Špičkové produkty a služby od Apple – iWant otevírá Apple Premium Partner prodejnu na Václavském náměstí

Blíž k ikonickému Apple Flagship Store se Česko zatím nedostane. Na Václavském náměstí v paláci Koruna otevřel v pátek 17. února český prodejce značky Apple iWant svou první Apple Premium Partner (APP) prodejnu. „Jde o první prodejnu tohoto typu v Česku, která není v nákupním centru a nese ducha značky Apple – tedy exkluzivní umístění v srdci evropské či světové metropole. Dlouho jsme čekali, než se uvolnila exkluzivní lokalita v paláci Koruna. Je to umístění, které si prodejna tak vysoké kategorie zaslouží,“ vysvětluje Petr Syrůček, majitel a zakladatel skupiny maloobchodního prodeje elektroniky Smarty BRANDS., do které iWant patří.

Prodejny Apple Premium Partner (APP) jsou druhou nejvyšší kategorií prodejen hned pod tzv. Flagship Stores, které provozuje přímo Apple. Prodejny APP mají z centrály společnosti Apple jasně danou podobu se vzdušným prostředím, minimalistickým uspořádáním a velkými dřevěnými stoly, na kterých jsou produkty prezentovány. Důležitou roli hraje také světlo nebo přesné rozmístění produktů.

V Česku donedávna fungovaly pouze prodejny nižší úrovně, takzvané Apple Premium Reseller (APR). „APP prodejny mají striktnější pravidla. Design každé jednotlivé z nich pečlivě plánuje centrální tým Apple, mají speciálně vyráběné zařízení od podlahy až po nábytek. Díky tomu se Flagship Storům velmi blíží,“ uvádí Petr Syrůček.

Špičkové služby a produkty

V obchodech s označením APP dostanou zákazníci od iWantu ještě vyšší standard služeb nebo rychlejší servis zařízení.

Jako akci při otevření nové prodejny nabízí iWant celou řadu Apple produktů, a to včetně originálního příslušenství, s výraznými slevami. Zákazníci tak do vyprodávání zásob získají slevu 25 % na MacBooky a 15 % na telefony iPhone, iPady, Apple Watch a AirPods a značkové příslušenství. Domů si tak můžou odnést například:

  • MacBook Air M2 už od 27 743 korun
  • MacBook Air M1 už od 22 493 korun
  • iPhone 14 už od 21 242 korun
  • iPhone 11 už od 11 024 korun
  • iPad Air už od 16 142 korun
  • iPad už od 8 916 korun
  • Apple Watch Series 8 už od 9 767 korun
  • Apple Watch Ultra už od 21 242 korun
  • A spoustu dalších produktů s významnou slevou

V prodejně budou ale po vzoru Flagship Storů probíhat i různé workshopy a akce právě pro uživatele Apple produktů. Zákazníci se tak mohou těšit na spoustu novinek, které pro ně iWant chystá.

V Praze i v regionech

Nová prodejna v paláci Koruna má díky svému centrálnímu umístění potenciál stát se nejvytíženější kamennou prodejnou sítě iWant. „Očekáváme, že přitáhne jak uživatele zařízení Apple z řad Pražanů, tak turisty. Viděli jsme to v naší dosavadní APR prodejně na Můstku, kde zhruba třetinu zákazníků tvořili zahraniční návštěvníci města. Zajímá je, jak vypadá prodejna Apple v samotném centru světové turistické metropole, kupují si většinou značkové příslušenství anebo produkty, které zde vyjdou o něco levněji než v jejich domovské zemi,“ uzavírá Petr Syrůček.

V blízké době plánuje iWant otevřít další APP prodejny i v regionech. Bude také jeden z prvních českých prodejců Apple, který otevře prodejnu této vysoké kategorie i mimo Prahu. „Zatím můžeme prozradit jen to, že nové APP prodejny chystáme, další je v plánu v Liberci. Další podrobnosti ale řekneme již brzy,“ slibuje Petr Syrůček.

IKEA představuje chytrý senzor kvality vzduchu v interiéru VINDSTYRKA

Čistý vzduch v interiéru má zásadní význam pro naše zdraví. Nový senzor kvality vzduchu VINDSTYRKA měří a monitoruje úroveň znečištění vnitřního ovzduší. Doplňuje stávající řadu chytrých řešení od IKEA, která umožňují zlepšit kvalitu vzduchu, jež doma dýcháme. V prodeji bude od dubna 2023.

„Přestože trávíme většinu času uvnitř, zapomínají mnozí z nás na znečištění vnitřního ovzduší. Je pro nás samozřejmé, že je vzduch v našich domovech čistý, ale i menší každodenní činnosti, jako jsou vaření nebo úklid, mohou přispívat ke špatné kvalitě ovzduší stejně jako průmysl nebo doprava. Naším cílem bylo vytvořit cenově dostupný a vysoce výkonný senzor kvality vzduchu, který by našim zákazníkům pomohl více myslet na kvalitu vzduchu ve svých domovech,“ říká Henrik Telander, produktový manažer v IKEA of Sweden. 

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) dýchá 9 z 10 lidí po celém světě znečištěný vzduch. Vnitřní ovzduší může být stejně znečištěné jako to venkovní, ale mnozí riziko znečištění ovzduší ve svých domovech podceňují. IKEA se zavázala umožnit každému přístup k čistému vzduchu tím, že bude zvyšovat povědomí o znečišťujících látkách v interiéru a nabízet řešení, která zlepšují kvalitu vzduchu. Aby mohla spojit chytrou technologii s designem a zvýšit informovanost o vnitřním ovzduší, uvádí IKEA výrobek VINDSTYRKA, nový chytrý senzor, který umožňuje měřit a monitorovat kvalitu vzduchu v domácnostech.

Nejškodlivější znečišťující látky, pevné částice PM2,5[1], nejsou viditelné pouhým okem. Senzor VINDSTYRKA je vybaven displejem, který zobrazuje hladinu částic PM2,5, vlhkost, teplotu a TVOC[2]. Po připojení k hubu DIRIGERA, který slouží k propojení chytrých výrobků, zobrazí senzor úroveň kvality vnitřního ovzduší v aplikaci IKEA Home. V aplikaci mohou uživatelé také povolit, aby senzor VINDSTYRKA spouštěl další chytrá zařízení a umožnil tak aplikaci reagovat na úroveň kvality vzduchu.

Senzor VINDSTYRKA lze použít samostatně, ale také jako rozšíření stávající chytré čističky vzduchu STARKVIND. Připojení senzoru VINDSTYRKA k čističce STARKVIND umožňuje automatickou regulaci rychlosti ventilátoru v závislosti na množství částic PM2,5 ve vzduchu, takže vzduch v domácnosti bude vždy co nejčistší.

„Chceme napomáhat k pozitivní změně a víme, že neexistuje žádné jednotné řešení, jak vyřešit znečištění vnitřního ovzduší. Snažíme se nabízet různé výrobky a chytrá řešení, která zvyšují povědomí o znečištění vnitřního ovzduší a umožňují lidem podniknout ty správné změny, aby v domácnosti dosáhli čistšího vzduchu,“ dodává Henrik Telander.

Senzor VINDSTYRKA bude k dostání v obchodních domech IKEA a online na IKEA.cz od dubna 2023 za cenu 999 Kč. 

O společnosti IKEA

IKEA nabízí funkční a dostupné bytové zařízení vysoké kvality, které vyrábí s ohledem na lidi i životní prostředí. Pod značkou IKEA funguje několik různých společností s různými vlastníky. Všichni si ale kladou za cíl vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. IKEA byla založena ve Švédsku v roce 1943.

O Ingka Group

Ingka Group (Ingka Holding B.V. a kontrolované subjekty) je jednou z 12 skupin společností, které vlastní a provozují prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv se společností Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group podniká ve třech oblastech: IKEA Retail, Ingka Investments a Ingka Centres. Ingka Group je strategickým partnerem ve franšízovém systému IKEA a provozuje 378 obchodních domů IKEA ve 30 zemích. Do obchodních domů IKEA zavítalo během finančního roku FY20 706 milionů lidí a internetové stránky IKEA.com zaznamenaly 3,6 miliardy návštěv. Ingka Group podniká v souladu s vizí IKEA, což je vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí a nabízet široký sortiment dobře navrženého a funkčního bytového zařízení za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí.

  • [1] PM2,5 jsou vdechnutelné částice menší než 2,5 mikrometru, které měří 0,1–2,5 mikrometru (tj. jedna tisícina milimetru).
  • [2] TVOC označuje celkový obsah těkavých organických látek a je měřítkem znečištění různými plynnými znečišťujícími látkami.

DOKONALÉ OVLÁDÁNÍ A POHLCENÍ S NOVÝM RAZER BLACKWIDOW V4 PRO

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, dnes představila novou Razer BlackWidow V4 Pro, plnohodnotnou bitevní klávesnici plnou funkcí pro hráče a počítačové nadšence, která zdokonaluje jejich herní sestavu. S novým Razer Command Dial, vyhrazenými makro klávesami, komplexním osvětlením Razer Chroma RGB, mechanickými spínači Razer a vyhrazenými ovládacími prvky médií se jedná o dokonalou klávesnici pro každého hráče počítačových her.

Tato nejnovější iterace oceňované řady klávesnic Razer BlackWidow má řadu funkcí, které vyhovují každému hráči. Příkazový volič poskytuje pokročilé ovládání a zkratky pro aplikace na ploše a ve hrách. Vyhrazené makroklávesy navíc umožňují provádět složité akce jedním stiskem tlačítka ve vyhrocených herních momentech. Klávesnice se také může pochlubit osvětlením Razer Chroma RGB pro každou klávesu a vícezónovým podsvícením RGB. To umožňuje téměř neomezené možnosti přizpůsobení a ponoření do hry.

„Řadu BlackWidow si hráči oblíbili už od jejího prvního uvedení na trh v roce 2010,“ řekl Barrie Ooi, ředitel divize PC Gaming společnosti Razer. „BlackWidow V4 Pro je vybavena snadno přizpůsobitelným příkazovým voličem Razer Command Dial a speciálními makro klávesami, které uživatelům poskytují ještě větší kontrolu. Klávesnice je také vybavena třístranným podsvícením kláves a osvětlením jednotlivých kláves, které bez problémů spolupracuje s ekosystémem osvětlení Razer Chroma RGB a nabízí tak skutečně pohlcující herní zážitek.“

Přizpůsobení a ovládání

Příkazový volič má přednastaveno 8 výchozích režimů, od zvětšení okna po přepínání karet prohlížeče. Kromě toho mohou uživatelé naprogramovat číselník až se 100 vlastními režimy, což jim umožní namapovat činnost číselníku ve směru i proti směru hodinových ručiček na preferovanou akci. Pro každodenní použití mohou uživatelé naprogramovat několik aplikačních zkratek, například úpravu velikosti štětce Photoshopu, přejíždění po časové ose a další. Jednotlivé režimy lze přepínat jednoduchým kliknutím na příkazový volič a snadno je identifikovat podle barevného podsvícení voliče.

Vlevo od hlavního rozložení klávesnice je umístěno 5 makrokláves pro snadný přístup. Ty lze použít k aktivaci složitých akcí, které lze naprogramovat buď prostřednictvím aplikace Razer Synapse, nebo pomocí nahrávání maker za chodu. Klávesnice se navíc může pochlubit 3 makro klávesami podél svého okraje, což poskytuje celkem 8 pohodlně umístěných makro kláves na klávesnici.

Pohlcující Razer Chroma RGB

BlackWidow V4 Pro je navržena tak, abyste se do ní mohli naplno ponořit díky technologii Razer Chroma RGB. Klávesnice je vybavena osvětlením jednotlivých kláves, které jasně svítí skrz průhledný kryt spínačů pro jasnější a živější efekt RGB. Ten je umocněn stejně jasným 38zónovým podsvícením, které je rozšířeno na magneticky připevněnou plyšovou koženkovou opěrku zápěstí, což uživateli poskytuje ještě větší ponoření do RGB.

Prostřednictvím aplikace Razer Synapse mohou uživatelé synchronizovat nejen všechna svá zařízení s technologií Razer Chroma RGB, ale také další produkty 3rd party Chroma Connect. Pro hráče je k dispozici více než 200 her s integrovanou technologií Chroma, kde osvětlení RGB reaguje podle akcí nebo situací, které se ve hře odehrávají.

Nabídka funkcí navíc

Klávesnice je vybavena nejnovější generací mechanických spínačů Razer s možností volby spínačů Green Clicky pro hmatovou odezvu nebo Yellow Linear spínačů pro hladký a tichý chod. Obě varianty spínačů prošly testováním a jsou nyní dimenzovány na 100 milionů stisků kláves.

Mezi další významné funkce patří: USB 2.0 passthrough, odpojitelné konektory typu C, odolné horní pouzdro z hliníkové slitiny 5052, dvouúhelníkové stojany a frekvenci dotazování až 8000 Hz. A navíc, klávesnice obsahuje 2 vrstvy pěny tlumící zvuk uvnitř a stabilizátory mazané z výroby pro lepší akustiku při psaní.

Klávesnice Razer BlackWidow V4 Pro se může pochlubit velkým množstvím makro kláves, novým ovladačem Razer Command Dial a celoplošným osvětlením RGB.

O PRODUKTU BLACKWIDOW V4 PRO

  • Mechanické spínače Razer™ (lineární/klikací)
  • Razer Chroma™ RGB
  • Zapnutá funkce Razer™ Synapse
  • Horní pouzdro z hliníkové slitiny 5052
  • Dvojité krytky ABS na klávesy
  • Příkazový volič Razer™
  • 5 vyhrazených tlačítek maker
  • 3 vyhrazená boční tlačítka pro makra
  • Vyhrazený válec médií se 4 vyhrazenými tlačítky pro média
  • Průchod USB 2.0
  • Odpojitelné kabely typu C
  • Pěna do pouzdra a pěna na desky plošných spojů jsou součástí dodávky
  • Mazané stabilizátory
  • Magnetická plyšová koženková opěrka zápěstí
  • 2stranné podsvícení na hlavním podvozku s 3stranným podsvícením na opěrce zápěstí
  • Hybridní palubní úložiště až pro 5 profilů
  • Frekvence dotazování až 8 000 Hz

Další informace o Razeru BlackWidow V4 Pro najdete na adrese zde.

Další informace o tom, jak vám Razer umožňuje #WinItYourWay, najdete na stránce zde.

CENA & DOSTUPNOST

229,99 USD / 269,99 € MSRP

Razer.com, RazerStores & Authorized Resellers – 16. února, 2023

O SPOLEČNOSTI RAZER

Razer™ je přední světová lifestylová značka pro hráče.

Ochranná známka Razer s trojhlavým hadem je jedním z nejuznávanějších log v globálních herních a esportových komunitách. Společnost má fanouškovskou základnu na všech kontinentech a navrhla a vybudovala největší světový ekosystém hardwaru, softwaru a služeb zaměřený na hráče.

Mezi oceňovaný hardware společnosti Razer patří výkonné herní periferie a herní notebooky Blade.

Softwarová platforma společnosti Razer s více než 200 miliony uživatelů zahrnuje Razer Synapse (platforma pro internet věcí), Razer Chroma RGB (vlastní systém technologie osvětlení RGB podporující tisíce zařízení a stovky her/aplikací) a Razer Cortex (optimalizátor a spouštěč her).

Společnost Razer nabízí také platební služby pro hráče, mladé lidi, mileniály a generaci Z. Razer Gold je jednou z největších světových platebních služeb v oblasti her a Razer Fintech poskytuje fintech služby na rozvíjejících se trzích.

Společnost Razer byla založena v roce 2005 a má dvě sídla – v Irvine (Kalifornie) a v Singapuru – a regionální ředitelství v Hamburku a Šanghaji. Společnost Razer má 19 poboček po celém světě a je uznávána jako přední značka pro hráče v USA, Evropě a Číně.

Monster Hunter Rise bude podporován v GeForce NOW

Populární akční RPG Monster Hunter Rise od Capcomu bude brzy dostupné v GeForce NOW včetně DLC Sunbreak. Členové budou moci lovit monstra v cloudu a napříč téměř všemi svými zařízeními v single i multiplayeru až ve 4K při 120 snímcích za sekundu nebo 1080p a 240 FPS s podporou NVIDIA Reflex v případě, že mají nejvyšší předplatné Ultimate. Jednou z výhod služby je také okamžitá dostupnost aktualizací her bez nutnosti cokoliv stahovat nebo instalovat. Týká se to i plánovaných bezplatných updatů pro majitele DLC Sunbreak.

Knihovna služby se rozrůstá o 10 podporovaných her. Polovina z nich jsou novinky vycházející tento týden. Patří mezi ně také The Settlers: New Allies, nejnovější díl populární středověké budovatelské strategie od společnosti Ubisoft.

Celý seznam titulů je k dispozici níže:

  • Labyrinth of Galleria: The Moon Society (Novinka, Steam)
  • Wanted: Dead (Novinka, Steam a Epic)
  • Elderand (Novinka, Steam, 16. 2.)
  • Wild West Dynasty (Novinka, Steam, 16. 2.)
  • The Settlers: New Allies (Novinka, Ubisoft, 17. 2.)
  • Across the Obelisk (Steam)
  • Captain of Industry (Steam)
  • Cartel Tycoon (Steam)
  • SimRail — The Railway Simulator (Steam)
  • Warpips (Epic Games Store)

Rozšiřuje se také dostupnost úrovně GeForce NOW Ultimate. RTX 4080 SuperPODy, které ji pohání, jsou nyní vybavena i datacentra v nizozemském Amsterdamu a americkém Ashburnu. Pokračuje také celý měsíc trvající oslava 3 let od spuštění služby v plném provozu #3YearsofGFN.

Multifunkce Canon do neziskovek. Startuje sedmý ročník dobročinného projektu „Kopírka hledá kancelář“

Už posedmé mají neziskové organizace z celé republiky příležitost zlepšit fungování svých kanceláří. Do dobročinného projektu společnosti Canon a jejích partnerů Kopírka hledá kancelář, jehož smyslem je naplňovat principy cirkulární ekonomiky a nacházet uplatnění pro použité, ale stále spolehlivé přístroje, je možné se hlásit do 10. května 2023.

V rámci projektu Kopírka hledá kancelář daruje společnost Canon do neziskovek multifunkce, tedy kancelářské přístroje kombinující kopírku, tiskárnu a skener. Některé jsou barevné, některé černobílé, liší se také velikostí a dalšími funkcemi. Nejčastěji jde o produkty řady imageRUNNER nebo i-SENSYS, které několik let spolehlivě sloužily u partnerských firem Canonu a před předáním projdou kompletním servisem.

Neziskové organizace, které by se rády ucházely o nového kancelářského pomocníka, mají jedinou povinnost: na adresu canon@my.cz zaslat kreativní přihlášku. Ta může mít libovolnou podobu, důležité je, aby organizace oslovila multifunkci Canon v první osobě a vysvětlila jí, proč by se měla nastěhovat právě k nim.

„Kreativitě se meze nekladou. V předchozích letech jsme vybírali mezi přihláškami ve formě básniček, písniček, koláží, komiksů, pohádek i videí. Vždy se při výběru vítězů snažíme zohledňovat regionální a oborovou pestrost, ale originální pojetí přihlášky je nejdůležitější,“ přibližuje koordinátorka projektu Jitka Štědroňová. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 10. května 2023. O tom, které organizace obdrží multifunkci, rozhodne porota Canonu před prázdninami.

Cirkulární ekonomika a dobročinnost

Projekt má za cíl naplňovat principy cirkulární ekonomiky a nalézat uplatnění pro použité, ale stále plně funkční kancelářské přístroje, které by jinak kvůli obměně firemní tiskové flotily byly odsouzeny k recyklaci. Takto mohou ještě mnoho let sloužit v neziskových organizacích, které se často potýkají s nedostatečným technickým vybavením.

Během šesti předchozích ročníků nalezly multifunkce Canon „v nejlepších letech“ nový domov v několika desítkách organizacích po celé České republice, na Slovensku i v Polsku. „Moc děkujeme celé Canoní rodině za to, že na nás dobrovolnické „blázny“ myslí a dává neziskovkám takovou příležitost. Tiskárna je plně funkční a šlape skvěle. Moc nám pomohla třeba při tisku letáků k ILCO Lince psychologické pomoci pro stomiky a jejich blízké,“ říká Štěpánka Kovaříková z organizace 100MICI UL z Ústí nad Labem, která se stará o lidi s vývodem.

„Hospicový tým velice děkuje za dodání tiskárny Canon a následnou profesionální instalaci technikem. Naše sestřičky a další kolegové mají obrovskou radost, že konečně mají pomocnici, která se postará o bezproblémovou tiskovou agendu, hlavně tisk smluv a pozvánek, a odlehčí administrativě,“ pochvaluje si účast v projektu Pavlína Čalounová z Domácího hospicu Ledax v Českých Budějovicích.

Více o projektu Kopírka hledá kancelář najdete na webu zde

Společnost MMD úspěšně dokončila pilotní projekt udržitelného snižování plýtvání monitory

A funguje to: MMD, přední technologická společnost a licenční partner monitorů značky Philips, předvádí v Nigérii, jak lze vadné monitory recyklovat ekologicky a ekonomicky, v rámci pilotního projektu PREVENT Waste Alliance, iniciativy německého Spolkového ministerstva pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (BMZ). Dalšími spolupracovníky významně zapojenými do projektu jsou: Closing the Loop, globální poskytovatel zelených nákupních služeb, TCO Development, organizace stojící za přední světovou certifikací udržitelnosti IT TCO Certified, a další partneři. Společně s nimi společnost MMD vyvinula úspěšný obchodní model, jak rozšířit certifikované řešení pro odpadově neutrální elektroniku také na monitory, čímž byly stanoveny nové standardy pro zelené zadávání zakázek.

Výzva elektronického odpadu

50 milionů tun ročně: elektronický odpad (e-odpad) je jednou z nejnaléhavějších výzev, kterým dnešní společnost čelí. Podle zprávy Platformy pro urychlení oběhové ekonomiky (PACE) a UN E-Waste Coalition1 se tato hora odpadu většinou likviduje přepravou lodí do afrických nebo jiných rozvíjejících se zemí.

Ale přestože téměř všechny nové monitory Philips neobsahují rtuť a olovo, počítačové monitory s velmi malými vestavěnými obvodovými deskami a vypálenými chemikáliemi, jako je olovo a rtuť, jsou obecně považovány za problémové dítě recyklace a oběhového hospodářství. Přinejmenším v Africe velkou část z nich nelze řádně recyklovat kvůli nedostatku vhodných zařízení a zdrojů. Je tomu tak proto, že řádnou recyklací a sběrem zatím nelze vydělat peníze.

Rozšíření úspěšného modelu kompenzace odpadů

Osvědčeným a úspěšným přístupem ke zmírnění dopadu na životní prostředí  a řešení této gigantické výzvy je koncept kompenzace elektronického odpadu, který je již uznáván ve veřejných zakázkách jako zelené řešení pro mobilní telefony, notebooky a tablety a uzavírá smyčku životního cyklu elektronických zařízení. Poplatek přidaný k pořizovací ceně nového elektronického zařízení financuje sběr starého zařízení k bezpečné recyklaci. Takto získané suroviny jsou pak znovu použity při výrobě nových produktů, díky čemuž jsou odpadově neutrální.

V rámci svého závazku k udržitelnějším technologiím monitorů podpořila společnost Philips Monitors právě Closing the Loop a koalici nadnárodních partnerů – jako jsou výzkumný ústav Öko-Institut e. V. nebo místní nigerijští partneři Verde Impacto, Hinckley Recycling a SRADev Nigeria. Na rok a půl tak bude vybudován obchodní model, který má demonstrovat, jak lze program kompenzace odpadu rozšířit o monitorování odpadu a certifikace TCO Certified Edge, E-waste Compensated. Partneři projektu shromáždili přes 5 500 monitorů, které již nebyly použitelné.

„Jsme rádi, že se nám s tímto pilotním projektem podařilo vyvinout obchodní model, který dokazuje, že úspěšný koncept kompenzace odpadu funguje nejen u mobilních telefonů, ale může učinit mnohem náročnější recyklaci monitorů také finančně lukrativní a zároveň přispět k rozvoji místních recyklačních kapacit,“ říká Stefan van Sabben, senior manažer pro globální CSR a udržitelnost ve společnosti MMD, Philips Monitors.

První úspěchy na cestě k oběhovému hospodářství

Na začátku projektu nebyly v Nigérii s recyklací plochých obrazovek téměř žádné zkušenosti. Vyřazené monitory se hromadily na skládkách, což představovalo značné riziko pro lidi a životní prostředí. Recyklační partner byl proto nejprve vyškolen v ruční demontáži plochých obrazovek. To zahrnovalo bezpečné odstranění trubic černého světla obsahující rtuť, bezpečnou demontáž všech ostatních elektronických součástek a identifikaci a oddělení různých typů plastů, včetně těch, které obsahují nebezpečné bromované zpomalovače hoření.

Na konci projektu byl recyklátor schopen velmi bezpečným a efektivním způsobem demontovat ploché panely, snížit náklady na tuto činnost o více než polovinu a vrátit suroviny do oběhu. Přestože je cesta ještě dlouhá, jedná se o povzbuzující první kroky ke skutečně udržitelné budoucnosti.

Stránky pilotního projektu: https://prevent-waste.net/en/pilotprojects/nigeria/

Tento projekt je financován z iniciativy PREVENT Waste Alliance, iniciativy německého spolkového ministerstva pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (BMZ). Více informací: https://prevent-waste.net/en/

Více informací o udržitelných monitorech Philips: https://www.philips.co.uk/c-e/so/monitors/green-monitors

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amsterdamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů. https://mmdmonitors.com/

Společnost The Pokémon Company International představuje kampaň „Pokémon together“ v rámci oslav Dne pokémonů

Trenéři po celém světě jsou zváni na akci „Pokémon Together“ a oslavu ducha propojení napříč zábavní franšízou v roce 2023. Dnes byla spuštěna upoutávka na kampaň, online centrum a výzva ke sdílení fanouškovského obsahu #PokemonTogether.

27. února 1996 byly v Japonsku uvedeny na trh první videohry Pokémon, Pokémon Red a Pokémon Green, které hráčům představily koncept soubojů a obchodování s Pokémony prostřednictvím propojení jejich zařízení Gameboy. To předznamenalo začátek jedné z nejoblíbenějších zábavních franšíz na světě, která si získala komunitu celosvětových fanoušků známých jako „trenéři“.

Od té doby se trenéři po celém světě scházejí, aby 27. února, známého spíše jako Den Pokémonů, oslavili svou lásku ke značce. Letos společnost The Pokémon Company International oslavuje původního a trvalého ducha propojení, který začal s těmito prvními hrami, a zve trenéry na akci „Pokémon together“ po celý rok 2023. Dnes byla spuštěna speciální upoutávka ilustrující koncepci programu, kterou si můžete prohlédnout zde.

Na úvod kampaně vyzývá společnost The Pokémon Company International trenéry, aby v tento Den Pokémonů oslavili společně. Počínaje dnešním dnem jsou fanoušci po celém světě vyzýváni, aby na sociálních sítích zveřejnili fotografie a videa, na nichž prezentují svou lásku k této franšíze a sdílejí své oblíbené vzpomínky. Příspěvky označené #PokemonTogether budou mít šanci být spojeny do mozaiky ve stylu ikonického Poké Ballu, která bude odhalena na Den Pokémonů. Na oficiálních účtech @PokemonNewsUK se budou také objevovat příspěvky #PokemonTogether od členů celosvětové komunity fanoušků, aby tím ukázali dalším trenérům, co Pokémon znamená pro mnoho lidí po celém světě.

„Pokémon má od svého počátku jedinečnou schopnost fyzicky i virtuálně spojovat lidi,“ řekl Andy Hartpence, ředitel marketingu značky The Pokémon Company International a dodává: „Těšíme se, že v roce 2023 oslavíme aspekt značky a pozveme její pozoruhodnou komunitu fanoušků, aby si vyzkoušeli mnoho způsobů, jak se mohou spojit napříč celou sérií. Spojujeme trenéry, aby hráli, objevovali, sledovali, sbírali nebo obchodovali a počínaje letošním Pokémoním dnem i oslavovali samotné Pokémony.“

Chcete-li se podívat na odhalení mozaiky Poké Ball, můžete navštívit online centrum, které bylo dnes spuštěno na adrese Pokemon.co.uk/Together. Fanoušky také vyzývají, aby sledovali i další podrobnosti o oslavách Dne Pokémonů a připojili se ke konverzaci s dalšími trenéry pomocí #PokemonTogether.

O Pokémonech

The Pokémon Company International, dceřiná společnost japonské The Pokémon Company, spravuje majetek mimo Asii a je zodpovědná za správu značky, licencování, marketing, karetní hru Pokémon Trading Card Game, animovaný televizní seriál, domácí zábavu a oficiální webové stránky Pokémon. Hra Pokémon byla uvedena na trh v Japonsku v roce 1996 a dnes je jednou z nejoblíbenějších dětských zábavních atrakcí na světě. Další informace naleznete na adrese www.pokemon.co.uk.

Až do konce února soutěží hráči u CZC o tři nabušená herní doupata v celkové hodnotě 200 tisíc

Tři bohatě vybavená herní doupata – počítačové, PlayStation a Xbox – mohou vyhrát zákazníci za nákup na CZC. I první cenu, kompletní herní set včetně stolu a židle, může vyhrát každý, kdo si objedná do konce února jeden z více než tisíce vybraných produktů zařazených do speciálního soutěžního menu Be a Gamer. CZC chce soutěží podpořit neustále se rozšiřující nabídku zboží a služeb zaměřenou na hráče.

Pro komunitu geeků a hráčů je CZC jedním z nejpopulárnějších českých dodavatelů. Spolu s projektem Be a Gamer, který rozšiřuje nabídku o řadu zajímavých služeb, probíhá nyní na stránkách CZC soutěž o tři mimořádně hodnotné ceny. V soutěži Be a Gamer je definováno herní menu zahrnující více než tisíc soutěžních produktů – od energetických nápojů až po nejvýkonnější herní notebooky. Nákupem každého z nich je zákazník zařazen do soutěže.

Prostřednictvím soutěže zve CZC zákazníky také do CZC.Klubu, v němž mohou sbírat za nákupy v kategorii Be a Gamer body a následně je proměnit v extra slevy, dopravu zdarma či další výhody a služby. Oslovit hráče a geeky mají také propracovaní nákupní rádci, které CZC neustále rozšiřuje.

Komunita počítačových i konzolových hráčů je našemu konceptu velmi blízká. Proto pro ni připravujeme pravidelně zvýhodněné nabídky a zajímavé akce, mezi které patří i právě probíhající soutěž Be a Gamer. Prostřednictvím soutěže a paralelně probíhajících aktivit chceme oslovit i nové zákazníky, kteří ocení například naši službu Garance férové ceny. Ta zaručuje dorovnání ceny v případě, kdy najde zákazník totožné zboží u konkurence levněji,“ doplňuje Milan Duda, ředitel marketingu CZC.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Česká technologie bojující s nemocničními infekcemi pokrývá čtvrtinu tuzemských lůžek. Produkt HAIDi společnosti Datlowe sklízí mezi lékaři úspěch

Boj proti nemocničním infekcím – to je cíl technologické společnosti Datlowe a jejího nástroje HAIDI. Ten za pomoci algoritmů strojového učení a umělé inteligence pomáhá lékařům a dalším specialistům analyzovat v nemocnicích zdravotnickou dokumentaci a zlepšovat prevenci. Technologii HAIDI si pořídilo již 23 českých nemocnic. V současné době je nástroj společnosti Datlowe využíván nejen v České republice, ale také v Rakousku a na Slovensku. Právě slovenská Fakultní nemocnice Trnava představila první výsledky HAIDI v praktickém provozu. Společnost v blízké době hodlá nadále rozšiřovat portfolio svých produktů a expandovat do dalších evropských států.

„Skutečnost, že naše technologie může pomáhat v takové míře českému zdravotnictví, je pro nás velký milník. Těší nás, že její praktické dopady inspirují k jejímu využívání i další zdravotnická zařízení,“ komentuje Jakub Kozák, spoluzakladatel a CEO Datlowe.

Technologie HAIDI pomáhá nemocničnímu personálu shromažďovat data z veškeré zdravotnické dokumentace. Ty následně interpretuje do podoby přehledu možných rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Takzvané nozokomiální nákazy jsou typem infekcí vznikajících pobytem v nemocničním prostředí či chirurgickými zákroky. Tyto infekce jsou obvykle spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy náročnější léčbou. HAIDI k odhalování těchto rizik využívá metody zpracování přirozeného jazyka a strojové učení.

Čtvrtina lůžek v českých nemocnicích

Technologii společnosti Datlowe si doposud pořídilo celkem 23 českých nemocnic a v současné době je nasazena u téměř 8 tisíc lůžek jak akutní, tak následné péče s výjimkou léčeben dlouhodobě nemocných a psychiatrických zařízení. Implementována je u dalších takřka 4,5 tisíce lůžek. Mezi nemocnicemi, které HAIDI vyžívají, nalezneme například Krajskou zdravotní (holding nemocnic v Ústeckém kraji), Nemocnici Havířov či Nemocnici Jihlava, která technologii implementovala jako vůbec první v České republice.

„HAIDI si přízeň mezi odborníky v současné době pěstuje nejen na tuzemské scéně, ale od loňského roku i v zahraničí. Naše technologie je využívána například v rakouské Krankenhaus der Barmherzigen Schwestern Ried, ve slovenské Fakultní nemocnici Trnava nebo v nemocnici Svět zdraví Michalovce,“ dodává Kozák.

Plány na rok 2023

V letošním roce technologická firma Datlowe plánuje rozšířit svůj tým a zvýšit pokrytí v českých, rakouských i německých nemocnicích. Vedle technologie HAIDI plánuje také představit právě připravovaný produkt pro klinické farmaceuty.

„V současné době se soustředíme na dokončení klíčových implementací v České republice, kde pokrýváme čtvrtinu pro naše řešení relevantních nemocnic, a expanzi do dalších evropských států, zejména Německa. Momentálně také pracujeme na vývoji dalších produktů, které mají potenciál nemocnicím pomáhat,“ shrnuje plány Datlowe Kozák.

Více o Datlowe

Datlowe je český startup, který prostřednictvím nástroje HAIDI pomáhá nemocnicím analyzovat a interpretovat zdravotnickou dokumentaci. Pro tento účel využívá pokročilých metod, např. zpracování přirozeného jazyka (NLP) nebo strojového učení (ML). HAIDI shromažďuje data z veškerých informačních zdrojů nemocnice, která interpretuje do podoby přehledu možných zdravotních rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Tzv. nozokomiální nákazy jsou infekce vznikající pobytem v nemocničním prostředí, chirurgickými zákroky apod. Vyznačují se častou rezistencí vůči širokému spektru antibiotik, a tedy náročnější léčbou. Produkt Datlowe automatizuje monitoring tohoto typu infekcí, značně zjednodušuje práci lékařům, maximalizuje prevenci a v konečném důsledku šetří náklady celého zdravotnického zařízení.

Limitovaná edice herního příslušenství SteelSeries na motivy Destiny 2: Lightfall

Společnost SteelSeries, přední světový výrobce herních a esportových periferií, KontrolFreek, výrobce doplňků k příslušenství, a Bungie, tvůrce MMO hry Destiny 2, představují limitovanou edici herního příslušenství, které oslavuje vydání rozšíření s názvem Lightfall.

Limitovaná edice byla inspirována paletou barev a atmosférou velkoměsta Neomuna a přenáší tak sci-fi svět hry Destiny do reálného života prostřednictvím headsetu Arctis 7+, myši Aerox 5 Wireless, podložky pod myš QcK Prism XL a KontrolFreek gripu na ovladač. Při nákupu těchto produktů získá hráč jako bonus exkluzivní herní skiny do hry.

SteelSeries Arctis 7+ Destiny 2: Ligthfall Edition

Bezdrátový headset nabízí čistý zvuk a kvalitní mikrofon na všech herních platformách a operačních systémech včetně PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, Mac, Android a Oculus Quest 2. Využívá bezdrátový USB-C adaptér pro bezztrátový přenos s nízkou latencí přes 2,4GHz síť.

Lehká a přitom velmi pevná konstrukce s ocelovým rámem a flexibilním hlavovým mostem zajistí maximální pohodlí při dlouhých herních seancích.

Sluchátka disponují více než 30hodinovou výdrží baterie a jsou vybavena funkcí ChatMix pro snadnou úpravu poměru hlasitosti. Ovládání je dostupné přímo na náušnících, z jednoho lze pak také vytáhnout ClearCast mikrofon s obousměrnou charakteristikou pro potlačení okolního hluku a LED indikátorem ztlumení.

Spolu s headsetem jsou k dispozici kódy pro získání speciálně navržených vizuálních vylepšení ve hře Destiny 2.

SteelSeries Aerox 5 Wireless Destiny 2: Ligthfall Edition

Velmi lehká multižánrová herní myš s hmotností pouhých 74 g poskytuje dlouhou 180hodinovou výdrž na baterii a funkci rychlého nabíjení, kdy 15 minut nabíjení znamená 40 hodin hraní. Bezdrátová technologie Quantum 2.0 a Bluetooth znamená širokou kompatibilitu.

Myš nabízí 9 programovatelných tlačítek a kvalitní optický senzor TrueMove Air pro maximální přesnost.

V balení jsou opět dostupné kódy pro speciální herní prvky.

SteelSeries QcK Prism XL Destiny 2: Ligthfall Edition

Dvouzónové RGB podsvícení zdobí kvalitní a funkční 4 mm tlustou podložku optimalizovanou pro přesné sledování pohybu myši s nízkým i vysokým DPI. Její velkorysá plocha 900×300 mm nabízí hráčům dostatek prostoru pro takřka neomezené pohyby. Nechybí kódy odemykající bonusy ve hře.

SteelSeries Arctis Nova Pro Booster Pack Destiny 2: Ligthfall Edition

Příslušenství pro nejnovější a oceňovanou řadu headsetů Arctis Nova se skládá z unikátních magnetických krytů náušníků a flexibilní čelenky představující hlavový most. Kompatibilní je s headsety Arctis Nova Pro a Nova 7.

K dispozici jsou exkluzivně na SteelSeries.com a BungieStore.com

KontrolFreek Performance Thumbsticks Destiny 2: Ligthfall Edition

Laserem upravený design a fialové barevný nádech byly inspirovány symbolikou rozšíření Lightfall hry Destiny 2. Dvě různé výšky gripů v balení umožní každému hráči zvolit si ideální kombinaci pro maximální výkon pro online hraní. Přidáním 10 mm k sériově vyráběným analogovým páčkám hráč získá lepší kontrolu, citlivost, a tedy celkovou přesnost, díky prodloužení dráhy po oblouku a snížení síly nutné pro jejich pohyb. I v případě tohoto příslušenství hráč získá kód do hry.

Další novinky

V rámci spolupráce Destiny 2 a SteelSeries vytvořili zvukoví designéři hry Destiny vlastní předvolbu v aplikaci Sonar, která umožní posunout zvukový zážitek do jiné dimenze.

Sonar je špičkový zvukový software, který poskytuje hráčům svobodné nastavení zvuku prostřednictvím profesionálního parametrického ekvalizéru. Aplikace Sonar podporuje headset jakékoli značky a díky tomu je neomezená možnost ovládání zvuku ve hrách či prostorový zvuk, týmová komunikace a nastavení mikrofonu dostupné každému hráči. V rámci her lze přizpůsobit každou jednotlivou frekvenci, vytáhnout si zvuky, na kterých nejvíce záleží a získat tím výhodu oproti soupeři. Sonar je součástí ekosystému SteelSeries GG stejně jako aplikace Moments pro snadné nahrávání, upravování a sdílení herních klipů.

Destiny 2

Ve hře Destiny 2 jsou hráči tzv. Guardians neboli strážci, obránci Last City posledního města lidské rasy ve sluneční soustavě. Hra nabízí filmový příběh, náročné kooperativní mise a řadu režimů a mnoho možností modifikace postavy včetně jejího vybavení.

Rozšíření Lightfall přináší do hry společného nepřítele. Calus je zlovolný bývalý císař rasy Cabal, který se vrátil do naší sluneční soustavy spolu s Pyramids jako Disciple of the Witness – vesmírnými nepřáteli poprvé odhalenými v expanzi Destiny 2: The Witch Queen. Pomocí schopností, které přinese nová podtřída Strand, budou strážci prozkoumávat nové velkoměsto Neomuna na Neptunu, které je pod útokem Calovy tajemné a smrtící armády Shadow Legion.

Dostupnost

Limitovaná edice produktů na motivy hry Destiny 2 je celosvětově dostupná prostřednictvím SteelSeries.com, KontrolFreek.com a BungieStore.com za doporučené koncové ceny:

O SteelSeries

SteelSeries je celosvětově známou značkou a lídrem v oblasti herních, konzolových a esport periferií zaměřených na prémiovou kvalitu, inovace a funkčnost. Společnost SteelSeries byla založena v roce 2001 a neustále posouvá výkon příslušenství na vyšší úroveň, a to díky inovacím a technologiím, které představuje jako první na trhu, a které umožňují hráčům hrát lépe, trénovat déle a čelit výzvám. SteelSeries je předním podporovatelem esportu a soutěžního hraní, spojuje hráče a podporuje smysl pro komunitu a cílevědomost. Právě Steelseries komunita profesionálních hráčů a herních nadšenců je hnací silou společnosti, ovlivňuje návrhy a výrobu každého jednoho produktu a ekosystému v aplikaci SteelSeries GG. Pod křídy SteelSeries jsou značky KontrolFreek, lídr v oboru kvalitního příslušenství pro ovladače, a Nahimic, lídr v oblasti 3D zvukových řešení pro hraní her. V roce 2022 se SteelSeries připojila do skupiny GN, světového lídra v oblasti inovativních a inteligentních audio a video komunikačních řešení prodávaných v přibližně 100 zemích světa. SteelSeries najdete na sociálních sítích Facebook @SteelSeries, Instagram @SteelSeries, Twitter @SteelSeries nebo na webu SteelSeries.com.

Exit mobile version