Do konce tohoto týdne se můžete přihlásit do prestižní soutěže VIZIONÁŘI

Firmy, podnikatelé a inovátoři mohou i letos přihlásit své projekty do 18.listopadu ročníku soutěže Vizionáři. Její cílem je vyhledávat a oceňovat české podniky a autory originálních produktů, nástrojů, postupů a služeb, které mají významný dopad do oblasti ekonomiky, technologií a také sociální přínos. Slavnostní vyhlášení nejlepších inovačních projektů se uskuteční letos v prosinci v Praze.

“Přihlášení do projektu Vizionáři je velmi jednoduché. Všem přihlášeným subjektům se věnujeme následně dlouhodobě v oblasti poradenství  a zapojení do našeho systému podpory inovací nejen v ČR. Tak se přihlaste na www.vizionari.cz ,” říká David Kratochvíl, předseda řídicího výboru sdružení CzechInno, které soutěž organizuje.

Témata projektů mohou být velice široká. Cílem je, aby v praxi pomáhaly zlepšit a zefektivnit podnikání anebo byly přínosnými službami ve firmách, veřejné sféře a široké společnosti. Nejlepší projekty vybere odborná porota.

“Inovace , zejména ty technologické jsou samotné DNA v naší společnosti České Radiokomunikace. Proto rádi podporujeme hledání osobností a subjektů, které se snaží o inovacích, digitalizaci či udržitelnosti nejen mluvit, ale také je uvádět do praxe ,” říká Anna Tůmová, marketingová manažerka a  tisková mluvčí společnosti České Radiokomunikace k zapojení do prestižního projektu Vizionáři.

Za jedenáct let trvání soutěže získaly ocenění například novinky z oblasti nanotechnologií, virtuální reality, průmyslového blockchainu i využívání prvků umělé inteligence v praxi. Nechyběly ani inovace šetřící životní prostředí, umožňující recyklaci odpadů nebo samovýrobu vody, elektrické či tepelné energie. Ocenění si odnesly také inovace se silným sociálním kontextem ve vzdělávání, zdravotnictví nebo realizace smysluplných volnočasových aktivit pro děti a mládež i pro ostatní věkové a sociální skupiny.

O sdružení CzechInno:

CzechInno je zájmovým sdružením právnických osob založeným v roce 2011 k podpoře českého inovačního podnikání, zakladatelem a koordinátorem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, spoluzakladatelem Hubu pro digitální inovace (H4DI), partnerem Cybersecurity Innovation Hubu (CIH) a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v každoroční organizaci:

  • soutěže Vizionáři, jejímž cílem je oceňovat inovativní počiny v českém podnikání,
  • festivalu chytrého a inovativního přístupu k podnikání s názvem Smart Business Festival,
  • projektu na podporu obchodní a výzkumné spolupráce se třetími zeměmi pod názvem Smart Export Hub, která zahrnuje i výroční přehlídku informací a kontaktů pro mezinárodní obchod s názvem Smart Export Fórum a
  • série regionálních akcí pod souhrnným názvem Digitální transformace, určené k propagaci využívání pokročilých digitálních inovací ve firmách i běžné společnosti.

O Vizionářich:

Generálním odborným partnerem je Komerční banka. Hlavními odbornými partnery jsou České Radiokomunikace a.s., Asociace inovačního podnikání ČR a Společnost vědecko-technických parků ČR.

Vizionáři jsou pod záštitou  ministryně pro výzkum, vývoj a inovace Heleny Langšádlové a ministra zahraničních věcí Jana Lipavského.

Hlavním odborným partnerem akce bylo Technologické centrum AV ČR – přední česká nevládní organizace, která na národní úrovni podporuje rozvoj sektoru výzkumu, vývoje a inovací a zapojování českých subjektů do mezinárodních programů výzkumu a vývoje. Od roku 2008 je TC AV ČR koordinátorem české sítě Enterprise Europe Network a pomáhá českým firmám při zvyšování jejich konkurenceschopnosti prostřednictvím transferu technologií a partnerských aktivit a stimuluje zavádění procesů inovací, digitalizace a udržitelnosti v českém průmyslu. Více informací o TC AV ČR je k dispozici na www.tc.cz

Mediálními partnery projektu se stali RadioHouse, portál BusinessInfo a časopis Inovační podnikání a transfer technologií.

Informace o činnosti sdružení CzechInno a všech jeho projektech jsou k dispozici na www.czechinno.cz

Niceboy představil novou řadu senzorů ORBIS ION do chytré domácnosti

Do vlastního systému chytré domácnosti přidává značka Niceboy nově řadu chytrých senzorů Niceboy ION ORBIS. Šest chytrých senzorů a jejich společnou řídicí jednotku, která senzory propojí s ekosystémem Niceboy ION a ostatními produkty chytré domácnosti. Senzory jsou užitečnými pomocníky, kteří monitorují prostředí a umí vás informovat o změnách stavu, nebo je můžete využít pro vytváření chytrých scénářů. Vše pohodlně ovládáte ze svého mobilního telefonu s aplikací Niceboy ION.

Domácnost pod kontrolou a v bezpečí

Nejen cennosti pomůže ochránit ultrazvukové čidlo ION ORBIS Vibration Sensor. Můžete jej umístit na okna, dveře, ale i na úložné prostory nebo přímo na cenné předměty. Ochránit majetek pomůže i citlivý infračervený pohybový senzor ION ORBIS Motion Sensor. Ten snímá pohyb v úhlu 150° a dosah má 7 metrů.

Další prvek, který ochrání domácnost, je ION ORBIS Windows & Door Sensor. Jak už název napovídá, instaluje se na dveře či okna a máte tak pod kontrolou, zda jsou otevřená nebo zavřená. Pokud tyto senzory zachytí změnu, umí vám odeslat okamžité upozornění na váš mobilní telefon nebo je můžete využít jako impuls pro spuštění akcí dalších chytrých zařízení v rámci chytrých scénářů.

Pro útulný domov

Je třeba přitopit nebo naopak vyvětrat? O sledování domovní teploty a vlhkosti se postará ION ORBIS Meteo Sensor, který pracuje v rozmezí -20 °C až 60 °C. Druhé obdobné čidlo ION ORBIS Meteo+ Sensor je navíc osazeno displejem a ukazuje i čas, úroveň signálu a momentální stav baterie. Oba senzory pak po připojení k centrální jednotce ION ORBIS Bridge můžete nastavovat v aplikaci Niceboy ION, která vás zpočátku krok za krokem jednoduše provede návodem k užívání a ukáže vám všechny své možnosti.

O havárii vody nebo vytopení budete vědět hned

Když vás vytopí sousedi, při dešti vám zateče oknem dovnitř voda nebo se vám na podlahu nečekaně vypustí pračka, nebude to nic příjemného. Díky čidlu ION ORBIS Water Sensor se o tom ovšem dozvíte okamžitě, takže budete moci zasáhnout dřív, než vylitá voda stihne způsobit větší škody.

Automatizovaná domácnost

Všechny senzory fungují ve spojení s řídicí jednotkou ION ORBIS Bridge, prostřednictvím které je můžete ovládat a nastavovat v mobilní aplikaci Niceboy ION. Senzory řady ION ORBIS přitom můžete využít i pro chvíle, kdy je vše v pořádku a naopak si s jejich pomocí můžete usnadnit nebo zpříjemnit život. Prostřednictvím řídicího centra ION ORBIS Bridge totiž lze jak přijímat informace ze senzorů Niceboy ION ORBIS, tak z dalších zařízení, která pak lze v mobilní aplikaci nastavit podle vašeho přání.

U senzorů a dalších chytrých zařízení si navíc můžete stvořit i své vlastní scénáře: například když senzor na dveřích zaznamená pohyb, může to znamenat povel pro žárovky, aby se rozsvítily. Když tedy vstoupíte do bytu, přivítá vás příjemná atmosféra – přesně tak, jak jste si to sami naprogramovali.

Předností řady chytrých senzorů ION ORBIS je otevřenost systému, jelikož podporují protokoly ZigBee 3.0, Bluetooth i MESH. To přináší širší kompatibilitu a vy tak můžete do péče o domácnost zapojit ještě více zařízení.

Senzory Niceboy pořídíte za:

  • ION ORBIS Vibration Sensor – 549 Kč
  • ION ORBIS Motion Sensor – 499 Kč
  • ION ORBIS Windows & Door Sensor – 499 Kč
  • ION ORBIS Meteo Sensor – 499 Kč
  • ION ORBIS Meteo+ Sensor – 799 Kč
  • ION ORBIS Water Sensor – 499 Kč
  • ION ORBIS Bridge – 899 Kč

Více informací na www.niceboy.eu

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

Junior, medior a senior, kdo je kdo v IT a proč

V softwarovém inženýrství se kariérní růst odvíjí od toho, kolik znalostí a zkušeností jste získali. Navzdory všeobecnému přesvědčení, vysokoškolský titul není nezbytně nutnou podmínkou pro zahájení kariéry v oblasti IT. Abyste však uspěli, musíte být připraveni vynaložit určité úsilí na rozvoj nových dovedností, znalostí a pochopení příslušných procesů. Odměnou je pak tolikrát diskutovaná, často i astronomická, částka měsíčního platu.

Podle webu platy.cz může hrubý měsíční plat juniora na pozici frontend developera začínat na 37 000 Kč a jako senior si pak může přijít na pěkných 90 000 Kč. Ve skutečnosti to může být daleko více. Senioři v etablovaných technických firmách mají okolo 150 000 Kč.  A to se bavíme o orientačních částkách. V době, kdy je možné i z té nejmenší české vesnice pracovat pro firmu z druhé strany Země, může jít o částky daleko vyšší. A to už je pak slušná motivace, pracovat na sobě.

Junior, medior, kdo že?

Každý obor má svůj vlastní systém, podle kterého se určuje, kolik let musí člověk v daném oboru pracovat, aby mohl být považován za „seniorního“ neboli zkušeného. V technických oborech se může kvalifikace jako zkušenost lišit v závislosti na konkrétním kandidátovi a potřebách společnosti.

Vývojáři junioři mají obvykle 1-3 roky zkušeností s vývojem. Měli by ovládat jeden nebo dva jazyky/frameworky a mít zkušenosti s několika dalšími jazyky. Zajímavý, a možná trochu neobvyklý, je pojem medior, tedy odborník střední úrovně. Ten by měl mít 3-5 let praxe nebo třeba bakalářské vzdělání v oboru informatiky a rok či dva praxe. V této fázi by měl ovládat 2-3 jazyky/frameworky. Obecně se má za to, že by též měl mít zkušenost s celým stackem (tedy oblasti backend, frontend a databáze). Vývojář senior by měl mít více než 5 let zkušeností a ovládat jakýkoliv moderní jazyk (nebo být schopen rychle přejít na cokoli nového). Měl by mít také skvělé komunikační schopnosti, technické řízení projektů a dovednosti v oblasti architektury systémů. Pro některé manažery náboru pracovníků v oblasti technologií je ale vývojář považován za „seniorního“ až po deseti letech podobných zkušeností. „Většina firem se ale spíše soustředí na to, co daný člověk umí než na počty roků, které někdy mohou být velmi zavádějící. Technické firmy mají často svůj vlastní soubor kritérií a konkrétních znalostí, které člověk musí znát a splňovat, aby v dané firmě byl považován za mediora či seniora,“ uvádí Jana Večerková, ředitelka intenzivních programátorských kurzů Coding Bootcamp Praha, https://www.codingbootcamp.cz/.

Stále převládá všeobecné stigma, že je v technologických oborech důležitý titul. Není to tak. Vysokoškolský titul vám nezajistí uznání vyššího postavení rychleji než samoukovi, ale může vám přinést několik tisíc ročně navíc na začátku vaší kariéry. Ovšem na seniorních pozicích už má titul jen malý význam.

I junioři mají na trhu práce své místo

Ať už se vám tato označení líbí nebo je nenávidíte, mají svou opodstatněnou roli, protože pomáhají manažerům obsadit důležité pozice a určit spravedlivou odměnu. Například nechcete najmout juniorního vývojáře, který by měl vytvořit architekturu významného upgradu staršího systému nebo zcela nového systému, na němž závisí přežití společnosti.

Přesto také nechcete najmout tým plný zkušených inženýrů, kteří někdy kladou nižší důraz na učení a sdílení znalostí. Vytvořením týmů s vyváženým zastoupením juniorních a seniorních vývojářů mohou zaměstnavatelé rozvíjet kulturu sdílení informací a zároveň ušetřit peníze.

„Při práci s juniorními, středně pokročilými a seniorními vývojáři je pro firmy důležité pochopit rozdíl mezi nimi, protože každá fáze vývoje s sebou nese vlastní soubor dovedností a zkušeností. Vzhledem k těmto rozdílům je pro chytré personality důležité, aby při stanovování očekávání věděli, s jakou úrovní vývojářů pracují. Mladší vývojáři mohou potřebovat více času na dokončení úkolů, zatímco starší mohou být schopni pracovat samostatněji. Je také důležité mít na paměti, že juniorní vývojáři mohou být pro tým velkým přínosem, pokud dostanou příležitost učit se a rozvíjet. Pochopení rozdílů mezi juniorními, středními a seniorními vývojáři může nakonec firmám pomoci lépe řídit vývojové týmy a zajistit, aby všichni pracovali naplno,“ potvrzuje Večerková z Coding Bootcamp Praha.

V IT roste význam měkkých dovedností

Informační technologie jsou rozsáhlý obor s různými pracovními pozicemi, které vyžadují velmi rozdílnou úroveň vzdělání a odborné přípravy. Někteří z nich jsou inženýři s doktorátem, jiní specialisté technické podpory s certifikátem. Přesto lidé pracující v IT často zapomínají, že nestačí mít jen správné technické dovednosti a znalosti softwaru.

Náplň práce často vyžaduje, aby IT odborníci komunikovali s ostatními, řídili zdroje, a zodpovídali za celý vývojový tým. „I když máte solidní technické dovednosti, zaměstnavatelé budou při přijímacím řízení hodnotit i vaše měkké dovednosti. Na juniornější pozicích je velmi důležité umět popsat s čím potřebujete pomoci a zase naopak pro seniory je důležité umět efektivně pomoci druhým,“ říká Večerková z https://www.codingbootcamp.cz/.

K tomu, abyste byli skvělým vývojářem, jednoduše patří mnohem víc než jen technické dovednosti. Zde je několik tipů měkkých dovedností, které mohou být pří výběru výhodou:

  • Buďte laskaví
  • Vyhněte se bikesheddingu (hádkám o věcech, na kterých příliš nezáleží)
  • Podporujte tým. Když dojde k týmovým neshodám, je v pořádku vyjádřit svůj názor a zvažovat pro a proti, ale když tým dospěje k rozhodnutí, se kterým nesouhlasíte, je čas se přidat a podpořit tým, aby kultura a morálka zůstaly pozitivní.
  • Uplatňujte empatii a soucit. Abyste získali empatii, musíte nejprve pochopit problémy, se kterými se potýkají jednotlivé zainteresované strany. Empatičtí vývojáři tvoří lepší software. Také se s nimi lépe vychází, protože si uvědomují potřeby lidí kolem sebe, jsou méně sebestřední a méně egoističtí.

Závěr

Vývoj softwaru je zajímavý obor, protože vyžaduje širokou škálu dovedností a znalostí, aby byl úspěšný. V mnoha ohledech se podobá skládačce, jejíž jednotlivé části do sebe musí zapadat, aby vytvořily soudržný celek. V dnešním neustále se měnícím technologickém prostředí potřebují společnosti vývojáře softwaru, kteří jsou schopni se přizpůsobit a myslet vlastními silami. Vzhledem k tomu, že se neustále objevují nové výzvy a překážky, musí být vývojáři schopni řešit problémy a přicházet s inovativními řešeními. Jednoduše řečeno, léta zkušeností nebo standardní popis role by neměly být jediným kritériem při najímání softwarových vývojářů. Místo toho by společnosti měly hledat jedince, kteří mají osobnostní rysy a dovednosti nezbytné pro úspěch v tomto neustále se měnícím oboru.

Pátá generace AGON se rozšiřuje o 270Hz/240Hz QHD modely využívající Fast IPS-QD a VA panely

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje dva nové modely ze své zcela nové řady AGON 5: 27″/68,6 cm AGON AG275QZ/EU je vybaven panelem Fast IPS s vrstvou Quantum Dot pro reprodukci 1,07 miliardy barev v kombinaci s obnovovací frekvencí 240 Hz (přetaktovatelnou na 270 Hz), dobou odezvy 1 ms GtG, respektive  0,5 ms MPRT. Jeho dostupnější sourozenec, 27″ AGON AG275QZN/EU je vybaven panelem Fast VA s vysokým kontrastem, který má také specifikace na úrovni esportů: obnovovací frekvenci 240 Hz, a dobu odezvy 1 ms GtG, respektive 0,5 ms MPRT.

Díky extrémně nízké vstupní prodlevě a rychlé době odezvy zažijí hráči hladký a plynulý herní zážitek s oběma modely. Umožní jim rychleji spatřit a lépe sledovat své protivníky, což jim dá převahu nad konkurencí. Oba monitory jsou skutečně univerzálními modely a mají certifikaci VESA DisplayHDR 400 a podporují HDR10, zajišťující živější, realističtější a plynulejší obraz.

Zvyšte úroveň své hry

Nejnovější generace monitorů AGON 5 byla poprvé představena v říjnu prostřednictvím dvou 165Hz modelů, které jsou rovněž vybaveny panely Fast IPS nebo Fast VA. Nyní, s obnovovacími frekvencemi 270 Hz u  AG275QZ/EU a 240 Hz u AG275QZN/EU, AGON by AOC posouvá laťku na úroveň esportů. A stejně jako jejich sourozenci s frekvencí 165 Hz se i tyto nové modely prodávají v obalech z papírových polštářů, které jsou 100% recyklovatelné.

Monitory AG275QZ/EU a AG275QZN/EU mají ve srovnání s předchozími modely AOC AGON přepracovaný design s uhlazenějším a čistším vzhledem. Díky ze tří stran bezokrajovému designu jsou ideální pro umístění v sestavách s více monitory. Kovová základna jejich prémiového stojanu má menší půdorys na stole, takže tyto monitory mohou využívat i kompaktní herní stanice. Kromě toho jsou stojany výškově nastavitelné a nabízejí možnost otáčení o 90 stupňů (pivot), natáčení do stran a naklápění. Monitory jsou tedy ergonomické a mimořádně vhodné pro náročné hraní, ať už doma nebo na pódiu v rámci turnajů. Díky vestavěnému otvoru pro vedení kabelů ve stojanu a vestavěnému napájecímu zdroji eliminují tyto modely nepořádek na stole a umožňují hráčům soustředit se na daný úkol. Oba modely také mají vestavěný 4portový USB hub (USB 3.2 Gen 1), takže uživatelé mohou snadno připojit své periferie, joysticky nebo ovladače.

Monitor AOC AG275QZ/EU využívá panel Fast IPS s vrstvou Quantum Dot, která zlepšuje přesnost barev a rozšiřuje barevný gamut pro reprodukci bohatých a sytých barev, specifikovaných s 10bitovou barevnou hloubkou a 1,07 miliardami barev. Díky velkému pokrytí 99,9 % AdobeRGB, 100 % sRGB a 97,5 % DCI-P3 je AG275QZ/EU mimořádně vhodný pro tvůrce obsahu, Youtubery a streamery živého obsahu. Monitor také podporuje VESA DisplayHDR400 a HDR10 pro reprodukci obsahu s vysokým dynamickým rozsahem. Jeho nativní obnovovací frekvenci 240 Hz lze snadno přetaktovat z OSD monitoru na 270 Hz, což z něj dělá jeden z nejrychlejších QHD modelů na trhu. Kombinace obnovovací frekvence 270 Hz s nízkou dobou odezvy a ostrého rozlišení QHD (2560 x 1440) naznačuje, že tento monitor zůstane relevantní i v nadcházejících letech.

Oproti tomu monitor AOC AG275QZN/EU je vybaven Fast VA panelem s 16,7 miliony barev a vyšším kontrastem (3000:1) než varianta IPS-QD, takže tento model vyniká při tmavém, zastíněném obsahu obrazovky, reprodukuje bohaté a hluboké černé barvy. AG275QZN/EU je také certifikován na VESA DisplayHDR400, podporuje HDR10 a nabízí skvělé pokrytí gamutu 89,3 % AdobeRGB, 99,7 % sRGB a 89,9 % DCI-P3.

Jak pro IPS (AG275QZ/EU), tak pro variantu VA (AG275QZN/EU), režimy multipixelového overdrive umožňují těmto monitorům dosáhnout působivé doby odezvy 1 ms GtG a funkce Motion Blur Reduction (MBR) může zkrátit vnímanou dobu odezvy na pouhých 0,5 ms MPRT. Oba modely jsou vybaveny technologií Adaptive-Sync, což znamená, že podporují běžné implementace proměnné obnovovací frekvence, která eliminuje trhání nebo zadrhávání obrazovky. Navíc v Konzolovém módu lze tyto modely používat s konzolami nejnovější generace v režimu 2560×1440@120 Hz, kdy mohou přijímat signál 4K a snížit rozlišení na 2560×1440, zatímco je povolena vysoká obnovovací frekvence.

Obsáhlé OSD menu lze ovládat s joystickem nebo softwarem AOC G-Menu. Umožňuje uživatelům měnit nastavení barev/jasu a kalibrovat je k dokonalosti, a nabízí herní nebo komfortní funkce, jako je překrytí zaměřovače (nitkového kříže), ovládání stínů nebo režim Low Blue.

Monitory AGON AG275QZ/EU a AGON AG275QZN/EU budou dostupné od listopadu 2022 za doporučené koncové ceny 18 739 Kč (769 Eur) a 13 379 Kč (549 Eur).

  • 1 IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

Série Digitální transformace 2022 představila v českých regionech aktuality z oblasti podpory pokročilé digitalizace v byznysu i veřejném prostoru

Třetí regionální akcí v Plzni zakončily sdružení CzechInno a Hub pro digitální inovace svou letošní roadshow po českých krajích k tematice pokročilé digitalizace v podnikání i veřejných organizacích. Série s podtitulem „Úspěšná implementace digitálních inovací do každodenního života v regionech“ představila konkrétní projekty, které přispěly k digitální transformaci v malých a středních firmách i veřejných organizací v krajích po celé ČR. Zároveň získala příklady dobrých praxí, které lze mezi regiony sdílet. Doprovodila ji série webinářů s podtitulem „Kde na to vzít?“, která se podrobněji věnovala možnostem, jak získat finance i nefinanční zdroje z dotačních programů i od soukromých investorů. Hlavním realizátorem projektu byl Hub pro digitální inovace a jeho strategičtí partneři – České Radiokomunikace a Komerční banka.

Naše sdružení a náš digitální inovační hub mají sídlo v Praze. Naším cílem je ale každoročně se vypravit alespoň do některých regionů v Česku a na Moravě, abychom si s kolegy z místních organizací a firem vyměnili novinky v oblasti podpory digitálních inovací prostřednictvím nových užitečných nástrojů, služeb a projektů,“ říká k projektu výkonná ředitelka sdružení CzechInno a koordinátorka Hubu pro digitální inovace Tereza Šamanová. „Tyto návštěvy jsou nám již od roku 2017 každoročně obrovskou inspirací k tomu, jaké podoby může mít podpora a realizace digitálních inovací v praxi, na základě skutečných potřeb firem a organizací v regionech a s efektem, který lze meziregionálně sdílet. Velmi děkujeme kolegům z Brna a Jihomoravského kraje, Ostravy a kraje Moravskoslezského a Plzně a kraje Plzeňského, že nám to svými vystoupeními a exkurzemi umožnili a přinesli řadu podnětů k další spolupráci na poli praktické implementace digitálních inovací,“ uzavírá Tereza Šamanová.

Účastníci měli možnost se v rámci regionálně rozděleného programu seznámit v Brně například s možností, jak využívat drony pro správu zemědělských a lesnických provozů. S nimi má zkušenosti firma AgentFly Technologies. Naopak energetické úspory při správě budov s využitím IoT nabízí firma IOTOR a senzoriku pro sledování pohybu a kvality uchovávání léčiv přináší společnost TANIX. Ostrava představila novinky o aktivitách na podporu digitalizace zejména místních firem z EDIH Ostrava a také o výzkumných projektech Slezské univerzity v Opavě zaměřenými na tematiku chytrých měst a regionů a dopady digitalizace na život místních obyvatel. Nechyběl ani konkrétní příklad dobré praxe z oblasti využívání umělé inteligence ve zdravotnictví, který k diagnostice chorob poskytla ostravské nemocnici firma Bonmedix Holding. V Plzni pak program prezentoval tematiku regionu vlastní – projekt firmy Amitia zaměřený na chytrou výrobu s využitím plánovacích agentů s umělou inteligencí a dále ojedinělý systém Správy informačních technologií města Plzně, který pomohl zakomponovat práci dronů do integrovaného záchranného systému.

Konferenční program akcí doprovodily v Brně exkurze na KYPO – Kybernetický polygon Masarykovy univerzity, který umožňuje tréninky kyberbezpečnostních expertů a v Ostravě na testbed Vysoké školy báňské – Technologické univerzity Ostrava. Ten nabízí možnosti otestování digitálních technologií ve výrobě, autonomním řízení vozidel i v rámci usnadnění běžného života formou zkušebního „chytrého bytu“.

Všemi akcemi se prolínala tematika dotačních příležitostí z národních i evropských programů a zevrubný popis aktuálně otevřených výzev, jichž mohou firmy i organizace na podporu své digitalizace využít. Specializací sdružení CzechInno a Hubu pro digitální inovace jsou přitom projekty tzv. kaskádového financování, což je schéma, v rámci něhož lze za administrativně velmi nenáročných podmínek čerpat dotace z evropských programů Horizont 2020 a Horizont Evropa na řešení předem definovaných experimentů v oblasti digitalizace. Tomuto tématu věnovali organizátoři i dva samostatné webináře, aktuálně jsou otevřeny například výzvy z projektů EUHubs4Data nebo Smart4All.

Partnery celé letošní série Digitální transformace 2022 se staly České Radiokomunikace, které v rámci programu shrnuly nabídku svých aktuálních služeb v oblasti přístupu k technologiím i byznysovému poradenství se zaměřením na podporu zvyšování digitální zralosti českých malých a středních firem i menších veřejných organizací.

„V ČRA velmi rádi spolupracujeme s malými a středními firmami, které jsou pro nás vždy zdrojem dobrých nápadů pro další rozvoj naší technologické infrastruktury. Jejich inovace napomáhají najít nové způsoby využití pro naši síť internetu věcí a cloudové služby v praxi a vycházejí vstříc skutečným potřebám v podnikání i běžném životě každého z nás,“ komentuje účast Českých Radiokomunikací v projektu marketingová manažerka a tisková mluvčí ČRA Anna Tůmová. „Je pro nás velmi inspirující se s firmami i municipalitami setkávat přímo v regionech jejich působení a na vlastní oči sledovat, jak se každodenních život s využitím digitálních technologií může měnit k lepšímu. Proto se za nimi vždy rádi znovu vracíme.“

Druhým z hlavních partnerů série byla Komerční banka, která v rámci svého setu služeb KB EU Point nabízí dotační poradenství se zaměřením na národní i evropské programy podpory a současně pomáhá svým klientům i se zajištěním kofinancování jejich projektů.

„Jsme na počátku nového programovacího období, ve kterém je v rámci evropských či národních zdrojů alokován více než 1 bil. Kč. Stěžejní oblastí podpory vedle životního prostředí a energetické tranzice je právě digitalizace. Již nyní se tak otevírají pro řadu zejména malých a středních firem zajímavé dotační výzvy, které budou v roce 2023 v rychlém sledu následovat.  Doporučuji tedy nepromarnit tyto příležitosti k podpoře svého byznysu, zvlášť v dnešní komplikované době“, říká k participaci Komerční banky na projektu Jan Hanuš, manažer KB EU Pointu.

Letošní série byla již šestou z každoročních roadshow, s nimiž se sdružení CzechInno a Hub pro digitální inovace – již od roku 2017 – vydaly do českých regionů. Na ně naváže spuštění série akcí a aktivit v oblasti digitální transformace firem i veřejných organizací, které bude od příštího roku z dotací z evropského programu Digitální Evropa implementovat pět nově vybraných českých Evropských center pro digitální inovace (EDIH). Ta svou působností pokrývají celou ČR s přesahem i do zahraničí a celé EU a budou malým a středním firmám a veřejným organizacím poskytovat bezplatně nebo s velmi nízkou mírou vlastního kofinancování ze strany beneficientů set služeb zahrnujících čtyři základní pilíře:

  1. Testování před investováním včetně přístupu k unikátní technologické infrastruktuře typu testovacích center a polygonů
  2. Vzdělávání a přístup k digitálním dovednostem určené jak pro specialisty v různých oblastech digitalizace, tak zejména pro běžné uživatele digitálních systémů a zařízení
  3. Přístup k investicím a financování, ať už formou dotačních programů nebo soukromých investic či dalších obchodních modelů
  4. Zprostředkování kontaktů, možnost networkingu a navazování nové spolupráce mezi poskytovateli a koncovými uživateli technologií a služeb potřebných pro úspěšnou digitální transformaci.

Více k tematice také v červnové tiskové zprávě Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

Pořadatelem letošní série Digitální transformace 2022 bylo sdružení CzechInno – nevládní nezisková organizace, která se specializuje na podporu spolupráce firem, výzkumných organizací, veřejné sféry a dalších hráčů v oblasti digitálních inovací. Akce se uskutečnily v rámci aktivit Hubu pro digitální inovace, hlavními odbornými partnery akce byly České Radiokomunikace, a.s, Komerční banka, a.s., Cybersecurity Innovation Hub, EDIH Ostrava, Správa informačních technologií města Plzně a BIC Plzeň.

Sdružení CzechInno je i součástí Cybersecurity Innovation Hubu – jednoho z nově vybraných českých EDIH se zaměřením na kybernetickou bezpečnost. Ve svých aktivitách v regionech bude pokračovat i v příštím roce, pro který připravuje dvě tematicky zaměřené série: jednu s fokusem na sdílení novinek a dobrých praxí v oblasti využívání digitálních technologií, druhou pak specificky kyberbezpečnostní. 

O digitálních inovačních hubech:

Digitální inovační huby (DIH) jsou nezisková konsorcia, která napomáhají svými standardizovanými službami malým a středním firmám a veřejným organizacím v úspěšné digitální transformaci. V Česku bylo dosud registrováno 13 digitálních inovačních hubů, z nichž Evropská komise v letošním roce vybrala pět Evropských center pro digitální inovace (EDIH), které budou své služby poskytovat od roku 2023 i v přeshraničním kontextu. Více o tematice na webu Evropské komise, v mapě DIH a nově vybraných EDIH.

O sdružení CzechInno:

Sdružení CzechInno (CzechInno, z.s.p.o.) je česká nevládní nezisková organizace založená v r. 2011 k podpoře inovačního podnikání, která působí v roli inovačního matchmakera propojujícího ve svých projektech soukromou, veřejnou a akademickou sféru. Od r. 2015 se specificky zaměřuje na témata související s Průmyslem 4.0 a implementací digitálních inovací do podnikatelské praxe i běžného života.

V r. 2017 se CzechInno stalo zakladatelem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, která k červnu 2022 sdružuje více než 140 aktérů v oblasti digitálních inovací ze středoevropského regionu i z dalších zemí, kteří v rámci platformy spolupracují na konkrétních projektech ke zvýšení digitální zralosti podnikání i společnosti. Součástí platformy jsou mj. i všechny oficiálně registrované české digitální inovační huby (centra pro digitální inovace), spoluzakladatelem a partnerem dvou z nich – Hubu pro digitální inovace se sídlem v Praze a Cybersecurity Innovation Hubu se sídlem v Brně – je i sdružení CzechInno.

CzechInno je již od r. 2017 tradičním organizátorem osvětových roadshow na podporu meziregionálního sdílení dobrých praxí a komunikace v oblasti digitálních inovací, letos se pod titulem Digitální inovace 2022 aneb Úspěšná implementace digitálních inovací do každodenního života v regionech podporuje a propaguje spolupráci mezi  soukromou a veřejnou sférou. Partnery tohoto projektu a současně strategickými partnery Hubu pro digitální inovace pro oblast technologií jsou České Radiokomunikace, oblast přístupu k investicím a financování partnersky zastřešuje

Slibné vyhlídky se potvrdily, Flix ohlašuje 34 milionu cestujících v letní sezoně 2022

Společnost Flix, globální poskytovatel udržitelných a cenově dostupné mobility ve 39 zemích světa, hlásí rekordní výsledky letní sezóny. Díky neobyčejně silnému návratu poptávky po cestování a rostoucímu významu sdílené a ke klimatu šetrné přepravy zvýšila společnost Flix v období od dubna do září 2022 počet přepravených cestujících po celém světě o 130 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Oživení podnikání společnosti Flix není spojeno jen s globální expanzí, počet cestujících překonává rok 2019, a pro skupinu Flix se dostává dokonce nad úroveň před pandemií.

Flix ve druhém a třetím kvartálu tohoto roku umožnil více než 34 milionům cestujících dosáhnout do více než 3 000 destinací v Evropě, Severní Americe, Turecku a Brazílii. Dosáhl tak ziskových výsledků v letní sezóně i na úrovni jednotlivých skupin.

André Schwämmlein, generální ředitel společnosti Flix, komentuje: „Jsem velmi hrdý na to, že je společnost Flix po přestálé pandemii silnější než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše neustálé úsilí o udržitelný rozvoj má smysl. I nadále chceme pokračovat v naší strategii, jejímž cílem je ziskově a udržitelně rozvíjet budoucnost mobility po celém světě. Investice do expanze v Brazílii, USA, Kanadě, Portugalsku a Pobaltí během pandemie se ukázaly jako sice odvážný ale velmi úspěšný krok směrem k naší dlouhodobé vizi.

V letní sezóně 2022 propojila společnost Flix více než 3 000 destinací po celém světě a cestujícím nabídla jednu z největších sítí udržitelné a cenově dostupné mobility.

Flix v Evropě

Všechny hlavní evropské trhy, kde Flix působí, se z pandemie dobře zotavily a oproti roku 2021 výrazně vzrostly. Největšími trhy pro Flix jsou Německo, Itálie, Francie a Polsko. Flix velmi důrazně zareagoval na situaci na Ukrajině. Od počátku války poskytoval v rámci možností a dle potřeby své přepravní kapacity. FlixBus Ukrajina připravil další dopravní spojení a následně zaznamenal nejvyšší relativní nárůst cestujících v tomto období.

Flix v Severní Americe

Společnost Flix SE založila v červenci 2022 společnost Flix North America Inc. s cílem řídit obě provozní společnosti FlixBus Inc. a GLI (Greyhound Lines Incorporated) tak, aby poskytovaly co nejlepší služby zákazníkům v USA, Kanadě a Mexiku. V hlavní sezóně roku 2022 spojily společnosti FlixBus a Greyhound přibližně 1 400 destinací a vytvořily tak páteř pozemních, ekologických možností cestování v Severní Americe. 21. října uplynul rok od akvizice firmy Greyhound, během tohoto roku se podařilo produkt velmi dobře integrovat do podnikání Flixu v Severní Americe.

Společnost FlixBus North America hlásí 30% nárůst přepravených cestujících v hlavní sezóně 2022 oproti stejnému období loňského roku.

Udržitelnost cílem číslo 1

„Vzhledem k rostoucí inflaci a cenám pohonných hmot si Flix uvědomuje rostoucí význam cenově dostupné a udržitelné mobility. Chceme i nadále investovat své úsilí do rozvoje sítě Flix a vývoje nových udržitelných alternativních pohonů směrem k ekologičtější budoucnosti,“ dodává André Schwämmlein.

Flix nedávno ve Francii spustil první dálkovou komerční linku, která jezdí výhradně na bionaftu Oleo100 z řepky olejné. Toto palivo snižuje emise CO2 téměř o 70 % a emise jemných částic až o 80 %.  Linka denně absolvuje téměř 1 000 kilometrů dlouhou trať mezi Brestem a Grenoblem.

Flix v České republice, Slovensku a Maďarsku

Od roku 2021 pražská pobočka FlixBusu zastřešuje kromě českého a slovenského trhu také dění v Maďarsku. Nárůst cestujících v této oblasti byl více téměř čtyřnásobný oproti roku 2021. Z 285 tisíc přepravených ve druhém a třetím kvartálu loňského roku se počet zvýšil až na 1,3 milionu cestujících v letošní letní sezoně.  FlixBus na českém a slovenském trhu letos v srpnu oslavil pět let existence a 5 milionů přepravených cestujících. „Současným tempem překonáme milník 10 milionů cestujících již za pár následujících let,“ s úsměvem doplňuje Pavel Prouza, ředitel FlixBusu CZ.

Dětem, studentům do 26 let a seniorům nad 65 let FlixBus na vnitrostátních českých linkách stále nabízí slevu 75 %. Vláda tuto slevu již v dubnu tohoto roku snížila na 50 %, FlixBus ji však pro své cestující udržuje na své náklady na původní výši a umožňuje tak mobilitu i nízkopříjmovým skupinám obyvatel.

Dell Technologies uvádí otočnou cestovní myš s Bluetooth připojením k více zařízením

Společnost Dell Technologies uvádí na trh cestovní myš Dell Bluetooth Travel Mouse (MS700), první otočnou myš na světě s připojením Bluetooth k vícero zařízením. Efektivní a snadno přenosná myš byla navržena s ohledem na hybridní pracovníky na cestách a váží pouhých 56,9 gramů. Má otočnou konstrukci, díky které ji lze uložit zcela naplocho.

Uživatelé si již nemusí dělat starosti s náhradními bateriemi, protože výdrž dosahuje až 24 měsíců, tedy nejdéle z otočných myší na trhu. Myš lze zcela bezproblémově jedním kliknutím připojit až ke 3 různým zařízením přes Bluetooth 5.0 pomocí funkce Dell Pair. Myš je vybavená optickým LED snímačem a nastavitelným rozlišením až do 4000 DPI. Díky tomu umožňuje pohodlné, plynulejší a preciznější ovládání na monitorech s různým rozlišením.

Cestovní myš Dell Bluetooth Travel Mouse nabízí 3letou záruku se službou Dell Advanced Exchange Service. Svým pojetím vychází vstříc těm, kdo jsou zvyklí pracovat na cestách a potřebují tenkou myš. Moderní design v černé barvě s měkkou povrchovou úpravou a lesklým stříbrným tónem na spodní straně působí esteticky a vyváženě.

  • Dell Bluetooth Travel Mouse je k dispozici na českém trhu od 15. listopadu 2022.
  • Cena: od 1 200 Kč
  • Tiskové materiály: ke stažení zde

Finanční úspora, spokojenější zákazníci i ochrana v případě krize. Pět tipů, proč se vyplatí outsourcovat zákaznický servis

Termín outsourcing označuje proces, při kterém firma svěří část své činnosti do správy externímu dodavateli. Kromě oblastí, jako je úklid, údržba či správa IT techniky, proniká outsourcing řadu let i do sféry zákaznických služeb. Zde společnostem nabízí mnoho výhod včetně aktuálně obzvlášť ceněných finančních úspor. Jaké další benefity outsourcing zákaznických služeb nabízí? Odpovědi předkládá následující článek.

  • Finanční úspora

Podle letošního průzkumu společnosti Fortunly je snaha o dosažení finančních úspor vůbec nejčastější motivací, proč společnosti obecně alternativu v podobě outsourcingu volí. V případě zákaznických služeb dokážou proškolení externí pracovníci díky patřičnému know-how pracovat velmi rychle a efektivně. Vzhledem k poměru výše odměny a množství i kvality odvedené práce se navíc outsourcovat klientský servis rovněž vyplatí oproti najímání nezkušených brigádníků či verbování a zaškolování nových zaměstnanců.

  • Zvýšení zákaznické spokojenosti

Přenechat zákaznický servis externí společnosti je rovněž skvělým receptem na to, jak zvýšit spokojenost vlastních klientů. „Profesionál, který se s danou agendou setkává každý den, dokáže požadavky zákazníků přirozeně odbavit kvalitněji než přetížený zaměstnanec bez řádného školení. Stejně tak, pokud se firmě v mailové schránce množí kvanta nevyřízených dotazů a všechny telefonní linky jsou neustále obsazeny, je na dobré cestě ke ztrátě svých klientů,“ popisuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary, jejíž mateřská společnost Comdata patří mezi největší světové dodavatele zákaznického servisu.

  • Krytá záda pro případ krize

Spolupracovat se zkušeným dodavatelem zákaznického servisu zároveň znamená být kvalitně připraven na příchod nečekané krizové situace. „Při krachu Bohemia Energy jsme kupříkladu našim partnerům z řad dodavatelů poslední instance pomáhali odbavit enormní množství klientských požadavků na zákaznický servis. Jejich navýšení bylo ze dne na den více než desetinásobné, což je objem, který může firma prostřednictvím vlastních personálních kapacit zvládnout jen stěží,“ popisuje Jan Nedělník. Obecně se pro firmy jeví jako zásadní připravovat se na krize podobného druhu s předstihem. Podceňovat možná nebezpečí a následně vše řešit operativně za pochodu je hazardem nejen s loajalitou vlastních zákazníků, ale i dobrým jménem společnosti.

  • Předání zkušeností a know-how

S externími pracovníky přicházejí do firmy i nové nápady, znalosti a dovednosti. Specialisté na zákaznický servis mívají zpravidla zkušenosti z řady různých profesních prostředí. Navíc pravidelně podstupují podpůrná školení a mají tak dobrý přehled o aktuálních trendech v oboru. Kmenoví zaměstnanci se tak od nich mohou přiučit řadě užitečných tipů, které jim umožní zlepšit efektivitu práce.

  • Rychlé obsazení pracovní pozice

V České republice je aktuálně nejnižší nezaměstnanost ze všech zemí Evropské unie. Noví pracovníci se tak napříč všemi odvětvími hledají na trhu poměrně složitě. Právě nedostatečné množství personálních kapacit je častým důvodem, proč zákaznický servis některých společností selhává. „V řadě firem se o klientské služby mnohdy starají zaměstnanci, jejichž primární pracovní náplní je něco naprosto jiného. Vlivem dělby pozornosti mezi různé agendy se pak nezvládají věnovat ani jedné z nich naplno. U nás dokážeme klientům poskytnout naše proškolené specialisty prakticky v řádu hodin. Kmenovým pracovníkům se tak uvolní ruce pro výkon složitějších činností,“ uzavírá odborník v oblasti zákaznického servisu.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Nevyužití příležitostí na ušetření energie může být pro IT problémem

Méně než pětinu (19 %) tiskáren v komerčním prostředí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe tvoří firemní inkoustové tiskárny[1]. A to navzdory tomu, že nabízejí potenciálně obrovskou a známou příležitost k ušetření energie ve srovnání s laserovými tiskárnami. Ukázal to nový průzkum společnosti Epson.

S ohledem na astronomicky rostoucí ceny energií téměř dvě třetiny (65 %) respondentů říkají, že chtějí snížit náklady na energie. Více jak polovina (54 %) říká, že je znepokojeno spotřebou energie u tiskáren vzhledem ke zvyšování nákladů na energie.

Průzkum mezi více než 5500 pracovníky s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT ukázal, že respondenti si uvědomují, jakou roli mohou inkoustové tiskárny hrát. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku.

Více než třetina respondentů (39 %) říká, že inkoustové tiskárny jim pomohou splnit jejich cíle v oblasti snižování nákladů.

Dvě třetiny (66 %) říkají, že chtějí lépe porozumět úspoře energie, které by bylo možné dosáhnout změnou typu používaných tiskáren.

Přesto počet inkoustových tiskáren využívaných v komerčním prostředí ve srovnání s laserovými tiskárnami zůstává nízký, ačkoli mohou být v závislosti na typu použité tiskárny až o 90 % energeticky účinnější než laserové tiskárny[2].

Tato zpráva přichází v době, kdy Světová banka říká, že očekává, že ceny energií se v roce 2022 zvýší průměrně o 50 %[3]. Většina oblastí nyní prochází krizí životních nákladů a řada lidí se nachází v energetické chudobě[4] [iv]

Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson CZ&SK, tato zjištění okomentoval následovně: „V kontextu nekontrolovaně se zvyšujících cen energií je zásadní, aby organizace využily každou příležitost, která jim umožní snížit jejich náklady. Organizace musí na energeticky účinné technologie přecházet rychleji. Samotná tiskárna nemusí ušetřit moc peněz, ale celá flotila firemních tiskáren může při přechodu z laseru na inkoust představovat výraznou úsporu.

A nejde jen o snížení ceny. Tímto snížením spotřeby energie se také dramaticky sníží objem vyprodukovaných emisí CO2, což firmám pomůže dosáhnout větší udržitelnosti.“

Výraznou zprávou je, že 64 % respondentů uvedlo, že správa technologií a kontrola flotily periferních zařízení je důležitou a specifickou součástí zásad ochrany životního prostředí a udržitelnosti jejich organizace.

Jednoduchý přechod z laserové na inkoustovou technologii může představovat významný krok tímto směrem.

Veškerá zjištění tohoto výzkumu jsou k dispozici ke stažení ve zprávě IT periferní zařízení již nejsou periferní

https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/h/v/r/a15102-research-lores-cs-cz-vertical_research_report.pdf

Další zjištění:

66 % říká, že organizace a uživatelé potřebují lepší přístup ke spolehlivým tiskárnám.

62 % respondentů říká, že se zaměřují na zavádění nových způsobů snižování nákladů na energie.

56 % říká, že kontrola spotřeby energie technologií se v nadcházejících 12 měsících stane klíčovou otázkou.

91 % říká, že je důležité zjistit, jak lze snížit náklady na energii v jejich organizaci.

87 % říká, že je důležité řídit potřebu snižování nákladů a zároveň se zaměřit na plnění environmentálních cílů organizace. 

O výzkumu

Tento výzkum byl zadán společností Epson a proveden online společností Coleman Parkes mezi 5650 osobami s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT a technologických periferních zařízení mezi dubnem a červnem 2022. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku. Byl zaměřen na vzdělávací, zdravotnický a veřejný sektor.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Moderní obchod v kulisách historického centra? Prodejna iWant v Brně získala ocenění Visa Czech Top Shop

Ocenění Visa Czech Top Shop převzal další z letošních finalistů. Za měsíc září se jím stala prodejna obchodů se sortimentem produktů Apple iWant v Brně. Inspektoři soutěže jí udělili vysoké známky za skvěle uchopený moderní design i výtečný personál. Prodejna, která otevřela své dveře brněnským zákazníkům letos v srpnu, tak může bojovat o titul nejlepší kamenné prodejny roku 2022 po boku dalších jedenácti vítězů každého měsíce.

Jen pár kroků od brněnského orloje láká nová prodejna zákazníky k vyzkoušení, nákupu nebo vyzvednutí oblíbených technologických produktů. Koncept exteriéru přitom její designéři vyřešili velmi citlivě, aby zapadal do historického jádra náměstí Svobody. Interiér pak upoutá čistým vzhledem, přehledností a usměvavými konzultanty. Součástí jsou i prostory pro pravidelné semináře, kde se zákazníci dozví, jak se o produkty správně starat a jak s nimi co nejefektivněji zacházet.

Slavnostní předání ocenění za měsíc září proběhlo přímo v prostorách prodejny ve čtvrtek 3. listopadu za účasti partnerů soutěže i zástupců obchodu. „Ocenění Visa Czech Top Shop jsme přijali s velikou radostí. Těší nás, že můžeme našim zákazníkům poskytnout kvalitní služby nově i v samotném srdci Brna a přivítat je v této krásné prodejně,“ řekl Luboš Řepka, Area Sales Manager, iWant Apple Premium Reseller.

Nadšení neskrývali ani samotní zaměstnanci: „Já zde aktuálně vypomáhám se zaběhnutím nové prodejny. Mou domovskou prodejnou je ta v Karlových Varech, ale díky svým zkušenostem mohu pomoci nastavit všechny důležité procesy i zde. Moc se mi tady líbí, zejména ty otevřené prostory, kdy máme neustálý kontakt také s tím, co se odehrává na ulici a je to moc příjemné. Ocenění si moc vážíme,“ řekla Evgenia Nikitina, Sales Expert – SMB Specialist iWant Apple Premium Reseller.

„Soutěž si klade za cíl ocenit unikátní zákaznickou zkušenost v kamenných obchodech po celém Česku. Během hodnocení klademe důraz na takové prvky jako jsou exteriérová a interiérová designová řešení, navigace v prostoru, využití digitálních prvků, přístup personálu a samozřejmě také podpora moderních způsobů placení,“ vysvětluje za titulárního partnera soutěže Josef Kunčar ze společnosti Visa.

O soutěži Visa Czech Top Shop

Ocenění Visa Czech Top Shop je od roku 2021 udělováno ve spolupráci se společností Visa kamenným prodejnám po celém Česku.

Vítězové jsou vybíráni každý měsíc na základě bodového hodnocení provozoven prodeje a služeb od nezávislé komise inspektorů. Ta každý měsíc navštíví nominovanou skupinu provozoven a hodnotí zákaznickou zkušenost v osmi kategoriích:

  • Exteriér a interiér provozovny – upravenost a zajímavost
  • Design provozovny
  • Orientace v provozovně, případně v oddělení či regálu
  • Prezentace služeb
  • POP komunikace včetně probíhajících akcí
  • Cashless Friendly – podpora moderních způsobů placení
  • Digital Signage – využití digitálních technologií
  • Personál – vhodný počet, ochota, aktivita a odbornost.

Ve velikém finále pak odborná porota z výběru dvanácti nejlepších prodejen za daný ročník zvolí absolutního vítěze.

Exit mobile version