VMware vylepšuje platformy VMware Tanzu a VMware Aria v reakci na nejnaléhavější potřeby zákazníků tak, aby jim pomohla urychlit vývoj a poskytování moderních aplikací

Dnešní podniky musí v oblasti softwaru klást důraz na flexibilitu a akceschopnost, aby dokázaly úspěšně odolávat v turbulentní makroekonomické situaci. Zavádění nových řešení ve velkém měřítku je však náročné vzhledem k různým cloudům, nástrojům, metodikám a dovednostem potřebným k úspěšnému urychlení a zdokonalení poskytování aplikací. S rozvojem a zaváděním nativně cloudových konceptů je nezbytné investovat do takových prostředků, které zvýší produktivitu vývojářů, posílí výnosy a pomohou zachovat konkurenceschopnost. Společnost VMware, Inc. (NYSE: VMW) představila nové schopnosti platforem VMware Tanzu a VMware Aria, které zákazníkům umožní chytře využívat veškeré dostupné cloudové prostředky k poskytování moderních aplikací.

„Naši zákazníci v různých částech podniku musí složitě hledat vhodné uspořádání a nastavení různých nástrojů, týmů, cloudů a provozních modelů a zároveň zajišťovat produktivitu vývojářů a poskytovat provozním týmům potřebné vybavení, aby dokázaly udržet krok. To vyžaduje nový přístup ke společné platformě pro nativně cloudové aplikace a multidisciplinární tým pro projektování platforem,“ říká Purnima Padmanabhan, generální ředitelka a viceprezidentka Modern Applications and Management Business Group společnosti VMware. „Zákazníci nám říkají, že potřebují rychle inovovat a zároveň mít pod kontrolou náklady, zajistit bezpečnost a řídit výkon. Urychlili jsme proto uvedení nových funkcí platforem VMware Tanzu a VMware Aria. Chceme zákazníky podporovat v úsilí o inovace a optimalizaci každého kroku vývoje aplikací a správy cloudu.“

Tanzu Application Platform 1.5 s novými funkcemi umožní podnikům vytvářet a nasazovat více softwaru rychleji a bezpečněji pomocí bohaté sady vývojářských nástrojů. Nabízí bezpečnější předpřipravené ideální cesty k produkčnímu nasazení přizpůsobené daným podmínkám. Tanzu Application Platform ve verzi 1.5 vylepšuje komplexní zabezpečení aplikací, zjednodušuje práci vývojářů a platformových architektů a rozšiřuje podporu důležitých integrací s řešeními jiných výrobců, včetně efektivnějšího nasazení ve velkém měřítku na EKS s využitím referenčních architektur AWS QuickStart, rozšířené podpory Azure, předpřipravených i rozšířených individualizovaných nabídek bezpečnostních nástrojů, jako je automatická konfigurace protokolu TLS nebo podpora externích bezpečnostních nástrojů pro správu citlivých informací.

V rámci svého závazku podporovat zákazníky na každé úrovni zavádění a užívání platformy Kubernetes společnost VMware také oznámila několik aktualizací řešení Tanzu for Kubernetes Operations, jejichž cílem je zlepšit zabezpečení, rozšířit výběr a zvýšit efektivitu provozování platformy s vícero klastry a implementacemi Kubernetes v jakémkoli cloudu. Tanzu Mission Control nyní podporuje řízení celého životního cyklu nových a stávajících clusterů AWS EKS, dokáže upravovat bezpečnostní kontext kontejnerů a podů a umožňuje změnu nastavení zásad OPA Gatekeeper na všech úrovních, včetně organizace, skupiny klastrů a jednotlivých klastrů. Tyto funkce umožňují platformním týmům implementovat zabezpečení v celém průběhu vývojového cyklu a poskytují jim větší flexibilitu při správě bezpečnostních pravidel pro Kubernetes.

Kromě toho VMware přináší inovace v celé platformě VMware Aria, včetně Aria Hub s Aria Graph, Aria Cost s CloudHealth a Aria Guardrails. Řešení VMware Aria pomáhají provozním cloudovým týmům využívat možnosti multicloudu s inteligentním přehledem o distribuovaných prostředích a umožňují optimalizovat náklady, výkon a zabezpečení aplikací a infrastruktury v souladu s prioritami podniku. Lepší možnosti správy, zabezpečení a řízení nákladů, které portfolio VMware Aria nabízí, mají v době striktnějších rozpočtových pravidel zásadní význam pro manažery, kteří usilují o efektivitu ve velkém rozsahu.

VMware zlepšuje přehled o multicloudových prostředích zavedením podpory Google Cloud v bezplatné verzi VMware Aria Hub Free Tier vedle AWS a Azure, dále přidává podporu pro prostředí Kubernetes v novém řídicím panelu infrastruktury se zobrazením topologie služba-služba a rozšiřuje funkce VMware Aria Guardrails, včetně šablon pravidel pro cílové zóny a kontrolu rozdílů konfigurace.

VMware Aria Cost nově podporuje Alibaba Cloud a rozšiřuje tak možnosti řízení nákladů na multicloud. Na jednom místě umožňuje zákazníkům a partnerům získat přehled o veškerých nákladech a využití cloudu Alibaba Cloud a zefektivnit rozhodování. Alibaba Cloud se tak stává dalším přírůstkem do okruhu podporovaných prostředí vedle Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Oracle Cloud Infrastructure, VMware Cloud na AWS (beta), datových center a kontejnerizovaných prostředí. VMware Aria Cost také rozšiřuje okruh informací o Kubernetes a nově nabízí možnost určení správné velikosti prostředí Kubernetes pro optimalizaci nativně cloudových aplikačních prostředí i mimo cloud.

V neposlední řadě VMware pokračuje v automatizaci a zefektivňování správy cloudové infrastruktury na základě uceleného přehledu o privátních, hybridních a multicloudových prostředích. VMware Aria Operations představuje novou integraci s Aria Observability (řešení pro informovanost o multicloudu), která umožňuje IT týmům získat přehled o celé infrastruktuře, prostředí Kubernetes a aplikacích včetně kontextu s cílem odstranit potřebu různorodých nástrojů a zajistit efektivní správu multicloudů. Poskytuje holistický pohled na celou platformu, což umožňuje rychleji reagovat a zkrátit průměrnou dobu řešení problémů, a tedy celkově zlepšit výkon aplikací.

Další informace o řešeních Tanzu a VMware Aria společnosti VMware naleznete v těchto blogových příspěvcích a webových stránkách (v angličtině):

VMware Tanzu Application Platform 1.5 Offers Faster, More Secure Paths to Production

Tanzu Application Service 4.0 improves DevX with Dev Portal and enhances Platform Engineering

VMware Aria Continues Momentum with Additional Innovations

Business agility depends on fast and predictable app delivery 

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

BRAVIA CORE – exkluzivní filmová aplikace Sony – poskytuje majitelům televizorů BRAVIA XR nejvyšší kvalitu streamovaného obrazu a největší výběr filmů IMAX Enhanced

Aplikace BRAVIA CORE, vytvořená ve spolupráci se společností Sony Pictures Entertainment (SPE),byla vyvinuta tak, aby uživatelům televizorů Sony nabídla úžasné celovečerní filmy a další obsah v té nejvyšší kvalitě. S aplikací BRAVIA CORE předinstalovanou na všech nových modelech BRAVIA XR, jako je například cenami ověnčený model BRAVIA A95K QD-OLED TV série XR MASTER, si mohou uživatelé vychutnat výběr těch nejnovějších prémiových i klasických titulů [1] a mohou vybírat z největší nabídky titulů IMAX® Enhanced collection. Majitelé nových televizorů BRAVIA XR, kteří se přihlásí k aplikaci BRAVIA CORE, získají až deset kreditů na filmy, které mohou použít na získání nejnovějších filmových trháků studia, jako jsou tituly Morbius, Uncharted, Spider-Man™: No Way Home, Ghostbusters: Afterlife nebo Cinderella, a až dva roky neomezeného streamování z velké nabídky filmů v katalogu Sony Pictures – to vše získají zároveň se zakoupením nového televizoru. BRAVIA CORE nyní umožňuje těm, kteří vyčerpali své filmové kredity, nakupovat a půjčovat si vybrané filmy [2], aby si mohli i nadále vychutnávat některé z nejlepších filmových trháků a klasických titulů v nejvyšší kvalitě streamovaného obrazu díky technologii Pure Stream, která dosahuje téměř bezeztrátové kvality odpovídající UHD BD se streamováním rychlostí až 80 Mb/s [3].

Nový režim BRAVIA CORE Calibrated Mode společnosti Sony navíc upraví kvalitu obrazu na obrazovce tak, aby lépe odpovídala původní vizi tvůrce, a filmy se automaticky přizpůsobí optimálnímu nastavení obrazu, čímž se vytvoří skutečně výjimečný zážitek ze sledování filmů v domácím prostředí. Uživatelé si mohou vychutnat dynamický rozsah s neuvěřitelně oslnivými světly a hlubokou černou, stejně jako krásně přirozené střední tóny, a to vše téměř bez odlesků a halo efektu kolem světlých míst.

Pro skutečně podmanivý zážitek z domácího sledování přináší BRAVIA CORE také přístup k největší sbírce filmů IMAX Enhanced. Ta je optimalizována pro modely BRAVIA XR a přináší remasterovaný obraz IMAX® a pohlcující DTS zvuk. Díky službě Studio Access, která je součástí balíčku BRAVIA CORE, mají diváci přístup k řadě záběrů ze zákulisí, rozhovorů a dalších materiálů.

Podrobné informace o BRAVIA CORE jsou k dispozici na https://www.sony.net/bravia-core.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Počet a výběr titulů se může měnit.
  • [2] Služba je nyní dostupná pro: Rakousko, Belgie, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Finsko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Lucembursko, Malta, Nizozemsko, Norsko, Portugalsko a Švýcarsko. Další země budou potvrzeny později. Uživatelé mají přístup k zakoupeným filmům až do 23. února 2028. Zapůjčené filmy bude možné přehrát během 30 dnů a uživatel bude mít na jejich zhlédnutí 48 hodin. Podmínky a pravidla: https://www.sony.net/bravia-core.
  • [3] BRAVIA CORE je vybavena funkcí Pure Stream™, která nabízí streamování v rozmezí 30 Mb/s – 80 Mb/s. Pro přístup k Pure Stream™ s rychlostí 30 Mb/s musíte mít internet o minimální rychlosti 43 Mb/s. Pro přístup k nejvyšší kvalitě Pure Stream™ dostupné při rychlosti 80 Mb/s musíte mít minimální rychlost internetu 115 Mb/s. BRAVIA CORE neodpovídá za omezení sítě nebo dostupnou šířku pásma. Mohou platit omezení a podmínky poskytovatele síťových služeb.

Revoluční aplikace Alfréd změnila pracovní trh na Islandu. Náklady na hledání zaměstnanců snížila o 90 procent

Trojice islandských vývojářů si po zkušenostech se založením vlastní malé firmy uvědomila, že způsob, jakým se na Islandu hledají noví zaměstnanci, potřebuje změnu. Místo spoléhání se na náhodné inzeráty v místních novinách proto vytvořili první verzi aplikace Alfréd, která nabízela pracovní inzeráty a notifikace o vhodných pozicích přímo na telefonu uchazečů. Tento revoluční přístup změnil islandský pracovní trh a náklady na hledání nových zaměstnanců se snížily o 90 procent. Po úspěchu na Islandu přišel před několika lety i na český trh a nyní udává tempo v inovacích s výrazným náskokem před ostatními pracovními portály.

Dnes už to zní nepředstavitelně, ale před rokem 2013 se na Islandu nabídka pracovních míst vyskytovala jedině v tištěných novinách. Bylo to nepraktické a vůbec to neodpovídalo potřebám start-upů a dalších dynamicky se rozvíjejících firem. Skupina vývojářů aplikací v čele s Vernharðurem Sigurðssonem tehdy sháněla do týmu nové kolegy a moc se jim nezamlouvalo, že mohou jen doufat, že si jejich inzerát v místních novinách náhodou přečte ten správný uchazeč.

Díky svým programátorským schopnostem dali dohromady první verzi aplikace Alfréd s nabídkami pracovních míst, která zásadně proměnila islandský pracovní trh. „Do té doby bylo hledání pracovníků o náhodě. Koupí si ten pravý člověk zrovna toto vydání novin a všimne si inzerátu? Bylo nám jasné, že musí existovat lepší řešení,“ popisuje jeden ze zakladatelů Vernharður Sigurðsson.

Novinka se stala na Islandu hitem, uchazeči ani zaměstnavatelé do té doby nic podobného neviděli. Alfréd se dal jednoduše používat i na telefonu, posílal uchazečům notifikace o vhodných pracovních nabídkách, které vyhovovaly jejich požadavkům. Náklady na hledání nových zaměstnanců se firmám snížily o devadesát procent.

Pomocník, na kterého je spolehnutí

A jak vlastně vznikl název Alfréd? Znalci batmanovských příběhů už možná tuší. Zakladatelé aplikace jsou totiž jako všichni správní ajťáci fandové komiksů. „Alfréd je jméno komorníka, který pomáhá Batmanovi v boji se zločinem. Je ochotný, spolehlivý a férový, má rád suchý humor a vždy si umí poradit. Lepšího pomocníka si neumíme představit, proto jsme se rozhodli, že naši aplikaci pojmenujeme po něm,“ vysvětluje Vernharður Sigurðsson.

V roce 2016 přišel Alfréd s vylepšenou verzí aplikace a získal řadu nových funkcí. Běžní uživatelé si od té chvíle mohou zdarma vytvořit profil s online životopisem a odpovídat na nabídky práce jediným kliknutím. Stejně tak zaměstnavatelé mohou uchazeče jednoduše třídit, zjišťovat doplňující informace a projít celý proces výběrového řízení v přehledném a příjemném prostředí aplikace. A to včetně videopohovorů, které získaly na důležitosti zejména během pandemie covidu.

Alfréd je dodnes nejpoužívanějším portálem pro hledání práce na Islandu a od roku 2019 začal pronikat také na český trh a nedávno i na Maltu a Faerské ostrovy. „Rozšíření do Česka vyplynulo úplnou náhodou. V týmu Alfréda pracoval i jeden Čech, který se se zakladateli značky spřátelil a udržoval s nimi vzájemný kontakt, i když se přestěhoval zpět domů. Vernharður Sigurðsson se ho vydal navštívit, a tolik se mu u nás zalíbilo, že se rozhodl sem rozšířit i svůj byznys,“ vypráví marketingová manažerka platformy Alfréd v České republice Petra Turzová.

Ve střední Evropě existovalo v době příchodu Alfréda už několik zavedených portálů s nabídkami práce. Obchodní strategie islandské aplikace se opírá o jednoduchost používání, přesné zacílení nabídek a nízké náklady na podání inzerátu. „Pro uživatele hledající práci je aplikace zcela zdarma. Zaměstnavatelé si bezplatně vytvoří profil a platí pouze za vložení inzerátu. Základní cena činí 890 korun a při zakoupení balíčku více inzerátů dostanou slevu. Náklady na výběrové řízení jsou tak pro firmy minimálně o polovinu levnější než u konkurenčních portálů,“ říká Petra Turzová.

Alfréd si na českém trhu vytvořil stabilní skupinu klientů, od oblasti průmyslu a stavebnictví přes rodinné podniky až po kulturní a vzdělávací instituce. Jeho cílem je nabídnout moderní, snadno ovladatelnou aplikaci, která celý proces hledání práce co nejvíce usnadní a urychlí. Jednou z posledních inovací je video dotazník pro uchazeče, který HR pracovníkům umožňuje prohlédnout si potenciální zaměstnance a poznat jejich požadavky ještě před samotným osobním pohovorem.

Xiaomi děkuje svým fanouškům a nabízí slevy 61 % a až 5 000 Kč

Xiaomi, přední světová společnost v oblasti spotřební elektroniky a výroby mobilních telefonů, dnešním dnem zahajuje Xiaomi Fan Festival neboli tradiční poděkování svým fanouškům. Společnost si velmi váží všech svých příznivců, a proto v rámci této akce nabízí produkty se slevou až 5 000 Kč. Zlevněna je řada telefonů, včetně vlajkové řady Xiaomi 13, nejnovější Redmi Note 12, či herní řady POCO X5. Dále je možné si s výraznou slevou pořídit i sluchátka, hodinky, různé modely čističek vzduchu nebo elektrické koloběžky. Ve vybrané dny se navíc na stránce XFF.XIAOMICESKO.CZ objeví vždy ještě jeden výrazně zlevněný produkt Xiaomi. Kompletní nabídka Xiaomi Fan Festivalu, který probíhá až do 14. května, je dostupná také na oficiálním e-shopu společnosti Xiaomicesko.cz.

Objevte fotografické vlastnosti řady Xiaomi 13 až o 4 000 Kč levněji

Ze smartphonů je pravděpodobně největším lákadlem této akce řada Xiaomi 13, která byla vytvořena ve spolupráci s legendární fotografickou společností Leica. Nejvýkonnější model Xiaomi 13 Pro se pyšní palcovým snímačem, což je největší snímač, který byl kdy zabudován do mobilního telefonu. Díky němu je schopen pořizovat neuvěřitelně ostré a detailní snímky, a přináší nové fotografické možnosti. Dále využívá nejmodernější mobilní platformu Snapdragon®️ 8 Gen 2, která nabízí fantastický výkon pro snadné a rychlé zpracování všech činností, od fotografování až po hraní her. Z 0 na 100 % se dokáže nabít již za 19 minut. Xiaomi 13 Pro je zlevněno z původních 31 499 Kč na 27 499 Kč.

Neméně působivý model Xiaomi 13 byl rovněž zkonstruován v participaci s firmou Leica. Kromě svých fotografických vlastností se může pochlubit svými dovednostmi v oblasti videa, jelikož, stejně jako jeho dražší sourozenec, dokáže pořizovat 4K Ultra Night videa a nabízí stabilizaci videa HyperOIS pro záznam ve výjimečné kvalitě. Již na první pohled vyniká svým minimalistickým designem s plochým 6,36″ FHD+ AMOLED displejem. Xiaomi 13 je nyní k dostání o 4 000 Kč levněji, tedy za 19 499 Kč.

Z této řady je zlevněno i Xiaomi 13 Lite, které je přizpůsobeno mladým uživatelům chytrých telefonů, kteří jsou nadšenci do pořizování jedinečných selfie a příběhů. Toto zařízení je vybaveno dvěma předními fotoaparáty a všestrannými softwarovými funkcemi a je speciálně navrženo tak, aby splňovalo jejich potřeby. Jeho původní cena činí 11 999 Kč a nyní si ho můžete pořídit za 9 999 Kč.

Žijte naplno s řadou Redmi Note 12 již od 3 999 Kč

Slevy se vztahují i na nejnovější řadu dostupných telefonů Redmi Note 12. Nejvyšší model Redmi Note 12 Pro+ 5G je vybaven výkonným systémem tří fotoaparátů, a může se pochlubit 200Mpx hlavním snímačem na úrovni vlajkové lodi. Dále má 120Hz displej Flow AMOLED, který podporuje Dolby Vision® a Dolby Atmos®. Plynulý a spolehlivý výkon 5G zajišťuje vysoce výkonná čipová sada MediaTek Dimensity 1080. O dlouhou výdrž se pak postará baterie s kapacitou 5 000 mAh a podpora 120W nabíjení HyperCharge. Tento pracant je z původních 11 999 Kč zlevněn na 10 499 Kč.

Nejpopulárnější základní model Redmi Note 12 disponuje stejně jako vlajková loď 120Hz AMOLED displejem a uživatelům tak nabízí ohromující kvalitu obrazu s věrným podáním barev. Díky nejnovější mobilní platformě Snapdragon 685 jsou všechny operace i ovládání telefonu plynulé a bezproblémové, což umožňuje snadný multitasking s vyšší energetickou účinností. Tento model je v rámci akce ke koupi za neuvěřitelných 3 999 Kč.

Zlevněno je i mnoho dalších mobilních telefonů. Za zmínku určitě stojí Redmi A2 se stylovým a trendy designem v uklidňujících odstínech černé, zelené a modré barvy. Toto zařízení s velkým 6,52″ displejem s rozlišením HD+ je možné nyní pořídit za pouhých 1 999 Kč.

Pořiďte si herní telefon s nízkou cenou

Řada POCO X5 byla navržena a zkonstruována tak, aby splňovala potřeby a překonávala očekávání mladých uživatelů a tvůrců obsahu. POCO X5 Pro 5G je vybaveno 6,67″ displejem Flow AMOLED. Díky jeho tenkému profilu se pohodlněji drží při hraní her nebo vytváření obsahu. Ať už natáčíte videa, sledujete filmy, procházíte sociální sítě nebo hrajete hry, obnovovací frekvence na úrovni vlajkové lodi 120 Hz poskytuje jasný, živý a mimořádně plynulý obraz. POCO X5 Pro 5G koupíte o 1 000 Kč levněji, tedy za 7 999 Kč.

POCO X5 5G, které mění představy o chytrých telefonech střední třídy, má vše, co uživatelé z generace Z potřebují k tomu, aby zvládli celý den práce, studia nebo zábavy. I když pořizujete stovky fotografií, hrajete dlouhé hodiny hry nebo sledujete videa ve vysokém rozlišení, tento smartphone vám zajistí dostatek výkonu ve dne i v noci. Zvýhodněná cena u tohoto modelu činí 5 499 Kč, oproti původní ceně 6 499 Kč.

Ponořte se do libozvučných tónů se sluchátky za super cenu

Slevy se nevztahují pouze na smartphony, ale také na nejrůznější chytré produkty značky Xiaomi.

Sluchátka Redmi Buds 3 Pro využívají technologii dual active noise cancellation, což znamená, že umělá inteligence automaticky rozpozná prostředí podle úrovně okolního hluku a způsobu chování. Na základě toho automaticky upravuje hloubku potlačení hluku v rozdílných prostředích. Na jedno nabití vydrží sluchátka v provozu až šest hodin. Pro ještě delší poslech je tu však pouzdro, které prodlužuje celkový poslech až na 28 hodin. Redmi Buds 3 Pro jsou zlevněny o 47 %, takže je možné je získat za krásných 999 Kč.

Nové Redmi Buds 4 Lite podporují připojení přes Bluetooth 5.3., který je stabilnější a má rychlejší přenos. Tím je zajištěna nižší spotřeba energie a výrazné snížení problémů s výpadky. Sluchátka rovněž disponují stupněm voděodolnosti IPX4 a doba přehrávání na jedno nabití je 5 hodin, s nabíjecím pouzdrem celkem 20 hodin. Nabízejí také dotykové ovládání, takže svou hudbu můžete snadno a jednoduše ovládat bez nutnosti vyndavání vašeho mobilního telefonu z kapsy. Redmi Buds 4 Lite je nyní možné zakoupit za 449 Kč.

Buďte fit s hodinkami Xiaomi Watch S1 za 3 999 Kč

Xiaomi Watch S1 mají klasický design se safírovým sklem a rámečkem z nerezové oceli, ve kterém je umístěn 1,43″ AMOLED displej. Na výběr jsou klasické kožené nebo fluorokaučukové řemínky v různých barvách. Nabízejí celkem 117 fitness režimů, včetně 19 profesionálních režimů, mezi kterými si uživatelé mohou vybrat, a dokáží se automaticky spustit, když rozpoznají chůzi a běh venku či na běžeckém pásu. Zařízení jsou kompatibilní s aplikacemi Strava a Apple Health a zachovávají také vylepšené sledování zdravotního stavu pro komplexní informovanost. Tyto hodinky jsou v rámci Xiaomi Fan Festivalu zlevněny o 20 %, z 4 999 Kč na 3 999 Kč.

Čistší vzduch až o 29 % levněji

Radost si můžete udělat i některou ze zlevněných čističek vzduchu, které zajistí čistý a zdravý vzduch pro váš domov.

Xiaomi Smart Air Purifier 4 Pro je neuvěřitelně výkonná čistička vzduchu disponující dotykovou OLED obrazovkou a 6 režimy čištění. Je také neuvěřitelně tichá a hlučnost jejího provozu je pouhých 33,7 dB. Lze ji i ovládat z mobilního telefonu pomocí aplikace Mi Home. Xiaomi Smart Air Purifier 4 Pro je z původních 6 999 Kč zlevněna o 29 %, tedy na 4 999 Kč.

Xiaomi Smart Air Purifier 4 EU má vysoce účinný filtr a přesné senzory PM 2,5, snímače teploty a vlhkosti pro sledování kvality vzduchu. Místnost o velikosti 20 m2 vyčistí za cca 10 minut. Disponuje tichým provozem, chytrým ovládání včetně hlasového a dotykovou OLED obrazovkou. Xiaomi Smart Air Purifier 4 EU je nyní k dostání za 3 999 Kč, oproti původní ceně 5 099 Kč.

Čistička vzduchu Xiaomi Smart Air Purifier 4 Lite je vybavena vysoce účinným filtrem, který ze vzduchu odstraní až 99,97 % nečistot. Je vhodná pro místnosti o velikosti až 43 m2 a disponuje dotykovou LED obrazovkou. Pořídit si ji je nyní možné už za 2 999 Kč.

Po městě stylově a až o 5 000 Kč výhodněji

S výraznou slevou jsou k dostání i elektrické koloběžky, které jsou stylovou a zábavnou variantou dopravního prostředku vhodného především do města.

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro EU nabízí 3 rychlostní režimy, které se dají velmi snadno přepínat, a vy tak můžete upravit rychlost podle vašeho jízdního prostředí. Na plné nabití nabízí dojezd 55 km. Maximální rychlost této koloběžky je 25 km/h a s přehledem zvládne zdolat až 20% stoupání. Z původních 21 999 je Xiaomi Electric Scooter 4 Pro EU možné koupit za 16 999 Kč.

Xiaomi Electric Scooter Pro 2 také nabízí 3 rychlostní režimy a dojezd 45 km. Lze ji navíc velmi rychle a jednoduše složit. Tato koloběžky je zlevněna o 2 000 Kč a k dostání je za 13 999 Kč.

Jízdu si můžete rovněž užít na koloběžce Xiaomi Electric Scooter Essential, která disponuje minimalistickým ovládáním pro chytré cestování. Tu je možné získat za 7 999 Kč.

Nabídka Xiaomi Fan Festival 2023 platí od 24. dubna 2023 do 14. května 2023 nebo do vyprodání zásob na www.xiaomicesko.cz a u vybraných prodejců.

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní burzu cenných papírů v Hongkongu (1810.HK). Xiaomi je společnost zabývající se spotřební elektronikou a chytrou výrobou, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou IoT.

V souladu s naší vizí „Přátelit se s uživateli a být nejpohodovější společností v srdcích uživatelů“ se společnost Xiaomi neustále snaží o inovace, vysoce kvalitní uživatelskou zkušenost a provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty s poctivými cenami, aby si všichni na světě mohli užívat lepší život díky inovativním technologiím.

Xiaomi je jednou z předních světových společností v oblasti chytrých telefonů. Její podíl na trhu z hlediska dodávek chytrých telefonů se umístil na 3. místě na celém světě ve třetím čtvrtletí roku 2021. Společnost také vytvořila přední světovou spotřebitelskou platformu AIoT (AI+IoT), k jejíž platformě bylo k 30. září 2021 připojeno více než 400 milionů chytrých zařízení, s výjimkou chytrých telefonů a notebooků. Produkty Xiaomi jsou přítomny ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2021 se společnost potřetí dostala na seznam Fortune Global 500, kde se umístila na 338. místě, což je o 84 míst více než v roce 2020.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

Společnost Dell Technologies se podílí na oceňování digitálních inovátorů v oblasti infrastruktury

Až do 16. června 2023 mohou firmy přihlásit své digitální projekty do soutěže IDC Future Enterprise Awards, která oceňuje nejlepší digitální inovace v kategoriích Best in Digital Infrastructure, Future of Connectedness a Digital Leader of the Year. Do všech kategorií se mohou přihlásit firmy které nejsou prodejci a/nebo výrobci IT technologií a jejich projekt byl zahájen mezi roky 2021 a 2022. Společnost Dell Technologies se jako specialista na firemní infrastrukturu v letošním roce stala partnerem kategorie Best in Future of Digital Infrastructure.

O vítězích rozhodnou poroty složené z analytiků společnosti IDC, technologických a digitálních manažerů úspěšných firem. Na vítěze jednotlivých kategorií, kteří budou vyhlášeni 12. října 2023, čeká účast na říjnovém asijsko-pacifickém finále v Singapuru. Každá ze tří vyhlášených soutěžních kategorií má svého partnera, který se na danou technologickou disciplínu zaměřuje

Oceňovat se bude infrastruktura, propojování i inovativní osobnost

Společnost Dell Technologies se v rámci tohoto ročníku stala partnerem kategorie Best in Future of Digital Infrastructure. Její systémy pohánějí datová centra mnoha podniků a poskytovatelů služeb a produktů, jako jsou servery, datová úložiště nebo počítačové sítě. „Infrastruktura je základním stavebním kamenem kamenem digitalizace. Její bezpečnost a dostatečná kapacita jsou nutnou, ne vždy však postačující podmínkou úspěchu každého digitálního projektu. Nezáleží přitom na její formě či modelu poskytování. Tím ale účastníky soutěže IDC Future Enterprise Awards zatěžovat nebudeme,“ říká Roman Cabálek, ředitel společnosti Dell Technologies Česká republika, a dodává: „Chceme naopak ocenit inovativní způsoby využití digitální infrastruktury i neotřelé přístupy k jejímu zajištění. Znalost potenciálu využívané infrastruktury je klíčová pro mnoho digitálních projektů. A my ji rádi prohloubíme.

Partnerem Best in Future of Connectedness je společnost Vodafone, přední globální hráč telekomunikačního průmyslu a technologický inovátor. Do této soutěžní kategorie se mohou hlásit firmy nebo organizace, které v posledních dvou letech zrealizovaly inovativní počin na poli propojení, přičemž může jít o jakékoliv propojení lidí s lidmi, strojů se stroji nebo lidí se stroji.

Partnerem třetí z kategorií je sama společnost IDC podpořená mediálním partnerem Hospodářské noviny. Kategorie má název Digital Leader of the Year a má za cíl ocenit osobnosti, které jsou zkušenými inovátory a dovedou dobře vycházet s technologiemi i s lidmi.

Odborné poroty

Každá ze soutěžních kategorií má vlastní odbornou porotu. Jejich členy jsou vedle analytiků a konzultantů společnosti IDC také odborníci s ověřenou praxí jako například Pavel Moravec, ředitel pro IT/HR/Sustainability a člen představenstva Nestlé, Luboš Chládek, CEO a CTO BNP Paribas Cardiff, David Pěknic, CTO Košík.cz, Margus Simson, CDO a člen představenstva Komerční banky, Jiří Maňas, CTO & CIO P3 Logistic Parks a další.

Jak se přihlásit nebo poslat tip

Uzávěrka příjmu přihlášek a nominací je stanovena na 16. června 2023. Jak se přihlásit nebo jak nominovat? Přihlašuji svou organizaci a její projekt nebo sám sebe vyplněním online přihlášky zde. Přihlášku za firmu nebo organizaci v kategoriích Connectedness a Digital Infrastructure podává odpovědný manažer v roli CIO, CDO, CTO, CEO apod. Přihlásit se může organizace, pokud splňuje kritéria, i napřímo bez nominace třetí strany.

Nominace prostřednictvím online nominačního formuláře zde jednoduše znamená, že dávám tip na projekt nebo osobnost. Ten si organizátoři soutěže zpracují a organizaci nebo lídra, pokud splňuje kritéria, do soutěže přímo osloví.

Více informací o soutěži najdete na stránkách www.idcfea.cz.

Vítězné příběhy jednotlivých kategorií ve světě jsou uvedené zde.

O soutěži

Digitální ocenění IDC mají ve světě dvacetiletou historii. V roce 2017 vznikl pod názvem IDC Future Enterprise Awards ucelený program v asijsko-pacifickém regionu. Jeho soutěžní kategorie mají přes sdílení současných digitálních projektů v jednotlivých oblastech byznysu podpořit úspěšné fungování firem a organizací (Future Enteprise – úspěšné podniky budoucnosti lze zajistit přes jejich dnešní digitální byznysové projekty). Dnes se vítězové kategorií Future Enterprise pravidelně vyhlašují na Novém Zélandu a v Austrálií, v Thajsku, Singapuru, Uzbekistánu, v Indii, na Mauriciu, v Turecku nebo v Kanadě a USA ve více než 30 zemích světa. V Evropě má soutěž dlouholetou tradici v podobě Digital Awards ve Skandinávii a Portugalsku. Více na www.idcfea.cz

O společnosti IDC

Společnost International Data Corporation (IDC) založena v roce 1964, je přední firmou zabývající se shromažďováním informací na globálním trhu, poskytováním poradenství a pořádáním konferencí v odvětví informačních technologií, telekomunikací a spotřební elektroniky. Analýzy a poznatky více než 1100 IDC analytiků pomáhají po celém světě IT odborníkům, vrcholným představitelům obchodních organizací i investorské komunitě v přijímání rychlých, informovaných technologických rozhodnutí a v dosahování klíčových obchodních cílů. Více na www.idc.com

Každou třetí věc kupujeme podle počasí

I když si toho nevšimneme, každou třetí věc kupujeme podle počasí. Marketéři se tomu přizpůsobují. Větší vliv na spotřební chování má jen stav ekonomiky. Marek Žáček popisuje, jak počasí využít při plánování marketingových kampaní.

Počasí je univerzální faktor ovlivňující nákupní chování, náladu i vnímavost nejen k marketingovým sdělením – má přímý vliv na prodej přibližně 30 procent všech výrobků a služeb a je druhým největším vlivem na chování spotřebitelů hned po stavu ekonomiky. Data o počasí dokážou měnit reklamní kreativy tak, aby odpovídaly aktuálním potřebám zákazníků, a obchodníci tak mohou upravovat výdaje na kampaně i regionální nabídky na základě místních povětrnostních podmínek. „Vliv počasí na poptávku spotřebitelů je všudypřítomný a rozsah oblastí závislých na počasí tak rozsáhlý, že si některé firmy ani neuvědomují, do jaké míry jsou jejich prodeje počasím ovlivňovány,“ říká Marek Žáček z digitální agentury Optimio, www.optimio.cz.

Studie ukazují, že počasí má přímý vliv na chování a záměry spotřebitelů. A to z něho dělá jednu z klíčových marketingových strategií. Počasí má zřejmý vliv na sezónnost některých produktů. V letních měsících například značky prodávají nábytek na terasu častěji než v zimě. Existují však i méně zjevné vlivy.  Podle British Retail Consortium je počasí největším faktorem, který ovlivňuje „emocionální stav“ kupujícího. Studie zjistila, že když je pošmourno nebo prší, zaznamenávají prodejci zboží pro domácnost, nábytku a oblečení až 12 procent nárůst online návštěvnosti. Jiná studie zjistila, že spotřebitelé, kteří jsou vystaveni většímu množství slunečního světla, jsou ochotni za některé produkty zaplatit více.

Využívání údajů o počasí v reálném čase

Počasí je ve spojení s marketingem efektivní forma automatizace, která využívá údaje o počasí v reálném čase ke spouštění reklam a personalizaci marketingových sdělení na základě lokalizovaného počasí zákazníka. Získáním dat o počasí mohou značky a agentury přizpůsobit své kreativy na základě teplot a povětrnostních podmínek v daných lokalitách. To umožňuje zaujmout spotřebitele během klíčových změn počasí těmi reklamami, které vedou k akci. Marketéři vědí, že počasí má obrovský vliv na to, co spotřebitelé dělají, kam chodí a jak cestují, jaké jídlo jedí, jaké oblečení nosí, jaké výrobky a služby kupují, a dokonce i na to, jak se cítí v jednotlivých hodinách.

Tři výhody cílení na základě počasí

Cílení na základě počasí umožňuje marketérům oslovit spotřebitele ve správný okamžik prostřednictvím relevantních sdělení, vyšší účinnosti kampaní a poptávky řízené počasím.

Umožňuje relevantnější zasílání zpráv: Cílení na základě počasí nespočívá pouze v tom, že se konkrétní produkt váže k počasí. Údaje o počasí se dají využít také k pochopení psychiky spotřebitelů v daném okamžiku. Chápání myšlenkového rámce zákazníka umožní přizpůsobit marketingová sdělení odpovídajícím způsobem, což vede k mnohem účinnější strategii kampaně.

Zvyšuje efektivitu kampaně: Cílení na základě počasí pomůže poskytovat relevantnější sdělení. To dokáže zvýšit účinnost kampaně a návratnost investic (ROI). Sdělení, které přináší včasné a relevantní informace v tónu, který rezonuje s náladou spotřebitele, povede ke zlepšení nákupního záměru.

Využívá poptávku závislou na počasí: Pro mnoho oborů je poptávka závislá na počasí velkou příležitostí, jak zvýšit povědomí o značce a prodej. Odvětví, jako je oděvní průmysl, potravinářství, dům a zahrada, sport, automobilový průmysl, cestování a cestovní ruch, mohou využít poznatky o počasí k vytvoření marketingových strategií, které odpovídají chování a záměrům spotřebitelů.  V minulosti se využívali a testovali skripty a nástroje, které reagují na signály o počasí. V určitých segmentech s využitím informací o počasí však lze stále kampaně upravovat. Například když se u prodejce lyží zaznamená do tří dnů sníh na svazích. V tu chvíli dává smysl zvýšit investice do kampaní. Jedná se ale spíše o ojedinělé kampaně. Díky automatizaci není nutné řešit počasí realtime.

Příklad cílení na základě počasí

Automobilový průmysl je silně ovlivňován povětrnostními podmínkami. Když teploty klesnou, zákazníci začnou přemýšlet o nákupu zimních pneumatik, aby byli na silnicích v bezpečí. Když začne sněžit, může ještě více spotřebitelů uvažovat o koupi bezpečnějšího vozidla, například vozidla s pohonem všech kol. Prodejci a výrobci automobilů takto mohou využít cílení na základě počasí a oslovit vnímavé zákazníky ve správný okamžik. „Nejprve se začne se s mapováním historických údajů o počasí s prodejními metrikami, aby byly odhaleny trendy. Poté se tato historická data využijí k předpovědi, kdy bude poptávka po pneumatikách s pohonem všech kol nebo zimních pneumatikách vrcholit. Nastavením parametrů, které spustí kampaň zaměřenou na pohon všech kol během nejhoršího zimního počasí nebo po něm, mohou marketéři zaujmout zákazníka v době, kdy je bezpečnost vozu v zimních podmínkách na prvním místě,“ Marek Žáček, jednatel digitální agentury Optimio, www.optimio.cz.

Marek Žáček, jednatel digitální agentury Optimio

Začínal jako programátor e-shopu, později přešel do digitální agentury Optimio jako SEO a PPC specialista, kde zužitkovával zkušenosti napříč B2C a B2B klienty. Od roku 2009 se stal novým společníkem a je key accountem pro top klienty.

Čechů, kteří na internetu platí kartou každý týden, je trojnásobně víc než před 5 lety

Za posledních 5 let trojnásobně vzrostlo množství lidí, kteří každý týden nakupují na internetu a platí kartou (2018: 14 %, 2023: 38 %). Platba kartou nebo pomocí služby Apple či Google Pay patří k nejoblíbenějším metodám vůbec. Využívá ji již více než polovina Čechů (56 %). Toto číslo ale poslední dva roky stagnuje. Také dobírka si i přes účtovaný poplatek drží stabilní oblibu. Tímto způsobem platí pětina populace (20 %). Údaje vyplývají z letošního průzkumu společnosti GLS.[1]

Ještě před pěti lety platilo kartou při internetových nákupech každý týden pouze 14 % lidí. V letošním roce je to již více než třetina (38 %). Významný vliv na proměnu nákupního chování měla pandemie koronaviru, která téměř ze dne na den omezila tradiční kamenné prodejny. Pohodlnějším online nákupům tak Češi rychle přivykli. „GLS dlouhodobě podporuje přechod na bezhotovostní platby a snaží se nabízet fanouškům dobírek alternativy. Dobírku lze uhradit kartou nejen u všech kurýrů GLS, ve všech balíkomatech GLS Parcel Box i ve většině  výdejních míst GLS Parcel Shop, ale i v jakémkoliv okamžiku pomocí platby dobírky přes on-line portál,” uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. 

Polovina populace platí v e-shopech kartou

Mezi roky 2016 až 2022 kontinuálně stoupal počet lidí, kteří platí v e-shopech kartou nebo pomocí Apple/Google Pay či PayPal. Letos se ale růst zastavil a dosahuje stejné hodnoty jako v roce 2022. „Kartou online platí při objednávání zboží z e-shopů každý druhý Čech. Před osmi lety to byl jen každý čtvrtý. Těší nás, že výrazně přibylo seniorů, kteří platí kartou online, či využívají Apple, Google Pay nebo PayPal. Online platí až 41 % z nich,“ říká Pavel Včela. Platba kartou tedy není doménou pouze mladších generací. U nejstarší skupiny dotázaných je tato platební metoda nejčastěji využívanou při nákupech v e-shopu. Druhým nejčastějším způsobem je u seniorů platba bankovním převodem (18 %). Apple a Google Pay jsou ale stále nejoblíbenější mezi nejmladší skupinou (18–25 let). Tuto metodu využívá 30 % z nich. 

Dobírku využívá každý pátý Čech

Dobírka si v posledních pěti letech drží stabilní oblibu. Pokud by některé e-shopy dobírku nenabízely, překáželo by to až třetině Čechů. Každý desátý (13 %) by z takového e-shopu již neobjednával, u starších lidí by to byl dokonce každý pátý. „Pro mnoho starších lidí dobírka stále znamená jednodušší, a hlavně bezpečnější způsob platby. Využívá ji více než čtvrtina lidí nad 54 let,“ vysvětluje Pavel Včela.

O GLS Group

GLS Group je předním poskytovatelem mezinárodní balíkové přepravy. Společnost svým zákazníkům napříč 40 zeměmi poskytuje spolehlivé a kvalitní zásilkové služby doplněné o nákladní a expresní služby. Díky rozsáhlé mezinárodní síti a výborným znalostem lokálního trhu mohou zákazníci očekávat bezproblémové, flexibilní a osobní služby napříč Evropou i mimo ni. GLS rovněž působí prostřednictvím dceřiných společností, které má ve stoprocentním vlastnictví také v Kanadě a na západním pobřeží USA. Síť GLS se skládá ze 120 ústředních a regionálních překladišť a z 1 600 dep, které využívají přibližně 37 000 dodávek a 4500 nákladních vozů. GLS zaměstnává přibližně 21 000 lidí. V roce 2021/22 dosáhla společnost GLS rekordního obratu ve výši 5 miliard EUR a navzdory globálním výzvám doručila 870 milionů balíků.

  • [1] Průzkum pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos realizovaný v březnu 2023 na 1000 respondentech.

Společnost Eve oznamuje aktualizaci s podporou technologie Matter pro svá současná zařízení

Společnost Eve Systems oznamuje dostupnost nové aktualizace pro svá současná zařízení, která rozšiřuje již tak bohatou konektivitu o podporu technologie Matter. Stávající majitelé Eve Energy, Eve Motion a Eve Door & Window mohou nainstalovat bezplatnou aktualizaci prostřednictvím nejnovější verze aplikace Eve pro iPhone a iPad a nově pak sdílet své produkty také s členy domácnosti s řešením chytré domácnosti od společností Google, Samsung a Amazon.

Matter, budoucnost chytrých domácností

Standard Matter zajišťuje naprosté pohodlí i bezpečí pro koncového uživatele. Zařízení, která tento standard nabízí, totiž poskytují kompatibilitu se všemi nejpoužívanějšími chytrými domácnostmi. Matter je navíc navržen tak, aby fungoval zcela lokálně a společnost Eve nemá v žádném případě přístup k datům a ani žádná data neschraňuje. Pro chod svých produktů nevyžaduje společnost Eve brigde ani cloud. O veškeré zabezpečení a ochranu osobních dat se tak stará pouze zvolená platforma chytré domácnosti. Informace o jednotlivých hubech konkrétních domácností lze najít na tomto odkazu: https://www.evehome.com/en/hub

Měření spotřeby, kontrola zavřených nebo otevřených oken i snímání pohybu

EVE Energy je skvělým řešením úspor. Zvládne sledovat odběr jednotlivých spotřebičů i je na dálku spínat. V aplikaci EVE lze navíc při zadání ceny za kWh zjistit náklady na provoz spotřebiče a jejich vývoj, nebo odhalit díky nečekané změně odběru závadu spotřebiče. Eve Motion zvládne spustit libovolnou scénu při zaznamenání pohybu nebo určené intenzity světla. Může posloužit také jako bezpečnostní prvek a informovat uživatele na dálku o zaznamenaném pohybu v domácnosti. Eve Door & Window pak slouží jako diskrétní kontrola otevřených či zavřených dveří a oken. Všechna zařízení lze navíc využít v celé řadě automatizací pro ještě větší pohodlí. Například obyčejná lampička na nočním stolku se může stát rázem chytrou. Stačí ji připojit do chytré zásuvky Eve Energy a do automatizace zařadit Eve Motion. Lampička se pak může rozsvítit při každém zaznamenání pohybu či požadované intenzity světla na určeném místě.

Cena a dostupnost

Všechny produkty jsou dostupné na stránkách Evehome.com, případně také na Alza.cz. Eve Energy lze pořídit za cenu 1 229 Kč, Eve Motion za 969 Kč a Eve Door & Window pak za 979 Kč. Již brzy budou na našem trhu dostupná tato zařízení s technologií Matter rovnou v balení.

O společnosti Eve Systems

Eve Systems je německou společností založenou v roce 1999, která se zaměřuje na vývoj a výrobu zařízení chytré domácnosti. V jejich portfoliu se nachází chytré osvětlení, zásuvky, čidla, termostatické hlavice i bezpečnostní kamery. S jejich pomocí posouvají řešení běžných domácích otázek na novou úroveň, která zajišťuje pohodlí, bezpečnost i úspory energií. Výrobce své produkty vyvíjí s využitím vlastních kapacit pro bezpečný ekosystém produktů značky Apple. Činí tak i proto, že jednou ze základních hodnot společnosti je důraz na bezpečí a soukromí uživatelů. Vedení společnosti totiž trvá na tom, že co se stane doma musí doma i zůstat.

Výzkumem trhu strávili stovky hodin. Flowlance po měsících vývoje přechází do plné verze, lektorům ušetří 80 % času na administraci

Platforma Flowlance po necelém roce vývoje přechází do plné verze. Za podpory angel investorů, mezi které patří Klára Losert (Talkbase) nebo Kamil Vacek, hodlají během několika měsíců získat většinu lokálního trhu. Flowlance lektorům umožňuje automatizovat a zjednodušit pracovní procesy. Hlavním benefitem je ušetření času na administraci a uvolnění mentální kapacity na další rozvoj vlastního podnikání. Ambicí startupu je nabrat stabilní uživatelskou základnu a získat si tak důvěru investorů, kteří jim umožní expanzi do zahraničí a dalších vertikál jako jsou například freelanceři s dlouhodobými klienty.

“Svět se digitalizuje a trh s lektory se v tomto ukázal jako skvělá příležitost. I přestože většina z nás již používá chytré telefony a hromadu aplikací na zjednodušení a zefektivnění práce, se často setkáváme s tím, že lektoři používají několik aplikací, někdy pět až osm, excel a k tomu ještě fyzický poznámkový blok. Vizí Flowlance je tento segment modernizovat a umožnit jim přesunout si všechnu svou administraci na jedno místo. A to od prvotní interakce se studentem, přes administrativu spojenou s výukou až po fakturaci či s tím spojené účetnictví.” říká Patrik Kruntorád, CEO a spoluzakladatel Flowlance.

Flowlance si dává za cíl ulehčit a automatizovat práci lektorům, a to hned v několika oblastech. Umožňuje vytvářet online hovory a schůzky během pár kliknutí. Následně dané schůzky včetně informací o studentech najde ve svém přehledu lektor. Flowlance automaticky dokáže posílat připomínky či emaily studentům. Po proběhlých lekcích pak lektor díky propojení s platební bránou Stripe může obdržet peníze ihned na účet, student zároveň může platit kartou či přes Apple pay.

„Chtěli jsme co nejvíce poznat naše zákazníky, proto jsme strávili více jak 300 hodin hovory a schůzkami s profesionálními lektorkami a lektory. To nám umožnilo si lépe určit priority a vytyčit, co přesně je nejvíce tlačí. Ukázalo se, že je to administrativa. Především fakt, že věci nemají na jednom místě. Z minulosti jsme se poučili, produkt jsme budovali společně s komunitou, která jej bude užívat, a vše konzultovali s mentory ze startupového světa,“ doplňuje Kruntorád.

“Podle dat, které jsme nasbírali během posledního roku, jsme zjistili, že lektorům zabere měsíční administrativa deset až patnáct hodin. To je docela zásadní číslo, protože se tak lektor obírá o docela velkou částku v řádech tisíců korun. To razantním způsobem ovlivňuje fungování jejich lektorského byznysu. S Flowlance jsou schopni ušetřit přes 80 % tohoto času, věnovat se výuce dalších studentů a hlavně se více soustředit na rozvoj svého podnikání. Ostatně naším cílem je růst společně s naší komunitou. Jistotu nám dodalo také prvních 72 hodin po spuštění, kdy se do Flowlance zaregistrovalo přes 100 uživatelů,” doplňuje Štěpán Calta, COO a spoluzakladatel Flowlance.

Lektoři pouze jako začátek

“Podobně jako s lektory chceme naše budoucí uživatele nejdříve pořádně poznat a pochopit jejich potřeby. I proto se s týmem začínáme věnovat analýze zahraničních trhů a hledáme, kde je nejlepší příležitost v tuto chvíli expandovat. Trh s lektory pro nás ale není konečná, naopak jde o startovní čáru. Jakmile budeme mít jistotu, že je na to platforma připravená, budeme expandovat do ostatních vertikál, ať už jde o osobní kouče a trenéry, psychoterapeuty nebo freelancery obecně,” doplňuje Kruntorád.

Podle studie od společnosti Clockify se téměř polovina freelanceru věnuje správě a administrativě svého podnikání minimálně 5 hodin týdně. Celkem za měsíc se tak doba může vyšplhat nad 20 hodin. Do toho spadá i “neviditelná práce”, kterou freelancer musí dělat, ale není na klientově straně vidět. Toto množství chce startup snížit o desítky procent. Flowlance tak plánuje “ukousnout” si svou část koláče z trhu CRM platforem pro malé podniky, který má do roku 2029 dosáhnout tržní kapitalizace 145 miliard.

Domácí trh a pak do světa

“Po spuštění je naše hlavní priorita úspěšně získat většinu domácího trhu a stabilizovat tak naše prostředky. Díky tomu se budeme moci soustředit na prodlužování ranveje a přípravu na investiční kolo, zároveň taky začít s expanzí do zahraničí. S tím se nutně taky pojí hledání investorů, kteří do toho půjdou s námi a umožní Flowlance se stát jedničkou na evropském trhu,” komentuje Kruntorád.

V Česku se Flowlance spojil s lektorskou komunitou Digitální lektoři, která startupu pomohla otevřít dveře do profesionálního lektorského světa. Podle Kruntoráda teď bude následovat evaluace zpětné vazby prvních desítek uživatelů a následné vylepšování platformy. “Z velké části nám v tuto chvíli jde o to, abychom naplnili reálné potřeby našich uživatelů a nevydali se špatným směrem,” doplňuje Calta.

VMware rozšiřuje a zjednodušuje externě řízené služby pro multicloudovou éru poskytované prostřednictvím partnerů

Společnost VMware, Inc. (NYSE: VMW) představila externě řízené služby Cross-Cloud. Jedná se o soubor standardizovaných nabídek s novými výhodami pro partnery i zákazníky, které umožní vysoce kvalifikovaným partnerům rozšířit svoji praxi v oblasti externích služeb. VMware tak navazuje na úspěšné vybudování ekosystému více než 4 000 poskytovatelů cloudových služeb, kteří obsluhují desítky tisíc zákazníků po celém světě. VMware Cross-Cloud umožní partnerům rychleji zavádět externě řízené služby a zákazníkům usnadní jejich spotřebu. To zvýší ziskovost partnerů a zároveň otevře nové příležitosti k růstu a expanzi.

Zavedení multicloudu pomáhá zákazníkům pracovat s digitálními technologiemi inteligentním způsobem. Multicloudové služby umožňují rychlejší vývoj moderních aplikací, urychlují cloudovou transformaci podniků a zvyšují produktivitu a bezpečnost hybridní práce. Výzkum společnosti S&P Global Market Intelligence však ukazuje, že pro podniky, které zavádí multicloudový provozní model, představuje největší výzvu zajištění bezpečnosti, kvalifikovaný personál, řízení nákladů a mobilita pracovních prostředí a dat. Z oslovených podniků je 83 % otevřených využití externě řízených nebo profesionálních služeb na podporu svého úsilí v oblasti hybridního cloudu nebo multicloudu.1

Služby VMware Cross-Cloud usnadňují partnerům obchodní spolupráci se společností VMware. Přináší standardizovaná řešení, atraktivnější pobídky, sladění s aktivitami spojenými se vstupem na trh a větší flexibilitu. To vše umožní poskytovatelům řízených služeb VMware Cross-Cloud dosahovat růstů, zvýšit ziskovost a posílit opakované výnosy ze služeb a zároveň zkrátit dobu realizace ekonomického přínosu multicloudových prostředí, přičemž pomohou zákazníkům překlenout aktuální nedostatek IT pracovníků a potřebných dovedností.

„Díky našemu globálnímu ekosystému poskytovatelů externě řízených služeb VMware Cross-Cloud dokážeme pomoci zákazníkům přejít od chaotického užívání cloudových technologií k inteligentnímu přístupu a rychleji dosahovat požadovaných výsledků,“ uvedl Zia Yusuf, viceprezident pro strategický ekosystém a oborová řešení společnosti VMware. „Řízené služby VMware Cross-Cloud jsou dalším příkladem toho, jak partnerům poskytujeme možnost expandovat a rozvíjet podnikání s produkty VMware a zároveň s nimi spolupracujeme s cílem pomáhat zákazníkům realizovat strategii inteligentního využití cloudu, která urychlí jejich digitální transformaci.“

Představujeme nabídku externě řízených služeb VMware Cross-Cloud

Společnost VMware bude poskytovat standardizované nabídky zaměřené na klíčové cíle zákazníků a úzce sladěné s aktivitami souvisejícími se vstupem na trh, prodejem a zákaznickou podporou. Partneři budou tyto cílené nabídky využívat k sestavování jedinečných validovaných nabídek služeb, kterými se odliší na trhu.

  • Řízené služby VMware Cross-Cloud pro hybridní cloud umožní zákazníkům snížit celkové náklady na vlastnictví (TCO) u lokálních prostředí, zjednodušit provoz, omezit rizika díky lepšímu přehledu, okamžitě využitelným informacím a optimalizaci výkonu a urychlit přechod do cloudu. Tyto nabídky budou zahrnovat 1) řízené služby VMware Cross-Cloud pro privátní nebo suverénní cloud a 2) řízené služby VMware Cross-Cloud pro veřejný cloud. Partneři budou tyto služby budovat s využitím VMware Cloud na AWS nebo nových balíčků VMware Cloud Pack, které budou zahrnovat hyperkonvergovanou infrastrukturu, hyperkonvergovanou infrastrukturu s pokročilou automatizací, výpočetní prostředky s pokročilou automatizací a platformu VMware Cloud Foundation.
  • Řízené služby VMware Cross-Cloud pro nativní veřejné cloudové a moderní aplikace umožní zákazníkům automatizovat bezpečnější provoz moderních platforem v různých cloudech, dosáhnout centralizované správy a získat lepší kontrolu nad náklady. Tyto nabídky budou zahrnovat 1) řízené služby VMware Cross-Cloud pro centralizovanou správu s využitím VMware Aria, 2) řízené služby VMware Cross-Cloud pro centralizovanou správu s využitím VMware Aria Cost a 3) řízené služby VMware Cross-Cloud pro poskytování nativně cloudových aplikací s využitím VMware Tanzu.

Výhody, pobídky a lepší možnosti pro poskytovatele služeb Cross-Cloud Managed Services

Partneři se mohou odlišit, získat lepší postavení na trhu a dosáhnout vyšší ziskovosti. Nová certifikace řízených služeb VMware Cross-Cloud bude osvědčovat schopnost partnerů poskytovat řízené služby ověřené společností VMware (VSO) a potvrzovat dosažení specializace v oblasti VMware Managed Services (MSS). Poskytovatelé řízených služeb VMware Cross-Cloud navíc budou těžit z finančních a nefinančních partnerských benefitů přizpůsobených na míru. Mezi ně budou patřit:

  • Atraktivnější pobídky: certifikovaní partneři mohou díky nové prodejní pobídce v rámci programu Partner Connect potenciálně získat až o 40 % vyšší odměny za poskytování posouzení a ověření konceptů, až o 100 % více než necertifikovaní partneři za implementační služby a podstatně vyšší rabat u prodeje řízených služeb VMware Cross-Cloud.
  • Větší flexibilita: nová možnost přenést vlastní předplatné umožní zákazníkům využít stávající předplatné VMware v prostředí poskytovatelů řízených služeb VMware Cross-Cloud, čímž mohou z předplatného získat maximální užitek včetně podpory a odborných znalostí kvalifikovaných partnerů VMware.
  • Sladění vstupu na trh: nový společný prodejní program umožní společnosti VMware podporovat poskytovatele řízených služeb Cross-Cloud při generování poptávky, jakož i při prodejních aktivitách a uzavírání zakázek.
  • Usnadnění obchodních vztahů: partneři mohou očekávat ještě vyšší míru ochrany kontraktů při prodeji řešení SaaS.

1) 451 Research, součást S&P Global Market Intelligence, „Hybrid and Multicloud Strategies Take Shape and Challenges Emerge“, únor 2023.

VMware, VMware Cloud, Aria a Tanzu jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti VMware, Inc. ve Spojených státech a dalších jurisdikcích. Tento článek může obsahovat hypertextové odkazy na webové stránky jiné než VMware, které jsou vytvořeny a spravovány třetími stranami, které nesou výhradní odpovědnost za obsah těchto webových stránek. 

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

Exit mobile version