Na Vánoce před třiceti lety síť Vodafonu přenesla první SMS světa, v posledních letech ale obliba textovek klesá. Během letošního Štědrého dne si jich uživatelé mezi sebou poslali zhruba 6 milionů, což je ve srovnání s rokem 2013 o zhruba dvě třetiny méně. Síť Vodafonu letos o Vánocích spojila téměř 12 milionů hlasových hovorů. Datový provoz narůstá kontinuálně – letos uživatelé využívali data o 33 % více než loni. Do statistik promluvil i pokračující konflikt na Ukrajině, z cizinců v ČR letos využilo sítě Vodafone nejvíce Ukrajinců.

Síť Vodafonu spojila zhruba 12 milionů hovorů, jejich počet oproti loňsku stoupl o 1 %. Nejvíce pak lidé telefonovali dopoledne mezi 10. a 11. hodinou, tedy předtím, než usedli ke sváteční tabuli. Ačkoliv hlasový provoz oproti předchozím Vánocům zůstal téměř stejný, opět vzrostl poměr počtu hovorů realizovaných přes službu VoLTE (Voice over LTE) – téměř dvě třetiny všech hovorů byly již uskutečněny přes LTE síť.

Využití SMS každoročně klesá, protože zákazníci používají i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messagingu. To potvrdil i nárůst datových služeb o 33 % v porovnání s předchozím rokem. Největší datový provoz byl zaznamenán mezi 21. a 22. hodinou. Počet odeslaných MMS pak během Štědrého dne za posledních šest let klesl téměř na polovinu, do oficiálních statistik Vodafonu se tedy letos poprvé multimediální zprávy nepropisují.

Díky válce na Ukrajině bylo letos poprvé nejvíce zahraničních SIM karet připojených do sítě Vodafonu právě ukrajinských. Taktéž nejvíce hovorů do zahraničí bylo uskutečněno na Ukrajinu.

Přehled nejdůležitějších hodnot:

Spojené hovory

  • Suma za den – 11,960,638 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 1 %)
  • Hodnota ve špičce – 1,373,770 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 2 %)
  • Hodina s nejvyšším provozem – 10:00 – 11:00

Datový provoz

  • Suma za den [TB] – 1,374 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 33 %)
  • Hodnota ve špičce [TB] – 84.6 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 31 %)
  • Hodina s nejvyšším provozem – 21:00 – 22:00

SMS odeslané z mobilu

  • Suma za den – 6,090,047 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 18 %)
  • Hodnota ve špičce – 10,442 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 19 %)
  • Minuta s nejvyšším provozem – 10:00 – 10:01

Všechny SMS – z mobilů a aplikací

  • Suma za den – 7,974,304 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 17 %)
  • Hodnota ve špičce – 15,496 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 16 %)
  • Minuta s nejvyšším provozem – 10:01 – 10:02

In-Roamers – TOP země

Návštěvníci z následujících zemí strávili Štědrý den v Česku a využili služby v naší síti:

  1. Ukrajina
  2. Švédsko
  3. Německo
  4. Francie
  5. Dánsko
  6. Polsko
  7. Velká Británie
  8. Rakousko
  9. Slovensko
  10. Belgie

Volání do zahraničí – TOP destinace

  1. Ukrajina
  2. Slovensko
  3. Německo
  4. Polsko
  5. Rakousko
  6. Itálie
  7. Rumunsko
  8. Francie
  9. Španělsko
  10. Velká Británie 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací

Napsat komentář