PANASONIC TOUGHBOOK A ELVAC POSILUJÍ PARTNERSTVÍ, ABY LÉPE PODPOROVALI ČESKÉ ZÁKAZNÍKY

Panasonic TOUGHBOOK, světový lídr v oblasti odolných mobilních zařízení, a česká technologická společnost ELVAC oznámily rozšíření strategického partnerství. Cílem je poskytovat ještě lepší podporu zákazníkům z klíčových odvětví po celém území České republiky – zejména v energetice, průmyslu, logistice a veřejné správě.

Partnerství založené na zkušenostech a lokálním know-how

Spolupráce mezi Panasonic TOUGHBOOK a ELVAC trvá již řadu let a její rozšíření je reakcí na rostoucí poptávku po spolehlivých technologiích pro náročné pracovní podmínky.
ELVAC má silné technické zázemí a výbornou znalost místního trhu, říká Holger Gies, Partner Account Manager DACH & CEE ve společnosti Panasonic TOUGHBOOK. Je to ideální partner, který nám pomáhá dodávat hodnotu tam, kde je spolehlivost zařízení naprosto klíčová.

Odolná technologie – podpora tam, kde je nejvíce potřeba

ELVAC, se sídlem v Ostravě, se specializuje na průmyslové IT a automatizační řešení. Společnost již mnohokrát integrovala zařízení TOUGHBOOK do náročných projektů a další rozšíření spolupráce je logickým krokem dalšího rozvoje. Naši zákazníci často pracují v extrémních podmínkách – v dešti, prachu nebo při silných otřesech. TOUGHBOOK si v těchto situacích vede výborně – nabízí odolnost, spolehlivost a výkon, zdůrazňuje Klára Kočarová, produktová manažerka společnosti ELVAC. Díky partnerství s Panasonic TOUGHBOOK můžeme zajistit ještě lepší technickou podporu a poradenství.

Nové oblasti spolupráce: záchranné složky, servis a vozové parky

Jednou z priorit pro nadcházející období je podpora projektů pro zdravotnické záchranné týmy po celé České republice. Společnosti společně vyvíjejí řešení, která odpovídají specifickým potřebám složek integrovaného záchranného systému – zejména v Praze, kde spolehlivost zařízení může mít přímý dopad na lidské životy.

Zároveň se rozvíjí spolupráce v oblasti servisu a technické podpory vozových parků renomovaných značek. V dílenském prostředí, kde jsou zařízení vystavena extrémním podmínkám, si TOUGHBOOK získává uznání díky své odolnosti a dlouhé životnosti.

Cíl: silná pozice na českém trhu a komplexní lokální podpora

V následujících měsících se partneři zaměří na lepší koordinaci prodejních, marketingových a servisních aktivit. Zákazníci v České republice tak získají přístup k pokročilým odolným mobilním řešením, podpořeným profesionálním lokálním servisem.

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

LG OLED evo M5, jediný skutečně bezdrátový OLED televizor s vynikající obrazovou kvalitou

Nekompromisní výkon s nízkým zpožděním při rozlišení 4K 144 Hz a nový standard bezdrátové technologie pro hraní her a domácí kino bez kabelů

SOUL/PRAHA, 31. července 2025 — Společnost LG Electronics (LG) oznámila uvedení své nejnovější řady bezdrátových OLED televizorů LG OLED evo M5 na globální trh. Nová řada kombinuje pokročilou technologii True Wireless1 od společnosti LG se špičkovou obrazovou kvalitou OLED řady G52 a přináší tak nový zážitek ze sledování televize bez zbytečného nepořádku s kabelovým propojením.

M5 nastavuje nový standard pro prémiovou bezdrátovou domácí zábavu. Technologie True Wireless od společnosti LG eliminuje kabelové připojení mezi televizorem a externími zařízeními díky proprietárnímu řešení Zero Connect Box3, které zajišťuje bezztrátový bezdrátový přenos obrazu a zvuku. M5 nabízí ultra plynulý obsah s nízkým zpožděním vstupu až do 4K 144 Hz4 a výkon srovnatelný s kabelovým připojením.

Model M5 nabízí bezdrátovou technologii nové generace pro náročné hráče, kteří vyžadují ultra rychlou odezvu. Série M navazuje na tradici řady OLED evo od společnosti LG a je jedinou bezdrátovou televizí kompatibilní s technologiemi NVIDIA G-SYNC® a AMD FreeSync™ Premium, které zajišťují plynulý obraz bez trhání a sekání se i při rychlé akci v rozlišení až 4K 144 Hz. Model M5 je certifikován společností Intertek pro kvalifikovaný herní výkon a nabízí ultrarychlou odezvu méně než 0,1 ms5 pro plynulý a živý obraz v ostré čistotě.

Model M5 je optimální televizor pro ty, kdo hledají vynikající herní zážitek a flexibilnější a snazší nastavení. Běžné televizory mají na zadní straně obrazovky několik portů pro běžně používaná zařízení HDMI, jako jsou herní konzole, takže diváci musí chodit k televizoru, aby zařízení zapnuli nebo přepnuli vstup. U modelu M5 se však tyto porty nacházejí na Zero Connect Boxu, takže konzole lze umístit na dosah. Na poličku, do skříňky nebo vedle pohovky. Výsledkem je, že mezi televizorem a zábavními zařízeními nejsou žádné kabely.

Model M5 je také špičkovou volbou pro milovníky domácího kina, protože nabízí Dolby Vision, Dolby Atmos a režim Filmmaker® s kompenzací okolního osvětlení pro dosažení filmové přesnosti. Díky procesoru α (Alpha) 11 AI Processor Gen2 nabízí vylepšenou hloubku a detaily s AI Picture Pro, zatímco AI Sound Pro umožňuje pohlcující 11.1.2kanálový zvuk. Vylepšená technologie Brightness Booster Ultimate od společnosti LG zvyšuje jas obrazovky až třikrát ve srovnání s konvenčními modely OLED.6 Model M5 také získal certifikáty „Perfect Black“ a „Perfect Color“ od společnosti UL Solutions a certifikáty od společnosti Intertek pro 100% věrnost barev a 100% barevný objem. Hodnocení „Perfect“ od TÜV Rheinland7 dále potvrzuje schopnost modelu M5 zachovat jas i ve světlých interiérových podmínkách.

Díky chytrému designu a absenci viditelných kabelů nabízí LG OLED evo M5 skutečně pohlcující zážitek ze zábavy s nekompromisním výkonem kabelového připojení.

„Společnost LG je již 12 let v čele globálního trhu s OLED televizory a díky svému vedoucímu postavení v oblasti bezdrátových televizorů otevíráme novou éru televize,“ řekl Park Hyoung-sei, prezident společnosti LG Media Entertainment Solution Company. „OLED evo M5 je příkladem našeho závazku k inovacím a snaze o dosažení toho nejlepšího v oblasti prémiové domácí zábavy.“

Řada LG OLED evo M5 bude uvedena na trh v úhlopříčkách 97, 83, 77 a 65 palců. Více informací o bezdrátových OLED televizorech LG najdete na stránkách www.lg.com/uk/tvs-soundbars/why-true-wireless/.

1 Bezdrátový přenos označuje přenos obrazového a zvukového signálu mezi televizní obrazovkou a zařízením Zero Connect Box. Vizuálně bez ztráty, na základě výsledků interních testů podle normy ISO/IEC 29170-2. Výsledky měření se mohou lišit v závislosti na stavu připojení.

2 Podpora VRR se liší podle modelu: řada M5 (83, 77, 65 palců při 144 Hz, 97 palců při 120 Hz), řada G5 (83, 77, 65, 55 palců při 165 Hz, 97 palců při 120 Hz, 48 palců při 144 Hz).

3 Televizor a Zero Connect Box se napájejí ze sítě.

4 Televizory LG 2025 OLED řady M5 s úhlopříčkou až 83 palců (velikost obrazovky) podporují rozlišení 4K@144 Hz. 97palcový OLED M5 podporuje rozlišení 4K@120 Hz.

5 Displeje LG OLED byly certifikovány společností Intertek jako „0,1 ms odezva (šedá na šedou)“ a „Qualified Gaming Performance“ (kvalifikovaný herní výkon).

6 Platí pro modely M5 o úhlopříčce 65/77/83 palců ve srovnání se stejnými velikostmi konvenčních modelů OLED (řada B5) v 10% okně.

7 LG 2025 65palcový model M5 získal certifikaci TÜV pro True Visual Experience s vnitřním osvětlením. Certifikace True Visual Experience od TÜV znamená, že produkt dosáhl nejvyššího hodnocení „Perfect“ ve všech pěti měřítkách kvality okolního vizuálního vjemu (černá barva, živost, vnímaná délka kontrastu, přesnost gradace a modulace kontrastu okolního osvětlení) při testování v souladu s normami IDMS 11.5 Ring-light Reflection až do 500 luxů.

Digitální platby na vzestupu. V kamenných obchodech tvoří už 59 % nákupů

Praha, 29. července 2025 – Více než polovinu nákupů v kamenných obchodech v Česku dnes zákazníci platí digitálně: kartou, mobilem nebo jiným chytrým zařízením. Podle průzkumu Mastercard[1] tvoří digitální platby už 59 procent běžných nákupů. Lidé by přitom platili digitálně ještě častěji, ale v necelé pětině případů narážejí na obchodníky nebo poskytovatele služeb, kteří tyto možnosti stále nenabízejí. Nejčastěji se to týká lékařů, venkovních trhů a kadeřnictví.

Možnost platit kartou, mobilem nebo jiným digitálním způsobem lidem stále nejvíc chybí u lékařů a zubařů (35 procent) a na venkovních trzích (30 procent). Naproti tomu se situace v posledních letech nejvíce zlepšila na výstavách, hradech a zámcích a v hromadné dopravě, divadlech nebo kinech, kde je dnes běžné platit digitálně prostřednictvím platebních terminálů.

„Digitální platby – ať už fyzickou kartou, mobilem nebo třeba prstenem – jednoznačně zlepšují zákaznickou zkušenost. Lidé dnes místa, kam jdou nakupovat nebo na služby, často vybírají podle toho, zda tam moderní platební metody přijímají. A pokud mohou, nejenže jim dávají přednost, ale zároveň tam i víc utratí. V době, kdy je každý zákazník cenný, může být pro podnikatele platební terminál reálnou konkurenční výhodou,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.

Kde lidé nejvíce postrádají digitální platby:
U lékařů a zubařů 35 %
Na trzích 30 %
V kadeřnictvích a salónech krásy 23 %
Za služby řemeslníků 22 %
V nemocnicích 20 %

Dlouhodobá data ukazují, že obchodníkům, kteří začnou přijímat platební karty, v průměru narostou tržby o 18 procent, protože provozovny s terminály jsou u spotřebitelů oblíbenější. Podle aktuálního průzkumu Mastercard 21 procent lidí utrácí s hotovostí méně než s kartou a 39 procent dotazovaných pro příští nákup zvolí jiného obchodníka, pokud u toho stávajícího nelze platit kartou.

Takřka dvě třetiny lidí míní, že míst, kde lze platit digitálně, neustále přibývá. Potvrzuje to i statistika Sdružení pro bankovní karty, podle níž počet terminálů pro bezhotovostní platby v Česku stoupl za posledních pět let o zhruba 35 procent na loňských 352 tisíc. V přepočtu na počet obyvatel je v tomto ohledu Česko v evropském průměru.[2]

Podle zjištění průzkumu Mastercard 88 procent lidí používá nejméně jednu platební kartu a v průměru má jeden člověk 1,63 karty, zatímco v roce 2019 to bylo jen 1,33. Lidé také neváhají využívat digitální platby i při drobných nákupech, třeba jen jednoho kusu pečiva nebo nápoje. Podle průzkumu totiž 35 procent lidí rádo zaplatí kartou i částku pod desetikorunu. A 60 procent běžně používá kartu i při nákupu do 49 korun

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

  1. Průzkum Mastercard iResearch zrealizovala výzkumná agentura G82 v prosinci 2024 na reprezentativním vzorku 1 204 českých respondentů.
  2. Sdružení pro bankovní karty, https://www.bankovnikarty.cz/pages/czech/profil_statistiky.html.

 

Analýza Fortinet: Riziko kybernetické bezpečnosti v oblasti provozních technologií se zvyšuje v manažerských pozicích

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 30. červenec 2025 — Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, oznámila výsledky své globální zprávy o stavu provozních technologií a kybernetické bezpečnosti v roce 2025. Výsledky představují současný stav a zdůrazňují příležitosti pro další zlepšování, aby organizace mohly zabezpečit stále se rozšiřující prostředí hrozeb informačních technologií (IT) a provozních technologií (OT). Kromě trendů a poznatků, které mají dopad na OT organizace, zpráva nabízí osvědčené postupy, které pomohou týmům IT a OT bezpečnosti lépe zabezpečit jejich kyberneticko-fyzické systémy.

„Zpráva Fortinet State of Operational Technology and Cybersecurity Report ukazuje, že organizace berou zabezpečení provozních technologií vážněji. To se odráží ve znatelném nárůstu odpovědnosti za rizika provozních technologií na úrovni vedoucích pracovníků a zároveň v nárůstu počtu organizací, které samy uvádějí vyšší míru vyspělosti zabezpečení,“ říká Nirav Shah, senior viceprezident pro produkty a řešení ve společnosti Fortinet. „Kromě těchto trendů pozorujeme pokles dopadu narušení v organizacích, které upřednostňují zabezpečení OT. Všichni se musí zavázat k ochraně citlivých systémů a vyčlenit potřebné zdroje na zabezpečení svých kritických operací.“

Mezi hlavní zjištění globálního průzkumu patří:

  • Zodpovědnost za bezpečnost OT v řadách vedoucích pracovníků se stále zvyšuje: V celosvětovém měřítku výrazně vzrostl trend, kdy společnosti plánují začlenit kybernetickou bezpečnost pod manažera informační bezpečnosti (CISO) nebo jiné vedoucí pracovníky. Vzhledem k tomu, že se odpovědnost stále přesouvá do vedení výkonných orgánů, je bezpečnost OT povýšena na vysoce důležitou otázku na úrovni představenstva. Více než polovina (52 %) organizací uvádí, že za provozní technologie odpovídá CISO/CSO, přičemž v roce 2022 to bylo 16 %. U všech rolí v nejvyšších pozicích se tento podíl vyšplhal na 95 %. Kromě toho se letos počet organizací, které hodlají v příštích 12 měsících přesunout kybernetickou bezpečnost OT pod CISO, zvýšil z 60 % na 80 %.
  • Vyspělost kybernetické bezpečnosti OT ovlivňuje dopady narušení: V letošním roce dosáhla vyspělost OT v oblasti bezpečnosti významného pokroku. Na základní úrovni 1 uvádí 26 % organizací zavedení viditelnosti a implementaci segmentace, což je nárůst oproti 20 % v předchozím roce. Největší počet organizací uvádí, že jejich bezpečnostní vyspělost je ve fázi přístupu a profilování na úrovni 2. Organizace, které jsou vyspělejší, zaznamenávají méně útoků nebo uvádějí, že jsou schopny lépe zvládat taktiky s nižší vyspělostí, jako například phishing.
  • Přijetí osvědčených postupů v oblasti kybernetické bezpečnosti má pozitivní dopad: Úroveň vyspělosti ovlivňuje dopady narušení a přijetí osvědčených postupů, jako je zavedení základní kybernetické hygieny a lepší školení a informovanost, má skutečný dopad, včetně výrazného poklesu případů nabourání do firemní elektronické pošty. Mezi další osvědčené postupy patří začlenění zpravodajství o hrozbách, které od roku 2024 prudce vzrostlo (49 %). Konsolidace dodavatelů kybernetické bezpečnosti je rovněž známkou vyspělosti. Sjednocené sítě a zabezpečení na vzdálených pracovištích OT zvýšily viditelnost a snížily kybernetická rizika, což vedlo k 93% snížení kybernetických incidentů ve srovnání s plochou sítí.

Osvědčené postupy

Globální zpráva poskytuje organizacím užitečné poznatky, které pomáhají posílit bezpečnostní pozici. Společnosti mohou řešit bezpečnostní problémy v oblasti provozních technologií přijetím následujících osvědčených postupů:

  • Zavedení viditelnosti a kompenzačních kontrol pro aktiva OT: Organizace potřebují mít přehled o všem, co je v jejich OT sítích, a rozumět tomu. Po zavedení viditelnosti pak organizace potřebují chránit kritická zařízení a ta, která mohou být zranitelná, což vyžaduje ochranné kompenzační kontroly. Schopnosti, jako jsou síťové politiky zohledňující protokoly, analýza interakcí mezi systémy a monitorování koncových bodů, mohou odhalit zranitelná zařízení a zabránit jejich kompromitaci.
  • Nasazení segmentace: Snížení počtu průniků vyžaduje zabezpečené prostředí OT se silnou kontrolou síťových zásad na všech přístupových bodech. Tento druh obranyschopné architektury začíná vytvořením síťových zón nebo segmentů. Týmy by také měly vyhodnotit celkovou složitost správy řešení a zvážit výhody integrovaného nebo platformového přístupu s možnostmi centralizované správy.
  • Integrace OT do bezpečnostních operací (SecOps) a plánování reakcí na incidenty: Organizace by měly dospět k IT/OT SecOps. Aby toho bylo dosaženo, je třeba OT zahrnout do plánů SecOps a plánů reakce na incidenty, zejména kvůli některým rozdílům mezi OT a IT prostředím, od jedinečných typů zařízení až po širší důsledky narušení provozních technologií s dopadem na kritické operace. Jedním z klíčových kroků v tomto směru je mít postupy, které zahrnují prostředí provozních technologií organizace. Tento druh pokročilé přípravy podpoří lepší spolupráci mezi IT, OT a výrobními týmy, aby bylo možné adekvátně vyhodnotit kybernetická a výrobní rizika.
  • Platformový přístup k celkové architektuře zabezpečení: V reakci na rychle se vyvíjející hrozby pro provozní technologie a zvětšující se plochu útoků, mnoho organizací sestavilo širokou škálu bezpečnostních řešení od různých dodavatelů. Výsledkem je příliš složitá architektura, která omezuje viditelnost a zároveň zvyšuje zátěž omezených zdrojů bezpečnostního týmu. Přístup k zabezpečení na jedné platformě může organizacím pomoci konsolidovat dodavatele a zjednodušit jejich architekturu. Robustní bezpečnostní platforma se specifickými funkcemi pro IT sítě i OT prostředí může zajistit integraci řešení pro zvýšení účinnosti zabezpečení a zároveň umožnit centralizovanou správu pro zvýšení efektivity. Integrace může také poskytnout základ pro automatizované reakce na hrozby.
  • Zpravodajství o hrozbách a bezpečnostní služby specifické pro OT: Zabezpečení provozních technologií závisí na včasné informovanosti a přesných analytických poznatcích o hrozících rizicích. Bezpečnostní architektura by měla také používat nástroje na obranu před hrozbami založené na umělé inteligenci pro ochranu téměř v reálném čase proti nejnovějším hrozbám, variantám útoků a expozicím. Organizace by měly zajistit, aby jejich zdroje informací o hrozbách a obsahu obsahovaly robustní informace specifické pro OT ve svých kanálech a službách.

Analýza je založena na datech z globálního průzkumu mezi více než 550 profesionály v oblasti OT, který provedla nezávislá výzkumná společnost. Respondenti průzkumu pocházeli z různých míst světa a zastupují řadu průmyslových odvětví, která jsou zásadními uživateli provozních technologií, včetně zpracovatelského průmyslu, logistiky, zdravotnictví, těžby ropy, plynu a rafinérského průmyslu, energetických služeb, chemického průmyslu a vodárenství.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Slovenská firma Powerful Medical získala 40 miliónov eur od EÚ na urýchlenie včasnej diagnostiky srdcových infarktov pomocou umelej inteligencie

Bratislava/Brusel, 30. júla 2025 – Startup Powerful Medical, špecializujúci sa na diagnostiku srdcových ochorení pomocou umelej inteligencie, získal grant vo výške 40 miliónov eur z iniciatívy IPCEI Tech4Cure, financovanej Európskou komisiou. Prostriedky budú využité na urýchlenie klinickej validácie a globálnej adopcie prelomovej technológie PMcardio – prvej platformy poháňanej umelou inteligenciou na svete, ktorá umožňuje rýchlu a presnú diagnostiku srdcových chorôb.

Powerful Medical vedie boj proti kardiovaskulárnym ochoreniam – najčastejšej príčine úmrtí na svete, pričom väčšinu z nich spôsobujú srdcové infarkty. Ich prelomová platforma na interpretáciu EKG, PMcardio, umožňuje lekárom a zdravotníkom identifikovať akútny infarkt myokardu v priemere až o tri hodiny skôr než bežné diagnostické metódy. Zároveň poskytuje špičkovú diagnostickú podporu v prostrediach, kde nie je prítomný kardiológ – napríklad počas zásahov záchrannej služby alebo v regionálnych nemocniciach.

Len v prvej polovici roka 2025 pomohla technológia PMcardio odhaliť viac než 36 000 prípadov srdcového infarktu a podľa interných odhadov spoločnosti tak prispela k záchrane viac než 1 000 ľudských životov. Ide o celosvetovo jedinú certifikovanú zdravotnícku pomôcku, ktorá dokáže v priebehu niekoľkých sekúnd analyzovať snímku akéhokoľvek 12-zvodového EKG a porovnať ju s miliónmi predchádzajúcich pacientskych záznamov. Výsledkom je okamžitá a presná diagnostika viac než 40 srdcových abnormalít – kľúčová pre efektívnu triáž pacientov, urýchlenie liečby a zvýšenie šancí na záchranu života v situáciách, kde často rozhodujú sekundy.

Získaný IPCEI grant predstavuje jedno z najväčších nedilutívnych financovaní v histórii slovenských medicínsko-technologických firiem. Jeho cieľom je podporiť ďalší rozvoj a validáciu platformy PMcardio, a zároveň rozšíriť jej prítomnosť v rámci Európskej únie a v USA. Projekt IPCEI Tech4Cure je súčasťou strategickej iniciatívy Európskej komisie zameranej na vývoj inovatívnych zdravotníckych technológií, s cieľom zvýšiť kvalitu života a zefektívniť liečbu pacientov po celej Európe.

„Získanie tohto grantu je dôkazom, že európsky inovačný ekosystém dokáže rozpoznať a podporiť technológie s perspektívou meniť životy miliónov ľudí. Zároveň ide o jasný signál, že umelá inteligencia zo Slovenska má nielen globálny potenciál, ale aj reálny dopad – či už v teréne, na urgentoch alebo v špecializovaných centrách, kde už dnes pomáha zdravotníckemu personálu zachraňovať životy,uviedol Martin Herman, CEO Powerful Medical.

Podpora z IPCEI umožní spoločnosti Powerful Medical rozšíriť platformu PMcardio do nových oblastí, posilniť jej klinickú validáciu a urýchliť adopciu na celosvetovej úrovni. “Tento miľník by nebol možný bez dôvery našich skorých investorov – Zero One Hundred, Venture to Future Fund (s podporou Európskej investičnej banky), CB ESPRI Impact One a Life Extension Ventures – ako aj partnerov zo spoločnosti EY, ktorí stáli pri nás už v začiatkoch a podporili našu víziu,“ dodal Martin Herman.

Súčasne s udelením grantu spoločnosť Powerful Medical oficiálne spustila technológiu PMcardio v celej sieti špecializovaných kardiocentier na Slovensku – v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb (NÚSCH) v Bratislave, vo Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH) v Košiciach, ako aj v Stredoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb (SÚSCCH) v Banskej Bystrici.

Dopad našej technológie nie je limitovaný len na akútnu liečbu infarktov. Pozitívne ovplyvňuje aj dlhodobé zdravie a kvalitu života pacientov. IPCEI grant nám umožní pokračovať v ďalšom vývoji modelov umelej inteligencie zameraných napríklad na skríning zlyhávania srdca pomocou EKG, vďaka ktorým bude možné odhaliť toto ochorenie už u asymptomatických pacientov počas bežnej preventívnej prehliadky u všeobecného lekára. Týmto spôsobom chceme pacientom zabezpečiť čo najväčšiu šancu na zdravší, dlhší a kvalitnejší život,“ uviedol Dr. Robert Herman, PhD, klinický riaditeľ Powerful Medical.

Technológia bola zároveň nasadená do operačných systémov záchrannej zdravotnej služby, čím sa Slovensko stáva prvou krajinou v regióne, kde pacienti môžu benefitovať z presnej, rýchlej a život zachraňujúcej AI diagnostiky už v prednemocničnej fáze.

Powerful Medical aktuálne pripravuje vstup na americký trh po získaní statusu prelomovej technológie (Breakthrough Device Designation) od amerického Úradu pre kontrolu potravín a liečiv (FDA) a zaradení do výberového akceleračného programu FDA TAP. Po udelení certifikácie bude môcť byť platforma PMcardio plnohodnotne nasadená do zdravotníckych zariadení v USA.

TCL uvádí na český a slovenský trh tři nové telefony řady 60

Praha, 24. července 2025 – Společnost TCL, průkopník v oblasti zobrazovacích technologií v oblasti chytrých telefonů, tabletů a dalších zařízení, uvádí na český a slovenský trh tři nové telefony řady 60: modely TCL 605 a TCL 60 SE jsou jednoduché a připravené na každodenní používání, zatímco TCL 60 SE NXTPAPER přináší displej podobný papíru a AI nástroje pro usnadnění digitálního života.

TCL 605 – elegantní telefon pro každodenní užívání

TCL 605 nabízí vyváženou kombinaci každodenní funkčnosti a elegantního designu. 6,67″ HD+ 90 Hz displej je šetrný k očím a poskytuje dostatek prostoru pro prohlížení webu, streamování i každodenní komunikaci. Pro snadné a bezpečné odemykání lze použít otisk prstu (pouze 256 GB konfigurace) nebo sken obličeje.

TCL 605 je navržený pro každodenní nasazení. Díky celodenní výdrži baterie s kapacitou 5200 mAh a rychlým 18 W nabíjením, chytrým funkcím pro úsporu energie i odolnému provedení se stupněm krytí IP54 proti stříkající vodě a prachu. Lehké provedení znamená pohodlnou manipulaci i při dlouhých videohovorech, zatímco 50Mpx fotoaparát zachytí důležité momenty vašeho života.

TCL 60 SE – více místa pro vaše zážitky

Druhý model, TCL 60 SE, oproti TCL 605 vylepšuje kapacitu úložiště a fotoaparáty. S kapacitou 512 GB máte dostatek místa pro fotografie, aplikace i soubory – bez nutnosti neustálého mazání nebo přesouvání dat. Zadní duální 50 Mpx kamera s podporou umělé inteligence a 8 Mpx přední kamera zachytí každodenní okamžiky do detailu – ať už fotíte portréty lidí nebo krajinu.

O plynulý chod TCL 60 SE se stará osmijádrový procesor a až 18 GB celkové paměti RAM (8 GB + 10 GB RAM expansion). Díky tomu zvládá plynulé přepínání mezi aplikacemi nebo videohovory bez zadrhávání.

TCL 60 SE NXTPAPER 5G – pohodlí pro oči, spolehlivost i produktivita

TCL 60 SE NXTPAPER 5G je navržen pro uživatele, kteří často čtou na telefonu, pracují na cestách a potřebují displej, který se tomu umí přizpůsobit. Je vybaven matným 6,7″ HD+ 120 Hz displejem s filtrací modrého světla a antireflexní vrstvou. Ať už čtete za slunečného dne nebo pracujete večer, technologie NXTPAPER s obrazem připomínajícím papír je vždy šetrná pro oči.

Pomocí vyhrazeného tlačítka NXTPAPER Key lze okamžitě přepnout do režimu Max Ink – zjednodušeného režimu čtení bez rušivých prvků. Funkce poháněné umělou inteligencí, jako je shrnutí textu, okamžitý překlad, nápověda při psaní nebo osobní asistent pro schůzky pomáhají usnadnit každodenní úkoly. Můžete například překládat texty na cestách, snadno tvořit poznámky, nebo rychle dohnat denní zpravodajství.

Kromě obrazovky je vylepšená také zadní kamera, která je u tohoto modelu rozšířená o 5 Mpx širokoúhlou kameru – perfektní pro panoramatické záběry. O plynulý chod telefonu se stará výkonný čipset MediaTek Dimensity 6300 a až 18 GB RAM (8 GB + 10 GB RAM expansion), který nezpomalí ani při plné zátěži náročného pracovního dne.

Doporučené ceny a dostupnost

Všechny modely můžete pořídit v Česku i na Slovensku již dnes za následující doporučené ceny:

  • TCL 60 SE NXTPAPER 5G: 4 999 Kč / 209,99 €
  • TCL 60 SE: 3 999 Kč / 162,99 €
  • TCL 605 (256 GB / 8 GB RAM): 3 699 Kč / 152,99 €
  • TCL 605 (128 GB / 4 GB RAM): 2 799 Kč / 114,99 €

O společnosti TCL Mobile

TCL Mobile se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu chytrých telefonů, tabletů a připojených zařízení. Jejím posláním je zpřístupnit 5G všem a pomáhat zákazníkům podle motta „Inspire Greatness“ v jejich životě prostřednictvím špičkových technologií a řešení. Více informací o mobilních zařízeních TCL naleznete na: https://www.tcl.com/global/en/mobile

T-Mobile představuje vlastní umělou inteligenci: Magenta AI

T-Mobile přináší jako první z operátorů všem svým zákazníkům zdarma vlastní AI řešení. Umělá inteligence Magenta AI využívající pokročilý vyhledávač Perplexity se stane novou ikonkou v menu mobilní aplikace Můj T-Mobile a bude její pevnou součástí. Zákazníci získají díky spojení se silnými partnery plnohodnotného AI asistenta, který pomůže s každodenní agendou i vyhledáváním informací. V budoucnu se tato AI bude dále rozvíjet v oblasti grafiky i zvuku a počítá se i s dalšími jazykovými modely. Magenta AI je k dispozici od dnešního dne.

S Magenta AI vstupuje operátor vůbec poprvé do segmentu AI pro koncové zákazníky. Umělá inteligence využívá pokročilý vyhledávač Perplexity a má podobu plnohodnotného a komplexního AI asistenta. Doslova každé rodině tak může usnadnit běžnou agendu, nabídne vyhledávání informací i zodpovídání otázek. Pomůže s každodenními dotazy, s nastavením služeb operátora, najde třeba i tipy na výlety, na dovolené, odjezdy MHD nebo poradí se zajímavými recepty.

„Poprvé vstupujeme s AI i do širokého segmentu koncových zákazníků, kteří si dosud mohli vyhledávač Perplexity Pro vyzkoušet v rámci našeho zákaznického programu Magenta Moments. Propojujeme náš svět a zpřístupňujeme její výhody na dosah ruky doslova každému, na pár kliknutí,“ říká Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky T-Mobile, a dodává: „Budujeme svět digitálního optimismu. Magenta AI budeme ve spolupráci s atraktivními partnery postupně rozvíjet. Chceme vylepšovat zákaznickou zkušenost tak, aby tato inovace byla prospěšná všem”

Magenta AI je od dnešního dne dostupná v nejnovější verzi aplikace Můj T-Mobile. Zatím funguje v pilotním režimu a postupně prochází úpravami. Na konkrétní dotazy ohledně služeb operátora je nasazený chytrý směrovací systém, který zákazníky navede buď do stávajícího T-Bota, na konkrétní místo v aplikaci, nebo je rovnou na chat s živým asistentem.

T-Mobile tak i v oblasti umělé inteligence klade důraz na bezpečnou a srozumitelnou zákaznickou zkušenost – zejména s ohledem na uživatele, kteří k AI přistupují s opatrností nebo ji zatím nevyužívají. Současný T-Bot zatím nevyužívá umělou inteligenci, v budoucnu se ale promění ve skutečného chytrého asistenta postaveného právě na AI technologiích.

Aplikace rovněž prochází úpravami tak, aby byla uživatelsky přívětivější a lépe použitelná pro uživatele s hendikepem v souladu s nařízením EU o digitální přístupnosti. Více informací o Magenta AI naleznete na webu https://www.t-mobile.cz/magenta-ai.

Tawesco v Kopřivnici testuje Smart factory. Základem je 5G síť T-Mobile

  • Pilotní projekt je spuštěn a propojuje první technologie
  • Cílem je autonomní řízení logistiky a strojů v reálném čase
  • Iniciativa podtrhuje důraz skupiny Promet Group na digitalizaci a technologický rozvoj

V kopřivnickém závodě společnosti Tawesco, která je součástí strojírenské skupiny Promet Group, byl spuštěn pilotní projekt Smart factory – inteligentní továrny budoucnosti. Jeho datovou páteř tvoří privátní 5G síť, vybudovaná ve spolupráci se společností T-Mobile. Síť již propojuje první desítky zařízení – od mobilních přístrojů, výrobních strojů a zařízení až po manipulační techniku. Výhledově může být na síť napojen celý závod, což umožní zavádět autonomní systémy a výrazně zefektivnit řízení provozu.

Privátní síť založená na technologii Ericsson pokrývá plochu zhruba 5 000 m². Vznikla ve spolupráci se společností T-Mobile. Tawesco patří mezi první průmyslové podniky v České republice, které se do projektu podobného typu pustily. Patří ke klíčovým dodavatelům předních evropských automobilek, výrobců zemědělských strojů nebo lesnické či manipulační techniky, kterým dodává lisovací nářadí, výlisky a svařence. Díky své velikosti, komplexnosti a technologické otevřenosti je ideálním prostředím právě pro rozvoj konceptu inteligentní továrny budoucnosti.

„V současné fázi jde o tzv. proof of concept, kterým si ověříme použitelnost technického řešení v reálném výrobním prostředí. Záměr je rozšířit jej na celý závod a do dalších společností skupiny Promet Group. Představme si 5G síť jako nervovou soustavu živého organismu. Vnímá podněty z jednotlivých součástí a zároveň umožňuje jejich koordinované řízení,“ vysvětluje Radim Matera, člen představenstva Promet Group odpovědný za inovace.

Právě privátní 5G sítě hrají v podobných projektech klíčovou roli – umožňují bezpečně a plynule propojovat různé technologie a zařízení napříč celým výrobním i logistickým provozem. Jsou naprosto zásadní pro zavádění autonomních zařízení, která díky stabilnímu a rychlému připojení mohou efektivně fungovat i v náročných podmínkách průmyslové výroby. „Privátní 5G síť v režimu Stand-Alone, kterou jsme v Tawescu nasadili, zajišťuje nejen rychlou odezvu, ale i vysoký stupeň zabezpečení. Tento projekt jasně ukazuje, že moderní technologie a inovace mají v českém průmyslu pevné místo,“ říká Luboš Lukasík, ředitel divize pro firemní zákazníky v T-Mobile.

„Na síť jsme již napojili několik desítek prvních strojů a mobilních zařízení, aktuálně testujeme manipulační techniku a možnosti zapojení AGV vozidel. Počty jednotlivých zařízení budeme postupně rozšiřovat a k tomu rozvíjet zejména aplikační nadstavbu, která dokáže stroje v reálném čase propojit a řídit na bázi AI. Cílem je vytvořit živý digitální ekosystém, který v budoucnu umožní například plně autonomní řízení vysokozdvižných vozíků nebo jeřábů,“ uvádí Jaroslav Smrž, ředitel IT skupiny Promet Group.

Budoucností průmyslové výroby je symbiotický ekosystém člověka a technologií. Nejen my, ale i celý český průmysl musíme jít touto cestou, abychom si v globálním tlaku udrželi konkurenceschopnost. Moderní technologie nám umožní vyrábět rychleji, efektivněji a také ohleduplněji k okolí. Jsem rád, že se kolegové ze společnosti Tawesco s nadšením vydali na tuto fascinující transformační pouť plnou výzev. Stávají se tak v oblasti inovací vzorem pro další společnosti skupiny Promet Group,“ dodává Radim Matera.

Promet Group je rodinnou firmou zastřešující skupinu více než čtyřiceti společností působících v oborech strojírenství, metalurgie a inženýrství. Ty zaměstnávají přes čtyři tisíce zaměstnanců v České republice i zahraničí. Sídlo skupiny je v Ostravě. Závody má především na Moravě, například kopřivnické Tawesco. Další pak v Novém Jičíně, Paskově, Petřvaldu, Vsetíně, ale také v Úvalech u Prahy či v chorvatském Slavonském Brodě. Zákazníky jednotlivých divizí jsou přední evropské automobilky, výrobci manipulační a zemědělské techniky, slévárny a ocelárny. Skupina také spoluvlastní výrobce nákladních vozidel Tatra Trucks či chorvatského výrobce nákladních železničních vagónů Đuro Đaković.

Tawesco je součástí strojírenské divize skupiny Promet Group. Kopřivnická výrobní společnost se zaměřuje na výrobu lisovacího nářadí, lisování a svařování dílů pro automobilový průmysl, zemědělskou, lesnickou a manipulační techniku. Společnost vznikla v roce 1995. Vzhledem k historickému propojení s Tatrou využívá více než 100 let zkušeností v oboru. Díky nákupu nových technologií za více než 900 milionů korun v posledních pěti letech patří mezi tři společností v Evropě s nejkomplexnějším know-how v oblasti lisování a svařování dílů.

 

OnePlus rozšiřuje nabídku tabletů o dostupný model Pad Lite

Tablet za 5 790 Kč nabízí 11palcový displej, výdrž až 11 hodin a čtyři reproduktory s prostorovým zvukem

Praha, 30. července 2025 – OnePlus dnes oznámil zahájení předobjednávek tabletu OnePlus Pad Lite v České republice. Předobjednávky startují 4. srpna 2025 v 10:00 na webu oneplus.com, volný prodej pak začne 14. srpna 2025 v 10:00. Tablet je určen pro běžné používání a nabízí 11palcový displej, výdrž až 11 hodin sledování videí a kompaktní design za dostupnou cenu.

OnePlus Pad Lite je k dispozici pouze v barvě Aero Blue ve dvou paměťových variantách:

  • 6GB + 128GB Wi-Fi za 5 790 Kč
  • 8GB + 128GB LTE za 6 490 Kč

Lehký design s velkým displejem

Tablet zaujme kompaktními rozměry navzdory velkému displeji. Váží pouhých 530 gramů a má tloušťku jen 7,39 milimetru, přitom nabízí prostorný 11palcový displej. Obrazovka podporuje více než miliardu barev, což zajišťuje živé zobrazení při sledování filmů nebo prohlížení fotografií.

Zvukovou stránku obstarávají čtyři reproduktory s certifikací Hi-Res Audio a technologií Omnibearing Sound Field, která vytváří prostorový zvuk a přizpůsobuje se tomu, jak tablet držíte. Takové řešení není v této cenové kategorii standardem.

Výdrž na celý den práce

Baterie s kapacitou 9 340mAh vydrží až 11 hodin sledování videí nebo celý pracovní den běžného používání. Rychlé 33W nabíjení doplní baterii přibližně za dvě hodiny. To je nadstandardní výdrž i pro dražší tablety.

Tablet běží na systému OxygenOS 15.0.1, který přináší funkci Open Canvas pro jednoduché rozdělení obrazovky mezi více aplikací. To se hodí při práci nebo studiu, kdy potřebujete mít otevřené několik programů současně.

Propojení s dalšími zařízeními

OnePlus Pad Lite podporuje Screen Mirroring pro bezdrátové přenášení obsahu na větší obrazovku, Clipboard Sharing pro sdílení textu mezi zařízeními a Quick Share pro rychlé posílání souborů mezi Android zařízeními. Pro majitele iPhonů a iPadů je k dispozici technologie O+ Connect pro bezdrátové sdílení souborů.

Tablet obsahuje Google Kids Space a speciální dětský režim Kids Mode, které umožňují rodičům kontrolovat obsah a čas strávený u obrazovky. Jde tak o tablet vhodný pro celou rodinu.

Příslušenství a slevy

OnePlus současně nabízí zavírací pouzdro OnePlus Pad Lite Folio Case za €34.99, které chrání displej a zároveň funguje jako stojánek.

Časově omezené slevy do 31. srpna 2025 včetně:

  1. Okamžitá sleva €30 na obě paměťové varianty při nákupu na oneplus.com
  2. Jeden dárek zdarma k objednávce tabletu na výběr (pouze do vyprodání zásob):
    • OnePlus Pad Lite Folio Case v hodnotě €34.99
    • OnePlus SUPERVOOC 80W Type-A síťový adaptér s podporou rychlého nabíjení v hodnotě €39.99
  3. Dodatečná sleva €30 při výkupu starého zařízení

OnePlus Pad Lite bude k dispozici na OnePlus.com a u autorizovaných prodejců.

O společnosti OnePlus

OnePlus je globální technologická značka zaměřená na mobilní zařízení. Pod mantrou „Never Settle“ vyvíjí společnost smartphony, tablety, sluchátka a další produkty s důrazem na výkon a kvalitní zpracování. OnePlus se soustředí na vytváření komunity uživatelů a pravidelně zapojuje své zákazníky do vývoje nových funkcí a produktů.

Další informace najdete na OnePlus.com nebo na:

Instagram – https://instagram.com/oneplus
Facebook – https://facebook.com/oneplus
Twitter – https://twitter.com/oneplus
LinkedIn – https://linkedin.com/company/oneplus
YouTube – https://youtube.com/oneplustech
TikTok – https://tiktok.com/@oneplus

Fotografie ke stažení naleznete zde:

One Plus Pad Lite – https://flic.kr/s/aHBqjCmTsu

Revolut se stává titulárním partnerem budoucího týmu Audi F1

Praha, 30. července 2025 – Tým Audi F1 a Revolut, globální fintech lídr s více než 60 miliony zákazníky, uzavřely přelomovou dohodu. Se začátkem sezóny 2026 se Revolut stane titulárním partnerem týmu FIA Formula One Championship.

Tato spolupráce spojuje dvě prémiové značky se společnou ambicí – vyzývat konvence a podporovat konzistentní inovace v motoristickém sportu i globálních financích. Společným cílem partnerství je vytvořit pro fanoušky nové způsoby, jak se zapojit do sportu během závodních víkendů, nabídnout jedinečné zážitky nové generaci nadšenců do motorsportu a exkluzivní výhody pro zákazníky Revolutu.

V rámci dohody bude Revolut Business extenzivně integrován do finančních operací týmu. Přímý prospěch z toho budou mít také fanoušci, kterým Revolut poskytne bezproblémové nákupy týmového merche a postará se o prvotřídní, intuitivní maloobchodní zážitek.

Nik Storonsky, generální ředitel Revolutu: „Pro Revolut a budoucí tým Audi F1 je to monumentální partnerství. Rychle se blížíme ke 100 milionům zákazníků a v období klíčové pro tento sport jim přineseme nezapomenutelné zážitky z Formule 1. Zatímco Revolut pokračuje ve výzývání statusu quo v globálním finančnictví, budoucí tým Audi F1 se chystá udělat totéž v motoristickém sportu. Díky společnému pohledu, globálním ambicím a neutuchajícímu úsilí o pokrok bude toto partnerství definovat, co je ve Formuli 1 možné.“

Jonathan Wheatley, týmový šéf budoucího Audi F1 Team: „S Revolutem jsme našli skutečného partnera, který sdílí naší základní mentalitu inovace a neutuchajících ambic. Jde o víc než jen o fit značek, je to strategické spojenectví, které je navrženo tak, aby vyzývalo konvence v motosportu. Od roku 2026 budou digitální řešení Revolutu pohánět klíčové oblasti našeho provozu a zároveň nově definovat způsob, jakým fanoušci a komunity spolupracují s naším týmem – a zajistí tak bezproblémový a poutavý zážitek na trati i mimo ni.“

Gernot Döllner, generální ředitel AUDI AG a předseda představenstva Sauber Motorsport AG: „Audi vstupuje do Formule 1 s jasnou ambicí: využít tuto platformu jako technologicky relevantní a ekonomicky udržitelnou investici do budoucnosti značky Audi. Pevně věříme v úspěch našeho projektu, ke kterému přistupujeme realisticky a s myšlenkou neustálého zlepšování. V Revolutu jsme našli partnera, který sdílí naše ambice a přístup. Formule 1 je globální platformou, která nám nabízí možnost společně oslovit nové cílové skupiny a vyvolat nadšení z našich produktů.“

Partnerství představuje přelomový krok Revolutu, který se rychle blíží 100 milionům zákazníků po celém světě. V uplynulých dvanácti měsících Revolut představil významné inovace v rámci své hlavní finanční a lifestylové nabídky, a to vše při rekordním globálním růstu a získání statusu nejhodnotnější soukromé technologické společnosti v Evropě.

Formule 1 je s přibližně 820 miliony fanoušků a 1,6 miliardy televizních diváků během roku 2024 nejpopulárnějším sportovním dění na světě.

O společnosti Revolut:

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 Revolut zahájil svou činnost ve Velké Británii a nabízí převody a směnu peněz. Dnes více než 60 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí.

V rámci osobních a firemních účtů poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojuje lidi po celém světě.

O Audi F1:

Audi vstoupí do Formule 1 poprvé v roce 2026 s vlastním továrním týmem a hybridním pohonným systémem („pohonnou jednotkou“) vyvinutým v Německu. Budoucí tým bude sídlit na dvou místech: Audi Formula Racing GmbH, která byla založena speciálně pro tento projekt, vyvíjí pohonnou jednotku v Neubergu an der Donau. Ve švýcarském Hinwilu bude probíhat vývoj závodního vozu a plánování a provoz závodů. Britské technologické centrum v Bicesteru navíc poskytuje zázemí v srdci „údolí motoristického sportu“ a nabízí přímý přístup ke špičkovým talentům F1 a klíčovým strategickým partnerům.

Formule 1 je považována za vrchol motoristického sportu a díky svému globálnímu dosahu je jednou z nejdůležitějších sportovních platforem na světě. Dalším rozhodujícím faktorem pro vstup značky Audi jsou nové předpisy FIA, které od roku 2026 zahrnují udržitelná paliva a zvyšují podíl elektrických hybridních pohonných jednotek na téměř 50 procent.

Exit mobile version