Huawei Watch Buds: Tvůj 2v1 parťák na sportovní aktivity

Společnost Huawei nedávno představila mnoho nových špičkových produktů. Mezi ně patří i novinka Huawei Watch Buds. Jde o zcela první chytré hodinky se zabudovaným magnetickým pouzdrem pro ukládání bezdrátových sluchátek. Tento inovativní design boří hranice mezi chytrými hodinkami a sluchátky. Kromě designu se mohou pochlubit také funkcemi na sport či monitoringem zdraví. Díky tomu mají uživatelé neustálý přehled o svém sportovním výkonu.

Huawei Watch Buds podporují 80 sportovních režimů včetně běhu, chůze, cyklistiky či skákání přes švihadlo. Svá sportovní data mohou uživatelé snadno analyzovat pomocí funkce TruSport, a k ještě lepším výkonům jim může pomoci hlasový průvodce, který funguje jako soukromý trenér. Dává uživatelům sportovní rady přímo během tréninku, informuje je o jejich dosavadním výkonu a povzbuzuje k dosažení cílů.

Celodenní monitoring zdraví

Chytré hodinky Huawei Watch Buds uživatelům nabízí sledování zdraví srdce, a to pomocí technologie TruSeen™ 5.0+. Vylepšená technologie spolu s osmi fotoelektrickými senzory zajišťují ještě preciznější měření srdečního tepu. Spolu s dlouhou výdrží baterie tak můžete činnost svého srdce sledovat 24/7 a předcházet kardiovaskulárním onemocněním.

Watch Buds také dokáží měřit hladinu kyslíku v krvi. Obecně platí, že čím vyšší tato hodnota je, tím lepší. Nízké hodnoty mohou vést k vyčerpání, ke ztrátě paměti a dalším symptomům majícím neblahý vliv na zdraví.

HUAWEI TruSleep™ 3.0

Dostatek kvalitního spánku je podstatný pro udržení optimálního zdraví. Už od prvního představení technologie TruSleep™ Huawei neustále pracuje na jejích dalších vylepšeních. Nová verze 3.0 je k dispozici právě u Huawei Watch Buds. Díky jejich citlivosti na srdeční frekvenci dokážou celkem přesně vystihnout okamžik, kdy uživatel usne, a přepnout do monitorování spánku. Tato technologie navíc automaticky rozpozná 6 typických problémů se spánkem, např. lehké spaní či brzké probouzení, a nabízí přes 200 personalizovaných návrhů a rad k vylepšení kvality spánku.

Výdrž baterie chytrých hodinek a sluchátek

Chytré hodinky Huawei jsou velmi známé pro svou dlouhou výdrž baterie. Ani v tomto případě tomu není jinak. Navíc jedna baterie dodává energii hodinkám i sluchátkům najednou. Při plném nabití lze hodinky plnohodnotně používat 3 dny při běžném používání a týden v režimu úspory. Díky dlouhé výdrži baterie si uživatelé mohou užívat svá sportovní dobrodružství bez nutnosti nabíjet je tak často. Huawei Watch Buds navíc plně nabijete již za 100 minut.

Propojte si hodinky se svým smartphonem

Huawei Watch Buds lze jednoduše spárovat s každým smartphonem, ať už je to Android nebo iOS. Jakmile dojde ke spárování, všechny funkce jsou dostupné v aplikaci Huawei Zdraví. Aplikace dokáže zaznamenávat aktivitu ve více než 100 různých sportovních režimech. Kromě toho pomáhá s monitorováním zdraví, uživateli zaznamenává srdeční tep, okysličení krve, krevní tlak, kvalitu spánku a počet kroků. Data jsou navíc k dispozici v přehledných grafech a díky nim se můžete podívat na vývoj svého sportovního výkonu kdykoli.

Své úspěchy také můžete sdílet s rodinou a přáteli. Ať už pojedete na výlet na kole, nebo se vydáte běhat při západu slunce, to vše můžete svým blízkým nasdílet. Navíc při takovém výletu bude rozhodně co fotit. Aktuálně má nejlepší fotoaparát na trhu dle žebříčku DXOMARK Huawei P60 Pro. Díky automaticky nastavitelné fyzické cloně, Anti-Shake senzoru a dalším vychytávkám budete mít nádherné fotografie, které budou stát za sdílení. Jednoduše si k novému telefonu připojte Huawei Watch Buds a buďte připraveni na všechna letní dobrodružství.

Tyto speciální hodinky se zabudovanými sluchátky koupíte u vybraných maloobchodních prodejců za 11 990 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Soutěž ve sběru vysloužilého elektra se mění na Ekoedu. Nově ocení hned 10 nejlepších školek a škol

Školy zapojené do projektu Zelená škola se mohou od června 2023 opět utkat v oblíbené soutěži ve sběru vysloužilých elektrozařízení, kterou organizuje společnost REMA Systém. Letos se představí pod novým jménem Ekoedu a místo tří vítězů ocení hned pět škol a pět školek s největším sběrem v přepočtu na žáka. Vítězové získají tablety od partnera soutěže společnosti Vodafone Czech Republic. Změřit síly ve sběrové soutěži mohou školy do konce září 2023.

Už 1. června 2023 startuje již šestý ročník soutěže Ekoedu, kterou školáci dříve znali pod názvem EkoEDA. Soutěž pořádá společnost REMA Systém pro školy zapojené do projektu Zelená škola a je zaměřena na sběr vysloužilých elektrozařízení. Její hlavní myšlenkou je vést děti a mládež k zodpovědnému nakládání se starým elektrem, a především k předcházení vzniku odpadu obecně. „Soutěžit se letos bude opět ve dvou kategoriích, a to v kategorii mateřské školy a v kategorii základní, střední a speciální školy. Vyhodnocování soutěže bude probíhat osvědčenou formou, kdy se stanoví průměrná hmotnost celého sběru školy v přepočtu na jednoho žáka. Díky této metodě nebudou znevýhodněny ani malotřídky a zapojit se mohou opravdu všichni,“ uvádí Petr Kubernát za společnost REMA Systém.

Letošní ročník soutěže Ekoedu kromě změny v názvu přinesl i několik dalších novinek. Místo tří vítězů v každé kategorii bude tentokrát oceněno hned pět nejlepších školek a pět nejlepších škol. Na ty pak místo voucherů pro nákup elektroniky čekají výhry v podobě tabletů od partnera soutěže společnosti Vodafone Czech Republic, a. s. Soutěž bude probíhat do 30. září 2023 a školy se do ní mohou zapojit i v jejím průběhu. Výsledky budou vyhlášeny 17. října, výhry pak školy obdrží nejpozději do 30. listopadu. Kompletní pravidla soutěže jsou k dispozici na webu www.rema.cloud v sekci Zelená škola.

V minulém ročníku vysbíraly školy přes 40 tun odpadního elektra

V minulém ročníku soutěže, který probíhal od 1. září 2021 do 30. března 2022, odevzdali žáci zapojených škol téměř 41 tun vysloužilých elektrozařízení. V kategorii mateřských škol zvítězila Mateřská škola Dušníky, kde se vysbíralo téměř 900 kilogramů na žáka. V kategorii základních, středních a speciálních škol se na první příčce umístila Základní škola a Mateřská škola Skorošice se sběrem přes 277 kilogramů na žáka. Celkem se zapojeným mateřským školám podařilo odevzdat 22 589 kilogramů vysloužilých elektrozařízení. Základním, středním a speciálním školám poté 18 142 kilogramů.

Zelená škola vzdělává hravou formou

Projekt Zelená škola aktuálně sdružuje už více než 560 subjektů, kterým společnost REMA Systém umožňuje zapojit se zcela bezplatně. Školy mohou pro své žáky využívat i certifikovaný vzdělávací program Odpad není k zahození, který kombinuje zábavné pracovní listy a online interaktivní hry. Děti se tak hravou formu učí o problematice recyklace elektroodpadů. Učitelé mohou díky kvalitní metodice program snadno aplikovat do výuky.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Praha bude mít lepší kontrolu nad nakládáním s tříděným odpadem

Moderní město zajišťuje čistotu svého veřejného prostoru mimo jiné optimalizací odpadového hospodářství na základě aktuálních dat získávaných v reálném čase. Praze má s tímto nově pomoci pilotní projekt využívající RFID čipy umístěné na odpadových nádobách na tříděný odpad s horním výsypem. Hlavní město Praha na tomto projektu spolupracuje s městskou společností Operátor ICT a se svozovými společnostmi.

Projekt RFID čipy v odpadových nádobách na tříděný odpad pomůže Praze lépe monitorovat svoz nádob na tříděný odpad a zajistit tak kvalitnější službu pro její obyvatele.

V rámci probíhajícího pilotního projektu byly RFID čipy nainstalovány už na 414 odpadových nádob na papír a plasty s horním výsypem na území MČ Praha 2, Praha 7 a Praha 8. Dále byly na 6 svozových vozidlech umístěny RFID čtečky, které sbírají data o skutečně provedených svozech. „Technologie provádí vše sama, není třeba zásahu svozové posádky. V praxi to funguje tak, že v okamžiku provedení výsypu nádoby, dojde automaticky bezkontaktně k načtení RFID čipu umístěného na nádobě pomocí RFID čtečky instalované na svozovém vozidle,“ vysvětluje princip Petr Suška, ředitel úseku Smart City, inovací a projektového řízení ve společnosti Operátor ICT. Tato společnost provozuje také městskou datovou platformu Golemio. „Během prvního kvartálu letošního roku došlo také k integraci dat o skutečně provedených svozech do datové platformy Golemio, která jako jediná v Praze umožňuje vyhodnocovat a interpretovat městská data jako celek, “ doplňuje Petr Suška.

Hlavním cílem pilotní fáze je vybrat a rozhodnout, která ze dvou testovaných technologií je spolehlivější a vhodnější. Označování odpadových nádob RFID štítky také umožňuje jednoznačně identifikovat odpadovou nádobu, jejího majitele a automaticky bezkontaktně evidovat výsyp. Jde o relativně jednoduchou technologii založenou na radiofrekvenční identifikaci, RFID je zkratka Radio Frequency Identification.

Praha a svozové společnosti budou mít on-line přehled o tom, zda svoz tříděného odpadu odpovídá jeho dohodnuté četnosti. Až se vše zaběhne, měl by projekt také pomoci zjednodušit fakturaci, a to jak Odboru ochrany životního prostředí, tak i svozovým společnostem,“ vysvětluje budoucí přínos projektu náměstkyně pro životní prostředí Jana Komrsková.

V rámci pilotu bylo plánováno osadit celkem 1 000 RFID čipů na detekci svozů separačních nádob s horním výsypem. Pro fázi budoucího rutinního provozu se počítá s umístěním až 10 000 RFID čipů.

Pilotní projekt navazuje na Chytrý svoz odpadu, který je v rutinním provozu již od roku 2020. Ten je primárně zaměřen na kontrolu stavu a skutečné naplněnosti sběrných nádob na separovaný odpad za pomoci IoT senzorů, které jsou umístěné převážně v podzemních nádobách a nádobách se spodním výsypem. V průběhu let 2021–2022 došlo k rozšíření projektu na aktuálně cca 1200 kusů senzorů. Do budoucna je plánováno rozšíření senzorických řešení do všech separačních nádob se spodním výsypem na území hl. m. Prahy, tj. do cca 7000 ks sběrných nádob.

O OICT

Operátor ICT, a. s., je městskou akciovou společností, která pro Prahu zajištuje široké spektrum služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií. Mezi hlavní agendy patří řízení projektů Smart City, odborné poradenství a realizace ICT projektů pro Prahu, její městské části a další městské společnosti. Provozuje mobilní aplikace PID Lítačka, Moje Praha nebo Zmeňte.to, datovou platformu Golemio a také Portál Pražana.

Cílem OICT je usnadňovat a vylepšovat život v Praze za pomoci smysluplných a inovativních projektů, které hlavní město posouvají na úroveň vyspělé světové metropole.

https://operatorict.cz/

Zájem o ochranu soukromí se díky GDPR za posledních pět let zvýšil. I přesto má z praktického hlediska k dokonalosti daleko, hodnotí advokát ROWAN LEGAL

Nařízení o ochraně osobních údajů – známé pod zkratkou GDPR – oslavilo v těchto dnech pět let od nabytí účinnosti. V České republice se díky němu zvýšil zájem o ochranu soukromí jak ve veřejném, tak soukromém sektoru. Podle Michala Nulíčka z advokátní kanceláře ROWAN LEGAL se ale aspirace evropských legislativců ani po pěti letech zdaleka nepodařilo naplnit. Díky GDPR se sice tématu dostává zasloužené pozornosti, ale aplikační praxe členských zemí stále často sužují rozdíly. Určité napětí panuje i ve vztahu k modelu ochrany osobních údajů uplatňovanému ve Spojených státech amerických, což se negativně odráží především ve světě byznysu.

Podle odborníků na ochranu osobních údajů z přední české advokátní kanceláře ROWAN LEGAL pomohlo GDPR během uplynulých pěti let účinnosti kultivovat celoevropskou debatu o ochraně soukromí. Souvisejícím otázkám se nyní konečně věnuje pozornost, kterou si tato disciplína zaslouží. Díky sjednocení pravidel jednotlivých členských zemí došlo k usnadnění přeshraničního předávání dat. Nařízením se navíc inspirovala i řada mimoevropských zemí, které na jeho základě modelovaly své národní předpisy. To ovšem neznamená, že se cíle regulace podařilo bez dalšího naplnit.

„Po pěti letech je stále patrné, že přístupy jednotlivých evropských států k ochraně osobních údajů zůstávají rozdílné a společnosti působící ve více zemích stále musí vynakládat prostředky na ověření a přizpůsobení lokálním specifikům. Co se rovněž za uplynulých pět let nepovedlo, je snaha ‚vrátit lidem kontrolu nad daty‘, což byl jeden z hlavních cílů GDPR. Nástroje pro to existují, ale lidé jsou ke svému soukromí bohužel často lhostejní,“ hodnotí dopad nařízení po pěti letech Michal Nulíček, odborník na ochranu osobních údajů z ROWAN LEGAL.

V praxi to podle něj má dopad zejména na menší firmy, které si se zavedením požadavků GDPR stále neví rady. Tomu nenapomáhá ani fakt, že GDPR je velmi obecný předpis, jehož znění si aktéři vykládají různě. V důsledku toho vznikají problémy při vyjednávání smluv – uzavírání obchodů se tak často prodlužuje a prodražuje. V extrémních, ovšem ne nereálných případech jsou pravidla na ochranu osobních údajů i důvodem, proč k dokončení transakce nikdy nedojde.

Jako obzvláště problematické se rovněž ukázalo předávání osobních dat do USA. Před několika lety totiž došlo k zásadním odhalením, ze kterých vyplynulo, že Evropa je pod setrvalým dozorem amerických orgánů. Evropané tak ve výsledku nemají možnost zjistit, jak za oceánem s jejich daty nakládají a nemají k dispozici ani žádné vhodné nástroje ochrany. V reakci na to byl zrušen mechanismus, který umožnil volné předávání dat mezi EU a USA, což dodnes trvá. V praxi to způsobuje obrovské problémy – ať již globálním korporacím například při výměně zaměstnaneckých dat, nebo třeba i při používání běžných kancelářských softwarových nástrojů,“ zdůrazňuje Nulíček.

„Aktuálně je to tak, že se byznys samozřejmě nezastavil a data se do USA předávají dál. Přitom společnosti, které tak činí, se nikoliv svojí vinou pohybují na hraně zákona a musí vynakládat nepřiměřené úsilí a prostředky na to, aby rizika alespoň snížily. Do budoucna se rýsuje řešení, nicméně bude ještě několik měsíců trvat, než bude přijato,“ dodává.

Další záležitostí, která po pěti letech zůstává stále nedořešena, je ukládání pokut za porušení GDPR. Tato praxe se v tuzemsku a dalších státech EU liší, navíc v Česku došlo k nemožnosti pokutovat veřejné instituce, a proto řada z nich přestala brát ochranu osobních údajů vážně. Rovněž i ukládané pokuty v minulosti nedosahovaly takových výšek, aby to soukromé společnosti skutečně pocítily. „Nicméně se zdá, že se situace mění. V roce 2021 uložil Úřad na ochranu osobních údajů první opravdu vysokou pokutu ve výši 350 milionů korun, byť rozhodnutí zatím není konečné. V praxi jsme okamžitě viděli zvýšení zájmu o ochranu soukromí,“ konstatuje advokát.

Do budoucna se proto dá předpokládat, že se EU zaměří především na sjednocení rozhodovací a vymáhací praxe v členských státech. Poměrně živá debata panuje i ohledně zpřístupňování dat. V EU se momentálně diskutuje o nových pravidlech pro veřejnou správu i soukromé společnosti, které získávají data z tzv. smart technologií. Pod drobnohled evropských legislativců se tak mimo jiné dostanou i největší globální internetové společnosti. 

O ROWAN LEGAL

ROWAN LEGAL je přední tuzemskou advokátní kanceláří specializující se na řešení sporů a arbitráží, korporátní a obchodní právo, duševní vlastnictví, IT, telekomunikace a hospodářskou soutěž včetně veřejných zakázek. Mezi její klienty patří největší národní a mezinárodní korporace včetně veřejných institucí. V kancelářích v Praze a Brně zaměstnává přes 100 spolupracovníků, z toho více než 70 zkušených právníků pravidelně oceňovaných v tuzemských i mezinárodních oborových žebříčcích.

Pipedrive spouští Developer Hub, firmy mohou nyní samy připojit své aplikace do ekosystému populárního CRM

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro malé a střední firmy, oznamuje spuštění centralizované online platformy Developer Hub pro vývoj aplikací pro technologické partnery a vývojáře. Toto specializované prostředí umožňuje vývojářům přístup ke všem nástrojům, které potřebují k vytváření a správě aplikací na Pipedrive Marketplace. Každá vyvinutá aplikace díky tomu získá přístup do ekosystému čítajícího více než 100 000 společností, jež samy populární CRM využívají.

„Kvalitní prodejní CRM systém umožňuje firmám zefektivnit všechny aspekty jejich podnikání a využívat inovativní technologie. Náš ekosystém nabízí malým firmám kompletní, agilní a přizpůsobitelný technologický stack, který mají po ruce při hledání nových příležitostí k růstu. Spuštění Pipedrive Developer Hub odráží náš závazek poskytovat spolehlivé, stabilní a škálovatelné technologie, které pokryjí potřeby malých firem a pomohou jim přeměnit obchodní výzvy na příležitosti,“ říká Shaun Shirazian, CPO společnosti Pipedrive.

„Každý úspěšný startup se dříve či později dostane do fáze, kdy musí obsloužit velké množství zákazníků s různými potřebami. Naše CRM je toho typickým příkladem, neboť obchodní cyklus čítá spoustu dílčích kroků, od tvorby nabídky přes e-mailovou komunikaci až po automatizované vyplňování kontraktů a elektronické podepisování smluv. Vytváření vlastního ekosystému s aplikacemi třetích stran je win-win jak pro Pipedrive, tak pro tvůrce aplikací. Developer Hub urychluje a zefektivňuje proces vývoje snadno škálovatelných a bezpečných integrací, což ukazuje i žebříček platformy Postman, která zařadila API od Pipedrive do TOP 15,“ doplňuje Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

Mezi hlavní výhody Pipedrive Developer Hub patří:

  • Developer Hub je centrálním místem pro správu, vývoj a vylepšování aplikačních/integračních řešení.
  • Vylepšené prostředí pro vývojáře a snazší navigace – centralizované a snadno přístupné centrum sjednocuje všechny nástroje, návody a dokumentaci, které vývojáři potřebují k vytváření a správě webových řešení kompatibilních se službou Pipedrive.
  • Snadněji použitelná rozšíření aplikací – Pipedrive nabízí širokou škálu možností, které zákazníkům umožňují interakci s daty z vlastních řešení a jejich zobrazení přímo na platformě. S Developer Hub je přidávání rozšíření a integrace s nimi ještě snazší a intuitivnější.
  • Náhled na výpis aplikací na Marketplace na jedno kliknutí – umožňuje vidět očima zákazníka, jak bude stránka aplikace vypadat na Marketplace Pipedrive.
  • Funkce okamžité instalace a testování integrací – zajistí, že aplikace bude fungovat tak, jak má. Developer Hub navíc umožňuje vytvářet soukromé aplikace dostupné pouze vybraným zákazníkům.

„Náš ekosystém s více než 400 integracemi aplikací a konektory umožňuje zákazníkům synchronizovat data napříč systémy na jednom místě a technologickým partnerům dává možnost poskytovat jejich řešení všem uživatelům. V loňském roce téměř 60 % celkové uživatelské základny Pipedrive integrovalo své CRM s alespoň jednou aplikací z Marketplace. Nejoblíbenějšími kategoriemi aplikací byly boty a zasílání zpráv, telefonní hovory a videohovory, automatizace marketingu a generování leadů,“ dodává Veronika Danielová.

Cílem nového Pipedrive Developer Hub je zlepšit zkušenosti vývojářů a rozšířit ekosystém Pipedrive, který pomáhá malým firmám růst. Pipedrive Developer Hub je k dispozici ve všech vývojářských sandboxových účtech i v účtech, které dříve měly přístup k Marketplace Manageru.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Společnost ASUS představila svou obchodní strategii a nová řešení pro firmy a vzdělávání na EMEA ASUS Business Summitu 2023 ve Španělsku

Společnost ASUS uspořádala druhý ročník ASUS Business Summitu, hlavní akce určené pro své komerční partnery v regionu EMEA. Jednodenní summit se uskutečnil 3. května ve španělské Malaze.

ASUS Business Summit je jedinečnou příležitostí pro komerční partnery v regionu EMEA, aby se zapojili do jednání se společností ASUS a seznámili se s nejnovějšími špičkovými technologiemi a řešeními určenými pro podniky a vzdělávací sektor. Účastníci měli také možnost zúčastnit se klíčové přednášky ASUS Business a získat cenné informace o trendech v oboru, seznámit se s obchodní strategií společnosti ASUS a objevit připravovaná komerční zařízení a řešení. 

Na Business Summitu 2023 společnost ASUS představila

ASUS Expertbook B9 – první business notebook na světě s nízkou uhlíkovou stopou a hmotností 880 gramů

ASUS ExpertBook B9400, který kompenzuje zbytkové emise pomocí uhlíkových kreditů na přírodní bázi, představuje vlajkovou loď jako první uhlíkově neutrální firemní notebook na světě – překonává standardy ENERGY STAR® v energetické účinnosti o 66 %, snižuje odpad materiálu díky použití PIR (postindustriálně recyklovaného) kovu a přijímá ekologicky šetrný recyklovaný papír s certifikátem FSC™ Mix.

Kromě toho, že je ExpertBook B9400 ultra lehký (880 g), má tloušťku pouhých 15 mm, a jeho baterie vydrží až 16 hodin, má zabezpečení na podnikové úrovni.

ASUS Expertbook B5 – přenosný výkon pro podnikání na cestách

S hmotností od pouhých 1,4 kg je 16palcový konvertibilní business notebook ASUS ExpertBook B5 OLED s OLED displejem jako stvořený pro stylový obchodní úspěch díky precizně zpracovanému šasi, které posouvá hranice lehkosti, a úžasnému OLED panelu pro maximální flexibilitu. ExpertBook B5 je připraven na náročná cestování díky úžasné celodenní výdrži baterie a špičkovým technologiím, které zlepší vaši efektivitu práce na cestách.

ASUS BR1402 – spolehlivý a flexibilní spojenec

ASUS BR1402 je navržen s ohledem na vzdělávání a je vybaven odolnou a robustní ochranou, která je odolná proti nárazům a prokluzování, zatímco modulární konstrukce umožňuje snadnou údržbu a modernizaci klíčových komponent techniky. 

Udržitelnost v centru pozornosti ASUS Business Summitu

Na summitu je rovněž prezentován závazek společnosti ASUS vytvářet inovativní řešení, která splňují cíle a závazky společnosti v oblasti udržitelnosti.

„Jako lídr v technologickém průmyslu jsme nadšeni, že můžeme hostit druhý ročník ASUS Business Summitu a poskytnout našim komerčním partnerům akci, na které se mohou spojit, učit se a zkoumat naše řešení,“ uvedla Madeleine Hung, generální manažerka pro Commercial oblast EMEA ve společnosti ASUS. „Jsme odhodláni podporovat naše partnery v silném obchodním růstu a zároveň jsme plně odhodláni respektovat naše cíle v oblasti udržitelnosti.“

Společnost ASUS představila v rámci Business Summitu 2023 své snahy z hlediska udržitelnosti ve čtyřech oblastech: oběhové hospodářství, opatření na ochranu klimatu, odpovědná výroba a vytváření hodnot.

V oblasti oběhového hospodářství společnost ASUS zdůraznila svůj přístup k celému životnímu cyklu, který se zaměřuje na udržitelnost v každé fázi životního cyklu výrobku a zvyšuje jeho konkurenceschopnost.

Opatření společnosti ASUS na ochranu klimatu se řídí jasným plánem na dosažení nulové čisté spotřeby a vědecky podloženými cíli společnosti ASUS v oblasti snižování emisí uhlíku. Společnost se zavázala využívat 100 % obnovitelné energie ve svých tchajwanských provozech do roku 2030 a v globálních provozech do roku 2035.

Společnost ASUS navíc zjistila, že individuální úsilí nestačí, a podpořila odpovědnou výrobu v celém svém dodavatelském řetězci tím, že se stala řádným členem Responsible Business Alliance, aby podpořila vizi RBA a zahrnula výkonnost svých dodavatelů v oblasti ESG do rozhodování o nákupech a procesech řízení.

A konečně, pokud jde o vytváření hodnot, společnost ASUS od roku 2008 představila svůj program digitálního začleňování, který zahrnuje více než 20 000 počítačů pro více než 1 800 neziskových organizací. Společnost také zřídila 500 center digitálního vzdělávání ve 39 zemích – s vizí odstranit digitální propast a vytvořit rovné příležitosti pro všechny.

Samotná organizace této akce není výjimkou a dokonale zapadá do zásad udržitelnosti společnosti. Společnost ASUS vybírala dodavatele pro Business Summit v souladu se svými závazky a téměř všechny materiály na této akci byly vybrány s recyklovatelnými nebo obsaženými recyklovanými složkami, přičemž zvláštní pozornost byla věnována ekologicky šetrným barvám a lakům.

O společnosti ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který poskytuje nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, jež přinášejí neuvěřitelné zážitky a zlepšují život lidí na celém světě.  Společnost ASUS se svým týmem 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost, každý den získává více než 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a podle časopisu Fortune patří mezi nejobdivovanější společnosti světa.

Agility kolekce od RIM CZ: Nový projekt mění způsob práce v kanceláři

Klasické kanceláře mizí a trend měkkého sezení neustále roste. Kavárny a obýváky se stávají dočasnými kancelářemi – a kanceláře se mohou stát dočasnou kavárnou či obývákem. Tato skutečnost přiměla otrokovického výrobce kancelářského nábytku RIM CZ k vytvoření projektu Agility.

Agility kolekce zajišťuje rychlou a přizpůsobivou kancelář

Agility kolekce je založena na myšlence rychlé změny kanceláře podle aktuální potřeby – od místa vhodného pro soustředění až po místo vhodné ke komunikaci a spolupráci. „Cílem je vytvořit lidem ideální podmínky pro jejich momentální činnost. Díky různorodé skladbě produktů je možné i během jednoho dne prostředí lehce a rychle přizpůsobit k práci, relaxaci nebo setkávání,“ říká Michal Hotmar ze společnosti RIM CZ, www.rim.cz.

Flexibilita a snadná manipulace

Základem všech produktů je snadná manipulace. Tu primárně zajišťují kolečka, díky kterým lze i poměrně velkou sedačku lehce přemístit. Kolečka jsou nainstalována na stoly, taburety a samozřejmě také na pracovní židle. Prvky bez koleček zase vynikají nízkou hmotností. Díky své variabilitě kolekce nechá vyniknout vaší hravosti a kreativitě.

Nechte se inspirovat agilní kanceláří

Dejte si v 9 hodin kávu s kolegy, na 11 hodin svolejte workshop a odpoledne jeho výsledky prezentujte. To vše v jedné místnosti se stejným nábytkem, ale pokaždé v jiném rozložení, vhodném pro danou situaci.

Inovativní design a udržitelná výroba

Kromě vysoké kvality a životnosti výrobků se RIM CZ také aktivně angažuje v udržitelném přístupu k výrobě. Zaměřuje se na výrobu z materiálů získaných z recyklace, jako jsou například plasty vylovené z moří. Důležité je také omezení chromové úpravy produktů. S touto odpovědnou a ekologickou filosofií se snaží přispět k ochraně životního prostředí. Společnost se může pyšnit také řadou prestižních ocenění a uznání. Její spolupráce s osobnostmi českého i světového designu je klíčová. Design není pouze otázkou osobního vkusu, ale cestou k vývoji inovativních a úspěšných produktů. Právě spojení technických řešení společnosti s invencí designérů dělá její produkty unikátními a rozpoznatelnými.

O firmě RIM

Společnost RIM CZ a.s. vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle. Filosofie zdravého sezení a poznatky z vlastního výzkumu v oblasti ergonomie ovlivnily další vývoj společnosti. Slogan „Pro zdravé sezení“ a tomu odpovídající záměr vyrábět a prodávat židle, které přispívají ke kultivaci a oživení kancelářského prostředí se staly hlavním posláním firmy.

Více se dozvíte na www.rim.cz.

Filuta.ai věří, že umělá inteligence potřebuje zejména osvětu. Proto ve spolupráci s významnými jmény české AI scény chystá první FiluTalks

Startup Filuta AI zabývající se kompozitní umělou inteligencí uspořádá 20. června svůj první meetup s názvem FiluTalks. Společně s Tomášem Mikolovem a Martinem Schmidem plánuje Filip Dvořák nejen mezi odbornou veřejností budovat osvětu okolo současného stavu vývoje umělé inteligence. Hlavním tématem první debaty budou současné jazykové modely, nejsilnější proudy dnešní AI, výhled do budoucna, a jak to vlastně je s AGI, tedy obecnou umělou inteligencí. Událost proběhne ve Worklounge Karlín a později bude možné zhlédnout její kompletní záznam. Do budoucna plánuje Filuta v aktivitě pokračovat. Zakladatelé společnosti totiž věří, že okolo umělé inteligence v současnosti panuje mnoho dohadů a veřejná debata na toto téma je zcela zásadní.

„AI v současnosti plní weby i titulní stránky médií po celém světě. Mnohdy se objevují různé dohady a často až apokalyptické scénáře. Samozřejmě existuje řada názorových proudů, ale myslím, že důležité je, aby se v tomto směru budovala osvěta. Cílem vědců pracujících na AI je pomoci lidstvu vyřešit zásadní problémy, ne vytvořit Skynet. Je to však jedna z technologií, jež hýbe světem, a tak je logické, že se podobné názory objevují. Historicky to rozhodně není poprvé. I to byl jeden z důvodů, proč jsme se spojili s dalšími významnými jmény na poli umělé inteligence v Česku a rozhodli se na pravidelné nepravidelné bázi pořádat setkání, kde budeme právě o palčivých tématech týkajících se AI hovořit. Těšíme se ale i na otázky z řad hostů,“ říká Filip Dvořák, CEO Filuta AI. 

Tři kapacity světového formátu

Hostem diskuze v rámci meetupu bude jeden ze zakladatelů startupu Filuta Filip Dvořák, jenž má za sebou působení na akademické půdě a také například ve výzkumném centru v Palo Alto, kde pracoval jako vůbec první Čech. Zde rovněž spolupracoval s agenturou DARPA spadající pod americké ministerstvo obrany. Druhým účastníkem je Tomáš Mikolov. Ten působil například v Googlu, Microsoftu či  Facebooku. Jeho publikace z roku 2013 týkající se umělé inteligence je jedna z nejčastěji citovaných na světě. V současnosti buduje také vědecký tým při ČVUT v Praze. Třetím hostem je matematik Martin Schmid, který pracoval v Google Deepmind, IBM Research, postavil nejchytřejší AI na hraní pokeru a spoluzaložil Equilibre Technologies, kde buduje novou generaci algoritmického obchodování. Všichni tři spíkři tak mají k umělé inteligenci a její aplikaci v praxi velmi blízko a na jejím vývoji se podílejí na světové úrovni. Jejich životopisy jsou nicméně daleko obsáhlejší a v Česku lze najít pouze jednotky odborníků na podobné úrovni.

Samotná diskuze je rozdělena do čtyř tematických bloků, které reflektují aktuální situaci okolo AI. Konkrétně se jedná o následující body:

  • Co jsou to jazykové modely v rámci AI a proč v současnosti budí tolik zájmu?
  • Jaké jsou aktuální nejsilnější směry v rámci širší AI?
  • Výhledy do budoucna a co můžeme očekávat od AI v následujících 15 letech.
  • AGI – co znamená existence AGI pro lidstvo a poznáme to vůbec?

Ke každému bodu proběhne blesková přednáška, jejímž cílem bude rozvířit debatu. Současně jsou však vítané dotazy z publika složeného převážně z odborné veřejnosti, investorů a lidí zainteresovaných do vývoje AI. Sejít by se 20. června v podvečerních hodinách mělo celkem padesát lidí, kteří předem obdrží pozvání. Celá diskuze proběhne v angličtině, záznam bude později umístěn online. 

Více o Filuta.ai

Filuta AI je český technologický startup rostoucí tempem známým z kalifornského Silicon Valley. Tým společnosti složený z expertů na umělou inteligenci vyvíjí vlastní kompozitní AI rámec pomáhající podnikatelům nalézt nejefektivnější řešení jakéhokoli problému, ke kterému existují data. Zakládající tým pod vedením Filipa Dvořáka má zkušenosti z AI oddělení ve firmách Google a Microsoft, s prací na akademické půdě (Stanford, Karlova univerzita) i ve státních agenturách a výzkumných centrech v USA (DARPA, PARC).

HONOR vylepšuje chytré propojení zařízení v jednom ekosystému díky nejnovějšímu updatu HONOR MagicOS 7.1

Vlajkový mobilní telefon HONOR Magic4 Pro má k dispozici nejnovější aktualizaci systému HONOR MagicOS 7.1. Další modely chytrých telefonů HONOR ji budou získávat postupně v průběhu 2. čtvrtletí 2023. Nejnovější verze systému HONOR MagicOS 7.1 podporuje bezproblémové propojení a spolupráci napříč systémy, zařízeními a ekosystémy a přináší nové funkce a vylepšení, které mění prostředí orientované na zařízení na prostředí orientované na uživatele.

Aktualizace HONOR MagicOS 7.1 je nyní k dispozici pro model HONOR Magic4 Pro a postupně se rozšíří na celou řadu smartphonů HONOR. V průběhu 2. čtvrtletí 2023 aktualizaci získají modely HONOR 70, HONOR 50, HONOR 50 Lite, HONOR Magic4 Lite a HONOR Magic4 Lite 5G. Modely HONOR Magic5 Lite 5G, HONOR X7 a HONOR X8 se aktualizace dočkají ve 3. čtvrtletí 2023.

Nejnovější verze systému MagicOS 7.1 potvrzuje náš závazek vytvářet technologie zaměřené více na potřeby každého z nás. Systém HONOR MagicOS 7.1, který přichází s vylepšenými funkcemi pro konektivitu a spolupráci mezi zařízeními, se postará o ještě přívětivější a jednodušeji ovladatelné uživatelské prostředí,“ uvedl George Zhao, CEO HONOR Device Co, Ltd.

HONOR MagicOS 7.1 je založený na operačním systému Android 13 a nabízí širokou škálu chytrých funkcí. Funkce MagicRing usnadňuje sdílení služeb mezi zařízeními a eliminuje potřebu manuálního propojení, které je běžné v rámci tradičních řešení. Tato funkce poskytuje automatické propojení několika zařízení mezi sebou, s ovládáním napříč zařízeními. Jednoduše tak sdílíte soubory, přijmete třeba příchozí hovor nebo se vám zobrazí notifikace.

Vylepšená funkce HONOR Notes nově podporuje rychlé vytváření záložek přejetím třemi prsty dolů. Zavádí také anotaci PDF a synchronizaci zvuku a textu pro zvýšení produktivity uživatelů, kteří jsou neustále v pohybu. HONOR Notes také podporuje synchronizaci dat a spolupráci mezi zařízeními, což poskytuje uživatelům větší pohodlí a zajišťuje jim neustálý přístup ke svým poznámkám, bez ohledu na to, které zařízení HONOR mají právě u sebe.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Firmy mají dle výzkumu v efektivitě procesů rezervy. Jak je zkvalitnit, prozradí chystaná konference

Metody neustálého zlepšování jsou v řadě firem uplatňovány neefektivně či zcela absentují. Vyplývá to z výzkumu „Neustálé zlepšování 2023“ uskutečněného společností SC&C Partner. Využívání těchto nástrojů je přitom jedním z nejdůležitějších předpokladů pro zvyšování konkurenceschopnosti dané firmy. Právě této problematice se bude věnovat blížící se odborná konference Lean Six Sigma 2023, která se uskuteční 30. a 31. května v Černé Hoře na Blanensku.

Schopnost nepřetržitě zefektivňovat firemní procesy je základem pro zajištění dlouhodobé konkurenceschopnosti a prosperity společnosti. K tomu, aby v podnicích ke zvyšování produktivity a snižování nákladů přirozené docházelo, slouží metody a nástroje neustálého zlepšování. Na to, jak je firmy v rámci svého každodenního fungování využívají, se zaměřila studie „Neustálé zlepšování 2023“, kterou uskutečnila společnost SC&C Partner.

Významný prostor pro zvýšení efektivity

Daného výzkumu se zúčastnilo 152 zástupců managementu a specialistů na zlepšování procesů z převážně nadnárodních firem působících nejčastěji v automobilovém, strojírenském a elektrotechnickém průmyslu.

„Z výsledků šetření vyplývá, že existuje výrazný potenciál pro zvyšování efektivity společností. Je však nutné posílit kompetence zaměstnanců ve využívání metod a nástrojů určených pro vývoj nového produktu, jmenovitě Design to Cost nebo Design for Six Sigma, a v metodách a nástrojích určených pro zeštíhlení a zlepšení procesů,“ komentuje Vilém Patloka, jednatel a hlavní konzultant společnosti SC&C Partner.

Ve studii deklarovalo využívání systému neustálého zlepšování ve firmě na denní bázi pouze 49 procent dotázaných. Ze zástupců společností, které jej mají v nějaké formě v rámci svého fungování implementovaný, jen 34 procent považuje systém za pouze částečně funkční.

V sekci věnované analýze postupů při navrhování nového výrobku nebo procesu označilo interní firemní metody za jen částečně funkční či zcela nefungující celkem 49 procent dotázaných. Dalších 9 procent respondentů přiznává, že jejich podnik nemá metodiku pro tento případ zavedenou vůbec.

Výzkum se dále zaměřil na popularitu konkrétních nástrojů a metod ve firmách. Jako nejvyužívanější se ukázaly 5S, PDCA, Kaizen a DMAIC. Nejméně se naopak v podnicích uplatňují pokročilejší metody plánování a vyhodnocení technických experimentů (DOE) či metody porozumění požadavkům zákazníka a jejich promítnutí do návrhu produktu a procesu (QFD). „Z odpovědí respondentů, je zřejmé, že určitá část podniků zmíněné metody v běžné praxi uplatňuje a považuje je za užitečné. Zároveň však existuje překvapivě velká skupina firem, jež zejména pokročilejší nástroje nepoužívá či je dokonce vůbec nezná,“ uvádí Vilém Patloka.

Cestu ke zlepšení ukáže konference

Příležitost naučit se ve firmě účelněji využívat metody nestálého zlepšování nabízí letošní Lean Six Sigma konference 2023. Ta se uskuteční 30. a 31. května v Hotelu Sladovna v Černé Hoře. „Konference se bude zabývat jak externími faktory ovlivňující úspěšnost firem, tak se zaměří na efektivitu podniků, zejména v kontextu využívání současných metod a nástrojů neustálého zlepšování,“ nastiňuje jednatel společnosti SC&C Partner, která událost pořádá.

Mezi hlavními řečníky se na akci představí přední kapacity oboru. S analýzou aktuálního a předpokládaného makroekonomického vývoje České republiky v komparaci se zeměmi EU vystoupí například Petr Zahradník, ekonom České spořitelny a člen Národní ekonomické rady vlády (NERV).

„Dopad daného tématu na konkurenceschopnost firem je zcela bezprostřední, neboť v uplynulých třech letech byla jeho standardní trajektorie fatálně narušena dvěma exogenními šoky, a to covidovou pandemií a ruskou válečnou agresí na Ukrajině, které neobvykle zatřásly jak makroekonomickými veličinami, tak pozicí firem na trhu. Komparace České republiky v rámci EU přitom ukazuje, že věci šly dělat jinak. Respektive že ve stejném čase byly v Evropě ekonomiky, které nebyly tak prudce zasaženy,“ uzavírá Petr Zahradník.

Program konference lze nalézt na tomto odkazu.

Prezentace obsahující detailní výsledky výzkumu je vám k dispozici zde.

O společnosti SC&C Partner

Společnost SC&C Partner již od roku 1997 spolupracuje s českými i nadnárodními firmami. Její misí je pomáhat firmám, aby se rozvíjely, rostly, snižovaly své náklady a úspěšně inovovaly. Klade velký důraz na vysokou kvalifikaci svých odborníků. Její konzultanti jsou experty na metodiku a zároveň mají bohaté zkušenosti z průmyslových podniků a služeb. Jako jedna z mála konzultačních firem využívá originální materiály přímo od tvůrců, které zaručují správnou interpretaci a aplikaci užívaných metod.

Exit mobile version