Je váš bluetooth reproduktor opravdu vodotěsný?

Jsou všechny outdoorové reproduktory opravdu vodotěsné? Odpověď, a dokonce ani samotná otázka, není tak jasná, jak si možná myslíte. Často můžete totiž slyšet dva různé výrazy – voděodolnost a vodotěsnost. Jaký je mezi nimi rozdíl?

Jednotné standardy pro elektroniku nastavuje mezinárodní systém hodnocení. Když tomuto systému porozumíte, pochopíte, jak můžete zacházet s vaším bezdrátovým outdoorovým reproduktorem a co všechno vydrží.

Důležitá stupnice odolnosti IPXX

U většiny nositelných i dalších elektronických zařízení najdete v technických parametrech označení „IP“, za nímž následují dvě číslice. Jedná se o „Ingess Protection Rating“, systém vyvinutý mezinárodní neziskovou a nevládní organizací Electrotechnical Commission (IEC) se sídlem v Ženevě, která byla založena v roce 1906 a v současnosti koordinuje práci více než 20 000 odborníků ve 172 zemích.

První číslice za označením „IP“ označuje stupeň ochrany proti vniknutí pevných částic, jako je písek, špína nebo jemný prach. Druhá určuje odolnost vůči vodě. Pokud kód obsahuje místo některé z číslic písmeno „X“, nebyl v dané kategorii testován. Vždy přitom platí, že vyšší číslice znamená lepší stupeň ochrany. Zde je zjednodušené vysvětlení voděodolnosti a vodotěsnosti zařízení podle stupnice IP:

  • IPX0:                    Produkt není voděodolný.
  • IPX1 – IPX4:        Produkt může být vystaven padajícím kapkám vody, případně i stříkající vodě (dle stupně).
  • IPX5 – IPX6:        Produkt odolá proudu nízkého či vysokého tlaku vody. Lze ho považovat za „voděodolný“.
  • IPX7 – IPX8:        Produkt vydrží dočasné ponoření do vody, je „vodotěsný“.
  • IPX9:                    Při ponoření odolá produkt vysokému tlaku vody.

Při výběru reproduktoru určeného na venkovní využití je proto dobré brát v úvahu stupeň krytí podle „IP“. Jako příklad uveďme Bluetooth reproduktor Bose SoundLink Flex s krytím IP67, který bezpečně odolá vniknutí prachu a je skutečně vodotěsný. Nemusíte se obávat vzít ho s sebou k bazénu nebo dokonce na paddleboard a na pláži mu neuškodí ani upadnutí do písku. A neublíží mu ani ponoření do vody – když do ní spadne, tak dokonce sám vyplave poutkem nahoru a nebudete ho muset hledat na dně.

Co je třeba brát v úvahu při vývoji takového produktu? „V některých rozhodnutích, především při výběru materiálů, jsme měli jasno, protože máme jejich odolnost prověřenou. Přirozenou volbou byla také povrchová úprava mřížky s práškovým lakováním, kterou používáme u našich profesionálních reproduktorů určených k trvalé venkovní instalaci,“ říká projektová inženýrka Bose, Rebecca Kowalczyk, která byla částí vývojového týmu reproduktoru SoundLink Flex. „Stejně tak tomu bylo s použitím silikonu. Je to velmi odolný materiál, který vydrží nešetrné zacházení i působení většiny vlivů životního prostředí. Vše jsme samozřejmě ověřovali v průběhu vývoje testováním.“

„Při testování je důležité simulovat všechny možné formy použití,“ dodává Jon Rapp, inženýr Bose Reliability Engine, hlavní tester odolnosti vůči vodě. „Proto jsme ověřovali i odolnost s použitím horké mýdlové vody, která protékala dlouhodobě testovacím vzorkem a vystavila ho velmi stresovým podmínkám. Cílem testů bylo posunout odolnost produktu až na limity toho, co se může uživatelům přihodit. Při testech jsme dělali všechno pro to, abychom našli nejslabší místa odolnosti a eliminovali je.“

Pokud tedy chcete najít odpověď na otázku, jestli je váš osobní nebo vybraný reproduktor vodotěsný, je pro vás hodnocení IP dobrým základním vodítkem, protože je založeno na reálných fyzických testech, kterými produkt prochází. Bez ohledu na hodnocení se však skutečná odolnost různých výrobků může lišit při dlouhodobém vystavení vlhkosti či vodě. Například zařízení s krytím IPX7 je testováno na ponoření do hloubky maximálně jednoho metru po dobu až 30 minut. Pokud je ve vodě déle nebo spadne do větší hloubky, může dojít k jeho poškození. Uvedený vzorový reproduktor Bose SoundLink Flex patří mezi nejodolnější ze všech.

Meta v Česku spouští kampaň „Moje Místo“. Cílem je zvýšit mezi mladými uživateli povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti

Společnost Meta spouští v České republice a dalších evropských státech kampaň s názvem „Moje Místo”. Cílem je zvýšit mezi uživateli povědomí o již existujících nástrojích, které mohou použít pro zvýšení vlastní bezpečnosti a ochrany soukromí během užívání sociálních sítí Facebook a Instagram. Meta připravila kampaň po konzultacích s mladými uživateli a v  Česku se na ní podílí odborníci z projektu E-bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.

Meta investuje vysoké částky do bezpečnosti i zabezpečení a zavádí taktéž nástroje, které mohou pomoci mladým lidem získat větší kontrolu nad prožitky spojenými s užíváním služeb a platforem, které firma provozuje. „Chceme lidem dávat možnost vytvářet a sdílet otevřenější a propojenější svět. Toho je možné dosáhnout pouze pokud se v našich aplikacích budou cítit bezpečně,” říká Jakub Turowski, Public Policy Director pro střední a východní Evropu Meta Platforms.

Kampaň „Moje Místo” připomíná nástroje jako:

  • Skrytá slova – funkce, která skrývá žádosti o zprávy, které nechcete číst, včetně nevhodných komentářů, takže je neuvidíte vy ani vaši sledující
  • Zprávy, komentáře, označení/zmínky – funkce, která vám dává kontrolu nad tím, kdo vás může kontaktovat
  • Nastavení denních limitů – funkce, která vás pravidelně upozorní o přestávce, kterou by bylo vhodné si od Instagramu udělat a věnovat se i jiným věcem
  • Omezení – funkce, která vám umožňuje vytvořit si seznam lidí, které jste si přidali do přátel, ale nechcete s nimi sdílet svůj obsah
  • Tvoje aktivita – funkce, která vás nechává nahlédnout do shrnutí vaší aktivity a umožňuje vám spravovat, co na Facebooku sdílíte

Série videí, která kreativním způsobem zvyšuje povědomí o šesti bezpečnostních nástrojích na Facebooku a Instagramu, byla vytvořena belgickou 3D ilustrátorkou a animátorkou Loulou João. Pomocí 3D softwaru vytváří vlastní unikátní realitu: digitální svět skládající se z  postaviček a objektů z cukrové polevy. V rámci kreativy kampaně vidíme tyto postavičky prožívat dobrodružství, která představují kontrolu nad jejich bezpečností a online zkušenostmi.

Aby Meta předešla problémům, které mohou narušit pohodu uživatelů platforem Instagram a Facebook, spolupracuje po celé Evropě s řadou expertů. V České republice jde o odborníky z projektu E-bezpečí, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v online prostředí.

„Společně chceme chránit uživatele při používání internetových platforem a aplikací,  to je důvodem naší spolupráce se společností Meta.  Lidé se musí na internetu cítit bezpečně a kampaň „Moje Místo” tomu výrazně napomáhá. Kampaně tohoto typu jsou navíc přínosné nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří je mohou využít k otevření diskuse se svými potomky,” doplňuje Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí a Centra prevence riskantní virtuální komunikace na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

Pozor na podvodné zprávy od přátel, „Myslel jsem, že v tomhle videu jsi ty“ je jen další trik, riziko během prázdnin vzrůstá

Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), přední světový poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, varuje uživatele, že se po Messengeru znovu šíří vlna nebezpečných zpráv s odkazem na „video“ uživatele. Přes Messenger útočí i česká mutace, která je ještě nebezpečnější v době prázdnin a letních dovolených, kdy uživatelé sdílí videa a zážitky, a zvyšuje se pravděpodobnost, že někdo na zaslaný odkaz klikne.

Přišla vám od někoho z přátel na Messengeru zpráva „Myslel jsem, že v tomhle videu jsi ty https://youtube-6hg[.]us/y3KsBokp[.]ru“? Pak rozhodně na nic neklikejte. Odkaz napodobuje YouTube adresu, ale přesměrovává uživatele na různé podvodné stránky a snaží se nabourat do uživatelského účtu a hrozbu šířit na další přátele. Po kliknutí na odkaz program vyhodnotí, z jaké země je uživatel, jakou má adresu, jaký používá prohlížeč a podobně, a podle toho se rozhodne, kam uživatele přesměruje. Může se jednat například o podvodnou hru, která slibuje nejrůznější výhry:

Na jiném počítači je slibovaná hra, která se ovšem nenačte:

Podobně vypadá i další verze podvodu, kdy se hra „načítá“:

Kyberzločinci se snaží nejrůznějšími triky vylákat z uživatelů přihlašovací údaje nebo je přimět k instalaci podvodné aplikace či jinak infikovat zařízení škodlivým kódem.

„Nejedná se o nijak nový podvod, přesto je stále velmi účinný. Než na něco kliknete, raději si vždy dvakrát ověřte, že vám zprávu posílal skutečně daný uživatel. Podobné podvody jsou velmi nebezpečné, protože zprávy od přátel svádí ke kliknutí a spoléhají na zvědavost a emoce. I proto využívají například nejrůznější smajlíky. Pokud by vám podobná zpráva přišla e-mailem, pravděpodobně byste jí nevěnovali pozornost, ale pokud zprávu uvidíte v Messengeru od někoho z přátel, u většiny lidí se riziko kliknutí velmi výrazně zvyšuje. Věnujte podobným zprávám mimořádnou pozornost, často může napovědět nedůvěryhodná adresa odkazu nebo podivná stylistika. A také mějte na paměti, že podobné zprávy nemusíte dostat jen přes Messenger, ale i přes další komunikační aplikace nebo SMS,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Jak se můžete chránit?

Ve většině podobných případů je buď kompromitován uživatelský účet, kdy hackeři vylákali z oběti přihlašovací údaje, nebo je v zařízení nainstalována škodlivá aplikace.

  • Prvním krokem při podezření na krádež přihlašovacích údajů by měla být změna hesla.
  • Jednoduše se můžete také podívat na historii přihlášení do Facebooku, zda vaše přihlašovací údaje nepoužívá někdo jiný https://www.facebook.com/settings?tab=security&section=sessions&view
  • Přehled posledních aktivit na Facebooku, které mohou signalizovat narušení bezpečnosti, můžete zkontrolovat v sekci „Nastavení a soukromí“, když kliknete na „Záznamy o aktivitách“.
  • Zásadní je vždy používat dvoufaktorové ověřování a každý uživatel by měl mít tuto funkci aktivní https://www.facebook.com/settings?tab=security
  • Pokud máte podezření na nějakou škodlivou facebookovou aplikaci, projděte si přehled nainstalovaných aplikací a smažte potenciální rizika https://www.facebook.com/settings?tab=applications&ref=settings
  • Ať už se jedná o phishingové podvody a krádeže hesel nebo o infikování zařízení malwarem, který využívá účet oběti a za uživatele odesílá příspěvky jeho jménem, je zásadní používat pokročilé zabezpečení. Bezpečnostní řešení Check Point a ZoneAlarm dokáží hrozbu eliminovat a zastaví malware i zablokují škodlivý odkaz. Zároveň mohou pomoci, i když je uživatel již infikován a šíří nebezpečnou zprávu na další přátele.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

HUAWEI MateBook D 16 přichází na trh, navíc ve velmi štědrém předprodeji

Společnost HUAWEI opět obhajuje své místo na špici v oblasti inovací notebooků. Na český trh totiž uvádí novinku ze série MateBook, a sice model D 16. MateBook D 16 svým uživatelům nabídne atraktivní design, spolehlivý výkon a 16palcovou obrazovku s tenkým rámečkem, díky čemuž přinese co největší pracovní plochu displeje. V rámci předprodeje navíc k notebooku zdarma získáte slevový kupón na 3000 Kč a balíček dárků v podobě tabletu či monitoru, myši a sluchátek FreeBuds 3i.

MateBook D 16 byl navržen tak, aby mohl sloužit jako hlavní zařízení pro práci, takže spolehlivě zastane funkci stolního počítače. Aby byl zážitek z práce s MateBookem D 16 opravdu pohodlný, nabízí několik vlastností, které při dlouhých hodinách u obrazovky jistě oceníte. Nechybí automatické uzpůsobení jasu, certifikace TÜV Rheinland Low Blue Light či potlačení modrého záření obrazovky, díky čemuž efektivně chrání váš zrak.

Ideální společník pro práci z domova i na cestách

Vyrobit notebook s dostatečně velkou obrazovkou, který je zároveň tenký a lehký, to bývalo pro výrobce výzvou. HUAWEI si však dal za cíl vyvinout zařízení, které bez kompromisů splní všechny požadavky svých uživatelů. Nabídne tak špičkový výkon, FullView 16palcovou obrazovku, AI funkce, a to vše v elegantním provedení. Nezapomnělo se ani na co nejpohodlnější přenášení mezi prací a domovem, stejně jako na cestách. Také proto váží MateBook D 16 jen 1,7 kg, přičemž na hloubku má pouhých 18,4 mm.

Mimo to se můžete těšit na kvalitnější přenos videohovorů zásluhou 1080p kamery s širokým zorným polem a mikrofonu s aktivním potlačením okolního šumu. K tomu HUAWEI implementoval také algoritmy umělé inteligence, například dynamické virtuální pozadí či funkce FollowCam a Eye Contact, které posunou kvalitu přenosu vašich online meetingů na vyšší úroveň.

Využijte akčního předprodeje

Nový MateBook D 16 si můžete pořídit již v období od 15. 8. do 21. 8. v rámci předprodeje, kdy navíc HUAWEI přichází s lákavou slevou 3000 Kč a dvěma variantami dárkových nabídek. Ve variantě 1 k notebooku získáte zcela zdarma tablet MatePad T10 4 64 WiFi, bezdrátovou myš a sluchátka Freebuds 3i v hodnotě 8 797 Kč. S variantou 2 získáte monitor Mateview SE a rovněž bezdrátovou myš se sluchátky Freebuds 3i v hodnotě 8 097 Kč.

Při uplatnění kupónu na slevu 3000 Kč, který je aktuálně volně dostupný na oficiálním webu HUAWEI, stojí MateBook D 16 ve verzi i5-12450H-16/512 včetně jednoho z dárkových balíčku pouze 20 999 Kč, ve verzi i5-12450H-8/512 pouze 18 999 Kč.

Do prodeje následně vstoupí od 23. 8. 2022.

Výhod předprodeje můžete využít již teď na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa HUAWEI Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O HUAWEI Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti HUAWEI jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. HUAWEI CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti HUAWEI a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti HUAWEI je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Přenosná zábava od Epsonu pro malé i velké

Po náročném dni v práci nebo ve škole si každý zaslouží to správné odreagování. O zábavu se postarají stylové laserové miniprojektory Epson! S modelem Epson EF-11 si užijete ostrý obraz o úhlopříčce až 150 palců s neuvěřitelně jasnými detaily díky technologii Epson 3LCD. Promítat navíc můžete na téměř jakýkoliv povrch bez nutnosti použití plátna. Pomocí vestavěné technologie Miracast nebo HDMI vstupu můžete k projektoru snadno připojit Blue-ray přehrávač, chytrá zařízení nebo herní konzole a zábava tak může začít. Chytrý projektor EF-12 navíc zvládne promítat do různého směru pro ještě větší pohodlí. Toto zařízení je perfektní i pro fanoušky vysoce kvalitního zvuku, protože ukrývá zabudované reproduktory YAMAHA. 

O společnosti Epson

Společnost Epson, globální technologický lídr, se zaměřuje na to, aby byla pro společnost nepostradatelná – spojuje lidi, věci a informace pomocí nebývale efektivních, kompaktních a precizních technologií. Společnost se soustředí na to, aby přinášela inovace a překonala očekávání zákazníků v oblasti inkoustového tisku, vizuální komunikace, nositelné elektroniky a robotiky. Epson je hrdý na to, že pomáhá spoluvytvářet udržitelnou společnost, stejně jako na své dlouhodobé snahy o naplnění Cílů udržitelného rozvoje OSN. Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přesahující 1 miliardu JPY. global.epson.com

Tiskárny Epson si poradí s každým úkolem do školy

Měsíc září se nezadržitelně blíží a s ním také návrat do škol. S tiskem všech materiálů a úkolů pro vašeho školáka vám hravě pomůže multifunkční tiskárna Epson EcoTank. Řada tiskáren EcoTank vás překvapí nejen mimořádně nízkými náklady na tisk. S jednou sadou inkoustových lahviček, které jsou součástí balení, zvládnete vytisknout až 14 000 stran. Pokud vám zásoba přeci jen dojde, inkoust snadno doplníte díky speciálně navrženým lahvičkám. Jedna sada navíc odpovídá až 66 inkoustovým kazetám, šetříte tak nejen peníze, ale také přírodu. Ke všemu přičtěte kompaktní rozměry či flexibilní funkce připojení a jakýkoliv model řady EcoTank se stane vaším nepostradatelným pomocníkem. Většina modelů nabízí možnost připojení prostřednictvím Wi-Fi a Wi-Fi Direct, díky kterému můžete odesílat tiskové dokumenty ze smartphonu s pomocí aplikace Epson Smart Panel. Využijte nyní také akci prodloužené tříleté záruky na vybrané modely. 

O společnosti Epson

Společnost Epson, globální technologický lídr, se zaměřuje na to, aby byla pro společnost nepostradatelná – spojuje lidi, věci a informace pomocí nebývale efektivních, kompaktních a precizních technologií. Společnost se soustředí na to, aby přinášela inovace a překonala očekávání zákazníků v oblasti inkoustového tisku, vizuální komunikace, nositelné elektroniky a robotiky. Epson je hrdý na to, že pomáhá spoluvytvářet udržitelnou společnost, stejně jako na své dlouhodobé snahy o naplnění Cílů udržitelného rozvoje OSN. Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přesahující 1 miliardu JPY. global.epson.com

Společnost TP Vision získala čtyři ceny EISA

Společnost TP Vision, výrobce televizorů a audio výrobků značky Philips, získala hned čtyři ocenění v prestižní soutěži EISA 2022/23. Letos společnost TP Vision získala tři ocenění EISA TV Award a jedno ocenění EISA Audio Award.

Televizory Philips slaví u porotců EISA dlouhodobě úspěch díky kombinaci vynikající kvality obrazu a zvuku, inovativním technologiím a výjimečnému evropskému designu. Vítězi se v roce 2022 staly nejen OLED televizory, ale také špičkový model řady Performance 8807 – známý jako „The One“ díky vysokému výkonu se všemi žádanými funkcemi.

V audio sekci pokračuje oživení značky Philips Fidelio, které bylo opět oceněno porotci EISA druhým vítězstvím v kategorii soundbarů v řadě, přičemž vynikající model Fidelio FB1 získal ocenění jako nejlepší integrovaný soundbar.

Ceny EISA (Expert Imaging and Sound Association) představují nejvyšší uznání od odborníků z AV průmyslu. Již 40 let tato organizace vybírá ty nejlepší televizní, obrazové a zvukové produkty – vše jedinečným způsobem posuzuje porota ESIA složená z expertů zastupujících 59 nejuznávanějších odborných technologických publikací a technických guru z 30 zemí z celého světa.

Marketingový ředitel společnosti TP Vision Martijn Smelt k vítězství v soutěži EISA řekl: „Tým TP Vision vynaložil obrovské množství času a prostředků, aby zajistil, že televizory a audio výrobky Philips budou i nadále udávat směr na špičce AV trhu. Proto nás těší, že se naší práci dostalo oficiálního uznání odborné autority v našem oboru. Porotce EISA uznáváme a o to více nás zisk čtyř ocenění těší.“

Porotci k ocenění 65″ televizoru OLED937 jako EISA Home Theatre TV 2022-2023 uvedli: „Kvalita zvuku je na seznamu požadavků každého kupujícího televizoru vysoko. A model 65OLED+937 staví zvuk do popředí. Jeho integrovaný systém reproduktorů od společnosti Bowers & Wilkins je ideálním doplňkem úchvatného obrazu, který poskytuje panel OLED „EX Royal“ s vysokým jasem a obrazovým procesorem P5 AI Dual Picture engine s pokročilým mapováním tónů HDR. Reprosoustava s uspořádáním 5.1.2 okouzlí obklopujícím a velkoplošným zvukem – nové boční měniče a přepracované jednotky Dolby Atmos rozšiřují zvukové pole, centrálně umístěný titanový kopulovitý výškový reproduktor dává dialogům jasné detaily a basový měnič 100 × 65 mm má rychlý a hluboký zvuk. Ani design není od věci, protože chytře nakloněná skříň ladí se stolním stojanem televizoru, takže 65OLED+937 je pastvou pro oči i uši.“

Při výběru modelu 55OLED807 jako Best Buy OLED televizoru EISA pro roky 2022-2023

porotci uvedli: „Televizor Philips OLED střední třídy 55OLED807 nabízí výkon a specifikace, které zdaleka přesahují jeho cenu. Tato chytře stylizovaná plochá obrazovka s Ambilightem a otočným stojanem kombinuje nejnovější panel „EX“ s vyšším jasem a novou generaci osvědčeného a špičkového procesoru P5. Díky tomu zajišťuje vynikající úroveň černé, úžasné HDR, vysoké 4K rozlišení a autentické, živé barvy. K rozsáhlé nabídce přednastavení obrazu se přidávají hloubkové úpravy obrazu, díky nimž je 55OLED807 vhodný i pro televizní fajnšmekry. Díky možnostem připojení včetně dvou vstupů HDMI nabízejících podporu 120Hz videa a variabilní obnovovací frekvence si na své přijdou i hráči konzolových her.“

Největší dojem na porotce EISA udělal model „The One“ (55PUS8807): „Tento 55palcový LCD televizor s LED podsvícením, známý jako „The One“, splňuje úkol přinést do obývacího pokoje všestrannou filmovou, televizní a herní zábavu za rozumné peníze. Televizor 55PUS8807, který je výrazným vylepšením svého předchůdce, cílí na konzolové hráče díky nové funkci Game Bar a připojení HDMI 2.1, zatímco komplexní chytrý systém Android TV 11 přináší streamovací platformy a hudbu na vyžádání. Přehrávání 4K HDR (včetně HDR10+ a Dolby Vision) je podpořeno živým podáním barev a vysokým jasem a zapůsobí i v hodně osvětlených místnostech. Širokoúhlý pozorovací potenciál IPS panelu navíc znamená, že si pořad může vychutnat každý člen rodiny.“

Porotci EISA opět uznali kvalitu soundbarů Philips Fidelio a o modelu Fidelio FB1 řekli: „Klenotem řady Philips Fidelio je soundbar FB1, který podává všestranný výkon v jediném produktu. Podání basů podporují dva vestavěné subwoofery, které předvádějí sílu, vyrovnanost a hloubku, která se obvykle očekává od externího subwooferu. Oddělené LCR kanály přinášejí vynikající zpracování dialogů a efektů. 3D zvuk – ať už Dolby Atmos, DTS:X nebo virtuální – přichází prostřednictvím chytře podsvícených nahoru směrujících reproduktorů. Celkově je výkon FB1 naprosto podmanivý, a to se přenáší i do podání hudby, což z něj dělá soundbar pro každou příležitost.“

Pro více informací o EISA prosím navštivte www.eisa.eu.

O společnosti TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) je společnost registrovaná v Nizozemsku se sídlem v Amsterdamu. Stoprocentním vlastníkem společnosti TP Vision je skupina TPV Technology Limited (TPV), světový lídr ve výrobě monitorů a televizorů.

Společnost TP Vision je klíčovým hráčem v oblasti spotřební elektroniky zaměřeným na audiovizuální zábavu. TP Vision se zaměřuje na vývoj, výrobu a marketing televizorů Philips v Evropě, Rusku, na Středním Východě, v Jižní Americe, Indii a vybraných státech Asie a Tichomoří a na audio produkty pod značkou Koninklijke Philips po celém světě. V TP Vision spojujeme silnou značku Philips s vlastním produktovým vývojem a tvorbou designu, obchodní strategií a průmyslovými zkušenostmi TPV. Naší vizí je vytvářet produkty, které spotřebitelům poskytnou prvotřídní zvukový i vizuální zážitek.

Obsah tiskové zprávy odpovídá skutečnosti v době publikování, která se může s časem měnit. Všechny zmíněné ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. Google, Android a ostatní ochranné známky jsou majetkem Google Inc.

Fotografie ve vysokém rozlišení naleznete na: http://tpvision.com/image-library.

Další materiály, fotografie a videa naleznete na: http://www.tpvision.com/press-room.html.

Sledujte nás také na sociálních sítích:

Ni-Cd baterie slaví 120 let od udělení patentu. Za poslední dekádu však z českého trhu zcela vymizely

Thomas Alva Edison před 120 lety patentoval nikl-kadmiové (Ni-Cd) baterie, které se staly nejpoužívanějšími akumulátory 20. století. Mají unikátní vlastnosti, které v mnohém předčí i současné lithiové baterie. V čem byly Ni-Cd články výjimečné a proč je v dnešní době na českém trhu už nepořídíme? Na to ve svém komentáři odpovídá Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz.

Nikl-kadmiové baterie jsou unikátní už svým vznikem, protože se jejich vynález připisuje dvěma mužům. Jako první Ni–Cd baterie vynalezl švédský vědec Waldemar Jungner, a to již v roce 1899. Souběžně však na Ni-Cd bateriích pracoval v USA Thomas Alva Edison, který si tento vynález v roce 1902 patentoval. Přestože patent byl znám již před 120 lety, masová výroba těchto článků začala po druhé světové válce a trvala až do druhého tisíciletí. Technologie nikl-kadmiových baterií byla svým složením dokonalá a v mnohém vynikala i nad současnými akumulátory.

Toxicita a inovace

Za vymizením Ni-Cd baterií stojí dva důvody: ochrana životního prostředí a technologický pokrok. Jak již název napovídá, baterie je tvořena kovy niklem a kadmiem. Zatímco nikl představuje běžný kov, který se nachází i v zemské kůře, kadmium je vzácné a velmi toxické. Tato látka představuje hrozbu pro životní prostředí i lidské zdraví, proto musí být dostatečně utěsněna v těle akumulátoru a následně pečlivě zrecyklována. To znamená, že stejně jako současné baterie nesmějí Ni-Cd články skončit v komunálním odpadu.

Právě kvůli toxicitě začaly Ni-Cd baterie od počátku 90. let 20. století nejdříve nahrazovat články Ni-Mh. Ty mají větší kapacitu než kadmiové články a nejsou nebezpečné. V průběhu 90. let se pak začaly ještě více používat lithiové baterie, tedy Li-Ion a Li-Pol články, jež jsou dodnes nejoblíbenějším typem akumulátorů. Mají nespornou výhodu ve snadném skladování a minimálním paměťovém efektu, při němž se kapacita baterie snižuje. Oproti tomu ale u lithiových baterií hrozí, že při extrémních teplotách nebo nárazech explodují.

Odolnost a opakované nabíjení

Přestože to vypadá, že současné baterie disponují oproti Ni-Cd bateriím řadou výhod, stojí za to si 120 let od převratného patentu Thomase Alvy Edisona připomenout. Ni-Cd články totiž mají řadu unikátních vlastností. V dnešní době je na prvním místě třeba jmenovat nízké provozní náklady – jednoduše jsou levné. Nikl-kadmiové akumulátory totiž mohou být dobíjeny mnohem častěji než ostatní baterie a jejich kapacita neklesá tak rychle. Právě vysoký počet nabíjecích cyklů činil z Ni-Cd baterií v minulosti tu nejlevnější alternativu. Byly využívány v aku nářadí, RC modelech, vysílačkách, ale i v průmyslu.

Další nespornou výhodou je jejich odolnost. Nepodléhají externím vlivům, jako jsou vysoké či nízké teploty, nešetrná manipulace a podobně. Lze je snadno převážet letadlem i lodí, a přitom nehrozí jejich výbuch. Zároveň je možné Ni-Cd články rychle nabít – do plné kapacity například už během 10 minut, aniž by se poškodily a jejich technologie se musela upravovat.

Prodej Ni-Cd článků byl v uplynulé dekádě ukončen

Ovšem toxicita, která je velmi závažným problémem, způsobila, že se nikl-kadmiové akumulátory na českém trhu již neprodávají. Zatímco na jiných trzích, například v USA, jsou články stále dostupné, Evropská unie jejich výrobu v roce 2008 zakázala. Podle statistik Ministerstva životního prostředí ČR však ještě v roce 2010 tvořil podíl Ni-Cd baterií 17 % všech sekundárních článků, tedy nabíjecích, které byly v tom roce uvedeny na trh. Oproti tomu v roce 2020 už to bylo jen 0,8 %.

Svět tak stále čeká na vynález takové baterie, která bude spojovat unikátní vlastnosti všech typů článků a současně bude šetrná k životnímu prostředí.

Autor komentáře: Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který je předním prodejcem akumulátorů do mobilních zařízení na českém trhu. Baterie nabízí i pod vlastní značkou T6 Power

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnujeme se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

Efektivnější plánování, ochrana před povodněmi i podpora turismu. Nová 3D mapa Brna poslouží architektům i běžným obyvatelům

Trojrozměrné vizualizace měst dokážou výrazně zpřehlednit plánování rozvoje sídelní zástavby. Svůj vlastní 3D model si nechává připravit i Brno. Architektům, projektantům či investorům umožní jednoduší realizaci stavebních projektů, magistrát jej zase využije například při analýze krizových situací či pro podporu turismu. Plně dostupný však bude i veřejnosti. Tvorba trojrozměrné mapy je momentálně ve své třetí fázi.

Docílit optimálního rozvoje sídelní struktury je ve spojitosti s nutností dodržet řadu zásad a nařízení složitá práce. Mnoho velkých měst se tak při projekčních činnostech a územním plánování stále častěji spoléhá na pomoc digitálních technologií. Díky nim je možné vytvářet aktivní trojrozměrné modely sídel, které poskytují ideální podklady pro hodnocení vhodnosti realizace různých typů projektů.

Kompletní 3D model svého území bude mít v brzké době k dispozici i Brno. Jeho tvorbu zajišťuje firma TopGis, která se specializuje na mobilní a letecké mapování. „Trojrozměrná mapa Brna vzniká pomocí stereofotogrammetrického mapování. 3D objekty vznikají pomocí speciálních brýlí ze stereopárů leteckých měřických snímků,“ popisuje celý proces Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Plánování i turismus

Připravovaná 3D mapa jihomoravské metropoli výrazně zjednoduší posuzování vlivu nově navržených objektů na stávající zástavbu. „Trojrozměrný model budov se dá rovněž zúročit například při analýzách šíření hluku, zjišťování dopadů lidské činnosti na životní prostředí nebo pro sledování znečištění vzduchu. Užitečný může být také při krizovém řízení, v němž jsou řešeny dopady přírodních katastrof, havárií či teroristických útoků. Dalším odvětvím, ve kterém najdou tato data uplatnění, je turistika. Zde se 3D modely dají využít pro propagaci města, kupříkladu ve formě virtuálních procházek,“ přibližuje Filip Poňuchálek, mluvčí Magistrátu města Brna.

Mapování celé řady lokalit, zejména v centru Brna, je již hotové a Kancelář architekta města (KAM) s ním aktivně pracuje. Využila je kupříkladu u modelování struktury zástavby v případě moderní čtvrti Trnitá, nového vlakového nádraží nebo chystané Brněnské třídy.

„3D model zobrazuje různé městotvorné parametry, jako je struktura zástavby, tvarosloví střešní krajiny nebo rozmístění stromů. Prostorový pohled umožňuje zachytit i důležité kompoziční principy, typicky průhledy, gradace, symetrii nebo postupně otevírané pohledy na městské panorama,“ uvádí tisková mluvčí KAM Šárka Reichmannová.

Využije ji i veřejnost

Projekt, jehož cílem je zhotovení kompletní 3D mapy všech budov na území města Brna, je aktuálně ve své třetí fázi. Doposud vytvořené trojrozměrné vizualizace jsou však již pro veřejnost na stránkách města volně dostupné. Občané se tak mohou sami seznámit s tím, jak se zástavba kolem nich během budoucích let promění. „V letošním roce dokončujeme zpracování některých částí širšího centra města. Dále nás čeká mapování lokalit v Jundrově, Žabovřeskách, Kohoutovicích či Komíně,“ říká Drahomíra Zedníčková.

Kompletně ve 3D by město podle vyjádření KAM mohlo být do tří let. „Celkem je 3D model města Brna rozdělen na 105 lokalit a nyní je hotových 42 z nich. Model by tak mohl být zkompletován v letech 2024 až 2025,“ zakončuje Šárka Reichmannová.

Telemedicínská výstava představí exoskelet, který rozpohybuje hendikepované

LIFMAT 2022 je interaktivní dvoudenní konference, na které si zájemci o vědu a techniku mohou vyzkoušet unikátní telemedicínské technologie. Akci hostí Cubex centrum na Pankráci a 9. září umožní vstup široké veřejnosti. Fanoušci IT inovací mohou například otestovat exoskelet, zacvičit si ve virtuální realitě nebo na vlastní kůži zkusit, co umí nositelná elektronika

Ve čtvrtek 8. září je konference určená pro doktory a odborníky. Podrobný program naleznou v odkazu https://lifmat.cz/program/. V pátek 9. září, se pak dveře Cubex centra otevřou veřejnosti, která si může nejzajímavější technologické vychytávky otestovat za asistence odborníků. Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT, která akci zaštiťuje, na ní například představí nositelná zařízení pro měření fyziologických funkcí.

Projděte se v exoskeletu

Stánek s inovativním exoskeletem by žádný fanoušek IT technologií neměl přehlédnout.  Je určený pro lidi s částečnou nebo úplnou ztrátou funkce dolních končetin a umožňuje asistenci chůze. Pacienta takový přístroj postaví na nohy a zásadně zkvalitní jeho psychiku i průběh léčby.

S LIFMAT Passem vás změříme od A do Z

Zájemci si mohou na výstavě vyzkoušet nositelnou elektroniku, produkty distanční péče, umělé inteligence i virtuální reality. Otestovat mohou prsten, který měří kontinuálně tep, saturaci kyslíkem i kvalitu spánku, nebo si nechat za asistence sestřičky změřit další vitální hodnoty. K vidění budou také různé modely hodinek či fitness náramků.

„Chceme lidem ukázat, že telemedicína má obrovský potenciál stát se každodenní součástí dne a vstup do ní je snadný. Při příchodu dostane návštěvník speciální LIFMAT Pass, do kterého bude u označených stánků sbírat údaje o svém zdraví. Změřit si může vitální funkce jako EKG, krevní tlak, hladinu cukru v krvi, tělesný tuk a další parametry. Vše si prohlédne i elektronicky přes účet na stránkách www.lifmat.cz. Ten bude automaticky založen a zájemce zde najde digitální záznam absolvovaných měření,“ popisuje obezitolog, docent Martin Matoulek, který působí jako tělovýchovný lékař na 1. lékařské fakultě UK a ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.

Obezitologie bude přitom vedle kardiologie, diabetologie, psychologie a rehabilitace jedním z hlavních témat výstavy. K dispozici budou lidem na konzultace také nutriční specialisté.

Virtuální realita pomáhá v rehabilitaci

Malé zázraky v rehabilitaci – tak by se dala nazvat inovativní myšlenka, která využívá virtuální realitu v rámci fyzioterapeutických cvičení. Pacient díky prostředí, které vytvoří nasazením brýlí, zapomene na okolní svět a hranice své hybnosti dokáže posunout o značný rozdíl.

Na stáncích budou na dotazy návštěvníků odpovídat také instruktoři pohybu a psychologové. Odborníci pomohou v orientaci s monitorováním a ukládáním dat.

Dejte si rande s vědci

Součástí akce bude úspěšný formát speed datingu Na minutku s vědci. „Chceme pomoci mladým, nadějným jednotlivcům či týmům s představením jejich projektů. Umožnit jim nalezení partnerů pro další vývoj projektů a jejich uvedení do praxe,“ říká profesor Prázný, který akci jako člen organizačního týmu spolupořádá.

Vstupenky na výstavu jsou k zakoupení na GoOut: http://lifmat.cz/vystava

Exit mobile version