Crayta je unikátní kreativní platforma, která obsahuje tisícovky uživateli navržených her a virtuálních světů. Hráči je mohou testovat nebo si s přáteli sami vytvářet originální zážitky během budování vlastních realit. Fantazii se meze nekladou. Craytu není potřeba stahovat ani instalovat, vychází dnes jako bezplatná cloudová platforma na Facebook Gaming, na kterém je aktivních více než 900 mil. uživatelů.
Mark Zuckerberg dnes oznámil, že Craytu si přes Facebook Gaming může vyzkoušet úplně každý. Platforma je neuvěřitelně uživatelsky jednoduchá, díky čemuž je proces společného vývoje her zábavnější než kdykoli předtím. „Jedna z věcí, která se mi na tom opravdu líbí, je myšlenka, že můžete navrhnout prostor nebo hru přímo zevnitř různých virtuálních prostředí, ve kterých se zrovna nacházíte,“ řekl Mark Zuckerberg. Crayta tak rozšiřuje katalog cloudových her Facebook Gaming v evropských zemích včetně Česka.
Crayta se neustále vyvíjí a zlepšuje své nástroje. Kromě komunity profesionálních tvůrců a streamerů zde najdete i nástroje, které začínajícím uživatelům pomáhají objevovat základy budování virtuálních světů a tvorby her. K dispozici je také obrovské množství tutoriálů a průvodců, které nováčkům pomohou proniknout do zákulisí procesu jejich vývoje.
„Lidé většinou přemýšlí o metaversu jako o zážitku ve virtuální nebo rozšířené 3D realitě, ale podle mého názoru Crayta ukáže, že si tyto zážitky mohou snadno dopřát i ve všech možných 2D prostředích, včetně aplikace Facebook v telefonech a počítačích,” dodal Mark Zuckerberg.
Facebook Gaming – spojuje hráče a tvůrce
Facebook Gaming je unikátní platforma, na které jsou k dispozici jak hry v cloudu, tak v prohlížeči. Platforma také spojuje vývojáře s herní komunitou. Uživatelé zde mohou sdílet živé přenosy nebo VOD videa a být tak v neustálém kontaktu s fanouškovskými a herními skupinami. Od prosince 2020 hraje cloudové hry na této platformě více než 1,5 milionu lidí měsíčně.
Mimo hraní her je umožňuje platforma Facebook Gaming vybraným hráčům také živě streamovat. Podle nejnovějších údajů používá Facebook Gaming měsíčně více než 900 milionů lidí a přibližně 230 milionů se aktivně zapojuje do stovek tisíců tematických skupin. Služba umožňuje hry spouštět přímo v cloudu, takže je není nutné stahovat a instalovat do zařízení, což dělá hraní pohodlnější.
HONOR, globální technologický brand, dnes nasdílel svoji perspektivu a poznatky v rámci panelové diskuze agentury Counterpoint Research, která se nesla v tématu podtitulu „Trendy ve fotografování na mobilních telefonech: Nový směr, jak zachytit vzácné momenty“. HONOR byl pozván jako zástupce značek, které teď nejvíce udávají nové trendy ve fotografování na mobilních telefonech a budoucí vývoj, co se týká výbavy fotoaparátů v mobilních telefonech.
„Fotografování na mobilní telefon není jen o hardwaru nebo softwaru. Ve společnosti HONOR dokážeme snadno využít kombinaci počítačové fotografie a několika fotoaparátů současně. Říkáme tomu synergie všech za jednoho a jednoho za všechny. Tím dokážeme posunout kvalitu snímání na úroveň, která může konkurovat takové výbavě, které mají zrcadlové fotoaparáty,“ uvedl Dr. Weilong Hou, technický expert za designování nových produktů HONOR. „HONOR Magic4 Series je ukázkovým příkladem intenzivní spolupráce našeho výzkumného a vývojového týmu, který stojí za obrazovým procesorem HONOR Image Engine. Díky němu dosáhnete maximální kapacity každého fotoaparátu, ale také se postará o vysokou kvalitu každého snímku.“
Webinář moderoval Peter Ricardson, viceprezident pro výzkum ve společnosti Counterpoint Research a jeho hosty byli uznávaní odborníci z odvětví, Dr. Hou Weilong, technický expert pro design za HONOR; Hervé Macudzinski, Image Science Director DXOMARK; Judd Heap, viceprezident pro produktový management Qualcomm a nechyběl také renomovaný profesionální fotograf, filmový režisér a dvojnásobný držitel ocenění Cannes Lion Award, Eugenio Recuenco, který nedávno natočil krátký film pouze na prémiový mobilní telefon HONOR Magic4 Pro. K panelové diskuzi agentura Counterpoint Research ještě dnes zveřejnila závěry svého posledního projektu.
Dr. Hou představil HONOR Image Engine, prémiové řešení HONOR pro fotoaparáty, které umožňuje hardwaru v mobilním telefonu spolupracovat synchronně s umělou inteligencí a algoritmy tak, aby vygeneroval nejvyšší kvalitu vizuálu. Základ pro to, abyste i na mobilním telefonu mohli fotit v nejvyšší kvalitě a dosáhnout skutečných uměleckých snímků. Nejnovější vlajkové lodě, mobilní telefony HONOR Magic4 Pro a HONOR Magic4 Ultimate jsou ty, které tuto špičkovou výbavu mají. HONOR Magic4 Ultimate dosáhl 146 bodů v hodnocení DXOMARK za celkovou výbavu fotoaparátů, to je nejvyšší skóre, které bylo vůbec uděleno.
Tyto dva prémiové mobilní telefony tak dokážou vyřešit největší trápení při fotografování a natáčení videí na mobilní telefon. Oba zároveň vůbec poprvé mají tak široký záběr prémiových technologií a vychytávek, včetně vysoké kvality fotografií pořízených během natáčení videa. Dr. Hou také dodal, že HONOR bude dál pokračovat ve vývoji nových technologií, tak abychom si i na mobilních telefonech dokázali zachytit fotografie a videa opravdu ve špičkové kvalitě kdekoli a kdykoli během dne. Výzkumný a vývojový tým se dál bude zaměřovat na srovnatelný výkon mezi mobilními a dedikovanými fotoaparáty pro vylepšení kvality obrazu, a využití široké škály snímačů s více pokročilým hardwarem pro ještě vyšší kvalitu finálních snímků.
V současnosti mají všechny mobilní telefony HONOR Magic Series a číselné série ve výbavě technologii HONOR Image Engine, která pracuje na pozadí a stará se o vylepšení výsledných fotografií i videí.
Hodnocení fotoaparátů mobilních telefonů
Na základě hodnocení renomovaného experta v hodnocení produktů, Hervého Macudzinskiho ze společnosti DXOMARK, pro vytvoření dokonalé fotografie, je potřeba brát v úvahu také schopnosti fotografa samotného, jak umí najít perfektní scenérii pro focení, zachytit velmi jasně a ostře nejlepší moment a porozumět jeho účelu a záměru samotné fotografie. Podle Macudzinskiho je k tomu potřeba podpora pokročilé technologie. Jak tato synchronizovaná spolupráce fotografa a techniky může fungovat dohromady, demonstroval na HONOR Magic4 Ultimate, který dostává nejlepšímu hodnocení DXOMARK za výbavu kamery a fotoaparátů na mobilním telefonu. Hodnocení bylo zveřejněno v březnu tohoto roku a HONOR Magic4 Ultimate se dál drží v čele žebříčku i díky špičkovému výkonu při zoomování za různých ohniskových vzdáleností a propojení hardwaru a softwaru tak, aby se dosáhlo maximální kvality obrazu.
Fotografovaní mobilním telefonem z úhlu pohledu profesionála
Eugenio Recuenco, oceňovaný fotograf a filmový režisér, přijal zajímavou výzvu a natočil svůj poslední krátký film Kaleidoskop pouze na mobilní telefon HONOR Magic4 Pro. Recuenco se podělil o svoje zážitky během natáčení a zmínil, že natáčení na HONOR Magic4 Pro mu velmi připomínalo natáčení na profesionální techniku, protože tento mobilní telefon vlastně má celou řadu profesionálních funkcí, jako je např. natáčení ve filmovém režimu Magic-Log. Eugenio Recuenco usedl také jako jeden z porotců mezinárodní soutěže HONOR Magic Moments, která nabídla možnost mladým talentům natočit vlastní film pouze na mobilní telefon.
Technologická integrace
Judd Heap za Qualcomm se podělil o svoje zkušenosti, co se týká spolupráce HONOR a Qualcomm. Jen díky této unikátní spolupráci byl vyvinutý obrazový procesor HONOR Image Engine. HONOR Magic4 Series znamená další milník značky HONOR ve vývoji špičkového profesionálního řešení fotoaparátů v mobilních telefonech, i díky využití mobilní platformy Qualcomm Snapdragon 8 Generace 1 a nejnovější technologii Qualcomm AI Engine pro tzv. fúzní fotografování, tedy využití několika čoček při různých ohniskových vzdálenostech zároveň včetně využití kapacit počítačové fotografie v čistém formátu RAW. Velmi úzká spolupráce značek HONOR a Qualcomm tak vede k dalším inovativním upgradům, které se dál zaměřují na největší úskalí běžných uživatelů.
Výsledky posledního průzkumu Counterpoint Research
Webinář byl uspořádán na základě posledních dat agentury Counterpoint, který přinesl novinky v trendech designování mobilních telefonů, speciálně co se týče fotografické výbavy. Celou závěrečnou zprávu můžete najít na webových stránkách společnosti Counterpoint Research:
Společnost realme, která patří mezi čtyři největší značky chytrých telefonů v Evropě, uvedla na evropský trh rychlou vlajkovou řadu realme GT NEO 3. Zahrnuje modely GT NEO 3 150 W, GT NEO 3 80 W, GT NEO 3T a GT NEO 3T Dragon Ball Z Edition. GT NEO 3 nabízí prémiové funkce v jedinečném designu se závodními pruhy, který inspirovaly automobilovými závody. Jejími klíčovými přednostmi jsou 150W rychlé nabíjení, výkonný procesor Dimensity 8100 5G a speciální procesor Independent Display.
Na českém trhu bude zatím k dostání realme GT NEO 3 k dostání v konfiguraci 12GB + 256GB se 150W nabíjením za 16 999 Kč. Produkt bude exkluzivně v prodejní síti firmy Mobilpohotovost. realme si také připravilo speciální akci s Mobilní pohotovostí, která spouští v období od 9. 6. do 17. 6. předobjednávky a zákazník získá 2000 Kč navíc k výkupní ceně svého stávajícího telefonu.
GT NEO 3 – smartphone s nejrychlejším 150W nabíjením na světě
Inspirací pro design modelu realme GT NEO 3 se staly automobilové závody a skutečný příběh legendárního závodníka Carrolla Shelbyho, který v roce 1965 namaloval na špičkový sportovní vůz pruhy jako symbol své vášně pro rychlost a víru v přepisování historie. realme na počest této velké postavy motoristického sportu přišlo s designem Legend Racing, který má pruhy na zadní straně telefonů. GT NEO 3 bude k dostání ve třech barevných provedeních: Nitro Blue, Sprint White a Asphalt Black.
Motiv rychlosti se odráží i ve výkonu. realme přichází díky 150W nabíjení Ultradart se zcela průlomovou technologií, která za 5 minut nabije 50 % kapacity baterie telefonu. Díky 38 vrstvám bezpečnostní ochrany a speciálnímu bezpečnostnímu čipu MCU pro nabíjení nabízí zařízení vysokou úroveň zabezpečení a je certifikováno společností TÜV Rheinland jako systém bezpečného rychlonabíjení. realme GT NEO 3 je navíc vybavený baterií s minimálně 80% kapacitou po 1600 kompletních cyklech nabíjení a vybíjení, což je dvakrát více, než je běžný standard mezi mobilními telefony.
První mobilní platforma Mediatek Dimensity 8100 5G
GT NEO 3 je první chytrý telefon v Evropě s mobilní platformou Dimensity 8100 vyrobenou 5nm procesem TSMC. Disponuje čtyřmi jádry CortexA78 pracujícími na frekvenci 2,85 GHz a čtyřmi jádry CortexA55 pracujícími na frekvenci 2,0 GHz, která dokáží zajistit vyšší efektivitu procesoru a dosáhnout působivé a stabilní frekvence 90 snímků za sekundu.
Pokud jde o podrobnosti týkající se displeje, zařízení bude vybaveno 6,7palcovým panelem AMOLED s rozlišením Full HD+. Obrazovka má vysokou obnovovací frekvenci 120 Hz a certifikaci HDR 10+. U modelu GT NEO 3 byla použita nový výrobní proces COP, díky němuž bude možné v budoucnu zkracovat bradu přístrojů. Výsledkem je, že GT NEO 3 má poměr obrazovky k tělu 94,2 % a rámeček má minimalistické rozměry: 1,48 (boční)/1,84 (horní)/2,37 (spodní).
Grafika a obrázky vypadají díky nezávislému čipu neuvěřitelně plynule a kvalitně. Přesněji řečeno, čip a algoritmus odhaduje trajektorii pohybu objektu a mezi dva snímky přidává snímek kompenzující pohyb, což zlepšuje plynulost obrazu. Díky výše uvedeným specifikacím přesahuje GT NEO 3 rámec chytrého telefonu a jde o zařízení vhodné i pro hráče a streamery.
Širokoúhlý fotoaparát se třemi objektivy s exkluzivním režimem Street Photography
realme GT NEO 3 je dále vybaven sestavou tří fotoaparátů. Hlavní využívá snímač Sony IMX 766 s rozlišením 50 Mpx. Vedle něj má telefon ultraširokoúhlý objektiv s rozlišením 8 Mpx a makroobjektiv s rozlišením 2 Mpx. Proto je pro běžné uživatele, fotoamatéry i pro profesionály, snadné zachytit živě působící snímky a připomenout si nezapomenutelné okamžiky s rodinou a přáteli.
Díky všem výše zmíněným funkcím a vlastnostem je GT NEO 3 naprosto nepostradatelným přístrojem pro milovníky techniky a zejména pro mladé uživatele. Mobilní telefon přináší špičkové moderní technologie v módním designu, který z něj dělá prémiové zařízení udávající trendy.
GT NEO 3T – smartphone s nejrychlejším nabíjením v segmentu
V duchu závodního designu celé řady GT NEO 3 využilo realme pro model GT NEO 3T prvky šachovnicové vlajky, a to ve dvou barevných variantách: Dash Yellow a Drifting White. GT NEO 3T je smartphone s nejrychlejším nabíjením ve svém segmentu, Je vybavený technologií 80W nabíjením SuperDart Charge a kapacitou baterie 5000 mAh, která se nabije na 50 % za 12 minut. Ve srovnání s předcházejícím modelem GT NEO 2T, který disponuje nabíjením s příkonem 65 W, je GT NEO 3T výrazně lepší a přináší vyšší účinnost nabíjení a bezpečnější vybíjení.
Čipset často využívaný v luxusních modelech – Snapdragon 870 5G – zajišťuje, aby zařízení vyhovovalo všem uživatelům, ať už pracují, studují, baví se nebo hrají hry s vysokou frekvencí FPS. GT NEO 3T se může pochlubit 6,62palcovým displejem E4 AMOLED s obnovovací frekvencí 120 Hz a rozlišením Full-HD+. Kromě toho má GT NEO 3T špičkový jas s intenzitou 1300 nitů, takže uživatelé mohou telefon bez problémů používat i na přímém slunečním světle.
Stejně jako GT NEO 3 je i GT NEO 3T vybaven trojitým fotoaparátem s umělou inteligencí, který tvoří 64MP hlavní fotoaparát, 119° ultraširokoúhlý objektiv a 4cm makroobjektiv. Smartphone je také vybaven jednou z posledních inovací realme v oblasti fotoaparátů režimem Street Photography. Tento telefon bude k dispozici v rámci evropského trhu.
realme GT NEO 3T Dragon Ball Z Edition
realme je nejmodernější technologickou značkou, která už se proslavila spoluprací s atraktivními partnery a speciálními edicemi chytrých telefonů. Na tuto tradici teď na evropském trhu navazuje realme GT NEO 3T Dragon Ball Z Edition.
Při tvorbě telefonu se nezapomnělo na žádný detail. Telefon je nabitý vlastními tapetami, přepracovaným designem klasických postaviček tohoto díla ve stylu japonského Anime, upravenými ikonami a bojovým duchem uvnitř každého zařízení.
Celkově je řada GT NEO 3 dalším důkazem schopností realme přinášet inovace v oblasti rychlého nabíjení, trendového designu a kreativní spoluprací. Mobilní telefony přinášejí špičkové technologie a efektní design, které ho řadí mezi prémiová zařízení, ale také mezi trendy doplňky životního stylu budoucnosti všech milovníků vrcholné techniky.
Znáte ten pocit, kdy po celém dni konečně dorazíte domů, sednete si zaslouženě na gauč a vtom si uvědomíte, že jste zapomněli mobil v autě? Tak přesně něco takového zažil v minulém roce i nejeden cestující využívající službu Uber. Společnost proto už pošesté posbírala data o nejčastěji zapomínaných předmětech, které uživatelé ve vozech nechávají, a vy tak můžete hádat, čím vás žebříček překvapí tentokrát. Budou to babiččiny zuby nebo třeba rovnou čtyřicet kuřecích nugetek? Ať tak či tak, své ztracené věci naštěstí mohou cestující snadno získat zpět a většina z nich se tak vrací ke svým majitelům velmi rychle.
To, že lidé ve vozech nejčastěji zapomínají předměty denní potřeby, tedy peněženky, klíče a mobilní telefony, už asi nikoho nepřekvapí. Služby jako Uber totiž lidé mnohdy využívají v časové tísni, a právě v takových chvílích neví, kde jim hlava stojí. Běžně tak v autě nechají i hodnotnější předměty jako notebook nebo hodinky, řidiči dokonce nezřídka najdou na zadních sedadlech i platební a kreditní karty nebo rovnou finanční hotovost. Nepříjemně překvapeni mohou být pak také cestující, kteří až u letištní přepážky zjistí, že ve voze nechali i své doklady – ani takové případy totiž nejsou ojedinělé.
Plaketa pro zaměstnance měsíce nebo žárovka na vyhřívání plazů – zapomenout se dá cokoliv
Uber denně přepraví nespočet pasažérů, ať už na cestách z pracovních schůzek nebo rodinných večeří. To s sebou nese nejen zajímavé konverzace mezi řidiči a pasažéry, ale také paletu těch nejbizarnějších předmětů, které tito lidé ve vozech nechávají. Mezi nejzajímavějšími nálezy se tak vyjímá například protéza dolní končetiny, chovatelské vybavení jako kočičí stelivo či žárovka pro vyhřívání plazů nebo třeba plaketa pro zaměstnance měsíce. Výjimkou však není ani to, že cestující v autě zapomene živého mazlíčka nebo rovnou člena rodiny.
Francouzi zapomínají nejvíce, Češi spíše výjimečně
Dobrou zprávou je, že Češi si z hlediska zapomnětlivosti v celosvětovém srovnání vůbec nevedou špatně. Uvědomělé Čechy totiž s přehledem válcují zapomnětlivější země jako Španělsko, Portugalsko a Polsko, které se umístily v první desítce pomyslného žebříčku. Tomu pak vévodí Francie, kde je míra ztrát jednoznačně nejvyšší. Česká republika ve výsledku obsadila 37. místo z celkem 40 zemí světa, což z nás činí jeden z nejzodpovědnějších národů vůbec.
Ty nejhodnotnější věci nacházejí řidiči ke konci týdne
Zajímavé je, že některé předměty se téměř s železnou pravidelností ztrácejí v určité dny v týdnu. Nabíječky řidiči ve svých vozech nacházejí nejčastěji v pondělí, dětské autosedačky v úterý, cestovní pasy ve středu a čím blíže je víkend, tím obvyklejší předměty jsou nacházeny. Od pátku do neděle totiž lidé v autech nechávají především peníze, doklady a mobilní telefony. Na vyšších místech žebříčku jsou také klíče od auta, přičemž nejčastěji pasažéři zapomínají klíče od vozů Toyota, Honda, BMW a Jeep. Pokud jde o nejzapomnětlivější časy, většinu věcí cestující ve vozech zanechají kolem páté hodiny odpoledne, tedy při cestě domů z práce.
Nejpodivnější zapomenuté věci, tak, jak je popsali sami uživatelé:
Diamant ve tvaru hrušky. V případě nálezu odměna 20 000 korun!
Ukulele Billie Eilish
Urna s popelem domácího mazlíčka + urna člena rodiny
Dost ošklivý obraz losa
Háčkovaná jahoda, kterou mi vyrobila přítelkyně. Hodně pro mě znamená
500 gramů kaviáru
Starožitná vycházková hůl s mečem
Kbelík slizu
4,5 kila burgerového masa
Babiččiny zuby
Výjimkou mezi nálezy nejsou kromě končetin ani další části těla, na zadních sedadlech tak často končí také zubní protézy nebo rovnou zlaté či diamantové zuby. Ani v případě takto cenných ztrát ale nemusí jejich majitelé zoufat, neboť je tu velká pravděpodobnost, že je získají zpět. Uber totiž umožňuje ohlásit ztrátu přímo v aplikaci, a to v režimu 24/7.
Jak získat ztracenou věc zpět?
Nejsnazším způsobem, jak získat zpět věc, kterou jste nejspíš nechali ve voze, je zavolat řidiči. Jak na to?
Vyberte v menu aplikace položku “Jízdy” a zvolte tu, během které jste předmět zapomněli ve voze.
V dolní části obrazovky zvolte možnost “Jak najít ztracenou věc”
Klikněte na “Kontaktovat řidiče kvůli ztracené věci”
V dolní části obrazovky zadejte telefonní číslo, na kterém chcete být kontaktováni řidičem, a potvrďte jej.
Pokud jste ve voze nechali telefon, zadejte telefonní číslo svého kamaráda (to lze udělat tak, že se do svého Uber účtu přihlásíte na počítači nebo použijete kamarádův mobil).
Telefon začne vyzvánět a přepojí váš hovor přímo na konkrétního řidiče.
Pokud řidič hovor přijme a potvrdí vaši ztrátu, jednoduše se domluvíte na vhodném místě a času předání.
O společnosti Uber
Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.
Produktová řada Philips 5000 se rozšiřuje o dva nové perspektivní modely, určené pro efektivní práci i trávení volného času: 27E1N5600HE s úhlopříčkou o velikosti 27″ (68,6 cm) a 24E1N5300HE s 23,8″ (60,5 cm) úhlopříčkou.
Uživatelé, kteří chtějí upgradovat svůj monitor na model s perfektním designem, vysokým výkonem, spoustou funkcí a velkou spolehlivostí, už nemusí hledat dál: monitory Philips 27E1N5600HE a 24E1N5300HE splňují potřeby uživatelů všech věkových kategorií v oblasti práce na dálku, webových eventů, komunikace přes sociální média i online zábavy. Tyto modely nabízejí klíčové funkce, jako je integrovaná 5MP webkamera pro zlepšení spolupráce nebo snadné připojení pomocí jednoho USB-C kabelu.
Klíčové vlastnosti
27palcová nebo 24palcová širokoúhlá technologie IPS LED pro čistý a přesný obraz
Crystalclear QHD (2560 x 1440) rozlišení u modelu 27E1N5600HE
16:9 Full HD (1920 x 1080) rozlišení u modelu 24E1N5300HE
Technologie USB typu C pro bezproblémové připojení jedním kabelem
Integrovaná 5MP Windows Hello webkamera s mikrofonem s funkcí potlačení hluku pro snadnou a bezpečnou spolupráci
Vestavěné 5W stereo reproduktory pro bohatá multimédia
Přepínací tlačítko nabídky EasySelect pro rychlý přístup k nabídce na obrazovce
Režim LowBlue a technologie Flicker-free pro snadné sledování
„Monitory Philips 27E1N5600HE a 24E1N5300HE jsou ideální volbou pro lidi, kteří chtějí všechno v čistém designu. Ať už pracujete z domova, surfujete na webu nebo odpočíváte u hry nebo filmu, tyto modely umožňují dělat více, dosahovat více a více si užívat,“ – říká Artem Khomenko, Senior Product Manager pro Evropu ve společnosti MMD Monitors & Displays.
Ohromující vizuální prvky, snadná spolupráce a plynulé připojení v jednom balíčku
Ať už surfujete na webu, retušujete fotografie, hrajete videohry nebo sledujete oblíbený film, vizuální kvalita je zásadní. Oba modely, Philips 27E1N5600HE i 24E1N5300HE, jsou vybaveny vysoce výkonnou širokoúhlou technologií IPS LED pro hluboký kontrast, ostrý obraz a živé barvy, které si můžete vychutnat z ultraširokých úhlů 178/178 stupňů. Philips 27E1N5600HE nabízí ohromující křišťálově čistý obraz s rozlišením Quad HD 2560 x 1440 pixelů, díky kterému budou obrázky a grafika skutečně působivé, zatímco Philips 24E1N5300HE s rozlišením Full HD 1920 x 1080 pixelů poskytuje jasné barvy, ostré detaily a vylepšený kontrast pro věrný obraz.
Kromě vizuální palebné síly poskytují Philips 27E1N5600HE a 24E1N5300HE také řadu funkcí zvyšujících výkon pro společnou práci, bezproblémové připojení, pohlcující zábavu a fyzické pohodlí. Tyto monitory jsou vybaveny konektorem USB typu C s možností napájení a umožňují tak uživatelům nabíjet jejich kompatibilní zařízení a zároveň přenášet data vysokou rychlostí a sledovat video ve vysokém rozlišení, a to vše pomocí jediného tenkého oboustranného kabelu. Aby byla zajištěna jednoduchá a intuitivní spolupráce, oba monitory mají vestavěnou 5MP webovou kameru certifikovanou pro Windows Hello. Kamera je vybavena fyzickým spínačem pro větší soukromí, když se nepoužívá, praktickým mikrofonem s funkcí potlačení hluku, a také duálními 5wattovými reproduktory, které zajistí nádherně čistou komunikaci. A aby byl pohlcující zážitek z hraní a multimédií dovršen, oba monitory jsou vybaveny vestavěnými stereo reproduktory.
Kompaktní a ergonomická základna pro přizpůsobení monitoru preferencím uživatele, která zároveň poskytuje správu kabelů
Monitory přinášejí také komfort a pohodlí, a to díky tlačítku EasySelect Menu Toggle pro rychlé a jednoduché úpravy nastavení monitoru, integrovanému systému pro správu kabelů, režimu LowBlue a technologii Flicker-free, která je šetrná k očím, a kompaktní ergonomické základně, která umožňuje monitory naklápět, otáčet kolem osy (Pivot) a nastavovat výškově tak, aby vyhovovaly všem druhům preferencí a morfologií.
Kromě všech těchto funkcí mohou uživatelé Philips 27E1N5600HE a 24E1N5300HE počítat také s klidem, který plyne z plného přístupu k poprodejním službám Philips.
Cena a dostupnost
Philips 27E1N5600HE a 24E1N5300HE bude možné zakoupit od poloviny června za ceny 10 699 Kč (439 Eur) a 7 779 Kč (319 Eur).
Poté, co během jediného roku ztrojnásobilo počet svých zaměstnanců, vytváří Cleevio nový komplexní vzdělávací systém. Podle COO a Head of HR Mirky Hrivňákové představuje Cleevio Akademie způsob, jak umožnit všem členům týmu růst a zároveň nabízet klientům kromě špičkových služeb také dokonalý zákaznický servis.
Akademie se zaměřuje na všechny úrovně v týmu, od C-level managementu, přes Team Leadery, produktové a projektové manažery až po běžné zaměstnance. První workshopy proběhly v dubnu a do konce roku se má různě zaměřených školení zúčastnit většina zaměstnanců Cleevia.
Leadership školení pro vyšší management je zaměřené na osobnostní rozvoj a měkké dovednosti související s vedením společnosti a velkých týmů. Team Leadery čeká školení prohlubující zkušenosti s vedením hybridních týmu, delegováním, motivací, sdílením zpětné vazby a stanovením KPIs. Školení pro produktové a projektové manažery se bude týkat zejména komunikačních dovedností a řízení vztahů s klienty. Talent Akademie vytváří prostor pro 10 vybraných osobností, které mají ambice vyrůst do pozic Team Leaderů. Umožní jim prozkoumat náplň dané role formou workshopů, na kterých zjistí, co pozice obnáší a ujasní si, jestli se jedná o vhodný směr.
Díky spolupráci se Soulmio, organizací vytvářející firemní online program péče o duševní zdraví, může každý ze zaměstnanců Cleevia využít benefit v podobě online terapie zdarma. Všichni zaměstnanci mohou navíc čerpat příspěvek ve výši 10 000 – 20 000 Kč na vzdělávání a seberozvoj.
Kromě externích školení je v plánu také interní vzdělávání napříč celým týmem – Cleevio Upskill Academy. „Součástí Cleevia je velké množství talentovaných lidí. Proto jsme vytvořili také interní akademii, v rámci které dostanou příležitost všichni, kdo chtějí sdílet své zkušenosti, znalosti a dovednosti s ostatními,” uvádí COO Cleevia Mirka Hrivňáková. Aktuálně probíhají workshopy na témata jako Git Basics for non developers, Data analytics for business roles nebo Content writing for digital media.
„Cleevio vyrostlo velkou rychlostí a během jediného roku přivítalo 70 nových zaměstnanců. Jejich práce i duševního zdraví si vážíme a chceme jim umožnit růst dál. Proto nám dává smysl investovat 1,5 milionů do vzdělání a zároveň vytvořit prostor, kde se mohou vzájemně obohacovat,” vysvětluje Mirka Hrivňáková, COO a Head of HR, proč Cleevio Akademie vznikla.
O Cleevio:
Cleevio je česká vývojářská společnost, která vznikla v roce 2007 a vyvinula projekty jako Spendee nebo Gamee, které se posléze osamostatnily. Cleevio pomohlo vytvořit řadu zajímavých služeb, například HoppyGo, Zásilkovna, Evropa 2, Youradio a další. Cleevio se jako technologický partner aktuálně podílí na mezinárodním projektu Driverama nebo americké službě pro správu digitálního dědictví GoodTrust. V roce 2021 obrat Cleevia překonal 100 milionů Kč.www.cleevio.com
Martin Orgoník (39) se od 1. 6. 2022 stal novým ředitelem pro vnější vztahy a udržitelnost společnosti T-Mobile. Na pozici tak střídá Petra Jonáka, který odešel na konci května. Orgoník bude ve své nové roli zodpovědný za externí komunikaci, oblast public affairs a také naplňování ESG cílů. Přímým nadřízeným mu bude generální ředitel José Perdomo Lorenzo.
Orgoník působil v T-Mobile od roku 2017 jako senior manažer regulačních záležitostí. Věnoval se tak mimo jiné pořizování rádiových frekvencí a zastupoval společnost navenek v řízeních s českými a evropskými orgány. Během svého působení u T-Mobile dosáhl Orgoník řady úspěchů.
Na nové pozici bude mezi Orgoníkovy priority patřit prohlubování spolupráce s veřejnými institucemi s cílem zlepšit podmínky pro další rozvoj infrastruktury a výstavbu nových sítí.
„V investicích do optiky dotahujeme velikou mezeru, která se týká celé Evropy. Jsem rád, že T-Mobile má jasnou vizi a strategii rozvoje výstavby sítí, které jsou pro fungování kritické infrastruktury nezbytné“ doplňuje Orgoník. „Poslední dva roky nám ukázaly, že komerční sektor, stát i neziskové organizace spolu umí velmi dobře spolupracovat a věřím, že na tomto základu se nám podaří i transformace na digitální ekonomiku, která nás jako společnost čeká.“
Orgoník je členem představenstev Asociace provozovatelů mobilních sítí a České asociace elektronických komunikací. Předchozí zkušenosti sbíral například ve společnosti Vodafone, pracoval také v Londýně u britského regulátora Ofcom a na Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Praxi získal nejen ve státním a komerčním sektoru, ale také v neziskových organizacích, kdy pracoval jako dobrovolník například pro Český červený kříž a podílel se na organizaci evropských projektů pro mládež. Vystudoval ekonomii a práva na Masarykově univerzitě v Brně, ve volném čase se věnuje především sportu a je nadšeným amatérským veslařem.
Společnost Philips TV & Sound představuje soundbary střední třídy v konfiguracích 2.1, 3.1 a 3.1.2 s maximálním výkonem až 600 W. Společnost nyní nabízí až do 30. 6. 2022 speciální prodejní akci, při které je možné získat cashback 1 000 Kč na samostatně zakoupený soundbar a 4 000 Kč na soundbar zakoupený společně s televizorem The One (řada 8000).
Philips TAB8205 s vestavěným subwooferem
Tento chytrý kompaktní soundbar 2.1 poskytuje působivý maximální výkon 200 W. Soundbar lze připojit k televizoru prostřednictvím rozhraní HDMI s funkcí ARC, což umožňuje ovládat jeho hlasitost stejným dálkovým ovladačem jako pro televizor.
Podpora Bluetooth, Spotify Connect či Apple AirPlay 2 umožňuje velmi jednoduše streamovat oblíbenou hudbu z mobilu přes Wi-Fi. Díky DTS Play-Fi lze soundbar použít jako jedno z mnoha zařízení v audio ekosystému a jednoduše tak vytvořit ozvučení pro celý dům či byt.
Cena od 6 590 Kč
Philips TAB8405 a TAB8505 s bezdrátovým subwooferem
Modely TAB8405 (černý) a TAB8505 (stříbrný) se od sebe liší pouze barevným provedením. Celá sestava v konfiguraci 2.1 s bezdrátovým subwooferem nabídne maximální výkon 240 W.
Soundbary poskytují všechny možnosti chytrého připojení jako model výše. Navíc jsou kompatibilní s technologií HDMI e-ARC a Dolby Atmos, díky kterým je možné si naplno užít pokročilý formát zvuku, které některé filmy nabízejí.
Cena od 8 969 Kč.
Philips TAB8805 – soundbar 3.1 s bezdrátovým subwooferem
Tento soundbar má oddělený středový kanál pro čisté dialogy. Maximální výkon 400 W s bezdrátovým subwooferem dokáže naplnit celou místnost efektním zvukem a uspokojit i náročného filmového nebo hudebního znalce.
Soundbar má obvyklé připojení známé z ostatních modelů řady 8000 i podporu Dolby Atmos.
Cena od 13 990 Kč.
Philips TAB8905 v konfiguraci 3.1.2 pro prostorový zvuk
Nejvyšší model soundbaru série 8000 poskytuje impozantní prostorový zvuk díky nahoru mířícím reproduktorům. V kombinaci s podporou Dolby Atmos naplní každou místnost kouzelnou hudbou, dunivými efekty a naprosto čistými dialogy s prostorovým efektem. Bezdrátový subwoofer umocní každý výbuch nebo rytmus. To vše s maximálním výkonem 600 W.
Cena od 14 990 Kč.
Cashback až 4000 Kč na všechny modely
V rámci speciální akce zákazníci získají slevu 1000 Kč ve formě cashbacku na všechny modely uvedené výše. Při zakoupení televizoru The One (série 8000) společně s některým z modelů soundbarů výše získá zákazník zpět 4 000 Kč. Po zakoupení stačí jen výrobky registrovat a peníze přijdou zpět na účet. Více podrobností o akci a přesné podmínky naleznete na https://www.philips.cz/c-w/promotions/hybrid-cashback.html.
Letošní ročník Effie Czech Republic se zaměří na digitální marketing. Nejpopulárnější reklamní a marketingová soutěž uzavřela partnerství s českým Googlem a chystá velké věci. Soutěžícím nabídne novou kategorii Digitální marketing, udělovat se bude i Cena za nejefektivnější využití YouTube.
S velkou novinkou přichází pro tento rok reklamní a marketingová soutěž Effie Czech Republic. Podařilo se jí získat výjimečného partnera – Google, se kterým se nově zaměří především na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu.
„Světem hýbou digitální technologie a je potřeba si všímat i jejich využití v reklamě,“ uvádí Marie Krátká, Google Enterprise Business Lead pro český a slovenský trh, a dodává: „Effie vnímáme dlouhodobě (nejen v ČR) jako jednu z nejkvalitnější značek na poli efektivity marketingu, a tudíž pro nás bylo vzájemné propojení logickou cestou. Půjde o výměnu zkušeností, myšlenek, příkladů, ale i odborníků, například porotců“.
„Když vytváříte kampaň, musíte vždy chtě nechtě počítat se zapojením digitálu. Efektivita je však jen jedna. Když firmy využívají digitál a sociální sítě pouze proto, že to doba vyžaduje, nemusí to fungovat, a naopak full servisové kampaně bez digitálu a digitálního video obsahu dnes prakticky nemají smysl,” vysvětluje propojení reklamy a digitálu Ondřej Novák z týmu Effie. Jedná se tak především o full servisové kampaně, které se nebojí využít vícero kanálů jako je například i YouTube. „Co se týká digitálních médií, včetně YouTube, trpěly kampaně Effie zatím jistým ostychem. Jako by se přihlašovatelé digitálu tak trochu báli,” dodává Novák.
Právě z toho důvodu se spojila Effie s Googlem. Digitálnímu marketingu se tak bude věnovat nová samostatná kategorie. Stejně tak se bude nově udávat i Cena za nejefektivnější využití YouTube.
Jak se přihlásit do nových kategorií se dozvíte na společném workshopu Effie a Googlu
8. června. Workshop je zdarma a je určený pro všechny potenciální zájemce o přihlášení do Effie. Čekají vás ukázky úspěšných kampaní na YouTube i těch nejlépe zpracovaných přihlášek z Effie.
Dopolednem návštěvníky provedou experti z oboru. Za Google, Enterprise Business Lead CZ/SK Marie Krátká a YouTube Lead pro CZ/SK Petr Houzar, za digitální agentury Managing Director WMC | GREY Adéla Krausová a výkonný ředitel ASMEA a projekt manažer Effie Awards Czech Republic Ondřej Novák.
Přihlášky bude možné podávat od 28. června do 19. srpna 2022. Vyhlášení proběhne na galavečeru 23. listopadu v Kino Lucerna.
O Effie, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), roste každým rokem zájem. „Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly velmi kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentoval výsledky soutěže ředitel AKA Marek Hlavica.
Celkem se v minulém roce do soutěže přihlásilo 85 soutěžících nejen z řad členských subjektů AKA, hlásili se také zástupci soukromé a veřejné sféry, například sportovní klub nebo vysoká škola. V roce 2021 rozdali pořadatelé celkem 27 cen včetně dvou speciálních ocenění a Grand Prix. Porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur – členů sdružení SIMAR a zástupců odborných médií, vybírala vítěze celkem ve čtrnácti různých kategorií.
O Effie
Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.
Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.
V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.
AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než sto čtyřicet lokalizovaných služeb. Kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, videoportál YouTube, Překladač Google nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play.
V Brně je bezmála 42 tisíc světelných míst veřejného osvětlení. Technické sítě Brno, které je mají na starosti, se starají nejen o to, aby světla svítila, ale také aby svítila správně. Pomáhá jim v tom i takzvaný jasoměr vyvinutý vědci z VUT. Přístroj o velikosti zrcadlového fotoaparátu změří jas během pár sekund a pomůže tak určit, zda svítí správně.
Technické sítě Brno (TSB) měří jas osvětlení v ulicích po každé výměně svítidel. Těch plánovaných, kdy starší svítidla nahrazují moderní LED, je v současné době kolem tisícovky ročně. Další výměny připadají na neplánovanou údržbu, například kvůli poruchám. „K měření jasu přistupujeme i v případech, kdy řešíme upozornění občanů na vysokou intenzitu osvětlení. Takových stížností se zpravidla sejde jen několik do roka,“ popisuje vedoucí Odboru veřejného osvětlení a dispečinku TSB Dušan Piják.
Práci v terénu technikům TSB značně usnadňuje takzvaný jasoměr, celým názvem jasový analyzátor LDA – LumiDISP, který vyvinuli vědci z brněnského VUT. „Jedná se u unikátní měřicí přístroj postavený na bázi digitálního fotoaparátu se speciálním vyhodnocovacím softwarem, který je schopný měřit jas a jeho distribuci v jakémkoliv prostoru. Oproti běžným bodovým přístrojům je tento systém schopen změřit jas ve 21 milionech bodů, a to během několika sekund. Samotné vyhodnocení pak zabere půl hodiny až hodinu,“ říká Dušan Piják
Díky jasoměru je možné v prvé řadě ověřit, zda parametry osvětlení odpovídají požadavkům platných norem. V případě nevhodného osvětlení pak mohou TSB požadovat nápravu u dodavatele svítidel. Pomocí měření se ale také nastavuje regulace na požadovanou hladinu jasu v nočních hodinách. To pomáhá snižovat náklady na provoz veřejného osvětlení v metropoli.
V případě podnětů občanů vztahujícím se k vysoké intenzitě veřejného osvětlení jsou pak TSB schopné doložit, že osvětlení odpovídá požadavkům norem. Technici TSB mají navíc certifikaci České metrologické společnosti. Jejich měření je tak možné využít v případě, že je potřeba doložit oficiální protokol o měření osvětlení příslušným orgánům státní správy.