Vodafone v Karlových Varech spustí nejmodernější vysílač a nabídne novou festivalovou aplikaci i lekce animovaného filmu

Jako tradiční hlavní partner Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary nabídne letos Vodafone zábavu i technologické zajímavosti. Návštěvníci se mohou těšit na novou festivalovou mobilní aplikaci Vodafone KVIFF Guide, lekce animovaného filmu nebo na závody miniaut poháněných 5G sítí, a to pod dohledem nově spuštěného špičkového 5G vysílače. Zvládne rychlost až 2,2 Gb/s a ve městě zůstane. Ovšem zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se na festival nedostanou.

Plán Vodafonu je jasný: nabídnout nejmodernější mobilní síť 5G rychle co největšímu počtu zákazníků. Aktuálně je v jejím dosahu přes 70 % obyvatel Česka a firma je v rozsahu pokrytí jasným lídrem. Důležité technologické milníky Vodafone často představoval v Karlových Varech, ať už šlo o 5G holografický hovor nebo o komerční spuštění 5G sítí v Česku. Další krok představí i letos.

Ve městě totiž firma spouští svůj nejmodernější a nejrychlejší 5G vysílač v zemi. V jeho dosahu bude Spa Hotel Thermal i okolí, takže hosty i v davu filmových fanoušků obslouží opravdu nadprůměrné mobilní připojení.

 „V Karlových Varech jsme už před lety předvedli špičkové rychlosti a unikátní příklady využití 5G. Náš nový vysílač ale přináší zásadní pokrok v tom, že dokáže zajistit rychlost jednotlivých připojení vysoce přes 1 Gb/s a je připraven datovou kapacitou zásobovat velký počet návštěvníků Karlových Varů. Kombinací nejmodernějších technologií a spojením 4G a 5G kapacit startujeme další multi-gigabitovou kapitolu. Vysílač už ve městě zůstane a další takové vysílače budeme postupně budovat v rušných místech napříč celým Českem,“ vysvětluje Tomáš Elbl, ředitel strategie Vodafonu.

Maximální rychlost připojení, kterou vysílač dokáže teoreticky nabídnout, jsou až 2,2 Gb/s, v praxi pak záleží právě na počtu připojených zákazníků a samozřejmě je nutné mít vhodný telefon. Zákazníci Vodafonu s běžným 4G nebo 5G telefonem i v rušnějším dni mohou počítat s rychlostí v řádu stovek Mb/s, což dnes stále nemá k dispozici ani značná část českých domácností u pevného internetu. Důležitý je také vhodný mobilní tarif, Zrychlení na maximum dnes nabízejí všechny neomezené tarify Vodafonu.

Nová festivalová aplikace

Další letošní novinkou je Vodafone KVIFF Guide, nová mobilní festivalová aplikace, která návštěvníky provede celým děním. Obsahuje kompletní katalog projekcí, trailery a program festivalu. Ten si registrovaní uživatelé mohou sestavit na míru, stejně jako tvořit seznamy oblíbených filmů. Držitelé Festival Passů pak mohou v aplikaci rezervovat vstupenky.

Kromě filmů najdou uživatelé v aplikaci podrobné informace i o doprovodném programu, mapy, tipy, rady a novinky, které jim usnadní orientaci ve festivalovém labyrintu. Ty nejdůležitější informace, které by divákům rozhodně neměly uniknout, pak dostanou i formou notifikací. Jako bonus se uživatelé aplikace Vodafone KVIFF Guide mohou těšit na vysílání oficiální festivalové televize KVIFF.TV LIVE, které nabídne živé přenosy z červeného koberce, rozhovory nebo úvody k filmům, zpravodajské a publicistické pořady k dění na festivalu, průvodce s Jankem Rubešem, talk show Čestmíra Strakatého, soutěže, debaty, ankety a mnoho dalšího.

 „Vodafone KVIFF Guide je zkrátka aplikace, bez které se na letošním filmovém festivalu v Karlových Varech neobejdete. Zároveň myslíme i na ty, kteří se na místo osobně nedostanou. Karlovarskou atmosféru a dění přeneseme spolu s influencery na Facebook i Instagram Vodafonu, vše doplní soutěže o hodnotné ceny,“ říká Barbora Kožíšková, ředitelka pro značku a komunikaci Vodafonu.

Důležitým rozcestníkem bude stránka vodafone.cz/vary. Výběr desítek českých i zahraničních snímků, které v karlovarských kinosálech nejvíce rezonovaly v uplynulých letech, přinese speciální sekce Vodafone TV s názvem Vary u vás doma. Další sekce nazvaná KVIFF Speciál bude přinášet zprávy o aktuálním dění na festivalu (pořad KVIFF Guide) a přinese třeba i Příběhy znělek.

Vodafone Relax zóna a lekce animovaného filmu

Dvořákovy sady v Karlových Varech se letos opět promění na Vodafone Relax zónu (dříve Vodafone pláž), v provozu bude každý festivalový den od 10:00 do 21:00. „Roztočit u nás můžete nejen pravou festivalovou zábavu, ale třeba i svůj první animovaný film. Lektoři z Aerofilms vám poradí, jak na to, a výsledek uvidíte nejenom vy, ale také ostatní návštěvníci festivalu v našem přilehlém Vodafone TV letním kině,“ popisuje Barbora Kožíšková. Kromě animovaných filmů vytvořených společnými silami na lekcích budou moci návštěvníci ve Vodafone Relax zóně sledovat i další krátké filmy nebo festivalové dění.

Zákazníci Vodafonu, kteří ještě nevyužívají tarif s neomezenými daty, si po načtení QR kódu budou moci v Karlových Varech aktivovat neomezený objem dat na 24 h zdarma, a to i opakovaně. Kódy najdou jak v Relax zóně, tak na dalších vybraných venkovních místech ve městě, a mohou tak být stále online i „z červeného koberce“.

Červený stan a rehabilitace ve virtuální realitě

Ve čtvrtek 7. a pátek 8. července bude v Relax zóně připravený červený stan Nadace Vodafone. V něm bude čekat tým aplikace Záchranka a návštěvníci se zde naučí správný postup resuscitace. K vyzkoušení bude i rehabilitace ve virtuální realitě, a to v podobě úspěšného projektu VR Vitalis, který prošel akceleračním programem Laboratoř Nadace Vodafone.

Ve stanu se představí také projekt Slyším očima, loňský vítěz soutěže Vodafone AR Challenge zaměřené na využití rozšířené reality a 5G. Slyším očima využívá brýle Nreal pro rozšířenou realitu, které mají vestavěné mikrofony. Pokud na neslyšícího začne někdo mluvit, převedou brýle řeč na titulky, které promítnou do zorného pole. Laboratoř Nadace Vodafone poskytla projektu nejen půlroční intenzivní mentoring a 100 tisíc korun, ale zajistila mu i spolupráci s klíčovými firmami Virtual Lab a NEWTON Technologies.

5G závody miniaut a privátní mobilní síť

Točit se letos budou i kola závodních miniaut, a to přímo 5G rychlostí.  Závod proběhne v neděli 3. července ve Dvořákových sadech a ukáže, jak rychle dokáže jet miniauto poháněné 5G sítí. Fanoušci jsou vítáni!

V prostorách Vodafone Lounge ve Spa Hotelu Thermal bude připravená ještě jedna technická ukázka. Jde o 5G izolovanou mobilní privátní síť (MPN – anglicky Mobile Private Network), kterou Vodafone přichystal spolu se společností Nokia. Tento typ mobilní privátní sítě najde využití v prostředích, kde je potřeba zajistit rychlé, stabilní a maximálně bezpečné bezdrátové připojení. Například v továrnách může být MPN instalovaná přímo v lokalitě, dedikovaná pouze pro jednoho zákazníka a plně oddělená od veřejného internetu. Tím se zajistí nejbezpečnější a nejstabilnější bezdrátové připojení, které je poté možné využít například pro vzdálené ovládání robotů, vozidel nebo dronů i pro kritickou komunikaci mezi zaměstnanci.

56. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se koná od pátku 1. července do soboty 9. července. Další informace najdete na webové stránce vodafone.cz/vary. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 48 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. březnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a přes 150 milionů připojených IoT zařízení.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Ceny Effie slaví 25 let. Přihlašování do soutěže začíná již 28. června

Nejvýznamnější tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic slaví 25. výročí. Do letošního ročníku vstupuje s novými partnery a zaměří se na digitální marketing. Nabídne tak i dvě novinky – kategorii Digitální marketing a Cenu za nejefektivnější využití YouTube. Zájemci mohou podávat přihlášky do všech kategorií již od 28. června.

Soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), otevírá přihlašování do jubilejního 25. ročníku. V České republice se ceny Effie rozdělují již od roku 1997, soutěž má proto za sebou bohatou historii. Za dobu působení na českém trhu prošly soutěží tisícovky prací. „Největší skok v historii udělala EFFIE za posledních pět let. Precizní třístupňové hodnocení podle dat, nové kategorie, nová pravidla, noví partneři, konferenční program,“ popisuje ředitel AKA Marek Hlavica.

V letošním ročníku, do kterého se soutěžící budou moci hlásit od 28. června do 19. srpna, se Effie zaměří zejména na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu. A to především díky partnerství s českým Googlem. Hlásit se tedy bude možné do kategorie Digitální marketing a vyhlášena bude také Cena za nejefektivnější využití YouTube.

„Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i pravidlech EFFIE,“ komentuje Hlavica. Effie proto téměř každým rokem přichází s novou kategorií. Minulý rok to byla kategorie Sportovního marketingu. Za loňský rok Effie hlásila také největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže.

Nejsme jen uzavřená soutěž pro marketingové agentury, přihlašují se také zástupci soukromé i veřejné sféry, například vysoké školy. V posledních letech se v přihlášených pracích klade důraz na sociální odpovědnost,“ uvádí Ondřej Novák z týmu Effie. Důkazem toho je například loňský vítěz ceny Grand Prix Effie 2021, kterou si odnesla agentura TRIAD Advertising s kampaní Za bezpečný domov pro IKEA. Úspěšná byla také kampaň agentury Media Age #MUNICHALLENGE pro Masarykovu univerzitu. Ondřej Novák také dodává, že se s každým rokem zlepšuje kvalita podaných přihlášek.

K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. „Předávání cen je vždy významnou událostí pro celý marketingový obor. EFFIE je dle výzkumu mezi klienty nejrespektovanější oborovou soutěží,“ popisuje Hlavica, který každým rokem galavečer moderuje. Včetně „covidového“ ročníku, který streamoval živě z obýváku. Letos vyhlášení proběhne 23. listopadu v Kino Lucerna.

O tom, kdo obdrží cenu Effie, rozhoduje nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR) a zástupců odborných médií a nově také zástupců Google. Letos bude porota vybírat ze 16 kategorií.

O Effie

Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.

Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.

V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.

Více na www.effie.cz

O AKA

AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.

Více na www.aka.cz

HTC Desire 22 pro je ideální partner pro HTC VIVE Flow, který obdržel novou sadu profesionálních funkcí

Společnost HTC dnes představila nový smartphone střední třídy HTC Desire 22 pro, který představuje ideálního partnera pro lehoučké VR brýle HTC VIVE Flow. Telefonu nechybí podpora 5G sítí, operační systém Android 12 a dostatečný výkon pro přístup k metaverzu VIVERSE. Za zmínku stojí i funkce jako bezdrátové nabíjení či certifikace IP67 potvrzující odolnost vůči prachu a vodě.

O zachycení vzácných momentů se postará sestava fotoaparátů zahrnující 64MPx hlavní snímač (f/1.79), 13MPx širokoúhlý senzor (f/2.4) a 5MPx kameru pro snímání hloubky scény. Na své si přijdou i fanoušci selfie, které čeká čelní fotoaparát s rozlišením 32 MPx (f/2,0) vhodný nejen pro fotografii, ale také pro živé streamování videa. Kreativní filmaři ocení jistě i sadu kreativních filtrů, stabilizaci videa, noční režim a 120fps zpomalený záznam.

„HTC Desire 22 nabízí krásný displej a skvělou sadu fotoaparátů, díky kterým se hodí v jakékoli situaci,“ říká Shen Ye, Global Head of Product společnosti HTC. „Navíc ale jako perfektní partner pro VIVE Flow otevírá brány novým pohlcujícím zážitkům. Ať už jde o virtuální setkávání s kolegy, sledování filmů v naprosto soukromém kinosále bez ohledu na to, kde se uživatel nachází, HTC Desire 22 pro je připraven podpořit jejich Flow.“

Kromě nového telefonu společnost oznámila i zařazení HTC Vive Flow do B2B segmentu portfolia. HTC VIVE Flow Business tak nabídne profesionální záruky s urychleným reklamačním řízením, podporou volitelného 3DoF ovladače a režimu Kiosek. Bezplatně firmy získají i testovací přístup ke komunikační aplikaci VIVE Sync, která umožňuje schůzky nad 3D modely, video prezentacemi i prezentaci Microsoft Office souborů. Skvěle tak zastane roli ve výcviku zaměstnanců, školeních i zábavních parcích.

Skvělý v páru s VIVE Flow

HTC Desire 22 pro vznikl jako dokonalý partner pro brýle HTC VIVE Flow pyšnící se bezkonkurenční skladností a nízkou hmotností. Nabízí podporu HDCP 2.2 a tak snadno zvládne bezdrátové přehrávání obsahu z platforem Twitch, Disney+ a Netflix přímo do headsetu. Filmový zážitek si tak lze vychutnat jak doma na pohovce, tak například v letadle, nebo vlaku. Reverzní nabíjení se přitom bez problémů postará o napájení headsetu z 4 520mAh baterie telefonu.

Pro přístup k virtuální realitě je HTC Desire 22 pro vybaven několika aplikacemi, které pomohou s objevováním nových světů skrze VIVERSE. Ty umožní nákup digitálních aktiv, jako jsou NFT či kryptoměny, a vytvořit si v novém světě vlastní virtuální prostor. Zabezpečená kryptopeněženka VIVE Wallet poslouží k ukládání kryptoměn a VIVE Manager pomůže s nastavením a správou zařízení jako HTC VIVE Flow.

Solidní výkon ve slušivém kabátu

Veškeré funkce telefonu pohání výkonný procesor Qualcomm Snapdragon 695 5G, kterému sekunduje 8 GB paměti RAM a 128GB úložiště. Vše je tak dílem okamžiku, a to včetně herních zážitků, které na 6,6″ 120Hz obrazovce s rozlišením 1080 x 2412 budou působit úchvatně. Nemluvě o možnosti zobrazit je na obrovském plátně v brýlích HTC VIVE Flow. Baterie o kapacitě 4 520 mAh poskytne dostatek energie pro celodenní provoz a díky podpoře rychlého a bezdrátového nabíjením ji lze kdykoli rychle doplnit. Nechybí ani čtečka otisků prstů ukrytá v zapínacím tlačítku poskytující dostatečnou bezpečnost pro integrovanou krypto-peněženku, ve které si uživatelé snadno uschovají své kryptoměny sítí Ethereum a Polygon.

Cena a dostupnost

HTC Desire 22 pro bude dostupný za cenu 459 € na stránkách www.htc.com.

V rámci přeobjednávek bude až do 14. 8. 2022 možné získat 15% slevu na balíček s VR brýlemi HTC VIVE Flow. Ti nejrychlejší, kteří balíček předobjednají do 31. 7. 2022 navíc získají zdarma i plně bezdrátová sluchátka HTC True Wireless Earbuds a originální kryt HTC Desire 22 pro Case.

Za cenu 38,99 € bude na stránkách www.htc.com dostupná také originální bezdrátová nabíječka standardu Qi.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

Většina společností se setkala s narušením bezpečnosti svých systémů. Rozhodly se proto zvýšit investice do technologií i odborníků

Pandemie a geopolitická situace v posledních dvou letech zásadně změnila problematiku kybernetické ochrany firem. Od roku 2020 došlo k výraznému nárůstu počtu sofistikovaných a ničivých útoků, kterým by bylo možné předejít, nebo alespoň snížit jejich dopady, kdyby společnosti zařadily kybernetickou bezpečnost mezi své priority. Vyplývá to z výsledků průzkumu EY Global Information Security Survey 2021.

Globální průzkum společnosti EY zaměřený na bezpečnost, jehož se zúčastnilo více než 1 000 vrcholových manažerů, ukázal, že společnosti se v oblasti kybernetické bezpečnosti potýkají s mnoha problémy – především kvůli nedostatečným rozpočtům, regulačním nařízením a neschopnosti najít společnou řeč s klíčovými podnikovými odděleními, která ochranu před kybernetickými útoky potřebují nejvíce.

Podle výsledků průzkumu více než 40 % respondentů nepochybuje o úrovni své připravenosti na kybernetické hrozby. Nicméně zabezpečení ochrany podnikových dat, aplikací a informačních systémů je velkou výzvou, které čelí jak české, tak slovenské společnosti. Nedostatečné zabezpečení proti kybernetickým útokům může mít za následek finanční ztráty, únik důvěrných informací nebo selhání důležitých částí podnikových systémů.

Majitelé a ředitelé firem si stále více uvědomují riziko takových útoků a více než třetina respondentů průzkumu společnosti EY uvedla, že je jen otázkou času, kdy jejich společnost zasáhne kybernetický útok. Přitom tři z pěti (59 %) dotazovaných společností zaznamenaly v uplynulém roce závažné narušení bezpečnosti, přičemž narušení informačních systémů bylo možné zabránit dostatečnými finančními investicemi do oblasti kybernetické bezpečnosti. Přestože společnosti vědí, že mohou čelit útokům na svou informační infrastrukturu, až 60 % společností kybernetickou bezpečnost na pravidelných jednáních vedení neprojednává.

Firmy přijímají nezbytná opatření až tehdy, kdy jsou jejich systémy nebo data přímo zasaženy závažným kybernetickým útokem. „Z průzkumu ovšem vyplývá, že tento trend se mění a více jak 68 % generálních ředitelů plánuje v nadcházejícím roce významné investice do informačních technologií a moderních systémů,“ říká Jan Pich, Cyber Manager Technology Consulting EY Česká republika. 

Společnosti mají různé přístupy k zabezpečení

Podle odborníků se situace s potenciálními kybernetickými útoky v nadcházejících letech nezlepší. Naopak, bude jich přibývat. Přitom pouze 60 % společností uvedlo, že jejich plánovaný rozpočet na kyberbezpečnost je dostatečný na pokrytí těchto nových hrozeb.

Vedoucí pracovníci firem se proto dnes rozhodují, jak změnit a zlepšit podnikové informační systémy. Organizace chtějí investovat do technologií a inovací, aby zajistily odolnost svých systémů. Mnoho z nich však nyní řeší odložená rizika a potenciální zranitelnosti, které odkryly během transformačního úsilí na vrcholu pandemie.

IT specialisté se hledají na Slovensku i v České republice

Krize posledních dvou let poukázala na slabá místa kybernetické bezpečnosti a identifikovala oblasti, do kterých je třeba v podnicích investovat. Zapojením do soutěže EY Cyber Security Trophy (EY ESO) mohou zkušení IT specialisté sdílet své znalosti a zkušenosti a tím pomoci zvýšit odolnost podnikových systémů.

Jedná se o jedinečnou soutěž pořádanou společností EY, která se bude letos poprvé konat také v České republice, přičemž na Slovensku slaví již čtvrtý ročník. Cílem soutěže je ocenit společnosti, odborníky a budoucí talenty působící v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a etického hackingu. „Důvod, proč jsme se rozhodli hledat výjimečné IT odborníky na obou trzích, je jednoduchý. Náš průzkum potvrzuje, že hrozba kybernetických útoků se každým rokem zvyšuje. Prostřednictvím soutěže chce EY upozornit na hrozbu takových útoků i na důležitou roli etického hackingu a chce přispět k větší bezpečnosti ve virtuálním prostředí,“ uvedl Peter Borák, předseda poroty soutěže EY Cyber Security Trophy.

Kdo se může přihlásit

Soutěž EY ESO je určena právnickým osobám, kterými mohou být komerční subjekty, subjekty veřejné správy nebo fyzické osoby působící v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a etického hackingu v České republice a na Slovensku. Zájemci mohou své přihlášky vyplnit prostřednictvím nominačního formuláře na webových stránkách výběrového řízení www.eyeso.cz.

Porota bude hodnotit soutěžící na základě vybraných kvalitativních kritérií a příslušných klíčových ukazatelů výkonnosti. Posoudí také sílu a jedinečnost příběhu každého účastníka. Vybraní nominovaní se poté setkají s porotou, aby jí představili své dosavadní úspěchy v oblasti kybernetické bezpečnosti a etického hackingu. Po vyhodnocení vybere porota vítěze jednotlivých kategorií a celkového vítěze čtvrtého ročníku soutěže. 

Kategorie soutěže

Vítěz čtvrtého ročníku hlavní kategorie soutěže EY Cyber Security Trophy se opět zúčastní prestižní celosvětové konference o kybernetické bezpečnosti v doprovodu odborníka EY.

Kromě hlavní ceny EY oceňuje i soutěžící v dalších kategoriích, mezi něž patří EY ESO Chief Information Security Officer, EY ESO DNA Born Ethical Hacker, EY ESO Cyber Security Space Innovation a EY ESO Cyber Security Future Promise.

O soutěži EY Security Cyber Trophy

EY Cyber Security Trophy je jedinečná soutěž pořádaná společností EY. Jejím cílem je ocenit společnosti, odborníky a budoucí talenty působící v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a etického hackingu na Slovensku a letos i v Česku. Podrobnější informace o soutěži najdete na webových stránkách www.eyeso.cz.

O EY | Building a better working world

Smyslem EY je přispívat k tomu, aby svět fungoval lépe. Proto pomáháme klientům, našim zaměstnancům i širšímu společenství vytvářet dlouhodobé hodnoty a posilovat důvěru v kapitálové trhy. Týmy odborníků EY, vybavené nejmodernějšími technologiemi, působí ve více než 150 zemích celého světa – provádějí audity a poskytují klientům širokou poradenskou podporu, která jim umožňuje růst, transformovat se a efektivně fungovat.

Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited je britská společnost s ručením omezeným garancí, která neposkytuje služby klientům. Informace o tom, jak EY shromažďuje a používá osobní údaje, a o právech fyzických osob stanovených právními předpisy o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na ey.com/privacy. Členské firmy EY neposkytují právní služby v zemích, kde to zákon neumožňuje. Podrobnější informace o naší organizaci najdete na našich webových stránkách www.ey.com/cz_cs.

AENO se chystá dobýt trh chytrých domácích spotřebičů v Česku

V květnu 2022 oznámila značka chytrých domácích spotřebičů AENO zahájení prodeje na českém trhu. Značka plánuje implementaci strategie mezinárodní expanze a rozšíření své prodejní geografie na území celé Evropy.

Očekává se, že tržby segmentu domácích spotřebičů v České republice v roce 2022, podle portálu Statista, dosáhne 624,4 milionů eur a roční tempo růstu tržeb (CAGR 2022-2025) bude 9,74%, díky čemuž do roku 2025 předpokládaný objem trhu bude činit 825,1 mil.

AENO je mladá dynamicky se rozvíjející značka chytrých domácích spotřebičů. Portfolio produktů zahrnuje techniku pro úklid a přípravu potravin: čističky vzduchu, parní mopy, tyčové a robotické vysavače, mixéry, trouby, rychlovarné konvice, elektrické grily. Jedním ze základních principů značky je výroba energeticky úsporných výrobků, které jsou bezpečné pro životní prostředí.

Na konci roku 2022 značka plánuje pokryt 2-3% českého trhu v různých kategoriích spotřební elektroniky díky široké přítomnosti na online i offline trzích. Prvním oficiálním distributorem AENO se stal ASBIS CZ. V současné době značka pracuje na posílení nepřímých prodejních kanálů – spolupráce s regionálními maloobchodníky a e-shopy. Značka je již přítomna ve velkých online obchodech, jako jsou Alza, Datart, Mall, Okay atd.

Společnost AENO vyvinula komplexní marketingovou a distribuční strategii tím, že vyčlenila speciální prodejní a marketingový tým na podporu nových produktů. Kromě přímého marketingu bude na prodejnách probíhat také unikátní merchandising. Značka se také bude zabývat detailní analýzou spotřebitelských zkušeností, aby díky spotřebitelům vytvářela produkty, které pomohou produktovým řadám AENO zůstat relevantní v podmínkách neustále se měnících ekosystémů.

„Naším posláním je osvobodit člověka od rutiny a proměnit domov na území klidu, bezpečnosti a zdraví. Rozvoj digitálních technologií, zvýšená poptávka po ovládání produktů na dálku, hlasových asistentech, jsou dnes nezbytnými prvky domácnosti, které představují přechod na chytrou techniku. Smartizace ve všech kategoriích je to, co moderní uživatel potřebuje. Pracovat na špici, dělat budoucnost dostupnou dnes je to, čím je třeba se řídit, abychom se pohnuli kupředu a udávali trendy, – říká Elena Kročak, Business Development Director AENO, – Zvýšení očekávání spotřebitelů, změny v životním stylu a změny v poptávce přispějí k dalšímu růstu značky a rozvoj produktové řady AENO“.

Do konce roku 2022 plánuje značka rozšířit portfolio produktů a doplnit je o chytrá zařízení, jako jsou zubní kartáčky, osobní váhy, zvlhčovače vzduchu. AENO také uvede sezónní sérii chytrých topných zařízení třidy Premium. Jako první bude představeno prémiové chytré ECO topení, v němž budou použity kombinované technologie infračerveného záření a konvektoru.

Modely AENO s minimalistickým designem jsou vytvořeny ve stejném stylu a dokonale se doplňují. Estetika techniky je neoddělitelná od jejich funkcí: všechny tyto spotřebiče pracují společně v jediném ekosystému, který otevírá přístup k individuálním nastavením. Aplikace AENO umožňuje ovládat domácí spotřebiče pomocí smartphonu, ručně nebo pomocí hlasových asistentů a začleňovat spotřebiče do různých scénářů automatizace.

Výrobky značky jsou navrhnuty a vyrobeny v moderní továrně v Číně, kde je většina procesů zcela automatizovaná a prakticky nevyžaduje lidský zásah.

Skenery Epson získaly uznání v podobě sedmi ocenění DataMaster Lab Awards – od „Nejsnazšího používání“ po „Nejlepší kvalitu obrazu“

Společnost Epson po důkladném otestování známou nezávislou testovací organizací DataMaster Lab obdržela sedm ocenění DataMaster Lab Awards pro rok 2022, což potvrzuje kvalitu a užitečnost produktů Epson.

Tato ocenění přicházejí v době, kdy se rozmáhá digitalizace dokumentů, podpora vzdáleného a hybridního pracovního prostředí a zvyšování zabezpečení pracovních postupů a dokumentů.

Produkty Epson, jejichž prvenství bylo uznáno v oblastech, jako je „Nejlepší kvalita obrazu“, „Nejsnazší používání“ a „Nejlepší uživatelská zkušenost“, prokázaly, že zvládají uspokojit potřeby uživatelů i firem.

Vítězné skenery jsou následující:

  • Epson DS-360W               Nejlepší poměr kvality obrazu / velikosti souborů
  • Epson DS-730N                Nejlepší poměr kvality obrazu / velikosti souborů
  • Epson DS-32000              Nejlepší poměr kvality obrazu / velikosti souborů
  • Epson DS-30000              Nejlepší poměr kvality obrazu / velikosti souborů
  • Epson DS-730N                Nejlepší uživatelská zkušenost
  • Epson DS-32000              Nejlepší uživatelská zkušenost
  • Epson DS-30000              Nejlepší uživatelská zkušenost

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ & SK, uvedl:

„Jsme nadšeni, že kvalitu našich produktů uznala taková respektovaná a nekompromisní testovací organizace, čímž potvrdila obchodní hodnotu, kterou tyto skenery nabízejí, a jednoduchost jejich používání v rámci pracovních postupů.“

Ohledně kvality obrazu se vyjádřil Edward Bilson z laboratoře DataMaster:

„Většina výrobců obrazového vybavení poskytuje prostředky ke kompresi souborů, což může zmenšit jejich velikost a náklady na jejich ukládání desetkrát a více. Během zmenšení souborů však může utrpět jejich obrazová kvalita. Vítězi tohoto ocenění jsou skenery vytvářející malé soubory PDF, které bude možné levně ukládat do cloudu, při současném zajištění hodnoty jejich obsahu.“

Na otázku ohledně vítězů kategorie „Nejlepší uživatelská zkušenost“ Bilson uvedl:

„Skenery, které získaly toto ocenění, mají ve srovnání s konkurenčními stroji ve stejných testech provedených v nezávislé laboratoři DataMaster Lab širokou a intuitivní řadu prvků a funkcí a také velmi dobře nakládají s originály. Uživatelé těchto vítězných strojů budou produktivnější!“

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

Vstup do světa gamingu

E-sport je odvětvím, které v posledních letech zaznamenalo prudký nárůst. Hráči u nás i v zahraničí se zdokonalují v hraní jednotlivých herních titulů do takové míry, aby mohli pouhé hraní si povýšit na součást jejich obživy a celkového stylu života. Těm, kdo se chtějí stát součástí světa e-sportu, Yenkee nabízí kompletní portfolio produktů od klávesnic až po speciální gamingové headsety.

Za posledních 6 let se e-sportové odvětví v ČR zvětšilo až šestinásobně[1] a celkově je velikost českého gamingového trhu odhadována na 150 000 000 korun. Tempo růstu tohoto prostředí v posledních letech svědčí o značném potenciálu pro to, aby se gaming stal plnohodnotným profesionálním sportem s pevnou fanouškovskou základnou i u nás. Twitch a už i televizní kanály přenáší soutěže z celého světa. Dle průzkumu STEM/MARK pro Českou asociaci e-sportu již 1,9 milionu Čechů někdy sledovalo e-sportový zápas.[2]

Yenkee proto začínajícím i zkušeným hráčům nabízí kompletní výbavu pro hraní her na vyšší než jen volnočasové úrovni a pomáhá jim tak v jejich cestě za mistrovskými výkony. Herní klávesnice, myš či headset se od běžných „kancelářských“ produktů liší výrazně rychlejší odezvou, ale často i ergonomičtějším zpracováním. Proto produkty z herní kategorie čím dál tím častěji kromě hráčů vyhledávají i lidé, kteří prací na počítači tráví celou svou pracovní dobu a trvalé pohodlí a výkon je pro ně stejně důležité jako pro náruživé hráče.

Herní klávesnice YKB 3500 Katana

Stisky kláves přesné jako seknutí japonským mečem nabízí mechanická herní klávesnice Yenkee YKB 3500 Katana. Její tělo je velice lehké díky konstrukci z broušeného hliníku. Spínače Content Blue zaručují extrémní odolnost, výdrž a velmi nízkou odezvu při hraní akčních her. Široké gumové podložky i přes nízkou váhu zaručují dobrou stabilitu a sklopné nožičky ideální polohu zápěstí pro dlouhé hraní. Celkový herní zážitek kromě velmi rychlé odezvy dotváří i barevné podsvícení, které je přizpůsobitelné. Funkce individuálního podsvícení umožňuje uživateli nastavit si dle potřeby, jaká konkrétní tlačítka budou podsvícena a jaká nikoliv. Model má v paměti uložených pět různých profilů

podsvícení, jejichž rozvržení odpovídá nejpopulárnějším herním žánrům. V paměti je ale dalších 7 volných míst, která slouží pro vlastní barevnou mapu. Mimo to je možné vybrat si mezi 14 barevnými efekty podsvícení. Samozřejmostí jsou také programovatelná makra, která umožňují zrychlit a zefektivnit hraní či práci s klávesnicí. Herní klávesnice je také plně pokryta tzv. anti-ghostingem, který přináší možnost stisku prakticky všech kláves naráz se správným a kompletním zaznamenáním.

Herní klávesnici YKB 3500 Katana pořídíte již za 1099 Kč.

Herní myš YENKEE YMS 3030BK SHOTGUN

Herní klávesnice se neobejde bez doplnění kvalitní myší. YMS 3030BK SHOTGUN je vhodnou volbou pro začínající i pokročilé hráče akčních her. Spolehlivý a přesný 6400 DPI senzor a programovatelná tlačítka utvářejí spolu s nízkou hmotností 75 g velmi rychlé zařízení schopné precizně zaznamenat i ty nejrychlejší pohyby. O tom svědčí i akcelerace 22G, kterou YMS 3030BK SHOTGUN zvládne. Myš pohání precizní senzor IC 6651, který má odezvu rovných 1 000 Hz a technickou dokonalost zakončují spolehlivé spínače Huano.

K počítači se připojuje klasickým USB kabelem o délce 1,7 m. Herní atmosféru dokreslí nastavitelné RGB podsvícení, které je stejně jako výkon myši, upravitelné nastavením maker pomocí přiloženého softwaru.

Herní myš YENKEE YMS 3030BK SHOTGUN pořídíte za 499 Kč.

Stojánek Yenkee YHB 3000 3v1

Pořádek na stole musí být, a to jak při práci, tak i při hraní, které už není jen výjimečnou kratochvílí. Yenkee proto nabízí prémiový stojan na sluchátka s RGB podsvícením, USB rozbočovačem a integrovanou USB zvukovou kartou. Ve stojánku jsou zabudované tři USB 2.0 porty pro zapojení dalších periferií, výstup a vstup pro mikrofon a zároveň integrovaná zvuková karta. Ta nabízí 3 režimy ekvalizéru pro nejpoužívanější aplikace a programy: Hi-Fi, 3D hry a kino. Každý režim je indikován různými barvami LED, takže lze snadno rozeznat, který je právě aktivní. Kromě této signalizace je možné nastavit až 12 různých režimů podsvícení nebo jej zcela vypnout.

Stojánek je osazený protiskluzovými gumovými nožičkami a deska z těžkého železa uvnitř konstrukce zajišťuje maximální stabilitu na herním stole.

Stylový stojánek Yenkee YHB 3000 3v1 lze pořídit za 999 Kč.

Herní podložka Yenkee YPM 3006 WARP

Pro zajištění stability a zabránění sebemenšímu posunu klávesnice po stole je určena herní podložka YPM 3006 WARP. Ta neslouží pouze pro klávesnici, ale zároveň i pro myš, pro níž má vyhrazený výrazně větší prostor, než nabízí standardní podložka pouze pod myš.

Pryžový povrch podložky Yenkee YPM 3006 WARP je voděodolný, dokonale protiskluzový a po okrajích je, stejně jako ostatní zmíněné produkty Yenkee, doprovázen RGB podsvícením s 13 módy osvětlení. To se dá samozřejmě i vypnout, ale spolu s ostatními Yenkee produkty může perfektně vizuálně doladit celé herní prostředí. S počítačem se podložka propojuje standardním 1,8 m dlouhým USB kabelem a k zakoupení je již od 699 Kč.

OPPO se spojilo se společnostmi Ericsson a Qualcomm. Společně přinášejí inovativní řešení na rozdělení 5G sítí pro koncové zákazníky

Společnost OPPO, globální výrobce chytrých zařízení, oznámila úspěšné testování řešení rozdělení 5G sítí ve spolupráci se společnostmi Ericsson a Qualcomm Technologies. Vytvoření tohoto řešení představuje důležitý krok v realizaci praktického rozdělení 5G sítí. To je navržené tak, aby jej mohli implementovat síťoví operátoři po celém světě.

Společnost OPPO přišla s inovativním řešením rozdělení sítí 5G, aby dosáhla přímého propojení mezi centrální sítí, bezdrátovou sítí a modulem čipu. Na řešení se podílela se společnostmi Ericsson a Qualcomm Technologies. Společnosti svůj projekt nedávno představily ve výzkumné laboratoři 5G Communications Lab založenou společností OPPO.

Řešení umožňuje rozdělit aplikace a podnikové služby se specifickými požadavky do definovaných vrstev bez změny zařízení. Díky podpoře Ericsson Dynamic Network Slicing Selection a 5G RAN Slicing je toto inovativní dělení 5G sítí schopné rozdělit mobilní aplikace a síťový provoz podle různých částí sítě, což usnadňuje výběr trasy uživatelského zařízení a řízení zásad (URSP).

Dělení 5G sítí bylo představené na vlajkové lodi společnosti OPPO, smartphonu OPPO Find X5 Pro, který běží na Androidu 12 s uživatelskou nadstavbou ColorOS 12.1 a s chipsetem Snapdragon 8 gen 1.

Inovativní dělení 5G sítí pro podniky je klíčem k budování aplikací pro různé vrstvy sítí 5G,“ uvádí Xia Yang, ředitel Carrier Product Line společnosti OPPO. „Na základě mota naší společnosti využijeme své silné stránky v oblasti inovací. Díky spolupráci napříč technologickým ekosystémem pokračujeme v rozšíření dostupnosti možnosti rozdělení 5G sítí. Společně s našimi partnery umožníme širokému spektru uživatelů produktů OPPO, aby si jako první mohli vyzkoušet přizpůsobené služby připojení přes 5G.

Rozdělení fyzické sítě na více virtuálních end-to-end sítí může poskytnout nezávislé síťové zdroje přizpůsobené na základě konkrétních potřeb jejich využití. V konečném důsledku poskytne dělení 5G sítí větší množství zdrojů signálu pro zajištění flexibilnějších a efektivnějších sítí. Společnosti nyní zintenzivní své úsilí na dokončení tohoto řešení pro komerční účely.

Komerční dělení sítí podpoří vznik nových oblastí růstu mobilních technologií

Možnost rozdělení 5G sítí umožní vytvářet nezávislé virtuální síťové „vrstvy“ s různými vlastnostmi sítě – například latencí, šířkou pásma, bezpečností a spolehlivostí – na základě potřeb těch, kteří se k síti připojí. Například pro aplikace automatického řízení lze vytvořit vyhrazenou síť s velkou šířkou pásma a nízkou latencí, která poskytuje vyšší záruku, že například elektrická vozidla obdrží takovou úroveň přesnosti dat a výpočetní propustnosti, jakou potřebují k tomu, aby se bezpečně pohybovala na silnici. Dokonce je možné vytvářet vrstvy sítě pro konkrétní hry nebo platformy, které by uživatelům poskytovaly citlivější připojení, nezávislé na ostatním provozu v síti. V IoT aplikacích pomůže dělení sítí 5G poskytnout základ pro inteligentnější operace.

Společnost OPPO už několik let probíhá výzkum a vývoj v oblasti dělení 5G sítí společně s operátory a dalšími partnery. Například ve spolupráci se společnostmi Vodafone a Ericsson vybudovalo OPPO první SA síť 5G ve Velké Británii na univerzitě v Coventry, kde také proběhlo představení první technologie dělení 5G SA sítí. Společnost OPPO rovněž spolupracovala s China Mobile na dokončení testování a ověření technologie dělení koncových 5G sítí.

V budoucnu bude OPPO i nadále spolupracovat s globálními partnery a operátory. Společně budou podporovat implementaci inovativního řešení dělení 5G sítí, což přinese komerčním partnerům a koncovým uživatelům bezpečnější, spolehlivější a flexibilnější komunikaci v sítích 5G.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka chytrých telefonů. Od uvedení svého prvního mobilního telefonu na trh v roce 2008 se OPPO snaží vytvářet technologie se srdcem a duší. Produkty OPPO kombinují pokročilé technologické možnosti se snadno použitelnými funkcemi v zařízeních s úžasným designem. V současné době působí OPPO ve více než 50 zemích světa a má šest výzkumných ústavů, sedm výzkumných a vývojových center a mezinárodní designové centrum v Londýně. Společnost OPPO se zavázala podporovat rozvoj standardů 5G na celém světě a byla první značkou, která na evropském trhu uvedla komerční smartphone s podporou sítí 5G. Značka spolupracuje s více než 50 předními světovými operátory na urychlení zavádění 5G ve velkém měřítku prostřednictvím svých inovativních technologických řešení.

Jak si poradit s divokým zdražováním? Podepisováním online Češi ušetří tisíce ročně

Rostou ceny potravin, energií, pohonných hmot i nájemního bydlení, stále více Čechů tak má v posledních měsících hluboko do kapsy. A předpovědí ekonomů naznačují, že může být ještě hůř. Běžným lidem i firmám se ale nabízí možnosti, jak v období prudkého zdražování ušetřit. Jednou z nich je i podepisování dokumentů online.

Podle odhadů společnosti ezConvey, která stojí za českou aplikací Podpisovna, ušetří lidé podepisováním dokumentů online – tedy kompletně přes internet – až tisíce korun ročně. V případě firem pak může být úspora násobně vyšší, což zvlášť u menších podniků dělá značný rozdíl ve výdajích.

„Doručení dopisu poštou, inkoust a papíry do tiskárny, v případě firem pak i personální náklady a cestování za klienty. Za to všechno je potřeba utrácet peníze při podepisování smluv a dalších dokumentů klasickou cestou, tedy rukou na papír. Což je ale zbytečné, protože už i u nás v Česku existují online aplikace, přes které může kdokoliv podepisovat jakékoliv dokumenty online, a to buď úplně zdarma, nebo za symbolický poplatek,“ vysvětluje Michal Bočan, zakladatel Podpisovny.

Online se dá podepsat nájemní smlouva i objednávka zboží

Ještě nedávno bylo nutné si kvůli podepisování dokumentů online zdlouhavě zřizovat elektronický podpis, dnes ale tato starost odpadá. Svou totožnost při podepisování přes aplikace mohou Češi ověřit pomocí bankovní identity (BankID), mojeID nebo třeba Mobilního klíče eGovernmentu či eObčanky.

Online podepisování se z dlouhodobého hlediska finančně vyplatí hlavně proto, že pomocí něj lze řešit nespočet životních situací. V případě občanů se jedná například o podpis nájemní smlouvy, kupní smlouvy nebo dokumentů nutných k rezervaci nemovitosti.

Soukromé společnosti zase online snadno podepíší objednávky zboží a služeb, pracovní dokumenty, zápisy z valné hromady nebo účetní doklady a interní dokumenty se zaměstnanci.

„Jako všechny technologické novinky, i online podepisování si Češi osvojují postupně a řada lidí z něj má trochu obavy, což je ale pochopitelné. Není to tak dlouho, co jsme nedůvěřovali používání internetu a dnes si bez něj neumíme představit ani den. S online podpisy to nejspíš bude podobné,“ říká Bočan.

Online podepisování je přitom mnohdy bezpečnější než to běžné rukou na papír. Pokud podepisující ověří svou totožnost přes zmíněné služby BankID, mojeID nebo prostřednictvím NIA v Základních registrech, mají 100% jistotu, že dokument podepisují s osobou, se kterou ho podepsat chtějí.

O firmě

ezConvey je česká společnost sídlící v Praze, která se od roku 2019 zabývá vývojem softwaru v oblasti internetového zabezpečení a online identity osob. Její zakladatelé mají dlouholeté zkušenosti s prací na IT projektech pro korporace, banky i státní správu. V současnosti ezConvey provozuje služby iD Brána a Podpisovna, pomocí kterých instituce, firmy i obyčejní lidé ověřují svou totožnost online a podepisují dokumenty online. Společnost se částečně věnuje také IT poradenství.

Pozor na PDF dokumenty, může v nich číhat zlodějský malware Snake Keylogger

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb, podle kterého vládl malwaru v květnu pokročilý modulární trojan Emotet. Výrazný vzestup zaznamenal i zlodějský malware Snake Keylogger, který sleduje stisknuté klávesy a sbírá a odesílá útočníkům cenné informace.

Snake Keylogger se obvykle šíří prostřednictvím e-mailů, které obsahují přílohy DOCX nebo XLSX se škodlivými makry, v květnu ovšem využíval k šíření infikované PDF soubory. Částečně to může souviset s blokováním internetových maker v Office. Kyberzločinci tak musí být kreativnější a zkoušet nové typy souborů, jako je právě PDF. Tento doposud ne příliš obvyklý způsob šíření malwaru se ukazuje jako poměrně účinný, většina uživatelů považuje PDF soubory za přirozeně bezpečnější než jiné typy souborů.

Emotet měl dopad na 8 % organizací po celém světě. Jedná se o flexibilní malware, který se dokáže efektivně vyhýbat odhalení. Navíc jakmile je zařízení infikováno, je obtížné jej odstranit. Proto je to oblíbený nástroj kyberzločinců.

Původně bankovní trojan se často šíří prostřednictvím phishingových e-mailů. Jakmile pronikne do počítače, může škodit nejrůznějšími způsoby, jeho provozovatelé totiž nabízí své služby na darknetu dalším hackerům. V minulosti jsme mohli vidět například spolupráci mezi Emotetem, Trickbotem a ransomwarem Ryuk. Nyní mohou i další kyberzločinci využít nabízených služeb a proniknout se svými hrozbami, bankovními trojany, špionážními malwary nebo třeba ransomwarem, do počítačů infikovaných Emotetem.

Výzkumný tým zároveň upozorňuje, že největšímu množství kyberútoků čelí nadále vzdělávací a výzkumné instituce. Následují vládní a vojenské organizace, poskytovatelé internetových služeb a poskytovatelé spravovaných služeb.

Vydán byl i žebříček zemí, které jsou nejčastěji terčem kyberútoků. Česká republika se v květnu dále držela mezi nebezpečnými zeměmi, patřila jí celosvětově 25. pozice. Naopak Slovensko se umístilo až ke konci tabulky a na 92. místě patří mezi nejbezpečnější země. První, tedy nejnebezpečnější, místo obsadilo znovu Mongolsko.

„Snake Keylogger nám důrazně připomíná, jak opatrní musíme na internetu být. I obyčejné otevření PDF dokumentu může spustit kybernetický útok. Je proto nutné používat preventivní technologie pro emulaci a extrakci hrozeb, protože jakmile hrozba pronikne do vaše zařízení, je už pozdě,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Top 3 – malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podnikové sítě vévodil v květnu znovu Emotet, který měl dopad na 8 % organizací po celém světě. Na druhé příčce se umístil FormBook s dopadem na 3 % společností. Agent Tesla na třetím místě ovlivnil 2 % podniků.

  1. ↔ Emotet – Pokročilý, modulární trojan, který se sám umí šířit. Emotet byl využíván jako bankovní trojan a také pro šíření dalších malwarů a škodlivých kampaní. Používá řadu metod a technik, aby nebyl odhalen. Navíc může být šířen prostřednictvím spamu, který obsahuje škodlivé přílohy nebo odkazy.
  2. FormBook – FormBook krade přihlašovací údaje z webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru.
  3. Agent Tesla – Agent Tesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. Agent Tesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje z různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook)

Top 3 – mobilní malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podniková mobilní zařízení vládl AlientBot, následovaly FluBot a xHelper.

  1. ↔ AlienBot – AlienBot je malware jako služba (MaaS) pro zařízení se systémem Android, který vzdálenému útočníkovi umožňuje vložit škodlivý kód do legitimních finančních aplikací, čímž útočník získá přístup k účtům obětí a nakonec zcela ovládne infikované zařízení.
  2. FluBot – FluBot je Android botnet, který se šíří prostřednictvím phishingových SMS zpráv, nejčastěji se vydávajících za zprávy od přepravních společností. Jakmile uživatel klikne na odkaz ve zprávě, FluBot se nainstaluje a získá přístup ke všem citlivým informacím v telefonu.
  3. ↔ xHelper – Škodlivá aplikace pro Android, která byla poprvé detekována v březnu 2019. Používá se ke stahování dalších škodlivých aplikací a zobrazování reklam. Aplikace je schopna skrýt se před uživatelem a mobilními antivirovými programy a znovu se nainstalovat, pokud ji uživatel odinstaluje.

Top 3 – zranitelnosti:

Check Point také analyzoval nejčastěji zneužívané zranitelnosti. Kyberzločinci se pro útoky na podnikové sítě snažili zneužívat nově především zranitelnost „Web Servers Malicious URL Directory Traversal” s dopadem na 46 % organizací. Těsně v závěsu zůstává zranitelnost „Apache Log4j Remote Code Execution“ s podobným dopadem na 46 % společností a Top 3 uzavírá zranitelnost „Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure“ s dopaden na 45 % organizací.

  1. Web Servers Malicious URL Directory Traversal (CVE-2010-4598, CVE-2011-2474, CVE-2014-0130, CVE-2014-0780, CVE-2015-0666, CVE-2015-4068, CVE-2015-7254, CVE-2016-4523, CVE-2016-8530, CVE-2017-11512, CVE-2018-3948, CVE-2018-3949, CVE-2019-18952, CVE-2020-5410, CVE-2020-8260) – Úspěšné zneužití umožňuje vzdáleným útočníkům získat přístup k libovolným souborům na zranitelném serveru.
  2. ↔Apache Log4j Remote Code Execution (CVE-2021-44228) – Úspěšné zneužití této zranitelnosti může vzdálenému útočníkovi umožnit spuštění libovolného kódu na postiženém systému.
  3. ↓ Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure – Úspěšné zneužití této zranitelnosti by mohlo umožnit neúmyslné zveřejnění informací o účtu.

Check Point analyzoval i malware útočící na podnikové sítě v České republice. Na první pozici se nadále drží Emotet, který oproti dubnu více než zdvojnásobil svůj dopad na české organizace. Na druhou příčku se posunul zlodějský malware LokiBot, naopak infostealer FormBook klesl ze druhé příčky na 4. Botnet Cutwail, který rozesílá spam a je používán k DDoS útokům, sice v dubnu nepatřil mezi nejnebezpečnějšími malwary, ale v květnu vyskočil až na 3. pozici.

Top malwarové rodiny v České republice – květen 2022
Malwarová rodina Popis Dopad ve světě Dopad v ČR
Emotet Emotet je pokročilý modulární trojan, který se může sám šířit. Emotet byl využíván jako bankovní trojan a nyní se používá především pro šíření dalšího malwaru a škodlivých kampaní. Šířit se může i prostřednictvím phishingových e-mailů se škodlivou přílohou nebo odkazem a využívá řadu technik, jak se vyhnout detekci. 8,38 % 6,63 %
LokiBot LokiBot byl poprvé detekován v únoru 2016. Krade informace ze zařízení se systém Windows nebo Android. Sbírá přihlašovací údaje z různých aplikací, webových prohlížečů, e-mailových klientů, nástrojů pro správu IT, jako je PuTTY atd. LokiBot se prodává na hackerských fórech a jelikož pravděpodobně unikl jeho zdrojový kód, vznikla řada jeho variant. Od konce roku 2017 obsahují některé verze LokiBota pro systém Android kromě zlodějských funkcí i ransomwarové funkce. 2,18 % 3,17 %
Cutwail Botnet Cutwail rozesílá nevyžádané e-maily. Malware je šířen trojanem Pushdo. Boti se připojují přímo k C&C serveru a dostávají pokyny o rozesílaných e-mailech. Po dokončení úkolu nahlásí boti spammerům přesné statistiky o počtu doručených e-mailů a hlášených chybách. Cutwail mohou hackeři využít také k DDoS útokům. 0,24 % 2,02 %
FormBook FormBook je škodlivý kód, který krade informace a zaměřuje se na operační systém Windows. Poprvé byl detekován v roce 2016 a je prodáván na nelegálních hackerských fórech. I když je jeho cena relativně nízká, má velmi dobré maskovací schopnosti. FormBook shromažďuje přihlašovací údaje z různých webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru. 2,25 % 1,73 %
Snake Keylogger Snake je modulární .NET keylogger, který byl poprvé detekován koncem listopadu 2020. Mezi jeho hlavní funkce patří zaznamenávání stisknutých kláves, krádeže přihlašovacích údajů a odesílání ukradených dat útočníkům. Snake představuje hrozbu pro soukromí a online bezpečnost uživatelů, protože může krást prakticky všechny druhy citlivých informací a není snadné ho odhalit. 1,44 % 1,73 %
AgentTesla AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. AgentTesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje od různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook). AgentTesla se prodává jako legitimní RAT a zákazníci platí 15–69 dolarů za uživatelskou licenci. 2,18 % 1,73 %
XMRig XMRig je open-source CPU mining software využívaný pro těžbu kryptoměny Monero. Poprvé byl detekován v květnu 2017. 1,85 % 1,73 %
Crackonosh Crackonosh je kryptominer, který byl vložen do craknutých populárních programů nabízených na stránkách s pirátským softwarem. Útočníci se snaží zasáhnout co nejvíce obětí, a používají proto jako zbraň cracknuté videohry. Po spuštění Crackonosh nahradí základní služby systému Windows. Hrozba se dokáže také vyhnout detekci a smazat z napadeného systému anti-malwarová řešení. 0,72 % 1,15 %
AZORult AZORult je trojan, který shromažďuje a odesílá data z infikovaného systému. Jakmile je malware v systému nainstalován (obvykle je šířen nějakým exploit kitem, jako třeba RIG), může odesílat uložená hesla, lokální soubory, kryptopeněženky a informace o profilu počítače na vzdálený C&C server. 0,37 % 1,15 %
Seraph Seraph je downloader, který stahuje a instaluje další programy, včetně malwarů, do infikovaného počítače. 0,56 % 1,15 %
Exit mobile version