Unikátní průzkum přináší závažná zjištění: 67 % adolescentů bylo oběťmi kyberšikany a 73 % mladých lidí z menšin zase nenávistných projevů online

Až 94 % adolescentů bylo za posledních 12 měsíců vystaveno nenávistným projevům online. 63 % dětí a mladých lidí z ohrožených skupin je těmto projevům na internetu vystaveno dokonce jednou týdně a častěji. Zároveň 67 % adolescentů zažilo na vlastní kůži kyberšikanu – více než čtvrtina se s tím ale nikomu nesvěřila. Vyplývá to z unikátního šetření agentury Ipsos, zaměřeného na nenávistné projevy online a kyberšikanu. Účastnilo se ho 816 respondentů ve věku 11–21 let. T-Mobile, zadavatel výzkumu, se dlouhodobě zaměřuje na boj proti kyberšikaně a ve spolupráci s organizací In IUSTITIA i proti nenávistným projevům on-line.

Mladí lidé tráví stále více času na sítích, kam se přesouvá jejich každodenní život i některé problematické jevy – šikana nebo i nenávistné projevy. V českém prostředí zatím výzkumů zaměřených na tato témata bylo málo. T-Mobile proto prostřednictvím agentury Ipsos a ve spolupráci s In IUSTITIA nechal sestavit panel 816 respondentů ve věku od 11 do 21 let – z toho 578 příslušníků majority a 194 členů vybraných minoritních skupin, které jsou více ohrožené nenávistnými projevy.

„Výzkumů na téma nenávistných projevů online bylo zatím minimum a my nyní přicházíme s aktuálními daty. Ukázalo se například, že respondenti pracují s širší koncepcí nenávistných projevů než odborná veřejnost, protože s nimi přicházejí do styku. Na druhou stranu kyberšikana se vyskytuje v takové míře, že ji respondenti už často ani za kyberšikanu nepovažují – bude potřeba na to reagovat a připravit v různých organizacích i na školách další opatření,“ říká Michal Kormaňák, analytik Ipsos.

Aktualizaci přístupu k problematice nenávistných projevů online prosazuje i Klára Kalibová, advokátka a ředitelka In IUSTITIA. „Každý mladý člověk z LGBT+ komunity se v uplynulém roce setkal s nenávistnými projevy – pětina z nich dokonce denně. A to je jen špička ledovce. Výzkum ukazuje, že předsudky vůči menšinám je běžnou součástí života v Česku. Výzkumný panel s ohledem na zastoupení menšin má své limity – nereflektuje například reálný počet Romů a Ukrajinců v Česku. Lze s jistotou předpokládat, že počet těch, kteří se setkali s nenávistnými projevy online, bude ve skutečnosti ještě vyšší.“

„Česká republika v současnosti dohání implementaci evropského nařízení zvaného Digital Services Act. To posiluje mimo jiné důvěryhodnost nahlašujících specializovaných organizací, jejichž upozornění na škodlivý obsah musí ČTÚ přednostně řešit. Z pohledu našeho úřadu, i pro efektivní ochranu zranitelných skupin včetně dětí a mládeže je klíčové, aby se pravidla mohla co nejdříve aktivně uplatňovat,“ říká Marek Vrbík, člen Rady Českého telekomunikačního úřadu.

„Pro zajištění skutečně účinné ochrany obětí nenávistných projevů nejen online, případně i kyberšikany, je zásadní, aby je zákon rozeznal a uměl na ně reagovat. V rámci trestního práva jde o rozšiřování pohnutek u trestných činů spáchaných z nenávisti a jejich přísnější trestání,“ říká Karel Dvořák, náměstek ministra spravedlnosti.

Průzkum potvrdil vysoký výskyt kyberšikany. Zde platí, že 67 % adolescentů jí přímo čelilo – nejčastěji šlo o rozšiřování pomluv a lží (34 %) nebo o urážky (31 %). Pouze 6 z 10 obětí kyberšikany se někomu svěřilo. Nejméně se svěřovali chlapci – jejich ochota svěřovat se klesá s věkem.

Co se týče nenávistných projevů online, mladí na ně často nijak nereagují a ignorují je. 49 % všech mladých lidí bylo v posledních 12 měsících vystaveno nenávistným projevům jednou týdně nebo častěji. Více jde o členy ohrožených skupin – 59 %, a konkrétně mezi LGBT+ mladými lidmi dokonce nebyl nikdo, kdo by se s nenávistnými projevy online nikdy nesetkal. Nejčastěji byly namířeny proti Ukrajincům (50 %) a LGBT+ lidem (43 %). Na takové projevy pak 45 % mladých lidí reaguje aktivně a 35 % pouze pasivně – často si dotyčného člověka zablokují na sociální síti. Zároveň to jsou právě členové ohrožených skupin, kteří v 66 % případů reagují aktivně, tj. oznámili nenávistný obsah sociální síti, přidali komentáře s fakty či podpořili komentář, který nenávistnému projevu odporoval. Ve 42 % případů je k tomu motivuje potřeba zastat se dotčeného člověka.

„Nenávist ve veřejném prostoru někdy překračuje hranice zákona, vždy ale hranice obyčejné lidské slušnosti. V posledních měsících jsme i v médiích viděli řadu případů mezi školáky, kdy zůstává člověku rozum stát nad jednáním některých studentů. Čísla nyní máme. Ta veřejnosti předkládáme a pevně věříme, že se odborná veřejnost zamyslí i nad příčinami a další možnou prevencí. I my v T-Mobilu se dlouhodobě zaměřujeme na budování bezpečného a respektujícího online prostředí. Průzkum pomůže nejen specializovaným organizacím problém efektivněji řešit – edukací, prevencí, ale věřím, že i školám může pomoci zaměřit se na prevenci a ochranu těch nejzranitelnějších z nás,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile.

Průzkum je součástí dlouhodobé mise T-Mobilu – v rámci ní probíhá například kampaň No Hate nebo grantová výzva Česko bez předsudků, zaměřená na podporu projektů zabývajících se předsudečným násilím.

Rekordní nárůst vyděračských útoků o 126 %

PRAHA – 20. května 2025 Ransomware je jednou z nejnebezpečnějších kybernetických hrozeb, což potvrzuje i analýza kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. Z ní vyplývá, že 74 ransomwarových skupin v prvním čtvrtletí veřejně vydíralo 2289 obětí, což je meziroční nárůst o 126 %.

„Prudký nárůst může ale částečně souviset i s tendencemi některých skupin zveličovat své schopnosti a falšovat údaje o obětech. Tato taktika má zastrašit potenciální cíle a přimět je k zaplacení výkupného. Zároveň je potřeba zmínit, že organizace, které rychle zaplatí, obvykle nejsou uvedeny na ‚stránkách hanby‘, tedy hackerských stránkách sloužících k vydírání obětí. Údaje o úspěšných ransomwarových incidentech tak mohou být ve skutečnosti podhodnocené a reálný rozsah může být daleko větší,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Počty obětí veřejně vydíraných ransomwarovými skupinami

Nejaktivnějšími skupinami byly Cl0p, RansomHub a Babuk-Bjorka. Skupině Cl0p se dokonce podařilo zneužít platformu pro přenos souborů Cleo a ukradená data zneužít k hromadnému vydírání 300 obětí. Cl0p se svými oběťmi trochu odlišuje. 33 % obětí pochází z odvětví spotřebního zboží a služeb a 12 % z odvětví dopravy a logistiky, což je v obou případech více než dvojnásobek běžného průměru.

Babuk-Bjorka se prezentuje jako návrat ransomwarové skupiny Babuk, která ukončila činnost v roce 2021 poté, co byl zveřejněn její zdrojový kód. Ale neexistují žádné důkazy spojující Babuk-Bjorka s původní skupinou. Je pravděpodobnější, že noví kyberzločinci jen využívají známou značku k upoutání pozornosti médií a přilákání zájemců o spolupráci při prodeji ransomwaru jako služby. Analýza odhalila, že u mnoha obětí se jednalo o duplicitní incidenty, které byly už dříve připsány jiným ransomwarovým gangům. Navzdory tomu, že má skupina velmi dobrou pověst na hackerských fórech, řada zveřejněných obětí je pravděpodobně smyšlená nebo recyklovaná. Cílem je uměle si zlepšovat pověst a dosah na konkurenčním ransomwarovém trhu.

Ransomwarové skupiny a počty veřejně oznámených obětí – 1. čtvrtletí 2025

„Stejně jako v předchozích letech byla přibližně polovina všech zveřejněných obětí ze Spojených států, které jsou primárním cílem finančně motivovaných útoků. Většina obětí celkově pochází z vyspělých zemí, kde kyberzločinci očekávají organizace s většími finančními zdroji a tedy i vyšší pravděpodobností zaplacení výkupného,“ upozorňuje Tomáš Růžička.

Geografické rozdělení obětí ransomwarových gangů v 1. čtvrtletí 2025

„Celkově největšímu počtu kyberútoků čelí sektor vzdělávání a vládní sektor. Ale u ransomwarových útoků je situace odlišná, protože vyděračské gangy se zaměřují na organizace, které budou mít dostatek financí na zaplacení výkupného a budou ochotné zaplatit. Tomu odpovídá i výběr cílů. Nejvíce obětí (13 %), které byly veřejně vydírané ransomwarovými skupinami, proto pochází z odvětví spotřebního zboží a služeb. Na druhém místě jsou společnosti zaměřené na podnikatelské služby a třetím nejvíce zasaženým sektorem je průmyslová výroba. Čtvrtým nejčastěji vydíraným odvětvím je zdravotnictví, které si nemůže dovolit výpadky služeb ani úniky velmi citlivých dat o pacientech,“ dodává Tomáš Růžička.

Oběti ransomwarových útoků podle odvětví v 1. čtvrtletí 2025

Nové skupiny a roztříštěné prostředí

Po panice kolem pádu skupin LockBit a ALPHV se v ekosystému ransomwaru objevila řada nových skupin, které se snaží využít uvolněného místa po sesazených titánech. Tomu pomáhají i úniky zdrojových kódů vyděračských hrozeb, AI zrychlující a usnadňující vývoj malwaru a rostoucí krize důvěry mezi partnery a provozovateli ransomwaru jako služby.

Krádeže dat a komplikované měření dopadu

Určení skutečného rozsahu ransomwarových útoků je stále obtížnější, protože mnoho skupin přechází od tradičního šifrování k čistému vydírání ukradenými daty. Je to reakce na klesající ochotu obětí platit za dešifrovací klíče, navíc spravovat šifrovací infrastrukturu je složité a nákladné. Oběti se tedy nově o incidentu často nedozví při samotném narušení bezpečnosti, ale až když útočníci zveřejní na vyděračských stránkách ukázku ukradených dat s žádostí o výkupné.

Někteří kyberzločinci ale začali incidenty falšovat. Často se v takových případech jedná o zveřejnění dříve uniklých nebo veřejně dostupných materiálů. Může to být snaha vydírat i organizace, které ve skutečnosti nově napadené nebyly, nebo je to snaha budovat pověst nebezpečného gangu.

Organizace se proto musí zaměřit na prevenci a pokročilá bezpečnostní řešení využívají AI technologie, pokud se chtějí ubránit agresivním strategiím kyberzločinců.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Více než polovina světového internetového provozu patří šesti značkám. „MAMAAN“ sice oslabil, ale stále dominuje

PRAHA, 20. května 2025 – Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci. Vyplývá to z analýzy AppLogic zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Takto koncentrovaný podíl na internetovém provozu přináší nejen komfort a inovace pro uživatele, ale zároveň představuje rizika pro rozmanitost obsahu, férovost trhu a bezpečnost dat. Dominance MAMAAN proto logicky vyvolává zvýšenou pozornost regulátorů i veřejnosti. Zajímavá je také skutečnost, že TikTok se navzdory bezpečnostním obavám stále drží mezi největšími generátory internetového provozu,“ komentuje výsledky analýzy Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, která je exkluzivním partnerem analytické společnosti AppLogic v České republice. „Antimonopolní šetření, debaty o ochraně soukromí a uživatelských právech jsou dnes na denním pořádku. Pro poskytovatele sítí je klíčové sledovat nejen objem, ale i strukturu tohoto provozu a připravit se na možné změny v chování uživatelů i v legislativě.“

Zatímco Alphabet pomocí Google dominuje vyhledávání a pomocí YouTube dominuje ve světě sledování videí, Meta díky Facebooku a Instagramu vládne sociálním sítím to z nich dělá zdaleka největší hráče zejména na poli mobilních sítí, kde jen tyto dvě společnosti zastávají 47 % veškerého provozu. Třetí největší společností na mobilních sítích je pak TikTok se 6 % podílu. U fixních sítí, kam patří i domácí wifi, je podíl těchto tří společností podstatně menší, Alphabet a Meta mají dohromady 20 % a TikTok 4 %. Na fixních sítích pak září jako druhý největší Netflix s 11 % celkového podílu, zatímco na mobilních sítích je tento podíl pouze 3 %. Velký podíl na fixních sítích měl také Apple se 6 %, Microsoft a Amazon po 5 % a Disney+ se 4 %. U mobilních sítí měl Apple 4 %, Netflix 3 %, Microsoft a Amazon po 1 %.

„U fixních sítí došlo k propadu společností MAMAAN, Disney+ a TikTok o zhruba deset procentních bodů z celkového internetového provozu, u mobilních sítí byl tento propad nižší, a to o čtyři procentní body. Přesto dominance velkých společností stále dosahuje 55 % u fixních sítí a 64 % u sítí mobilních. Takto silné postavení velkých technologických společnosti je přitom v mnoha ohledech dvousečné. Zatímco uživatelé těží z inovací a propojení služeb, koncentrace trhu může omezovat konkurenci, rozmanitost obsahu i transparentnost v nakládání s daty. Budoucnost internetu tak bude záviset na schopnosti najít rovnováhu mezi podporou inovací a zajištěním férového digitálního prostředí,“ dodává Michal Štusák z ComSource.

O AppLogic

AppLogic se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže AppLogic přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

SPOLEČNOSTI PANASONIC A VNC AUTOMOTIVE ZVYŠUJÍ EFEKTIVITU VE VOZIDLECH A KOMUNIKACI PRO MOBILNÍ PRACOVNÍKY

Řešení Panasonic Screen Mirroring zrcadlí displej zařízení TOUGHBOOK na stávající dotykovou obrazovku ve vozidle, čímž zvyšuje efektivitu a zkracuje reakční dobu mobilních pracovníků.

Společně se specialisty na automobilovou konektivitu ze společnosti VNC Automotive představila obchodní divize Panasonic Connect Mobile Solutions své řešení TOUGHBOOK Screen Mirroring pro použití ve vozidlech. Toto řešení umožňuje mobilním pracovníkům zrcadlit informace zobrazené na tabletu nebo notebooku TOUGHBOOK na stávající OEM dotykovou obrazovku ve vozidle. TOUGHBOOK Screen Mirroring je ideální pro týmy pracující v terénu, které operují především z vozidla a potřebují mít přístup k datům v reálném čase pro přijímání klíčových rozhodnutí. Řešení zvyšuje flexibilitu a zlepšuje komunikaci pracovníků v terénu.

Snížení složitosti ve vozidle a maximalizace efektivity

Integraci mezi odolným zařízením TOUGHBOOK a OEM obrazovkou zajišťuje zařízení Cobalt Cube® od společnosti VNC Automotive. Při dodržení regionálních předpisů o bezpečnosti silničního provozu umožňuje uživateli bezproblémový přístup k pracovním příkazům, navigaci a komunikačním nástrojům prostřednictvím jednoho centrálního rozhraní.

Pro záchranné složky a týmy silniční asistence lze do řešení integrovat i další klíčové systémy vozidla, které je možné ovládat prostřednictvím zařízení TOUGHBOOK nebo z palubní desky. Patří sem vnitřní a vnější osvětlení, sirény, rádia a kamery – i v případě, že je zařízení mimo dohled nebo umístěno v jiné části vozidla.

Řešení TOUGHBOOK Screen Mirroring od společnosti Panasonic, kompatibilní se všemi vozidly podporujícími konektivitu Android Auto, eliminuje potřebu dalších dotykových obrazovek a montážních systémů v přední části vozidla – šetří tak místo a snižuje složitost. Pětiletá záruka společnosti Panasonic a komplexní sada řízených služeb podpory, servisu a údržby navíc maximalizují efektivitu a zároveň minimalizují náklady na hardware i prostoje během instalace do vozidla.

Nick Miller, EU Sales Strategy Manager at Panasonic Mobile Solutions Business Division, dodává: Veřejný sektor i komerční vozové parky potřebují přístup k celé řadě klíčových zařízení a systémů. Současně neustále rostou schopnosti a velikost dotykových obrazovek ve vozidlech. Naše hluboké porozumění tomu, co mobilní pracovníci operativně vyžadují od svých mobilních zařízení – v kombinaci s inženýrskými schopnostmi společnosti VNC Automotive – staví naše řešení Screen Mirroring do pozice jedinečné nabídky na trhu.

Služby integrace vozidel Panasonic

Řešení TOUGHBOOK Screen Mirroring je součástí širšího portfolia automobilových technologií a integračních služeb společnosti Panasonic. Panasonic přistupuje ke spolupráci se zákazníky prakticky a přizpůsobuje integrační řešení vozidel jejich potřebám. Nabízí komplexní balíček řízených služeb, který zahrnuje poradenství, servis a údržbu, a který maximalizuje dobu provozuschopnosti a efektivitu mobilních pracovníků.

Tom Blackie, CEO of VNC Automotive, říká: Naše dlouhodobé a úspěšné partnerství se společností Panasonic mění pravidla hry pro flotily, mění způsob, jakým mobilní pracovníci zůstávají v kontaktu při plnění úkolů nebo při reakci na incidenty. Panasonic je ideálním partnerem pro VNC Automotive; jeho bohaté zkušenosti na trhu odolných zařízení nakonec pomohou firmám zvýšit efektivitu.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

realme oznamuje strategické partnerství s týmem Aston Martin Formula One® a představuje speciální edici realme GT 7 Dream Edition

  • realme navazuje tříleté strategické partnerství s týmem Aston Martin Formula One®.
  • Prvním modelem v rámci této spolupráce je realme GT 7 Dream Edition, který se pyšní ikonickým designem a exkluzivním barevným provedením Aston Martin Racing Green.
  • Řada realme GT 7 bude oficiálně představena 27. května 2025 v Paříži.

20. května 2025, Šen-čen, Čína — Značka realme oficiálně oznamuje průlomové tříleté strategické partnerství s týmem Aston Martin Formula One®. Prvním významným výsledkem této spolupráce bude uvedení exkluzivní společné edice – realme GT 7 Dream Edition.

Křídla jako symbol inovací a dokonalosti

Sky Li, CEO společnosti realme, uvádí: „Spolupráce s legendárním závodním týmem, jakým je Aston Martin Aramco, je pro nás klíčovým krokem k posouvání hranic inovací. Pouze ty nejdokonalejší produkty od nás získají ‚křídla‘ a vzlétnou – a právě proto nás těší, že díky tomuto novému partnerství můžeme i nadále přinášet výjimečný design a špičkové zpracování uživatelům po celém světě.“

Matt Chapman, vedoucí licencování a merchandisingu týmu Aston Martin Aramco Formula One™ Team, říká: „Máme radost, že můžeme přivítat značku realme v našem týmu a oslavit uvedení vůbec prvního společného telefonu. GT 7 Dream Edition v sobě spojuje špičkový výkon a odvážný design – a už nyní se těšíme na to, co společně přineseme v dalších modelech.“

Vášnivá posedlost je srdcem týmu Aston Martin Formula One® – právě ona nás žene k tomu, abychom posouvali hranice představivosti a dosahovali výjimečných výsledků. Spojuje nás neutuchající snaha o výkonnostní průlomy, inovativní design a dokonalost v každém detailu. Od začátku se soustředíme na jediné: proměnit sny ve skutečnost. A právě tím je realme GT 7 Dream Edition – ztělesněním vrcholného designu a špičkového výkonu.

realme GT 7 Dream Edition: Když se závodní DNA spojí s výkonem vlajkové lodi

Jako nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě se realme dlouhodobě zaměřuje na to, aby mladým uživatelům po celém světě přinášelo technologie, které předčí jejich očekávání. Spojením sil s týmem Aston Martin Formula One® – ikonou precizního inženýrství, vysokého výkonu a nezaměnitelného designu – podniká realme odvážný krok vpřed: chce nové generaci nabídnout technologický zážitek bez kompromisů.

Výsledkem spolupráce je uvedení exkluzivní společné edice: realme GT 7 Dream Edition. Tento smartphone navazuje na tradici špičkového výkonu řady realme GT a přidává k tomu design inspirovaný aerodynamickými liniemi závodních vozů a exkluzivní barevné provedení Aston Martin Racing Green. Součástí partnerství je také plán na vývoj dvou společných modelů ročně.

Řada realme GT 7

Model realme GT 7 debutuje s čipsetem MediaTek Dimensity 9400e, který se řadí mezi tři nejvýkonnější Android procesory v Evropě. Nabízí kombinaci 7000mAh baterie a 120W nabíjení, díky níž se telefon plně dobije za 40 minut a vydrží až dva dny provozu – což potvrzuje i odborná zpráva společnosti TÜV Rheinland o bateriových technologiích. Zařízení je navrženo pro maximální výkon: využívá architekturu výhradně z výkonných jader a technologii GT Boost, která umožňuje plynulé hraní při 120 FPS, aniž by došlo k nadměrnému zatížení baterie.

GT 7 kombinuje výkon herní konzole s inovativním chlazením IceSense Graphene, které zajišťuje 360° odvod tepla a udržuje zařízení ve špičkové kondici i při dlouhodobé zátěži. Telefon je navržen tak, aby vyhovoval jak náročným uživatelům, kteří chtějí vysoký výkon pro práci, tak fanouškům mobilní zábavy. Díky tomu realme potvrzuje svou vedoucí roli v oblasti bateriových inovací. Tento „flagship killer roku 2025“ tak přináší výjimečný výkon a výdrž v elegantním a promyšleném balení.

Globální uvedení řady realme GT 7 proběhne 27. května v Paříži, kde se očekává odhalení dalších vzrušujících podrobností o celé řadě GT 7 a speciální edici Dream Edition.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Do Česka přijíždí dosud největší mise ukrajinských expertů v oblasti kosmických technologií

Praha, 20. května 2025: Dneškem zahajuje svůj třídenní program v Praze a Brně skupina téměř třiceti ukrajinských expert v oblasti kosmických technologií, jejímž cílem je prohloubit česko-ukrajinskou spolupráci v této oblasti. Organizátorem delegace je sdružení CzechInno za finanční, organizační a odborné podpory čtyř českých ministerstev: Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Ministerstva zahraničních věcí ČR, Ministerstva dopravy ČR a Ministerstva obrany ČR a také Úřadu vlády ČR, který propůjčuje své prostory pro konání některých bodů programu mise.

Ve dnech 19.–23. května 2025 navštíví Českou republiku významná mise ukrajinských stakeholderů zaměřená na rozvoj spolupráce v oblasti kosmických technologií čítající téměř 30 expertů Národní kosmické agentury Ukrajiny (NKAU), univerzit, výzkumných organizací, klastrů i konkrétních podniků zabývajících se vývojem a aplikací vesmírných technologií. Misi organizuje sdružení CzechInno za podpory a ve spolupráci se čtyřmi gesčně zainteresovanými ministerstvy Vlády ČR s cílem prohloubit česko-ukrajinské vztahy v oblasti výzkumu, vývoje a průmyslové spolupráce ve vesmírném sektoru.

Program mise zahajují účastníci 20. května v Praze workshopem na téma efektivního budování mezinárodních projektových konsorcií s účastí ukrajinských a českých partnerů, následovaným uvítacím kulatým stolem a oficiálním přijetím, které hostí Ministerstvo dopravy ČR.

Hlavním středobodem programu delegace bude účast na středečním Space Business Fóru Česko & Ukrajina, které se uskuteční v budově Úřadu vlády ČR za účasti všech zainteresovaných resortů – Úřad vlády ČR bude reprezantovat vládní zmocněnec pro rekonstrukci Ukrajiny Tomáš Kopečný, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR vrchní ředitel Sekce EU a zahraničního obchodu David Müller a Ministerstvo dopravy ČR zastoupí ředitel odboru kosmických aktivit a nových technologií Václav Kobera. Fórum nabídne bohatý konferenční program včetně prezentace konkrétních nabídek spolupráce firem i výzkumných organizací z obou zúčastněných zemí a sérii organizovaných B2B setkání mezi českými a ukrajinskými firmami a institucemi. Součástí dne bude také tematická diskuse s Ministerstvem obrany ČR a návštěva špičkových pracovišť v Praze – společnosti SpaceKnow Inc. a Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu (VZLÚ).

Organizátorem mise je sdružení CzechInno – nevládní nezisková organizace působící na pozici inovačního matchmakera, jejímž cílem je podpora rozvoje inovací ve veřejném i soukromém sektoru a propojování českých i zahraničních aktérů na poli inovací na společných projektech. „Je nám velkou ctí, že jsme dostali příležitost zorganizovat program mise a vytvořit tak platformu pro vzájemnou komunikaci mezi nejvýznamnějšími českými a ukrajinskými hráči na poli vesmírných technologií se zapojením hned čtyř zainteresovaných resortů české vlády,” komentuje misi členka řídicího výboru a výkonná ředitelka sdružení CzechInno Tereza Šamanová. “Celý tento projekt tak skvěle zapadá do dlouhodobého kontextu naší činnosti, která zahrnují podporu rozvoje inovací, bezpečnosti a odolnosti ve veřejném i soukromém sektoru a propojování subjektů z veřejné, výzkumné a akademické i firemní sféry za účelem užší spolupráce na společných inovačních aktivitách. Budeme se snažit výstupy z jednání uskutečněných v rámci mise co nejdříve zúročit na konkrétních společných česko-ukrajinských projektech,” uzavírá Tereza Šamanová.

Ve čtvrtek 22. května se pak mise přesouvá do Brna, kde účastníci navštíví přední jihomoravské společnosti působící v oblasti kosmických technologií – TRL Space Systems, Frentech Aerospace a S.A.B Aerospace. Jednání se zúčastní rovněž zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Velvyslanectví ČR v Kyjevě a místní partneři z akademické a výzkumné sféry.

Do mise se zapojuje řada představitelů ukrajinského kosmického průmyslu, výzkumných institucí, státní správy i jednotlivých firem působících ve vesmírném výzkumu a aplikacích jeho výsledků v praxi. Česká republika tak potvrzuje z jedné strany svou pozici zajímavého partnera pro ukrajinskou stranu a ze strany druhé – zapojením předních firem působících v ČR i ve světě v oblasti kosmických technologií a čtyř resortů vlády – svůj zájem o intenzivnější spolupráci s Ukrajinou v oblasti vyspělých technologií a vývoje aplikací s vysokou přidanou hodnotou.

Mise ukrajinských expertů do ČR k tématu Vesmírné technologie se uskutečňuje v rámci programu PROPED 2025, který podpořilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Ministerstvo zahraničních věcí ČR a na jeho realizaci se podílí Velvyslanectví ČR v Kyjevě s organizační pomocí sdružení CzechInno.

Konference Space Business Fórum Česko & Ukrajina je zařazena do kontextu podpory česko-ukrajinské B2B a výzkumné spolupráce v oblasti digitálních inovací a nových technologií, jejímž koordinátorem je na české straně sdružení CzechInno, na ukrajinské straně pak Ukrajinská klastrová aliance.

Jejími hlavními tématy jsou dlouhodobě chytrá města a regiony, chytrý průmysl, kyberbezpečnost a umělá intelligence, k nimž nově přibývají právě kosmické technogie. Ke všem těmto tématům jsou organizovány tematické mise, konference a bilaterální setkání odborníků s cílem identifikovat témata pro projekty obchodní i strategické spolupráce mezi Českem a Ukrajinou v bezprostřední souvislosti s tématem implementace digitálních inovací a nových technologií v oblasti průmyslu i do správy věcí veřejných.

Ta může být podpořena např. z programů Aid for Trade – Ukraine nebo Capacity Building for Ukraine, které implementuje Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR nebo z United Nations Development Programme, účast v němž v Česku zprostředkovává Ministerstvo zahraničních věcí ČR.

Revolut oznamuje novou centrálu pro západní Evropu v Paříži a plánuje žádat o francouzskou bankovní licenci pro podporu regionálního růstu

  • Revolut dnes oznámil zřízení nového regionálního sídla pro západní Evropu v Paříži, které doplní jeho stávající evropské centrum v Litvě a zajistí řízení budoucích provozních aktivit společnosti v západní Evropě.
  • Revolut podá žádost o francouzskou bankovní licenci u Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR), regulátora odpovědného za dohled nad francouzským bankovním sektorem.
  • Společnost plánuje v příštích třech letech investovat ve Francii více než 1 miliardu eur a vytvořit přes 200 nových pracovních míst – půjde o největší investici do francouzského finančního sektoru za poslední desetiletí.
  • Litva i nadále zůstává klíčovou základnou pro růst Revolutu v Evropě. Společnost tu realizuje své expanzní plány a rozvíjí produktové portfolio jak pro litevský trh, tak pro zbytek regionu.

Praha, 19. května 2025 — Revolut, globální fintech s více než 55 miliony zákazníků (z toho přes 40 milionů v Evropě), dnes v rámci summitu Choose France oznámil, že se Paříž stane sídlem jeho nového regionálního ústředí pro západní Evropu. V rámci této expanze společnost brzy podá také žádost o francouzskou bankovní licenci a plánuje v následujících třech letech investovat ve Francii více než 1 miliardu eur. Tato investice vytvoří přes 200 nových pracovních míst a představuje největší zahraniční kapitálový vstup do francouzského finančního sektoru za více než deset let.

Dnes je Revolut jednou z nejrychleji rostoucích bank v evropské historii a upevňuje svou pozici mezi několika málo finančními institucemi, které obsluhují zákazníky ve všech 30 zemích Evropského hospodářského prostoru (EHP). S ambicí v nadcházejících letech překročit hranici 100 milionů zákazníků po celém světě patří Revolut už dnes mezi největší banky v Evropě a směřuje k tomu, aby se stal jednou z předních finančních institucí na světě.

Budování odolné bankovní sítě pro evropské operace

Pro podporu svého růstu Revolut od roku 2021 zakládá lokální pobočky ve vybraných zemích. Nejprve to byla Francie, následovalo Španělsko, Irsko, Nizozemsko, Německo, Rumunsko a Itálie. V průběhu příštích několika měsíců pak plánuje otevřít další pobočky na ostatních evropských trzích.

Na základě vybudované sítě lokálních poboček přistupuje Revolut k dalšímu strategickému kroku své evropské expanze: podání žádosti o francouzskou bankovní licenci a založení centrály pro západní Evropu vedle stávající litevské entity. Tento duální model hlavních ústředí v EHP umožní Revolutu prohloubit přítomnost na klíčových trzích, posílit spolupráci s místními regulátory a efektivněji poskytovat přizpůsobené služby milionům svých zákazníků v regionu.

Pařížské ústředí bude zpočátku odpovědné za všechny aktivity ve Francii, k němu se později přidají pobočky z Irska, Německa, Portugalska, Španělska a Itálie. Litevské ústředí bude i nadále obsluhovat zbývající evropské trhy.

Formování budoucnosti bankovnictví

Ambice Revolutu přetvořit tvář evropského bankovnictví je podpořena neochvějným závazkem k inovacím, škálovatelnosti a odolnosti. Díky vybudování lokálních poboček, rychle rostoucí globální zákaznické základně a zavedení druhé ústředny v EU má Revolut posílenou schopnost poskytovat výjimečné finanční služby a podpořit další kapitolu svého růstu.

Antoine Le Nel, Chief Growth and Marketing Officer ve společnosti Revolut, uvedl:

„Naším cílem je stát se první bankovní skupinou v Evropě, která revolucionalizuje bankovnictví a nabídne špičkové finanční služby zákazníkům ve všech 30 zemích Evropského hospodářského prostoru. Abychom této vize dosáhli, zavádíme inovativní model dvou ústředí v Evropské unii. Tento strategický krok nám umožní rozšířit nabídku produktů a služeb v rámci jedné z nejbezpečnějších a nejstabilnějších bankovních struktur v regionu.“

Revolut má připravenou řadu novinek, které dále rozšíří jeho inovativní evropský ekosystém. Na letošní roadmapě plánovaných služeb figurují například: hypotéční úvěry, mobilní tarify, kontokorenty a další služby navržené tak, aby odpovídaly měnícím se potřebám evropských zákazníků.

O Revolutu

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 Revolut zahájil svou činnost ve Velké Británii, kde nabízel převody a směnu měn. Dnes více než 55 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů společnosti Revolut a měsíčně provede více než 800 milionů transakcí. V rámci osobních a firemních účtů poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojuje lidi po celém světě.d Arts.

Nová řada firewallů společnosti Fortinet nabízí pokročilou detekci hrozeb a zmírnění rizik umělé inteligence

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 19. května 2025 — Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila novou řadu FortiGate 700G. Jedná se o firewally nové generace (NGFW) vytvořené speciálně pro moderní kampusové sítě. Řada FortiGate 700G je vybavena vlastním procesorem Network Processor 7 (NP7), bezpečnostním procesorem Security Processor 5 (SP5) ASIC a jednotným operačním systémem FortiOS společnosti Fortinet. Přináší až 7x vyšší propustnost firewallu, 4x lepší ochranu před hrozbami a 7x nižší spotřebu energie než konkurenční produkty. Nabízí podporu pokročilých sítí, bezpečnostní služby FortiGuard s podporou umělé inteligence a nová vylepšení systému FortiOS, včetně připravenosti na postkvantovou kryptografii, systému FortiAI-Protect pro detekci hrozeb řízenou umělou inteligencí (AI) a hodnocení rizik pomocí generativní umělé inteligence (GenAI). FortiGate 700G tedy pomáhá snižovat rizika, optimalizovat výkon a zajistit budoucnost hybridních IT prostředí.

„S řadou FortiGate 700G přinášíme více než jen špičkový výkon, který zákazníci od společnosti Fortinet očekávají – vybavujeme organizace pokročilými možnostmi, které jim umožní udržet si náskok před současnými i novými kybernetickými hrozbami,“ říká Nirav Shah, senior viceprezident pro produkty a řešení ve společnosti Fortinet. „Nová řada firewallů pomáhá našim zákazníkům konsolidovat infrastrukturu, snižovat kybernetická rizika a s jistotou budovat budoucnost. Od detekce hrozeb pomocí AI a zmírňování rizik GenAI pomocí systému FortiAI-Protect až po připravenost na postkvantovou kryptografii zabudovanou do systému FortiOS.“

FortiGate 700G: špičkový výkon v oboru a zabezpečení s podporou AI

Dnešní podniky jsou pod tlakem, aby rozšiřovaly provoz, zabezpečovaly rozšiřující se plochy útoků a zvládaly stále sofistikovanější kybernetické hrozby při současném snižování nákladů a zachování efektivity. Řada FortiGate 700G je navržena tak, aby tyto požadavky splňovala, a nabízí:

  • Bezkonkurenční výkon a zabezpečení: Díky 7x vyšší propustnosti firewallu (164 Gb/s) a 4x lepší ochraně před hrozbami (26 Gb/s), než je průměr v oboru, zajišťuje podnikům vysokorychlostní a bezpečný provoz.
  • Energetickou odolnost díky mimořádně efektivní konstrukci: Nová řada umožňuje nepřetržité zabezpečení i v energeticky omezených prostředích nebo v prostředích zaměřených na udržitelnost. Spotřebovává 7x méně wattů na Gb/s, než je průměr, a nastavuje tak standard energetické účinnosti a výrazně snižuje provozní náklady.
  • Vylepšenou detekci hrozeb a reakce na ně díky zabezpečení založenému na AI: Vzhledem k tomu, že útočníci stále častěji využívají umělou inteligenci a automatizují kybernetické útoky, umožňuje FortiGuard AI-Powered Security Services, rozšířené o FortiAI-Protect, organizacím detekovat a blokovat vznikající, neznámé a stále sofistikovanější hrozby. FortiAI-Protect také poskytuje kontextové hodnocení rizik a vynucuje řízení přístupu k aplikacím GenAI třetích stran, čímž poskytuje přehled o využívání stínové AI napříč podnikovými skupinami a pomáhá zlepšovat celkovou pozici organizací v oblasti zabezpečení dat.
  • Připravenost na postkvantovou kryptografii: Nové funkce systému FortiOS pomáhají chránit citlivá data před kvantovými hrozbami tím, že umožňují kvantově odolné šifrování, vrstvení algoritmů pro zvýšenou ochranu a bezproblémový přechod na postkvantové zabezpečení, což je ideální pro organizace ve finančnictví, zdravotnictví, státní správě a dalších odvětvích, které nakládají s citlivými informacemi.
  • Podpora široké škály síťových rozhraní od 5GE po 25GE: Díky flexibilitě pro připojení různých zařízení a topologií umožňuje řada FortiGate 700G organizacím bezproblémově se přizpůsobit vyvíjejícím se technologiím a budoucím upgradům bez nákladných generálních oprav.
  • Hlubší ochrana kritických systémových souborů: FortiSentry je jedinečný hardwarový modul pracující mimo hlavní datový tok zařízení, který zajišťuje nepřetržité, nerušivé monitorování a přidává další vrstvu ochrany, která odhaluje a zabraňuje neoprávněnému přístupu ke kritickým systémovým souborům.

Fortinet Security Fabric: Jednotná a škálovatelná platforma kybernetické bezpečnosti

Jádrem přístupu společnosti Fortinet je přesvědčení, že efektivní kybernetická bezpečnost začíná sbližováním sítí a zabezpečení. Fortinet Security Fabric, integrovaná platforma postavená na společném operačním systému a technologiích, jako je řada FortiGate 700G, poskytuje konzistentní ochranu v hybridních prostředích. Nabízí organizacím centralizovanou správu, automatizovanou analýzu hrozeb a sledování v reálném čase. Díky integraci napříč řešeními Fortinet a třetích stran pomáhá Fortinet Security Fabric zákazníkům s jistotou škálovat od základní ochrany sítě až po pokročilé funkce, jako je SASE a bezpečnostní operace řízené AI. Společnost Fortinet pokračuje v inovacích a umožňuje firmám zjednodušit složitost, snížit rizika a rozvíjet jejich strategii kybernetické bezpečnosti pomocí platformového přístupu, který roste spolu s nimi.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

VENTURE CLUB DISRUPT AWARDS 2025 se blíží, nejvíce inovativní startup Česka získá investici až 3 miliony EUR

Místo a datum konání: Martinický palác, Pražský hrad – 3. června 2025 od 18:00

Praha, 19. května 2025 – V rámci mezinárodní konference Innovations United 2025 proběhne další ročník soutěže Venture Club Disrupt Awards, pořádané pod záštitou společností Startup Disrupt a Venture Club. Pět vybraných startupů získá možnost prezentovat své projekty před investory a soutěžit o investici ve výši až 3 miliony eur. Akce propojí inovace s kapitálem a otevře jednomu vítězi dveře k mezinárodnímu růstu.

Soutěž proběhne 3. června od 18:00 v unikátních prostorách Martinického paláce na Pražském hradě. Vítězný startup bude vybírán odbornou porotou složenou ze zástupců předních investorů a partnerů, mezi něž patří klub investorů Venture Club, fond Tensor Ventures a poradenská společnost BDO.

Venture Club Disrupt Awards je součástí dvoudenní mezinárodní konference Innovations United (3.–4. června 2025), konající se pod záštitou prezidenta České republiky Petra Pavla a za podpory hlavního města Prahy. Konference sdružuje lídry z oblastí technologií, vědy, byznysu a veřejného sektoru. Vedle soutěže nabídne také diskuse na témata jako umělá inteligence, obranné technologie, udržitelný rozvoj či ženský leadership.

„Venture Club Disrupt Awards vnímáme jako platformu, která startupům nabízí přístup k významným investičním příležitostem a pomáhá jim s rozvojem na mezinárodní úrovni. Jsme také přesvědčeni, že vítězný projekt může výrazně ovlivnit trh. Výběrová kola stále probíhají, takže se startupy s ambicemi ještě mohou přihlásit,“ říká Patrik Juránek, zakladatel Startup Disrupt. Společnosti se mohou registrovat do 23. května prostřednictvím tohoto odkazu.

Za Venture Club Disrupt Awards stojí dvě silné organizace českého startupového ekosystému, Startup Disrupt a Venture Club. Společně propojují inovativní firmy s investory, podporují technologické projekty ve střední a východní Evropě a pomáhají českým startupům proměnit vize ve skutečné podnikatelské úspěchy.

„Venture Club za rok 2024 proinvestoval 161 milionů korun, což může být jeden z ukazatelů toho, že Česko stále disponuje velmi silnou komunitou firem s růstovým potenciálem. Soutěžní večer je za nás ideální příležitost, kde se onen zmiňovaný potenciál může potkat s reálnou pomocí. Těšíme se, čím nás představitelé startupů ohromí a samozřejmě i na následný networking a setkání se všemi účastníky,“ doplňuje na závěr Petr Šedivý, CEO Venture Club.

Program Venture Club Disrupt Awards zde: https://startupdisrupt.com/event/disrupt-awards-2025/

Kompletní program Innovations United 2025 naleznete zde: https://startupdisrupt.com/main-event/innovations-united-2025-prague-castle/

Registrace na Venture Club Disrupt Awards zde:bit.ly/IU25AWARDS

O Venture Club

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 280 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o., osoba rizikového kapitálu. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 781 milionů Kč, z toho v roce 2024 to bylo přes 160 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky, největší influencerská agentura v Čechách LaFluence Agency s technologickou částí Trendin, automobilka ZEBRA Group nově s elektrickými užitkovými vozidly, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging, výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage, deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním, či poslední investovaná Vím o všem, dodavatel elektronického stavebního deníku Stavar.io. Portfolio členů doplńují pozice ve fondech Rockaway Blockchain Fund, Sigil.fund a Tensor Ventures Fund.

O Startup Disrupt

Startup Disrupt se zaměřuje na vzdělávání, inspiraci a propojování podnikatelů a zakladatelů startupů v regionu střední Evropy s inovativnějšími společnostmi a investory na globální úrovni. Od roku 2020 se zapojilo do aktivit Startup Disrupt přes 30 tisíc inovátorů, zakladatelů startupů, investorů, korporátních lídrů a zástupců z veřejného sektoru. Naším cílem je vytvářet chytrou a udržitelnou budoucnost prostřednictvím propojování talentovaných jednotlivců a organizací po celém světě. Startup Disrupt disponuje rozsáhlým ekosystémem inovativních podniků, korporací, investorů, univerzit a vládních agentur, které poskytují potřebné know-how, PR nástroje a zkušenosti pro prezentaci nejvíce inovativních startupů a projektů. Společnost také podporuje zájem veřejnosti i odborníků o podnikání, startupy a investice prostřednictvím organizování networkingových akcí.

JUSDA Europe vyhrála zaměstnavatele roku 2025

Pardubice 16. 5. 2025 – Logistická firma JUSDA Europe zvítězila v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku 2025 pro Pardubický kraj v kategorii do 500 zaměstnanců. Obhájila tak svou pozici regionálního lídra z předchozích let. 

Ve 23. ročníku soutěže se JUSDA Europe prosadila mezi silnou konkurencí firem a vrátila se na trůn po loňském třetím místě.

Vyhlášení se konalo v hradeckém kongresovém hotelu Aldis a za společnost se ho zúčastnila HR ředitelka Jitka Kratochvílová.

„Naše vítězství potvrzuje, že logistika není jen o přepravě zásilek, ale především o lidech, kteří vytvářejí spolehlivou páteř našeho podnikání. Přes všechny legislativní výzvy a neustále se měnící pracovněprávní předpisy zůstává naším klíčovým personálním posláním to podstatné – péče o zaměstnance, vytváření podmínek pro jejich rozvoj a budování firemní kultury,“ komentuje vítězství Jitka Kratochvílová.

Společnost se v žebříčcích soutěží hodnotících péči o zaměstnance a aktivity v personální oblasti objevuje pravidelně. V roce 2023 vyhrála Zaměstnavatele roku pro Pardubický kraj, v té době ještě pod identitou Sodexo a umístila se také mezi TOP 3 v soutěži Profi HR Awards.

Kategorie do 500 zaměstnanců oceňuje rostoucí společnosti, které jsou schopné zajistit svým zaměstnancům osobní rozvoj a co nejlepší podmínky pro jejich práci, čímž přispívají k celkovému progresu firmy.

Od absolventů vysokých škol až k profesionálům

JUSDA Europe spolupracuje v oblasti lidských zdrojů také s Univerzitou Pardubice, a to nejen v rámci náboru absolventů, ale umožňuje studentům také stáže se zaměřením na logistiku a skladování.

„Naši přední specialisté aktivně přednášejí v rámci odborných kurzů na univerzitách, kde sdílejí aktuální poznatky z praxe globální logistiky. Díky této jedinečné spolupráci mají studenti možnost porovnat své teoretické znalosti se světem reálného dodavatelského řetězce,“ dodává Jitka Kratochvílová.

Podle ní tak společnost nejen vzdělává novou generaci logistických profesionálů, ale zároveň získává přístup k inovativním myšlenkám studentů.

JUSDA Europe je přední logistická společnost s více než dvacetiletými zkušenostmi v mezinárodní přepravě a skladování. Je součástí nadnárodní skupiny Hon Hai Technology. Společnost je mezinárodně uznávaným poskytovatelem přepravních služeb, specializujících se na dodávky pro sektor technologií, retailu a průmyslu. Působí v celém regionu Evropy, zaměřuje se na euroasijský i americký trh. Vedle všech druhů přeprav, jako je kamionová, kontejnerová, lodní, námořní i letecká, nabízí skladovací kapacity a řešení na míru zákazníkovi. Vlastní sklady má v Pardubicích, Kutné Hoře a Dašicích. JUSDA Europe je certifikovaná podle ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, TAPA A, AEO nebo Zero Waste.

Exit mobile version