Společnost Lenovo má za sebou úspěšné čtvrtletí. Již deváté v řadě

Skupina Lenovo dnes oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí, které má za sebou růst v tržbách i ziskovosti již po deváté v řadě. Čistý zisk za první čtvrtletí vzrostl meziročně o 11 % na 516 milionů USD a tržby vzrostly na 17 miliard USD, což je meziroční nárůst o 5 % ve stejné měně.

Skupina zaznamenala mimo počítačový segment 37% růst, který prokazuje úspěšnost transformační strategie založené na službách a trvalých investic do diverzifikace podnikání. Právě tyto směry jsou motorem pro růst společnosti a potvrzují je zvýšené meziroční příjmy o dvouciferné číslo. Lenovo je i nadále odhodlané zdvojnásobit investice do výzkumu a vývoje (R&D), meziročně zvýšit výdaje na vývoj o 10 %
a zvýšit počet zaměstnanců v této oblasti o 29 %.

Skupina Lenovo zůstává optimistická ohledně dlouhodobého růstu, potenciálu odvětví a chopí se příležitostí, které zrychlená digitální transformace a hybridní práce stále přinášejí.

Finanční výsledky ve zkratce:

Celé znění tiskové zprávy naleznete na odkaze zde.

World of Tanks slaví 12 let!

Vezměte si sluneční brýle a sbalte si ručník, protože letos v létě pořádá World of Tanks velkou plážovou oslavu 12. narozenin z pohodlí vašeho domova! Až do konce srpna se vaše garáž stane místem, kde získáte celou řadu odměn.

Od 12. do 22. srpna oslaví World of Tanks své 12. výročí speciálními bojovými misemi, skutečně fajnovými odměnami a výročními mincemi, které navíc můžete vyměnit za cenné herní dobroty a jedinečné prvky pro přizpůsobení.

Každý tankista, který se přihlásí do hry v kterýkoli den narozeninové akce, tedy od 12. do 22. srpna, získá zdarma 2D styl Only Twelve. Navíc, když se hráči v den konání akce přihlásí poprvé, získají jeden den prémiového účtu (celkem tedy na hráče čeká sedm dní prémiového účtu).

Za každou denní bojovou misi získáte 5 výročních mincí, které lze ve speciální sekci herního obchodu vyměnit za dluhopisy, osobní rezervy, členy posádky, dny prémiového účtu, styly, zábavné možnosti přizpůsobení a další cenné věci. Velké mise přinesou kromě hlavních odměn vždy 20 mincí výročí.

A aby oslava pokračovala v pořádně nadupaném tempu, hráči, kteří splní libovolné tři denní bojové mise, získají Lago M/38, zbrusu nový, rychle střílející švédský prémiový tank III. úrovně.

Uriy Kuryavyi, ředitel vydavatelství World of Tanks, říká, že se vyplatí navštěvovat plážovou párty každý den.

„Dávejte si pozor na velké slevy, prvky úprav, vybavení, spotřební materiál, volné XP a přepočet XP posádky a další. V určitých dnech očekávejte násobitele x2 a dokonce x5 XP za první výhru u každého vozidla. World of Tanks to letos v létě určitě pořádně rozjede!“ řekl Uriy.

O společnosti Wargaming

Wargaming je oceňovaný vývojář a vydavatel online her se sídlem v kyperské Nikósii. Společnost Wargaming, která působí od roku 1998, se stala jedním z lídrů herního průmyslu se 17 pobočkami po celém světě, včetně studií v Chicagu, Praze, Šanghaji, Tokiu, Vilniusu a Bělehradě. Miliony hráčů si užívají tituly společnosti Wargaming na všech hlavních herních platformách. Mezi naše stěžejní produkty patří free-to-play hity World of Tanks, World of Warships a World of Tanks Blitz.

Oficiální stránky:

O hře World of Tanks

World of Tanks je první týmová, masivně multiplayerová online akční hra věnovaná tankové válce. Vrhněte se do epických tankových bitev druhé světové války s hráči z celého světa. Váš arzenál zahrnuje více než 600 obrněných vozidel 11 národů, pečlivě propracovaných do detailů s historickou přesností.

Official website:

Nejpopulárnější světové úložiště kódů čelilo útoku – komentář kyberbezpečnostní společnosti Check Point

GitHub, nejpopulárnější úložiště kódů, které používá více než 83 milionů vývojářů po celém světě, čelilo rafinovanému útoku. Úložiště umožňuje vývojářům spolupracovat a využívat zdrojové kódy, čehož chtěli využít útočníci, kteří zkopírovali tisíce stávajících projektů a vložili do nich malware. GitHub je největší programátorskou komunitou na světě, takže i když se útok podařilo zastavit a odhalit, jedná o závažný problém.

„Podařilo se odhalit nebezpečnou klonovací kampaň na GitHubu. Útočníci použili techniku typosquatting ke klonování a publikování oblíbených kódů pod falešnými účty, kdy napodobovali původní kódy a vkládali do nich malware. Cílem útočníků bylo krást informace o prostředí a v některých případech se snažili dokonce zařízení infikovat backdoorem. Znovu se tak ukazuje, jak nebezpečné jsou útoky na dodavatelské řetězce,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Co je GitHub?

GitHub umožňuje vývojářům spolupracovat na kódech, takže ostatní vývojáři mohou upravovat kód, který není jejich. Vlastník původního kódu má ale stále plnou kontrolu nad změnami a může rozhodnout, které přijme a které odmítne.

Vývojáři si mohou také stáhnout libovolný kód a použít jej ve svých vlastních aplikacích. Pokud chce nějaký vývojář výrazně změnit kód jiného vývojáře, použije funkci klonování. Ta umožňuje vytvořit přesnou kopii cizího kódu. Původní verze zůstává nedotčena pod správou původního autora a zachovává si i stávající statistiky, jako jsou zobrazení, sledující, úpravy a komentáře, zatímco klon je pod správou nového vlastníka. Protože se v podstatě jedná o nový kód, nemá zatím žádné statistiky.

Co se stalo?

Hackeři na GitHubu naklonovali až 35 000 uložených projektů, takže byly identické s původním zdrojovým kódem, nově však obsahovaly i vložený malware. Tento škodlivý kód mohl krást informace o prostředí, ve kterém je spuštěn, data o identitě zařízení, identitě uživatele a další citlivé údaje.

Ještě nebezpečnější ale bylo, že takto vložený malware mohl stahovat další malware z webu třetí strany. Ten pak mohl dále zneužít jakoukoli aplikaci nebo prostředí, které používalo klonovaný kód.

Podobné útoky na dodavatelské řetězce mohou mít katastrofální následky, když si nic netušící vývojář omylem stáhne klonovaný, škodlivý, kód, který použije pro vlastní účely a pak jím nevědomky ohrozí uživatele.

Jak se chránit před podobnými útoky?

Bezpečnostní týmy mohou využít automatizované nástroje, ale jejich nasazení v organizacích stále ještě pokulhává. Útoky na dodavatelské řetězce jsou ale natolik závažné, že odpovídající zabezpečení je kriticky důležité.

Technologie Check Point CloudGuard nabízí automatizované bezpečnostní nástroje, prostřednictvím kterých zkontroluje jak vlastní infrastrukturu, tak i zdrojový kód a eliminuje tím všechny hrozby už v té nejranější fázi.

Více informací najdete například v tomto článku:
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/35-000-code-repos-not-hacked-but-clones-flood-github-to-serve-malware/amp/

Návštěva jaderné elektrárny skrze virtuální realitu: ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín patří k nejpřísněji hlídaným areálům v České republice. K jadernému reaktoru, v němž začíná fascinující cesta elektrické energie, se nepodívá nikdo bez nejvyšší bezpečnostní prověrky. Díky virtuální realitě si teď však nitro elektrárny může zblízka prohlédnout každý, kdo si na platformě Oculus TV vyhledá edukativní komentovanou prohlídku ReakTour. Zážitek, jenž je prvním svého druhu na světě, společně vytvořily Skupina ČEZ a kreativní studio Brainz Immersive.

Kouzlo virtuální reality spočívá v její schopnosti přenést diváka do míst, která ve skutečnosti neexistují, nebo existují, ale nachází se v nich něco tak střeženého a nedozírně důležitého, že je do nich běžnému smrtelníkovi vstup zakázán. Do té druhé kategorie spadá kromě Oblasti 51 a tajných vatikánských archivů také jaderná elektrárna Temelín, jež je největším zdrojem elektrické energie na našem území. Přímo do jejích útrob se nyní může podívat každý, kdo si na globální vysílací platformě Oculus TV zdarma pustí zážitek ReakTour: The Nuclear Power Plant Experience.

Komentovaná virtuální prohlídka, vhodná pro diváky všech generací, byla od léta 2021 uvedena v českém jazyce, a to jen pro návštěvníky Informačního centra Jaderné elektrárny Temelín. Nyní je v anglicky mluvené verzi dostupná celému světu.

“Jen za první tři měsíce provozu vidělo ReakTour téměř šest a půl tisíce diváků. Ohlasy jsou jednoznačně pozitivní. Návštěvníci jsou nadšení a často jsou překvapení samotným zážitkem i tím, jak to opravdu vypadá uvnitř ‚jaderky‘, i jak rozsáhlý areál je. Někteří v průběhu prohlídky doslova křičí nadšením. Často se stane, že si prohlídku chtějí zopakovat ještě jednou,” říká Kateřina Bartůšková, vedoucí Infocenter Skupiny ČEZ. “Po cizojazyčné verzi byla stále se zvyšující poptávka ze strany zahraničních návštěv v elektrárně i návštěvníků-cizinců, kteří dostali na prohlídku tip jako na speciální zážitek,” doplňuje Bartůšková.

Unikátní zážitek ve virtuální realitě z dílny pražského studia Brainz Immersive bere diváky za dvojitý plot a rámové detektory areálu až do kontrolovaného pásma, k srdci jaderné elektrárny, kde se divák může vznést nad reaktor a nechat si vysvětlit taje nukleárního štěpení. Průvodce virtuální prohlídky srozumitelně vykládá, jak a kde se bere jaderné palivo či co se s ním v elektrárně děje, popisuje cestu zájemců o práci v blokové dozorně a vezme diváky na dechberoucí průlet chladicí věží. Vysvětluje, proč je výskyt abnormálního stavu v provozu elektrárny tak nepravděpodobný, jak elektrárna zajišťuje bezpečnost svých zaměstnanců a proč je jaderná elektrárna čistým, bezemisním a stabilním zdrojem energie pro tisíce domácností v Česku.

Zážitek je dostupný na zařízení Quest 2 společnosti Meta, který v současnosti vlastní přes 15 milionů uživatelů na světě. Růst jeho prodejů meziročně stoupl o 97 %, a překonal tak počet prodaných zařízení Microsoft Xbox Series X a S. Uživatelé mohou zážitky konzumovat mimo jiné skrze obsahový portál Oculus TV, který nabízí zábavný i vzdělávací imerzivní obsah.

Brainz Immersive je pražské kreativní studio specializující se na tvorbu prémiových zážitků ve virtuální a rozšířené realitě. K těm patří nejen prohlídky ve virtuální realitě a umělecké instalace, ale také produktové konfigurátory a gamifikované zážitky, které značkám pomáhají začít se adaptovat na budoucnost v metaverzu.

vivo X80 Pro pořídíte v srpnu s bezdrátovou rychlonabíječkou vivo Flash Charge 50W zdarma

Zákazníci, kteří mají zájem o koupi vivo X80 Pro, který byl oficiálně oznámen na českém trhu 15. června, mohou nyní těžit z další akce, která zahrnuje bezdrátovou rychlonabíjecí stanici vivo 50W Wireless Flash Charge. Tato speciální akce je k dispozici pro všechny zákazníky, kteří si zakoupí vivo X80 Pro v období mezi 1. až 31. srpnem prostřednictvím kanálů oficiálních prodejních partnerů vivo v České republice. Při nákupu zařízení se stačí pouze zaregistrovat prostřednictvím online formuláře na www.vivobonus.cz a bezdrátovou nabíječku obdrží na svou adresu do několika pracovních dnů. 

Špičkový zobrazovací systém ve spolupráci s ZEISS

Připomeňme, že vivo X80 Pro je druhou vlajkovou lodí vivo dostupné v České republice a nyní těží z dalšího pokročilého kamerového systému, který je výsledkem spolupráce s průkopníkem optiky a optoelektroniky, společností ZEISS. Fotoaparát vivo X80 Pro je vybaven rozsáhlými vylepšeními a poprvé přináší ve spolupráci se společností ZEISS režimy videa ve filmovém stylu. Nová funkce ZEISS Cinematic Video Bokeh vytváří oválný bokeh (rozostření světelných bodů) ve filmovém poměru stran 2,39:1 a umožňuje tak vytvořit širokoúhlý filmový efekt objektivu, který dokáže zachytit vysoce estetická a expresivní videa. Kromě toho byly do funkce ZEISS Superb Portrait přidány i další portrétní režimy, které inspirují kreativitu zákazníků, jako jsou znovu vytvořené ikonické portrétní objektivy ZEISS – Biotar, Sonnar, Plannar a Distagon, s jejich charakteristickými režimy bokeh.

O perfektní fotografie se stará 32Mpx přední fotoaparát a zadní systém čtyř fotoaparátů, který se skládá z 50Mpx ultrazvukového fotoaparátu s GNV snímačem a optickou stabilizací obrazu (OIS), 48Mpx širokoúhlého fotoaparátu, 12Mpx portrétního fotoaparátu s gimbalem a 8Mpx periskopového fotoaparátu. X80 Pro je navíc vybaven nejnovější iterací obrazového čipu vivo V1+, který uživatelům přináší vyšší zážitek díky integrovanému systému umělé inteligence pro vylepšení profesionálního obrazu. Čip také vylepšuje vizuální zážitek při zobrazování a hraní her.

Vynikající výkon

X80 Pro je nakonfigurován s procesorem Snapdragon 8 Gen 1. Celá řada je navíc vybavena vylepšenou pamětí LPDDR5 a vylepšeným systémem UFS3.1 pro vysokou rychlost chodu a ukládání dat. Nový model podporuje jak 80W FlashCharge, tak 50W bezdrátové FlashCharge rychlonabíjení. Velikost baterie je 4700 mAh. S takto velkou baterií se X80 Pro dokáže plně nabít za pouhých 36 minut*, zatímco jeho předchůdce X60 Pro za 65 minut.

Kromě toho je X80 Pro vybaven zcela novým 3D ultrazvukovým snímačem otisků prstů, který zajišťuje neuvěřitelně rychlý proces zápisu otisků prstů – stačí jedno klepnutí a je hotovo.  Tradiční jednobodové optické snímání otisků prstů v displeji vyžaduje 15-20 klepnutí. Jakmile je otisk prstu zaregistrován, poskytuje jedno z nejrychlejších odemknutí v mobilním průmyslu – pouhé 0,2 sekundy. Rozpoznávací oblast je 11,1krát větší než u klasických optických snímačů otisků.

Cena a dostupnost

Telefon vivo X80 Pro se na českém trhu prodává za doporučenou cenu 26 999 Kč. Od 1. srpna do 31. srpna 2022 vivo spustilo speciální akci, zákazníci mohou získat k smartphonu také bezdrátovou rychlonabíječku vivo Flash Charge 50W v hodnotě 1 999 Kč zdarma. Stačí, aby si zaregistrovali nákup mobilního telefonu vyplněním formuláře a nahráním účtenky na webové stránce www.vivobonus.cz. Následně budou kontaktováni a rychlonabíječka jim bude zaslána. Akce probíhá u všech obchodních partnerů vivo.

*Všechny uvedené údaje vycházejí z technických parametrů návrhu vivo, výsledků laboratorních testů a údajů z testů dodavatele. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na verzi softwaru, konkrétním testovacím prostředí a modelu smartphonu. Všechna srovnání uvedená na těchto stránkách se týkají pouze produktů vivo.

X80 Pro je vybaven standardní nabíječkou vivo (adaptér FlashCharge 20V/4A) a podporuje výkon až 80W. Bezdrátové nabíjení vivo Wireless FlashCharge podporuje až 50W. Skutečný nabíjecí výkon se dynamicky upravuje podle měnících se podmínek a závisí na skutečném používání. Bezdrátové nabíjení Wireless FlashCharge 50W je třeba zakoupit samostatně.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Ve Vyhledávání od Seznamu se lidé v létě zajímají o tipy na výlety. Hradním skokanem je památka Martinice

Během právě probíhajících prázdninových měsíců zadávají Češi do Seznam.cz Vyhledávání, které alespoň jednou měsíčně využije každý druhý Čech, často výrazy spojené s cestováním a trávením volného času. Vzhledem k rozvolnění protiepidemických cestovních pravidel vzrostla četnost hledaných dotazů na téma zahraniční dovolené v porovnání s loňským rokem o 23,4 %. Hodně lidí se zajímá i o tuzemské výlety.

Praha, 4. srpna 2022 – Při cestování po Česku se obvykle ve Vyhledávání objevují především obecná sousloví „kam na výlet“ nebo „tip na výlet“. „Když Češi hledají nějaké slovní spojení obsahující hrad, nejčastěji je nezajímá konkrétní památka, ale festival Hrady CZ. Tento výraz se oproti loňsku objevuje výrazně častěji. Je to způsobeno tím, že vloni se kvůli protipandemickým opatřením konal festival pouze v omezené verzi a letos se opět rozjel naplno,“ říká Tereza Fukátková, manažerka týmu datových analytiků ve firmě Seznam.cz.

Mezi konkrétní hrady a zámky, které zaujaly nejvyšší příčky v Seznam.cz Vyhledávání, patří trojice Český Krumlov, Karlštejn a Hluboká nad Vltavou. Mezi skokany, kteří zaznamenali v počtu hledaných slovních spojení nejvyšší meziroční přírůstky, vede Zámek Martinice, jehož majitel Pavel Kuře se zviditelnil díky svému zájmu o starožitnosti a účinkování v pořadu Televize Prima Poklad z půdy. Zvýšený zájem oproti loňsku je také o hrad Bojnice na Slovensku a zámek Raduň.

Češi letos v létě vyráží za hranice

„Celkově je hledanost hradů a zámků letos o 10 % nižší než vloni, i zde je třeba hledat souvislost s uvolněním protikoronavirových opatření. Zatímco loni trávilo více Čechů z důvodu cestovních omezení dovolenou v tuzemsku, letos mnoho z nich vyráží do zahraničí, což potvrzuje i zvýšený počet vyhledávání zahraničních dovolených zmiňovaný výše,“ dodává Fukátková.

„Oldfluencerem“ Vodafonu se stal 65letý Václav Ježek

Koncem roku 2021 Vodafone vyhlásil casting na prvního českého influencera ve věku nad 65 let, tedy „oldfluencera“. Cílem bylo dostat na sociální sítě autentický obsah, který by mohla sledovat generace stále aktivnějších online seniorů. Roční smlouvu nyní s Vodafonem podepsal Václav Ježek, bude tak pomáhat seniorům naplno využívat potenciál technologií.

Senioři jsou na internetu v posledních letech stále aktivnější, ale poměrně často potřebují srozumitelnou radu. Jinak mnohdy čerpají informace z nedůvěryhodných zdrojů i řetězových mailů. Vodafone proto loni vyhlásil casting na prvního českého „oldfluencera“. Vítězem dvoukolového castingu se nakonec stal pětašedesátiletý Václav Ježek, pracující důchodce z Hrdlíva u Slaného. První videa už mohou sledující nyní najít na jeho facebookovém profilu, který spustil jako první ze svých kanálů.

„Na sociálních sítích jsem dříve moc nebyl. Používal jsem WhatsApp, a to jen v takovém rodinném kruhu. Ale myslím si, že je potřeba se toho nebát, proto jsem do spolupráce šel. Chci inspirovat ostatní k tomu, že používat technologie je v moderním digitálním světě skoro nutnost. A že třeba lidé, kteří mohou být osamocení, se díky moderním technologiím krásně propojí,“ říká Václav Ježek.

Odkaz na instagramový účet najdete tady.

„Pana Ježka jsme vybrali především proto, že dokáže poutavě mluvit o tom, co všechno se dá dělat s technologiemi, ale přitom je z něj cítit díky jeho životním zkušenostem velká lidskost a určitý klid – něco, na co nejsme úplně zvyklí od běžných influencerů. Sledovat jeho videa je v dnešním zrychleném světě jako balzám na duši i pro ostatní generace, je to taková slow TV mezi influencery,” řekla po podpisu smlouvy Alžběta Štádlíková, která má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing.

Zásadní je pomoc od mladé generace

Právě propojení generací je dalším důležitým cílem projektu. Většina obsahu bude sice primárně zaměřena na to, aby se senioři naučili používat další funkce svých chytrých zařízení, získali povědomí o bezpečném chování nebo uměli posoudit důvěryhodnost informací. Část ale bude směřovat i na mladou generaci, která je podle výzkumů často největším pomocníkem svých prarodičů při zvládání digitálních zařízení a online prostředí.

„Chceme experimentovat s nejmladším publikem třeba na TikToku, kde vidíme několik úspěšných influencerů-seniorů v zahraničí. Obě generace si mají navzájem určitě co předat, a pokud to dokážeme udělat třeba na TikToku, tak proč ne? Pan Ježek je na to připravený a už se těší, že se díky tomu naučí s novou sociální sítí,” dodává David Bárta, vedoucí pro oblast sociálních sítí agentury McCann Prague, která projekt pro Vodafone zajišťuje.

Dobrodružná informační cesta: Digitální odysea

Roční plán spolupráce obsahuje kromě tvorby edukačních videí také propojení s projektem Digitální odysea, který zastřešuje Nadace Vodafone a který je pro Vodafone vlajkovou lodí digitální inkluze seniorů. Oldfluencer bude zapojený i do produktových kampaní, kterým bude ve svém obsahu dodávat úhel pohledu aktivních seniorů. „Kurzy Digitální odysey si získaly značnou oblibu a jejich absolventi se v ovládání technologií výrazně posunuli. V naprosté většině jim však výhody technologií vysvětlujeme my, mladší. Influencer v podání pana Ježka určitě pomůže odstranit mentální bariéru, že technologie jsou jen pro mladé. A pevně věřím, že bude inspirovat další a že se na sociálních sítích budeme setkávat s čím dál více seniory, kteří nám rozhodně mají co říct,“ dodává ředitelka Nadace Vodafone Zuzana Holá.

V komunikaci Vodafonu seniory už několik kampaní zastupuje „sousedka Zoltánová“, ve skutečnosti herečka Věra Janků. Ta si ve spotech vedle Martina Hoffmana vybudovala mezi diváky značnou popularitu. Byla také tváří castingové výzvy na oldfluencera (video ZDE) a objevuje se i v jednom z videí na jeho kanálu.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 48 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. březnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a přes 150 milionů připojených IoT zařízení.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Tesla od Witty doplňuje do nabídky sadu chytrých senzorů pro inteligentní domácnost

Nové chytré senzory Tesla změří teplotu a vlhkost vzduchu v místnostech, ohlídají domácnost při úniku plynu či vody a varují před nebezpečím požáru. Chytré tlačítko usnadní ovládání inteligentní domácnosti jediným dotykem.

Komfort moderního bydlení, a především bezpečí každé domácnosti, pomohou zvýšit nové chytré senzory značky Tesla. Tato nenápadná zařízení, napájená z elektrické sítě nebo z baterií, spolupracují s aplikací Tesla Smart v mobilním telefonu, do které odesílají svá upozornění. Díky připojení k internetu prostřednictvím centrální jednotky Tesla Smart ZigBee Hub budete mít perfektní přehled o své domácnosti kdykoli a odkudkoli. Podpora asistenčních služeb zajistí možnost ovládat chytré senzory Tesla nejen prostřednictvím aplikace Tesla Smart, ale také s pomocí služeb Amazon Alexa a Google Assistant.

Chytré senzory ohlídají domácnost

Chytré senzory značky Tesla, připojené k internetu prostřednictvím centrální jednotky Tesla Smart ZigBee Hub, mohou zásadním způsobem přispět k bezpečí celé domácnosti, když upozorní, že se doma něco děje. Dosah systému ZigBee je až 50 metrů, což poskytuje opravdu značnou volnost v umístění centrální jednotky a k ní připojených senzorů i dalších zařízení.

Tesla Smart Sensor Gas je chytrý senzor, který upozorní majitele domu či bytu na únik zemního plynu. Senzor pravidelně kontroluje vzduch na přítomnost metanu, který je základní složkou zemního plynu. V případě detekce i jen minimálního množství metanu v místnosti okamžitě informuje majitele prostřednictvím oznámení v mobilní aplikaci Tesla Smart. Napájení z elektrické sítě zajistí spolehlivý provoz senzoru bez nutnosti měnit baterie.

Tesla Smart Sensor Smoke poslouží všem domácnostem, tedy nejen těm, které topí zemním plynem. Kouřová čidla uvnitř senzoru Tesla Smart Sensor Smoke jsou kombinována s čidly teploty, což zajišťuje spolehlivou reakci v případě, že hrozí vypuknutí požáru. Senzor odešle varování do mobilní aplikace, ale navíc je vybavený 85dB sirénou, která upozorní všechny obyvatele domu. Baterie udrží senzor v provozu i několik let.

Trojici senzorů Tesla, varujících majitele nemovitosti v případě hrozící katastrofy, uzavírá Tesla Smart Sensor Water, nenápadný senzor zaplavení, který včas upozorní například na prasklou hadici od pračky nebo přetékající vanu v koupelně. Na baterii bude tento senzor pracovat i více než rok – a stejně jako ostatní chytré senzory Tesla oznámením v aplikaci Tesla Smart včas upozorní na slabou baterii a nutnost jejího nabití.

Varování, které uslyšíte kdykoli

Chytré senzory Tesla lze v aplikaci Tesla Smart snadno propojit se sirénou Tesla Smart Sensor Siren, aby upozornění na únik plynu, vody nebo hrozící požár zaznamenal skutečně každý, kdo se aktuálně nachází v domě nebo v bytě. Siréna s výkonem 100 dB je napájená z elektrické sítě a pro případ výpadku proudu je zálohovaná baterií. Ta, společně tělem vyrobeným z odolného plastu, zajistí, že siréna bude svoji funkci plnit skutečně do posledního dechu.

Pro ještě pohodlnější chytrou domácnost

Společně s chytrými senzory uvádí značka Tesla na trh další zařízení, určené pro ještě vyšší komfort obyvatelů inteligentní domácnosti.

Dalším aktuálně uváděným zařízením je Tesla Smart Sensor Button, chytré tlačítko, které usnadní ovládání ostatních chytrých zařízení značky Tesla. Nenápadnému tlačítku, které lze díky provozu na baterii umístit skutečně kamkoli, je možné v aplikaci Tesla Smart přiřadit spuštění libovolné akce nebo celé sestavy akcí. Tlačítkem můžete ovládat chytré zásuvky, vypínače i další inteligentní zařízení Tesla. Zařízení lze také ovládat hlasem, a to přes mobilní aplikaci.

Technické specifikace a ceny chytrých senzorů Tesla

Chytré senzory tesla napájení Připojení rozměry Podporované systémy funkce cena
Tesla Smart Sensor Button DC 3V (baterie CR2032) ZigBee 2,4 GHz IEEE 802.15.4 Ø50 × 16 mm Android, iOS, Amazon Alexa, Google Assistant Ovládání zařízení chytré domácnosti 529 Kč
Tesla Smart Sensor Gas DC 12V, externí adaptér ZigBee 2,4 GHz IEEE 802.15.4 Ø85 × 30 mm Android, iOS, Amazon Alexa, Google Assistant Detekce úniku zemního plynu 799 Kč
Tesla Smart Sensor Siren DC 12V, externí adapter ZigBee 2,4 GHz IEEE 802.15.4 Ø78 × 33 mm Android, iOS, Amazon Alexa, Google Assistant Zvukový signál o síle 100 dB 799 Kč
Tesla Smart Sensor Smoke DC 3V (baterie CR123A) ZigBee 2,4 GHz IEEE 802.15.4 Ø90 × 37 mm Android, iOS, Amazon Alexa, Google Assistant Detektor kouře, 85dB alarm 699 Kč
tesla Smart Sensor Water DC 3V (baterie CR2032) ZigBee 2,4 GHz IEEE 802.15.4 Ø50 × 18 mm Android, iOS, Amazon Alexa, Google Assistant Detekce zaplavení 529 Kč

Nové chytré senzory Tesla jsou nyní dostupné u vybraných prodejních partnerů.

O Tesle a chytré domácnosti

V roce 2020 rozšířila značka TESLA své portfolio o doplnila ho o novou řadu produktů konceptu chytré domácnosti. Jejím cílem je, aby se chytrá domácnost stala běžnou součástí domovů, ať už se jedná o byty, domy, nebo chaty. Tesla chce produkty chytré domácnosti zpřístupnit široké veřejnosti, a to jak fakticky, tak i z hlediska povědomí. V současné době funguje na českém trhu. Ve svém portfoliu se zaměřuje na kamerové systémy, chytré produkty pro domácí mazlíčky nebo produkty z kategorie péče o vzduch. Značka produktů chytré domácnosti Tesla kompletně spadá do portfolia společnosti Witty s.r.o.

Revoluční VIVE Mars CamTrack pro filmaře jde do prodeje

Společnost HTC VIVE dnes zahájila prodej jedinečného řešení pro virtuální filmovou produkci VIVE Mars CamTrack, které v kompaktním systému integruje nejen sledování pohybu kamery, ale také synchronizaci kamer a kalibraci objektivů. Filmařům navíc umožňuje vytvořit libovolné množství virtuálních kulis a v reálném čase sledovat výslednou scénu již v okamžiku natáčení. V mnoha případech tak zcela eliminuje nutnost natáčení v konkrétních lokacích, díky čemuž mohou tvůrci dát neomezený průchod své fantazii. Filmová studia z Evropy, USA a Kanady si mohou kompletní balíček spořící produkční náklady i čas pořídit již nyní. V následujících měsících se dočkají i tvůrci z Austrálie, Číny, Japonska, Jižní Koreje a Tchaj-wanu.

Kromě rozšíření komerční dostupnosti systému VIVE Mars CamTrack doplnil vývojový tým také podporu populárního protokolu Free-D. Ten je průmyslovým standardem pro sledování pozice kamery renomovaných dodavatelů XR a AR zařízení. Systém od HTC tak zpřístupňuje virtuální produkci studiím po celém světě včetně nebývalé flexibility a všestrannosti při implementaci dat pro sledování kamery.

„Těšíme se na snímky, které díky široké komunitě a systému VIVE Mars CamTrack vzniknou,“ říká SVP Business Solutions společnosti HTC VIVE Raymond Pao. „Moc nás těší, že rozšířením dostupnosti systému a doplněním podpory Free-D můžeme sílu virtuální produkce zpřístupnit i menším studiím, pro které byla dosud nedostupnou. To byl ostatně cíl, který jsme si při zrodu VIVE Mars CamTrack vytyčili.“

Snížení nákladů, jednoduchost a přesnost

Historicky byl jedním z největších nákladů na virtuální produkci zdlouhavý proces jejího nastavování. VIVE Mars CamTrack ho proto výrazně zjednodušuje, čímž zkracuje dobu produkce a snižuje náklady. Využitím špičkové sledovací technologie Lighthouse se základnovými stanicemi se komplikovaný pracovní postup mění v jednoduché využití jediného kompaktního řešení, které umožňuje bezproblémové a přesné sledování pohybu až tří kamer. Díky jedinečné mobilitě systému Mars CamTrack navíc splní potřeby pro různé situace od natáčení v malých studiích až po skutečně velké scény.

Nejpodstatnější výhody systému VIVE Mars CamTrack:

  • Sledování pohybu až tří kamer zároveň
  • Vysoce přesné sledování pohybu pomocí VIVE Trackerů
  • Automatická kalibrace pro posun kamery a zkreslení objektivu
  • Kompatibilita s kodérem objektivu, která umožňuje filmařům měnit hloubku ostrosti stejně jako u tradiční kamery
  • Plug & Play kompatibilita s podporou Free-D a Unreal Engine LiveLink bez nutnosti dalšího software
  • Obnovení výchozí pozice kamery jediným kliknutím
  • Genlock synchronizace kamer propojená s UnrealEngine LiveLink, umožňující okamžitý synchronizovaný výstup mezi skutečnými a virtuálními herci i virtuálním prostředím
  • Robustní propojení komponent pro snížení latence

Cena a dostupnost

Kompletní systém pro virtuální produkci HTC VIVE Mars CamTrack mohou tvůrci získat na stránkách mars.vive.com za cenu 5 000 €.

Více informací o systému VIVE Mars CamTrack naleznete na stránkách mars.vive.com.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

Premier League na T-Mobile TV: Operátor opět získal vysílací práva na nejvyšší anglickou fotbalovou soutěž

Fotbaloví fanoušci budou moci od srpna sledovat zápasy nové sezony prestižní Premier League na obrazovkách T-Mobile TV. V rámci aktuálního ročníku budou lokalizované přenosy všech 380 zápasů dostupné na kanálech CANAL+ Sport již od pátku 5. 8. Dohoda uzavřená s CANAL+ se navíc vztahuje na tři nadcházející sezony, a tedy více jak 1000 fotbalových přenosů. T-Mobile TV díky této dohodě přináší svým zákazníkům nabídku všech prestižních světových fotbalových lig.

Vysílací práva, která získal T-Mobile spolu se Slovak Telekom a DIGI Slovakia, platí až na tři roky a diváci se tak mohou těšit na více než 1000 exkluzivních fotbalových přenosů na kanálech CANAL+ Sport. Dbáme na to, abychom našim zákazníkům přinášeli prémiový obsah a prestižní nabídku kanálů, na které jsou zvyklí. Premier League tak nadále doplňuje širokou nabídku našich sportovních kanálů, které patří mezi nejoblíbenější a nejvyhledávanější obsah na T-Mobile TV,“ dodává Zdeněk Spurný, manažer televizních služeb T-Mobile. „V rámci vysílání Premier League letos nabídneme všech 380 zápasů, sedmidenní archiv a nově i možnost paralelního vysílání všech utkání na ostatních kanálech CANAL+ Sport.“

Veškeré fotbalové přenosy jsou vysílané v HD kvalitě a uživatelé T-Mobile TV si je mohou užít plně lokalizované s českým a slovenským komentářem, zápasovými studii i dalším doplňujícím obsahem. Ve vysílacím programu budou zahrnuty veškeré zápasy sezony, a to bez výjimky. Archiv umožní zpětné zhlédnutí po dobu až 7 dnů a v případě paralelního vysílání budou moci diváci jednoduše přepínat mezi zápasy napříč dalšími CANAL+ Sport kanály. Novinkou je také kombinovaný přenos zápasů, kdy se divákům naskytne zrychlený pohled na dění na zelených trávnících během souběžně hraných zápasů.

„Jako velký fotbalový fanoušek jsem opravdu rád, že se nám podařilo tuto klíčovou dohodu vyjednat a můžeme nabídnout českým divákům velkou porci kvalitního fotbalu, a to až po dobu tří let. To, že jsme získali vysílací práva v první vlně, vnímám jako zásadní úspěch nejen pro naši TV službu, ale pro celý T-Mobile,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel T-Mobile Czech Republic.

T-Mobile TV světovému fotbalu fandí a rozšiřuje nabídku

T-Mobile TV momentálně nabízí všechny významné fotbalové soutěže, mezi které kromě Premier League patří také španělská LaLiga, německá Bundesliga, francouzská Ligue 1 nebo italská Serie A. V nabídce samozřejmě nechybí ani prestižní UEFA Champions League a také druhá a třetí evropská pohárová soutěž v podobě Evropské ligy a Evropské konferenční ligy, kde se často objevují i české kluby. U vybraných – divácky atraktivních utkání – bude k dispozici rovněž paralelní vysílání souběžných utkání.

Zápasy Premier League mohou sledovat diváci, kteří v rámci T-Mobile TV služby využívají tarif M či vyšší nebo mají předplacený sportovní balíček Sport Premium. Naladit CANAL+ Sport mohou jak v rámci digitálního vysílání T-Mobile TV na EPG pozicích 81 až 87, tak prostřednictvím satelitu na pozicích 91 a 92. Cena všech tarifů T-Mobile TV se pro zákazníky ani s rozšířenou nabídkou nijak nemění.

Více informací naleznete na www.t-mobile.cz/sport

Exit mobile version