Smarty.cz se rozrůstá mimo Prahu. Trojici stávajících prodejen navštívilo přes 50 tisíc zákazníků

Prodejce chytré elektroniky a gamingu Smarty.cz pokračuje v expanzi do kamenného retailu a v pátek 19. srpna otevře v pořadí svou už čtvrtou prodejnu, tentokrát v Teplicích. V nákupním centru Galerie Teplice nabídne na 150 metrech čtverečních to nejlepší nejen z oblasti chytré elektroniky, ale i gamingu, který v prostoru prodejny zaštiťuje další člen skupiny Smarty BRANDS. – značka JRC.

Smarty.cz začal s provozem kamenných prodejen letos v květnu, kdy otevřel obchod v pražském OC Europark. V červnu následovala prodejna v OC Arkády a v červenci Smarty.cz přivítal zákazníky v pražském OC Letňany. „Staré obchody JRC, které nové prodejny ve spojení značek Smarty.cz a JRC nahrazují, byly známé svou velmi specifickou prezentací nabídky i vizuálem obchodu. Modernizace byla nutností,“ vysvětluje obchodní ředitel skupiny Smarty BRANDS. Rudolf Konečný a dodává: „Vnímáme komentáře našich zákazníků, kteří jsou rádi, že se z našich prodejen nestalo další „tuctové“ elektro, ale atraktivní místo, které propojuje jejich dva oblíbené světy. Svět gamingu a chytré elektroniky. O tom, že se nám to povedlo, svědčí nejen zmíněné komentáře, ale i návštěvnost prvních třech prodejen, na které od jejich otevření zavítalo již přes 50 000 zákazníků.

Do konce roku Smarty.cz otevře prodejny kromě Prahy ještě v Hradci Králové, Olomouci, Liberci a v Ostravě. „Věříme, že do konce roku přilákají naše prodejny přes půl milionu zákazníků,“ věří Rudolf Konečný.

Nejvíc se prodávají telefony a hry

Na rozdíl od bývalých prodejen JRC, které vesměs navštěvovali jen pravověrní gameři, chodí do nových obchodů Smarty.cz výrazně širší spektrum zákazníků – rodiny s dětmi, které zaujme zejména nabídka gamingu, senioři, kteří potřebují poradit při nákupu elektroniky, anebo také majitelé firem, kteří zvažují nákup nové techniky pro zaměstnance. „Je to díky dostupnosti, odbornosti a široké nabídce – v prodejnách je vše od herního merche, posledního vydání her, přes zařízení chytré domácnosti až po špičkové telefony a počítače. Dokážeme tak uspokojit zvědavost a hravost dítěte i dospělého v oblasti gamingu, ale také vybavit členy rodiny nebo firmy novými telefony či IT technikou,“ popisuje Rudolf Konečný.

Na prodejnách je největší zájem o mobilní telefony, počítače a jejich příslušenství, dále pak merch a krabicové verze her, především pak na konzole. „Do prodejen jsme umístili zboží, o které je na našich e-shopech a v JRC prodejnách největší zájem. Pokud se bavíme o hardwaru, i většina online nakupujících zákazníků si ho stále raději před zakoupením osahá, vyzkouší a poradí se s odborníkem, což dokazuje nemálo prodejů, které začaly na e-shopu rezervací konkrétního modelu na konkrétní prodejně. A to je případ nejen mobilních telefonů, nebo našich vlastních PC sestav TIGO, které máme na prodejně k vyzkoušení spolu s nejnovějšími PC hrami,“ uvádí Rudolf Konečný.

V Teplicích chill zóna a DJ

Při otevření nové prodejny v OC Galerie v Teplicích se můžou zákazníci těšit na akci s DJ, občerstvení, ale také chill a gamingovou zónu. V pátek bude navíc v novém obchodě možnost nakoupit se slevou 20 % na vlastní značku PC TIGO, Samsung, Tesla, JBL nebo merch a Pokémony. Zvláštní slevu pak bude mít bundle s konzolí PS5 a dvěma DualSense ovladači. Na ostatní zboží pak v pátek v teplické Smarty.cz prodejně dostanou zákazníci slevu 10 %. 

O Smarty Brands.:

Společnost Smarty založil v roce 2012 Petr Syrůček. Dnes do Smarty BRANDS. patří e-shop a kamenné prodejny s elektronikou Smarty.cz a prémiový prodejce značky Apple iWant. Ten v České republice kromě e-shopu provozuje 10 značkových kamenných prodejen. Smarty Brands. nabízí také vlastní značku počítačů TIGO. V roce 2021 získala značku a síť prodejen JRC, které postupně integruje do své sítě. Smarty.cz se kromě nabídky komplexního portfolia telco&IT&smart elektroniky a gamingu zaměřuje také na celorepublikovou obsluhu B2B zákazníků všech velikostí, poskytování IT služeb, vlastní financování či pronájem koncových zařízení, servisní i bazarové služby či pořádání pravidelných workshopů a školení na míru pro firemní i běžné zákazníky.

Každý druhý zaměstnanec by chtěl pracovní Apple. Je pro ně symbolem statusu

Zaměstnanecké benefity jako vzdělávací kurzy či příspěvky na stravování jsou na trhu práce již standardem. Firmy proto hledají nové způsoby, jak zvýšit atraktivitu pro současné zaměstnance a lépe lákat ty nové. Zdá se, že jedním z benefitů, které mají nejen na generaci Y a Z vliv, je prémiové IT vybavení – primárně značky Apple. Podle průzkumu agentury *Ipsos pro českého prémiového resellera značky Apple iWant by služební iPhone či MacBook jako benefit chtěla celá polovina dotázaných zaměstnanců. Je také vidět, že firmy se toho všímají. Objem prodejů zákazníkům z řad malých a středních firem se u prodejce iWant mezi lety 2020 a 2021 meziročně zvýšil o 112 %.

Polovina zaměstnanců by chtěla v práci používat Apple

V minulém roce firemní zákazníci z kategorie malých a středních podniků u iWant za iPhony a MacBooky utratili proti roku 2020 o 112 % víc. A objem dál roste. „Zaměstnavatelé si už s klasickými benefity nevystačí,“ říká Miloslav Winter, Apple Product Team Leader značky iWant. „Vzhledem k velmi nízké nezaměstnanosti hledají firmy způsob, jak zaměstnance přilákat nebo udržet.  Vedle dnes už v podstatě standardní možnosti práce z domova je to také pracovní vybavení od Apple. Z průzkumu agentury Ipsos je zřejmé, že benefit poskytování pracovního iPhone, MacBooku, či Apple Watch dokáže uchazeče významně oslovit.“

Nejde ale jen o hardware. Celých 50 % dotázaných preferuje, kdyby zaměstnavatel kompletně používal ekosystém Apple. Pro 63 % dotazovaných je značka Apple symbolem vyššího společenského statusu a pro 33 % je poskytování zařízení Apple jako firemní benefit jedním z důležitých parametrů při výběru zaměstnavatele. „Nároky zaměstnanců na kvalitu firemní elektroniky se během přechodu na home office citelně zvýšily. A ukazuje se, že Apple je znak prestiže a fenomén, který má pořád potenciál zaměstnavatele výrazně zvýhodnit na pracovním trhu,“ dodává Winter z iWant.

Pro firmy jsou benefity příležitost, jak dát najevo, že rozumí současným potřebám zaměstnanců. Trendy v této oblasti ovlivnila také pandemie covidu, která obrátila pozornost mimo jiné ke kvalitě pracovního vybavení a k výhodám spojeným s prací z domova. Podle průzkumu je pro třetinu dotázaných kvalita nabízené firemní elektroniky důležitý faktor při rozhodování o zaměstnavateli. Pro pětinu je pak důležitá i značka příslušenství a každý pátý se dokonce nespokojí s použitím zařízením, ale pouze s novým. „Řada firem začíná chápat prémiové IT vybavení jako formu důležitého benefitu a příležitost, jak zájemce na trhu práce oslovit. A je to vidět na tom, jak u nás nakupují Apple produkty,“ dodává Winter.

Apple vytváří odlišnou firemní kulturu

Jednou z firem, která z důvodu prestiže a dopadu na zaměstnance přešla na ekosystém zařízení Apple, je platforma Amazing Places. Během loňského a letošního roku nakoupila pro své spolupracovníky několik kusů iPhone, Mac, atd. „Chceme být vnímáni jako moderní společnost zaměřená na zážitky a trendy ve všech aspektech toho, co děláme,“ říká Petr Kotík, zakladatel Amazing Places. „Klademe důraz na design, kvalitu a výjimečnost. To, že naši zaměstnanci pracují na prémiových zařízeních od Applu, dotváří naši firemní kulturu a mindset. Pomohlo nám to také na pracovním trhu vyniknout a přitáhnout do týmu lidi, kteří sdílejí naše firemní hodnoty. Nehledě na to, že se s přechodem do ekosystému Apple zlepšilo celkové workflow, zejména v režimu hybridní kanceláře,“ uzavírá Kotík.“ 

O značce iWant

iWant Apple Premium Reseller je specialistou na značku Apple a vše s ní spojené. Značka vznikla v roce 2012 a kromě e-shopu provozuje po celém území ČR také 10 kamenných prodejen. iWant je součástí skupiny Smarty Brands., kterou v roce 2012 založil Petr Syrůček. Patří do ní také e-shop s elektronikou Smarty.cz a síť herních obchodů JRC. Kromě Apple zařízení a originálního příslušenství nabízí iWant komplexní služby včetně poprodejní péče a prémiového servisu.

OPPO uvede nový systém ColorOS 13 založený na Androidu 13

Společnost OPPO představila datum online akce k uvedení svého nejnovějšího mobilního operačního systému ColorOS 13. OPPO velmi úzce spolupracuje s tvůrci systému Android, aby mohli společně poskytnou nejlepší možný zážitek z užívání operačního systému ColorOS.

Již na květnové konferenci Google I/O společnost OPPO oznámila, že modely OPPO Find N a OPPO Find X5 Pro budou mezi prvními smartphony na světě, které obdrží aktualizaci na beta verzi systému Android 13. ColorOS 13 integruje základní bezpečnostní funkce i funkce na ochranu soukromí ze systému Android 13 a poskytuje podobné možnosti přizpůsobení jako prostředí Material You od společnosti Google.

ColorOS 13 obsahuje řadu nových chytrých funkcí, vyvinutých společností OPPO, které jsou upraveny tak, aby poskytly nejlepší zážitek z používání velkých displejů, zajistily bezproblémové propojení mezi více zařízeními a zvýšily produktivitu i efektivitu. V operačním systému bude také představen zcela nový design, který zajistí přehledné, pohodlné a plynulé užívání systému Android.

Další informace o systému ColorOS 13 bude možné získat 18. srpna ve 13.00 na oficiálním představení systému ColorOS 13 na YouTube a Twitteru.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka chytrých telefonů. Od uvedení svého prvního mobilního telefonu na trh v roce 2008 se OPPO snaží vytvářet technologie se srdcem a duší. Produkty OPPO kombinují pokročilé technologické možnosti se snadno použitelnými funkcemi v zařízeních s úžasným designem. V současné době působí OPPO ve více než 50 zemích světa a má šest výzkumných ústavů, sedm výzkumných a vývojových center a mezinárodní designové centrum v Londýně. Společnost OPPO se zavázala podporovat rozvoj standardů 5G na celém světě a byla první značkou, která na evropském trhu uvedla komerční smartphone s podporou sítí 5G. Značka spolupracuje s více než 50 předními světovými operátory na urychlení zavádění 5G ve velkém měřítku prostřednictvím svých inovativních technologických řešení.

O ColorOS

ColorOS je vysoce přizpůsobený, efektivní, inteligentní a propracovaný mobilní operační systém na základě Androidu, vyvíjený společností OPPO. Systém ColorOS, který každý měsíc aktivně používá více než 500 milionů uživatelů po celém světě, podporuje 67 jazyků včetně češtiny a slovenštiny.

oppo.com facebook.com/oppoCzechRepublic instagram.com/oppoczech

Run for fun: třeba štafetový maraton

Správné vybavení je základ úspěchu a u běhaní tomu není jinak. Dobře vybrané boty podle terénu, kvalitní oblečení i sluchátka patří mezi základní vybavení, které lze ještě rozšířit například o držák na telefon nebo ledvinku s vodou. Pokud se rozhodnete pro delší běh, určitě je příhodné pořídit si lehkou a výkonnou powerbanku.

Outdoorová běžecká ledvinka YBM W510BK nabízí možnost ovládání i když je telefon bezpečně uložený a zároveň je vybavená přídavným prostorem pro menší věci. Nechybí jí samozřejmě ani reflexní prvky pro větší bezpečnost. Jste-li spíše fanouškem pouzder na ruku, sáhněte po YBM A510 XL se stejnými parametry.

Pokud se rozhodnete účastnit maratonu, doporučujeme s sebou zabalit co nejlehčí powerbanku, ideálně s velkým výkonem. Yenkee YPB 1180 má nabíjecí výkon až 18 W, kapacitu 10 000 mAh a telefon díky tomu dokáže nabít rovnou dvakrát. O připojení se postará USB-C a výstupní port USB-A, který dokáže dobít telefon 4x rychleji než klasická nabíječka. To všechno při váze pouhých 188 g.

Černá bezdrátová sluchátka Yenkee YHP 02BT nabízí poslech až 5 hodin, dobíjecí pouzdro pak v sobě ukrývá energii na přehrání dalších 20 hodin. Moderní Bluetooth se postará o bezchybný přenos hudby z jakéhokoliv zařízení Android nebo iOS. Kromě běhu bez kabelu je velkou výhodou tohoto modelu i snadné ovládání pomocí gest. Stačí poklepat a přeskočíte skladbu nebo hudbu zastavíte.

Máte o víkendu 20. – 21. srpna čas? Zúčastněte se štafetového běhu Morava run. Běh na 270 km se koná podél řeky Moravy a je rozdělen na 30 úseků o průměru 9 km/úsek. Kdy se vám jinak poštěstí běžet půl kiláku přes Šantovku[1]? Tým si můžete složit ze 7 až 12 členů, nebo se jako nejstarší účastník (63 let) rozhodnout běžet celou trasu sami. Šanci má každý, kdo dovršil 18 let.

Nový HUAWEI MateBook D 16 láká na vysoký výkon a velký displej

Společnost HUAWEI uvedla na český trh nový přírůstek do své rodiny laptopů ze série MateBook, a to model D 16. Ten uživatele láká na svůj vysoký výkon, který zvládne i ty nejnáročnější úlohy, 16palcový displej s poměrem stran 16:10, či atraktivní design a plnohodnotnou numerickou klávesnici. V rámci předprodeje ho seženete na oficiálním e-shopu Huawei za zvýhodněnou cenu.  

FullView displej: více prostoru na prohlížení

HUAWEI reaguje na rostoucí trend práce z domova a mimo kancelář, proto byl MateBook D 16 navržen tak, aby sloužil jako hlavní zařízení pro práci. Laptop se tak může pochlubit 16palcovým FullView displejem s rozlišením 1920 x 1200 pixelů a poměrem stran 16:10. Uživatele rozhodně potěší také svými tenkými rámečky, díky kterým tvoří poměr displeje vůči tělu  až 90 %. To zaručuje maximální komfort jak při práci, tak při sledování filmů. MateBook D16 disponuje také technologií Eye Comfort s certifikací TÜV Rheinland, která zaručuje nejen redukci modrého světla, ale zároveň uživateli přináší reálnější barvy, nezpůsobuje žlutý nádech a sledování obsahu na displeji tak zůstává příjemné i po delší době. Zároveň se umí přizpůsobit světelným podmínkám, aby se zabránilo namáhání očí.

Výkonný procesor i pro ty nejnáročnější úlohy

Srdcem nového MateBook D 16 je 12. generace výkonného procesoru Intel Core i5-12450H, díky kterému se nemusíte při práci omezovat a můžete mít zapnutých několik náročných aplikací najednou. Zcela nová hybridní architektura a 14 výkonných jader (6 výkonných a 8 efektivních) zvládne i ty nejnáročnější úlohy. Práce s laptopem je tak efektivní a bezproblémová. Střih videa, zpracování několika webových stránek, tabulek a prezentací tak nikdy nebylo jednodušší.

Lehká kovová konstrukce, numerická klávesnice či nová metalická anténa

Nový Huawei MateBook D 16 se může pochlubit prémiově působící kovovou konstrukcí z hliníkové slitiny, která je jak stvořená pro přenášení mezi prací a domovem. MateBook D 16 totiž váží pouhých 1,7 kg a je tak lehčí než většina 16palcových notebooků. Díky tomu ho nebude problém nosit klidně celý den v batohu, kde ponechá místo i na další potřebné věci. Jeho tloušťka je totiž pouze 18,4 mm. Hlavní dominantou celého atraktivní designu je zcela zaručeně numerická klávesnice. Jde tak o první notebook HUAWEI, který disponuje fyzickou numerickou klávesnicí, což uživatelům umožńuje praktické a rychlé zadávání čísel. Kromě číselné klávesnice má MateBook D 16 ještě jednu novinku, kterou je vůbec první metalická anténa HUAWEI. Ta zlepšuje účinnost konverze signálu až o 56 %, díky čemuž zlepšuje stabilitu a rychlost sítě za podmínek slabého signálu. Videokonference, hraní her i další pracovní úkony tak můžete absolvovat bez zpoždění a záseků odkudkoliv.

Mimo to se můžete těšit na kvalitnější přenos videohovorů zásluhou 1080p kamery s širokým zorným polem a mikrofonu s aktivním potlačením okolního šumu. K tomu HUAWEI implementoval také algoritmy umělé inteligence, například dynamické virtuální pozadí či funkce FollowCam a Eye Contact, které posunou kvalitu přenosu vašich online meetingů na vyšší úroveň.

V předprodeji zakoupíte nový MateBook D 16 již teď na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa HUAWEI Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O HUAWEI Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti HUAWEI jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. HUAWEI CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti HUAWEI a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti HUAWEI je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

FlixBus za 5 let v Česku a na Slovensku přepravil 5 milionů cestujících

FlixBus, největší evropský autobusový dopravce, oslavuje páté výročí od  spuštění prvních vnitrostátních spojů v Česku. První autobusy se do českých měst rozjely dne 17.  srpna 2017. Od té doby FlixBus v České republice přepravil více než 5 milionů cestujících a  etabloval se v jednoho z nejvýznamnějších poskytovatelů dálkové přepravy.

FlixBus od roku 2013 mění způsob, jakým miliony lidí cestují po Evropě. Je totiž kombinací  technologického startupu na internetové platformě a klasického dopravce. Umožňuje  jednoduchou rezervaci, nabízí komfort a bezpečné cestování za dostupné ceny. První autobusy  zeleného dopravce dorazily do Prahy už roku 2014, jen rok poté, co v Mnichově FlixBus vznikl.  Oblíbenost Prahy jako destinace s sebou velmi brzy přinesla i myšlenku podnikání v domácí  dopravě v Česku.

Od samého počátku firmu FlixBus vede Pavel Prouza, který připomíná náročné první dny: „Rozjezd  vnitrostátních linek byl první dny i týdny vyčerpávající, byli jsme pod drobnohledem médií i  konkurence, ale bleskově jsme zvládli vychytat mouchy spojené s tak komplexním projektem. Jsem  rád, že se teď mohu ohlédnout a konstatovat, že se českému FlixBusu podařilo vyrůst a dospět.“  Pražský přestupní uzel na Florenci je jedním z nejdůležitějších bodů na mapě FlixBusu ve střední Evropě. Za jeden týden v létě odjede z Florence více než 1400 zelených autobusů.

Z nuly na stošest (destinací)

První spoje FlixBusu propojily od 17. srpna 17 českých měst. Cestování FlixBusem přineslo  českým cestujícím několik novinek, na které si brzy zvykli. Šlo především o dynamickou cenotvorbu, známou tou dobou výhradně z nákupu letenek. Tato forma prodeje zvýhodňuje časné  kupující. Ceny v několika startovních kategoriích jsou vždy velmi výhodné. Na palubě autobusů si  cestující mohou užít ničím nerušenou cestu na příjemných sedadlech s velkým prostorem pro  nohy, samozřejmým standardem je kvalitní wifi připojení zdarma i toaleta. Absolutní novinkou  byla možnost sledovat svoji cestu online díky GPS sdílení polohy a možnost kompenzace CO2  emisí.

V současné době je v Česku možné cestovat FlixBusem až do 106 destinací. Značka v České  republice aktuálně provozuje největší komerční síť autobusových spojení. Na přímém spojení  jezdí autobusy českých dopravních partnerů také do 110 zahraničních destinací. V rámci celé sítě

FlixBus spojuje i tak vzdálená místa jako jsou Tallinn, Lyon, Pisa, Bukurešť či Bělehrad. S jedním  přestupem se cestující dostanou až do Madridu, Manchesteru nebo Istanbulu. Za pět let své  existence uvedl český FlixBus do provozu 43 linek po Evropě i v Česku.

První léta ve znamení expanze a překonání celosvětové pandemie

Od svého vstupu na trh se FlixBus netajil touhou vytvořit velmi kvalitní síť meziměstských spojení.  Navázáním spolupráce s novými partnery se podařilo brzy stabilizovat rozsáhlou nabídku. FlixBus se v Česku opírá o spolupráci s domácími dopravními partnery. Jejich autobusy za dobu pěti let  provozu ujely 37,5 milionu kilometrů a přepravily přes 5 milionů cestujících. Podnikání Flixu je  postavené právě na spolupráci s místními malými a středními dopravci. FlixBus se stará o  marketing a prodej jízdenek, dopravci zajišťují dopravní prostředek a řidiče. Česká pobočka  spolupracuje s těmito dopravci z Česka, Slovenska a Maďarska: Umbrella Mobility, Daftour,  Blaguss, Blue Bus, Umbrella Services, GumDrop, Turancar, H+S Bussi, Alva Tour, Tourbus,  Infinitours, Five Stars a HCC. Za dobu své existence partnerské autobusy FlixBus CZ s.r.o. ujely  neuvěřitelných 37 586 647 kilometrů a přepravily 5 009 990 cestujících.

Jízdenky na FlixBus mohou cestující od počátku provozu pořídit celou řadou způsobů: v  mobilní aplikaci či na webovém prohlížeči www.flixbus.cz, v jedné z kamenných prodejen  FlixBusu (v Praze na Ústředním autobusovém nádraží na Florenci a v Brně na stanici před hotelem  Grand), v jedné z více než 550 cestovních agentur, či přímo u řidiče, kde je možné platit hotovostí  i platební kartou. Jen pracovníci českých prodejen Flixu obsloužili za 5 let existence přes 650  tisíc zákazníků. Agentury zprostředkovaly cestu dalším 770 tisícům cestujících.

Už 5 let přináší FlixBus zákazníkům možnost jednoduchého, pohodlného a velmi dostupného  cestování. Z toho více než dva roky byly ve znamení omezení kvůli pandemii Covid-19. Pavel  Prouza dává důraz na letošní velký návrat k cestování: „Covidové roky naplno prokázaly sílu našeho  obchodního modelu, kdy jsme byli schopni extrémně rychle reagovat na pokles poptávky. Navzájem  jsme se podrželi s našimi dopravci a letos naplno sklízíme plody návratu cestujících.“

Nejdelší místně provozovanou trasou je pro FlixBus CZ s.r.o. linka Praha – Lyon se vzdáleností  1173 km, nejkratší linka pak vede z Prahy Zličína do zastávky Plzeň CAN, dlouhá je 80 km.  Nejdelší možná cesta FlixBusem z Prahy vede do Lisabonu, s jediným přestupem díky ní lze  překonat 3147 km. Tuto dalekou cestu jen v letošním roce absolvovalo 16 cestujících. Cena za  tuto dalekou cestu začíná na 84 €. Průměrná cena jízdenky v roce 2022 je 13,26 €.

FlixBus do budoucnosti chystá celou řadu novinek. Mezi ty nejzásadnější patří změna pohonného  systému autobusů. Flix si vzal za zásadní závazek svoji kompletní dekarbonizaci. Již několik let  se pracuje na vývoji dálkového autobusu s pohonem na vodíkové baterie.

O společnosti Flix 

Flix je mladá společnost působící v oblasti dálkové dopravy, která skrze své značky FlixBus a FlixTrain nabízí pohodlný  a ekologický způsob přepravy za dostupné ceny. Díky unikátnímu obchodnímu modelu a inovativním technologiím se  ze startupu rychle stala silná společnost s největší evropskou sítí dálkových meziměstských autobusů a v roce 2018  také prvními dálkovými vlakovými spoji. Od roku 2013 přepravila FlixMobility stamiliony lidí a dala vznik tisícům nových  pracovních míst v oblasti dopravy. V roce 2018 spustila společnost FlixMobility první dálkové spoje také v USA, , ve  stejném roce spustila pilotní projekt plně elektrických dálkových autobusů a v roce 2021 uvedla na trh první dálkové  autobusy na bioplyn v EU.

Z center v Evropě i USA se tým Flix stará o technologický rozvoj, plánování sítě, zákaznický servis, management kvality,  marketing a prodej a v neposlední řadě také o rozvoj nových obchodních příležitostí. O každodenní provoz flotily  autobusů FlixBus se starají důvěryhodní regionální partneři, povětšinou rodinné firmy, které na trhu úspěšně působí po  desetiletí. FlixTrain je provozován ve spolupráci se soukromými vlakovými přepravci. Díky tomuto partnerství jde tak  inovace, podnikatelský duch a silná mezinárodní značka ruku v ruce se zkušenostmi a kvalitou tradičního odvětví  dopravy. S Flixem cestujte chytře. www.flixbus.cz/spolecnost

Playtronica: dokáže rozeznít zeleninu, člověka i hamburger

Už jste někdy hráli na kedlubnu, růži, rajče nebo třeba rozezněli dotekem člověka? Myslíte si, že to nejde? Opak je pravdou! Kreativní technologické studio Playtronica našlo způsob, jak vytvořit hudbu prakticky čímkoliv. Tuto unikátní technologickou novinku, která nese stejnojmenný název jako studio, jako první v České republice využil Přemek Forejt ve svém novém hudebním počinu s názvem „Mc’n’Roll“.  Doteky rozehrál například hovězí maso a jedinečné beaty zakomponoval do celkové kompozice nového songu.

Co je vlastně playtronica? Jedním slovem „budoucnost“. Stačí jednoduchý lidský dotek, vodivé materiály, chytré textilie a voila, běžné předměty se mění ve zvuky. Kreativní technologické studio Playtronica našlo způsob, jak dělat hudbu s citrony, mrkví, kousky dřeva, zkrátka prakticky se vším.  Jejich elektronická zařízení přeměňují dotek na midi noty a z čehokoliv dělají midi ovladač, kterým je možno proměnit lidské tělo v „klávesnici“. Díky tomu pak můžete pouhým dotekem vlastní ruky rozeznít většinu předmětů okolo vás.

Vnímejte realitu jinak

Zakladatel Sasha Pase popsal playtronicu jako budoucnost technologie a rozšíření lidských možností vnímání. Lidé se tak setkávají s něčím novým a fascinujícím, co na první pohled nedokážou vysvětlit. Prostřednictvím tohoto zařízení je člověk schopen rozehrát zvuk prakticky čehokoliv – od jídla přes rostliny až po každodenní předměty a lidská těla. Představte si, jaké to je dotýkat se těla, které vydává zvuky. Pohlazení na krku se změní ve vysokou melodii, hraní si navzájem s prsty se promění v něco zábavnějšího a rytmičtějšího. Playtronica je postavená na snaze inspirovat lidi neotřelou technologií, která jim přinese neobvyklé smyslové zážitky a zároveň jim pomůže odstoupit od běžného vnímání okolního světa založeném pouze na zraku.

Mc’n’Roll v podání Přemka Forejta

Tuto novou a zatím moc neprozkoumanou technologii se pro svůj nový hudební počin rozhodl vyzkoušet zpěvák a hvězdný kuchař Přemek Forejt. Poprvé v České republice je tak k vidění toto unikátní spojení doteku, předmětu a zvuku. V jeho novém hudebním klipu s názvem „Mc‘n‘Roll“, který pro něj napsal hudebník Jiří Burian, budete svědky toho, jak pod jeho rukama vznikají tóny například z masa, pečiva nebo čerstvé zeleniny. Forejt se dlouhodobě zajímá o kvalitu potravin a poslední dobou se zaměřuje právě na jídlo v McDonald’s. Navštívil podnik, kde se z brambor stávají ikonické hranolky nebo firmu která zpracovává maso do tolik oblíbených burgerů. Také proto si pro svůj nový hudební počin vybral právě suroviny z McDonald‘s. Fanoušci jídla zpod zlatých oblouků se tak poprvé v historii dozví, jak zní jejich milovaný Big Mac coby hudební dílo. „Z McDonald’s za mnou přišli s tím, jestli bych nechtěl zkusit zahrát song na jejich suroviny. Prý jsou tak dobré, že se na ně dá i hrát. No a ono to doopravdy jde. Je to neskutečné, bizardní, neokoukané. Hudba a jídlo jsou moje dvě velké vášně a v životě by mě nenapadlo, že je můžu takhle propojit. Vyměnit kytaru za hamburger? To je prostě pecka. Prvně to šlo mimo moje chápání, pak mě to začalo strašně bavit. Doufám, že klip bude lidi bavit stejně jako mě, když jsme jej tvořili,“ říká Přemek Forejt.

McDonald’s není v používání moderních a neotřelých technologií nováčkem. Například loňský rok přišla společnost s inovativním způsobem propojení online a „offline“ světů pomocí dražby NFT Maestropiece od umělce, grafika a satirika TMBK. McDonald’s se touto spoluprací jasně zapsal do povědomí všech, kteří se o moderní a inovativní technologie zajímají, nejen kvůli celkové vybrané částce 281 400 korun, ale také proto, že byla vůbec první takového ražení.

Začíná Startupová Liga mistrů. Startupy mají šanci probojovat se až do Silicon Valley

V Praze se 11. října 2022 už pošesté uskuteční velkolepé evropské finále celosvětové startupové soutěže – nově pod hlavičkou Disraptors Summitu (dřívější Startup World Cup & Summit). Princip soutěže zůstává podobný jako v minulých ročnících: kontinentálnímu finále bude předcházet regionální kolo pro startupy z regionu V4. České startupy se do něj můžou hlásit právě teď na webu disraptors.com. Registrace je bezplatná a uzavře se půlnocí 25. září 2022.

Nejúspěšnější startup tradičně dostane od organizátorů soutěže nabídku investice ve výši
500 000 dolarů. Současně získá vstupenku do světového finále v Silicon Valley, kde může zazářit před světovými investory. Potud se akce neliší. Výraznější novinkou je to, že titul evropského šampiona bude ještě prestižnější než dřív.

Nejlepší z nejlepších

Zatímco v předchozích ročnících vedla cesta do celoevropského finále výhradně přes regionální kola soutěže Startup World Cup, letošní ročník nabízí mnohem rozmanitější možnosti. Před porotu Disraptors Summitu totiž postoupí také vítězové řady přidružených startupových soutěží, jako např. italského We Make Future, polského Wolves Summitu, mezinárodní Vestbee Challenge nebo českých soutěží Ynovate Challenge, Technology Fast 50 a dalších.

„Chceme v rámci startupových soutěží postavit evropskou Ligu mistrů a přitáhnout do Česka skutečnou elitu mladých startupů,“ vysvětluje spoluzakladatel Disraptors Summitu Václav Pavlečka. „Zatímco loni jsme ještě pod starou značkou SWCSummit hostili finalisty z šesti zemí Evropy, letos díky širšímu pojetí zasáhneme podstatně víc zajímavých projektů. Přijímáme totiž vítěze a finalisty dalších devíti startupových soutěží. Věřím, že publikum i investoři se mají na co těšit!“

Většina přidružených soutěží už své vítěze zná. Startupům, které by chtěly zasáhnout do letošní soutěže, tak zbývá jediná možnost: přihlásit se do oblastního kola Visegrádské čtyřky prostřednictvím formuláře na webu disraptors.com/summit.

Ze stovek přihlášených projektů vyberou analytici desítku nejlepších, které se představí před porotou. Soutěž V4 se uskuteční v pondělí 10. října. Do úterního finále z ní postoupí dva projekty. „Vybereme jednoho vítěze a jednu divokou kartu,“ upřesňuje Pavlečka.

Loni vyhráli Češi!

V uplynulých ročnících se na nejvyšších příčkách opakovaně umisťovaly české a slovenské projekty. Loni dokonce celou soutěž ovládl tuzemský projekt Tatum, jehož průlomová platforma významně zjednodušuje vytváření blockchainových aplikací.

„Samotná účast v soutěži pro nás rozhodně byla velmi cennou zkušeností a vítězství nám otevřelo mnohé dveře. Navázali jsme důležité kontakty a dozvěděla se o nás spousta lidí. I to nepochybně přispělo k tomu, že máme od té doby šestkrát víc zákazníků,“ hodnotí s odstupem ředitel projektu Jiří Kobelka a dodává:

„Český trh má k ideálním podmínkám pro zakládání a rozvoj startupů hodně daleko. Proto jsem nesmírně rád, že akce jako Disraptors Summit pomáhají zdejší prostředí kultivovat a skutečně efektivně startupům pomáhají.“

Registrace do hodiny

Registrace do regionálního kola V4 je bezplatná a vyplnění dotazníku zabere v průměru 30-60 minut. „Do přihlašovacího formuláře startupisté vyplňují informace o svém produktu, týmu, nastavení business modelu, fázi, ve které se projekt nachází, získaných investicích, konkurentech a trhu, na kterém se pohybují. Vedle toho je třeba do přihlášky nahrát také svůj pitch deck. To vše potřebujeme k tomu, abychom dokázali ohodnotit potenciál projektu,“  přibližuje Petra Cihlářová, která se pravidelně ujímá role člena poroty.

Vzhledem k mezinárodnímu prostředí se vše od přihlášení až po prezentaci před porotou odehrává v angličtině. Rozhodně se vyplatí žádný z kroků nepodcenit a soustředit se na každý detail. V uplynulých ročnících totiž poslalo přihlášku do V4 soutěže kolem pěti set projektů, ovšem před porotu se vždy dostane jen hrstka nejlepších.

I účast posouvá vpřed

Disraptors Summit zdaleka není jen o soutěži. Zásadní přidanou hodnotou celé akce je navazování kontaktů. Do Prahy se totiž z celé Evropy i zámoří každoročně sjíždějí investoři, mentoři i zástupci korporací, ke kterým by se jednotlivé startupy za běžných okolností dostávaly jen velmi složitě. Tady je mají možnost nejen potkat napřímo, ale můžou si s nimi domluvit individuální sezení nebo se účastnit jejich workshopů či panelových diskusí.

Koncentrovanou inspiraci pak přináší také série vystoupení významných řečníků, mezi kterými v minulých ročnících figurovaly takové osobnosti jako Steve Wozniak, sestra Elona Muska Tosca Musk, Esther Wojcicki, Kyle Corbitt a řada dalších.

Podrobnosti o letošním obsazení i jednotlivých částech programu postupně přibývají na webu, kde se zároveň už nyní dají pořídit i vstupenky za výhodnou startovací cenu. Ta letos začíná na 60 eurech.

Více o Disraptors:

Vše je víceméně v této zprávě. Disraptors navazuje na Startup World Cup & Summit (SWCSummit), jednou z nejvýznamnějších startupových akcí v Evropě, která se v uplynulých letech každoročně konala v Praze. Spojuje summit, kde se potkávají startupy, investoři a zástupci korporací z celé Evropy, a celoevropskou startupovou soutěž, odkud vítěz postupuje do celosvětového finále Startup World Cupu v Silicon Valley. Na předhchozích ročnících vystoupily takové osobnosti jako Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu a legenda počítačového inženýrství, Esther Wojcicki, novinářka a inovátorka ve vzdělávání, Kyle Corbitt z Y Combinatoru, Tosca Musk, CEO streamovací služby Passionflix a sestra Elona Muska, Tom Cwik z NASA, Martin Tolar vyvíjející lék na Alzheimerovu chorobu, Marvin Liao z inkubátoru 500 Startups, Vince Steckler, CEO českého AVASTu, Dave Evans ze Stanfordu a mnoho dalších. Za akcí organizačně stojí společnost Up In The Air. Více informací naleznete na www.disraptors.com.

Uber slaví přelomové vítězství, stal se oficiálním partnerem varšavského letiště Frédérica Chopina

Uber, nejznámější aplikace propojující cestující s řidiči taxi, spojila síly s největším polským letištěm – Letištěm Frédérica Chopina. Pasažéři si tak nově mohou objednat jízdu přímo z příletové haly varšavského letiště. Proto, aby byla taková objednávka pro uživatele co nejpohodlnější, vytvořil Uber speciální produkt dostupný přímo v aplikaci. Pro společnost představuje partnerství s varšavským letištěm výrazný milník a posílení postavení v rámci celé střední a východní Evropy. 

Proto, aby bylo možné sjednotit požadavky letiště s očekáváním samotných pasažérů, představil Uber speciální produkt, který je v aplikaci dostupný každému, kdo na Letiště Frédérica Chopina přicestuje. Pasažéři si tak mohou ihned po výstupu z letadla objednat jízdu nadstandardním vozem, který je vyzvedne přímo ve spodní části letiště, tedy v místě příletů. Z důvodu maximálního zkrácení čekací doby a zajištění optimální dostupnosti vozů využívá Uber při plánování kapacit tzv. prediktivní algoritmy. Tyto algoritmy jsou základem chytré technologie, která umožňuje přizpůsobit množství dostupných vozů tak, aby odpovídalo předpokládané poptávce právě přistávajících pasažérů.

„Služby společnosti Uber jsou dostupné na více než 250 letištích po celém světě, těší nás tedy, že budou mít toto moderní technologické řešení k dispozici i pasažéři Letiště Frédérica Chopina. Intuitivní doprava z letiště je jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících celkovou spokojenost cestujících. Z našich průzkumů* navíc vyplývá, že jízdu prostřednictvím služby Uber v Polsku preferují lidé třikrát častěji než skrze jakoukoliv jinou aplikaci tohoto druhu,“ dodává Marcin Moczyróg, regionální ředitel společnosti Uber pro střední a východní Evropu.

Vzor pro další města v regionu

Polsko přitom není zdaleka jedinou zemí střední Evropy, ve které se drží v oblíbenosti cestujících na prvním místě. Podle průzkumu Letiště Václava Havla je totiž první volbou také pro české uživatele, u kterých dosahuje dlouhodobě stabilního vysokého hodnocení. Důvody jsou přitom podobné jako v sousedním Polsku – předem daná cena, rychlé objednání, ale i vysoká kvalita samotných řidičů.

Oficiální partnerství s Letištěm Frédérica Chopina je pro nás v rámci celé střední a východní Evropy důležitým milníkem. Velmi si ceníme důvěry varšavského letiště, jehož zástupci si dobře uvědomují, jak důležitá je kvalita přepravy z letiště pro celkovou reputaci daného letiště, ale v konečném důsledku také daného města a celé země. Věříme, že další letiště v regionu budou následovat, protože Uber dlouhodobě ukazuje, že je pro cestující z celého světa tou ideální volbou,“ komentuje partnerství také Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku.

Tento rok byl pro Uber v oblasti navazování partnerství s letišti mimořádně úspěšný. K oficiální spolupráci s londýnským Heathrow, stockholmským letištěm Arlanda a letištěm Schiphol v Amsterdamu se totiž přidala i letiště v Madridu, Barceloně a Malaze. Varšava tak společnosti otevřela cestu také k příležitostem ve střední a východní Evropě.

Bezpečnost jako priorita

Veškeré jízdy budou zajišťovat licencovaní taxi partneři, kteří musí pro přijetí na platformu Uber splňovat řadu požadavků. Pasažérům navíc Uber nabízí množství nástrojů k zajištění maximální bezpečnosti a transparentnosti:

  1. Kontrola jízdy: cestující má již před příjezdem vozu k dispozici veškeré potřebné informace jako je jméno a fotografie řidiče, model auta i číslo licence, každá jízda je navíc monitorovaná pomocí GPS.
  2. Sdílení průběhu jízdy s důvěryhodnými kontakty: nástroje služby Uber umožňují uživatelům sdílet průběh celé své cesty až s pěti dalšími lidmi ze seznamu tzv. důvěryhodných kontaktů. Díky tomu mají jejich nejbližší vždy přehled o tom, v jakém voze a kde se cestující zrovna nachází.
  3. Bezpečnostní centrum: během každé jízdy mají cestující nepřetržitý přístup ke všem nástrojům bezpečnostního centra. Pomocí nouzového tlačítka mohou uživatelé sdílet svou jízdu, projít si bezpečnostní postupy a pokud to situace žádá, snadno zkontaktovat tísňovou linku.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

HONOR hledá nové umělecké talenty z celého světa a rozdává peněžité odměny v celkové výši až 116 000 EUR!

Globální umělecká soutěž HONOR Talents Awards 2022 odstartovala a otevírá přihlášky pro zájemce i z České republiky! Soutěžit s kreativními návrhy a vlastními designy můžete v řadě kategorií kreativních návrhů pro mobilní telefony, chytré hodinky, zapojení virtuální reality a dalších. Nebo jen pošlete svůj kreativní koncept. Hrajte se o peněžité odměny v celkové výši až 116 000 EUR. Ale pozor, přihlášky se uzavírají 7. října 2022.

„Úžasná příležitost pro začínající nadějné umělce po celém světě. Mezinárodní umělecká soutěž HONOR Talents je skvělá šance pro propojení umělecký talentů a technologií,“ uvedl George Zhao, CEO HONOR Device Co, Ltd. „Od uživatelského zážitku z produktu až po průmyslový design, nové nápady mladých talentů nám dávají nový vzhled na potřeby zákazníků po celém světě.“

Za dva úspěšné ročníky od roku 2020 se přihlásilo už přes 6 000 nadějných umělců z více než 40 zemí v různých kategoriích. Výherci loňského ročníku byli součástí významných uměleckých výstav.

Oficiální porota z profesionálů z oboru

HONOR posunul hranice pro mezinárodní umělecké soutěže a pozval světově uznávané umělce a experty v oboru, aby převzali roli poroty pro letošní ročník HONOR Talents Awards 2022.

V porotě tak najdete profesora Cao Xue, hlavního designéra maskota zimních olympijských her v Pekingu, Bing Dwena; profesora Ma Junchenga z Ústřední akademie výtvarných umění v Číně, který je zároveň děkanem školy městského designu; umělce a průkopníka v oblasti rozšířené reality Yunuen Esparza; Cedrica Kiefer, spoluzakladatele a kreativního vedoucího slavného digitálního uměleckého studia Onformative; mezinárodně uznávaného umělce profesora Xiao Hui Wanga nebo profesora Yuan Youmin z Čínské akademie umění, který navrhl logo summitu G20 v Chang-čou.

Nové kategorie s atraktivními peněžitými odměnami v celkové výši až 116 000 EUR

HONOR Talents Awards 2022 se otevírá celkem se šesti hlavními kategoriemi a dvěma podkategoriemi přes návrhy na tapety telefonů, tapety skládacích telefonů, hodinek nebo designu bez omezení. Nově se můžete také přihlásit s projektem se zapojením virtuální reality.

Ve hře je celkem 77 peněžitých odměn a možnost uvedení vizuálu přímo na produktech HONOR.  Hlavní vítěz soutěže si odnese výhru v přepočtu 11 000 EUR.

Více info o soutěži najdete a soutěžní přihlášky posílejte rovnou prostřednictvím oficiální webu HONOR:

https://www.hihonor.com/honor-talents/cz/

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Exit mobile version