Český tvůrce Radim Zeifart vytvořil nový oficiální 3D trailer ke kultovní hře World of Warcraft

Ve čtvrtek 22. září 2022 se fanouškovská komunita kultovní online hry World of Warcraft (WoW) od amerického herního studia Blizzard Entertainment po celém světě dočkala nového oficiálního 3D traileru k nejslavnějšímu rozšíření hry World of Warcraft Classic. Autorem videa s názvem Journey Trailer je talentovaný český tvůrce Radim Zeifart, známý pod přezdívkou Hurricane, který je jedním z členů týmu pražské kreativní produkce NICE!. V ní má na starosti reklamní vizuální efekty (VFX), 3D animace a CGI a ve volném čase se již řadu let jako fanoušek WoW zabývá právě tvorbou (donedávna pouze neoficiálních) 3D trailerů pro tuto hru.

Mladého českého 3D grafika a animátora, jehož neoficiální upoutávky pro WoW se kvalitou mohou směle měřit s produkcí samotného Blizzardu, oslovilo letos na jaře s nabídkou spolupráce na vytvoření oficiální upoutávky pro rozšíření Wrath of the Lich King Classic přímo studio Blizzard Entertainment. Zájem o spolupráci ze strany marketingového oddělení Blizzardu Radima Zeifarta pochopitelně velmi potěšil a byl vlastně i docela logický, protože některá z Radimových předchozích videí mají dokonce více zhlédnutí než ta oficiální. Např. trailer Naxxramas Trailer 2017 má k dnešnímu dni na kontě již přes 4 mil. zhlédnutí,  video Black Temple Trailer 2020 pak téměř 3 miliony.

Na výsledek spolupráce, trailer, který má od svého vydání 22. září 2022 již téměř 1 mil. zhlédnutí a sklízí nadšené reakce tisíců fanoušků WoW z celého světa, se můžete podívat zde: Journey Trailer | Wrath of the Lich King Classic | World of Warcraft – YouTube

World of Warcraft je jedna z nejúspěšnějších online her na světě a i já jsem kdysi propadl jejímu kouzlu. Po letech hraní jsem začal experimentovat s různými programy, které umožňovaly extrahovat 3D modely přímo ze hry a používat je na tvorbu videí. Od té chvíle uplynulo 13 let. Za tu dobu jsem vytvořil mnoho vlastních trailerů, postupně zlepšoval své metody a učil se novým věcem,” říká Radim Zeifart.

Práce započaly ve studiu NICE! už v dubnu, a to scénářem a prvními vizuály. Celá výroba videa potom trvala 5 měsíců. Časově nejnáročnější byla přestavba celých částí mapy a světa Northendu ve větších detailech než ve hře samotné. Velké množství detailních modelů bylo nutné od základu předělat a přetexturovat stovky herních prostředků, aby se přiblížily dnešním vizuálním standardům.

„Poté, co jsme přímo ze hry vyexportovali velké množství grafických assetů, jako animované postavy, monstra, světy, kusy terénu, budovy i zvuky všemožných kouzel, se z celého procesu stala jedna velká stavebnice lega. Každý záběr jsme potom stavěli ve 3D editoru Cinema 4D. U jednotlivých elementů jsme vylepšili textury a znásobili množství polygonů, aby grafika původně z roku 2004 dosáhla současných standardů 3D vizualizací. Poté, co jsme záběry sestavili a rozanimovali, jsme mohli začít renderovat v programu Octane Render na 6 grafických kartách RTX 3080. Zároveň jsme přidali vizuální efekty a na závěr trailer dobarvili,” přibližuje Radim Zeifart postup tvorby videa.

Video o výrobě nového 3D traileru:

Journey Trailer 2022 – Making of – YouTube

Zeifartův nejnovější počin se v početné herní komunitě po celém světě stal opět velkou fanouškovskou událostí a těší se značné oblibě. Je zřejmé, že trailer čekají podobné, ne-li ještě lepší výsledky než předchozí videa. Radimovi se totiž opět podařilo vytvořit unikátní video, které se v kvalitě blíží videím od samotné společnosti Blizzard Entertainment a jejího profesionálního týmu s milionovými rozpočty.

NICE!

NICE! je pražská kreativní produkční agentura, která se specializuje na virtuální výrobu a VFX. Mezi významné klienty patří například Seznam.cz, Eduzměna, Blizzard a reklamní  agentury Triad Advertising nebo SYMBIO Digital a další. Na podzim roku 2022 agentura také otevřela vlastní studio v pražském Karlíně. Zároveň NICE.film působí v reklamní agentuře pro neziskovky, studio Družina s.r.o.

Společnost Sony rozšiřuje nabídku vlogovacích fotoaparátů o nový model ZV-1F, který podporuje kreativitu uživatelů

Společnost Sony dnes představila nový model vlogovacího fotoaparátu ZV-1F. Tento fotoaparát nabízí skvělý výkon podporující kreativitu, snadno použitelné funkce pro natáčení vlogů a pokročilou konektivitu, ale myslí také na životní prostředí. Nový model je určen vlogerům a tvůrcům, kteří chtějí pořizovat výjimečné snímky a videa. Tento fotoaparát kapesních rozměrů byl optimalizován pro vlogování a je vybaven nejnovějšími technologiemi od společnosti Sony, které zajistí, aby obsah skutečně vynikl.

Klíčové vlastnosti ZV-1F:

  • Pevný ultraširoký 20mm [1] objektiv se světelností F2,0 pro pořizování selfie snímků
  • Rozostření pozadí a automatické ostření s prioritou obličeje, takže snímané objekty vyniknou
  • Optimalizace odstínu pleti včetně funkce Soft Skin Effect
  • Vysoce přesné ostření a Eye AF pro lidi i zvířata [2]
  • Active Mode (elektronická) stabilizace obrazu při natáčení videa [3]
  • Předvolby Creative Look pro dosažení dokonalého vizuálního efektu
  • Možnost zpomaleného a zrychleného snímání pro větší kreativitu
  • Nastavení funkce Product Showcase pro recenze produktů
  • Vylepšené funkce dotykového displeje s funkcemi Touch Zoom a Step Zoom [4]
  • Čistý záznam hlasu díky mikrofonu se třemi vložkami a větrnou clonou
  • 4K 30p /FHD 120p
  • Snadné připojení chytrého telefonu pro přenos obsahu na sociální sítě
  • Ekologicky šetrné funkce pro snížení dopadu na životní prostředí

„Při navrhování fotoaparátu ZV-1F, který má kompaktní rozměry, jsme pamatovali především na tvůrce,“ uvedl Yann Salmon Legagneur, ředitel produktového marketingu divize Digital Imaging společnosti Sony Europe. „Vzhledem k tomu, že diváci zvyšují poptávku po vysoce kvalitním obsahu, potřebují tvůrci univerzální řešení, které nabídne špičkovou kvalitu a kreativní možnosti a zároveň se snadno používá a je navrženo pro bezdrátové sdílení obsahu. Jsme také hrdí na to, že má model ZV-1F ekologické prvky, protože udržitelnost zůstává pro společnost Sony klíčovým tématem.“

Zvyšte svou kreativitu

Fotoaparát ZV-1F byl navržen tak, aby nechal snímaný objekt vyniknout v jakékoli scéně, a to díky ultraširokému 20mm objektivu pro optimální snímání selfie a širokému zornému poli pro zachycení větší části pozadí. Vlogovací fotoaparát nabízí také funkci bokeh pro rozostření pozadí u fotografií i videí, která ještě více zvýrazní fotografovaný objekt a vytvoří jemnější vzhled.

Odstín pleti je možné optimalizovat u videozáznamů i fotografií pomocí volby „Soft Skin Effect“, která vyhlazuje a redukuje vrásky při natáčení videozáznamů a vytváří efekt přirozeného tónu pleti při fotografování. Funkce Face Priority AE automaticky upravuje jas při fotografování, aby bylo možné zachytit obličeje s optimálním jasem i v situacích, kdy se mění světlo. Fotoaparát ZV-1F se může pochlubit také vysoce přesným ostřením a funkcí Eye AF pro lidi i zvířata, která umožňuje spolehlivě ostřit na obličej a oči, aniž by docházelo k přeostření na jiné předměty. Uživatelé mohou snadno měnit zaostření na objekty prostřednictvím dotykového displeje fotoaparátu.

Při natáčení videa je navíc v režimu Active Mode [5] k dispozici elektronická stabilizace obrazu, která zajišťuje stabilní a plynulé záběry při chůzi.

Nově dostupná funkce Creative Look nabízí uživatelům několik přednastavených možností pro vytvoření požadované atmosféry u fotografií i videa s rozdíly v tónu, jasu, barevné hloubce a dalších parametrech. K dispozici je celkem 10 režimů, které zvyšují kreativitu a umožňují uživatelům okamžitě sdílet obsah bez nutnosti úprav.

Model ZV-1F je také vybaven režimem S&Q [6], který umožňuje snímat jak zpomalený pohyb s 5× zpomalením [7] , tak zrychlený pohyb s 60× vyšší rychlostí [8] zrychlených záběrů pro dosažení požadovaného efektu.

Kromě fotografií a videa je pro zachycení dokonalého obsahu nezbytný také kvalitní zvuk. Směrový mikrofon se třemi vložkami a větrná clona zajišťují čistý hlasový záznam a redukují šum ve větrných venkovních podmínkách.

Jednoduché kompaktní zařízení pro vlogování

Fotoaparát ZV-1F byl navržen pro naprosto snadné použití, takže se vloger může soustředit na zachycení obsahu a bez problémů fotoaparát intuitivně používat. Váží pouhých cca 229g [9], je dostatečně kompaktní a lehký pro každodenní použití a lze jej nosit všude s sebou. Je také vybaven dotykovým LCD displejem Vari-Angle s funkcemi a nastaveními měnitelnými dotykem, včetně možnosti zoomování [10], takže se ovládá zcela instinktivně.

Nový vlogovací fotoaparát je vybaven tlačítkem Bokeh Switch, které uživatelům umožňuje rychle přepínat mezi rozostřeným pozadím (bokehem), když chtějí zvýraznit obličej, a bez něj, a to i během nahrávání videa. Model nabízí také nastavení Product Showcase, které uživatelům umožňuje plynule měnit zaostření mezi obličejem a produkty – ideální pro účely recenzí.

Model ZV-1F je také vybaven samospouští [11] a nahrávací kontrolkou, které ještě více usnadňují pořizování videozáznamů.

Možnosti připojení a příslušenství

Nový vlogovací fotoaparát ZV-1F byl optimalizován pro použití se smartphonem. Nová aplikace společnosti Sony pro chytré telefony Imaging Edge Mobile Plus™ [12] umožňuje uživatelům připojit se ke kameře prostřednictvím rozhraní Bluetooth nebo Wi-Fi a přenášet snímky a video. Pořízený obsah lze snadno přenést do smartphonu a následně nahrát na sociální sítě. Uživatelé mohou dokonce označit záběry pro zveřejnění na sociálních sítích pomocí značek záběru [13] během natáčení nebo ve fotoaparátu. Kromě toho mohou uživatelé vystřihnout a přenést konkrétní označené 15, 30 nebo 60sekundové klipy [14] do svého chytrého telefonu a zveřejnit je přímo na sociální síti bez nutnosti upravovat jejich délku tak, aby vyhovovala dané platformě.

Aplikace Imaging Edge Mobile Plus™ také umožňuje uživatelům ovládat různá nastavení fotoaparátu, jako je datum, čas a oblast, zároveň nabízí aktualizace softwaru a průvodce podporou. Může také dálkově ovládat zařízení ZV-1F a zobrazovat úroveň nabití baterie a zbývající kapacitu paměti.

Uživatelé mohou model ZV-1F používat i jako vysoce kvalitní zařízení pro živé vysílání [15]. S vhodnou videokonferenční aplikací nebo podobným softwarem může ZV-1F po připojení k počítači nebo chytrému telefonu přes USB [16] fungovat jako vysoce výkonná webová kamera.

Model ZV-1F je kompatibilní s gripem GP-VPT2BT[17] s bezdrátovým dálkovým ovladačem, který nabízí bezkabelové ovládání zoomu, záznamu a další funkce a lze jej použít jako mini stativ pro stabilní záběry bez použití rukou. Do patice pro příslušenství lze také snadno připojit externí mikrofon [18] pro čistý záznam zvuku.

Podpora udržitelné budoucnosti

Model ZV-1F byl navržen s ohledem na životní prostředí a technologie, které zajišťují udržitelnou budoucnost. Recyklované materiály [19] včetně materiálu SORPLASTM [20] byly použity jak pro tělo fotoaparátu, tak pro příslušenství, jako je nově vyvinutá větrná clona [21], která byla upravena tak, aby si zachovávala svůj výkon. Pro pytlíky na výrobky jsou použity netkané textilie na rostlinné bázi, které snižují množství plastových obalů.

Cena a dostupnost

Nový model ZV-1F bude v prodeji na konci října 2022 u řady autorizovaných prodejců společnosti Sony za doporučenou maloobchodní cenu 16 490 Kč.

Podrobné informace o produktu naleznete ZDE.

Produktové video nového modelu ZV-1F můžete shlédnout ZDE.

Zde najdete řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu pořízeného nejnovějšími fotoaparáty a dalšími produkty Sony. Evropské fotografické centrum společnosti Sony je k dispozici ve 22 jazycích a obsahuje podrobné informace o produktových novinkách, soutěžích a aktuální seznam akcí Sony v jednotlivých zemích.

O společnosti Sony Corporation

Společnost Sony Corporation zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin a jejím cílem je „přinášet tyto principy společnosti po celém světě prostřednictvím technologií a překonáváním nových výzev.“ Společnost Sony nabízí produkty a služby v oblasti domácí zábavy, zvuku, fotografie a mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Ekvivalent formátu 35 mm.
  • [2] Pouze statické snímky. Nefunguje u všech typů zvířat.
  • [3] Mírný ořez snímku v aktivním režimu. Aktivní režim není k dispozici, pokud je snímková frekvence záznamu 120 (100)p pro normální filmy a snímková frekvence 120 (100) fps pro S&Q.
  • [4] Uživatelé si mohou vybrat ze zoomů 1,0/1,5/2,0/4,0x a rychle měnit úhel záběru. V rozlišení FHD se při přiblížení 1,5x a 2,0x používá Clear Image Zoom a při přiblížení 4,0x digitální zoom; v rozlišení 4K se při přiblížení 1,5x používá Clear Image Zoom a při přiblížení 2,0x a 4,0x digitální zoom.
  • [5] Mírný ořez snímku v aktivním režimu. Aktivní režim není k dispozici, pokud je snímková frekvence záznamu 120 (100)p pro normální filmy a snímková frekvence 120 (100) fps pro S&Q.
  • [6] Formát záznamu v režimu S&Q je XAVC S HD. Záznam zvuku není možný. Je vyžadována karta SDHC/SDXC třídy 10 nebo vyšší. Pro záznam rychlostí 100 Mb/s je vyžadována rychlostní třída UHS 3 nebo vyšší.
  • [7] S&Q režim nahrávání při 120 fps (snímková frekvence) 24p (snímková frekvence nahrávání).
  • [8] Záznam v režimu S&Q při 1 snímku za sekundu (snímková frekvence) 60p (snímková frekvence záznamu).
  • [9] Přibližně 229 g pouze tělo / Přibližně 256 g včetně baterie a paměťové karty.
  • [10] Uživatelé si mohou vybrat ze zoomů 1,0/1,5/2,0/4,0x a rychle měnit úhel záběru. V rozlišení FHD se při přiblížení 1,5x a 2,0x používá Clear Image Zoom a při přiblížení 4,0x digitální zoom; v rozlišení 4K se při přiblížení 1,5x používá Clear Image Zoom a při přiblížení 2,0x a 4,0x digitální zoom.
  • [11] Není k dispozici při natáčení videa v režimu statických snímků stisknutím tlačítka MOVIE.
  • [12] Aplikaci Imaging Edge Mobile Plus si můžete stáhnout z následující stránky. Používejte aplikaci Imaging Edge Mobile Plus verze 1.0 nebo novější. www.sony.net/ca/
  • [13] Dva typy označení snímků: Shot Mark1 a Shot Mark2.
  • [14] V závislosti na místě přidání značky záběru může být délka vystřiženého videa kratší než nastavená délka.
  • [15] Při streamování přes USB je rozlišení 1280 x 720 a snímková frekvence 30 snímků za sekundu.
  • [16] Aby bylo možné tuto funkci používat, musí operační systém na straně počítače nebo chytrého telefonu podporovat UVC/UAC. Při připojení k mobilnímu zařízení vybavenému portem USB typu C(R) použijte komerčně dostupný kabel USB nebo konverzní terminálový adaptér.
  • [17] Prodává se samostatně.
  • [18] Vzhledem k tomu, že patice pro připojení příslušenství tohoto modelu nemá elektronické kontakty, nepodporuje provoz externího blesku, zvukového vstupu atd.
  • [19] V závislosti na době výroby nemusí být recyklované materiály k dispozici.
  • [20] „SORPLAS“ je ochranná známka společnosti Sony Group Corporation. „SORPLAS“ je udržitelný nehořlavý plast vyvinutý a dodávaný společností Sony Semiconductor Solutions Corporation.
  • [21] Vlákna použitá na výrobu větrné clony jsou vyrobena výhradně z recyklovaného polyesteru. V závislosti na době výroby nemusí být recyklovaný polyester k dispozici.

LG představilo botník, který se sám postará o vaši obuv

Společnost LG Electronics (LG) přináší revoluci v domácí péči o obuv. Představuje inovativní botník LG StylerTM ShoeCase, který sám pečuje o obuv. Toto komplexní řešení vybavené hygienickou technologií TrueSteamTM, nabízí inovativní a na míru šité skladování obuvi, které pomůže prodloužit životnost oblíbených párů bot. 

Mezi generací Z a mileniály vzkvétá kultura sběratelských kolekcí luxusních značkových tenisek z limitovaných edic. Ve společnosti LG se této příležitosti chopili a na základě výzkumu vyvinuli řešení, které by sběratelským teniskám poskytlo náležitou péči a pomohlo co nejdéle uchovat jejich unikátnost. Zároveň se sám postará o údržbu jakéhokoli páru bot z různých materiálů.

Dokonalá přehlídka obuvi

Inovativní Styler ShoeCase představilo LG na letošním veletrhu IFA. Chytrý botník vytváří ideální prostředí pro skladování obuvi, chrání ji před vlhkostí a UV zářením poškozujícím tkaninu1. Díky průhledným panelům slouží také jako skvělé místo pro vystavení oblíbeného páru bot, a díky efektnímu 360stupňovému otáčecímu zařízení lze pak tenisky pozorovat ze všech úhlů. Do prostoru se vejde i více párů bot, a to především díky modulárnímu designu, který umožňuje skládat až čtyři pouzdra na sebe.

Odstraní pach i vlhkost

Stejně jako řada dalších moderních domácích spotřebičů LG, využívá Styler ShoeCase osvědčenou technologii TrueSteam, díky které zůstane uložená obuv svěží. Využívá také absorpční vlastnosti zeolitového filtru Zeo-Dry, který pohlcuje vlhkost a pomáhá odstraňovat pachy z obuvi.2

Inovativní botník od LG se díky deseti speciálním programům postará o péči různých typů obuvi, včetně kožené, semišové nebo sportovní. V závislosti na typu a tkanině obuvi sofistikovaně řídí zapojení TrueSteam™. A co víc, je efektivní a dokáže osvěžit až čtyři páry bot za pouhých 37 minut (standardní program). Funkce botníku nikoho jen tak nevyruší, pracuje totiž na zvukové hladině pouhých pětatřiceti decibelů, což značí velmi tichý chod.

LG Styler ShoeCase se také může pochlubit jedinečnou vícenásobnou pohyblivou tryskou LG Moving Nozzle™, která vysušuje vnitřek obuvi a lze snadno nastavit podle výšky každého páru bot. Funkce Dual Care System dokonce zajistí čištění více typů obuvi (s různými potřebami péče o tkaniny) současně.

Chytrý botník lze ovládat nejen z domova

Pro pohodlnější péči o obuv mají uživatelé přístup k řadě služeb prostřednictvím aplikace ThinQ™. Intuitivní LG aplikace umožňuje na dálku ovládat a sledovat práci botníku a uskladněné páry bot.

„Styler ShoeCase a systém ShoeCare představují komplexní řešení péče o obuv, které umožňuje hygienické čištění, ukládání a vystavování obuvi,“ uvedl Lyu Jae-cheol, prezident společnosti LG Electronics Home Appliance & Air Solution. „Díky využití našich nejnovějších technologií, pohodlnému ovládání a designu, jsou tyto průkopnické produkty ideální pro spotřebitele, kteří hledají lepší a příjemnější způsob péče o jejich sběratelskou obuv.“

Informace o dostupnosti LG Styler ShoeCase na našem trhu zatím nejsou k dispozici.

1 Panely LG Styler ShoeCase jsou potažené absorbérem ultrafialového záření, který pomáhá zabránit změně barvy způsobené slunečním světlem nebo zářivkovým osvětlením.

2 Zeo-Dry filtr Styler ShoeCare je vyrobený z vysoce účinného sušicího materiálu „Zeolit“, který se běžně používá k odvlhčování a dezodorizaci. Absorpční funkce se regeneruje při působení tepla a tlaku na filtr ZeoDry obsahující částice vlhkosti nebo zápachu.

O společnosti LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company

Společnost LG Home Appliance & Air Solution Company je světovým lídrem v oblasti domácích spotřebičů, řešení pro inteligentní domácnosti, systémů na úpravu vzduchu a vizionářských produktů s technologií LG ThinQ AI. Společnost vytváří různá řešení se svými špičkovými technologiemi a zavázala se zajišťovat lepší a zdravější život spotřebitelů vyvíjením promyšleně navržených kuchyňských a domácích spotřebičů, řešení typu HVAC a řešení na čištění vzduchu. Společně tyto produkty poskytují větší pohodlí, vynikající výkon, efektivní provoz a působivé zdravotní výhody. Pro další novinky z LG navštivte www.LGnewsroom.com.

Herní průmysl ve válce s hackery

Podle nárůstu kyberútoků na herní společnosti by se mohlo zdát, že jsou vykopané zákopy a hackeři jsou v koordinované válce s herním průmyslem. Jak ale uvádí kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies, odpověď je jako vždy podstatně jednodušší. Herní průmysl roste raketovým tempem, nechává za sebou film i sport, takže útoky na herní studia, vývojáře a distributory jsou logickým krokem pro kyberzločince, kteří se chtějí dostat k penězům. Počet kyberútoků navíc roste napříč všemi organizacemi bez ohledu na odvětví nebo velikost. Na konci září dosáhl průměrný týdenní počet kyberútoků na jednu organizaci historického maxima.

Roste počet rekreačních hráčů i profesionálních týmů, herní hity se prodávají po milionech a YouTubeři, točící o hrách, stejně jako závodní hráči, jsou celebritami. A kam se přesouvají peníze, tam se přelévá i zájem hackerských skupin.

V posledních týdnech, měsících a letech jsme viděli řadu bezpečnostních incidentů a útoků. Hrozby můžeme rozdělit do několika kategorií. Hráči i herní společnosti by měli znát rizika, aby se proti nim mohli bránit.

  • Ransomwarové útoky: Hackeři dobře vidí, kolik peněz se v herním průmyslu točí, a že se jedná o lukrativní cíle. Zašifrovat data, ukrást zdrojové kódy a jiné citlivé informace a vydírat herní společnosti není bohužel v posledních letech ojedinělé. Výkupné se přitom pohybuje v milionech dolarů. Oběťmi ransomwarových útoků byly například Capcom, tvůrce populárních her Street Fighter, Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry a Monster Hunter, nebo společnost CD PROJEKT RED, která vytvořila hity jako Zaklínač nebo Cyberpunk 2077.
  • Úniky dat: Jiný přístup zvolili hackeři, kteří napadli Electronic Arts nebo Rockstar. Ze systémů herního giganta Electronic Arts (EA) bylo ukradeno 780 gigabajtů dat, včetně herního enginu Frostbite, na kterém běží oblíbené hry jako FIFA, Madden, Battlefield a řada dalších. Jak ukázal nedávný případ, na podobné útoky není potřeba ani dobře placená a organizovaná skupina. Například 17letý hacker, který dříve napadl Uber, vydíral autory očekávaného herního megahitu GTA VI. Nejdříve zveřejnil desítky videí a vyhrožoval zveřejněním dalších citlivých materiálů. Sice byl dopaden, ale jeho útok měl vliv na cenu akcií i důvěru hráčů.
  • DDoS útoky: V posledních měsících sledujeme DDoS útoky ve jménu politických cílů, ale pořádnou komplikací mohou být i pro herní společnosti. Naposledy se o tom přesvědčil Blizzard při představení multiplayer hitu Overwatch 2. Problémy s připojením a výpadky mohou řadu hráčů odradit a mohou se odrazit i na negativním hodnocení. Motiv není zřejmý, ať už se jednalo o snahu pomstít se za změny v herním designu, tedy sofistikovanější alternativu k review bombingu, nebo to mohla být snaha o vydírání, případně konkurenční boj. Jak velký problém mohou být přehlcené servery jsme viděli třeba u Outriders. A pokud se k náporu hráčů přidají i hackeři, může být i rozjezd slibného titulu ohrožen.
  • Krádeže účtů a herních předmětů: Na hráče číhá v herním světě řada hrozeb. Phishing, sociální inženýrství i zranitelnosti. Útočníci se snaží vylákat z obětí přihlašovací údaje nebo platební informace a napodobují při tom oficiální zprávy a stránky známých společností a organizací a nabízí nejrůznější odměny a novinky. Některé phishingové podvody jsou ale podstatně sofistikovanější. Útočníkům se například povedlo hacknout přímo podporu významné herní společnosti 2K, takže podvodné e-maily byly rozesílané oficiální cestou. Někdy hráči nemusí útočníkům ani skočit na jejich triky, aby přišly o své virtuální bohatství.
    • Check Point v minulosti odhalil zranitelnosti v populární hře Fortnite, které mohli hackeři zneužít ke krádeži účtů, dat a peněz nebo k odposlechům a špehování.
    • Zranitelnosti byly objevené také v herním klientovi Origin společnosti Electronic Arts. Ohroženo bylo více než 300 milionů hráčů a v případě zneužití by zranitelnosti mohly vést ke krádeži hráčských účtů a identit.
    • Čtyři nebezpečné zranitelnosti měla také síťová knihovna Steam, populární online platforma od Valve, která nabízí hry jako Counter Strike: Global Offensive, Dota 2 nebo PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS. Steam využívají miliony hráčů a na platformě jsou tisíce her od velkých i nezávislých vývojářů. Pokud by zranitelnosti nebyly opravené, mohli by útočníci zneužít chyby k pádu herních klientů, převzetí kontroly nad protihráčovým počítačem nebo všemi počítači připojenými k herním serverům třetích stran.
    • Své o riziku ztráty účtu a herních předmětů ví i čeští hráči. Například Martin „zur1s“ Sláma na turnaji CS:GO přišel v živém přenosu o herní účet. Nejen že nemohl pokračovat v turnaji, ale ještě mu byly ukradeny herní předměty za 300 tisíc korun.
  • Krádeže platebních údajů: Herní komunita je zvyklá používat moderní technologie a má zkušenosti s mikrotransakcemi a online platbami, což je pro útočníky velmi lákavý cíl. Hackeři jsou chytří a když se dostanou k finančním informacím, často převádí malé částky po dlouhou dobu, aby se minimalizovalo riziko odhalení. Hráči by tak měli být dobře zabezpečení, aby je nenachytal žádný malware sledující stisknuté klávesy nebo bankovní trojan.
  • Žádosti o přátelství: Na žádosti o přátelství na Facebooku od nejrůznějších falešných účtů jsme si zvykli, ale v herním světě, speciálně u dětí, to nemusí vyvolat stejné podezření. Společný zájem o videohry totiž zvyšuje důvěru a snižuje obezřetnost. Falešní herní přátelé mohou zkoušet různé triky, včetně žádostí o dárečky ve hrách koupené za reálné peníze a podobně nebo přesměrování přátel na podvodné hry.
  • Těžba kryptoměn: Herní počítače jsou i vděčným terčem různých malwarů těžících kryptoměny, takže by hráči měli být velmi obezřetní, aby nepřišli o významnou část výkonu, kterou někdo jiný využije pro svoje obohacení.
  • Chytrá herní příslušenství: Moderní klávesnice, kamery a další herní příslušenství by mohlo být v případě úspěšného útoků zneužito k odposlouchávání hráčů, špehování kamerou a podobně. Je nutné si uvědomit, že z herního světa to do toho reálného může být jen na vzdálenost pár kliknutí.
  • Nebezpečí může číhat i ve hrách: například v letošním megahitu Elden Ring bylo v multiplayer verzi možné najít část zbroje „Deathbed Smalls“. Jednalo se o spodní prádlo, kterým hráči mohli ukázat, že si věří a jsou tak zkušení, že nepotřebují brnění. Problém byl, že Deathbed Smalls v Elden Ring vůbec neměly být a byly součástí sady, která byla ze hry před vydáním vyškrtnuta. Některým hráčům se ale povedlo toto vybavení do hry vrátit a když jiný hráč ve hře Deathbed Smalls zahodil a jiný našel, hrozilo mu zabanování, protože předmět spustil ochranu proti podvodům. Následně sice byla vydána záplata a aktualizace, ale i když v tomto případě hráči mohli přijít „jen“ o svůj progres a desítky odehraných hodin, je to ukázka, že by v budoucnu mohly hrozby a vydírání směrovat i tímto směrem.

„Kyberútoky na hráče a herní společnosti jsou bohužel stále běžnější. Když se blíží vydání nové hry a hledáte další informace nebo když potřebujete pomoc a sháníte návody, tipy a rady v diskuzích, mějte na paměti, že kyberzločinci zneužijí jakoukoli příležitost. Herní vývojáři a vydavatelé musí okamžitě nasadit špičková preventivní bezpečnostní řešení, jinak se vystavují obrovskému riziku. Nedávné útoky jsou víc než dostatečným varováním,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Jak se mohou chránit hráči?

  • Pozor na phishing. Phishingové kampaně zneužívají značky známých her i společností a snaží se uživatele nalákat na podvodné přihlašovací stránky. Nikdy neklikejte na žádné podezřelé odkazy a stránky herních společností navštěvujte vždy napřímo.
  • Zcela zásadní je používat dvoufaktorové ověřování (2FA), které minimalizuje hrozbu případného útoku. Při přihlášení k účtu z nového zařízení bude vyžadován bezpečnostní kód, tedy pojistka, která hráčům může ušetřit hodně problémů a finančních ztrát.
  • Současně je nutné pravidelně aktualizovat operační systém, aplikace a firmware herních zařízení a příslušenství, a eliminovat tak všechny známé bezpečnostní slabiny.
  • Hráči mobilních her by nikdy neměli stahovat aplikace z neoficiálních zdrojů a obchodů. Ale i do těch oficiálních občas pronikne nějaká malwarová aplikace, proto je nutné používat bezpečnostní řešení, které dokáže proaktivně vyhledat a zastavit hrozby, ještě než mohou způsobit nějaké škody. Například Check Point Harmony Mobile chrání podniková mobilní zařízení před kyberútoky a poskytuje ochranu v reálném čase i před těmi nejpokročilejšími hrozbami. ZoneAlarm Mobile Security chrání soukromá mobilní zařízení před ransomwarem, krádežemi dat a přihlašovacích údajů a nebezpečnými Wi-Fi sítěmi.

Jak se mohou chránit herní společnosti:

  1. Zaměřte se na prevenci, nikoli jenom na detekci hrozeb.
  2. O víkendech a svátcích buďte obzvláště ostražití. Mnoho ransomwarových útoků probíhá o víkendech nebo svátcích, kdy je větší pravděpodobnost, že organizace na hrozbu zareagují pomaleji.
  3. Zabezpečte vše, protože kyberzločinci zneužijí jakékoli slabé místo.
  4. Pravidelně instalujte aktualizace a záplaty. WannaCry v květnu 2017 zasáhl tvrdě organizace po celém světě a během tří dnů infikoval přes 200 000 počítačů. Přitom už měsíc před útokem byla k dispozici záplata pro zneužívanou zranitelnost EternalBlue. Aktualizace a záplaty instalujte okamžitě a automaticky.
  5. Omezte přístup jen na nutné informace a segmentujte. Chcete-li minimalizovat dopad případného úspěšného útoku, pak je důležité zajistit, aby uživatelé měli přístup pouze k informacím a zdrojům, které nutně potřebují pro svou práci. Segmentace sítě minimalizuje riziko, že se ransomware bude nekontrolovatelně šířit napříč celou organizací. Řešit následky ransomwarového útoku na jednom systému může být složité, ale napravovat škody po útoku na celou síť je podstatně náročnější.
  6. Vzdělávání je nezbytnou součástí ochrany. Mnoho kyberútoků začíná cíleným e-mailem, který neobsahuje malware, ale pomocí sociálního inženýrství se snaží nalákat uživatele, aby klikl na nebezpečný odkaz. Vzdělávání uživatelů je proto jednou z nejdůležitějších součástí ochrany.
  7. Zálohování a archivace dat je základ. Cílem ransomwaru je donutit oběť zaplatit výkupné, aby získala zpět přístup k zašifrovaným datům. To je však účinné pouze v případě, že cíl skutečně přístup ke svým datům ztratí. Pokud se něco pokazí, vaše data by mělo být možné snadno a rychle obnovit. Je proto nutné důsledně zálohovat, včetně automatického zálohování i na zařízeních zaměstnanců a nespoléhat se, že si sami vzpomenou na zapnutí zálohy.
  8. Implementujte pokročilé preventivní bezpečnostní technologie.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Samsung rozšiřuje partnerství s Google a vylepšuje chytrou domácnost

Společnost Samsung Electronics oznámila, že rozšiřuje partnerství s firmou Google a hodlá tak výrazně vylepšit vzájemnou kompatibilitu systémů pro chytrou domácnost. V nejbližších měsících tak budou moci majitelé telefonů a tabletů Samsung Galaxy pomocí svých zařízení snadno ovládat jiné přístroje kompatibilní se systémem Matter v ekosystémech SmartThings i Google Home.

Až dosud měli uživatelé chytrých domácností s použitím svých zařízení v různých ekosystémech často problémy. Propojení přístrojů napříč ekosystémy znamenalo složitá nastavení v nejrůznějších aplikacích a uživatelských účtech a často nefungovalo obousměrně. Uživatelé si tudíž museli pamatovat, které konkrétní aplikace lze pro ovládání jednotlivých přístrojů používat. Tento problém řeší nový technologický standard Matter – platforma pro přímé připojení přístrojů k různým aplikacím a ekosystémům. Uživatelům systém přináší výrazně větší flexibilitu a možnost volby. Společnosti Samsung a Google tak společně budují vzájemně kompatibilní systém, který uživatelům umožní propojit jednotlivá zařízení v ekosystémech SmartThings nebo Google Home jednoduše pomocí operačního systému Android.

Po otevření aplikace SmartThings se uživatelům zobrazí seznam zařízení se systémem Matter, které jsou součástí ekosystému Google Home. Pak už bude snadné zaregistrovat tato zařízení i v systému SmartThings a naopak. Následně budou moci uživatelé své přístroje v chytré domácnosti ovládat buď pomocí aplikace SmartThings, nebo v prostředí Google Nest Hub, a nebude mezi tím žádný rozdíl. Uživatelé nebudou muset žádné zařízení přidávat do systému ručně a nebudou si také muset pamatovat, v jakém systému jednotlivá zařízení původně fungovala.

„Samsung je největším vývojářem zařízení pro operační systém Android a tím pádem si partnerství se společností Google velmi vážíme. Nový standard Matter výrazně vylepšuje uživatelské možnosti a flexibilitu při ovládání chytré domácnosti a je přirozeným důsledkem tohoto partnerství. Díky němu můžeme lépe podporovat naši početnou uživatelskou základnu, která využívá produkty Samsung i Google,“ prohlásil Jaeyeon Jung, korporátní viceprezident a ředitel sekce SmartThings v mobilní divizi Samsung Electronics. „SmartThings i Google usilují o to, aby uživatelé měli při ovládání svých zařízení k dispozici více možností. Důležitým plodem naší spolupráce je tak další prohloubení transparentní kompatibility obou ekosystémů.“

„Představení platformy Matter pochopitelně vzbudí mezi uživateli chytrých domácností značné očekávání. Jsme rádi, že jim můžeme ve spolupráci se Samsungem nabídnout první pohled na to, jak bude budoucnost této technologie vypadat a jak snadno se chytrá domácnost bude dát ovládat,“ dodal Matthew McCullough, viceprezident pro produktový management a vývoj systému Android ve společnosti Google.

Systém Matter ze společné dílny Samsungu a Google bude k dispozici během následujících týdnů. Další informace o ekosystému SmartThings najdete na webu www.smartthings.com.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com/cz/.

S výběrem vína nově pomůže i mobilní aplikace MojeLahve.cz

Neumíte si představit život bez dobrého vína? Největší vyhledávač moravských a českých vín a vinařství MojeLahve.cz spustil mobilní aplikaci, která vínomilcům pomůže s výběrem dobrého vína kdekoliv, třeba i u vinaře ve sklepě. V aplikaci naleznou recenze, testy a více než šedesát tisíc hodnocení vín z Moravy a Čech. Díky aplikaci se lépe zorientují v nabídce tuzemských vinařů a zjistí, které lahve stojí za ochutnání. Aplikace je zdarma ke stažení pro Android i iOS.

Projekt MojeLahve.cz rozšiřuje svoji působnost na mobilní aplikaci, díky které se milovníci tuzemských vín při výběru nespálí. Více než šedesát tisíc recenzí usnadní výběr vín a také  pomůže objevit i vína z produkce méně známých vinařství. Vínomilci si vyhledají hodnocení vína během okamžiku a aplikace jim bude dobrým rádcem i v prostorách, kde není internet, jako jsou sklepy vinařů.

„Už více než deset let propojujeme milovníky vín, dobrá vína a kvalitní vinaře. V době, kdy většina lidí získává informace pomocí mobilního telefonu, bylo vytvoření aplikace přirozeným krokem v rozvoji našeho projektu. Naším cílem je co nejvíce zjednodušit a zkrátit cestu ke kvalitním vínům z Moravy a Čech. Pomocí aplikace také chceme zpřístupnit tipy na dobrá vína i mladším milovníkům vín. S mobilní aplikací jsme na začátku, v přidávání nových vylepšení pro vínomilce budeme postupně pokračovat”, upřesňuje autor projektu MojeLahve.cz Tomáš Šrom.

Každý milovník vín si může aplikaci zdarma stáhnout na tržištích aplikací a her  Google Play a App Store.

O MojeLahve.cz

Největší on-line databáze hodnocení moravských a českých vín, která je od roku 2011 tvořena komunitou amatérských vínomilců ‒ hodnotitelů. Ti inspirují svými hodnoceními čtenáře k ochutnání zajímavých vín a tím podporují tuzemské vinaře. K inspiraci slouží i přes 1300 článků s vinařskou tématikou. Součástí portálu MojeLahve.cz je unikátní prodejní služba Lahvotéka, kde vinaři sami prodávají svá vína přímo koncovým zákazníkům. Zákazníci se tak často dostanou i k vínům, která není možné jinde na internetu zakoupit.

AGON by AOC uvádí na trh vysoce výkonnou herní myš AGM600

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – uvádí na trh herní myš AGON AGM600, určenou zejména pro nadšence do esportů a hardcore hráče FPS a akčních titulů. Díky ergonomickému a pohodlnému designu s texturovanou opěrkou pro palec a přilnavým povrchem, 10 přizpůsobitelným tlačítkům a integraci RGB, bude AGM600 kýženým kouskem do sady každého hardcore hráče, který svého protivníka nalezne vždy s vysokou přesností. Myš AGM600 je certifikována na technologii NVIDIA Reflex, takže nabízí maximální odezvu a nízkou latenci.

Vysoká přesnost

Hráči považují myš za svůj primární nástroj k poražení svých soupeřů v soutěži. Jejich ideální myš musí vydržet drsné podmínky a splňovat složité požadavky. Dobrá myš pro hráče esportů je podobná meči paladina. Měla by být ergonomická, odolná, přesná a všestranná pro každou příležitost.

Nová drátová herní myš AGON AGM600 je vybavena známým a osvědčeným snímačem – Pixart PMW3389 – podporujícím vynikající rozlišení 16 000 bodů na palec, zrychlení 50 g a přesnost sledování 400 palců za sekundu. Tento špičkový senzor je rozhodující pro přesný a rychlý pohyb na stole/podložce pod myš bez přerušení nebo poruchy. S frekvencí dotazování 1 ms/1000 Hz je spojení mezi myší a hrou co nejplynulejší. AGM600 je vybavena výjimečně odolnými spínači Kailh, které vystačí na 80 milionů kliknutí, a kovovým rolovacím kolečkem.

Díky svému ergonomicky klenutému tvaru podporuje AGM600 typy úchopu „dlaň“ nebo „dráp“ pro použití pravou rukou. Matná UV povrchová úprava šetrná k pokožce zajišťuje pohodlný pocit na ruce uživatele, zatímco boční panely s dvojitým vstřikováním silikonu zajišťují bezpečné uchopení, aby se zabránilo vyklouznutí myši z ruky hráče během dlouhých herních maratonů za horkých letních nocí. Teflonové podložky na spodní straně myši AGM600 zajišťují, že je snadno ovladatelná na různých typech podložek pod myš nebo povrchů. Jako lehká, ale přitom odolná, myš váží AGM600 ~115 g (bez kabelu), což je ideální hmotnost pro snadné klouzání a zachování přesnosti ve vysoce adrenalinových situacích. Myš je se svým 1,8 m opleteným kabelem, zajišťujícím zvýšenou odolnost, pevně připojena k počítači přes USB.

Myš AGM600 také získala certifikaci na technologii NVIDIA Reflex, která podtrhuje její nízkou latenci a odezvu. To také znamená, že když je připojena k monitoru, jako je AGON PRO AG254FG nebo AGON PRO AG274QG, pomocí nástroje NVIDIA Reflex Latency Analyzer, dokáže přesně zobrazit celkovou latenci systému pro každou komponentu. Hráči tak mohou identifikovat úzká hrdla ve svých systémech a mohou se tak ujistit, že soutěží s nejnižší možnou latencí.

Ukažte svůj vkus!

Myš AGM600 je vybavena celkem 10 přizpůsobitelnými tlačítky. Kromě odolných levých/pravých tlačítek je vybavena kovovým rolovacím kolečkem/tlačítkem a třemi bočními tlačítky (vpřed/vzad a tlačítko odstřelovače), která jsou snadno dostupná palcem. Kromě toho pod rolovacím kolečkem AGM600 jsou umístěna dvě tlačítka pro snadné zvýšení/snížení DPI, což je skvělá funkce, když uživatelé potřebují snížit DPI pro vyšší přesnost nebo zvýšit DPI, aby kurzorem snadno pokryli celý displej. V boji lze podržením vyhrazeného tlačítka pro odstřelování změnit DPI za běhu, což je ideální pro odstřelování v pixelech. Kromě toho má AGM600 dvě další tlačítka na boku levého tlačítka myši, která ve výchozím nastavení umožňují uživatelům upravovat hlasitost za chodu. Všech 10 tlačítek AGM600 je plně přizpůsobitelných.

Primární myš pro hráče by nebyla kompletní, kdyby ji nebylo možné individualizovat. AGM600 nabízí rozsáhlé přizpůsobení pomocí softwaru G-Menu. Komplexní „hub“ software G-Menu od AOC pro ovládání všech funkcí monitorů, klávesnic, náhlavních souprav, myší a dalšího příslušenství poskytuje úplnou kontrolu nad AGM600. AGM600 je na předním povrchu vybavena LED diodami Light FX RGB (osvětlují logo AGON a obepínají jeho spodní stranu), které lze synchronizovat s vybranými produkty AGON by AOC nebo AOC Gaming, což jim umožňuje jednotně dýchat/mrkat/mávat. Kontrolky RGB mohou také indikovat zvolené nastavení DPI.

AGM600 si může uložit do paměti dva profily, což zajišťuje, že esportovci mohou používat svá individuální nastavení na turnajích nebo esportových událostech, když jim není povoleno instalovat nebo používat software třetích stran, jako je G-Menu.

Herní myš AGON AGM600 bude dostupná od října 2022 za doporučenou koncovou cenu 1339 Kč (54,90 Eur).

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

Výstraha o extrémním počasí nebo smogu od ČHMÚ přímo do mobilů Čechů. Informace díky Munipolis poputují nejrychleji v historii

Do chytré komunikační sítě Munipolis, která spojuje samosprávy a státní instituce s již s více než 700 tisíci Čechy, míří po datech z Integrovaného záchranného systému nebo Ústavu zdravotnických informací a statistiky informace z další důležité státní instituce. Nově se do ní zapojuje Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ), který bude s občany sdílet aktuální data o počasí, aktuálních výstrahách nebo kvalitě ovzduší. Lokální varovné informace se tak mohou dostat přímo do stovek tisíc telefonů registrovaných uživatelů vteřiny poté, co je uveřejní – tedy nejrychleji v historii.

Aktuální stav počasí, data o hladinách potoků a řek nebo informace o kvalitě ovzduší budou mít obce nově možnost okamžitě sdílet prostřednictvím chytré sítě Munipolis přímo s mobilními telefony registrovaných občanů. Konkrétní kanál pro jednotlivé výstrahy bude možné automaticky nastavit podle jejich závažnosti – vysoké a extrémní stupně nebezpečí tak půjde distribuovat například formou výstražné SMS zprávy, která patří mezi informační kanály s nejvyšší čteností. Na méně významné výstrahy je pak možné uživatele upozornit pomocí notifikace nebo emailové zprávy.

Samotné předání informací bude mít obec možnost zajistit v podstatě v reálném čase. Zprávu tedy do mobilního telefonu lidé obdrží v momentě, kdy se objeví v systému ČHMÚ. Pro obyvatele, jejichž obec zatím není do komunikační sítě Munipolis zapojena, pak bude určen přímo profil ČHMÚ, který na této síti bude k dispozici. Zde budou v reálném čase zobrazovány výstrahy pro celou republiku. Novinka pomůže nejen široké veřejnosti, ale také například zemědělcům nebo komunálním službám, v případě kvality ovzduší zdravotnickým zařízením nebo školám a školkám.

 „Zapojením do sítě Munipolis pokračujeme v naplňování našeho cíle, dostat naše výstrahy co nejblíže lidem. V rámci jednotného grafického systému varování se s nimi Češi mohou setkávat na stále větším množství kanálů,“ uvádí Mgr. Libor Černikovský, ředitel úseku meteorologie a klimatologie. „Spojení s Munipolis je unikátní především díky možnosti lokálního cílení, které nám na rozdíl od sociálních sítí umožňuje i práci s výstrahami v kontextu dalších regionálních informací, které se k podobným událostem vážou – jako jsou například varování hasičů, výzvy k zabezpečení majetku nebo lokální evakuace“ dodává.

Důležitá varování nezapadnou, obce vidí, kolik lidí si výstrahu zobrazilo

Vstup ČHMÚ do komunikační sítě Munipolis vítá také její autor, Ondřej Švrček. Data doplní další státní instituce, které již v Munipolis působí. Tedy například informace od Integrovaného záchranného systému, který je do sítě předává prostřednictvím aplikace Záchranka v rámci takzvaného SDVO (Systém doplňkové výstrahy občanům) nebo informace o epidemiologické situaci v rámci takzvaného Covid Reportu.

„Stále více státních institucí chápe, že důležité informace je třeba v době informačního smogu dostat přímo k občanům. Očekávat, že je budou lidé dohledávat sami je bohužel naivní,“ míní Ondřej Švrček, managing partner Munipolis. „A v momentech, kdy jde o minuty nebo dokonce vteřiny, je pak dobrá informovanost veřejnosti naprosto klíčová. Zvláště, když ji máte plně pod kontrolou.“

Švrček tím naráží na skutečnost, že jednotlivé samosprávy mají díky Munipolis při předávání informací jasný přehled o tom, kolika registrovaným občanům zpráva došla a kolik z nich si ji zobrazilo. Což je v případě krizových situací klíčové pro další plánování dalších kroků. Libor Černikovský z ČHMÚ zase upozorňuje, že v rámci spolupráce nepůjde jen o krizové informace. Občané budou totiž dostávat například zprávy o kvalitě ovzduší, jejichž relevance se bude zvyšovat přímo úměrně blížící se zimě.

Letošní topná sezona nás pravděpodobně v kvalitě ovzduší posune hned o několik desetiletí zpět. Což je věc, se kterou Česko nejspíš nedokáže mnoho udělat. Může však tlumit dopady znečištěného ovzduší tím, že o něm bude v pravou chvíli obyvatele informovat,“ uvádí Libor Černikovský z ČHMÚ.

Munipolis používá již každé druhé české město nad 5 tisíc obyvatel

Chytré komunikaci mezi samosprávami a občanem se v Česku daří. Možnost zasílat rychle a napřímo důležité informace přímo svým obyvatelům totiž využívá již více než každá druhá samospráva nad 5000 obyvatel v Česku. Z celkového počtu českých obcí včetně těch nejmenších je to pak celá třetina. Prostřednictvím Munipolis odebírá zprávy nejen od samospráv, ale také úřadů nebo svých zaměstnavatelů přes 700 tisíc Čechů.

Kde se zaregistrovat do sítě Munipolis?

O Munipolis

Munipolis je celosvětově fungující chytrá komunikační síť, která pomocí moderních nástrojů propojuje občany se všemi institucemi, které potřebují pro svůj život, práci nebo trávení volného času. Umožňuje, aby si každého registrovaného uživatele samy našly důležité informace od radnic, firem, spolků, vzdělávacích zařízení nebo komunit. Digitálně zpracovává důležitou zpětnou vazbu od občanů ve formě minireferend, anket, participativních akcí nebo hlášení podnětů. Součástí Munipolis se stal v roce 2022 i projekt Mobilní Rozhlas.

Jen v České republice síť spojuje přes 2200 měst a vesnic a desítky dalších institucí s takřka 800 tisíci Čechy. Ročně se přes ni rozešle kolem 40 milionů zpráv.

Munipolis je projektem Pale Fire Capital (80 %) a zakladatele Ondřeje Švrčka (16 %)

Novou divizi Produkty a inovace Air Bank vede Jiří Suchý

Ředitelem nově vytvořené divize Produkty a inovace Air Bank se 1. října 2022 stal dosavadní vedoucí oddělení Digitální bankovnictví Jiří Suchý. V rámci vedení divize se bude soustředit na produktový vývoj nových i stávajících služeb banky a jejich digitální obslužnost.

Jiří Suchý (40) působí v Air Bank už čtvrtým rokem a dosud v ní vedl tým věnující se rozvoji digitálních kanálů, tedy internetového a mobilního bankovnictví (aplikace My Air). Ve své nové roli ředitele divize Produkty a inovace bude mít na starosti vedení produktových týmů pro celé portfolio služeb banky, od účtů a platebních karet přes půjčky a hypotéky až po investice nebo pojištění. Zaměří se tak především na jejich rozvoj a také na vytváření nových služeb v rámci digitálního bankovnictví.

Jiří Suchý vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Před svým příchodem do Air Bank získával zkušenosti v médiích a telekomunikacích, ale také jako podnikatel a konzultant se specializací na digitální marketing a strategii, e-commerce a uživatelskou zkušenost (UX). Ve volném čase rád vyráží do přírody, zejména do hor. Je také milovníkem vážné hudby, umění a fotografie.

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Uber řidičkám nově umožňuje vozit pouze ženy. Chce je motivovat k řidičské profesi

Společnost Uber chce motivovat ke vstupu do řidičské profese více žen. Spustila proto novou funkci, díky které si řidičky mohou přímo v aplikaci nastavit, že budou přijímat objednávky pouze od žen. Funkce je nově k dispozici v České republice, Rumunsku a Polsku a od svého spuštění byla v rámci testovacího provozu využita již při 15 000 jízdách.

Bezpečí řidičů i cestujících je pro společnost Uber již od počátku jejího fungování prioritou. Kromě řady bezpečnostních funkcí, mezi které patří např. sledování každé jízdy pomocí GPS nebo sdílení jejího průběhu s důvěryhodnými kontakty, nyní přichází s další novinkou. Ta je zaměřená na ženy a její princip je jednoduchý – řidičky mají od poloviny letošního roku možnost si vybrat, že budou přijímat objednávky pouze od žen.

Hlavním cílem nové funkce je především snaha přilákat na platformu více řidiček. Rozdíly mezi mužským a ženským zastoupením jsou totiž v rámci řidičské profese stále markantní. Podíl žen se v odvětví dle dostupných informací pohybuje někde kolem pěti procent, a právě to je něco, proti čemu chce společnost Uber bojovat. „Women Rider Preference“ byla zavedena již před čtyřmi lety v Saudské Arábii, kde se na zvyšujícím se počtu řidiček jasně ukázalo, že jde o cestu správným směrem. Letos tak přichází novinka v nezměněné podobě také do Česka a dalších dvou evropských zemí.

I v dnešní době jsou bohužel mnohé profese zatíženy předsudky, ať už jde o pohlaví, věk nebo národnost. Spousta žen by se přitom ke komunitě řidičů přidala ráda, ale schází jim dostatečná podpora a možnost přizpůsobit si službu dle vlastních preferencí tak, aby se v ní cítily komfortně a spokojeně. Nově zavedená funkce si proto klade za cíl nabídnout řidičkám maximální flexibilitu a svobodu volby a vyhovět tak nejen jim, ale také samotným zákaznicím – právě ty se totiž mnohdy samy cítí uvolněněji při jízdě s osobou stejného pohlaví,“ vysvětluje Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku.

Doplněk umožňuje řidičkám změnit si zvolenou preferenci kdykoliv v průběhu dne, lze ji tak využívat např. jen ve večerních a nočních hodinách, kdy může být obava řidiček vozit mužské cestující zvýšená. Aby bylo zajištěno, že bude preference zákaznic fungovat bez výhrad, objedná-li žena jízdu pro někoho jiného, nikoliv pro sebe, má konkrétní řidička právo jízdu jednoduše odmítnout, aniž by to jakkoli ovlivnilo její hodnocení.

Nová funkce by zároveň chtěla sloužit jako prostředek, jak pomoci ženám uprchlým z Ukrajiny s rychlejší a snadnější integrací do pracovního procesu. Právě ony totiž často hledají flexibilní formy přivýdělku, ale ze strachu o vlastní bezpečnost či obavě z potenciálně nekomfortního chování zákazníků řidičskou profesi odmítají.

Vstup na platformu ženy láká často především tím, že mají možnost rozvrhnout si svůj jízdní čas libovolně dle vlastních možností a nemusí se přizpůsobovat pevné pracovní době. Řidičskou profesi si tak často volí maminky předškolních či mladších školních dětí ve snaze usnadnit si skloubení pracovního a rodinného života. Momentálně je vhodnou volbou také pro ženy přicházející z Ukrajiny, které hledají flexibilní a zároveň bezpečný způsob přivýdělku,“ dodává Šindelář.

Funkce byla zavedena ve třech evropských zemích na konci července a od jejího spuštění se k platformě Uber přidalo již několik stovek nových řidiček. „Women Rider Preference“ je tak dalším krokem v dlouhodobé snaze motivovat ke vstupu na platformu více žen a poskytnout jim přitom maximální pocit bezpečí a jistoty. Doplňuje tak množství již existujících bezpečnostních prvků jako je nouzové tlačítko, obousměrné hodnocení či ověření cestujících pomocí PIN kódu.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Exit mobile version