Pro milovníky kempování nadivoko vznikla první aplikace

Bezkempu je online platforma, za kterou stojí tři nadšenci do kempování – bratři Petr a Pavel Nohejlovi a Michal Strnad (též majitel společnosti Lemicom provozující mimo jiné projekt Bezpotisku.cz). Bezkempu se snaží od roku 2018 pomáhat cestovatelům se svobodným cestováním a kempováním nadivoko, avšak legálně a se svolením majitele. Výhodou a jedním z hlavních důvodů vzniku platformy je také soukromí a klid na zalistovaných pozemcích. Nyní jako doprovod webových stránek spustili majitelé také bezplatnou aplikaci, která slibuje komfortnější a praktičtější přístup k tisícům míst vhodných pro soukromé kempování.

Plynule i bez signálu

Spuštěním aplikace, kterou se podařilo navrhnout a vyvinout za pouhé 4 měsíce, vyslyšeli majitelé Bezkempu přání klientů. „Lidé zkrátka upřednostňují aplikace, proto jim vycházíme vstříc. Ani sebelepší mobilní web se aplikaci nevyrovná v komfortu a plynulosti.  Velkou výhodou je také offline režim pro správu rezervací ve chvíli, kdy se vám nedaří chytit signál. To se samozřejmě, zejména během toulek na izolovanější místa, našim klientům běžně stává.  Tímto tedy předcházíme mimo jiné i problémům s nalezením GPS pozemku. Není také třeba ukládat kontaktní informace na majitele, v aplikaci mu lze pohodlně napsat prostřednictvím chatu,“ vysvětluje ke vzniku první aplikace pro kempování nadivoko jeden z majitelů Michal Strnad.

Přestože aplikace v současné chvíli poskytuje základní rezervační nabídku, do budoucna plánují majitelé přidat i další vychytávky. „V databázi si budou moci lidé zarezervovat obytný vůz a zjišťovat spoustu dalších praktických informací. Od turistických zajímavostí, přes studánky, kde načerpat vodu, až po ryze pragmatická doporučení, jako například kde vylít chemické WC,“ doplňuje Strnad, který má brzy v plánu zalistovat i kempařská místa v zahraničí. Další vizí je zaměřovat se postupně také na stále populárnější „glampingové“ lokace a zajímavé chaty a chalupy.

O online platformě Bezkempu

Zájemcům v Čechách i zahraničí nabízí Bezkempu bezmála 2000 míst na kempování. Koncept kempování na soukromých pozemcích se Čechům líbí, od spuštění evidují majitelé každoročně takřka exponenciální růst zájemců. „Jen vloni s námi v nejsilnější prázdninový víkend nocovalo v jeden moment 2 600 lidí,“ pochvaluje si Strnad. Dostupné lokace se dělí do celkem 23 kategorií, vysněné místo si tak mohou kempaři najít v lese, v ovocném sadě, v blízkosti národních parků nebo u vody. Poplatek za noc se pohybuje v průměru kolem 300 korun. Pro začínající kempaře navíc nabízí Bezkempu kompletní pohodlný servis – kromě nabídky tisíců míst zde zájemci najdou i sekci s nabídkou karavanů a obytných vozů k zapůjčení.

Aplikace je dostupná bezplatně pro iOS i Android

Více informací naleznete na webu ZDE.

NETGEAR odhaluje nové mobilní routery. Nighthawk M6 Pro jako první podporuje Wi-Fi 6E

Společnost NETGEAR, přední globální poskytovatel inovativních síťových produktů, odhalila zbrusu nové mobilní routery NETGEAR Nighthawk M6 (MR6110) a M6 Pro (MR6500). Obě novinky využívají revoluční sílu 5G sítě a Nighthawk M6 Pro je navíc prvním mobilním routerem na světě, který dokáže využít technologii Wi-Fi 6E.

S tím, jak svět stále více funguje v hybridním a mobilním prostředí, se potřeba efektivního a bezpečného přístupu k internetu stala velmi důležitou součástí každodenního života. NETGEAR vyšel vstříc těmto požadavkům a společně s americkou společností AT&T nově nabízí produkty Nighthawk M6 a M6 Pro, které poskytují kvalitní bezdrátový přístup k internetu téměř v jakémkoliv prostředí.

Na rozdíl od tradičních Wi-Fi routerů, které pracují pouze s kabelovými, DSL nebo optickými službami, tyto mobilní hotspoty uživatelům umožňují používat 5G jako primární připojení k internetu a poskytovat jim doma, v práci nebo na cestách multigigabitové rychlosti.

NETGEAR Nighthawk M6 Pro

Nighthawk M6 Pro je nejlepší mobilní router ve své třídě, především díky pokročilým parametrům, jako je duální konektivita 5G mmWave-Sub-6, 2,5G ethernetový port, možnost přepínání mezi Wi-Fi 6 a Wi-Fi 6E, 8krát větší kapacita a rychlost než v 4G a 2,8palcový dotykový displej. Jedná se o první mobilní hotspot s Wi-Fi 6E, což znamená, že zpřístupňuje 6GHz pásmo pro nejnovější a nejrychlejší připojená zařízení. Prostřednictvím Nighthawk M6 Pro se může připojovat současně až 32 zařízení a užívat si rychlé stahování, hraní bez zpoždění, streamování v 8K, a to po celé domácnosti nebo provozovně.

NETGEAR Nighthawk M6

Nighthawk M6 nabízí konektivitu 5G Sub-6 a Wi-Fi 6 se 4x větší kapacitou a rychlostí než 4G. Celá domácnost si může užívat plynulé a ostré 4K streamování, hraní her a nepřerušované videohovory. Gigabitový ethernetový port a USB-C port usnadňují připojení a robustní baterie navíc umožňuje mnoho hodin používání na cestách. Router má 2,4palcový barevný dotykový displej.

„NETGEAR je opět na vrcholu díky prvnímu mobilnímu hotspotu s Wi-Fi 6E na světě. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat se společností AT&T, se kterou se nám podařilo uvést na trh mnoho prvotřídních zařízení. Díky našim pokročilým znalostem v oblasti hardwaru, Wi-Fi a 5G budou nové mobilní hotspoty Nighthawk M6 a M6 Pro bezkonkurenční pro každého, kdo potřebuje bleskově rychlé, bezpečné a spolehlivé připojení na všech svých zařízeních doma nebo na cestách,“ řekl David Henry, prezident a generální ředitel produktů a služeb divize Connected Home společnosti NETGEAR.

Výhody pro byznys

Kromě výhod pro běžné spotřebitele nabízí oba mobilní routery od NETGEAR špičková řešení také pro moderní hybridní kancelářská prostředí. Díky využití cloudové správy NETGEAR Insight Pro mohou organizace snadno a přehledně spravovat, nasazovat a konfigurovat mobilní routery pro zaměstnance. Prostřednictvím jednoduchého ovládání mohou centrálně aplikovat firemní zásady, spravovat profily a monitorovat celou skupinu zařízení. Kromě toho je mohou snadno lokalizovat a získat zprávy například o využití dat.

Dostupnost a cena

Od konce dubna NETGEAR prostřednictvím AT&T zpřístupnil online objednávky Nighthawk M6 a M6 Pro na americkém trhu, přičemž dodání prvních kusů M6 je plánováno na prosinec 2022 a Pro verze již na červenec 2022. Cena M6 na tamním trhu je 309,99 USD, cena Pro verze pak 459,99 USD. O případné dostupnosti produktů na evropském trhu bude NETGEAR informovat.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR (NASDAQGM: NTGR) navrhuje inovativní, značková technologická řešení, která svým vysokým výkonem, spolehlivostí a snadnou použitelností odpovídají na specifické síťové, úložné a bezpečnostní potřeby malých či středně velkých firem a domácích uživatelů. Nabízí ucelené portfolio síťových produktů, které umožňují uživatelům propojit jejich multimediální zařízení a internet – sdílet připojení k internetu, periferní zařízení, soubory, digitální multimediální obsah a aplikace mezi více počítači a dalšími elektronickými přístroji s přístupem k internetu. Pro podniky poskytuje společnost NETGEAR síťové prvky, úložiště a bezpečnostní řešení bez dodatečných vysokých nákladů a složitosti, které jsou jinak typické pro rozsáhlé IT infrastruktury. NETGEAR zároveň podporuje poskytovatele špičkových služeb v jejich oblasti podnikání. Produkty NETGEAR jsou postaveny na osvědčených technologiích z oblasti bezdrátového připojení, ethernetových a powerline sítí, přičemž je u nich kladen důraz na spolehlivost, snadné použití, pokročilé funkce, stylový design a technologické inovace. Na všechny produkty ProSafe poskytuje NETGEAR doživotní záruku. Řešení NETGEAR se prodávají na více než 45 000 obchodních místech po celém světě a prostřednictvím více než 39 000 prodejců s přidanou hodnotou. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a má pobočky v 25 zemích. NETGEAR je partner programu ENERGY STAR®. Další

informace jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz. Sledujte společnost NETGEAR na www.facebook.com/netgearczask a www.linkedin.com/company/netgear-cesko.

Zpráva Ericsson Mobility Report: sítě 5G v roce 2022 překonají hranici miliardy účastníků a v roce 2027 se dostanou na 4,4 miliardy

Předpokládá se, že v počtu připojení 5G povede v příštích pěti letech Severní Amerika, kde by do konce roku 2027 mělo být devadesát procent připojení realizováno přes 5G. S touto prognózou přichází nejnovější zpráva Ericsson (NASDAQ: ERIC) Mobility Report, která také předvídá, že do konce roku 2022 bude překonán globální milník jedné miliardy účastníků s 5G připojením.

Výhled do roku 2027 také uvádí, že 5G bude představovat 82 procent připojení v západní Evropě, 80 procent v regionu Rady pro spolupráci arabských států v Zálivu a 74 procent v severovýchodní Asii.

V Indii, kde nasazení 5G ještě nezačalo, se očekává, že do konce roku 2027 bude představovat téměř 40 procent veškerých připojení. Globálně se předpokládá, že 5G bude do konce roku 2027 tvořit téměř polovinu všech připojení a překoná hranici 4,4 miliardy účastníků.

Nejnovější zpráva o síťovém provozu a jeho prognózách do budoucna Ericsson Mobility Report, která je již dvaadvacátou v řadě, také ukazuje, že celosvětový objem dat přenesených v mobilních sítích se za poslední dva roky zdvojnásobil.

Za tímto nárůstem datových přenosů stojí zvýšená obliba chytrých telefonů a rychlého mobilního internetu stejně jako digitalizace společnosti a průmyslu. Nedávné statistiky a prognózy poukazují na vysokou aktuální a předvídanou poptávku po datové konektivitě a digitálních službách, a to i navzdory globální pandemii Covid-19 a geopolitické nejistotě. Každý rok se k sítím rychlého mobilního internetu připojuje několik stovek miliónů nových uživatelů.

Zpráva Ericsson Mobility Report za červen 2022 také potvrzuje, že 5G roste rychlejším tempem než všechny předchozí generace mobilních technologií. Asi čtvrtina světové populace má aktuálně přístup k pokrytí 5G. Jen za první čtvrtletí roku 2022 přibylo asi 70 milionů nových připojení 5G. Do roku 2027 bude podle zprávy Ericsson Mobility Report připojení 5G dostupné asi třem čtvrtinám lidí na světě.

Fredrik Jejdling, výkonný viceprezident a ředitel pro sítě společnosti Ericsson, uvádí: „Nejnovější zpráva Ericsson Mobility Report potvrzuje, že 5G je nejrychleji rostoucí generací mobilních technologií v dějinách, a firma Ericsson hraje v jejím nasazování klíčovou roli. Každý den spolupracujeme s našimi zákazníky a partnery v našem ekosystému na celém světě, abychom zajistili, že miliony dalších lidí, firem, průmyslových oborů a společností budou moci využívat výhody konektivity 5G co nejdříve.“

Peter Jonsson, výkonný editor zprávy Ericsson Mobility Report, uvádí: „Nasazení tzv. Stand Alone (SA) sítí 5G je v mnoha regionech na vzestupu a poskytovatelé komunikačních služeb si připravují půdu pro další inovace, jež jim pomohou využít obchodní příležitosti, které nabízí vylepšený širokopásmový mobilní internet. Firmy, které plánují digitální transformaci, se potřebují opřít o spolehlivou digitální síťovou infrastrukturu a jejich nové schopnosti mohou být přetvořeny v nové služby pro zákazníky.“

Zpráva také upozorňuje na stále významnější roli, kterou v poskytování širokopásmových služeb hraje technologie Fixed Wireless Access (FWA). Společnost Ericsson očekává, že počet připojení FWA v roce 2022 překoná hranici 100 milionů a do roku 2027 by se toto číslo mělo ještě více než zdvojnásobit až na téměř 230 milionů.

Co se týče internetu věcí (IoT), zpráva uvádí, že v roce 2021 překonala širokopásmová připojení IoT (4G/5G) podíl 2G a 3G a stala se technologií, kterou využívá nejvyšší počet všech IoT zařízení připojených k mobilní síti, konkrétně 44 procent.

Využití technologií pro masivní IoT (NB-IoT, Cat-M) narostlo v roce 2021 o téměř 80 procent na bezmála 330 milionů připojení. Počet zařízení IoT připojených prostřednictvím těchto technologií by měl překonat čísla 2G/3G v roce 2023.

Nejnovější zpráva Ericsson Mobility Report také obsahuje čtyři podrobné články:

  • Odemknutí potenciálu konektivity IoT
  • Vývoj platformy konektivity MTN
  • Jak umožnit náročné případy užití s CSP edge computing
  • Zabezpečení sítí 5G v měnícím se kontextu hrozeb

Ericsson Mobility Report
Veřejně oznámené smlouvy firmy Ericsson týkající se 5G
Ericsson 5G
Fixed Wireless Access 4G a 5G od Ericsson
Technologie internetu věcí (IoT) – Ericsson

3D tisk proniká do údržby vlaků Českých drah

České dráhy rozšiřují technologii 3D tisku v údržbě vlaků. V provozu je již dvanáct 3D tiskáren v deseti hlavních střediscích údržby, například v Praze, Plzni, Českých Budějovicích, Brně nebo v Bohumíně. Využití 3D tisku má za cíl zlevnit náklady na údržbu a zkrátit čas potřebný na získání některých náhradních dílů.

„Pokračujeme v plánu implementace 3D tisku jako součásti Strategie Českých drah do roku 2030. Naplno fungují pracovní skupiny, které připravují interní normy pro využívání 3D tisku, konstrukci jednotlivých dílů i jejich schvalování, pokud je to nutné. Proběhlo také několik školení zaměřených na práci s 3D tiskem a zpracováním dat. Aktuálně máme vytipováno asi 60 různých položek, které prověřujeme z pohledu možnosti a efektivity vlastní výroby na 3D tiskárnách přímo ve střediscích údržby. Zároveň jsme u necelých dvou desítek dílů, které není nutné schvalovat, zahájili vlastní produkci v 3D tisku. Jde např. o matice, objímky, panty, mřížky nebo kryty,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Český drah.

„České dráhy se zaměří na tisk dílů s dlouhou dodací lhůtou nebo dílů, které se dodávají pouze jako součást větších celků. Proto jsou spojené s vysokými náklady a musí se kvůli nim vyměňovat celé větší a jinak funkční nepoškozené celky. Naproti tomu 3D tisk dokáže potřebné náhradní díly obstarat doslova v korunových nákladech. Podle analýzy lze u řady prvků dosáhnout zkrácení čekání na náhradní díl řádově až o 50 dní a roční úspora nákladů je jen u 13 vybraných součástek ohodnocena na 800 000 Kč,“ upozorňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.

K dosažení vyšší efektivity je projekt 3D tisku řešen v rámci Skupiny ČD a zapojeny jsou i dceřiné společnosti ČD Cargo nebo DPOV. Uvnitř Skupiny byla vytvořena platforma pro odborníky, kteří se technologií zabývají a ve stále větší míře jsou zapojeni i specialisté z jednotlivých provozních pracovišť. Pracovní tým vyhledává i další kolegy, kteří se chtějí zapojit do využití moderní technologie 3D tisku a do všech nezbytných procesů při přípravě a schvalování potřebných podkladů. Společnost nyní disponuje také centrálním digitálním skladem datových podkladů jednotlivých komponent určených pro vlastní výrobu, které je dostupné ze všech provozních pracovišť. Všechny využívané díly jsou schváleny konstrukční kanceláří a dalšími specialisty a některé z nich podléhají i posudku, resp. schválení příslušnými akreditovanými osobami.

České dráhy plánují také sdílení zkušeností v oblasti 3D tisku v železniční dopravě s kolegy v Rakousku a v Německu u tamních dopravců ÖBB a DB.

Moderní digitální systémy hrají v údržbě železničních vozidel stále větší roli. Nejedná se přitom jen o 3D tisk. Intenzivně se rozvíjí např. on-line digitální diagnostika železničních vozidel, ve které se postupně uplatní i prvky tzv. umělé inteligence. České dráhy tak nabízejí v oblasti údržby a správy železničních vozidel perspektivní zaměstnání pro mladé odborníky, kteří se zajímají o digitální technologie.

Počítač používá 94 % Čechů, pětina z nich více než 50 hodin týdně. Řadu zjednodušení či klávesové zkratky však neznají

Bezmála dvě třetiny Čechů používají počítač ve volném čase i ke své práci, další třetina pro něj najde využití pouze ve volném čase. Nejpoužívanějším programem napříč všemi věkovými skupinami je pak Microsoft Word, který používá 75 % lidí, nejznámější klávesovou zkratkou dlouhodobě zůstává kombinace Ctrl+C a Ctrl+V. Aplikace a funkcionality, které nabízejí nejnovější operační systémy, však Češi často neznají. Vyplývá to z průzkumu společnosti Microsoft, který v rámci projektu na usnadnění přístupnosti moderních technologií osobám se zdravotním hendikepem zkoumal počítačové dovednosti a návyky Čechů.

Více než polovina Čechů hodnotí svou úroveň počítačových dovedností jako mírně pokročilou. Zvládají tak práci s programy jako jsou editory Word, Excel či Powerpoint. Umí také používat základní klávesové zkratky, nakupují na internetu či ovládají své bankovnictví online. Za uživatele se základní úrovní znalostí práce na počítači se označuje 19 % respondentů, naopak za experty se považují 4 % populace. V průměru pak Češi u počítače tráví 20 hodin týdně. Pětina z nich však u počítače tráví dokonce více než 50 hodin týdně. Výsledky průzkumu dále ukazují, že se zvyšujícím věkem potřeba užívání počítače ani čas u něj strávený nijak výrazně neklesá.

Počítače a moderní technologie pronikly do našich běžných životů, mnoho lidí je potřebuje pro svou profesi. Zejména mezi mladými je počítač nezbytnou součástí jejich pracovního vybavení. Těší nás, že při vývoji systémů se klade velký důraz také na funkcionality pro lidi se zdravotním znevýhodněním, čímž se zvyšuje jejich šance zapojit se do běžného života a vykonávat profese, které to dříve neumožňovaly,” říká Lukáš Glöckl, ředitel vendor marketingu a programu Alza pro firmy ze společnosti Alza.cz.

Nejpoužívanější jsou MS Word a zkratka Ctrl+C a Ctrl+V

Nový počítač si pořizuje 40 % Čechů přibližně jednou za 5 let. Každé dva roky si nový počítač pořídí každý desátý Čech do 35 let. Nejčastěji používaným programem je Microsoft Word, který pravidelně používá přes 75 % lidí, s Microsoft Excel pak pracují dvě třetiny respondentů. Největší generační rozdíl najdeme u využívání programu Skype. Zatímco jej používá jen 10 % mladých, lidé nad 45 let Skype pravidelně využívají ve čtvrtině případů. U mladých do 35 let lze pozorovat vyšší míru využívání programů z balíků Microsoft Office, 40 % z nich již pravidelně používá i Microsoft Teams nebo úložiště OneDrive.

Nejlepší klávesové zkratky
Ctrl+C a Ctrl+V funkce kopírovat a vložit
Ctrl+F hledat na stránce
Ctrl+X funkce vyjmout
Ctrl+P tisk souboru
Ctrl+A označ vše
Windows+L uzamknutí počítače
Windows+V historie zkopírovaných položek
Windows+Shift+S výstřižek obrazovky
Windows+Tab zobrazí otevřené aplikace a plochy
Ctrl+Shift+Esc spuštění správce úloh
Windows+Ctrl+D vytvoření virtuální plochy

 

Nejznámější klávesovou zkratku pro kopírování a vkládání, známou jako Ctrl+C a Ctrl+V, používá 84 % dotázaných. Druhou nejznámější klávesovou zkratkou je Ctrl+A pro označení celého obsahu, kterou zná téměř každý druhý Čech.

Funkcionality pro zdravé i hendikepované

Jak ale většina počítačových uživatelů přiznává, nové funkcionality, které operační systémy nabízejí často vůbec neznají. Mezi takové nástroje patří například možnost vytváření virtuálních ploch, dynamický zámek, který zvyšuje bezpečnost počítače či Microsoft Translator, který pomáhá prolomit jazykovou bariéru v zahraničí i v práci. Řada nových řešení, které moderní systémy nabízejí, jsou přitom vyvíjeny s velkým důrazem na maximální pomoc osobám se specifickými potřebami. Jen v Česku je 117 tisíc dětí do 15 let se zdravotním postižením či 65 tisíc lidí s těžkým zrakovým postižením.

„Řada funkcionalit, které hendikepovaným rovněž usnadňují každodenní práci, je užitečných i pro širokou populaci. Jde například o funkci Microsoft Lens, která typicky pomocí chytrého telefonu umožňuje jednoduše převést psaný nebo vytištěný text nebo skicu či rovnici do digitální podoby. Lidé se zrakovým postižením si pak mohou nechat text jednoduše přečíst pomocí Předčítače textu. Pro osoby se sluchovým postižením naopak výborně slouží Microsoft Teams, které umožňují mluvené slovo převádět přímo do psané podoby. Systém Windows 11 nabízí nepřeberné množství dalších technických vychytávek, díky kterým je každým den pro lidi s hendikepem jednodušší,“ vysvětluje Dalibor Kačmář, ředitel pro technologické standardy ve společnosti Microsoft Česká republika.

Díky rozvoji moderních technologií pomáhají běžné počítače a notebooky ulehčit životy osobám se zdravotním postižením. Nástroje pro různá zdravotní postižení jsou dnes již běžnou součástí operačního systému Windows. Právě vytváření přístupného prostředí pro osoby se specifickými potřebami je také hlavním cílem společného projektu společností Microsoft a Alza.cz. V rámci speciální kampaně je jejich cílem rozšířit povědomí o možnostech moderních technologií pro hendikepované. Za každé prodané zařízení se systémem Windows 11 na stránkách Alza.cz také zamíří 150 Kč neziskové organizaci EDA, který pomáhá dětem se zrakovým postižením a jejich rodinám.

„Posláním společnosti Microsoft je umožnit každému člověku naplnit svůj potenciál a rozvinout jeho schopnosti. Chápeme, že technologie hrají v životech osob se zdravotním znevýhodněním velkou roli a snažíme se tak jejich prostředí maximálně přizpůsobit jejich potřebám a možnostem. Naše řešení v popředí s operačním systémem Windows 11 se proto snaží o vysokou míru přístupnosti a inkluzivity,“ dodává na závěr Daniel Kačmář.

Více informací o řešeních usnadňujících přístupnost osobám se zdravotním hendikepem najdete na webu Alza.cz.

Katalog inkluzivních nástrojů pro osoby se zdravotním hendikepem naleznete na tomto odkazu.

Průzkum byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 550 respondentů.

Společnost NG Retail vytvořila pro sít prodejen a e-shop Super zoo nový věrnostní systém v Chorvatsku

Česká investiční společnost DT-holding a.s., která má ve svém portfoliu vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro maloobchod společnost NG Retail, celorepublikový maloobchodní řetězec prodejen s tabákovými výrobky a tiskem (Traficon),  společnosti realizující stavební a výrobní projekty (skupina H&Q), firmy poskytující investiční a realitní služby (skupina E&Q) a společnost (KROUŽKY), která je jedním z největších organizátorů zájmových a vzdělávacích kroužků a volnočasových aktivit pro děti přímo ve školách a školkách po celé ČR a zastřešuje také Základní uměleckou školu a Středisko volného času (Flow), oznámila, že její společnost NG Retail s.r.o. vytvořila pro společnost Plaček Pet Products s.r.o. (www.placek.cz), která je u nás na trhu známá se sítí kamenných prodejen a e-shopem Super zoo (www.superzoo.cz), nový věrnostní systém Super zoo family v Chorvatsku.

Síť prodejen Super zoo nedávno expandovala do Chorvatska, s první prodejnou v městě Kaštela. „Ihned ode dne otevření prodejny jsme zajistili možnost registrace do věrnostního programu Super zoo family také pro první chorvatské zákazníky. Implementace proběhla hladce a celý proces je zjednodušen také tím, že zákazníci mohou pohodlně získat digitální mobilní kartičky do svých chytrých telefonů bez nutnosti stahování aplikace, tedy prostřednictvím mobilních peněženek Apple Wallet a Google Pay,“ říká Petr Franěk, výkonný ředitel NG Retail. „Vyvíjíme inovativní softwarová řešení, která umožňují našim zákazníkům provozovat úspěšný a efektivní retail business budoucnosti. Věřím, že i námi vyvinutý věrnostní systém pomůže síti prodejen Super zoo k úspěšné expanzi na chorvatském trhu,“ dodává.

Platforma air&me, na které je celé řešení postaveno, umožňuje centrální správu věrnostního systému, různé nastavení slev, flexibilitu marketingových možností, a také více motivovat zaměstnance a odměňovat je. Hlavním benefitem je však možnost komunikovat a analyzovat chování zákazníků nejen z e-commerce, ale také z kamenných prodejen.

NG Retail s.r.o. je mladá a dynamická společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod – retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Nejnovějším produktem společnosti je pokladní řešení POS NG, které je v současné době nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák), tak i prodej v oblasti fast foodu. Společnost je součástí české investiční skupiny DT‑holding a.s., která od roku 2020 sdružuje úspěšné a perspektivní společnosti.

Kompletní případová studie realizace věrnostního systému: Super Zoo – NG Retail

NG_caseStudy_ugo_aj (ngretail.cz)

NG Retail s.r.o., software pro retail

Společnost se specializuje na vývoj a implementaci aplikačního softwaru pro retail a obchodní firmy. Vyvíjí pokladní systémy, věrnostní programy a digitální karty, mobilní aplikace, CRM, software pro analýzu dat a segmentaci zákazníků.

www.ngretail.cz

O společnosti DT-holding a.s.:

Investuje do úspěšných a perspektivních společností v mnoha oborech podnikání. Ve svém portfoliu má společnosti realizující stavební a výrobní projekty, firmy poskytující investiční a realitní služby, vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod a v neposlední řadě celorepublikový maloobchodní řetězec. Jako poslední rozšířila portfolio společnost, zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a také základní umělecká škola. DT-holding představuje uskupení úspěšných firem, které podnikají v několika různých oblastech obchodu i služeb a jejich činnosti se vzájemně doplňují. Více informací najdete na www.dt-holding.cz

Představení společností:

TRAFICON TOBACCO RETAIL s.r.o., přední česká síť prodejen tabákových výrobků, tiskovin a loterijních služeb provozovaná na základě franšízingu. Historie značky TRAFICON sahá do roku 1996, kdy její zakladatel a současný majitel Daniel Tomeš začal provozovat první trafiku v Liberci. Postupem času si uvědomil, že budoucnost obchodu v tomto oboru je ve vybudování rozsáhlé sítě moderních prodejen umístěných na klíčových místech po celé ČR. A tak počet trafik rychle rostl. Nyní jich je více než 150 s tržbami převyšujícími 2 mld. Kč a další prodejny přibývají.

www.traficon.cz

Skupina H&Q, nábytek na míru pro obchod a služby

V rámci skupiny H&Q poskytuje zakázkovou výrobu nábytku, která spojuje kvalitní českou truhlářskou práci se znalostí specifických potřeb obchodu, retailového řetězce nebo firmy. Umí zajistit i kompletní přestavby a vybavení komerčních nebo kancelářských interiérů na klíč.

www.hq-design.cz

Skupina E&Q

E&Q je česká investiční skupina založená v roce 2017, která je součástí DT-holdingu. Zaměřuje se na investice do nemovitostí a jejich správu. Využívá dlouholetých zkušeností na realitním a developerském trhu pro realizaci jednotlivých projektů ve všech hlavních segmentech (residenční, komerční i industriální). Díky celorepublikovému pokrytí je schopna realizovat projekty v celé ČR a současně zajistit pro své klienty poradenství dle jejich požadavků v rámci kompletního obchodního procesu.

www.eq-reality.cz

Skupina KROUŽKY

Společnost organizuje zájmové a vzdělávací kroužky pro děti přímo ve školách a školkách, ale také víkendové a týdenní tábory ve vlastním areálu na horách. Skupina KROUŽKY zastřešuje také Základní uměleckou školu a Středisko volného času pod názvem Flow a rekreační středisko Kroužky nad Moníncem.

www.krouzky.cz

Aplikace Zvíře+ chrání bezpečnost zvířat i lidí. Nová verze upozorní i na zatoulané domácí mazlíčky

Mobilní aplikace Zvíře+ pomáhá řešit obtížné situace spojené se zvířaty již druhým rokem. Ať už se jedná o pokousaného psa, nemocnou kočku, sraženou srnu, či uvíznutého koně, aplikace uživatelům poradí, jak v těchto případech správně postupovat. Nyní její vývojáři přicházejí s novinkami. Přibyla funkce, která upozorní na zatoulané domácí mazlíčky, nebo unikátní funkce takzvaného Osobního strážce. Ta naopak chrání majitele na jeho cestách přírodou se zvířecím parťákem. Monitoruje totiž jeho přesný pohyb a v případě neaktivity vyšle upozornění jeho blízkému.

Aplikace Zvíře+ je vyvinuta s cílem starat se o zdraví a bezpečnost jak domácích, tak divokých zvířat. Po roce používání a 15 tisících stažení na AppStore a Google Play došlo v červnu k její modernizaci. „Aplikace je chytrým asistentem při péči o zvířata. Jejich majitelé si do ní mohou zapsat všechny důležité termíny spojené s veterinární kontrolou či lékařské záznamy zvířete. Mezi nejdůležitější nové možnosti patří také funkce Hlášení, jež upozorní na otrávenou návnadu či zatoulané zvíře. Novinkou je i funkce Osobní strážce. Ta slouží uživatelům, kteří se vydávají na výlety na málo frekventovaná místa,“ představuje výhody Soňa Karaivanova, jedna ze zakladatelek aplikace Zvíře+.

Na koně už jen bezpečně

Aplikace totiž nově využívá schopností chytrých mobilních telefonů pro stanovení přesné polohy díky GPS. Funkci Osobní strážce mohou uživatelé aktivovat v momentě, kdy se zvířetem vycházejí na procházku nebo vyjíždějí na projížďku. Mobilní telefon přitom celou dobu zaznamenává jejich polohu. Jestliže uživatelé zůstanou stát na jednom místě, zařízení se po 3 minutách rozvibruje. Pokud uživatel telefon neutlumí, aplikace automaticky posílá GPS souřadnice zvolenému nouzovému kontaktu, například blízkému člověku. Ten má potom k dispozici přesnou polohu člověka, který může být například těžce zraněný nebo v bezvědomí.

„K vývoji této funkce nás vedly jednak vlastní zkušenosti, jednak statistiky. Jedním z nejčastějších zranění, se kterým se musejí záchranáři potýkat, je pád z koně. To má pro lidi bohužel někdy až tragické následky. Tuto funkcionalitu proto ocení zejména koňáci. Poranit se však člověk může, i když jde jen do lesa vyvenčit psa. V každém případě hraje klíčovou roli čas,“ říká Karaivanova.

Podobně aplikace chrání i zdraví a život zvířat. Nouzovým tlačítkem Potřebuji pomoc mohou uživatelé zkontaktovat nejbližší zvířecí záchrannou službu nebo veterináře. „Setkali jsme se s několika případy, kdy v létě psy na procházce pobodal hmyz nebo je uštkla zmije. Případná alergická reakce psa je potom velmi rychlá. K veterináři se tak musejí dostat co nejdříve,“ popisuje Karaivanova.

Pomáhá s hledáním ztracených mazlíčků

Zvířatům mohou ublížit rovněž nebezpečné návnady, ve kterých jsou často hřebíky, žiletky, nebo dokonce prudký jed. Zprávy o jejich nálezech se přitom objevují několikrát do roka. Aplikace Zvíře+ proto nově poskytuje funkci Hlášení. Díky ní mohou uživatelé na podezřelou návnadu upozornit ostatní.

Funkce navíc uživatelům aplikace dovoluje upozornit na zatoulaná zvířata, nejčastěji psy. „Lidé mnohdy nevědí, kde hledat jejich původní majitele, a proto fotky nalezenců sdílejí různě po sociálních sítích nebo posílají na obecní úřady. Chtěli jsme celý proces zjednodušit, a proto jsme vytvořili platformu, v níž všechna nalezená i ztracená zvířata evidujeme. Navíc se díky GPS automaticky nahlašuje jejich poloha,“ vysvětluje Karaivanova. Po vytvoření hlášení se nově všem uživatelům aplikace v okruhu 20 kilometrů na mobilu objeví automatické upozornění.

Poradí i na cestě

Aby uživatelé všem nebezpečným situacím předcházeli, připravila pro ně aplikace Zvíře+ také přehled tipů nejen pro péči o zvířata. V aplikaci se lidé dozvědí například i to, co dělat v případě, že svým autem srazí divokou zvěř. „Řidiči jsou ve většině případů po srážce v šoku. Často potom reagují tak, že od nehody odjedou. Vždy by ale měli přivolat policii, a to i v případě, že nemají poškozené auto. Nemusí se však bát pokuty. Srážka se zvěří se označuje jako nezaviněná nehoda. To už jim ale vysvětlí naše aplikace,“ uzavírá Karaivanova. 

O aplikaci Zvíře+

Aplikace Zvíře+ byla vyvinuta, aby uživatelům pomáhala s péčí o zvířata. Funguje i offline, obsahuje užitečné funkce, relevantní rady a důležité kontakty, které majitelům zvířat pomohou vždy, když jsou oni i jejich zvířecí parťáci v ohrožení. Zvíře+ spolupracuje například s pražskou veterinární záchrannou službou Pet-Medic či se složkami IZS a tvoří tak unikátní systém péče o zvířata.

Phishing nahrazuje skimming. Trend kyberútoků se mění, podvodníci získávají citlivé platební údaje od lidí na internetu

Kriminalita na internetu neustále roste a mění se trend kyberútoků. Původně hojně využívaný skimming je stále více nahrazován phishingem, při kterém se podvodníci snaží od uživatelů na internetu získat citlivé údaje k jejich platebním kartám. Jak takové podvodné praktiky odhalit, vysvětlil vedoucí oddělení řízení rizik společnosti Global Payments Robert Kuba.

Podvodníci na internetu jsou stále sofistikovanější a počty útoků rok od roku přibývají. Zatímco během deseti let v období 1988–1998 způsobily podvody na internetu škodu ve výši 750 milionů dolarů, odhady pro pětileté období 2018–2023 hovoří až o 130 miliardách dolarů. Vyplývá to z propočtů bezpečnostní firmy Ravelin.

Navíc se mění způsob, jakým se podvodníci snaží uživatele okrást o peníze. Často využívaná metoda skimmingu, při které získávali podvodníci údaje o platebních kartách při výběru z bankomatu, je pomalu na ústupu.

„Doba skimmingu, kdy podvodníci upravili bankomaty tak, aby mohli načítat údaje z magnetického proužku karty při výběru, je už za námi. Ústup této metody nastal v době pandemie, kdy nastal velký útlum ve vybírání hotovosti. Skimming byl nahrazený phishingem, který se hůř rozkrývá, a proto se stal pro podvodníky novým evolučním krokem. Mírný podíl na útlumu skimmingu má také policie, která ve spolupráci s bankami dokázala odhalit dobře organizované zločinecké skupiny, které u sebe shromažďovaly velké množství citlivých platebních údajů a následně je přeposílaly do jiných evropských zemí, kde je jiní členové zneužívali a vybírali z těchto účtů peníze,“ vysvětluje Robert Kuba.

Metodu skimmingu nahrazuje modernější phishing, kdy se útočníci vydávají za důvěryhodný subjekt (například banku) a skrze sofistikovaný proces se snaží od lidí získat na internetu citlivé údaje, jako jsou čísla platebních karet nebo hesla do internetového bankovnictví.

„Pachatelé využívají nepozornosti nebo neznalosti klientů. Uvědomují si, že uživatelé jsou zahlceni úkony, jako jsou potvrzovací sms nebo přijímání cookies, což snižuje jejich pozornost, obezřetnost a snahu cokoliv číst. Uživatel přestane přemýšlet nad tím, co dělá, a protože ho podvodník provází krok po kroku procesem, který vypadá důvěryhodně, uvěří tomu a často udělá přesně to, co se po něm chce,“ vysvětluje Robert Kuba.

Podvodníci řádí na online bazarech

Mezi oblíbená útočiště poslední doby patří internetové bazary, aukční portály a sociální sítě. Na internetu koluje velké množství případů, ve kterých lidé sdílejí, jak se stali obětí kyberútoku. V polovině června například uživatel Twitteru Luděk Gühl nasdílel na tuto sociální síť komunikaci, kdy se mu podvodník ozval na inzerát týkající se prodeje notebooku. Zeptal se ho, zda je zboží ještě k dispozici a následně mu nabídl možnost dopravy skrze známou přepravní společnost. Poté mu poslal odkaz s formulářem, do kterého měl nasdílet své osobní údaje. Když to prodávající odmítl, podvodník se již neozval.

Lidí, kteří podvodníka neodhalí, je ale stále dost. Protože vše vypadá věrohodně, uživatel si neuvědomí, že se jedná o podvod, a dobrovolně vyplní do formuláře své osobní údaje, číslo a platnost karty a někdy dokonce pin. Následně podvodník požádá o ověření skrze bankovní aplikaci nebo sms, a pokud ho uživatel poslechne, podvodník v tom okamžiku získá tzv. token, který mu umožní přístup do bankovního účtu zákazníka.

„Druhým typickým případem podvodu je poté snaha o nabourání se přímo do cizích bankovních účtů. Podvodníci se vás budou snažit přesvědčit, že je nutné aktualizovat váš počítačový systém nebo vám nabídnou pomoc s provedením platby. Šikovnou manipulací se vás pokusí donutit, abyste jim povolili vzdálený přístup do vašeho počítače a pustili je do internetového bankovnictví. Pokud jim to dovolíte, dokážou během pár vteřin převzít váš účet a znemožnit vám do něho přístup,“ varuje Robert Kuba ze společnosti Global Payments.

Pracovníci banky po vás nikdy citlivé údaje chtít nebudou

I přestože se podvodníci v útocích neustále zdokonalují, existuje několik ukazatelů, které vám ukážou, že jste se stali obětí kyberútočníků. „Pracovníci banky vás nikdy nebudou žádat, abyste jim posílali nebo někam vyplňovali čísla karet, pin nebo přístupové údaje. Pokud vás k tomu někdo vyzve, máte téměř jistotu, že komunikujete s někým, kdo se vás snaží podvést,“ vysvětluje Kuba.

Úspěšný kyberútok může mít pro majitele platebních karet fatální následky, protože může přijít o veškeré peníze, které má na účtu. „Je proto důležité myslet na to, že platební karta není pouze nástroj k placení, ale také klíč k vašim úsporám, o které můžete snadno přijít. Při jakékoli aktivitě buďte obezřetní, a pokud budete mít sebemenší podezření, že něco není v pořádku, ihned s ní přestaňte a kontaktujte svou banku,“ říká Kuba.

Jak nejčastěji útočí hackeři na české domácnosti a jak se jim bránit

Většina z nás si už určitě položila otázku, jak moc se nás osobně může dotknout nebezpečí související s počítačovou kriminalitou. Faktem je, že téměř každý uživatel počítače nebo sociální sítě se s některou formou kybernetického útoku setkal, ať už se jednalo o e-mail s infikovaným souborem či odkazem nebo o snahu vylákat přístupové údaje k nejrůznějším službám.

Snahy hackerů se většinou soustředí na krádeže zneužitelných dat nebo identit e-mailových účtů či profilů na sociálních sítí. V poslední době se například po čase vrací na masově používaný Messenger virus známý jako „Nejsi na tom videu ty?“, který útočníkům umožňuje mnohdy nenávratně ovládnout a zneužít facebookový profil napadeného a jeho přátelům rozesílá virus dál.

Nasnadě jsou i závažnější otázky: Může se stát, že hackeři ovládnou vaše internetové bankovnictví a připraví vás o peníze? Jak se bránit ovládnutí e-mailu a jeho zneužití k rozesílání dalších virů nebo spamů na vaše kontakty? Co lze dělat, abyste byli co nejvíc v bezpečí?

Význam routeru

Snahy hackerů jsou založeny nejčastěji na pokusech o neoprávněný přístup do cizího počítače či sítě s cílem dostat se k uloženým informacím a využít je k vlastnímu obohacení nebo i vydírání napadeného subjektu. Tím může být společnost i soukromá osoba. V tomto ohledu hraje významnou roli router, který stojí mezi světem internetu a interní sítí uživatele. Ten tvoří pomyslnou obrannou zeď před útokem zvenčí. Výhodou proto je, když router obsahuje efektivní firewall, tedy zařízení, které řídí, a hlavně zabezpečuje provoz mezi oběma sítěmi (internetem a domácí či firemní sítí). Kvalitní firewall dokáže například eliminovat snahy o přístup z podezřelých internetových míst (IP adres) a také identifikuje  podezřelou aktivitu pocházející z lokální sítě a dokáže tak odhalit již napadený počítač.

Příkladem routeru s integrovaným dynamickým firewallem je Turris, který vznikl v rámci výzkumného projektu zaměřeného na zjištění a zvýšení bezpečnosti českého internetu. Bezpečnostní systém Turris Sentinel, který během vývoje vznikl, monitoruje a veřejně informuje o konkrétních hrozbách mířících na české domácnosti. Díky němu lze vyhodnotit konkrétní způsoby, jakými hackeři na české domácnosti útočí.

„Naše routery v kombinaci s instalovaným dynamickým firewallem jsou navrženy tak, aby dokázaly monitorovat podezřelé internetové aktivity. Mnozí naši uživatelé povolují anonymní sdílení bezpečnostních incidentů zachycených jejich routerem, posilují tak bezpečnost celého systému a přispívají i k informovanosti veřejnosti. Všechny tyto informace jsou totiž v reálném čase shromažďovány v bezpečnostním systému Turris Sentinel, který je vyhodnocuje a zpětně obratem aktualizuje všechny firewally našich routerů o rizikové IP adresy a další získané údaje. Firewally pak útočníkům jednoduše „zavřou dveře“ hned ve chvíli, kdy se pokusí do sítě přes router vstoupit. Na našich routerech mohou navíc běžet takzvané „honeypoty“, kterým říkáme pasti na hackery. Z pohledu útočníků se tyto pasti tváří jako služby, o něž mají zájem a následně zachytávají konkrétní kroky agresorů, jako například kombinace uživatelských jmen a hesel, které se hackeři snaží zadávat. Nově jsme nyní uživatelům zpřístupnili dokonce možnost nahlédnout na podrobnosti podezřelých incidentů zachycených jejich vlastním routerem“, shrnuje Petr Palán, šéf projektu Turris.

Bezpečnostní systém Turris Sentinel je volně přístupný na adrese https://view.sentinel.turris.cz. Ve zvolených časových intervalech ukazuje všechny podezřelé aktivity, které zachytily routery Turris, jejichž uživatelé povolili sdílení dat. Díky tomu lze jednoduše sledovat nejen to, na které služby běžící v počítačích se hackeři zaměřují nejčastěji, ale také z jakých zemí a IP adres pochází útoky nejčastěji. Turris Sentinel zveřejňuje dokonce i konkrétní uživatelská jména a hesla, která útočníci zadávají nejčastěji.

Měsíčně až půl milionu pokusů o ovládnutí jednoho e-mailového serveru

V dlouhodobém měřítku je zřejmé, že jednoznačně největší zájem mají útočníci o ovládnutí e-mailových účtů uživatelů. Od začátku letošního roku zaznamenal systém Turris Sentinel výrazné zvýšení počtu pokusů o přihlášení do e-mailových schránek. Konkrétně v dubnu zaznamenal dlouhodobý rekordní počet pokusů o zadání kombinací uživatelského jména a hesla na e-mailové služby. Každý router Turris s dynamickým firewallem tvářícím se jako SMTP služba zachytil průměrně během tohoto měsíce více než čtvrt milionu takových pokusů. Přitom se jedná o SMTP servery, které nejsou nijak aktivně propagované a útočníci si je musí narozdíl od běžných free e-mailových serverů nejdříve najít.

Protože hackeři využívají řadu způsobů, jak získat e-mailové adresy uživatelů, roste obrovským způsobem důležitost hesla, které chrání přístup do schránky. „Vždy doporučujeme používat dlouhá hesla – klidně i celé věty – a snažit se přijít s něčím unikátním – například proložit větu pravopisnými chybami. Nejhorší jsou krátká nebo takzvaná slovníková hesla do 12 znaků, hesla sestávající z jedno slova, ale také například slavné citáty. Pokud se chtějí uživatelé vyvarovat použití rizikových hesel, mohou nahlédnout do veřejného systému Turris Sentinel, kde najdou informace o heslech, které hackeři často používají“, doplňuje Palán.

Útoky na další služby

S velkým odstupem počtu útoků se hackeři snaží ovládnout i další elektronické služby. V posledních měsících zaznamenal systém Turris Sentinel vyrovnaný „zájem“ útočníků na služby HTTP, FTP a Telnet. Na jednoho uživatele mířilo měsíčně průměrně až asi 3 000 útoků na každou tuto službu.

Protokol HTTP zajišťuje nejčastěji přenos dat mezi serverem a webovým prohlížečem v telefonu nebo mobilu. Je to protokol, kterým se přihlašujete na Facebook a nemalá část uživatelů i do webového rozhraní e-mailového klienta. Pokud útočník ovládne router a odposlouchává provoz sítě, může tímto způsobem zachytit údaje, které píše uživatel do formulářů, například kombinace přihlašovacích údajů na nejrůznější nezabezpečené stránky. Jestli je spojení „neodposlouchovávatelné“, pozná uživatel jednoduše podle adresy stránky v prohlížeči. Pokud začíná písmeny http://, zabezpečená není a hrozí zde vyšší riziko jejího zneužití.  Začáteční řetězec znaků https://, případně ikona malého visacího zámku vlevo vedle adresy značí její výrazně vyšší zabezpečení a ochranu před hackery.

Služba FTP je využívána k přenosu dat mezi dvěma počítači na různých sítích v rámci internetu. Tímto způsobem mohou tedy útočníci ovládnout například přístup ke spravovanému e-shopu nebo jakémukoli vzdálenému počítači, k němuž se uživatel přihlašuje. Uživatele takového serveru potom nezachrání ani https. Nebezpečí proto představuje každý uživatel spravující pod administrátorským heslem daný vzdálený počítač nebo službu.

Protokol Telnet, který dnes již není příliš využíván, umožňuje připojit počítač ke vzdálenému serveru této služby a spouštět na něm aplikace a další akce prostřednictvím využití příkazového řádku. Přesto, že se jedná o starší službu, útočníci se na ni stále zaměřují nejspíš proto, že byla hojně používána pro ladění IoT zařízení a výrobci často zapomínají i u finálních produktů tuto možnost zavřít a znepřístupnit. Útočníci se tak můžou dostat nejen k velmi citlivým datům, ale mohou vaše IoT zařízení dále zneužívat pro další útoky. Účinnou obranu proti této formě útoku poskytne kvalitní firewall.

Jak se úspěšně chránit

O útocích hackerů na naše počítače či telefony vlastně ani nevíme. Jejich výsledek zjistíme většinou ve chvíli, kdy je na preventivní ochranu pozdě. A protože jejich počet v poslední době roste, je třeba se proti nim postavit dřív, než přijdou.

V první řadě je třeba důkladně zabezpečit všechna zneužitelná elektronická zařízení. Přesvědčte se, že máte na všech počítačích a chytrých telefonech instalovanou aktuální verzi antivirového softwaru a firewallu. Ideální je, když se tyto obranné prostředky umí automaticky aktualizovat na základě nejnovějších hrozeb. Význam těchto prostředků roste u přenosných zařízení, které se na cestách připojují k internetu prostřednictvím různých sítí.

Domácí síť, ke které jsou připojena všechna chytrá zařízení, jako televizory, kamery, elektronické zámky či domácí chůvičky, je vhodně zabezpečit také centrálně. K tomu dobře poslouží router s kvalitním, ideálně automaticky aktualizovaným firewallem a operačním systémem (firmware).

Největším bezpečnostním rizikem zůstává však sám uživatel. Je třeba, aby se v internetovém prostředí choval zodpovědně. Nikdy neotevírejte pochybné přílohy e-mailů od neznámých odesilatelů. Myslete přitom a to, že útočníci jsou velmi vynalézaví. Vzpomeňte na virus šířený na Messengeru, který jsme uvedli v úvodu. Zpráva od kamaráda označená jako „Nejsi na tom videu ty?“ s odkazem na neznámou stránku může znamenat nepříjemnosti. Pokud máte podezření na zprávu poslanou známým, ověřte si jinou formou, že ji opravdu posílal.

Díky novému systému odměn si může uživatel aplikace Patron GO vydělat i tisíce korun

Před rokem byla na trh uvedena mobilní aplikace Patron GO, která umí pomocí speciálního algoritmu identifikovat předražené, ale zároveň i nebezpečné finanční transakce. Za rok se do aplikace zaregistrovalo 35 tisíc uživatelů, kterým Patron GO analyzoval 3,5 milionu platebních transakcí a našel více než 70 tisíc předražených plateb. Aplikace Patron GO, která je zdarma ke stažení na App Store i Google Play, nyní svým uživatelům nabízí i nový systém odměn.

„Během prvního roku na trhu jsme zjistili, že lidé nejčastěji přeplácí platby za mobilní operátory, nevýhodné půjčky, povinné ručení, havarijní a také životní pojištění,“ říká Lukáš Vršecký, CEO Patron GO, a dodává: „Pokud by všichni uživatelé mobilní aplikace realizovali její doporučení, znamenalo by to pro ně celkovou roční úsporu ve výši téměř čtvrt miliardy korun.“

Aplikace Patron GO nyní přichází s novým systémem odměn

Novinkou je možnost pozvat za finanční odměnu do aplikace své přátele. Za každého, kdo se do aplikace Patron GO nově zaregistruje, získá doporučující osoba 200 korun. Stejnou částku získá i takto doporučený nový uživatel. „Doporučení nového člena probíhá přímo v aplikaci a nejsou zde žádná omezení. Někteří uživatelé si díky tomu vydělali už několik tisíc korun,“ říká Lukáš Vršecký.

Navíc každý, kdo pro zlevnění svých předražených plateb, využívá aplikaci, získává za odměnu body, tzv. viráky. Za vyléčení jednoho viru lze přitom získat od 200 po 21 000 viráků. Ty lze následně směnit za hodnotné odměny, jako jsou tablety, cestovní kávovary, sluchátka a další.

„Když si například dobře nastavíte životní pojištění, budete mít klidný spánek, a navíc dostanete až 8 800 viráků. Pokud si k tomu ještě zlevníte platby za telefon a internet, dostanete až 5 880 viráků. Těchto více než 14 500 viráků pak můžete proměnit třeba za poukazy, elektroniku či jiné vychytávky,“ uvádí Lukáš Vršecký.

Patron GO hlídá finanční zdraví komplexně. Identifikované platby označí jako viry a majitele účtu na ně upozorní. Pokud bude uživatel aplikace chtít viry odstranit, u jednodušších služeb mu stačí pár kliků. V případě složitějších záležitostí, jako je třeba pojištění, je propojen se specialistou přímo v aplikaci. Ten mu doporučí službu, která bude srovnatelná a přitom levnější, než ta stávající. Zároveň může pomoci najít takovou službu, která bude nejen stát méně, ale bude svým rozsahem výhodnější. Uživatel přitom vše vyřeší on-line ve svém mobilu.

Jak finanční antivirus Patron GO funguje?

  • Nainstalujete si finanční antivirus Patron GO do svého mobilního telefonu.
  • Propojíte aplikaci se svým bankovním účtem, aby mohla analyzovat platby.
  • Patron GO vyhledá na vašem účtu „finanční viry“ a upozorní vás na ně.
  • Sami se rozhodnete, zda daný vir chcete vyřešit.
  • U jednodušších služeb odstraníte viry sami, u těch složitějších se propojíte se specialistou přímo v aplikaci skrze chat.

Patron GO vám vždy garantuje jednu z následujících možností:

  • Zaplatíte za stejnou službu méně.
  • Za stejné peníze dostanete lepší službu.
  • Získáte lepší službu, za kterou budete dokonce platit méně.

Nikdy nebudete platit více. Patron neprodává, Patron zlevňuje.

Exit mobile version