Fuckupy, ruční práce a hrdinské parky. Liberec zažil další Creative Meets Business

Liberec, 29. 5. 2025 – Co mají společného výroba vinutých perel, provazochodectví nebo slovní hodiny? Propojují svět kreativity s podnikáním. Své úspěchy, fuckupy i jejich řešení sdíleli před publikem 4 podnikatelé z Liberecka na Creative Meets Business, kterou pořádal Liberecký podnikatelský inkubátor.

Čas jsou peníze

O tom by mohl hodiny vyprávět Michal Novotný z Time for Stories, který vyrábí slovní hodiny. Co obnáší individuální přístup ke zákazníkům a jaké to je, když se malý podnikatel spojí s celosvětovou firmou? „Přijedu k zákazníkovi, zjistím, co se mu líbí a podívám se na jeho interiér. Podle toho mu pak hodiny vyrobíme a osobně mu je přivezu,“ popisuje svou práci Michal. Jedinečné kousky vyrábí i díky spolupráci se společností Preciosa. Jen lepení křišťálových kamínků na jedny hodiny zabere kolem 40 hodin.

Rekordmanka, která si vyšlapala cestu vzduchem

Slacklinerka Anna Hanuš Kuchařová se podělila o to, jak našla díru na trhu i jaké je to skloubit podnikání s mateřstvím. „Hledala jsem kurz na učení provazochodectví. Žádný jsem nenašla, tak jsem zašla na univerzitu a vytvořila ho.“ Na kontě má i evropské rekordy – například jako první člověk na světě strávila na highline více než 24 hodin. Těhotenství, problémy s diastázou a únavový syndrom ji donutily k přehodnocení kariéry. Dnes se tak kromě slackline věnuje přednáškám a pořádá napínavé kempy pro fanoušky slackline.

Křehké podnikání se sklem

Klára Jägerová založila kulturní a řemeslné centrum Kultivar. Vyrábí designové skleněné výrobky od šperku po orchivázy. Firmu vede jako sociální podnik, tedy zaměstnává i sociálně znevýhodněné osoby, například uprchlíky z Ukrajiny. Jejím největším úskalím bylo vyrovnat se s byrokracií. Její rada? Nebuďte na to sami. „Nejlepší je mít parťáka, který umí to, co vy ne. Já třeba nezvládám organizaci a papírování, moje byznys partnerka ale ano. Díky společníkovi nevyhoříte – a můžete společně slavit úspěchy,“ vzkázala Klára.

Velká zakázka vás vystřelí z osy

Jiří Hořavka z grafického studia Stroy na závěr ukázal, že i malý tým zvládne velkou zakázku – dodat techniku, vizualizace a umělecké prvky pro celý pražský Heroes Park v OD Máj „Jedna velká zakázka vás ale může stejně jako nás připravit o drobnou klientelu. Stojíme na rozcestí, buď ji budeme budovat od znovu, nebo přepneme do nového režimu a budeme se zaměřovat na dlouhodobé zakázky,“ zakončuje svou přednášku Jiří.

Kreativita a byznys si nekonkurují, naopak

„Podnikání je i o hledání nových příležitostí, vyrovnání se s konkurencí nebo složitým papírováním. Začínající podnikatelé se to často nemají kde učit, a přesně to je i jedním z cílů našeho podnikatelského inkubátoru. Osobní příběhy navíc dají lidem více než jakákoli učebnice,“ shrnuje akci Lucie Petráňová z Lipo.ink. Další akce, kde se můžete inspirovat nebo naučit praktické tipy pro podnikatele i živnostníky najdete na https://lipo.ink/cs/akce.

Lipo.ink – Liberecký podnikatelský inkubátor byl zřízen na konci roku 2017 jako služba obyvatelům Libereckého kraje a je součástí ARR – Agentury regionálního rozvoje, s. r. o. Jeho posláním je podpořit vznik a rozvoj inovativních firem v kraji a podpořit budoucí blahobyt Libereckého kraje. Činí tak přes řadu aktivit – především přes business poradenství na špičkové úrovni. www.lipo.ink

Pouze čtvrtina českých firem už využívá AI, do 3 let by to měla být každá druhá. V kreativních oborech je to globálně již přes 80 %.

Praha 29. května 2025: V srpnu 2024 se Česká republika přiblížila zásadnímu bodu obratu v oblasti umělé inteligence (AI). Přijetím evropského AI Aktu by se měla otevřít cesta k bezpečnému a etickému využívání umělé inteligence napříč sektory. Podle dat Hospodářské komise dnes AI využívá zhruba čtvrtina firem, do tří let by to však měla být až polovina. V praxi ale mnoha firmám stále chybí dostatečné kapacity i know-how. Dle čísel české technologické společnosti Everbot, která se zaměřuje na vývoj AI aplikace poskytující svým uživatelům desítky nejlepších AI nástrojů na jednom místě, to například v kreativních oborech je globálně až 80 %.

Hospodářská komise ČR v rámci svého pravidelného šetření zjišťovala stav zavádění AI v českých firmách. Z výsledku vyplývá, že 28 % českých firem dnes využívá AI v rámci svého podnikání, ale toto číslo by se do 3 let mělo zvednout až o polovinu. I přes začlenění AI do své strategie však často reálná implementace do provozu pokulhává. Umělá inteligence má veliký potenciál usnadnit nejenom administrativní procesy, přes 35 % vidí přínos i ve snížení nákladů.

Hlavními problémy při implementaci AI nejsou pouze finanční prostředky, ale také nedostatečné kvalifikace a vzdělávání zaměstnanců. Na tuto limitaci také navazuje mnohdy nedostatečné know-how, které jako překážku uvedla téměř polovina respondentů. V souvislosti s přijetím Aktu o umělé inteligenci (tzv. AI Act) se často skloňují obavy z další administrativní a regulatorní zátěže, která by ve výsledku mohla zpomalit technologický vývoj systémů AI.

V marketingové komunikaci a kreativních oborech AI již dominuje, přeš 80 % firem celosvětově již na AI spoléhá

Umělá inteligence se stala nedílnou součástí každodenní praxe většiny marketingových a kreativních firem po celém světě. Pomáhá automatizovat rutinní úkoly, čímž uvolňuje čas a kapacitu pro činnosti, které vyžadují originální myšlení a odborné dovednosti. Podle globálního průzkumu mezi marketingovými profesionály (leden 2025) se AI využívá nejčastěji na tvorbu obsahu, optimalizaci e-mailového marketingu, správu sociálních médií a cílení reklamy. Její přínos však sahá mnohem dál. Generativní AI výrazně zvyšuje efektivitu také v kreativních oborech skrze modely jako např. DALL-E a Midjourney. Až 83 % profesionálů z kreativních profesí a 75 % marketérů již AI zakomponovalo do svých pracovních procesů.

Umělá inteligence a její využití je také již součástí veřejné debaty v Česku, což potvrzuje i fakt, že v rámci Národní strategie je v Česku do AI implementace směřováno 19 miliard Kč. Její využití už dávno není omezeno na nadnárodní technologické giganty jako Google či Microsoft. Aktuálně ji v Česku využívá 22 % malých a 28,3 % středních firem. Aby však její potenciál mohl být skutečně naplněn napříč trhem, je zásadní zajistit dostupnost těchto technologií podnikatelům všech velikostí.

„Demokratizace umělé inteligence je zásadní pro to, aby její přínosy nebyly výsadou světových hráčů jako Google nebo Amazon, které AI implementují obrovskou rychlostí. Ti do vývoje umělé inteligence letos investují dohromady 320 miliard dolarů. AI by se mělo stát hnacím motorem inovací napříč i celým českým trhem,“ říká Roman Berglowiec, expert na AI a CEO společnosti Everbot. „Česko musí dohnat technologický pokrok v AI, abychom neskončili na vedlejší koleji,“ dodává. Everbot se právě z této potřeby zrodil. Funguje jako partner, který pomáhá firmám pochopit, zavést a efektivně využít nejnovější AI technologie prakticky, srozumitelně, a hlavně na jednom místě.

V roce 2025 byl trh s umělou inteligencí v marketingu odhadován na 47,3 miliardy amerických dolarů. Podle odhadů by jeho hodnota měla do roku 2028 vzrůst na více než 107,5 miliardy dolarů. Stejně jako v marketingu lze očekávat, že i celosvětové využívání AI ve firmách bude nadále dynamicky růst. V následujících letech se předpokládá výrazný nárůst počtu organizací, které umělou inteligenci implementují do svých procesů, ať už v oblasti automatizace, zákaznické podpory, datové analýzy nebo provozu e-shopů. AI se tak postupně stává standardním nástrojem moderní firemní infrastruktury napříč odvětvími.

Axis spouští nový webový portál My Systems. Nabídne snadnou správu všech zařízení z jednoho místa

Axis Communications představuje portál My Systems – jednotné webové rozhraní ke vzdálené správě systémů, zařízení a aplikací Axis. Novinka cílí zejména na správce bezpečnostní infrastruktury, systémové integrátory a IT profesionály, kterým usnadní každodenní provoz a správu kamerových systémů a přidružených služeb.

Webový portál My Systems umožňuje uživatelům pohodlný přístup ke všem cloudovým aplikacím Axis bez nutnosti instalace softwaru.

Jedno přihlášení, jednotné prostředí, okamžitý přehled

My Systems funguje přímo z libovolného webového prohlížeče a díky jednotnému přihlášení (single sign-on) je správa zařízení, licencí i uživatelů maximálně efektivní. Portál zobrazuje notifikace o všech důležitých událostech, například o stavu zařízení, potřebě aktualizace softwaru nebo blížícím se konci záruk. Intuitivní rozhraní a jednotný vizuální styl napříč aplikacemi usnadňuje práci nejen technikům, ale i běžným koncovým uživatelům, kteří se nemusejí přihlašovat do každé aplikace zvlášť.

Jednotný vzhled aplikací portálu My Systems je ideální a ve výsledku šetří čas, protože se nemusíte seznamovat s více rozhraními.

Klíčové softwarové nástroje, které jsou nově integrované v rámci portálu My Systems:

AXIS Camera Station Edge

  • Jednoduché a přehledné VMS řešení typu camera-to-cloud s podporou analytických funkcí v koncovém zařízení
  • Určeno pro menší instalace bez nutnosti použití serveru
  • Licence jsou součástí zařízení Axis
  • Rychlé, bezpečné nasazení a minimální provozní náklady
  • Možnost živého náhledu, vyhledávání a exportu videa odkudkoli

AXIS Camera Station Pro

  • Výkonný a flexibilní systém správy videa a řízení přístupu pro zařízení Axis
  • Kombinuje videodohled (VMS) a přístupový systém v jediné aplikaci
  • Funguje v lokální síti s možností propojení na cloud
  • Možnost správy více lokací v jedné aplikaci
  • Nabízí bohatou funkcionalitu pro aktivní provoz: záznam, chytré vyhledávání, živý náhled, analýzy i notifikace
  • Uživatelé můžou efektivně spravovat přístupová oprávnění a udržovat přehled o všech událostech v systému

AXIS Device Manager Edge

  • Bezplatná cloudová aplikace k základní správě zařízení Axis
  • Umožňuje okamžitý přehled o zařízení, jeho stavu a záruce
  • Podporuje automatické aktualizace softwaru a vzdálený zabezpečený přístup
  • Licence jsou součástí zařízení Axis

AXIS Device Manager Extend

  • Komplexní nástroj pokročilé správy větších instalací a více lokalit
  • Agregovaný ovládací panel s přehledem stavu všech zařízení v různých lokalitách
  • Možnost konfigurace, zavádění certifikátů, správy licencí a aktualizací
  • Pomáhá minimalizovat kybernetická rizika a zvýšit zabezpečení systému
  • Uživatelé můžou spravovat strukturu organizací, jejich zařízení a přidělovat přístupová práva
  • Dostupný i jako desktopový klient detailních konfigurací

Přínosy portálu My Systems pro správce bezpečnostních systémů

  • Bezpečný webový přístup pomocí jednotného příhlašování (SSO)
  • Přehledné uživatelské rozhraní k správě všech systémů
  • Správa organizací, uživatelů, přístupových práv, zařízení, licencí a aplikací z jednoho místa
  • Flexibilní škálování od jedné lokace po rozsáhlé instalace na víc místech

Portál My Systems, včetně všech uvedených nástrojů, bude dostupný ve 2. čtvrtletí 2025.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis umožňuje rozvoj inteligentního a bezpečného světa s pomocí řešení, která zvyšují úroveň bezpečnosti a zlepšují efektivitu procesů v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitnímu vzdělávání v oboru. V současnosti má Axis přibližně 5 000 specializovaných zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Xiaomi dosáhlo v prvním čtvrtletí 2025 tržeb ve výši 111,3 miliardy RMB (339,2 miliardy Kč1), čímž už druhé čtvrtletí za sebou překonalo hranici 100 miliard RMB (304,8 miliardy Kč1)

Upravený čistý zisk vzrostl o 64,5 % na rekordních 10,7 miliardy RMB (32,6 miliardy Kč1)

Strategie zaměřená na prémiové produkty napříč všemi kategoriemi pohání silný růst ve všech obchodních segmentech.

Peking, Hongkong, 28. května 2025 – Společnost Xiaomi, zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, jejímž jádrem jsou mobilní telefony a chytrý hardware propojené platformou internetu věcí (IoT), oznamuje své neauditované konsolidované výsledky za tři měsíce končící 31. března 2025 („výsledky za Q1 2025“). Xiaomi vykázalo tržby přesahující 100 miliard RMB (304,8 miliardy Kč1) už druhé čtvrtletí v řadě a poprvé v historii dosáhlo upraveného čistého zisku přes 10 miliard RMB (30,5 miliardy Kč1). Výsledky překonaly očekávání trhu: tržby za první čtvrtletí dosáhly 111,3 miliardy RMB (339,2 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 47,4 %. Upravený čistý zisk činil 10,7 miliardy RMB (32,6 miliardy Kč1), což představuje meziroční růst o 64,5 % a značí silný start roku 2025.

V daném čtvrtletí byl zaznamenán silný růst ve všech obchodních segmentech. Tržby ze segmentu chytrých telefonů vzrostly meziročně o 8,9 % na 50,6 miliardy RMB (154,2 miliardy Kč1). Tržby z IoT a lifestylových produktů se meziročně zvýšily o 58,7 % na 32,3 miliardy RMB (98,5 miliardy Kč1) – přičemž dodávky praček a ledniček dosáhly rekordních hodnot a dodávky klimatizací navzdory nepříznivým podmínkám vzrostly o více než 65 % meziročně. Tržby ze segmentu chytrých elektromobilů (EV), umělé inteligence (AI) a dalších nových iniciativ dosáhly 18,6 miliardy RMB (56,7 miliardy Kč1), přičemž bylo doručeno celkem 75 869 vozů řady Xiaomi SU7.

Xiaomi zaznamenalo výrazný úspěch své strategie zaměřené na prémiové produkty napříč všemi kategoriemi. Průměrná prodejní cena smartphonů v prvním čtvrtletí 2025 vzrostla na 1 211 RMB (3 691,1 Kč1), což představuje historicky nejvyšší hodnotu. Prodeje modelu Xiaomi 15 Ultra, uvedeného na trh letos v únoru, vzrostly oproti předchůdci ve stejném období o 90 %.

Chytré telefony Xiaomi znovu po deseti letech obsadily první příčku na pevninské Číně a získaly 18,8% podíl na trhu

Ve Q1 2025 vzrostly tržby Xiaomi z chytrých telefonů meziročně o 8,9 % na 50,6 miliardy RMB (154,2 miliardy Kč1). Celosvětové dodávky chytrých telefonů dosáhly 41,8 milionu kusů, což znamená meziroční růst již sedmé čtvrtletí v řadě. Podle společnosti Canalys (nyní součást Omdia) si Xiaomi udrželo pozici mezi třemi největšími světovými výrobci podle počtu dodaných telefonů již devatenácté čtvrtletí po sobě, s globálním podílem 14,1 %, a potvrdilo meziroční růst dodávek rovněž sedmé čtvrtletí po sobě. Výrazný úspěch zaznamenalo Xiaomi na domácím čínském trhu, kde se jeho podíl meziročně zvýšil o 4,7 procentního bodu na 18,8 %, což znamená páté čtvrtletí po sobě s meziročním růstem podílu a návrat na první místo v počtu dodávek po deseti letech.

Xiaomi nadále posilovalo svou pozici v prémiových segmentech trhu. Podle údajů třetích stran činil v pevninské Číně podíl prodejů chytrých telefonů Xiaomi s cenou od 3 000 RMB (9 144 Kč1) výše 25 % z celkových prodejů značky v této zemi, což představuje meziroční nárůst o 3,3 procentního bodu. U chytrých telefonů s cenou od 4 000 RMB (12 192 Kč1) výše dosáhlo Xiaomi podílu na trhu 9,6 %, což je meziroční nárůst o 2,9 procentního bodu.

Tržby a hrubá marže IoT segmentu dosáhly rekordních hodnot. Segment chytrých velkých domácích spotřebičů zaznamenal dvojnásobný růst

Segment IoT a lifestylových produktů skupiny si udržel rychlý růst – tržby ve Q1 2025 vzrostly meziročně o 58,7 % na 32,3 miliardy RMB (98,5 miliardy Kč1). Hrubá marže se zlepšila o 5,4 procentního bodu na 25,2 %, čímž byly dosaženy rekordní hodnoty jak u tržeb, tak u marže. Navzdory tradiční mimosezóně pro prodej domácích spotřebičů zaznamenaly chytré velké domácí spotřebiče Xiaomi explozi růstu. Dodávky klimatizací překročily 1,1 milionu kusů, což znamená meziroční nárůst o více než 65 %, dodávky ledniček přesáhly 880 000 kusů, rovněž s růstem přes 65 %, a dodávky praček vzrostly meziročně o více než 100 % na 740 000 kusů. Dodávky ledniček i praček tak dosáhly rekordních hodnot. Xiaomi navíc plánuje letos zahájit provoz ve své nové továrně na chytré domácí spotřebiče.

Také segment tabletů Xiaomi si udržel silný růst. Podle údajů společnosti Canalys vzrostly globální dodávky tabletů ve Q1 2025 meziročně o 56,1 %, čímž Xiaomi poprvé dosáhlo na globální třetí místo v tomto segmentu a zároveň si udrželo třetí příčku na pevninské Číně. Dodávky chytrých náramků Xiaomi obsadily první místo na světě a druhé místo na pevninské Číně. V případě bezdrátových TWS sluchátek se Xiaomi umístilo na druhém místě globálně a na prvním místě na pevninské Číně.

K 31. březnu 2025 vzrostl počet připojených IoT zařízení (bez započítání chytrých telefonů, tabletů a notebooků) na platformě Xiaomi AIoT na 943,7 milionu, což představuje meziroční nárůst o 20,1 %.
Počet uživatelů s pěti a více zařízeními připojenými k platformě Xiaomi AIoT (opět bez chytrých telefonů, tabletů a notebooků) dosáhl 19,3 milionu, což je meziroční nárůst o 26,5 %. V březnu 2025 vzrostl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) aplikace Mi Home na 106,4 milionu, což je meziroční růst o 19,5 %. Počet MAU hlasového asistenta AI Assistant se zvýšil na 146,7 milionu, což znamená meziroční růst o 17,5 %.

Hrubá marže internetových služeb vzrostla na 76,9 % a uživatelská základna dále roste

Segment internetových služeb Xiaomi pokračoval ve stabilním růstu – tržby ve Q1 2025 vzrostly meziročně o 12,8 % na 9,1 miliardy RMB (27,7 miliardy Kč1). Hrubá marže se zvýšila o 2,7 procentního bodu na 76,9 %.

Uživatelská základna internetových služeb Xiaomi dále expandovala a dosáhla rekordních hodnot jak globálně, tak na pevninské Číně. V březnu 2025 vzrostl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) globálně na 718,8 milionu, což představuje meziroční růst o 9,2 %, zatímco v pevninské Číně se počet MAU zvýšil na 181,1 milionu, což je meziročně více o 12,9 %.

Segment chytrých elektromobilů Xiaomi dosahuje stabilního růstu a navyšuje výrobní kapacity, aby splnil celoroční cíl doručení 350 000 vozů

Tržby ze segmentu chytrých elektromobilů, umělé inteligence a dalších nových iniciativ Xiaomi vykázaly stabilní růst a ve Q1 2025 dosáhly celkových 18,6 miliardy RMB (56,7 miliardy Kč1). Dodávky vozů řady Xiaomi SU7 postupovaly plynule, když bylo během čtvrtletí doručeno 75 869 vozů. Společnost plánuje i nadále zvyšovat výrobní kapacity a usiluje o dosažení celoročního cíle 350 000 doručených vozů za rok 2025.

Xiaomi nadále rozšiřovalo svou prodejní a servisní síť. K 31. březnu 2025 provozovalo Xiaomi celkem 235 prodejních center chytrých elektromobilů ve 65 městech na pevninské Číně.

Během uplynulého roku výrazně posílila řada Xiaomi SU7 vnímání značky Xiaomi jako prémiového výrobce. Model Xiaomi SU7 Ultra, uvedený na trh v únoru, redefinoval prémiový segment elektromobilů a vstoupil do ultra-prestižní kategorie s cenou začínající nad 500 000 RMB (1 524 000 Kč1). Chystaný model Xiaomi YU7, označovaný jako „vysoce výkonné luxusní SUV“, má dále rozšířit přítomnost Xiaomi v segmentu prémiových elektromobilů. Dodavatelské schopnosti Xiaomi EV se mezitím neustále zlepšují – kumulativní počet doručených vozů od debutu značky už překročil 258 000 kusů. Měsíční dodávky překonaly hranici 20 000 vozů již šest měsíců po sobě. V dubnu se navíc Xiaomi SU7 stalo nejprodávanějším modelem ve své třídě mezi vozy s cenou nad 200 000 RMB (609 600 Kč1).

Investice 200 miliard RMB (609,6 miliardy Kč1) do výzkumu a vývoje během příštích pěti let s cílem vybudovat technologickou konkurenční výhodu v oblastech čipů, umělé inteligence (AI) a operačních systémů (OS)

Xiaomi je pevně odhodlané investovat do klíčových základních technologií a stát se globálním lídrem v oblasti nejmodernějších technologických inovací. Výdaje na výzkum a vývoj dosáhly ve Q1 2025 6,7 miliardy RMB (20,4 miliardy Kč1), což představuje meziroční nárůst o 30,1 %. K 31. březnu 2025 dosáhl počet pracovníků ve výzkumu a vývoji rekordních 21 731 osob. Xiaomi dále rozšířilo své kapacity v oblasti duševního vlastnictví a získalo už více než 43 000 patentů po celém světě. Skupina plánuje v příštích pěti letech investovat do výzkumu a vývoje celkem 200 miliard RMB (609,6 miliardy Kč1), čímž posiluje svůj závazek k inovacím v oblasti základních technologií.

Dne 22. května představilo Xiaomi svůj vlastní čip Xiaomi XRING O1 3nm SoC, který je už nasazen v chytrých telefonech a tabletech. Tento milník představuje plné nasazení klíčových základních technologií Xiaomi – čipů, umělé inteligence (AI) a operačního systému (OS). Tím, že Xiaomi postupně buduje dlouhodobou technologickou konkurenční výhodu, nadále stanovuje globální měřítka v oblasti špičkových inovací a upevňuje svou pozici lídra v technologickém ekosystému.

1 Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 3,048 Kč) k 28. 5. 2025.

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a na hlavní trh hongkongské burzy (Hong Kong Stock Exchange) vstoupila 9. července 2018 (1810.HK). Xiaomi je společnost zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, jejímž jádrem jsou smartphony a chytrý hardware propojené přes platformu IoT.

S vizí „Přátelství s uživateli a být tou nejvíc cool společností v jejich srdcích“ Xiaomi neustále usiluje o inovace, špičkovou uživatelskou zkušenost a vysokou provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty za poctivé ceny, aby lidem po celém světě umožnila lepší život díky inovativním technologiím.

Xiaomi patří mezi přední světové výrobce smartphonů. V březnu 2025 dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) přibližně 718,8 milionu (včetně smartphonů a tabletů) globálně. Společnost také vybudovala světově vedoucí platformu spotřebitelského AIoT (AI + IoT), která ke 31. březnu 2025 zahrnovala přibližně 943,7 milionu chytrých zařízení připojených k její platformě (kromě smartphonů, notebooků a tabletů). V říjnu 2023 Xiaomi představilo vylepšenou strategii „Human × Car × Home“ — chytrý ekosystém, který hladce propojuje osobní zařízení, chytré domácí produkty a automobily. Xiaomi vždy staví člověka do centra svého přístupu a zavazuje se poskytovat komplexní, lépe propojené zážitky. Produkty Xiaomi jsou dostupné ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2024 byla společnost Xiaomi zařazena na seznam Fortune Global 500 už šestý rok po sobě.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

Více informací o společnosti Xiaomi naleznete na: https://www.mi.com/global/discover/newsroom

Jak digitální technologie pomáhají nejen živnostníkům dosáhnout work/life balance?

Work/life balance, tedy rovnováha mezi pracovním a osobním životem, je nejen pro mnoho živnostníků spíše sen než realita. Kromě samotné práce musí řešit také objednávky, komunikaci se zákazníky nebo administrativu, což může vést k přetížení a ztrátě volného času, který je potřeba pro odpočinek, rodinu nebo vlastní zájmy. Jednou z cest, jak si práci zlehčit a získat zpět kontrolu nad svým časem, je efektivní organizace práce. Komplexní rezervační systémy, jako je například MYFOX, mohou v tomto směru sehrát důležitou roli – pomáhají nastavit jasná pravidla, zautomatizovat každodenní činnosti a vytvořit i prostor pro odpočinek.

Digitální technologie jako nutnost v podnikání

V posledních letech se digitální technologie staly nepostradatelnou součástí podnikání téměř ve všech oborech. Dříve živnostníci řešili většinu věcí ručně, včetně zapisování všech informací do papírového diáře, telefonáty i připomenutí blížícího se termínu klientům. Dnes vše zvládnou chytré systémy rychleji, přesněji a bez zbytečné námahy.

Online nástroje, které zjednodušují fakturaci, komunikaci nebo rezervace, se tak stávají důležitým pomocníkem pro každého, kdo chce podnikat udržitelně a bez neustálého přetížení. Ať už jde o plánování schůzek, sledování kapacit nebo informování zákazníků – automatizace běžných procesů přináší nejen úsporu času, ale také psychickou i fyzickou úlevu.

Když rezervační systém pracuje za vás

Jedním z digitálních nástrojů, který živnostníkům výrazně usnadňuje organizaci práce, je chytrý rezervační systém. „MYFOX vznikl právě s cílem pomáhat podnikatelům zvládat každodenní administrativu efektivněji a zároveň jim vrátil kontrolu nad vlastním časem,“ uvádí Ondřej Bendl, spoluzakladatel a CEO společnosti MYFOX.

Systém umožňuje automatizovat rezervace, přehledně plánovat denní harmonogram a minimalizovat zbytečné časové ztráty. Zákazníci si mohou kdykoli a odkudkoli rezervovat termín online, bez nutnosti volat nebo psát zprávy. Podnikatel tak nemusí neustále přerušovat práci kvůli zvonícím telefonům a má jistotu, že každý klient ví, kdy a kam má přijít.

MYFOX nabízí mnoho funkcí, které ulehčí podnikatelům život a pomůžou zklidnit pracovní tempo. „Zákazník dostane automaticky připomínku, že má rezervovaný termín, což šetří čas a snižuje počet zapomenutých rezervací. Přehledný kalendář umožňuje sledovat vytížení, plánovat pauzy i dny volna. A možnost nastavitelné pracovní doby pomáhá udržet zdravé hranice mezi prací a volným časem,“ vysvětluje Ondřej Bendl.

Kromě toho je možné si vést digitální kartotéku, která umožňuje zapisování poznámek k jednotlivým zákazníkům, což ulehčuje orientaci mezi klienty. Zároveň jsou k dispozici statistiky, díky čemuž můžete mít o všem mnohem vetší přehled než kdy dřív.

Rovnováha jako klíč k dlouhodobé spokojenosti.

Získat rovnováhu mezi prací a osobním životem neznamená pracovat méně. Znamená to pracovat efektivně – mít přehled, nastavit si pravidla a automatizovat to, co se dá. Díky tomu si dokážete uvolnit nejen ruce, ale i hlavu pro věci, které jsou skutečně důležité.

Digitální nástroje, jako je rezervační systém MYFOX, nejsou pouze technologickou vychytávkou, ale praktickým pomocníkem, který může zásadně ovlivnit způsob, jakým podnikáte. Práce, která je dobře zorganizovaná vás neunaví, a naopak vám dá prostor pro růst, inspiraci a v neposlední řadě i pro váš život mimo pracovní dobu.

Loewe We. BEAM: Stylové domácí i přenosné letní kino v jednom

Vezměte si misku popcornu, colu nebo třeba pivo a užívejte si filmy na velkém plátně – v obývacím pokoji, na zahradě, nebo dokonce i v parku, pokud najdete vhodnou promítací plochu. Nepotřebujete k tomu nic víc než miniaturní a designově „vymazlený“ projektor Loewe We. BEAM, který váží jen 830 gramů a mimo dosah elektrické zásuvky ho lze napájet i výkonnou powerbankou. Luxusní značka Loewe ukazuje, jak má vypadat moderní domácí kino.

Většina z nás si projektor představí jako velký přístroj, jehož hučení spojené s chlazením výbojky vytváří při dlouhodobém sledování filmu nepříjemnou zvukovou kulisu. To všechno je pryč. Nový projektor Loewe We. BEAM je malinký (při výšce asi 5 cm zabere plochu velkou jako dva smartphony vedle sebe), lehký, a díky obrazu tvořenému laserem i tichý. Přitom přináší jasný Full HD obraz s laserovou technologií, jakou známe z profesionálních sálů.

Navíc funguje zcela samostatně – bez toho, abyste potřebovali notebook nebo jiné zařízení, ze kterého budete do projektoru posílat obraz a zvuk. Stačí zapnout a používat ho podobně jako chytrou televizi s nainstalovanými aplikacemi Netflix a Youtube. A film máte okamžitě na promítací ploše s úhlopříčkou velkou až 3 metry. Zvuk zprostředkují buď vestavěné stereo reproduktory, externí bezdrátový reproduktor, nebo ho pošlete do výkonné domácí audio sestavy.

Díky elegantnímu designu, jednoduchému ovládání a překvapivě výkonnému obrazu je Loewe We. BEAM ideálním doplňkem doslova kdekoli – v obývacím pokoji, ložnici, na chatě, nebo na letní party. Pokud k němu připojíte výkonnou powerbanku (aspoň 30 000 mAh a 65 Wattů), můžete si s rezervou pustit dvouhodinový film i v parku.

Dostupnost

Projektor We. BEAM je v prodeji výhradně v showroomu a na e-shopu studia VOIX. Jeho doporučená koncová cena je stanovena na 25 990 korun.

O společnosti LOEWE:

Již více než sto let je společnost LOEWE synonymem vynalézavosti v oblasti luxusní třídy produktů spotřební elektroniky. Od svého založení v roce 1923 až do vynálezu elektronického televizoru v roce 1931 se společnost LOEWE stala tradičním globálním hráčem na trhu. Nyní zaměstnává LOEWE Technology GmbH vice než 200 zaměstnanců a prostřednictvím mezinárodní prodejní sítě jsou její vysoce kvalitní a designově výjimečné produkty z oblasti televizorů a audio produktů dostupné ve více než 45 zemích světa. LOEWE si hrdě zakládá na své inovační síle, tradici a řemeslné dokonalosti „Made in Germany“. Jedinečná kombinace německého inženýrství, dokonalosti, exkluzivního designu a udržitelnosti utváří kulturu značky od jejího vzniku. Srdcem značky LOEWE je tradiční manufaktura a high-tech výrobní závod v hlavním sídle v Kronachu v Horních Frankách. Výhradním distributorem značka pro ČR a Slovensko je BaSys CS. Více na www.loewe.tv

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, beyerdynamic PRO, Meze Audio, Rotel, spl, Unitra, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Loewe We. BEAM: Laserový miniprojektor s přímým streamováním, který utáhne i powerbanka – Netflix v kapse

Loewe, značka s více než stoletou tradicí v oblasti prémiové televizní techniky, rozšiřuje svou lifestylovou řadu We. by Loewe o velmi kompaktní laserový projektor We. BEAM s překvapivě vysokým obrazovým výkonem, který dokáže promítnout obraz o úlopříčce až 3 metry (120”). Nabízí Full HD rozlišení, jas 500 ANSI lumenů, vestavěné reproduktory i možnost přímého streamování z internetu bez jakéhokoli připojeného zařízení. Napájet lze i z výkonné powerbanky, takže ho lze bez nadsázky využít jako přenosné letní kino.

Projektor Loewe We. BEAM je prvním produktem ve své třídě, který využívá laserovou technologii ALPD, známou z profesionálních kinosálů nebo sportovních stadionů. Díky tomu nabízí čistý, jasný a živý obraz i při použití ve stínu za denního světla, a to při nízké spotřebě energie. Jeho velkým bonusem je vlastní operační systém s integrovanými aplikacemi, jako například Netflix nebo YouTube. Díky tomu funguje zcela samostatně a obsah lze intuitivně vyhledávat a spouštět pomocí přiloženého dálkového ovladače stejně jako na chytré televizi. Reprodukci zvuku zajišťují vestavěné stereo reproduktory o výkonu 10 W, použít lze také externí reproduktor připojený bezdrátově přes Bluetooth nebo pomocí 3,5 mm sluchátkového audio konektoru.

Jedinou podmínkou pro přímé streamování je bezdrátové připojení k internetu prostřednictvím hotspotu ze smartphonu nebo jiné Wi-Fi sítě v dosahu. Samozřejmostí je také možnost sledování videa z vloženého USB disku nebo jiného zdroje připojeného přes HDMI rozhraní.

Přenosné letní kino

Hmotnost pouhých 830 gramů a kompaktní provedení s rozměry cca 17,5 x 17,5 x 5 cm předurčuje projektor We. BEAM i pro mobilní využití na víkendové chatě, zahradě nebo i v parku, pokud je dostupná vhodná promítací plocha. Tomu vychází vstříc i způsob napájení. Dodaný adaptér dodává přístroji napětí 20 V a proud 3,25 A. Alternativně lze použít také Power Delivery adaptér nebo powerbanku, která dokáže dodávat prostřednictvím USB-C konektoru výkon alespoň 65 W. V kombinaci s plně nabitou odpovídající PD powerbankou o kapacitě 30 000 mAh a více lze tak zhlédnout bez přístupu k elektrické zásuvce jeden dvouhodinový filmy. Nejlepšího obrazu lze samozřejmě dosáhnout při použití kvalitního promítacího plátna.

Elegantní design, propracované ovládání, použitá laserová technologie a obrazová kvalita projektoru dokazují, že i miniaturní projektor dokáže zprostředkovat výjimečný zážitek. Loewe We. BEAM není jen chytré zařízení –⁠ je to důkaz, že i přenosná projekce může být stylová.

Dostupnost

Projektor We. BEAM je v prodeji výhradně v showroomu a na e-shopu studia VOIX. Jeho doporučená koncová cena je stanovena na 25 990 korun.

O společnosti LOEWE:

Již více než sto let je společnost LOEWE synonymem vynalézavosti v oblasti luxusní třídy produktů spotřební elektroniky. Od svého založení v roce 1923 až do vynálezu elektronického televizoru v roce 1931 se společnost LOEWE stala tradičním globálním hráčem na trhu. Nyní zaměstnává LOEWE Technology GmbH vice než 200 zaměstnanců a prostřednictvím mezinárodní prodejní sítě jsou její vysoce kvalitní a designově výjimečné produkty z oblasti televizorů a audio produktů dostupné ve více než 45 zemích světa. LOEWE si hrdě zakládá na své inovační síle, tradici a řemeslné dokonalosti „Made in Germany“. Jedinečná kombinace německého inženýrství, dokonalosti, exkluzivního designu a udržitelnosti utváří kulturu značky od jejího vzniku. Srdcem značky LOEWE je tradiční manufaktura a high-tech výrobní závod v hlavním sídle v Kronachu v Horních Frankách. Výhradním distributorem značka pro ČR a Slovensko je BaSys CS. Více na www.loewe.tv

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, beyerdynamic PRO, Meze Audio, Rotel, spl, Unitra, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Pluxee Zaměstnavatel roku 2025: Vítězové z Moravskoslezského a Olomouckého kraje jsou již známi

Letošní, již 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku odstartoval regionální ocenění v jednotlivých kategoriích. V pondělí 26. května byli vyhlášeni regionální vítězové z Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), slavnostně předali ocenění zástupcům vítězných firem při setkání v konferenčních prostorách v Quality Hotel Ostrava City.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku proběhla poprvé již v roce 2003. Za tu dobu se stala jednou z nejprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Je nutno ocenit, že přístup firem k zaměstnancům se za těch třiadvacet let značně proměnil,“ zdůrazňuje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee. „Z velké části za tím stojí bezpochyby i dlouhodobě nízká nezaměstnanost, která zaměstnavatele vede k tomu, aby o své zaměstnance pečovali. Správně nastavený systém firemních benefitů je naprosto zásadní. Firmy se tak stávají konkurenceschopnějšími.“

Vyvíjela se ale samozřejmě i samotná soutěž. „V roce 2003 šlo o poměrně skromnou akci, s dnešními rozměry soutěže se to nedá srovnat,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je zakladatelem a organizátorem soutěže. „Letos jsme měli 160 přihlášek. Někteří zaměstnavatelé jsou s námi od prvopočátku, mnohé firmy se hlásily již poněkolikáté v řadě.“

Dlouhodobí účastníci bodovali i letos

Ve všech třech hlavních kategoriích do 500 zaměstnanců, do 5 000 zaměstnanců a nad 5 000 zaměstnanců letos v Moravskoslezském i Olomouckém kraji uspěli tradiční účastníci soutěže. Jejich opakované úspěchy dokazují, že kvalitní práce s lidskými zdroji, promyšlená interní komunikace a rozvoj firemní kultury přinášejí dlouhodobé výsledky. „Ocenění v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku firmy vnímají jako prestižní potvrzení své práce i jako důležitý nástroj HR komunikace – jak směrem dovnitř k zaměstnancům, tak navenek k potenciálním uchazečům,“ vysvětluje Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů. „Z rozhovorů se zástupci firem i z výsledků hodnocení je zřejmé, že zaměstnanci dnes vnímají nejen benefity a podmínky, ale i širší postoj firmy ke společnosti. Roste význam hodnot jako je důvěra, otevřenost, společenská odpovědnost nebo férovost. Lidé už nechtějí pracovat jen pro značku, ale pro firmu, s jejímž přístupem se mohou ztotožnit.“

Co říkají ocenění zaměstnavatelé?

Moravskoslezský kraj, vítěz kategorie do 5000 zaměstnanců

Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

„Zaměřili jsme se v posledním období na rozvoj digitálních dovedností, podporu mezioborové mobility a kariérního růstu uvnitř společnosti. Významně jsme rozšířili elektronickou komunikaci v HR – zaměstnanci mohou řadu žádostí a procesů řešit snadno a rychle online, bez nutnosti papírování. Systém je přehledný, flexibilní a dobře funguje i ve výrobním prostředí,“ říká Klára Klepáčová, Human Resources General Manager.


1. místo v Moravskoslezském kraji v kategorii do 5000 zaměstnanců

Olomoucký kraj, vítěz kategorie do 5000 zaměstnanců

Honeywell Aerospace Olomouc s.r.o.

„Získaného ocenění si v Honeywellu velmi vážíme – je pro nás potvrzením, že neustálé zlepšování podmínek pro naše zaměstnance je vidět a má smysl. Snažíme se vždy reagovat jak na zpětnou vazbu od našich zaměstnanců, tak na proměny trhu práce. V době rostoucích požadavků zákazníků na naše produkty zároveň posilujeme nábor, protože víme, že růst naší společnosti stojí na kvalitních lidech.
Naprosto klíčová je pro nás práce s mladými talenty. V rámci programu pro mladé talenty budujeme vztah s žáky a studenty – máme připravené programy pro všechny, od základních škol až po univerzity. Klíčoví jsou pro nás zejména studenti technických oborů, kterých je na trhu nedostatek. Pro ně nabízíme systém praxí a stáží a těší nás, že je o ně mimořádný zájem – většinu z letošních 32 míst jsme obsadili s předstihem. Věříme, že právě toto propojení je investicí do budoucnosti, která dává smysl nejen nám, ale i celému regionu,“
vysvětluje HR manažerka společnosti Honeywell Petra Čermáková.

1. místo v Olomouckém kraji v kategorii do 5000 zaměstnanců

Celostátní vítězové budou vyhlášeni 17. června

I letošní 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku bude mít celkem sedm regionálních vyhlášení, vždy pro dva kraje současně. Vše pak vyvrcholí v úterý 17. června, kdy budou vyhlášeni celostátní vítězové. Tituly se budou udělovat v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců

A vyhlášeni budou i vítězové dalších doprovodných kategorií, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví. Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel, a to v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí.

A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak kvalitní stravování je dnes možné na pracovišti poskytnout,“ uvedl Daniel Čapek. „Je vidět, že kvalita neustále roste s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců. K tomu samozřejmě patří pravidelné a zdravé stravování.“

Výsledky ocenění Pluxee Zaměstnavatel regionu

Moravskoslezský kraj

Kategorie do 500 zaměstnanců
1. AXA ASSISTANCE CZ, s.r.o., Inter Partner Assistance CZ organizační složka

2. Continental Automotive Czech Republic s.r.o., Frenštát pod Radhoštěm

3. MSV elektronika s.r.o.

Kategorie do 5000 zaměstnanců
1. Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

2. BONATRANS GROUP a.s.

3. innogy Zákaznické služby

Kategorie nad 5000 zaměstnanců nebyla v tomto regionu udělena

Olomoucký kraj

Kategorie do 500 zaměstnanců nebyla v tomto regionu udělena

Kategorie do 5000 zaměstnanců

1. Honeywell Aerospace Olomouc s.r.o.

2. EXCALIBUR ARMY spol. s r.o.

3. Edwards, s.r.o.

Kategorie nad 5000 zaměstnanců

1. Skupina AGEL

Další ocenění nebylo v této kategorii uděleno

Foto: Klub zaměstnavatelů

O značce Pluxee

Pluxee je globálním lídrem v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, působícím ve 29 zemích světa. Firmám pomáhá přitahovat, motivovat a udržet talentované zaměstnance prostřednictvím široké škály řešení zaměřených na stravování, zdraví a pohodu, životní styl, odměny i veřejné benefity.

V České republice je Pluxee dlouhodobým partnerem více než 12 000 firem, které jeho služby využívají k posílení firemní kultury a zlepšení pracovního prostředí. Nabízí inovativní řešení šitá na míru místním potřebám a přispívá ke spokojenosti zaměstnanců napříč obory.

Díky špičkovým technologiím a týmu více než 5 400 zaměstnanců je Pluxee důvěryhodným hráčem v propojeném B2B2C ekosystému, který zahrnuje přes 500 000 klientů, více než 37 milionů uživatelů a přes 1,7 milionu partnerů (akceptačních míst) po celém světě.

S více než 45 lety zkušeností se Pluxee zavazuje vytvářet pozitivní dopad na místní komunity, podporovat pracovní pohodu zaměstnanců a přispívat k ochraně planety.

Více informací zde: www.pluxee.cz

 

NATO terčem proruských hackerů, před summitem roste počet útoků

PRAHA – 27. května 2025 Nizozemsko se připravuje na summit NATO, který se bude konat v Haagu od 24. do 26. června 2025. Nizozemské vládní webové stránky, veřejné služby a kritická digitální infrastruktura jsou v posledních týdnech terčem zvýšeného počtu DDoS útoků, zejména proruské hacktivistické skupiny NoName057(16). Ta je dobře známá i českým společnostem, protože pravidelně útočí na tuzemské organizace a instituce. Důvodem je obvykle podpora Ukrajiny. Skupina mimo jiné útočila během českých prezidentských voleb na stránky některých kandidátů a paralyzovala v uplynulých měsících weby ministerstev, policie, bank, letiště a mnoha dalších společností.

„Nejedná se o ojedinělé incidenty, protože dlouhodobě sledujeme politicky motivované kybernetické útoky. Skupiny napojené na Rusko rozpoutávají tyto hybridní války a kyberútoky používají jako součást psychologických her,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Útoky na Nizozemsko jsou součástí širších strategií, kdy hackerské skupiny, spojené s národními státy, využívají kybernetické operace proti zemím NATO a snaží se podkopávat důvěru veřejnosti. Jednotlivé skupiny často koordinují své útoky, aby dosáhly maximálního mediálního dopadu a způsobily chaos.“

Check Point upozorňuje, že hacktivistické skupiny své operace stále častěji koordinují. Například aliance Holy League zahrnuje více než 60 nebezpečných skupin, jako jsou KillNet, NoName057(16), UserSec a další. Aliance má na svědomí útoky na země NATO, západní instituce a média. Nejedná se pouze o náhodné činy digitálního vandalismu, ale jde o součást širšího plánu: ovlivnit politické výsledky, oslabit důvěru společnosti a narušit mezinárodní solidaritu.

Blížící se summit NATO je dalším příkladem, že kdekoli se demokratické národy scházejí, aby koordinovaly reakci na ruskou agresi, okamžitě se takové místo stává digitálním bojištěm.

V rámci hybridních válek jsou šířené i nejrůznější hlasové podvody, obrázky a deepfake videa a na sociálních sítích vidíme komunikovat automatizované AI boty. Cílem je manipulovat veřejným míněním a polarizovat společnost. Viděli jsme to například při Operaci MiddleFloor, kdy ruští kyberzločinci pomocí sofistikované dezinformační kampaně zkoušeli ovlivnit moldavské prezidentské volby a referendum o členství v EU.

„Ačkoli jsme zatím neviděli nějaké opravdu velké katastrofické kyberútoky hacktivistických skupin, dopad dlouhodobých menších operací je také destruktivní, protože podkopávají důvěru veřejnosti v instituce. Dezinformace nevyřadí z provozu elektrické sítě, ale oslabují strukturu demokratické společnosti,“ dodává Miloslav Lujka.

Soukromé i veřejné organizace proto musí investovat do proaktivní obrany a vzájemně spolupracovat i na nadnárodní úrovni, aby dokázaly kybernetickým hrozbám efektivně čelit.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Udržitelnost potřebuje nový jazyk. Firmy, experti i influenceři během Climate Week Prague hledali cesty, jak o klimatických výzvách mluvit srozumitelně a přesvědčivě

Praha, 27. května 2025 – Antenna Group, globální komunikační agentura, se letos rozhodla zapojit do Climate Week Prague a přispět do této série konferencí vlastním pohledem na často opomíjené téma. Prostřednictvím panelové diskuze „Climate Week Conversations: Sustainability Narratives for Czech Business” otevřela otázku komunikace udržitelnosti a klimatické změny v byznysu i k široké veřejnosti. V prostorách Evropské komise tak proběhlo povídání zaměřeno na to, jak firmy, experti i tvůrci obsahu hledají nový jazyk pro klimatickou a ESG komunikaci v době rychlých, převážně geopolitických změn. Na jednom pódiu se při této příležitosti setkali zástupci různých byznysových sektorů, neziskových organizací, médií i digitálních platforem.

Program se rozdělil do dvou tematických bloků. První panel s názvem „Storytelling for Impact“ se zaměřil na firemní perspektivu, tedy jak organizace přizpůsobují své narativy novému regulatornímu prostředí. Diskutovalo se o reakci evropských institucí, potřebě stability a předvídatelnosti pro byznys, ale také o tom, jak udržet a posilovat motivaci zaměstnanců v oblasti udržitelnosti. V debatě vystoupili zkušení odborníci Julian Toth, COO ISFC, Martina Nappi Bursík, Sustainability Manager ze skupiny Wikov, Marek Palička, Group Chairman 2JCP, a Kristýna Vobecká, ESG Manager z Wienerberger.

Hosté se shodli, že ESG ani klimatická strategie by neměly být vnímány jen jako prostředek k naplnění byrokratických požadavků. Klíčové je, aby za těmito kroky stál skutečný smysl a dlouhodobá vize. „Udržitelnost firem nelze eliminovat jen na ESG reporting, je to dlouhodobá strategie napříč sektory, které chtějí přežít v době klimatu a celospolečenských změn a udržet si konkurenceschopnost. Měli bychom se bavit o tom, kde, jak a v čem budeme žít za deset let a z čeho budeme zdroje čerpat tak, abychom náš životní standard dokázali zachovat i pro budoucí generaci,“ zaznělo například od Kristýny Vobecké z Wieneberger.

Druhá část s názvem „The ESG Media & Influencer Playbook“ se věnovala komunikaci směrem k veřejnosti. Účastníci panelu, včetně zakladatele Fakta o klimatu Ondráše Přibyly, ekologické influencerky Rozárie Haškovcové, reportéra Českého rozhlasu Jana Kaliby a zakladatele think-tanku Institut 2050 Jana Krajhanzla, věnovali zvláštní pozornost tomu, jak klimatická komunikace rezonuje s českou veřejností. Na základě svých zkušeností potvrdili, že jazyk klimatické politiky bývá pro mnoho lidí stále ještě nečitelný, technický, strach vyvolávající, a že úspěšná komunikace by měla nabízet bezpečný rámec a srozumitelné výrazy, které dávají smysl v každodenním životě.

V diskusi zaznělo i to, že změna mezinárodního politického kontextu může ovlivnit veřejné vnímání dekarbonizačních politik. Jan Krajhanzl, zakladatel a ředitel Institutu 2050 uvedl: „Nástup Donalda Trumpa s sebou nevyhnutelně přináší i v české veřejné debatě důraz na pragmatičtější témata, jako je bezpečnost, geopolitika nebo energetika. Pro proponenty dekarbonizace se tak vytváří příležitost ukázat, že například obnovitelné zdroje a energetické úspory jsou cestou k nezávislejší, soběstačnější a odolnější Evropě. A tedy odolnému Česku. Pokud naopak dalším spalováním fosilních paliv necháme utrhnout klimatickou změnu z řetězu, Evropa určitě nebude bezpečnějším místem.“

Hojná účast na eventu prokázala skutečnost, že je udržitelnost dnes více než kdy dřív tématem, dotýkající se firemních strategií, kulturní proměny, hodnot a důvěry. Změny, klimatickou politiku a transformaci ekonomiky, je nutné nejen přijímat, ale také vysvětlovat, a to empaticky, chytře a s ohledem na realitu různých cílových skupin.

O společnosti Antenna Group

Antenna Group je globální integrovaná marketingová a komunikační agentura, která spolupracuje s nejzajímavějšími a nejpřevratnějšími světovými společnostmi v oblasti klimatu, energetiky, mobility, nemovitostí, zdravotnictví a nových technologických odvětví B2B. Našimi klienty jsou transformační a význačné korporace, startupy, investoři a neziskové organizace, které se nacházejí na prahu éry adopce – dnešního světa, v němž společnosti zastupující všechna hospodářská odvětví horečně přijímají klimatické technologie a udržitelná řešení. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky antennagroup.com.

Exit mobile version