Smarty.cz zahajuje expanzi do světa kamenných obchodů

Smarty.cz zahajuje expanzi na maloobchodním trhu s elektronikou a gamingem. Představuje první novou prodejnu spojující značku Smarty.cz s JRC, kterou vloni získala do své stáje. Současné prodejny JRC budou postupně nahrazeny novými většími a moderními prodejnami, ve kterých zákazníci nakoupí sortiment obou značek. „Jde o kombinaci, která u nás zatím neexistuje. Lidé najdou na jednom místě to nejlepší ze Smarty.cz i oblíbenou značku JRC s širokou a zavedenou nabídkou pro gaming,“ popisuje novou synergii značek Petr Syrůček, zakladatel a majitel Smarty Brands.

Expanze do kamenných prodejen má podpořit růst skupiny. Ta je dnes silná především v online prodeji díky e-shopu smarty.cz a je vedoucím prémiovým resellerem značky Apple na českém trhu díky své značce iWant. Nová síť kamenných obchodů bude místem prodeje, výdeje zboží a servisu zákazníkům. „Devět let jsme pracovali a budovali silnou zákaznickou základnu. Nabírali jsme také zkušenosti s provozováním špičkových prodejen, služeb a servisu díky naší spolupráci se značkou Apple. Nyní tohle všechno využijeme pro další expanzi do retailu s elektronikou. Otevíráme nové prodejny, máme novou vlastní značku počítačů TIGO a připravujeme i vlastní značku příslušenství. Chceme být jedním z klíčových hráčů na trhu,“ doplňuje Petr Syrůček.

Do konce roku deset prodejen, do roku 2024 na čtyřicet

První prodejnu Smarty.cz můžou zákazníci navštívit už od 7. května v OC Europark v Praze-Štěrboholech. „Do srpna plánujeme otevření celkem šesti prodejen – dvou v Praze a po jedné v Olomouci, Hradci Králové a Teplicích. Do konce roku by jich pak mělo fungovat po celém Česku už deset. A za dva roky jich budeme mít v Česku i na Slovensku kolem 40,“ předestírá Petr Syrůček.

V nových prodejnách si budou zákazníci moci vybrat a vyzkoušet ty nejnovější hry na PC i konzole, koupit si nový herní merch nebo se s vyškoleným prodejcem poradit, jak co nejlépe na míru sestavit vlastní počítač. Vedle toho si budou moct vyzkoušet nové mobilní telefony nebo se třeba poradit o tom, jak si zařídit chytrou domácnost.

Špičkový zákaznický zážitek i design

„Naší další značkou je iWant – autorizovaný prodejce značky Apple. A všichni víme, že nakupování značky Apple je zážitek. Zkušenosti z provozu těchto prodejen jsme promítli do tvorby nové sítě Smarty.cz. Věříme, že nákup elektroniky musí být rituál, který si lidé užijí,“ vysvětluje Petr Syrůček.

Na designu nových prodejen spolupracovala skupina Smarty Brands. s Bakof Group. Obchody jsou vizuálně rozdělené na dvě části černou a bílou barvou. Černá část je věnována gamingu, bílá patří Smarty.cz. Základem je moderní, na první pohled jednoduchý, ale sofistikovaný a graficky čistý design.

Nová prodejna Smarty.cz doplní více než 67 obchodů, které dnes v OC Europark fungují. „Jsme moc rádi, že si Smarty Brands. vybrali Europark jako vhodnou lokalitu k otevření své první prodejny. Věříme, že si zákazníci novou prodejnu rychle zamilují a budou se do ní rádi vracet,“ říká Libor Pospíšil, manažer obchodního centra Europark.

ASUS uvedl na online akci The Pinnacle of Performance notebooky z řad Zenbook 2022 a Vivobook 2022

Společnost ASUS představila na online akci The Pinnacle of Performance notebooky z letošních řad Zenbook a Vivobook.

Řada Zenbook 2022 zahrnuje modely Zenbook Pro a Zenbook S ve standardním i konvertibilním provedení nebo ve variantách se dvěma displeji. Novinky mají úhlopříčku od 13 do 17,3 palců, nabízejí moderní design a výkon procesorů Intel Core řady H 12. generace nebo procesorů AMD Ryzen řady H 6000. Vybaveny jsou i grafickými procesory GeForce RTX řady 30, díky čemuž mohou těžit z výhod ekosystému NVIDIA Studio.

Notebooky řady Vivobook 2022 zastupují modely Vivobook Pro určené pro ambiciózní tvůrce vybavené výkonnými komponentami, včetně nejnovějších procesorů Intel Core řady H 12. generace nebo AMD Ryzen 6000 řady H, grafiky až NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti. Pro ty, kteří vyžadují nejvyšší možný výkon v tenkém a lehkém provedení, je tu elegantní řada Vivobook S využívající nejnovější procesory Intel Core řady H 12. generace nebo AMD Ryzen 6000 řady H.

ASUS se stal celosvětovou jedničkou v segmentu notebooků s NVIDIA Studio,[i] a od uvedení jeho komplexní řady notebooků OLED v roce 2021 si firma vydobyla celosvětové prvenství i v oblasti notebooků s OLED displeji.[ii]

Asus ve spolupráci se společností NVIDIA přináší do nových notebooků Zenbook Pro všechny výhody NVIDIA Studio, včetně softwarových optimalizací a předinstalovaných ovladačů NVIDIA Studio pro vyšší výkon a spolehlivost ve všech oblíbených kreativních aplikacích. Umělci budou moci tvořit díky specializovaným hardwarovým výhodám urychlujícím pracovní postupy v oblasti 3D, střihu videa, živého vysílání a grafického designu. Navíc získají přístup k exkluzivním nástrojům NVIDIA včetně NVIDIA Omniverse pro 3D úpravy a spolupráci, NVIDIA Broadcast pro živé vysílání a NVIDIA Canvas pro malování krajiny s pomocí umělé inteligence.

Nové Zenbooky – přepracovaný design a vyšší výkon

Prémiové notebooky řad Zenbook Pro a Zenbook S pro rok 2022 mají „moderní zenový“ design, který jim propůjčuje neokoukaný a sofistikovaný vzhled s novými detaily, jako jsou stupňovité diamantem broušené hrany a nové logo firmy ASUS s monogramem „A“ na víku. V duchu tradic řady Zenbook je kladen důraz na eleganci a přenosnost v kombinaci s prvotřídním výkonem.

Nejvýkonnější Zenbook všech dob – Zenbook Pro 16X OLED

Vlajkovým modelem nové řady je Zenbook Pro 16X OLED, nekompromisní notebook pro tvůrce s řadou inovativních konstrukčních prvků, které jsou navrženy tak, aby usnadnily tvorbu na cestách, včetně mechanismu AAS Ultra pro maximální výkon. Zenbook Pro 16X OLED má kompaktní tělo o hmotnosti 2,4 kg, které je vyrobeno z odolné hliníkové slitiny a je tenké pouhých 16,9 mm.

Novinka s certifikací NVIDIA Studio využívá procesor až Intel Core i9 12900H 12. generace a grafiku NVIDIA GeForce RTX 3060, což zaručuje extrémní mobilní výkon. O chlazení se stará system ASUS IceCool Pro, který využívá dva tiché ventilátory IceBlades, každý s 97 zakřivenými lopatkami. Ty chladí odpařovací komoru a 5mm tepelné trubice a horký vzduch pak účinně odvádějí pryč prostřednictvím nového mechanismu AAS Ultra se zdvihem 14,5 mm, který zároveň naklání klávesnici o 7° do polohy komfortní pro psaní.

Notebook obsahuje 16″ dotykový displej (16:10, 4K, OLED, HDR, 60 Hz, 550 nitů, Dolby Vision), který má certifikaci PANTONE Validated garantující věrné barevné podání a 100% gamut DCI-P3. Nechybí certifikace VESA DisplayHDR True Black 500 pro nejhlubší černou.

K dalším novým funkcím patří systém inteligentního osvětlení ASUS White-RGB, který umožňuje například vizuální upozornění na stav napájení nebo výkonu; otočný ovladač ASUS Dial pro přesné ovládání kreativních aplikací konečky prstů a zvětšený touchpad s haptickou odezvou pro pohodlnější ovládání.

Dva displeje: Zenbook Pro 14 Duo OLED

Nový Zenbook Pro 14 Duo OLED je výkonný a kompaktní notebook pro tvůrce se dvěma obrazovkami, který je zároveň prvním 14,5palcovým 2,8K 120 Hz notebookem s OLED panelem na světě. Využívá 12,7palcovou sekundární dotykovou obrazovkou ScreenPad Plus nové generace v kombinaci s automaticky vyklápěcím mechanismem AAS Ultra, který zlepšuje chlazení i ergonomii při psaní.

Zenbook Pro 14 Duo OLED je výkonný počítač s certifikací Intel Evo, který tvůrcům umožňuje zvýšit jejich schopnosti na maximum. Obsahuje 12. generaci procesoru Intel Core i9 12900H a grafiku NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti.

Špičkový dotykový 2,8K OLED displej s Dolby Vision nabízí plynulou obnovovací frekvenci 120 Hz, jas 500 nitů, přesnost barev PANTONE Validated, 100% gamut DCI-P3 a certifikaci TÜV Rheinland pro péči o oči.

ASUS nezapomíná ani na uživatele, kteří potřebují větší displej. Stávající 15,6palcový Zenbook Pro 15 Duo OLED (UX582) bude mít novou verzi pro rok 2022 s procesorem Intel Core i9-12900H až 12. generace a grafikou NVIDIA GeForce RTX 3060.

Řada Zenbook Pro

Kromě vlajkových 14,5palcových a 16palcových modelů zahrnuje řada Zenbook Pro také nový 15,6palcový konvertibilní notebook Zenbook Pro 15 Flip OLED (UP6502) a Zenbook Pro 17 (UM6702), vůbec první 17,3palcový Zenbook.

Zenbook Pro 15 Flip OLED je vybaven prvním 15,6palcovým dotykovým OLED displejem s rozlišením 2,8K a frekvencí 120 Hz na světě. Využívá procesor Intel Core i7 až 12. generace a samostatnou grafiku Intel Arc A370M. Vyznačuje se kloubem ErgoLift s rozsahem pohybu 360° a nechybí ani HD infračervená kamera pro rychlé přihlášení pomocí obličeje. Kombinovaný snímač okolního světla a barev RGB umožňuje automatické nastavení jasu a barev. O pohlcující filmový zážitek se stará systém čtyř reproduktorů s certifikací Harman Kardon a technologie Dolby Atmos.

Zenbook Pro 17 má velký 17,3palcový dotykový IPS displej NanoEdge Dolby Vision s rozlišením 2,5K, certifikací PANTONE a ultrarychlou obnovovací frekvencí 165 Hz. Výkon zajišťuje procesor až AMD Ryzen 9 6900HX a grafika NVIDIA GeForce RTX 3050.

Řada Zenbook S

Ultratenká a ultralehká řada Zenbook S se rozrostla o dva nové 13,3palcové modely určené pro maximální přenosnost: konvertibilní Zenbook S 13 Flip OLED a Zenbook S 13 OLED, nejlehčí 13,3palcový notebook s OLED displejem na světě.

Díky 360° pantu ErgoLift umožňuje Zenbook S 13 Flip OLED uživatelům pracovat nebo se bavit v jakémkoli režimu: notebook, stan, stojan, tablet – nebo cokoli mezi tím. Elegantní konstrukce, vyrobená ze slitiny hořčíku a hliníku, je lehká jen 1,1 kg a tenká 14,9 mm. Baterie s dlouhou výdrží 67 Wh, tři rychlé porty Thunderbolt 4 USB-C a čtečka microSD karet z něj dělají ideálního mobilního společníka.

Zenbook S 13 Flip OLED je navíc vybaven chytrými funkcemi navrženými pro zvýšení bezpečnosti a efektivity. Funkce detekce přítomnosti umožňuje automatické přihlášení a odhlášení, když se uživatel přiblíží k notebooku nebo od něj odchází, a snímač otisků prstů na zapínacím tlačítku umožňuje okamžité přihlášení dotykem bez hesla. Snímač barev RGB automaticky upravuje jas a teplotu barev displeje tak, aby odpovídaly okolnímu prostředí. Zenbook S 13 Flip OLED splňuje požadavky na notebook standardu Intel Evo – tedy hardwarové parametry Intel, schopnost okamžitého probuzení, výdrž baterie a rychlé nabíjení.

Zenbook S 13 OLED je určen těm, kteří vyznávají náročný životní styl. Do supertenkého šasi ze slitiny hořčíku a hliníku o tloušťce 14,9 mm a hmotnosti pouhého 1 kg se vešla spousta technologií, včetně procesoru až AMD Ryzen 7 6800U s grafikou AMD Radeon 680M. Zenbook S 13 OLED se bude prodávat ve čtyřech barvách – Ponder Blue, Aqua Celadon, Vestige Beige a Refined White. Jeho až 19hodinová výdrž baterie a bohatá konektivita – včetně USB 3.2 Gen 2 Type-C – a USB-C Easy Charge z něj dělají dokonalý pracovní nástroj na cestách. Jasný a citlivý dotykový displej (OLED, HDR, 16:10, 2,8K, NanoEdge, Dolby Vision) má certifikaci PANTONE Validated garantující věrnost barev, certifikaci VESA DisplayHDR True Black 500 pro nejhlubší černou a 100% barevný gamut DCI-P3. Lepší péči o oči zajišťuje nízké vyzařování modrého světla stvrzeného certifikací TÜV Rheinland. Vícerozměrný zvuk zajišťuje zvukový systém Dolby Atmos s certifikací Harman Kardon a výkonným inteligentním zesilovačem.

Řada Vivobook Pro

Cenově dostupná a výkonná řada Vivobook Pro je určena pro začínající tvůrce. Mezi nové modely pro rok 2022 patří 16palcový Vivobook Pro 16X OLED (N7601/M7601), 15,6palcový Vivobook Pro 15X OLED (K6501/M6501), 14,5palcový Vivobook Pro 14X OLED (N7401), 16palcový Vivobook Pro 16 OLED (K6602) a 15,6palcový Vivobook Pro 15 OLED (K6502/K6500/M6500).

Novinky se vyznačují špičkovými parametry a dobrým poměrem ceny a výkonu. Nepřekvapí proto použití procesorů Intel Core i9 12900H 12. generace nebo AMD Ryzen 9 6900HX s až 32 GB paměti DDR5 RAM, grafiky NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti[iii] a rychlého 2 TB SSD disku PCIe 4.0.[iv] Chlazení ASUS IceCool Pro umožňuje tvůrcům využít celkové kombinované TDP CPU a GPU až 140 W.

První 16palcový 3,2K 120 Hz OLED displej na světě, špičkový 15,6palcový 2,8K 120 Hz OLED displej na světě i 4K 60 Hz OLED displej NanoEdge s jasem 600 nitů jsou ideální pro kreativní činnosti. Mají certifikaci PANTONE Validated zajišťující věrné barevné podání, certifikaci až VESA DisplayHDR True Black 600 pro vysoký kontrast a hlubokou černou a 100% barevný gamut DCI-P3. Komfort očí při sledování obrazovky potvrzuje certifikace TÜV Rheinland.

Modely Vivobook Pro jsou vybaveny plejádou vstupů a výstupů, včetně portů Thunderbolt 4 nebo USB4 s rychlostí 40 Gb/s a HDMI 2.1, dále porty USB 3.2 Gen 1 a USB 2.0, čtečkou microSD karet SD Express 7.0, portem LAN 2,5 GbE a nejnovější WiFi 6E. Začínající tvůrci ocení také intuitivní virtuální kruhový ovladač ASUS DialPad pro kreativní aplikace v kombinaci s aplikací ProArt Creator Hub. Potěší také 90Wh baterie s dlouhou výdrží a odolnost ve standardu americké armády.

Notebooky řady Vivobook Pro poskytují skvělý zvuk díky systému Dolby Atmos s certifikací Harman Kardon, který využívá inteligentní zesilovač pro výkonný zvuk bez zkreslení. Čistou videokomunikaci umožňuje webová kamera s rozlišením FHD a technologií ASUS 3D Noise Reduction (3DNR).

Řada Vivobook S

Notebooky řady Vivobook S jsou nejtenčí a nejlehčí z celé rodiny Vivobook, profil jejich těla je tenký pouhých 17,9 mm a váží jen 1,6 kg. Přesto jde o jedny z prvních tenkých a lehkých notebooků na světě, které jsou schopny dosáhnout výkonu procesoru 45 W TDP.

Řada Vivobook S 2022 zahrnuje 14,5palcový Vivobook S 14X OLED (S5402/M5402), 16palcový Vivobook S 16X OLED (S5602/M5602), 14palcový Vivobook S 14 OLED (K3402/M3402) a 15,6palcový Vivobook S 15 OLED (K3502/M3502).

Tyto modely nabízejí kovová víka (u modelů S 14/15) nebo celokovovou konstrukci (u prémiových modelů S 14X/16X). Přepracovaný design šasi s reliéfním logem na víku je stylový, na výběr jsou nové barvy Indie Black, Neutral Grey nebo Brave Green pro S 14/15 a Midnight Black, Solar Silver nebo Sand Grey pro S 14X/16X.

Novinky využívají až 12. generaci procesorů Intel Core i7 12700H (u vybraných modelů s certifikací Intel Evo) nebo AMD Ryzen 9 6900HX, v kombinaci s grafikou Intel Iris Xe nebo AMD Radeon, rozšiřitelnou pamětí 16 GB DDR4 RAM a ultrarychlým 1 TB PCIe SSD.

Notebooky řady Vivobook S sázejí na prvotřídní displeje OLED NanoEdge s rozlišením až 4K a dobou odezvy pouhých 0,2 ms. Mohou být vybaveny také prvními 14,5palcovými a 15,6palcovými 2,8K 120 Hz OLED panely na světě. Tyto displeje mají 100% barevný gamut DCI-P3, certifikaci VESA DisplayHDR True Black 600 a PANTONE Validated pro přesnost barev. Nechybí ani certifikát TÜV Rheinland pro pohodlí očí při delším sledování.

Klíčovou vlastností řady Vivobook S je uživatelsky přívětivý design s pohodlnými panty s rozsahem pohybu až 180°. Výkonný audiosystém s certifikací Harman Kardon zahrnuje technologii ASUS AI Noise-Canceling pro křišťálově čistou komunikaci. Díky fyzické krytce webové kamery a technologii ASUS 3DNR je zajištěno větší soukromí a kvalita konferenčních hovorů.

  • [i] Zdroj: GFK a NPD kombinované maloobchodní údaje z února 2022, notebooky NVIDIA Studio na celosvětovém trhu.
  • [ii] Zdroj: GFK a NPD kombinované maloobchodní údaje za 4. čtvrtletí 2021~1. čtvrtletí 2022, celosvětový trh.
  • [iii] Ne všechny modely jsou k dispozici s ovladači NVIDIA Studio. Podrobnosti naleznete na webových stránkách produktu.
  • [iv] Dostupnost možnosti 2 TB SSD se liší podle modelu. Podrobnosti naleznete na webových stránkách produktu.

Kybernetických incidentů v Česku přibývá. Loni stouply o pětinu, v dubnu 2022 byl jejich počet druhý nejvyšší za poslední rok

Počet kybernetických útoků v České republice roste. Podle dat společnosti ESET vzrostl jejich počet v loňském roce meziročně o 20 %. Množství se zvyšuje také v meziměsíčním srovnání. Dle aktuálních dat Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) se duben 2022 stal měsícem s druhým největším počtem kybernetických incidentů za poslední rok.

Během loňského roku stoupl počet kybernetických útoků v Česku o pětinu. Vyplývá to z dat společnosti ESET, která se zabývá kybernetickou bezpečností a vyvíjí antivirový software. Celosvětově byl pak nárůst ještě větší. Podle dat společnosti Accenture jich bylo v loňském roce meziročně o 31 % více. Obranu prolomí každý desátý kybernetický útok.

Denní počty útoků dosahují desítek milionů. „Na takzvaných honeypotech vystavených do internetu v různých zemích, kde působí operátoři ze skupiny Deutsche Telekom, detekujeme až 50 milionů kybernetických útoků denně,” říká Zdeněk Grmela, ředitel T-Business Cyber Security v T-Mobile Czech Republic. Honeypotem je v tomto případě myšlen bezpečnostní systém určený k detekci a potírání neoprávněného přístupu nebo použití počítačového systému.

S tím, jak roste riziko kyberútoků, zvyšují firmy ve světě investice do zabezpečení svých sítí. Pro Českou republiku to však neplatí. „Zatímco podle dat Accenture navýšilo 82 % firem z 18 zkoumaných zemí včetně USA, Japonska či Británie mezi lety 2020 a 2021 svůj rozpočet na kyberochranu, v Česku naopak 43 % organizací tento rozpočet snížilo. Vyplývá to z veřejných dat Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost,“ říká Milan Mařík z analytického projektu Evropa v datech.

Útoky přitom budou častější a i nebezpečnější. „Kybernetických útoků bude časem přibývat a zvyšovat se bude i jejich sofistikovanost, zejména kvůli snadnější dostupnosti a vysoké míře automatizace nástrojů využívaných útočníky a také kvůli vyššímu výpočetnímu výkonu systémů. V neposlední řadě se komplexita kybernetických útoků zvyšuje i v důsledku toho, že jsou aktiva v kyberprostoru stále cennější, takže se hackerům vyplatí více investovat do svých útoků,” říká Zdeněk Grmela.

Kybernetické války: Nejčastějším útočníkem je Rusko, nejčastějším cílem USA a Ukrajina

Kybernetické útoky podnikají i hackerské skupiny, které jsou přímo napojené na garnituru dané země. Zatímco v rámci „běžného” kyberzločinu se pachatel snaží zpravidla finančně obohatit, v tomto případě hackeři usilují o citlivá data, která mohou jejich zemi poskytnout výhodnější pozici v rámci informační války, nebo se snaží přímo napáchat škodu napadené zemi. Nejedná se tedy o kyberzločin, ale spíše kybernetickou válku.

Za více než polovinou takových útoku stojí Rusko. Hackerské skupiny napojené na tamější vládu jsou zodpovědné za 58 % kybernetických útoků v období od června 2020 do července 2021, vyplývá to z Digital Defense Report 2021, který zveřejnil Microsoft. V rámci kybernetických válek patří mezi nejaktivnější státy i Severní Korea, Írán nebo Čína.

Naopak nejčastěji napadanou zemí jsou Spojené státy, na které v tomto období mířilo 46 % útoků. Hned na druhém místě je však s 19% podílem kyberútoků Ukrajina, kde se válka z virtuální v posledních dnech proměnila v reálnou. Na seznamu napadených států ale figurují i evropské země, např. Velká Británie byla cílem v 9 % případů a Německo ve 3 %.

Tyto útoky v 48 % míří na vládní instituce a ve 31 % jsou jejich cílem nestátní neziskové organizace jako např. Amnesty International. Z tohoto vyplývá, že soukromý sektor se obětí těchto útoků stává jen v minimální míře.

ASUS rozzářil Burdž Chalífu světelnou show v rámci eventu The Pinnacle of Performance

Společnost ASUS uspořádala 7. května ohromující světelnou show na nejvyšší budově světa Burdž Chalífa v Dubaji coby předzvěst akce The Pinnacle of Performance, jejíž přímý přenos začne 10. května v 18:00 našeho času. Světelná show na Burdž Chalífě prezentovala technologické inovace v noteboocích ASUS Zenbook a Vivobook a vedoucí postavení značky ASUS v oblasti OLED notebooků a notebooků pro tvůrce.

Společnost ASUS usiluje o kvalitnější život lidí na celém světě, a proto se projekce věnovala i snaze značky poskytovat lidem neuvěřitelné zážitky.

Světelná show poskytla společnosti ASUS příležitost oznámit vedoucí postavení na trhu ve dvou nových segmentech. ASUS se stal celosvětovou jedničkou v oblasti OLED notebooků1 a také světovou značkou číslo 1 v prodejích notebooků NVIDIA Studio určených pro tvůrce.2 Tyto úspěchy podtrhují závazek firmy vytvářet smysluplné inovace na základě poznatků uživatelů. Tímto způsobem ASUS zlepšuje práci všech typů tvůrců a umělců a přináší vysoce výkonné notebooky a specializované funkce, které zefektivňují jejich tvůrčí pracovní postupy.

[videopress gBMxRXbF permalink=“false“]

Show také ukázala dvě hvězdná řešení společnosti ASUS: po všech stránkách vylepšený notebook ASUS Zenbook Pro 14 Duo OLED (UX8402) se dvěma displeji, který je prvním 14,5ʺ 2,8K 120 Hz OLED notebookem na světě, a Zenbook Pro 16X OLED (UX7602), výkonný notebook pro tvůrce s nejnovějším procesorem a grafikou. Tyto dva nové notebooky budou představeny spolu s celou řadou zajímavých notebooků z řad Zenbook a Vivobook v rámci akce The Pinnacle of Performance.

Zapojte se do akce online a sledujte představení nejnovějších produktů ASUS na adrese: https://asus.click/pop_pr.

Vývojářské studio Cleevio investuje 1,5 milionu korun do interního vzdělávání

Poté, co během jediného roku ztrojnásobilo počet svých zaměstnanců, vytváří Cleevio nový komplexní vzdělávací systém. Podle COO a Head of HR Mirky Hrivňákové představuje Cleevio Akademie způsob, jak umožnit všem členům týmu růst a zároveň nabízet klientům kromě špičkových služeb také dokonalý zákaznický servis.

Akademie se zaměřuje na všechny úrovně v týmu, od C-level managementu, přes Team Leadery, produktové a projektové manažery až po běžné zaměstnance. První workshopy proběhly v dubnu a do konce roku se má různě zaměřených školení zúčastnit většina zaměstnanců Cleevia.

Leadership školení pro vyšší management je zaměřené na osobnostní rozvoj a měkké dovednosti související s vedením společnosti a velkých týmů. Team Leadery čeká školení prohlubující zkušenosti s vedením hybridních týmu, delegováním, motivací, sdílením zpětné vazby a stanovením KPIs. Školení pro produktové a projektové manažery se bude týkat zejména komunikačních dovedností a řízení vztahů s klienty. Talent Akademie vytváří prostor pro 10 vybraných osobností, které mají ambice vyrůst do pozic Team Leaderů. Umožní jim prozkoumat náplň dané role formou workshopů, na kterých zjistí, co pozice obnáší a ujasní si, jestli se jedná o vhodný směr.

Díky spolupráci se Soulmio, organizací vytvářející firemní online program péče o duševní zdraví, může každý ze zaměstnanců Cleevia využít benefit v podobě online terapie zdarma. Všichni zaměstnanci mohou navíc čerpat příspěvek ve výši 10 000 – 20 000 Kč na vzdělávání a seberozvoj.

Kromě externích školení je v plánu také interní vzdělávání napříč celým týmem – Cleevio Upskill Academy. „Součástí Cleevia je velké množství talentovaných lidí. Proto jsme vytvořili také interní akademii, v rámci které dostanou příležitost všichni, kdo chtějí sdílet své zkušenosti, znalosti a dovednosti s ostatními,” uvádí COO Cleevia Mirka Hrivňáková. Aktuálně probíhají workshopy na témata jako Git Basics for non developers, Data analytics for business roles nebo Content writing for digital media.

„Cleevio vyrostlo velkou rychlostí a během jediného roku přivítalo 70 nových zaměstnanců. Jejich práce i duševního zdraví si vážíme a chceme jim umožnit růst dál. Proto nám dává smysl investovat 1,5 milionů do vzdělání a zároveň vytvořit prostor, kde se mohou vzájemně obohacovat,” vysvětluje Mirka Hrivňáková, COO a Head of HR, proč Cleevio Akademie vznikla.

Dvojnásobek dat za stejnou cenu! Vodafone potěší zákazníky předplacených karet

Být majitelem předplacené karty u Vodafonu se vyplatí, objem dat právě u těchto karet totiž od května výrazně narostl. Například balíček za 139 korun nově nabízí nejen neomezené volání do sítě Vodafonu, ale i 1,2 GB dat. A za 349 korun je kdispozici 6 GB dat a neomezené SMS vsíti. To vše vpodobě naprosté volnosti, kterou předplacené karty přinášejí.

Podle Datové kalkulačky Vodafonu zákazník, kterému denně mobilem projde 100 e-mailů, k tomu denně navštíví 50 webových stránek a ještě si přes internet poslechne 2 hodiny hudby týdně, spotřebuje v součtu za měsíc 1 GB dat. U Vodafonu nově tohle vše, a ještě s rezervou třeba pro aplikace WhatsApp nebo Messenger, pokryje balíček 1,2 GB dat a neomezené volání v síti. Stojí pouhých 139 korun. Cena zůstává, ale původní objem dat vyrostl více než dvojnásobně.

Ale tím změny zdaleka nekončí. Za 249 korun si zájemce může nově pořídit 2,5 GB dat a neomezené volání i SMS v síti. Další možností je 6 GB dat a neomezené SMS v síti za 349 korun. Vybrané balíčky shrnuje přiložená tabulka:

Předplacené balíčky si lze aktivovat v aplikaci Můj Vodafone, internetové samoobsluze nebo pomocí SMS zprávy. Objem dat se navyšuje na všech předplacených balíčcích, které si zákazníci aktivují ode dneška. Stávajícím zákazníkům se navýšený objem dat projeví při nejbližší obnově balíčku. Kompletní podobu nových balíčků najdete zde. Balíčky platí vždy měsíc od aktivace a automaticky se obnovují – zákazníkovi tedy stačí mít dostatečný kredit a nemusí se o nic starat.

„Na našich zákaznících nám záleží a chceme jim dopřát to nejlepší. Na základě našich analýz spotřeby dat navyšujeme na více než dvojnásobek datové balíčky u předplacených karet, abychom pokryli rostoucí poptávku. Zvlášť vsoučasném ekonomickém kontextu je důležité zmínit, že to děláme bez navýšení ceny, zákazník tak za zdvojnásobení dat nezaplatí ani korunu navíc,“ říká Simona Lišková, ředitelka marketingu Vodafonu.

U Vodafonu si lze pořídit neomezené volání, SMS i neomezený objem dat už za 499 korun měsíčně, a to v kombinované nabídce služeb. Přesto společnost upravenou nabídkou předplacených balíčků myslí i na ty, kteří nepotřebují nebo nechtějí využívat neomezená data, ale je pro ně důležitější mít náklady pevně pod kontrolou. Upravená nabídka balíčků je na webu ZDE.

E-shop budoucnosti: Zná svého zákazníka a přizpůsobí se mu

Spotřebitelé si v době pandemie rychle zvykli na online nakupování a vyšší podíl nákupů na internetu nezmizí ani po jejím odeznění. E-shopy však musí nejen udržet stávající zákazníky, ale přivést nové. Správně zvolená strategie digitálního marketingu je účinnou zbraní proti konkurenci. Klíčem pro obchodníky v e-commerce je znát potřeby a chování nakupujících. Věrné zákazníky navíc udrží jen e-shop, který má uživatele na prvním místě.

Nakupující, který je vhodně oslovován, e-shop s ním pracuje a nabízí mu produkt podle toho, jak se na webu pohybuje, bude více přemýšlet, zda jej také koupit. Trendem digitálního marketingu je personalizace, kdy se e-shop snaží poznat každého zákazníka individuálně a přizpůsobuje mu nabídku i komunikaci na míru. „Zatím se personalizaci věnují spíše větší hráči na trhu. Ať už jde o jednorožce v regionu střední a východní Evropy, jako je Rohlik Group a Berlin Brands Group, nebo o lídry ve své kategorii jako Kytary.cz (hudebniny), Pilulka.cz (farmacie) nebo Alensa.cz (optika). Právě tyto firmy, které se koncem loňského roku objevily na seznamu Top 30 exportérů v regionu, vynikají a dláždí cestu ostatním,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy.

Kdo včas zainventuje do digitálních nástrojů, jak pracovat s jednotlivými zákazníky, bude mít konkurenční výhodu. Moderní řešení, kterým personalizace je, dosáhne větších výsledků pomocí řešení využívající umělou inteligenci a algoritmy. Základem jsou uživatelská data a profilování nakupujícího. „K zákazníkovi, který na webu nakupuje opakovaně, budeme přistupovat jinak než k tomu, který je u nás poprvé. A e-shop budoucnosti přesně ví, kdo je kdo, jakou má historii, pro koho je důležitá cena nebo jiný faktor. To můžeme rozeznat na základě signálů – z jakého klíčového slova na web přišel, na co kliknul na dané stránce, co naposledy hledal, co nakoupil. Bez toho, aby internetový obchodník znal předchozí aktivitu zákazníka, není schopen efektivně přizpůsobit nabídku,“ upřesňuje László Szabó.

Roli hraje chování zákazníka na webu. Jen tak obchodník identifikuje jednotlivé nakupující či skupiny, kteří se vyznačují určitým chováním a přizpůsobí tomu nabídku. Nesmí ale zapomínat na to, že návštěvníci webu jsou především lidé. Důležitým faktorem je také “behaviorální ekonomie”, která doplňuje ekonomický aspekt o psychologii. Ne vždy se totiž rozhodujeme racionálně a logicky a to platí i při nákupu. Vliv na ekonomické chování tak mají naše zvyky, nálady či předsudky.

Přestože neexistuje žádné zlaté pravidlo, co přesně má e-shop udělat s jednotlivými skupinami, aby je přiměl k nákupu, lze to rozeznat právě na základě dat. „Pokud už například víme, že skupina „bargain hunterů“ reaguje na akce a slevy, můžeme na ně přesně zacílit. Jestliže u nich funguje nízká cena a sleva, minule například dobře reagovali na akce typu Black Friday, pak musíme i příště zajistit, aby o nás věděli,“ vysvětluje László Szabó. Zvolená strategie tak může zahrnovat oslovení personalizovaným e-mailem, remarketingem, PPC kampaněmi či sociálními sítěmi. K nové objednávce může nalákat sleva na míru, která zohlední preference zákazníka. Věrnostní programy zase udělají ze zákazníka věrného propagátora vašeho obchodu.

Správně nastavený e-shop, rychlost načítání, jednoduché navigování nebo pokročilý vyhledávač jsou důležitým faktorem pro pohodlný nákup, který zákazník očekává. Pokud navíc e-shop funguje na zahraničních trzích, musí znát nákupní zvyklosti v dané zemi a zde je svatým grálem lokalizace. Lokální standardy a porozumění potřebám místního trhu je základem úspěchu. „Nákup v rodném jazyce je komfortnější pro zákazníky ve středoevropském regionu, s e-shopem v angličtině nepochodíte. U Čechů je v oblibě dobírka, v Maďarsku jsou citliví na chyby v překladu, Rumuni dělají objednávky po telefonu a na Slovensku se dvě třetiny nákupů uskuteční prostřednictvím chytrých telefonů. Uspějí pouze e-shopy, které porozumí potřebám a chování zákazníka. Jen tak si vybudují důvěru a zákazník se bude rád vracet,“ dodává Szabó.

Češi pomáhají Američanům z krize. Používají k tomu virtuální realitu

Český technologický start-up Lifeliqe boduje v USA. V rámci projektu SANDI získala parta nadšenců z Brna třímilionový grant a pomáhá státu Nevada mírnit ekonomické dopady pandemie covid-19. Pomocí interaktivního obsahu ve 3D, virtuální (VR) a rozšířené (AR) realitě mění podobu rekvalifikací dospělých a připravuje je na ekonomiku budoucnosti.

SANDI byl jediným projektem rozvoje zaměstnanosti, který americká vláda podpořila. „Lifeliqe je integrální součástí obnovy nevadské ekonomiky. Jeho virtuální obsah pomáhá dospělým připravit se na klíčová odvětví budoucnosti skrze certifikační programy,“ říká Tammy Westergard, šéfka projektu a bývalá hlavní knihovnice státu Nevada. Právě tamní knihovny jsou důležitým pilířem projektu.

Úspěch v Nevadě je potvrzením obchodního modelu společnosti Lifeliqe. Tím je vývoj simulací ve VR, které mají pomoci v získávání klíčových kariérních kompetencí pro nejžádanější povolání. Ta se v Nevadě nacházejí především v oblasti chytré výroby, technologií nebo zdravotnictví. Lifeliqe spolupracuje i s institucemi, které mají na starost rekvalifikaci nezaměstnaných.

„Výukové 3D materiály na mobilních zařízeních a simulace pro virtuální realitu umožňují zefektivnit učení, které je dostupné odkudkoliv. Rozpohybovaný vizuální vjem je mnohem silnější, než klasická učebnice nebo statický obrázek. Lidem, kteří přišli o práci, pomáháme získat certifikát, který jim pomůže k lepšímu platu, kariéře v nejžádanějších profesích a vyšší ekonomické mobilitě,“ vysvětluje ředitel české pobočky Lifeliqe Matouš Tlapák.

Do rekvalifikačních programů zájemci vstupují s pomocí brýlí pro virtuální realitu. Lifeliqe pro SANDI vytváří kurzy ve VR, 3D obsah, virtuální prohlídky pracovišť a také online platformu, která zaměstnavatelům i školitelům usnadní přístup k VR obsahu. Ukázkovým příkladem je kurz dializačních techniků. Dodá člověku specializované vzdělání v oboru, který je žádaný a kde získá nadprůměrný plat spolu s perspektivou dlouhodobého zaměstnání. Během roku 2022 a 2023 přibudou v rámci grantu i další obory, včetně asistenta zdravotní sestry.

„Jsme moc rádi, že můžeme pomáhat tam, kde je to potřeba a dále se technologicky a obchodně rozvíjet. Především po útlumu, způsobeného covidovou krizí, kdy naše společnost do velké míry závisela na podpoře skupiny CREDITAS, jsme mohli zaznamenat další rozvoj,“ podotýká Matouš Tlapák.

Lifeliqe má v plánu své VR produkty nabízet i dalším státům, jejichž ekonomiky procházejí transformací. „Naším dlouhodobým cílem je stát se přední platformou pro rekvalifikace. Začínáme v USA, které jsou pro nás klíčové. Chceme ale pomoci i českému průmyslu a pracovnímu trhu. V krátkodobém horizontu se zaměřujeme na rozšíření našeho týmu, abychom našim vizím mohli dostát,“ dodává Tlapák.

AOC uvádí na trh pokročilý multitaskingový monitor: 34” ultraširoký CU34P2C s 65W USB-C

AOC, specialista na displeje, oznamuje 34” (86,4 cm) monitor AOC CU34P2C, nejnovější přírůstek do své špičkové řady P2, zaměřené na podnikání. Tento zakřivený (1500R) ultraširoký monitor s poměrem stran 21:9 nabízí výrazné a živé barvy a velmi vysoké rozlišení UWQHD (3440 x 1440 pixelů). Díky vestavěnému USB-C konektoru může monitor CU34P2C nabíjet a napájet notebooky výkonem až 65 W, a současně rozšiřovat jejich zobrazovací plochu. A co víc, 4portový USB rozbočovač monitoru umožňuje přístup k zařízením (klávesnice, myši atd.) pomocí jediného kabelu USB-C.

AOC CU34P2C: Všestranný monitor s USB-C konektivitou (65 W PD)

Rozšíření obzorů

Široký horizontální prostor monitoru CU34P2C (poměr stran 21:9 a 3440 x 1440 pixelů) může skvěle nahradit „neohrabané“ sestavy s více monitory vedle sebe. Vyhoví zejména potřebám hudebních producentů, editorů videa, streamerů a dalších, protože jim umožní pohodlně, bez přerušení rámečky, pracovat s celou časovou osou na jednom displeji. Ultraširokoúhlý displej lze také použít s přichycením dvou oken aplikací na dvě strany, čímž se efektivně nahrazuje více monitorová sestava za jednolitou plochu bez rámečků. S přidaným bonusem v podobě USB-C připojení může CU34P2C skutečně rozšířit obzory tvůrců a překlenout propast mezi mobilními a stolními počítači. Pomocí jediného kabelu USB-C může editor videa nebo hudební producent jednoduše připojit svůj notebook a začít jej nabíjet/napájet pomocí CU34P2C coby hlavního displeje a zároveň přistupovat k dalším zařízením napájeným přes USB, jako je externí disk, webová kamera nebo audio zařízení, díky 4portovému USB hubu monitoru.

Skvělý univerzál

CU34P2C je vybaven VA panelem, který vykresluje živý obraz se statickým kontrastním poměrem 3000:1 pro inkoustově hlubokou černou a bohaté, syté barvy s širokým gamutem (120 % sRGB, 89 % AdobeRGB). Se špičkovým jasem 300 nitů zvládne CU34P2C i jasné okolní osvětlení a nepřímé sluneční světlo, zatímco jeho široké pozorovací úhly (178°/178°) zlepšují pohodlí při sledování pro každého dalšího uživatele, který se zároveň dívá na obrazovku.

Díky obnovovací frekvenci 100 Hz, Adaptive-Sync a dobám odezvy 1 ms MPRT / 4 ms GtG je CU34P2C kompetentním herním monitorem, stejně jako skvělým společníkem kinofilů s bohatým kontrastem (3000:1) a plátnem s poměrem stran 21:9, takže nabízí dokonalé vyžití, když už je práce hotová. CU34P2C je vybaven dvěma 3W reproduktory a konektorem pro sluchátka, které dokreslují audio-vizuální zážitek.

Povrch stojanu CU34P2C je z kartáčovaného hliníku a je navržený tak, aby se monitor dobře vešel do moderních kanceláří a domácností. Navíc krásně doplňuje jeho elegantní 3stranný bezokrajový design. Monitor je dodáván s plně ergonomickým stojanem s velkorysým nastavením výšky o 150 mm a širokým rozsahem úhlů otáčení a naklánění. Stojan lze osadit držákem AOC VESA-P2, takže na něj pak lze umístit miniPC, jako například Intel NUC, a vytvořit tak jedinečný vyměnitelný systém vše v jednom. Díky internímu napájecímu zdroji a správě kabelů zabudovaných do stojanu pomáhá CU34P2C uživatelům vytvořit elegantní pracovní prostor bez nepořádku.

V souladu s odhodláním AOC k udržitelnosti je CU34P2C certifikován podle TCO 8.0, EnergyStar 8 a ECMA Eco Declaration. Jeho displej s technologií FlickerFree zajišťuje pohodlné používání díky použití DC k úpravě jasu místo PWM, zatímco režim LowBlue v OSD snižuje únavu očí.

AOC CU34P2C bude dostupný od května 2022 za doporučenou koncovou cenu 15 089 Kč (619 Eur).

Vývojářské studio Cleevio spustilo blockchainovou divizi

Vývojářská společnost Cleevio rozšířila své působení o další odvětví a po loňském ztrojnásobení obratu vybudovala nové oddělení zaměřené na blockchain. Tomu se za první kvartál podařilo dosáhnout kontraktů ve výši 10 milionů a v rychlém růstu plánuje pokračovat.

V čele blockchainového oddělení, do jehož vývoje investovala společnost 4 miliony Kč, stojí Ondřej Macháček. Ten má několikaleté zkušenosti z finančního sektoru, podílel se například na budování služby Mall Pay. Pod jeho vedením Cleev.io, jak se blockchainové oddělení nazývá, navázalo spolupráci s několika českými i zahraničními projekty. Během prvních tří měsíců vybudovalo celkem patnáctičlenný tým, který se dále rozšiřuje. Díky rychlému růstu Cleev.io za první kvartál dosáhlo obratu 3 milionů korun a celková hodnota získaných spoluprací přesahuje 10 milionů korun.

 „Soustředíme se na programování smart contractů, vyvíjíme také celé platformy, ať už webové či mobilní. Baví nás vymýšlet věci od úplného začátku až po uvedení na trh. Propojujeme naše zkušenosti s tvorbou Web2, tedy standardních aplikací, a Web3, aplikacích postavených na blockchainu, a díky tomu přicházíme na nové možnosti a řešení, což považuji za naši hlavní konkurenční výhodu,” vysvětluje Ondřej Macháček, vedoucí blockchainového oddělení.

Blockchainová technologie, která se používá zejména u kryptoměn, ze své podstaty láká i pochybné projekty. Pro Cleevio je proto podle Ondřeje Macháčka klíčové vybírat si pro spolupráci partnery se zajímavými realizacemi, které přináší zákazníkům i vývojářům smysl. Kvůli tomuto požadavku už podle něj blockchainová divize celkem desítku různých projektů odmítla.

V roce 2022 plánuje Cleev.io uskutečnit spolupráci na přibližně desíti projektech. „Chceme navazovat dlouhodobá partnerství, která obohatí obě strany a podílet se na projektech, které mají přidanou hodnotu,” uzavírá Ondřej Macháček.

Exit mobile version