Tři nové aplikace pro chytré televizory Samsung v Česku: iVysílání České televize, iPrima a Fitshaker

Řadu lokálních video aplikací v nabídce chytrých televizorů Samsung rozšířily tři nové populární služby. Diváci se nově dostanou k archivům pořadů České televize prostřednictvím aplikace iVysílání České televize, k původnímu obsahu televize Prima v aplikaci iPrima a k video návodům o cvičení v aplikaci Fitshaker. V prvních dvou případech jde o neplacené aplikace, placený je přístup do Fitshakeru. Všechny tři jsou dostupné na chytrých televizorech Samsung modelových řad 2018 až 2022.

Obsah video služeb iVysílání České televize a iPrima už znají diváci, kteří přijímají televizní signál pozemní cestou prostřednictvím DVB-T2, mají televizor připojený k internetu a využívají hybridní vysílání (HbbTV). Nové aplikace zpřístupní tuto službu i těm divákům, kteří jako primární zdroj signálu využívají televizi přes internetový protokol (IPTV), jako jsou služby O2 TV, T-Mobile TV GO, Lepší.TV, Sledování TV a další.

Kompletní archiv České televize ve vašem televizoru

Aplikace iVysílání České televize nabízí katalog všech dostupných pořadů i extra živých internetových přenosů. Vše je dostupné i bez registrace. Nabízí úvodní přehled toho nejlepšího z archivu ČT spolu s exkluzivním obsahem iVysílání. Detailní stránky pořadů a filmů jsou zobrazeny přehledně, s podrobnějším obsahem, nechybí bonusová videa a přehled souvisejících pořadů. Pořady jsou podrobně členěny do kategorií a podkategorií. Aplikace nabízí i Program vysílání, ve kterém lze pohodlně prohledávat pořady pomocí televizních programů jednotlivých kanálů České televize, a to včetně extra přenosů iVysílání Plus, ČT sport Plus a ČT24 Plus. Tato aplikace je dostupná majitelům televizorů Samsung pouze v České republice.

Oblíbené seriály Primy vám už nikdy neuniknou

Aplikace iPrima představuje nabídku těch nejoblíbenějších seriálů, filmů a pohádek, které se objevují na obrazovce televizních kanálů skupiny FTV Prima. Uživatelé se tak kdykoli mohou vracet k oblíbeným seriálům, jako je ZOO, Polda, Slunečná a dalším. Vybírat si mohou také z velkého množství filmů pro dospělé i děti. Kromě toho mohou využívat tematické playlisty, kde pouhým kliknutím spustí hodiny zábavy podle aktuální nálady – krimi, dokumenty, pořady o vaření a mnoho dalšího. Aplikace je dostupná pro uživatele chytrých televizorů Samsung v České republice a na Slovensku, do konce roku exkluzivně pouze na operačním systému Tizen. Pro vstup do iPrima aplikace (i HbbTV) je třeba registrace účtu.

Cvičte doma podle známých certifikovaných trenérů

Chcete zapracovat na své postavě, ale nechcete chodit do posilovny? Ušetřete si čas i peníze a získejte kondici ve svém obývacím pokoji s Fitshakerem! Aplikace Fitshaker obsahuje spoustu jedinečných pomůcek, které vám zpříjemní cvičení. V čem je jedinečná? Cvičíte především s vlastním tělem, takže nepotřebujete fitness vybavení. Stačí jen trochu. Výsledků dosáhnete už za 15 minut denně. Všechna cvičení vedou čeští a slovenští lektoři, takže neexistuje žádná jazyková bariéra. Fitshaker vyzkoušelo již více než 70 000 žen, takže se stanete součástí skvělé komunity. Vybrat si lze z nespočtu cvičících programů a živých přenosů, které jsou děleny dle náročnosti a délky programu (Pilates, Yoga, Tabata, HIIT, Výzvy – Do plavek, novoroční, apod). Programy jsou určeny pro začátečníky i pokročilé a pro všechny věkové kategorie, včetně dětí.

Aplikace Fitshaker je placená a zájemce vyjde na 249 Kč měsíčně. Dostupná je jak v České republice, tak na Slovensku, kde za ni uživatelé zaplatí 9,9 euro měsíčně.

Všechny tři nové aplikace si mohou zájemci stáhnout ze Samsung Store na svém chytrém televizoru a poté umístit na lištu s preferovanými aplikacemi.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů.Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Objevte neomezené možnosti s novým motorola razr 2022

Společnost Motorola jako průkopník skládacích smartphonů nikdy nepolevila ve zkoumání a inovacích skladacích systémů. Motorola nadále posouvá hranice ohebných telefonů a s nadšením představuje novou generaci modelu razr – motorola razr 2022, zařízení, které je odvážně přepracované tak, aby do vašeho života přineslo více magických možností.

motorola razr 2022 nastavuje nový standard v éře ohebných smartphonů, od krásného designu až po jednoduché používání. Toto zařízení je evolucí předcházejících generací, která staví na zákadních funkcích vyvinutých s ohladem na zpětnou vazbu zákazníků a vylepšuje je – včetně nejpokročilejšího fotoaparátu, jaký ve vyklápěcím smartphonu můžete vidět1, spolu se silnější baterií a působivým displejem. 

Ikonický design, modernizovaný pro špičkovou produktivitu a zábavu

razr má minimalistický design, který je kompaktní a vhodný do kapsy se stylovou matnou povrchovou úpravou. Tento nový moderní vzhled nabízí dva displeje, které poskytují úžasný zážitek. Interaktivní 2,7-palcový Quick View displej vás udrží v kontaktu jediným pohledem, takže můžete kontrolovat oznámení, číst a posílat zprávy, fotografovat, vykonávat platby a mnoho dalšího, to všechno bez otevření telefonu.

Rozložením smartphonu razr odhalíte úchvatný 6,7-palcový displej FHD+ P-OLED s obnovovací frekvencí až 144 Hz. Díky technologii P-OLED zažijete více než miliardu odstínů od nejhlubší černé až po nejbohatší a nejživější barvy. Navíc díky certifikaci HDR10+ a 100 % barevnému gamutu DCI-P3 si vychutnáte displej, který splňuje filmové standardy přesnosti, což z tohoto smartphonu dělá dokonalé zařízení na zábavu.

Aby se tyto dva displeje využily naplno, přepracovaný pant drží zařízení otevřené v režimu Flex View, takže může stát samostatně ve více úhlech, abyste mohli pracovat a hrát si s volnýma rukama. Vyklopte váš razr a použijte funkci rozdělené obrazovky s více otevřenými aplikacemi. Sledujte videa a pište zprávy přátelům během vaření večeře, nebo ho použijte jako stativ na zachycení krásných selfie, skupinových fotografií a nebo uskutečnění videohovorů, a to všechno bez nutnosti telefon držet v ruce. Dokonce ho můžete pomocí displeje Quick View používat v noci jako budík. 

Fotoaparáty vlajkové lodi ve skládacím smartphonu

Pokud jde o nejpokročilejší fotoaparát, jaký byl kdy umístěný do vyklápěcího smartphonu1, vysoké rozlišení je jen začátek. Snímač hlavního fotoaparátu s rozlišením 50 MPx se může pochlubit velkými 2,0μm Ultra Pixely, které poskytují 4-násobně vyšší citlivost při slabém osvětlení, aby byly fotografie ostřejší a živější. Vyzkoušejte fotografování s 32x více zaostřovacími pixely pomocí funkce Instant All-Pixel Focus pro rychlejší a přesnější výkon za jakéhokoli světla. Hlavní snímač je vybavený i funkcí OIS, která eliminuje nežádoucí otřesy a poskytuje křišťálově čisté fotografie a videa.

Do záběru se vejde 4x více díky 13 MPx ultraširokoúhlému objektivu, zatímco snímač macro vision umožní zachytit i drobné detaily a přiblíží vás k objektivu 3,5x víc, než standardní objektiv.

Můžete dokonce nahrávat úchvatná videa s více než miliardou odstínů barev, které splňují přísné normy HDR10+ pro přesnost barev, barevný rozsah, jas a kontrast. Anebo natáčejte videa ve filmové kvalitě přímo v telefonu s nahráváním videa v rozlišení 8K, čímž získáte rozlišení více než 33 miliónů pixelů, což je v současnosti nejvyšší možné rozlišení ve smartphonech.

Tím to však nekončí. Díky velkému vnějšímu displeji Quick View můžete pomocí všech těchto fotoaparátů zachytit své nejúžasnější selfie. Když chcete získat větší obrazovku a udělat selfie a nebo videohovor, otevřete smartphone a použijte přední 32 MPx fotoaparát, který má nejvyšší rozlišení, jaké je ve skladacím smartphonu.

Špičkový výkon a energie na celý den

Aby váš razr držel krok s vaším životem na cestách, Motorola vybavila toto zařízení nejpokročilejší mobilní platformou Snapdragon® ve skládacím smartphonu. Snapdragon 8+ Gen 1 je vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější procesor od Qualcomm, který zabezpečuje plynulý chod vašeho smartphonu a zlepšuje klíčové zážitky v celém zařízení a zároveň šetří baterii. Tato výkonná platforma umožňuje rychlejší připojení 5G, funkce Snapdragon Elite Gaming a fotoaparáty profesionální kvality, po kterých toužíte. Zažijte funkce nové generace na zvýšení výkonu, jako je pokročilá AI a blesková obnovovací frekvence. Užívejte si život bez omezení s baterií, která má dlouhou výdrž, je 1,25x větší než předcházející generace, a má 2x rychlejší nabíjení s 30W TurboPower™, které smartphonu dodá hodiny energie jen za několik minut nabíjení. 2 

Prostorový zvuk v každém nastavení

Prostorový zvuk Dolby Atmos® poskytuje pohlcující zážitky ze zábavy. Ať už si ho vychutnáte přes dva velké stereo reproduktory telefonu, anebo přes sluchátka, pocítíte lepší basy, vokály a čistotu veškerého oblíbeného obsahu v kvalitě Dolby Atmos. Na nahrávání a hlasové hovory využijte první trojitý mikrofon3 ve skládacím telefonu, který vám spolu s čistotou zajistí plynulý a konzistentní zvuk.

Přeneste váš smartphone na velkou obrazovku

motorola rezr 2022 je plně vybavený funkcemi Ready For – displej Quick view a nový design pantů ještě více usnadňují využití potenciálu zařízení bez toho, abyste museli telefon otevírat. Použijte například zařízení razr jako bezdrátovou myš nebo trackpad, zatímco přenesete mobilní hry na velkou obrazovku, anebo jednoduše sklopte zařízení razr do režimu Tripod View abyste vypadali co nejlépe na webkameře.

Dostupnost

Motorola razr 2022 bude dostupný v České republice za počáteční cenu 29 999 Kč.

Právní upozornění

Některé funkce, funkce a specifikace produktů mohou záviset na síti a mohou podléhat dodatečným smluvním podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Vyrobeno v licenci od Dolby Laboratories. Dolby, Dolby Atmos a symbol dvojitého D jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou produkty společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated. Android je ochranná známka společnosti Google LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. © 2022 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

  1. Na základě následující jedinečné kombinace funkcí, která se nenachází v jiných smartphonech s vertikálním překlápěním: velká velikost snímače (1/1,5”), velká velikost Ultra Pixelu (2,0 um), široká clona (f/1,8 ), ultra rozlišení (50 MP), optický stabilizátor obrazu (OIS) a okamžité zaostření na všechny pixely.
  2. Všechny údaje o výdrži baterie jsou přibližné a vycházejí z mediánu uživatelů testovaných ve smíšeném profilu používání (který zahrnuje čas používání i pohotovostní čas) za optimálních podmínek sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání. Baterie musí být značně vybitá; rychlost nabíjení se s postupujícím nabíjením zpomaluje. Nabíječka se na některých trzích prodává samostatně.
  3. První skládací smartphone s třetím mikrofonem pro plynulejší zvukový zážitek a čistší kvalitu hlasu v porovnání se skládacími smartphony se 2 nebo méně mikrofony. 

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s obratem 70 miliard USD, umístěná v žebříčku Fortune Global 500, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměření na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny, vyvíjíme technologie, které mění svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější a důvěryhodnější a udržitelná digitální společnost pro každého a kdekoli. Společnost Motorola Mobility LLC byla získána společností Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je 100% dceřiná společnost společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li zjistit více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Společnost Sony představuje LinkBuds S „Earth Blue“, nejmenší a nejlehčí skutečně bezdrátová sluchátka s potlačením hluku od společnosti Sony vyrobená z plastových zásobníků na vodu

LinkBuds S: nová dimenze sluchátek

LinkBuds S jsou ideální pro celodenní spojení s online i offline světem díky velmi malé a lehké konstrukci s přirozeným ambientním zvukem. Kombinují inovativní technologii ambientního zvuku LinkBuds, která vám umožní komunikovat s okolním světem, s vysoce kvalitním potlačením okolního hluku, díky kterému se můžete soustředit jen na oblíbený obsah a na nic jiného.

Sluchátka mají integrovanou funkci Adaptive Sound Control, která upravuje nastavení okolního zvuku v závislosti na tom, kde se nacházíte, a vytváří tak ideální zážitek z poslechu. Vzhledem k tomu, že způsoby ovládání zvuku se různí a vyvíjejí, například poslech hudby a hraní her prostřednictvím sluchátek nebo účast na konferenčních hovorech, bude společnost Sony pokračovat ve vývoji řady LinkBuds a jejího využití s aplikacemi dalších partnerských společností, aby zákazníkům zajistila optimální zvukový zážitek, který odráží současný životní styl. 

Nová barva sluchátek LinkBuds S: „Earth Blue“

Pohodlná sluchátka LinkBuds S budou k dispozici v nové barvě „Earth Blue“ s částmi konstrukce a pouzdra vyrobenými z recyklovaných pryskyřic, které pocházejí z recyklovaných plastových dávkovačů vody [1]. Tento materiál původně vyvinula společnost Sony ve snaze o nový designový výraz s cílem rozšířit možnosti využití recyklovaných materiálů z dávkovačů vody a využít jejich přilnavých vlastností. Výsledný materiál použitý pro sluchátka LinkBuds S „Earth Blue“ vytváří krásný jedinečný mramorový vzor, přičemž každý jednotlivý kus je navržen tak, aby měl jiný vzor.

Kromě modelu „Earth Blue“ se celá řada LinkBuds dodává také s obalem bez použití plastů a sluchátka obsahují recyklované materiály z automobilových dílů [2]. To odráží závazek společnosti Sony snižovat dopad výrobků na životní prostředí.

Společnost Sony Group realizuje dlouhodobý plán ochrany životního prostředí nazvaný „Road to Zero“, jehož cílem je snížit do roku 2050 ekologickou stopu na nulu. Součástí tohoto plánu je i stanovení střednědobých cílů společnosti Sony v oblasti ochrany životního prostředí „Green Management 2025“, které vstoupí v platnost od roku 2021 do roku 2025. Jejím cílem je urychlit úsilí, jako je zavedení používání recyklovaných plastů, snížení spotřeby energie při výrobě produktů, odstranění plastů z obalů nově navrhovaných malých produktů a zavedení obnovitelných zdrojů energie.

Dárcovský program na podporu činností na ochranu oceánů

Roční produkce plastů za posledních 50 let zvýšila přibližně 20krát [3], zatímco množství recyklovaných plastů zůstalo na přibližně 9 % [4]. Společnost Sony věnuje [5] procento z prodeje všech barevných sluchátek LinkBuds S mezinárodní nevládní organizaci Conservation International (CI), která od roku 1987 působí v 70 zemích světa, kde se snaží podporovat společnosti v odpovědné a udržitelné péči o přírodu a globální biologickou rozmanitost pro blaho lidstva.

Částka 2 USD z prodejní ceny každého prodaného kusu bude věnována na podporu aktivit CI v oblasti ochrany oceánů. To znamená, že každý nákup ochrání téměř 58 824 metrů čtverečních oceánu, což je podle výpočtů organizace Conservation International [6] plocha odpovídající přibližně 47 olympijským plaveckým bazénům [7].

„V přírodě se nic neděje ve vzduchoprázdnu – znečištění na jednom místě může mít dopad na celý oceán,“ řekla Anastasia Khoo, marketingová ředitelka organizace Conservation International. „Znečištění plasty je problémem samo o sobě, ale podílí se i na zhoršování dalších problémů, kterým oceán čelí, od změny klimatu po nadměrný rybolov. Lidé jsou závislí na zdravém oceánu a takovéto aktivity pomáhají získávat potřebné finanční prostředky a zvyšovat povědomí a angažovanost spotřebitelů.“

Dostupnost funkce Multipoint Connection

Všechny modely řady LinkBuds navíc dostanou aktualizaci softwaru, která zpřístupní funkci Multipoint Bluetooth, která umožňuje připojení ke dvěma zařízením současně. Pokud například přehráváte hudbu na počítači a váš chytrý telefon přijme příchozí hovor, sluchátka se automaticky přepnou na hovor chytrého telefonu a zajistí, že budete moci telefonovat handsfree, aniž byste museli přepínat připojení.

Aktualizaci softwaru podporující funkci Multipoint Bluetooth dostanou všechny modely řady LinkBuds v listopadu 2022, stejně jako oceňovaná sluchátka WF-1000XM4, pro něž bude tato pohodlnější funkce pro Bluetooth připojení k dispozici již letos v zimě. 

Cena a dostupnost

Cena sluchátek LinkBuds S v barvě „Earth Blue“ bude 4 499 CZK a budou v prodeji od poloviny listopadu 2022. 

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Části konstrukce a pouzdra sluchátek LinkBuds S „Earth Blue“ jsou vyrobeny z recyklovaných zásobníků na vodu.
  • [2] Recyklovaný plast byl použit na výrobu více částí sluchátek a pouzdra, přičemž jeho množství se může měnit v závislosti na době výroby.
  • [3] Nadace Ellen MacArthurové (2016). „Nová ekonomika plastů: přehodnocení budoucnosti plastů“ – Světové ekonomické forum.
  • [4] Geyer, Roland, Jambeck, Jenna, & Lavender Law, Kara L. (2017). Výroba, používání a osud všech plastů, které kdy byly vyrobeny. American Association for the Advancement of Science (Americká asociace pro rozvoj vědy).
  • [5] Počínaje 25. říjnem 2022.
  • [6] Tato fundraisingová iniciativa s organizací Conservation International se vztahuje na prodej v Japonsku a Evropě.
  • [7]  34 dolarů jsou průměrné náklady na zdroje potřebné k zajištění ochrany jednoho kilometru čtverečního oceánu podle výpočtů organizace Conservation International.

Mezinárodní den tisku: Ať jde o knihy či tapety, trendem doby je osobitost

Mezinárodní den tisku, který letos připadá na 26. října, připomíná nejen to, nakolik je tisk stále důležitou součástí našich životů, ale upozorňuje i na nové možnosti, které se otevírají naší tvořivosti. Díky technologii digitálního tisku lze vytvářet produkty uživatelům přímo „na tělo“. Řeč je o personalizovaných tapetách nebo knihách v malých nákladech a s osobním věnováním. Co ještě o tisku možná nevíte?

Tapety s vlastním vzorem? Samozřejmě

Tapety už nejsou médiem minulosti s omezeným počtem všude se opakujících vzorů. Jejich obliba dnes stále stoupá a tvůrčí možnosti jsou téměř nekonečné. Digitální tisk spolu s patentovanou technologií UVgel od Canonu, která pro vytvrzování barev využívá UV záření, přináší do interiérových dekorací revoluční vlastnosti, jako je stabilita rozměrů a barev, zdravotní nezávadnost, kterou garantují certifikáty, či omyvatelnost.

„Testy potvrdily, že povrch těchto tapet lze čistit i silnými prostředky. Je tak možné vytapetovat takřka jakýkoliv prostor včetně těch náročných na odolnost materiálů, jako je kuchyňský nebo sprchový kout,“ říká Tomáš Vacek, expert na tisk společnosti Canon CZ.

Hlavním přínosem technologie je ale personalizace. Díky tomu, že digitální tisk umožňuje produkci jednotlivých kusů za dostupnou cenu, je možné si nechat vytisknout tapetu, kterou nikdo jiný nemá. Důkaz najdete třeba ve foyer pražského Divadla Bez zábradlí, kde jsou od loňska čtyři velkoformátové tapety zachycující slavné momenty z historie scény. Tapety vytvořili odborníci z Canonu na základě starých černobílých negativů.

A pokud máte umělecké sklony, můžete mít svůj obraz přes celý pokoj. V atypickém bytě v obci Skalsko mají v uvítacím pokoji tapetu zachycující originální obraz pražské malířky Lucie Crocro. Aby byl dojem z díla úplný, tiskaři zde zvolili materiál Canon s reliéfem připomínajícím tahy štětcem. 

Potisknout lze takřka vše

Díky dnešním možnostem tisku si ale můžete vyzdobit i jiné části svého obydlí nebo kanceláře než stěny – třeba podlahy, kde najdou uplatnění materiály a motivy imitující parkety nebo kameninu. Tapety jsou přitom jenom jedním z médií, moderní plotry zvládají stále lépe potisknout sklo, dřevo, keramiku i další materiály.

„S radostí sledujeme, jak lidé popouštějí uzdu své fantazii a do svých interiérů instalují čím dál fantasknější formy. Na jaký materiál se tiskne, už není rozhodující,“ říká Tomáš Vacek z Canonu. A nejde jen o interiéry. Nekonečné možnosti digitálního tisku snad nejlépe ukazuje segment reklamy. Kdo chce zaujmout v blížící se zimní sezóně, ten si může nechat potisknout třeba své lyže.

Kniha jen pro vás

Bez tisku by nebylo knih, to je pravda stará už několik století. I v knihařském průmyslu je ale nyní na obzoru malá revoluce. Stále častěji se totiž v souvislosti s literaturou, časopisy nebo katalogy hovoří o tzv. tisku na vyžádání. To znamená, že si sami budeme moci vybrat, jaký obsah chceme do knihy zahrnout. „Švejk, který obsahuje pouze vaše vybrané pasáže a hlášky, ve vietnamštině, nebo snad s osobním věnováním vytištěným na titulní straně? To vše je dnes možné,“ vysvětluje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Navíc personalizovaná kniha nemusí stát více než klasické vydání tisknuté po tisících kusů. Digitální produkční stroje dnes nabízejí natolik úsporný tisk, že se nakladatelům vyplatí prodávat knihy i v menších nákladech. Pozitivní důsledky této technické revoluce jsou v knihkupectvích patrné již několik let – na pultech se objevuje stále více titulů pro užší publikum, které by dříve vůbec vyjít nemohly.

„V tomto kontextu nás posledních 20 let zcela změnilo. Většina knih a novin se tiskla ofsetovou metodou, tedy pomocí fyzické předlohy. Jeden nešťastný překlep mohl zničit celý náklad a vydat knihu pro stovku čtenářů bylo nemyslitelné,“ připomíná Kučmášová.

Tisk v kapse

Kdo by si však vývoj tisku spojoval pouze s řešeními pro profesionály, mýlil by se. Ve světě, kde obrazová komunikace hraje stále větší roli, by mělo být intuitivní a snadno dostupné nejen pořizování fotografií, ale i jejich tisk. Proto jsou na trhu kapesní fototiskárny. Některé z nich, jako například modely populární řady SelphySquare nebo Zoemini, nevyžadují použití samostatné inkoustové tiskárny a velikostí připomínají chytrý telefon.

Hlavní výhody? Možnost okamžitě vytisknout jakoukoli fotografii kdekoli a kdykoli – třeba rovnou na svatbě nebo rodinné oslavě. A v případě tiskáren řady SelphySquare by snímky v rodinném albu měly vydržet až sto let!

To jsou jen některé z pokroků moderní tiskové technologie. Jedno je jisté – pokud se technologie budou vyvíjet tak závratným tempem, za deset let budeme Mezinárodní den tisku slavit úplně jinak.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Huawei Mobile Broadband Forum 2022: 5G sítě rostou nejrychleji ze všech

Rozvoj telekomunikačních 5G sítí nabral během uplynulých tří let obrátky. Od prvních komerčních nasazení sítí v roce 2019 hrstkou operátorů jsou k dnešnímu datu po světě rozmístěny více než tři miliony základnových stanic a 5G sítě, které v současné době nabízí více než 230 operátorů, využívá okolo 700 milionů koncových zákazníků. Jaký bude vývoj mobilních sítí do budoucnosti a co mohou přinést koncovým zákazníkům, operátorům a celému telekomunikačnímu sektoru diskutují účastníci 13. ročníku Mobile Broadband Forum (MBBF) v thajském Bangkoku.

„Technologie 5G se rozrůstá mnohem rychleji než jakákoli předchozí generace mobilních sítí,“ prohlásil úvodem současný předseda představenstva společnosti Huawei Ken Chu. „Během pouhých tří let jsme zaznamenali solidní pokrok v zavádění sítí, spotřebitelských službách a průmyslových aplikacích. Všichni bychom měli být hrdí na pokrok, kterého jsme dosáhli.“ I přes současný pozitivní vývoj je však cesta k plně digitalizované společnosti ještě velmi dlouhá. Abychom naplno rozvinuli potenciál nových sítí, Chu zdůraznil, že je zapotřebí vzájemná spolupráce na všech úrovních i expanze do služeb, jako jsou cloud či systémová integrace.

Výhody pro uživatele i operátory

V odvětví telekomunikací doposud stále platí, že většinu příjmů operátora tvoří služby pro koncové zákazníky. Rozšiřující se 5G sítě přináší spotřebitelům výrazně zdokonalený uživatelský zážitek a právě tento zážitek nyní mění chování spotřebitelů – raketově například roste konzumace videí v HD kvalitě. Nové mobilní aplikace, které těží z vyšší rychlosti a nižší latence 5G připojení, zdvojnásobily průměrnou spotřebu dat uživatele a zvyšují operátorům průměrný příjem na uživatele o 20 – 40 %, což přispívá k trvalému růstu výnosů operátorů.

Dalším motorem pro nárůst tržeb jsou 5G aplikace B2B, které zároveň vytvářejí značnou hodnotu v odvětvích, jako jsou ropný a plynárenský průmysl, výroba či doprava. Tyto aplikace pro operátory generují skutečnou komerční hodnotu. V uplynulém roce takto značně profitovali čínští operátoři – díky více než třem tisícům nových průmyslových 5G projektů zvýšili své tržby zhruba o půl miliardy USD. Tyto projekty navíc dále generovaly cca desetinásobek této částky ze souvisejících datových služeb a integrovaných ICT služeb. Sítě 5G umožňují vznik nových scénářů pro poskytování služeb, pro aplikace i obchodní modely a 5G B2B aplikace se tak již brzy mohou stát nejrychleji rostoucím zdrojem příjmů pro poskytovatele připojení.

Důraz na uživatele a implementaci inovací

Chu zdůraznil tři hlavní aspekty, na které je potřeba dbát při snaze zvýšit zisky operátorů a plně využít potenciál nových technologií. Sítě by měly být konstruovány tak, aby se přizpůsobily různým uživatelským potřebám. Toto demonstroval na příkladu čínských operátorů, kteří optimalizovali sítě na sledování populárních online videí prostřednictvím aplikací jako je TikTok. Optimalizací snížili čekání na načtení videa při spuštění o 50 % a zamrzání videí dokonce o 90 %, díky čemuž zlepšili zážitek spotřebitelů natolik, že ve výsledku konzumovali dvakrát více dat.

Podle Chua je dále nutné postupovat vpřed s technologiemi 5.5G, které mají poskytnout 10 Gbps downlink, 1 Gbps uplink, kapacitně zvládat 100 miliard připojení a podporovat chytré sítě. V neposlední řadě je důležité podporovat další inovace, které staví na využití 5G sítí. Díky velké šířce pásma a nízké latenci lze poskytovat zcela nové služby – operátoři mohou jednotlivým spotřebitelům nabízet nové zážitky, jako je rozšířená realita (XR), cloudové hry a rozšířené služby volání, zároveň také mohou poskytovat podnikům komplexnější řešení pro digitální transformaci.

Toto potvrdil také James Čchen, obchodní ředitel divize mobilních sítí Huawei. Nejenže jsou sítě 5G ve srovnání s 4G 10krát rychlejší a poskytují rychlosti vyšší než 1 Gb/s, uživatelé 5G také spotřebují dvakrát více dat než uživatelé 4G – více než 20 GB za měsíc – a očekává se, že toto množství bude nadále růst. Toto podle Čchena vytváří obrovské příležitosti pro operátory zejména v oblastech uživatelského zážitku, internetu věcí (IoT) a průmyslové digitalizace. Navzdory těmto příležitostem je však zavádění 5G sítí v různých zemích stále nekonzistentní. V současnosti je pokrytí 5G dostupné pouze pro 29 % celosvětové populace, tedy mnohem méně než 4G, které pokrývá 92 %. Podle Čchena je k plnému využití potenciálu 5G a dosažení komerčního úspěchu nutné urychlit zavádění sítí nové generace a maximálně využít „každé pásmo, každý hertz a každý watt“.

Global Mobile Broadband Forum 2022 pořádá společnost Huawei ve spolupráci s průmyslovými partnery GSMA a GTI. Události se každoročně  účastní operátoři mobilních sítí, lídři v odvětví ICT a globální partneři napříč celým ekosystémem technologií, aby diskutovali o tom, jak dosáhnout komerčního úspěchu telekomunikačních sítí, stejně tak jako o dalších průmyslových tématech s vysokou prioritou, jako jsou zelené technologie, umělá inteligence a evoluce 5G.

Další informace naleznete na adrese: https://www.huawei.com/en/events/mbbf2022. 

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

LG představilo nové herní rozhraní a cloudové herní služby

Společnost LG Electronics (LG) rozšiřuje herní zážitek na novějších televizorech o přidané cloudové herní služby. Aktualizace uživatelského rozhraní usnadní přístup do hry. Tato vylepšení jdou ruku v ruce se závazkem společnosti LG přinášet do svých televizorů obsah a funkce zaměřené na hráče.

Díky novým cloudovým herním platformám, které nevyžadují počítač, herní konzoli nebo samostatnou instalaci hry, je hraní her přístupnější než kdykoli předtím. Aplikace Blacknut a Utomik Cloud přinášejí nepřeberné množství titulů zahrnujících klasické AAA hry, oblíbené indie hry, adventury nebo třeba sportovní a strategické tituly. Prostřednictvím měsíčního předplatného nabízejí obě aplikace uživatelům možnost vybrat si a okamžitě hrát jakoukoli hru z rozsáhlých katalogů.

Rozsáhlá knihovna cloudových her

Aplikace Blacknut poskytuje předplatitelům více než 500 her pro PC a konzole s nejrůznějším prémiovým obsahem pro všechny členy rodiny a až pěti hráčskými profily. Katalog Blacknut představuje největší sbírku závodních a sportovních her v oblasti cloudových služeb, ale také kritikou uznávané hity, jako jsou Metro Exodus, Overcooked a rozsáhlou kolekci her od studia Disney. Utomik Cloud se může pochlubit výběrem více než 100 her ze své obsáhlé knihovny her pro PC, které pokrývají různé žánry s oblíbenými indie hrami jako Coffee Talk, My Time at Portia a Turnip Boy Commits Tax Evasion.

Praktická Gaming shelf usnadní ukládání herních titulů

Cloudové herní aplikace budou k dispozici v obchodě LG Apps Store pro televizory LG se systémy webOS 6.0 a webOS 2022. A díky aktualizovanému hernímu uživatelskému rozhraní LG budou moci uživatelé brzy najít řadu populárních cloudových herních služeb na praktické Gaming shelf1. Vybrané tituly NVIDIA GeForce NOW jsou již nyní přístupné právě na Gaming shelf. Možnost přístupu k hrám i dalším herním službám prostřednictvím služby Gaming Shelf bude přidána v budoucích aktualizacích.

Herní aplikace Blacknut a Utomik Cloud, které LG představila na letošním IFA veletrhu, se na televizorech LG objeví začátkem příštího roku.2

2 Gaming shelf je celosvětově dostupná pro modely LG Smart TV se systémem webOS 6.0 a webOS 2022.

1 Blacknut bude od září k dispozici v příslušných modelech LG Smart TV ve Velké Británii, Francii, Německu, Rakousku a Švýcarsku, později v Severní Americe a v dalších regionech po celém světě v prvním čtvrtletí roku 2023. Služba Utomik Cloud bude uvedena na trh od listopadu v USA, Velké Británii, Irsku, Německu, Nizozemsku, Belgii a Lucembursku.

O společnosti LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company

Společnost LG Home Appliance & Air Solution Company je světovým lídrem v oblasti domácích spotřebičů, řešení pro inteligentní domácnosti, systémů na úpravu vzduchu a vizionářských produktů s technologií LG ThinQ AI. Společnost vytváří různá řešení se svými špičkovými technologiemi a zavázala se zajišťovat lepší a zdravější život spotřebitelů vyvíjením promyšleně navržených kuchyňských a domácích spotřebičů, řešení typu HVAC a řešení na čištění vzduchu. Společně tyto produkty poskytují větší pohodlí, vynikající výkon, efektivní provoz a působivé zdravotní výhody. Pro další novinky z LG navštivte www.LGnewsroom.com.

Experti z Huawei již sedmým rokem školili české talenty

Studenti technologických oborů českých vysokých škol se letos již posedmé mohli zúčastnit výběrového vzdělávacího programu Seeds for the Future. Globální iniciativa společnosti Huawei sdružuje špičky v sektoru ICT a pod jejich vedením již čtrnáct let nabízí talentovaným studentům jedinečnou příležitost rozšířit si vzdělání o nejnovější poznatky v oblastech inovací, jako umělá inteligence, 5G sítě, cloudové systémy a další chytré technologie. Více než dvě desítky studentů z VŠB v Ostravě a VŠTE v Českých Budějovicích v těchto dnech prezentují své závěrečné projekty a pak se přidají k více než stovce úspěšných absolventů, kteří prošli programem v minulých letech. Letošní absolventi mají také poprvé možnost zapojit se do mezinárodní soutěže Tech4Good, která se bude konat v lednu 2023.

Iniciativa Seeds for the Future se již od roku 2008 drží motta, že největším darem je vzdělání. Program, který si od svého debutu získal oblibu u studentů napříč 137 zeměmi a regiony, je k dnešnímu dni nejdéle trvající aktivitou Huawei podporující společenskou odpovědnost (CSR – corporate social responsibility). Seeds for the Future nabízí talentům v oboru možnost rozvíjet své nadání v oblastech nejmodernějších technologií, předává znalosti pro uplatnění v sektoru IT a telekomunikací a zároveň umožňuje navazovat mezinárodní kontakty. Vzdělávací program od svého spuštění pomohl více než 12 tisícům studentů po celém světě, jeho česká adaptace byla úspěšně spuštěna v roce 2015.

Letošní program probíhal stejně jako v minulých dvou letech po většinu času online a byl zaměřen na pokročilé kurzy, jako je 5G, AI, cloud computing, digitální energie, kybernetická bezpečnost, digitální obchod a chytrá města. Účastníci se také seznámili s kurzy vedení v oborech mezikulturního a strategického managementu a zároveň si mohli procvičit své dovednosti v oblasti leadershipu. Součástí byl i jeden den strávený v pražské centrále Huawei, kde se studenti setkali s CEO české pobočky Jamesem Wangem a v rámci workshopů se dozvěděli mimo jiné také jak komunikovat své projekty a nápady pod vedením specialistky Martiny Kemrové.

„Vedle účasti na lekcích studenti po celý týden pracují ve skupinách na projektu, jehož téma si sami vybrali, protože je oslovuje a zároveň trápí v běžném životě. Jeden tým se například zaměřil na nedostatek volně či levně dostupných kvalitních počítačů pro studenty a začínající podnikatele, jiný otevřel palčivé téma neefektivní recyklace plastů,“ uvedla Gabriela Löbel, manažerka pro společenskou odpovědnost v Huawei, která spolu s Jamesem Wangem přivítala studenty v pražské centrále.

Letos se budou moci absolventi zapojit do globální soutěže Tech4Good, která odstartovala v roce 2021. cílem je hlouběji seznámit účastníky s nejnovějšími trendy v digitalizaci a se způsoby využití digitálních technologií k řešení běžných sociálních problémů. Prostřednictvím Tech4Good studenti rozvíjejí svou kreativitu, zdokonalují své podnikatelské dovednosti a kultivují všeobecný smysl pro společenskou odpovědnost. Soutěž, která probíhá v týmech a pod vedením špičkových expertů Huawei, je součástí snahy společnosti rozvíjet nadání mladých talentů a zároveň objevovat nové metody, jak využít technologických inovací k podpoře udržitelnosti.

„Tento projekt mi otevřel mnoho nových dveří, poznal jsem mnoho nových lidí a naučil jsem se hodně o technologiích kolem nás,“ prohlásil o své účasti v programu Seeds for the Future Jakub Látal z českobudějovické VŠTE. Zástupci Huawei věří, že podobné příležitosti pomohou mladým lidem nejen nastartovat kariéru a získat konkurenční výhodu, ale také v budoucnosti stát v čele digitálních inovací. „Digitální transformace je všude kolem nás a svět informačních a komunikačních technologií bude do budoucna jedním ze základních stavebních kamenů úspěšné a rostoucí společnosti. Právě proto je tak důležité neustále poskytovat studentům šance rozvíjet své nadání,“ uzavřela Gabriela Löbel. 

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

Repasované iPhony Swappie mají o 78 % nižší uhlíkovou stopu než nové telefony

Swappie, přední evropská platforma pro nákup i prodej repasovaných iPhonů, vydává svůj první environmentální report, ve kterém stanovuje cíle pro snížení emisí skleníkových plynů a maximální úsporu uhlíkové stopy svých zákazníků pro následující dva roky.

Repasované telefony mají oproti novým až o 78 % nižší uhlíkovou stopu

Elektronický průmysl vyprodukuje každý rok miliony tun oxidu uhličitého – konkrétně jde o 3 % všech světových emisí. Environmentální report, který vydala společnost Swappie, však odhaluje, že díky repasování lze ušetřit až 78 % emisí vyprodukovaných při pořizování nových telefonů. Při jejich výrobě se využívají vzácné kovy, z nichž je řada získávána pomocí těžby, která je velmi náročná pro životní prostředí. Díky eliminaci těchto zásahů, snížení náročnosti dodavatelského řetězce a omezení emisí při výrobě tak platforma poskytující repasovaná zařízení představuje udržitelný byznysový model cirkulární ekonomiky. Společnost tak uvádí, že v roce 2021 každý repasovaný telefon díky prodloužení jeho životnosti ušetřil v průměru 61,5 kg uhlíkových emisí – odpovídající přínos má například život jednoho vysazeného stromu během 10 let. Pokud se tedy spotřebitelé rozhodnou pro repasovaný iPhone, prodlouží životnost stávajícího smartphonu a zároveň sníží svou vlastní uhlíkovou stopu.

Swappie chce do roku 2024 svými telefony ušetřit 100 000 tun uhlíkových emisí

V roce 2016, když byla společnost založena, bylo jen 5 % telefonů zakoupeno jako použité. Od té doby Swappie rozšířila svou komunitu na více než milion zákazníků po celé Evropě. Díky tomu, že si zákazníci Swappie vybrali místo nových smartphonů repasované, ušetřili v roce 2021 více než 23 500 tun emisí CO2e – to je stejné množství, jako zachytí 389 401 stromů za 10 let. Společnost Swappie se nyní zavazuje, že do roku 2024 pomůže zákazníkům po celém světě překročit 100 000 tun ušetřených emisí CO2e.

Swappie bude do roku 2024 používat pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů

Environmentální report společnosti Swappie uvádí také její cíle jakožto udržitelné firmy. Od roku 2016 proběhlo otevření dvou center pro repasování, ve Finsku a Estonsku, expanze na 15 evropských trhů a rozšíření týmu na více než 1000 stálých zaměstnanců. To přirozeně prohloubilo také dopad společnosti na životní prostředí. V letošním roce firma získala environmentální certifikace ISO 9001 a ISO 14001, ale aby šla i nadále příkladem, byla vytvořena digitální platforma pro sledování vlastních negativních dopadů na životní prostředí. V roce 2021 činily emise skleníkových plynů společnosti Swappie celkem 10 445 tun emisí CO2e, jejichž zdrojem je teplo, elektřina a klimatizace spolu s dojížděním zaměstnanců a služebními cestami.

Hlavní změny, kterými chce Swappie snížit svůj dopad na životní prostředí

  • Snížit spotřebu energie a do roku 2024 plně přejít na energii z obnovitelných zdrojů.
  • Integrovat do roku 2024 inovativní způsoby zpracování elektroodpadu a jeho recyklace: využít 100 % funkčních částí chytrých telefonů a sbírat a recyklovat 100 % jejich nefunkčních součástek.
  • Pokračovat ve spolupráci na kampani Right to Repair, která vyzývá, aby byla elektronická zařízení lépe přizpůsobena k drobným opravám prováděným samotnými zákazníky, což by vedlo k prodloužení životnosti a snížení množství elektroodpadu. Společnost chce také dále kooperovat s Eurefas, Evropskou asociací pro repasování.

„Poslední měsíce nám extrémní sucha a vysoké teploty připomínaly, jak závažné klimatické krizi naše planeta čelí. Tyto jevy mají nesčetné množství příčin, nicméně je jisté, že jsou prohlubovány i lidskou činností. Přemýšlet o naší klimatické budoucnosti sice není jednoduché, ale teď není čas na to, abychom se bránili realitě a své úsilí vzdávali. Nyní totiž potřebujeme pravý opak. Musíme své snahy znásobit a připomenout lidem, jaký dopad mají jejich každodenní rozhodnutí a jak velký mohou mít vliv na naši planetu.

Ve Swappie pevně věříme, že pro udržitelný chod světa je nutná cirkularita a chceme motivovat co nejvíce lidí k tomu, aby se k této myšlence přidali. Musíme zvýšit důraz na to, aby firmy přinášely planetě dlouhodobý pozitivní dopad – mezi lidmi se totiž objevují názory, že ziskovost firem a udržitelný vývoj nemohou společně existovat. Ve Swappie ale věříme, že pro úspěšné rostoucí společnosti musí být udržitelnost základním pilířem. Doufáme, že v budoucnu uvidíme více cirkulárních ekonomik i v dalších odvětvích a vyzýváme i další společnosti, aby se k našemu udržitelnému závazku připojily,” komentuje zveřejnění environmentálního reportu CEO a spoluzakladatel Swappie, Sami Marttinen.

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vyrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 110 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Ještě rychlejší, bezpečnější a výkonnější operační systém EMUI 13 od HUAWEI

Nová generace smartphonů přichází se spoustou nových funkcí. Jsou rychlejší, výkonnější a operační systém EMUI 13 je vytvořen pro vylepšení každého aspektu uživatelského zážitku. Díky patentované technologii EMUI 13 uživatel jednoduše propojí všechna svá zařízení. Přináší také vylepšené uživatelské rozhraní, technologii optimalizace výkonu a vylepšené funkce ochrany soukromí a zabezpečení, které poskytují propojený, flexibilní a spolehlivý zážitek v jakékoli situaci.

Udělejte si pořádek ve svých aplikacích

Skrze EMUI 13 mohou uživatelé pracovat s jednou domovskou obrazovkou, na které uvidí veškeré informace. Obrazovku si mohou nastavit přesně podle svých představ a mít po ruce funkce, které nejčastěji využívají.

S novou funkcí widget uživatelé mohou jednoduše nahlížet do aplikací bez nutnosti jejich otevření. Přejetím některých ikon mohou uživatelé generovat widget pro aplikace a následně si je připnout na domovskou obrazovku, nebo vybrat přímo lokaci, kam je naopak ukryjí. Už se nestane, že by se uživatel v množství widgetů ztrácel. EMUI 13 nabízí možnosti poskládat widgety skrze Card Folder funkci, přinášející chytré a jednoduché cesty k jejich organizaci. Ať už si widgety nakombinuje uživatel jakkoli, HUAWEI nabízí možnost mít na domovské obrazovce pořádek jako nikdy předtím.

Pro ještě lepší organizaci EMUI 13 poskytuje vylepšenou funkci The Smart Folders, kdy je možnost výběru z vice velikostí. K předchozím možnostem 1:2, 2:2 a 4:4 nově také nabízí úpravu velikosti na 1:2, 2:4 a další. Pokud uživatelé změní velikost svých složek, množství zobrazených aplikací se změní automaticky pro co nejpříjemnější zážitek při používání domovské obrazovky.

Propojte všechna svá zařízení

EMUI 13 operační systém umožňuje propojit až 10 vašich zařízení a vytvořit unikátní ekosystém. Jak to funguje? Jednoduše stačí pouhým přetažením ikony libovolného zařízení na ikonu smartphonu tato dvě zařízení propojit. Následně si uživatelé mohou například prohlížet svůj laptop ve svém telefonu. Nový operační systém také nabízí Multi-Screen Collaboration funkci, která podporuje otevření více oken, což umožňuje optimální zážitek ze dvou oken s možností multitaskingu.

Další funkce podporující rozšířenou konektivitu je SuperHub. Ten přináší inovativní možnosti přenosu souborů. Uživatelé jednoduše dlouze podrží jakékoli obrázky, videa a soubory a přetáhnout je do SuperHub okna, kde se dočasně uloží. Následně je z okna této aplikace stačí přetáhnout do složky na jakémkoli jiném zařízení. Ovládání, nahlížení a sdílení souborů není to jediné, co EMUI 13 v této oblasti přináší. Další možnosti spolupráce je například Share Audio a Multi-Cam Mode, což umožňuje připojit dvoje FreeBuds Pro 2 současně a sdílet zvuk mezi nimi.

Dosud největší úložný prostor se SuperStorage

EMUI 13 poskytuje uživatelům funkci SuperStorage, první technologii komprese hyperprostorového úložiště, která uživatelům rozšiřuje úložný prostor. Dále pomáhá se správou uloženého obsahu a maximalizuje úložný prostor. Prostřednictvím funkce SuperStorage jsou duplicitní soubory automaticky detekovány a označeny. Jedná se o fotografie odeslané z různých chatovacích platforem, nebo stejné soubory uložené či stažené několikrát po sobě. Díky označení se uživatel může rozhodnout komprimovat duplicitní soubory pomocí aplikace HUAWEI Optimiser.

SuperStorage také identifikuje aplikace, které nebyly dlouho používány a nabízí jejich kompresi tak, aby zbytečně nezabíraly místo v reálném čase. Toto opatření zjednodušuje a zefektivňuje běžné používání. 

Ještě větší soukromí a zabezpečení

Bezpečnost sítě a ochrana soukromí je pro HUAWEI hlavní prioritou. Se zavedením operačního systému EMUI 13 přichází transparentnější a kontrolovatelnější přístup k oprávněním aplikací a jednodušší ochrana uživatelských dat je mnohem jednodušší a bezpečnější. Funkce Privacy Center poskytuje uživatelům obecný řídicí panel pro zobrazení veškerého chování aplikací. Neustále je vynucována proaktivní ochrana soukromí poskytující návrhy proti těmto rizikovým aplikacím. Pokud telefon zjistí, že aplikace používá nepřiměřené oprávnění, Privacy Center doporučí uživateli, aby upravil, případně zrušil, oprávnění.

Privacy Center poskytuje celkovou bezpečnost zařízení. Umožňuje kdykoli zkontrolovat jeho aktuální bezpečnostní situaci. Patří mezi ně funkce jako App Lock, Password Vault, File Safe, Find Device a další. Security Center aktivně identifikuje problémy a reakce na různé situace. Poté Centrum zabezpečení poskytne vhodné doporučení pro ochranu zařízení.

EMUI 13 také myslí na ochranu soukromí snímků, která pomáhá vymazat citlivé informace z fotografií při sdílení. To zajišťuje, že informace, jako je poloha, model zařízení a časy fotografování nebudou náhodně šířeny.

Užijte si EMUI 13 na novém Mate 50 Pro

EMUI 13 je naprostou novinkou, která přináší řadu inovativních vylepšení pro nejnovější vlajkovou loď Mate 50 Pro. Ten se může jako první telefon na světě pochlubit fyzickou desetistupňovou clonou, a také prémiovým designem a nadstandardním výkonem. Kromě Mate 50 Pro přinesl HUAWEI na český trh také řadu nova 10 s mnoha inovativními technologiemi. Telefony jsou vybaveny hlavním fotoaparátem s rozlišením 50 Mpx, 60 Mpx předním duálním fotoaparátem, schopností 100 W nabíjení SuperCharge a technologií Touch Turbo 2.0, s kterou si díky skvělé kvalitě zvuku a stereofonnímu systému dvou reproduktorů vychutnáte naprosté audiovizuální pohlcení. Chytrý telefon nova 10 lze sehnat již za 13 999 Kč a nova 10 Pro za 17 999 Kč. V rámci limitované akce k nim zákazníci získají prémiová sluchátka FreeBuds Pro 2 zcela zdarma.

Více informací o nové řadě nova 10 a smartphonu Mate 50 Pro se dozvíte na oficiálních stránkách HUAWEI.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Grou

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

CZC zahajuje kampaň na podporu moderního vzdělávání ve školách, s komunikací pomůže FYI Prague

Dvojka na trhu s elektronikou CZC.cz zahajuje kampaň, jejímž cílem je využít aktuálně dostupné technologie ke zlepšení kvality českého školství a zvýšení atraktivity výuky. Kampaň CZC.Education osloví pedagogy, žáky i studenty a spolu s významnými partnery z oboru aktivně ukáže, jak může moderní vzdělávání vypadat a jak je třeba českým školám pomoci, aby mohly zavést smysluplnou a zábavnou výuku do praxe. Mediální komunikaci vzdělávacích aktivit i dalších projektů zaštítí agentura FYI Prague.  

Kampaň CZC.Education zahájila ukázka chytrých technologií a hraček pro školy, kterou předvedli zástupci iniciativy Laborky.cz v Gymnáziu Václava Beneše Třebízského ve Slaném v rámci populární Noci vědců. S projektem Laborky, který se věnuje vědeckým tématům a popularizaci vědy i chytrého vzdělávání s využitím moderních technologií , bude CZC.cz i nadále pracovat na popularizaci této oblasti. CZC.cz se zároveň stává partnerem projektu Elixír do škol, který podporuje kolegiální vzdělávání učitelů a pedagogům mimo jiné nabízí

„Větší zapojení technologií a chytrých hraček je rozhodně jedním z významných prvků, které pomáhají k tomu, aby výuka byla pro žáky a studenty poutavější a zároveň je lépe připravila na digitální budoucnost. Proto jsme se rozhodli, že aktivně přispějeme k transformaci výuky na českých školách,“ dodává Milan Duda, ředitel marketingu CZC.cz.

Chytré vzdělávání podporuje CZC.cz také prostřednictvím digitální a brandové kampaně. V polovině října tak odstartuje obsahová kampaň ve spolupráci s iniciativou Laborky.cz. Zábavná videa postupně představí studentům, ale i rodičům a školám, jak chytré hračky z portfolia CZC.cz fungují v praxi. Pro školy, které jsou zapojené v B2B programu CZC.cz, je připravena také cílená produktová nabídka prostřednictvím newsletteru. Studenti zase mohou díky ISIC kartě využít VIP slevu na celé portfolio CZC.cz produktů.

Podpora chytrého vzdělávání postupně zahrne i spolupráci s influencery, významnými pedagogy a osobnostmi. Edukativní materiály bude CZC.cz prezentovat především napříč vlastními digitálními kanály včetně webu, sociálních sítí a newsletterů oslovujících pravidelně statisíce lidí.

S komunikací aktivit zaměřených na chytré vzdělávání i dalších projektů pomůže nově agentura FYI Prague, která bude pro CZC.cz zajišťovat především kompletní press-office service a rozvíjet vztahy s novináři i důležitými stakeholdery v oblasti moderních technologií.

Kromě chytrého vzdělávání se CZC.cz spolu s FYI Prague v následujících měsících výrazně zaměří také na další kategorie, především pak na oblast nositelné elektroniky motivující k aktivnímu životnímu stylu a na podporu vlastních privátních značek CZC.Office a CZC.Gaming.

O společnosti CZC.cz

CZC.cz je ryze český internetový obchod s počítači a elektronikou. V tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce.

Laborky obecně nejsou zaměřeny na „moderní způsoby výuky“, ale v širším pohledu se tento kroužek věnuje vědeckým tematům, popularizaci vědy a zároveň i moderním technologiím (moderním způsobům výuky)… to jen na upřesnění:) [UH1]

Tady opět jen pro upřesnění, Elixír podporuje kolegiální vzdělávání učitelů mj v oblasti využívání digitálních technologií a právě v rámci těchto setkávání budou využívat chytré hračky a na ně vytvářet metodické postupy, které pak mohou sdílet dále ostatním pedagogům… [UH2]

Exit mobile version