K tomu je však třeba více tiskáren v domácnostech i ve školách

Společnost Epson si v souvislosti s řadou tiskáren bez inkoustových kazet EcoTank nechala zpracovat nový průzkum, který ukázal, že 63 % rodičů z 20 evropských zemí si přeje větší využití tištěných pracovních listů a učebnic ve třídách. V České republice je to 61 % a na Slovensku 59 % rodičů. V celé Evropě s tím souhlasí 71 % učitelů.

Podle 54 % evropských rodičů zlepšují tištěné výukové materiály čtenářské dovednosti. V České republice je takových rodičů dokonce 57 % a na Slovensku 56 %. Pouze 9 % evropských rodičů si myslí, že tradiční tištěné materiály rozptylují studenty a zhoršují jejich soustředění. Tento názor podporuje i dřívější výzkum společnosti Epson, podle něhož si 59 % rodičů myslí, že jejich děti se učí lépe při interakci s fyzickými předměty než z informací na digitálních obrazovkách[1]

Neurovědci z Teachers College na Kolumbijské univerzitě zároveň dokázali, že čtení textu z papíru má jasné výhody oproti obrazovce, u které bylo pozorováno „povrchní čtení“.[2]

V praxi se však učitelé potýkají s nedostatkem tiskáren, s jejichž pomocí by mohli studentům poskytnout více pracovních listů. V celé Evropě si 74 % z nich myslí, že přístup k tiskárně je nezbytný. Pouze 12 % všech dotázaných učitelů má ve třídě tiskárnu. Velká část z nich používá vlastní. 18 % evropských učitelů uvádí, že při výuce materiálů používá domácí tiskárnu. V České republice je tento podíl 12 % a na Slovensku 16 %.

Zdá se, že u rodičů platí totéž – téměř 18 % z nich napříč Evropou uvedlo, že doma pravidelně tisknou domácí úkoly a učební materiály, protože je škola neposkytuje. V České republice je to 17 % a na Slovensku 21 % rodičů.

Marcel Divín, National Sales Manager Epson Europe CZ & SK, k tomu dodává: „Důkazy naznačují, že rodiče, učitelé a akademici se shodují: ve školách potřebujeme více knih a papírových pracovních listů, které zlepší dovednosti a znalosti našich dětí. Ze spolupráce s klinickými psychology víme, že tištěné texty pomáhají zlepšovat jemnou motoriku, kreativitu a porozumění, což digitální texty neumí. To vyžaduje tiskárny, ale náš průzkum ukazuje, že jich není vždy dostatek. Náš výzkum odhalil, že učitelé a rodiče často využívají své vlastní zdroje, aby doplnili zdroje poskytované ve školách. Vzhledem k omezeným rozpočtům musí školy vyčlenit finanční prostředky na učební pomůcky, které vyvolávají největší zájem a přinášejí výhody ve vzdělání – a náš výzkum ukazuje, že tradiční výuka používající papír je často tou nejlepší volbou.”

“Tiskárna Epson EcoTank je ideální volbou pro domácí i školní tisk. Každý model je dodáván s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což může ušetřit až 90 % nákladů. A vzhledem k nulovému odpadu z kazet mohou dětem skutečně pomoci s výukou za méně peněz.“

O výzkumu

Výzkum zadala společnost Epson a provedla jej agentura Focaldata prostřednictvím vlastní platformy integrované do online panelové sítě přes rozhraní API. Od srpna do září 2024 bylo dotázáno celkem 4 239 učitelů a 20 690 rodičů (s dětmi ve věku 8–16 let) z 20 evropských zemí.

Epson, Proč je tisk důležitý pro vývoj dětí

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. Epson, Proč je tisk důležitý pro vývoj dětí
  2. Průkopnická studie ukazuje, že se děti učí lépe z papíru než obrazovek. Co teď?

 

Napsat komentář