HP představuje novinky na veletrhu Labelexpo Europe 2025

Hlavní body zprávy

  • Významný milník: digitální stroje pro tisk etiket a obalů HP Indigo dosáhly 3 000 instalací
  • Světová premiéra: nový model HP Indigo 6K+ se systémem SmartControlSystem
  • Rychlost a efektivita: model HP Indigo V12 dosahuje až 120 m/min a mění pravidla hry v oblasti etiket

Praha, 16. září 2025 – Společnost HP na veletrhu Labelexpo Europe 2025 předvedla portfolio svých zařízení pro tisk etiket a obalů. Poprvé zde představuje digitální stroj HP Indigo 6K+, dále model HP Indigo V12 s technologií LEPx a HP Indigo 200K určený pro flexibilní obaly i etikety.

Současně HP Indigo oslavila instalaci již 3 000 digitálních tiskových strojů pro etikety a obaly po celém světě. Jubilejní stroj, model 6K+, byl uveden do provozu u předního irského výrobce Watershed. Tento milník potvrzuje rostoucí zájem o digitální tisk a roli HP při přechodu od analogových technologií k digitálním.

„HP Indigo je lídrem v rychle se rozvíjejícím odvětví etiket a obalů. Díky nonstop digitálnímu tisku, chytré automatizaci a řešením s umělou inteligencí pomáháme zákazníkům zvládnout jakýkoli objem zakázek a zefektivnit výrobu,“ uvedl Noam Zilbershtain, viceprezident a generální ředitel HP Indigo.

Novinky v portfoliu HP Indigo

  • HP Indigo V12: určený pro vysokorychlostní výrobu etiket rychlostí až 120 metrů za minutu. Zákazníci s ním dosahují rekordních objemů až milion běžných metrů měsíčně. Tiskárna zkracuje přípravné časy, snižuje odpad a umožňuje zvládat více zakázek s menším počtem strojů.
  • HP Indigo 6K+: světová premiéra s novým systémem SmartControlSystem, který přináší vyšší míru automatizace, spolehlivosti a univerzálnosti. Podporuje nejširší spektrum médií, barev i speciálních inkoustů.
  • HP Indigo 200K: určený pro středně široké aplikace, jako jsou velkoformátové etikety, smršťovací fólie a flexibilní obaly.

Udržitelnost a rozšířené možnosti

HP rozšiřuje nabídku inline primerů ve spolupráci s partnery Actega, Sun Chemical a Michelman, což zákazníkům přináší více možností a větší flexibilitu.

Důležitou roli hraje také udržitelnost – inkoust HP Indigo ElectroInk splňuje nejvyšší standardy recyklovatelnosti a vyhovuje evropským regulacím. Samotný stánek HP na veletrhu je navržen s ohledem na minimální dopad na životní prostředí – z lokálních zdrojů, znovupoužitelný a s recyklovatelnými materiály.

Kde novinky najdete

Návštěvníci veletrhu Labelexpo Europe se mohou s technologiemi HP Indigo seznámit v hale 5, stánky E25 a D21. K vidění budou živé ukázky modelů 6K+, V12 a také řešení HP PrintOS s chytrou automatizací a propojenými workflow.

Více informací o portfoliu HP Indigo najdete na:

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

DRUID AI získává 31 milionů dolarů na globální expanzi a představuje nového CEO

Investice fondu Cipio Partners umožní DRUID AI urychlit globální expanzi a posílit vývoj agentní AI platformy

NEW YORK – 16. září 2025 – Americký startup DRUID AI, který vyvíjí platformu pro tzv. agentní umělou inteligenci, získal investici 31 milionů dolarů vedenou fondem Cipio Partners. Prostředky využije k expanzi na nové trhy a dalšímu rozvoji technologie, která umožňuje firmám snadno vytvářet a řídit konverzační AI agenty. Současně společnost oznámila jmenování nového generálního ředitele, kterým se stal zkušený technologický manažer Joseph Kim.

„Tato investice je nejen potvrzením úspěchu DRUID AI, ale i katalyzátorem, který pomůže firmám po celém světě využít sílu agentní AI. Klíčem je vždy zákazník – dosažení skutečných obchodních výsledků znamená porozumět jeho problémům a nabídnout inovace, které mu pomohou řešit složité výzvy. To je DNA DRUID AI a nyní ji přenášíme do nové fáze globálního růstu,“ uvedl generální ředitel Joseph Kim.

Strategická investice byla vedena fondem Cipio Partners za účasti TQ Ventures, Karma Ventures, Smedvig a Hoxton Ventures. „V Cipio Partners se zaměřujeme na podporu technologických firem v růstové fázi, které dosáhly product-market fit a jsou připravené škálovat. DRUID AI přesně zapadá do naší investiční strategie – nabízí unikátní AI produkt na obrovském a dynamicky rostoucím trhu. Naše investice urychlí expanzi DRUID AI v USA i v dalších regionech, podpoří technologické inovace a posílí její pozici globálního lídra v enterprise AI řešeních. Těšíme se na spolupráci s DRUID AI a na to, že společně pomůžeme formovat budoucnost podnikových interakcí řízených AI,“ doplňuje Roland Dennert, managing partner společnosti Cipio Partners.

Joseph Kim přináší více než 20 let zkušeností z vedení vysoce výkonných týmů a škálování technologických firem v oblasti aplikací, infrastruktury a bezpečnosti. Naposledy působil jako CEO společnosti Sumo Logic. Je také členem správních rad SmartBear a Andela. Dříve zastával pozici senior operating partnera ve fondu Francisco Partners, působil jako CPTO v Citrix, SolarWinds a Hewlett Packard Enterprise a byl hlavním architektem ve společnosti GE.

Andreea Plesea, spoluzakladatelka a COO DRUID AI, která doposud vykonávala funkci prozatímní CEO, komentuje: „Mám velkou radost, že Joseph přebírá vedení firmy a povede nás do další fáze růstu. Jeho zaměření na zákaznický úspěch a schopnost vyvíjet přesně to, co klienti potřebují, dokonale navazuje na přístup, který nás dosud dovedl k úspěchu a umožnil získat nové investice. Joseph a Series C otevírají DRUID AI i našim zákazníkům prostor pro další inovace a dopad.“

Jmenování Josepha Kima do funkce CEO a získání nového financování přichází krátce poté, co se DRUID AI umístila jako „Challenger“ v žebříčku Gartner Magic Quadrant for Conversational AI Platforms 2025. Tento úspěch potvrzuje vyspělost platformy a její připravenost přinášet reálné obchodní výsledky na rychle se rozvíjejícím trhu.

V roce 2024 DRUID AI meziročně zvýšila své roční opakující se příjmy (ARR) 2,7 ×. Její oceňovaná platforma již obsloužila více než 1 miliardu konverzací prostřednictvím tisíců agentů. Globální partnerský ekosystém společnosti přitáhl lídry jako Microsoft, Genpact, Cognizant a Accenture.

Firmy využívají DRUID AI k urychlení digitalizace, zjednodušení každodenní práce, zlepšení uživatelské zkušenosti a maximalizaci návratnosti technologií. Platforma, poháněná agentní AI a jádrovým orchestrace motorem DRUID Conductor, umožňuje snadné nasazení AI agentů a inteligentních aplikací, které zefektivňují procesy, hladce se integrují s existujícími systémy a dokáží vyřizovat složité požadavky. Díky end-to-end přístupu dosahuje platforma 98% přesnosti při prvotní odpovědi.

Řešením DRUID AI dnes důvěřuje více než 300 klientů po celém světě – od bankovnictví a finančních služeb přes veřejný sektor, zdravotnictví, vzdělávání a výrobu až po maloobchod a telekomunikace. Mezi významné zákazníky patří AXA Insurance, Carrefour, americká FDA, Georgia Southern University, Kmart Australia, Liberty Global Group, MatrixCare, britská NHS nebo Orange Auchan.

Ashlea Anderson, CIO na Georgia Southern University, říká: „Pokud jsme chtěli skutečně naplnit potřeby dnešních studentů – digitálních domorodců – museli jsme nabídnout dynamickou a přesnou podporu v reálném čase, která vyřeší jejich problémy okamžitě. Díky platformě DRUID AI jsme vytvořili personalizované a intuitivní služby, které provází studenty během jejich akademické cesty, zvyšují počet přihlášek i retenci. Výsledkem je efektivnější a propojený kampus, kde se studenti cítí podporováni, zapojeni a lépe připraveni na úspěch.“

Více informací najdete na www.druidai.com.

O společnosti DRUID AI

DRUID AI (druidai.com) je komplexní enterprise-grade AI platforma umožňující rychlý vývoj a nasazení AI agentů, znalostních bází a inteligentních aplikací pro týmy, které chtějí automatizovat procesy a zlepšit návratnost technologií. AI agenti DRUID umožňují personalizované, bezpečné a multikanálové interakce a zároveň se bezproblémově propojují s existujícími systémy. Od svého vzniku v roce 2018 DRUID AI naplňuje svou vizi poskytnout každému zaměstnanci inteligentního virtuálního asistenta. Vybudovala rozsáhlou partnerskou síť čítající více než 200 partnerů a dnes obsluhuje přes 300 klientů po celém světě.

Ceny nástrojů od Atlassianu se od poloviny října zvýší až o deset procent. Firma přidává stovky nových funkcí a AI inovace

Praha 15. září 2025 – Atlassian oznámil zdražení většiny svých cloudových produktů. Nástroje Jira, Confluence, Bitbucket nebo Jira Service Management zdraží od poloviny října o 5 až 10 procent podle konkrétního produktu a licenční úrovně. Zároveň však došlo k rozsáhlému rozšíření funkcí a kapacit, které firma v posledním roce do svých služeb přidala – od posílení bezpečnosti a infrastruktury až po zavedení stovek novinek a AI funkcí. Změna se dotkne všech zákazníků cloudových služeb Atlassian. Ke zvýšení cen dojde 15. října, je však možné mu předejít.

„Všichni velcí hráči přistoupili v nedávné době ke zdražování a Atlassian není výjimkou. Dobrou zprávou pro firmy ale je, že se mu lze alespoň částečně vyhnout. Doporučujeme proto obrátit se nejpozději do 13. října na svého Atlassian partnera a vyjednat si licence za stávající ceny nebo zkonzultovat možnosti upgradu,“ říká Radek Petr, strategický leader společnosti MoroSystems Orchestra, která je nejvýznamnějším Atlassian partnerem v CEE.

Stovky novinek, AI a rychlejší správa incidentů

Mezi nově implementované novinky patří navýšení limitů uživatelů: Jira nyní podporuje až sto tisíc uživatelů a Confluence až sto padesát tisíc. V Jira přibyly nové funkce, například vlastní šablony projektů, přepracovaný seznam úkolů, veřejné formuláře a zvýšení počtu uživatelů. Confluence nyní nabízí 172 nových funkcí, včetně whiteboardů, databází a AI návrhů obsahu. V Jira Service Management se dále objevily nové možnosti využití umělé inteligence – například nový AI systém Rovo umožňuje správu týmů a projektů, AIOps pro rychlejší řešení incidentů a rychlejší import assetů. Rozšířily se také lokality pro data a vznikly nové certifikace.

„Zdražení produktů Atlassian tak vnímáme jako přirozený krok po roce intenzivního rozvoje ekosystému nástrojů pro efektivní spolupráci ve firmách. Vznikly desítky nových funkcí, posílila se infrastruktura a zvýšila kapacita nástrojů – což jsou klíčové faktory pro zajištění kvalitnějšího fungování a růstu zákazníků,“ dodává Radek Petr.

Více o MoroSystems Orchestra

MoroSystems Orchestra je součástí přední české technologicko-konzultační společnosti MoroSystems. Její experti zastávají roli konzultantů a průvodců změnou ve firmách. Těm pomáhají projít kulturní, procesní i technologickou transformací vedoucí k efektivnější a smysluplnější spolupráci. Provázejí lidi a týmy změnou mindsetu, ladí procesy a implementují špičkové nástroje od Atlassianu. Zároveň jsou nejvýznamnějšími partnery této globální společnosti v CEE regionu. Jejich posláním je udávat trendy v oblasti spolupráce a vést tím klienty k lepším výsledkům, rychlejším inovacím a vyšší konkurenceschopnosti.

„Liberecký kraj sobě“ sdružuje už na čtyři stovky regionálních výrobců. V rámci ČR je unikátní

(Liberec, 15. září 2025) Portál „Liberecký kraj sobě“ funguje už pátým rokem a sdružuje již více než čtyři stovky výrobců a tvůrců z celého Libereckého kraje, od sklářů a keramiků přes výrobce potravin až po moderní designéry. Databáze slouží veřejnosti jako přehledný rozcestník, kde lidé na jednom místě najdou originální produkty i tipy na výlety za řemesly a zážitky. Zároveň ukazuje, že lokální nákup není jen projevem patriotismu, ale i chytré ekonomiky.

„Každý lokální nákup má konkrétní dopad, každá stokoruna utracená u místního výrobce se v regionu otočí až třikrát. Když si lidé pořídí hrnek od místního keramika nebo šperk z jablonecké dílny, podporují tím nejen samotného tvůrce, ale i jeho dodavatele a služby v okolí. Peníze tak zůstávají doma a vracejí se zpět do regionu,“ říká Edvard Kožušník, statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje pro hospodářský a strategický rozvoj.

Data hovoří jasně. V ČR tvoří malé a střední podniky více než 99 % všech firem a podílí se na 40–50 % HDP. Liberecký kraj má přes 105 000 ekonomických subjektů, z nichž velkou část tvoří právě drobní výrobci a živnostníci. Podle odhadů Asociace malých a středních podniků zůstane až 65 % hodnoty utracené u lokálních výrobců v regionu, zatímco u mezinárodních řetězců je to často méně než 20 %. A roste i zájem lidí, Češi stále častěji při nákupu upřednostňují domácí produkty před zahraničními. Lokální nákup se tak stává trendem i životním stylem.

Unikát v celorepublikovém měřítku

Projekt „LK sobě“ je v rámci České republiky unikátní. Žádný jiný kraj nemá takto ucelenou databázi, která propojuje místní výrobce a tvůrce s veřejností. Lidé zde najdou nejen tipy na originální výrobky, ale i inspiraci na výlety spojené s tradičními řemesly.

„Na jednom místě nabízíme lidem inspiraci a výrobcům možnost, jak se dostat blíž k zákazníkům. LK sobě se postupně stává symbolem kvality a originality regionálních značek. Aby se tvůrce mohl do databáze zařadit, musí mít původ výroby v Libereckém kraji, být malým podnikem do 50 zaměstnanců, prodávat přímo koncovým zákazníkům a nabídnout originalitu nebo výjimečnou kvalitu spojenou s regionem,“ doplňuje manažerka projektu Petra Handlířová z Agentury regionálního rozvoje.

LK sobě míří z onlinu i do offlinu

Projekt se neomezuje jen na online databázi, rozvíjí se i v dalších směrech. Příkladem je chystaná samoobslužná prodejna regionálních produktů v budově Krajského úřadu LK, která se otevře v příštím roce a nabídne lidem možnost nakupovat výrobky přímo od tvůrců.

Portál Liberecký kraj sobě vznikl v roce 2020 a dnes je nejucelenější databází regionálních výrobců, služeb a zážitků v ČR. Sdružuje stovky tvůrců, od potravinářů přes skláře a keramiky až po designéry, a slouží jako rozcestník pro veřejnost, návštěvníky kraje i místní samosprávy, školy a firmy. Cílem projektu je podporovat udržitelnou lokální ekonomiku, založenou na místních zdrojích, pracovní síle a tradicích. Nositelem projektu je Liberecký kraj, jeho realizaci zajišťuje Agentura regionálního rozvoje. Více na: www.lksobe.cz

 

T-Mobile jako první operátor spustí Dětské kino ve své MAGENTA TV. Přidá i dětskou sekci

Včelka Mája, Šmoulové nebo třeba Prasátko Peppa. MAGENTA TV dnešním dnem rozšiřuje nabídku o novou sekci Děti, která na jednom místě zpřístupní nejmenším divákům i jejich rodičům bezpečné a přehledné prostředí s oblíbenými dětskými tituly. Jako první operátor také spustí přímo v programovém průvodci vlastní výběr dětských pořadů z Videotéky s názvem Dětské kino.

Novou sekci Děti najdou rodiče i malí diváci MAGENTA TV přímo v hlavním menu TV aplikace od 15. září. Obsahuje přehledně strukturovanou nabídku dětských pořadů z Videotéky a živého vysílání, které jsou rozřazené podle oblíbených dětských hrdinů a tematických kategorií, aby se v nich dalo snadno vyhledávat. Veškerý obsah je vhodný pro děti do 12 let.

„Dětský obsah patří dlouhodobě k jednomu z nejvyhledávanějších. To nám potvrdil i nedávno realizovaný výzkum agentury IPSOS, kde 38 % domácností s dětmi vyjádřilo názor, že nabídku kanálů pro děti považuje za důležitou pro pořízení placené TV služby. Proto jsme rádi, že můžeme přinést dětem i jejich rodinám kvalitní zábavu, a to zcela bez reklam,“ uvedl Zdeněk Spurný, manažer TV a partnerského rozvoje T-Mobile Czech Republic.

V nabídce Dětského kina, které diváci naladí bez reklam na EPG 21, nechybí tituly jako Máša a Medvěd, Včelka Mája, Šmoulové, Prasátko Peppa, Kouzelná Beruška a Černý kocour, Mlsné medvědí příběhy, Pat a Mat, Ovečka Shaun nebo třeba Mach a Šebestová.

Zdroj průzkumu: IPSOS reprezentativní výzkum pro T-Mobile na populaci ve věku 18-75 let, N=1001, červen 2025.

 

Colliers zajistil strategické rozšíření kapacit pro NIKA

Logistics na silně obsazeném trhu

PRAHA, 15. ZÁŘÍ 2025 – Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, pro společnost NIKA Logistics (součást Šmídl Holding) úspěšně zprostředkovala obnovení a rozšíření smlouvy na pronájem skladovacích prostor v areálu DMC Pardubice. Jde o strategicky umístěnou logistickou lokalitu ve východních Čechách s výhodným dopravním napojením a rozvinutou infrastrukturou. Celková pronajatá plocha tak nyní dosahuje 13 828 m2.

Transakce zahrnovala obnovení stávajícího nájmu 11 593 m2 skladových prostor a 184 m2 kancelářských ploch s tím, že skladovací prostory byly rozšířeny o 2 051 m2. Investorem průmyslového parku DMC Pardubice je Star Capital Finance, za výstavbou stojí developer a generální dodavatel Demaco, který se specializuje na průmyslové a logistické nemovitosti. „Projekt nebyl jednoduchý –za plného provozu NIKA Logistics jsme museli provést přeložky stávajících sítí a napojit expanzi na stávající halu. Přesto jsme ho zvládli včas. V parku DMC Pardubice zároveň pokračujeme v dalších investicích do energetiky – připravujeme novou spínací stanici a dokončujeme kompletní obnovu elektrických rozvodů, aby byl park připraven na další expanzi – včetně již platného stavebního povolení pro halu Petra II o velikosti 14 500 m2,“ říká Jaroslav Kaizr, partner společnosti Demaco.

Colliers zastupovali NIKA Logistics při vyjednávání podmínek a poskytli komplexní poradenství v oblasti industriálních nemovitostí. „Jednalo se o komplexní přejednání stávající smlouvy s následným rozšířením pronajatých ploch. Pomohli jsme našemu klientovi vyjednat nové nájemní podmínky na další období a současně zajistili výhodné podmínky pro rozšíření stávající haly,“ shrnul Miroslav Kotek, šéf oddělení průmyslových nemovitostí ve společnosti Colliers. Transakce podle něj odráží současný trend rozšiřování logistických operací, kdy společnosti preferují dlouhodobé nájmy ve strategických lokalitách.

Rozšíření nám umožní navýšit a současně zlepšit služby pro naše zákazníky. Lokalita Černá za Bory je logisticky výhodná a eliminuje nutnost průjezdu přes centrum Pardubic,“ uvedla Martina Šmídlová, předsedkyně představenstva Šmídl Holding. Nové prostory nabídnou kapacitu až 12 000 paletových míst a jsou připraveny na další rozvoj. NIKA Logistics tímto krokem potvrzuje svou pozici jednoho z klíčových logistických operátorů v Pardubickém kraji.

Úspěšné rozšíření prostor v průmyslovém parku DMC Pardubice je významné vzhledem k napjatému regionálnímu trhu skladových nemovitostí. V pardubické lokalitě je velmi omezená nabídka okamžitě dostupných kvalitních logistických prostor. Pro společnosti hledající rozšíření svých skladovacích kapacit představuje vyjednání dodatečných prostor ve stávajícím areálu nejlepší možné řešení, které eliminuje nutnost hledání alternativních lokalit.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je globální poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Prostřednictvím realitních služeb, inženýringu a správy investic přináší osvědčený obchodní model, podnikavou kulturu a jedinečnou filozofii partnerství, které podporuje růst a vytváření hodnot. Po 30 let společnost Colliers trvale přináší akcionářům přibližně 20% složený roční výnos, poháněný vizionářským vedením, významným vnitřním vlastnictvím a značným opakujícím se ziskem. S ročním obratem téměř 5,0 miliard dolarů, týmem 23 000 profesionálů a více než 100 miliardami dolarů spravovaných aktiv je společnost Colliers i nadále odhodlána urychlovat úspěch svých klientů, investorů a lidí po celém světě. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Virtuální kasino v dětských rukou. Jak hazardní prvky v mobilních hrách ohrožují mladou generaci

Malé dítě sedí u tabletu a hraje hru s roztomilými postavičkami. Najednou se na obrazovce objeví lesklá krabička s výzvou „Otevři mě za pouhých 49 korun!“ Není ale předem jisté, co dítě za svoje peníze dostane. Podle nejnovějších studií obsahuje 56 procent mobilních her s takzvanými loot boxy hazardní prvky, přestože jsou označené jako vhodné pro děti od sedmi let.

Podobné situace se dnes stávají stále častěji. Rodiče najednou objeví na výpisech z bankovních účtů platby za mobilní hry v řádu tisíců korun, aniž by tušili, že jejich dítě za hraní platí. Často se přitom jedná o hry, které na první pohled vypadají jako nevinná zábava zdarma, ale obsahují skryté platební mechanismy.

“Moderní mobilní hry obsahují celou řadu prvků, které splňují definici hazardního hraní, ale dětem jsou prezentovány jako běžná součást hry. Nejčastěji se jedná o takzvané loot boxy, virtuální balíčky s překvapením, které si hráč kupuje za skutečné peníze, aniž by dopředu věděl, co získá. Hráčům se na obrazovce objeví například po splnění nějakého úkolu a vybízejí k rozbalení. Není ale předem jisté, co obsahují, vysvětluje Jan Řehola, ředitel Institutu pro regulaci hazardních her (IPRH). Bedýnky s překvapením bývají barevné, svítí nebo blikají a svým provedením často připomínají výherní automaty.

Podle poslední Zprávy o hazardním hraní, kterou vydalo Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti, má zkušenost s hazardním hraním téměř 16 procent dospívajících a 2 procenta hrají pravidelně, přestože by k hazardnímu hraní neměli mít přístup. Problém je o to závažnější, že více než 53 procent trhu s hazardními hrami aktuálně tvoří online hry, které kvůli dostupnosti mohou představovat vyšší riziko než klasické hry v kamenných provozovnách.

Vstupní brána k závislosti

„Hazardní prvky v mobilních hrách využívají propracované psychologické mechanismy zvláště účinné u dětí. Princip je jednoduchý, hráč investuje skutečné peníze do náhodného výsledku s malou možností získat něco cenného. Problém umocňují matoucí virtuální měny, které zastírají skutečnou cenu nákupů, a agresivní marketingové praktiky s časově omezenými nabídkami.“ říká terapeut a adiktolog Jiří Koreš ze SaneVita Centre.

Některé země už konkrétní kroky učinily. Belgie zakázala loot boxy v roce 2018, Nizozemsko reguluje hry s obchodovatelnými předměty a Španělsko připravuje jejich zákaz pro osoby mladší 18 let.

Ochrana dětí začíná doma

Rodiče by měli mít nastavené notifikace o transakcích a využívat rodičovskou kontrolu v mobilních zařízeních. Varovnými signály jsou například tajení času stráveného hraním, lhaní o výdajích nebo zhoršení školních výsledků.

Důležité je také vzdělávání dětí o rizicích spojených s mikrotransakcemi a vysvětlení rozdílu mezi virtuálními a skutečnými penězi. Rodiče by měli s dětmi otevřeně diskutovat o tom, jak fungují tyto hry a proč jsou navrženy tak, aby hráče motivovaly k dalším nákupům. Problém virtuálního hazardu mezi dětmi se týká každé rodiny s chytrým telefonem nebo tabletem.

Máte-li podezření, že se potýkáte s problematickým hraním nebo se týká někoho z vašeho okolí, neotálejte s vyhledáním pomoci. Odborná podpora je dostupná a nemusíte čelit této situaci sami. Specialisté se zaměřují nejen na léčbu závislostí, ale poskytují také poradenství v souvisejících finančních a právních otázkách. Kompletní seznam kontaktů naleznete v Mapě pomoci. Pro okamžitou podporu slouží také anonymní poradní linka +420 777 477 877, kterou provozuje Centrum Naberte kurz společnosti Podané ruce ve spolupráci s projektem Zodpovědné hraní.

SK Slavia Praha posílila zázemí. ERP systém Vario od Seyforu nově řídí prodej statisíců položek fanshopu a e-shopu

Praha, 15. září 2025 – SK Slavia Praha vstoupila do nové sezóny s posíleným technologickým zázemím. Všechny obchodní procesy jsou nově řízeny a propojeny prostřednictvím ERP systému Vario od společnosti Seyfor, který Slavia využívá už od roku 2018. To se ročně týká statisíců položek prodávaných prostřednictvím fanouškovského e-shopu i nově otevřeného exkluzivního kamenného fanshopu, který je největším projektem svého druhu v České republice.

ERP systém Vario, který Slavia dosud využívala zejména pro ekonomické řízení, je nyní propojen i s novým kamenným fanshopem, e-shopem a mobilními prodejními stánky. Pro zmíněnou reprezentativní kamennou prodejnu v prostorách Fortuna Areny o rozloze téměř 300 m² vyvinul tým Varia také zcela nový dotykový prodejní modul.

Úspěch na hřišti začíná dobrou organizací v zázemí. Otevřením fanshopu a přebráním kompletní správy našeho e-shopu jsme letos významně rozšířili naši agendu o prodeje statisíců položek ročně. Díky skvělé spolupráci s týmem systému Vario máme nad všemi obchodními procesy plnou kontrolu, ať jde o správu skladového hospodářství, prodej veškerého zboží nebo organizaci předobjednávek novinek. V reálném čase vidíme, o které produkty je největší zájem, a můžeme pružně reagovat. To je pro nás velká výhoda,“ říká Jiří Šabatka, CEO Fanshop SK Slavia Praha.

Slavia je klub s velkými sportovními i mezinárodními ambicemi a těší nás, že jí můžeme pomoci modernizovat a zefektivnit zázemí. Našim klientům věnujeme individuální péči od prvotního návrhu, přes implementaci až po optimalizaci systému. V případě Slavie se nám podařilo vyvinout dotykový modul pro fanshop v rekordním čase. A využití Varia na všechny prodejní kanály je ukázkovým příkladem toho, jak může náš systém zajišťovat lepší přehled, snížit množství manuální práce a pomoci managementu v rychlejším rozhodování a odezvě na dění na trhu. Slavia tak začíná sezónu nejen jako úřadující mistr, ale i s posíleným zázemím,“ dodává Jiří Dvořák, obchodní ředitel ERP Vario ve společnosti Seyfor.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 900 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 42 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu, v České republice je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a HR systémů. V posledních letech firma významně rozšířila své portfolio také o pokladní systémy, software pro řízení náboru či digitální transformaci. Její dlouhodobý růst zdůrazňují v poslední době významné akvizice společností napříč evropskými zeměmi, které doplňují portfolio a posilují pozici společnosti jak na lokálním českém, tak i na dalších zahraničních trzích. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v České republice v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

PRVNÍ SVĚTOVÁ FUNKCE AUTOMATICKÉHO OSTŘENÍ OD PANASONIC

Panasonic redefinuje video produkci díky kameře 4K AK-UBX100 a inovativnímu autofokusu.

Panasonic Connect Europe oznámil dva významné pokroky v profesionální video produkci: nově vyvinutou multifunkční 4K kameru AK-UBX100 a první na světě funkci automatického ostření pro studiové 4K kamery typu 2/3, která je nyní podporována v modelu AK-UCX100. Tyto novinky odrážejí závazek společnosti Panasonic poskytovat tvůrcům videa nástroje, jež nabízejí větší flexibilitu, přesnost a tvůrčí svobodu v různých produkčních prostředích.

Kompaktnost a výkon

Model AK-UBX100, jehož uvedení na trh je plánováno na čtvrtý kvartál roku 2025, kombinuje kompaktní konstrukci s vysokým výkonem. Využívá 2/3palcovou snímačovou matici a platformu pro zpracování obrazu známou z modelu UCX100, což zajišťuje konzistenci barev a kompatibilitu s PTZ kamerami, například AW-UE160.

Kamera UBX100, navržená pro bezproblémovou integraci, je vybavena jednotným rozhraním menu a může být kompatibilní s běžně používanými panely pro dálkové ovládání (ROP), což zajišťuje intuitivní ovládání ve všech produkčních konfiguracích. Její interoperabilita s modely Panasonic UCX100 a UE160 umožňuje zefektivnit pracovní postupy, což z ní činí ideální volbu pro prostředí s více kamerami.

UBX100 podporuje širokou škálu IP protokolů, včetně SMPTE ST 2110, NDI® High-Bandwidth, NDI® HX2 a SRT. Nabízí spolehlivé možnosti připojení díky dvěma portům 12G-SDI a SFP+/28. Lehká a kompaktní konstrukce kamery, vážící přibližně 1,9 kg, ji činí ideální pro robotizovanou montáž a flexibilní konfigurace objektivů. Optický dolnopropustný filtr HD zvyšuje potlačení, což zajišťuje jasný a vysoce kvalitní obraz i ve vizuálně složitých scénách. Funkce automatického ostření bude navíc přidána prostřednictvím aktualizace firmwaru ve druhém čtvrtletí roku 2026.

První světová funkce automatického ostření pro 4K studiové kamery typu 2/3″

UCX100 bude první studiová 4K kamera typu 2/3, která podporuje autofokus, čímž předběhne model UBX100. Tento průlomový inovativní prvek reaguje na rostoucí poptávku po stabilní kvalitě obrazu v prostředích využívajících LED stěny, projektory a pokročilé osvětlení, kde produkční požadavky často přesahují možnosti ručního ostření.

U studiové kamery UCX100 jsou rovněž plánována další vylepšení funkcí, včetně přidání režimu Low Skew Mode, který zvyšuje stabilitu obrazu a je zvláště účinný při rychlých nebo dynamických produkcích. Rozšířená funkcionalita Video TRUNK s podporou 12G-SDI výstupu umožňuje přenos signálu s vysokou šířkou pásma a zajišťuje bezproblémovou integraci s pokročilou vysílací infrastrukturou.

Pro zachování jednotné kvality obrazu v celém záběru kamera zavádí automatickou korekci poklesu clony a poklesu osvětlení okrajů, čímž minimalizuje nesrovnalosti expozice. Doplňkem těchto vylepšení je dálkové nastavování ostření zpětně, které operátorům umožňuje přesné doladění obrazu na dálku, zjednodušuje konfiguraci a snižuje složitost práce na místě.

Automatizací klíčových funkcí, jako je automatické ostření a zlepšení interoperability zařízení, nejnovější inovace společnosti Panasonic snižují potřebu ručního nastavování a řešení problémů, zejména v dynamických prostředích, kde čas a přesnost hrají zásadní roli. Ať už natáčíte ve studiích s LED stěnami, vysíláte živě obsah v různých formátech nebo ovládáte robotizované kamery v dynamických produkčních podmínkách, tvůrci se nyní mohou spolehnout na konzistentní kvalitu obrazu a intuitivní ovládání. To znamená méně času stráveného kalibrací vybavení a více času věnovaného kreativnímu řízení, kompozici a vyprávění příběhů.

Společnost Panasonic se zavazuje k inovacím ve video produkci tím, že poskytuje vysoce kvalitní nástroje, které uspokojují různé potřeby tvůrců videa po celém světě. Podpora společnosti Panasonic sahá od koncepce až po záběr, což tvůrcům poskytuje svobodu objevovat, experimentovat a dodávat profesionální obsah, bez ohledu na jejich technické zázemí nebo složitost produkčního prostředí – zdůrazňuje André Meterian, Managing Director, Europe, Russia/CIS, Middle East and Africa (EMEA), Broadcast & ProAV.

Více informací o modelech AK-UBX100 a AK-UCX100 naleznete na stránkách: https://www.panasonic.com/pl/

O skupině Panasonic

Společnost Panasonic Group, založená v roce 1918 a dnes globální lídr ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v odvětvích spotřební elektroniky, bydlení, automobilového průmyslu, průmyslu, komunikací a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation slouží jako holdingová společnost a pod její záštitou je umístěno osm společností. Skupina zaznamenala konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy EUR (8 496,4 miliardy JPY) za fiskální rok končící 31. března 2024. Další informace o skupině Panasonic naleznete na: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila svou činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na obchodní vztahy (Business-to-Business). S více než 400 zaměstnanci a pod vedením generálního ředitele Shusuke Aokiho si podnik klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků pomocí inovativních produktů a integrovaných systémů a služeb – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Změnit práci, Pokročit ve společnosti a Připojit se k zítřku.

Společnost Panasonic Connect Europe má sídlo ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize Mobile Solutions pomáhá mobilním pracovníkům zvyšovat produktivitu pomocí řady odolných notebooků, firemních tabletů a kapesních počítačů Toughbook.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Obchodní a průmyslová řešení poskytující technologická řešení na míru zaměřená na maloobchod, logistiku a výrobu. Navrženo tak, aby zvyšovalo provozní efektivitu a zlepšilo zkušenosti zákazníků a pomáhalo podnikům podávat co nejlepší výkony každý den.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

Exit mobile version