Český softwarový architekt vytváří databázi chyb v infotainmentu Volva EX30

Moderní auta čím dál víc spoléhají na software – a právě ten se často ukazuje jako jejich nejslabší článek. Softwarový architekt Petr Homoky z Velimi proto spustil web pleasevolvofixthis.com, kde detailně mapuje problémy v infotainmentu jednoho
z nejprodávanějších elektroaut Evropy – Volva EX30. Za tři týdny testování našel přes 50 konkrétních chyb, ke kterým navrhl i řešení.

Automobilky se předhánějí v elektromobilitě, designu i výkonu. Jenže stále častěji se ukazuje, že to, co dělá moderní auto skutečně skvělým, není jen baterie nebo koně pod kapotou,
ale také software a uživatelská zkušenost. Podle studií J.D. Power a Consumer Reports patří infotainment systémy dlouhodobě k nejčastějším důvodům, proč si majitelé nových aut stěžují – ať už kvůli zamrzajícím obrazovkám, výpadkům připojení nebo špatně fungujícímu hlasovému ovládání.

Infotainment obecně tak zůstává jednou z nejbolavějších částí moderních vozů. Přitom zásadně ovlivňuje nejen komfort, ale i bezpečnost jízdy a rozhoduje, jestli auto působí jako promyšlený celek, nebo ne. Proto vznikl projekt www.pleasevolvofixthis.com, za kterým stojí Petr Homoky, softwarový architekt z Velimi. Ten se rozhodl detailně zmapovat infotainment v jednom z nejpopulárnějších elektroaut Evropy – Volvu EX30. Auto láká
na skvělý poměr ceny a výkonu, minimalistický skandinávský design a výbavu běžně dostupnou spíš v prémiovém segmentu. V Česku patří mezi nejdostupnější elektromobily
s dojezdem přes 400 km.

Jenže právě v jeho softwaru našel Petr během tří týdnů testování řadu problémů. Na webu
už detailně popsal přes 50 konkrétních chyb – od drobných UX přešlapů až po systémové záseky, které ovlivňují komfort nebo bezpečnost jízdy. „Model EX30 je za tyhle peníze skvělé auto a může to být model, na který budou ostatní automobilky muset reagovat. O to víc mě mrzí, že software v jinak skvělém autě kulhá,“ říká Petr. „Rozhodl jsem se chyby nejen pojmenovat, ale taky navrhnout, jak by šly opravit. Ten projekt není jen o tom kritizovat, ale
i nabídnout pomocnou ruku a ukázat, jak by se to dalo dělat jinak
.“

Web si rychle získal pozornost komunity na Redditu, kde se pod příspěvkem rozjela živá diskuze mezi dalšími majiteli. Někteří zaměstnanci Volva už web zaznamenali, a pražský prodejce EX30 ho dokonce přeposlal dál v rámci interní komunikace. „Nechceme se
s projektem zastavit jen u jednoho modelu ani u jediné značky. Podobné problémy má spousta infotainmentů napříč značkami. Jako softwarový architekt mám k technologiím blízko a baví mě hledat, co by šlo dělat líp – ať už jde o ovládání auta, nebo o způsob, jak vůbec automobilky tyhle týmy staví
,“ dodává Petr.

Platforma pleasevolvofixthis.com je konstruktivní pohled odborníka, který by stejně důkladně dokázal rozebrat i jakýkoli jiný infotainment.

Napsat komentář