PARIMATCH TECH vstupuje do Prahy, přináší velkou příležitost pro české IT

Je to pět měsíců, co společnost Parimatch Tech otevřela v Praze své evropské centrum. Jde o mezinárodní produktovou společnost, která vyvíjí technologická a marketingová řešení pro online zábavní průmysl a vlastní značku Parimatch. Hlavním cílem v Praze je vytvořit výkonné výzkumné a vývojové centrum (R&D), které bude pracovat na rostoucím portfoliu B2B řešení společnosti. Nový tým se už nyní rozrostl o více než 30 členů a stále nabírá nové zaměstnance.

„Česká republika je jedním z významných evropských IT klastrů, má pověst bezpečné a komfortní země a nabízí vysoký potenciál pro rozvoj podnikání. Podle údajů Techloop zde v současné době pracuje v IT sektoru více než 316 000 lidí. V příštích dvou letech plánujeme rozšířit české R&D centrum na 200 vývojářů, proto v současné době aktivně najímáme vysoce kvalifikované odborníky z České republiky a do české pobočky také přemisťujeme zahraniční experty, ”říká Tatiana Davydova, Chief Talent Officer, Parimatch Tech.

Společnost Parimatch Tech otevřela evropské centrum v Praze 1. května. Toto rozhodnutí, učiněné uprostřed ruské agrese na Ukrajině, přispělo k celosvětové obchodní expanzi společnosti. Zároveň poskytlo zaměstnancům, kteří byli nuceni opustit zemi, stabilní a známé pracovní prostředí. Nyní v české pobočce trvale pracuje více než 30 lidí, třikrát více než v květnu. A protože zároveň funguje jako centrum pro všechny zaměstnance dočasně přemístěné do Evropy, může počet lidí v kanceláři v dosahovat až 50.

Talentová ředitelka společnosti Tatiana Davydova zdůrazňuje, že pražská kancelář umožní společnosti Parimatch Tech vytvořit a zorganizovat pohodlné pracovní podmínky pro týmy a stát se sjednocujícím centrem pro všechny zaměstnance v celé Evropě.

„Od samého počátku svého působení ve společnosti Parimatch Tech jsem byl velkým fanouškem živé, nebyrokratické a odborně zaměřené komunity, která se ve společnosti vytvořila. Jsem rád, že dnes máme příležitost přilákat do této komunity v pražské pobočce další silné odborníky a vytvořit mezinárodní výzkumné a vývojové centrum, které se stane zdrojem výkonných technologických řešení pro iGamingové společnosti z celého světa,“Artur Ashyrov, CTO at Parimatch Tech.

Nábor mezi místními odborníky je v plném proudu

Parimatch Tech má v plánu se aktivně podílet na dění v českém IT. Jako sponzor a řečník se 24. září zúčastní veletrhu Jobspin Multilingual Job Fair Prague a 20. října bude společnost sponzorovat akci Tech Dating in Prague. Vlastní událost plánuje na 6. října, kdy pořádá ‚Tech Breakfast‘, kterou povede technický ředitel společnosti Parimatch Tech Artur Ashyrov. Na této akci se účastníci budou moci dozvědět více o společnosti Parimatch Tech, o hlavních oblastech, softwarech a řešeních používaných při práci, o výhodách práce ve společnosti a také o tom, jaké specialisty chce Parimatch Tech vidět ve svém týmu.

O PARIMATCH TECH

Sídlo společnosti se nachází v Limassolu na Kypru. Před válkou na Ukrajině se největší výzkumné a vývojové centrum společnosti Parimatch Tech nacházelo v Kyjevě, ale po ostřelování hlavního města bylo přetransformováno do několika coworkingů na západní Ukrajině. Na Ukrajině jsou také dvě coworkingové kanceláře – v Kyjevě a ve Lvově.

Společnost Parimatch Tech patří k mezinárodně uznávaným lídrům v oboru. Jen v roce 2022 se společnost dostala do užšího výběru 4 prestižních oborových ocenění:

  • SBC Awards (kategorie ‚Platforma roku‘ a ‚Lídr roku‘ (Kateřina Biloruská, spolumajitelka společnosti Parimatch Tech, členka dozorčí rady));
  • EGR Operator Awards (kategorie ‚In-house produkt‘);
  • Woman in Tech Excellence Awards (kategorie ‚Role Model of the Year‘ (Katerina Biloruska));
  • Global Regulatory Awards (kategorie ‚Chief Compliance Officer roku‘ (Yurii Shevchuk, Parimatch Tech Head of Compliance & Regulations)).

Více než 53 % žen aktivně neinvestuje, investice více zvažují a upřednostňují fondy

Pokud jde o ženy a investování, je jednou z hlavních výzev odstranění rozdílů v investování mezi muži a ženami, o čemž se příliš nemluví, a přesto je třeba to změnit. Ženám nejsou čísla cizí, protože převážná většina z nich spravuje měsíční rozpočet domácnosti. A přesto, pokud jde o investování na finančních trzích, mají tendenci zaostávat za muži. Jasně to ukazuje průzkum digitální investiční platformy.

Přestože je v dnešní době velký počet opravdu úspěšných ženských investorek, více než polovina z nich z nějakého důvodu stále neinvestuje. Průzkum GOBankingRates mezi více než 1 000 ženami ve věku od 18 do 65 let žijícími v USA zjistil, že více než 53 % žen aktivně neinvestuje. Podle odhadu odborníků počet investujících žen v Česku bude ještě menší. Jaké jsou důvody a jak to změnit?

Podle studie společnosti Fidelity například ženy častěji nakupují a drží akcie na dlouhou dobu, protože se zaměřují na budoucí cíle, jako je důchod nebo spoření na vysokou školu pro své děti než na dnešní výkonnost trhu.

Muži se naopak častěji zapojují do aktivního obchodování, protože se zaměřují na okamžité výnosy. Ženy mají tedy obvykle nižší toleranci k finančnímu riziku než muži. Dodnes se můžeme setkat s případy, kdy mají ženy mnohem nižší platy než muži, a i to může být důvodem proč se do investování tolik nehrnou. A když už se rozhodnou investovat, mají tendenci si o svých investičních rozhodnutích udělat větší průzkum.

Přestože ženy mají tendenci investovat konzervativněji než muži, není to nutně proto, že by se více vyhýbaly riziku. I když mají obecně nižší toleranci k riziku třeba díky výše zmíněným nepříznivým okolnostem, kterým čelí.

„Čas, který věnují zkoumání svých rozhodnutí, jim spíše pomáhá podstupovat přiměřenější míru rizika – a nedělat impulzivní pohyby s penězi, které jsou vyvolány emocemi nebo krátkodobými trendy,“ říká Jana Večerková z investiční realitní crowfunding platformy BrikkApp, https://www.brikkapp.com/.

Finance pod kontrolou, ale ne teorie

Přestože se ženy stále více podílejí na tvorbě rodinného rozpočtu a velmi často jsou zodpovědné za jeho správu, většina z nich se cítí být méně informovaná než muži, pokud jde o investování. Ženy, které se chtějí v této oblasti zorientovat, než začnou jednat, často uvádějí, že je odrazuje žargon a časté změny předpisů. Jejich touha po informacích se bohužel příliš málo promítá do činů: podle společnosti Fidelity sice 88 % žen tvrdí, že větší finanční vzdělání by zvýšilo jejich důvěru v investování, ale pouze 6 z 10 žen se skutečně obrátilo na finančního poradce.

Ženy upřednostňují fondy, jaké jsou ale další možnosti?

Jedním z faktorů, které mohou vysvětlovat takový rozdíl mezi investujícími ženami a muži, je povaha produktů, do kterých investují. Několik studií ukazuje, že ženy dávají přednost fondům, které se řídí zásadou „pomalu, ale jistě“, před individuálními akciemi, z definice volatilnějšími.

Investování těžce vydělaných peněz může být náročný úkol, zejména pokud jste začátečník. Rychlé vyhledávání na internetu vás může zahltit množstvím informací a produktů a způsobit, že budete jen zmatení a zcela vás to od investování odradí. Níže naleznete výčet pár možných cest kudy se během investování můžete vydat.

Podílové fondy – Akciové trhy jsou notoricky známé svou volatilitou. Když vsadíte správně, znásobíte své peníze. Někdy se však i ta nejlepší sázka může zvrtnout a zlikvidovat každou investovanou korunu. Celkově je to riskantní záležitost a pandemie ji ještě více zvýšila. To by vám však nemělo zabránit v tom, abyste to vyzkoušeli. Podílové fondy vám umožňují využívat výhod trhu a zároveň se vyhnout nevýhodám. Dělají to tak, že snižují riziko prostřednictvím diverzifikace – procesu, při kterém jsou vaše peníze investovány v různém poměru mezi akcie, dluhopisy a termínované vklady různých společností. Když ceny akcií rostou, vyděláváte. Když se trh koriguje, z dluhopisů a termínovaných vkladů ve vašem portfoliu získáte určité fixní výnosy.

Individuální akcie – Akcie představuje podíl na vlastnictví společnosti. Akcie nabízejí největší potenciální výnos z investice a zároveň vystavují vaše peníze nejvyšší míře volatility. Tato varovná slova nemají za cíl vás od akcií odradit. Mají vás spíše nasměrovat k diverzifikaci, kterou poskytuje nákup souboru akcií prostřednictvím podílových fondů, jak bylo zmíněno výše, na rozdíl od nákupu jednotlivých akcií.

Je dobré zmínit, že akcie jsou nejlepší volbou pro investory s dobře diverzifikovaným portfoliem, kteří jsou ochotni podstoupit trochu větší riziko. Vzhledem k volatilitě jednotlivých akcií je dobrým pravidlem pro investory omezit držbu jednotlivých akcií na 10 % nebo méně z celkového portfolia.

Investice do nemovitostí – Tradiční investování do nemovitostí zahrnuje nákup nemovitosti a její pozdější prodej se ziskem nebo vlastnictví nemovitosti a inkasování nájemného jako formu stálého příjmu. Existuje však několik dalších, mnohem volnějších způsobů investování do nemovitostí.

Jedním z běžných způsobů je investování do nemovitostí prostřednictvím realitních investičních fondů (REIT). Jedná se o společnosti, které vlastní nemovitosti generující příjmy (např. nákupní centra, hotely, kanceláře atd.) a nabízejí pravidelné výplaty dividend.

V posledních letech také vzrostla popularita realitních crowdfundingových platforem, které často sdružují peníze investorů a investují je do realitních projektů. Pro mnoho žen je překážkou pro získání podílu na trhu s nemovitostmi to, že nemají k dispozici velký kapitál na investování. Ale crowdfunding by mohl být vhodnou cestou ke vstupu. Odstraňuje potřebu značného kapitálu, protože lze investovat od opravdu nízkých částek.

Co s tím můžeme dělat?

Naštěstí můžeme udělat mnoho pro to, abychom pomohli zvýšit počet žen, které mají prospěch z investičního portfolia. Zde je jen několik opatření, kterými můžeme začít:

Zvyšovat povědomí o investování pro ženy – Pomůžeme-li ženám pochopit, jak lukrativní může být investování a jak snadné je začít, můžeme odstranit některé překážky vstupu. Navíc tím, že upozorníme na některé z mnoha zdrojů a aplikací, které ženám pomáhají na jejich investiční cestě, můžeme více ženám umožnit, aby začaly svou investiční cestu.

Vzdělávejte ženy – Ve znalostech je síla. Pokud tedy můžeme ženám poskytnout vzdělání, které potřebují k tomu, aby se cítily jistější ve své schopnosti investovat, můžeme jim pomoci vytvořit portfolio, které bude dobře informované, a tím i výnosnější. Společně se vzděláváním je určitě potřeba rozšířit i povědomí o všech možnostech, jak lze své úspory zhodnocovat. Pod pojmem investování si stále spousta z nás vybaví pouze obchodování s akciemi, ovšem možností je mnohem více. Každý si tak může najít to pravé, co splňuje jeho preference.

Budovat u žen a mladých dívek sebedůvěru – Pokud se nám podaří i nadále rozvíjet sebedůvěru mladých žen – nejen obecně, ale i konkrétně v oblasti peněz – můžeme vybudovat celou novou generaci investorek. Navíc tím, že upozorníme na některé z mnoha zdrojů a aplikací, které jim pomáhají na jejich cestě, můžeme více ženám umožnit snazší vstup do světa investic.

Dnes je již nespočet způsobů, díky kterým může v podstatě kdokoliv začít investovat od opravdu nízkých částek. Například uživatel BrikkAppu může přes aplikaci do nemovitosti přímo investovat, a to již od 1 000 Kč. Jde tedy o částky, které by váš rozpočet, v nejhorším případě, neměly nijak zásadně ohrozit a tím tedy odpadá i počáteční strach s investováním začít,“ dodává Večerková z investiční platformy do realit https://www.brikkapp.com/cz.

Pokračovat v boji za rovné odměňování – Potřeba finančního zabezpečení nikam nezmizí. Pomůžeme-li tedy ženám získat větší disponibilní příjem, můžeme jim zajistit, aby měly dostatek peněz uložených na horší časy a aby mohly investovat do vlastního portfolia.

K tomu, abyste se kdokoliv stal úspěšným investorem, rozhodně nepotřebuje ekonomický titul. Stačí se jen chtít učit. Pokud se budete vzdělávat v oblasti investičních možností a strategií, můžete začít s větší jistotou budovat své bohatství. Nebojte se na této cestě kontaktovat finančního odborníka, který vám poradí, což je mimochodem také něco, co ženy dělají mnohem častěji než muži.

AppGallery je stále oblíbenější. Na veletrhu IFA 2022 byla označena jako vycházející hvězda

AppGallery je pro uživatele HUAWEI hlavní platformou, přes kterou mohou do svého mobilního zařízení získávat své oblíbené aplikace, což z ní dělá jednu z nejrychleji rostoucích služeb v rámci Huawei Mobile Services. I díky tomu byla na světovém veletrhu počítačové elektroniky IFA 2022 v Berlíně označena magazínem Newsweek jako vycházející hvězda.

Za něco málo přes čtyři roky AppGallery přilákala přes 580 milionů měsíčních uživatelů s 10% ročním nárůstem mimo Čínu, přičemž v Evropě má více jak 45 milionů aktivních uživatelů. V rámci své globální strategie pracoval tým AppGallery na tom, aby HUAWEI po celém světě přinesl ty nejoblíbenější aplikace a hry. Zároveň spolupracovali s místním vývojáři na zabezpečení a spuštění nejoblíbenějších aplikací na místních trzích. To pomohlo vytvořit AppGallery jako skutečně konkurenceschopnou aplikační platformu, která se řadí mezi tři nejlepší tržiště aplikací na světě.

Ocenění Newsweek vyzdvihuje podporu vývojářů

Ocenění “Vycházející hvězda” magazínu Newsweek je prvním oceněním aplikace HUAWEI AppGallery na výstavě spotřební elektroniky IFA. Ocenění především opěvuje odměny, které AppGallery poskytuje nejen spotřebitelům, kteří mají přístup k prémiovému obsahu a využívají výhod propagačních akcí, včetně voucherů, kuponů, speciálních nabídek a HUAWEI bodů, ale také poskytovatelům obsahu, kteří dostávají obchodní i marketingovou podporu od HUAWEI s cílem zvýšit stahování jejich aplikací na platformě.

“Jsme potěšeni, že nás Newsweek ocenil. Zákazníci HUAWEI využívají AppGallery každý den a těží z důkladně upraveného obsahu a odměn, ať jsou kdekoliv na světě. Ocenění je důkazem kvality platformy a partnerů, jejichž aplikace propagujeme a dodáváme,” řekl při přebírání ceny na IFA 2022 Jamie Gonzalo, víceprezident Huawei Mobile Sevices.

AppGallery je nyní k dispozici ve více než 170 zemích a regionech. Zejména v Evropě se za poslední rok zvýšil růst počtu aktivních uživatelů za měsíc. HUAWEI investoval i do propagace a dalšího rozvoje své platformy, spolupracoval s vývojáři na podpoře inovací, optimalizaci jejich aplikací s cílem co nejlepšího zážitku pro uživatele. Nárůstu popularity AppGallery určitě přispěla i důležitost, se kterou HUAWEI přihlíží na otázku bezpečnosti, díky čemu pomáhá zachovat bezpečné a soukromé prostředí pro svoje uživatele. K dnešnímu dni se více než 5,75 milionů vývojářů z celého světe zaregistrovalo do vývojářské aliance HUAWEI, což vedlo k integraci více než 216 000 aplikací. To představuje meziroční nárůst 147 %. V roce 2021 měla AppGallery celosvětově přes 432 miliard distribucí aplikací, což je o 12 % více než v roce 2020. Mimo Čínu zaznamenalo množství distribucí také ohromující meziroční nárůst o 56 %.

Portfolio aplikací v AppGallery roste každým dnem, přičemž je rozdělená do 18 kategorií. Například v bankovnictví patří mezi nejlepší aplikace Revolut a Curve, v kategorii životního stylu je to Tinder, Viber, JD Sports, Just Eat a Getir. Pro pomoc s cestováním a navigací si spotřebitelé volí Bolt, Scyscanner, Trivago a Booking.com. Mezi nejoblíbenější herní aplikace se řadí GameLoft, Might&Magic, Era of Chaos a Asphalt 9, zatímco další známé aplikace jako je Telegram, Deezer, TikTok a Snapchat, patří mezí nejvíce stahované. Platforma také spotřebitelům umožňuje bezpečný a aktualizovaný přístup k jakékoliv aplikaci, kterou potřebují.

O AppGallery:

AppGallery je chytrý a inovativní ekosystém, který umožňuje vývojářům vytvářet jedinečné zážitky pro spotřebitele. Naše jedinečné jádro HMS umožňuje integraci aplikací do různých zařízení, což přináší větší pohodlí a plynulejší zážitek – a to je součástí HUAWEI širší strategie „1+8+N“.

Naší vizí je z AppGallery vytvořit otevřenou inovativní platformu pro distribuci aplikací, která je přístupná spotřebitelům, a zároveň přísně chrání jejich soukromí a bezpečnost a poskytuje jim jedinečný a chytrý zážitek. AppGallery je jedním ze tří největších tržišť aplikací na celém světě a nabízí širokou škálu globálních a místních aplikací v 18 kategoriích včetně navigace a dopravy, zpráv, sociálních médií a dalších. AppGallery je k dispozici ve více než 170 zemích a regionech s více než 580 miliony aktivních uživatelů měsíčně po celém světě. Huawei spolupracuje s 5,75 miliony vývojářů po celém světě a v roce 2021 dosáhla celková distribuce aplikací z AppGallery 432 miliardkrát.

O HUAWEI Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti HUAWEI jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. HUAWEI CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti HUAWEI a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti HUAWEI je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Dynabook představuje nový 13” notebook Satellite Pro C30-K, který spojuje moderní design a bohatou konektivitu

Dynabook Europe GmbH představuje zcela nový ultramobilní 13,3” notebook Satellite Pro C30-K, který kombinuje moderní design a vysoký výkon pro produktivní práci. Satellite Pro C30-K byl navržen s ohledem na dosažení atraktivní ceny a pohání ho nejnovější procesory Intel® Core™ 12. generace. Výborně se hodí pro využití v malých a středních firmách a v sektoru vzdělávání.

„Jsme rádi, že můžeme obohatit naši řadu Satellite Pro, která nabízí uživatelům špičkové technologie i design za dostupnou cenu, o první 13” notebook.“ říká Damian Jaume, prezident společnosti Dynabook Europe GmbH. „Novinka C30-K dokazuje, že i základní řada profesionálních notebooků může být stylová, nabitá funkcemi a velmi kvalitní, a to bez prémiové ceny. Jeho nový lehký design nabízí vynikající mobilitu pro práci na cestách.  Novinka pomůže profesionálům i studentům, aby byli produktivní a trvale ve spojení bez ohledu na to, odkud pracují a zároveň měli data v bezpečí.“

Tenký a stylový design

Elegantní a moderní design Satellite Pro C30-K v atraktivní modré barvě osloví profesionály i studenty, kteří potřebují notebook často přenášet. Na první pohled zaujme přístroj štíhlou a lehkou konstrukcí s hliníkovým rámem. Je tenký jen 15,95 mm a váží pouhých 1,16 kg. Jeho povrch, včetně klávesnice s clickpadem, je ošetřen antibakteriální vrstvou, která zabraňuje ulpívání nežádoucích bakterií, a to s účinností až 99,9 %¹.

Vysoký výkon a špičková konektivita

Satellite Pro C30-K je kompatibilní s Windows 10 nebo 11 a přichází s vylepšeným výkonem a celou řadou možností konektivity. Nejnovější procesory Intel® Core™ 12. generace spolu s pamětí DDR4 3200 MHz o velikosti až 32 GB a datovým úložištěm PCIe SSD s kapacitou až 1 TB² zajišťují hladký chod všech aplikací a efektivitu při práci ať už v kanceláři, ve třídě nebo na cestách. Notebooky jsou osazeny bateriemi LI-Po 3-45Wh, které poskytují výdrž až po dobu 8,4 hodiny³ a umožňují uživatelům pracovat i v nejvytíženějších dnech.

Model Satellite Pro C30-K byl navržen s ohledem na bohatou konektivitu: jeho výbava zahrnuje řadu portů a možností připojení, které uživatelům umožňují spolupracovat a být produktivní – ať jsou kdekoli. Multifunkční port USB 3.2 Type-C umožňuje nabíjení, přenos obrazu, připojení periferií i přenos dat. Kromě toho jsou k dispozici další dva porty USB 3.2 Type-A, port HDMI, konektor RJ45 a slot pro kartu Micro SD. Bezdrátovou konektivitu zajišťuje modul WiFi 6 802.11 AX.

K zajištění bezproblémové vzdálené práce a spojení s kolegy či studenty nabízí C30-K prémiové audiovizuální nástroje doplněné speciálními tlačítky pro konference na ergonomické klávesnici. Propracovaný design s tenkým rámečkem a antireflexním HD nebo FHD displejem poskytuje výbornou viditelnost obrazovky za všech světelných podmínek. Víko displeje je možné otevřít až o 180 stupňů a pro ostré a čisté videokonference je k dispozici HD webkamera spolu se stereo reproduktory, případně konektor pro sluchátka/mikrofon. Vestavěná technologie Realtek™ AI eliminuje při konferencích nežádoucí zvuky z pozadí jak pro uživatele notebooku, tak i pro ostatní účastníky schůzky. 

Pokročilé zabezpečení dat pro SMB i studenty

Vzhledem k tomu, že v popředí zájmu mnoha firem i vzdělávacích institucí je důsledné zabezpečení dat, je Satellite Pro C30-K vybaven modulem Trusted Platform Module (fTPM) 2.0 založeným na firmwaru, takže data uložená v přístroji jsou šifrována. To minimalizuje riziko jejich zneužití třetí stranou i při ztrátě nebo odcizení notebooku.

Ověření uživatele pomocí biometrických prvků je k dispozici prostřednictvím volitelné integrované kamery pro ověření obličeje či volitelné čtečky otisků prstů. Soukromí posiluje také posuvný kryt objektivu kamery a odcizení přístroje lze předejít díky slotu pro bezpečnostní zámek.

Nový notebook Satellite Pro C30-K bude na evropském trhu k dispozici během září tohoto roku. Více o noteboocích Dynabook najdete na https://cz.dynabook.com/laptops/satellite-pro/.

  • ¹ Testováno podle japonských průmyslových standardů (Z 2801)
  • ² V závislosti na modelu a konfiguraci
  • ³ Měřeno pomocí Mobile Mark™ 2018. Mobile Mark je ochranná známka Business Applications Performance Corporation

Sledujte nás online

Navštivte naše webové stránky, kde najdete technické údaje a nejnovější informace o produktech. Další informace naleznete na našem blogu. Nebo se s námi spojte na našich sociálních kanálech Twitter či LinkedIn.

O společnosti Dynabook Inc.

Již více než 30 let představují notebooky a technologie Toshiba standardy pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Dynabook Inc., jejímž většinovým vlastníkem je nyní Sharp Corporation, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které pomáhají našim partnerům a zákazníkům v dosahování jejich cílů.

Další informace naleznete na adrese https://cz.dynabook.com.

Každých 22 sekund dojde k případu krádeže identity

Krádeže digitální identity se rychle rozšiřují a způsobují značné finanční ztráty milionům lidí a firmám na celém světě. Tato neviditelná trestná činnost je rozšířená i v evropských zemích, kde se každoročně zvyšuje počet uživatelů, kteří se stávají terčem sofistikovaných podvodů. Rok 2022 ještě není u konce, ale statistiky jsou již nyní alarmující. Každý pátý Evropan se setkal s podvodem při krádeži identity a každých 22 sekund dojde k případu krádeže identity.

„Digitální identita představuje elektronickou reprezentaci osoby nebo objektu, jako je počítač nebo telefon, z reálného světa. Může se jednat o elektronické podání na finanční úřad pomocí občanského průkazu s čipem, identitu občana nebo také bankovní identitu. Cílem je identifikovat konkrétní osobu nebo zařízení v IT světě,“ vysvětluje využití pro jednotlivce Aleš Roman ze společnosti BCV solutions.

V online světě je identita cennou komoditou. Podle nedávné zprávy Dark Web Price Index lze digitální identitu, tedy kompletní informace o účtech dané osoby, na dark webu koupit za méně než 30 000 Kč. Hacknutý účet na Facebooku vyjde na 1 100 Kč, roční předplatné Netflixu na 600 Kč. Kyberútočníkům byste práci rozhodně neměli usnadňovat. To platí i pro firmy.

Zdlouhavý proces, nulová bezpečnost

Do procesu přijímání nového zaměstnance je běžně zapojeno mnoho lidí a je třeba koordinace HR i IT oddělení. Stále je běžné, že firemní administrátoři jsou zahlceni převážně rutinními úkoly v podobě manuálního zakládání nových účtů s kompletním udělením práv. Přitom jde o časově náročnou činnost. Ve firmách se tak často stává, že přidělování účtů a pravomocí k zaměstnaneckému účtu i kartě se protáhne na několik týdnů. Během přidělování jednotlivých přístupů je přitom nesmírně důležité, abychom měli jistotu, že například recepční v bance, v důsledku špatně nastavených přístupů, nevidí zůstatek a operace na bankovním účtu klienta. Ty má vidět pouze oprávněná osoba.

„Představte si, že bydlíte v bytě a nevíte, kdo všechno má k němu klíče. V takovém případě jen těžko můžete ochránit svůj majetek. To samé platí i o datech a IT systémech. Hrozí riziko krádeže dat a jejich zneužití, kdy škody mohou jít až do miliónů. Statistiky říkají, že 80 % úspěšných hackerských útoků je způsobeno krádežemi přihlašovacích údajů, případně jejich prolomením. Abychom organizacím zlepšili správu identit, vyvinuli jsme CzechIdM, který je nejvíce rozšířenou platformou pro správu identit v ČR,“ popisuje na příkladu odborník z BCV solutions.

Zjednodušení a ulehčení umožňuje Identity Management (IdM), neboli správa identit. Ten pomáhá se správou účtů, automatizací procesů, delegací oprávnění, schvalování, a také zajišťuje bezpečnost, evidenci a audit.

Usnadnění práce oddělení HR, IT, managementu i helpdesku

 „Uživatel nastoupí, hned první den mu jsou automaticky zřízeny přístupy do systémů, má nastavené jedno silné heslo, případně s dalším faktorovým ověřením, a hned může pracovat. To vede ke spokojenosti jak na straně uživatelů, tak na straně IT. To samé platí i v případě, kdy zaměstnanec z firmy odchází. Okamžitě se mu ruší veškeré přístupy, a firma se tak chrání třeba před odcizením interních dat,“ říká Aleš Roman z BCV solutions.

Podle zprávy Unit 42 Incident Response Report z roku 2022, 75 % případů vnitřních hrozeb se týkalo nespokojeného bývalého zaměstnance, který odešel s firemními daty, zničil firemní data nebo po svém odchodu získal přístup do firemních sítí.

Každá změna u zaměstnanců, od přijetí až po ukončení pracovního poměru, znamená nutnou aktualizaci systémů digitální identity. Nasazení IdM systému může být pro jakoukoliv firmu značně přínosné. Systém automatizuje běžné procesy, a tím šetří práci nejen zaměstnancům, ale i IT administrátorům, helpdesku, HR a managementu. Navíc díky IdM získá firma celistvý přehled o založených uživatelích a účtech ve všech řízených systémech.

O BCV solutions

IT firma BCV solutions řeší správu identit. Vyvíjí a implementují CzechIDM identity management. https://www.czechidm.com/. Pomáhá s automatizací správy účtů a práv mnoha aplikací. Spravují přes 5 miliónů účtů v České republice. BCV solutions je ryze česká společnost působící od roku 2008. Praxe? Přijímáte nového zaměstnance do velké korporace a musíte mu přidělit mnoho přístupů k různým účtům, práva k aplikacím. Trvá to mnohdy dlouho a je to frustrující jak pro firmy, tak pro zaměstnance. BCV solutions právě toto řeší. Více informací získáte na webu www.bcvsolutions.eu.

Průzkum IKEA: Češi svůj domácí komfort příliš omezovat nechtějí. Raději než topení omezí nákupy a zábavu

Nadcházející topná sezóna přinese v souvislosti s rekordním růstem cen energií znatelnou finanční zátěž pro mnoho domácností. Jen 6,5 % Čechů ale plánuje výrazněji snižovat obvyklou teplotu ve své domácnosti. Šetřit chtějí raději na nákupech a zábavě. Ukázal to aktuální průzkum pro IKEA.

Češi své domácnosti vytápějí nejčastěji na 22 nebo 21 stupňů (dohromady 49 % respondentů). Ani v blížící se topné sezóně na tom většina z nich nehodlá mnoho měnit – 42 % neplánuje teplotu vytápění snižovat vůbec a 29 % jen o jeden stupeň. Češi zároveň příliš nepočítají ani s nákupem výrobků, které mohou pomoci účty za topení snížit. Drobné úpravy v domácnosti přitom mohou k tepelnému komfortu citelně přispět a zároveň jsou cenově dostupné.

„Udržovat teplotu v místnosti pomůžou například koberce s vyšším vlasem, které brání prochladnutí od podlahy. K dalším tepelným ztrátám dochází často okny – v tomto případě zase pomůžou závěsy, které zadržují teplo v místnosti. Nejlepší volbou jsou zatemňovací závěsy tmavší barvy, které absorbují nejvíce světla a tepla,“ říká Markéta Polcarová, vedoucí interiérová designérka IKEA Česká republika a dodává: „Tyto drobné změny jsou navíc nejen efektivní, ale i efektní. Vhodnou volbou barev, vzorů a hřejivých materiálů zároveň zútulníte svou domácnost, ve které se pak budete cítit lépe. Výborně v tomto ohledu fungují teplejší odstíny.“

Ochotnější jsou Češi oproti svým zvyklostem snížit teplotu vytápění v době, kdy nejsou doma, a v noci (39 %). „V tomto případě pomůže volba hřejivějších přikrývek. Nestárnoucí klasikou jsou stále peřové. Peří je lehké, má absorpční vlastnosti, odvádí vlhkost a dá se prát v pračce. Kdo preferuje jiné materiály, může sáhnout třeba po syntetické přikrývce. Ta je vhodná i pro alergiky,“ doplňuje Petra Kendíková, manažerka sortimentu ložnic IKEA Česká republika.

Šetřit chtějí Češi nejčastěji tím, že odloží nákup věcí, které nejsou nezbytné, např. nového oblečení nebo spotřební elektroniky (68,5 %). Omezit hodlají i zábavu – kulturní a sportovní akce nebo dovolené (61 %).

Zdroj: průzkum IKEA, realizoval Ipsos v 34. týdnu roku 2022, na vzorku 800 respondentů

O IKEA

IKEA nabízí funkční a dostupné bytové zařízení vysoké kvality, které vyrábí s ohledem na lidi i životní prostředí. Pod značkou IKEA funguje několik různých společností s různými vlastníky. Všichni si ale kladnou za cíl vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. IKEA byla založena ve Švédsku v roce 1943.

O Ingka Group

S obchodními domy IKEA ve 32 zemích je společnost Ingka Group největším maloobchodním prodejcem IKEA a její prodeje představují přibližně 90 % maloobchodních tržeb IKEA. Ingka Group zaměstnává více než 170 000 zaměstnanců a na konci finančního roku 2021 vykázala IKEA tržby ve výši 37,4 miliardy eur. Je strategickým partnerem pro rozvoj a inovace podnikání IKEA a pomáhá definovat společné strategie společnosti IKEA. Společnost Ingka Group vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv se společností Inter IKEA Systems B.V. Má tři obchodní oblasti: IKEA Retail, Ingka Investments a Ingka Centres. Více se dočtete na Ingka.com.

Stylová novinka HONOR 70 přináší do střední třídy fotografování na profi úrovni i stylový design. Jak obstojí ve srovnání s konkurencí?

Stylový fotomobil HONOR 70, čerstvá novinka v Česku, na mezinárodním technologickém veletrhu IFA 2022 získala celkem 21 ocenění „Best of IFA“. Navíc ještě před svým oficiálním uvedením v Evropě byl HONOR 70 oceněný uznávanou organizací EISA jako nejvýhodnější nákup pro ročník 2022-2023. Není se čemu divit, že zaujal i širokou odbornou veřejnost. HONOR 70 se pyšní foto výbavou na profi úrovni, hned dvěma hlavními fotoaparáty, 54Mpx a 50Mpx širokoúhlým a makro snímačem. Navíc si vypomáhá špičkovým světelným senzorem SONY IMX800, v tuto chvíli jedním z největších a nejlepších na světě. Nechybí ani speciální vychytávky jako je natáčení na selfie a zadní kameru naráz nebo unikátní režim Sólové vystřižení, při kterém můžete natáčet skupinku i výřez jednotlivce na jeden záběr. Jak dopadlo srovnání s největšími konkurenty ve stejné kategorii? 

O výkonu rozhoduje kapacita čipsetu

Od smartphonů ve vyšší střední třídě čekáme pokročilou foto i video výbavu a vyšší kvalitu výsledných snímků. HONOR 70, stejně jako konkurenti ve stejné kategorii, Samsung A53 a Xiaomi Mi 12T, mají silnou sestavu fotoaparátů. HONOR 70 je vůbec první mobilní telefon, který má hned dva hlavní fotoaparáty 54Mpx a 50Mpx širokoúhlý a makro fotoaparát, který umí perfektně automaticky ostřit už z 2,5 cm.

HONOR 70 navíc také disponuje 1/1.49″ světelným snímačem od SONY, IMX800, v tuto chvíli jedním z nejlepším a jedním z největších čipů na světě. Fotky finálně také dotahuje HONOR Image Engine, který pracuje s algoritmy na bázi umělé inteligence. HONOR tuto technologii vyvíjí už několik let, setkat jste se s ní mohli také u prémiové vlajkové lodi HONOR Magic4 Ultimate, v tuto chvíli pořád nepřekonaného vítěze v oblasti fotografování v žebříčku DXOMark.

Samsung A53 nabízí čtveřici fotoaparátů s hlavním 64Mpx snímačem a Xiaomi disponuje také trojicí kamer s hlavním 108Mpx snímačem. Je ale také nutné podoktnout, že více mega pixelů neznamená lepší kvalitu fotografií. Na výslednou kvalitu má vliv tak snímač, tak ale také software výrobce.

Video obsah je král

Co se týká video výbavy, HONOR 70 a Samsung A53 mají velmi podobné parametry. Oba modely umí natáčet video 4K videa v kvalitě 30 snímků za sekundu anebo FHD video v kvalitě 60 snímků za sekundu. HONOR 70 navíc nabízí funkci tzv. duálního natáčení, tedy natáčení na selfie kameru a zadní kameru zároveň. Nechybí ani unikátní režim Sólové vystřižení, kdy natáčíte skupinku i vystřižený záběr na jednotlivce naráz. Dokonalé řešení pro všechny besídky dětí nebo koncerty vaší oblíbené kapely.

Kvalitní displej jako základ pro sledování filmů nebo hraní her

V této kategorii už se bavíme o špičkových OLED a AMOLED displejích, u kterých je běžná obnovovací frekvence 120 Hz. Zatímco Samsung nabízí 6,5“ FHD displej, HONOR a Xiaomi mají 6,67“ obrazovky. HONOR 70 navíc přidává oproti konkurentům unikátní technologii pulzní šířkové modulace stmívání (PWM) s frekvencí 1920 Hz, která emituje okolní osvětlení pro pohodlné sledování filmů nebo hraní her i delší dobu. 

Nádherný stylový i ergonomický design

Vyšší střední třída smartphonů už dávno není jen o nejlepším možném hardwaru za dostupnou cenu. Telefony této cenové kategorie jsou určené pro mainstreamové publikum, musí tedy splnit nároky na stylový design, stejně tak se vám musí telefon příjemně držet a ovládat. Samsung i Xiaomi u svých modelů vsadili spíše na jednoduchý a konzervativní design. HONOR 70 se poprvé blýskl s novým barevným konceptem Crystal Silver, který při různých lomech světla připomíná opravdový vybroušený diamant. Navíc je jeho design navržený tak, že je vyvážený na všech stranách. S velmi nízkou váhou, pouhých 178 g a tenkým tělem, jen 7,9 mm, je tak jednoznačným vítězem. Pohodlně se drží, ale vejde se do jakékoli kapsy nebo i malé kabelky.

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Tesla představuje novou bezpečnostní kameru s otočným objektivem Tesla Smart Camera 360 (2022)

Nová kamera s moderním designem, určená pro používání v interiéru, poskytuje nepřetržitý přehled o dění ve sledovaném prostoru. Díky možnosti otáčení objektivu o plných 360 stupňů a náklonu v rozsahu -15 až +40 stupňů od vodorovné osy dokáže Tesla Smart Camera 360 (2022) z jediného místa pokrýt všechny vstupy do místnosti, stejně jako ohlídat děti i domácí mazlíčky.

K hlavním přednostem letošního modelu bezpečnostní kamery Tesla Smart Camera 360 (2022) patří inteligentní detekce pohybu a zvuku, díky které dokáže kamera upozornit na různé události, jako jsou otevření dveří nebo rozbití skla v okně. Kamera svým objektivem následně sleduje zdroj zaznamenaného pohybu či zvuku a poskytne tak jasný přehled o tom, co se ve sledované oblasti děje. Díky připojení kamery k WiFi a ovládání prostřednictvím mobilní aplikace Tesla Smart, dostupné pro Android a iOS, může Tesla Smart Camera 360 (2022) okamžitě informovat majitele bytu či domu o každé detekované události, která navíc zůstane zaznamenaná na microSD kartě nebo v cloudovém úložišti.

Kvalitní obraz kamery zajišťuje snímač s rozlišením Full HD (1 920 × 1 080 bodů), stejně jako infračervené diody s dosvitem až 10 metrů pro snímání za šera i v úplné tmě. Tesla Smart Camera 360 (2022) je kromě mikrofonu vybavená rovněž reproduktorem pro obousměrný přenos zvuku. Prostřednictvím aplikace Tesla Smart v telefonu je pak možné na dálku odradit nevítaného návštěvníka, utišit plačící dítě nebo uklidnit štěkajícího psa.

Obavy o zachování soukromí rozptýlí možnost nastavení časového plánu ukládání záznamu jen na dobu, kdy obvykle nikdo není doma. Také zorné pole kamery Tesla Smart Camera 360 (2022) lze upravit tak, aby nezasahovala do soukromí žádného z členů domácnosti. Kromě aplikace Tesla Smart podporuje kamera i ovládání prostřednictvím inteligentních asistenčních služeb Google Assistant a Amazon Alexa, a lze ji tedy plně začlenit do systému inteligentní domácnosti.

Náročné uživatele potěší podpora protokolu ONVIF, která umožňuje zapojit kameru Tesla Smart Camera 360 (2022) do řešení domácího zabezpečovacího systému a sledovat i ukládat záznam v záznamovém zařízení typu NVR (Network Video Recorder). Kromě připojení do elektrické zásuvky lze napájení kamery řešit i s pomocí powerbanky.

Technické specifikace

funkce Inteligentní detekce pohybu a zvuku, obousměrný přenos zvuku, náklon a otáčení objektivu, podpora ONVIF, ukládání záznamu na microSD kartu, do cloudu a do NVR
rozlišení obrazu 1 920 × 1 080 bodů
snímací senzor / objektiv 1/2,9‘‘ 2MPx, CMOS / 3,6 mm @ F/2.0
dosvit nočního vidění až 10 m
napájení DC 5V, 1A
Připojení k internetu Wi-Fi 2,4 GHz IEEE 802.11b/g/n
APLIKACE Tesla Smart pro Google Android a Apple iOS
ROZMĚRY 73 × 78 × 121 mm
doporučená cena 1 090 Kč

Novou kameru Tesla Smart Camera 360 (2022) lze zakoupit na e-shopu Tesla Smart, stejně jako u vybraných partnerů, a to za doporučenou cenu 1090 Kč.

O Tesle a chytré domácnosti

V roce 2020 rozšířila značka TESLA své portfolio o doplnila ho o novou řadu produktů konceptu chytré domácnosti. Jejím cílem je, aby se chytrá domácnost stala běžnou součástí domovů, ať už se jedná o byty, domy, nebo chaty. Tesla chce produkty chytré domácnosti zpřístupnit široké veřejnosti, a to jak fakticky, tak i z hlediska povědomí. V současné době funguje na českém trhu. Ve svém portfoliu se zaměřuje na kamerové systémy, chytré produkty pro domácí mazlíčky nebo produkty z kategorie péče o vzduch. Značka produktů chytré domácnosti Tesla kompletně spadá do portfolia společnosti Witty s.r.o.

Mýty okolo repasovaných telefonů. Co je na nich pravdy a na co si dát pozor?

Nakupování online už je v Česku zcela běžnou záležitostí, což dokazují i zjištění průzkumu, který provedlo Swappie, finská společnost, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar. Podle průzkumu by si 63 % Čechů koupilo chytrý telefon přes internet. Pokud jde ale o repasovaná zařízení, nakupující naráží na nezodpovězené otázky, které je od nákupu odrazují. Jaké mýty to jsou a jak je to doopravdy?

Na světě je více telefonů než lidí a jejich zátěž na planetu, ale i naše šuplíky s nepotřebnými věcmi, se začíná rapidně zvyšovat. 700 milionů nevyužitých telefonů leží jen v evropských domácnostech, a to i přesto, že je většina z nás nikdy nepoužívá. Prodloužení jejich životnosti ale může ušetřit přírodu, peníze, a s tím i spoustu starostí. Výhody jsou tedy nesporné – telefony jsou důkladně testované, šetří přírodu a dají se sehnat až o 40 % levněji, než jejich nové modely. Co tedy Čechům brání v jejich pořízení?

Repasovaný znamená použitý

Toto je nejběžnější mýtus, který se repasovaných telefonů týká. Mezi použitým a repasovaným zařízením je totiž řada rozdílů – repasovaný telefon je narozdíl od toho použitého testovaný, servisovaný, vyčištěný a nabízený s možností vrácení zdarma. Repasované telefony mohly patřit jinému majiteli, než se dostaly do rukou svého kupce. Certifikované společnosti však po odkoupení od původních majitelů telefony testují, čistí a nahrazují nefunkční komponenty, aby se ke svému kupci dostaly v perfektním stavu. Řeší také jejich původ, abyste si mohli být jistí, že nekupujete kradená zařízení. Naopak chytré telefony z druhé ruky nebo použité smartphony jsou dodávány přesně tak, jak je zanechá předchozí uživatel, bez jakýchkoliv úprav nebo vylepšení.

Baterie nevydrží dostatečně dlouho

Při repasování je nutné pečlivě zkontrolovat stav baterie každého telefonu a zajistit tak, že bude optimálně fungovat. Swappie například v roce 2021 prodalo díky tomuto procesu telefony s průměrnou kapacitou baterie 95 %. Vždy však dbejte na to, aby byla garantovaná kapacita baterie vyšší než 80 %, což je dle technologických standardů hodnota pro optimální fungování, pokud je kapacita nižší, je nezbytné baterii vyměnit. Jestliže vnímáte potřebu mít baterii se 100% kapacitou, někteří prodejci tuto možnost za lehký příplatek nabízí a instalují vám baterii novou.

Telefon nebude fungovat jako nový

Repasování telefonu zpravidla zahrnuje také důkladné testování. Společnosti každé zařízení podrobují kontrole – například ve Swappie je to 52 různých kroků, které testují funkčnost a zajišťují vysokou kvalitu telefonů. Pokud jsou při testování nalezeny součástky, které je třeba vyměnit, je třeba použít standardizované materiály, které prošly testováním kvality. Swappie používá testované komponenty, ale také originální součástky z iPhonů, které získává díky systému recyklace nefunkčních telefonů. Díky tomu dále snižuje zvyšující se množství elektroodpadu – toho se v roce 2019 vyprodukovalo téměř 54 milionů tun, do roku 2050 se očekává nárůst dokonce na 110 milionů tun ročně. 

Pokud telefon stojí méně, musí mít nějakou vadu

Všechny repasované telefony by měly být plně funkční, tak jako nové modely. Mnohdy je tak jediným rozdílem vizuální stránka zařízení, kdy mohou mobily nést drobné známky opotřebení, záleží vždy na volbě konkrétního modelu. Nejčastěji se jedná o nepatrné škrábance a pokud má telefon silnější známky opotřebení, projeví se to také na ceně, která je pak velmi výhodná. Tento nedostatek navíc může zůstat skrytý díky obalu. Vzhledem k tomu, že vzhled nijak neovlivňuje funkčnost telefonu, vyplatí se repasování nejen díky ušetřeným financím, ale i emisím CO2 vyprodukovaným při výrobě – například sestavení jednoho iPhonu 12 vygeneruje 82 kg CO2, což je zhruba tolik, kolik váží průměrný muž v Česku.

Prodejce bude nespolehlivý

Při online koupi repasovaného telefonu platí stejná pravidla jako při jiných internetových nákupech. Porovnejte tak možnosti, jaké trh nabízí, a hlavně se ujistěte, že je obchod či prodejce certifikovaný a důvěryhodný. V ideálním případě byste se měli rozhodnout pro nákup repasovaných přístrojů v certifikovaných obchodech, protože jejich produkty jsou vždy podrobeny rozsáhlému testování, aby byla zajištěna jejich nejvyšší kvalita. Projděte si recenze ostatních spotřebitelů o obchodě a telefonu, abyste zjistili, co o výrobku a společnosti říkají ostatní spotřebitelé. Příkladem takového zdroje je třeba Trustpilot, kde je možné zjistit, zda je společnost důvěryhodná, a to prostřednictvím referencí a recenzí ostatních spotřebitelů. Obchodník by měl také dbát na budování důvěry u zákazníků, a to například díky poskytování záruční lhůty a vrácení zdarma.

Co se starým smartphonem? Zkuste ho prodat

Výše zmíněný průzkum agentury Kantar ukázal zajímavé zjištění: svůj chytrý telefon někdy prodalo jen 17 % Čechů – a to i přesto, že svůj starý telefon nepoužívají. Více než polovina Čechů (64 %) si svůj telefon pro jistotu nechává, ačkoliv více než čtvrtina z nich potvrzuje, že toto zařízení od té doby ještě nikdy nevyužili. Telefony tak mnohdy leží Čechům v šuplíku, ačkoliv by je mohli lehce prodat. Tím, že zařízení vrátíte zpět do oběhu, navíc přispějete nejen ke snížení množství elektronického odpadu, ale také díky prodeji získáte část vaší investice zpět. Prodej telefonu může být opravdu jednoduchý – stačí se podívat na ověřené firmy, které repasovaná zařízení prodávají (a často je právě také vykupují) a nabízí možnost poslání telefonu a stejně tak vrácení zdarma, pokud se cena po kontrole změní a nevyhovuje. Součástí tohoto “balíčku” je také bezpečné vymazání dat.

S programem AlzaPlus+ šetří na dopravném už 100 tisíc lidí

Už 100 tisíc zákazníků využívá na Alze výhodné doručení do všech odběrných míst e-shopu. Přesně tolik členů nyní čítá nový věrnostní program AlzaPlus+, který za paušál od 25 korun měsíčně poskytuje dopravu zdarma do téměř patnácti tisíc výdejních míst, a to na objednávky již od jedné koruny.

Nový program AlzaPlus+ má na kontě první významnou metu. Od konce května, kdy byl oficiálně spuštěn, se do něj zapojilo již 100 tisíc zákazníků e-shopu. Ti si díky programu mohou nechat bezplatně doručit jakoukoliv objednávku do AlzaBoxů, na pobočky i AlzaPointy a do všech partnerských odběrných míst a boxů společností Zásilkovna, pobočky České pošty a Balíkovny či PPL Parcel shopů, a výrazně tím ušetřit na dopravném, obzvlášť v nadcházející vánoční sezóně.

„Máme velkou radost, že si zákazníci nový členský program oblíbili. Jako firma s mnohaletou historií si uvědomujeme, v jak náročné situaci se řada z nich před letošními Vánocemi ocitne. Od jara postupně představujeme nové služby, které jim starosti s vánočními nákupy mají podstatně ulehčit. Jednou z nich je právě program AlzaPlus+, který šetří nejen peníze za doručení, ale i čas strávený v kamenných obchodech, který mohou věnovat svým blízkým nebo sobě,“ říká místopředseda představenstva Alza.cz Petr Bena.

Koncept programu AlzaPlus+ odráží rostoucí oblibu osobního vyzvednutí objednávek, které nyní využívá již 85 % zákazníků e-shopu. „Česká republika je v tomto ohledu specifická, zatímco v západních zemích volí dle průzkumů většina nakupujících doručení domů na adresu, v tuzemsku převládá osobní odběr v pick-up pointech. Když k tomu přičteme blížící se sezónu a pravděpodobnost úspěšného a včasného doručení dárků, představuje AlzaPlus+ ideální způsob, jak se vyhnout předvánočnímu stresu, a ještě přitom ušetřit,“ dodává Bena.

Za pouhých 25 korun měsíčně získává zákazník roční členství, a může tak nakupovat klidně každý den.  Členové AlzaPlus+ tak již nemusí řešit, když k objednávce hračky pro dítě zapomenou přidat baterie, a bez obav je doobjednají zvlášť. Počet doručení po dobu trvání členství není totiž nijak zastropován a vztahuje se na všechny objednávky bez omezení. Dosavadní data ukazují, že naprostá většina členů volí právě roční předplatné, které je ve srovnání s měsíčním (59 Kč za měsíc) ještě výhodnější.

V září navíc Alza připravila speciální akci pro držitele karet VISA – pokud v průběhu celého měsíce nakoupí v e-shopu zboží alespoň za 1 korunu a zaplatí za ně online svou platební kartou, obdrží automaticky k objednávce i měsíční členství v AlzaPlus+ zcela zdarma.

O společnosti Alza.cz a.s.:

Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen kontinuálně rostoucí obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun, budování sítě AlzaBoxů jako jediné otevřené platformy samoobslužných výdejních schránek a sílící pozice na evropských trzích. Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, využívání sdílené logistiky Liftago, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj privátních značek, jejichž portfolio se ke konci roku 2021 rozrostlo na devatenáct. Společnost každým rokem rozšiřuje své CSR aktivity, dlouhodobě podporuje desítky neziskových organizací a to, jak přímými dary, tak v rámci své CSR platformy Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější milníky historie firmy Alza naleznete zde.

Exit mobile version