OPPO spolupracuje se službou Spotify. Společně budou poskytovat inteligentní přehrávání hudby v systému ColorOS 13

Společnost OPPO oznámila nové partnerství s hudební streamovací platformou Spotify. Jejich společným cílem je vytvořit zcela nový, jednoduchý a přizpůsobitelný hudební zážitek na chytrých telefonech OPPO prostřednictvím nejnovějšího operačního systému ColorOS 13, který běží na Androidu.

Díky plné integraci aplikace Spotify s mnoha novými inteligentními funkcemi systému ColorOS 13, si nyní posluchači mohou vychutnat hudbu, podcasty a audioknihy se snadnějším přístupem a pohodlným ovládáním aplikace Spotify na domovské obrazovce svého zařízení OPPO.

Uživatelé chytrých zařízení OPPO s operačním systémem ColorOS 13, se dočkají snadnějšího přístupu k hudební aplikaci Spotify. Nové řešení zahrnuje:

  • Smart Always-On-Display (AOD): AOD poskytuje posluchačům služby Spotify nový způsob, jak mít svou hudbu, podcasty a audioknihy na dosah ruky. Uživatelé služby Spotify mohou teď pouhým pohledem na AOD a dvojím klepnutím na ovládací panel hudby zjistit, jaký obsah Spotify právě přehrává, aniž by bylo nutné zařízení otevřít. Integrace s AOD uživatelům také umožňuje ovládat přehrávání jejich oblíbeného zvukového obsahu ze služby Spotify a přistupovat k doporučením obsahu Spotify – to vše bez nutnosti odemykání zařízení.
  • Shelf: Nová funkce Shelf v systému ColorOS 13 obsahuje vestavěnou kartu Spotify, která obsahuje doporučení obsahu na Spotify. Zárověň mají uživatelé pouhým posunutím prstu přístup ke své oblíbené hudbě v aplikaci Spotify.
  • Widgety na domovské obrazovce: Na domovskou obrazovku systému ColorOS 13 lze přidat také widget Spotify, který zajistí rychlý a snadný přístup k aplikaci.
  • Hodiny1: Integrace s budíkem v aplikaci Hodiny v systému ColorOS 13 umožňuje uživatelům probouzet se každé ráno s oblíbenými skladbami, seznamy skladeb a podcasty Spotify.

Naše partnerství se společností Spotify představuje odhalení nových možností operačních systémů pro chytré telefony OPPO,“ řekl Gary Chen, ředitel pro softwarové produkty společnosti OPPO. „Prostřednictvím chytrých, uživatelsky pohodlných funkcí, vyvinutých s našimi partnery, přinášíme uživatelům inteligentnější a efektivnější operační systém, který jim umožní trávit více času poslechem hudby a s dalšími nejoblíbenějšími funkcemi smartphonů OPPO.

Ian Geller, globální ředitel pro rozvoj spotřebitelského prodeje ve společnosti Spotify, dodal, že „ve Spotify se vždy snažíme nabídnout našim uživatelům ten nejlepší zážitek z poslechu.“ Spojení Spotify a OPPO má „pozvednout zážitek ze služby Spotify prostřednictvím chytrých funkcí systému OPPO ColorOS 13, a přinést tak přidanou hodnotu stávajícím i novým zákazníkům obou značek,“ řekl Geller.

ColorOS 13 je nejnovější operační systém od společnosti OPPO. Uživatelská nadstavba běží na systému Android. Jednoduchý a pohodlný systém ColorOS 13 s akvamorfním designem obsahuje řadu chytrých a inteligentních funkcí, mezi které patří například Multi-Screen Connect, Meeting Assistant, Smart AOD a Home Screen Management. Systém ColorOS, poskytuje exkluzivní, inteligentní a uživatelsky přívětivé prostředí více než 500 milionům aktivních uživatelů po celém světě. Je k dispozici v 67 jazycích, včetně češtiny, angličtiny, francouzštiny, španělštiny anebo třeba hindštiny.

  • [1] Integrace Spotify s budíkem v aplikaci Hodiny v systému ColorOS 13 bude k dispozici s dalšími OTA aktualizacemi po 15. září.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka chytrých telefonů. Od uvedení svého prvního mobilního telefonu na trh v roce 2008 se OPPO snaží vytvářet technologie se srdcem a duší. Produkty OPPO kombinují pokročilé technologické možnosti se snadno použitelnými funkcemi v zařízeních s úžasným designem. V současné době působí OPPO ve více než 50 zemích světa a má šest výzkumných ústavů, sedm výzkumných a vývojových center a mezinárodní designové centrum v Londýně. Společnost OPPO se zavázala podporovat rozvoj standardů 5G na celém světě a byla první značkou, která na evropském trhu uvedla komerční smartphone s podporou sítí 5G. Značka spolupracuje s více než 50 předními světovými operátory na urychlení zavádění 5G ve velkém měřítku prostřednictvím svých inovativních technologických řešení.

O Spotify

Když byla v roce 2008 uvedena na trh, služba Spotify navždy změnila poslech hudby. Objevujte, spravujte a sdílejte více než 80 milionů skladeb, včetně více než 4 milionů titulů podcastů. Zdarma, nebo přejděte na službu Spotify Premium a získejte přístup k exkluzivním funkcím pro hudbu, včetně vylepšené kvality zvuku a poslechu hudby na vyžádání, off-line a bez reklam. V současné době je Spotify se 433 miliony uživatelů, včetně 188 miliony předplatitelů na 183 trzích, nejoblíbenější předplatitelskou službou pro streamování zvuku na světě.

Ovládejte svůj notebook chytře pomocí gest. S touchpadem HUAWEI je to hračka!

Že může být práce s notebookem mnohem jednodušší, než jak jsme byli dosud zvyklí, o tom přesvědčuje HUAWEI s novou vylepšenou verzí MateBooku X Pro. Novinka přichází s velice intuitivním systém ovládání pomocí gest na touchpadu, stejně jako s možností řídit vybrané funkce zcela bezdotykově. Díky tomu můžete počítač ovládat efektivně a plnohodnotně i bez použití klasické myši.

Počítač jako ztělesnění elegance

Na první pohled si nový MateBook X Pro pozornost získá svým novým designovým zpracováním. O faktu, že jde o prémiové zařízení, vypovídá už samotné kovové tělo s povrchovou úpravou Soft-touch, která propůjčuje notebooku elegantní matný vzhled a příjemnou strukturu. Celý dojem nakonec dokresluje neotřelý tmavomodrý odstín Ink Blue.

Stejně jako atraktivní vzhled si u MateBooku X Pro jistě zamilujete i jeho praktičnost. Notebook je se svou hmotností pouhých 1,26 kg a tenkým provedením jako dělaný pro pohodlné přenášení, ať už si ho s sebou berete na delší cesty, nebo jen přejíždíte mezi domovem a kanceláří.

Řekněte to gesty

Zastaralému ovládání notebooku, jak ho dnes znáte, můžete dát s MateBookem X Pro sbohem. HUAWEI přišel s několika vychytávkami, které vaši práci s počítačem zaručeně zefektivní. Jednou z nich je inovativní touchpad s technologií Free Touch, který vám umožní mnohem více než jen posouvat kurzor. Touchpad totiž podporuje celou řadu gest, pomocí kterých můžete ovládat ty nejběžnější úkony rychle a bez zbytečných pohybů navíc.

Nově tak například zvládnete minimalizovat či zavřít okno prohlížeče, pořídit snímek nebo spustit nahrávání obrazovky, přizpůsobit jas, upravit výši hlasitosti, přehrávat videa nebo otevřít přehled všech oznámení, to všechno jen pouhým dotykem na touchpad.

Intuitivní ovládání po všech směrech

Také klávesnice je snadná na obsluhu a má velmi rychlou odezvu, takže vás při psaní nic nezdrží. Displej počítače je dotykový, je tedy jen na vás si vybrat, jestli vám více vyhovuje ovládat počítač prostřednictvím touchpadu, klávesnice nebo přímo na obrazovce.

HUAWEI ovšem posunul možnosti ovládání ještě o kus dál. Zásluhou využití umělé inteligence dokážete s MateBook X Pro vybrané funkce řídit zcela bezdotykově. Pohybem v blízkosti notebooku zvládnete plynule procházet prezentací, spustit a zastavit video nebo procházet videem dopředu i dozadu.

Za zmínku zde po stránce příjemného ovládání stojí i druhá novinka z dílny HUAWEI, a sice MateBook D 16. Ten na trh přichází s u notebooků ne příliš běžnou vlastností – kompletní klávesnicí, která zahrnuje i tu numerickou. Toto jistě ocení zejména ti, kteří denně pracují s daty. Nechybí ani speciální tlačítka, která vám zkrátí cestu například k ovládání kamery, vyhledávání nebo kalkulačce.

Propojte všechna zařízení na jednom místě

HUAWEI nezapomněl ani na důležitost propojení notebooku s dalšími zařízeními. Služba Super Device (Zařízení+) umožňuje bezdrátové připojení HUAWEI MateBook X Pro k telefonům, tabletům, monitorům a dalším zařízením HUAWEI, díky čemuž je spolupráce mezi nimi opravdu snadná. Díky Super Device tak zvládnete z prostředí jediného zařízení procházet a sdílet obsah všech kompatibilních produktů HUAWEI.

Obě zmíněné varianty notebooků HUAWEI, MateBook X Pro a MateBook D 16, získáte již teď na oficiálním e-shopu HUAWEI.

NJORD by ELEMENTS představuje novou řadu luxusních krytů pro iPhone 14 ohleduplných k přírodě

Dnes byly představeny nejnovější telefony společnosti Apple a společnost NJORD by ELEMENTS, která kombinuje špičkový dánský design s ekologickým přístupem a přírodními materiály je připravena. Již nyní totiž přichází s bohatou nabídkou krytů, které iPhone promění v odolný a zároveň elegantní módní doplněk. Nezaleknou se totiž ani náročných podmínek armádních testů specifikace MIL. STD. 810H, díky kterým si uživatel může být jistý, že zařízení ochrání i při pádu ze 2 m. Fanoušci módy se tak mohou těšit nejen na ještě lepší provedení lososích krytů, ale také na hebké velurové kryty, textilní kryty a elegantní kryty z prémiové kůže.

Tradiční lososová varianta navíc disponuje i podporou technologie MagSafe a tak umožní bezproblémové použití jakéhokoli kompatibilního příslušenství.

Nové materiály a udržitelný přístup k přírodě

Výrobce překročil hranice dosavadní produkce, když kromě unikátních krytů z lososí kůže odhalil i varianty z dalších neobvyklých materiálů. Díky snížení tloušťky o 30 % navíc padnou do ruky lépe než kdy dřív.

Perfektní dojem v uživateli zanechají velurové kryty Sustainable Suede, které nadchnou svou hebkostí, i ty z řady Sustainable Fabric pyšnící se povrchem z 98% recyklovaného re-use textilu a extrémní ohleduplností k životnímu prostředí. Milovníky klasiky pak nadchnou kryty řady Premium Genuine Leather zdobené pravou kůží. Samozřejmě nechybí ani tradiční avantgardní provedení Icelandic Salmon Leather z lososí kůže zachráněné ze sádek masných chovů na Islandu. Ta tak nachází nové uplatnění tam, kde může díky své nečekané odolnosti, hebkosti a unikátní estetice dělat radost ještě dlouhá léta.

Posun nastal i v ekologii výroby. Nové kryty stále vznikají za přísně udržitelných podmínek s maximálním využití obnovitelné energie. Nová řada však staví na základním korpusu ze 100% recyklovaných plastů. Samozřejmostí je pak 100% recyklované prodejní balení. I díky tomu si výrobce zasloužil certifikaci Global Recycled Standard.

Elegantní barvy a styl

Kromě okouzlujících materiálů nové kryty nadchnou i širokou škálou barev, ze které sálá elegance. Milovníci módy si tak přijdou na své a při troše fantazie snadno sladí svůj iPhone s aktuálním outfitem. Varianty, které dorazí na český a slovenský trh v první vlně jsou následující:

  • Salmon Leather: Black & Green
  • Suede: Black & Camel
  • Fabric: Pink Sand & Deep Sea
  • Genuine Leather: Black

Cena a dostupnost

Nová řada krytů NJORD by Elements bude dostupná v průběhu září v obchodech www.alza.cz, www.datart.cz a u vybraných partnerů. 

Textilní kryty z řady Sustainable Fabric získají milovníci módy již za 899 Kč, za modely z řad Sustainable Suede a Genuine Leather z veluru či kůže pak zaplatí 999 Kč. Pomyslným vrcholem nabídky budou nadále kryty z islandské lososí kůže Salmon Leather s cenovkou 1 190 Kč. 

O společnosti Njorð byELEMENTS

Njorð byELEMENTS vyrábí stylové a funkční módní doplňky pro zařízení Apple z těch nejlepších přírodních materiálů a s nejlepším řemeslným zpracováním. Kryty z prvotřídních udržitelných materiálů, jako je pravá islandská lososí kůže, ztělesňují severskou myšlenku „Hygge“, kde se pohodlí a útulnost krásně prolínají v našich minimalistických a nadčasových designech.

HONOR získal 35 ocenění „Best of IFA“, z toho celkem 21 jen za horkou novinku, foto mobil HONOR 70

HONOR na IFA exceloval řadou uvedených produktových, ale i technologických novinek. Představil také novou vizi konektivity zařízení navzájem s cílem otevřít svůj eko systém vývojářům i dalším produktům mimo HONOR. Nejen za nové produkty tak značka získala během mezinárodního technologického veletrhu 35 ocenění od nejuznávanějších světových odborných médií. Celkem 21 cen vyhrála v různých kategoriích horká novinka, foto mobil HONOR 70.

Celkem 35 ocenění „Best of IFA“ pro HONOR

HONOR na mezinárodním technologickém veletrhu získal 35 ocenění od světových médií. Až 21 cen vyhrála v různých kategoriích čerstvá novinka, foto mobil HONOR 70. HONOR 70 byl mnoha předními technologickými médii oceněný nejvyšší kategorií za „Best of IFA“. Globální technologický server TechRadar uvádí, že HONOR 70 je „jedním z nejlepších letošních chytrých telefonů s operačním systémem Android. Forbes označil HONOR 70 za „výkonný a všestranný smartphone“.

Ve výbavě se špičkovým světelným senzorem IMX800, je super tenký a lehounký stylový HONOR 70 výjimečný ve své kategorii právě díky fotoaparátům na profesionální úrovni. Unikátní funkce „Sólové vystřižení“ pro natáčení skupinky lidí i výřezu na jednotlivce naráz posouvá možnosti natáčení na novou úroveň a zaujalo spoustu video tvůrců už během veletrhu IFA.

Navíc odborníci ocenili i další produktové novinky HONOR. Trusted Review vyzdvihl nový HONOR MagicBook 14: „Je to fantasticky produktivní notebook a skvělá alternativa např. k MacBook Air pro ty, kteří ale stále trvají spíše na Windows.“ Velmi výrazně se zapsal také nový tablet HONOR Pad 8, s nadstandardním audio i video výkonem, který byl oceněný „Best of IFA“ hudebním časopisem Billboard.

HONOR 70 se už od pondělí 5. 9. prodává v České republice. HONOR 70 (8 GB + 128 GB) je k dostání jen za 13 490 Kč, HONOR 70 ve vyšší paměťové verzi (8 GB + 256 GB) pak jen za 14 490 Kč. HONOR navíc na prvních 14 dní prodej nachystal s vybranými prodejci super slevovou akci!

Při výkupu starého zařízení na Alza.cz, Datart.cz, Smarty.cz nebo MP.cz máte HONOR 70 se slevou 1 500 Kč! Při zakoupení u mobilního operátora Vodafone je stylový foto mobil HONOR 70 se slevou 4 000 Kč, a navíc máte ještě sluchátka HONOR Earbuds 2 Lite jako dárek!

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube

TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

První filmové AF objektivy od značky SAMYANG

Odvětví tvorby obsahu roste jako nikdy předtím. Bez ohledu na to, zda se jedná o tutoriály líčení, recenze produktů nebo návody, ať už hledáme zábavu nebo nové informace, videa jsou tím, co nás zaujme.

To je něco, co si společnost Samyang vzala k srdci, když představila svou zcela novou řadu objektivů pro video a film, řadu filmových AF objektivů Samyang V-AF.

Nová řada V-AF jsou první objektivy na světě pro tvůrce videa navržené tak, aby usnadnily vytváření video obsahu.

Řada se skládá z 20mm T1.9, 24mm T1.9, 35mm T1.9, 45mm T1.9 a 75mm T1.9, což je první objektiv z této nové řady, který bude uveden na trh. Zbývající čtyři objektivy budou uvedeny na trh v rozmezí let 2022-2023.

Nové objektivy jsou navrženy pro bajonet Sony E a mají několik zajímavých a důležitých funkcí, jako jsou ozubená kolečka pro follow focus ostření, kontrolka záznamu a jednotný vzhled v celé řadě. Díky stejné hmotnosti a velikosti je snazší používat objektivy s příslušenstvím, jako jsou gimbaly nebo drony, protože je nemusíte znovu vyvažovat, což může být někdy časově náročné.

Nová řada V-AF podporuje rozlišení až 8K v malé a lehké podobě, která se dobře hodí pro použití s ručními gimbaly a drony, stejně jako pro studia a produkce v terénu. Všechny objektivy nové řady jsou barevně sladěny, aby nedocházelo k posunům při výměně objektivů. 9 lamel clony umožňuje přirozeně vypadající bokeh.

Na přední straně je také kontrolka, která ukazuje, kdy kamera nahrává. Funkce, kterou velmi oceňují mimo jiné i youtubeři.

Na boční straně objektivu je nastavitelný volič, který lze nastavit tak, aby používal manuální ostření nebo umožňoval nastavení clony otáčením ostřícího kroužku.

Pod tímto přepínačem je tlačítko pro udržení ostření, které umožňuje uzamknout ostření na určitou vzdálenost. Uživatel může přiřadit posuvníku také další požadované funkce prostřednictvím aktualizace firmwaru.

Konstrukce objektivu nového V-AF 75mm T1.9 se skládá z 10 členů v 9 skupinách a zahrnuje speciální členy, 2 ED a 2 HR členy, které poskytnou videu ostrý a filmový vzhled. Zaostřování zajišťuje lineární zaostřovací motor Samyang STM, který poskytuje tiché a plynulé automatické zaostřování, které minimalizuje vibrace a hluk.

Design kruhové clony s 9 lamelami vytváří hladký bokeh s rozmazaným pozadím, díky kterému objekty hluboce vyniknou.

Cena a dostupnost

Objektiv V-AF 75mm T1.9 bude dostupný během Září 2022.

Doporučená prodejní cena je 14.990,- Kč / 603 €

Zbytek objektivů bude uvedeno v průběhu 2022-2023.

Mapy Google nově nabídnou ekologické trasy, budou šetřit planetu i peněženku

Google v Česku i dalších evropských zemích v nadcházejících týdnech zavede do Map Google novou funkci ekologických tras. Řidiči si díky tomu budou moci zvolit vedle nejrychlejší trasy také cestu nejúspornější, která šetří pohonné hmoty a snižuje uhlíkovou stopu. Společnost odhaduje, že ekologické trasy mají potenciál ušetřit po celém světě více než jeden milion tun emisí uhlíku ročně, což je podobné tomu, jako kdyby ze silnic zmizelo 200 000 aut.

Podle údajů společnosti Statista je silniční doprava největším zdrojem emisí uhlíku v celé Evropské unii (včetně Spojeného království a Islandu). Zatímco doposud Mapy Google řidičům zobrazovaly nejrychlejší možnou trasu do cíle, nyní jim začnou nabízet také tu nejúspornější (pokud je jiná). Uživatelé uvidí přibližnou úsporu paliva a časový rozdíl mezi oběma trasami – a vyberou si jednu z nich. Funkce řidičům také umožní zvolit si typ pohonu svého vozidla (benzínový, dieselový, hybridní nebo elektrický) a optimalizovat ekologické trasy tak, aby ušetřili co nejvíce paliva nebo baterie.

Návrhy ekologických tras jsou založeny na umělé inteligenci, která podle Googlu představuje důležitou technologii pro boj s klimatickou změnou. „Umělá inteligence identifikuje všechny relevantní trasy z bodu A do bodu B, a vypočítá spotřebu paliva pro každou z nich na základě historických a reálných dopravních vzorců, sklonu a typu silnice a dalších údajů. Díky tomu dokáže ve zlomku sekundy najít nejúspornější a nejrychlejší trasu do cíle,“ vysvětluje tisková mluvčí Googlu v ČR Iva Fialová.

Ekologické trasy uvítají například lidé, pro které nejsou dostupné alternativní způsoby dopravy, jako je kolo nebo hromadná doprava, a musí se vydat třeba na vzdálenější výlet autem, ale přitom chtějí mít k dispozici šetrnější a udržitelnější variantu trasy. Řidiči, kteří o tuto nabídku nebudou mít zájem, mohou novinku v nastavení aplikace jednoduše vypnout.

Funkce ekologické trasy v Mapách Google byly již dříve spuštěny v USA a Kanadě a od té doby podle odhadů ušetřili více než půl milionu tun emisí uhlíku. To odpovídá ekvivalentu 100 000 aut, které by zmizely ze silnic. Nedávno pak byla tato funkce zavedena také v Německu. Mapy Google již delší dobu nabízejí ve své navigaci také různé alternativy k jízdě autem, včetně veřejné dopravy a pěších tras, a zájem o ně roste. V České republice lidé například letos v červenci využívali navigaci pro chůzi o 60 % a pro veřejnou dopravu o 65 % více než ve stejném období loni.

Google se v roce 2020 zavázal, že pomůže jedné miliardě svých uživatelů činit udržitelnější rozhodnutí každý den – a společnost sama se snaží snižovat i svoji vlastní uhlíkovou stopu. Od roku 2007 je firma uhlíkově neutrální. V roce 2017 Google poprvé dorovnal svou spotřebu elektřiny na 100 % z obnovitelných zdrojů. Dalším cílem je pak do roku 2030 začít využívat čistě bezuhlíkovou energii.

Společnost Samsung posouvá šetření energií na další úroveň a přidává k nejvyššímu standardu účinnosti 10 % navíc

Společnost Samsung Electronics dnes oznámila, že její ekologicky šetrné spotřebiče přinášejí domácnostem maximální úsporu energie tím, že dokážou být až o 10 % úspornější oproti nejvyššímu průmyslovému standardu v rámci nového evropského systému energetických štítků[1].

„Vizí společnosti Samsung je stát se jedničkou mezi značkami energeticky úsporných spotřebičů. Jsme proto rádi, že můžeme veřejnosti představit naše spotřebiče a technologie, které tuto vizi naplňují,“ uvedl Hyesoon Yang, výkonný viceprezident a vedoucí oddělení Customer Experience z divize Digital Appliances v Samsung Electronics. „Díky technologii SmartThings Energy, která maximalizuje využití funkcí spotřebičů Samsung, mohou naši zákazníci používat nejmodernější technologie a zároveň se chovat ekologicky.“ 

Prvotřídní energeticky úsporné chladničky nabízejí vylepšené chlazení i úsporu energie

Z hlediska udržitelnosti chodu domácnosti je kuchyně klíčovou částí, protože v ní bývají velké spotřebiče, které jsou denně používány. Například pro uchování čerstvých potravin je zapotřebí, aby byly chladničky trvale v provozu, a to vyžaduje energii.

Chladničky Samsung byly zkonstruovány tak, aby měly nižší spotřebu energie i uhlíkovou stopu a zároveň optimalizovaly skladování potravin. Tyto chladničky jsou ve své kategorii hodnoceny jako jednička po stránce energetické účinnosti, jelikož poskytují 10% úsporu nad rámec současného nejlepší energetické třídy u tohoto druhu spotřebičů. Chytře snížit spotřebu energie u chladniček až o 30 %[2] pomáhá také systém SmartThings Energy s režimem AI Energy Mode.

Technologie SpaceMax™ umožnila zvětšit úložný prostor chladničky bez zvětšení jejích vnějších rozměrů použitím vylepšené tepelné izolace s vysokým podílem uretanu. Díky tomu lze skladovat více potravin při optimálních teplotách, aniž by se spotřebovalo více energie.

Rychle chladit a udržovat teplotu podle druhu potravin pomáhají také inovativní technologie Twin Cooling Plus™, CoolSelect+ Plus a Metal Cooling.

Technologie Twin Cooling optimalizuje a udržuje teplotu a vlhkost v chladničce ve velmi stabilním rozmezí s výkyvy do 0,5 °C. Technologie CoolSelect+ Plus umožňuje flexibilní výběr ze čtyř možností využití mrazáku, od standardního mrazení po chlazení, pro udržování různých potravin v požadovaném stavu bez plýtvání energií kvůli zbytečnému snižování teploty. Technologie Metal Cooling pomáhá udržet uvnitř chladničky chladný vzduch po delší dobu, což minimalizuje změny teplot potravin a zajišťuje, že zůstanou déle čerstvé. Zároveň také šetří energii.

Perte oblečení levněji s prvotřídními energeticky úspornými pračky s umělou inteligencí

Pračky Samsung Bespoke AI™ jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi praní, které zajišťují nejrychlejší a nejvýkonnější praní a zároveň nabízejí dodatečnou 10% úsporu energie nad rámec nejvyššího hodnocení podle standardu energetické účinnosti. Díky režimu AI Energy dokážou tyto pračky snížit spotřebu energie až o 70 %[3], což je řadí na první místo v úsporách energie ve své kategorii.

K udržitelnému praní přispívá technologie SpaceMax™, která umožňuje vměstnat do pračky s obvyklými rozměry buben s kapacitou až 11 kg prádla, takže uživatelé mohou prát větší množství prádla méně často, čímž se dlouhodobě snižuje celkový počet pracích a sušicích cyklů. Funkce SmartThings Energy s režimem AI Energy Mode[4] optimalizuje prací cykly pomocí technologií, jako je Ecobubble™, která snižuje spotřebu energie tím, že zajišťuje účinné praní studenou vodou[5] bez nutnosti ohřevu.

Funkce AI Wash & Dry využívá pokročilé senzory, které zjišťují hmotnost a měkkost tkaniny v každé dávce prádla. Tyto údaje jsou následně analyzovány pro optimalizaci pracích a sušicích cyklů podle materiálů oděvů, což šetří čas i energii. Funkce snižuje množství spotřebované vody o 24 % a také dávkuje správné množství pracího prostředku podle hmotnost náplně.

Ekonomické vytápění Eco Heating Systems (EHS) společnosti Samsung přináší kompletní balíček funkcí pro udržitelnou domácnost, zajišťuje podlahové vytápění i ohřev teplé vody a zároveň nabízí dodatečnou 10% úsporu energie oproti současnému nejvyššímu standardu. Nový scroll kompresor v systému stlačuje chladivo pod mnohem vyšším tlakem než obvyklé topné jednotky a technologie Flash Injection a velká plocha výměníku zvyšují tok předávaného tepla.

Udržitelnost se stává velmi důležitým faktorem našich každodenních životů a společnost Samsung proto neustále inovuje a vytváří domácí spotřebiče, které mohou pomoci šetřit energii a prostředky v domácnosti.

Další informace najdete na Samsung.com/bespoke-home a Samsung Newsroom.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliard dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

  • [1] Podle evropské energetické normy je nejvyšším hodnocením energetické účinnosti domácích spotřebičů třída „A“ pro chladničky a pračky a třída „A+++“ pro úsporné topné systémy Eco Heating System (EHS).
  • [2] Snížení spotřeby energie až o 15 %* pomocí AI algoritmu, který optimalizuje otáčky kompresoru a cyklus odmrazování, a o dalších 15 %** díky korekci nastavené teploty.
  • * K dispozici pro vybrané modely od prosince 2022 prostřednictvím aktualizace přes Wi-Fi. Výsledky testu odvozeny z porovnání výrobcem nastavené teploty s režimem AI Energy a bez režimu AI Energy. Výsledky se mohou lišit v závislosti na podmínkách a způsobu používání.
  • ** Teplota v chladničce se nastaví na 5 °C a v mrazáku na -16 °C, což může to ovlivnit dobu uchování potravin.
  • [3] Na základě interního testování modelu WW11BBA049AB za běžných podmínek používání. Výsledky: Roční spotřeba energie bez režimu AI Energy Mode = 88,7 kWh. Roční spotřeba energie s režimem AI Energy Mode = 31,5 kWh. Výsledky se mohou lišit podle aktuálních podmínek použití.
  • [4] Lze použít při zvolené teplotě praní 20 až 40 °C.
  • [5] Testováno podle normy IEC 60456-2010 / náplň 4 kg prádla / Super Eco praní za studena (WF80F5E5U4W) oproti praní bavlny na 40 °C bez funkce Ecobubble™ (WF0702WKU). Jednotlivé výsledky se mohou lišit.

Televizor LG OLED Evo G2 Gallery Edition s úhlopříčkou 97 palců je připraven k uvedení na trh

LG Electronics (LG) oznamuje, že největší OLED televizor na světě, LG OLED evo Gallery Edition (model 97G2), bude brzy k dispozici na světových trzích. Konkrétní data uvedení na klíčové trhy se dozvíme v následujících týdnech.

Televizor LG 97G2 má úchvatnou 97palcovou obrazovku, která využívá samosvítící OLED technologii LG, a přináší pohlcující zážitky ze sledování na velké ploše. S příchodem dosud největší úhlopříčky obrazovky se nyní řada OLED televizorů společnosti LG pro rok 2022 může pochlubit rozsáhlou možností variant velikostí, od 42palcové nejmenší varianty až po obří 97palcovou.

Technologie LG OLED, která je už devět let po sobě nezpochybnitelným lídrem na světovém trhu prémiových televizorů,1 se stala volbou milionů spotřebitelů po celém světě. OLED televizory využívají samosvítící pixely, které lze individuálně zapínat a vypínat, aby mohly reprodukovat dokonalou černou, neuvěřitelně přirozené barvy s nekonečným kontrastem. Technologie OLED, která nepoužívá dodatečné zadní podsvícení, umožňuje vytvářet dosud nevídané formáty, jako jsou ohebné a rolovací televizory.

Na veletrhu IFA 2022 představilo LG zbrusu nový model 97G2 jako součást rozšířené řady prémiových televizorů, která zahrnuje stále větší počet vynikajících, mimořádně velkých, obrazovek určených pro nezapomenutelné zážitky z domácího sledování obsahu. Společnost ukázala rovněž rozmanitost svých špičkových zobrazovacích technologií, a to na modelech televizorů z řad OLED, Micro LED a QNED.

Podle nedávného průzkumu trhu2 budou OLED televizory letos představovat 55 % evropského trhu prémiových televizorů a do roku 2023 až 66 %. Průzkum rovněž předpovídá, že v roce 2022 dosáhnou celosvětové dodávky televizorů s úhlopříčkou nad 70 palců přibližně 14,9 milionu kusů a v příštím roce se zvýší na téměř 17,1 milionu kusů. Díky rozšiřujícímu se portfoliu OLED televizorů s velkou úhlopříčkou má společnost LG dobré předpoklady k tomu, aby i nadále dominovala v segmentu prémiových televizorů v Evropě i ve světě.

Jednou z hvězd expozice LG na veletrhu IFA byl 97palcový televizor LG OLED evo Gallery Edition, který využívá technologii OLED evo, procesor α (Alpha) 9 Gen5 AI a pokročilé algoritmy obrazu, aby poskytoval realistický obraz a skutečně pohlcující, filmový zážitek. Model řady G2 s úhlopříčkou 97 palců také využívá LG Gallery Design, který zcela přiléhá na zeď a nabízí celistvý, integrovaný vzhled, který okamžitě pozvedne úroveň i toho nejluxusnějšího domácího kina.

V čele ohromující řady televizorů LG s rozlišením 8K stojí 88palcový televizor LG SIGNATURE OLED 8K (model 88Z2) a 86palcový QNED televizor (model 86QNED99). Oba ultra-velké modely kombinují dechberoucí rozměry, vynikající ostrost rozlišení 8K (7 680 × 4 320 bodů) a nejnovější zobrazovací technologie společnosti LG, díky kterým je obsah jakéhokoli žánru ještě více pohlcující. Díky více než 33 milionům samosvítících OLED pixelů představuje model 88Z2 úžasnou úroveň detailů, spolu s hlubokou, temnou černou, nekonečným kontrastem a realistickými barvami, které zůstávají věrné i ze širokého pozorovacího úhlu. Model 86QNED99 s rozlišením 8K je vybaven technologiemi Quantum Dot NanoCell a Precision Dimming od LG, které poskytují ostrý a živý obraz na působivé 86palcové obrazovce.

V Berlíně bude k vidění také obrovská 136palcová 4K Micro LED obrazovka (s rozlišením 3 840 × 2 160 bodů) od LG. Toto inovativní řešení domácí zábavy představuje prvotřídní kvalitu obrazu ve velkolepém měřítku a spojuje samosvítící pixely o mikrometrové velikosti s modulární konstrukcí.

O společnosti LG Electronics Home Entertainment

Společnost LG Home Entertainment je lídrem v oboru televizorů a audio-video systémů. Tato společnost je celo-světově uznávaným inovátorem pro svou přední pozici v oblasti OLED televizorů, které představují revoluci v kategorii prémiových televizí. Společnost LG se zavázala zlepšovat životy zákazníků prostřednictvím inovativních produktů pro domácí zábavu, mezi kterými vedou oceňované OLED televizory a QNED Mini LED televizory s technologií Quantum Dot NanoCell a zvukovými řešeními s udržitelným designem. Pro další novinky z LG navštivte www.LGnewsroom.com.

Dvě třetiny evropských SMB musí optimalizovat své podnikání pro hybridní práci, jako klíčové investiční priority pro následující rok zdůrazňují zabezpečení a vzdálenou podporu IT

Dynabook Europe GmbH zveřejnil výsledky svého nového výzkumu „An SMB Guide to Making Hybrid Permanent“, který ukázal, že mnoho malých a středních firem v Evropě stále překonává výzvy optimalizace hybridní práce.  Dvě třetiny z nich (67 %) s tímto cílem stále optimalizují svá IT řešení. Výzkum, který realizoval Dynabook ve spolupráci s Walnut Unlimited, oslovil 1 202 respondentů z malých a středních firem (SMB) s rozhodovací pravomocí v oblasti IT ve Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku, Nizozemsku, Belgii a Itálii.

Studie také prozradila, že v celém regionu obecně rostou rozpočty na IT. To se nejvíc týká Spojeného království, v němž zmínilo vyšší letošní rozpočet na IT ve srovnání s minulým rokem 54 % SMB. Dále následují se zvýšenými rozpočty SMB ve Francii (48 %), těsně následované Španělskem (46 %). Pouze 22 % respondentů uvedlo, že jejich společnost bude IT rozpočet snižovat. Mezi tři hlavní oblasti priorit pro investice do IT v příštích 12 měsících patří infrastruktura kybernetické bezpečnosti (46 %), cloudová řešení (46 %) a zlepšení vzdálené IT podpory (44 %). Často je zmiňováno také vybavení zaměstnanců vhodnými zařízeními (40 %).

„Z našeho průzkumu je zřejmé, že firmy vnímají důležitost správné IT infrastruktury víc než kdykoli dřív. Důvodem je fakt, že hybridní práce předkládá před evropské malé a střední firmy stále další výzvy v oblasti bezpečnosti, produktivity a spolehlivosti,“ říká Damian Jaume, prezident společnosti Dynabook Europe GmbH. „Neexistuje žádný univerzální návod, ale je zřejmé, že rozpočty je třeba navýšit přesto, že procházíme náročným ekonomickým obdobím. Důležité je, aby SMB upřednostňovaly investice do spolehlivých, nákladově efektivních a bezpečných technologií a jejich nasazení, protože přechod na hybridní práci bude trvalý.“

Eliminace prostojů IT

Pro SMB představuje přechod z tradičního kancelářského prostředí na hybridní model řadu provozních problémů. Hlavní výzvou, kterou zmínila více než polovina respondentů (51 %), se ukázala potřeba eliminace prostojů IT. Téměř polovina evropských SMB ztrácí kvůli prostojům IT nejméně sedm hodin měsíčně na zaměstnance – to představuje za rok celých 12 dnů. A jen 16 % věří, že mají zcela dostatečné IT zdroje na podporu svých pracovníků. Těm, kteří uvedli, že nemají dostatečné zdroje, chybí nejčastěji personál – 36 % zmínilo nedostatek pracovníků v oblasti IT bezpečnosti a 34 % chybí obecně kvalitní IT odborníci.

Není překvapením, že malé a střední firmy hledají co možná nejdostupnější a současně nejspolehlivější technologická řešení, která mohou zjednodušit správu IT a zároveň udržet zabezpečení a produktivitu jejich pracovní síly. Základem jsou pracovní zařízení – ve srovnání s dobou před pandemií považuje nyní 64 % SMB za důležitější rozhodnutí o nákupu notebooků. V souvislosti s vysoce bezpečným a zároveň produktivním vzdáleným prostředím přikládají vedoucí IT pracovníci velký význam také nově vznikajícím technologiím, jako jsou Virtual Desktop Infrastructures (VDI, 55 %) a vhodnému řešení edge computingu (52 %).

Hlavní prioritou zůstává zabezpečení

V neposlední řadě je třeba zmínit, že hlavní prioritou zůstává oblast bezpečnosti. Firmy se totiž musí potýkat s neustále se vyvíjejícími kybernetickými hrozbami. Průzkum prozradil, že 45 % SMB považuje zabezpečení za vůbec nejnáročnější prvek IT, s nímž se během pandemie potýkají. Vnímání potřeby zlepšení této oblasti se dělí na nutnost zabezpečení sítě (24 %) a zabezpečení zařízení (21 %). To zdůrazňuje nutnost robustního bezpečnostního řešení všech prvků IT infrastruktury od jádra sítě až po hardware, s nímž pracují zaměstnanci.

Celý průzkum můžete vidět zde: https://cz.dynabook.com/secure/generic/blogs-smb-making-hybrid-permanent/

O společnosti Dynabook Inc.

Již více než 30 let představují notebooky a technologie Toshiba standardy pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Dynabook Inc., jejímž většinovým vlastníkem je nyní Sharp Corporation, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které pomáhají našim partnerům a zákazníkům v dosahování jejich cílů.

Další informace naleznete na adrese https://cz.dynabook.com.

Nová generace NewtonOne je desetkrát rychlejší a ze zpráv tvoří příběhy

Newton Media spouští novou generaci aplikace NewtonOne. Pracuje desetkrát rychleji, má moderní design a uživatelé se díky ní zvládnou orientovat v obrovském množství dat, které se každodenně valí z médií i sociálních sítí. Novinkou je například okamžité upozornění na neobvyklé zmínky či nástroj Události, který umí ze shluku zpráv vytvořit srozumitelný příběh.

Moderní verze NewtonOne využívá umělou inteligenci, která se učí, jak uživatelům práci s aplikací co nejvíce zpříjemnit a zároveň šetřit jejich čas. „Příkladem je chytrý našeptávač ve vyhledávacím okně, který uživateli nabídne přesně to, co by ho mohlo nejvíc zajímat, na základě předchozích dotazů. Čím více s nástrojem pracujete, tím více vás poznává a zjednodušuje vám práci,“ popisuje Michal Hroneš, Innovation Manager společnosti Newton Media.

Okamžité varování při vlně negativních ohlasů

Jednou z hlavních novinek NewtonOne je pokročilý alerting, který nepřetržitě vyhodnocuje výstupy v médiích a na sociálních sítích a dokáže uživatele upozornit na neobvyklé výkyvy. Například okamžitě odhalí větší množství zmínek ke sledovanému tématu nebo prudký nárůst negativních ohlasů. Alerty chodí jako upozornění na e-mail či mobilní telefon. Upozornění je možné nastavit nejen na klíčová slova, ale i výstupy konkrétního autora, influencera či vybrané médium. Uživatel je tak schopen rychle reagovat na neobvyklou situaci a včasně ji řešit.

Práci s velkými balíky dat zase usnadní chytrá filtrační pravidla. Aplikace se naučí, podle jakého klíče uživatel řadí příspěvky do kategorií, a poté už bude řazení provádět automaticky. Výstupy monitoringu jsou tak kvalitnější a uživatel dostává právě ty informace, které potřebuje.

Inovací prošel také dashboard pro analýzu dat. Díky záložkám je přehlednější a uživatelé mohou snadno porovnat větší množství témat a na pár kliknutí tak srovnat kvalitu výstupů z médií či sociálních sítí. Výsledky lze navíc jednoduše sdílet s kolegy.

Aplikace umí ze zpráv sestavit příběh

Nový nástroj pojmenovaný Události je na evropském trhu unikátní. Umí spojit jednotlivé zprávy z médií tak, že z nich okamžitě poskládá aktuální příběh. „Aplikace na základě klíčových slov vytvoří shluky podobných zpráv, které se všechny týkají jedné události v průběhu jednoho až několika dní. Uživatel se tak lépe orientuje v daném tématu a je schopen vysledovat, jak například vybraná kauza vznikla a dále se vyvíjela v čase,“ dodává Michal Hroneš.

Novinkou v aplikaci NewtonOne je i databáze novinářů s kontakty a profily na sociálních sítích s dosahem, historií a cílovými skupinami. Aplikace je pravidelně aktualizována a umožňuje vytváření vlastních medialistů podle různých kritérií.

O společnosti NEWTON Media, a. s.

Společnost NEWTON Media je největší středoevropský poskytovatel služeb mediálního monitoringu a analýz s tradicí od roku 1995. Působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Slovinsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a Makedonii. Monitoring a analýzy NEWTON Media pokrývají oblast tradičních médií, internetu a sociálních sítí. Společnost disponuje největším mediálním archivem ve střední Evropě sahajícím do roku 1996. Portfolio služeb s přidanou hodnotou zahrnuje strategické poradenství a návrhy a realizaci doporučení s cílem napomoci klientům posílit jejich konkurenceschopnost. Je členem mezinárodních odborných sdružení FIBEP a AMEC a sdílí mediální obsah s dalšími agenturami z celého světa. Pro více informací navštivte www.newtonmedia.cz.

Exit mobile version