T-Mobile zveřejnil hospodářské výsledky za první pololetí letošního roku, které potvrzují stabilní hospodaření společnosti. Tržby meziročně vzrostly o 4,2 % a především stoupl objem přenesených dat, a to o téměř 57 %. Společnost T-Mobile se v prvním pololetí zaměřila na posilování služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti, na naplňování své ESG strategie a pomoc Ukrajině.

Finanční ukazatele

Tržby z mobilních a pevných služeb vzrostly v meziročním srovnání o 4,2 % na 14,8 miliardy korun. Ukazatel EBITDA se zvýšil o 3,6 % a potvrzuje tak stabilní hospodaření společnosti. Výše investic se ve sledovaném období vyšplhala na 1,5 miliardy korun.

„I přes ekonomicky a celospolečensky složitou situaci v naší zemi držíme dlouhodobě stabilní pozici na trhu. Jako nesmírně důležité vnímám především to, že dokážeme velmi agilně reagovat na aktuální potřeby. Posilujeme v oblasti kybernetické bezpečnosti otevřením moderního Security Operations Centre, velmi rychle jsme se zmobilizovali v mimořádné pomoci Ukrajině a klademe důraz na péči o duševní zdraví, která se stala pilířem naší ESG strategie.“ dodává Pavel Hadrbolec, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic

Zákazníci a data

Mobilní služby společnosti T-Mobile využívalo k 30. červnu 2022 již více než 6,3 milionu zákazníků, přičemž v meziročním srovnání přibylo zákazníků se smlouvou. Mírně poklesl počet zákazníků využívajících předplacené karty. Počet nově příchozích zákazníků využívajících mobilní služby vzrostl v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 76 000.

Vysokorychlostní připojení využívá již 411 000 zákazníků, což představuje meziroční růst o více než 8 %. Roste i obliba T-Mobile TV, kterou v prvním pololetí sledovalo 223 000 lidí, a to jak přes IPTV, tak na satelitních platformách. T-Mobile rovněž dále pokračuje ve výstavbě optických sítí a pokrýváním domácností, kdy celkový počet přípojek přesáhl 300 000 v 84 městech.

Provoz

Provozní výsledky potvrzují trend rostoucí spotřeby dat na úkor klasického volání, kde došlo k 10% poklesu objemu provolaných minut. Oproti tomu znovu výrazně vzrostl objem přenesených dat v mobilní síti, a to o téměř 57 %. Fixní datový přenos rovněž zaznamenal nárůst ve výši 21 %.

Nové centrum pro kybernetickou bezpečnost

V dubnu otevřel T-Mobile v Praze na Roztylech své nové Security Operations Centre, které pod jednou střechou sdružuje na ploše 150 m2 komplexní služby v oblasti kybernetické bezpečnosti. Inovované centrum, které reaguje na neustále rostoucí počet kybernetických hrozeb, funguje v módu v provozu 24/7/365, nabízí nejmodernější technologie a zapojuje celkem 80 security profesionálů. Security Operations Centre je součástí divize T-Business, která se dlouhodobě zaměřuje na komplexní IT služby pro firemní zákazníky a v roce 2021 se podílela na celkových tržbách společnosti ze 42 %.

Využití 5G a IoT v projektu Chytré krajiny

Ve spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou spustil T-Mobile v lokalitě u Kostelce nad Černými lesy dlouhodobý unikátní projekt Chytrá lesní krajina. Cílem projektu je pomocí technologií jako 5G sítě a IoT zkoumat přírodní děje a přizpůsobit se tak probíhajícím klimatickým změnám. Součástí projektu je i zpracování a ukládání dat v reálném čase pomocí umělé inteligence a jejich vyhodnocování za využití metody machine learningu. Závěry dlouhodobého monitorování krajiny a celého výzkumu, které proběhnou v několika fázích, by měly vytvořit základ pro utváření ostatních krajin nejen v České republice, ale i v celé střední Evropě.

Péče o duševní zdraví i mediální gramotnost

Téma duševního zdraví patří mezi strategické priority společnosti T-Mobile v oblasti ESG. I proto společnost iniciovala ve spojení s neziskovou organizací Nevypusť duši unikátní průzkum, zaměřený na duševní zdraví dětí z pohledu dospělých. Průzkum, který přinesl dosud chybějící data, ukázal jak na nedostatečnou osvětu, tak i na i mylné představy o dostupnosti odborné péče. V rámci dlouhodobé spolupráce s organizací Nevypusť duši organizuje T-Mobile během letošního roku workshopy na středních školách i kurzy pro dospělé, kteří se o téma duševního zdraví dětí zajímají.

Osvětě se věnuje i projekt Klíče k médiím, jehož cílem je zvyšovat mediální gramotnost studentů základních a středních škol. Projekt nabídne obsah pro učitele i širokou veřejnost ve formě videí a podcastů, které budou jak na webu, tak na YouTube a sociálních sítích. Projekt doplní veřejné debaty a soutěže, v nichž si mohou studenti vyzkoušet mimo jiné novinářskou práci.

Vylepšená aplikace, nová Twist kampaň a TM metaverse

Aplikace Můj T-Mobile se v červnu dočkala rozšíření o sekci Magenta Love. Zákazníci v ní naleznou to nejzajímavější ze světa T-Mobile včetně vybraného obsahu z Instagramu, Facebooku či Twitteru, aktuální kampaně, videa a livestreamy. Kromě zábavy a obsahu ze sociálních sítí přiblíží nová sekce také aktivity v oblasti společenské zodpovědnosti.

Na uživatele předplacených karet, kteří si v aplikaci nevybrali svou odměnu za dobití, ačkoliv na ni měli nárok, cílila během května a června nová Twist kampaň „Odměny vás roztančí“. Ta přibližovala především jednoduchost použití T-Mobile aplikace, kde si uživatel odměnu vyzvedne ve čtyřech snadných krocích.

V květnu vstoupil T-Mobile jako první telekomunikační společnost do metaverse. Na nejrozšířenější online herní platformě Roblox představil svůj vlastní projekt virtuálního klubu Beatland, který uživatelům zprostředkuje nový způsob vnímání hudby spolu s řadou dalších aktivit. Beatland navazuje na celoevropský hudební projekt Telekom Electronic Beats, který odráží neustálý vývoj hudby, designu, umění, módy a nových technologií.

Pomoc Ukrajině

T-Mobile velmi rychle poskytl pomoc Ukrajině a to, jak prostřednictvím bezplatného volání mezi Ukrajinou a Českou republika, tak i distribucí SIM karet a finanční sbírky. Nadále pokračuje v pomoci ukrajinským občanům v ČR a zaměřuje se především na aktivity usnadňující jejich integraci do české společnosti. Díky partnerství s neziskovou organizací Transkript vznikla služba simultánních překladů pro přímou komunikaci, která je zdarma jak na webu volaniproukrajince.cz, tak na zelené lince 800 900 909. Do programu T‑Mobile TV bylo zařazeno i vysílání veřejnoprávní Ukraina TV.

V dubnu vyrostlo na pražských Roztylech komunitní centrum pro děti z Ukrajiny, na jehož přípravě se T-Mobile podílel. Společnost poskytla internetové připojení, hlasové a datové tarify pro zaměstnance a třídy byly vybaveny tablety. V centru najdou zázemí jak nejmenší děti, tak i teenageři a díky jeho službám budou moci ukrajinští rodiče snáze nastoupit do práce a lépe se tak v ČR integrovat.

 

ZákazníciH1 2021

(v tis.)

H1 2022

(v tis.)

Meziroční změna (zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby6 2056 3732,7%
Tarifní3 6453 8024,3%
Předplacené karty1 9881 955-1,6%
M2M5726157,5%
Noví zákazníci – mobilní služby2776n.a.
Tarifní3778n.a.
Předplacené karty-33-2330,6%
M2M2221-6,3%
Zákazníci – pevný broadband3804118,2%
Zákazníci – TV2052238,9%
Spotřeba
Minuty (milion)6 9636 260-10,1%
SMS (milion)2 3702 4985,4%
Data (TB) – mobilní síť106 661167 27556,8%
Data (TB) – konvergované služby253 342307 65121,4%
Finanční ukazatele

(v milionech Kč)

Celkové tržby14 19914 7944,2%
EBITDA After Lease5 9836 1963,6%

 

O společnosti

​​T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu, v současné chvíli svou sítí páté generace pokrývá 30,9 % obyvatel ČR. Jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou z priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. Vedle naplňování konkrétních cílů v rámci iniciativy Green Deal se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje i na zmírnění digitální propasti a mentální wellbeing a podporu společensky zodpovědných aktivit. Společnost cíleně podporuje neziskové organizace i jednotlivce, pomáhá při mimořádných událostech a její zaměstnanci se pravidelně zapojují do řady dobrovolnických aktivit po celé ČR.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Napsat komentář