Organizace kritické infrastruktury čelí rostoucím rizikům v oblasti zabezpečení, kompatibility, výkonu, nákladů a souladu s předpisy, pokud odloží přechod na Windows 11.

Společnost Panasonic TOUGHBOOK zveřejnila průzkum, který poukazuje na výzvy a obavy organizací v souvislosti s ukončením podpory Windows 10 a migrací na operační systém Windows 11. Vzhledem k tomu, že podpora Windows 10 končí 14. října 2025, průzkum ukazuje, že organizace, které ještě migraci nedokončily, se obávají bezpečnostních rizik, nákladů a problémů s kompatibilitou spojených s nepodporovaným softwarem.*

Bílá kniha Panasonic „Navigating the Shift: The Business Case for Upgrading to Windows 11“ se rovněž věnuje rozsahu hardwarových změn potřebných pro podporu systému Windows 11 a zmiňuje obavy z možných výpadků zařízení během aktualizačních cyklu.

Nečinnost představuje významná bezpečnostní rizika a může mít dopad na nakłady

Jednou z největších výzev, kterým čelí dotazované organizace, je bezpečnostní riziko spojené s nečinností nebo odkladem migrace na Windows 11. Devadesát osm procent dotázaných organizací uvedlo, že pravděpodobně investují do rozšířených bezpečnostních aktualizací (ESU) od Microsoftu, pokud do října nedokončí přechod na Windows 11.

Více než polovina (58 %) respondentů si není jistá, že dokážou spravovat zabezpečení zařízení bez dokončení migrace nebo investice do ESU. Obávají se, že pokud nepřejdou na nový systém nebo si ESU nezakoupí, vystavují se vyššímu riziku ransomwaru a malwaru (94 %), únikům dat (93 %), absenci záplat na nové bezpečnostní hrozby (91 %), riziku nesouladu s předpisy (89 %) a negativnímu dopadu na reputaci firmy (88 %).

Náklady jsou dalším znepokojivým faktorem pro organizace, které odkládají migraci na Windows 11 po říjnu 2025. Dvě třetiny očekávají, že celkové náklady porostou, přičemž 55 % předpokládá zvýšené výdaje na kybernetickou bezpečnost. Společnost Microsoft uvádí, že podnik s 1 000 zařízeními může za tři roky podpory ESU zaplatit přibližně 320 000 GBP, což činí náklady spojené s odkladem reálnými a okamžitými.[1].

Dalšími faktory jsou také očekávané zvýšené náklady na podporu (48 %), rizika přerušení kontinuity podnikání s finančními dopady (46 %), rostoucí náklady na údržbu (40 %) a náklady na hardware (38 %).

Aktualizace softwaru si vyžádá výměnu hardwaru a snížení produktivity

Dotazované organizace provozují v průměru 4 000 zařízení a odhadují, že u 62 % z nich již proběhla, nebo teprve proběhne výměna či upgrade, aby byla zajištěna kompatibilita s Windows 11. V organizacích s více než 5 000 zaměstnanci tento podíl stoupá na 76 %.

Téměř polovina (45 %) respondentů vnímá jako problém ztrátu produktivity kvůli výpadkům během upgradu zařízení. Z tohoto důvodu 75 % organizací volí postupný přístup. Čtvrtina (25 %) odkládá aktualizace softwaru tak, aby se časově shodovaly s výměnou zařízení. Problémy s kompatibilitou aplikací a podnikového softwaru představují další výzvu při migraci – tuto překážku uvedlo 47 % respondentů.

Upgrady budou realizovány kombinací vzdálených (46 %) a osobních (54 %) zásahů, přičemž 64 % organizací očekává, že se bude výrazně spoléhat na podporu výrobce zařízení.

Přínosy migrace převažují nad riziky zpoždění

Respondenti, kteří v současné době migrují na Windows 11, očekávají důležité výhody v oblasti zabezpečení a ochrany (44 %), výkonu a výpočetní kapacity (36 %) a ekosystému zařízení připraveného pro budoucnost (36 %). Také chtějí využívat funkce umělé inteligence, jako je Microsoft Copilot nebo Bing AI (34 %), a využívat schopnosti Edge AI přímo v terénu (29 %).

Chris Turner, Head of Go-to-Market, Panasonic TOUGHBOOK Europe, k tomu říká: Organizace mají možnost provést dobře naplánovaný, promyšlený a nákladově efektivní přechod na Windows 11 a začít využívat jeho výhod. Nákladová, bezpečnostní a rizika týkající se výkonu spojená se zpožděním se s blížícím se termínem ukončení životnosti neustále zvyšují, což je obzvláště znepokojivé v kritických sektorech, které jsme zkoumali, včetně záchranných služeb, terénních služeb, veřejných služeb a obranných organizací.

Organizace, které ještě nezačaly s migrací na Windows 11, potřebují podporu, aby zajistily, že jejich implementace nebude příliš uspěchaná a riskantní. Panasonic TOUGHBOOK poskytuje zákazníkům komplexní podporu během přechodu, aby zákazníkům zajistil hladký průběh migrace, udržel produktivitu a odstranil nejistotu spojenou s tímto procesem. Pokud podniky začnou jednat nyní, mohou se vyhnout nákladům i rizikům, kterým by čelily po říjnu 2025, dodává Turner.

Chcete-li si stáhnout bílou knihu Panasonic TOUGHBOOK „Navigating the Shift: The Business Case for Upgrading to Windows 11“, klikněte zde: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/whitepapers/navigating-shift-business-case-upgrading-windows-11

Další informace o tom, jak může nabídka Mobile-IT as-a-Service od společnosti Panasonic pomoci vaší organizaci při migraci na Windows 11, získáte kliknutím zde: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/toughbook/Mobile-IT-As-A-Service

*Metodologie výzkumu Společnost

Společnost Panasonic zadala v březnu 2025 průzkum mezi 200 rozhodovateli z Velké Británie a Německa (po 100 v každé zemi). Respondenti se podílejí na rozhodování o nákupech a pracují pro organizace s více než 1 000+ zaměstnanci, v sektorech terénních služeb a veřejných služeb, obrany, pohotovostních služeb, automobilového průmyslu, dodavatelského řetězce a logistiky a výrobního sektoru.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

  1. https://learn.microsoft.com/en-us/windows/whats-new/extended-security-updates

Napsat komentář