje uživatelům Samsung Flip Pro dobíjení (65 W) i připojení různých zdrojů obrazu. Zlepšila se odezva na dotyk a také multidotykové funkce, díky čemuž s tabulí může pracovat až 20 lidí současně[1]. Celkový zážitek z hybridní i distanční výuky vylepšuje nový intuitivní ovládací panel, senzory pro automatické nastavení jasu a čtyři reproduktory namířené dopředu i dozadu. A díky technologii SmartView+ lze k přístroji bezdrátově připojit až 50 dalších zařízení, případně promítnout obraz až na 4 displejích zároveň – to přijde vhod ve velkých zasedačkách i v digitálních školních třídách. Technologie funguje skrytě na pozadí, takže neruší a nezpomaluje systém.

Zařízení a řešení, které Samsung v Barceloně vystavuje, jsou k vidění i online na stránkách ISE 2022 Virtual Experience. Další informace jsou k dispozici zde: https://displaysolutions.samsung.com/showcase/virtual-experience/ise-2022.

Stánek Samsungu najdete na barcelonském výstavišti Gran Via, hala 3, 3F600, ve dnech 10. – 13. května 2022.

  • [1] Při připojení k systému WorkSpace. Je zapotřebí webový prohlížeč a externí zařízení.

T-Mobile v prvním čtvrtletí: Vyšší nárůst přenesených dat i tržeb a pomoc Ukrajině

Společnost T-Mobile zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Stabilní pozici na trhu potvrzují rostoucí tržby, které se meziročně zvýšily o 3,8 %, přičemž mobilní služby v prvním kvartále využívalo o 2,5 % více zákazníků než ve stejném období loňského roku. S počátkem roku se společnost stala hlavním partnerem Národního centra Průmyslu 4.0, aby tak ještě více podporovala rozvoj digitalizace a transformace českého průmyslu. Samozřejmostí v prvním čtvrtletí byla aktivní pomoc ukrajinským občanům, přicházejícím do Česka.

Finanční ukazatele

V prvním čtvrtletí zaznamenal T-Mobile meziroční nárůst tržeb, které vzrostly o 3,8 % na 7,2 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA s nárůstem 6,2 % potvrdil dlouhodobý pozitivní trend v hospodaření společnosti.

„První čtvrtletí letošního roku potvrdilo naši stabilní pozici na českém telekomunikačním trhu. Zákazníci z řad jednotlivců i firem oceňují především možnost mít různé telekomunikační služby tak říkajíc pod jednou střechou. Základem úspěchu je však vynikající výkonnost těchto služeb, které nám v prvním čtvrtletí potvrdily i nezávislé testy časopisu Chip. Ten ohodnotil T-Mobile optický internet známkou Výborný a T-Mobile mobilní internet jako nejlepší mobilní internet v Česku,“ dodává Pavel Hadrbolec, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.

Zákazníci a spotřeba dat

Spotřeba dat přenesených v mobilní síti v prvním čtvrtletí meziročně výrazně vzrostla, a to o 57,2 % ve srovnání s pandemickým obdobím loňského roku. Potvrzuje se tak dlouhodobý trend rostoucího využívání mobilního datového připojení, kterému T-Mobile přizpůsobil i zákaznické tarify.

Na poli vysokorychlostního internetu byla zásadním počinem prvního čtvrtletí dohoda společností T-Mobile Czech Republic a Vodafone Czech Republic, které se rozhodly spojit síly a výrazně tak urychlit digitalizaci Česka společnou výstavbou a vzájemném zpřístupnění vysokorychlostní infrastruktury. Projekt v praxi přinese i efektivnější a šetrnější přístup k životnímu prostředí a menší zásahy do života lidí a infrastruktury měst. Bude potřeba méně výkopových i stavebních prací, což zkrátí celkový čas výstavby.

„Naším dlouhodobým cílem je pokrytí celého Česka vysokorychlostním internetem. Stabilní a dostupné připojení zvládající velký objem přenášených dat je pro konkurenceschopnost lokálních firem, ale vůbec celé země naprosto klíčové. Už v loňském roce se nám podařilo přivést k optice 284 tisíc domácností v 75 městech a dohoda o spolupráci nám umožní postup výstavby klíčových infrastruktur výrazně zrychlit. Do projektu vnášíme své know-how v budování optické infrastruktury a nejmodernější technologie v oblasti FTTH – Fiber to The Home,“ říká José Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo v prvním čtvrtletí 6,3 milionu zákazníků s meziročním růstem 2,5 %. Vzrostl především podíl tarifních zákazníků, kterých je 3,7 milionu, oproti mírnému poklesu počtu zákazníků využívajících předplacené karty. I v prvním čtvrtletí pokračoval trend snižujícího se objemu provolaných minut, který meziročně klesl o 11 %.

Nadále se zvyšuje počet zákazníků T-Mobile TV, který meziročně vzrostl o téměř 10 % a činí 219 000. Vysokorychlostní pevné připojení využívá již 401 000 zákazníků.

Pomoc Ukrajině

Občany zasažené válkou na Ukrajině T-Mobile za první měsíc trvání konfliktu podpořil poskytnutím bezplatného volání v částce 95 milionů Kč a dalšími aktivitami usnadňujícími jejich integraci do české společnosti. Ve spolupráci s neziskovými organizacemi ADRA a Charitou České republiky, Ministerstvem zahraničních věcí a Hasiči ČR T-Mobile rozdal během prvního kvartálu více než 31 000 předplacených SIM karet a jeho tým na slovensko-ukrajinské hranici distribuoval také powerbanky. Společnost zavedla program psychologické podpory pro uprchlíky i občany ČR a uspořádala sbírku, jejíž výsledek ztrojnásobila a na pomoc potřebným zaslala 8 000 000 Kč.

 

Agilní transformace a rebranding

V souvislosti s digitální transformací představila skupina Deutsche Telekom na konci února novou podobu svého loga. Mateřská skupina se rozhodla, že bude celosvětově vytvářet jednotnou „brand experience“, s čímž souvisí také mezinárodně konzistentní přístup k budování jednotné značky. Nové, kompaktnější logo má ve svém středu písmeno „T“, které bude také v centru komunikace. Zároveň větší důležitost získává korporátní magentová barva, která bude postupně včleňována i do názvů jednotlivých produktů – v České republice je to například možnost sdružit si více služeb do jedné pod názvem Magenta 1. V únoru společnost T-Mobile také opět obhájila první příčku v anketě TOP Zaměstnavatelé, kterou pořádá Asociace studentů a absolventů, v oblasti Telekomunikace.

Důraznější zaměření na zákazníka a jeho potřeby je hlavním cílem celofiremní agilní transformace (Agile@Scale), kterou spustil T-Mobile začátkem roku a která má vést k větší flexibilitě při vývoji nových produktů a služeb a jejich uvádění na trh.

„Agile@Scale nám pomůže výrazně zlepšit spolupráci napříč celou firmou, posílíme díky tomu odpovědnosti, pravomoci a zapojení našich zaměstnanců do rozhodování a zjednodušíme naše interní fungování. Budeme schopni reagovat rychleji na požadavky zákazníků i celého trhu a doručíme jim tak tu nejlepší zákaznickou zkušenost” uvádí Jitka Adámková, HR ředitelka T-Mobile Czech Republic.

Rozvoj B2B řešení

Specializovaná divize T-Business, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, Průmysl 4.0, ale také IT služby spojené s cloudem a datovými centry, tvoří už 42 % celkových tržeb T-Mobile Czech Republic.

Divize provozuje sedm datových center a cloudové služby s více než 3,5 tisíci virtuálními servery. Největší pražské data centrum DC7 nyní prochází postupným rozšířením, které reflektuje rostoucí poptávku českých i zahraničních firem po cloudových službách, případně po hybridním řešení, kdy se do cloudu přesouvá část služeb.

ESG a partnerství

Od 1. ledna se T-Mobile stal hlavním partnerem Národního centra Průmyslu 4.0. Partnerství dále rozšiřuje probíhající spolupráci T-Mobile a Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT v Praze (CIIRC), v rámci níž se T-Mobile od loňského roku spolupodílel na vzniku Testbedu pro Průmysl 4.0, podporujícího rozvoj výzkumného a experimentálního prostředí českého průmyslu.

V únoru uzavřel T-Mobile memorandum o dlouhodobé spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci (TUL). TUL se tak stala již čtvrtou univerzitou, na které T-Mobile implementuje své řešení privátní 5G Stand Alone kampusové sítě, která umožní studentům a firmám přístup k nejmodernějším technologiím, superrychlé síti a poskytne jim prostor pro vývoj a implementaci řešení vedoucích k rychlejší digitalizaci českého průmyslu.

Jednou z klíčových oblastí ESG strategie je péče o duševní zdraví. Proto se T-Mobile v březnu stal strategickým partnerem neziskové organizace Nevypusť duši, která se zaměřuje na péči o duševní zdraví dětí, dospívajících a dospělých. Díky spolupráci se na letošek připravuje série workshopů na středních školách i řada odborných diskuzí, přednášek a akcí pro širokou veřejnost.

Nejnovější prémiová sluchátka s potlačením okolního hluku od společnosti Sony přepisují pravidla – představujeme model WH-1000XM5

Společnost Sony dnes představila nejnovější přírůstek své oceňované řady 1000X – bezdrátová sluchátka WH-1000XM5 s funkcí potlačení okolního hluku. Nový model přináší svým uživatelům převratný zážitek z pohlcujícího zvuku bez rušivých okolních vlivů. Díky implementaci nových technologií povyšují již tak špičkové potlačení okolního hluku a kvalitu zvuku modelu WH-1000XM4 na zcela novou úroveň.

Nejdokonalejší potlačení okolního hluku je nyní ještě lepší

Sluchátka WH-1000XM5 byla vybavena dosud nejsofistikovanější technologií potlačení okolního hluku od společnosti Sony se dvěma procesory ovládajícími osm mikrofonů, které výrazně omezují okolní hluk zejména v oblasti středních a vysokých frekvencí. Model dále disponuje funkcí Auto NC Optimizer, která automaticky optimalizuje potlačení okolního hluku v závislosti na prostředí. Ať už se snažíte soustředit na práci v rušné kavárně, nebo se chystáte relaxovat během hektického ranního dojíždění, sluchátka WH-1000XM5 vytvoří prostředí pro poslech, které vás zcela pohltí.

Díky integrovanému procesoru V1 využívají sluchátka WH-1000XM5 plný potenciál procesoru Sony QN1 pro potlačení hluku HD, zatímco speciálně navržený 30mm měnič zlepšuje potlačení hluku. Tyto funkce zlepšují čistotu zvuku a reprodukci basů a vytvářejí nesrovnatelně lepší potlačení hluku, které vám umožní zcela vytěsnit okolní svět. 

Výjimečný zvuk vyladěný k dokonalosti

Sluchátka WH-1000XM5 nastavují nový standard pro vysoce kvalitní zvuk. Díky tomu, že společnost Sony pečlivě vybírá materiály a klade velký důraz na jejich zpracování, můžete si své oblíbené skladby vychutnat naplno.

Speciálně navržená 30mm jednotka měniče s lehkou a tuhou ozvučnicí využívá kompozitní materiál z uhlíkových vláken, který zlepšuje citlivost na vysoké frekvence a zajišťuje přirozenější kvalitu zvuku. Jedinečné technologie společnosti Sony zahrnují také prvotřídní bezolovnatou pájku obsahující zlato pro vynikající spojení a optimalizované obvody, které zajišťují čistý a konzistentní zvuk každé skladby.

Nyní si můžete vychutnat špičkový zvuk ve vysokém rozlišení, a to jak při poslechu s kabelovým připojením, tak bezdrátově, zásluhou technologie kódování zvuku LDAC [i], která se stala standardem v tomto odvětví. Nový model vylepší veškerou vaši hudbu na zvuk s širokým rozsahem pomocí technologie DSEE Extreme™ [ii], která upscaluje digitální hudební soubory v reálném čase. To vám umožní ocenit všechny jemné detaily, které umělec vložil do vašich nejoblíbenějších skladeb.

Tato nová sluchátka mají certifikaci 360 Reality Audio, která vám umožní vychutnat si personalizovaný pohlcující hudební zážitek s možností individuálního nastavení [iii].

Špičková kvalita hovorů

Se sluchátky WH-1000XM5 není žádné místo pro přijímání hovorů zapovězeno. Precizní technologie Sony Voice Pickup využívá čtyři mikrofony s paprsčitým uspořádáním a strukturou pro potlačerní okolního hluku založenou na umělé inteligenci, která dokonale přesně izoluje váš hlas, zatímco nově vyvinutá struktura pro potlačení šumu větru minimalizuje hluk větru během hovorů. Rušná ulice nebo hlučné pracovní prostředí se tak nyní může stát ideálním místem pro rychlý hovor s přáteli nebo kolegy.

Zcela nový design s vyšším komfortem nošení

Pro ty, kteří znají ikonický design řady WH-1000X, představuje WH-1000XM5 další krok ve vývoji stylu této řady. Bezhlučný design náušníků je dokonale vyveden v novém typu měkké kůže s plynulým posuvníkem. Nový materiál ze syntetické kůže Soft Fit zase těsně přiléhá k hlavě, čímž snižuje tlak na uši a blokuje přístupu vnějšího hluku, takže můžete poslouchat celý den bez nepříjemných pocitů nepohodlí. 

Sluchátka se snadným ovládáním

Společnost Sony ví, že se světem pohybujete v rychlém tempu, takže když skončíte náročný pracovní den a dorazíte do klidu svého domova, sluchátka WH-1000XM5 zajistí pomocí funkce Adaptive Sound Control, aby byl tento přechod plynulý. Tato funkce rozpozná místa, kde se nejčastěji pohybujete, a podle toho automaticky upraví nastavení okolního zvuku.

Sluchátka WH-1000XM5 mají integrovaný rychlý přístup, takže je můžete nakonfigurovat tak, abyste obnovili přehrávání ve službě Spotify dvěma nebo třemi klepnutími, aniž byste se museli dotknout chytrého telefonu [iv].

Společnost Sony vám také pomáhá bezpečně poslouchat hudbu pomocí aplikace Sony Headphones Connect, která porovnává údaje o akustickém tlaku zaznamenané sluchátky s pokyny Světové zdravotnické organizace (WHO). V případě příliš vysoké hlasitosti obdržíte okamžité upozornění operačního systému.

Model WH-1000XM5 je také vybaven chytrými funkcemi, které vám pomohou snadno proplout každým dnem. Díky funkci Speak-to-Chat [v] se můžete zastavit na krátkou konverzaci – sluchátka automaticky zastaví hudbu a pustí k vám okolní zvuk. Jakmile ukončíte rozhovor, přehrávání hudby se znovu spustí. Sluchátka okamžitě přeruší přehrávání vašeho osobního soundtracku, jakmile si sluchátka sundáte.

Sluchátka WH-1000XM5 jsou také kompatibilní s aplikacemi Google Assistant a Alexa, které vám pomohou s každodenními úkoly a podrží vás na cestách. Můžete se spojit s přáteli a rodinou, získávat informace, poslouchat hudbu, nastavovat upomínky a další funkce, stačí říct „Ok Google“ nebo „Alexa“ a aktivovat preferovaného hlasového asistenta [vi].

Snadné párování

Zůstat ve spojení nebylo nikdy jednodušší, protože tato sluchátka s technologií Bluetooth můžete spárovat se dvěma zařízeními najednou. Při příchozím hovoru sluchátka poznají, z jakého zařízení volání přichází, a okamžitě vás připojí k tomu správnému. Mezi zařízeními můžete také rychle přepínat pouhým stisknutím tlačítka.

Sluchátka WH-1000XM5 podporují novou užitečnou funkci rychlého párování od společnosti Google, která umožňuje snadné párování se zařízeními se systémem Android. Umožní vám také zjistit, kde jste sluchátka naposledy nechali. Funkce Swift Pair zajistí rychlé a snadné spárování sluchátek s notebookem, stolním počítačem nebo tabletem se systémem Windows 11 nebo Windows 10.

Vyrobeno s ohledem na životní prostředí

Společnost Sony navrhla tato sluchátka s ohledem na životní prostředí. Obal sluchátek WH-1000XM5 neobsahuje žádný plast [vii]. Obal je navržen na základě principů designu s nízkou toxicitou a podle filozofie „Made to be Remade“, která je sociálně odpovědnější. Krabička produktu je vyrobena z recyklovaných a udržitelných materiálů vyvinutých speciálně pro společnost Sony. Model WH-1000XM5 využívá také recyklované plastové materiály z automobilových dílů [viii].

Celodenní výkon a přenosnost

Společnost Sony si přeje, abyste si mohli přehrávat své oblíbené interprety dlouhé hodiny a aby vám nic nebránilo v poslechu. Sluchátka WH-1000XM5 jsou vybavena baterií s působivou 30hodinovou výdrží (při zapnutém ANC), takže si můžete vychutnat špičkový zvuk i na dlouhých cestách, a pokud spěcháte, můžete je nyní pomocí rozhraní USB Power Delivery (PD) nabít na pozoruhodné 3 hodiny za pouhé 3 minuty [ix].

Sluchátka WH-1000XM5 se dodávají s praktickým skládacím pouzdrem, které lze pro snadné skladování zmenšit, takže si sluchátka můžete vzít s sebou kamkoli na cesty.

Partnerství s celosvětově známou superstar Khalidem

V souvislosti s uvedením sluchátek WH-1000XM5 na trh spolupracovala společnost Sony s globální superhvězdou a umělcem společnosti Sony Music Entertainment Khalidem na vyprávění příběhů o tom, jak sluchátka WH-1000XM5 poskytují prvotřídní poslech hudby.

„Jako pro umělce a hudebního fanouška je pro mě důležitý kvalitní poslech a nová sluchátka Sony WH-1000XM5 přinášejí kvalitní hudební zážitky ve velkém stylu,“ říká Khalid. „Díky potlačení okolního hluku se cítíte opravdu blíže hudbě a slyšíte všechny detaily ve skladbě, což vás přenese do jiného světa. A přesně tak já rád vnímám hudbu.“   

Cena a dostupnost

Sluchátka WH-1000XM5 budou k dispozici v černé a platinově stříbrné barvě za cenu 10 599 CZK a budou v prodeji od konce května 2022.

  • [i]Pomocí aplikace Sony | Headphones Connect je třeba nastavit funkci „Priorita kvality zvuku“. Bude třeba kompatibilní zařízení podporující LDAC.
  • [ii] Aktivace DSEE Extreme™ z aplikace Sony | Headphones Connect.
  • [iv] Nainstalujte aplikaci Spotify a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Služba Spotify nemusí být v některých zemích/oblastech dostupná.
  • [vi] Funkce sluchátek Google Assistant, včetně detekce funkčních slov „OK Google“, jsou k dispozici pouze po připojení k podporovanému zařízení Android™. Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Amazon, Alexa a všechna související loga jsou ochranné známky společnosti Amazon.com, Inc. nebo jejích přidružených společností. Asistent Google a Alexa nejsou k dispozici ve všech jazycích a zemích/oblastech. Nainstalujte aplikaci Google a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Pro Amazon Alexa nainstalujte aplikaci Amazon Alexa a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect.
  • [vii] V závislosti na regionu. Vyjma nátěrových a lepicích materiálů.
  • [viii] Recyklovaný plast se může změnit.
  • [ix] Adaptér není součástí balení WH-1000XM5.

Nové kurzy Laba povedou manažeři z Netflixu a Spotify

Po úspěšném vstupu na český trh přináší vzdělávací platforma Laba možnost učit se přímo od manažerů ze Silicon Valley. Lekce produktového managementu zaštítí Manish Sirdeshmukh z Netflixu a zkušenosti a tipy z oblasti brand managementu bude účastníkům předávat Gerry Randolph působící ve společnosti Spotify. Oba kurzy odstartují letos v červenci.

Start na českém trhu se společnosti povedl. „Máme srovnání například s Polskem nebo Tureckem, kde byl rozjezd pomalejší. V obou zemích se v prvním čtvrtletí podařilo otevřít maximálně dva kurzy měsíčně. V Česku jsme měli v prvním měsíci tři kurzy, druhý měsíc už pět kurzů a na dalšího čtvrt roku jsou zajištěné minimálně čtyři kurzy měsíčně,“ popisuje Dominika Janíková, Country Manager společnosti Laba Czech.

Laba účastníkům kurzů nabízí možnost vzdělávat se přímo od těch nejpovolanějších. „Naše kurzy jsou jedinečné tím, že je vyučují špičky vrcholového managementu působící v předních českých nadnárodních firmách. Veškeré lekce a případové studie tedy vycházejí z reálné praxe a nejsou pouhou teorií. Při výběru jednotlivých lektorů se zaměřujeme jednak na jejich zkušenosti a odbornost, jednak na soft skills v podobě ochoty, empatie a skvělých řečnických či vůdčích dovedností. Naše webináře tak studentům nejen poskytnou skvělé praktické informace, ale měly by je rovněž bavit,“ říká Dominika Janíková.

Laba v České republice pořádá online kurzy z oblasti managementu, marketingu, financí, softwaru či lidských zdrojů. Tým lektorů tvoří špičkoví tuzemští odborníci z praxe, jako jsou například Tomáš Vahalík (Valeo), Martin Fiala (Honeywell) či Marian Navrátil (ABB). Jen v letošním roce chystá společnost spustit na čtyři desítky kurzů.

Produktový management od experta z Netflixu

Po předních českých manažerech se vedení kurzů Laba nyní chopí i experti globálního formátu. Výuky produktového managementu se ujme Manish Sirdeshmukh, Director of Product management v Netflixu. Ten disponuje více než dvaceti lety zkušeností v oblasti high-tech a zábavního průmyslu a vedl vývoj řady vysoce oceňovaných a úspěšných produktů. V kurzu účastníky seznámí se základními fázemi projektového cyklu, představí nejefektivnější měřicí nástroje a techniky a předá jim osobní zkušenosti a know-how z oblasti produktového managementu.

Kurz brand managementu pak bude probíhat pod vedením Gerryho Randolpha, který působí jako Global Brand Strategy Lead ve společnosti Spotify. V rámci svých předchozích profesních zkušeností byl Randolph zodpovědný za kampaně a řízení brandingu firem jako PepsiCo, Oakley či ASOS. V jednotlivých lekcích naučí studenty zásadám tvorby identity brandu, seznámí je se základními ukazateli výkonnosti a metrikami, nebo jim ukáže, jak při budování značky efektivně využívat digitální média. Účastníky obou kurzů čeká dvanáct lekcí, jejichž začátek je naplánován na 13. a 19. července.

Absolventi získají mezinárodní certifikát

Veškeré kurzy Laba probíhají formou živých webinářů. To znamená, že každý účastník smí lektorovi kdykoli klást dotazy nebo s ním po výuce prodiskutovat pracovní otázky z oblasti vlastní profesní praxe. Součástí kurzu bývají i domácí úkoly, na které studenti od lektora dostávají podrobnou zpětnou vazbu. Absolventi kurzů nakonec získávají akreditované certifikáty, které využijí nejen v Česku. „Jsme akreditováni mezinárodními profesními organizacemi HR Certification Institute (HRCI) a The International Institute of Business Analysis (IIBA). Většina českých vzdělávacích institucí vydává vlastní certifikáty o absolvování školení, ty ale pouze dokazují účast na daném kurzu. Tito studenti následně nevlastní uznávaný mezinárodní certifikát, který je rozhodně velkým plusem,“ uzavírá Dominika Janíková.

Boj proti odlivu obyvatel i péče o uprchlíky. Třetina obcí v Česku už komunikuje s občany digitálně

Události posledních let, ale i aktuální dění na Ukrajině tlačí radnice a obecní úřady k vyšší efektivitě při komunikování se svými občany. Chytrá komunikační síť Munipolis, která zjednodušuje dialog mezi Čechy a samosprávami, meziročně zvýšila pokrytí o dalších 10 procent a překročila důležitý milník. V současnosti je do ní zapojeno 31 % všech českých obcí a měst v republice – tedy skoro třetina. Informace do mobilních telefonů dostává až šest procent celkové populace Česka. Nejvíce digitálně komunikují se svými obyvateli městské části Prahy, obce v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji. Nejméně pak v Jihočeském kraji a na Vysočině.

Svou pověst nejchytřeji komunikujícího regionu opět potvrdila Praha, kde je do chytré sítě Munipolis zapojena již nadpoloviční většina všech městských částí. Hlavní město tak patří v oblasti chytré komunikace mezi leadery. Druhým krajem s nejvyšším pokrytím se stal Jihomoravský se 45 %. Na třetím místě se 42% pokrytím umístil Moravskoslezský kraj.

Chytrá komunikace si postupně nachází cestu i do dalších, často překvapivých krajů v Česku. Příkladem může být Ústecký kraj, který zaznamenal meziroční nárust v pokrytí o 13,84 % a v současnosti v něm s občany digitálně komunikuje 38 % obcí.
„Obce na Ústecku mají věkově jedny z nejmladších obyvatel v republice. Hlavní motivací místních starostů se tedy stává nabídnout obyvatelům komunikaci pomocí kanálů, na které jsou běžně zvyklí. Jejich zapojením do obecního dění pomocí anket nebo participativních rozpočtů navíc mohou obecní úřady a radnice účinně zabraňovat odlivu obyvatel do jiných krajů,” domnívá se Ondřej Švrček, ředitel chytré komunikační sítě Munipolis.

Naopak nejmenší pokrytí chytré komunikace mají obce v Jihočeském kraji a na Vysočině. Do sítě Munipolis tam je zapojena zhruba pětina obcí a měst. Na Vysočině systém chytré komunikace využívají pouze tři okresní města z celkových osmi, nicméně i v tomto kraji pokrytí meziročně vzrostlo o polovinu.

Volební priorita

Tak jako před čtyřmi lety, i letos by k výraznému posunu a zvýšení počtu chytře komunikujících obcí mohlo dojít po krajských volbách. Ty proběhnou na podzim tohoto roku. Loni se myšlenka otevřeného úřadu, digitální radnice a větší participace obyvatel objevovala na předních příčkách kandidátských programů a letos to nebude jinak. Rok po volbách navíc počet chytře komunikujících obcí skokově vzrostl.

„Nástroje pro chytrou komunikaci se pochopitelně stále potýkají s nedůvěrou ze strany některých obcí. Velký posun nastal s generační výměnou starostů a zastupitelů. Mladší generace má samozřejmě k technologiím jiný vztah a sama si více uvědomuje, jak moc se promarňuje potenciál, když se dobře nevyužívají,“ vysvětluje Ondřej Švrček. „Pokud chtějí být obce atraktivní pro mladou generaci, musí změnit styl komunikace. S blížícími se volbami bude toto téma pro vedení samospráv i tentokrát klíčové.”

Šance pro integraci uprchlíků

Velkou příležitost chytrá komunikace přináší také v současné uprchlické krizi. Snadným způsobem totiž umožní sesbírat a uložit kontaktní údaje na nově příchozí domácnosti, se kterými pak dokáže efektivně komunikovat – tedy koordinovat pomoc pro ty, kteří zatím nemají zázemí, lépe řídit nástup dětí do škol a školek, hromadně informovat v případě důležitých informací a postupně zapojovat do dění v obci. Ale také propojovat například se zaměstnavateli v lokalitě, kteří pro nově příchozí nabízí pracovní místa.

„Pokud kontakty na nově příchozí domácnosti nezískají samy obce, hrozí, že s nimi nebudou mít šanci efektivně komunikovat. To je v případě, kdy se v některých městech nebo městských částí najednou objevily tisíce nových obyvatel, velice nepříjemná představa,” vysvětluje Ondřej Švrček. „Už nyní tedy vidíme první případy obcí, které do chytré sítě Munipolis zapojují přímo ukrajinské rodiny. Vytváří pro ně specifický obsah, sbírají zpětnou vazbu a výrazným způsobem jim zlehčují integraci v místě, které se pro ně může stát na následující roky stálým domovem.”

Digitální aktiva: Co to je a co se s nimi stane v případě smrti?

Digitální aktiva jsou součástí každodenního života. Hrají velkou roli v pracovním i společenském životě. Přemýšleli jste však někdy co se stane s vaším digitálním majetkem po vaší smrti?

Chcete, aby někdo z vašich blízkých mohl změnit váš profil na Facebooku na vzpomínkovou stránku?      Nebo chcete, aby byl váš účet vymazán z internetu? Chcete, aby vaši dědicové zdědili vaše letecké míle, bitcoiny nebo fotografie? Kam chcete, aby putovaly vaše hudební skladby?

Kromě těchto závažných otázek je také třeba zajistit i organizaci a ochranu samotných dat a digitálního dědictví.

Digitální aktiva jako součást dědictví

Definice popisuje digitální aktiva jako majetkovou hodnotu, ke které existuje právo k užívání a zároveň existuje v digitální formě či řekněme v elektronickém formátu. Aby byl soubor digitálním aktivem, musí být ve vlastnictví osoby či společnosti. Měl by být dohledatelný pomocí určitých metadat (například jména a příjmení) a musí mít pro vlastníka určitou hodnotu.

„Většina z nás má řadu digitálních aktiv. Spadá sem osobní elektronická komunikace, e-maily, videa, fotografie nebo hudba. Další skupinou jsou účty na všech sociálních sítích. Dále pak finanční digitální aktiva jako jsou účty s investicemi například do akcií nebo kryptoměn. Mohou to být i obchodní digitální aktiva, například internetové domény (.dom),“ popisuje Lukáš Cirkva, partner a ředitel BCV solutions s.r.o., https://www.bcvsolutions.eu/.

Londýnská univerzita Goldsmith nedávno zveřejnila studii, která popisuje, že Britové mají v digitálních aktivech uloženo více než 2,3 miliardy liber. Každý desátý dotazovaný uvedl, že ve své závěti počítá s odkázáním například svých přístupových hesel k účtům pozůstalým.

Co se tedy stane s digitální stopou a majetkem?

Současné zákony většinou nejsou připraveny jak s těmito nefyzickými aktivy nakládat. Co to tedy znamená pro váš digitální majetek? Nejprve si musíte ujasnit to, co je vaším cílem.

Pokud zemřete, chcete, aby váš účet na určité webové stránce byl: (1) uložen; (2) vymazán; nebo (3) převeden na jinou osobu. Možnosti se mohou lišit v závislosti na jednotlivých službách/účtech a podmínkách používání jednotlivých služeb. „Společnost Meta (Facebook) má program, v němž můžete požádat, aby se váš účet stal vaším vzpomínkovým účtem, nebo můžete požádat o vymazání svého účtu,“ uvádí příklady Lukáš Cirkva z BCV solutions.

Apple nedávno spustil program Apple Digital Legacy, který umožňuje určit důvěryhodné osoby jako kontakty pro dědictví. Těmto lidem je po vaší smrti uděleno povolení k vyzvednutí aplikací, záloh zařízení, souborů, zpráv, poznámek, fotografií nebo jiných dat uložených na iCloudu. Na stažení informací o účtu má „dědic“ tři roky od schválení žádosti. Po uplynutí těchto tří let jsou údaje trvale odstraněny. Ovšem dědici nebudou zpřístupněny všechny informace jako například knihy, filmy, hudba nebo předplatné zakoupené pomocí vašeho Apple ID, a také hesla a platební údaje.

Udělejte si přehledný seznam

České zákony na digitální majetek explicitně nepamatují. Proto do závěti bývá doplňována digitální doložka s popisem rozsahu, hodnoty a určení dědictví digitálních aktiv.

Proto je žádoucí sepsat si seznam digitálních aktiv, kde jsou uložena a vyjasnit, jaký k nim bude mít vaše rodina nebo dědicové přístup po vaší smrti. Jednoduše řečeno si udělejte soupis svého „digitálního“ života. Pravděpodobně budete překvapeni rozsahem své digitální stopy, i když se považujete za skromného uživatele online služeb.

Dejte svým vykonavatelům vědět, kde jsou vaše aktiva uložena a jak se k nim dostanou. Pokud nezanecháte jasné pokyny, mohlo by se jednoduše stát, že se pozůstalí k vašemu digitálnímu majetku nikdy nedostanou.

Ujasněte si, co chcete přenechat dědicům. Možná nebudete chtít, aby k vašim e-mailům, fotografiím nebo digitálním dílům měl přístup někdo jiný,“ radí Lukáš Cirkva z BCV solutions, https://www.bcvsolutions.eu/.

Teleshopping se přesunul na sociální sítě

Zatímco většina uživatelů vnímá sociální sítě jako platformy sloužící k zábavě, pro inzerenty i tvůrce mohou být velmi účinným nástrojem k vydělávání peněz. Sociální sítě přitom jsou naprosto globální fenomén a jejich popularita v žádném případě není omezena na západní svět či rozvinuté země. Více prozradili odborníci z kreativní agentury Fairy Tailors.

Sociální sítě nabízejí značkám i tvůrcům skutečně globální příležitosti. „Pokud jde o lokální kontext, v České republice aktivně využívá nejrozšířenější sociální síť Facebook téměř 6,5 milionu lidí, na Instagramu jsou 3 miliony Čechů, rychle rostoucí TikTok již atakuje hranici 1,5 milionu českých uživatelů. To je ohromná obchodní příležitost, které jak inzerenti a tvůrci, tak samotné sítě aktivně využívají,“ říká Ondřej Tyleček, obchodní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors, https://www.fairytailors.cz/.

Fenomén chytrých telefonů

Diváci se přesunuli od televizních obrazovek k obrazovkám chytrých telefonů. Na sociálních sítích se nejen baví, ale běžně na nich nakupují. Sociální sítě na jednu stranu dávají inzerentům příležitost, aby oslovily zákazníky a odvedly je například do svého e-shopu. Na druhou stranu není v zájmu žádné sociální sítě, aby její uživatelé během nákupního procesu odcházeli na jiný web. „Proto sledujeme jasný trend: sociální sítě začínají umožňovat nákupy přímo na své platformě,“ uvádí Tyleček z agentury Fairy Tailors.

Role influencerů není zanedbatelná

Důležitou roli hrají v procesu nákupu influenceři – menší či větší osobnosti, které mají na své publikum vliv a dokážou ovlivnit také jeho nákupní rozhodování. Velmi progresivní jsou podle spolumajitele a obchodního ředitele Fairy Tailors v tomto ohledu jak tvůrci, tak uživatelé sítě TikTok. 42 % z nich říká, že síť využívají, aby objevili něco nového, a 67 % z nich říká, že se díky TikToku seznámili s produkty, které předtím neznali. Hashtagem #TikTokMadeMeBuyIt pak lidé označují videa s produkty, které si zakoupili díky TikToku. Videa s tímto hashtagem mají již 6,7 miliardy zhlédnutí.

Nákupní chování uživatelů sociálních sítí chce využít YouTube

Uživatelé sociálních sítí aktivně nakupují také během livestreamů, tedy živého vysílání svých oblíbených influencerů. Právě tohoto fenoménu chce aktuálně využít YouTube. „Na této populární platformě můžeme vbrzku čekat zásadní změny vstříc nákupům prezentovaných produktů přímo v aplikaci,“ popisuje trend Ondřej Tyleček, obchodní ředitel reklamní agentury Fairy Tailors, https://www.fairytailors.cz/.

Byl to právě YouTube, na kterém se skrze youtubery před lety celosvětově rozšířil fenomén influencerů na sociálních sítích, a není divu, že si tato gigantická mediální platforma nechce nechat ujít příležitost nechat diváky nakupovat zboží přímo během sledování videí – a získat tak jistě zajímavou provizi z prodeje.

GeForce NOW tento týden pokoří metu 1300 podporovaných her. Mezi novinkami je i Evil Dead: The Game

Hromová hůl a motorová pila jsou poznávacími znameními kultovního hororu, jehož herní podoba Evil Dead: The Game tento týden rozšíří knihovnu GeForce NOW. Jde zároveň o 1300. podporovanou hru ve službě. Vyjde navíc symbolicky v pátek 13.
Členové se mohou zapojit do divoké kooperativní nebo PVP akce téměř na jakémkoli zařízení a užít si atmosféru béčkové legendy. Jako bonus pro členy s RTX 3080 ožije horor realistickou vizuální stránkou vylepšenou o NVIDIA DLSS. A to v rozlišení 4K na PC, Macu i SHIELD TV.
Vedle toho se do knihovny služby podívá celkem 7 dalších her, ve většině případů jde o naprosté novinky:
  • Achilles: Legends Untold (Novinka, Steam)
  • Brigandine The Legend of Runersia (Novinka, Steam)
  • Neptunia x SENRAN KAGURA: Ninja Wars (Novinka, Steam)
  • Songs of Conquest (Novinka,  Steam a Epic Games Store)
  • Cepheus Protocol Anthology (Novinka, Steam, 13. 5.)
  • Evil Dead: The Game (Novinka, Epic Games Store, 13. 5.)
  • Pogostuck: Rage With Your Friends (Steam)
  • Yet Another Zombie Defense HD (Steam)

PPDS odhaluje cloudovou platformu Wave pro profesionální displeje Philips

Nová cloudová platforma Wave od Philips Professional Display Solutions (PPDS), navržená pro a ve spolupráci se systémovými integrátory k instalaci, ovládání a správě profesionálních displejů Philips na dálku z libovolného místa je zde. PPDS Wave snadno a bezpečně poskytuje přístup k výkonu displejů Philips Android SoC, což umožňuje snadné a efektivní nastavení a správu velkých skupin displejů. Kromě toho architektura Wave API-first umožňuje integraci systémů a aplikací třetích stran pro zlepšení stávajících pracovních postupů.

PPDS s potěšením oznamuje spuštění Wave – zcela nové, nejmodernější cloudové platformy, která poskytuje pokročilé a snadné možnosti ovládání a správy a příležitosti pro profesionální displeje dneška i budoucnosti.

Wave, která byla spuštěna na ISE 2022 v Barceloně, je součástí vyvíjející se strategie PPDS „total solutions“. Jedná se o vysoce bezpečnou, intuitivní a škálovatelnou platformu pro vzdálenou správu zařízení. Vyvinuta byla speciálně pro rozsáhlé portfolio profesionálních SoC displejů Philips a pro splnění měnících se potřeb a požadavků koncových zákazníků. Pomáhá zajistit rychlejší a cenově výhodnější instalaci a servisní časy pro více displejů. Je vytvořena na míru pro vozové parky, lokálně i globálně, a může bezpečně poskytovat a monitorovat stovky tisíc displejů po celém světě.

Platforma Wave, která byla rozsáhle testována a vyvinuta ve spolupráci s mnoha partnery pro systémovou integraci PPDS v regionu EMEA a Severní Americe, odstraňuje složitost instalace a nastavení různých modelů a generací displejů. Umožňuje systémovým integrátorům soustředit se na přinášení hodnoty a inovace svým zákazníkům, spíše než bojovat s kompatibilitou.

Okamžité nastavení / plná viditelnost

Wave je nyní součástí balení všech displejů Philips Q-Line, D-Line, T-Line a C-Line a jakýkoli stávající displej se systémem Android 7 a vyšším lze o Wave doplnit. Platforma Wave umožňuje spravovat libovolný počet účtů a displejů na různých místech, stejně jako provádět hromadné aktualizace, aktualizovat firmware, ladit obrazovky, upravovat nastavení, přidávat základní obsah a přijímat upozornění – snadno a spolehlivě.

AV a IT manažeři a dokonce i zaměstnanci, kteří se nezaměřují na IT, mohou k zařízením přístupovat odkudkoli a prohlížet jejich stav (včetně snímků obrazovky) a přistupovat k přesným informacím, podrobnostem a ovládacím prvkům nebo je přiřazovat ke každému displeji. Je tím eliminována nutnost chodit na místo za účelem ladění a provádění změn.

Vzdálená údržba, ovládání a přizpůsobení

Díky zajištění optimálního výkonu za všech okolností umožňuje Wave proaktivně předvídat problémy, omezovat nebo eliminovat potenciálně nákladné prostoje a přerušení.

Ve srovnání s jinými řešeními výrobců displejů je jedinečný. PPDS Wave poskytuje úplnou kontrolu nad aktualizacemi softwaru displeje a umožňuje řídit, na které displeje a kdy se aktualizace nainstaluje, čímž se minimalizují prostoje a maximalizuje výkon pro lepší obchodní výsledky.

Wave je navíc přizpůsobitelný vlastnímu podnikání a značce systémového integrátora, včetně možnosti umístit řešení na vlastní URL. 

To je jen začátek

Při uvedení na trh bude Wave podporovat displeje Philips SoC signage se systémem Android 7 a vyšším, včetně digitálních displejů Philips Q-line, D-Line, T-Line a C-Line.

Dále se počítá s rozšířením na produkty a řešení Philips s přímým zobrazením LED, interaktivní a videostěnné displeje a také profesionální televizory, čímž se výhody Wave promítnou i na další spektrum vertikál, včetně pohostinství, vzdělávání a další. To umožní, aby jedno řešení podporovalo více platforem. Integrátoři tak mohou ovládat různé typy displejů se stejným softwarem a aplikacemi třetích stran, aby fungovaly na různých typech hardwaru bez vlastního vývoje.

Exit mobile version