Nejkomplexnější implementace Salesforce v českém retailu. FLO a BENU míří k datově řízené komunikaci

Praha 13. srpna 2025 – Digitální konzultační společnost FLO a lékárenská síť BENU Česká republika zahájily spolupráci na zavedení platformy Salesforce, která Benu pomůže lépe porozumět potřebám svých zákazníků, zjednodušit komunikaci a přizpůsobit služby každému klientovi na míru. Jde o vůbec první implementaci Salesforce tohoto rozsahu v České republice. Projekt zahrnuje mimo jiné nástroje pro cílenou marketingovou komunikaci, digitální zákaznickou podporu nebo správu věrnostních bodů.

„Naším cílem je hlubší porozumění potřebám našich zákazníků, což nám umožní přizpůsobit komunikaci a nabídky jejich individuálním preferencím. Tímto krokem usilujeme o dlouhodobé zlepšení zákaznické zkušenosti. S pomocí Salesforce a našeho partnera FLO plánujeme vytvořit platformu, která bude nejen spolehlivá a moderní, ale také dokonale přizpůsobená specifickým potřebám BENU. Věříme, že tato inovace povede ke zvýšení spokojenosti našich klientů a posílí naši schopnost poskytovat služby na nejvyšší úrovni,“ říká Michaela Táborská, marketing director BENU.

Systém navíc umožní lépe propojit všechny kanály, kterými BENU komunikuje se svými zákazníky. Společnost tak dokáže lidem nabídnout relevantní služby a informace přesně ve chvíli, kdy je potřebují. Nezáleží přitom, zdali člověk nakupuje v kamenné lékárně, na internetu, nebo zrovna potřebuje pomoc na zákaznické podpoře.

Transformace retailu postavená na datech a loajalitě

Společnost FLO poskytne komplexní implementaci platformy, která začíná detailní analýzou a návrhem řešení, pokračuje implementací pěti produktů Salesforce (Data Cloud, Loyalty Management, Service Cloud, Marketing Cloud Engagement a Personalisation) a končí poprodejní podporou. Loyalty Management je nástroj, který umožňuje firmám vytvářet a spravovat věrnostní programy přímo v prostředí Salesforce, a to s důrazem na personalizaci, sledování zákaznického chování a zvyšování loajality. Pro BENU jde o významný krok v rámci digitalizace a modernizace českého retailu.

„Velmi si vážíme důvěry, kterou do nás tým BENU vkládá. Jedná se o jednu z nejpokročilejších implementací Salesforce v rámci českého retailu, a to nejen díky svému rozsahu, ale především proto, že je postavená na skutečných potřebách zákazníků a poháněná chytrou technologií. Zároveň jde o projekt, který nám umožňuje naplno ukázat šíři našich kompetencí ve FLO a propojit brand, zákaznickou zkušenost a data do jednoho silného celku. Naším cílem není jen dodat sofistikovanou platformu, ale vytvořit špičkovou zákaznickou zkušenost, která přinese reálný dopad jak pro byznys, tak pro koncové zákazníky,“ doplňuje Andrej Hájek, CEO společnosti FLO.

Spolupráce mezi FLO a BENU byla zahájena v květnu 2025, přičemž fáze návrhu řešení je v současné době v plném proudu. Vzhledem k vysoké komplexnosti projektu a jeho významnému dopadu na podnikání bude celý projekt realizován v průběhu 12–18 měsíců a funkce budou uvolňovány postupně.

O společnosti FLO

FLO je inovativní digitální konzultační společnost, která propojuje služby v oblastech brandu, technologií a zákaznické zkušenosti. Vznikla v roce 2021 kombinací akvizic a transformace existující firmy. Společnost působí po celé Evropě a Austrálii a plánuje expanzi na evropské trhy, jako je Velká Británie či Švýcarsko. FLO se profiluje jako firma s butikovým mindsetem spojující digitální poradenství, kreativní služby a technologické inovace. Zakladatelem je Jan Galgonek, klíčovým investorem skupina Rockaway Capital. V čele stojí CEO Andrej Hájek.

Agentura Grunex koupila renomované magazíny Svět hardware a Digimanie

12. 8. 2025 – Agentura Grunex, specializující se na herní a hardwarová média, PR, marketingové, influencerské a esportové služby, opět rozšiřuje portfolio vlastních online magazínů. Nově přidává do svého portfolia dva technologické weby Svethardware.cz a Digimanie.cz. Cílem jejich akvizice je upevnění pozice ve svém oboru a další zefektivnění klientských marketingových a PR kampaní především pro výrobce z oblasti IT. Cena v červenci uzavřené transakce nebyla zveřejněna.

Grunex patří již šestnáct let mezi přední subjekty v oblasti tuzemského herního marketingu, PR, influencerských a esportových služeb. Jeho mediální portfolio zahrnuje vlastní herní a technologické weby či širokou škálu profilů na sociálních sítích. Dosavadní mediální portfolio včetně předních českých herních webů Zing.cz, Hrej.cz a Spite.cz, resp. na hardware a IT oblast zaměřeného PCTuning.cz, navštívilo v první polovině roku 2025 dle Google Analytics přes 4 miliony unikátních uživatelů. V rámci profilů na různých sociálních sítích agentura oslovuje více než 2 miliony uživatelů a generuje více než 10 milionů impresí měsíčně.

Předchozí úspěšné akvizice a vlastní neustále vyvíjený pokročilý webový a redakční ekosystém postavený na moderní infrastruktuře byly motivem pro další ambiciózní krok. Nové přírůstky Grunexu v podobě magazínů Svethardware.cz a Digimanie.cz patří mezi stálice tuzemské scény s více než dvacetiletou tradicí a etablovanou čtenářskou základnou z oblasti IT nadšenců a příznivců fotografování jak prostřednictvím klasických fotoaparátů, tak i mobilních telefonů.

„Svým zaměřením skvěle zapadají do současného portfolia úspěšně se rozvíjejících médií Grunexu, které si kladou za cíl pokrývat nejen herní, ale i svou podstatou příbuzná technologická témata,“ říká k akvizici spolumajitel agentury Martin Liberský, a dodává: „Klíčovou roli pro nás při akvizici hrála jak vysoká důvěryhodnost obou webů, daná jejich dlouhou historií a kvalitním redakčním složením, tak i bonitní čtenářská základna, ze které mohou profitovat naši klienti.“

K akvizici se vyjádřil také Zdeněk Michálek, jednatel prodávající společnosti oXyShop: „Máme velkou radost, že weby přecházejí do rukou zkušeného týmu, který rozumí jejich hodnotě i potenciálu. Věříme, že pod jejich vedením budou nadále růst a rozvíjet se. Pro čtenáře je to skvělá zpráva – zůstane zachována kontinuita a zároveň se mohou těšit na nové impulzy, například v podobě nové modernizované verze magazínů. Transakce současně umožní oXyShopu soustředit se na core business – vývoj a implementaci e-commerce řešení pro střední a větší firmy.“

Po začlenění do agenturního portfolia se počítá také s dalším rozvojem obou webů, a to v podobě nasazení zcela nového redakčního systému doplněného novým moderním vzhledem. „Máme zkušenost, že se tyto investice do inovací rychle vrátí jak v nárůstu počtu čtenářů, tak i efektivitě při tvorbě obsahu a spokojenosti našich klientů,“ komentuje plány dalšího rozvoje webů Martin Liberský. „Například web Spite.cz, který jsme akvírovali v roce 2023 a následně migrovali včetně původního obsahu do našeho pokročilého ekosystému, se dnes pyšní více než 10násobným počtem unikátních uživatelů s tím, že v prosinci 2024 pokořil úctyhodnou hranici 220 000 unikátních uživatelů.“

Grunex současně počítá se zachováním stávajícího osazenstva redakce v čele se zkušeným Milanem Šurkalou, který bude pokračovat i pod novým majitelem.

O agentuře Grunex

Agentura Grunex působí na trhu od roku 2009. Patří mezi přední poskytovatele marketingových, influencerských a PR služeb se specializací na klienty zaměřené na cílovou skupinu počítačových a konzolových hráčů. Provozuje také významná lokální herní média, jako například online komunitní a esport portál Grunex.com, herní magazíny Zing.cz, Hrej.cz a Spite.cz, technologické magazíny Digimanie.cz, PCTuning.cz, Svethardware.cz, největší tematické tuzemské komunitní portály TryHard.cz a WoT.cz a také řadu profilů na sociálních sítích. Celkový měsíční zásah agentury je přes 800 tisíc unikátních čtenářů na vlastních webových stránkách. Obsah na sociálních sítích pak pravidelně oslovuje více než 2 miliony uživatelů a generuje více než 10 milionu impresí měsíčně.

O portálu Svethardware.cz

Svět hardware je český technologický magazín s dlouhou historií sahající až do roku 1999. Zaměřuje se především na počítačový hardware, novinky ze světa IT a podrobné recenze produktů.

O portálu Digimanie.cz

Digimanie je český online magazín věnovaný digitální fotografii a fototechnice, založený v roce 2003. Nabízí denní zpravodajství, podrobné recenze fotoaparátů, fotomobilů, objektivů a dalšího příslušenství.

Student FEL ČVUT postavil nejsilnější přenosný laser v Evropě. Použít ho ale nesmí

Laser, který by i jen svým odrazem mohl poškodit zrak, a přesto vznikl jako studentský projekt v rámci výuky. Na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze se v kurzu Jak vyrobit (téměř) cokoli studenti a studentky učí převádět své nápady ve skutečnost – bez ohledu na to, jestli výsledkem bude užitečný produkt, osobní výzva nebo jednoduše kuriózní technická hříčka.

Ve světě techniky často slyšíme otázku: „K čemu to bude?“ Někdy je ale mnohem důležitější otázka jiná – zvládnu to vůbec postavit? Právě tu si kladou studenti Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze v rámci kurzu Jak vyrobit (téměř) cokoli. V tomto volitelném předmětu se učí přetavit vlastní nápad – ať už praktický, osobní nebo úplně bláznivý – do fungujícího prototypu. Jedním z projektů letošního ročníku je laser s výkonem 125 wattů – aktuálně druhý nejsilnější přenosný laser na světě. Jeho spuštění mimo laboratoř je zakázáno, prodej nemožný. Ale vzniklý přístroj je ukázkou toho, co se studující naučí, když má prostor tvořit bez omezení běžných očekávání.

Těsně za světovým rekordem

Student Michal Varšányi postavil v rámci kurzu Jak vyrobit (téměř) cokoli (zkráceně JVC) na FEL ČVUT laser s optickým výkonem 125 wattů. Ten patří mezi nejsilnější přenosné lasery na světě a v rámci Evropy drží prvenství. Jeho výkon je tak vysoký, že by odraz paprsku od stěny mohl způsobit okamžité oslepnutí. I proto je možné ho provozovat pouze v laboratorních podmínkách a jeho prodej by byl nelegální.

„Chtěl jsem postavit něco, co bude opravdu náročné, a přitom kompaktní. Přenosné lasery jsou mezi bastlíři známou výzvou, ale většinou narážejí na limity výkonu a napájení. Můj cíl byl jednoduchý – zkusit, co všechno zvládnu,“ říká Varšányi.

Laser využívá výkonnou modrou diodu (455 nm) a napájecí obvod s nitridem galia, který umožňuje zmenšení rozměrů při zachování účinnosti. Výsledný přístroj je přibližně třikrát silnější než běžná CNC laserová řezačka a více než 125 000× výkonnější než laserové ukazovátko (EU limit:1 mW).

Varšányi se s tímto zařízením dostal velmi blízko světovému rekordu v kategorii tzv. handheld laserů, tedy přenosných laserů napájených z baterie. V prvenství ho o týden předběhl americký youtuber Styropyro, který zveřejnil laser o výkonu 250 W.

Výuka, kde má smysl i „zbytečnost“

Kurz Jak vyrobit (téměř) cokoli se na FEL ČVUT učí od roku 2023. Studenti a studentky se zde učí digitální výrobu, 3D modelování, řezání laserem, práci s mikrokontroléry i dokumentaci. Výsledkem je vždy sada menších výrobků a jeden větší projekt. Každý student vše dokumentuje a publikuje ve svém veřejném portfoliu.

„Cílem není, aby studenti vyvíjeli komerčně využitelná zařízení, ale aby se naučili převádět nápady do reality – a tím rozvíjeli své schopnosti. V obrazném smyslu jim pomáháme naostřit pilu, aby byli připraveni, když přijde chvíle pustit se do skutečných výzev,“ říká garant kurzu dr. Jiří Zemánek.

Do kurzu tak patří i projekty, které zvenčí můžou působit zbytečně nebo absurdně – například lyžařská přilba se stěrači a blinkry studentky Elišky Rojíčkové. Video tohoto projektu vyvolalo na sociálních sítích silné reakce – pozitivní i negativní. „Mnoho lidí rozčiluje, když vidí studenty, jak si ‚hrají‘, ale my víme, že právě tato hra je hluboký výukový proces,“ dodává Zemánek.

Když se svět dívá

Laserový projekt zaujal i odborníky na červencové mezinárodní konferenci FAB25 Czechia, jejíž součástí byl i Fab Festival na pražském Výstavišti. Varšányi zde svůj laser (samozřejmě vypnutý) vystavil spolu s dalšími projekty studentů JVC.

Festivalu se zúčastnil také profesor Neil Gershenfeld z MIT, zakladatel konceptu FabLabů a autor původního kurzu How to Make (Almost) Anything, který inspiroval vznik „české verze“ JVC. „Chytří a tvořiví lidé často nedodržují pravidla a těžko zapadají do hierarchických škol nebo firem. My jsme vytvořili prostředí, kde právě takoví lidé mohou růst a vzkvétat,“ řekl Gershenfeld ve své přednášce na konferenci FAB25.

Neil Gershenfeld v rámci návštěvy Prahy zavítal mimo jiné i na Fakultu elektrotechnickou. Před studenty vystoupil s přednáškou nazvanou From Bits to Atoms.

Praktický dopad – i u „nepraktického“ projektu

Přestože Varšányiho laser není využitelný mimo laboratoře, pro jeho autora měl zásadní význam. „Poprvé jsem si vyzkoušel simulaci obvodů, naučil se navrhovat chlazení, zjistil, jak velký vliv má dokumentace. Teď se chystám vyrobit kovové šasi laseru na CNC řezačce, což by bylo bez zkušeností z JVC extrémně náročné,“ uzavírá Varšányi.

Jeho příběh ukazuje, že výuka nemusí nutně směřovat k okamžitému praktickému výsledku. Může ale vytvořit technické sebevědomí, které studenty vybaví na celé roky dopředu.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 19 000 studentů. V akademickém roce 2024/2025 má ČVUT v Praze akreditováno celkem 341 studijních programů, z toho 145 v angličtině. Kromě fakult tvoří ČVUT v Praze také šest ústavů (Kloknerův ústav, Masarykův ústav vyšších studií, Ústav tělesné výchovy a sportu, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov, Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky a Ústav technické a experimentální fyziky). ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 416. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení Subject Rankings 2024 pro „Architecture and Build Environments“ je ČVUT 151.–200., v „Engineering – Civil and Structural” je ČVUT mezi 151.–200. místem, v oblasti „Mechanical, Aeronautical & Manufacturing Engineering“ na 201.–250. místě, u „Electrical & Electronic Engineering“ na 201.–250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201.–250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 307. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems” je na 201.–250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 251.–300. místě, v oblasti „Mathematics“ na 301.–350. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 182. místě. Od roku 2020 je ČVUT členem aliance prestižních technických univerzit EuroTeQ. Ta představuje zajímavou a přínosnou příležitost pro studenty, vědecké pracovníky i zaměstnance zapojit se do projektu, který si klade za ambici posunout kvalitu vysokého školství na vyšší úroveň. Dalšími členy skupiny EuroTeQ jsou Technical University of Munich, Technical University of Denmark, Technical University of Eindhoven, École Polytechnique – L´X, Tallinn University of Technology, École polytechnique fédérale de Lausanne a Technion Israel Institute of Technology. Roku 2023 byla aliance rozšířena o HEC Paris a IESE Business School (University of Navarra). Více na www.cvut.cz.

Generace Z a investice: Nová éra finanční svobody, nebo jen digitální experiment?

Generace Z, narozená zhruba mezi lety 1997 a 2012, mění tvář světa investic. Na rozdíl od svých rodičů a prarodičů, kteří se spoléhali na tradiční banky a penzijní systémy, přistupují tito mladí lidé k budování svého majetku s nevídanou otevřeností, digitální obratností a překvapivou odvahou. Nejde jim jen o zhodnocení peněz, ale především o dosažení finanční a profesní svobody, která jim umožní pracovat pro smysl, nikoliv pouze pro zisk.

Čím se liší? Časný start a nová motivace. Zatímco starší generace začínaly o investicích uvažovat v pozdějším věku, často až po zajištění bydlení a rodiny, „Zetkaři“ vstupují na investiční trh už velmi brzy.

Investovat často začínají už mezi 17. a 20. rokem, s motivací získat svobodu – nejen finanční, ale i profesní. Chtějí si vydělat na vlastní životní styl, ale často i proto, aby v budoucnu mohli pracovat pro smysl, nikoli jen pro peníze,“ vysvětluje Josef Podlipný, CSO a partner ve Fichtner Wealth Managers. Klíčovou hnací silou je u nich realistický pohled na budoucnost, kde se už nepočítá s plnou spolehlivostí státního důchodu. Touha po dlouhodobé finanční nezávislosti a bezpečí ve stáří je vede k tomu, že investují i malé částky hned od první výplaty.

Digitální svět a otevřenost riziku

Generace Z je technologicky sebevědomá a dokonale ovládá digitální nástroje. Místo tradičních bankovních poboček preferují online brokery, investiční aplikace a fintech platformy s intuitivním ovládáním a nízkými poplatky. Investují na pár kliknutí a sledují trhy v reálném čase, často s využitím sociálních sítí k získávání informací o investičních trendech. „To, co u mladé generace obdivujeme nejvíc, je otevřenost. Mluví o penězích bez zábran. Také vidíme chuť si informace ověřit. Ne je pouze konzumovat, ale mají zájem skutečně rozumět podstatě. To je něco, co bychom si přáli vidět i u starších generací,” popisuje Josef Podlipný z Fichtner Wealth Managers.

S touto digitální zdatností přichází i větší otevřenost riziku. Mladí investoři jsou ochotni tolerovat volatilitu trhů, protože si uvědomují svou časovou výhodu a vědí, že případné ztráty mohou „vysedět“ a trhy přečkat. Díky tomu se nebojí investovat do rizikovějších aktiv, jako jsou akcie menších technologických firem, kryptoměny (pozn.: u Gen Z jsou až pětkrát populárnější než u starších generací) a dokonce i do alternativních investic, například tenisek, sběratelských karet, LEGO setů nebo digitálních uměleckých děl (NFT).

Vzdělávání, hodnoty a výzvy

Zájmem generace Z není jen slepé následování trendů, ale aktivní snaha o pochopení investičních mechanismů a dovzdělávání se. „Co vnímám, tak se o ně mnohem aktivněji zajímají a snaží se dozvědět i jak mechanismy fungují a dovzdělat se v otázkách investic i si přečíst pár odborných knih různé úrovně,“ potvrzuje Jan Skovajsa, CEO a investor myTimi. Na rozdíl od starších generací, které se často spálili kvůli nedostatku informací a důvěryhodných institucí, Gen Z vyrůstá ve světě, kde jsou data a nástroje snadno dostupné. Mají možnost učit se bez nutnosti draze chybovat.

Dalším pozoruhodným rysem je větší důraz na hodnotové investování. Pro tuto generaci je důležité podporovat firmy, které jsou udržitelné, etické nebo mají pozitivní dopad na společnost. Investování tak často propojuje se svými osobními hodnotami.

Přes veškeré nadšení a otevřenost však generace Z čelí i výzvám

Zároveň ale vnímáme rozpor, znalosti rostou, ale prostředky často chybí. Mnozí mladí lidé bojují s vysokými životními náklady nebo studentskými půjčkami,” poukazuje na paradox Josef Podlipný. Přestože investují malé částky, je to cenné pro vytváření návyku, zkušeností a zdravého respektu k riziku.

Celkově vzato, generace Z vnímá správu osobních financí jako dovednost, kterou je potřeba rozvíjet, a investování už není výsadou starších a bohatých, ale prostředkem pro každého, kdo si chce budovat budoucnost podle vlastních pravidel. Jejich otevřenost, digitální dovednosti a touha po nezávislosti mění investiční krajinu a naznačují, jakým směrem se bude finanční svět ubírat dál.

DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation přichází do her Grand Theft Auto V Enhanced, Titan Quest II, Senua’s Saga: Hellblade II a Supraworld

Tento týden se DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation objevuje v Grand Theft Auto V Enhanced, Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Titan Quest II, a Supraworld. Kromě toho vychází nový ovladač GeForce Game Ready Driver pro optimalizaci zážitku v Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced a Grand Theft Auto V Enhanced. Zde je přehled těchto novinek:

  • Grand Theft Auto V Enhanced: Již vylepšené ray tracingem vykreslujícím ambient occlusion, globální osvětlení, stíny a odrazy. Grand Theft Auto V Enhanced přináší kromě DLSS Super Resolution a NVIDIA Reflex také podporu DLSS 4 s Multi Frame Generation a DLSS Frame Generation. Při rozlišení 4K, s ray tracingem a všemi ostatními nastaveními na maximum, zvyšuje DLSS 4 s Multi Frame Generation snímkovou frekvenci na GeForce RTX řady 50 v průměru 3,9krát.
  • Senua’s Saga: Hellblade II: Ninja Theory rozšiřuje Senua’s Saga: Hellblade II s novou aktualizací zvanou Enhanced, která vychází dnes. Ta přináší nové grafické nastavení Very High, nový herní režim Dark Rot, komentáře vývojářů a vylepšený foto režim. Hráči s grafickými kartami GeForce RTX řady 50 mohou navíc aktivovat DLSS 4 s Multi Frame Generation. Zatímco DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution znásobily snímkovou frekvenci v průměru 3x při 4K a maximálním nastavení při vydání, tato aktualizace otevírá ještě vyšší FPS, S povolenou funkcí NVIDIA Reflex se latence PC snížila až o 57 %, díky čemuž je hra Senua’s Saga: Hellblade II ještě responzivnější.
  • Supraworld: Tato first-person puzzle Metroidvania navazuje na oblíbené tituly Supra Games Supraland, Supraland Crash a Supraland Six Inches Under. A od svých předchůdců se neliší, pokud jde o technologie DLSS. To znamená podporu DLSS 4 s Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution od 15. srpna, kdy Supraworld vstoupí do předběžného přístupu. K dispozici je také podpora DLAA.
  • Titan Quest II: Grimlore Games a THQ Nordic nedávno vydaly Titan Quest II v předběžném přístupu a během několika dní se se prodalo přes 300 000 kopií. Při vydání Titan Quest II nabízel kompletní sadu technologií DLSS 4. Kromě toho lze vybrat nový a vylepšený transformer AI model pro DLSS Super Resolution. Pro další vylepšení kvality obrazu hráči mohou namísto DLSS Super Resolution zapnout DLAA. A to i ve spojení s DLSS Multi Frame Generation a DLSS Frame Generation. Povolení NVIDIA Reflex umožňuje dále snížit latenci počítače.

Unikátní koncept Magenta Experience Center míří do Brna: T-Mobile otevírá druhou pobočku  

T-Mobile rozšiřuje svůj úspěšný koncept Magenta Experience Center (MEC) a po téměř pěti letech od otevření pražské pobočky přichází s druhou lokalitou v centru Brna. Na ploše bezmála 500 m² obyvatelům i návštěvníkům moravské metropole nabídne multifunkční prostor, který pod jednou střechou propojuje moderní technologie, vzdělávání a zábavu. Jeho součástí je i prodejna operátora, která od 1. července poskytuje kompletní poradenský servis. Celý MEC zahajuje provoz pro veřejnost právě dnes.

Magenta Experience Center v Brně bylo vybudováno v prostoru bývalého knihkupectví v těsné blízkosti náměstí Svobody a přinese širokou škálu aktivit a tematických zón. Základem je multifunkční konferenční sál určený pro pořádání nejrůznějších firemních i společenských eventů, a to díky komplexnímu technickému vybavení včetně možnosti živých přenosů. Sál je situován v prvním patře a doplní brněnskou eventovou scénu o prostor s kapacitou až 100 osob. Dále nabídne moderní co-workingové prostory, jež bude moci využít odborná i laická veřejnost. V rámci programové nabídky přinese také pravidelné bezplatné vzdělávací programy pro děti i dospělé zaměřené na digitální gramotnost nejen pro seniory, ale pro kohokoliv se zájmem o technologie či vzdělávání. Profesionálně vybavené podcastové studio, vhodné i pro produkci videocastů a přístupné široké veřejnosti, naváže na pražský MEC, kde se, vedle mnoha jiných, natáčí například i firemní podcast Mezi svými.

Brněnská pobočka navazuje na úspěšný model z Prahy, který od svého otevření v roce 2021 navštívilo téměř 34 000 účastníků pořádaných akcí a eventů a stal se oblíbeným vzdělávacím a komunitním prostorem pro různé organizace vč. neziskových v rámci Česka. Pražské Magenta Experience Center dokonce získalo několik ocenění včetně prestižního světového architektonického ocenění Archframe Design Awards 2021 v kategorii retail interiér nebo vítězství hned ve třech kategoriích cen Popai za rok 2021. Dosud je jediným konceptem svého druhu v Česku, ale jeho úspěšný formát se rozšířil i do jiných evropských lokalit, kde působí skupina Deutsche Telekom, například do Polska. Hlavní dominantou designu nové pobočky MEC v Brně je speciální grafika vytvořená v rámci oceňovaného konceptu Local art společnosti Deutsche Telekom. Ta kreativním způsobem znázorňuje hlavní brněnské dominanty a klíčové aktivity, které prostor nabízí.

„V Praze jsme dokázali, že tento jedinečný koncept má smysl. Co-workingové prostory, denně využívané podcastové studio i gaming zóna přesahují služby běžných prodejen, včetně mobilních operátorů a v České republice absolutně nemají obdoby. Ročně zde proběhne téměř tisícovka eventů nejrůznějších typů a velikostí – od vzdělávacích workshopů a konferencí po živé přenosy, talk show nebo i příměstské tábory,“ říká Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

Koncept Magenta Experience Center je od počátku postaven na úzké spolupráci nejen s partnery, ale i s neziskovými organizacemi a školami. Vedle komerčního využití je tak brněnské centrum otevřené i jim a mohou ho bezplatně využívat pro své aktivity. „Velmi si vážíme partnerských spoluprací, ať už jde o dodavatele hardwaru a dalších služeb nebo edukačního obsahu. Klíčovou součástí naší filozofie je rozvoj digitálních dovedností napříč generacemi – od workshopů pro základní školy přes programy pro rodiny s dětmi až po kurzy pro seniory zaměřené na digitální gramotnost a kyberbezpečnost. Věřím, že vytvoření takového prostoru v Brně rozšíří možnosti spolupráce s místními komunitami a vytvoří další příležitosti pro networking a sdílení zkušeností napříč generacemi i profesemi,“ uzavírá Radek Janíček, manažer Magenta Experience Center společnosti T-Mobile. 

Prostory jsou pro veřejnost otevřeny ve všední dny od 9:00 do 18:30, rezervace 1. patra jsou možné po dohodě kdykoliv. Více informací a rezervace na webu: magentaexperience.cz.

Průzkum: Děti mají mobilní telefony často už od první třídy, staré přístroje se hromadí v domácnostech

Praha – Mobilní telefon dnes vlastní naprostá většina dětí už od útlého věku. Podle nedávného průzkumu, který společně realizovaly společnosti Ecobat, Remobil a vzdělávací program Recyklohraní, má ve věku 6-9 let mobil 80 % dětí a ve skupině 10-12 let už 98 %. Zároveň se ukázalo, že staré mobilní telefony se často hromadí v domácnostech a zůstávají bez dalšího využití či recyklace. Průzkum byl proveden mezi žáky a studenty ZŠ a SŠ z celé České republiky a zúčastnilo se ho 6 245 respondentů.

Děti využívají mobily nejčastěji k zábavě

Průzkum mapoval nejčastější aktivity dětí na telefonu. U nejmladších dětí (6–9 let) dominuje hraní her – což uvedlo 75 % respondentů. S přibývajícím věkem děti stále více používají mobilní telefony ke komunikaci přes sociální sítě a poslechu hudby. Ve věku 10-12 let sociální sítě využívá 63 % dětí, ve věku 13-15 let je to 86 % a mezi nejstaršími respondenty ve věku 16-19 let již 90 %. K učení a vyhledávání informací využívají děti mobilní telefony jen minimálně.

Staré mobily zůstávají v šuplíku, k recyklaci se nedostanou

Podle průzkumu pouze 16 % domácností uvedlo, že žádné staré mobilní telefony neskladuje. Naopak téměř čtvrtina domácností (22 %) má doma čtyři a více dříve používaných přístrojů – často jako zálohu (49 %), ale překvapivě i jako hračku pro děti (8 %).

„Průzkum zároveň ukázal, že 89 % dětí ví, že baterie ze starých mobilů mohou být nebezpečné a měly by se recyklovat,“ říká Kateřina Vránková, obchodní ředitelka neziskové společnosti Ecobat, která se zabývá sběrem a recyklací baterií z mobilních telefonů a dalších zařízení. „Staré mobily, stejně jako další zařízení s bateriemi, už nemají v domácnostech co dělat. Zvlášť staré nebo poškozené baterie mohou samovolně vzplanout. Jejich recyklace navíc významně přispívá k ochraně životního prostředí,“ dodává. Přitom řešení je jednoduché – staré telefony či baterie lze snadno odevzdat u prodejců elektroniky nebo ve sběrných dvorech.

Proč mobily zůstávají doma? Překážkou jsou mýty i „šuplíkový zvyk“

Z průzkumu vyplývá, že lidé často neodevzdávají staré mobily kvůli mylným představám o jejich hodnotě, nedostatku informací a zvyku schovávat je „pro jistotu“. Mobil tak zůstává ležet v šuplíku, ale už se nikdy nepoužije. „Zatímco reálná hodnota recyklovatelných surovin z jednoho telefonu je kolem 20 korun, téměř 40 % dotázaných si myslí, že je to 500 Kč a více,“ vysvětluje Kateřina Vránková.

Tímto zůstávají tisíce mobilů mimo sběrnou síť – přestože je možné je znovu využít, nebo alespoň bezpečně a ekologicky zrecyklovat. Nejde však jen o promarněné suroviny. Staré baterie stárnou, mohou se poškodit a v krajním případě i samovolně vzplanout. „Lidé si často neuvědomují, že mobilní telefon, který leží roky bez povšimnutí v šuplíku, může být časovanou bombou. A to zejména pokud obsahuje poškozenou nebo nafouknutou baterii. Přitom stačí tak málo – vrátit ho tam, kam patří,“ uzavírá Vránková z neziskové společnosti Ecobat.

 

Na český a slovenský trh vstupuje CANVAS HiFi a přináší exkluzivní Hi‑Fi soundbar

Praha, 12. srpna 2025: Na český a slovenský trh vstupuje prostřednictvím distributora Basys prémiová audio značka CANVAS Hifi, známá svým výjimečným Hi‑Fi soundbarem s technologií BACCH 3D. Tento systém, označovaný recenzenty AVForums, Hi‑Fi Choice či What Hi‑Fi? jako jediný opravdový Hi‑Fi soundbar, přináší stereo kvalitu v kombinaci s konceptem minimalistického designu, který dokonale zapadne do moderních interiérů.

Dánskou značku CANVAS HiFi založili v roce 2022 dva audiofilové a odborníci na zvukovou reprodukci, Kim Neeper Rasmussen a Laust Nielsen. Oba spojili své dlouholeté zkušenosti z oblasti vývoje high‑end reproduktorů a prémiového retailu. Značka vznikla s vizí vytvořit zvukový systém, který vyplní mezeru na trhu – takový, který by se mohl stát přirozenou součástí jakéhokoli televizoru, a to po konstrukční, vizuální i zvukové stránce, a současně nabídl skutečný Hi‑Fi zážitek z poslechu hudby. Výsledkem jejich práce a vývoje je využití technologie BACCH 3D, díky které překonává CANVAS tradiční soundbary. Tato technologie přináší prostorový stereo zvuk v jedinečně kompaktní podobě. Filozofie značky staví na kombinaci autentického Hi‑Fi zážitku, technické dokonalosti, designu a uživatelského komfortu.

Technologie BACCH 3D používá patentovaný algoritmus pro odstranění zkříženého zvuku (cross‑talk) a umožňuje modelovat širokou a realistickou stereofonní scénu. Tohoto efektu dosahují běžně pouze systémy složené z více reproduktorů rozmístěných na různým místech. Právě tato technologie dělá z CANVAS skutečně Hi-Fi zvukové řešení, bez ohledu na to, zda jej uživatel ovládá přes Apple AirPlay 2, Google Cast, Roon, Spotify Connect, Tidal nebo DLNA.

Zákazníci v Česku a na Slovensku budou mít možnost si produkty CANVAS HiFi vyzkoušet osobně u vybraných partnerů Basys.studio, VOIX a Avitsmart, kde jsou optimální podmínky jak pro předvedení unikátního prostorového zvuku, tak i pro demonstraci variabilních možností instalace na stěnu nebo v podobě samostatně stojícího floorstandu, který slouží poté i jako stojan pro televizor.

Canvas nabízí řešení pro televizory s úhlopříčkami od 55″ až po 85″, s mnoha designovými variantami předních krytů včetně dřevěných lamel či barevných tkaných panelů. Systém umožňuje čistou instalaci bez viditelných kabelů a kombinuje styl a technologie do čisté harmonie.

CANVAS HiFi již získal řadu uznání, včetně ocenění EISA Best Premium Soundbar 2024–2025 či zařazení do souhrnu „Best in Show“ na veletrhu CES 2025. Média opakovaně oceňují velký zvukový prostor, čistotu přednesu, robustnost konstrukce a nadstandardní basový výkon, kterého je dosaženo bez použití subwooferu.

Značka přichází na trh s cílem nabídnout minimalistické řešení zákazníkům hledajícím přirozený audiofilský zvuk plný detailů. CANVAS, distribuovaný v ČR i na Slovensku společností Basys, je proto určen uživatelům, kteří oceňují kvalitní zvukovou scénu i estetiku interiéru v jednom elegantním řešení.

O společnosti Canvas
Značka CANVAS HiFi vznikla z vize vytvořit zvukový systém, který by se stal přirozenou součástí televizoru – mechanicky, vizuálně i zvukově – a přitom nabídl skutečný Hi‑Fi zážitek. Společnost založili v roce 2022 dva audiofilové a odborníci na zvuk, Kim Neeper Rasmussen a Laust Nielsen, kteří spojili své dlouholeté zkušenosti z oblasti vývoje high‑end reproduktorů a prémiového retailu. CANVAS překonává tradiční soundbary díky vlastnímu vývoji a patentované technologii BACCH 3D, která přináší prostorový stereo zvuk v jedinečně kompaktní podobě. Filozofie značky staví na kombinaci autentického Hi‑Fi zážitku, technické dokonalosti, designu a uživatelského komfortu. , aby znovu přinesla do domácností v moderním, esteticky čistém provedení.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, beyerdynamic PRO, Meze Audio, Rotel, spl, Unitra, Canvas, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Mac Mini bez omezení. Nový hub od Satechi přidá porty, úložiště i čistotu na pracovním stole

Stylově sladěný hub zaujme výkonem, přehlednou konektivitou a profesionálním zpracováním.

Praha, 4. srpna 2025 – Společnost Satechi uvádí na český trh funkční doplněk pro fanoušky společnosti Apple. Mac Mini M4 Stand & Hub with SSD Enclosure představuje kompaktní rozšíření, které z Macu mini vytvoří plnohodnotné pracovní centrum pro kreativce i náročné uživatele. V jediném hliníkovém těle kombinuje elegantní stojan, výkonný USB-C hub a přístupný slot pro rozšíření paměti skrze interní SSD disk Čistotu pracovního prostoru přitom pozvedne na novou úroveň.

Hub je navržen tak, aby precizně kopíroval rozměry i odstín hliníku samotného Macu mini. Na pracovním stole proto působí jako přirozené prodloužení počítače, bez rušivých kabelů či adaptérů.

Porty pro práci i zábavu

Na přední straně hubu se nachází port USB‑C, trojice USB‑A konektorů (5 Gbps), čtečka SD a microSD karet i HDMI výstup s podporou rozlišení 4K při 60 Hz. Zespodu je pak snadno přístupný slot pro M.2 SATA SSD disk s kapacitou až 2 TB. Fotografové, videotvůrci i hudebníci tak mají po ruce rychlé uložiště bez nutnosti přídavných boxů. HDMI port umožní připojení monitoru pro střih, prezentaci či multitasking, zatímco USB konektory poslouží pro myš, klávesnici nebo další externí disk.

Konstrukce, která ladí i chladí

Funkcemi nabitý stojan si zachovává elegantní charakter. Šedý eloxovaný povrch, hladké linie a kompaktní forma z něj dělají vhodný doplněk i pro nejčistší Apple setup. Ventilované tělo pomáhá chlazení počítače a díky tomu přispívá k jeho efektivitě při dlouhodobé zátěži. Přitom si hub zachovává minimalistickou estetiku, která nevyčnívá, ale přirozeně doplňuje pracovní prostředí, které staví na vizuální čistotě a jednoduchosti Applu.

Cena a dostupnost

Hub je již nyní v prodeji na Alza.cz za cenu 3089 Kč

O společnosti Satechi

Společnost Satechi, založená v roce 2005 v San Diegu, se řadí mezi průkopníky v oblasti moderní spotřební elektroniky a chytrých doplňků. Ve svém portfoliu nabízí širokou škálu prémiového příslušenství – od USB-C hubů a bezdrátových nabíječek až po designově čisté klávesnice, stojany a produkty pro chytrou domácnost. Produkty Satechi jsou známé svou kompatibilitou s ekosystémem Apple, elegantním hliníkovým zpracováním a důrazem na funkční minimalismus. Značka je zastoupena ve více než 30 zemích světa a pravidelně získává ocenění za design i inovace.

GeForce NOW rozšiřuje nabídku podporovaných her o Mafia: The Old Country, Titan Quest II a další novinky

Herní streamovací služba GeForce NOW tento týden rozšiřuje svou knihovnu o nové tituly, včetně očekávané hry Titan Quest II a aktualizace Marvel Rivals: Season 3.5, která přináší nové hrdiny, mapy a herní režimy. Díky GeForce NOW je možné tyto novinky vyzkoušet bez nutnosti vlastnit výkonný herní počítač.

Mezi nově dostupné hry na platformě patří:

  • Mafia: The Old Country (novinka na Steamu, 7. srpna)
  • Assassin’s Creed Mirage (nově v nabídce PC Game Pass, 7. srpna)
  • Amnesia: The Dark Descent (Epic Games Store)
  • HUNTER×HUNTER NEN×IMPACT (Steam)
  • Titan Quest II (Steam)
Exit mobile version